OP Assistans söker dig som vill jobba som personlig assistent till några av våra kunder i Gävle. Att vara personlig assistent är mer än bara ett jobb – det är att göra skillnad för människor som behöver det. På OP har vi ägnat oss helhjärtat åt assistans sedan 1998. Med över 20 års erfarenhet har vi byggt upp en kunskap och förståelse som gör skillnad i vardagen – både för våra kunder och för våra assistenter. Vi ser våra assistenter som vår viktigaste resurs. Därför har vi skapat en organisation som stöttar dig som assistent i ditt arbete. Och som ger dig rätt förutsättningar för att trivas och utvecklas. De flesta av våra chefer har själva börjat som personliga assistenter. De vet vad jobbet innebär – på riktigt. Du som blir en del av OP får både stöd, vägledning och en arbetsplats där du blir sedd och uppskattad. Arbetsuppgifter Arbetet sker i och utanför kundens hem, med fullt fokus på kundens behov. Som assistent arbetar du för att skapa trygghet och bidra till god livskvalitet. Detta innebär att arbetet kan se olika ut beroende på vem du jobbar hos. Vanligt förekommande arbetsuppgifter är: - Stötta vid personlig omvårdnad - Assistera vid hushållssysslor - Följa med på aktiviteter utanför hemmet. - Stöd vid kommunikation Vem är du? Vi söker dig som har hjärtat på rätt plats. Du som vill jobba med människor. Det är meriterande om du har erfarenhet av personlig assistans, eller annat vårdrelaterat arbete. Sedan finns det ett antal krav för att få jobba hos varje enskild kund. Hos vissa kunder krävs till exempel körkort och tillgång till egen bil. Men hos andra behövs det inte. Vi gör en matchning för att se om du skulle kunna passa hos någon av våra kunder, utifrån kundens kravprofil. Arbetstid och tjänstgöringsgrad: Våra kunder har assistans dygnet runt. Därför är det viktigt att du kan arbeta olika typer av arbetspass. Dygn med väntetid är vanligt förekommande. Men även dag- kväll och nattpass kan vara aktuellt. Våra kunder önskar att du börjar som timvikarie, för att ni ska få en chans att lära känna varandra. Hos vissa kunder kan det, för rätt person, i framtiden bli aktuellt med en schemarad. Vi erbjuder: En trygg anställning med kollektivavtal – vi följer det kollektivavtal som finns mellan Vårdföretagarna och Kommunal. Avtalsförsäkringar – du omfattas av en rad avtalsförsäkringar som exempelvis ersättning vid olycksfall, avtalspension, trygghetsförsäkring vid arbetsskada samt grupplivförsäkring. Friskvårdsbidrag på 2 500 kr per år – vi vill att du ska må bra även utanför jobbet. Utbildningar – du får en grundlig introduktion och möjlighet att delta i flera utbildningar som gör dig trygg i din roll, bland annat: - Team Olivias Assistentutbildning - Ergonomi- och förflyttningsutbildning - Hjärt-lungräddning __________ Personlig assistans ska kännas trygg, respektfull och enkel – som en självklar del av livet där kunden har kontrollen. På OP har vi arbetat för att skapa en sådan assistans sedan 1998. Genom noggrannhet, engagemang och ett systematiskt arbetssätt ser vi till att kundens assistans fungerar på riktigt. Eftersom vi är ett mindre bolag bygger vi nära och långsiktiga relationer. Många av våra chefer har själva arbetat som personliga assistenter och har en djup förståelse för yrket. Vi vet vad som krävs för att assistansen ska fungera i vardagen – inte bara i teorin. Trots att vi är små, har vi tillgång till stöd och resurser från vår större koncern, Team Olivia. Det innebär att vi kan ge dig den personliga servicen du behöver, samtidigt som vi har tryggheten och stabiliteten från en större organisation. OP Assistans har idag 55 kunder och ca 400 medarbetare som är anställda på hel- eller deltid. Kontoret finns i centrala Gävle. Vill du veta mer om oss? Besök gärna vår hemsida: http://www.opassistans.se För anställning hos oss på OP Assistans behöver du ha ett BankID och godkänner att använda ditt BankID i tjänsten. En förutsättning för att påbörja en anställning hos oss är att du som söker kan uppvisa giltig ID-handling och/eller lämna in personbevis samt eventuella dokument som styrker rätten till arbete i Sverige. Personbevis kan du enkelt ladda ned på Skatteverkets hemsida. För att kunna jobba som personlig assistent behöver du vara minst 18 år. Du behöver också kunna uppvisa ett giltigt utdrag ur belastningsregistret. Rätt utdrag hittar du här: https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/barn-med-funktionsnedsattning/ Rekryteringen sker löpande, vilket kan innebära att tjänsten tillsätts före annonsens slutdatum. Välkommen med din ansökan!
