Ett jobb som räknas! Hos oss bidrar du till ett välfungerande samhälle för allmänhet och företag. Som medarbetare på försäljningssektionen har du ett omväxlande och händelserikt arbete med många kundkontakter Om jobbet Arbetet innebär att du handlägger exekutiv försäljning av fastigheter och bostadsrätter. I detta arbete ingår många interna och externa kontakter med kollegor, parter, spekulanter och värderingsmän med flera. I arbetsuppgifterna ingår bland annat att följa ärendets gång. Du har ett nära samarbete med dina kollegor. Ni har ett gemensamt ansvar för sektionens uppgifter och att sträva mot myndighetens mål. De ärenden som du hanterar ställer krav på rättssäkerhet, snabbhet och effektivitet med bibehållen kvalitet. Du ingår i en sektion som gemensamt ansvarar för resultat, planering och arbetsfördelning. Du genomgår en internutbildning där praktik varvas med teori och du får även en handledare som stöttar dig. Utbildningen innehåller bland annat juridik, bemötande och samtalsteknik. Alla som arbetar på Kronofogden bidrar till arbetet mot brott. I dina arbetsuppgifter ingår att identifiera och förhindra försök till brottslighet samt underrätta andra myndigheter om misstänkta brott. Som handläggare kan du till exempel uppmärksamma andra myndigheter om att en person får bidrag på felaktiga grunder. Det kan resultera i att du bidrar till att stoppa felaktiga utbetalningar från välfärdssystemet. Om dig Som medarbetare på Kronofogden förväntas du leva upp till vår https://www.kronofogden.se/jobba-hos-oss/medarbetarpolicy. Du tar initiativ, är engagerad och tar ansvar för att målen nås. Du bidrar till verksamhetens utveckling och hjälper dina kollegor att lyckas. Du bemöter andra med respekt, vänlighet och lyssnar aktivt på andra och visar positiv attityd. Du arbetar resultatinriktat, visar handlingskraft och arbetar fokuserat mot det som ska uppnås. Du är stabil och förtroendeingivande i mötet med människor i utsatta situationer. Du har lätt för att kommunicera och är pedagogisk i mötet med kunder. Du har en analytisk förmåga som innebär att du ser samband och hittar den mest effektiva lösningen. Du anpassar dig efter förutsättningarna och de förändringar som sker. Dina kvalifikationer: - mer än 20 års arbetslivserfarenhet från arbete som Kronofogde eller Kronoinspektör - några års aktuell och relevant erfarenhet från exekutiv försäljning av fastigheter och bostadsrätter på Kronofogden - arbetat i försäljningsprogrammet DUFFEX i mer än 3 år Om oss Kronofogden är en statlig myndighet med ett viktigt uppdrag. Vi jobbar nära människor i utsatta situationer. Vi hjälper den som inte har fått betalt och vägleder den som ska betala. Vi ger medborgare och företag information och god service, så att de kan fatta långsiktiga och hållbara beslut. Det kräver kunskap, handlingskraft, omtanke och mod. Vi bidrar till ett väl fungerande samhälle för allmänhet och företag – ett samhälle där skulder och andra krav blir fastställda och indrivna på ett rättssäkert sätt. Hos oss kan du räkna med utmanande arbetsuppgifter som även är utvecklande för dig. När du går hem från en dag på jobbet kan du vara säker på att du har gjort något som verkligen räknas – både för andra och för dig. Bra att veta Anställningen är en tidsbegränsad anställning på 12 månader och arbetstiden förläggs utifrån överenskommelse med arbetsgivaren. Du blir anställd som handläggare. Kronofogden erbjuder möjlighet till distansarbete efter överenskommelse med arbetsgivaren. Att arbeta i staten innebär att du följer den statliga värdegrunden. Det ställs också särskilda krav på omdöme, säkerhetstänkande och att du följer gällande lagar. Vi ställer frågor vid intervju om tidigare eventuell brottslighet och brister i tidigare anställning. För slutkandidater ställs även dessa frågor till referenspersoner. Vi tar även in uppgifter om skulder registrerade hos Kronofogden, konkurs och näringsförbud. Framkomna uppgifter vägs in vid helhetsbedömningen av din lämplighet för den aktuella anställningen. En anställning hos oss kan innebära placering i säkerhetsklass. En säkerhetsprövning med registerkontroll enligt säkerhetsskyddslagen (2018:585) kan därför komma att genomföras före beslut om anställning. För en del av våra arbetsuppgifter i säkerhetsklass krävs svenskt medborgarskap. När du ansöker bifogar du ditt cv. Vi använder inte personligt brev i våra rekryteringar och du ska därför inte bifoga det i din ansökan. Lär känna oss bättre genom att följa oss på LinkedIn och besöka vår https://kronofogden.se/jobba-hos-oss. Välkommen med din ansökan senast den 2025-07-23! Vi samarbetar med Skatteverket i våra rekryteringar, vilket innebär att Skatteverkets hr-avdelning kommer att hantera din ansökan. Kronofogden använder det statliga ramavtalet för annonsförmedling. Vi undanber oss därför vänligen samtal från annonsförmedlare eller försäljare.
