Projektinköpare
Unik Resurs i Sverige AB
Inköpare och upphandlare

Företagspresentation Till vår kund Siemens Energy, en ledande global aktör inom energibranschen, söker vi nu en Projektinköpare för ett uppdrag på deras site i Finspång. Företaget är tack vare högteknologisk och innovativ produktutveckling en etablerad partner inom energisektorn som levererar avancerade samt hållbara lösningar för marknadens nuvarande och framtida behov. Du får genom det här uppdraget möjlighet att arbeta i en internationell och framåtsträvande miljö där utvecklingsmöjligheterna är många. Det här är inledningsvis ett konsultuppdrag på ca 10 månader via Unik Resurs med mycket god möjlighet till förlängning. Vi tillämpar löpande urval vilket innebär att uppdraget kan komma att tillsättas tidigare än sista ansökningsdatum. Arbetsuppgifter och ansvarsområden Projektinköpare till vår dynamiska inköpsorganisation i Finspång Vill du bli en del av en öppen och dynamisk arbetsplats där både professionell och personlig utveckling står högt på agendan? Vi söker nu en driven Projektinköpare (Buyer) till vår inköpsorganisation i Finspång! Som Projektinköpare är du ansvarig för din egen leverantörsbas och fungerar som "spindeln i nätet" inom supply chain, med både interna kontakter och externa leverantörskontakter världen över. Arbetet sker enligt uppsatta rutiner, men du kommer även att hantera akuta situationer och bidra till problemlösning. Tillsammans med kollegor säkerställer du inköp av hög kvalitet som möter verksamhetens behov och driver på för kontinuerliga förbättringar inom vår leveranskedja. I dagsläget består teamet av tio personer med samma roll samt en inköpsplanerare. Gruppen är en blandning av juniora och seniora medarbetare, präglad av god laganda och samarbete över flera gränssnitt i organisationen. Så kommer du att göra skillnad - Förhandla projektspecifika inköpsorder enligt överenskomna villkor och prislistor - Säkerställa efterlevnad av företagets riktlinjer, inköpspolicyer och rutiner - Bygga och underhålla goda leverantörsrelationer samt formalisera kommunikationen - Följa upp att leverantörer levererar enligt avtalad tid och kvalitet - Samarbeta nära med kollegor i inköpsrelaterade uppgifter - Identifiera och driva förbättringsmöjligheter inom verksamhet och processer - Förbereda och administrera inköpsorder - Kommunicera eventuella leveransproblem som kan påverka verksamheten - Vara delaktig i vår digitala transformationsresa Din profil Vad du tar med dig - Förmåga att bygga effektiva och positiva relationer med kollegor och leverantörer - God kommunikations-, förhandlings-, relations- och påverkningsförmåga - Analytisk och problemlösningsorienterad med dokumenterad erfarenhet - Förmåga att prioritera och arbeta målinriktat under tidspress - God kommersiell och finansiell förståelse - Flexibilitet att anpassa dig efter olika verksamhets- och kundbehov - Erfarenhet av att arbeta i SAP - Tidigare erfarenhet av inköpsarbete - Mycket god förmåga att uttrycka dig i både svenska och engelska, i tal och skrift Bli en del av Unik Resurs – Din karriär och utveckling är vår prioritet! Vi värderar varje individs unika kompetens och engagemang. På Unik Resurs strävar vi efter att inte bara vara din arbetsgivare, utan en partner i din karriärsutveckling. Vi är ett team och genom regelbundna avstämningar jobbar vi tillsammans för att du både ska utvecklas och trivas i din roll som konsult. Vårt erbjudande: - Fast månadslön: Hos oss får du ekonomisk stabilitet med en konkurrenskraftig och pålitlig månadslön. - Trygga anställningsvillkor: Vi följer kollektivavtal och erbjuder förmånliga försäkringar för din trygghet och välbefinnande. - Personlig och professionell utveckling: Du kommer att ha kontinuerlig kontakt med din Konsultchef, som finns där för att ge både personlig support och professionell coachning. - Unikt nätverk: Som en del av Unik Resurs är du aldrig ensam. Du blir en del av ett nätverk av professionella, där samarbete och stöd står i centrum. - Kompetensutveckling genom Unik Academy: Vi investerar i din framtid genom kontinuerlig utbildning och utvecklingsmöjligheter via vår Unik Academy. Vi välkomnar dig att ta nästa steg i din karriär med oss på Unik Resurs. Ansök idag för att bli en del av vårt engagerade och framåtsträvande team! Ansök redan idag! Passar du in på ovanstående profil, tveka inte att ansöka redan idag! Urval sker löpande vilket innebär att tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum.Glöm inte att motivera så utförligt som möjligt varför just du är lämplig för denna tjänst och att uppdatera dina uppgifter i ditt CV.Sök tjänsten genom att klicka på ansök och registrera dig i vår databas, detta för att följa riktlinjerna som gäller för GDPR. För frågor gällande tjänsten eller rekryteringsprocessen vänligen kontakta ansvarigt rekryteringsteam;Jessica Ferm070-410 63 [email protected] Unik Resurs Välkommen till Unik Resurs!Din rekryterings- & utvecklingspartner i med- & motgång Hos oss är du alltid välkommen att kontakta ansvarig rekryterare om du har frågor eller funderingar kring ett annonserat uppdrag.Om inte detta uppdrag passar dig är du välkommen att kontakta oss så kanske vi kan hitta ditt drömjobb tillsammans. Vi känner regionen och vet var du kan göra bäst nytta med din profil. Lycka till! #LI-Hybrid

