Är du vår nästa utesäljare i Göteborgsområdet ?
Chefs Culinar AB
Företagssäljare

OM OSS Chefs Culinar är ett familjeägt bolag grundad 1972 och med verksamhet i sex europeiska länder. ✓ Vi är finansiellt oberoende och äger varje del av vår verksamhet. ✓ Hos Chefs Culinar är vi cirka 10 000 medarbetare. ✓ Chefs Culinar har totalt 16 foodservice & logistikcenter i Europa. ✓ Av dessa ligger åtta enheter i Tyskland, fyra i Polen, två i Danmark, en i Sverige och en i Nederländerna. ✓ Vi har även fyra shoppingcenter, samt fyra CITTI Cash and Carry/Retail. ✓ I Chefs Culinar ingår även ship supply med lagerverksamheter i Hamburg, Kiel samt Singapore. ARBETSUPPGIFTER Som utesäljare hos oss är ditt mål att bygga långsiktiga relationer för att driva försäljning mot nya och befintliga kunder. Rollen är härligt dynamisk där du med tempo, snabba beslut, energi och relationsskapande bidrar till Chefs Culinars och våra kunders gemensamma framgång. Som utesäljare ingår du i ett lösningsorienterat team som hela tiden sätter kunden i fokus. I Göteborg har du härliga kollegor som gärna delar med sig av sin erfarenhet och sin kunskap. Vårt lager och huvudkontor finns i Malmö, men din dagliga verksamhet sköter du från ditt hemmakontor eller från bilen. KVALIFIKATIONER Du är självgående och har en god förmåga att strukturera, planera och följa upp. Papper och penna i all ära, men för att ditt arbete ska fungera behöver du kunna hantera våra olika digitala hjälpmedel. För detta kommer du att behöva använda dina kunskaper i Microsoft 365, och din nyfikenhet att kontinuerligt lära dig mer. Du är handlingskraftig och gillar att få saker gjorda. Du strävar efter att jobba proaktivt, söker själv upp det du behöver och tar ansvar för dina kunder, dina affärer, och din utveckling på ett sunt och professionellt sätt. Din tidigare erfarenhet från uppsökande försäljning kommer att gynna dig i ditt dagliga arbete. Vi ser dig som en ödmjuk lagspelare, gärna med bakgrund i restaurangbranschen. Du gillar att inspirera din omgivning och tillsammans skapa gemensam framgång. Du fixar såklart att kommunicera både på svenska och engelska, oavsett om det är i tal eller skrift. Kan du fler språk ser vi framemot att få ta del av dina kunskaper i detta. Vi älskar nämligen - precis som du - att ständigt lära oss nya saker. Du är en social, driven och nyfiken person som brinner för försäljning och relationsskapande och trivs med att arbeta i ett högt tempo i en föränderlig miljö. Högt tempo innefattar dock inte att du kör för fort mellan kundbesöken, det är nämligen med bil och giltigt B-körkort som du tar dig fram i Göteborg med omnejd.

5 dagar sedan
Sista ansökan:
17 augusti 2025
Truckförare vid behov till Göteborgs Hamn

Om Boxflow Boxflow grundades 2018 och har verksamhet i Halmstad, Göteborg, Stockholm, Västerås Helsingborg, Malmö och Kristianstad. Boxflow erbjuder tjänster inom Tredjepartslogistik, Consulting inom logistik samt uthyrning av personal inom logistik och industri. Boxflow har haft en stadig tillväxt sedan start och beräknas omsätta över 350 miljoner 2023 med fler än 1000 anställda. För kunds räkning söker vi nu flertalettruckförare som vill arbeta deltid i Göteborgs hamn. Arbetstiderna är förlagda dag och kväll och man behöver kunna arbeta båda skift. För att vara aktuell för tjänsten behöver man kunna arbeta minst 3 dagar i veckan.  På denna arbetsplats är det viktigt att leveranserna sker i rätt tid och med rätt kvalitet och här kommer du in som en viktig del. Du kommer att lossa och lasta gods från olika kunder. Det kommer innebära både manuellt arbete och truckkörning. Några av arbetsuppgifterna kan också vara att lastsäkra diverse gods. För att utveckla och driva verksamheten framåt jobbar vår kund med förbättringsarbeten ute i de olika lagen. För vår kund är en säker arbetsmiljö a och o så stort fokus i den dagliga verksamheten ligger på att följa säkerhetsföreskrifter, rutiner och policys. Vem söker vi: För att vara framgångsrik i rollen så tror vi att du har erfarenhet från någon form av produktionsmiljö. Har du truckkort samt erfarenhet är detta meriterande i rollen samt god fysik.  Vi vill att du har godkända kunskaper i svenska på gymnasienivå. Som krav i tjänsten är att du innehar  B-körkort. Som person är du en ansvarsfull lagspelare som tycker om att jobba mot gemensamma mål. Du har en ”kan göra” attityd och rycker in där det behövs. Vi ser också att du delar med dig av kunskap likväl som du tar till dig ny. Som sökande till denna roll kommer du behöva gå igenom en säkerhetsprövning, registerkontroll innan anställning, då tjänsten är placerad i säkerhetsklass. I vissa fall krävs svenskt medborgarskap för säkerhetsklassade tjänster. Som ett sista steg innan anställning kommer du även att behöva genomgå ett drogtest. Urval sker löpande, så tveka inte att skicka in din ansökan då det är omgående start. Välkommen med din ansökan!

