Vi söker en Controller
Kopparstaden AB
Controller

Kopparstaden är på en utvecklande resa med affärsplanen för 2022 – 2026 som grund och våra controllers är en viktig del i att stötta verksamheten så att vi når vårt mål. Som del av vårt allmännyttiga bostadsbolag har du chans att tillsammans med oss göra skillnad för Falun. Ansvarsområden: I rollen som controller kommer du aktivt driva, delta och vara ett stöd till verksamheten i uppföljnings- och prognosarbete. Du är ett bollplank till verksamhetscheferna i deras varierande beslutssituationer. Arbetet är både självständigt och på uppdrag, med uppföljning och analyser samt återkommande rutiner. Du blir en del av Ekonomiavdelningen med sex medarbetare och våra controllers deltar i utredningar och verksamhetsutvecklingsprojekt samt utbildar i våra uppföljnings- och planeringsverktyg. Du kommer vara en viktig del i process- och kvalitetsarbete där Kopparstaden inom de närmsta åren kommer ta kliv framåt inom områden som digitalisering och informationshantering. Arbetsuppgifter: Analys av verksamhetsresultat, nyckeltal samt utveckling av verksamheternas processer Uppföljnings- och prognosarbete i nära samarbete med chefer från verksamheten Samordning av rapportering av uppföljnings- och prognosarbete omfattande ekonomiska rapporter, analysunderlag, texter med mera Verka för att höja allas vår interna kompetens i ekonomiska frågor bland annat genom att medverka vid, och hålla i, interna ekonomiutbildningar och informationsmöten Ta fram rapporter, arbeta med analysverktyg och utveckla nyckeltal för uppföljning av verksamheten Systemansvar för Mercur, vårt beslutsstödsystem Din kompetens: Fastighetsekonom/civilekonom eller annan liknande avslutad högskoleutbildning alternativt likvärdig validerad utländsk utbildning Minst 3 års erfarenhet av arbete som controller, gärna inom fastighetsbranschen Goda kunskaper i Excel och övriga Office-program Meriterande erfarenheter: · verksamhetsutvecklingsarbete · projektledarerfarenhet från utvecklingsarbete inom verksamhetskontroll och/eller systemutveckling · systemansvar för beslutsstödsystem eller annat IT-system Dina personliga egenskaper: God kommunikativ förmåga i svenska i både tal och skrift samt kunskap att på ett pedagogiskt sätt förmedla ekonomi till chefer, medarbetare och samarbetspartners. Du ser värdet i samspelet mellan verksamhet och ekonomi. För att trivas och lyckas i rollen behöver du vara utvecklingsorienterad, initiativtagande och du driver processer framåt och får saker att hända. Du har ett analytiskt perspektiv på frågor, tänker strategiskt och har lätt att anpassa dig till förändrade omständigheter och ser möjligheter och lösningar i stället för problem. Dina kollegor upplever dig som en trygg och professionell kollega som ser till verksamhetens bästa i agerande och beslut. Som den ekonom du är planerar, strukturerar och prioriterar du arbetet på ett effektivt sätt. Bra att veta: Tjänsten är tillsvidareanställning och på heltid Placering på Kopparstadens huvudkontor i Falun med möjlighet till distansarbete del av tiden efter överenskommelse. Vi har valt rekryteringsförfarande och vill därför inte bli kontaktade av säljbolag eller rekryteringsföretag. Kontakter: Rekryterande chef Linda Almqvist 023-458 09 Sista ansökningsdag är den 8 oktober, urval sker löpande.

12 september 2024
Sista ansökan:
8 oktober 2024
Vägarbetare
Falu kommun
Anläggningsarbetare

