Om rollen Vi söker erfarna utvecklare för att arbeta med kommunikation mellan fordon och andra system. I huvudsak inom backend, men även inom frontend. Vi och våra kunder jobbar med Java, SpringBoot och cloudbaserad infrastruktur, företrädesvis AWS, samt övrig modern stack inom connectivity. Om dig Du är en kommunikativ lagspelare, med en stark drivkraft att alltid leverera. Självklart brinner du för utveckling och har både relevant utbildning och erfarenhet. Krav: Minst fem års professionell och relevant erfarenhet/tech stack Minst bachelor inom Computer Science eller IT/SW development Du gillar friheten och möjligheterna som ges i rollen som konsult Du sätter värde på en kultur som präglas av ärlighet, transparens och omsorg om människor Har du erfarenhet av frontend arbete med Typescript och Javascript frameworks är det ett plus. Om Explipro Vi är ett IT-konsultbolag med en stark position inom Mobility & Connectivity. Vi jobbar med allt från fjärrkontrollerade fordonstjänster, stöldspårning, fordonsstatus och förarfunktionalitet, till säkra molntjänster och robust molninfrastruktur. Explipro grundades 2012 och vi är idag cirka 30 anställda. Vårt team har en senior och internationell profil. Hjälpsamhet och enkelhet är värden vi sätter högt, det genomsyrar hur vi arbetar och kommunicerar. Det är viktigt för oss att du delar våra värderingar och att du bidrar till vår företagskultur. Vi är ett gäng som vill väl och har en genuin omsorg om varandra. Våra medarbetare och kunder bekräftar att vi lever som vi lär oss, vilket gör oss både stolta och glada. Genom Netgroup tillhör vi en konstellation av specialistbolag med ramavtal hos alla de större bolagen inom området. Detta innebär att vi är nära våra kunder och att vi är med i de senaste projekten, både inhouse på vårt kontor och onsite hos kunden. Varför jobba på Explipro? Kanske är allt redan sagt. Kom till oss om du vill ha en fortsatt bra karriärutveckling, jobba med högteknologisk utveckling ihop med våra kunder inom mobility, och inte minst finnas i en trygg miljö med god stämning och en fin omsorg om alla medarbetare. Hos oss finns du i en internationell miljö med ett härligt gäng som stöttar varandra och har kul tillsammans! Vi har konkurrenskraftig lön, både fast eller rörlig. Du väljer utifrån vad som passar dig bäst! Under rekryteringsprocessen får du chans att prata med våra medarbetare om hur det är att arbeta som konsult på Explipro.
Har du erfarenhet av kemiskt laboratoriearbete från studierna och är redo att ta ditt första eller nästa steg i karriären? Söker du en dynamisk miljö där du arbetar i flera projekt i nära samarbete med andra kollegor? Hos Essity får du möjlighet att utveckla dina kunskaper genom att arbeta med välkända varumärken i en global organisation! Om tjänsten Det här är ett konsultuppdrag på heltid som varar i minst sex månader. Du blir anställd av Bravura och arbetar som konsult hos Essity. Det finns möjligheter till förlängning av uppdraget. Om företaget Essity är ett globalt ledande bolag inom hygien och hälsa som gör vardagen bättre för miljontals människor världen över. Med innovativa och hållbara produkter sätter de standarden för framtidens hygien- och hälsolösningar. Essity finns i cirka 150 länder och har omkring 36 000 medarbetare som tillsammans driver utvecklingen framåt. Tjänsten är placerad på Essitys kontor i centrala Mölndal, där forskning, utveckling och hållbarhet står i fokus. Arbetsuppgifter Som laboratorieingenjör har du en vardag med både praktiska utmaningar och teoretiskt arbete. Du kommer vara den som planerar och utför labbtester på framtidens produkter samt presenterar och analyserar resultatet. Ungefär hälften av din tid kommer att spenderas i laboratoriet och med analyser, där den andra halvan ägnas åt att skriva rapporter och analyserar data. Som ny erbjuds du en gedigen introduktion där du deltar i projekt för att lära dig de olika metoderna, samtidigt som du samarbetar nära andra laboratorieingenjörer. Avdelningen har regelbundna möten och ett tätt samarbete mellan kollegorna, både i det dagliga arbetet och under olika projekt. Planera och utföra labbtester Statistiska beräkningar och analys av data Rapportskrivning och presentation av resultat Tätt samarbete med kollegor Utbildning, erfarenhet och personliga egenskaper Universitet- eller högskoleexamen inom teknik, såsom kemi, materialkemi, biokemi eller textil Erfarenhet av laboratoriearbete och statistisk analys Du talar och skriver