Vi söker Sjuksköterskor till Gävle. Pga lagar och regler behöver vi vara restriktiva med mer information här. Intresserad av att veta mer? Läs mer och gör en intresseanmälan via knappen "Ansök här" och en konsultchef kontaktar dig inom en arbetsdag. Tillsammans kommer ni sedan fram till vilket uppdrag som passar dig. Efter sedvanlig referenstagning bokas du ut på uppdrag. Slutligen skickar du in din signerade tidrapport och vi betalar ut din ersättning.
Juneporten är en nätauktionsplattform som ger företag och privatpersoner möjlighet att sälja fordon och maskiner via auktion. Vi värdesätter flexibilitet och anpassningsbarhet, där verifierade säljare själva kan publicera sina auktioner vid behov. Hos oss möts du av en positiv och utvecklande miljö, där målinriktade kollegor arbetar tillsammans för att ständigt förbättra och innovera vår verksamhet. Arbetsbeskrivning Som Distriktsansvarig Säljare är du företagets ansikte utåt i din region och ansvarar för att skapa och vårda befintliga relationer med kunder inom olika branscher. Du kommer delvis att få tillgång till förbokade möten, men också själv ansvara för att boka egna. I rollen ingår även att utbilda nya kunder i vår plattform och stötta dem i att publicera objekt till försäljning. Du arbetar självständigt inom din region men ingår i ett team som stöttar och samarbetar för att nå framgång. Ansvarsområden Bygga och underhålla långsiktiga kundrelationer. Boka och genomföra möten samt spontana kundbesök. Hantera hela försäljningsprocessen för kunder inom olika branscher. Utbilda nya kunder på vår plattform och hjälpa dem att publicera objekt. Rapportera sin aktivitet i CRM-system. Vem är du? Vi söker dig med erfarenhet av försäljning, gärna inom B2B, som trivs med att bearbeta kunder både via telefon och personliga besök. Du är självgående, ansvarstagande och har en naturlig förmåga att bygga långsiktiga relationer. Ett stort driv, engagemang och disciplin gör att du når de mål som sätts upp. Kvalifikationer B-körkort. Flytande svenska i tal och skrift. Grundläggande datorkunskaper. Vi erbjuder Förmånsbil. Fast lön med provisionsmöjligheter. Mobiltelefon och arbetsdator. Tjänstepension och friskvårdsbidrag. En trygg arbetsplats där din utveckling står i fokus.
Om arbetsplatsen Högskolan i Gävle är en av Sveriges populäraste högskolor. Vi erbjuder ett 60-tal utbildningsprogram och 330 fristående kurser inom humaniora, vård och medicin, samhälls- och naturvetenskap samt teknik. Vi har 19 000 studenter, 750 anställda och ett samlat campus i vackra omgivningar. Högskolan har fyra strategiska forskningsområden som fokuserar på samhällsutmaningar: Hållbar stadsutveckling, hälsofrämjande arbete, innovativt lärande och intelligent industri. Sedan 2023 är Högskolan en del i Europauniversitet EU GREEN som arbetar för att stärka kvaliteten inom den högre utbildningen i EU samt ökat utbyte för både studenter och anställda. Högskolans vision är Förstahandsvalet för alla som vill göra skillnad. Vi erbjuder bland annat: - God arbetsmiljö: medarbetarundersökningen visar hög trivsel och arbetsglädje - Generöst friskvårdsbidrag, i topp bland Sveriges lärosäten - Flexibelt arbetssätt På Avdelningen för ekonomi arbetar ca 65 medarbetare inom ämnena företagsekonomi, nationalekonomi och juridik. Utbildningen bedrivs huvudsakligen kopplat till