Vi söker rivare till projekt i Göteborgsområdet! Krav: Erfarenhet från byggbranschen (oavsett bakgrund inom bygg) Svenska eller engelska (du behöver kunna förstå instruktioner och kommunicera på arbetsplatsen) Meriterande: B-körkort (men det är inget krav) Som rivare arbetar du med att förbereda byggarbetsplatser inför renovering eller ombyggnation. Arbetsuppgifterna kan variera beroende på projekt, men kan bland annat innebära: Rivning av väggar, golv, tak och fast inredning Sortering och bortforsling av rivningsmaterial Demontering av kök, badrum eller annan fast inredning Användning av handverktyg, maskiner och skyddsutrustning Städa och hålla ordning på arbetsplatsen Arbetet är fysiskt och du behöver kunna hantera tunga lyft och dammiga miljöer. Du arbetar ofta i team men behöver också kunna ta eget ansvar och arbeta självständigt när det behövs. Skicka in din ansökan redan idag med ditt CV samt kontaktuppgifter. Vi rekryterar löpande.
Om företaget Solaris Sverige AB är ett helägt dotterbolag till Solaris Bus & Coach, en av Europas ledande tillverkare av elbussar för kollektivtrafik. Företaget är aktivt i 33 länder och driver utvecklingen framåt inom hållbar mobilitet. Det svenska teamet har sitt huvudkontor i Malmö och arbetar nära både kunder och den europeiska organisationen för att leverera högkvalitativa lösningar för framtidens kollektivtrafik. Läs mer på www.solarisbus.com. Om rollen Nu söker vi en driven och affärsinriktad Spare Parts Sales Specialist till Solaris svenska och norska verksamhet. I denna nyetablerade roll får du ett övergripande ansvar för att identifiera och utveckla nya affärsmöjligheter inom reservdelsförsäljning, med fokus på hela Sverige och på sikt även Norge. Du utgår hemifrån och spenderar ungefär hälften av din arbetstid på resande fot för att besöka potentiella och befintliga kunder. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter: - Identifiera nya affärsmöjligheter hos servicepartners, verkstäder, återförsäljare, grossister och bussoperatörer - Genomföra kundbesök och möten med både partners och slutkunder - Ta fram offerter, hantera beställningar och säkerställa hög kundnöjdhet - Arbeta nära pricing manager och supply chain-organisationen - Följa upp försäljningsresultat och genomföra marknadsanalyser - Delta i mässor och offentliga upphandlingar vid behov I tjänsten ingår förmånsbil samt arbetsverktyg. Om dig Vi söker dig som har starkt säljdriv och erfarenhet av B2B-försäljning av reservdelar, gärna från fordon, entreprenadmaskiner, jordbruksmaskiner eller liknande. Du är en typisk "hunter", trivs med att skapa nya relationer och drivs av att stänga affärer. Du har en teknisk förståelse och ett professionellt tillvägagångssätt i dialog med olika typer av kunder. Följande är krav för tjänsten: - Dokumenterad erfarenhet av försäljning av reservdelar inom B2B - God förståelse för marknaden och kundernas behov - Tekniskt intresse och/eller relevant utbildning - Erfarenhet av prisdialog, offerthantering och CRM-system - Goda kunskaper i svenska och engelska (norska är meriterande) - Körkort och vilja att resa regelbundet inom Sverige och Norge Övrig information Placeringsort: Flexibel, du utgår hemifrån och reser regelbundet Lön: Fast månadslön med möjlighet till årlig bonus Start: Enligt överenskommelse Omfattning: Heltid Bakgrundskontroll kommer genomföras på de kandidater som går vidare i processen. Om du har frågor om tjänsten ber vi dig att maila ansvarig rekryterare Helena Lork på [email protected]. Ange vilken tjänst det gäller. Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan! Nyckelord: reservdelar, B2B, teknisk försäljning, spare parts, account manager, nykund, buss, elbuss, automotive, fältförsäljning, servicepartners, OEM, Sverige, Norge
Nu söker vi en Transport Coordinator till ett stort fordonsbolag i Göteborg. Vi söker dig som vill arbeta i en bred roll där laganda och teamwork är nyckeln till framgång. Tjänsten är ett konsultuppdrag på heltid via Poolia med start så snart som möjligt och kommer pågå fram till 6 mars 2026. Intervju sker löpande, varmt välkommen med din ansökan! Dina arbetsuppgifter i huvudsak • Följ upp dagligen med avvikelsehantering i transportflödet • Ta emot och utföra brådskande transporter och bokningar • Boka transporter för leveranser och transportörsuppföljning • Upprätta beredskapsplaner Vem är du? • Eftergymnasial utbildning inom logistik, spedition eller annat relevant område • 2-5 års relevant erfarenhet inom liknande arbetsuppgifter • Flytande kunskaper i svenska och engelska • Goda systemkunskaper • God kommunikationsförmåga • Snabblärd och ansvarstagande Om verksamheten Att vara konsult passar dig som på kort tid vill skaffa dig lång erfarenhet. Vi erbjuder dig chansen att arbeta på populära arbetsplatser med välkända varumärken där du kan utveckla din kompetens. Du kommer att trivas som konsult om du söker en värld av spännande uppdrag och nya kontaktnät.