Är du lyhörd, handlingskraftig och bra på att hitta individbaserade lösningar? Då kan det här vara jobbet för dig. I den här tjänsten söker vi dig som motiveras av att se människor utvecklas och nå sina mål! För att trivas i rollen ser vi att du strukturerat och kreativt vill arbeta med att identifiera människors bäst lämpade vägar ut på arbetsmarknaden. Du kommer arbeta inom ramarna för tjänsten ”Steg till arbete”, där du vägleder en grupp deltagare genom både individuella samtal, föreläsningar och gruppaktiviteter. De som deltar i tjänsten ”Steg till arbete” är en varierande grupp människor som alla ska ges praktisk vägledning och arbetsmarknadskunskap, för att i sin tur stärka sina möjligheter till arbete. Du kommer få samverka med kollegor såsom arbetsterapeut, studie- och yrkesvägledare samt språkstöd. Välkommen att söka en meningsfull och omväxlande roll där du verkligen kan göra skillnad för människor. Dina främsta arbetsuppgifter Schemaläggning och planering av aktiviteter och insatser Individbaserad kompetenskartläggning Stötta vid aktivitetsutförande och ute på reell arbetsplats Göra uppföljningar på arbetsplatser Hålla föreläsningar samt genomföra individuella samtal Administration och dokumentation Samverkan och dialog med Arbetsförmedlingen Vi söker dig som Har minst 2 års högskole- eller yrkeshögskoleutbildning på heltid inom sociologi, beteendevetenskap, pedagogik eller medicin 1 års erfarenhet på minst halvtid av individuell eller grupphandledning/coachning av personer med psykisk eller fysisk ohälsa alternativt funktionsnedsättning under de senaste 3 åren Har god kommunikativ förmåga i tal och skrift Är ansvarstagande, relationsskapande och organiserad Har god arbetsmarknadskunskap och lokalkännedom Vi erbjuder Nya spännande utmaningar varje dag Härliga och hjälpsamma kollegor En hög tillit till anställdas kompetens och förmågor En öppen arbetsplats, högt i tak och gott samarbete En möjlighet att göra skillnad för människor Om oss På Arbetslivsresurs hjälper vi människor att hitta vägar till ny sysselsättning. Vi består bl.a. av socionomer, sociologer, arbetsterapeuter, hälsovetare och beteendevetare som eftersträvar att skapa goda förutsättningar för människor att få ett långsiktigt och hälsosamt arbetsliv. När dessa individuella behov tillgodoses, bidrar det inte bara till välmående på individnivå utan även till en positiv samhällsutveckling. När människan mår bra, mår samhället bra. Sedan starten 2005 har vi byggt upp gedigen erfarenhet av att stärka, utveckla och identifiera behov hos både individer och organisationer - över hela Sverige. Låter det här som en lämplig tjänst för dig? Ansök gärna redan idag! Vi intervjuar kandidater löpande allt eftersom ansökningar kommer in, därför kan anställningsprocessen avbrytas om vi hittar personen vi söker.
