Vi på Combitech tillsammans med våra kunder i branschen befinner oss i en expansiv fas och söker därför förstärkning inom konstruktion. Vi letar efter dig som besitter erfarenhet inom konstruktion, som kan arbeta både självständigt och i team för att genomföra avancerade konstruktioner i våra projekt. Din roll som konstruktör På Combitech i Göteborg ser vi fram emot att förstärka vårt redan starka produktutvecklingsteam. Vi söker fler skickliga och erfarna konstruktörer för att hantera de spännande arbetspaket vi driver från vårt kontor. Som produktutvecklare hos oss deltar du i hela processen från idé till färdig produkt, och vi värdesätter ett gott arbetsklimat och en stark teamkänsla. Vi erbjuder en kreativ arbetsmiljö där du får vara med och utveckla unika högteknologiska produkter. Din personliga utveckling prioriteras, och du blir en del av ett starkt team inom mekanisk konstruktion. Vem är du? Vi söker dig som har flera års erfarenhet inom mekanikkonstruktion och/ eller elkonstruktion. Du har ett genuint intresse för teknik och mekanik. Du är nyfiken och modig, med en vilja att utmana dig själv och prova nytt. Du är en kommunikativ person som tar egna initiativ och trivs med projektbaserat arbete. Du har lätt för att skapa goda relationer och har en relevant högskoleutbildning. Du behärskar minst ett av CAD-systemen CATIA, CREO eller NX. Erfarenhet inom flygindustrin är meriterande. Då tjänsten innebär arbete som omfattas av försvarssekretess krävs det att du genomför och godkänns i en säkerhetsprövning med registerkontroll. Låter det intressant? Hör av dig till oss eller skicka in din ansökan på direkten. Urval sker först efter semestern. Välkommen till Combitech! Kom & gör skillnad Vi tror att man gör ett bättre jobb om man kan fokusera på rätt saker, därför gör vi det lätt att kombinera jobbet med vardagen. Vi satsar på våra medarbetare, de utgör kärnan, hjärnan och hjärtat i vår verksamhet. Dessutom står vi på en stadig grund av högteknologi, forskning och anställningstrygghet med försvars- och säkerhetskoncernen Saab som ägare. För oss handlar det om hållbarhet - vi vill bli branschens mest hållbara företag; och för att vara ett hållbart företag i en hållbar framtid behöver vi investera i våra medarbetare. För oss är din återhämtning, dina utvecklingsmöjligheter och din trygghet lika viktigt som företagets framgång - utan våra medarbetare står vi stilla. Vill du veta mer om hur det är att arbeta hos oss? Kolla in våra karriärsidor! Kontaktperson/rekryterande chef: Sandra Haglund +46 73 4187355 Vi undanber oss rekryteringssamarbeten.
Göteborgs Stadsmission är en idéburen, ickevinstdrivande organisation som arbetar för att stödja människor som lever i utsatta livssituationer. Tillsammans vill vi skapa ett Göteborg där alla är inkluderade. En stad där vi möter människan, inte problemet. Vill du vara med och starta en ny verksamhet? Göteborgs Stadsmission möter stadens mest utsatta människor. Många av dem vi möter får inte den vård de behöver och har rätt till. Det kan bero på exempelvis okunskap, vårdköer, bristande sjukdomsinsikt eller en bristande tillit till offentliga myndigheter. Vi vill nu utveckla en mobil hälsomottagning som syftar till att nå dem andra inte når. Vi erbjuder dig möjligheten att träffa och arbeta med besökare till vår nya hälsomottagning och samtidigt vara med att utforma den nya verksamheten som nu öppnar. Under uppstarten kommer din närmaste kollega vara en sjuksköterska med erfarenhet av att jobba inom Stadsmissionen och med Johanneskyrkans hälsoarbete. Arbetsbeskrivning Stadsmissionens nya hälsomottagning kommer ha sin bas på Johanneskyrkan. Arbetet kommer bestå av hälsofrämjande insatser för personer som av olika anledningar inte kan eller vill vända sig till ordinarie vård. Arbetsuppgifterna kan exempelvis vara en hälsokontroll eller rådgivning till en besökare för att hjälpa till att få kontakt med rätt vårdgivare på rätt vårdnivå. Vi kommer även utveckla arbetet med NADA, Fotvård samt utbilda Stadsmissionens personal kring frågor som