Göteborgs universitet möter samhällets utmaningar med mångsidig kunskap. 56 000 studenter och 6 600 medarbetare gör universitetet till en stor och inspirerande arbetsplats. Stark forskning och attraktiva utbildningar lockar forskare och studenter från hela världen. Med ny kunskap och nya perspektiv bidrar Göteborgs universitet till en bättre framtid.Vid Institutionen för neurovetenskap och fysiologi vid Sahlgrenska akademin bedrivs omfattande forskning och undervisning över stora kunskapsområden – från molekyl till människa. Verksamheten utgörs av fem sektioner; farmakologi, fysiologi, hälsa och rehabilitering, klinisk neurovetenskap samt psykiatri och neurokemi. Institutionen för neurovetenskap och fysiologi, söker nu en biträdande forskare, med placering vid Sektionen för fysiologi. Projektet kommer utföras i professor Suzanne L Dicksons forskargrupp vid sektionen för fysiologi. Forskargruppen är specialiserad på neurologisk forskning i relation till aptitreglering, där man främst fokuserar på betydelsen av aptitreglerande hormoner i cirkulationen och deras neuroanatomiska verkningsområden. Huvudsakliga metoder rör beteendestudier samt metabola och molekylära experiment. Arbetsuppgifter Projektet omfattar arbete med virala vektorer med syftet att kartlägga och analysera gnagares metabola och beteendemässiga fenotypiska egenskaper. Arbetet kommer att innefatta arbete med transgena musmodeller, såsom avel och genotypning. Medarbetaren kommer att ansvara för projektets fortskridande i form av hypotesutformning, planering och utförande av experimentet, samt förberedelse och dataanalys inför publicering och spridning. Kvalifikationer Sökanden ska ha avlagt masterexamen inom relevant område, exempelvis neurovetenskap eller mental hälsa. Dokumenterad och omfattande erfarenhet inom beteendestudier av gnagare är ett väsentligt krav, där kunskap av experimentella system för både operant betingning och automatiserad kostregistrering är starkt meriterande. Erfarenhet av arbete med transgena musmodeller och kolonihantering är dessutom fördelaktigt. Sökande bör även vara bekant med metoder för central administrering av substanser och/eller virala vektorer i möss, och besitta kunskap inom gnagares neuroanatomi. Arbetet kommer främst beröra möss, men sökande bör även vara beredd att hantera råttor. Kvalificerade kandidater ska ha erfarenhet av mikroskopi (fluorescens och konfokal), immunohistokemi och fotografering. Databehandling och analys (SPSS) är starka meriter. Arbetet kommer att kräva handledning av studenter (erfarenhet av detta är en merit). Sökanden förväntas arbeta både självständigt och i grupp; därför förutsätts god samarbetsförmåga. Andra kvalifikationer inkluderar utmärkta engelskakunskaper, både muntliga och skriftliga. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. Anställning Anställningen är en tidsbegränsad anställning t.o.m. 2025-12-31, 100% av heltid, med placering tills vidare vid Institutionen för neurovetenskap och fysiologi. Tillträde: snarast eller enligt överenskommelse. Kontaktuppgifter för anställningen Har du frågor om anställningen är du välkommen att kontakta professor/biträdande sektionschef Suzanne L Dickson, tfn: +46 703 693 568, e-post: [email protected] Ansökningshandlingar skickas inte till kontaktpersonen. Fackliga organisationer Fackliga företrädare vid Göteborgs universitet hittar du här: https://www.gu.se/om-universitetet/jobba-hos-oss/hjalp-for-sokande Ansökan Du söker anställningen via Göteborgs universitets rekryteringsportal genom att registrera din ansökan elektroniskt via hemsidan: https://www.gu.se/om-universitetet/jobba-hos-oss/lediga-anstallningar Du som sökande ansvarar för att ansökan är komplett i enlighet med annonsen och att den är universitetet tillhanda senast sista ansökningsdag. Ansökan ska vara inkommen senast: 2025-07-23 Universitetet arbetar aktivt för en arbetsmiljö med jämställda förhållanden och sätter värde på de kvalitéer mångfald tillför verksamheten. Universitetet tillämpar individuell lönesättning. Enligt Riksarkivets föreskrifter är universitetet skyldigt att förvara ansökningshandlingar i två år efter tillsättningsbeslutet. Om du som sökande till en anställning särskilt begär tillbaka dina handlingar återsänds de när de två åren har förflutit, i annat fall kommer de att gallras ut. Till bemannings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare: Göteborgs universitet anlitar upphandlad annonsbyrå i samband med rekrytering av personal. Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av jobbannonser.
