Arken Zoo är en rikstäckande kedja inom zoobutiksbranschen som driver franchise och centralägda butiker. Företaget har vuxit snabbt de senaste åren och vi fortsätter att expandera och varumärket Arken Zoo stärks kontinuerligt. I våra butiker har vi ett noga utvalt sortiment till många olika typer av husdjur. Vi älskar djur och våra kärnvärden är kärlek, kunskap och kvalitet. Om anställningen Du erbjuds en anställning vid behov i ett lönsamt och snabbt växande företag. Tjänsten är förlagd till Arken Zoos butik i Femman, Göteborg. - Vikariat, 29 timmar/v med möjlighet att jobba mer vid behov. - Vikariat från aug/sep 2025 till augusti 2026 - Anställningsavtal och lön mm. enligt Handels kollektivavtal. Arbetsuppgifter Tjänsten innebär bland annat: - Att du ger bästa kundservice varje gång du jobbar och att du alltid hjälper kunden till rätt val av produkt. - Att du är en driven säljare som älskar mötet med kunden. - Butiksskötsel, underhåll, uppackning, påfyllning och försäljning - Klippning av klor på hund, katt och smådjur Kvalifikationer Vi söker dig som har en passion för husdjur, särskilt hund och katt. Du ska vara en utpräglad servicemänniska och ha en viss erfarenhet av butiksarbete och försäljning inom detalj- eller dagligvaruhandeln. Djurvårdsutbildning från gymnasiet, djurparker etc. är en merit men inget krav. Så här söker du tjänsten Klicka på "Skicka ansökan", fyll i formuläret och ladda upp dina ansökningshandlingar. Då urvalet sker löpande ser vi gärna att du skickar din ansökan snarast. Observera att tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum. Har du frågor om tjänsten eller ansökningsprocessen, vänligen kontakta butikschef Nathalie Landström på [email protected] Observera att ansökningshandlingar endast kan skickas via "Skicka ansökan"-funktionen. Inskickade ansökningar via e-mail kan ej behandlas. Sista ansökningsdag är 2025-07-31. Välkommen med din ansökan!
Tillsammans utvecklar vi Sahlgrenska Universitetssjukhuset för en hållbar framtid. Vi ställer om hälso- och sjukvården med målet att vara Europas ledande universitetssjukhus 2032. Tillsammans med patienterna arbetar vi för kvalitet, tillgänglighet, patientsäkerhet, forskning, utbildning och innovation – i ett sammanhållet hälso- och sjukvårdssystem i Västra Götalandsregionen. Vår vision och våra mål tar sikte mot en vård av yttersta kvalitet, där patienten alltid är i fokus. Vi erbjuder hälso- och sjukvård lokalt och regionalt, men också högspecialiserad vård till patienter i hela landet och utomlands. Våra medarbetare är vår styrka och de bidrar i kunskapsutbyten nationellt och internationellt. Med digitala verktyg och nya arbetssätt kan vi förenkla vardagen på sjukhuset och erbjuda en modern, tillgänglig och effektiv vård av högsta kvalitet. Vill du vara med och bidra till en obesitasvård i toppklass? Till Regionalt Obesitascentrum söker vi nu dig som är specialistläkare i barn- och ungdomsmedicin med kompetens eller intresse inom obesitas. Drottning Silvias barnsjukhus är ett av Nordens största med ett brett utbud av högspecialiserad vård. Sektorn för pediatrisk diabetologi och endokrinologi samt Regionalt obesitascentrum är en del av verksamhet Barnmedicin. Här bedriver vi läns-, regional- och nationell högspecialiserad vård (NHV). Regionalt obesitascentrum är en av landets ledande obesitasmottagningar där tar vi emot barn och ungdomar som har obesitas, BMI över 30 med allvarlig samsjuklighet, BMI 40 eller syndromobesitas. I första hand arbetar vi med de patienter som behöver kirurgisk eller medicinsk behandling samt barn med olika syndrom eller tumörer. Vi arbetar även tätt med barndiabetesmottagningen vad gäller barn med typ 2 diabetes. Vi arbetar i ett specialiserat multidisciplinärt team bestående av sjuksköterska, läkare, dietist, psykolog, kurator, fysioterapeut och administratör. Vi bedriver forskning och har ett