exempelvis Naloxon och överdosprevention, Abstinens och drogkunskaper eller fungera som en rådgivande funktion till våra boenden och mötesplatser kring medicinska frågor. En del av arbetet kommer också vara av uppsökande karaktär och i samarbete med andra aktörer så som kommun, region eller andra aktörer inom den idéburna sektorn. Hälsomottagningen kommer också ha ett tätt samarbete med de boenden som Stadsmissionen driver och med Bostad Först, både genom arbete på plats ute i verksamheterna och genom bokade tider på hälsomottagningen. Vem är du? Du är en stolt legitimerad sjuksköterska som brinner för vård, samtal och samhällsengagemang. Vi tänker att du har arbetat inom primärvården. Meriterande är om du har vidareutbildning inom psykiatri och erfarenhet av arbete inom beroendevård, eller om du har arbetat med somatisk vård riktat till äldre. Som personliga egenskaper så söker vi dig som har ett eget driv i att skapa förändring både på individnivå och samhällsnivå. Du kommer inte till en färdig verksamhet, utan behöver gilla och få energi av att själv vara med att påverka, ta fram nya rutiner, bygga nätverk med andra aktörer eller hitta nya ingångar till att utveckla vår verksamhet framåt. Du ser vikten av en trivsam arbetsplats och arbetar för ett positivt klimat genom ett schysst bemötande mot både kollegor och besökare. Att gilla möta många olika människor under en arbetsdag och tycka att det är spännande och intressant är grundläggande för att trivas här. Du behöver också vara van att växla mellan olika former av lågaffektivt bemötande beroende på vem du har framför dig. B-körkort är ett krav för tjänsten. Tjänsten är en tillsvidareanställning med schemalagd arbetstid dagtid vardagar. Stadsmissionen tillämpar 6 månaders provanställning. Innan anställning kan ges skall ett godtagbart utdrag ur polisens belastningsregister uppvisas. Varmt välkommen med din ansökan senast 2021-08-17. Intervjuer sker löpande och tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdag! Vi ser mångfald som en styrka och ser fram emot sökande med olika bakgrunder, intressen och erfarenheter. Välkommen med din ansökan! Vill du veta mer om Göteborgs Stadsmission? Hemsida: https://www.stadsmissionen.org/ Facebook: http://www.facebook.com/GbgStadsmission/ Linkedin: https://se.linkedin.com/company/g-teborgs-stadsmission Instagram: https://www.instagram.com/gbgstadsmission/ https://www.instagram.com/stadsmissionenssecondhand_gbg/ https://www.instagram.com/restaurangsvinn/ Vill du stödja Göteborgs stadsmissions arbete? https://www.stadsmissionen.org/ge-stod/. Till säljare av annonserings- och rekryteringstjänster Göteborgs Stadsmission gör aktiva val när det gäller var vi vill exponera våra platsannonser och vilket stöd vi vill ha i rekryteringen. Vi kommer inte att köpa tjänster eller annonsplats för en pågående rekrytering och ber er därför att inte kontakta oss med sådana erbjudanden.
Vill du vara med och bygga framtidens hållbara samhällen? Delar du vår passion för innovativa, smarta och hållbara lösningar? Nu söker vi dig som vill bidra med kompetens inom VA-området, växa i en utvecklande roll och samarbeta med engagerade och erfarna kollegor i en positiv och inspirerande arbetsmiljö! Som teknikansvarig hos oss på SYSTRA har du en central roll i våra projekt där du har det övergripande ansvaret för teknikområdet VA. Du kommer leda den tekniska framdriften inom projekten, samordna med övriga tekniker och sköta kommunikationen med projekteringsledning och uppdragsledning. Du kommer arbeta med allt från förprojektering och idéprojektering till detaljprojektering i små och stora infrastrukturprojekt. Här får du möjlighet att utvecklas, dela med dig av din kunskap och även möjlighet att samarbeta med internationella kollegor och vara delaktig i internationella uppdrag. Dina arbetsuppgifter innebär bland annat att vara: Ansvarig för projekteringen inom teknikområdet VA i uppdragen. Ansvarig för teknikens koder och mängder i tekniska beskrivningar och mängdförteckningar enligt AMA. Ansvarig för att