Framtidsutvecklings tjänster skapar förutsättningar för unga vuxna och yrkesverksamma att göra väl underbyggda karriärval, med kunskap om den framtida arbetsmarknadens kompetensbehov. Vårt mål är att utveckla Sveriges bästa sök och jämförelsetjänster och vägleda utbildningsintressenter till rätt val av studier och yrke utifrån varje enskild individ. Inom Framtidsutveckling ingår Framtid.se, Studier.se, GymnasieGuiden.se, YHGuiden.se och FragaSYV.se. Tillsammans besöks sajterna årligen av ca 8 miljoner människor mellan 13 – 60 år som vill utbilda sig eller utvecklas inom sitt yrke. En del av AcadeMedia EdTech Framtidsutveckling är en del av AcadeMedia EdTech som ingår i AcadeMedia – Norra Europas största utbildningskoncern som är verksam i hela utbildningskedjan från förskola till vuxenutbildning. Läs mer om AcadeMedia EdTech här: academedia.se/edtech Vill du kickstarta din karriär inom marknadsföring och försäljning – i ett bolag som gör skillnad på riktigt? Hos oss på Framtidsutveckling Norden AB, en del av AcadeMedia EdTech, arbetar vi varje dag med att hjälpa människor hitta rätt utbildning, yrke och framtid. Våra plattformar – Framtid.se, Studier.se, GymnasieGuiden.se, YHGuiden.se och FrågaSYV.se – når varje år över 5 miljoner nyfikna människor som är redo att ta nästa steg i livet. Vi växer – och nu söker vi en Digital Sales Assistant eller Marketing Sales Assistant till vårt team i centrala Göteborg. Om rollen – Mötesbokare med driv och kreativitet Som mötesbokare är du en nyckelperson i vår tillväxtresa. Ditt uppdrag är att genom smarta och kreativa aktiviteter generera kvalificerade möten till våra säljare. Du kommer att arbeta nära marknadsavdelningen och säljavdelningen, och tillsammans med dem skapa ett jämnt flöde av potentiella kunder. Exempel på arbetsuppgifter: Prospektering och identifiering av relevanta leads Bokning av möten genom e-post, telefon, LinkedIn och andra digitala kanaler Uppföljning och kvalitetssäkring av bokade möten Bidra med idéer till kampanjer och leadsgenererande aktiviteter Enklare CRM-administration Du kommer att få stöd och vägledning, men det är din egen nyfikenhet, struktur och energi som gör skillnaden. Vi söker dig som: Är social, modig och har en positiv energi Gillar att jobba mot mål och triggas av resultat Har ett intresse för digitala kanaler och kommunikation Talar och skriver flytande svenska Har tidigare erfarenhet av försäljning, kundservice eller mötesbokning – men det är inget krav Vill lära dig mer om marknadsföring och digital försäljning Kanske har du nyligen avslutat en utbildning inom marknad eller kommunikation, eller vill ta nästa steg från support till sälj? Vad erbjuder vi dig? En viktig roll i ett bolag med samhällsnytta i sitt DNA Möjligheten att växa – både i din roll och inom bolaget Ett härligt kontor mitt i Göteborg med nära till kollektivtrafik och lunchställen Kollegor som stöttar, skrattar och firar tillsammans Tjänstepension, friskvårdsbidrag och rabatter via AcadeMedias förmånswebb Interna utbildningar, inspirationsträffar och workshops Tidig fredag – för att vi vet att helgen är helig Redo att forma framtiden – och din egen? Skicka in din ansökan redan idag! Berätta kort om dig själv och varför just du passar i rollen som Digital Sales Assistant hos oss. Rekrytering sker löpande. Vid frågor, kontakta Kristoffer Thorsell, Area Sales Manager på 0735 371 976.
