BUTIKSCHEF LAGER 157 BORLÄNGE Vi söker dig som är engagerad, flexibel, ordningsam - och som gillar att möta många olika människor. Hos oss har rätt person många möjligheter till vidare karriär. Som butikschef på Lager 157 är du engagerad och har ett starkt eget driv. Tillsammans med dina kollegor ska du ge våra kunder bästa möjliga service. Som butikschef leder och driver du butikspersonalen mot uppsatta försäljningsmål. Du ansvarar också för butikens drift, servicegrad, försäljning, budget och övrig administration. Du som söker ska ha minst tre års erfarenhet från ledande befattning inom branschen och ditt ledarskap präglas av entreprenörsanda, engagemang och starkt eget driv. Vi erbjuder dig en utmanande tjänst med goda utvecklingsmöjligheter. Rollen rapporterar till regionchef. Som butikschef på Lager 157: • Säkerställer du att butiken drivs utifrån Lager 157s koncept och gällande driftrutiner. • Verkar du för att nå försäljningsmål och positivt utveckla övriga nyckeltal. • Har du personalansvar och ansvarar för medarbetarnas arbetsmiljö och utveckling. • Du är en god förebild som agerar samstämmigt med företagets kultur och värderingar. • Planerar du, säkrar och följer upp butikens bemanning och personalkostnader. • Upprätthåller du företagets riktlinjer för exponering, löpande kampanjer och andra aktiviteter och tar så ett genuint ansvar för att förmedla Lager 157s utbud på ett trovärdigt sätt. • Skapar du den bästa möjliga butiksupplevelsen – alltid med kundmötet i fokus! Vi söker dig som gillar att möta många olika människor och vill ha ett jobb där du är fysiskt aktiv. Du är ordningsam och en grym lagspelare med energi och kraft att genomföra. Du behöver kunna tillräckligt god svenska för att kunna ta, ge och följa arbetsinstruktioner samt kommunicera med chefer, medarbetare och kunder. Ytterligare språkkunskaper är meriterande. Tjänsten är heltid och tillsvidare med start enligt överenskommelse. I samband med denna rekrytering samarbetar Lager 157 med Retail Recruitment. Frågor besvaras av ansvarig rekryteringskonsult, Malin Niklasson. Vänta inte med din ansökan då tillämpar löpande urval. Varmt välkommen med din ansökan! Lager 157 är en växande svensk butikskedja som fokuserar på Denim och Basics. Vi har över 80 butiker samt webshop i Sverige, Norge, Finland och Danmark. Vi älskar att mötas på riktigt och tycker om att överraska. Vi arbetar hårt för att skapa bästa värde för pengarna till våra kunder. JOIN US. WE ARE HIRING!
Electro Projekt PCI AB – tekniska helhetslösningar med framtiden i fokus Electro Projekt PCI AB är ett väletablerat teknikföretag med kontor i Falun och Leksand, specialiserat på elkonsulttjänster för fastighet och industri. Med över 30 års erfarenhet i branschen levererar vi skräddarsydda och hållbara lösningar som kombinerar teknisk spetskompetens med hög kvalitet och pålitlighet. Våra kunder återfinns inom bygg, fastighet, kommun, region, industri och anläggning. Vi drivs av långsiktiga kundrelationer, ett starkt teamfokus och ett tydligt ansvarstagande. Hos oss värderas engagemang, innovation och yrkesstolthet högt. Nu söker vi dig som vill bli en del av vår utvecklingsresa och bidra till både våra kunders framgång och vår egen tillväxt – i en framtidsinriktad och teknisk miljö. Senior och junior projektör inom Elteknik – Var med och bygg Sveriges bästa elkonsultföretag Vill du arbeta i en teknisk framtidsbransch där du får vara en nyckelperson i spännande projekt? Då kan detta vara rätt nästa steg för dig. Vi på Electro Projekt PCI AB söker nu två projektörer inom elteknik till vårt team i Falun eller Leksand. Vi utvecklas varje dag vidare genom vår vision: "Vi bygger Sveriges bästa elkonsultföretag." Vår framgång bygger på att vi sätter både medarbetare och kunder i centrum. Vi tror att människor som mår bra också lyckas bra – vilket leder till nöjdare kunder, fler uppdrag och en tryggare arbetsvardag. Här får du möjlighet att utvecklas både som yrkesperson och människa, i en miljö som präglas av engagemang, kunskap, noggrannhet och förtroende. Tjänsten Som projektör hos oss får du ett varierande och utvecklande arbete där du deltar i hela projekteringsfasen – från tidiga utredningar och planering till färdiga lösningar inom el- och telesystem. Du kommer att arbeta med kommersiella och offentliga fastigheter, kontor, bostäder, skolor och industriprojekt. Senior projektör: Arbetet innebär att självständigt samla in information, göra tekniska beräkningar, ta fram lösningar och producera