2 vik. undersköterskor till hemtjänst östra

Verksamhetsbeskrivning Hemtjänsten utför individuellt behovsprövade insatser i form av service och personlig omvårdnad i ordinärt boende. Insatserna skall stärka den enskildes förmåga att klara sig själv och göra det möjligt för den enskilde att bo kvar hemma. Arbetsuppgifter Som undersköterska och kontaktperson utför Du insatser i form av service och personlig omvårdnad i den enskildes bostad utifrån de kvalitetsmål som verksamheten har, där planering, uppföljning och utvärdering är viktiga inslag. Kvalifikationer Vi söker dig som har Undersköterskeutbildning eller annat utbildning inom vård och omsorg, erfarenhet eller intresse av att jobba inom vård och omsorg, har en positiv livssyn är flexibel och noggrann. Du skall kunna uttrycka dig väl i tal och skrift i det svenska språket.Stor vikt läggs vid personlig lämplighet. Inom ramen för den nationella minoritetsspråkslagen är Gällivare kommun förvaltningskommun för samiska, meänkieli och finska. Kunskaper i något av dessa språk är meriterande vid ansökan om anställning i Gällivare kommun.  B-körkort krävs. Övriga upplysningar För närvarande vikariat i Hemtjänst Östra/ /Dokkas och Hakkas,men viss rörlighet inom arena sju: Hakkas,Dokkas och Ullatti är ett krav. Till din ansökan vill vi ha med en CV.  Arbetstid/Varaktighet Visstidsanställning på ca 1 år dock längst till ordinarie befattningshavare återinträder i tjänst. Tjänstgöring dag, kväll, helg. Lön Månadslön. Lön enligt avtal. Lönespråk anges. Tillträde: Enligt överenskommelse. Sista ansökningsdag: 2024-05-31 Upplysningar Eva-Maria Labba, Enhetschef 0970-818698 Fackliga företrädare Kommunal

14 maj 2024
Sista ansökan:
31 maj 2024
AnnSam söker Distriktssköterska! ☀️Uppdrag v23-35 i Gällivare

AnnSam AB, som bemannat vården med sjuksköterskor sedan 1999, söker nu Distriktssköterska för uppdrag i Gällivare!   Perioden: 2024.06.03 - 2024.08.30 Arbetstid: Måndag-fredag 08:00-17:00. Ej röda dagar. Erfarenhet: Distriktssköterska med erfarenhet av primärvård, trygg i din yrkesroll. HLR-S Vuxen. Journalsystem: VAS Ev. övrigt:  Ring oss för mer info! Ref.nr:   DIS240513-3 , 240513 Att arbeta som Bemanningssjuksköterska hos AnnSam: Vi på AnnSam är måna om att tillsätta rätt Sjuksköterska  till rätt uppdrag, detta för att ha nöjd personal och nöjda kunder. Hos oss kan du få uppdrag på heltid, deltid eller extra pass när du vill tjäna lite extra. Du kan även hyras ut som underkonsult om du ha ett eget bolag. Rollen som bemanningssköterska innebär att du ansvarar för bedömning och uppföljning av patienternas vårdbehov. Deltar i ronder, medicinsk planering och utförande. Du samarbetar på ett positivt och handledande sätt med omvårdnadspersonal samt ansvarar för att erbjuda kvalitativ vård.   AnnSam erbjuder sina konsulter: - Tydlig och ärlig information. - Personlig kontakt och service. - Konkurrenskraftiga löner. - Timlön utbetalas månadsvis alt. var 14:e dag. - Tjänstepensions lösning. - Möjlighet till löneväxling. - Semesterersättning. - Sjuklön. - Reseersättning vid arbete på annan ort. - Försäkring under ditt arbete. - Inskolning så att du kan känna dig trygg. - Boende i samband med uppdraget. - Arbeta som underkonsult via eget bolag. För att bli anställd hos oss så behöver du:   - Godkänd svensk Sjuksköterskeleg. - Erfarenhet som leg. sjuksköterska, minst 1 år.   - Kunna uttrycka dig väl på svenska i både tal och skrift.   - Vana av att arbeta med databaserade journalsystem. - B-Körkort kan vara ett krav på vissa uppdrag. - Meriterande är ett Varmt hjärta och ett Glatt leende!   Om AnnSam AB:   AnnSam AB är ett personligt bemanningsföretag vars ägare och VD har en lång erfarenhet som Sjuksköterska och av att bedriva vårdbemanning.   För att hålla hög kvalitet fokuserar vi på uthyrning av Allmän Sjuksköterskor, Specialist Sjuksköterskor, Arbetsterapeuter och Fysioterapeuter.   Vårt mål är att alltid ha en nära och personlig kontakt med både kunder och personal, vi erbjuder dig god service och ett nära samarbete.     AnnSam har avtal och bemanningsuppdrag i stora delar av Sverige, hos både offentliga och privata aktörer. Berätta gärna för oss var du önskar uppdrag så söker vi i vår kundbas! Välkommen till AnnSam, vi  har bemannat vården med Sjuksköterskor sedan 1999. Hos oss kan du känna dig trygg!   Se samtliga vår uppdrag på vår hemsida, vi ser fram emot din ansökan!   www.annsam.se   [email protected] Tel: 016-55 12  450