Ekonomprogrammet 180 hp (campus och distans), Fastighetsmäklarprogrammet (180 hp) samt två magisterprogram i företagsekonomi (båda om 60 hp). Forskningen koncentreras kring ett antal forskningsinriktningar med koppling till Högskolans strategiska forskningsområden. Avdelningens lokaler inryms i hus Embla på campusområdet. Arbetsuppgifter Universitetslektorns arbetsuppgifter består av utbildning och forskning vid Avdelningen för ekonomi. Arbetsuppgifterna inkluderar undervisning i delämnet extern redovisning på både grund- och avancerad nivå. Främst gäller det kurser, inklusive uppsatshandledning, som ges på Ekonomprogrammet och Magisterprogrammet i företagsekonomi med inriktning mot redovisning. Utöver undervisning och handledning kan även examination ingå i tjänsten. Undervisningen kommer att bedrivas både på campus och på distans. På Avdelningen för ekonomi bedrivs även uppdragsutbildningar, vilket innebär att viss undervisning kan komma att ske inom dessa. I arbetet ingår dessutom att delta i avdelningens och ämnets utvecklingsarbete, genomföra administrativt arbete samt att delta aktivt tillsammans med forskare i forskarteam. Merparten av arbetstiden är förlagd till Högskolans campus i Gävle och hög närvaro på campus är därför en förutsättning för anställningen. Kvalifikationer För anställningen krävs doktorsexamen i företagsekonomi eller i annat ämne som arbetsgivaren finner likvärdigt. Den sökande ska ha fullgjord högskolepedagogisk utbildning som motsvarar minst 10 veckors heltidsstudier eller på annat sätt förvärvat motsvarande kunskaper. I övrigt se Anställningsordningen vid Högskolan i Gävle. Vidare krävs dokumenterad djup och bred erfarenhet av undervisning inom det företagsekonomiska delämnet extern redovisning på olika nivåer samt dokumenterad erfarenhet av handledning av uppsatser på grundnivå och avancerad nivå. Dokumenterad och aktuell erfarenhet av att publicera forskning i delämnet extern redovisning. Meriterande är att ha: • Forskningsmetodologisk bredd. • Erfarenhet av tvärvetenskaplig forskning med relevans för Högskolan i Gävles Strategiska forskningsområden, huvudsakligen Hälsofrämjande arbete. • Ledningsskicklighet och administrativ skicklighet från ledarskap av olika slag inom utbildning och forskning, såsom visad förmåga att organisera och leda forskningsprojekt, externfinansieringsprojekt och/eller utbildningsprogram i rollen som utbildningsledare. • Praktisk arbetslivserfarenhet som tex redovisare, revisor, controller eller analytiker. Det är även ett krav att den sökande behärskar svenska och engelska flytande i både tal och skrift. Den sökande ska ha god samarbetsförmåga. Med hänsyn till anställningens innehåll och arbetsuppgifter, och utöver de formella meriterna, lägger Högskolan i Gävle stor vikt vid personlig lämplighet. Omvittnad noggrannhet och förmåga att både ta och fånga upp initiativ värderas högt. Ansökan Ansökan ska innehålla följande: https://www.hig.se/om-hogskolan/jobba-med-oss/ansokan-om-tjanst-som-lektor-eller-professor Kontakt Jörgen Holmberg Avdelningschef 026-64 50 91 [email protected] Övrigt Högskolan i Gävle eftersträvar en jämn könsfördelning och ett aktivt arbete med lika villkor i alla delar av organisationen. Inför denna rekrytering har Högskolan i Gävle tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediasäljare och liknande.