tekniska beskrivningar och ritningar för byggprocessens olika skeden. Du arbetar främst i AutoCAD och Revit och samarbetar tätt med kollegor i projektgrupper, samtidigt som du också har ett stort eget ansvar. Du tar generellt ett mer helhetsansvar för tekniken i projekten och har ett större ansvar i kundkontakten. Junior projektör: Tillsammans med erfaren projektör hjälper du till att samla in information, göra tekniska beräkningar, ta fram lösningar och producera tekniska beskrivningar och ritningar för förfrågningsunderlag och bygghandlingar. Du arbetar främst i AutoCAD och Revit och samarbetar tätt med kollegor i projektgrupper, samtidigt som du också har ett stort eget ansvar. Här får du chans att utvecklas. Din profil Vi söker dig som har en teknisk utbildning inom elteknik från gymnasium eller högskola, och gärna några års erfarenhet som projektör inom elkonstruktion. Alternativt har du en bakgrund som installationselektriker inom entreprenad eller industri, med goda kunskaper inom el- och telesystem. Du har ett intresse för tekniska lösningar och digitala verktyg och har du dessutom erfarenhet av AutoCAD är det meriterande. Det viktigaste är dock att du är engagerad, noggrann och vill göra skillnad. Du trivs i en roll där du får ta ansvar, jobba strukturerat och bidra till god stämning och ett bra samarbete. Att kommunicera på ett tydligt och lösningsfokuserat sätt faller dig naturligt. Om oss I över 30 år har vi erbjudit tekniska konsulttjänster till våra uppdragsgivare, främst inom bygg, fastighet, kommun, region, industri och anläggning. På Electro Projekt PCI AB får du arbeta i ett mindre, personligt företag med korta beslutsvägar och stark laganda. Vi erbjuder goda möjligheter till kompetensutveckling, intressanta projekt och en arbetsmiljö där du kan känna både trygghet och stolthet. Vårt mål är att du ska trivas, utvecklas och vilja vara med på vår resa – varje dag. Vi är kvalitets- och miljöcertifierade enligt ISO 9001 samt ISO 14001. Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid med placeringsort i Falun eller Leksand. B-körkort krävs. Läs gärna mer om oss här: www.electroprojekt.se Låter detta som din nästa utmaning? Vi samarbetar med Lundin & Boström i denna rekrytering. Välkommen att skicka in din ansökan med CV och personligt brev på vår hemsida www.lundinbostrom.se Ansökningarna hanteras löpande, sista ansökningsdag är 11/8. Har du frågor om tjänsten? Kontakta Maria Lindström, [email protected] 070-5101250
Veterankraft söker sig som är 55+ och vill arbeta som trädgårdsarbetare hos våra kunder i Falun. Hos oss på Veterankraft får du möjlighet att bidra med dina kunskaper och ditt intresse genom varierande uppgifter i våra gröna utemiljöer. Du som tycker om att röra på dig, vara ute i naturen och göra något som andra har glädje av kommer att trivas hos oss. Vi ser gärna att du har gröna fingrar, en känsla för detaljer och trivs med arbete i friska luften. Om oss Veterankraft är ett av Sveriges främsta auktoriserade bemanningsföretag och den största leverantören av hushållsnära tjänster och företagstjänster. Med verksamhet på cirka 40 orter, från Luleå i norr till Trelleborg i söder, erbjuder vi våra kunder hjälp i vardagen med trygghet, kvalitet och personlighet i fokus. Varje år underlättar vi tillvaron för tusentals hushåll och företag genom våra skräddarsydda tjänster och engagerade medarbetare. Varje dag ser vi hur våra Veteraner gör skillnad hos tusentals kunder genom sitt arbete och sina insatser. Din roll I rollen som trädgårdsarbetare kommer du att utföra en mängd olika trädgårdsuppgifter hos våra kunder, som kan vara både privatpersoner och bostadsrättsföreningar. Du ser till att tillgodose kundens skötselplan och hjälper till att ta hand om utemiljöer på ett omtänksamt sätt. Genom ditt arbete bidrar du till att skapa fina och trivsamma platser. I dina arbetsuppgifter kan bland annat följande ingå: Gräsklippning Ogräsrensning Beskärning och träd och häck Plantering Du kommer att arbeta med både återkommande- och engångsuppdrag. Tjänsten är en timanställning vilket innebär att du arbetar när du vill och har möjlighet. Din profil Du är 55 år eller äldre Du tycker om att vara ute i naturen och hjälper gärna till där det behövs Flytande svenska i tal och skrift Meriterande med erfarenhet av trädgårdsarbete sedan tidigare Meriterande med körkort, egen bil + släpvagn Ansökan Är du intresserad av att bli en del av oss på Veterankraft? Varmt välkommen att skicka din ansökan redan idag!
