Vill du arbeta som personlig assistent och sätta guldkant på människors tillvaro? I rollen kommer du göra skillnad i människors liv och tillsammans med oss arbeta efter vår vision – Alla har rätt till ett bra liv. Personlig assistans är en insats enligt LSS (Lagen om stöd och Service till vissa funktionshindrade). Som personlig assistent ger du individuellt stöd och omvårdnad till personer som beviljats personlig assistans för att de behöver hjälp med ett eller flera grundläggande behov. Varje kund är unik och dina arbetsuppgifter varierar utifrån kundens behov. Du värnar om kundens självbestämmande och integritet, och bidrar till att vardagen fungerar smidigt. Om tjänsten Rollen som personlig assistent ställer höga krav på förmågan att skapa goda relationer. Vi söker därför dig som är lyhörd, engagerad och ansvarstagande. Det är även viktigt att du kan ta egna initiativ och se vad som behöver göras. Vi söker nu dig som stämmer in på följande: vill arbeta hos en ung kvinna i 30 åldern bosatt i Falun har goda kunskaper i svenska har erfarenhet av att kommunicera med hjälp av bliss eller liknande är rökfri Det är även meriterande om du: har erfarenhet av liknande arbete har B-körkort delar kundens intressen Stor vikt kommer att läggas kring personlig lämplighet. Arbetstid, tjänstgöringsgrad och lön: Aktuell anställningsform är "Timanställning". Tjänsten innebär arbete vid behov/frånvaro under dagtid, kvällstid och helg. Fast timlön enligt överenskommelse och övriga ersättningar sker enligt kollektivavtal. Tillträde Omgående eller enligt överenskommelse. Att vara anställd på Humana En förutsättning för att påbörja en anställning hos oss på Humana är att du som söker kan uppvisa giltig ID-handling och eventuella dokument som styrker rätten till arbete inom Sverige. För att kunna jobba som personlig assistent måste du vara minst 18 år Vad händer nu? Vi ser gärna att du ansöker snarast då vi går igenom urvalet löpande och kan komma att tillsätta tjänsten innan sista ansökningsdagen. Vi tar endast emot ansökningar via vårt rekryteringssystem i enlighet med GDPR. Till dig som arbetar inom rekrytering- och bemanningsföretag samt med annonsförsäljning så undanber vi oss erbjudanden om annonserings- och rekryteringstjänster i samband med den här annonsen. Välkommen med din ansökan! Vill du veta mer om rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta rekryteringsansvarig: Robin Strömsmoen | [email protected]
Hagströmska gymnasiet i Falun har cirka 700 elever fördelade på ett brett urval av program med teoretisk och praktisk inriktning. Hos oss kan alla elever studera till grundläggande högskolebehörighet och ges även den unika möjligheten att kombinera sina studier med någon av skolans 15 idrotter. Vill du utvecklas i din professionella roll och bidra till att våra elever uppnår framgång och goda studieresultat? Då är vi skolan för dig. Läs mer om oss på hagstromska.se. Om tjänsten Nu söker vi dig som vill vara med och utveckla vår cateringsverksmhet till våra olika matserveringar i Falun och Borlänge. Maten är en viktig del i våra elevers prestationer och utveckling på skolan, kanske det viktigaste området om du frågar våra elever. Vi har sagt att vi ska leverera mat i världsklass, med det kommer också ett stort ansvar att leverera. Tjänsten kräver körkort då du från vår skolrestaurang ska köra ut mat till våra elever som går på olika Academedia skolor i Falun och Borlänge. På en av skolorna kommer du även att fungera som måltidsbiträde där du också serverar maten till eleverna. Tillsammans med våra kockar på skolan så ska du vara med att utveckla vår verksamhet så flera av våra elever tar del av vår goda mat som lagas från grunden i köket. Tjänsten är en uppehållstjänst på deltid 75 % med start enligt överenskommelse. Din bakgrund Helst ser vi att du som söker har tidigare erfarenhet av catering eller andra vanligt förekommande sysslor inom restaurang eller storkök. Du behöver vara självgående och van att ta ansvar och egna beslut. God körvana krävs då du ska framföra vår lätta lastbil med vårt varumärke på, vilket innebär att du är vår varumärkesbärare i Falun och Borlänge. Du kommer ingå i ett team av kockar så behöver du vara samarbetsvillig och vara lätt att