Är du en lösningsorienterad och serviceinriktad IT-konsult med erfarenhet av support och drift? Vi söker nu flera IT-konsulter på olika nivåer till en av våra myndighetskunder, där behovet varierar över tid. Behovet är löpande, vilket innebär att vi kontinuerligt söker kompetenta medarbetare för olika roller inom IT-support och drift. Ibland efterfrågar kunden drifttekniker med fokus på infrastruktur och underhåll, medan det vid andra tillfällen behövs supporttekniker som kan hantera användarsupport och incidenthantering. Oavsett roll kommer du att arbeta i en samhällsviktig verksamhet och bidra till en stabil och säker IT-miljö. Vill du vara en del av detta viktiga arbete? Läs vidare och ansök redan idag! Som konsult på Centric får du en trygg anställning och samlar på dig värdefull arbetslivserfarenhet på uppdrag hos våra kunder. Din konsultchef stöttar dig i din utveckling där du hela tiden fyller på med nya erfarenheter och kunskaper. En utmärkt möjlighet att göra karriär. Arbetsuppgifter I denna roll i Gävle arbetar du med IT-support och/eller drift inom en myndighetsorganisation. Du blir en del av ett team som ansvarar för att säkerställa att IT-miljön fungerar smidigt och effektivt. Arbetsuppgifterna varierar beroende på vilken roll du har men kan innefatta bland annat: - Felsökning och hantering av incidenter inom IT-support - Drift och underhåll av IT-system och infrastruktur - Installation, konfigurering och uppgradering av mjuk- samt hårdvara - Hantering av användarkonton och behörigheter - Dokumentation av processer och lösningar Din profil och kvalifikationer För att vara aktuell för tjänsten ska du ha arbetat med liknande arbetsuppgifter i minst ett år och vi ser helst att det var ditt senaste jobb. Du har en förmåga att arbeta självständigt och strukturerat. Vidare har du en serviceinriktad inställning och god kommunikationsförmåga. Krav - Minst ett års dokumenterad erfarenhet av arbete inom Windows-miljöer, Active Directory och Office 365 - Erfarenhet av IT-support och/eller IT-drift, gärna inom offentlig verksamhet - Erfarenhet av klienthantering och felsökning - Flytande svenska i både tal och skrift Meriterande - Erfarenhet av ITIL-processer - Erfarenhet av arbete i en säkerhetsklassad miljö Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper. Vad vi erbjuder På Centric får du de verktyg du behöver för att nå dina mål. Vi erbjuder alla våra konsulter kvalificerade utbildningar och certifieringar inom den senaste tekniken. Vi tycker nämligen att våra medarbetare hela tiden ska fortsätta att utvecklas. Därför erbjuder vi dig möjligheten att lägga upp en individuell utbildningsplan, där vi bekostar såväl studiematerial som själva certifieringarna. Under din utveckling kommer vi matcha din kompetens mot rätt uppdrag i takt med att du avancerar. Vi genomför regelbundet spännande aktiviteter där du som konsult får möjlighet att träffa och umgås med dina kollegor under roliga och avslappnande former. Mer om oss Centric är ett IT-företag med 380 anställda, med kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö och Linköping. Vi specialiserar oss på uthyrning av generalister och förmedling av specialister samt erbjuder outsourcing och systemlösningar inom retail. Vi är medlem i Almega Kompetensföretagen och följer deras tecknade kollektivavtal med Unionen. Hollie Van de Ruit +46734159374 [email protected]
Vi växer och söker en ny medlem till vårt team Strategical customer development. Är du mån om att förstå behov, motiveras av att skapa verkligt värde – och att se andra lyckas? Vill du mot slutet av dagen gå hem med en vetskap om att du bidragit till kunders framgång, förenklat vardagen för människor och bidragit till samhället? Vi söker en strategisk rådgivare till vårt team där du får arbeta med geografisk information och GIS nära kund. Har du ett starkt engagemang för värdet som skapas av geografisk insikt, är bra på att se helheten och gillar att arbeta lyhört med mål som skapar mervärde – varmt välkommen till Esri Sverige. Om rollen De strategiska kunderna