Hos oss i Region Dalarna får du ett meningsfullt arbete där du kan göra skillnad. Tillsammans arbetar vi för ett hållbart Dalarna med utvecklingskraft i länets alla delar. Dietist- och logopedverksamheten Dalarna är en basenhet inom Division Medicinsk service. Vi har verksamhet på lasaretten i Avesta, Ludvika, Falun och Mora samt Dietistverksamhet i Primärvården. Vi är sammanlagt ca 50 personer som arbetar i verksamheten. Logopedverksamheten består av de två enheterna mottagningslogopedi samt neuro- /röstlogopedi. Vi samarbetar med logopedutbildningen i Uppsala och handleder regelbundet logopedstudenter. Vi erbjuder tidsbegränsad anställning 2025-09-01 t o m 2026-09-15. Logoped till Logopedverksamhet i Dalarna, Falun/Ludvika Arbetsuppgifter Vi söker nu en logoped till någon av våra trevliga mottagningar i Dalarna. Tjänsten kan ha placeringsort i antingen Falun eller Ludvika. Fokus för tjänsten är barnlogopedi, men andra diagnosområden kan bli aktuella. Arbetet innebär stor variation. Du kommer att arbeta självständigt, men vi lägger stor vikt vid samverkan med logopedkollegor och andra verksamheter. Vi arbetar länsövergripande där vi har regelbundna träffar inom varje diagnosgrupp för diskussioner och utvecklingsarbete. Du blir del av en kompetent arbetsgrupp där det kollegiala stödet är centralt och bidrar till vårt goda arbetsklimat. Det dagliga patientarbetet består av bedömning, behandling samt rådgivning till patienter, anhöriga och andra yrkeskategorier. Vi bedriver gruppverksamhet inom flera diagnosområden. Till dig som är nyutbildad erbjuder vi regelbunden handledning av en erfaren kollega samt avsatt tid för introduktion och auskultationer. Alla nyanställda erbjuds introduktion av erfaren kollega. Övrig information Kvalifikationer Krav: Legitimerad logoped Meriterande: Tidigare yrkeserfarenhet som mottagningslogoped Erfarenhet av att handleda studenter Handledarutbildning Personliga egenskaper: Vi söker dig som har en god samarbetsförmåga och ett gott bemötande. Du är positiv samt flexibel och kan anpassa arbetssätt efter patientens och verksamhetens behov. Du trivs med att arbeta tillsammans med andra. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet. Ansökan Intervjuer påbörjas under augusti. Denna tjänst kräver att du har giltig legitimation för det aktuella yrket. Din yrkeslegitimation kommer att kontrolleras mot Socialstyrelsens register över legitimerad hälso- och sjukvårdspersonal (HOSP) innan eventuellt erbjudande om anställning. Läs mer här: Registret över legitimerad hälso- och sjukvårdspersonal (HOSP) - Socialstyrelsen. Detta arbete innebär direkt och regelbunden kontakt med barn och/eller ungdomar. Innan erbjudande om anställning kan ske, måste du som sökande uppvisa utdrag ur Polisens belastningsregister i obrutet kuvert alternativt via ett digitalt registerutdrag, enligt lag 2013:852 eller 2000:873. Mer information finns här: Belastningsregistret - begär utdrag (polisen.se). Har du skyddade personuppgifter? Ansök inte via systemet. Kontakta istället rekryterande chef direkt. Vi använder främst mail (från mejladress: [email protected]) för att göra utskick och kallelser. Kolla din inkorg och även skräppost/SPAM regelbundet under denna tid för att vara säker på att du får all information från oss. Om du är eller tidigare har varit anställd i Region (Landstinget) Dalarna kommer vi att ta interna referenser från din nuvarande eller tidigare chef, om du blir aktuell för anställning. Läs mer om Region Dalarna, vår värdegrund, arbetsmiljö och förmåner, samt vilka kontroller som görs innan anställning: Jobba med oss - Region Dalarna Vi har gjort vårt medieval och vill därför ej bli kontaktade av andra säljbolag eller rekryteringsföretag. Fackliga kontaktuppgifter Fackförbund - Region Dalarna