samarbeta med. Du kommer att möta våra elever och övriga personal på våra olika skolor vilket ställer krav på din serviceförmåga och möta människor. I köket hjälps vi åt med olika sysslor och sätter ingen prestige i vem som gör vad, något vi också söker hos dig. Vi är ett team på hela skolan som tycker om våra arbeten och att ha trevligt på vår arbetsplats vilket är en förmåga som du behöver ha för att trivas hos och med oss. Är du den vi söker? Ansök så snart som möjligt via vårt rekryteringssystem då urval och intervjuer sker löpande, dock senast 2025-08-01 Tillsättning kan komma att ske innan sista ansökningsdag. Vid frågor kring tjänsten, kontakta kökschef Angelica Prins, 076/1143603 [email protected] Varmt välkommen med din ansökan! Med vänlig hälsning Angelica Prins
OM TJÄNSTEN Söker du ett meningsfullt sommarjobb där du verkligen gör skillnad? Vi letar efter engagerade och omtänksamma kollegor som vill arbeta som personlig assistent i sommar, med möjlighet att fortsätta som timvikarie till hösten. Kanske är detta början på en längre resa inom omsorgsyrket, där du kan utvecklas och stanna kvar hos oss? Hos oss arbetar vi med människor, för människor – med målet att våra brukare ska få leva sitt liv fullt ut. Du får chansen att stödja en individ i vardagen och skapa en positiv inverkan på deras liv. Vi letar just nu efter fler kollegor i Falun med omnejd där vi söker dig som vill jobba som personlig assistent. OM DIG För att trivas hos oss är du en person som tycker om att arbeta med människor och som kan se till andra människors behov. Som person är du lyhörd, ansvarstagande och flexibel samt en bra lagspelare. Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper och lämplighet i rollen kopplat till matchning hos kund. Vidare ser vi gärna att du har en flexibel inställning och att du är öppen för att arbeta hos flera av våra kunder i närområdet. Meriterande är om du har: Erfarenhet av arbete inom omsorg eller personlig assistans HUR SER VANLIG DAG SOM PERSONLIG ASSISTENT Det är olika! Hos oss är alla våra kunder unika och rutiner och aktiviteter kan skilja sig beroende på vem du arbetar hos. Vanligt förekommande arbetsuppgifter är t. ex. att hjälpa till med dagliga rutiner, personlig hygien, av- och påklädning samt vid måltider. Din arbetsplats är i kundens hem men du följer också med kunden vid diverse utflykter samt olika ärenden, exempelvis handling, läkarbesök, fika på stan osv. Du finns där för kunden/brukaren när denne lever sitt liv utifrån sina förutsättningar. Det kan även förekomma lyft vid förflyttningar, beroende av respektive kunds behov (om det behövs finns även hjälpmedel på plats). En tjänst hos någon av våra kunder kan även innebära att du får chansen att testa på arbete under olika tider på dygnet, såsom dag, kväll eller natt under vardag samt helg. Omfattning: Varierande sysselsättningsgrad utifrån respektive uppdrags behov. Tillträde: Enligt överenskommelse vid eventuell vakans hos våra kunder. Start kan förekomma omgående såväl som senare under sommaren eller under hösten. Lön: Vi tillämpar individuell lönesättning. Övriga ersättningar i enlighet med kollektivavtal. Din ansökan kommer att läsas av medarbetare på Vi Omsorg, kund och anhörig. Urvalet sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdagen. Varmt välkommen med din ansökan! VILKA ÄR VI? Vi Omsorg är ett assistansbolag med hjärtat i Dalarna. Vi finns till för att skapa kvalitativ assistans för våra kunder och strävar efter ständig förbättring för att hålla oss aktuella. Hos oss har kunden ett stort inflytande över vem som ska anställas som assistent och hur assistansen ska utföras. Samtidigt som vi erbjuder våra kunder individspecifik assistans riktar vi stort fokus på våra medarbetare och värnar om deras arbetsmiljö. Vad kan vi erbjuda dig? En utvecklande och lärorik arbetsmiljö Kollektivavtal Förmånskort Aktiviteter för både kunder och assistenter Vill du veta mer om oss? Besök gärna vår hemsida: http://www.viomsorg.se ATT ARBETA PÅ VI OMSORG Som anställd personlig assistent hos oss omfattas du av kollektivavtal samt avtalspension. Du är försäkrad på och till/från arbetet om något oförutsett skulle inträffa. Vi erbjuder friskvårdsbidrag till alla våra anställda. Dessutom