I Falu kommun finns en mängd intressanta och kvalificerade arbetsuppgifter och över 200 yrken. Hos oss jobbar ingenjörer, lärare, socionomer, undersköterskor, projektledare, HR-specialister och många fler. Vi har jobb som märks, vi gör skillnad och tillsammans skapar vi en organisation som är unik vad gäller bredd på kompetens och kunskap. Vår vision är Ett större Falun. Vi ska vara enkla att samarbeta med och till nytta för faluborna. Vi är dessutom en arbetsgivare som vill ta tillvara våra medarbetares fulla kompetens - det vet vi leder till utveckling både för individen och för organisationen. För oss är det viktigt att ge våra medarbetare ett hållbart arbetsliv, vilket vi kallar ”Balans i livet”. Vi satsar alltså mycket på de mjuka värdena – hur människor mår, blir bemötta och kan växa – eftersom det är vår definition av att vara en riktigt bra arbetsgivare. I Falu kommun eftersträvar vi jämställdhet och vi ser gärna en personalsammansättning som speglar mångfalden i samhället. Vi välkomnar därför sökande som bidrar till detta Välkommen till miljö- och samhällsbyggnadsförvaltningen! Vi skapar förutsättningar för hållbar samhällsutveckling i Falun genom att hantera frågor och driva verksamhet inom drift av kommunens allmänna platsmark, bygglov, översikts- och detaljplaner, miljö- och hälsoskydd, livsmedelsinspektion, tobak- och alkoholtillstånd, geografisk information och mark- och exploateringsfrågor. På förvaltningen arbetar engagerade medarbetare som tillsammans vill vara med och skapa, bevara och säkerställa ett långsiktigt attraktivt Falun att bo, besöka och verka i. Här finns vilja att utvecklas och utmanas. Vi eftersträvar en kultur som är positiv och prestigelös, det ska vara lätt att lyfta en frågeställning och få hjälp. Vi är måna om att utvecklas och arbetar med strukturerat förbättringsarbete. Vi trivs tillsammans och värnar om att varje medarbetare ska ha god balans mellan arbete och fritid och arbetar för att kännetecknas som en modern och hållbar arbetsplats. Avdelningen Trafik och mark består av 27 medarbetare och är en av sju avdelningar inom miljö- och samhällsbyggnadsförvaltningen. Vi söker nu en självständig och erfaren vägarbetare till avdelningen. Hos oss får du möjlighet att utvecklas tillsammans med ett gäng ytterst kompetenta medarbetare. Du erbjuds stora möjligheter att påverka ditt arbete och få eget ansvar. Välkommen med din ansökan! Arbetsuppgifter Som vägarbetare på trafik och mark kommer du arbeta med diverse uppgifter, allt från mindre reparationer av vägar och dess utrustning till olika uppdrag med de maskiner som finns att tillgå. Tillsammans med arbetsledningen kommer du att planera arbetet som du sedan har ansvar att utföra och återrapportera. Visst helgarbete kan förkomma. Kvalifikationer För rollen krävs: Gymnasial yrkesutbildning inom väg/anläggning eller motsvarande dokumenterad erfarenhet som arbetsgivaren kan bedöma som likvärdig - Tidigare erfarenhet från arbete med drift och underhåll - C-körkort - Säkerhet på väg/APV steg 1.1, 1.2 och 1.3. - Datorvana - Grundläggande kunskaper i svenska, såväl i tal som skrift Personliga egenskaper Du trivs med att arbeta utomhus samt är resultatinriktad i ditt arbete. Du kan jobba självständigt men har samtidigt inga problem med att jobba i ett team. Du bidrar till god stämning och värnar om arbetsmiljön och hög säkerhet. Meriterande kvalifikationer - Erfarenhet från arbete med drift och underhåll inom offentlig regi - Erfarenhet av att köra redskapsbärare/sopmaskin i offentlig trafikmiljö samt att utföra daglig skötsel/service av dessa maskiner - Säkerhet på väg/APV Steg 2.2.    - Erfarenhet av GPS baserat uppföljningssystem - Erfarenhet av vinterväghållningsuppdrag i offentliga trafikmiljöer - Erfarenhet av att utföra tillsyn i offentliga trafikmiljöer Anställningsvillkor Tillsvidareanställning på heltid med tillträde snarast enligt överenskommelse. Bifoga utbildningsintyg i din ansökan då detta kommer efterfrågas om du blir aktuell för tjänsten.  Kontaktuppgifter Michael Ahnfeldt, tillförordnad avdelningschef, tel 023-878 03 Ulrika Bergman, driftledare, tel 023-827 74 Fackliga företrädare Kommunal, tel 010-4428169 Övrigt Inför denna rekrytering har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och därför undanber vi oss ytterligare erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- och rekryteringshjälp. Vi tar endast emot ansökningar via vårt rekryteringssystem i enlighet med GDPR. Vid problem med att genomföra din ansökan är du välkommen att kontakta [email protected] Arbetsplats Box 812 791 29 Falun

12 september 2024
Sista ansökan:
6 oktober 2024
Jobba Som Festsäljare
Getdet AB
Eventsäljare och butiksdemonstratörer m.fl.

Sök jobbet som säljare på More Than Love för att jobba som festsäljare! Pratar du flytande svenska & vill jobba som festsäljare? Sök jobbet nu! När du har sökt jobbet SMS:ar More Than Love dig dagen efter för att boka en telefonintervju. Svara i tid till telefonintervjun för att få jobbet & jobba som festsäljare. Sök Nu! 😃 Erbjuds: ∙ Hög provision ∙ Jobba på fester, deltid & flexibelt ∙ Sälj- & produktutbildning Krav: ∙ Flytande svenska i tal & skrift ∙ Vill sälja vuxenprodukter ∙ Driven & resultatorienterad

11 september 2024
Sista ansökan:
11 oktober 2024
Jobba som fransklärare på Sveriges mest personliga bemanningsföretag!
PersonalExpressen AB
Grundskollärare