5 dagar sedan
Sista ansökan:
29 augusti 2025
PhD student position

PhD student position in turbulent ship wakes and their effects on the marine environment We invite applicants to join our team of researchers within the area of maritime environmental science. We are looking for a PhD student to study turbulent ship wakes and their effects on the marine environment. This is an opportunity to combine field work and desktop analyses to advance the understanding of how shipping impacts the marine environment. The research will inform competent authorities on how to include shipping pressures and impacts in marine environmental management and spatial planning. Research environment Our research aims at supporting sustainable development of the maritime shipping sector. We seek to holistically address the multiple pressures that ships pose on the marine environment and bridge the gap towards environmental management and spatial planning. Read more here https://www.chalmers.se/en/departments/m2/research/transport-energy-and-environment/assessment-of-shipping-pressures-and-impacts-on-the-marine-environment/ The position is located at the Division of Transport Energy and Environment at Chalmers University of Technology, Department of Mechanics and Maritime Sciences . You will be joining an interdisciplinary team with Ida-Maja Hassellöv and external collaborators Amanda Nylund and Lars Arneborg from the Swedish Meteorological and Hydrological Institute (SMHI). We have a strong network with national and international organizations within academia, public authorities and industry. About the research project You will work in the project “Turbulent ship wakes and their effects on the marine environment”, which is a continuation of our pioneering work focused on this overlooked impact.  The turbulent wake governs spreading of pollutants from ships, influence the air-sea gas exchange, and may act as a barrier, affecting connectivity in the marine ecosystem. There is an increased global focus on understanding how shipping activities impact the ocean, and an urgent need to inform regulatory bodies about associated environmental risks. Your profile Required qualifications • A Master’s degree (or a 4-year Bachelor's degree for international applicants) in marine science, environmental science, or a related field • Strong written and verbal communication skills in English Meritorious qualifications • Marine biogeochemical processes • Hydrodynamic processes related to ships, turbulence, or mixing • Oceanographic modelling • Data analysis and programming (e.g., MATLAB, Python, or R) • Interdisciplinary teamwork • Maritime sector or marine management • Fieldwork and sampling at sea • Swedish language skills (spoken and written) Your tasks As a PhD student, your responsibilities will include: • Planning and conducting research under the guidance of your supervisors • Developing and applying assessment tools to study turbulent wake effects • Participating in short research cruises (e.g., using acoustic instruments or conducting water sampling) • Collecting and analysing empirical and monitoring data • Writing scientific articles and other publications • Presenting your work at conferences and to stakeholders • Collaborating with researchers, industry professionals, and fellow PhD students • Taking advanced courses within the Graduate School in Shipping and Marine Technology, with a specialization in Maritime Environmental Science • Assisting in departmental teaching, including supervising Bachelor's and Master's theses Contract terms • Full-time, temporary position • The position is limited to four years, with the possibility of 10-20% departmental duties (e.g., teaching), which can extend the position to a maximum of five years Please note: Physical presence is required throughout the entire study period. A valid residence permit must be presented by the study start date; otherwise, admission may be withdrawn. What we offer:  • The PhD positions are fully funded from start • As a PhD student at Chalmers, you are an employee and enjoy all employee benefits. Read more about working at Chalmers and our benefits for employees.  • A dynamic and inspiring working environment in the coastal city of Gothenburg • A starting salary of 34,550 SEK per month (valid from May 25, 2025) Chalmers is dedicated to improving gender balance and actively works with equality projects, such as the GENIE Initiative for gender equality and excellence. Read more about Sweden’s generous parental leave, subsidized day care, free schools, healthcare etc at Move To Gothenburg.  Discover more  Find more general information about doctoral studies at Chalmers here.   Application procedure  The application should be written in English be attached as PDF-files, as below. Maximum size for each file is 40 MB. Please note that the system does not support Zip files.  CV  Personal letter  • A brief introduction about yourself • A brief motivation as to why you are interested in this position Bachelor’s and, if available, master’s thesis together with the transcripts.  Use the button at the foot of the page to reach the application form.   Please note: The applicant is responsible for ensuring that the application is complete. Incomplete applications and applications sent by email will not be considered. Contact details to references will be requested after the interview.  We welcome your application no later than   15th of August, 2025. For questions, please contact:   Professor Ida-Maja Hassellöv [email protected], +46(0)31 772 3139

