Vi söker en personlig assistent åt en 15 årig kille som bor i Göteborg. Han är en fantastisk tonåring, med vanliga behov som måste tillgodoses med särskilda insatser. Du som personlig assistent behöver hjälpa honom med allt i hans vardag. Han har idag en mindre grupp med erfarna personliga assistenter. Du får i början stöttning av föräldrar, så att du blir trygg i din roll. Bredvidgång tillämpar vi så länge du eller arbetsplatsen anser att detta behövs, det är viktigt att det blir en trygg relation. Erfarenhet: Det är ett plus om du har erfarenhet av epilepsi, men inget måste! Tjänsten kräver en stor trygghet hos dig som assistent. Och att uppdragsgivaren känner sig trygg med dig. Om dig: Vi söker dig som är social, positiv, ansvarsfull och har bra humor. Det är ett plus om du har intresse av: Datorspel, musik, film, promenader m.m. Vi önskar att du kan börja så snart som möjligt. Vi är ett litet assistansföretag som vill ge både kunder stor kvalitet i sin vardag. Vi har nära kontakt med våra kunder och finns alltid till hand och stötta dig som assistent. Är du intresserad och tror att detta skulle kunna vara något för dig? Vänta inte med att skicka in din ansökan. Har du fler frågor kring tjänsten är du välkommen att kontakta oss via mail.
Om tjänsten Som servicetekniker utför du installationer av nya system, planerade förebyggande underhåll/service och hanterar akuta ärenden för Anolytechs system. Ärenden är ofta av bred karaktär: felsökning, reparationer, förebyggande underhåll och service, uppgraderingar och installationer. Du som servicetekniker hos Anolytech blir en viktig del av vårt serviceteam där teknikintresse, kundservice, samarbetsförmåga och självständigt arbete är viktiga förutsättningar! Exempel på arbetsuppgifter Underhåll och uppdatering av maskiner Installation av nya system Utföra test på plats hos kund för att säkerställa kvaliteten och rätt dosering Lösa uppkommande problem löpande på ett snabbt och effektivt sätt Rapportera och genomföra planerad service Erfarenheter och kvalifikationer Vi söker dig som har tidigare erfarenhet som servicetekniker. Tjänsten kräver även att du har baskunskaper inom el och kännedom om felsökning av teknisk utrustning. Vi tror även att du har: Gymnasial examen, med fördel inom exempelvis teknik B-körkort God kommunikativ förmåga både vad gäller svenska och engelska i tal och i skrift Du behöver vara villig att resa, då tjänsten omfattar resande till våra kunder, både resor över dagen och med övernattning flera nätter i rad Vem är du? Då du mestadels är ute hos våra kunder lägger vi stor vikt vid att du är serviceinriktad, kommunikativ och förstår vikten av att du är Anolytechs representant. Du behöver vara bekväm med att hantera kunder och eventuella frågor. Du behöver gilla att arbeta självständigt och driva dina arbetsuppgifter framåt, samtidigt som du samarbetar väl med dina kollegor. Du trivs med ett rörligt arbete där din arbetsdag kan behöva omprioriteras. Här är några av de egenskaper vi efterfrågar: En lagspelare som trivs i en miljö av tillväxt och förändring Självgående och initiativrik inom ramarna för företagets vision och mission Lösningsorienterad tekniker som sätter dig in i kundernas behov och utmaningar En person som bygger långsiktiga relationer och tar ansvar för dina kunder En person som kan arbeta systematiskt och effektivt Vad vi erbjuder Vi erbjuder ett stabilt företag med möjlighet till både personlig och professionell utveckling. Vi erbjuder regelbunden intern utbildning och vi har marknadsmässiga löner och förmåner. Vi är stolta över att erbjuda våra kunder utrustning med hög kvalitet och högklassig service, därför är våra servicetekniker väldigt viktiga för vårt företag. Hos oss kommer du få ett roligt och varierande jobb som servicetekniker, på en arbetsplats med god gemenskap och fin sammanhållning. Du får dessutom möjlighet att vara med i starten av vår expansion! Övrig information Start: Enligt överenskommelse Omfattning: Heltid Placering: Göteborg/Västra Götaland. Du utgår hemifrån och reser med vår servicebil till kunder i Sverige (främst Västergötland och Mellansverige) och ibland även övriga Norden. Om Anolytech Anolytech är en svensk maskintillverkare av desinfektionsteknik för lantbruk, industri och hotell/fastighet. Anolytech har sedan 2005 utvecklat och tagit fram en svensk desinfektionsteknik för bakteriefritt vatten samt hand- och yt-desinfektion som är miljövänlig, enkel och effektiv. Vi är ett företag med fokus på hållbarhet och innovation. Vårt system används idag av kunder i Norden och Europa inom olika branscher. AnoDes är ett väldokumenterat desinfektionsmedel som verkar effektivt mot virus, bakterier, mögel, svampar och sporer. Anolytechs vision är att vara en del av ett hållbart samhälle där desinfektion är en del av vardagen. Där vi ersatt farliga produkter med ett miljövänligt och hållbart alternativ utan onödiga transporter och farligt avfall. Ansökan Skicka in din ansökan