Vi söker en senior platschef med starkt affärsfokus och gedigen erfarenhet av kalkylering och kundrelationer. I rollen driver du hela försäljningsprocessen och ansvarar för verksamhetens operativa framgång. Vill du vara med och utveckla vår verksamhet? Om tjänsten Den här tjänsten är en direktrekrytering vilket innebär att rekryteringsprocessen sker genom Bravura och du anställs direkt hos Takab. Om företaget Takab, eller Tak & Bygg i Falun AB, är ett etablerat företag med bas i Falun, specialiserat på takläggning, plåtslageri och moderna solenergilösningar. Takab är en trygg och erfaren partner för både nyproduktion, renoveringar och servicearbeten på papptak, plåttak och tegeltak. Sedan 2021 är Takab en del av Soltechkoncernen, vilket gör det möjligt att erbjuda heltäckande och framtidssäkra energilösningar – där tak- och solcellsteknik samspelar på ett smart och kostnadseffektivt sätt. Takab drivs av värdeorden kunskap, trygghet och engagemang, och har som mål att inte bara möta utan överträffa kundens förväntningar i varje projekt. Oavsett om du söker en långsiktig takpartner eller vill framtidssäkra din fastighet med solenergi, är Takab det självklara valet. Arbetsuppgifter Vi söker en erfaren och affärsdriven platschef med gedigen branscherfarenhet, som vill ta ett helhetsansvar för både den operativa verksamheten och försäljningsarbetet. I denna roll är du ansvarig för att bygga starka kundrelationer och driva affärer från första kontakt till avslutat projekt, med särskilt fokus på B2B-segmentet. En central del av rollen är kalkylansvaret. Du ansvarar för att ta fram projektkalkyler, tidsbedömningar och kostnadsprognoser, samt följa upp dessa genom projektens gång. Det innebär att du är med redan från förfrågningsunderlag, genom anbudsarbete och hela vägen till utvärdering efter avslutat projekt. Du är van att hantera både nykundsbearbetning och vidareutveckling av befintliga affärer. Du arbetar strukturerat med hela säljcykeln och har en tydlig förmåga att identifiera kundbehov, skapa relevanta lösningar och stänga affärer. Det ingår projektledning samt personalansvar över medarbetare. I rollen ingår även: Att bygga och utveckla långsiktiga kundrelationer Att ta fram, följa upp och utvärdera projektkalkyler och resultat Inköp och prisförhandlingar av material och tjänster Försäljningsansvar med fokus på affärer inom bygg, verkstad, underhåll och energisektorn Att besöka potentiella projekt, föra dialog med kunder och leverantörer Vi söker dig som är trygg i din yrkesroll, har arbetat i liknande befattningar tidigare och har en teknisk och kommersiell förståelse som gör att du kan kombinera operativt ansvar med strategiskt arbete. Utbildning, erfarenhet och personliga egenskaper Erfarenhet som kalkylator inom byggbranschen Djup förståelse för byggprocessens alla skeden inom tak och plåt – från projektering till produktion och uppföljning Van vid att läsa och tolka bygghandlingar och ritningar Tidigare ledarerfarenhet med personalansvar Erfarenhet av att driva hela försäljningsprocessen och bygga affärsrelationer Goda kunskaper inom entreprenadjuridik, avtal, inköp och projektadministration Mycket goda kunskaper i svenska, både i tal och skrift Goda kunskaper i Officepaketet, särskilt Excel Kunskaper i CAD och/eller Bluebeam är meriterande B-körkort krävs För att trivas och lyckas i rollen behöver du ha ett starkt affärsmässigt förhållningssätt och förmåga att fatta välgrundade, ekonomiskt kloka beslut. Du har ett strategiskt synsätt och förstår värdet av långsiktiga, hållbara affärsrelationer. Rollen ställer höga krav på noggrannhet och struktur, särskilt vid kalkylering av större projekt där metodiskt arbete och hög precision är avgörande. Det är därför viktigt att du har djup förståelse för byggprocessen – med särskilt fokus på tak- och plåtarbeten – för att kunna göra korrekta tekniska och ekonomiska bedömningar genom hela projektets gång. Du är en tydlig och lyhörd kommunikatör med mycket god samarbetsförmåga, och du har lätt för att bygga förtroende – både internt i teamet och externt mot kunder och leverantörer. Som person är du engagerad, ansvarstagande och bidrar aktivt till en professionell och positiv arbetsmiljö. Övrig information Start: Omgående, med hänsyn till uppsägningstid Plats: Falun Lön: Enligt överenskommelse Vi använder en kompetensbaserad metodik i alla rekryteringsprocesser för att säkerställa fördomsfria urval. Vi jobbar också med löpande urval, vilket innebär att vi tar ner annonsen när tillräckligt många kandidater har ansökt. Om du blir aktuell för tjänsten kommer vi att kontakta dig för en första telefonintervju. Oavsett om du går vidare i processen eller inte så kommer du att få återkoppling på din ansökan. Har du frågor om tjänsten eller kring din ansökan är du välkommen att kontakta vår support genom att maila till [email protected] eller ringa till nummer 010-171 47 10 så hjälper vi dig. Ange vilken tjänst det gäller. Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan! Sista ansökningsdatum är 2025-08-01. #Specialist
