Regional farmaceut till Apotek Hjärtat Region Gävleborg/Dalarna

Regional farmaceut– Apotek Hjärtat Gävleborg/Dalarna Därför ska du jobba som Regional farmaceut hos oss Rollen som regional farmaceut på Apotek Hjärtat innebär en varierad vardag där du arbetar flexibelt på apotek i hela Gävleborg/Dalarna, region 3. Du får möjlighet att jobba på våra olika apotek i regionen och en vardag med stor variation. Du kommer vara en uppskattad kollega som finns tillgänglig på de apotek där behovet av din kompetens är som störst. Detta innebär att du kommer att få kunskap och lära känna både vår verksamhet och dina kollegor i regionen bättre än många andra! Så här jobbar en Regional farmaceut! Du arbetar omväxlande med professionell rådgivning och försäljning inom recept och egenvård. Som den kundfokuserade farmaceut du är, hjälper du våra kunder till bättre hälsa samtidigt som du bidrar till apotekets framgång. Då du kommer jobba på olika apotek i hela regionen är det viktigt med hög närvaro och att du är beredd på att arbeta på platser med geografiskt avstånd från hemmet. Du är självständig i den dagliga driften och trivs med att jobba som ensam farmaceut, när det kan bli aktuellt. Som Rörlig Farmaceutresurs tillkommer ett lönetillägg utöver grundlön. Då tjänsten är rörlig över hela regionen är tjänstgöringsort flexibel. Huvudarbetsplats förläggs till apotek nära egen bostad. Körkort och egen bil är ett krav för denna tjänst. Tjänsten är en tillsvidareanställning. Tjänsten är på heltid eller enligt överenskommelse. Provanställning kan komma att tillämpas. Tillträde till tjänsten sker enligt överenskommelse. Det här är du! Vi söker dig som är legitimerad receptarie eller apotekare, och gärna dig som har arbetat några år som farmaceut. Du är flexibel när det kommer till att sätta dig in i nya arbetsgrupper på ett nytt apotek. Som person är du positiv, engagerad och gillar enkla och nya lösningar i din vardag. Du brinner självklart för ditt arbete som farmaceut! Det är en fördel om du tidigare har jobbat på flera olika apotek i form av storlek och format. Varför bli en del av Hjärtat? På Hjärtat erbjuder vi dig ett jobb i ett innovativt företag som växer! Vi är en platt organisation där du kommer att ha ett nära samarbete med dina kollegor och chef. Som farmaceut kan du vidareutvecklas i rollerna som bland annat Läkemedelsansvarig, Farmaciansvarig och Säljansvarig. Är du nyfiken på att veta mer om hur det är att jobba på Hjärtat? Lyssna gärna på vår podd! På Hjärtat strävar vi efter en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka. Vi välkomnar därför sökande med olika bakgrund! Intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdagen, skicka in din ansökan redan idag. Om roller kräver det så behöver du genomgå bakgrundskontroller innan anställning. All extern hjälp med rekrytering undanbedes. Sista ansökningsdag: 2025-09-14 Kontaktperson: Caroline Mård, [email protected] Välkommen till oss - ett apotek med Hjärtat på rätt ställe!

7 dagar sedan
Sista ansökan:
14 september 2025
Är du vår nya KTP-projektledare?
Företagsutbildarna i Sverige ekonomisk fören
Lednings- och organisationsutvecklare