5 dagar sedan
Sista ansökan:
15 augusti 2025
Redovisningsekonom till Socialförvaltningen centrum
GÖTEBORGS KOMMUN
Redovisningsekonomer

Vi i socialförvaltningen Centrum arbetar varje dag för att invånarna i centrala Göteborg ska få en bättre vardag. Våra uppdrag inom det sociala området är många och spänner från myndighetsutövning till främjande och förebyggande insatser. Vi arbetar lokalt men har också verksamheter som riktar sig till hela staden för att möta våra invånares behov. Vi vill skapa en likvärdig och effektiv socialtjänst med fokus på tidiga insatser för en mer jämlik stad. Om du söker mål och mening på din färd och vill verka i centrala Göteborg - jobba hos oss! ARBETSUPPGIFTER Är du vår nya Redovisningsekonom? Vi söker nu en engagerad och driven redovisningsekonom till vår enhet Redovisning och statlig ersättning för ett vikariat under våren och sommaren 2026. Hos oss får du möjligheten att spela en central roll i enhetens fortsatta arbete och att utvecklas tillsammans med dina kollegor. Redovisningsenheten i Socialförvaltning Centrum ger stöd och kvalitetssäkring till de fyra socialförvaltningarna Hisingen, Nordost, Sydväst och Centrum. Vi arbetar för att bygga en effektiv, kundorienterad enhet som arbetar i nära samarbete med förvaltningarnas ekonomi- och administrativa enheter. Idag består enheten av 14 medarbetare, varav fyra redovisningsekonomer, fyra administratörer, två verksamhetscontrollers samt fyra medarbetare med ansvar för statlig ersättning. Tillsammans arbetar vi för att skapa en samordnad, professionell och behovsstyrd ekonomifunktion där kvalitet och utveckling går hand i hand. I rollen som vikarierande redovisningsekonom hos oss kommer du att arbeta tillsammans med dina kollegor i bokslut och med ekonomiadministration. I det dagliga arbetet har du regelbundna arbetsuppgifter men förväntas också kunna bidra i frågor och utmaningar som dyker upp. Du arbetar självständigt och förväntas ta ansvar men kommer aldrig att lämnas ensam. Du behöver ha en god förståelse för verksamheten och ha förmåga att uttrycka dig tydligt i både tal och skrift. Vi erbjuder flextid och möjliggör för hemarbete då verksamhetens behov tillåter det. Hos oss värnar vi om en balans mellan arbetsliv och privatliv vilket innebär att efter intensiva arbetsperioder finns möjlighet till återhämtning. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som har en examen på minst yrkeshögskolenivå till redovisningsekonom. Vi ser det som krav att du har tidigare erfarenhet av redovisningsarbete, samt att du tidigare har arbetat med ekonomisystem, specifikt Agresso Unit4 och Nekksus. För rollen krävs även mycket goda kunskaper i svenska i både tal och skrift. Har du tidigare erfarenhet av arbete inom offentlig sektor ser vi det som meriterande. Som person behöver du vara noggrann och strukturerad. Du är mån om att ditt arbete blir korrekt och grundligt utfört samtidigt som du inte lämnar någonting åt slumpen. Du har förmåga att ha fokus på detaljer. Du kontrollerar och följer upp ditt arbete för att säkerställa att det håller en hög kvalitet. Du behöver även vara analytisk och problemlösningsfokuserad, så att du på ett effektivt sätt kan identifiera och analysera kärnan i ett problem samt föreslå möjliga lösningar. Du har förmåga att se samband och kan dra logiska slutsatser utifrån begränsad och/eller komplex information. Du har en en god kommunikationsförmåga och samarbetsförmåga, du har förmåga att arbeta tillsammans med andra för att utföra uppgifter och nå mål. Du har förmåga att på ett pedagogiskt sätt förmedla och lära ut dina kunskaper till andra som har en annan förkunskap än du själv och du anpassar din kommunikation efter mottagare, målgrupp och situation. Du förstår det gemensamma uppdraget, agerar utifrån det och bidrar till helheten. Slutligen behöver du även vara självständig på så att du kan agera på egen hand utifrån vad situationen kräver utan att behöva stöd av andra. Du har förmåga att ta självständiga beslut inom ramen för ditt uppdrag. ÖVRIGT Göteborgs Stad är en av Sveriges största arbetsgivare. Vårt uppdrag är att skapa en bra vardag för Göteborgs invånare, besökare och företagare. Som medarbetare i staden har du en trygg anställning med många karriärvägar där du får möjlighet till intressanta och meningsfulla arbetsuppgifter. Göteborgs Stad arbetar aktivt för att främja lika rättigheter och möjligheter samt att motverka diskriminering. I den här rekryteringen kommer du få svara på ett antal frågor där du får beskriva din kunskap inom området i stället för att skicka ett personligt brev. Då vi inför denna rekrytering redan tagit ställning till de rekryteringskanaler vi önskar använda undanbeder vi oss vänligen men bestämt att bli kontaktade för ytterligare erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- och rekryteringshjälp.