Hos oss i Region Dalarna får du ett meningsfullt arbete där du kan göra skillnad. Tillsammans arbetar vi för ett hälsosamt Dalarna! Vi söker nu en vikarie till vårt härliga team i HR-direkt. HR-direkt tillhör personalenheten och är en supportfunktion som stöttar Region Dalarnas samtliga chefer i frågor inom hela HR-området. Personalenhet består förutom av HR-direkt, också av funktionerna verksamhetsnära HR-stöd, kompetensförsörjning, förhandling/arbetsmiljö och hälsa samt lön och HR-system. Totalt är vi ca 100 medarbetare. Vi söker dig som vill jobba brett med HR-frågor i en support med fokus på tillgänglighet, service och proffsigt bemötande. Vill du dessutom jobba i ett team som står för arbetsglädje och teamkänsla? Då har du kommit helt rätt. HR-generalist till HR-direkt Falun Arbetsuppgifter I rollen som HR-generalist stöttar du Regionens chefer via telefon och mejl. Du kommer bland annat fungera som bollplank i lönesättningar, vägleda i avtalsskrivning, tolka lagar och kollektivavtal samt stötta chefer i rekrytering och rehabilitering. Du kommer således förvärva en bred kompetens inom hela HR-området. Som HR-generalist ska du kunna lite om allt men varje generalist har också ett eller flera fokusområden som man fördjupar sig extra i. I HR-direkt hanterar vi både ärenden som går snabbt att besvara och de som kräver mer utredning. Vidare innebär rollen ett nära samarbete med såväl kollegor i teamet som övriga medarbetare inom personalenheten. Detta för att gemensamt skapa det bästa stödet till våra chefer. Hos oss pågår också ett aktivt utvecklingsarbete där vi i allt större utsträckning tar vara på möjligheterna med AI och digitalisering. Det handlar både om att effektivisera våra arbetssätt och att skapa ännu bättre förutsättningar för ett värdeskapande och tillgängligt HR-stöd. Vi ser därför gärna att du har ett intresse för utveckling och vill vara med och bidra på den resan. Övrig information Kvalifikationer Krav: En kandidatexamen från Personal- och arbetslivsprogrammet eller motsvarande som vi bedömer likvärdigt. Mycket god kommunikativ förmåga i såväl tal som skrift. God systemvana och förmåga att snabbt sätta sig in i nya digitala verktyg Erfarenhet från service och/eller HR sedan tidigare Personliga egenskaper: Vi söker dig som är en prestigelös lagspelare som vill bidra med nyfikenhet och engagemang till ett team där samarbete och service står i fokus. Du har ett strukturerat arbetssätt och drivs av att ge ett professionellt och lyhört stöd. Vi värdesätter initiativ - att du ser utvecklingsområden och förbättringsmöjligheter och vill vara med och förverkliga dem. Vi kommer att lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper. Arbetet med urval till tjänsten påbörjas vecka 33 och vi hoppas på din förståelse att återkoppling därför kan dröja. Ansökan Har du skyddade personuppgifter? Ansök inte via systemet. Kontakta istället rekryterande chef direkt. Vi använder främst mail (från mejladress: [email protected]) för att göra utskick och kallelser. Kolla din inkorg och även skräppost/SPAM regelbundet under denna tid för att vara säker på att du får all information från oss. Om du är eller tidigare har varit anställd i Region (Landstinget) Dalarna kommer vi att ta interna referenser från din nuvarande eller tidigare chef, om du blir aktuell för anställning. Läs mer om Region Dalarna, vår värdegrund, arbetsmiljö och förmåner, samt vilka kontroller som görs innan anställning: Jobba med oss - Region Dalarna Vi har gjort vårt medieval och vill därför ej bli kontaktade av andra säljbolag eller rekryteringsföretag. Fackliga kontaktuppgifter Här hittar du kontaktuppgifter till våra fackliga organisationer.