anordnar vi aktiviteter som riktar sig både till dig som anställd och till kunden du arbetar med. Vi är måna om att du som medarbetare ska trivas hos oss! För anställning hos oss på Vi Omsorg behöver du ha ett BankID och godkänner att använda ditt BankID i tjänsten. En förutsättning för att påbörja en anställning hos oss är att du som söker kan uppvisa giltig ID-handling och/eller lämna in personbevis samt eventuella dokument som styrker rätten till arbete i Sverige. Personbevis kan du enkelt ladda ned på Skatteverkets hemsida. För att kunna jobba som personlig assistent behöver du vara minst 18 år. Om du vill arbeta med barn och unga under 18 år måste du uppvisa utdrag ur brottsregistret. Det är viktigt att du redan nu beställer ett utdrag från Polisen, då deras handläggningstid kan variera. Du beställer enkelt med BankID via denna länk: https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/barn-med-funktionsnedsattning/blanketter---barn-med-funktionsnedsattning/ DELA KANDIDATER MELLAN BOLAGEN Din ansökan kan komma att delas med våra systerbolag om din profil matchar en annan tjänst inom Team Olivia. Du ger ditt medgivande i ansökan. FÖR DIG MED ANSTÄLLNINGSSTÖD Om du som söker har rätt till någon form av anställningsstöd tar vi som arbetsgivare på Vi Omsorg även detta i beaktning vid en eventuell anställning. Det är frivilligt att ange denna information i din ansökan, alternativt kan du även meddela detta vid en eventuell intervju.
Hos oss i Region Dalarna får du ett meningsfullt arbete där du kan göra skillnad. Tillsammans arbetar vi för ett hållbart Dalarna med utvecklingskraft i länets alla delar. Palliativa vårdavdelningen söker en ny medarbetare. Vi bedriver specialiserad palliativ vård och är belägna på Falu lasarett. Vi har 8 st vårdplatser och tar emot patienter från hela Dalarna. Vården inriktar sig till patienter med svåra symtom av sin sjukdom och befinner sig i livets slutskede. Vår ambition är att sjukdomstiden blir så bra som möjligt för patienten och dess närstående. Undersköterska till Palliativ vårdavdelning i Falun Arbetsuppgifter Som undersköterska hos oss jobbar du mycket med omvårdnad för att tillgodose patientens alla behov tillsammans med andra professioner. På avdelningen har vi ett fast schema och de flesta av medarbetarna jobbar rotation med dag/natt. Hos oss får du ett givande och intressant arbete! Övrig information Kvalifikationer Vi söker dig som är utbildad undersköterska som har gått Vård- och omsorgsprogrammet eller yrkespaketet Vård och omsorg på vuxenutbildningen. Det är meriterande om du har programfördjupning Akutsjukvård och Medicin 2 Det är viktigt att du är empatisk och har ett gott bemötande till patienter, närstående och kollegor. Vi sätter stor vikt vid dina personliga egenskaper och att du har förståelse för olika sociala och kulturella sammanhang och naturligtvis ett intresse för palliativ vård. Ansökan Har du skyddade personuppgifter? Ansök inte via systemet. Kontakta istället rekryterande chef direkt. Vi använder främst mail (från mejladress: [email protected]) för att göra utskick och kallelser. Kolla din inkorg och även skräppost/SPAM regelbundet under denna tid för att vara säker på att du får all information från oss. Om du är eller tidigare har varit anställd i Region (Landstinget) Dalarna kommer vi att ta interna referenser från din nuvarande eller tidigare chef, om du blir aktuell för anställning. Läs mer om Region Dalarna, vår värdegrund, arbetsmiljö och förmåner, samt vilka kontroller som görs innan anställning: Jobba med oss - Region Dalarna Vi har gjort vårt medieval och vill därför ej bli kontaktade av andra säljbolag eller rekryteringsföretag. Fackliga kontaktuppgifter Fackförbund - Region Dalarna