5 dagar sedan
Sista ansökan:
13 augusti 2025
Servicetekniker Göteborg
2Complete AB
Motorfordonsmekaniker och fordonsreparatörer

Vill du ha ett flexibelt arbete där ingen dag är den andra lik? Du arbetar på fältet och utgår hemifrån med servicebil. I tjänsten kommer du att arbeta med både problemlösning och service till företagets kunder. Vem söker vi? Vi söker dig som har ett stort tekniskt intresse och vill utvecklas. Troligtvis har du en teknisk gymnasieutbildning i bagaget. Du har tidigare erfarenhet av tekniskt arbete och/eller service i någon form. Kunskap inom el, mekanik och elektronik är starkt meriterande. Som person är du villig att lära dig nya saker, bra på att jobba både självständigt och i team. Du gillar tekniska utmaningar och är lite av en naturlig problemlösare. Du är bra på att ta olika typer av människor och du drivs av personlig utvecklig och att skapa win-win mellan dig och dina kunder. Du innehar B-körkort är flytande i svenska i tal och skrift samt behärskar engelska. Arbetstiderna är måndag till fredag 7-16, jour förekommer. Detta är en rekrytering och du blir anställd direkt av vår kund. Vad erbjuder vi? Nu erbjuder vi dig ett spännande arbete med mycket variation. Du kommer bli en del av ett arbetslag med bra samanhållning och mycket kunskaper. Dagligen kommer du att få träffa kunder och vara en del av att se till at deras vardag fungerar. Du erbjuds bland annat:• En anställning på ett företag världsledande i sin bransch• Utvecklingsmöjligheter• Flexibilitet och servicebil • Marknadsmässig lön och jourtillägg Vad innebär rollen? Arbetsuppgifterna består i huvudsak av service, förebyggande underhåll och reparation av automatiska entrélösningar. Arbetet bedrivs huvudsakligen på egen hand ute hos företagets kunder i Göteborg med omnejd. Du är kundens kontaktperson och deras ansikte utåt i serviceorganisationen. Dina arbetsuppgifter som servicetekniker kommer bland annat att innebära:• Planera och prioritera serviceuppdrag • Självständigt utföra service, underhåll och reparationer • Rapportera utförda uppdrag till kund och den egna verksamheten • Föreslå förbättrings- och/eller uppgraderingsåtgärder till kund Är du intresserad? Välkommen in med din ansökan redan idag, urval sker löpande. Vid frågor kontakta ansvarig rekryterare Emily Higgins. Om 2Complete Trygghet och förtroende är målen i 2Completes rekryteringsprocess. Detta uppnås genom ett nära och personligt samarbete med de kunder som valt oss som sin rekryteringspartner. Vår passion för att få ut människor i arbete och att få in rätt person i rätt sammanhang i arbetslivet, driver oss framåt. 2Complete är auktoriserade medlemmar inom Kompetensföretagen, Almega samt Svenskt Näringsliv och har varit det sedan 2011. 2Complete är även utnämnt till Gasellföretag 2022. En utmärkelse som tilldelas Sveriges mest hälsosamma och snabbast växande företag.