3 dagar sedan
Sista ansökan:
13 juli 2025
Beredare till Jernbro
Skill Rekrytering & Bemanning AB
Ingenjörer och tekniker inom maskinteknik

Om företaget Vi på Jernbro befinner oss i en expansiv fas och behöver förstärka vårt team i Finspång. I vår verkstad tillverkar vi svetsade och maskinbearbetade detaljer samt stålkonstruktioner utifrån kundens specifika krav och önskemål. All tillverkning sker med full spårbarhet och dokumentation, främst i rostfritt men även i kolstål och aluminium. Jernbro-koncernen är Skandinaviens ledande leverantör inom industriellt underhåll och projekt och omsätter 2,7 miljarder. Varje dag, året om, hjälper vi industrin och ägare av samhällsinfrastruktur att producera säkrare, effektivare och mer hållbart. Med djup ingenjörs- och utförarkompetens inom underhåll och övriga teknikdiscipliner som mekanik, el, automation och energi bidrar vi till utveckling och effektivisering av kundernas verksamhet och därmed också till ökad konkurrenskraft. Vi finns lokalt och nära våra kunder på omkring 35 platser, där våra 1300 anställda har specifika kunskaper om deras olika processer och utmaningar. Bland våra många kunder finns små och medelstora lokala företag och stora internationella koncerner med verksamhet inom tillverkning, fordon, gruvor, järn, stål, livsmedel, läkemedel, energi, petrokemi, kemi, papper, massa, marin samt vatten och avlopp. I Jernbro-koncernen ingår Jernbro Industrial Services AB, Svenska GMK AB, Veltec AS och Jernbro Industrial Services i Gällivare AB. Dina arbetsuppgifter Som beredare hos oss ansvarar du för att hantera förfrågningar, skapa kalkyler och slutligen lämna anbud. Du arbetar nära både kunder, leverantörer och produktionen, där du följer upp de produkter du räknat på och i samråd med produktionschef säkerställer kvalité, leveransprecision och kundnöjdhet. Tjänsten passar dig som trivs i en central roll med breda kontaktytor, både internt och externt. Du tillhör ett team om fem personer där ansvaret är fördelat på två områden, konstruktionssmide och rostfritt stål. Hos oss får du möjlighet att utvecklas i en spännande och tekniskt avancerad bransch, där du blir en del av ett sammansvetsat team med stor erfarenhet och kunskap. #LI-DNI Din profil Vi tror att du antingen arbetar som beredare idag eller har gedigen erfarenhet inom svetsning och vill anta nya utmaningar. Du har förmågan att noggrant läsa, tolka och förstå tekniska ritningar och lösningar. Vi ser gärna att du har erfarenhet från både verkstadsmiljö och arbete ute hos kunder, exempelvis vid underhållsstopp eller montage. Som person beskrivs du som samarbetsvillig och utåtriktad. Du trivs i sociala sammanhang och har lätt för att skapa nya kontakter. Eftersom rollen innebär många kontaktytor är god kommunikationsförmåga avgörande och du behärskar svenska och engelska flytande. För att lyckas i rollen ser vi att du: Har erfarenhet av att läsa och förstå Isometrier Har goda kunskaper i Officepaketet, särskilt Excel Ansökningsförfarande Tjänsten är en direkt rekrytering till Jernbro. Har du frågor om rekryteringsprocessen är du välkommen att kontakta ansvarig rekryterare Matilda Ingeson, 013-495 88 23 alt [email protected]. Vill du veta mer om tjänsten kontakta då Avdelningschef Hanna Öhrn. T: 010-483 14 23 [email protected] Urval sker löpande.

3 dagar sedan
Sista ansökan:
1 juli 2025
Sjuksköterskeorganisationen i Finspångs kommun söker sjuksköterskor
Finspångs kommun
Geriatriksjuksköterskor