ta fram och producera systemhandlingar, förfrågningsunderlag, bygghandlingar och relationshandlingar. Ansvarig för att gällande regler, processer och teknikspecifika riktlinjer upprättas och kommuniceras internt inom det aktuella teknikområdet. Samordnande i projektet inom det angivna teknikområdet samt med angränsande teknikområden. Mentorstöd för övriga i teamet. Granskare och expertstöd. Ansvarig för teknikområdets budget och uppföljning av denna inom ramen för uppdrag. Ansvarig för den externa kontakten med beställare inom ramen för sitt område. Du kommer att arbeta nära vårt fantastiska VA team här i Sverige, men också få möjlighet att samarbeta med internationella kollegor. Tillsammans skapar vi en positiv och utvecklande arbetsmiljö där du får utrymme att växa och utvecklas inom ditt område. Om dig Just nu arbetar du förmodligen som teknikansvarig eller erfaren projektör och har mycket god kompetens inom VA-projektering. Du har ett stort och genuint teknikintresse, håller dig uppdaterad kring nya lösningar och trender inom VA- området och delar gärna med dig av din kunskap till kollegor. Du är självgående, lösningsorienterad och tar tydligt ansvar för både dina arbetsuppgifter och projektens resultat. Din goda samarbets- och kommunikationsförmåga kännetecknas av lyhördhet, prestigelöshet och en vilja att inkludera andras perspektiv. Vidare har du ett starkt ansvarstagande, håller tidsramar och visar uthållighet både i framgång och motgång, vilket bidrar till leverans av hög kvalitet. Kvalifikationer Har en ingenjörsexamen alternativt motsvarande utbildning eller kunskaper förvärvade på annat sätt Minst 5 års erfarenhet av VA- projektering Erfarenhet av arbete mot offentlig sektor Erfarenhet av att upprätta tekniska beskrivningar enligt AMA Goda kunskaper i AutoCAD Civil 3D Goda kunskaper i framtagande av förfrågningsunderlag och bygghandlingar Mycket goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift Meriterande Tidigare erfarenhet av att vara teknikansvarig för VA Erfarenhet som mentor Erfarenhet av VA-projektering inom dagvatten- och skyfallsutredningar Goda kunskaper inom MER och RA Goda kunskaper i ProjectWise Vad kan vi erbjuda dig? SYSTRA utvecklar innovativa lösningar för ett hållbart resande. Du blir en del av en organisation som tar vi ansvar för miljön, projekten och medarbetarna. Vi erbjuder tjänster inom transport, samhällsbyggnad och infrastruktur. SYSTRA är en växande organisation med drygt 700 medarbetare i Sverige. Vårt arbetsklimat präglas av framåtanda, kompetens och samarbete. Hos oss arbetar både erfarna och juniora medarbetare och vi månar om en hög grad av kunskaps- och erfarenhetsutbyte såväl inom som mellan teknikområdena. Vi strävar efter att vara en arbetsplats där alla medarbetare trivs och mår bra – där du kan hålla en bra balans mellan jobb och fritid. Läs gärna mer om oss på vår webbsida, som finns länkad i annonsen. Placeringsort och övrig information Vi erbjuder en tillsvidareanställning, med start enligt överenskommelse. Du kommer ha din bas på vårt kontor i Göteborg men vi erbjuder också flexibiliteten att arbeta på distans några dagar i veckan. Resor i tjänsten kan förekomma. Kontaktuppgifter Gruppchef VA Civil Design, Daniel Jakobsson [email protected] Rekryteringspartner SYSTRA, Johanna Ekman [email protected] Ansökan Urval kan komma att ske löpande så varmt välkommen med din ansökan redan idag. När du anmäler intresse för ett jobb hos oss kan du bara bifoga ett dokument (ditt CV). Om SYSTRA Group Med 11’000 medarbetare globalt är SYSTRA en av världens ledande aktörer inom infrastrukturlösningar. Hos oss arbetar engagerade ingenjörer och miljövetare inom till exempel väg & vatten, järnväg, höghastighetsjärnväg, tunnelbana, spårväg och bro. SYSTRA har bland annat designat cirka hälften av världens byggda och planerade höghastighetsjärnvägar och automatiserade tunnelbanor. SYSTRA- confidence moves the world Inför rekryteringsarbetet har SYSTRA noggrant tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter eller liknande.