14 maj 2024
Sista ansökan:
2 juni 2024
Elektriker till LKAB Malmtrafik

Job Posting End Date / last application date: 2024-06-14 Elektriker till LKAB Malmtrafik Här väntar en omväxlande tillvaro i en stark gemenskap. Ta med dina kunskaper inom el till den här spännande tjänsten med stora påverkansmöjligheter Framtidens viktigaste jobb Vi vill leda omställningen av vår industri mot en hållbar framtid. Och på samma sätt som vi vill förändra världen, vill vi utveckla alla som är med oss på resan, personligt och professionellt. Vill du vara med och forma framtiden för världens gruv- och mineralindustri? LKAB Malmtrafik LKAB Malmtrafik ansvarar för lastning, lossning och transport av LKAB:s järnmalmsprodukter på Malmbanan. Vi fraktar från gruvorna i Kiruna och Malmberget till hamnarna i Luleå och Narvik, samt till SSAB i Luleå. Din roll Vi söker nu en kollega till LKAB Malmtrafiks underhåll av fasta anläggningar i Malmberget. Du kommer att arbeta med positiva och hjälpsamma medarbetare som ser till att du får den hjälp och det stöd du behöver för att komma in i arbetet. Tillsammans i ett team med två andra elektriker samt underhållsingenjör, el/automationsingenjör, underhållsledare och underhållstekniker kommer du få vara delaktig i att ta fram nya arbetssätt och rutiner. För att passa i rollen som elektriker så ser vi att du är en problemlösare som ser möjligheter och är öppen för nya idéer samt har ett stort säkerhetstänk. Då du samverkar med andra funktioner så är även en god samarbetsförmåga viktig.   Din vardag som elektriker: Förebyggande och avhjälpande underhåll, förbättringsarbeten samt reparationsarbeten Planera och prioritera underhållsinsatser tillsammans med arbetsgruppen med stöd av våra underhållssystem IFS, Maximo och Trafikverkets Bessy Det här har du med dig Gymnasial utbildning med elteknisk inriktning eller motsvarande Erfarenhet av yrket är (meriterande) B-körkort På LKAB Malmtrafik krävs att du uppfyller vissa hälsokrav gällande bland annat god syn, normaltfärgseende och god hörsel.   Det här får du Motivationsprogram som belönar framgång Friskvård och studiestöd samt tillgång till konstförening, fritidsförening, fjällstugor och familjeaktiviteter Förstärkt föräldrapenning med upp till 90 procent av din ordinarie lön i upp till sex månader (efter anställning i ett år) Hjälp och stöd vid sjukdom eller i frågor om arbetsmiljö, hälsa, friskvård och rehabilitering Skydds- och terminalglasögon samt ersättning för tandvård Möjlighet att ansöka om stipendier vid studier både för dig och dina barn Möjlighet att ansluta sig till vårt pensions- och försäkringsprogram med förmånliga priser Start: 2024-09-01 eller enligt överenskommelse Plats: Malmberget Omfattning: Heltid, tjänsten innebär skiftgång. Kontakt: För mer information om tjänsten: Produktionschef Henrik Rynbäck 070-3175297, För mer information om rekryteringsprocessen: HR-koordinator Zebastian Hansson 070-2306466 About LKAB LKAB is an international mining and minerals group with northern Sweden as its base and the whole world as its workplace. We lead the way towards carbon-free production and we do it together - in an open, warm and safe work environment with technology and development in focus. We welcome challenges, innovative ideas and initiative, always with equality and diversity in focus.   Do you work at LKAB today but are interested in a new role? Then we would like you to submit your application via our internal career page. Log in to your Workday account and go to "Jobs Hub", where you can search for all available jobs and send your application.   Prior to recruitment, LKAB has considered recruitment channels and marketing. We kindly but firmly decline all contact from media marketers, recruitment sites and the like.