5 dagar sedan
Sista ansökan:
31 juli 2025
PhD student position

PhD student position in cumulative risk assessment of shipping pressures and impacts on the marine environment We invite applicants to join our team of researchers within the area of maritime environmental science. We are looking for a PhD student to work on cumulative risk assessment of shipping pressures and impacts on the marine environment. This is an opportunity for you to contribute to science-based guidance of the maritime industry in the green transition. The goal is to provide risk-based decision support to competent authorities on how to include shipping pressures and impacts in marine environmental management and spatial planning. Research environment Our research aims at supporting sustainable and responsible development of the maritime industry. We address the multiple pressures that ships pose on the ocean and try to bridge the gap towards environmental management and marine spatial planning. Read more here: https://www.chalmers.se/en/departments/m2/research/transport-energy-and-environment/assessment-of-shipping-pressures-and-impacts-on-the-marine-environment/ The position is based at the Division of Transport, Energy and Environment at Chalmers University of Technology, Department of Mechanics and Maritime Sciences. You will join an interdisciplinary team with Ida-Maja Hassellöv, Lars Rosén and Andreas Lindhe (Department of Architecture and Civil Engineering). We have a strong network with national and international organizations within academia, public authorities and industry. About the research project You will work in the project “Cumulative risk assessment of shipping pressures and impacts on the marine environment”, with special focus on shipping activities in relation to marine spatial planning and protected areas, both at national and EU level, and in areas beyond national jurisdiction. There is an increased global focus on understanding how shipping activities impact the ocean, and an urgent need to inform regulatory bodies about associated environmental risks. The work builds upon methods developed in our previous inter- and transdisciplinary work on shipwreck risk assessment (https://www.chalmers.se/en/departments/m2/research/transport-energy-and-environment/environmentally-hazardous-wrecks-and-dumping-areas).  Your profile Required qualifications • A Master’s degree (or a 4-year Bachelor's degree for international applicants) in marine or environmental science, civil or environmental engineering • Strong written and verbal communication skills in English Meritorious qualifications • Documented experience with data analysis and programming (e.g., Matlab, Python or R). • Experience of risk assessment and/or decision analysis • Experience of probabilistic methods such as Monte Carlo simulations • Experience of work in the maritime sector or marine management • Swedish language skills (spoken and written) Your tasks As a PhD student, your responsibilities will include: • Plan and conduct research under the guidance of academic supervisors • Apply and further develop tools and methods for risk assessment, such as multi-criteria analysis and cost-benefit analysis • Collect and analyse empirical data and marine monitoring data • Author scientific articles and other scholarly publications • Present research findings at conferences and to relevant stakeholders • Collaborate with researchers, industry professionals, and fellow PhD students • Take advanced-level courses within the Graduate School of Shipping and Marine Technology, specializing in Maritime Environmental Science • Contribute to departmental teaching activities, including supervision of Bachelor’s and Master’s theses  Contract terms • Full-time, temporary position • The position is limited to four years, with the possibility of 10-20% departmental duties (e.g., teaching), which can extend the position to a maximum of five years Please note: Physical presence is required throughout the entire study period. A valid residence permit must be presented by the study start date; otherwise, admission may be withdrawn. What we offer:  • The PhD positions are fully funded from start • As a PhD student at Chalmers, you are an employee and enjoy all employee benefits. Read more about working at Chalmers and our benefits for employees  • A dynamic and inspiring working environment in the coastal city of Gothenburg • A starting salary of 34,550 SEK per month (valid from May 25, 2025) Chalmers is dedicated to improving gender balance and actively works with equality projects, such as the GENIE Initiative for gender equality and excellence. Read more about Sweden’s generous parental leave, subsidized day care, free schools, healthcare etc at Move To Gothenburg.  Discover more  Find more general information about doctoral studies at Chalmers here.   Application procedure  The application should be written in English be attached as PDF-files, as below. Maximum size for each file is 40 MB. Please note that the system does not support Zip files.  CV  Personal letter  • A brief introduction about yourself • A brief motivation as to why you are interested in this position Bachelor’s and, if available, master’s thesis together with the transcripts.  Use the button at the foot of the page to reach the application form.   Please note: The applicant is responsible for ensuring that the application is complete. Incomplete applications and applications sent by email will not be considered. Contact details to references will be requested after the interview.  We welcome your application no later than   15th of August, 2025. For questions, please contact:   Professor Ida-Maja Hassellöv [email protected], +46(0)31 772 3139