är de vi utvecklat ett djupt partnerskap med och där relationen är lika viktig i båda riktningarna. Som strategisk rådgivare är du ett viktigt bollplank i GIS-relaterade frågor. Genom att skapa goda relationer till dina kunder kan du strukturerat hjälpa dem att på bästa sätt använda våra produkter så att de får än mer utväxling av arbetet med geografiska data och GIS. Du kommer vara en del i ett engagerat team med kollegor som arbetar tätt tillsammans med fokus på kundnytta, kundutveckling och att utveckla varandra. När vi gjort ett bra arbete har vi stöttat kunderna i att använda ArcGIS-plattformen på bästa möjliga sätt och samtidigt bidragit till en bättre vardag för människor. Dina ansvarsområden Bidra till att översätta kunders behov med de tekniska förmågor som våra produkter har, med fokus på att skapa konkret nytta Tillsammans med kund ta fram vägledande planer och riktning som underlättar arbetet med geografisk information och stärker organisationens mål Se kundens behov och stötta i utvecklandet av verksamheten och vardagen utifrån användningen av våra geografiska tjänster och produkter Planera och hålla i dialogbaserade workshops där du tillsammans med kund utforskar lösningar och sammanställer insikter som presenteras på ett tydligt och engagerande sätt. Utforska och kartlägga behov, processer och kompetenser tillsammans med kunden för att förstå nuläge och vägen framåt I samarbete med dina kollegor bidra till den gemensamma överblicken i kundarbetet för att synliggöra framsteg och fortsätta utveckla samarbetet med våra kunder Kvalifikationer och personliga egenskaper Vi ser gärna att du har minst 5 års arbetslivserfarenhet, och sett styrkorna samt ställts inför tillräckligt många utmaningar, inom geografisk information och GIS Förmåga att uttrycka dig tydligt och bekvämt på svenska och engelska, både i tal och skrift. Meriterande erfarenhet av arbete med ArcGIS-plattformen erfarenhet av att leda engagerande och strukturerande digitala möten, exempelvis i Microsoft Teams, med fokus på samarbete, workshops och användning av funktioner som breakout rooms. erfarenhet av att arbeta i roller med kundkontakt och vana att bygga trygga kundrelationer Vi söker dig som trivs med att bygga förtroendefulla relationer och som lyssnar in kundens behov. Du är en person som drivs av att hitta lösningar som gör verklig nytta för människor, verksamheter och samhälle. I rollen är du en trygg samtalspartner som med omsorg vägleder kunder i hur de kan arbeta smartare med teknik, metoder och lärande. Du är en god kommunikatör, har förståelse för både affärer och människor och tycker om att arbeta där teknik möter verksamhetsutveckling. Vi tror att du trivs med att samarbeta, att du tycker om att lyssna och ställa frågor – och att du känner ett engagemang för hur teknik kan förenkla och förbättra människors vardag. Övrigt Resor förekommer nationellt och vid tillfällen internationellt Du kommer vara placerad på något av våra kontor i Gävle eller Stockholm Ansökan Tjänsten är på heltid och tillsvidare med tillträde enligt överenskommelse. Vi tillämpar provanställning. På grund av semesterperioder är annonsen öppen en längre tid med sista ansökningsdag tisdagen den 2025-08-10. Vi går dock igenom ansökningar löpande, så vänta inte med att skicka in din ansökan. Vill du veta mer? Har du frågor eller funderingar om tjänsten? Tveka inte att höra av dig till Annika Hermodsson, teamchef Strategic Customer Development, på 076-760 98 36. Vi ser fram emot din ansökan! Vill du lära känna oss lite bättre redan nu? Läs mer om oss påesri.seoch följ oss påLinkedIn. På Esri Sverige gillar vi människor, kartor och teknik. Vi brinner för att utveckla och sprida nyttan med geografisk information i både privat och offentlig sektor. Vår världsledande GIS-teknik bidrar till smidigare processer, tydligare beslutsvägar, effektivare rutiner och ger en verklig bild av nuläget till våra kunder. Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför vänligt men bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.