Vill du ta klivet bort från fältet – och in i en nyckelroll som Administrativ Mättekniker? Har du flera års erfarenhet inom mätteknik och drivs du av noggrannhet, struktur och vill vara med och styra projekt från skrivbordet snarare än marken? Då kan detta vara möjligheten du letar efter! Vi söker nu en Administrativ Mättekniker till ett väletablerat mark- och anläggningsföretag med kontor i Gävle. De arbetar med allt från mindre projekt till komplexa infrastrukturjobb – både på land och i vatten – och är en trygg aktör för offentliga beställare mellan Sundsvall och Uppsala. I denna roll kliver du in i en central roll där du blir en viktig del i att säkerställa kvalitet, noggrannhet och effektivitet – innan, under och efter projektens gång. Tjänsten är en direktrekrytering vilket innebär att rekryteringsprocessen sker genom Futuria People men du kommer anställas direkt hos kund. I denna tjänst kommer du att arbeta mer administrativt än ute på fältet. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter inkluderar: Dina huvudsakliga ansvarsområden: Mängdberäkningar, mängddata och mängdreglering inom anläggningsentreprenader Stöd vid anbud och kalkyler genom exakta och tillförlitliga beräkningar Framtagning av mätningsunderlag samt maskinmodeller för grävmaskiner Deltagande i projektstarter med fokus på implementering av molnbaserade lösningar för maskinstyrning Du erbjuds: En nyckelroll där din tekniska kompetens kombineras med analytisk förmåga Ett bolag med korta beslutsvägar, högt i tak och långsiktig framtidstro Kollegor som gillar att ha kul tillsammans – både på jobbet och vid sidan av Trygga anställningsvillkor, schyssta förmåner och möjlighet att utvecklas Vi söker dig som har: Har minst 2 års erfarenhet som mättekniker, mätningsingenjör eller utsättare Är trygg i mängdberäkningar, mängddata och mängdreglering Har vana av GNSS och totalstationer Kan jobba i program som SBG Geo och/eller TopoCad Har B-körkort Övrig information Start: Enligt överenskommelse Omfattning: Heltid Placering: Gävle Eventuella frågor besvaras av rekryteringskonsult Sofie Andersson: [email protected] Passar det här in på dig eller känner du någon som skulle passa bättre för jobbet? - Tipsa gärna! Intervjuer sker löpande, välkommen med din ansökan idag! Futuria People är rekryteringsföretaget som hjälper individer att ta nästa steg i sin karriär och företag att attrahera nya medarbetare. Genom uppsökande rekrytering och kvalitativ annonsering har vi hjälpt hundratals kandidater till ett nytt jobb och en mer stimulerande vardag.
Internationella Engelska Skolan (IES) is a leading independent school group with academic results far above average and a diverse and energetic staff. Teaching is in both Swedish and English, and the hallways are bilingual. The language of meetings and communication amongst the staff is English. IES is one of Sweden's largest school groups at compulsory school level with 48 schools and around 32,000 students across the country. IES has grown steadily and maintained quality since 1993. Specialpedagog/ speciallärare till Internationella Engelska skolan Gävle - Årskurs 3-9 Rollen som specialpedagog hos oss betyder att du i nära samverkan med skolledningen är navet i systematiska beslut och utvecklingsarbeten för en tillgänglig lärmiljö. Vi söker en Elevhälsosamordnare med specialpedagogkompetens och med stort engagemang för elevers lärande, hälsa och utveckling. I uppdraget ingår att leda en välfungerande elevhälsa för att stödja elevernas utveckling mot utbildningens mål. De huvudsakliga arbetsuppgifterna är att: - Leda arbetet i elevhälsan som består av kurator, skolsköterska, speciallärare, studie- och yrkesvägledare samt elevassistenter. Prioritera, stötta och planera tillsammans med dina medarbetare i elevhälsan. - Kartlägga elevers och gruppers behov - Ansvar för dokumentation av stödinsatser och uppföljning - Arbeta med eleven eller eleverna både på individ - och gruppnivå. - Planera, genomföra och utvärdera insatser - Koordinera arbetet med överlämningar för elever som börjar och slutar på skolan - Ta aktiv del av pedagogisk forskning samt använda och sprida forskningsrön och forskningsmetoder för att stärka elevers lärande - Delta i skolans elevhälsoteam - Delta i skolans systematiska kvalitetsarbete - Delta i det årskurs övergripande nätverket för specialpedagogiskt förbättringsarbete - Dokumentera i Prorenata Skolan har ett utvecklat EHT-team som jobbar mot specifika arbetslag utifrån förebyggande och främjande perspektiv. Det arbetet innebär, bland annat, att jobba tillsammans med våra pedagoger och eleverna i klassrummet. Vi söker dig som har lärarlegitimation samt påbyggnadsutbildning till specialpedagog eller speciallärare. Du har tidigare erfarenhet av arbete med barn och ungdomar. Tidigare erfarenhet av arbete som lärare och specialpedagog inom grundskolan är meriterande. Du behöver även ha god digital kompetens. Mycket god svenska och engelska i tal och skrift är ett krav för tjänsten. Det är meriterande om du har kunskaper i fler språk. Arbetet förutsätter att du är trygg i din yrkesroll, kan arbeta självständigt, är initiativrik och har en god förmåga att se möjligheter i olika situationer. Som person har du ett bra bemötande samt en god förmåga att planera och prioritera ditt arbete. Du har en god samarbetsförmåga och intresse av att arbeta tillsammans i team med olika yrkeskategorier. Ditt förhållningssätt är relationellt, och inriktat mot att arbeta hälsofrämjande och förebyggande. Du är flexibel, lyhörd och har lätt för att skapa förtroende och goda relationer till elever, vårdnadshavare och kollegor. Tjänsten är tillsvidare efter sex månaders prövanställnings period.