obehindrat på svenska och engelska Vi tror att du som söker tjänsten är en person som trivs med att variera det teoretiska och komplexa arbetet med praktiskt laboratoriearbete. Du är framåt, nyfiken och trivs i en dynamisk miljö, där du snabbt kan ändra ditt förhållningssätt och se lösningar. Vidare är du noggrann och värdesätter en hög kvalitetsstandard och har förmågan att skapa och upprätthålla din struktur i arbetet. Vi tror också att du trivs du i en miljö där du i hög grad planerar ditt dagliga arbete samt dina projekt och att du motiveras av att driva ditt arbete framåt. Då avdelningen har ett tätt samarbete är du också en person som har förmåga och intresse av att samarbeta med andra. Övrig information Start: Omgående Plats: Mölndal Lön: Enligt överenskommelse Vi använder en kompetensbaserad metodik i alla rekryteringsprocesser för att säkerställa fördomsfria urval. Vi jobbar också med löpande urval, vilket innebär att vi tar ner annonsen när tillräckligt många kandidater har ansökt. Om du blir aktuell för tjänsten kommer vi att kontakta dig för en första telefonintervju. Oavsett om du går vidare i processen eller inte så kommer du att få återkoppling på din ansökan. Har du frågor om tjänsten eller kring din ansökan är du välkommen att kontakta vår support genom att maila till [email protected] eller ringa till nummer 010-171 47 10 så hjälper vi dig. Ange vilken tjänst det gäller. Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan! #Nextgen
Om tjänsten Vi söker nu receptionister för extra arbete och för längre vikariat under sommarn. Är du en servicestjärna som är intresserad av att kombinera dina studier eller annan huvudsaklig sysselsättning med ett socialt och roligt extrajobb? Då har vi en utvecklande och en rolig tjänst för dig! Vi bemannar både fastighetsreceptioner och moderna co-working arenor i Göteborg med omnejd. Den här rollen passar dig som har tidigare erfarenhet av service och reception, är prestigelös och har god administrativ förmåga. För våra uppdrag kommer man att ha stor möjlighet att själv påverka sitt arbetsschema utifrån sitt privata schema, och för rätt person finns det goda möjligheter till vidare utveckling. Receptions arbete är framförallt förlagt till arbete under dagtid. Dina arbetsuppgifter kan till exempel bestå av att: Välkomna medlemmar, kunder och medarbetare Ta hand om konferenser och frukost Ha kontakt med leverantörer Arbeta administrativt i affärs -& bokningssystem Post- och fakturahantering samt bud Bokningar och beställningar Agera mood manager och ta hand om såväl besökare som medarbetare Ansvara för konferensrum och fika på kontoret Dela ut accesser Vidare ingår diverse administrativa sysslor, exempelvis utfärdande av nyckelbrickor för nyanställda och besökare. En av de viktigaste delarna är att du ser till att alla besökare, interna som externa, får ett professionellt och trevligtbemötande och att receptionen alltid är en välkomnande och trevlig plats. Vi söker dig som: Har ett intresse för service och att leverera kvalitet Gärna har erfarenhet av konferens Är social, utåtriktad och har lätt för att ta kontakt med människor Har en positiv attityd, är ödmjuk, flexibel och prestigelös. En förebild helt enkelt Gillar att jobba i team och att ständigt utvecklas Har en annan huvudsaklig sysselsättning (studier, annat arbete etc.) Talar och skriver obehindrat på svenska och engelska I den här rekryteringsprocessen kommer vi lägga stor vikt på din personliga lämplighet. Motivera väl i din ansökan varför just du passar för rollen – både erfarenhets- och personlighetsmässigt Om oss Carotte Staff är bemanningsföretaget inom Carotte Group som hjälper våra kunder med allt från nyckelpositioner och andra tjänster på heltid till korta deltids uppdrag. Vi skräddarsyr uppdragen efter våra kunders behov och drivs av att förstå varje kunds specifika behov på djupet. Carotte Staff är specialiserade på roller inom servicebranschen och besöksnäringen med fokus på personal inom hotell, reception, konferens och event. Vårt moderbolag Carotte har över 40 års erfarenhet av att arbeta med service och vi har under åren blivit experter på att rekrytera och utbilda personal som alltid gör det lilla extra. Övrig information Start: Omgående Omfattning: Extra vid behov Lön: Timlön Placering: Göteborg Sök tjänsten genom att klicka på "Jag vill ansöka!". Vi tar inte emot ansökningar via mejl men om du har några frågor eller funderingar tveka inte på att mejla ansvarig rekryterare.