14 maj 2024
Sista ansökan:
15 juni 2024
2 barnskötare till pool i Förskolan

Verksamhetsbeskrivning Gällivare kommun har 11 förskolor i tätorterna Gällivare, Malmberget och Koskullskulle. Vi har även förskolor i byarna Dokkas, Hakkas och Puoltikasvaara. Som anställd i Pool i Förskolan arbetar du med barn i åldrarna 1–5 år i Gällivare kommuns förskolor inklusive landsbygden. Arbetet i Pool i Förskolan innebär att du kan ha både kortare och längre vikariat på våra förskolor där du kan komma att arbeta på flera olika förskolor under samma vecka. Vill du jobba med ett utmanande, spännande och kreativt arbete med barn i åldrarna 1-5 år där du har möjlighet att utvecklas tillsammans med barn och kollegor. Arbetsuppgifter Som anställd i Pool i Förskolan kommer du tillsammans med personal på förskolan att genomföra de aktiviteter och undervisning som är planerade utifrån Läroplanen för förskolan (Lpfö). Barnen ska ges utmaningar, stöd och stimulans i sin sociala utveckling. Det är viktigt att du kan samarbeta med övriga medarbetare inom förskolan samt med vårdnadshavare. Kvalifikationer Vi söker dig som är intresserad av att arbeta med barn i våra verksamheter. Du är utbildad barnskötare eller har annan utbildning som arbetsgivaren bedömer som lämplig. Du är positiv och har tilltro till barns kompetenser samt har en bra relation till barn och vårdnadshavare. Du har en god samarbetsförmåga, kan arbeta självständigt, är engagerad och har en positiv syn på barn och barns lärande. vi ser att du behärskar det svenska språket i både tal och skrift. Stor hänsyn kommer att tas till personlig lämplighet. Till din ansökan vill vi ha med en CV. Vid begäran lämnas originalhandlingar. Utdrag ur belastningsregistret för förskola – Finns att söka på Polisens hemsida polisen.se Krav på B körkort och tillgång till egen bil, eftersom det ingår resor mellan förskolorna i tjänsten. Arbetstid/varaktighet Tillsvidare Lön Månadslön enligt avtal. Löneanspråk anges. Tillträde:  Efter överenskommelse, intervjuer kan ske fortlöpande under annonseringstiden Sista ansökningsdag: 2024-06-28 Upplysningar Administrativ Chef Vega Olsson tel: 0970-818 641 Fackliga företrädare Kommunal

14 maj 2024
Sista ansökan:
28 juni 2024
Serviceresurs till Hemvården Resursenheten