5 dagar sedan
Sista ansökan:
15 augusti 2025
Nu söker vi processoperatörer till välkänt företag i Göteborg
Jovi Konsult AB
Processövervakare, metallproduktion

Dina arbetsuppgifter – Processoperatör med ansvar och variation Vill du arbeta i en utvecklande och dynamisk miljö där du har stor påverkan på produktionens resultat? Vi söker nu driftiga processoperatörer som har ett gediget intresse för teknik och trivs med att ha mycket ansvar samt hantera flera arbetsuppgifter parallellt. Som processoperatör kommer du att spela en nyckelroll i vår moderna produktion och vara med och säkerställa att våra processer flyter smidigt och effektivt. Övervakning och styrning av produktionsprocesser för att säkerställa kvalitet och effektivitet. Genomföra kontroller, felsökning och förebyggande underhåll enligt fastställda rutiner. Dokumentation av driftdata och avvikelser i systemet. Samarbeta med kollegor för att lösa eventuella problem som uppstår i linjen. Aktivt bidra till förbättringsarbete och utveckling av våra arbetsprocesser. Aktivt arbeta med CNC-maskiner därav viktigt att du har erfarenhet. Arbetet innehaver även mycket metallbearbetning genom att köra maskiner, inklusive användning av svarvar och pressar. Dessutom kommer du att vara ansvarig för manuell hantering av maskiner och material.  Bakgrund Vi ser att du besitter en erfarenhet inom området, men det viktigaste av allt är att du ska ha ett gediget intresse för att lära mig och vara villig till att lära dig. I rollen som processoperatör arbetar du skift och har en central roll i verksamheten. Du kommer att jobba både praktiskt och med hjälp av styrsystem, och du får möjlighet att hantera olika typer av maskiner och får ansvar i rollen. Rollen som processoperatör är dynamisk och du kommer ha varierande arbetsuppgifter och flera ansvarsområden. Arbetet kommer ske under 3-skift . Dagtid - 05:54 - 14:00 kväll: 14:00 - 22:00 natt: 22:00 - 06:00  Meriterande . Erfarenhet från tung tillverkningsindustri. . Travers- och truckkort.  . Erfarenhet arbete inom hydraulik.   Om arbetsplatsen och vad vi erbjuder för processoperatörer Företaget är ledande aktör i sin bransch. Ansökan och rekryteringsprocess – bli en nyckelperson inom vår produktion Vi tillämpar löpande urval och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Skicka därför in din ansökan redan idag! Vi värdesätter mångfald och strävar efter en inkluderande arbetsmiljö där alla har lika förutsättningar. Välkommen med din ansökan!

5 dagar sedan
Sista ansökan:
11 juli 2025
Receptionist sökes till Infocenter i Frölunda Torg - Extrajobb
Middlepoint AB
Kontorsreceptionister

Om tjänsten Älskar du service och söker ett roligt extrajobb? Vi letar efter en flexibel stjärna till vårt team!  I denna roll som receptionist får du vara med och utveckla ett serviceuppdrag i ett av Göteborgs populäraste köpcentrum! Frölunda Torg invigde sin fina informationsdisk under 2022 där du som receptionist är en del av shoppingupplevelsen för besökare och en naturlig kontakt för medarbetare i centrumet. Tillsammans med din kollega kommer du vara köpcentrumets ansikte utåt, vilket kräver en god kommunikativ förmåga, lyhördhet och ett gott humör. Vi erbjuder ett mycket omväxlande och självständigt jobb i en trevlig miljö med glada och serviceinriktade kollegor. Arbetsuppgifterna är varierande och inkluderar bland annat att hänvisa besökare, svara på frågor, sälja presentkort, kontakt med leverantörer och centrumledning samt övriga kundärenden. Vem är du? Vi vet att du är en riktig servicestjärna som brinner för det personliga mötet och älskar att jobba med människor. Du jobbar proaktivt och lösningsorienterat och ligger alltid steget före. Du är flexibel och prestigelös och kan jobba både självständigt och i team. Vi ser gärna att du är energisk, driven, ambitiös och gillar att komma med nya idéer. Du har jobbat med service tidigare och arbetat i Office-paketet samt talar flytande svenska och engelska. Anställningen Anställningsform: Timanställning  Sysselsättningsgrad: Fasta helgpass samt extra vid behov. Du kan även komma att rycka in vid kort varsel samma dag samt vid planerade ledigheter, du kan själv söka lediga pass samt lägga in din tillgänglighet i vår schemaläggningsapp. Start: Omgående Arbetstider: Varierande under centrumets öppettider (vardagar: 10.00-20.00, lördagar: 10:00-18.00 och söndagar: 11:00-17:00). Om Middlepoint Vi vet att ett personligt och positivt bemötande är grunden till en god serviceupplevelse. Med omtanke och värdskap som röd tråd har Middlepoint levererat högklassig arbetsplats- och frontdeskservice sedan starten 2009. Vi är ISO-certifierade inom kvalité (9001), miljö (14001) och arbetsmiljö (45001) och är ett helägt dotterbolag till Coor. Genom noga och omsorgsfullt utvalda medarbetare skapar vi välkomnande miljöer där vi kan hålla fokus på alla detaljer och göra det lilla extra. Hos oss är kunderna mittpunkten. Är du sugen på en utvecklande och riktigt rolig utmaning? Skicka in ditt cv och personliga brev. Följ oss på Instagram för att se mer av vad som händer hos oss: http://instagram.com/middlepoi... Vännerna på Middlepoint!