så snart som möjligt, då vi arbetar med ett löpande urval. Sista ansökningsdagen är 5/9. Eftersom vi annonserar under sommaren så kan det dröja någon vecka innan du får återkoppling från oss. I denna process behöver du inte skicka in ett personligt brev - om du inte önskar. Lägg gärna lite mer tid på urvalsfrågorna istället. Anolytech samarbetar i denna rekrytering med EQuality. Har du några frågor är du varmt välkommen att kontakta rekryteringsteamet på EQuality: Gustav Strandberg på [email protected] eller 076-049 53 31 Jennifer Friman på [email protected] eller 0703-20 12 12 Om EQuality Rekrytering & Interim Med EQuality får du kvalitet i rekryteringen. Vi får verksamheter framgångsrika genom rätt person på rätt plats. EQuality arbetar branschöverskridande och fokuserar på exekutiva befattningar och nyckelfunktioner. Vi arbetar med executive search, rekrytering & interim samt med tester och kandidatutvärdering. Våra värderingar är professionalism, transparens och engagemang och EQuality står för: EQ - Emotionell intelligens är lika viktigt som IQ Equality - Mångfald och jämlikhet är en självklarhet för oss Quality - Vi säkerställer kvalitet i varje rekrytering, både för kund och kandidat
Join AstraZeneca, a global, science-led, patient-focused biopharmaceutical company, as our Science & Innovation Director in Robotics! This role is a unique opportunity to drive and champion the transformational potential of automation and robotics in Pharmaceutical Development. You will be at the forefront of creating new business opportunities responding to business needs and focussing on longer-term opportunities. Pharmaceutical Technology and Development (PT&D) is an organization within Operations that turns brilliant science into actual medicines that help millions of people. We work across the entire value chain, designing, delivering and analysing active ingredients, formulations and devices for new medicines. We provide the essential data that forms the core of the regulatory submission files and provide expert technical support to all AstraZeneca's commercial drug substances and products to ensure we successfully supply medicines to patients. The role PT&D recognises the potential for automation and robotics to have a transformational impact on how medicines are developed. As a Science & Innovation Director, you will be expected to keep up-to-date on how these rapidly evolving areas are developing and to use this knowledge to identify and progress opportunities that could impact PT&D. * You will be responsible for developing a business-focused science and innovation strategy with clear ambitions and deliverables. * You will use your knowledge of automation and robotics to work collaboratively with external partners to evaluate these opportunities through the PT&D Innovation process. * A strong external network will be necessary for this role, to understand advancements and to collaborate with external parties on innovation opportunities. * In PT&D, collaboration is key and you will be responsible for championing successful Innovation projects, acting as a change agent to ensure implementation & that the transformational impact is realised. The role holder will build a global network and high-quality links/collaborations with key academic partners, companies and other innovators and advise in the selection and design of collaborations with universities and other institutions. You will act as ambassador for creativity and innovation and facilitate wider understanding how PT&&D can influence patient value. Essential Skills/Experience: * Master or PhD degree in computer science, life sciences or engineering * Demonstrated depth of knowledge in the area of automation & robotics and the application of these in a science-based setting. * A strong scientific background or equivalent experience in the pharmaceutical industry, ideally in area of Chemistry Manufacture and Control (CMC). * Track record of identifying & driving transformative innovation and implementing change to achieve maximum business benefit * Strong external network in the area of automation & robotics with demonstrated ability to collaborate and influence effectively internally and externally * A track record of successful leadership and delivery. * Experience and ability to work across several scientific areas to a common goal. * Proven strong communication skills and stakeholder management Desirable Skills/Experience: * Demonstrates a high level of understanding of the automation and robotics area and can relate this to the challenges & opportunities faced by PT&D in developing new medicines. * Excellent team working and networking skills. * Ability to think beyond boundaries of own job and company, challenges status quo and seeks opportunities for business improvement. * Capable of making effective decisions, acts courageously and communicates with conviction and inspiration at all levels. * An excellent communicator with