Är du redo för en spännande och meningsfull karriär där du kan göra skillnad som fysioterapeut? Hos oss får du inte bara möjligheten att växa i din roll, utan också chansen att bidra till att främja de äldres rörlighet och välmående. Här är engagemang, glädje och ansvar våra grundläggande ledord, och tillsammans hjälper vi våra äldre att behålla sin fysiska förmåga och livskvalitet. Om du delar vår vision om att alla har rätt till ett bra liv, så är detta din chans att göra skillnad. Om oss Hos oss på Humana Södra Centralgatan kommer du vara en viktig del i att kartlägga och tillgodose våra kunders individuella behov av vård och rehabilitering. Du kommer tillsammans med övriga kollegor att arbeta utifrån ett personcentrerat förhållningssätt, där varje boendes individuella önskemål och behov står i fokus. Du kommer att bidra till en vardag som präglas av god omsorg, där du tillsammans med dina kollegor, är en viktig del för en trygg och meningsfull tillvaro för våra seniorer. Hos oss på Humana Hos oss får du chansen att arbeta i en engagerad arbetsgrupp där du dagligen gör stor skillnad i andra människors liv. Om tjänsten Som fysioterapeut hos oss kommer du att ha ett nära samarbete med arbetsterapeut, omvårdnadspersonal samt sjuksköterskor. Exempel på arbetsuppgifter: undersöka/bedöma och behandla boendes rörelseproblem och funktionsnedsättningar handleda omvårdnadspersonal i uppgifter inom proffessionen risk- och funktionsbedömningar samt uppföljning utprovning och förskrivning av hjälpmedel medverka i teamträffar och vårdplanering hantera dokumentation och avvikelser riskbedömningar över arbetsmiljön utbildning av omvårdnadspersonal i bland annat förflyttningsteknik Vem är du? Vi söker dig som har ett genuint intresse för att arbeta i en äldreomsorg där du dagligen bidrar till att skapa en meningsfull vardag för våra äldre. Du är en ansvarsfull, serviceinriktad och kreativ person som har lätt för att skapa relationer och har en god samarbetsförmåga. För denna tjänst krävs det att du: är legitimerad fysioterapeut har erfarenhet av att dokumentera i journalsystem Det är även meriterande om du: har erfarenhet av att arbeta inom äldreomsorg eller hemtjänst En förutsättning för att påbörja en anställning hos oss på Humana är att du som söker kan uppvisa giltig ID-handling och eventuella dokument som styrker rätten till arbete inom Sverige. Om anställningen Antal tjänster: 1 Anställningsform: Tillsvidare (vi tillämpar sex månaders provanställning) Tjänstgöringsgrad: 75 - 100% Arbetstid: Dagtid, vardagar Tillträde: Enligt överenskommelse Vad händer nu? Vi ser gärna att du ansöker snarast då vi går igenom urvalet löpande och kan komma att tillsätta tjänsten innan sista ansökningsdag. Vill du veta mer om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta oss! Välkommen med din ansökan! Kontaktuppgifter Verksamhetschef Kikki Råstock, [email protected] 076 113 53 14
Bli en del av I Clean Green – ett av Sveriges bästa städföretag! Plats: Valbo, Sandviken och Gävle Omfattning: Deltid 70-80%, kvällstid och varannan helg Lön: Enligt kollektivavtal I Clean Green är ett miljömedvetet städföretag med bas i Stockholm och uppdrag runt om i Norden. Vi har över 10 års erfarenhet i branschen och arbetar med uppdrag på upp till 60 000 kvm. För oss är städning ett hantverk – vi arbetar strukturerat och med stolthet i vårt yrke. Vi är stolta över att ha utsetts till en av Sveriges Bästa Arbetsplatser 2025 av Great Place to Work! Nu söker vi flera serviceinriktade och noggranna medarbetare till våra team i Valbo, Sandviken och Gävle. Totalt söker vi 6 personer - 2 personer till varje ort. Arbetet består av kontorsstädning och du kommer att arbeta i team. Tjänsten är på deltid med arbetstider under kvällar och varannan helg. Vi söker dig som är: ✔ Ansvarstagande ✔ Serviceinriktad ✔ Noggrann och detaljmedveten ✔ Flexibel ✔ Och framför allt – tycker om att städa! Välkommen med din ansökan! Skicka in din ansökan via länken nedan – vi tar tyvärr inte emot ansökningar via telefon. Skicka in din ansökan här: https://xgnhvj0412g.typeform.com/to/pQiIEnF6 Join I Clean Green – One of