Internationella Engelska Skolan (IES) is a leading independent school group with academic results far above average and a diverse and energetic staff. Teaching is in both Swedish and English, and the hallways are bilingual. The language of meetings and communication amongst the staff is English. IES is one of Sweden's largest school groups at compulsory school level with 48 schools and around 32,000 students across the country. IES has grown steadily and maintained quality since 1993. Behörig elevassistent 60 - 80% Vill du jobba i en internationell miljö med kollegor från hela världen? Internationella Engelska Skolan i Falun är en 4-9 grundskola som öppnade 2014. Vi är en tvåspråkig skola där engelska och svenska används i den dagliga undervisningen. Vi har fokus på en trygg skolmiljö, språkutveckling och att våra elever ges möjlighet att uppnå sin fulla potential. I din roll som elevassistent arbetar du som resurs med enskilda elever. Du är ett stöd under lektioner, raster, övergångar mellan lektioner och aktiviteter samt stöttar den enskilda eleven utifrån dennes behov. I ditt arbete ansvarar du för att eleven känner lust att lära och är delaktig i sitt lärandet utifrån sina egna förutsättningar. I uppdraget är det viktigt att man ser eleven enskilda behov, tar hänsyn till dennes individuella förutsättningar och hjälper eleven att växa och utvecklas. I arbetet som elevassistent innebär också att man har förmågan att anpassa undervisningssituationer utifrån olika lärandesyften. Viktiga delar i arbetet är ett aktivt förebyggande trygghetsarbete, att stimulera elevens utveckling och lärande, sociala kompetens, kamratrelationer samt att bidra till ett demokratiskt förhållningssätt. Vi söker dig som har yrkesutbildning som elevassistent. Yrkeserfarenhet av pedagogiskt arbete på skola ses som meriterande. Du har god datorvana samt goda kunskaper i svenska och engelska i tal och skrift. Vi ser gärna att du i din profession har god samarbetsförmåga och är relationsskapande. Förmåga till struktur och en kvalitetsmedvetenhet är också viktiga egenskaper. Det är även meriterande om du har kunskap om NPF och lågaffektivt bemötande samt om du tidigare har arbetat med elever med särskilda behov. Du uppskattar en varierad arbetssituation och har lätt att anpassa dig till ändrade omständigheter. Du har förmåga att skapa goda relationer och ett positivt förhållningssätt gentemot barn, föräldrar och kollegor. Intervjuer sker löpande så skicka in din ansökan så snart som möjligt via vår ansökningsportal. Välkommen att registrera ansökan på IES Careers!