experience of interacting effectively across interfaces of subject areas, culture and expertise both internally and externally. At AstraZeneca, we're dedicated to being a Great Place to Work. We are united by our shared purpose - to push the boundaries of science to deliver life-changing medicines. We come to work each day to make a difference - to patients, society, and our company. Our workforce reflects the people we serve - diversity is embedded in everything we do. When we put unexpected teams in the same room, we unleash bold thinking with the power to inspire life-changing medicines. In-person working gives us the platform we need to connect, work at pace and challenge perceptions. That's why we work, on average, a minimum of three days per week from the office. We balance the expectation of being in the office while respecting individual flexibility. Please mark your application with your preferred work location (Gothenburg or Macclesfield) Join us in this exciting opportunity! Apply with your CV and cover letter no later than July 30th 2025. . Competitive salary and benefits package on offer. Opening date: July 2nd, 2025 Closing date: July 30th, 2025
Join us in this opportunity as our Science & Innovation Director - New Modalities! At AstraZeneca we're dedicated to being a Great Place to Work. Where you are empowered to push the boundaries of science and unleash your entrepreneurial spirit. There's no better place to make a difference to medicine, patients and society. It's our knowledge of patients, fused with our forward-looking mindset and innovations, that helps us to spot opportunities, get involved earlier and approach access sustainably. Pharmaceutical Technology and Development (PT&D) is the organization that turns brilliant science into actual medicines that help millions of people. We work across the entire value chain, designing and delivering active ingredients, formulations and devices for new medicines and providing expert technical support to all AstraZeneca's commercial drug substances and products to ensure we successfully supply medicines to patients. AstraZeneca has recognised that New Modalities are a cornerstone of our ambitions to develop lifechanging medicines across different Therapy Areas. PT&D has a really important role in developing these new modalities; especially overcoming the specific challenges they bring to core CMC activities. One of these challenging areas is the development of next generation commercial processes that are well controlled and cost/environmentally efficient. What you'll do As a Science & Innovation Director, you will be responsible for understanding the challenges and opportunities related to synthesis of New Modalities (initially Oligonucleotides and Peptides and combinations of modalities). Through this understanding, you will identify and progress opportunities with potential transformational impact on the synthesis and manufacture of these molecules. You will establish collaborative internal & external networks to support the advancement of the scientific subject area and build a business-focused science and innovation strategy with clear ambitions and deliverables. You will proactively search for new opportunities and collaborate with external and internal partners to drive these through our Innovation Process. Essential Skills/Experience: * Master or PhD in relevant degree for example chemistry, biotechnology, engineering with a strong scientific background and extensive experience in the pharmaceutical sector * Demonstrated extensive experience of synthesis and manufacture of pharmaceuticals and both the technical and business considerations of synthetic methodology * Demonstrated strong depth of understanding and experience of synthesising New Modalities and the potential opportunities to overcome the main challenges * Capabilities and experience of investigating non-standard approaches with demonstrated tenacity to progress ambitious proposals and act as a change agent for implementation * Experience and established achievements in driving innovation and collaboration; influencing internally and externally * A track record of successful leadership and delivery Desirable Skills/Experience: * Ability to think strategically about longer term opportunities, beyond the near term, to challenge status quo and seek opportunities for business improvement. * Experience of assessing external/alternative approaches and developing scientific proposals for further practical evaluation * Established external network of Key Opinion Leaders in the area of New Modality synthesis/manufacture * Excellent team working and networking skills. * Capable of making effective decisions, acts courageously and communicates with conviction and inspiration at all levels. * An excellent communicator with experience of interacting effectively across interfaces of discipline, culture, and expertise both internally and externally. When we put unexpected teams in the same room, we unleash bold thinking with the power to inspire life-changing medicines. In-person working gives us the platform we need to connect, work at pace and challenge perceptions. That's why we work, on average, a minimum of three days per week from the office. We balance the expectation of being in the office while respecting individual flexibility. Please mark your application with your preferred work location (Gothenburg or Macclesfield) Join us in this exciting opportunity! Apply with your CV and cover letter no later than July 30th 2025. . Competitive salary and benefits package on offer. Opening date: July 2nd, 2025 Closing date: July 30th, 2025