Vill du jobba med oss? Hälso- och sjukvårdsorganisationen i Finspång är en organisation som innefattar sjuksköterskor, distriktsköterskor, undersköterskor, arbetsterapeuter och fysioterapeuter. Vårt uppdrag är att utföra hälso- och sjukvårdsinsatser i särskilt boende, hemsjukvård och i verksamhet enligt LSS. Vi söker nu legitimerade sjuksköterskor för placering i hemsjukvården och/eller SÄBO. Vad kan vi erbjuda dig? Har du ett genuint intresse för människor med fysiska och psykiska sjukdomar och vill arbeta i en trivsam, utvecklande och inbjudande miljö?  Då ska du arbeta i sjuksköterskeorganisationen i Finspångs kommun.  Arbetet hos oss är både roligt och stimulerande. Det är ett arbete där du har möjlighet att göra skillnad i andra människors liv. Sjuksköterskeorganisationen består av ett 40-tal prestigelösa och ambitiösa kollegor i varierande ålder med olika kunskaper och erfarenheter. Hos oss jobbar både , specialistsjuksköterskor, sjuksköterskor och undersköterskor. Vi månar om varandra och vill att alla ska trivas och känna sig inkluderade. I verksamheten har vi specialiserad sjuksköterska inom palliativ vård, demenssköterska samt stödteam demens bestående av två undersköterskor som arbetar övergripande för att stötta och handleda samtliga professioner för att patienter och närstående ska få bästa möjliga vård och stöd. Vi har ett nära samarbete med kommunens MAS och MAR som stöttar i hälso- och sjukvårdsfrågor.   Dina framtida arbetsuppgifter I hemsjukvården arbetar vi utifrån hemsjukvårdsavtalet, vi utför omvårdande och medicinska insatser i hemmet till patienter som är helt inskrivna eller delvis inskrivna i hemsjukvården eller på uppdrag av andra aktörer. Du kommer att arbeta som en del i ett team bestående av distriktssköterskor, sjuksköterskor, undersköterskor/vårdbiträden, fysioterapeut, arbetsterapeut och läkare. Besöken kan vara av både planerad och oplanerad karaktär. Du kommer att ha ett nära samarbete med personal och chef inom hemtjänsten. I rollen ingår även att vara samordnare. Samordnarens uppgifter består i att hantera inkomna ärenden internt och externt, både telefonledes och via digitala system samt planera för framtida vårdinsatser.  Du kommer att ha patientansvar för ett antal patienter som är helt inskrivna i hemsjukvården. Ansvaret består bland annat i att planera för årskontroll med läkare, planera för vaccination samt se till att aktuella vårdplaner är upprättade och uppdaterade med adekvat information.   I Finspångs kommun har vi sex SÄBO-enheter och en korttidsavdelning. Som sjuksköterska i särskilt boende har du omvårdnadsansvar för ett antal patienter som bor på den enheten som du är placerad på. Utifrån omvårdnadsprocessen gör du bedömningar, genomför åtgärder och utvärderar tillsammans med ditt team som består av sjuksköterska, läkare, arbetsterapeut, fysioterapeut, undersköterskor/vårdbiträden, samt enhetschef. Sjuksköterska och enhetschef på enheten har ett tätt samarbete och arbetar för att driva verksamheten framåt.   Rollen innebär också Vi strävar ständigt efter att förbättra och utveckla vår verksamhet. I rollen som sjuksköterska ingår även att bidra till att se nya möjligheter och lösningar för att driva verksamheten framåt.   Vi arbetar för ett gott samarbete i hela sjuksköterskeorganisationen. I anställningen ingår att kunna täcka upp på andra enheter vid behov. I uppdraget ingår kvälls- och helgtjänstgöring   Vem är du? Vi söker dig och är legitimerad sjuksköterska. Du är en engagerad och lyhörd person med fokus på god vård för den enskilde patienten och strävar efter ett gott samarbete med närstående. Du värnar om ett gott samarbete i teamet och bidrar till att skapa en god arbetsmiljö. - Du har en positiv inställning till förändringsarbete, är lösningsorienterad med en vilja att se nya möjligheter.  Du är trygg i din roll som sjuksköterska och har förmågan att fatta egna beslut och arbeta självständigt när det behövs. Du är van att använda datorn som arbetsredskap och har erfarenhet av att dokumentera.   Övrigt B-körkort är ett krav. Inom Finspångs kommun har vi heltid som norm, tjänsten omfattar heltid med möjlighet till deltid enligt överenskommelse.  Intervjuer kommer att ske fortlöpande. Tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden har löpt ut.  Tillträde 1/9 eller enligt överenskommelse.      Vi driver Finspång framåt! Finspång har ett rikt och varierat utbud av kultur, unika historiska miljöer och mötesplatser. Det är en levande industriort med ett starkt näringsliv med närhet till kringliggande städer. Tillsammans med näringslivet har Finspångs kommun fastslagit en gemensam vision att vi till år 2035 ska ha 30 000 invånare. Finspång utvecklas genom en drivkraft att möta samtiden och framtiden. Därför styrs kommunens verksamheter utifrån FN:s globala mål. Genom att agera lokalt för att påverka globalt vill vi bidra till en hållbar framtid för människor och miljö. Som medarbetare i Finspångs kommun är du vår viktigaste resurs. Du och dina kollegor förbättrar vardagen för andra – varje dag. Här får du möjlighet att göra skillnad, ge service till andra och ta ansvar för Finspångs utveckling. Tillsammans bygger vi stolthet och arbetsglädje på en arbetsplats som präglas av öppenhet och samarbete. Vi har en förmånsportal genom företaget Benify; Fördel Finspång, där alla våra medarbetare får ta del av förmåner, rabatter och andra erbjudanden av många olika slag, exempelvis friskvårdsbidrag. För att ge bästa möjliga service till våra kommuninvånare eftersträvar vi en personalsammansättning som speglar mångfalden i Finspångs kommun. I Finspångs kommun tillämpar vi rökfri arbetstid. Du som söker jobb och har skyddade personuppgifter ska ringa till annonsens kontaktperson som kommer att guida dig vidare för en säker ansökningsprocess. Du ska inte ansöka digitalt via ansökningslänken. Innan anställning i Finspångs kommun ska giltig identitetshandling visas. Inför rekryteringsarbetet har Finspångs kommun noggrant tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande

3 dagar sedan
Sista ansökan:
6 juli 2025
Jernbro söker en passionerad VA-konstruktör
Skill Rekrytering & Bemanning AB
Ingenjörer och tekniker inom maskinteknik

Som VA-konstruktör hos oss får du möjlighet att kombinera teknisk expertis med ett brett ansvarsområde. Du kommer att vara en nyckelspelare inom VA-systemens konstruktion och design och ha en tät dialog med både projektledning och kund. Förutom att arbeta med dimensionering och konstruktion kommer du även att ta ett större ansvar inom projektledning, teknisk kvalitetssäkring och kundrelationer. Du får vara med hela vägen – från tidig design till den färdiga anläggningen. I rollen förväntar vi oss att du: Dimensionerar och konstruerar VA-system för stora och innovativa industriprojekt. Arbetar enligt relevanta standarder för rör, tryckkärl och cisternsystem. Bidrar till kalkylering och kostnadsbedömning av projekt. Agerar tekniskt stöd i både kommersiella dialoger och upphandlingar. Regelbundet är ute på site och deltar i kund- och platsbesök för att säkerställa att allt flyter enligt plan. Vem är du? Vi söker dig som har en teknisk utbildning och en gedigen erfarenhet inom VA-konstruktion, helst i en industriell miljö. Du är en trygg och erfaren konstruktör med god kunskap om tekniska beräkningar samt standarder för tryckkärl, cisternsystem och VA-direktiv. Som person är du självgående, lösningsorienterad och noggrann. Du trivs i en projektledande roll och vill vara nära verksamheten – både i arbetet på ritbordet och ute på site. Tjänsten kräver god kommunikativ förmåga och vi ser att du talar och skriver obehindrat på både svenska och engelska.  Vad erbjuder vi dig? Hos oss får du ett varierande och utmanande arbete där du får använda din tekniska kompetens i en flexibel arbetsmiljö med frihet under ansvar och möjlighet till distansarbete. Du blir en del av ett engagerat team där vi stöttar och lär av varandra, samtidigt som du får möjlighet att arbeta nära kunder och bygga långsiktiga relationer. Vi erbjuder: En stimulerande och utvecklande roll där din tekniska kompetens är avgörande. Ett team av engagerade och kompetenta kollegor. Möjligheten att påverka och vara delaktig i stora industriprojekt från start till mål. Flexibilitet i arbetsmiljön och möjlighet till distansarbete. Är du redo att ta nästa steg i din karriär och göra skillnad i spännande projekt? Tveka inte att söka! Ansökningsförfarande I denna rekrytering samarbetar vi med Skill. Vid frågor om rekryteringsprocessen, kontakta ansvarig rekryterare Matilda Ingeson, [email protected] eller 0705-65 61 31 Urval sker löpande. #LI-DNI

3 dagar sedan
Sista ansökan:
7 juli 2025
Mekanikkonstruktör till Jernbro
Skill Rekrytering & Bemanning AB
Ingenjörer och tekniker inom maskinteknik

Jernbro är en ledande aktör inom industriell service och vi växer i Finspång! På grund av ökad efterfrågan söker vi nu en mekanikkonstruktör till vårt team. Hos oss får du en ansvarsfull och utvecklande roll, där du arbetar i en flexibel arbetsmiljö med frihet under ansvar. Din roll hos oss Som mekanikkonstruktör hos oss får du en nyckelroll i hela konstruktionskedjan – från koncept och design till beräkningar och dokumentation. Du arbetar nära både kunder och kollegor för att ta fram skräddarsydda lösningar inom medeltung och tung industri. I rollen ingår bland annat:  Design och utveckling av produkter och mekaniska lösningar, enligt givna krav och direktiv. Hållfasthetsberäkningar och säkerhetsanalyser, CE-märkning samt arbete enligt maskindirektivet. Dokumentation och kommunikation gällande tekniska lösningar Deltagande i kundbesök och driftsättning på site Din profil Vi söker dig som vill arbeta kreativt, med spännande teknik och kundkontakt. För att trivas och lyckas i rollen ser vi att du har ett par års erfarenhet av mekanisk konstruktion i industriell miljö. Du har en teknisk utbildning, minst på gymnasienivå och praktisk erfarenhet. Du har god kommunikativ förmåga och behärskar svenska och engelska i både tal och skrift. Vi ser gärna att du har: God vana av CAD (vi använder Creo Elements Direct Modeling) Kunskaper inom hållfasthetsberäkningar Förståelse för maskindirektivet och CE-märkning Som person är du nyfiken, strukturerad och sporras av tekniska utmaningar. Du tar ägandeskap för din konstruktion och söker självständigt upp kontakter och information för att driva ditt arbete i mål. Tjänsten innefattar resor och kräver därför att du har B-körkort. Vad erbjuder vi dig? Hos oss får du ett varierande och utmanande arbete där du får använda din tekniska kompetens i en flexibel arbetsmiljö med frihet under ansvar och möjlighet till distansarbete. Du blir en del av ett engagerat team där vi stöttar och lär av varandra, samtidigt som du får möjlighet att arbeta nära kunder och bygga långsiktiga relationer. Ansökningsförfarande I denna rekrytering samarbetar vi med Skill. Vid frågor om rekryteringsprocessen, kontakta ansvarig rekryterare Matilda Ingeson, [email protected] eller 0705-65 61 31. Urval sker löpande.