Hos oss i Region Dalarna får du ett meningsfullt arbete där du kan göra skillnad. Tillsammans arbetar vi för ett hållbart Dalarna med utvecklingskraft i länets alla delar. Habiliteringen är en länsövergripande specialistverksamhet som finns på fem orter i Dalarna. På varje enhet finns barn- och ungdomshabilitering samt en länsövergripande vuxenhabilitering med tvärprofessionella team med medicinsk, psykologisk, social och pedagogisk kompetens. Habiliteringen har ett viktigt och utmanande uppdrag med att göra livet mer möjligt för barn, ungdomar och vuxna med medfödda eller tidigt förvärvade funktionsnedsättningar samt för deras närstående. Insatserna ska bidra till ett fungerande vardagsliv, god livskvalitet och delaktighet i samhället. Nu söker vi en dietist till Falun. Visst distansarbete är möjligt. Dietist till Habilliteringen Falun Arbetsuppgifter Arbetsområden/uppdrag för dietist inom Habiliteringen är: Ät- och sväljsvårigheter relaterade till funktionsnedsättningen. Svårigheter att täcka energi- och näringsbehovet som leder till otillräcklig tillväxt. Enteral nutrition, exempelvis gastrostomi. Bedöma behov av nutritionspump och förskriver sådan vid behov. Utprovning och förskrivning av näringsdrycker, sondmat, förtjockningsmedel och andra specialprodukter inom nutritionsområdet. Förebyggande kostinformation (förebygga övervikt) till föräldrar med barn som har syndrom där risk för övervikt/fetma finns. Övervikt/fetma relaterat till rörelsehinder, nu eller i framtiden. Utföra konsultativa insatser till individens nätverk genom information/handledning t ex assistenter, förskola, skola och korttidshem. Övrig information Kvalifikationer Krav: Legitimerad dietist. Några års erfarenhet från dietistyrket alternativt annan erfarenhet från vården. Erfarenhet/kunskap om olika funktionsnedsättningar. Körkort B för manuellt växlad bil då resor inom länet förekommer i tjänsten. Meriterande: Det är meriterande om du har erfarenhet av att arbeta med barn. Du har ett engagemang och intresse för arbete med vår målgrupp. Du trivs med att jobba i team men har även god förmåga att arbeta självständigt. Genom ditt professionella förhållningssätt och din kommunikativa förmåga skapar du goda relationer med såväl kollegor som patienter och närstående, samt bidrar till ett positivt arbetsklimat. Du delar gärna med dig av din kunskap och ber om hjälp vid behov. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet. Om du känner igen dig i beskrivningen ovan och om du vill arbeta i ett team med trevliga, kompetenta kollegor i en verksamhet som präglas av professionalitet, engagemang och omtänksamhet - tveka då inte att söka! Ansökan Har du skyddade personuppgifter? Ansök inte via systemet. Kontakta istället rekryterande chef direkt. Vi använder främst mail (från mejladress: [email protected]) för att göra utskick och kallelser. Kolla din inkorg och även skräppost/SPAM regelbundet under denna tid för att vara säker på att du får all information från oss. Om du är eller tidigare har varit anställd i Region (Landstinget) Dalarna kommer vi att ta interna referenser från din nuvarande eller tidigare chef, om du blir aktuell för anställning. Läs mer om Region Dalarna, vår värdegrund, arbetsmiljö och förmåner, samt vilka kontroller som görs innan anställning: Jobba med oss - Region Dalarna Vi har gjort vårt medieval och vill därför ej bli kontaktade av andra säljbolag eller rekryteringsföretag. Denna tjänst kräver att du har giltig legitimation för det aktuella yrket. Din yrkeslegitimation kommer att kontrolleras mot Socialstyrelsens register över legitimerad hälso- och sjukvårdspersonal (HOSP) innan eventuellt erbjudande om anställning. Läs mer här: Registret över legitimerad hälso- och sjukvårdspersonal (HOSP) - Socialstyrelsen. Detta arbete innebär direkt och regelbunden kontakt med barn och/eller ungdomar. Innan erbjudande om anställning kan ske, måste du som sökande uppvisa utdrag ur Polisens belastningsregister i obrutet kuvert alternativt via ett digitalt registerutdrag, enligt lag 2013:852 eller 2000:873. Mer information finns här: Belastningsregistret - begär utdrag (polisen.se). Fackliga kontaktuppgifter Fackförbund - Region Dalarna