Join AstraZeneca, a global, science-led, patient-focused biopharmaceutical company, as our Science & Innovation Director - AI. This role is a unique opportunity to drive and champion the innovative application of a range of physics-informed and statistical Artificial Intelligence (AI) tools in Pharmaceutical Development. You will be at the forefront of creating new business opportunities and responding to short and long-term business needs. Pharmaceutical Technology and Development (PT&D) is an organization within Operations that turns brilliant science into actual medicines that help millions of people. We work across the entire value chain, designing and delivering active ingredients, formulations and devices for new medicines. We provide the essential data that forms the core of the regulatory submission files and provide expert technical support to all AstraZeneca's commercial drug substances and products to ensure we successfully supply medicines to patients. The role PT&D is embarking on an ambitious digital strategy; recognising the potential for transformational impact on how Medicines are developed. As a Science & Innovation Director, you will be expected to keep up-to-date on how AI is developing and to use this knowledge to identify and progress opportunities where AI could have a transformational impact. You will be responsible for developing a business-focused science and innovation strategy with clear ambitions and deliverables. You will use your knowledge of AI to work collaboratively with external partners to evaluate these opportunities through the PT&D Innovation process. A strong external network will be essential for this role to understand advancements and to collaborate with external parties on innovation opportunities. In PT&D, collaboration is also key and you will be responsible for championing successful Innovation projects, acting as a change agent to ensure implementation & the transformational impact is realised. The role holder will build a global network and high-quality links/collaborations with key academic partners, companies and other innovators and advise in the selection and design of collaborations with universities and other institutions. You will act as ambassador for creativity and innovation and facilitate wider understanding how PT&&D can influence patient value. Essential Skills/Experience: * Master or PhD degree in computer science or life sciences degree * Demonstrated knowledge, capabilities of a range of Artificial Intelligence tools and application of these in a science-based setting. * A strong scientific background in the pharmaceutical industry, ideally in area of Chemistry Manufacture and Control. * Track record of identifying & driving innovation and implementing change * Demonstrated ability to collaborate and influence effectively internally and externally * A track record of successful leadership and delivery. * Experience and ability to work across several scientific areas. * Proven strong communication and stakeholder management skills Desirable Skills/Experience: * Demonstrates a high level of understanding of the AI area and can relate this to the challenges & opportunities faced by PT&D in developing new medicines. * Excellent team working and networking skills. * Ability to think beyond boundaries of own job and company, challenges status quo and seeks opportunities for business improvement. * Capable of making effective decisions, acts courageously and communicates with conviction and inspiration at all levels. * An excellent communicator with experience of interacting effectively across interfaces of subject area, culture and expertise both internally and externally. At AstraZeneca, we're dedicated to being a Great Place to Work. We are united by our shared purpose - to push the boundaries of science to deliver life-changing medicines. We come to work each day to make a difference - to patients, society, and our company. Our workforce reflects the people we serve - diversity is embedded in everything we do. We're at our best when drawing on our different views, experiences, and strengths. We are forever connecting, collaborating, innovating, and learning. When we put unexpected teams in the same room, we unleash bold thinking with the power to inspire life-changing medicines. In-person working gives us the platform we need to connect, work at pace and challenge perceptions. That's why we work, on average, a minimum of three days per week from the office. We balance the expectation of being in the office while respecting individual flexibility. Please mark your application with your preferred work location (Gothenburg or Macclesfield) Join us in this exciting opportunity! Apply with your CV and cover letter no later than July 23rd 2025. . Competitive salary and benefits package on offer. Opening date: July 2nd, 2025 Closing date: July 23rd, 2025