Sweden’s Top Cleaning Companies! Location: Valbo, Sandviken, and Gävle Scope: Part-time 70-80%, evenings and every other weekend Salary: According to collective agreement I Clean Green is an environmentally conscious cleaning company based in Stockholm, operating throughout the Nordic region. With over 10 years of experience, we manage assignments of up to 60,000 sqm. We view cleaning as a craft — carried out with structure, professionalism, and pride. We are proud to have been named one of Sweden’s Best Workplaces 2025 by Great Place to Work! We are now looking for several service-minded and detail-oriented team members to join our teams in Valbo, Sandviken, and Gävle. In total, we are hiring 6 people — 2 for each location. The work consists of office cleaning, and you will be working as part of a team. This is a part-time position with shifts during evenings and every other weekend. We’re looking for someone who is: ✔ Responsible ✔ Service-oriented ✔ Thorough and detail-focused ✔ Flexible ✔ And most importantly — enjoys cleaning! We look forward to your application! Please apply via the link below – kindly note that we do not accept applications by phone. Submit your application here: https://xgnhvj0412g.typeform.com/to/pQiIEnF6
Bli en del av I Clean Green – ett av Sveriges bästa städföretag! Plats: Valbo, Sandviken och Gävle Omfattning: Deltid 70-80%, kvällstid och varannan helg Lön: Enligt kollektivavtal I Clean Green är ett miljömedvetet städföretag med bas i Stockholm och uppdrag runt om i Norden. Vi har över 10 års erfarenhet i branschen och arbetar med uppdrag på upp till 60 000 kvm. För oss är städning ett hantverk – vi arbetar strukturerat och med stolthet i vårt yrke. Vi är stolta över att ha utsetts till en av Sveriges Bästa Arbetsplatser 2025 av Great Place to Work! Nu söker vi flera serviceinriktade och noggranna medarbetare till våra team i Valbo, Sandviken och Gävle. Totalt söker vi 6 personer - 2 personer till varje ort. Arbetet består av kontorsstädning och du kommer att arbeta i team. Tjänsten är på deltid med arbetstider under kvällar och varannan helg. Vi söker dig som är: ✔ Ansvarstagande ✔ Serviceinriktad ✔ Noggrann och detaljmedveten ✔ Flexibel ✔ Och framför allt – tycker om att städa! Välkommen med din ansökan! Skicka in din ansökan via länken nedan – vi tar tyvärr inte emot ansökningar via telefon. Skicka in din ansökan här: https://xgnhvj0412g.typeform.com/to/pQiIEnF6 Join I Clean Green – One of Sweden’s Top Cleaning Companies! Location: Valbo, Sandviken, and Gävle Scope: Part-time 70-80%, evenings and every other weekend Salary: According to collective agreement I Clean Green is an environmentally conscious cleaning company based in Stockholm, operating throughout the Nordic region. With over 10 years of experience, we manage assignments of up to 60,000 sqm. We view cleaning as a craft — carried out with structure, professionalism, and pride. We are proud to have been named one of Sweden’s Best Workplaces 2025 by Great Place to Work! We are now looking for several service-minded and detail-oriented team members to join our teams in Valbo, Sandviken, and Gävle. In total, we are hiring 6 people — 2 for each location. The work consists of office cleaning, and you will be working as part of a team. This is a part-time position with shifts during evenings and every other weekend. We’re looking for someone who is: ✔ Responsible ✔ Service-oriented ✔ Thorough and detail-focused ✔ Flexible ✔ And most importantly — enjoys cleaning! We look forward to your application! Please apply via the link below – kindly note that we do not accept applications by phone. Submit your application here: https://xgnhvj0412g.typeform.com/to/pQiIEnF6