Hjärtligt välkommen att arbeta som fransklärare tillsammans med oss på PersonalExpressen Lärarbemanning! PersonalExpressen är ett bemanningsföretag som finns till för att skapa en positiv skillnad för människor i deras liv, inte minst för alla de lärare som arbetar tillsammans med oss ute på någon av landets många skolor. Vårt ledord är kvalitet och det viktigaste för oss är att du som vår lärare trivs med dina arbetsuppgifter, samtidigt som du känner att du ges möjlighet att utvecklas på det personliga planet när du arbetar tillsammans med oss! Vi samarbetar idag med många skolor runt om i hela landet, såväl kommunala som privata. Hos oss kommer du garanterat att finna en plats att trivas på över tid där du samtidigt får det bästa stöd du kan tänka dig från oss som arbetar centralt på PersonalExpressen. Vi ser alltid till att du får det stöd du behöver både i din yrkesroll som lärare i allmänhet samtidigt som vi ser till att du får det stöd du behöver kopplat till specifika saker som sker på plats ute i den skolverksamhet där du arbetar som bemanningskonsult genom oss. Du som söker en ny utmaning i ditt yrkesliv som lärare samtidigt som du vill vara en del i en arbetsmiljö där du känner dig sedd, uppskattad och respekterad av dina kollegor kommer att passa in perfekt hos oss! Arbeta på dina egna villkor med högre lön! Det finns två olika sätt att arbeta på när man är anställd som lärare hos oss. Det första alternativet innebär att du styr helt och hållet själv över din egen arbetstid där du anmäler dig som tillgänglig i vår app de dagar du själv vill arbeta. Genom detta kan du då bli bokad på olika dagsvikariat på olika skolor olika dagar. Det här ger dig en unik möjlighet att testa på att arbeta på olika arbetsplatser genom oss innan du väljer var du trivs bäst. Det går också utmärkt att kombinera detta alternativ med t.ex. studier eller med andra jobb när du i första hand är intresserad av att arbeta extra till en högre lön på de tider som passar dig. Det andra alternativet innebär att du anmäler intresse till oss för ett längre uppdrag, såsom ett års- eller terminsuppdrag. Vi får många förfrågningar till oss löpande som varierar i både tjänstgöringsgrad och uppdragstid. Genom dessa två olika alternativ att arbeta med oss kommer du alltid att få ett uppdrag som passar just dig - oavsett hur du själv föredrar att jobba. Det går också utmärkt att variera mellan vilket av de två alternativen du föredrar. Många som jobbar tillsammans med oss väljer till exempel att arbeta på ett heltidsschema vissa delar av året för att andra delar av året arbeta lite mindre. Hos oss får du friheten att välja själv samt ett större utrymme att ge ditt privatliv prioritet under de perioder som det är viktigast för dig - vi är lyhörda som arbetsgivare och gör allt för att våra medarbetare ska trivas hos oss över lång tid! Utöver friheten att välja själv hur du vill arbeta kommer du hos oss alltid att få en högre lön och bättre villkor än om du är anställd som lärare någon annanstans. Vi är framtidens arbetsgivare och vi förstår att du värdesätter en arbetsgivare högt som värdesätter dig högt tillbaka och som är beredd att kämpa för dig och dina arbetsvillkor - något våra skickliga förhandlare alltid kommer att göra för dig inför varje nytt läraruppdrag du påbörjar hos någon av de många skolor vi samarbetar med. Vi har läraruppdrag att erbjuda inom alla skolämnen och alla årskurser! På PersonalExpressen har vi läraruppdrag att erbjuda inom alla skolämnen och alla årskurser. Hos oss hittar du alltid hem oavsett om du kan undervisa i SO-ämnena, NO-ämnena, språkämnena, idrott, musik eller något annat. Våra samarbetsskolor återfinns över hela Sverige! Sök in till oss på PersonalExpressen redan idag! Återigen hjärtligt välkommen till oss på PersonalExpressen Lärarbemanning - vi ser fram emot att få börja arbeta tillsammans med dig och förhoppningsvis även att inom kort få hitta ditt första läraruppdrag genom oss!

11 september 2024
Sista ansökan:
11 oktober 2024
Tandsköterska till Aqua Dental Falun
Aqua Dental AB
Tandsköterskor