flertal pågående studier med både nationell- och internationell inriktning. Arbetsuppgifter Som läkare hos oss blir du en del av vårt team. Vi har ett gott samarbetsklimat och ger tillsammans ett tryggt och professionellt stöd till våra patienter och deras familjer. I arbetsuppgifterna ingår att utreda, diagnostisera, behandla och följa patienter. Det innefattar också information och rådgivning till patienter och deras föräldrar. I mån av intresse och möjlighet går det även att tjänstgöra på vår diabetesmottagning eller på endokrinmottagningen eller andra enheter på Drottning Silvias Barnsjukhus. I tjänsten ingår att delta i jourtjänstgöringen på barnsjukhuset, där upplägget kan variera utifrån kvalifikationer, och erfarenhet. Vi erbjuder kontinuerlig kompetensutveckling med goda möjligheter att delta i nationella och internationella konferenser och kongresser. Kvalifikationer Vi söker dig som har svensk läkarlegitimation och är specialistläkare i barn- och ungdomsmedicin, med erfarenhet eller intresse av barnobesitas. Det är meriterande om du har tidigare erfarenhet av arbete inom detta område. För att vi ska kunna erbjuda våra patienter god och säker vård är det viktigt att våra medarbetare har god förmåga att kommunicera på svenska och kan göra sig förstådda i skrift. Din språknivå bör som lägst vara C1 (enligt Gemensam Europeisk Referensram för språk). Vi tror att du som börjar som läkare hos oss är trygg i dig själv och kan skapa förtroende och erbjuda ett bra stöd för patienterna och deras föräldrar. Det är också viktigt att du kan kommunicera och förmedla information på ett tydligt sätt. Hos oss ingår du i ett team och vi tror att du trivs med detta och har lätt för att samarbeta. Du har inga problem att själv planera och löpande göra prioriteringar i ditt arbete. Vi hoppas att du vill vara med och tillsammans med oss utveckla vår högspecialiserade obesitasvård för barn och ungdomar! Välkommen med din ansökan! Möt några av våra medarbetare - Sahlgrenska Universitetssjukhuset Vid eventuell rekrytering av sjuksköterskor/läkare med utländsk legitimation/specialistbevis föregås den aktuella tjänsten av process för att uppfylla kraven för svensk legitimation/specialistbevis. Om Västra Götalandsregionen Västra Götalandsregionen finns till för människorna i Västra Götaland. Vi ser till att det finns god hälso- och sjukvård för alla. Vi arbetar för en hållbar utveckling och tillväxt, bra miljö, förbättrad folkhälsa, ett rikt kulturliv och goda kommunikationer i hela Västra Götaland. Västra Götalandsregionen arbetar aktivt för att digitalisera fler arbetssätt. För att vara en del av den digitala omvandlingen har du med dig grundläggande färdigheter och kan använda digitala verktyg och tjänster. Du kan söka information, kommunicera, interagera digitalt, är riskmedveten och har motivation att delta i utvecklingen för att lära nytt. Västra Götalandsregionen krigsplacerar alla tillsvidareanställda medarbetare. Vill du veta mer om Västra Götalandsregionen kan du besöka vår introduktion till nya medarbetare på länken https://www.vgregion.se/introduktion. Du kan även läsa mer i presentation om https://mellanarkiv-offentlig.vgregion.se/alfresco/s/archive/stream/public/v1/source/available/sofia/rs4011-467070786-672/surrogate. Ansökan Västra Götalandsregionen ser helst att du registrerar din ansökan via rekryteringssystemet. Om du som sökande har frågor om den utannonserade tjänsten eller av särskilda och speciella skäl inte kan registrera dina uppgifter i ett offentligt system - kontakta kontaktperson för respektive annons. Till bemannings-, förmedlings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare: Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings-, förmedlings- och rekryteringsföretag samt andra externa aktörer och försäljare av ytterligare jobbannonser. Västra Götalandsregionen har upphandlade avtal.