Hos oss i Region Dalarna får du ett meningsfullt arbete där du kan göra skillnad. Tillsammans arbetar vi för ett hållbart Dalarna med utvecklingskraft i länets alla delar. Vill du göra skillnad som divisionscontroller inom hälso- och sjukvården? Vi söker nu en divisionscontroller till avdelningen för verksamhetsnära ekonomistöd inom Ekonomienheten i Regionstyrelsens förvaltning. Vår främsta uppgift är att stödja regionens olika förvaltningar i ekonomiprocesserna. Vi arbetar främst med budget, uppföljning- och prognos, analyser och rapportering och är ett viktigt stöd till kärnverksamheterna i ekonomiska frågor. Vi är i dagsläget strax över 30 medarbetare och de flesta är placerade i Falun men vi har även kollegor i Mora. Region Dalarna söker divisionscontroller med ledaruppdrag, Falun Arbetsuppgifter Rollen som divisionscontroller innebär att du utgör såväl ett strategiskt- som operativt ekonomistöd till en eller flera divisioner inom Hälso- och sjukvårdsförvaltningen. Divisionscontroller är en ledande befattning och du är divisionschefens närmaste ekonomistöd. Du är föredragande av ekonomifrågor på divisionens ledningsgrupp. Du har ett arbetsledaransvar för 3-5 controllers som arbetar med att stötta verksamhets- och avdelningschefer inom divisionens område. Du har en viktig roll i att stötta controllers i deras uppdrag. Du leder och fördelar controllers arbetsuppgifter och arbetsområden. Hälso- och sjukvårdsförvaltningen är indelad i fem divisioner som fördelas på tre divisonscontrollers. En förvaltningscontroller har det övergripande ansvaret och rapporterar till Hälso- och sjukvårdsnämnden. Då detta är ett formellt arbetsledaruppdrag erbjuder vi som praxis ett treårigt förordnande som divisionscontroller med goda chanser till förlängning och en tillsvidareanställning i grunden som controller. Tjänsten är en heltidstjänst. Övrig information Kvalifikationer Vi söker dig med ekonomiutbildning från universitet/högskola eller annan utbildning som bedöms likvärdig du har flerårig erfarenhet av kvalificerat ekonomiarbete, gärna som controller du är en van användare av Excel. Meriterande tidigare erfarenhet av en ledarroll. Du leder med tillit, mod och tydlighet. Vi ser att rätt person för uppdraget är trygg i sin yrkesroll, ansvarstagande och har lätt för att skapa förtroendefyllda relationer. God kommunikativ förmåga är viktig för rollen. Du är analytisk och kan förklara dina slutsatser på ett pedagogiskt sätt. Du har lösningsfokus och förmåga att prioritera i en dynamisk vardag. För att lyckas i ditt uppdrag tror vi dessutom att du har en förmåga att både arbeta självständigt och samarbeta tillsammans med övriga inom enheten för att utveckla rutiner och arbetssätt. Stor vikt kommer att läggas vid dina personliga egenskaper. Löpande urval och intervjuer kommer att ske. Vi ser fram emot din ansökan! Ansökan Har du skyddade personuppgifter? Ansök inte via systemet. Kontakta istället rekryterande chef direkt. Vi använder främst mail (från mejladress: [email protected]) för att göra utskick och kallelser. Kolla din inkorg och även skräppost/SPAM regelbundet under denna tid för att vara säker på att du får all information från oss. Om du är eller tidigare har varit anställd i Region (Landstinget) Dalarna kommer vi att ta interna referenser från din nuvarande eller tidigare chef, om du blir aktuell för anställning. Läs mer om Region Dalarna, vår värdegrund, arbetsmiljö och förmåner, samt vilka kontroller som görs innan anställning: Jobba med oss - Region Dalarna Vi har gjort vårt medieval och vill därför ej bli kontaktade av andra säljbolag eller rekryteringsföretag. Fackliga kontaktuppgifter Fackförbund - Region Dalarna
Om tjänsten Som Plåtmontör kommer du att arbeta med exempelvis montering av plåttak, hängrännor och stuprör, plåtbeslag, fönster och dörrar. Arbetet sker ute på någon av kundens projekt och arbetstiden är dagtid. Tjänsten som Plåtmontör är ett konsultuppdrag med start så snart som möjligt och 6 månader framåt. Med chans till förlängning eller anställning direkt hos kund efter det. Om dig Vi söker dig som har körkort B samt tidigare erfarenhet ifrån plåtindustrin eller byggbranschen, alternativt relevant utbildning. Plåtslagarutbildning är meriterande, men inget krav. Vidare ser vi att du är noggrann, lösningsorienterad, initiativtagande och med en positiv inställning. Du trivs lika bra med att arbeta självständigt som i grupp. Viktigt är också att du behärskar svenska i tal och skrift. Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet. Kontaktuppgifter Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryterare: Hans Hedback via [email protected] alt. Linnéa Strandh via [email protected] Har du frågor angående registrering, var god kontakta supporten via [email protected] Välkommen med din ansökan!