Är du vår nya KTP-projektledare? Vi på IUC Gävleborg driver i samverkan med Högskolan i Gävle projektet KTP Transformation. I samarbete med Tunnplåt i Gävle AB söker vi för ett av våra företagsprojekt dig som är nyutexaminerad ingenjör inom konstruktion, maskinteknik och teknisk design. Tjänsten gäller heltidsarbete under 11 månader med tillträde snarast - som KTP-projektledare i Gävle för att utveckla Tunnplåts produktion och organisation. Om KTP – Transformation KTP, Knowledge Transfer Partnership är en beprövad samverkansmodell för kunskapsväxling mellan näringsliv och akademi. Ett företagsprojekt inom KTP skapar konkret utveckling genom att företag får tillgång till ny kunskap och forskning, och akademin får input till utbildning och ny forskning. KTP erbjuder en unik möjlighet att komma in på strategisk nivå i ett företag, snabbt få använda teoretiska kunskaper och utveckla sin kompetens i praktiken. Projektet finansieras med stöd från Europeiska regionala utvecklingsfonden (ERUF) och Region Gävleborg. Dina arbetsuppgifter Ditt uppdrag blir att utveckla företagets konstruktionsfunktion, digitalisera ritningar samt effektivisera produktionsflöden. Du kommer även att medverka i utvecklingen av företagets hållbarhetsarbete. Som KTP-projektledare har du det stora ansvaret att föra projektet framåt. Du har ett team med coacher från högskolan och näringslivet i projektgruppen, samt nyckelpersonerna på Tunnplåt i Gävle AB. Är du personen vi söker? Kunskapsväxlingen är central i projektet. Vi söker därför dig med en högst tre år gammal akademisk examen, eller dig som är nära slutet av din utbildning på grund- eller avancerad nivå inom konstruktion, maskinteknik eller teknisk design. Din högskoleutbildning ska ha innehållit kurser i konstruktion, tillverkningsteknik, materialteknik, produktionslogistik och relevanta IT-applikationer. Kurserna har förstås haft hållbarhetsinslag och vilat på aktuell forskning. Som person är du drivande, både självgående och teaminriktad, resultat- och resurseffektiv, och har ett lika analytiskt som systematiskt förhållningssätt. Vi förutsätter att du som KTP-projektledare är intresserad av teknik, produktion, ledningssystem, digitalisering, företagsutveckling och hållbarhetsarbete. Du har även förståelse för de mindre företagens vardag och villkor. Projektspråket kommer att vara svenska, med många möten, samtal och skriftlig dokumentation. Det är meriterande om du har: Studier på avancerad nivå inom konstruktion, maskinteknik eller teknisk design Kurser i och/eller erfarenhet från: projektledning kvalitets-, arbetsmiljö- och miljöarbete ERP/affärssystem Arbetslivserfarenhet från tillverkningsindustri Om anställningen som KTP-projektledare Anställningen är en visstidsanställning på heltid under 11 månader, med tillträde snarast möjligt enligt överenskommelse. Du blir anställd av IUC Gävleborg, som är en del av Företagsutbildarna, och arbetet kommer att utföras på Tunnplåt i Gävle AB. Om parterna IUC Gävleborg – Industriellt utvecklingscentrum som stärker tillväxt och konkurrenskraft i tillverkande industriföretag i Gävleborgs län. www.iucgavleborg.se och www.foretagsutbildarna.se Tunnplåt i Gävle AB konstruerar och tillverkar inredningar och skåp till skolor, arbetsplatser och offentliga miljöer. I samverkan med sina leverantörer medverkar Tunnplåt i arbetet med omställningen till fossilfritt stål. www.tunnplatigavle.se Högskolan i Gävle vill göra skillnad och bidra till förändring i samhället genom utbildningar och forskning som fokuserar på samhällsutmaningar. www.hig.se Välkommen även till vår digitala informationsträff via Teams den 30 juni kl. 15.00. Då berättar vi mer om jobbet, KTP och Tunnplåt i Gävle AB. Anmälan till: [email protected] Innan du skriver och skickar din ansökan – kontakta gärna: Ola Wiklund KTP-processledare 0720-70 92 63 [email protected] Varmt välkommen med din ansökan senast 2025-08-01 till: [email protected] I ämnesfältet skriver du: KTP Projektledare Tunnplåt i Gävle AB Din ansökan ska helst vara i en samlad PDF-fil och innehålla personligt brev, CV samt studieintyg som inkluderar samtliga kurser du gått, eller examensbevis med information om alla kurser. I ditt personliga brev vill vi att du visar hur du svarar upp mot kompetensprofilen och kort beskriver hur du ser på utmaningen med KTP-projektet på Tunnplåt i Gävle AB.

7 dagar sedan
Sista ansökan:
1 augusti 2025
Dagbarnvårdare i Gävle

Som dagbarnvårdare arbetar du med en liten barngrupp i ditt eget hem. Dagbarnvårdare är ett alternativ till förskolan och du arbetar med barn i åldrarna 1-5 år. Du väljer själv hur du vill utforma verksamheten, om du vill ha någon specifik inriktning och vilka investeringar du vill göra för att skapa en lärorik och stimulerande miljö för barnen. Det krävs ingen utbildning för att arbeta som dagbarnvårdare men vårt koncept möjliggör för en fördelaktig lön. Detta medför att även många förskollärare väljer att arbeta som dagbarnvårdare i samarbete med oss. Denna tjänst kan man söka tillsammans med någon man vill arbeta tillsammans med. Ni skickar då in ansökan en och en, men anger under ”övrigt” vem du söker tillsammans med. Vi söker dagbarnvårdare inom hela kommunen. Om C Företaget C Företaget är ett alternativ till att starta eget företag. Hos oss får du samma frihet som en egenföretagare samtidigt som du får tryggheten i vår plattform med pedagogiskt stöd, handledning och ekonomihantering. Du får tiden att lägga på arbetet med barnen. Vi söker dig som: - Brinner för att arbeta med barn och vill utveckla en verksamhet utifrån dina egna pedagogiska tankar. - Är utbildad inom barnomsorg, har arbetat inom barnomsorgen eller har annan erfarenhet av att på ett tryggt och pedagogiskt sätt ta hand om barn. - Vill arbeta utifrån ditt egna hem och/eller i lokal. - Är engagerad och lyhörd inför barnens olika behov. - Du är ansvarsfull och har god samarbetsförmåga. Om oss: C Företaget har funnits sedan 2002. I dagsläget samarbetar vi med 70 dagbarnvårdare i 20 olika kommuner. Vi driver även 9 förskolor och 1 öppen förskola i Uppsala län.