Arken Zoo är en rikstäckande kedja inom zoobutiksbranschen som driver franchise och centralägda butiker. Företaget har vuxit snabbt de senaste åren och vi fortsätter att expandera och varumärket Arken Zoo stärks kontinuerligt. I våra butiker har vi ett noga utvalt sortiment till många olika typer av husdjur. Vi älskar djur och våra kärnvärden är kärlek, kunskap och kvalitet. Om anställningen Du erbjuds en tillsvidareanställning på deltid i ett lönsamt och snabbt växande företag. Tjänsten är förlagd till Arken Zoos butik Femman, Göteborg. - Tjänsten är på deltid, 15h/vecka. Tjänsten inleds med 6 månaders provanställning. - Anställningsavtal och lön mm. enligt Handels kollektivavtal. - Arbetstider, dag, kväll och helg efter schema. - Tillträde Aug/sep Arbetsuppgifter Tjänsten innebär bland annat: - Att du ger bästa kundservice varje gång du jobbar och att alltid hjälpa kunden till rätt val av produkt. - Att du är en driven säljare som älskar mötet med kunden. - Butiksskötsel, underhåll, uppackning, påfyllning och försäljning. - Klippning av klor på hund, katt och smådjur Kvalifikationer Vi söker dig som har en passion för husdjur, särskilt hund och katt. Du ska vara en utpräglad servicemänniska och ha en viss erfarenhet av butiksarbete och försäljning inom detalj- eller dagligvaruhandeln. Djurvårdsutbildning från gymnasiet, djurparker etc. är en merit men inget krav. Så här söker du tjänsten Klicka på "Skicka ansökan", fyll i formuläret och ladda upp dina ansökningshandlingar. Då urvalet sker löpande ser vi gärna att du skickar din ansökan snarast. Observera att tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum. Har du frågor om tjänsten eller ansökningsprocessen, vänligen kontakta butikschef Nathalie Landström på [email protected] Observera att ansökningshandlingar endast kan skickas via "Skicka ansökan"-funktionen. Inskickade ansökningar via e-mail kan ej behandlas. Sista ansökningsdag är 2025-07-31 Välkommen med din ansökan!
We are seeking a Research Specialist to join the Division of Electric Power Engineering at Chalmers University of Technology. The position focuses on supporting research activities across a wide spectrum of topics related to the control, modelling, and experimental validation of power-electronics-rich and digitalised electric-energy infrastructures. Emphasis is placed on method development, laboratory work, and collaboration within ongoing projects. The role is part of a strategic initiative in a rapidly expanding research area. As a member of the Power Electronics Group you will contribute through hands-on technical work, experimental campaigns, and cross-disciplinary teamwork that accelerates the transition to sustainable, resilient electric-energy systems. Work duties As Research Specialist, your tasks will include: • Suppporting research activities through experimental work, model development, and technical analysis. • Participating in project meetings and assisting in the reporting of results to internal and external partners. • Supporting the power electronics group in research planning and execution. • Assisting with the preparation of grant applications and project documentation.Contributing to the development and maintenance of laboratory setups and experimental methods. Qualifications To be considered for the position, you should have: • A PhD in electric power engineering, preferably with specialization in control of grid-connected converters and/or system stability. • Strong analytical and mathematical skills, particularly within small-signal modelling and analysis. • Documented laboratory experience, including experimental validation of converter control and system behaviour. • Experience in collaborative research projects and in presenting results to both academic and industrial audiences. • Contributing to scientific publications in relevant journals (e.g. IEEE Transactions) • Documented experience writing or supporting grant applications. • Fluency in English, both written and spoken. Merits: • Experience with international collaborations, industrial research engagement, or utilization of research results. • Familiarity with research infrastructure and tools for power electronics testing. The Division of Electric Power Engineering You will be part of the Division of Electric Power Engineering (EPE), which includes a broad team of PhD students, postdocs, and senior researchers. The group specializing in power electronics in power systems is well established and recognized nationally and internationally. Our research spans a range of application areas, such as: • Control strategies for power converters • Small-signal and frequency-domain analysis • Power system dynamics and stability • Integration of renewable energy sources • Laboratory-based validation and testing Our projects are primarily externally funded and often carried out in close collaboration with industry and public stakeholders. Terms of employment Permanent, full-time position. What we offer Chalmers provides a cultivating and inspiring working environment in the coastal city of Gothenburg. Read more about working at Chalmers and our benefits for employees. Chalmers aims to actively improve our gender balance. We work broadly with equality projects, for example the GENIE Initiative on gender equality for excellence. Equality and diversity are substantial foundations in all activities at Chalmers. How to apply The application should be attached as PDF files, as below: CV Personal letter Other documents (optional): • Copies of completed education, grades etc. Two references that we can contact should be provided at a possible interview. Please use the button at the bottom of the page to reach the application form. We do not accept applications sent by email. Application deadline: 31 July, 2025 For questions, please contact: Professor Massimo Bongiorno, EPE [email protected] +46 31 772 1631 *** Chalmers declines to consider all offers of further announcement publishing or other types of support for the recruiting process in connection with this position. *** Chalmers University of Technology in Gothenburg conducts research and education in technology and natural sciences at a high international level. The university has 3100 employees and 10,000 students, and offers education in engineering, science, shipping and architecture. With scientific excellence as a basis, Chalmers promotes knowledge and technical solutions for a sustainable world. Through global commitment and entrepreneurship, we foster an innovative spirit, in close collaboration with wider society. Chalmers was founded in 1829 and has the same motto today as it did then: Avancez – forward.