Veterankraft söker dig som är 55+ och vill jobba med städning hos våra kunder i Gävle. Hos oss får du möjlighet att utföra både hemstädning, storstädning och flyttstädning. Uppdragen är varierande och du möter trevliga kunder som uppskattar din hjälp. Du arbetar självständigt eller tillsammans med en kollega. Du behöver inte ha erfarenhet av att ha jobbat som städare tidigare, det viktigaste för oss är att du tycker om att göra fint, är noggrann och har ett vänligt bemötande. Om oss Veterankraft är ett av Sveriges främsta auktoriserade bemanningsföretag och den största leverantören av hushållsnära tjänster och företagstjänster. Med verksamhet på cirka 40 orter, från Luleå i norr till Trelleborg i söder, erbjuder vi våra kunder hjälp i vardagen med trygghet, kvalitet och personlighet i fokus. Varje år underlättar vi tillvaron för tusentals hushåll och företag genom våra skräddarsydda tjänster och engagerade medarbetare. Varje dag ser vi hur våra Veteraner gör skillnad hos tusentals kunder genom sitt arbete och sina insatser. Din roll Som städare hos oss hjälper du till att skapa trivsamma och välordnade hem. både vid vanliga hemstädningar eller i samband med flyttar, så att våra kunder känner sig nöjda och omhändertagna. Du arbetar med omtanke och omsorg för att skapa ett fint och trivsamt hem. I rollen får du både arbeta självständigt och tillsammans med andra, beroende på uppdrag och kundens önskemål. Vi ser gärna att du är ordningsam, hjälpsam och tycker om att bidra till att vardagen blir lite enklare för våra kunder. Tjänsten är en timanställning där du själv väljer hur mycket du kan arbeta. Din profil Du är 55 år eller äldre Flytande svenska eller engelska i tal och skrift Meriterande med tidigare erfarenhet inom städbranschen Meriterande med körkort + egen bil Ansökan Är du intresserad av att bli en del av oss på Veterankraft? Varmt välkommen att skicka din ansökan redan idag!
Företagsbeskrivning AFRY erbjuder tjänster inom teknik, design, digitalisering och rådgivning. Vi är hängivna experter inom industri, energi- och infrastruktur, som skapar värde för kommande generationer. AFRY har en global räckvidd med djupa rötter i Norden. Tillsammans accelererar vi omställningen till ett mer hållbart samhälle. Jobbeskrivning AFRY satsar stort inför kommande järnvägsprojekt i Norden och vi står rustade inför satsningar inom både underhåll och nybyggnation. Vår järnvägsorganisation är idag nationell med kontor från Malmö till Luleå och genom ett nära samarbete mellan olika teknikområden utgör vi tillsammans en stark helhet. I Sverige har vi idag ca 120 medarbetare inom kompetensområdena BEST+KM samt Järnvägssystem. Som sektionschef hos oss får du en roll med stor variation, möjlighet till många kontakter och kundmöten med ansvar för att nå lyckade och hållbara affärer. Du ansvarar för sektionens verksamhet inklusive strategier, lönsamhet, marknadsföring, kvalitet, personal och kompetensutveckling. Din chefsroll kombinerar du med att även själv arbeta viss tid som konsult, förslagsvis som uppdragsledare eller teknikspecialist. Sektion Nord består idag av ca 15 medarbetare fördelade mellan kontoren i Gävle, Borlänge, Falun och Sundsvall. Du sitter med i AFRY Järnvägs ledningsgrupp där du är en del av verksamhetens övergripande marknads- och kompetensplaner samt affärskoncept. Placeringsort är någon av de ovan nämnda kontoren där sektionen är verksam. Det är också möjligt att utgå från något av våra kontor i Umeå eller Luleå. Kvalifikationer Vi söker dig som brinner för teamutveckling, nöjda kunder, affärsmannaskap och har ett stort intresse för sektionens tjänster! För denna roll ser vi att du har flerårig erfarenhet från branschen och är väl införstådd med frågeställningarna inom teknikområdena bana, el, signal, tele och