Primär är en koncern bestående av Primär Service Management, Primär Fastighetsförvaltning och Primär Lokalvård. Primär som koncern är tillräckligt stor för att ha resurser att leverera till alla typer av kunder, men tillräckligt små för att vara kundnära och flexibla över hela Sverige. Vi är både specialister och generalister – våra olika verksamhetsområden ligger i framkant inom sina respektive områden – oavsett om det handlar om kaffe på jobbet, specialiststäd, ventilation eller att installera koaxial/fiberkabel från vår teknikavdelning. Primär har sedan starten 1987 vuxit till ett rikstäckande bolag och är idag ett av Sveriges största förvaltnings- och fastighetsserviceföretag. För närvarande är vi ca 600 anställda och omsätter närmare 550 Mkr. Vårt huvudkontor finns i Göteborg men vi är verksamma i stora delar av landet. Brinner du för att arbeta med service? Vill du vara med och skapa en välkomnande miljö i vår kollektivtrafik? Då kan det här vara en möjlighet för dig! Arbetsuppgifter Som lokalvårdare i denna tjänsten ansvarar du för inre och yttre skötsel av flertalet stationer i kollektivtrafiken i Göteborg med omnejd. Fokus är på renhållning och städ och i tjänsten har du dagliga kontakter med serviceanvändare. Arbetsuppgifterna består bland annat i: • Städning av stationer, inre och yttre miljö • Avfallshantering, kompostering, återvinning • Renhållning t.ex. pappersplockning, tömning papperskorgar • Trappstädning • Städning av kontor • Kontakt med kund Vi erbjuder Som serviceföretag är våra medarbetare vår allra viktigaste tillgång och vi månar om att vara en attraktiv och konkurrenskraftig arbetsgivare. Våra anställningar följer alltid kollektivavtal. Som medarbetare hos oss blir du en del av en gemenskap och en tillhörighet som vi är väldigt stolta över. Våra värderingar Tillsammans, Framåt, Kul är viktiga för oss och genomsyrar vårt arbete och verksamhet. Vem är du? Våra kunder förväntar sig högsta service och kvalité. Därför söker vi dig som är serviceinriktad, noggrann och tycker om kundkontakter. Du kommer att möta olika typer av personer i ditt arbete och vi tror att du är van att arbeta självständigt och med integritet. Kvalifikationer • Lokalvårdserfarenhet minst 1 år • Goda språkkunskap i svenska, både i tal och läsförståelse, p.g.a arbetets krav. Intyg på SWEDEX nivå A2 är meriterande. • Minst B-körkort • SRY, PRYL eller liknande utbildning krävs För att kunna följa arbetsinstruktioner, säkerhetsföreskrifter och rutiner, behöver du tala, läsa och skriva svenska obehindrat. Tjänsten kräver körkort klass B. Om tjänsten Tillsvidareanställning på heltid med inledande provanställning 6 månader. Tjänsten gäller Göteborg med omnejd. Lön och villkor enligt kollektivavtal. Tillämpligt kollektivavtal är Serviceentreprenad Kommunal. Start omgående eller enligt överenskommelse. Urvalsprocessen sker löpande. För mer information Välkommen att kontakta Josefine Lippens, [email protected] Varmt välkommen med din ansökan! Läs mer om oss på https://www.primar.se
Målet för jämställdhetsarbetet i Sverige är att kvinnor och män ska ha samma makt och möjligheter att forma samhället och sina egna liv. Arbetet omfattar bland annat frågor om inflytande, ekonomi, hälsa, utbildning, arbete och kroppslig integritet. Jämställdhetsmyndigheten ska säkerställa att regeringens jämställdhetspolitik får genomslag genom att bidra till ett effektivt genomförande av jämställdhetspolitiken. Myndighetens uppgift är att samordna, följa upp och på olika sätt ge stöd inom jämställdhetsområdet. Jämställdhetsmyndigheten är en hbtqi-strategisk myndighet, vilket innebär att myndigheten i sin verksamhet ska främja hbtqi-personers lika rättigheter och möjligheter. Avdelningen för analys och uppföljning har ett särskilt ansvar för myndighetens uppdrag att följa upp och analysera jämställdhetspolitiken, nationellt och internationellt. Det handlar både om löpande och fördjupade uppföljningar och analyser. Vid avdelningen finns myndighetens statistikverksamhet. Avdelningen består i dagsläget av cirka 20 personer med olika typer av kompetenser och bakgrund inom analys och uppföljning. Nu söker vi en till två utredare inom analys och uppföljning med goda kunskaper inom utredningsmetodik, och med vana av att skriva rapporter av utredningskaraktär. Tjänsterna