Var härliga kund är en levnadsglad kille som är aktiv och gillar att hitta på saker. Han går på daglig verksamhet under veckan, och där har han inte med sig sin personliga assistent. Han gillar musik, baka och laga mat tillsammans med sin assistent. Han älskar att åka buss och spårvagn, och simmar gärna en dag i veckan (inte aktuellt att du är med i badhuset i början). Han har en psykisk funktionsnedsättning, vilket innefattar Autism. Detta innebär att man som assistent behöver arbeta med tydliggörande pedagogik och följa en genomförandeplan där det beskrivs noga hur assistenterna skall arbeta. Man använder sig också av bilder och tecken som stöd. Kvalifikationer/önskemål om assistent: Vi söker nu en assistent som har erfarenhet av att arbeta med personer med psykiska funktionsnedsättningar så som Autism. Gärna någon som själv gillar att vara ute och röra på sig/hitta på saker, samt även arbetat med tydliggörande pedagogik. Meriterande är om du har erfarenhet av personlig assistans men det är inte ett måste, personlig lämplighet väger tyngre. Mycket meriterande om du har erfarenhet av autism och att arbeta med tecken som stöd. Om tjänsten: En tjänst på 45 % samt två semestervikarier v.29-32 (Arbetspassen kommer ligga mellan 12-12 under veckorna 29-32). Arbetstiderna är 15.40-08.10. Ser lite annorlunda ut på helgen. Du måste ha möjlighet att arbeta på helger. Man arbetar kväll/natt vilket inkluderar väntetid. Man avslutar på morgonen 08:10 när han åker med färdtjänst till daglig verksamhet. På helgen är det även arbetspass utlagda dagtid. OBS! Ansökningar med videoinspelning kommer att prioriteras. Om du inte spelar in en video så vänligen ladda gärna upp ett CV också.
Tillsammans utvecklar vi Sahlgrenska Universitetssjukhuset för en hållbar framtid. Vi ställer om hälso- och sjukvården med målet att vara Europas ledande universitetssjukhus 2032. Tillsammans med patienterna arbetar vi för kvalitet, tillgänglighet, patientsäkerhet, forskning, utbildning och innovation – i ett sammanhållet hälso- och sjukvårdssystem i Västra Götalandsregionen. Vår vision och våra mål tar sikte mot en vård av yttersta kvalitet, där patienten alltid är i fokus. Vi erbjuder hälso- och sjukvård lokalt och regionalt, men också högspecialiserad vård till patienter i hela landet och utomlands. Våra medarbetare är vår styrka och de bidrar i kunskapsutbyten nationellt och internationellt. Med digitala verktyg och nya arbetssätt kan vi förenkla vardagen på sjukhuset och erbjuda en modern, tillgänglig och effektiv vård av högsta kvalitet. Om verksamheten Rättspsykiatrin är en unik verksamhet inom Sahlgrenska Universitetssjukhuset, beläget i Gunnilse cirka 20 minuter med kollektivtrafik från centrala Göteborg. Rättspsykiatrin vårdar patienter som är dömda till rättspsykiatrisk vård efter att ha begått brott under påverkan av en allvarlig psykisk störning. Akutenhet 4 tar emot patienter som nyligen dömts till rättspsykiatrisk vård samt rättspsykiatriska patienter som återintas från öppenvård till slutenvård under perioder som inte kan hanteras med stöd och behandling enbart i öppen vårdform. Vi tar även i vissa fall emot patienter från våra rehabiliteringsenheter som är i behov av en tillfällig placering vid en akutenhet. Nu söker vi en ny medarbetare till vår akutenhet! Tjänsten innefattar en tillsvidaretjänst. Vi erbjuder? Rättspsykiatrin bedriver och utvecklar specialistvård med fokus på tvärprofessionell vård och rehabilitering. Vår målsättning är att erbjuda ett stimulerande och utvecklande arbete, där du i tätt samarbete med kollegor av olika professioner bedriver vård, rehabilitering och behandling. Inom rättspsykiatrin vid Sahlgrenska Universitetssjukhuset erbjuds du möjlighet till kontinuerlig fortbildning enligt lokala målsättningar och egna intressen. Du erbjuds även tillgång till verksamhetens rehabiliteringsfaciliteter, såsom gym och bassäng. Hos oss får du en arbetsmiljö i ett lugnt, naturnära område. Vi erbjuder friskvårdsbidrag och företagshälsovård. Arbetsuppgifter Som skötare inom rättspsykiatrin arbetar du både med omvårdnad och samhällsskydd. Du ingår i ett team med flera yrkeskategorier och tillsammans med dina kollegor arbetar du nära patienterna. Som kontaktperson kommer du också vara delaktig i vårdplaneringen kring patienterna, vilket innebär samverkan både internt och externt. Din huvudsakliga uppgift är att finnas till för patienterna och upprätthålla en lugn och trygg miljö på enheten. Som skötare har du en stöttande funktion samtidigt som du gör dagliga observationer. Du kommer att arbeta med kartläggning, vårdplanering samt utförande av omvårdande och rehabiliterande insatser både på enheten och utanför sjukhusområdet. Du kommer att dokumentera i Melior och skriva in och ut patienter i Elvis. I arbetet ingår också till viss del läkemedelshantering på delegation, provtagningar och kontroller av