Verksamhetsbeskrivning Hemtjänstens behov växer och därför söker vi kontinuerligt kvalificerad personal som kan stödja vårt team.  Hemtjänsten utför individuellt behovsprövade insatser i form av service och personlig omvårdnad i ordinärt boende. Insatserna skall stärka den enskildes förmåga att klara sig själv och göra det möjligt för den enskilde att bo kvar hemma   Arbetsuppgifter Att arbeta som serviceresurs hos oss innebär att du bidrar till att ge god service i det enskilda hemmet enligt beslutade insatser. Tillsammans skapar vi trygghet, värdighet och delaktighet för dem vi stöttar och hjälper. Du kommer i första hand verkställa serviceinsatser t ex inköp, städ, tvätt etc. Arbetet kan innefatta fysiskt tunga moment. Dokumentation är även det en viktig del av dina arbetsuppgifter Vi arbetar utifrån Kvalité och trygghet för brukarna. Målet är nöjda brukare och att brukarnas behov ligger till grund för utförande av insatser. Som medarbetare ska känna trivsel och erbjudas en god arbetsmiljö. Kvalifikationer Vi söker dig som har 3 årig gymnasieutbildning eller utbildning inom t ex områdena bemötande, städ, hälsa eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig. Som engagerad serviceresurs i hemtjänsten har du ett viktigt och varierande arbete. Vi söker dig som är ansvarstagande, lugn och flexibel. Du har ett genuint intresse för människor och är serviceinriktad. Du vet hur du skapar goda relationer genom ditt professionella bemötande. Meriterande är om du har erfarenhet av arbete inom hemtjänst, städsektorn eller liknande arbete. Du har en god fysisk hälsa. Dator och mobiltelefon används som ett arbetsredskap och det är önskvärt att du har god datorvana. I dina arbetsuppgifter ingår att dokumentera och kommunicera med olika parter vilket kräver att du har goda kunskaper i det svenska språket i tal och skrift. Kunskaper i något av minoritetsspråken meänkieli, finska eller samiska är meriterande. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet. Vi ser gärna manliga sökanden eftersom vi eftersträvar jämn könsfördelning. Krav Körkort B Övriga upplysningar För närvarande placering inom Hemtjänsten Resursenheten. Arbetstid/Varaktighet 100 %. För närvarande tjänstgöring dagtid. Provanställning kan tillämpas Lön: Månadslön. Lön enligt avtal. Löneanspråk anges i ansökan. Tillträde 2024-08-12 Varmt Välkommen med din ansökan! Upplysningar Kontaktperson Gunilla Nilsson Enhetschef, Hemtjänsten Resursenhet Tel: 0970-818 631 [email protected]   Fackliga företrädare Telefonnummer: 010-44 29 919, Fackorganisation kommunal   Ansökan Till din ansökan vill vi ha med ett CV och ett personligt brev. På begäran lämnas originalhandlingar.   Sista ansökningsdag Sista ansökningsdag: 2024-06-13   Vi har valt våra rekryteringskanaler och önskar ingen rekryteringshjälp.

14 maj 2024
Sista ansökan:
13 juni 2024
Vi söker maskinbesiktare till Aitik fält

Zeppelin Sverige AB är exklusiv återförsäljare för Caterpillar Inc. i Sverige och erbjuder nya och begagnade entreprenad- och gruvmaskiner, uthyrningstjänster samt motorer och elgeneratorer. I utbudet finns mer än 100 maskintyper, från minigrävmaskiner till gigantiska gruvtruckar. Maskinerna är driftsäkra, bränsleeffektiva och bygger på modern teknologi. I segmentet för motorer och generatorer är Zeppelin en ledande leverantör av lösningar för applikationer inom industri, marin och järnväg. Den svenska verksamheten är komplett med försäljning, service, finansiering och uthyrning. I organisationen finns gedigen kunskap hos servicetekniker och ingenjörer som servat Caterpillar-produkter under årtionden. Zeppelin tar hand om kunder i hela Sverige och har cirka 520 anställda på 14 platser från norr till söder. Zeppelin Sverige AB är en del av den tyska Zeppelin-koncernen. Mer information finns på zeppelin-cat.se. Zeppelin söker besiktare/ maskinövervakare till vår verksamhet i Aitik. Vi erbjuder ett spännande och utmanande arbete i en internationell organisation inom en unik bransch och med ett av världens största och mest kända varumärken Caterpillar. Ditt nya jobb Som maskinövervakare får du möjligheten att arbeta med förebyggande underhåll på Caterpillars största gruvmaskiner. Det innebär bland annat arbetsuppgifter som besiktning av truckar och hjullastare samt bevaka maskinernas skick genom regelbundna kontroller och inspektioner ute på fält/i verkstaden men även via våra system.   Du ingår i "condition monitoring" teamet som tillsammans arbetar för att vår kund ska få den bästa servicen. Placeringsort är Aitik och du kommer att arbeta i truckverkstaden inne på gruvområdet. Arbetstiden är 6:00-15:54 skiftgång 7/7. Din erfarenhet Erfarenhet av att arbeta som mekaniker eller liknande är meriterande men det viktigaste är att du har ett stort intresse för maskiner och hur de fungerar. Gymnasial utbildning med inriktning på teknik ser vi som en merit. Vi ser det även som meriterande om du har erfarenhet av att arbeta med större maskiner eller erfarenhet av arbete som besiktare i annan bransch.   Du behöver ha kunskaper i svenska både muntligt och skriftligt. Du behöver även ha kunskaper i engelska då felsökning och servicelitteratur är på det språket. Eftersom datorn används mycket i arbetet behöver du ha datavana och ha ett intresse för att använda tekniska verktyg.   Körkort B krävs. Stor vikt kommer läggas på dina personliga egenskaper Du är noggrann och du har en god samarbetsförmåga som är viktigt då du kommer att ingå i ett team av mekaniker. Du gillar att lösa problem och har ett öga för detaljer. En bra service är viktigt för dig och att du ser vad som behöver göras på ett självständigt sätt. Du vill alltid leverera till kunden med hög kvalité och med ditt intresse för maskiner så har du en vilja att lära dig nya saker. Vill du veta mer? Vill du veta mer om tjänsten ringer du till Markus Märak Sandström 070-712 33 50 eller rekryterare Marona Rytterlöv 070-508 27 63 Tillträde snarast eller enligt överenskommelse. Löpande urval sker så skicka in din ansökan omgående om du är intresserad.