At PowerCell Group, we believe that renewable energy must be made available to everyone. And that’s exactly what hydrogen fuel cells can do. We design, develop, and manufacture cutting-edge hydrogen-electric fuel cells and systems for aviation, marine, stationary, and heavy-duty applications. Our fuel cell technology offers unmatched power density, with only water and heat as emissions. From our headquarters in Gothenburg, over 150 passionate innovators work daily to deliver fossil-free solutions to customers across the globe. We’re looking for a down-to-earth creative to join our marketing team, to help elevate our brand and support our sales team. In this role, you’ll have the exciting opportunity to bring fresh ideas to the table, shape visually compelling brand experiences, marketing campaigns and sales material. What You’ll Do: Lead the creative direction and coordination for exhibitions, B2B marketing campaigns and promotional materials. Develop and produce creative assets and marketing ideas. Collaborate closely with internal teams (sales, product teams) and external vendors to ensure seamless execution. Translate branding strategies into effective marketing plans and creative concepts. Manage multiple projects simultaneously, meeting tight deadlines without compromising quality. What We’re Looking For: Has at least 5 years of relevant work experience. You are well-versed in Adobe Creative Suite (Photoshop, Illustrator, InDesign) and Microsoft Office Suite. Strong project and budget management skills to oversee production. A detail-oriented professional with a strong sense of branding and visual storytelling skills and a sharp eye for detail and precise proofreading. Is structured, self-driven and unpretentious – you enjoy working at both strategic and operational levels. Communicates fluently in Swedish and English. To excel in this role, you’ve likely worked in: Ad agencies with experience of B2B clients. Corporate in-house agency or marketing department. We're in an industry experiencing an exciting technological shift, so you have to be ok with things not always being perfectly streamlined. Embracing change is key, and being adaptable will help us navigate fast-paced projects with a positive, problem-solving attitude.
Har du erfarenhet av kemiskt laboratoriearbete från studierna och är redo att ta ditt första steg i karriären? Söker du en dynamisk miljö där du arbetar i flera projekt i nära samarbete med andra i samma roll? Hos Essity får du möjlighet att utveckla dina kunskaper genom att arbeta med välkända varumärken i en global organisation! Om tjänsten Det här är ett konsultuppdrag på heltid som varar i minst sex månader. Du blir anställd av Bravura och arbetar som konsult hos Essity. Det finns möjligheter till förlängning av uppdraget. Om företaget Essity är ett ledande globalt hygien- och hälsobolag. De ökar människors välbefinnande genom sina produkter och tjänster och arbetar med att på ett hållbart sätt utveckla, producera, marknadsföra och sälja förstklassiga produkter inom hygien och hälsa. Essitys försäljning sker i cirka 150 länder och de har omkring 46 000 medarbetare världen över. Tjänsten är placerad på Essitys kontor i centrala Mölndal. Arbetsuppgifter Som laboratorieingenjör har du en vardag med både praktiska utmaningar och teoretiskt arbete. Du kommer vara den som planerar och utför labbtester på nya produkter samt presenterar och analyserar resultatet. Ungefär hälften av din tid kommer att spenderas i laboratoriet och med analyser, där den andra halvan ägnas åt att skriva rapporter och göra analytiska beräkningar. Som ny erbjuds du en gedigen introduktion där du deltar i projekt för att lära dig de olika metoderna, samtidigt som du samarbetar nära med både juniora och seniora laboratorieingenjörer. Avdelningen har regelbundna möten och ett tätt samarbete mellan kollegorna, både i det dagliga arbetet och under olika projekt. Planera och utföra labbtester på nya produkter Presentera och analysera resultat Varierade projekt och metodiker Tätt samarbete med både juniora och seniora kollegor Utbildning, erfarenhet och personliga egenskaper Universitet- eller högskoleexamen inom kemi eller kemiteknik Erfarenhet av laboratoriearbete Du talar och skriver obehindrat på svenska och engelska Vi tror att du som söker tjänsten är en person som trivs med att variera det abstrakta och komplexa arbetet med praktiskt laboratoriearbete. Du har en öppenhet för förändringar och trivs i en dynamisk miljö, där du snabbt kan ändra ditt förhållningssätt och se utmaningar i förändrade förutsättningar. Vidare är du noggrann och värdesätter en hög kvalitetsstandard och har förmågan att skapa och upprätthålla din struktur i arbetet. Vi tror också att du trivs du i en