vitala parametrar. Som medarbetare hos oss ansvarar du för att tillsammans med dina kollegor upprätthålla en god arbetsmiljö på enheten. Ditt förhållningssätt och dina insatser är av avgörande betydelse för att verksamheten ska präglas av lugn, trivsel, omvårdnad och trygghet. Om dig Vi söker dig som är utbildad skötare med tidigare erfarenhet av vårdarbete. Det är meriterande om du har erfarenhet av psykiatri. Du är en lugn och trygg person som har ett genuint intresse för människor i utsatta situationer. Du har förmåga att lyssna, förstå, sätta gränser och motivera. Vi söker dig med kompetens att hantera hot- och våldssituationer vilket kräver att du har en god fysisk förmåga och därmed kan agera fysiskt när det krävs, vid både träningstillfällen och akuta situationer. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet. Vi strävar efter en jämn könsfördelning. Urval och intervjuer sker löpande. Välkommen med din ansökan! Möt några av våra medarbetare - Sahlgrenska Universitetssjukhuset Från den 1 juli 2023 är undersköterska en skyddad yrkestitel. Det innebär att du kommer att behöva ett bevis från Socialstyrelsen för att få använda titeln undersköterska inom vård och omsorg. På Socialstyrelsens hemsida kan du läsa mer om skyddad yrkestitel för undersköterskor – där framgår också vilka övergångsregler som gäller: Undersköterska blir en skyddad yrkestitel 1 juli 2023 - Legitimation (socialstyrelsen.se) Sex månaders provanställning kan komma att tillämpas. Om Västra Götalandsregionen Västra Götalandsregionen finns till för människorna i Västra Götaland. Vi ser till att det finns god hälso- och sjukvård för alla. Vi arbetar för en hållbar utveckling och tillväxt, bra miljö, förbättrad folkhälsa, ett rikt kulturliv och goda kommunikationer i hela Västra Götaland. Västra Götalandsregionen arbetar aktivt för att digitalisera fler arbetssätt. För att vara en del av den digitala omvandlingen har du med dig grundläggande färdigheter och kan använda digitala verktyg och tjänster. Du kan söka information, kommunicera, interagera digitalt, är riskmedveten och har motivation att delta i utvecklingen för att lära nytt. Västra Götalandsregionen krigsplacerar alla tillsvidareanställda medarbetare. Vill du veta mer om Västra Götalandsregionen kan du besöka vår introduktion till nya medarbetare på länken https://www.vgregion.se/introduktion. Du kan även läsa mer i presentation om https://mellanarkiv-offentlig.vgregion.se/alfresco/s/archive/stream/public/v1/source/available/sofia/rs4011-467070786-672/surrogate. Ansökan Västra Götalandsregionen ser helst att du registrerar din ansökan via rekryteringssystemet. Om du som sökande har frågor om den utannonserade tjänsten eller av särskilda och speciella skäl inte kan registrera dina uppgifter i ett offentligt system - kontakta kontaktperson för respektive annons. Till bemannings-, förmedlings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare: Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings-, förmedlings- och rekryteringsföretag samt andra externa aktörer och försäljare av ytterligare jobbannonser. Västra Götalandsregionen har upphandlade avtal.
Vi söker nu efter en varm och ömsint personlig assistent på timvik till en kvinna med muskelsjukdom och diabetes i Göteborg. Kvinnan behöver har hjälp med allt möjligt i vardagen och vi ser gärna att du är en person som gärna tar egna initiativ och kan komma med lite trevliga förslag ! Hon älskar promenader i solen och hittar gärna på lugnare aktiviteter. Meriterade om du har erfarenhet av yrket sedan tidigare samt är van vid att arbeta med lift. Du ska vara rökfri och personer med B körkort prioriteras. Bad i bassäng kan förekomma. Ålder och kön kvittar utan det viktigaste är rätt personlighet och att du helst har erfarenhet sedan tidigare av att jobba inom omvårdnad. Arbetstiden är mestadels förlagda mellan 9-21 och 21-09 men det förekommer även kortare pass. (7 timmar väntetid på natten). Du måste kunna arbeta både dag och jourpass. Vi söker dig som vill jobba som timvikarie till vår kära kund. Vi ser fram emot att höra från dig! OBS! Ansökningar med videoinspelning kommer att prioriteras. Ledorden för God Assistans är omtanke, enkelhet, öppenhet och inflytande. Vi är ett företag med stort hjärta och hög kompetens inom assistansyrket. Vidare betraktas engagemang och glädje som värdefullt, och att värna om våra medarbetare och förenkla tillvaron för våra kunder är kärnan för verksamheten. Vi strävar efter att uppnå bästa möjliga personliga bemötande, en hög tillgänglighet och snabb service. För närmre information, läs gärna mer på God Assistans hemsida, www.godassistans.se. Vi har kollektivavtal och erbjuder ett generöst friskvårdsbidrag upp till 4000 kr/år samt kontinuerlig utbildning. Vi kommer också att begära ett personbevis. Du beställer det här, Beställ personbevis | Skatteverket (anställning).