7 dagar sedan
Sista ansökan:
18 september 2025
Projektledare
Företagsutbildarna i Sverige ekonomisk fören
Lednings- och organisationsutvecklare

Är du vår nya KTP-projektledare? Vi på IUC Gävleborg driver i samverkan med Högskolan i Gävle projektet KTP Transformation. I samarbete med Tunnplåt i Gävle AB söker vi för ett av våra företagsprojekt dig som är nyutexaminerad ingenjör inom konstruktion, maskinteknik och teknisk design. Tjänsten gäller heltidsarbete under 11 månader med tillträde snarast - som KTP-projektledare i Gävle för att utveckla Tunnplåts produktion och organisation. Om KTP – Transformation KTP, Knowledge Transfer Partnership är en beprövad samverkansmodell för kunskapsväxling mellan näringsliv och akademi. Ett företagsprojekt inom KTP skapar konkret utveckling genom att företag får tillgång till ny kunskap och forskning, och akademin får input till utbildning och ny forskning. KTP erbjuder en unik möjlighet att komma in på strategisk nivå i ett företag, snabbt få använda teoretiska kunskaper och utveckla sin kompetens i praktiken. Projektet finansieras med stöd från Europeiska regionala utvecklingsfonden (ERUF) och Region Gävleborg. Dina arbetsuppgifter Ditt uppdrag blir att utveckla företagets konstruktionsfunktion, digitalisera ritningar samt effektivisera produktionsflöden. Du kommer även att medverka i utvecklingen av företagets hållbarhetsarbete. Som KTP-projektledare har du det stora ansvaret att föra projektet framåt. Du har ett team med coacher från högskolan och näringslivet i projektgruppen, samt nyckelpersonerna på Tunnplåt i Gävle AB. Är du personen vi söker? Kunskapsväxlingen är central i projektet. Vi söker därför dig med en högst tre år gammal akademisk examen, eller dig som är nära slutet av din utbildning på grund- eller avancerad nivå inom konstruktion, maskinteknik eller teknisk design. Din högskoleutbildning ska ha innehållit kurser i konstruktion, tillverkningsteknik, materialteknik, produktionslogistik och relevanta IT-applikationer. Kurserna har förstås haft hållbarhetsinslag och vilat på aktuell forskning. Som person är du drivande, både självgående och teaminriktad, resultat- och resurseffektiv, och har ett lika analytiskt som systematiskt förhållningssätt. Vi förutsätter att du som KTP-projektledare är intresserad av teknik, produktion, ledningssystem, digitalisering, företagsutveckling och hållbarhetsarbete. Du har även förståelse för de mindre företagens vardag och villkor. Projektspråket kommer att vara svenska, med många möten, samtal och skriftlig dokumentation. Det är meriterande om du har: Studier på avancerad nivå inom konstruktion, maskinteknik eller teknisk design Kurser i och/eller erfarenhet från: projektledning kvalitets-, arbetsmiljö- och miljöarbete ERP/affärssystem Arbetslivserfarenhet från tillverkningsindustri Om anställningen som KTP-projektledare Anställningen är en visstidsanställning på heltid under 11 månader, med tillträde snarast möjligt enligt överenskommelse. Du blir anställd av IUC Gävleborg, som är en del av Företagsutbildarna, och arbetet kommer att utföras på Tunnplåt i Gävle AB. Om parterna IUC Gävleborg – Industriellt utvecklingscentrum som stärker tillväxt och konkurrenskraft i tillverkande industriföretag i Gävleborgs län. www.iucgavleborg.se och www.foretagsutbildarna.se Tunnplåt i Gävle AB konstruerar och tillverkar inredningar och skåp till skolor, arbetsplatser och offentliga miljöer. I samverkan med sina leverantörer medverkar Tunnplåt i arbetet med omställningen till fossilfritt stål. www.tunnplatigavle.se Högskolan i Gävle vill göra skillnad och bidra till förändring i samhället genom utbildningar och forskning som fokuserar på samhällsutmaningar. www.hig.se Välkommen även till vår digitala informationsträff via Teams den 30 juni kl. 15.00. Då berättar vi mer om jobbet, KTP och Tunnplåt i Gävle AB. Anmälan till: [email protected] Innan du skriver och skickar din ansökan – kontakta gärna: Ola Wiklund KTP-processledare 0720-70 92 63 [email protected] Varmt välkommen med din ansökan senast 2025-08-01 till: [email protected] I ämnesfältet skriver du: KTP Projektledare Tunnplåt i Gävle AB Din ansökan ska helst vara i en samlad PDF-fil och innehålla personligt brev, CV samt studieintyg som inkluderar samtliga kurser du gått, eller examensbevis med information om alla kurser. I ditt personliga brev vill vi att du visar hur du svarar upp mot kompetensprofilen och kort beskriver hur du ser på utmaningen med KTP-projektet på Tunnplåt i Gävle AB.