Hos oss i Region Dalarna får du ett meningsfullt arbete där du kan göra skillnad. Tillsammans arbetar vi för ett hållbart Dalarna med utvecklingskraft i länets alla delar. Fysioterapi Dalarna är en länsövergripande enhet inom Region Dalarna som bedriver fysioterapiverksamhet på lasaretten i Falun, Ludvika och Mora. Arbetsgruppen Akutmedicin på Falu lasarett arbetar inom ett brett verksamhetsfält med möjlighet att specialisera sig inom många olika områden. Våra patienter finns inom både slutenvård och öppenvård på medicinkliniken, kardiologen, infektion samt öron näsa hals och inom palliativ verksamhet. Falun är en härlig stad och närheten till en fantastisk natur och aktiviteter skapar goda möjligheter att kunna leva ett aktivt liv. Välkommen till Falun | Visit Dalarna Fysioterapeut Falu lasarett Arbetsuppgifter Vi söker nu en fysioterapeut som vill jobba på vårdavdelning på Falu lasarett. Du kommer att möta en stor variation av patienter där fokus ligger på funktionsbedömningar och tidig rehabilitering. Det kan även finnas möjlighet att jobba inom specialiserad öppenvård. Arbetet sker både självständigt och i nära samverkan med kollegorna i arbetsgruppen och andra yrkeskategorier på klinikerna. Du kommer att ingå i arbetsgruppen Akutmedicin som består av fysioterapeuter/sjukgymnaster och rehabassistent. Vi är en positiv grupp som stöttar varandra i det dagliga arbetet. Vi har en hög motivation att sträva framåt och utvecklas. Du erbjuds inskolning, utbildning och kompetensutveckling utifrån dina erfarenheter och det behov vi ser inom verksamheten. Alla anställda inom Region Dalarna erbjuds att ta del av ett årligt friskvårdsbidrag. Varmt välkommen med din ansökan till oss på Fysioterapin! Övrig information Kvalifikationer Krav: Legitimerad fysioterapeut/sjukgymnast Meriterande: Erfarenhet av arbete inom specialiserad hälso- och sjukvård Personliga egenskaper: Du är ansvarstagande och kan prioritera mellan olika arbetsuppgifter. Du har god förmåga att kommunicera. Du bemöter andra professionellt och har god samarbetsförmåga. Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet. Ansökan Intervjuer kommer att ske löpande under ansökningstiden. Denna tjänst kräver att du har giltig legitimation för det aktuella yrket. Din yrkeslegitimation kommer att kontrolleras mot Socialstyrelsens register över legitimerad hälso- och sjukvårdspersonal (HOSP) innan eventuellt erbjudande om anställning. Läs mer här: Registret över legitimerad hälso- och sjukvårdspersonal (HOSP) - Socialstyrelsen. Har du skyddade personuppgifter? Ansök inte via systemet. Kontakta istället rekryterande chef direkt. Vi använder främst mail (från mejladress: [email protected]) för att göra utskick och kallelser. Kolla din inkorg och även skräppost/SPAM regelbundet under denna tid för att vara säker på att du får all information från oss. Om du är eller tidigare har varit anställd i Region (Landstinget) Dalarna kommer vi att ta interna referenser från din nuvarande eller tidigare chef, om du blir aktuell för anställning. Läs mer om Region Dalarna, vår värdegrund, arbetsmiljö och förmåner, samt vilka kontroller som görs innan anställning: Jobba med oss - Region Dalarna Vi har gjort vårt medieval och vill därför ej bli kontaktade av andra säljbolag eller rekryteringsföretag. Fackliga kontaktuppgifter Fackförbund - Region Dalarna
Hos oss i Region Dalarna får du ett meningsfullt arbete där du kan göra skillnad. Tillsammans arbetar vi för ett hållbart Dalarna med utvecklingskraft i länets alla delar. Habiliteringen Dalarna är en länsövergripande specialistverksamhet som erbjuder stöd till barn, ungdomar och vuxna med medfödda eller tidigt förvärvade funktionsnedsättningar. Vi finns på fem orter i Dalarna och arbetar länsövergripande där medicinsk, psykologisk, social och pedagogisk kompetens samverkar för att ge bästa möjliga stöd till våra patienter och deras närstående. Hos oss arbetar du i ett engagerat team där du har möjlighet att påverka din arbetstid och utvecklas i din yrkesroll. Vi söker nu en sjuksköterska till habiliteringen i Falun - kanske är det dig vi letar efter? Sjuksköterska, Barn - och ungdomshabiliteringen Falun Arbetsuppgifter Som sjuksköterska på habiliteringen har du en viktig roll i det medicinska