Biljardpalatset söker nu efter flera utåtriktade bartendrar som vill gå vidare i sin karriär till en av Göteborgs mest mångsidiga och nördiga krogar. Vi söker dig som arbetar bra i team och drivs av att ge både kollegor och gäster en magisk kväll! Som en kollega på Biljardpalatset har du inte en fast station utan du ska ha viljan att arbeta där det just för stunden krävs. Att du har en grundkunskap i både bar och restaurang är ett krav - allt annat nördigt lär vi dig längs med vägen. Våra kylar är knôkade med öl, vinlistan innehåller över 200 rader och spritskåpet har ett oväntat djup! Sånt är ju kul men du uppskattar också struktur och har en stark strävan mot att vilja ta din arbetsplats framåt och förstår vikten av ekonomi. Biljardpalatset har hög målsättning när det gäller kvalité och utveckling och här vill vi att alla bidrar med just det de kan. Du har en stark personlighet som du vågar släppa ut medan du arbetar. Vi har redan idag stor kompetens hos våra bartendrar där du får stor hjälp i ditt arbete från din första dag. Vi söker någon som vill stötta upp på helger och vardagar och för rätt person finns det även fler dagar då vi har öppet alla dagar i veckan. Som arbetsplats är vi en av Göteborgs mest besökta krogar och vi kan erbjuda en trygg arbetsplats men framförallt kommer du till en arbetsplats som arbetar med "glädje" och "kvalité" som ledord.
Arbetsuppgifter Har du tidigare arbetat med internationella transporter och söker nästa steg i din speditörskarriär? Just nu söker vi en noggrann och kommunikativ person med erfarenhet av sjöspedition till ett framtida uppdrag hos en global aktör som sätter struktur, kvalitet och kundnöjdhet i första rummet?. Tjänsten utgår från Göteborg och passar dig som är lösningsorienterad, organiserad och trivs med att arbeta i en internationell miljö. Om tjänsten I rollen som sjöspeditör arbetar du med att planera, boka och följa upp sjötransporter – både export och import. Du har ett helhetsansvar för sändningarna, vilket innebär nära kontakt med kunder, rederier, agenter och tullmyndigheter. Du följer upp varje steg i processen, ser till att alla dokumentationer är i ordning och håller kunden uppdaterad om eventuella avvikelser i leveransflödet. Uppdraget kan komma att inledas som konsultlösning genom oss, med goda chanser till övertag av kundföretaget. För rätt kandidat kan även direktrekrytering bli aktuellt. Exempel på arbetsuppgifter: -Sjöbokningar och lastplanering i samråd med rederier -Koordinering av transportkedjan från avsändare till mottagare -Kommunikation med speditörer, terminaler, tullombud och slutkund -Administration kring tulldokument, fraktsedlar och fakturering -Säkerställande av att leveranser sker enligt avtal och tidsramar Din profil Vi söker dig som: -Har tidigare erfarenhet av sjöfrakt, antingen inom export eller import -Talar och skriver obehindrat på svenska och engelska -Är van att hantera flera ärenden samtidigt utan att tappa struktur -Har god systemvana, gärna inom speditörs- eller affärssystem -Trivs i en roll där kundservice, noggrannhet och effektiv kommunikation står i fokus Meriterande: -Tidigare arbete inom både import och export -Erfarenhet från speditionsföretag eller rederi -Kunskap om Incoterms, tullhantering och containerlogistik Vad vi erbjuder: -Ett spännande uppdrag hos en aktör med global räckvidd -Möjlighet att utvecklas inom en framtidsbransch -Kollektivavtal och konkurrenskraftiga villkor -Stöttning från erfarna kollegor och handledning vid start ?? Redo för en ny riktning i karriären? Ansök redan idag – urval sker löpande. Har du frågor om rollen eller processen? Hör gärna av dig!