miljö där du i hög grad planerar ditt dagliga arbete samt dina projekt och att du motiveras av att driva ditt arbete framåt. Då avdelningen har ett tätt samarbete är du också en person som har förmåga och intresse av att samarbeta med andra. Övrig information Start: Omgående Plats: Mölndal Lön: Enligt överenskommelse Vi använder en kompetensbaserad metodik i alla rekryteringsprocesser för att säkerställa fördomsfria urval. Vi jobbar också med löpande urval, vilket innebär att vi tar ner annonsen när tillräckligt många kandidater har ansökt. Om du blir aktuell för tjänsten kommer vi att kontakta dig för en första telefonintervju. Oavsett om du går vidare i processen eller inte så kommer du att få återkoppling på din ansökan. Har du frågor om tjänsten eller kring din ansökan är du välkommen att kontakta vår support genom att maila till [email protected] eller ringa till nummer 010-171 47 10 så hjälper vi dig. Ange vilken tjänst det gäller. Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan! #Nextgen
About FlexLink FlexLink is a leading organization headquartered in Göteborg, Sweden and has operating units in 26 countries and is represented in more than 60. We are a leading provider of high-end solutions to manufacturing industries such as food, beverages, tissues, personal care, pharmaceutical, automotive, batteries and electronics. Our business portfolio encompasses a wide range of innovative solutions in automated production flows, with conveyor design, custom conveyor engineering, and software support to manage the information flows in a production process to match the material movement. Working closely with our global customers, we strive to provide state-of-the-art solutions that deliver production efficiency and enable sustainable manufacturing today and tomorrow. For more detailed information about FlexLink and its comprehensive business landscape, please visit www.flexlink.com. FlexLink is part of Coesia, a group of innovation-based industrial and packaging solutions companies operating globally, headquartered in Bologna, Italy. Coesia operates in 36 countries with 20 different companies and employs over 8,000 people as of 2023. About the role We are now looking for an accountant who will be based in Gothenburg headquarters. As an accountant for Accounts Payable, you will perform all tasks related to A/P, GRIR, account postings, and accounts reconciliations. You will also work on process improvements and system efficiencies. You will have support in your daily tasks from your peers and the accounting team leader but report to the accounting & consolidation manager for the FlexLink Group. Main activities and responsibilities Administrate Accounts Payables and GRIR. Register vendor invoices. Prepare payment files. Re-valuation of currencies. Clearing of balance accounts and accounts reconciliations. Together with the Accounting team finalize the monthly and yearly book close. Developing and improving standardized financial processes within accounts payable. KPI- and performance tracking and other ad-hoc financial analysis. Ensure compliance with tax and accounting rules, group guidelines, and IFRS standards. What you need to be successful We believe you have a background in accounting and accounts payable and a university degree in Business, Economics, Accounting, or equivalent. We also believe that you: Are a self-starter who likes to take your own initiative and likes to work in a team. Are structured, have a result-oriented mindset who works with high quality. Are a team player with strong coordination skills. Strive continuously for improvements, standardizations, and efficiencies. Have interest and experience in process improvements and setting common guidelines across the Group. Have strong communication skills ensuring clear and appropriate communication at multiple organizational levels qualifications. Have solid knowledge of Swedish accounting rules. Have SAP or equivalent experience. Are fluent in Swedish and English. Our Offer Collective agreement (incl. pension contribution) Medical insurance Merit increase (extra salary increase on top of the annual salary revision, based on performance) Wellness allowance 4000kr/year Parental pay ATK (Arbetstidsförkortning) Free onsite parking and great connection by train/tram/bus, etc. Join the team! This is a permanent, full-time position. If you have any questions, feel free to reach out to Matilda Nilsson at [email protected] Kindly note that due to GDPR we will not accept applications via mail. Please use the link to apply via our career site. External agencies are kindly requested not to contact the company regarding this position. Coesia is an equal-opportunity employer and embraces diversity and inclusion.