omhändertagandet av våra patienter. Ditt arbete innebär bland annat: Mottagningsarbete och förberedelser inför läkarbesök Uppföljning av medicinering och provtagning Telefonrådgivning via Tele Q Förskrivning av inkontinenshjälpmedel och nutritionsmaterial Råd och stöd i medicinska frågor samt handledning av patienter, närstående och vårdpersonal Samarbete med övriga teammedlemmar samt andra verksamheter inom hälso- och sjukvården Du kommer att få en introduktion, stöd av handledare och mentor samt möjlighet att delta i yrkesträffar med sjuksköterskekollegor i länet. Vi erbjuder hospitering före anställning. Förmåner: Dagtidstjänst med flexibla arbetstider och möjlighet till visst distansarbete Fortbildning och vidareutbildning som matchar verksamhetens behov Friskvårdsbidrag på 2 000 kr/år Utökad semesterrätt: 25 semesterdagar per år, med ytterligare 6 dagar från 40 års ålder och ytterligare 1 dag från 50 år Förmånliga pensionsvillkor med möjlighet att själv placera en del av tjänstepensionen Arbete i en trivsam arbetsmiljö med engagerade kollegor Resor förekommer i tjänsten inom länet. Övrig information Kvalifikationer Krav: Är legitimerad sjuksköterska Har B-körkort Har erfarenhet av eller kunskap om olika funktionsnedsättningar Meriterande: Specialistutbildning inom exempelvis hälso- och sjukvård för barn och ungdom Erfarenhet av arbete med blås- och tarmdysfunktion Vi söker dig som är engagerad, har ett genuint intresse för barn och ungdomar och trivs med att arbeta i team. Du är kommunikativ, professionell och har ett positivt förhållningssätt som skapar goda relationer med patienter, närstående och kollegor. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. Är du vår nya kollega? Tveka inte att skicka in din ansökan! Vi ser fram emot att höra från dig. Ansökan Har du skyddade personuppgifter? Ansök inte via systemet. Kontakta istället rekryterande chef direkt. Vi använder främst mail (från mejladress: [email protected]) för att göra utskick och kallelser. Kolla din inkorg och även skräppost/SPAM regelbundet under denna tid för att vara säker på att du får all information från oss. Om du är eller tidigare har varit anställd i Region (Landstinget) Dalarna kommer vi att ta interna referenser från din nuvarande eller tidigare chef, om du blir aktuell för anställning. Läs mer om Region Dalarna, vår värdegrund, arbetsmiljö och förmåner, samt vilka kontroller som görs innan anställning: Jobba med oss - Region Dalarna Vi har gjort vårt medieval och vill därför ej bli kontaktade av andra säljbolag eller rekryteringsföretag. Denna tjänst kräver att du har giltig legitimation för det aktuella yrket. Din yrkeslegitimation kommer att kontrolleras mot Socialstyrelsens register över legitimerad hälso- och sjukvårdspersonal (HOSP) innan eventuellt erbjudande om anställning. Läs mer här: Registret över legitimerad hälso- och sjukvårdspersonal (HOSP) - Socialstyrelsen. Detta arbete innebär direkt och regelbunden kontakt med barn och/eller ungdomar. Innan erbjudande om anställning kan ske, måste du som sökande uppvisa utdrag ur Polisens belastningsregister i obrutet kuvert alternativt via ett digitalt registerutdrag, enligt lag 2013:852 eller 2000:873. Mer information finns här: Belastningsregistret - begär utdrag (polisen.se). Fackliga kontaktuppgifter Fackförbund - Region Dalarna
Vill du ha en arbetsplats i en miljö som många anser vara världsklass? Vi ger dig möjligheten att arbeta i det moderna och troligtvis finaste badhuset i Sverige samt vara del av ett team som har trygghet, glädje och service i fokus! Vi är stolta över att?kunna erbjuda de bästa förutsättningar för alla människor som vill simma, motionera, tävla, leka, basta, rehabilitera eller bara koppla av en stund. Men för att kunna förverkliga dessa lovord till alla våra gäster så söker vi nu DIG för att hjälpa oss att fullfölja detta. Välkommen med din ansökan! Arbetsuppgifter Inom Lugnets värld så blir du en mästare på det mesta och arbetar inom alla våra områden, bland annat: - Simlärare - Babysim och minisim - Vatteninstruktör - Badbevakare - Relaxvärd - Receptionist, där du är vårt ansikte utåt - Caféverksamhet inklusive enklare beredning av livsmedel - Städ… Ja, städ är viktigt och en del av den hygienkvaliteten vill