3 dagar sedan
Sista ansökan:
7 juli 2025
HR (Centralt)
Mo LSS AB
Personal- och HR-specialister

Mo Gård är ett stiftelseägt idéburet kunskapsföretag med över 75 års samlad erfarenhet och specialiserad kompetens kring kommunikation, kombinerade funktionsnedsättningar och utmanande uttryckssätt. Vi erbjuder insatser enligt LSS till personer med kombinerade funktionsnedsättningar som har behov av anpassningar kring kommunikation och miljö. Mo Gård bedriver grupp- och servicebostäder samt dagliga verksamheter i Uppland, Stockholm, Södermanland, Östergötland och Skåne. Vårt fokus är alltid att se ur individens perspektiv. Genom kompetens, respektfullt bemötande, anpassning och omsorg skapar vi på Mo Gård förutsättningar till ett gott liv. Mo Gårds kärnvärden är Engagerade, Kreativa och Trovärdiga. Mo Gård är ett ledande kunskaps- och tjänsteföretag inom området kommunikation och funktionsnedsättning. Vi erbjuder LSS-insatser till personer som använder teckenspråk och/eller anpassad kommunikation. Vår verksamhet är stiftelseägd, icke-vinstdrivande och finns på flera orter i södra Sverige. Vi är en välkänd aktör med över 70 års erfarenhet och drygt 700 medarbetare. Vill du vara med och utveckla framtidens HR-arbete i en idéburen och värderingsstyrd verksamhet?  Vi söker nu en HR-specialist till vårt centrala HR-team - en strategisk och engagerad person som vill bidra till helheten och samtidigt ta särskilt ansvar för arbetsmiljöområdet. Du kliver in i en växande och utvecklingsinriktad organisation där HR är en självklar partner i verksamhetens framfart. Här präglas arbetet av kvalitet, samarbete och ett genuint engagemang.  Om oss   Mo Gård är ett idéburet, icke-vinstdrivande kunskapsföretag med över 75 års erfarenhet av att möta personer med kombinerade funktionsnedsättningar och behov av anpassad kommunikation. Vi erbjuder LSS-insatser i form av grupp- och servicebostäder samt daglig verksamhet i fem regioner.  Genom specialistkompetens och lyhört bemötande skapar vi förutsättningar för ett gott liv – varje dag. Vårt arbete utgår från individens behov, och vår kultur präglas av engagemang, kreativitet och trovärdighet.  Om HR-funktionen  HR-organisationen är decentraliserad med HR-partners i varje region som stöttar cheferna i det dagliga HR-arbetet. Centrala HR driver utveckling, riktning och kvalitet i våra processer, detta i nära samverkan med HR-partners, vilket skapar en stark helhet mellan det strategiska och operativa perspektivet  I takt med att vi växer och utvecklar vår verksamhet ser vi ett ökat behov av att nu förstärka den centrala HR-funktionen Nu söker vi därför en tredje kollega till teamet – en erfaren och driven HR-person som vill vara med på vår gemensamma resa framåt.  Om rollen  Som HR-specialist inom centrala HR kommer du bland annat att:  Driva, följa upp och utveckla policyer, riktlinjer, strategier och HR-processer kopplat till både nutida och framtida behov.  Ha ett särskilt ansvar för att utveckla och stödja organisationens arbete inom arbetsmiljöområdet.  Stötta arbetet inom kompetensutveckling och utbildningsarbetet kopplat till verksamhetens behov.  Ansvara för struktur på HR:s sidor i intranätet – se till att våra dokument är uppdaterade och lättillgängliga, och bidra till tydlig och relevant kommunikation.  Fungera som kvalificerat stöd i komplexa personalfrågor  Säkerställa efterlevnad och kvalitet inom HR:s processer samt kontinuerligt initiera förbättringar.  Bidra med utbildning, rådgivning och beslutsstöd till chefer och hr-partners  Omvärldsbevaka, analysera och bidra till långsiktig kompetensförsörjning.  Samverka med leverantörer inom t.ex. system, utbildning eller kommunikation.  Formulera texter - allt från interna riktlinjer till stödmaterial och kommunikation som når ut och blir förstådd.  Om dig  Vi tror att du drivs av viljan att göra skillnad och trivs med att växla mellan strategiska och operativa uppgifter. Med trygghet i din kommunikativa förmåga och ett lösningsfokuserat arbetssätt bidrar du till att bygga tillit, engagemang och utveckling i hela organisationen. Som person är du prestigelös och har ett gott omdöme, som lyssnar in, anpassar dig efter förändrade förutsättningar och får saker att hända – alltid med ett fokus på kvalitet och samverkan.  Vi ser gärna att du har:  - En akademisk examen inom personalområdet eller beteendevetenskap, eller motsvarande kompetens.  - Flera års erfarenhet av brett och kvalificerat HR-arbete, gärna från större eller decentraliserade organisationer.  - Fördjupad kunskap inom arbetsmiljöfrågor (SAM, OSA m.m.).  - Erfarenhet av att driva förändringsarbete kopplat till kultur, processer eller system.  - Förmåga att agera både konsultativt och vägledande utifrån situationens behov. Med målfokus och ett problemlösande förhållningssätt driver du utveckling i samspel med andra.  - God muntlig och skriftlig förmåga där du uttrycker dig mycket väl i tal och skrift på svenska och trivs med att kommunicera både muntligt och skriftligt i olika sammanhang.  Vad du kan förvänta dig hos oss  Hos oss kliver du in i ett värderingsstyrt sammanhang, här blir du en självklar och uppskattad del av vår framgång – där ditt engagemang och din kompetens är avgörande för hela verksamhetens utveckling och välmående. Du får ett stort mandat att påverka på riktigt,  och blir en viktig del av ett mindre centralt HR-team där samarbete, förtroende och gemensam riktning står i fokus.  Vi står inför en spännande utvecklingsresa med nya initiativ och möjligheter, och du får chansen att vara med och forma vägen framåt.  Vi erbjuder trygga anställningsvillkor genom kollektivavtal (Hälsa, vård och övrig omsorg – Fremia), ett generöst friskvårdsbidrag och olika personalsociala insatser som främjar gemenskap och välmående.  Anställning och ansökan:  Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid och vi tillämpar provanställning. Tillträde sker enligt överenskommelse och vi tillämpar individuell lönesättning.    Just nu är det sommartid och vi har begränsad bemanning, så vi kommer att börja gå igenom ansökningarna när vi är tillbaka efter semestern. Har du några frågor är du varmt välkommen att höra av dig. Vi har dock inte full kapacitet att svara just nu, men vi gör vårt bästa att återkomma i mån av tid. Du kan i så fall mejla till oss på via [email protected] samt [email protected] , så svarar den av oss som har möjlighet. Känner du igen dig i det vi söker och vill vara med och bidra till vår utveckling? Då ser vi med glädje fram emot din ansökan!