7 dagar sedan
Sista ansökan:
18 juli 2025
AdatoCare söker sjuksköterskor till akuten för hösten
AdatoCare AB
Ambulanssjuksköterskor m.fl.

Är du intresserad av nytt jobb uppdrag? I skrivande stund söker vi dig som är Spec ssk/Leg ssk för uppdrag i Gävle Om uppdraget: Tjänsten är på visstid och omfattar arbete som spec ssk/leg ssk med erfarenhet Period:v36-framåt Uppdraget passar dig som önskar flexibelt upplägg, allt från några dagar till längre perioder. Kvalifikationer: Vi söker dig som är spec ssk/leg ssk som har erfarenhet från akuten. Arbetsuppgifter: Sedvanliga arbetsuppgifter på akuten. Personliga egenskaper: Du är en engagerad och positiv kollega som bidrar till en bra arbetsmiljö. Du är flexibel, ansvarsfull och ha god förmåga att arbeta såväl självständigt som tillsammans med andra. För att lyckas i rollen ser vi också att du som person är ödmjuk, prestigelös, lyhörd och trygg i dig själv. Du är också en social person som har goda kunskaper i det svenska språket, tilltalas av utmaningar och nya utvecklingsmöjligheter. Vi erbjuder dig: Din egen personliga och engagerade konsultchef Karriär- och utvecklingsmöjligheter När du jobbar i AdatoCare har du förmåner som friskvård, utbildning, och högtids middagar. Bra betalt och fördelaktiga förmåns paket Trygga och korrekta försäkringar Tjänstepensionen Stort utrymme och frihet att styra över din tillvaro, bland annat flexibel schemaläggning Om AdatoCare - Levererar vårdpersonal till olika vårdinrättningar över hela landet. Bolaget ägs och drivs av sjuksköterskor som själva arbetar för olika uppdragsgivare i Mellansverige. Våra tjänster riktar sig främst till slutenvården, primärvården, hemsjukvården, särskilda boenden inom äldreomsorgen samt mot avancerad sjukvård i hemmet. AdatoCare levererar från 2022 tjänster till de flesta av landets kommuner, regioner samt statliga verksamheter. Bolaget använder sig av en lärande arbetsplatskultur som ska uppmuntra till nya utmaningar och kunskaper och vi försöker alltid utvecklas för att anpassa oss till morgondagens vårdbehov. Sista svarsdag: Urval görs löpande så tjänsten kan komma att tillsättas innan sista svarsdag.

7 dagar sedan
Sista ansökan:
18 juli 2025
Terminalarbetare sökes i Gävle
Flexio Work AB
Lager- och terminalpersonal