Hej blivande tandsköterska-kollega! Är du nyfiken på Aqua Dental och att bli en #Aquarebel? En #Aquarebel kännetecknas av värderingar som respekt för patienter och kollegor, en nyfiken, lyhörd och noggrann attityd, samt ett proaktivt och samarbetsvilligt förhållningssätt. Detta är inte något man blir, vi tror att det är något man är. Just nu är vi ca 800 kollegor som stolt bär titeln #Aquarebel,fördelat på 37 kliniker, fyra tandtekniska labb och ett huvudkontor. Aqua Dental befinner sig i en spännande tillväxtfas och öppnar löpande nya kliniker runtom i landet. Vår målsättning är att erbjuda Sveriges bästa och tryggaste tandvård genom passion, kvalitet och tillgänglighet. Det vi alla har gemensamt är att vi: Har en stark PASSION för att hjälpa varandra att bli bättre och strävar ständigt efter att bedriva tandvård i världsklass. Alltid gör vårt yttersta för att leverera KVALITET i allt vi gör. Vi investerar kontinuerligt i fortbildning av våra medarbetare och har infört noggranna processer för att kvalitetssäkra vår verksamhet. Dessutom är vi stolta över att inneha den högsta ISO-certifieringen inom arbetsmiljö, kvalitet och miljö. Verkar för att tandvård ska vara TILLGÄNGLIG för alla oavsett förutsättningar. Därför strävar vi efter att erbjuda våra tjänster över hela Sverige, särskilt i regioner med långa tandvårdsköer. Vi driver även projekt för pensionärer och de som lider av tandvårdsrädsla. Delar du dessa värderingar är vi övertygade om att du kommer att trivas hos oss på Aqua Dental. Som tandsköterska på Aqua Dental Falun kommer du bli en del av ett duktigt team på 14 kollegor och jobba på en modern klinik. På kliniken kommer du att jobba nära dina kollegor där du kommer få stöttning i det dagliga arbetet samt i din professionella utveckling. Du har i denna roll möjlighet att vara med och påverka din arbetsdag samtidigt som du levererar tandvård av hög kvalitet till våra patienter och är med och bidrar till att utveckla svensk tandvård tillsammans med dina kollegor på Aqua Dental. För att trivas i rollen tror vi att du har ett effektivt arbetssätt kombinerat med en ödmjukhet gentemot patienter och dina kollegor. Denna tjänst är en tillsvidaretjänst på heltid med start enligt överenskommelse. Vi söker dig som: Är examinerad tandsköterska Har god förmåga att kommunicera på svenska och engelska i både tal och skrift Är flexibel, tillmötesgående och kommunikativ. Intervjuer sker löpande så vänta inte med att skicka in din ansökan! Sista ansökningsdagen är den6 oktober 2024. Vid frågor om tjänsten är du varmt välkommen att kontakta: Veronica Marklund Klinikchef +46 70 222 92 35, [email protected] Alla ansökningar hanteras via Aqua Dentals rekryteringssida, där du kan skapa en profil samt ladda upp CV och personligt brev. Vill du se mer av vad Aqua Dental gör och lära känna oss bättre? Besök vår hemsida, www.aquadental.se eller följ oss på Instagram @aquadental.

11 september 2024
Sista ansökan:
6 oktober 2024
Timvikarie, personlig assistent i Svärdsjö
Libra Assistans AB
Personliga assistenter

Är du lugn, strukturerad och pedagogisk? Är du även trygg i dig själv, kreativoch driven? Då har vi jobbet för dig! Jag som söker timvikarie en kvinna sombor i eget hus. Behöver hjälp genom guidning att bygga en bra dag genom bildstöd och assistenten. Då jag har ett eget språk krävs att du är nyfiken på att lära känna mig. Är du intresserad av trädgård och promenader,så är det ett plus. Meriterande: Erfarenhet av autism Krav: Körkort Vi gör bakgrundskontroll. Intervjuer sker löpande, så sök idag! Vilka är Libra Assistans? Vi ingår i Hedera Assistans - en trygg, väletablerad och professionell aktör inom personlig assistans med hjärtat på rätt ställe. Vi har ett av världens viktigaste jobb - att stötta de som behöver samhällets stöd allra mest! Och det är vi stolta över. Idag finns vi på ett flertal ställen i Sverige, men vår vision är att fortsätta växa i landet och stötta ännu fler till en berikande vardag. Inom Hedera Assistans finns Libra Assistans, Assistanspoolen och Livsanda Assistans. Här arbetar enastående människor med olika bakgrunder som förenas med energi och glädje för att förmedla livskvalitet. Tillsammans har vi en och samma ledstjärna - att handling, tanke och ord alltid ska överensstämma. Vår verksamhet är uppbyggd på en trygg och stabil värdegrund. Alla ska få möjlighet till självbestämmande, ett innehållsrikt liv med trygghet och ett gott mående. Att vi dagligen bidrar och skapar en meningsfull vardag för dessa människor gör oss både stolta och lyckligt lottade. Genom en genuin passion och med ett hjärta för såväl kunder som medarbetare bildar vi en välmående verksamhet som fortsätter att blomstra. Det är kärnan i organisation och vårt arbete. Vi hoppas att just du vill bli vår nästa personliga assistent. Ansök redan idag, så hörs vi!