The Opportunity We are looking for a Senior System Engineer with proven experience in BEV development to lead the architecture, validation, and optimization of high-voltage powertrain systems. The ideal candidate has a strong track record working with electric drive units, battery packs, and embedded control systems within the automotive sector. (Actrify is expanding and opportunities exist in both Gothenburg and Stockholm on similar roles. Read below) Key Responsibilities Architect and lead system integration for BEV platforms, including energy storage, BMS, power electronics, and electric drive units. Define and manage system-level requirements, ensuring compliance with automotive functional safety (ISO 26262) and quality frameworks (ASPICE). Coordinate controller development for electric drive units and battery systems, overseeing embedded software functionality. Collaborate with cross-functional teams across hardware, software, test, and validation to deliver integrated propulsion systems. Support verification and validation of electric propulsion systems through lab and vehicle testing. Perform safety analyses including FMEA and functional safety assessments. Lead supplier interactions and manage technical deliverables from both internal and external stakeholders. Minimum Qualifications Bachelor’s or Master’s degree in Mechatronics, Electrical, Automotive Engineering, or equivalent. 5+ years of industry experience in electric propulsion or high-voltage energy storage systems. Demonstrated expertise in areas similar e.g: Development of electric drive controllers (e.g., for front and rear EDUs). Battery Management Systems and high-voltage energy storage. System engineering processes under ISO 26262 and ASPICE. Powertrain software architecture and in-vehicle diagnostics. Experience in project leadership roles with end-to-end ownership of BEV component or system delivery. Proficiency in MATLAB/Simulink, Vector tools, CANalyzer/CANoe, and hardware-in-the-loop (HiL) testing. Strong analytical, communication, and documentation skills. Why Join Us? Be part of shaping the next generation of electric vehicles. Work alongside top-tier engineers in a high-impact environment. Challenging projects and support for continuous learning. About Actrify Actrify is a leading consultancy specializing in electrification, charging solutions, battery technology, system engineering, and Battery Management Systems (BMS). Our mission is to accelerate electrification, contributing towards a more sustainable and intelligent world alongside our customers. As part of the Vinn Group, we have over 500 specialized consultants across diverse technical domains. Our company is expanding in both Gothenburg and Stockholm, and we are looking for experienced team members to join in areas like. Electric propulsion (Inverter, Electric motor drive, Battery Management system) and diagnostics of BMS Software developer Embedded Developer System verification Engineer, System Calibration engineer, system design engineer in both HW and SW area of Inverter Electric motor drive Battery Charging Welcome to join our Team! Send email with CV to [email protected] +46739-888496
Job Description Actrify is currently seeking experienced Senior Test Engineers /Embedded engineer to strengthen our verification team. In this position, you'll perform comprehensive testing across multiple environments, including manual testing of batteries, vehicle setups, standalone systems, test benches, HIL systems, and automated testing platforms, with a primary focus on battery cells, modules, and packs. Your responsibilities will include daily test operations, maintaining and calibrating testing equipment, installing test objects, programming automated test systems, and preparing new test protocols. Additionally, you will collaboratively plan, execute, and analyze tests within a dedicated team, continuously developing your expertise in advanced test methods and complex systems. Who Are You? We are looking for individuals passionate about electromobility and rigorous verification processes. Successful candidates should have strong expertise in integration testing and power electronics. You are action-driven, goal-oriented, and skilled in prioritizing tasks effectively to achieve high-quality results. You thrive in collaborative settings, communicate