TERMINALARBETARE GÄVLE (DELTID) Instabee Gävle behöver förstärka sin arbetsstyrka och söker just nu duktiga terminalarbetare till sin terminal. OM INSTABEE Instabee är ett tech/logistik företag som vill förändra branschen för en smartare och fossilfri framtid. Det ska vara okrångligt att handla på nätet och därför erbjuder Instabee ett snabbt och smidigt leveransalternativ, allt för att göra vardagen enklare. Instabee startade i Stockholm 2015 och finns nu runt om i Norden samt Tyskland. UPPDRAGSBESKRIVNING Som terminalarbetare arbetar du i Instabee terminal där det inkommer tusentals paket som skall levereras till kunder. Arbetet består av både maskinell och manuell sortering i olika grad och beror på var du arbetar. Häri ligger att säkerställa att verksamheten fortskrider utan hinder genom att noggrant se till så att gods kommer in och ut ur terminalen enligt tidtabell. Arbetet passar dig som studerar på minst 50%, alternativt har ett annat jobb på minst 50%. ARBETSUPPGIFTER Sortering - Scanning - Plockning OBS! Notera att du i denna tjänst kommer att behöva hantera även lådor med alkohol. VAD FÖRVÄNTAS AV DIG Som terminalarbetare trivs du med ett tempofyllt, ansvarsfullt och utmanande arbete. Arbetet innehåller en hel del tunga moment och sker i ett högt tempo, vilket innebär att god fysik är en förutsättning. Även förmåga att hantera IT-hjälpmedel är bra egenskaper. Att du upplevs som positiv och professionell är viktigt – Instabox förväntar sig god service och hög kvalitet. Som person är du punktlig, noggrann och sprider en positiv stämning omkring dig. Du är en naturlig problemlösare och älskar utmaningar. ARBETSTID Du förväntas kunna jobba ca 3 dagar/vecka måndag - fredag. Arbetstiderna kan variera och är flexibla mellan 12:00-16:00. KRAV Du måste ha fyllt 18 år B-körkort God förståelse för Microsoft Office Goda datorkunskaper Stark lagspelare God fysik Kunna hantera lådor med alkohol Goda språkkunskaper i svenska eller engelska (skriftligt och verbalt) Du är studerande eller har annan sysselsättning (annat jobb) på minst 50% Bakgrundskontroll – Nolltolerans mot förekommande i brottsregister MERITERANDE Erfarenhet av liknande arbete Truckkort ANSTÄLLNINGSFORM Tjänsten är en visstidsanställning (deltid vid behov)

7 dagar sedan
Sista ansökan:
18 juli 2025
Farmaceut
MA-help AB
Apotekare

Konsult uppdrag!! 3 månader För dig som är apotekare/receptarie Start omgående och 3 månader med möjlighet till förlängning. Vi ställer oss för reseersättning, milersättning och bra betald, även boende om det behövs. Morano BemanningsExperten AB är konsult bolag och har erfarenhet i mer än 10 år i farmaci branschen. Vi söker dig som är legitimerad apotekare alternativt receptarie med extemporebehörighet. Du har flera års erfarenhet som tillverkningsfarmaceut samt erfarenhet av kvalitetsarbete. Som en av nyckelpersonerna under uppbyggnadsfasen av denna enhet behöver du vara en självgående person och trygg i din egen kompetens. Dina kompetenser: _Har god analytisk förmåga, kan identifiera felaktigheter och risker, och utifrån dessa finna orsak och lösning. _Är bra på att etablera goda relationer och välfungerande, förtroendefulla, samarbeten _Har ett strukturerat arbetssätt med förmåga att organisera och prioritera ditt arbete för att nå uppsatta mål. _Du är lösningsorienterad vilket innebär att du både ser och agerar på de utmaningar som uppstår. _Bidra till att vi når våra mål gällande patientsäkerhet, kvalitet och försäljning Vi ställer oss för reseersättning och milersättning, även boende om det behövs. När det känns rätt Fundera inte för länge. Låt oss istället berätta mer om rollen och verksamheten så kan du sen avgöra om det känns rätt för dig. Ansök nu! Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdatum. Obs! Fråga oss om andra uppdrag och följ oss på sociala medier via hemsidan så att du inte missar våra nyheter.

7 dagar sedan
Sista ansökan:
19 juli 2025
Familjehemssekreterare till Familjehemsenhet stöd
Gävle kommun
Socialsekreterare