11 september 2024
Sista ansökan:
28 februari 2025
Jobba som geografilärare på Sveriges mest personliga bemanningsföretag!
PersonalExpressen AB
Gymnasielärare

Hjärtligt välkommen att arbeta som geografilärare tillsammans med oss på PersonalExpressen Lärarbemanning! PersonalExpressen är ett bemanningsföretag som finns till för att skapa en positiv skillnad för människor i deras liv, inte minst för alla de lärare som arbetar tillsammans med oss ute på någon av landets många skolor. Vårt ledord är kvalitet och det viktigaste för oss är att du som vår lärare trivs med dina arbetsuppgifter, samtidigt som du känner att du ges möjlighet att utvecklas på det personliga planet när du arbetar tillsammans med oss! Vi samarbetar idag med många skolor runt om i hela landet, såväl kommunala som privata. Hos oss kommer du garanterat att finna en plats att trivas på över tid där du samtidigt får det bästa stöd du kan tänka dig från oss som arbetar centralt på PersonalExpressen. Vi ser alltid till att du får det stöd du behöver både i din yrkesroll som lärare i allmänhet samtidigt som vi ser till att du får det stöd du behöver kopplat till specifika saker som sker på plats ute i den skolverksamhet där du arbetar som bemanningskonsult genom oss. Du som söker en ny utmaning i ditt yrkesliv som lärare samtidigt som du vill vara en del i en arbetsmiljö där du känner dig sedd, uppskattad och respekterad av dina kollegor kommer att passa in perfekt hos oss! Arbeta på dina egna villkor med högre lön! Det finns två olika sätt att arbeta på när man är anställd som lärare hos oss. Det första alternativet innebär att du styr helt och hållet själv över din egen arbetstid där du anmäler dig som tillgänglig i vår app de dagar du själv vill arbeta. Genom detta kan du då bli bokad på olika dagsvikariat på olika skolor olika dagar. Det här ger dig en unik möjlighet att testa på att arbeta på olika arbetsplatser genom oss innan du väljer var du trivs bäst. Det går också utmärkt att kombinera detta alternativ med t.ex. studier eller med andra jobb när du i första hand är intresserad av att arbeta extra till en högre lön på de tider som passar dig. Det andra alternativet innebär att du anmäler intresse till oss för ett längre uppdrag, såsom ett års- eller terminsuppdrag. Vi får många förfrågningar till oss löpande som varierar i både tjänstgöringsgrad och uppdragstid. Genom dessa två olika alternativ att arbeta med oss kommer du alltid att få ett uppdrag som passar just dig - oavsett hur du själv föredrar att jobba. Det går också utmärkt att variera mellan vilket av de två alternativen du föredrar. Många som jobbar tillsammans med oss väljer till exempel att arbeta på ett heltidsschema vissa delar av året för att andra delar av året arbeta lite mindre. Hos oss får du friheten att välja själv samt ett större utrymme att ge ditt privatliv prioritet under de perioder som det är viktigast för dig - vi är lyhörda som arbetsgivare och gör allt för att våra medarbetare ska trivas hos oss över lång tid! Utöver friheten att välja själv hur du vill arbeta kommer du hos oss alltid att få en högre lön och bättre villkor än om du är anställd som lärare någon annanstans. Vi är framtidens arbetsgivare och vi förstår att du värdesätter en arbetsgivare högt som värdesätter dig högt tillbaka och som är beredd att kämpa för dig och dina arbetsvillkor - något våra skickliga förhandlare alltid kommer att göra för dig inför varje nytt läraruppdrag du påbörjar hos någon av de många skolor vi samarbetar med. Vi har läraruppdrag att erbjuda inom alla skolämnen och alla årskurser! På PersonalExpressen har vi läraruppdrag att erbjuda inom alla skolämnen och alla årskurser. Hos oss hittar du alltid hem oavsett om du kan undervisa i SO-ämnena, NO-ämnena, språkämnena, idrott, musik eller något annat. Våra samarbetsskolor återfinns över hela Sverige! Sök in till oss på PersonalExpressen redan idag! Återigen hjärtligt välkommen till oss på PersonalExpressen Lärarbemanning - vi ser fram emot att få börja arbeta tillsammans med dig och förhoppningsvis även att inom kort få hitta ditt första läraruppdrag genom oss!

11 september 2024
Sista ansökan:
11 oktober 2024
Senior redovisningskonsult | EY Falun
Ernst & Young AB
Redovisningsekonomer