14 maj 2024
Sista ansökan:
10 juni 2024
Markarbetare till NYAB!

Har du tidigare erfarenhet som markarbetare eller är utbildad inom bygg/anläggning? Vill du arbeta efter bekväma arbetstider i ett bolag med stora utvecklingsmöjligheter och korta beslutsvägar? Då är det här möjligheten för dig! NYAB Infrastruktur söker markarbetare till Luleå för att stärka upp teamet under högsäsongen. Här blir du en självklar del i ett familjärt team där du som medarbetare är den viktigaste tillgången. Låter det som något för dig? Skicka in din ansökan redan idag då urval sker löpande!   Information om tjänsten NYAB är ett ungt företag byggt på årtionden av erfarenhet från branschen. Under åren har NYAB utfört hundratals projekt och storskaliga anläggningsarbeten. NYAB fortsätter att expandera i snabb takt och behöver nu förstärka teamet med fyra markarbetare till Luleå!   Självklart får du inledningsvis en introduktion för att komma in i företaget och rollen på bästa möjliga vis. Tillsammans med din närmsta chef lägger ni en gemensam plan för en lämplig onboardingprocess. Du kommer att arbeta heltid under högsäsongen maj till november med goda möjligheter för vidare anställning hos NYAB förutsatt att båda är nöjda med samarbetet.   Tjänsten är en del av vår personaluthyrning vilket innebär att du kommer vara anställd av Professionals Nord och arbeta som konsult hos NYAB. Alla frågor kring tjänsten går till [email protected]   Arbetsuppgifter Som markarbetare på NYAB får du en omväxlande vardag där du arbetar mot spännande projekt ute hos företagets kunder. Du kommer bland annat arbeta med: • Markarbeten för grundläggning • Plattläggning • Justering för asfaltering Arbetsuppgifterna kan variera beroende på aktuellt projekt och kommer främst ske utomhus. Givetvis har du tillgång till tjänstebil för att smidigt ta dig ut till de olika projekten. Du arbetar i huvudsak dagtid mån-fre 07-16 men det kan även förekomma helg- samt kvällsarbete. Vi söker dig som För tjänsten som markarbetare på NYAB söker vi dig som: • Har tidigare arbetslivserfarenhet eller utbildning inom mark/anläggning (exempelvis VA, plattläggning och/eller stensättning) • Har B-körkort • Behärskar svenska i tal och skrift Vi tror även att dina personliga egenskaper är viktiga för hur du kommer trivas i rollen som markarbetare på NYAB. Vi ser att du är en initiativtagande person som är redo att utvecklas inom markbranschen. Det faller dig naturligt att samarbeta med andra men du är även trygg med att arbeta självständigt.  Det är även meriterande om du har erfarenhet av ritningsläsning och innehar Arbete på väg samt Safe Construction, men det är inte ett krav för tjänsten. START: maj-november  OMFATTNING: Heltid STAD: Luleå URVAL: Sker löpande KONTAKT: Hanna Degerhäll Sök tjänsten nedan genom att fylla i din information samt bifoga dokument. Logga gärna vidare in på "Mina sidor" efter att du bekräftat ditt konto, här kan du skapa din kandidatprofil vilket utökar din chans till drömjobbet! Vi går igenom urvalet löpande och kan därför ha gått vidare med kandidater innan annonsen stängs ner. Vi tar tyvärr inte emot ansökningar via mail men har du frågor kring tjänsten är du välkommen att kontakta oss på [email protected]

14 maj 2024
Sista ansökan:
20 maj 2024
Markarbetare med möjlighet till året runt anställning!