HCLTech is a globally recognized leader in the Tech and IT industry, but we've never forgotten the startup mindset that got us here. We've always approached our work with an idea-first attitude because every one of our accomplishments—no matter how big or small—can be traced back to an idea's single spark. To lead and drive the technology solutioning in LoB / vertical and to create a COE in cloud technologies and Apps migration. We are here looking for ERP Specialist with 10+ Years experience Key Responsibilities: · Design and govern secure, scalable Power Platform architecture aligned with organizational goals. · Lead Power Platform governance including CoE, environment strategy, DLP policies, and security baselines. · Build custom Copilot agents to streamline processes and improve user productivity. · Develop and automate workflows using Power Automate for business process optimization. · Embed Power BI dashboards into Power Apps and Power Pages for real-time data insights. · Integrate Power Platform solutions with Teams, SharePoint, ServiceNow, Dataverse, and enterprise systems. · Implement Microsoft 365 security and compliance solutions like Azure AD, Defender, and Purview. · Secure API integrations using Microsoft Graph API and automate compliance workflows. · Drive process automation, citizen development, and Power Platform adoption through enablement programs. · Collaborate with cross-functional teams to deliver secure, aligned Power Platform solutions. · Monitor Power Platform usage, establish reporting, and continuously improve governance and performance. Required Skills and Experience: · Hands-on expertise in Power Apps, Power Automate, Power BI, and Power Pages. · Strong experience with Microsoft 365 and Azure services including Azure AD and Microsoft Graph API. · In-depth knowledge of security, compliance, data governance, and cloud identity management. · Proven ability to lead Power Platform architecture, governance, and enterprise adoption strategies. · Experience building custom Copilot agents and implementing AI-driven solutions. · Solid understanding of Microsoft Defender, Purview, eDiscovery, insider threat management, and cloud security. · Skilled in integrating Power Platform with third-party and enterprise applications. · Excellent communication, leadership, and stakeholder engagement skills.
Applying to this job offers you the opportunity to join Volvo Group. Every day, you will be working with some of the sharpest and most creative brains in our field to be able to leave our society in better shape for the next generation. We are passionate about what we do, and we thrive on teamwork. We are almost 100,000 people united around the world by a culture of care, inclusiveness, and empowerment. Are you passionate about Health & Safety? Do you want to influence the Health & Safety agenda for the Volvo Group Sweden? Do you want to drive different strategic initiatives and actions? Then we might be a great match for you. Today, Health & Safety is on the agenda more than ever, and it is important to ensure the physical and psychological safety of every single one of our employees. To dare to care. In this job you will be given the opportunity to do just that. For real. You will be able to make a difference for the employees in the Volvo Group. The Health & Safety team Sweden owns the Volvo Group health & safety agenda for Sweden, provides strategic direction and targets, and apply global steering, advice, and service for the whole Group. Mission/Purpose of the job As the SME Health & Safety Sweden, you will identify, work proactively and drive health & safety projects, meetings and activities. Your stakeholders will be People & Culture, Health & Safety, managers, employees and safety representatives in health and safety issues within all the Swedish TD/BA/GF. You will also be responsible for participating in different external and global working groups as well as implementing global initiatives. Key responsibilities and accountabilities You will support the Swedish Truck Divisions, Business Areas and Group Functions (TD/BA/GF) to implement health and safety strategy, policies, methods, tools, and guidelines. Consult the organizations about their needs and translate that into health and safety activities. You will need to have big ears towards the organizations to understand their current state and needs, but also to ensure relevant communication and to promote the appropriate health and safety initiatives. You will challenge, coach, train and support people and teams in everything about health and safety. You will be part of several cross-functional working groups, to secure good collaboration and work with health and safety. You will be a member of the Swedish Health & Safety Functional Working Group that consists of representatives from all different organizations within the Volvo Group. In addition, you will also be responsible for driving various health and safety initiatives and actions for the entire Volvo Group in Sweden. Volvo Group are around 26.000 employees in Sweden. You will cooperate with global Health & Safety. You will be part of the Labor Relation and Health & Safety Sweden team that consists of seven skilled and committed experts. You will report directly to the Head Labor Relation and Health & Safety Sweden, Group People & Culture. Preferred Educational and/or training qualifications and certificates * University degree, preferably master level in the Health & Safety area or equivalent * Formal training in leadership, communication and/or project management is valuable Preferred Experience and Knowledge * Knowledge, experience, and interest in health & safety, where physical health is the most important area * Strong knowledge of Swedish work environmental laws and regulations * Strong leadership and influencing skills. Leadership experience is valuable * Ability to coach, lead and to create trustful relations * Ability to translate business needs into health and safety priorities and strategic actions * Being an independent team player, you will be working autonomously but will never be alone * Cross-functional and/or multi-cultural background is valuable * Proficiency in both the Swedish and English language is required Ready for the next move? This position will be based in Gothenburg or in a Swedish production sites and requires occasional travel. Last application date is 2025-08-20. For further information or questions, please contact Mariette Hassmer Troije, Head of Labor Relations & Health & Safety, [email protected] Cecilia Celestian, People & Culture Partner, [email protected] We look forward to your application! We value your data privacy and therefore do not accept applications via mail.