Har du erfarenhet av arbete inom diagnostik, mekanik och hydraulik? Är du intresserad av att ständigt utvecklas inom olika tekniska områden där ditt arbete är precist? Tamtron söker nu en diagnos- och servicetekniker till teamet som trivs med att resa och som värdesätter frihet under ansvar. Om tjänsten Den här tjänsten är en direktrekrytering vilket innebär att rekryteringsprocessen sker genom Bravura och du anställs direkt hos Tamtron. Om företaget Tamtron är en ledande tillverkare av avancerade vägningssystem för industribranscher som bygg, skog, gruvdrift och logistik. Företaget har sina rötter i Finland och är internationellt erkänt för sina innovativa lösningar som kombinerar precision med användarvänlighet. Tamtron strävar efter att hjälpa företag effektivisera sina processer genom att erbjuda modern teknologi och smarta vägningslösningar, anpassade efter kundernas specifika behov. Som en del av Tamtron får du arbeta med högteknologiska produkter i en dynamisk miljö med fokus på kvalitet och utveckling. Arbetsuppgifter Som resande diagnostekniker/servicetekniker erbjuds du en varierad roll där du arbetar med att diagnostisera, montera samt utföra service och underhåll av fordonsmonterade vågar på avfallsinsamlingsfordon, lastväxlarfordon och liknande. Du felsöker och analyserar vågarna, kontrollerar registreringssystemen och ser till att de fungerar korrekt. Som en del av det arbetet har du kontakt med Tamtrons leverantörer för support, dialoger som sker på engelska. Arbetet innefattar även montering av hydrauliska och lastcellsbaserade vågar samt kringutrustning direkt på fordonen. Ditt arbete är noggrant och tekniskt och du kommer att utvecklas till att bli ackrediterad för att kalibrera vågar. Du ingår i ett team av resande servicetekniker som samarbetar nära supportavdelningen, säljare, produktspecialister och eftermarknadschef för att säkerställa att allt fungerar som det ska. Du arbetar i huvudsak i distriktet Västra Götaland men resor till andra delar i Sverige förekommer vid behov. Uppskattningsvis är det 50-60 övernattningar per år och ibland är du borta en vecka i sträck. Du erbjuds servicebil med hemgaragering, traktamente och reseersättning samt en flexbank där du väljer om du önskar utbetalning eller lediga dagar. Diagnostisering, service och montage av stationära och fordonsmonterade vågar med kringutrustning samt montering av hydrauliska och lastcellsbaserade vågar på sopbilar Precist arbete, på sikt blir ackrediterad i att kalibrera vågar Ingår i team med andra servicetekniker i nära samarbete med supportavdelningen, säljare, produktspecialister och eftermarknadschef Arbetet sker i huvudsak i ett distrikt men arbete i andra områden förekommer vid behov Uppskattningsvis 50-60 övernattningar per år, ibland en vecka i sträck Servicebil med hemgaragering, traktamente, reseersättning och flexbank Utbildning, erfarenhet och personliga egenskaper Avslutad gymnasial utbildning inom relevant område, såsom mekanik eller fordon Erfarenhet av arbete med diagnostikverktyg och relevant programvara Erfarenhet av arbete inom mekanik och hydraulik bestående av installation, service och/eller underhåll B-körkort, det är meriterande med CE-körkort Mycket goda kunskaper i svenska och engelska i både tal och skrift Du som söker är en person som tar ansvar för dina arbetsuppgifter, utförandet av dessa och säkerställer att alla blir slutförda i tid. Du ser värdet av att planera och driva ditt arbete framåt och ber om hjälp när det krävs. Då du förstår vikten av struktur och ordning i ditt arbete är du metodisk, systematisk och planerar uppgifterna innan du sätter igång. I rollen som resande servicetekniker pratar du med många kunder dagligen och du tar gärna första steget till ett samtal. Du har god kommunikativ förmåga, är bekväm med andra människor och känner dig avslappnad i sociala situationer. Övrig information Start: Enligt överenskommelse Plats: Alingsås, Borås, Trollhättan och Göteborg är önskvärt men närliggande orter fungerar också eftersom tjänsten är resande och det är hemgaragering Lön: Enligt överenskommelse Vi använder en kompetensbaserad metodik i alla rekryteringsprocesser för att säkerställa fördomsfria urval. Vi jobbar också med löpande urval, vilket innebär att vi tar ner annonsen när tillräckligt många kandidater har ansökt. Om du blir aktuell för tjänsten kommer vi att kontakta dig för en första telefonintervju. Oavsett om du går vidare i processen eller inte så kommer du att få återkoppling på din ansökan. Har du frågor om tjänsten eller kring din ansökan är du välkommen att kontakta vår support genom att maila till [email protected] eller ringa till nummer 010-171 47 10 så hjälper vi dig. Ange vilken tjänst det gäller. Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan! #Specialist