4 dagar sedan
Sista ansökan:
10 augusti 2025
Ekonom
Mo LSS AB
Redovisningsekonomer

Mo Gård är ett stiftelseägt idéburet kunskapsföretag med över 75 års samlad erfarenhet och specialiserad kompetens kring kommunikation, kombinerade funktionsnedsättningar och utmanande uttryckssätt. Vi erbjuder insatser enligt LSS till personer med kombinerade funktionsnedsättningar som har behov av anpassningar kring kommunikation och miljö. Mo Gård bedriver grupp- och servicebostäder samt dagliga verksamheter i Uppland, Stockholm, Södermanland, Östergötland och Skåne. Vårt fokus är alltid att se ur individens perspektiv. Genom kompetens, respektfullt bemötande, anpassning och omsorg skapar vi på Mo Gård förutsättningar till ett gott liv. Mo Gårds kärnvärden är Engagerade, Kreativa och Trovärdiga. Vill du kombinera din ekonomikompetens med ett meningsfullt uppdrag?  Hos oss på Mo Gård får du möjlighet att arbeta i en idéburen, växande organisation där kvalitet, engagemang och samarbete står i centrum. Vi söker nu en ekonom som vill bidra till vår utvecklingsresa – med fokus på förbättringar, samverkan och ett nära stöd till verksamheten.  Om Mo Gård  Mo Gård är ett idéburet, icke-vinstdrivande kunskapsföretag med över 75 års erfarenhet av att möta personer med kombinerade funktionsnedsättningar och behov av anpassad kommunikation. Vi erbjuder LSS-insatser i form av grupp- och servicebostäder samt daglig verksamhet i fem regioner.  Genom specialistkompetens och lyhört bemötande skapar vi förutsättningar för ett gott liv – varje dag. Vårt arbete utgår från individens behov och vår kultur präglas av engagemang, kreativitet och trovärdighet.  Om oss på Ekonomienheten  Som ekonom hos oss blir du en nyckelperson i vår engagerade och kunniga ekonomienhet. Teamet består idag av tre ekonomer, två lönespecialister och en inköpsansvarig – ett gäng som trivs tillsammans, samarbetar nära och gärna delar kunskap. Vi har även stöd av externa konsulter som hanterar delar av den löpande bokföringen och månatliga avstämningar.  Om rollen  Tillsammans ansvarar vi för hela ekonomiarbetet för både bolaget och koncernen – från redovisning, bokslut och rapportering till verksamhetsstöd och affärsnära utvecklingsinsatser. Hos oss får du både helhet och variation i arbetet, och möjlighet att bidra till en ekonomifunktion i ständig rörelse framåt.  Arbetet omfattar bland annat:  Löpande redovisning, rapportering och månadsbokslut  Årsbokslut och årsredovisning  Budget- och prognosarbete i samarbete med VD och verksamhetschefer  Analys av nyckeltal och uppföljning av resultat  Utveckling av ekonomiprocesser och stödfunktioner  Samverkan med säljavdelningen vid avtalsgranskning  Kontakter med bank, revisorer och myndigheter  Vi arbetar i system som Visma Control, Visma DCE, Excel, Exopen och Qnova.  Tjänsten innebär ett nära samarbete med ekonomichef, VD och ledningsgrupp samt breda kontaktytor både internt och externt – exempelvis med regionchefer, säljavdelningen, rapportvägar och andra kollegor inom ekonomifunktionen. Externt har du kontakt med bland annat revisorer, banker, försäkringsmäklare och myndigheter.  