Vill du arbeta i en stimulerande akademisk miljö där din ekonomiska expertis gör skillnad? Ekonomifunktionen på Chalmers är en central del av vår verksamhet och bidrar till att säkerställa en professionell hantering av ekonomistyrning och administration. Här får du chansen att arbeta nära både forskare och ledning i en dynamisk och utvecklande miljö. Vi söker vi en engagerad ekonom som vill bli en del av vårt team på Chalmers – en arbetsplats där utveckling, kvalitet och mångfald står i centrum. Om oss Ekonomifunktionen på Chalmers präglas av en professionell hantering av vår ekonomistyrning och ekonomiadministration. Funktionen finns representerad både i det verksamhetsnära arbetet på våra 13 ämnesinstitutioner och i den lärosätesövergripande ledningen med sina stödorgan. Den här tjänsten är placerad vid institutionen för Mikroteknologi och Nanovetenskap, som har drygt 250 anställda och har sin huvudsakliga verksamhet inom forskning. Institutionen för mikroteknologi och nanovetenskap har samlat kompetens kring avancerad experimentell infrastruktur för att skapa en unik forskningsmiljö inom områdena kvantteknologi, bio- och nanosystem, fotonik och mikrovågsteknik. Våra starka verksamheter är fokuserade på studier av material, komponenter och delsystem för framtidens elektronik och fotonik. Verksamhetsstödet består av 15 personer, varav 5 ekonomer, och stödjer chefer, forskare och lärare på institutionen. Institutionens verksamhetsstöd arbetar inom ekonomi, personal-, studie- och forskningsadministration, inköp, stöd till centra m.m. Vi söker dig som: • Har högskoleutbildning inom ekonomi med inriktning mot redovisning • Har mångårig erfarenhet av kvalificerat ekonomiarbete, liknande de arbetsuppgifter som beskrivs i annonsen • Har erfarenhet av redovisning, budget och bokslutsarbete • Har erfarenhet av att arbeta med ekonomi- och administrativa stödsystem • Har god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift på svenska och engelska Det är meriterande om du också har: • Dokumenterad erfarenhet av att ha ansvar för hela ekonomiprocessen. • Erfarenhet av projektredovisning • Erfarenhet av kvalificerat ekonimiarbete inom högskola/universitet • Har erfarenhet av EU-redovisning • Erfarenhet av att arbeta med stödsystemen Raindance och Hypergene För att trivas och lyckas i rollen tror vi att du är: • En person med hög integritet. • Analytisk och noggrann. • Samarbetsorienterad och bra på att bygga goda relationer med kollegor och chefer/forskningsledare. • Strukturerad med förmåga att hantera flera uppgifter parallellt och att prioritera effektivt. Vad rollen innebär Huvudsakliga arbetsuppgifter inkluderar: • att vara rådgivare i ekonomiska frågor till chefer och projektledare • sörja för god redovisning i enlighet med interna och externa regelverk • budget, uppföljning, prognos och analys av projekt och verksamhet • ekonomisk projektrapportering till finansiärer • delta i institutionens budget- och bokslutsarbete • tolkning av villkor från finansiär och övriga avtalsparter Om Chalmers som arbetsplats På Chalmers värderar vi öppenhet, respekt, delaktighet, mångfald och kvalitet – något som genomsyrar vår arbetsmiljö och vårt förhållningssätt till medarbetare. Vi erbjuder en stimulerande arbetsplats i en akademisk miljö, där både studenter och medarbetare drivs av att skapa värde för en hållbar framtid. Vi arbetar brett med jämställdhetsprojekt, till exempel GENIE-initiativet om jämställdhet för excellens. Jämställdhet och mångfald är en viktig grund i all verksamhet på Chalmers. Förmåner för våra anställda: • Flexibilitet att arbeta på distans utifrån verksamhetens behov. • Upp till sju veckors semester per år. • Kollektivavtal som omfattar föräldralön, sjukpenningtillägg, läkemedelskostnader, löneväxling, pension, inarbetade dagar och flextid. • Friskvårdsbidrag samt en friskvårdstimme i veckan under