Tycker du om att arbeta med kroppen och vill utvecklas inom en spännande bransch? Har du tidigare erfarenhet av markarbete eller är nyfiken på att lära dig mer? Oavsett vilket - söker vi dig! NYAB behöver utöka teamet i Gällivare med markarbetare inför högsäsongen, med goda möjligheter för året runt anställning. På NYAB blir du en del av ett bolag med stora utvecklingsmöjligheter och korta beslutsvägar. Låter det som något för dig? Skicka in din ansökan redan idag, urval sker löpande!    Information om tjänsten NYAB är ett ungt företag byggt på årtionden av erfarenhet från branschen. Under åren har NYAB utfört hundratals projekt och storskaliga anläggningsarbeten. NYAB fortsätter att expandera i snabb takt och behöver nu förstärka teamet med markarbetare till Gällivare.  Självklart får du inledningsvis en introduktion för att komma in i företaget och rollen på bästa möjliga vis. Tillsammans med din närmsta chef lägger ni en gemensam plan för en lämplig onboardingprocess. Du kommer inledningsvis att arbeta heltid under högsäsongen juni till november med mycket goda möjligheter för vidare anställning hos NYAB, förutsatt att båda är nöjda med samarbetet.  Tjänsten är en del av vår personaluthyrning vilket innebär att du kommer vara anställd av Professionals Nord och arbeta som konsult hos NYAB. Alla frågor kring tjänsten går till [email protected]   Arbetsuppgifter Som markarbetare på NYAB får du en omväxlande vardag där du arbetar mot spännande projekt ute hos företagets kunder. Du kommer bland annat arbeta med: • Markarbeten för grundläggning • Plattläggning • Justering för asfaltering • Maskinkörning Arbetsuppgifterna kan variera beroende på aktuellt projekt och arbetet sker huvudsakligen utomhus.  Givetvis har du tillgång till tjänstebil för att smidigt ta dig ut till de olika projekten. Du arbetar i huvudsak dagtid mån-fre 07-16 men det kan även förekomma helg- samt kvällsarbete. Är du bosatt på annan ort än Gällivare finns möjlighet att arbeta mån-tors. Vi söker dig som För tjänsten som markarbetare på NYAB söker vi dig som:  • Innehar B-körkort • Behärskar svenska i tal och skrift Vi tror främst att dina personliga egenskaper är avgörande för att passa i rollen som markarbetare - resten kan du lära dig på plats! För att trivas i rollen ser vi att du är en prestigelös och initiativtagande person som är redo att utvecklas inom markbranschen. Du är en lagspelare som trivs i samarbetet med andra människor men du har inte heller några problem att självständigt driva på ditt arbete.  Det är meriterande om du har tidigare arbetslivserfarenhet eller utbildning inom mark/anläggning (exempelvis VA, plattläggning och/eller stensättning), men det är inte ett krav för tjänsten. START: juni-november  OMFATTNING: Heltid STAD: Gällivare URVAL: Sker löpande KONTAKT: Hanna Degerhäll Sök tjänsten nedan genom att fylla i din information samt bifoga dokument. Logga gärna vidare in på "Mina sidor" efter att du bekräftat ditt konto, här kan du skapa din kandidatprofil vilket utökar din chans till drömjobbet! Vi går igenom urvalet löpande och kan därför ha gått vidare med kandidater innan annonsen stängs ner. Vi tar tyvärr inte emot ansökningar via mail men har du frågor kring tjänsten är du välkommen att kontakta oss på [email protected]

14 maj 2024
Sista ansökan:
20 maj 2024
Ta nästa steg som arbetsledare på NYAB!