Hos oss i Region Dalarna får du ett meningsfullt arbete där du kan göra skillnad. Tillsammans arbetar vi för ett hållbart Dalarna med utvecklingskraft i länets alla delar. Fysioterapi Dalarna är en länsövergripande enhet inom Region Dalarna som bedriver fysioterapiverksamhet på lasaretten i Falun, Ludvika och Mora. Arbetsgruppen Akutmedicin på Falu lasarett arbetar inom ett brett verksamhetsfält med möjlighet att specialisera sig inom många olika områden. Våra patienter finns inom både slutenvård och öppenvård på medicinkliniken, kardiologen, infektion samt öron näsa hals och inom palliativ verksamhet. Falun är en härlig stad och närheten till en fantastisk natur och aktiviteter skapar goda möjligheter att kunna leva ett aktivt liv. Välkommen till Falun | Visit Dalarna Vikariat Fysioterapeut till Falu lasarett Arbetsuppgifter En av våra medarbetare kommer att vara föräldraledig och vi söker därför dig som vill jobba på ett vikariat som fysioterapeut på Falu lasarett. Du kommer i huvudsak att arbeta på vårdavdelning på Falu lasarett. Du kommer att möta en stor variation av patienter där fokus ligger på funktionsbedömningar och tidig rehabilitering. Arbetet sker både självständigt och i nära samverkan med kollegorna i arbetsgruppen och andra yrkeskategorier på klinikerna. Du kommer att ingå i arbetsgruppen Akutmedicin som består av fysioterapeuter/sjukgymnaster och rehabassistent. Vi är en positiv grupp som stöttar varandra i det dagliga arbetet. Vi har en hög motivation att sträva framåt och utvecklas. Du erbjuds inskolning, utbildning och kompetensutveckling utifrån dina erfarenheter och det behov vi ser inom verksamheten. Alla anställda inom Region Dalarna erbjuds att ta del av ett årligt friskvårdsbidrag. Vikariatet sträcker sig mellan 251001 - 260930 (med möjlighet till förlängning). Övrig information Kvalifikationer Vi söker dig som är legitimerad fysioterapeut/sjukgymnast. Meriterande: erfarenhet av arbete inom specialiserad hälso- och sjukvård Du är ansvarstagande och kan prioritera mellan olika arbetsuppgifter. Du har god förmåga att kommunicera. Du bemöter andra professionellt och har god samarbetsförmåga. Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet. Ansökan Har du skyddade personuppgifter? Ansök inte via systemet. Kontakta istället rekryterande chef direkt. Vi använder främst mail (från mejladress: [email protected]) för att göra utskick och kallelser. Kolla din inkorg och även skräppost/SPAM regelbundet under denna tid för att vara säker på att du får all information från oss. Om du är eller tidigare har varit anställd i Region (Landstinget) Dalarna kommer vi att ta interna referenser från din nuvarande eller tidigare chef, om du blir aktuell för anställning. Läs mer om Region Dalarna, vår värdegrund, arbetsmiljö och förmåner, samt vilka kontroller som görs innan anställning: Jobba med oss - Region Dalarna Vi har gjort vårt medieval och vill därför ej bli kontaktade av andra säljbolag eller rekryteringsföretag. Denna tjänst kräver att du har giltig legitimation för det aktuella yrket. Din yrkeslegitimation kommer att kontrolleras mot Socialstyrelsens register över legitimerad hälso- och sjukvårdspersonal (HOSP) innan eventuellt erbjudande om anställning. Läs mer här: Registret över legitimerad hälso- och sjukvårdspersonal (HOSP) - Socialstyrelsen. Varmt välkommen med din ansökan till oss på Fysioterapin! Fackliga kontaktuppgifter Fackförbund - Region Dalarna
Hos oss i Region Dalarna får du ett meningsfullt arbete där du kan göra skillnad. Tillsammans arbetar vi för ett hållbart Dalarna med utvecklingskraft i länets alla delar. Vårdvalsenheten inom Regionstyrelseförvaltningen ansvarar för att patienter med rätt till regionala tandvårdsstöd får det, vi erbjuder stöd och service till patienter och vårdgivare. Inom ramen för de regionala tandvårdsstöden så samarbetar vi med samtliga kommuner i länet, folktandvården och privata tandvårdskliniker. Vårdvalsenheten ansvarar även för upphandlingen enligt lagen om valfrihet (LOV) för Barn- och ungdomstandvård. Vi ansvarar för finansiering av både det regionala tandvårdsstödet och LOV barn och ungdomstandvård. Region Dalarna söker en engagerad och noggrann handläggare för Tandvårdsstöd Dalarna, Vårdvalsenheten. I din roll kommer du att vara en viktig del av vårt team och bidra till att säkerställa hög kvalitet och effektivitet i de regionala