effectively, and enjoy engaging proactively with new challenges. Curiosity, flexibility, and a team-oriented mindset are essential attributes for success in this role. Qualifications MSc/BSc in Electrical Engineering, Electronics, Mechatronics, Electric Power, Embedded Software, Computer Science, or a related field. Proven experience in battery test, verification, and validation. Worked with dSpace or equivalent testing platforms. Experience in Hardware-In-the-Loop (HIL), Software-In-the-Loop (SIL), Model-In-the-Loop (MIL). Proficiency with CANalyzer and INCA. Experience with Continuous Integration/Continuous Deployment (CI/CD) and test automation. Fluent English communication skills, both written and spoken. Strong analytical skills for requirements analysis and test case creation. Meritorious Qualifications: Automotive industry experience. Strong system-level understanding. About Actrify Actrify is a leading consultancy specializing in charging solutions, battery technology, system engineering, and Battery Management Systems (BMS). Our mission is to accelerate electrification, contributing towards a more sustainable and intelligent world alongside our customers. As part of the Vinn Group, we collaborate with over 500 specialized consultants across diverse technical domains. Vinn Group is partly owned by Volvo Group, reinforcing our strategic position within the automotive and technology sectors. The job location will be in Stockholm and Gothenburg. We are looking for several new colleagues. Contact detail Thien Laubeck +46739-888496 [email protected]
Ta chansen att leda Sandahls verksamhet i Göteborg! Som Avdelningschef ansvarar du för ett engagerat team och varierande projekt – från snabba insatser till stora anläggningsprojekt. Varmt välkommen med din ansökan! OM TJÄNSTEN Som Avdelningschef för Sandahls verksamhet i Göteborg får du det övergripande ansvaret för att leda, planera och utveckla en väl fungerande avdelning med cirka 40 medarbetare. Du arbetar nära både dina kollegor och andra delar av organisationen för att säkerställa att projekten genomförs effektivt, med hög kvalitet och i rätt tid. Sandahls har en bred kundbas inom både offentlig och privat sektor och är en viktig partner för många av de ledande anläggningsföretagen i Göteborgsregionen. Uppdragen varierar i storlek, allt från akuta servicearbeten med kort startsträcka till större entreprenader och ramavtalsprojekt. I rollen ansvarar du för bemanning, resursplanering, ekonomisk uppföljning, samt kalkylering och anbudslämning. Du säkerställer att rätt förutsättningar finns på plats för att teamet ska kunna leverera enligt plan. Rollen innebär också ett nära samarbete med VD:n som är placerad på huvudkontoret i Jönköping, till vilken du rapporterar direkt. Du erbjuds - Ett mångsidigt arbete med stort eget ansvar - Möjlighet att påverka och utveckla verksamheten - En arbetsplats där arbetsglädje, samarbete och passion står i fokus - Förmånsbil ARBETSUPPGIFTER Arbetsuppgifter * Säkerställa projektledning och resursplanering för effektiva leveranser * Utveckla medarbetare och främja en positiv arbetskultur * Ansvara för budget, projektetekonomi och anbudskalkyler * Ansvara för övrig projektrelaterad dokumentation VI SÖKER DIG SOM - Har en eftergymnasial utbildning inom relevant område, exempelvis byggteknik, anläggning eller ekonomi - Har tidigare erfarenhet av att leda projekt i roller som Projektledare, Platschef eller Avdelningschef - Har en god datorvana - Talar och skriver obehindrat på svenska då språket används i det dagliga arbetet - Innehar B-körkort Det är meriterande om du har - Arbetat inom anläggningsbranschen För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper: - Målmedveten - Initiativtagande - Ansvarstagande - Socialt självsäker Vår rekryteringsprocess Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work. Vi tillämpar löpande urval och kommer plocka ner annonsen när tillräckligt många kandidater har nått slutskedet i rekryteringsprocessen. Vid ansökan efterfrågas ett CV. Personligt brev använder vi inte som urvalsmetod och behöver därför inte bifogas. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess. INFORMATION OM FÖRETAGET Sandahls Grus & Asfalt är en komplett leverantör inom mark och beläggning med stark lokal förankring och lång erfarenhet i branschen. Företaget erbjuder helhetslösningar inom asfaltproduktion, asfaltering, markentreprenad samt försäljning och leverans av grus- och ballastmaterial. Med egna berg- och sandtäkter, moderna asfaltverk och ackrediterade laboratorier säkerställs hög kvalitet i alla led – från produktion till färdigt resultat. Kunderna består av både offentliga och privata aktörer, och uppdragen sträcker sig från stora infrastrukturprojekt till garageuppfarter och lokala vägar. Sandahls Grus & Asfalt är en del av Sandahlsbolagen – en stabil koncern med fokus på hållbarhet, kvalitet och långsiktighet. Läs mer om Sandhals Grus & Asfalt här!