We are looking for new home cleaners to join our team in Gävle. Are you our next star? Your profile We enjoy making our customers’ everyday lives easier – and so should you. You like working independently, are driven by quality and customer service, and have a positive, responsible attitude with an eye for details. About the role As a home cleaner at Hemfrid, you clean customers’ homes with high quality. You work independently and focus on delivering the best service and client satisfaction. Your work tasks include, among others: Vacuuming and dusting. Mopping floors and cleaning surfaces. Strengthening, folding, and washing clothes. Changing bedsheets and making the bed. Give the customer’s home that little extra touch. You should: Have previous experience from a service profession. Speak and understand basic Swedish or English. Be able to work flexible hours, Monday – Friday, between 8 – 17. It is a strong merit if you have worked as a home cleaner, housekeeper, or equivalent before. It's also advantageous if you have a valid B driving license. We offer Our goal is clear – we want to be the best employer in the industry. We believe our employees are the heart of the company, and we are dedicated to providing good working conditions. Among others, we offer: Fixed salary every month A permanent position with a 50-75 % employment rate. Collective agreement and favorable terms of employment. Liability insurance, health insurance, and pension insurance. Wellness allowance. Training in home cleaning, with a focus on your development. Great career opportunities and growth within Hemfrid. Free mobile subscription. One of Sweden’s greatest teams of colleagues from all over the world. About Hemfrid Hemfrid is Sweden's leading provider of home services. We help our customers with cleaning, laundry, ironing, moving, gardening, and more. By working as a team and providing easy access to first-class home services, we unlock people's quality of life. Our process As part of our recruitment process, we always do a background check. You need to have a Swedish personal number or a coordination number to be eligible for this position. Curious about where we’re hiring? Discover all our locations here! Welcome to Hemfrid! Vi letar efter nya hemstädare till vårt team i Gävle. Är du vår nästa stjärna? Din profil Vi älskar att göra våra kunders vardag enklare – det borde du också göra. Vi söker efter någon som tycker om att arbeta självständigt och som drivs av kvalitet och kundservice. Du är punktlig och ansvarstagande, med ett öga för detaljer och en positiv inställning. Om rollen Som hemstädare på Hemfrid ansvarar du för att städa våra kunders hem med högsta kvalitet. Ditt uppdrag är att alltid erbjuda bästa möjliga service. Du arbetar självständigt och är ansvarig för att säkerställa att dina kunder är nöjda. Dina arbetsuppgifter består bland annat av: Dammsugning och dammtorkning. Moppning och rengöring av ytor. Strykning, vikning och tvätta kläder. Byta lakan och bädda. Ge det där lilla extra till kundens hem. Du bör: Ha tidigare erfarenhet från ett serviceyrke. Tala och förstå grundläggande svenska eller engelska. Kunna arbeta flexibla timmar, måndag – fredag, mellan 8 – 17. Det är starkt meriterande om du tidigare har arbetat som hemstädare, hushållerska. Även meriterande om du har ett giltigt B-körkort. Vi erbjuder Vårt mål är tydligt – vi vill vara branschens bästa arbetsgivare. Vi tror att våra anställda är företagets hjärta, och vi är dedikerade till att erbjuda bra arbetsförhållanden. Bland annat erbjuder vi: Samma fasta lön varje månad En tillsvidareanställning med 50- 75 % sysselsättningsgrad. Kollektivavtal och bra anställningsvillkor Ansvarsförsäkring, sjukförsäkring och pensionsförsäkring. Friskvårdsbidrag. Utbildning inom hemstädning, med fokus på din utveckling. Goda möjligheter att utvecklas och växa inom Hemfrid. Gratis mobilabonnemang. Ett av Sveriges härligaste team med kollegor från hela världen. Om Hemfrid Hemfrid är Sveriges ledande aktör för tjänster i hemmet. Vi hjälper våra kunder med städning, tvätt, strykning, flytt, trädgårdsarbete och mycket mer. Genom att arbeta som ett team och ge våra kunder enkel tillgång till våra toppklassiga tjänster förbättrar vi deras livskvalitet. Vår process Som en del av vår rekryteringsprocess genomför vi bakgrundskontroller. För att vara kvalificerad för den här tjänsten behöver du ha ett svenskt personnummer eller ett samordningsnummer. Nyfiken på var vi söker personal? Upptäck alla områden här! Välkommen till Hemfrid!