5 dagar sedan
Sista ansökan:
31 juli 2025
Vi på Skutehagsskolan söker en lärare i idrott och hälsa åk 4-6
GÖTEBORGS KOMMUN
Grundskollärare

Vi skapar framtiden i Göteborg – en lektion i taget Varje vardag möts tusentals barn och unga i våra skolor – med dem formar vi framtidens Göteborg. I grundskoleförvaltningen är vi 10 000 engagerade medarbetare som jobbar tillsammans för att alla elever ska få lyckas och växa, oavsett bakgrund eller förutsättningar. Du har en viktig roll i att skapa en likvärdig skola med hög kvalitet, där du både får utvecklas och utveckla verksamheten. Du bygger kunskap, gemenskap och framtidstro tillsammans med dina kollegor. Hos oss får du vara med och göra skillnad – på riktigt. Göteborgs grundskoleförvaltning ansvarar för stadens närmare 140 kommunala skolor, från förskoleklass till årskurs 9, anpassad grundskola, fritidshem och Kulturskola. Välkommen att arbeta nära skogen, staden eller havet. Vi är Göteborg. ARBETSUPPGIFTER Vill du arbeta på en fint belägen skola med engagerade kollegor och där samarbete ses som en naturlig del i arbetet? Tycker du också att trygghet och studiero är avgörande faktorer för att eleverna ska nå så långt som möjligt? Då är Skutehagsskolan platsen för dig. Vi söker nu en lärare som ska undervisa i idrott och hälsa för årskurserna 4-6. Mer specifikt kommer du i ditt uppdrag att: • Undervisa och ha huvudansvar för ämnet idrott och hälsa i årskurserna 46 • Planera, genomföra och följa upp lärandet i ämnet • Använda varierade undervisningssätt och utgå från elevens behov • Samarbeta med kollegor i estetämnen och andra arbetslag för att skapa en helhetssyn på elevernas lärande • Delta i ett arbetslag en gång per månad med fokus på de mjuka värdena, som trygghet och studiero Skutehagsskolan är en F-6 skola i södra Torslanda med cirka 600 härliga elever och cirka 60 kompetenta och engagerade medarbetare. Skolan har två rektorer med ansvar för F-3 och 46. Skolan har fina lokaler, en stor skolgård som inspirerar till rörelse och kreativitet och som ligger belägen nära hav och skog. KVALIFIKATIONER Krav Vi söker dig som är utbildad och legitimerad lärare med behörighet i idrott och hälsa för årskurserna 4-6. Du ska kunna omsätta modern pedagogisk teori i praktiskt arbete och vara väl förtrogen med den svenska läroplanen. I ditt arbete uttrycker du dig väl i tal och skrift och känner dig trygg med att använda digitala verktyg. På vår skola används digitala verktyg som tydliggörande verktyg i undervisning såväl som vid bedömningstillfällen. Det är bra om du behärskar Vklass och Google classroom. Personliga kompetenser Vi söker dig som är trygg, tydlig och strukturerad i din yrkesroll och som har en förmåga att se till varje elevs unika behov och styrkor. Du klarar att arbeta självständigt och tillsammans med andra. Tillsammans med dina kollegor bidrar du till att skapa ett positivt och stödjande arbetsklimat, där även elever och vårdnadshavare känner sig sedda och uppskattade. Vi sätter stort värde på initiativförmåga, nyfikenhet och viljan att utvecklas. För att du som är nyexaminerad skall få bästa tänkbara start i yrket kommer du att ingå i Göteborgs grundskoleförvaltnings introduktion för nyexaminerade lärare. Introduktionen ger dig som nyexaminerad ett nätverk med andra nyexaminerade och riktade aktiviteter under ditt första år som lärare. Intervjuer kommer att påbörjas tidigast i vecka 32. Varmt välkommen med din ansökan! ÖVRIGT Som anställd i vår förvaltning erbjuds du bland annat friskvårdsbidrag, cykelförmån och medarbetarstöd. Enligt Skollagen ska utdrag ur polisens belastningsregister uppvisas av personer innan de anställs inom förskoleverksamhet, skola och skolbarnomsorg. Detta beställer du på Polisens hemsida. Inför denna rekrytering har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och därför undanber vi oss ytterligare erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- och rekryteringshjälp. Vi tar endast emot ansökningar via vårt rekryteringssystem i enlighet med GDPR.