Du får arbeta i en modern restaurang med ett kök där förstklassiska råvaror används. Restaurangen kan samtidigt ta emot 120 matgäster. Du ska vara utbildad och kvalificerad kock och arbetat med husmanskost i minst 1 år. Även arbete i storhushåll är lämplig bakgrund med erfarenhetskrav. I uppgifterna kan utöver tillagning också ingå att planera de varuinköp som behövs. Vidare ingår det att hålla ordning i köket såsom rengöring av bänkar och golv. Kravet på dig är att du kan och tar ansvar.
Vi är alla olika. Vi är alla också lika och har samma rätt till ett tryggt hem, en meningsfull sysselsättning och att känna oss värdefulla. Med rätt förutsättningar kan vi växa, utvecklas och delta i samhället på våra egna villkor. Inom förvaltningen för funktionsstöd ger vi stöd, service och omsorg till barn och vuxna med funktionsnedsättning och skapar möjlighet för dem att leva ett gott och självständigt liv, som alla andra. Genom att sprida kunskap och samarbeta inom Göteborgs Stad och med andra aktörer ökar vi förståelsen för individers behov och utformar insatser som gör verklig skillnad. Med 6 200 engagerade medarbetare är vi Sveriges största funktionsstödsförvaltning. Vi arbetar inom boenden med särskild service, daglig verksamhet, sysselsättning, boendestöd, personlig assistans, barn- och korttidsboenden, avlastning samt stöd och ledsagning. Vill du vara med och bidra till ett mer inkluderande samhälle? Välkommen till oss! Du är Göteborg. ARBETSUPPGIFTER Vill du vara delaktig i ett team med över 100 års erfarenhet av socialt arbete? Vill du ha ett socialt och aktivt arbete? Vill du göra skillnad i någons vardag? Välkommen att söka till oss! Vi söker två nya engagerade kollegor! Boendestöd Lundby verkställer beslut inom boendestöd med särskild inriktning på målgrupper inom socialpsykiatri, neuropsykiatri och samsjuklighet. Enheten består av cirka 25 medarbetare, varav 2 är pedagoger. Vi utgår från Vågmästareplatsen, där vår verksamhetslokal är belägen ett stenkast från Hjalmar Brantingsplatsen som erbjuder goda kommunikationer. Om rollen som boendestödjare: Som boendestödjare ger du stöd i hemmet till individer inom en bred och varierad målgrupp. Du kommer att möta personer med psykiska funktionsvariationer, såsom personlighetsstörningar, samt individer med neuropsykiatriska diagnoser, samsjuklighet och missbruksproblematik. Rollen kräver att du arbetar självständigt, tar stort ansvar och har ett pedagogiskt och motiverande förhållningssätt. Du bidrar till att individen tar tillvara på sina egna resurser och åstadkommer förändring i sin vardag. Insatserna kan inkludera praktiskt och socialt stöd i hemmet, skapa och upprätthålla struktur och rutiner, stärka sociala kontakter, främja meningsfull sysselsättning, bryta isolering samt arbeta vräkningsförebyggande. Du kommer att ha en central roll i att samverka med socialsekreterare och andra aktörer såsom sjukvården och Försäkringskassan. Social dokumentation och upprättande av genomförandeplaner är en viktig del av uppdraget. Tillsammans med dina kollegor utvärderar ni och följer upp insatserna kontinuerligt i syfte att utveckla enheten. För att kunna utföra arbetet på ett effektivt och flexibelt sätt kommer du att ha tillgång till egen tjänstetelefon och arbetsdator. Arbetstiden är i huvudsak förlagd till dagtid men tjänstgöring fram till ca kl 19:00 kan förekomma en gång i veckan utifrån individens