Just nu söker Lernia dig som vill ta dig an ett längre extrajobb på Volvo Cars - vi anställer löpande efter behov. Fördelen med att vara anställd hos oss är att du får trygghet och stabilitet samtidigt som dina arbetsdagar präglas av en stark laganda där ni arbetar tillsammans för att producera framtidens bilar. Välkommen med din ansökan! Vi söker både montörer och truckförare till Volvo Cars. Ange vilken tjänst du är intresserad av i urvalsfrågorna. Om uppdraget • Start: Omgående • Anställningsform: Visstid studerande / visstid extra arbete • Plats: Göteborg, Torslanda Tillgängliga skift • 06:30-08:30, 5 dagar i veckan - måndag till fredag eller • 13:18-15:18, 5 dagar i veckan - måndag till fredag • Längre dagar, andra skift och tider kan också bli aktuella beroende på behov. • • Om tjänsten Du kommer att arbeta antingen två timmar under morgonen eller två timmar under eftermiddagen, måndag till fredag, för att täcka upp för ordinarie personal. De flesta som har detta upplägget jobbar fler timmar, utöver de tider man utgår från, dock inget vi kan garantera. Vi ser denna tjänsten som långsiktig och därav så värdesätter vi att du har en annan deltidssysselsättning om minst 50 % en längre period. Upplägget är perfekt för dig som pluggar eller har annan flexibel sysselsättning. Du får en stabil extrainkomst och ett starkt varumärke som kommer stärka ditt CV inför avslutande studier. Givetvis har man goda arbetsvillkor, bra ledarskap och god arbetsmiljö under tiden som Lernia-konsult! Om arbetsuppgifterna Som montör arbetar du vid ett löpande band och utför olika moment på fordonen. Det är ett fysiskt jobb där du står upp under hela passet och arbetar med händerna. Uppgifterna ska utföras noggrant och enligt specifikationer, utan avvikelser. Som truckförare ansvarar du främst för att leverera material till det löpande bandet inom en viss tidsram. Du kan få köra olika typer av truckar, så det är viktigt att vara snabblärd och flexibel. Du är också öppen för att utföra andra praktiska uppgifter, som orderplockning. Om dig Det är viktigt att du trivs att arbeta i en fysiskt krävande miljö. Vidare har du ett högt kvalitétstänk, är strukturerad och flexibel. Arbetet ställer krav på att utföra momenten inom en viss tidsram, så det är en fördel om du gillar att arbeta praktiskt i ett högt tempo. För att jobba extra krävs att du har: • En sysselsättning på minst 50 % (t.ex. studier eller annat arbete). • Lägst godkänt (eller lägst E) i följande gymnasieämnen: Matematik a/1, Samhällskunskap a/1, Svenska/svenska som andraspråk a/1 och Engelska a/5. • Goda kunskaper i svenska språket, i både tal och skrift. • B-körkort (Truckförare) Viktigt att din ansökan innehåller alla dokument (se tre punkterna ovan) för att vi ska kunna göra en rättvis bedömning. Meriterande • Truckkort (A1-4, B1-4, D1 TLP10) Som en av oss Som anställd bemanningskonsult hos oss får du alltid en marknadsmässig lön, semester, pensionsavsättning, försäkringar och anslutning till vårt kollektivavtal. Vi vill att du ska må bra hos oss så självklart erbjuder vi våra konsulter friskvårdsbidrag och företagshälsovård. I detta uppdrag får du möjlighet att köpa ett rabatterat gymkort på SATS, som ligger nära Volvo Cars. Under din anställning har du en konsultchef som ansvarar för ditt uppdrag, stöttar och utvecklar dig i din yrkesroll och ser till att du trivs på din arbetsplats. Såhär beskriver våra nuvarande konsulter jobbet på Volvo Cars: • Bra kollegor och sammanhållning • Varierande arbetsuppgifter • Man är aktiv • Stark gemenskap • Bra lagledare • Utvecklingsmöjligheter • Bra balans mellan arbete och fritid • • Om Lernia Lernia är ett av Sveriges ledande bemannings- och rekryteringsföretag och finns över hela landet. Med vårt omfattande nätverk erbjuder vi spännande jobb hos attraktiva arbetsgivare och varumärken som hjälper dig att utveckla din kompetens och karriär, både på lång och kort sikt. Hur du söker tjänsten För att söka tjänsten, scrolla ner till ansökningsformuläret nedan, svara på frågorna och bifoga ditt senaste CV, giltig legitimation, studieintyg och gymnasiebetyg. Vi intervjuar löpande, så skicka in din ansökan så snart som möjligt! Skulle du behöva komplettera din ansökan eller har övriga frågor om processen så ber vi dig maila till [email protected]. Observera att vi inte tar emot ansökningar via e-post. På grund av hög mailvolym kan svarstiden ibland vara något längre än vanligt.