Om dig  Vi söker dig med akademisk utbildning inom ekonomi, exempelvis som civilekonom eller med inriktning mot industriell ekonomi. Du har minst tre års relevant erfarenhet och är van vid att arbeta i olika affärssystem, där datorn är ditt främsta arbetsverktyg. Du uttrycker dig väl på svenska, både i tal och i skrift. Erfarenhet av redovisning enligt K3-regelverket är meriterande.  För att trivas i rollen är du strukturerad, självgående och har en god analytisk förmåga. Samtidigt är du prestigelös, samarbetsinriktad och har lätt för att skapa förtroendefulla relationer. Du tycker om att ta ansvar, utveckla processer och bidra till förbättringar – både i det dagliga arbetet och på en mer strategisk nivå. Med din helhetssyn tappar du inte fokus på detaljer, och du är trygg i förändring och trivs med att arbeta mot gemensamma mål.  Vad du kan förvänta dig hos oss  Hos oss blir du en självklar och uppskattad del av vår gemensamma framgång. Vi står inför en spännande tillväxtresa med nya initiativ och möjligheter, där du får chansen att vara med och forma vägen framåt – och växa med oss.  Vi erbjuder trygga anställningsvillkor genom kollektivavtal (Hälsa, vård och övrig omsorg – Fremia), ett generöst friskvårdsbidrag samt olika personalsociala insatser som främjar gemenskap och välmående.  Anställningen  Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid, med tillämpning av provanställning. Tillträde sker enligt överenskommelse och vi tillämpar individuell lönesättning.  Du kommer att ha din placering vid vårt huvudkontor i Finspång. Vi värdesätter det personliga mötet och samarbetet på plats – men ser också värdet i flexibilitet, och möjlighet finns till visst hybridarbete.  Ansökan  Just nu är det sommartider och vi har begränsad bemanning. Vi kommer därför att börja gå igenom ansökningarna när vi är tillbaka efter semestern.  Har du frågor är du varmt välkommen att höra av dig. Vi har dock inte full kapacitet att svara just nu, men vi gör vårt bästa för att återkomma så snart vi kan.  Du kan i så fall mejla oss via: (här anger vi korrekt mailadresser och formulerar denna sista mening när kontaktvägarna är klara). ..

4 dagar sedan
Sista ansökan:
10 augusti 2025
Söker demonstratörer för heltid/deltid, garantilön + provision!
AquaClean Tech Sverige AB
Företagssäljare

Söker demonstratörer för heltid/deltid, garantilön + provision! Vi på AquaClean Tech söker just nu demonstratörer för att utöka vårt team. Vi har idag vårt huvudkontor i Västerås med filialkontor i Uppsala. Vi växer hela tiden och behöver därför fler drivna demonstratörer för att kunna täcka de orter där vi inte jobbar just nu. Hos oss jobbar man med att demonstrera en städutrustning som heter Roboclean. Den är ledande inom sin teknik idag. Produkten kan allt från luftrening, sanering, Rekond m.m Man utgår från hemmet och åker på förbokade kundbesök. Vid ett besök har man alltid betalt, vid försäljning givetvis mer. Det finns inget lönetak. Krav på att man har körkort och egen bil då man utgår från hemmet och ska ta sig till sina kunder. Pga av detta så har man som säljare ett kostnadsavdrag på 40% av sin lön som är beviljat av skatteverket. Då man kan påverka sitt eget schema varje vecka så söker vi både heltid och deltidstjänster. Så är du: - Tävlingsinriktad - Målmedveten - Flexibel - Ansvarsfull - Social - Driven Så är detta jobbet för dig. Vi håller intervjuer löpande så välkommen med din ansökan.