Gävle kommun erbjuder intressanta och utmanande jobb med goda möjligheter för dig att växa. I kuststaden Gävle har du nära till natur, kultur och upplevelser. Vill du vara med och ta Gävle in i framtiden? Nu söker vi dig som vill göra Gävle ännu bättre tillsammans med oss! Välfärd Gävles medarbetare gör Gävle tryggare för barn, unga och äldre, personer med funktionsnedsättning och människor i utsatta situationer. Vi jobbar även med att skapa de bästa förutsättningarna för vuxnas lärande och för personlig utveckling. Vi erbjuder framtidsyrken som både utmanar och utvecklar och du jobbar med sånt som är viktigt på riktigt. Tillsammans gör vi Gävle tryggare! Nu utökar vi vår verksamhet med en familjehemssekreterare på Familjehemsenheten Stöd. Är du utbildad socionom och vill arbeta med att ge stöd och handledning till våra engagerade familjehem med barnet i fokus? Då är du rätt person för oss. ARBETSUPPGIFTER Nu står vi inför en spännande utvecklingsfas där vi vill stärka vår verksamhet ytterligare. Därför söker vi nu en ny medarbetare som delar vårt engagemang och vår övertygelse om att varje barn förtjänar en meningsfull och trygg uppväxt. Tillsammans vill vi bygga ett ännu starkare team, fyllt av kompetens, värme och vilja att göra verklig skillnad. Vår drivkraft är att varje barn ska få växa upp i en trygg och kärleksfull miljö. Vi erbjuder betydelsefulla och spännande arbetsuppgifter med ett självständigt yrkesansvar, ett brett kontaktnät samt ett gemensamt arbete för en trygg och säker familjehemsvård Vi arbetar i team med utgångspunkten i BBIC och du kommer att ingå i ett team med andra familjehemssekreterare, barnsekreterare och Skolfam.  Som familjehemssekreterare kommer du att arbeta med att ge stöd och handledning till våra familjehem, hålla i utbildningsinsatser särskilt riktade till familjehem samt ansvara för ekonomiska frågor och avtalsskrivning för våra familjehem. Som nyanställd får du en mentor och erbjuds individuell introduktion. Vår arbetsplats har extern handledning och internt handledningsstöd vid behov. Yrkesrollen ställer krav på att vara inlyssnande, engagerad och nyanserad i kontakten med familjehemmen och stort fokus ligger på samtal med familjehem i varierande livssituationer. Tjänsten innebär längre och kortare resor flera gånger i månaden. Vår arbetsplats ligger i centrala Gävle och hit går det bra att ta sig med bussförbindelser. Vår enhet består totalt av tolv medarbetare; en enhetschef, sex familjehemssekreterare, fyra medarbetare som arbetar med Skolfam som psykolog och specialpedagog samt en administratör. Som slutkandidat i denna rekrytering kommer du behöva lämna ett utdrag ur Polisens belastningsregister, för arbete inom skola eller förskola. Vilket du själv ansöker om från Polisens hemsida. KVALIFIKATIONER   För att vara aktuell för tjänsten behöver du vara utbildad socionom. Körkort och körvana är ett krav för tjänsten. Det är meriterande om du har arbetat med socialt arbete inom barn och unga eller har erfarenhet av familjehemsvård.  Dokumentationsvana, gärna från Treserva, är önskvärt. Som person är du strukturerad, har förmåga att se vad som behöver prioriteras, är effektiv och använder tillgängliga resurser för att nå bästa möjliga resultat. Du är en trygg person som tar egna initiativ, är modig och har förmågan att skilja på sak och person. Du gillar att vara i sociala sammanhang och har förmågan att skapa förtroendefulla relationer. Att samtala om svåra och komplexa saker ser du som utvecklande och lärorikt. Du tycker om att samarbeta med andra och har ett prestigelöst förhållningssätt i samarbetet med både interna och externa samarbetspartners. Du är duktig på att kommunicera, förstår talad och skriven kommunikation väl, kan formulera dig väl i skrift samt anpassar du ditt språk till olika situationer, syften och mottagare. Du har en språklig säkerhet i både tal och skrift. Är du utbildad socionom och vill arbeta med att berika våra viktiga familjehem för att varje placerat barn ska få växa upp i en trygg och kärleksfull miljö? Varmt välkommen med din ansökan! ÖVRIGT För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Gävle kommun samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig att skicka in din ansökan digitalt via Visma Recruit, inte via e-post eller pappersformat. Om du har skyddad identitet ber vid dig att ta kontakt med rekryterande chef, skicka inte in din ansökan digitalt. Om du söker en deltidstjänst hos oss så finns ett beslut inom Gävle kommun som innebär att du som tillsvidareanställd medarbetare kan begära att du vill arbeta heltid. En sådan begäran kan innebära att du kan behöva utföra andra arbetsuppgifter än dina ordinarie. Gävle kommun hör till finskt förvaltningsområde. Om du därför utöver våra övriga kompetenskrav även talar finska, kan det vara en merit. Inför rekryteringsarbetet har Gävle kommun tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

8 dagar sedan
Sista ansökan:
20 juli 2025
Museiassistent till Samling Transporthistoria, Järnvägsmuseet Gävle
Statens Maritima och Transporthistoriska Museer
Arkiv- och biblioteksassistenter m.fl.