Vill du utvecklas inom anläggningsbranschen och arbeta mot spännande projekt tillsammans med ett kompetent team av kollegor? Då ska du läsa vidare! NYAB fortsätter växa i snabb takt och behöver nu utöka teamet i Gällivare med en arbetsledare. Som arbetsledare har du en omväxlande vardag där du i ett nära samarbete med platschefen planerar samt leder spännande projekt ute på fält. Genom en gedigen introduktion kommer du smidigt in i rollen och erbjuds dessutom en konkurrenskraftig lön med förmånliga villkor, bland annat förmånsbil och möjlighet till betald vidareutbildning. Som arbetsledare har du dessutom stor flexibilitet rörande stationeringsort. Låter det som något för dig? Skicka in din ansökan idag, urval sker löpande!   Information om tjänsten NYAB är ett ungt företag byggt på årtionden av erfarenhet från branschen. Under åren har NYAB utfört hundratals projekt och storskaliga anläggningsarbeten. NYAB fortsätter att expandera i snabb takt. Som ett led i bolagets fortsatta framgångssaga har NYAB vunnit flertalet spännande projekt i Norrbotten.    Inför anställning får du givetvis en gedigen introduktion för att komma in i företaget och rollen på bästa möjliga vis. Tillsammans med din närmsta chef lägger ni en gemensam plan för en lämplig onboardingprocess. Utveckling är något som värderas högt hos NYAB, det finns bland annat flertalet utbildningar för att fördjupa kunskaperna i nuvarande roll eller för att ta nya steg i karriären. Som arbetsledare har du en operativ roll på plats ute på projekten där du arbetar nära teamet och samarbetspartners.    Tjänsten är en direktrekrytering vilket innebär att rekryteringsprocessen sker genom Professionals Nord och att du anställs direkt hos NYAB. Alla frågor kring tjänsten går till [email protected]   Du erbjuds På NYAB erbjuds du många förmåner, bland annat:  • Tydlig karriärbana och möjlighet till intern/extern vidareutbildning • Ett omväxlande arbete inom en platt organisation med stor möjlighet att påverka • Konkurrenskraftig lön och villkor • Förmånsbil • Generöst bonusprogram   Arbetsuppgifter Som arbetsledare har du en varierad vardag där du ansvarar och involveras i varierande projekt. Du är en viktig pusselbit i den dagliga produktionen på projekten där du planerar, leder och fördelar arbetet. Vidare har du ett nära samarbete med platschef där du aktivt bidrar till projektens genomförande kopplat till fördelning av resurser, uppföljning av målbilder samt tidplaner. Du blir även en självklar kontaktpunkt för övriga medarbetare, underentreprenörer och kunder där du har en god insikt i projekten.   Du är verksam i Norrbottens, främst i Gällivare men kan även förekomma arbete på andra orter. Du arbetar efter bekväma arbetstider mån-fre 07-16. Bor du på annan ort än Gällivare finns även möjlighet att arbeta mån-tors 07-19. Vi söker dig som: • B-körkort • Driv och vilja att utvecklas inom anläggningsbranschen För denna tjänst kommer dina personliga egenskaper väga tyngre än tidigare erfarenhet. Det är meriterande om du har erfarenhet av mark/anläggning men vi söker främst dig som har ett genuint intresse och driv att utvecklas inom branschen. För att trivas i rollen som arbetsledare på NYAB ser vi att du är en kommunikativ lagspelare som har en naturlig fallenhet för att skapa goda relationer, internt såväl som externt. Du trivs att arbeta i ett högt tempo och väljer att se möjligheterna snarare än problemen. Vidare ser vi även att du känner stor hängivenhet för ditt ansvarsområde och uppskattar en fri roll där du får möjlighet att självständigt strukturera/planera dina egna dagar.   Då projekten kan förekomma på olika orter i Norrbotten söker vi dig som trivs i en omväxlande arbetsmiljö och har möjlighet att befinna dig på resande fot flera dagar per vecka, fokus kommer dock att vara projekt i Gällivare.   START: Enligt överenskommelse OMFATTNING: Heltid STAD: Gällivare URVAL: Sker löpande KONTAKT: Hanna Degerhäll Sök tjänsten nedan genom att fylla i din information samt bifoga dokument. Logga gärna vidare in på "Mina sidor" efter att du bekräftat ditt konto, här kan du skapa din kandidatprofil vilket utökar din chans till drömjobbet! Vi går igenom urvalet löpande och kan därför ha gått vidare med kandidater innan annonsen stängs ner. Vi tar tyvärr inte emot ansökningar via mail men har du frågor kring tjänsten är du välkommen att kontakta oss på [email protected]

14 maj 2024
Sista ansökan:
20 maj 2024
Butikssäljare vikariat till Beijer Byggmaterial i Gällivare!