\På EY får du chansen att bygga en karriär som är lika unik som du. Vi stödjer din resa mot att bli ditt bästa professionella jag. Vi erbjuder globala möjligheter, ny teknik och en inkluderande kultur. Och vi räknar med din röst och ditt perspektiv för att hjälpa oss att bli ännu bättre. Bli en del av EY och bygg en unik upplevelse för dig själv och en bättre affärsvärld för alla. Vi söker nu en erfaren redovisningskonsult med placering på vårt kontor i Falun. Marknaden för redovisningstjänster genomgår en snabb förändring, drivet av en accelererad teknikutveckling, nya konkurrenter och förändrade kundpreferenser. Som redovisningskonsult blir du specialist på ägarledda företag och arbetar med redovisningstjänster som omfattar allt från löpande bokföring till kvalificerad rådgivning i enstaka frågor. Möjligheten På EYs kontor i Falun jobbar ca 30 anställda varav 6 redovisningskonsulter, och vi har ett nära samarbete med kontoret i Malung där vi är 3 redovisningskonsulter. Jobbar du på EY i Falun kommer du att jobba med en bred variation av kunder vad gäller bransch, storlek och regelverk. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter I rollen som redovisningskonsult kommer du att ha huvudansvar för ett antal kunder. Du tycker om att arbeta i team samtidigt som du bygger långsiktiga relationer med kunder. Du har sinne för affärer och har lätt för att bygga förtroende. Arbetet omfattar avstämningsarbete, upprättande av bokslut, årsredovisningar och deklarationer samt att stödja våra kunder i redovisningsfrågor. Arbetet omfattar även analys, uppföljning och rapportering samt att stödja och utveckla juniora kollegor. Arbetet sker i huvudsak i digitala processer med hjälp av digitala verktyg och plattformar. Kvalifikationer för tjänsten Erfarenhet av redovisning- och bokslutsarbete Akademisk examen eller annan likvärdig utbildning Ha stort intresse för att etablera och utveckla kontakter, i kombination med ett säljande driv Ha god analytisk förmåga Uppskatta ett omväxlande och självständigt arbete som kräver engagemang och ansvarstagande Vi ser också gärna att du Har grundkunskap i skattefrågor Idag arbetar som auktoriserad redovisningskonsult Vad vi söker Vi är intresserade av personer som är naturligt nyfikna och redo att samarbeta med andra och bygga relationer, såväl med kollegor som med kunder. För att passa hos oss på EY ser vi att du har en stark målorientering med ambition att utvecklas och du tycker om att ge professionell service. I gengäld kan du förvänta sig stöd och coachning av erfarna kollegor, samt den professionella utbildning som du behöver för att växa i din karriär. Om du är lättlärd med stora organisatoriska färdigheter och ett genuint intresse för redovisning och brinner för ge kunder bra service, är denna roll för dig. Vad EY erbjuder dig Som redovisningskonsult hos EY får du arbeta med inspirerande och meningsfulla projekt med stort inflytande över din arbetsdag. Från dag ett kommer du att få utmanande och stimulerande arbetsuppgifter över kunder och branscher. Dessutom kommer du att ingå i en miljö som betonar hög kvalitet och kunskapsutbyte. Kontinuerligt lärande: Du utvecklar tankesätt och färdigheter som hjälper dig att navigera in i framtiden. Framgång så som du definierar den: Vi ger dig verktygen och flexibiliteten, så att du kan göra skillnad på ditt sätt. Transformativt ledarskap: Vi ger dig insikter, coachning och självförtroende för att bli den ledare som världen behöver. Inkluderande kultur: Du kommer att accepteras för den du är och få möjlighet att använda din röst för att hjälpa andra att hitta sin. Läs gärna mer om vad EY kan erbjuda dig på ey.com/sv_se/careers, i sociala medier och på www.ey.com/sv_se/careers/karriarbloggen. Ansök nu Ansök senast den 15 september, urval och intervjuer sker löpande. Din ansökan ska innehålla CV och personligt brev. Vid frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Sara Hallin på [email protected]. EY | Building a better working world På EY arbetar vi varje dag för att uppfylla vårt syfte "Building a better working world" och skapa långsiktigt värde för våra kunder, medarbetare och samhället i stort. Med stöd av data och teknik bygger vi förtroende på finansmarknader och hjälper våra kunder att växa och utvecklas. Vi samarbetar inom våra tjänsteområden revision, redovisning, affärsrådgivning, skatt, strategi och transaktioner, så att vi kan ställa bättre frågor för att hitta nya svar på de komplexa utmaningar som världen står inför i dag. The exceptional EY experience. It’s yours to build. At EY we celebrate differences and support it. Our employees bring their authentic selves to work every day. We promote diversity of thought, culture and background, and are committed to creating an inclusive EY environment for all employees. EY is an equal opportunity employer for employees and applicants. EY encourages applications from all backgrounds related to gender, age, ethnicity, culture, race, religion and belief, nationality, disability, sexual orientation and gender identity. If you need assistance or an accommodation due to a disability in your recruitment process, you may contact us through the Talent Attraction and Acquisition specialist in this advert.