tandvårdsstöden. Handläggare till Tandvårdsstöd, Falun Arbetsuppgifter Administration av inkommande ansökningar, läkarintyg, vårdrapporter, underlag för tandvårdskort, fakturor mm. Kontroll av fakturor. Rådgivning, information och utbildning till privatpersoner och till personal inom tandvård, hälso- och sjukvården och kommuner. Support på datastödet Symfoni. Uppföljning och rapportering. Bereda underlag inför politiska beslut. Övrig information Kvalifikationer Krav Relevant tandvårdsutbildning, såsom tandsköterska eller tandhygienist. Goda datakunskaper. Goda kunskaper i svenska, både i tal och skrift. Vana vid regelstyrd verksamhet. Meriterande Erfarenhet av arbete inom tandvård Personliga egenskaper Noggrann och strukturerad. Visar respekt och gott bemötande. Förmåga att hantera känsliga uppgifter korrekt och med varsamhet. God kommunikationsförmåga. Serviceinriktad och lösningsorienterad. Förmåga att hantera flera arbetsuppgifter samtidigt. Stor vikt kommer läggas vid personliga egenskaper. Ansökan Har du skyddade personuppgifter? Ansök inte via systemet. Kontakta istället rekryterande chef direkt. Vi använder främst mail (från mejladress: [email protected]) för att göra utskick och kallelser. Kolla din inkorg och även skräppost/SPAM regelbundet under denna tid för att vara säker på att du får all information från oss. Om du är eller tidigare har varit anställd i Region (Landstinget) Dalarna kommer vi att ta interna referenser från din nuvarande eller tidigare chef, om du blir aktuell för anställning. Läs mer om Region Dalarna, vår värdegrund, arbetsmiljö och förmåner, samt vilka kontroller som görs innan anställning: Jobba med oss - Region Dalarna Vi har gjort vårt medieval och vill därför ej bli kontaktade av andra säljbolag eller rekryteringsföretag. Fackliga kontaktuppgifter Fackförbund - Region Dalarna
Vi söker dig som vill bli Assistant Manager, och satsa på Espresso House! Brinner du för att ge den bästa servicen till världens bästa gäster? Drivs du av ett större ansvar i arbetet och gillar att utveckla dina kollegor? Då är det kanske dig vi söker! Som Assistant Manager innebär ditt arbete att du, tillsammans med din Coffee Shop Manager, ska driva er Coffee Shop på ett så framgångsrikt sätt som möjligt. Du kommer att vara Coffee Shop Managerns högra hand när det kommer till försäljning, resultat och personalansvar. Du behöver kunna arbeta heltid och inte ha någon annan sysselsättning vid sidan om, så som studier eller annat arbete. Tjänsten är förlagd bakom baren tillsammans med medarbetarna och därför är det viktigt att du är en person som leder andra genom att föregå med gott exempel. Till denna roll söker vi en person som har som mål att växa inom företaget och gärna ser sig själv som Coffee Shop Manager inom ett år! För att läsa mer om rollen, klicka här Kom och jobba med oss! | Espresso House. Vi söker nu dig som: • Har tidigare erfarenhet inom café eller restaurangarbete och är redo för att ta nästa steg i karriären mot en ledande roll • Vill arbeta i drift tillsammans med teamet och leverera grym service till våra gäster • Drivs av att leverera resultat och samtidigt älskar att stötta och utveckla dina kollegor • Är trygg, lösningsorienterad och tar initiativ om problem uppstår • Värdesätter renlighet och rutiner högt i arbetet samt har ett öga för detaljer • Har erfarenhet från att jobba mot uppsatta mål och förstår vikten av uppföljning • Älskar att arbeta med människor och värderar gemenskap och samarbete Vad erbjuder vi dig? Vi erbjuder dig en företagskultur som kännetecknas av härliga och drivna kollegor, roliga tävlingar och en tempofylld vardag. Vi har kul på jobbet, samtidigt som vi skapar lönsamhet. Utbildning är viktigt och alla våra medarbetare får genomgå en introduktion och Baristautbildning. Utöver detta erbjuder vi även mer utbildning för dig som arbetar som Assistant Manager, så som inom ekonomi, ledarskap, arbetsrätt och arbetsmiljö. Espresso House är ledande inom branschen vilket betyder att du är en del av ett framgångsrikt företag med mycket goda utvecklingsmöjligheter. Vi satsar på våra medarbetare och det finns stora möjligheter att växa med oss. Du kan läsa mer om våra olika karriärmöjligheter på vår hemsida. Tjänsten är ett vikariat på 1år med chans till förlängning. Rekryteringen sker löpande så skicka in din ansökan redan idag!
Välj ett jobb för att visa detaljer