ställer krav på goda kunskaper i kvantitativa metoder. Arbetsuppgifter Som utredare på avdelningen för analys och uppföljning kommer du få arbeta med att, • analysera och följa upp jämställdhetspolitiken och jämställdhetspolitiska åtgärder, i huvudsak genom analys av indikatorer och annan relevant statistik som kan bidra till ökad kunskap om samhällsutvecklingen. • utveckla metodstödet på myndigheten. • förklara och kommunicera resultat, komplicerade samband och jämställdhetspolitiska utmaningar både muntligt och skriftligt. Arbetet ställer stora krav på analytisk och kommunikativ förmåga, och kunskaper om olika metoder för insamling och analys av data, såväl kvalitativa som kvantitativa. Tjänsten kräver en väl utvecklad förmåga att arbeta både självständigt och i samarbete med andra. För att lyckas med arbetsuppgifterna krävs också en pedagogisk förmåga, samt vilja och förmåga att sätta sig in i nya områden. Konkret innebär arbetet att ta fram, sammanställa och bearbeta olika typer av underlag, skriva rapporter och representera myndigheten i olika sammanhang, både nationellt och internationellt. Arbetet inbegriper även att bidra till att utveckla och förvalta arbetet med indikatorer på myndigheten, samt att ge internt metodstöd. Arbetet kommer att genomföras i samarbete med andra på myndigheten, och i samverkan med andra aktörer på området, främst andra statliga myndigheter. Kvalifikationer • Akademisk examen inom område som arbetsgivaren bedömer relevant för tjänsten. • Flerårig erfarenhet av kvalificerat utrednings- och analysarbete. • Erfarenhet av att bearbeta, analysera och presentera statistik med kvantitativa metoder. • Bred metodkunskap. • Mycket goda kunskaper i kvantitativa metoder som rör uppföljning och analys. • Mycket goda kunskaper i att kommunicera muntligt och skriftligt på både svenska och engelska (inklusive klarspråk), med olika målgrupper. Vi ser det som meriterande om du har • God kännedom om den svenska jämställdhetspolitiken. • Erfarenhet av att arbeta i politiskt styrd verksamhet. • Projektledarerfarenhet eller likvärdig arbetsledande funktion. • Kunskap och erfarenhet av utrednings- och analysarbete kopplat till de jämställdhetspolitiska delmålen, till exempel makt och inflytande, utbildning, mäns våld mot kvinnor. • Erfarenhet av att arbeta med att sammanställa kunskaps- eller forskningsöversikter. • Erfarenhet av att i samhällsanalys arbetat med tvärande perspektiv. Vi fäster stor vikt vid personlig lämplighet För tjänsten behöver du ha en mycket god pedagogisk förmåga och en utvecklad förmåga att arbeta både självständigt och tillsammans med andra. Det är av mycket stor vikt att du kan strukturera, prioritera och planera ditt arbete väl och att du har förmåga att skapa goda relationer både internt och externt. Vidare ser vi att du som söker är resultatinriktad och har god förmåga att snabbt sätta dig in i nya problemområden, att kunna möta deadlines och leverera resultat av god kvalitet. Anställningsinformation Tjänsterna är tillsvidareanställningar på heltid. Vi tillämpar 6 månaders provanställning. Tillträde den 1 september 2025 eller enligt överenskommelse. Tjänsterna är placerade på Jämställdhetsmyndighetens kontor i centrala Göteborg. Resor i tjänsten kan förekomma. Arbetsprov kan förekomma i rekryteringsprocessen. Myndigheten erbjuder flera förmåner som fokuserar på hälsa och ett hållbart arbetsliv för alla åldrar, till exempel friskvårdstimme och friskvårdsbidrag. Praktisk information Vill du veta mer om tjänsten, kontakta Line Säll, Enhetschef, 031-392 90 18. Har du frågor om rekryteringsprocessen, kontakta Johanna Larsson, HR-generalist, 031-392 91 60. Fackliga kontaktpersoner: för Saco-S Joanna Domachowska 031-392 91 19 och för ST Beatrice Löfström 031-392 91 04. Vi tar gärna emot samtal från dig som är intresserad av jobbet men vi tackar nej till dig som säljer annonser och rekryteringstjänster. Jämställdhetsmyndigheten välkomnar sökanden med olika erfarenheter och bakgrunder. Välkommen med din ansökan senast 10 augusti 2025. Vi tar emot din ansökan elektroniskt via vårt rekryteringssystem. Har du skyddade personuppgifter ska du inte ansöka via vårt rekryteringssystem utan kontakta ansvarig på HR för hantering av din ansökan. Kontaktuppgifter hittar du i utlyst annons.