11 september 2024
Sista ansökan:
15 september 2024
Serviceförvaltningen söker en enhetschef till enheten projekt/ förvaltning
Falu kommun
Förvaltnings- och planeringschefer

Har du erfarenhet av att leda inom serviceyrket? Är du kreativ och trivs i förändringsarbete? Då kan du vara den vi söker! Vi söker nu en engagerad enhetschef som vill fortsätta att driva utvecklingsarbetet tillsammans med oss! Serviceförvaltningen är Falu kommuns leverantör av interna servicetjänster och består idag av ca 390 anställda. Förvaltningen äger, bygger och förvaltar fastigheter. Verksamheten tillhandahåller tjänster inom fastighetsdrift, lokalvård, kostförsörjning, vaktmästeritjänster, fordon och posthantering. Enheten projekt/förvaltning består av 15 medarbetare som består av byggprojektledare, förvaltare och sakkunniga. Dessa medarbetare arbetar med att bygga, förvalta och underhålla våra fastigheter. Inom sektionen finns även två enheter som arbetar med allt inom fastighetsdrift. Som enhetschef rapporterar du direkt till sektionschef och ingår i sektionens ledningsgrupp där du förväntas bidra med helhetssyn och att arbetet genomsyras av ambitionen att hitta lösningar som ser till hela kommunens bästa. Att samverka såväl internt som externt är viktigt och att leva efter serviceförvaltningen målbild Service genom samarbete i världsklass. Välkommen med din ansökan! Arbetsuppgifter Som enhetschef kommer du att ansvara för en av tre enheter inom fastigheter och drift. Det innebär att du bland annat kommer att leda, planera, utveckla och utvärdera verksamheten såväl ekonomiskt som kvalitativt. I rollen som enhetschef ingår personal-, ekonomi- och arbetsmiljöansvar. Du kommer att ha ett nära samarbete med övriga enhetschefer och verksamhetsstödet. En viktig del i arbetet som enhetschef är att hitta balans i livet för egen del och för personalen. Som ledare är du delegerande, stöttande och ser medarbetaren som den viktigaste resursen för att du ska lyckas med ditt uppdrag. Som ledare är du tydlig, prestigelös och har ett inkluderande förhållningssätt. Att skapa goda kontakter med våra kunder är en förutsättning för kvaliteten på våra uppdrag. Eftersom vi vet att ledarskapet är en viktig komponent för att medarbetare ska trivas på sitt arbete så ger vi hela tiden stöd och utveckling till våra chefer. Detta sker exempelvis genom kommunens eget ledarutvecklingsprogam som alla våra nya chefer genomgår. Kvalifikationer För rollen krävs - Relevant högskoleutbildning eller utbildning/ erfarenhet som arbetsgivaren bedömer likvärdig - Erfarenhet av att ha drivit projekt och/eller utvecklingsarbete inom; fastighetsförvaltning, lokalförsörjning/planering, byggnationer eller annat område som arbetsgivaren kan bedöma likvärdigt - B-körkort - Mycket god datavana och administrativ förmåga - God förmåga att utrycka sig på svenska i tal och skrift Personliga egenskaper För att trivas i rollen som enhetschef för projekt/förvaltning behöver du vara en stabil, positiv person som gärna lyfter andra även i tuffa situationer. Vi ser gärna att du har ett kommunikativt och coachande tillvägagångssätt för att främja dina medarbetares yrkesmässiga och personliga utveckling. Du bör ha förmåga att ta tillvara medarbetarnas kompetens och ha viljan att låta medarbetare växa i sin roll. Vidare behöver du ha förmågan att kunna lyfta blicken och tänka i flera steg för att kunna planera ditt arbete både på lång och kort sikt. Som enhetschef behöver du trivas med att skapa nya relationer både externt och internt och även verka aktivt för att kontinuerligt utvärdera och följa upp kvaliteten på arbetet. Meriterande kvalifikationer - Arbetslivserfarenhet av kommunal verksamhet och därmed god förståelse för vad det innebär att arbeta i en politiskt styrd verksamhet. - Dokumenterad arbetslivserfarenhet som ledare - Erfarenhet av upphandling enligt LoU samt upprättande av förfrågningsunderlag Anställningsvillkor Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid med start enligt överenskommelse. För att få anställning måste du uppvisa utdrag ur belastningsregistret vilket kommer efterfrågas om anställning blir aktuell. Beställ gärna detta i samband med ansökan så att det finns tillgängligt ifall du blir aktuell för tjänsten. Du beställer utdraget direkt från polisens hemsida. Bifoga gärna utbildningsintyg i din ansökan då detta kommer efterfrågas om du blir aktuell för tjänsten. Alternativt lämnas intyg i samband med intervju. Kontaktuppgifter Magnus Johansson Sektionschef fastighet och drift 023-82194 [email protected] Fackliga företrädare    Vision Sara Reuithe-Löfgren, 023-86143, [email protected] Övrigt   Du kommer få svara på urvalsfrågor när du skickar in din ansökan. Frågorna är ställda utifrån de krav som är uppsatta för tjänsten och dina svar kommer ligga till grund för det första urvalet. Falu kommun använder kompetensbaserad rekryteringsmetodik och vi kommer i denna rekrytering tillämpa arbetspsykologiska tester som en del av urvalsmetoden för att säkerställa en inkluderande och rättvis rekryteringsprocess. Arbetsprov kan även komma att tillämpas. Inför denna rekrytering har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och därför undanber vi oss ytterligare erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- och rekryteringshjälp.  Vi tar endast emot ansökningar via vårt rekryteringssystem i enlighet med GDPR. Vid problem med att genomföra din ansökan är du välkommen att kontakta [email protected]  Kontaktinformation Magnus Johansson, Administrativ chef Arbetsplats  Falun