kanalisation. Utbildningsmässigt tror vi att du är högskole- eller civilingenjör alternativt har förvärvat motsvarande erfarenhet från annat håll. Vi ser helst att du har tidigare erfarenhet som konsult, men har du arbetat på entreprenör- eller beställarsidan är det också intressant. Du har tidigare visat prov på ett gott ledarskap och kan på ett naturligt sätt engagera och motivera. Då vi har medarbetare i andra länder är det även av stor vikt att arbeta för att de ska känna sig inkluderade i teamet och i våra uppdrag. Vi ser att du har god social kompetens och gillar att utmanas såväl tekniskt som affärs- och ledarskapsmässigt. Du har ett affärsmässigt driv, är relationsbyggande och det är en stor fördel om du har ett etablerat nätverk i branschen. Självklart ser du dig själv som en lagspelare och du trivs med att dela din kunskap både till kunder och kollegor. För denna roll ser vi även att du behärskar svenska och engelska obehindrat och har lätt för att uttrycka dig i tal och skrift. Denna roll kan innebära placering i säkerhetsklass. Säkerhetsprövning med registerkontroll kommer att genomföras inför säkerhetsklassat uppdrag. Läs mer om säkerhetsskydd och säkerhetsprövning här: Sveriges Ingenjörer Ytterligare information Vi erbjuder en arbetsplats och ett team som bäst kan beskrivas som professionella, affärsmässiga och som har roligt tillsammans! AFRY rankas som en av Sveriges mest populära arbetsgivare. Vi vet att medarbetare som mår bra, både fysiskt som psykiskt, är den viktigaste framgångsfaktorn. Därför fokuserar vi på säker arbetsmiljö och balans mellan arbete och fritid. Vi vill att du ska ha en vardag som fungerar - hinna lämna, hämta, träna, handla eller bara sova lite längre på morgonen. Genom Club AFRY främjar vi vår kultur som bygger på passion och lagspel. Vi erbjuder roliga fritidsaktiviteter tillsammans med våra härliga kollegor! Vårt arbete med mångfald är ständigt pågående. En mix av personligheter och bakgrunder gör oss ännu starkare, mer kreativa och framgångsrika ute på marknaden. Vi ber om överseende, på grund av semestertider så kan återkoppling dröja något Välkommen med din ansökan, sista ansökningsdag är 2025-08-15 Kontaktperson för frågor: Jenny Johansson, Business Unit Manager Rail Telefon: +46 10 505 12 89 Mejl: [email protected] På AFRY driver vi förändring i allt vi gör. Vi anser att förändring sker när modiga idéer möts, när vi samarbetar, skapar innovation och omfamnar kreativa lösningar, det är så vi skapar framtiden. Vi söker konstant kvalificerade kandidater som vill ansluta sig till våra inkluderande team runt om i världen. Bli en del av oss och påskynda den gröna omställningen
Om arbetsplatsen Högskolan i Gävle är en av Sveriges populäraste högskolor. Vi erbjuder ett 60-tal utbildningsprogram och 330 fristående kurser inom humaniora, vård och medicin, samhälls- och naturvetenskap samt teknik. Vi har 19 000 studenter, 750 anställda och ett samlat campus i vackra omgivningar. Högskolan har fyra strategiska forskningsområden som fokuserar på samhällsutmaningar: Hållbar stadsutveckling, hälsofrämjande arbete, innovativt lärande och intelligent industri. Sedan 2023 är Högskolan en del i Europauniversitet EU GREEN som arbetar för att stärka kvaliteten inom den högre utbildningen i EU samt ökat utbyte för både studenter och anställda. Högskolans vision är Förstahandsvalet för alla som vill göra skillnad. Vi erbjuder bland annat: - God arbetsmiljö: medarbetarundersökningen visar hög trivsel och arbetsglädje - Generöst friskvårdsbidrag, i topp bland Sveriges lärosäten - Flexibelt arbetssätt Avdelningen för industriell ekonomi, industridesign och maskinteknik söker nu universitetslektor i industridesign för tillsvidareanställning. Vid avdelningen bedrivs utbildning och forskning inom industriell ekonomi, industridesign