Har du ett analytiskt öga, god förståelse för ekonomi och trivs i en roll där du får arbeta nära verksamheten? Vi söker nu en självgående och affärsdriven Unit Controller till ett välrenommerat industriföretag i Falkenberg. Om rollen Som Unit Controller får du en nyckelroll i att säkerställa kostnadseffektivitet i såväl produktion som distribution. Du arbetar proaktivt med analys av kostnadsdrivare, uppföljning av budgetavvikelser och KPI:er, både finansiella och icke-finansiella. Du kommer att: • Följa upp och analysera utfall mot budget • Identifiera förbättringsområden och effektivisera processer • Arbeta nära andra avdelningar och kommunicera resultat och insikter • Stötta verksamheten i frågor kring COGS (Cost of Goods Sold) • Bidra till strategiska beslut genom finansiell rapportering och analys Vi söker dig som har: • 3–5 års erfarenhet av liknande controllerroll • Mycket goda kunskaper i Excel • Erfarenhet av budget, prognos, analys och bokslut • Förmåga att ta egna initiativ och driva arbetet framåt • Flytande svenska och engelska i tal och skrift Placeringsort & omfattning Tjänsten är placerad i Falkenberg och vi ser gärna att du är på plats varje dag under introduktionsperioden. Viss möjlighet till distansarbete finns efter överenskommelse. • Start: 15 september 2025 • Omfattning: 100 % i 6 månader (med god möjlighet till förlängning) Kontaktuppgifter Har du frågor är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryterare Jemima Hammarström via e-post: [email protected]. Om din fråga rör registrering, var god kontakta Adeccos Kandidatsupport via e-post: [email protected]. • Observera att vi ej tar emot ansökningar via mail. Vänligen använd ansökningsformuläret på vår webbplats för att skicka in din ansökan! • Välkommen med din ansökan!
Vi skapar framtiden i Göteborg – en lektion i taget Varje vardag möts tusentals barn och unga i våra skolor – med dem formar vi framtidens Göteborg. I grundskoleförvaltningen är vi 10 000 engagerade medarbetare som jobbar tillsammans för att alla elever ska få lyckas och växa, oavsett bakgrund eller förutsättningar. Du har en viktig roll i att skapa en likvärdig skola med hög kvalitet, där du både får utvecklas och utveckla verksamheten. Du bygger kunskap, gemenskap och framtidstro tillsammans med dina kollegor. Hos oss får du vara med och göra skillnad – på riktigt. Göteborgs grundskoleförvaltning ansvarar för stadens närmare 140 kommunala skolor, från förskoleklass till årskurs 9, anpassad grundskola, fritidshem och Kulturskola. Välkommen att arbeta nära skogen, staden eller havet. Vi är Göteborg. ARBETSUPPGIFTER Vi på Sannaskolan söker en legitimerad lärare med behörighet att undervisa åk 7-9 i matematik, NO och teknik. Tjänsten är en tidsbegränsad anställning under höstterminen. Omfattningen är 100%. Tillsammans med en kollega kommer du också vara mentor för en klass i årskurs 8. Vi har en duktig och engagerad personalgrupp. På Sannaskolan arbetar vi i arbetslag och har ett förhållningssätt som utgår från den evidensbaserade modellen PALS. Sannaskolan är en 7-9-skola med ca 570 elever och drygt 60 medarbetare. Skolan ligger i Majorna och våra lokaler har nyligen renoverats färdigt. Skolan leds av en rektor och två biträdande rektorer. På skolan finns bland annat en skolpsykolog, kurator, skolsköterska samt specialpedagoger och speciallärare. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som är legitimerad lärare åk 7-9 med behörighet att undervisa i matematik, NO och teknik. Vi söker dig som: > har goda ämneskunskaper och är duktig på att undervisa. > är en aktiv kollega som bidrar till hela skolans verksamhet. > är trygg i din ledarroll som lärare och mentor. > har ett stort engagemang, är lyhörd och flexibel i mötet med eleverna. > är en duktig och hjälpsam kollega och som tycker om att ha roligt på arbetet! Personliga kompetenser: Som person är du trygg i din lärarroll och kan balansera krav som ställs på dig. Du har god förståelse för hur individer tar till sig kunskap och deras olika förutsättningar. Du anpassar sättet att förmedla ditt budskap till mottagaren och uppmuntrar till dialog, delaktighet och engagemang. Du är flexibel och kan snabbt ändra ditt förhållningssätt och ser möjligheter i förändringar. Slutligen är du en lyhörd kollega som är uppmärksam och öppen för att förstå andra människors behov, känslor och åsikter. Välkommen med din ansökan till oss! Intervjuer sker löpande under ansökningstiden. ÖVRIGT I denna rekryteringsprocess används urvalsfrågor som ett verktyg för att göra ett första urval. Det innebär att du inte ska bifoga ett personligt brev. Som anställd i vår förvaltning erbjuds du bland annat friskvårdsbidrag, cykelförmån och medarbetarstöd. Enligt Skollagen ska utdrag ur polisens belastningsregister uppvisas av personer innan de anställs inom förskoleverksamhet, skola och skolbarnomsorg. Detta beställer du på Polisens hemsida. Inför denna rekrytering har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och därför undanber vi oss ytterligare erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- och rekryteringshjälp. Vi tar endast emot ansökningar via vårt rekryteringssystem i enlighet med GDPR.
Vi söker en driven och engagerad orderadministratör/innesäljare för att förstärka reservdelsavdelningen på Carrier AB. Konsultuppdraget är på 60% med start 1 augusti och sträcker sig fram till början av november. Vår kund verkar inom luftkonditionering och luftvärmepumpar för industrier och företag och är marknadsledande inom sitt område. Nu ska de byta IT-system och behöver förstärkning då ordinarie personal går utbildningar och engagerar sig i systembytet. Dina arbetsuppgifter: * Ta emot beställningar och beställa reservdelar via både mail och telefon * Skriva och skicka offerter * Följa upp offerter i ERP-systemet Pyramid * Hantera kundförfrågningar och ge teknisk information samt samarbeta med tekniker och installatörer ute på fältet Vi söker dig som har: * Erfarenhet av att ta emot förfrågningar och arbeta med ERP-system, gärna Pyramid * Erfarenhet av att arbeta i Teams, Excel och Pyramid * Teknisk förståelse och kunskap om tekniska produkter är meriterande * God kommunikationsförmåga och kundfokus Som person är du: * Effektiv och strukturerad * Serviceinriktad - du har ett genuint intresse för att hjälpa andra * Kommunikativ - du utrycker dig väl på både svenska och engelska Sök tjänsten idag Varmt välkommen med din ansökan genom att registrera din cv. Vid frågor är du välkommen att kontakta konsultchef Malin Ring på [email protected] Erbjudande Manpower är Sveriges största bemanningsföretag med många av landets mest populära arbetsgivare som kunder. Som konsult hos oss har du en personlig kontaktperson som vet vad du kan och vill, och hittar rätt uppdrag för just dig. Rent formellt bygger en anställning hos oss på samma lagar och regler som på den övriga arbetsmarknaden. Vi har kollektivavtal, med allt vad det innebär vad gäller försäkringar, tjänstepension och fackliga relationer. Som konsult erbjuds du även friskvårdsbidrag samt utöver det får alla Manpowers anställda fri tillgång till över ett flertal interaktiva utbildningar via vår e-learningportal PowerYOU.
Välj ett jobb för att visa detaljer