11 september 2024
Sista ansökan:
20 september 2024
Lärare i naturkunskap och biologi på Sveriges bästa bemanningsföretag!
PersonalExpressen AB
Gymnasielärare

Hjärtligt välkommen att arbeta som lärare i naturkunskap och biologi tillsammans med oss på PersonalExpressen Lärarbemanning! PersonalExpressen är ett bemanningsföretag som finns till för att skapa en positiv skillnad för människor i deras liv, inte minst för alla de lärare som arbetar tillsammans med oss ute på någon av landets många skolor. Vårt ledord är kvalitet och det viktigaste för oss är att du som vår lärare trivs med dina arbetsuppgifter, samtidigt som du känner att du ges möjlighet att utvecklas på det personliga planet när du arbetar tillsammans med oss! Vi samarbetar idag med många skolor runt om i hela landet, såväl kommunala som privata. Hos oss kommer du garanterat att finna en plats att trivas på över tid där du samtidigt får det bästa stöd du kan tänka dig från oss som arbetar centralt på PersonalExpressen. Vi ser alltid till att du får det stöd du behöver både i din yrkesroll som lärare i allmänhet samtidigt som vi ser till att du får det stöd du behöver kopplat till specifika saker som sker på plats ute i den skolverksamhet där du arbetar som bemanningskonsult genom oss. Du som söker en ny utmaning i ditt yrkesliv som lärare samtidigt som du vill vara en del i en arbetsmiljö där du känner dig sedd, uppskattad och respekterad av dina kollegor kommer att passa in perfekt hos oss! Arbeta på dina egna villkor med högre lön! Det finns två olika sätt att arbeta på när man är anställd som lärare hos oss. Det första alternativet innebär att du styr helt och hållet själv över din egen arbetstid där du anmäler dig som tillgänglig i vår app de dagar du själv vill arbeta. Genom detta kan du då bli bokad på olika dagsvikariat på olika skolor olika dagar. Det här ger dig en unik möjlighet att testa på att arbeta på olika arbetsplatser genom oss innan du väljer var du trivs bäst. Det går också utmärkt att kombinera detta alternativ med t.ex. studier eller med andra jobb när du i första hand är intresserad av att arbeta extra till en högre lön på de tider som passar dig. Det andra alternativet innebär att du anmäler intresse till oss för ett längre uppdrag, såsom ett års- eller terminsuppdrag. Vi får många förfrågningar till oss löpande som varierar i både tjänstgöringsgrad och uppdragstid. Genom dessa två olika alternativ att arbeta med oss kommer du alltid att få ett uppdrag som passar just dig - oavsett hur du själv föredrar att jobba. Det går också utmärkt att variera mellan vilket av de två alternativen du föredrar. Många som jobbar tillsammans med oss väljer till exempel att arbeta på ett heltidsschema vissa delar av året för att andra delar av året arbeta lite mindre. Hos oss får du friheten att välja själv samt ett större utrymme att ge ditt privatliv prioritet under de perioder som det är viktigast för dig - vi är lyhörda som arbetsgivare och gör allt för att våra medarbetare ska trivas hos oss över lång tid! Utöver friheten att välja själv hur du vill arbeta kommer du hos oss alltid att få en högre lön och bättre villkor än om du är anställd som lärare någon annanstans. Vi är framtidens arbetsgivare och vi förstår att du värdesätter en arbetsgivare högt som värdesätter dig högt tillbaka och som är beredd att kämpa för dig och dina arbetsvillkor - något våra skickliga förhandlare alltid kommer att göra för dig inför varje nytt läraruppdrag du påbörjar hos någon av de många skolor vi samarbetar med. Vi har läraruppdrag att erbjuda inom alla skolämnen och alla årskurser! På PersonalExpressen har vi läraruppdrag att erbjuda inom alla skolämnen och alla årskurser. Hos oss hittar du alltid hem oavsett om du kan undervisa i SO-ämnena, NO-ämnena, språkämnena, idrott, musik eller något annat. Våra samarbetsskolor återfinns över hela Sverige! Sök in till oss på PersonalExpressen redan idag! Återigen hjärtligt välkommen till oss på PersonalExpressen Lärarbemanning - vi ser fram emot att få börja arbeta tillsammans med dig och förhoppningsvis även att inom kort få hitta ditt första läraruppdrag genom oss!

11 september 2024
Sista ansökan:
11 oktober 2024