4 dagar sedan
Sista ansökan:
20 juli 2025
Project Lead Engineer
Siemens Energy AB
Civilingenjörsyrken inom elektroteknik

A Snapshot of Your Day Join our dynamic team in a fast-paced commercial project environment where your focus will be on leading technical project implementations for Industrial Gas Turbines and Heat Pumps. You'll collaborate closely with customers, project management, and various departments within Siemens Energy to ensure seamless project delivery. Your role will also involve facilitating technical interfaces across our Sales, R&D, and Service organizations, making a significant impact on our innovative projects.   How You’ll Make an Impact * Lead the electrical engineering team within the delivery project organization. * Serve as the technical interface to the customer, working closely with the project manager, with approximately 20 travel days per year. * Strategically and efficiently work towards project milestones and deadlines. * Foster cooperation and teamwork with in-company interfaces.   What You Bring * Engineering experience in electrical and/or controls. * Strategic mindset with a genuine interest in leadership, people development, and excellent communication skills. * Enthusiasm for continuous change and development. * Ability to build networks and communicate effectively, especially with mechanical counterparts. * Desirable knowledge of MGT Gas turbines. * Interest in engaging with people from diverse experiences and cultures. * Fluent English communication skills; Swedish is beneficial but not mandatory.   About the Team Our Electrical Project Engineering team consists of approximately 18 experienced professionals specializing in leading engineering projects. As part of the Gas Services division, we focus on low-emission power generation and decarbonization. Our team members hold roles as Project Lead Engineers or Project Engineering Managers, sharing responsibilities across various order projects. We offer benefits such as reduced working hours, advanced vacation, healthcare allowance, and potential flexible working arrangements. Our Gas Services division offers Low-emission power generation through service and decarbonization. Zero or low emission power generation and all gas turbines under one roof, steam turbines and generators. Decarbonization opportunities through service offerings, modernization, and digitalization of the fleet. We can offer you employment benefits such as: reduction of working hours, advance vacation, health care allowance and an eventual possibility to a flexible working place.   Who is Siemens Energy? At Siemens Energy, we are more than just an energy technology company. With ~100,000 dedicated employees in more than 90 countries, we develop the energy systems of the future, ensuring that the growing energy demand of the global community is met reliably and sustainably. The technologies created in our research departments and factories drive the energy transition and provide the base for one sixth of the world's electricity generation.   Our global team is committed to making sustainable, reliable, and affordable energy a reality by pushing the boundaries of what is possible. We uphold a 150-year legacy of innovation that encourages our search for people who will support our focus on decarbonization, new technologies, and energy transformation.  Find out how you can make a difference at Siemens Energy: https://www.siemens-energy.com/employeevideo   Our Commitment to Diversity Lucky for us, we are not all the same. Through diversity, we generate power. We run on inclusion and our combined creative energy is fueled by over 130 nationalities. Siemens Energy celebrates character – no matter what ethnic background, gender, age, religion, identity, or disability. We energize society, all of society, and we do not discriminate based on our differences.   Application Don’t hesitate – apply via https://jobs.siemens-energy.com/en_US/jobs, id nr 276130 not later than 2025-07-20. Ongoing selection is applied, the role might be filled before last application date. For questions about the role, please contact the recruiting manager Fredrik Eng on ...

7 dagar sedan
Sista ansökan:
20 juli 2025
Ledande 3D-konstruktör till avancerade energiprojekt
JP IT-Konsult i Stockholm AB
Ingenjörer och tekniker inom maskinteknik

Om företaget Avaron AB är ett nordiskt konsultbolag som stöttar industrikunder med spetskompetens inom teknik, IT och projektledning. Vår kultur präglas av nyfikenhet, samarbete och ett starkt fokus på att utveckla både våra kunders verksamhet och våra medarbetares kompetens. Arbetsuppgifter Som konsult hos en global aktör inom energisektorn får du helhetsansvaret för 3D-modellen i leveransprojekt av kundanpassade gasturbiner. Du kommer bland annat att: driva arbetet med installation- och layoutritningar samt säkerställa modellens kvalitet, kostnad och leveransprecision samordna tekniska krav, hålla 3D-modellmöten internt och tillsammans med kundens representanter ta fram ritningar och tekniska inköpsunderlag samt agera tekniskt stöd vid upphandling, montage och driftsättning arbeta tätt ihop med projektledare, systemingenjörer, inköp, standardisering och underleverantörer bidra med din expertis i ett internationellt och tvärfunktionellt team, på plats i Finspång med möjlighet till visst hemarbete Kvalifikationer (Ska-krav) Civil- eller högskoleingenjör i maskinteknik eller motsvarande erfarenhet 3–7 års relevant konstruktionsarbete inom industri/energibranschen Dokumenterad vana av Siemens NX eller annat avancerat 3D-CAD-verktyg (t.ex. SolidWorks, Catia, Creo) Förmåga att leda teknikmöten och ta ägarskap för hela 3D-modellen Goda kunskaper i svenska och engelska, både muntligt och skriftligt Meriterande (Bra att ha) Erfarenhet av PDMS/Plant 3D eller liknande anläggningsverktyg Bakgrund från gasturbiner, olje-/gas- eller värmepumpssystem Erfarenhet av arbete i hybrid- eller internationella projektmiljöer Förståelse för kostnads- och leveransoptimering i stora industriprojekt Ansökan Vi hanterar ansökningar löpande och tjänsten kan tillsättas före sista ansökningsdag. Skicka därför din ansökan så snart som möjligt. Mejla personligt brev och CV till [email protected] och märk mejlet med ”Ledande 3D-konstruktör till avancerade energiprojekt (13667)”. Vi ser fram emot din ansökan och att tillsammans ta nästa steg i din karriär!

7 dagar sedan
Sista ansökan:
19 juli 2025