Digital Research Engineer - focus on Data Analysis and Scientific Visualisation About Chalmers e-Commons The mission of Chalmers e-Commons is to provide Chalmers´ integrated hub for enabling digitalised research and innovation, empowering researchers and innovators at Chalmers and giving Chalmers a competitive advantage in fundamental research and collaborations with other parts of society. The initiative is a unique university-wide initiative to integrate access to e-infrastructure resources, support, and expertise in collaborative projects for supporting the full range of digital aspects of research. About Digital Research Engineers at Chalmers e-Commons Chalmers e-Commons hosts an expert hub of Digital Research Engineers, collaborating with researchers, research initiatives, and research infrastructures to advance research and innovation in all research areas. The team of engineers supports research by providing expertise on the practical use of data analysis/management and computing resources, advancing the state-of-the-art in selected collaborative projects where research methods and software are developed and used. Here, the Digital Research Engineers work closely with both the researchers and the e-infrastructure experts in e-Commons. For clusters of problem areas, the Digital Research Engineers build, coordinate, and further develop networks of Chalmers experts on digitally supported research. The Engineers also provide advice on which e-infrastructure resources and services - locally, nationally, and internationally – that will be most suitable for specific research efforts. The employment presented in this advertisement has a focus on modern data analysis (including machine learning/AI) and scientific visualization. Part of the work will be performed within e-Commons AI/ML group, supporting Chalmers' research projects. Also, the work will be partly performed within the framework of the national research infrastructure for visualization, InfraVis. InfraVis is a long-term effort by the Swedish Research Council and nine Swedish partner universities where visualization experts work with various software solutions and access to high-end visualization laboratories, providing support to research projects at the national level. Contract terms Full-time permanent employment Your qualifications Academic degree in a relevant field of science or technology. A PhD degree or relevant experience of research at PhD level, within or outside academia, is a merit. Documented experience and competence in analysis and management of research data and/or scientific visualisation, Good communication skills, both written and spoken, in English and - if Swedish is your mother tongue - in Swedish. Experience in working in collaborative projects, where you also have an ability to create trust. Experience of building and leading groups and networks containing different competences and interests. Also, experience in planning and executing projects and interest in your own personal development. What we offer Chalmers provides a cultivating and inspiring working environment in the coastal city of Gothenburg. Read more about working at Chalmers and our benefits for employees. Chalmers aims to actively improve our gender balance. We work broadly with equality projects, for example the GENIE Initiative on gender equality for excellence. Equality and diversity are substantial foundations in all activities at Chalmers. Application procedure The application should be attached as PDF files, as below: CV Personal letter • Personal letter, explaining why you are interested in the employment, what you could contribute to Chalmers e-Commons and the national infrastructure InfraVis. Also, describe what you expect Chalmers e-Commons, Chalmers, and InfraVis to contribute to your personal development Other documents (optional): • Copies of completed education, grades etc. Please use the button at the bottom of the page to reach the application form. We do not accept applications sent by email. Application deadline: August 4, 2025 For questions, please contact: Sverker Holmgren E-mail: [email protected] Tel: +46 31-772 191212 *** Chalmers declines to consider all offers of further announcement publishing or other types of support for the recruiting process in connection with this position. *** Chalmers University of Technology in Gothenburg conducts research and education in technology and natural sciences at a high international level. The university has 3100 employees and 10,000 students, and offers education in engineering, science, shipping and architecture. With scientific excellence as a basis, Chalmers promotes knowledge and technical solutions for a sustainable world. Through global commitment and entrepreneurship, we foster an innovative spirit, in close collaboration with wider society. Chalmers was founded in 1829 and has the same motto today as it did then: Avancez – forward.