behov. KVALIFIKATIONER För tjänsten som stödassistent krävs en examen från Vård och omsorgsprogrammet, stödassistentutbildningen eller Barn och fritidsprogrammet med inriktning socialt- eller pedagogiskt arbete eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig. Kommunikation och dokumentation är en viktig del av arbetet, vilket kräver att du har godkänt i svenska 1 eller svenska som andraspråk 1. Du som inte uppfyller kvalifikationskraven i svenska 1 eller svenska som andraspråk 1 kan komma att erbjudas att göra ett språktest genom testanvändaren Educateit. Det är meriterande om du har erfarenhet av MI (Motiverande Samtal), ESL (Ett Självständigt Liv), AKK (Alternativ och Kompletterande Kommunikation), LAB (Lågaffektivt Bemötande) och IBIC (Individens behov i Centrum). Vi ser det även som meriterande om du har tidigare erfarenhet av att arbeta med målgruppen inom NPF. Även erfarenhet av arbete inom missbruk och hemlöshetsproblematik är meriterande. Du har god förståelse för hur individer tar till sig kunskap och deras olika förutsättningar. Du anpassar sättet att förmedla ditt budskap till mottagaren. Du arbetar bra med andra genom att du lyssnar, visar intresse och respekt. Du förstår det gemensamma uppdraget och arbetar för att det ska bli så bra som möjligt. Du planerar, organiserar och prioriterar arbetet på ett effektivt sätt. Du ser till att arbetet slutförs i tid och följer upp resultatet. Du motiveras av att lära dig nya saker och utvecklas. Du kommer själv med nya idéer och tar initiativ till förbättringar. Du omvärldsbevakar aktivt inom ditt yrkesområde och reflekterar regelbundet över vad som behöver utvecklas i din verksamhet. ÖVRIGT Urval sker löpande, med planerade intervjutillfällen under vecka 30 och 31. I den här rekryteringen kommer du få svara på ett antal frågor där du får beskriva din kunskap inom området i stället för att skicka ett personligt brev. Göteborgs Stad arbetar aktivt för att främja lika rättigheter och möjligheter samt att motverka diskriminering. Som medarbetare i förvaltningen för funktionsstöd erbjuder vi dig: - Trygg anställning med goda anställningsvillkor - Heltid med möjlighet till deltid - Introduktion vid nyanställning - Kompetensutveckling - Friskvårdsbidrag, cykelbidrag samt andra rabatter och erbjudanden Vid arbete i den enskildes hem: Före erbjudande om anställning ber vi dig uppvisa utdrag ur polisens belastningsregister. Beställt utdrag ska vara oöppnat. Du ska själv begära ett utdrag från polisens belastningsregister. Detta görs på polisens hemsida https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/ antingen via e-tjänst (Kontroll av egna uppgifter i belastningsregistret) eller med hjälp av Blankett för att kontrollera egna uppgifter (Blankettför begäran om registerutdragför enskild person, utdrag nr 442.3) Vi tar endast emot ansökningar via vårt rekryteringssystem i enlighet med GDPR. Har du skyddade personuppgifter ska du INTE söka via systemet utan kontakta ansvarig rekryterande chef för hantering av din ansökan. Tillsättning sker under förutsättning att tjänsten inte behöver tas i anspråk i förvaltningen eller stadens omställningsarbete. Till dig som företräder bemannings- och rekryteringsföretag: Inför denna rekrytering har vi valt rekryteringskanaler och önskar inte erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- eller rekryteringshjälp.
Välj ett jobb för att visa detaljer