Är du en serviceinriktad och driven butikssäljare? Drivs du av att ha en aktiv vardag och bär på ambitionen att utvecklas kompetensmässigt? Butiksteamet i Gällivare söker nu en serviceinriktad butikssäljare till ett vikariat i butiken. Bli en del av vårt härliga team och Bygg Beijer med oss! Beijer erbjuder Som butikssäljare blir du en del av ett härligt butiksteam som genom gott samarbete har roligt och utvecklas på arbetet. Du får en chans att göra det lilla extra i varje kundmöte och bidra till kvalitativa kundrelationer, varje dag! Dina huvudsakliga arbetsuppgifter Bemöta kunder för att ge tips, råd och service mot våra konsument- och företagskunder Arbeta i vårt affärssystem för att hämta/ administrera order & offerter mot konsument- och företagskunder Driva och engagera dig i butikens exteriör och har ett öga för ordning & reda Ansvara och arbeta med varuplock samt upphängning av varor Kassaarbete Vem söker vi? Som butikssäljare är det viktigt att leverera en hög kvalitativ nivå och vara mån om alltid ge ett glatt bemötande gentemot våra återkommande som nya kunder. Vi arbetar i tighta team, i en snabbfotad bransch där det är viktigt att kunna behålla lugnet under krävande perioder samt hantera många bollar i luften med en positiv inställning. Meriterande för tjänsten är: – Erfarenhet av butiksarbete – Erfarenhet från att sälja byggmaterial/ kunskap inom byggmaterial Beijer som arbetsgivare Beijer Byggmaterial erbjuder dig en roll i ett företag som med en stark företagskultur och tydliga värderingar. Vi ska vara den mest pålitliga byggmaterialhandlaren genom att vara schyssta, passionerade och stolta. Vi är stolta över att vara proffsbyggarnas förstahandsval, vilket vi lyckas med genom ett starkt lokalt entreprenörskap och det centrala stöd som Servicekontoret erbjuder. I denna roll rapporterar du till butikschefen och blir en del av ett härligt, passionerat butiksteam. Vi erbjuder kollektivavtalsenlig lön och schyssta villkor. Ansökningsförfarande Urvalet sker löpande så tveka inte att skicka in din ansökan redan idag. Tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Detta är initialt ett konsultuppdrag under ett vikariat via Norra Resurs på 12 månader, med chans till förlängning. Vid frågor angående tjänsten vänligen kontakta ansvarig rekryterare Christoffer Hjelm på mailadress [email protected]. Låter det som något för dig? Varmt välkommen med din ansökan! Om Beijer Byggmaterial Beijer Byggmaterial AB är Sveriges största helägda bygghandelskedja med 116 byggvaruhus och kakelbutiker över hela Sverige. Vi förser både byggproffs och hemmaproffs med byggmaterial, verktyg och tjänster av hög kvalitet. Beijer Byggmaterial omsätter cirka 12 miljarder SEK och har ca 2500 medarbetare. Beijer Byggmaterial ingår i STARK Group som är en ledande distributör av byggmaterial med verksamhet i Storbritannien, Danmark, Norge, Sverige, Finland, Tyskland, Grönland och Österrike. STARK Group erbjuder ett brett utbud av tjänster till både entreprenörer och professionella hantverkare från sina drygt 1 150 filialer, har en årlig omsättning på cirka 100 miljarder SEK och sysselsätter mer än 20 000 personer över hela Europa. Om oss Norra Resurs är en aktör inom rekrytering och bemanning i Norrland. Vi specialiserar oss på att matcha rätt kandidater med rätt roller och hjälper företag att bygga starka team. Med djup förståelse för den lokala arbetsmarknaden är Norra Resurs din pålitliga partner för rekryterings- och bemanningslösningar i Norrland.

13 maj 2024
Sista ansökan:
13 juni 2024