Utmärkelsen ”Sveriges modernaste myndighet 2023” vann Statens maritima och transporthistoriska museer (SMTM). Myndigheten driver och utvecklar Marinmuseum, Sjöhistoriska museet, Vasamuseet, Vrak-Museum of Wrecks samt Järnvägsmuseet. SMTM är en vänlig arbetsplats med en effektiv och ansvarsfull samarbetsorganisation som kännetecknas av nyfikenhet och tillit. Inom SMTM arbetar alla med det maritima och transporthistoriska kulturarvet med visionen om att vidga människors världsbild, genom kunskap, upplevelser och engagemang. Myndigheten är sedan 2009 miljöcertifierad enligt ISO 14001 och vill även inspirera andra till att också agera för en hållbar framtid.   Om tjänsten Under hösten 2025 behöver vi tillfälligt förstärka Transporthistoriska samlingsenheten med nya medarbetare. Som museiassistent hos oss arbetar du med att uppordna och förteckna samlingar av föremål kopplade till järnvägshistoria. Arbetet innefattar registrering av poster i vår samlingsdatabas Primus samt publicering på DigitaltMuseum för att de ska bli publikt tillgängliga och sökbara. Föremålen skall dessutom vårdas och packas inför transport och långsiktig förvaring. Arbetet planeras i nära dialog med våra intendenter. Du kan även komma att arbeta med andra vanligt förekommande arbetsuppgifter inom enheten. I tjänsten kan ingå resor samt arbete i våra övriga magasin i Gävle, Eskilstuna, Arboga och Rosersberg. Din kompetens och erfarenhet Du ska ha jobbat med föremålsregistrering i samlingsförvaltningssystem och gärna även läst ämnen relevanta för arbete på ett museum. Du ska ha god förmåga att uttrycka dig på svenska i tal och skrift, samt inneha B-körkort. Du har god datorvana och lätt för att sätta dig in i nya system. Vi ser det som meriterande om du tidigare har arbetat i Primus och om du har hanterat samlingar med teknisk eller transporthistorisk inriktning.  Truckkort och kunskaper inom scanning, fotografering och bildredigering är meriterande. Dina egenskaper Vi kommer lägga stor vikt vid personliga egenskaper. I rollen krävs att du har god förmåga att arbeta självständigt och att du på ett strukturerat och noggrant sätt driver ditt arbete framåt. Du är flexibel och lyhörd och uppskattar att samarbeta med andra och vara en del av en arbetsgrupp där man gemensamt tar ansvar för arbetet. Din förmåga till ett helhetsperspektiv är mycket god och du har lätt för problemlösning och räds inte att hugga i där det behövs. Du bidrar med en positiv attityd och har hög servicekänsla. Mer om oss Tjänsten är placerad på Samlingsenheten Transporthistoria som ingår i avdelningen Form och innehåll. Enhetens uppdrag är att utveckla, bevara och tillgängliggöra museets samlingar av föremål, foto, arkiv och fordon samt fördjupa och sprida kunskap om dem. På enheten jobbar idag fem intendenter med inriktningen järnvägsföremål. Anställning Visstidsanställning på 100% under fyra månader, september-december 2025. Tillträde i början av september. Lön Månadslön, vi tillämpar individuell och differentierad lönesättning. Ange löneanspråk i din ansökan.   Kontaktpersoner Kjell Åström, enhetschef THS: 070-669 39 37 Fackliga kontaktpersoner Martin Linde, ST: 08- 519 558 74 Ansökan Välkommen med din ansökan senast den 6 juli genom att registrera dig via länken till vår hemsida, bifoga CV och personligt brev. Intervjuer planeras att hållas 21-23 juli i Gävle/Stockholm. Övriga upplysningar Vi rekryterar till den utannonserade tjänsten till följd av ett, i regeringens vårändringsbudget, utökat anslag till centrala museer under 2025. Syftet med det utökade anslaget är att stärka möjligheterna till sysselsättning för arbetslösa och nyutexaminerade, att förbättra förutsättningarna för att långsiktigt bevara och tillgängliggöra vårt gemensamma kulturarv, samt att genomföra insatser för att öka digitiseringen och digitaliseringen av arkiv och föremålssamlingar inom kulturområdet. Statens maritima och transporthistoriska museer är en statlig myndighet och det innebär att uppgifterna som du lämnar till oss kan komma att lämnas ut enligt offentlighetsprincipen. Normalt gäller ingen sekretess för de uppgifter som behandlas i din ansökan. Om du har skyddade personuppgifter ska du kontakta den kontaktperson som finns angiven i annonsen. SMTM har som målsättning att i personalsammansättningen spegla den mångfald som finns i samhället. Har du rätt kompetens är du intressant för oss, oavsett kön, könsöverskridande identitet eller uttryck, etnisk tillhörighet, religion eller annan trosuppfattning, funktionsnedsättning, sexuell läggning eller ålder. SMTM har tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringsföretag och liknande.