och maskinteknik. En gemensam utgångspunkt för verksamheten är att utveckla kunskapen om industriella system, organisationer, processer, flöden och produkter med hänsyn till social, ekonomisk och ekologisk hållbarhet. Avdelningen har en stark koppling till det omgivande samhället och studenter, lärare och forskare arbetar i nära samarbete med näringsliv och myndigheter. Arbetsuppgifter Undervisning, forskning och därtill hörande samverkan. Undervisningen omfattar planering, genomförande, utvärdering och utveckling av kurser inom ett kandidatprogram i industridesign som ges på vetenskaplig grund. Programmet integrerar hållbarhetsfrågor med designteori och designpraktik, och inkluderar såväl traditionella som materialdrivna designprocesser. Dessa sker ofta i samverkan med företag och andra externa aktörer. Programmet har tillgång till omfattande verkstadsresurser, såsom modellverkstad, verkstad för biobaserade material, träverkstad, metallverkstad, maskinverkstad och verkstad för 3D-printing. Forskningen innebär att initiera, genomföra och rapportera forskning samt att, tillsammans med kollegor, söka och erhålla forskningsmedel. En viktig del av anställningen är att bidra till att öka andelen externa forskningsmedel och att stärka samverkan med det omgivande samhället. Kvalifikationer Behörighetskrav för anställningen är vetenskaplig doktorsexamen i industridesign eller annat ämne som arbetsgivaren finner likvärdigt. Vi söker en person som har ett starkt fokus på både teori och praktik inom industridesign, med särskilt intresse för vetenskapliga perspektiv inom design. Den sökande har erfarenhet eller intresse av att arbeta med hållbara material, innovationsledning och affärsplanering, och ser dessa som viktiga komponenter i designprocessen och i utvecklingen av framtidens hållbara lösningar. För att vara behörig för anställningen som universitetslektor ska den sökande också ha visat pedagogisk skicklighet. Därutöver ska den sökande ha: - Förmåga att bedriva pedagogisk verksamhet inklusive planering, utförande (undervisning och examination), utvärdering och utveckling av utbildning. - Fullgjort högskolepedagogisk utbildning som motsvarar minst 10 veckors heltidsstudier eller på annat sätt förvärvat motsvarande kunskaper. - Förmåga att uttrycka sig i tal och skrift på svenska och engelska. - Förmåga att ta initiativ och att arbeta självständigt. - Förmåga att samarbeta och skapa goda relationer internt och externt. I övrigt se (HF 4 kap. 4 a §) samt Anställningsordningen vid Högskolan i Gävle HIG-STYR 2019/153. Det är meriterande om den sökande har: - Förmåga att initiera, genomföra och rapportera forskning av hög vetenskaplig kvalitet. - Förmåga att söka och erhålla externa medel för forskning samt att driva egna forskningsprojekt. - Förmåga att samverka inom relevanta nationella eller internationella forskningsnätverk samt med omgivande samhälle. - Erfarenhet av doktorandhandledning. Vid tillsättningen kommer även att beaktas hur den sökande kan stärka och komplettera avdelningens forskning och undervisning inom ämnesområdet. Prövningen av den pedagogiska skickligheten ska ägnas lika stor omsorg som prövningen av den vetenskapliga skickligheten. Ansökan Välkommen att skicka in din ansökan. Du som sökande har ansvar för att din ansökan är komplett, för en fullständig förteckning av vad din ansökan ska innehålla, besök vår hemsida: https://www.hig.se/om-hogskolan/jobba-med-oss#ledigajobb Kontakt Per Hilletofth, avdelningschef Tel: 073-6546096 E-post: [email protected] Övrigt Högskolan i Gävle eftersträvar en jämn könsfördelning och ett aktivt arbete med lika villkor i alla delar av organisationen. Inför denna rekrytering har Högskolan i Gävle tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediasäljare och liknande.