Postdoctoral Position in Applied Quantum Physics – Join the Future of Quantum Technology! Are you eager to work at the forefront of quantum technology and contribute to one of Sweden’s most ambitious research initiatives? We are looking for a postdoctoral researcher to join our team at the Division of Applied Quantum Physics, Department of Microtechnology and Nanoscience at Chalmers University of Technology. Why join us? • The opportunity to conduct world-class research in a leading-edge scientific field. • A dynamic research environment within WACQT – the Wallenberg Centre for Quantum Technology – one of Europe’s largest quantum technology programs. • A strong focus on career development, diversity, and gender equality, supported through networking and mentoring activities. • A friendly and inclusive working atmosphere, both within the research group and across Chalmers. About the research project The successful candidate carry out will research in the field of theoretical continuous-variable quantum computation. In particular, the focus will be on bosonic codes, classical simulation of quantum computers, and resource theory for quantum computation. They will carry theoretical studies using both analytical and numerical tools, in these subject areas. They will also interact with the experimental groups at Chalmers, as well as with international collaborators The project will be carried at the division Applied Quantum Physics at Chalmers, and as a part of the Wallenberg Centre for Quantum Technology (WACQT). WACQT is a 12-year, billion-SEK initiative started in 2018 with the purpose of advancing Swedish academia and industry to the forefront of quantum technology, and to build a Swedish quantum computer. The WACQT team at Chalmers currently has about 100 members (faculty, permanent research staff, postdoctoral researchers, PhD students, and undergraduate students). WACQT is committed to promoting career development, diversity, and gender equality through networking and supporting activities. Major responsibilities: • Carry research in the indicated research areas (specific projects will be specified together), including both analytical and numerical work • Co-supervise PhD students and master students • Interact with experimentalists working on bosonic codes and continuous-variable quantum processors with microwave cavities We seek candidates with the following qualifications: • PhD in Physics or neighbouring fields • Excellent communication skills in written and spoken English • Ability to program in high-level languages such as Python or C • Solid background in quantum mechanics • Experience from working on quantum error-correction, open quantum systems, quantum optics, bosonic codes or continuous-variable quantum computing, resource theories, simulation of quantum computers. We value a collaborative attitude and an interest in working both in teams and independently. Self-motivation, attention to detail, and a problem-solving analytical ability are important personal qualities for this position. To qualify for the position of postdoc, you must hold a doctoral degree awarded no more than three years prior to the application deadline. The position requires sound verbal and written communication skills in English. Swedish is not a requirement but Chalmers offers Swedish courses. You are expected to be somewhat accustomed to teaching, and to demonstrate good potential within research and education. * The date shown in your doctoral degree certificate is the date we use, as this is the date you have met all requirements for the doctoral degree. Exceptions from the 3-year limit can be made for longer periods resulting from parental leave, sick leave or military service. What we offer Chalmers provides a cultivating and inspiring working environment in the coastal city of Gothenburg. Read more about working at Chalmers and our benefits for employees. Chalmers aims to actively improve our gender balance. We work broadly with equality projects, for example the GENIE Initiative on gender equality for excellence. Equality and diversity are substantial foundations in all activities at Chalmers. If Swedish is not your native language, Chalmers offers Swedish courses to help you settle in. Contract terms This postdoc position is a full-time temporary employment for two/three years. Application Procedure Please submit your application in English as PDF files according to the instructions below. Each file should not exceed 40 MB. Note: The system does not support Zip files. 1. CV Name the document as: CV, [Your Surname]. Include the following: • A comprehensive CV, including a complete list of publications. • Details of previous teaching and pedagogical experience. 2. Personal Letter Name the document as: Personal Letter, [Your Surname]. Limit the letter to 1–3 pages and include: • A brief introduction about yourself. • A summary of your previous research fields and key research outcomes. • An outline of your future goals and research focus. Use the button at the foot of the page to reach the application form. Please note: The applicant is responsible for ensuring that the application is complete. Incomplete applications and applications sent by email will not be considered. Application deadline: 2025-08-31 or until the position is filled For questions please contact: Giulia Ferrini [email protected] We look forward to your application! *** Chalmers declines to consider all offers of further announcement publishing or other types of support for the recruiting process in connection with this position. *** Chalmers University of Technology in Gothenburg conducts research and education in technology and natural sciences at a high international level. The university has 3100 employees and 10,000 students, and offers education in engineering, science, shipping and architecture. With scientific excellence as a basis, Chalmers promotes knowledge and technical solutions for a sustainable world. Through global commitment and entrepreneurship, we foster an innovative spirit, in close collaboration with wider society. Chalmers was founded in 1829 and has the same motto today as it did then: Avancez – forward.
Välj ett jobb för att visa detaljer