8 dagar sedan
Sista ansökan:
6 juli 2025
Enhetschef till boende och stöd LSS
Gävle kommun
Chefer inom socialt och kurativt arbete

Gävle kommun erbjuder intressanta och utmanande jobb med goda möjligheter för dig att växa. I kuststaden Gävle har du nära till natur, kultur och upplevelser. Vill du vara med och ta Gävle in i framtiden? Nu söker vi dig som vill göra Gävle ännu bättre tillsammans med oss! Välfärd Gävles medarbetare gör Gävle tryggare för barn, unga och äldre, personer med funktionsnedsättning och människor i utsatta situationer. Vi jobbar även med att skapa de bästa förutsättningarna för vuxnas lärande och för personlig utveckling. Vi erbjuder framtidsyrken som både utmanar och utvecklar och du jobbar med sånt som är viktigt på riktigt. Tillsammans gör vi Gävle tryggare! Verksamhetsområdet Boende och stöd enligt LSS består av grupp- och servicebostäder, korttids för barn och unga samt bostad med särskild service för barn och unga. I våra verksamheter ger vi stöd till individer som omfattas av beslut enligt LSS, lagen om stöd och service till vissa funktionshindrade. Områdets 34 enheter finns runt om i Gävle. Som enhetschef är du ansvarig för upp till tre enheter. ARBETSUPPGIFTER Vill du ha ett varierande, innehållsrikt och meningsfullt arbete där vi gemensamt tar ansvar för individens bästa och gör skillnad i människors liv? Då är det här arbetet som enhetschef boende och stöd LSS något för dig! Tillsammans gör vi varandra, verksamheten och Gävle ännu bättre! Vi söker nu en engagerad enhetschef till boende och stöd enligt LSS. I uppdraget som enhetschef har du fullt verksamhetsansvar för upp till tre enheter. Det innebär att du ansvarar för kvalité, ekonomi, medarbetare och arbetsmiljö på dina enheter. Du leder och fördelar det dagliga arbetet, verkställer beslut, följer upp och utvecklar verksamheten. Du ansvarar för och arbetar aktivt för ett klimat där vi tar hänsyn till varje unik kund och dess förutsättningar. Utifrån det kommer du att ha samarbeten och samverkan med andra aktörer både internt och externt, t ex habiliteringen, psykiatrin och daglig verksamhet. I det dagliga arbetet har du hjälp av både samordnare och planerare. Du kommer att arbeta nära de andra enhetscheferna inom verksamhetsområdet och tillsammans utgör ni ledningsgruppen som leds av verksamhetschef. Arbetet i ledningsgruppen är fokuserat på gemensamma frågor, vilket innebär att du är engagerad i hela områdets resultat och utveckling. Digitala intervjuer kommer att genomföras under v. 33 KVALIFIKATIONER Vi söker dig som har en högskole-/universitetsexamen inom hälso- och sjukvård, social omsorg eller annan högskoleutbildning som arbetsgivaren bedömer som relevant för tjänsten. Alternativt har du annan utbildning tillsammans med arbetslivserfarenhet som arbetsgivaren bedömer som likvärdigt. Du är en trygg och erfaren chef/ledare med goda kunskaper och erfarenheter av ekonomi-, personal och arbetsmiljöfrågor. Vi ser att du har goda kunskaper om LSS, Lag om stöd och service till vissa funktionshindrade och att du arbetat med målgruppen som omfattas av LSS. Du är en person som har förmågan att leda i förändring. Med utgångspunkt i våra kunders behov och uppsatta mål vågar du prova nya arbetsmetoder som utvecklar verksamheten. Du säkerställer och upprätthåller kvalitet, du klargör målen och varför dom är viktiga och har förmågan att engagera och motivera andra. Din förmåga att se möjligheter och lösningar kännetecknar dig! Du är tydlig i din kommunikation och förklarar orsakerna till beslut samt underbygger argument med fakta. Du samtalar och agerar förtroendeingivande i olika sammanhang samt skapar en öppen dialog där du ger, söker och tar konstruktiv feedback. Du identifierar samverkansmöjligheter för kundens bästa och har ett prestigelöst förhållningssätt i ditt samarbete med andra. Du har ett närvarande ledarskap där du delegerar, ger handlingsutrymme och uppmuntrar till individuell utveckling. Du är lyhörd och visar mod att agera när det behövs och skapar en stödjande och tillitsfull kultur utifrån vår värdegrund där våra gemensamma framgångsfaktorer är samarbete, bemötande och kvalité. Välkommen med din ansökan! ÖVRIGT För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Gävle kommun samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig att skicka in din ansökan digitalt via Visma Recruit, inte via e-post eller pappersformat. Om du har skyddad identitet ber vid dig att ta kontakt med rekryterande chef, skicka inte in din ansökan digitalt. Om du söker en deltidstjänst hos oss så finns ett beslut inom Gävle kommun som innebär att du som tillsvidareanställd medarbetare kan begära att du vill arbeta heltid. En sådan begäran kan innebära att du kan behöva utföra andra arbetsuppgifter än dina ordinarie. Gävle kommun hör till finskt förvaltningsområde. Om du därför utöver våra övriga kompetenskrav även talar finska, kan det vara en merit. Inför rekryteringsarbetet har Gävle kommun tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

8 dagar sedan
Sista ansökan:
3 augusti 2025