Vi på Vår Omtanke söker nu flera personliga assistenter som vill arbeta med vår kund i Västra Frölunda, Göteborg! I rollen kommer du göra skillnad i människors liv och tillsammans med oss arbeta efter vår vision – Alla har rätt till ett bra liv. Om tjänsten Är du vaken när andra sover? En 21-årig kille med omfattande rörelsenedsättning söker en personlig assistent för nattpass, främst på helger. Perfekt extrajobb för dig som pluggar, lirar musik, skapar konst eller har något annat på gång om dagarna. Det är viktigt att du talar och förstår svenska mycket bra, då alla instruktioner sägs på svenska. Ett vanligt pass börjar runt 17 och slutar ca 09. Det är vaken natt = full betalning + OB. Jobbet går ut på att finnas där, hjälpa till vid behov och se till att allt rullar. Du gör allt som man behöver muskler till, så som att sila te, borsta tänder, byta ställning och dammsuga. Möjlighet finns också att hoppa in extra vid sjukdom eller ledighet. Du som söker: Är man Ser detaljer, lyssnar noga och lär dig flöden Ingen erfarenhet krävs – du får upplärning på plats Killen tycker om riktigt bistert te, fin choklad, att spela Dungeons & Dragons, djur utan hår, god mat och matlagning, dyr whisky och att se på filmer och serier – både sådant alla andra ser men också riktiga djupdykningar i filmens värld. Det är enbart manuella lyft, så ryggproblem och dylikt undanbedes. Tjänsten börjar med några dagpass för att få kläm på saker och ting. Det finns möjlighet att jobba under sommarlovet. Låter det som något för dig? Skicka in din ansökan! Lön: Fast timlön enligt överenskommelse, övriga ersättningar sker enligt kollektivavtal. Tillträde: Enligt överenskommelse Vad händer nu? Vi ser gärna att du ansöker snarast då vi går igenom urvalet löpande och kan komma att tillsätta tjänsten innan sista ansökningsdag. Din ansökan läses av personal på Vår Omtanke. Vill du veta mer om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta oss! Välkommen med din ansökan!
Har du tidigare arbetslivserfarenhet av flygspedition? Trivs du med att arbeta nära dina kollegor? Vi söker dig som är engagerad, gillar variation och vill arbeta i en internationell miljö i rollen som flygspeditör! Om tjänsten Det här är ett konsultuppdrag på heltid som varar i 6 månader. Du blir anställd av Bravura och arbetar som konsult hos företaget. Det finns möjligheter till förlängning av uppdraget. Om företaget Företaget erbjuder ett brett utbud av tjänster, allt ifrån landtransporter, internationella sjö- och flygfrakter till konsulttjänster inom lager- och logistiklösningar. Medarbetarna är verksamma på många orter runt om i landet. Företaget arbetar aktivt med arbetsmiljö-, jämställdhets- och mångfaldsfrågor och uppmuntrar alla anställda att utvecklas och ta större ansvar. Mer information kring vilket kundföretag det gäller kommer du få ta del av längre fram i rekryteringsprocessen. Arbetsuppgifter I rollen som flygspeditör arbetar du med administration i företagets interna system och har daglig kontakt med både kunder och flygbolag. Tillsammans med ditt team ansvarar ni för hela processen, från bokning till fakturering, och säkerställer att varje flygsändning hanteras smidigt och levereras i tid. Arbetet innefattar bokning, registrering och uppföljning av flygfrakter, samt omfattande mejlhantering och kontakt med olika aktörer. Du blir en del av ett team på 6–8 personer i ett öppet kontorslandskap, där ni samarbetar och stöttar varandra i det dagliga arbetet. Rollen är flexibel och inte bunden till en specifik person per sändning, men du driver vanligtvis dina uppgifter hela vägen till avslut. • Kontakt med kunder och leverantörer • Säkerställa effektiva transporter enligt kundens och produktens krav • Främja kundnöjdhet genom