upprätthålla. Verksamheten genomsyras av ett värdskap som förmedlar en känsla av trygghet, glädje och service.?En stor del av vår verksamhet är vår simskola där vi jobbar med elever från förskolan upp till gymnasiet men även med vuxensimskola. Du kommer att hålla i spännande vattenaktiviteter för olika grupper och vara med och anordna badkalas. Vi tränar regelbundet på livräddning där det ingår livräddning på upp till 4 meters djup samt inom övriga områden där säkerheten är av största vikt. En stor del av arbetet handlar om att hålla våra simhallar rena och representativa vilket innebär arbetsuppgifter där skötsel, vårdande av material, iordningställande och städning ingår. Tillsammans med oss arbetar du för att alla våra gäster ska känna sig välkomna. Du bemöter dem med entusiasm och engagemang och är flexibel gentemot önskemål.?I arbetsuppgifterna ingår att rotera mellan våra stationer, d v s att du möter kunden i receptionen, arbetar i café eller vid badet där du ger kunden en trevlig badupplevelse.? Under vissa perioder kan du även komma att arbeta på Bjursåsbadet.? Kvalifikationer För rollen krävs: - Avslutad gymnasieutbildning alternativt annan utbildning som arbetsgivaren bedömer som likvärdig - Att du har fyllt 18 år - Goda simkunskaper och en stor trygghet i vatten. Du behöver även kunna genomföra djupare dyk, d v s du ska kunna genomföra dyk på 3,60 meter. I denna rekrytering ingår att genomföra ett arbetsprov för att uppvisa dina sim- och dykkunskaper. Detta är ett obligatoriskt moment som genomförs innan eventuell intervju - Att du har intresse för att hålla i olika vattenaktiviteter och simkurser - Erfarenhet av servicearbete och vilja att ge gott kundbemötande - Goda kunskaper i svenska och engelska - God datorvana och erfarenhet av att använda dator som arbetsverktyg Personliga egenskaper Vi söker dig som är enkel att samarbeta med och som har förmågan att stötta och engagera både medarbetare och gäster.?Du trivs i en serviceinriktad roll där du får möta kunder samtidigt som du gärna samarbetar med dina kollegor för att nå gemensamma mål. Du tar stort ansvar för ditt arbete och är trygg i dig själv och i din yrkesroll. Vi ser att du är en person som bidrar till en stabil och förtroendeskapande miljö och du har förmågan att agera på eget initiativ. Under varje arbetspass sker arbetet nära alla våra besökare och ditt personliga värdskap och engagemang är därför ett viktigt verktyg i din vardag. Du är flexibel och anpassar dig efter nya omständigheter samtidigt som du gärna delar med dig dina idéer.? Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.? Meriterande kvalifikationer - Poollivräddning och simlärarutbildning enligt SLS - Erfarenhet av att arbeta i simhall med simskola - Att du är utbildad babysimledare - Erfarenhet som instruktör inom gruppträning eller annan träningsform som kan bedömas likvärdig av arbetsgivaren - Erfarenhet av arbete inom café eller restaurangverksamhet - Erfarenhet av arbete i reception - Erfarenhet inom hygien och städ - Erfarenhet från arbete inom SPA eller relaxavdelning -God kunskap i andra språk än svenska och engelska, företrädesvis arabiska och dari, somaliska och ukrainska Anställningsvillkor 1 tidsbegränsad anställning (vikariat) från 1 september till och med 15 oktober, alternativt enligt överenskommelse.?Arbetstiden är förlagd till dagar, kvällar och helger. Tidig morgon och sen kväll förekommer.? Sim- och dykprov samt intervjuer kan komma att ske löpande. Bifoga gärna utbildningsintyg i din ansökan då detta kommer efterfrågas om du blir aktuell för tjänsten. Alternativt lämnas intyg i samband med intervju. För att få anställning måste du uppvisa utdrag ur belastningsregistret. Beställ gärna detta i samband med ansökan så att det finns tillgängligt ifall du blir aktuell för tjänsten. Du beställer utdraget från polisens hemsida. Övrigt Inför denna rekrytering har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och därför undanber vi oss ytterligare erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- och rekryteringshjälp. Vi tar endast emot ansökningar via vårt rekryteringssystem i enlighet med GDPR. Vid problem med att genomföra din ansökan är du välkommen att kontakta [email protected]
Välj ett jobb för att visa detaljer