Om företaget AUMA Scandinavia har 50 års erfarenhet som leverantör och specialist på elektriska ställdon och servicetjänster till Vatten & Avlopp, Energi & Kraftindustri, Industri & Marin, Olja & Gas samt övrig industri i Skandinavien. AUMA Scandinavia är en del av familjeägda AUMA Group med över 2 800 anställda globalt och huvudkontor Müllheim, Tyskland. Aumas service- och säljrepresentanter i Sverige, Danmark, Norge och på Island är specialister på elektriska ställdon och hjälper sina kunder med kvalificerad teknisk rådgivning vid projektering, installation, driftsättning och teknisk support, samt kan erbjuda service, underhåll och utbildning. Med marknadsledande design, kvalitativa materialval och innovativa lösningar gör Aumas produkter jobbet år efter år, utan att förorena vår gemensamma och viktiga natur – samtidigt som de bidrar till ett hållbart och cirkulärt samhälle. Om tjänsten Arbetet som servicetekniker innebär underhåll, reparation och montage/driftsättning av Aumas marknadsledande elektriska ställdon inom många olika branscher. Du ska genom att skapa förtroende och långsiktiga relationer med våra kunder förstärka vår ställdonservice. Arbetet innebär i huvudsak arbete hos våra kunder i Gävleborg. Tillsammans med kollegor och serviceledare planerar och prioriterar du uppdrag ute hos kund samt dom maskiner som inkommer till verkstaden i Gävle. I ett senare skede kommer du även genomföra utbildning på Aumas produkter för kunder och partners. Du kommer att rapportera till Serviceledare/Servicechef. AUMA erbjuder dig en kvalificerad introduktion samt omfattande teoretisk och praktisk utbildning på huvudkontoret i Malmö. Om dig Företaget lägger stor vikt vid ditt intresse och kunskap kring mekanik och maskinelektronik samt din vilja att lära dig mer om och bli specialist på elektroniska ställdon. Du kommer erbjudas de utbildningar som behövs när det gäller de olika produkterna för att kunna bistå kunderna med rätt kompetens. Då dina dagar inte alltid är planerade på förhand gäller det att du är flexibel och snabbt kan ställa om och ta tag i det som krävs för stunden. Du har hög arbetsmoral och förstår vikten av att visa dina kunder respekt genom att vara kommunikativ, noggrann, ta ansvar för att komma i tid och utföra det arbete som krävs för att kundernas arbete ska flyta på så bra som möjligt. Utöver detta krävs: - Goda kunskaper inom mekaniskt och maskinelektriskt arbete. - Kunskap inom felsökning, elscheman och ellära - B-körkort - God datorvana - Flytande i svenska samt goda kunskaper i engelska Det är också meriterande med - Kunskaper inom Styr- och reglerteknik Övrig information Start: Enligt överenskommelse Plats: Gävleborg Arbetstider: måndag till fredag Bakgrundskontroll kommer genomföras på de kandidater som går vidare i processen. Lön: Enligt överenskommelse och övriga förmåner får du information om i kontakt med ansvarig rekryterare Om du har frågor om tjänsten ber vi dig att maila ansvarig rekryterare Anders Romberg [email protected]. Ange vilken tjänst det gäller. Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan! Sökord: Servicetekniker, Automationstekniker, underhållstekniker, Verkstadstekniker, Fordonsmekaniker, Bilmekaniker, Mekaniker, Tekniker, Gävle, Sandviken, Hudiksvall, tillsvidare, heltid
EB Affärspartner AB är ett framgångsrikt och expansivt företag beläget i centrala Gävle. Vi är en affärspartner som hjälper våra kunder till nya affärer genom att vi bokar affärsmöten och genomför leadsgenererande marknadskartläggningar. Just nu söker vi mötesbokare till vårt team. Som mötesbokare arbetar du via telefon med att boka affärsmöten till våra uppdragsgivare. Våra uppdragsgivare är verksamma inom det svenska näringslivet inom en rad olika branscher. Du kontaktar beslutsfattare på företag med syfte att boka ett första möte mellan vår uppdragsgivare och det företaget vår uppdragsgivare önskar träffa. Tjänsten inleds med internutbildning, därefter tillämpas utbildning inför varje nytt uppdrag. Du arbetar i ett glatt team och du ansvarar för din egen budget. Vi söker dig som har ett relationsbyggande arbetssätt och en affärsmässig och förtroendeingivande profil. Du har ett starkt driv och höga ambitioner, men också inre stabilitet och trygghet. Du gillar att samarbeta med dina kollegor och är teamorienterad, samtidigt som du är en tävlingsmänniska som gör allt för att vinna både som team och individuellt. Att lyckas tillsammans som team och hjälpa varandra framåt är en självklarhet för dig. Arbetsplatsen bjuder på en uppsjö av trevliga och hjälpsamma kollegor. Vi söker i första hand personer som har dokumenterad erfarenhet inom besöksbokning eller försäljning via telefon. Dock inget krav. Vi tillämpar en fast månadslön + rörlig del med stora förtjänstmöjligheter för den duktige. Vi söker dig som: - Har ett naturligt driv och är tävlingsinriktad - Kan uttrycka dig väl på svenska – både muntligt och skriftligt - Är serviceinriktad - Är målmedveten - Är duktig på att kommunicera med andra människor - Trivs att jobba i team - Ett stort plus är om du har dokumenterad erfarenhet av att arbeta med mötesbokning B2B, dock inget krav.