uppföljning Utbildning, erfarenhet och personliga egenskaper • Eftergymnasial utbildning inom spedition eller motsvarande arbetslivserfarenhet • Du har tidigare arbetslivserfarenhet inom flygspedition, gärna export • God dator och systemvana, grundläggande kunskaper i Excel • Du talar och skriver obehindrat på svenska och engelska För att trivas i rollen är du en engagerad och driven person som tycker om att arbeta tillsammans med andra. Du har en stark lagkänsla och värdesätter ett öppet klimat där det är högt i tak. Du uppskattar en trevlig arbetsmiljö och kollegor, och din sociala kompetens gör att du enkelt kan samarbeta och bidra till en positiv stämning på jobbet. Övrig information Start: Enligt överenskommelse Plats: Göteborg Lön: Enligt överenskommelse Vi använder en kompetensbaserad metodik i alla rekryteringsprocesser för att säkerställa fördomsfria urval. Vi jobbar också med löpande urval, vilket innebär att vi tar ner annonsen när tillräckligt många kandidater har ansökt. Om du blir aktuell för tjänsten kommer vi att kontakta dig för en första telefonintervju. Oavsett om du går vidare i processen eller inte så kommer du att få återkoppling på din ansökan. Har du frågor om tjänsten eller kring din ansökan är du välkommen att kontakta vår support genom att maila till [email protected] eller ringa till nummer 010-171 47 10 så hjälper vi dig. Ange vilken tjänst det gäller. Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan! Sista ansökningsdatum är 2025-03-21 #Nextgen
Vill du vara med och ge resenärer den bästa upplevelsen i kollektivtrafiken? Vi söker nu flera engagerade personer för rollen som Trafikinformatör i Göteborg. I denna roll blir du en viktig del av resenärernas vardag genom att informera och ge service i kollektivtrafiken. Om tjänsten: Som trafikinformatör hjälper du resenärer med information om taxor, färdvägar, trafikförändringar och evenemang. Arbetet sker på olika platser i kollektivtrafiken och omfattar skift på dygnets alla tider, årets alla dagar. Tjänsten är på deltid. Vi söker dig som: Har fyllt 18 år och har en avslutad gymnasieexamen. Behärskar svenska och engelska väl i tal och skrift. Har ett servicetänk och sätter alltid kunden i fokus. Har god lokalkännedom och ett intresse för kollektivtrafik. Är flexibel, stresstålig och kan arbeta vardagar tidiga morgnar från kl. 06:00. Hög social kompetens och förmåga att bemöta många olika typer av människor. Personliga egenskaper: Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. Vi söker dig som är engagerad, initiativtagande och social. Du trivs i en utomhusmiljö, är tålmodig, lugn och stabil. Dessutom är du punktlig och har hög arbetsmoral. Arbetsuppgifter: Ge resenärer information om taxor, färdvägar och trafikförändringar. Ge professionell service och ett respektfullt bemötande. Samarbeta med kollegor och dela erfarenheter. Bidra till att utveckla rutiner och arbetssätt. Söka och förmedla relevant information till resenärer. Hålla dig uppdaterad om trafiksituationen. Kommunicera med samordnare och rapportera eventuella avvikelser. Obligatorisk utbildning vecka 16: 14 april kl. 09:00-14:15 15 eller 16 april kl. 08:30-14:45 (en av dagarna) 17 april kl. 09:00-13:30 (inkl. 45 min rast) Anställningsvillkor: Start: 14 april Omfattning: Deltid Lön: Enligt kollektivavtal Övrigt Vi tar endast emot ansökningar via vår hemsida där du laddar upp din ansökan. Vi vill ha din ansökan så snart som möjligt. Urval och intervjuer kommer att ske löpande. Vid eventuella frågor är du varmt välkommen att kontakta oss på [email protected] Om Miljonbemanning Vi är ett innovativt kompetensförsörjnings- och kompetensutvecklingsföretag vars mission är att aktivt arbeta för en inkluderande arbetsmarknad där alla bedöms på lika villkor och ges samma förutsättningar. Därför präglas vår företagskultur av mångfald, respekt, värdighet och inte minst integritet. Genom vår passion för människans förmåga till lärande och utveckling samt arbetsmarknadens potential för förändring och tillväxt hjälper vi till att skapa de rätta förutsättningarna för våra konsulter att realisera sina drömmar och för våra kundföretag att nå sina mål. Vi letar där ingen annan letar; varmt välkommen med din ansökan till Miljonbemanning.
Välj ett jobb för att visa detaljer