Vi växer och söker en ny medlem till vårt enterpriseteam. Är du en person som finner stor glädje i att lösa problem och som drivs av att det ska fungera hos kund? Vill du arbeta med något som i slutänden bidrar till verklig nytta hos kund, men även människors vardag och samhället i stort – varmt välkommen till Esri Sverige och till vårt gäng i enterpriseteamet. Om tjänsten I den här rollen kommer du ha ett fokus som innehåller både hårda och mjuka parametrar, med mer vikt åt det hårda hållet såsom hur vi får in vår teknik i kunders servrar och infrastruktur. Du kommer ha en närhet både till teknik, kund och användare och är med i många av projektens och uppdragens delar. Du säkerställer att servrarna mår bra och att det finns tillräcklig kapacitet och redundans för användningen av våra produkter hos kund. Hur du säkerställer detta kan handla om din tekniska kompetens likväl som att du i kundrelationen förstår användarmönster och dess påverkan på serverhälsan samt hur kunden idag och framåt vill använda våra produkter. Där kan du designa systemarkitekturen för att skapa en stabil plattform som det går att lita på så att ArcGIS kan hållas igång hos våra kunder. Du ser över arkitektur, prestanda, integrationer, säkerhet, robusthet, automation och övervakning och att det finns en god organisation ute hos kund för att produkterna ska tas om hand. Att stötta vid uppsättning av rätt tekniska förutsättningar, arbeta med molndrift och utbildning gentemot kund är också delar av din roll hos oss. Enterpriseteamet arbetar med vår Enterpriseplattform och våra kunder på många olika sätt. Det är en plattform med många förmågor som har både bredd och djup. Teamet i sig har kompetens som spänner mellan det IT-tekniska och GIS. Vi är ett team som hjälps åt och som vill att vi alla tillsammans ska lyckas i vår vardag men som också finner stor glädje och tillfredsställelse i att hjälpa våra kunder och i slutet av dagen ha bidragit till en bättre vardag för människor och samhälle. Vi är övertygade om förmågorna och styrkan i GIS och den otroliga bredd av användningsområden som det har men också den variation i arbetsvardagen som finns tillika den frihet under ansvar som vårt arbete bygger på. Kvalifikationer Vi tror att du har en relevant bakgrund och erfarenhet inom IT som väger mer åt det tekniska hållet som kan vara inom områdena IT-teknik, GIS eller GIS-teknik Vi tror att du minst har 5 års arbetslivserfarenhet och har ställts inför tillräckligt många olika utmaningar inom IT eller i gränslandet mellan IT och GIS Då vi behöver kunna prata med användare som arbetar med serverdrift hos våra kunder behöver du ha erfarenhet av arbete med servrar och serverdrift på den nivå att du kan hantera sådana dialoger, utan att nödvändigtvis vara den som är expert på just det området Vi tror att du har en relevant Högskoleutbildning inom IT eller GIS alternativt motsvarande arbetslivserfarenhet Meriterande Har du erfarenhet av att arbeta med ArcGIS Enterprise, inklusive konfiguration, administration och anpassning av GIS-lösningar med fokus på installation och uppgraderingar är det meriterande. Övriga områden som är meriterande är certifieringar inom GIS och ArcGIS, arbete med databaser eller Python, då vi ofta diskuterar med kund och varandra om hur vi löser och levererar infrastruktur som kod. Personliga egenskaper Vi arbetar tillsammans men också själva i våra uppdrag varför vi tror att du är en person som är trygg i dig själv och har en god personlig mognad. Vi sätter laget före jaget och tror därför att du, liksom vi, är prestigelösa i vårt förhållningssätt tillika en god lagspelare som gillar att bidra till helheten. Du är en person som med din erfarenhet och kunnande har förmågan och en drivkraft i att se både utmaningar och lösningar samt kan ta för dig i dialoger i ditt team likväl som med kund. Att skapa förtroendefulla relationer med våra kunder är en självklarhet för dig. Placering Vi har kontor i Falun, Gävle, Göteborg, Karlstad, Malmö och Stockholm. Övrigt Majoriteten av våra uppdrag kräver säkerhetsklassning, vilket kan innebära frågor kring medborgarskap, bakgrundskontroller samt särskild prövningsintervju. Ansökan Tjänsten är på heltid och tillsvidare med tillträde enligt överenskommelse. Vi tillämpar provanställning. Vi går igenom ansökningar löpande, så vänta inte med att skicka in din ansökan. Sista ansökningsdag 2025-06-10. Vill du veta mer? Har du frågor eller funderingar om tjänsten? Tveka inte att höra av dig till Thomas Florqvist, teamchef Enterpriseteamet, på 072 56 31 780. Vi ser fram emot din ansökan! Vill du lära känna oss lite bättre redan nu? Läs mer om oss påesri.seoch följ oss påLinkedIn. Vill du veta mer om GIS klickar du här. På Esri Sverige gillar vi människor, kartor och teknik. Vi brinner för att utveckla och sprida nyttan med geografisk information i både privat och offentlig sektor. Vår världsledande GIS-teknik bidrar till smidigare processer, tydligare beslutsvägar, effektivare rutiner och ger en verklig bild av nuläget till våra kunder. Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför vänligt men bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.
Välj ett jobb för att visa detaljer