betald arbetstid. Här kan du läsa mer om våra förmåner och hur det är att arbeta på Chalmers. Anställningsform Tillsvidareanställning på heltid. Ansökan • Svara på våra urvalsfrågor när du klickar på "Ansök" istället för att bifoga ett personligt brev– vi tar inte hänsyn till bifogade personliga brev. • Bifoga ditt CV i PDF-format. • Märk ansökningshandlingarna med för- och efternamn. Vid en eventuell intervju kan du även komma att få genomföra ett "case". Observera: Den sökande ansvarar själv för att ansökan är fullständig. Ofullständiga ansökningar och ansökningar som skickas via e-post kommer inte att beaktas. Sista ansökningsdag: 2025-08-15 Vid frågor, vänligen kontakta Ingrid Collin, administrativ chef Mikroteknologi och Nanovetenskap [email protected] Välkommen med din ansökan! *** Chalmers undanber sig alla erbjudanden om ytterligare jobbannonsering eller rekryteringsstöd i samband med denna rekrytering. *** Chalmers tekniska högskola i Göteborg forskar och utbildar inom teknik och naturvetenskap på hög internationell nivå. Universitetet har 3 100 anställda, 10 000 studenter och utbildar ingenjörer, arkitekter och sjöbefäl. Med vetenskaplig excellens som grund utvecklar Chalmers kompetens och tekniska lösningar för en hållbar värld. Genom globalt engagemang och entreprenörsanda skapar vi innovationskraft, i nära samarbete med övriga samhället. Chalmers grundades 1829 och har än idag samma motto: Avancez – framåt.
Vi tycker att hemelektronik är fantastiskt. Vi vill därför ge fler mer glädje, avkoppling, och produktivitet i vardagen! Vi gör prylar tillgängligt för alla så enkelt, billigt och hållbart som möjligt. För att lyckas är så klart våra grymma medarbetare det viktigaste vi har. Är du med? Om tjänsten Vi söker efter dig som älskar att sälja i mötet med kund. Du är nyfiken, drivs av försäljning och resultat samt att ge kundservice i världsklass. Vi erbjuder ett utvecklande arbete där du tillsammans med fantastiska kollegor jobbar med alla arbetsuppgifter som kan förekomma i vår Lagershop - det är det vi kallar våra butiker. Det innebär att: Aktivt arbeta med försäljning i Lagershopen efter uppsatta säljmål Sälja produkter ur vår tjänsteportfölj, som trygghetsförsäkringar, abonnemang samt finansieringslösningar Fylla på varor i Lagershopen och se till att dessa exponeras enligt vårt koncept Ta emot inkommande varor Hjälpa kunder i informationsdisken, kassan och ute på golvet Vem söker vi? Du är en nyfiken säljare som motiveras av att leverera resultat. Du har driv och vilja att lära dig om våra produkter och genom att vara initiativrik får saker utförda med högt resultat! ”Vad kan jag hjälpa till med?” genomsyra din inställning och som den teamspelare du är ser du det som självklart att tillsammans med kollegorna i Lagershoppen hjälps åt att lösa dagens arbetsuppgifter. Arbetslivserfarenhet inom service och/eller försäljning i butik Intresse för att lära dig om våra produkter Goda språkkunskaper i svenska och engelska i såväl tal som skrift Du behöver ha fyllt 18 år för att arbeta hos oss Det här är vi NetOnNets arbete präglas av fyra värdeord - #enkla, #nyfikna, #tillsammans och #handlingskraftiga - det är våra ledstjärnor i vardagen. För oss är också mångfald och inkludering viktigt, vi strävar efter att ha en bred mångfald på NetOnNet, dels för att vi ska spegla samhället i stort, dels för att mångfald berikar organisationen med viktiga insikter som ger ökad förståelse för företagets ständigt växande kundbas. Bli en del av vårt team Tycker du som oss att jobbet låter spännande, vänta inte med att skicka in din ansökan utan gör det redan idag! Vi läser ansökningarna och gör urval löpande. Vi accepterar enbart ansökningar via vårt rekryteringsverktyg. Har du referenser, ber vi dig att inte inkludera dem direkt i ansökan, utan lämna dessa vid en senare begäran.
Välj ett jobb för att visa detaljer