Kriminalvården växer – vi bygger nytt, bygger om och bygger till och söker nu fler medarbetare. Vårt viktigaste mål är att minska återfall i brott – att bryta den onda cirkeln. Lyckas vi med det blir samhället tryggare och säkrare för alla. Vi är den myndighet som ansvarar för anstalter, frivård, häkten och klienttransporter. Verksamhetsområde Falun/Östersund/Gävle omfattar häktet Falun, häktet Östersund och häktet Gävle. 90 medarbetare förvaltar och utvecklar verksamheten som tar emot 94 intagna. Den största yrkesgruppen är kriminalvårdare men här arbetar även administrativ personal, sjuksköterskor och vakthavande befäl m fl. Häktena Falun och Gävle ligger 10 resp 5 min promenad från centrum. Till häktet Falun och Östersund tar du dig enkelt med buss. Läs mer om häktet Gävles verksamhet på vår hemsida: https://www.kriminalvarden.se/kontakt/hitta-och-kontakta/verksamhet/hakte/gavle/#verksamhet Häktet Gävle söker nu två tillsvidareanställda Kriminalvårdare ARBETSUPPGIFTER Som kriminalvårdare gör du skillnad - på riktigt. Du är med och skapar ett tryggare -och säkrare samhälle genom att i team och tillsammans med andra yrkesgrupper hjälpa människor att bryta den onda cirkeln och motivera till att inte återfalla i brott. Det bygger på att du delar Kriminalvårdens grundläggande värderingar om en human människosyn, respekt för individen och tron på att människan kan utvecklas och förändras. På häktet Gävle ligger fokus på säkerhet i den dagliga kontakten med klienterna. Rutiner är en naturlig del av ditt arbete då du tillsammans med dina kollegor är den som visiterar, övervakar och följer klienterna till olika aktiviteter under deras häktestid. Jobbet är varierande och klientnära du följer upp, observerar, vägleder och med hjälp av olika insatser försöker hjälpa klienten att bryta isoleringen och förbättra måendet. Arbetet som kriminalvårdare innehåller också administrativa arbetsuppgifter att planera, upprätthålla och dokumentera klienternas tid i häktet. På häktet Gävle ställs de särskilda krav på ditt säkerhetsomdöme, du förväntas kunna hantera utmanande situationer och fatta rätt beslut även under press och påfrestande förhållanden. KVALIFIKATIONER Dina personliga egenskaper är viktiga. I rollen som kriminalvårdare behöver du vara trygg, stabil, ha god självinsikt, gott omdöme och integritet. Tillsammans med dina kollegor driver du verksamheten, du behöver därmed ha god samarbetsförmåga och vara tydlig i din kommunikation. Du ska kunna agera fysiskt när det krävs. Vi söker dig som har: • Arbetslivserfarenhet, även i form av säsongsarbete, timanställning eller eget företagande. Praktik och volontärarbete är inte att jämställa med anställning • Fullständig gymnasieutbildning alternativt annan utbildning i kombination med arbetslivserfarenhet som Kriminalvården bedömer relevant • Goda kunskaper i svenska språket i både tal och skrift • God datorvana • B-körkort Det är meriterande om du har: • Arbetslivserfarenhet från kriminalvård, säkerhetsarbete, pedagogiskt arbete, social omsorg, psykiatri eller vård- och omsorgsarbete • Kunskap inom relevanta områden, exempelvis beteendevetenskap, kriminologi, psykiatri, juridik och konflikthantering • Relevanta språkkunskaper ÖVRIGT Vi ställer höga krav på våra medarbetares säkerhets- och sekretessmedvetande. Säkerhetskontroll kommer att föregå beslut om anställning. Vissa befattningar är placerade i säkerhetsklass och då kommer en säkerhetsprövning med registerkontroll att genomföras innan beslut om anställning fattas. För tjänster med högre säkerhetsklass behöver du vara svensk medborgare, men får gärna ha utländsk bakgrund. Läs mer om säkerhetsprövningen på: https://www.kriminalvarden.se/jobba-hos-oss/rekryteringsprocessen/sakerhetsprovning-vid-rekrytering/ Befattningen kan innebära krigsplacering vid Kriminalvården. Läs mer om krigsplacering på: https://www.kriminalvarden.se/jobba-hos-oss/rekryteringsprocessen/krigsplacering/ Provanställning kan komma att tillämpas. Kriminalvården strävar efter en jämn könsfördelning och ökad mångfald. För att skicka in din ansökan, klicka på ansökningslänken i annonsen. Frågor om hur du ansöker och lägger in ditt CV ställer du direkt till Visma Recruit. Frågor om specifika jobb besvaras av den kontaktperson som anges i annonsen. Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av rekryteringsannonser. Kriminalvården har upphandlade avtal.
Välj ett jobb för att visa detaljer