5 dagar sedan
Sista ansökan:
30 juli 2025
DevOps – med fokus på automation, pipelines och infrastruktur
Knowit AB (Publ)
Mjukvaru- och systemutvecklare m.fl.

Är du redo att ta dina kunskaper inom molnteknik och DevOps till nästa nivå? Vi på Knowit Connectivity söker just nu erfarna och nyfikna Cloud Engineers med DevOps-inriktning som vill vara med och växa med oss. Vad kommer du att göra?Som Cloud Engineer med DevOps-inriktning kommer du att arbeta med att utveckla, automatisera och optimera molnmiljöer och verktyg för ett brett spann av kunder och branscher. Det innebär bl.a. att: Bygga och förbättra CI/CD-pipelines Sätta upp, konfigurera och vidareutveckla molnmiljöer i Azure, AWS eller GCP Automatisera processer med Terraform, Ansible, Bash eller Python Hantera och drifta lösningar i Kubernetes (t.ex. AKS, EKS, GKE) eller containerbaserade miljöer Arbeta team-baserat med kollegor i agila projekt – ibland inhouse, ibland ute hos kund Vi söker dig som har djup förståelse för DevOps-principer och som brinner för att automatisera, strukturera och skapa robusta infrastrukturer. Du har förmågan att både tänka strategiskt och jobba hands-on. Vi tror att du har: Minst 3 års erfarenhet inom Cloud Engineering eller DevOps Gedigen erfarenhet av offentliga molnplattformar – t.ex. Azure, AWS eller GCP Kunskap inom CI/CD, artifact- & repository management, versionering, monitoring/loggning etc. Erfarenhet av Terraform och/eller Ansible för infrastrukturautomatisering Goda kunskaper i Bash och/eller Python Förståelse för containerlösningar som Docker, Kubernetes, EKS, ECS eller liknande Meriterande: Erfarenhet av cybersäkerhet Grundläggande kunskap inom mjukvaruutveckling (t.ex. Java, .NET, Rust, Go, C++, Swift) Vem är du? Du är en teknikintresserad person som gillar att jobba med moderna lösningar, automatisering och molninfrastruktur. Du är kommunikativ, samarbetsvillig och trivs i en roll där du får vara med och påverka både tekniken och processen. Som konsult hos Knowit är du vårt ansikte utåt och jobbar nära kund i varierande uppdrag. Vi värdesätter personlighet, proaktivitet och laganda – det är så vi bygger en stark kultur där alla känner stöd och gemenskap. Om ossKnowit Connectivity är en del av Knowit-koncernen och är specialiserade på embedded-, cloud- och applikationsutveckling. Vi arbetar i teknikens absoluta framkant inom områden som t.ex. försvarssystem, självkörande fordon, infotainmentsystem och 5G. Vi erbjuder dig en miljö där du får växa, utmanas och vara med och påverka – samtidigt som du har kul på vägen. Vi tror på hållbarhet, respekt och långsiktiga relationer – både med kunder och kollegor.  AnsökanVi arbetar med löpande urval, så vänta inte – skicka in din ansökan redan idag! Glöm inte att inkludera minst tre molnrelaterade projekt du arbetat med i ditt CV. Har du frågor? Kontakta: David Blaag Nilsson [email protected]

5 dagar sedan
Sista ansökan:
19 december 2025