Om företaget Vår kund är ett välkänt bolag i Göteborgsområdet. De söker nu drifttekniker och driftingenjörer för att täcka kommande behov. Det kan gälla tillfälliga såväl som långsiktiga uppdrag som konsult via NearYou. Tjänstebeskrivning I din roll som drifttekniker kommer du ansvara för den dagliga driften av anläggningen. Du kommer övervara och styra processer men även genomföra felsökning och underhåll. Som driftingenjör ansvarar du för att optimera och underhålla den dagliga driften av anläggningen. Du kommer vidare: • Analyser och avhjälpa fel • Förbättra processer • Arbeta med säkerhet på anläggningen Kvalifikationer Vi söker dig med relevant eftergymnasial utbildning såsom drifttekniker eller sjöingenjör, med inriktning värme, energi eller processindustri. Vidare ser vi att du har minst 1-3 års erfarenhet av drift och underhåll av anläggningar inom värme, energi eller dylikt. Du behöver vidare behärska svenska i tal och skrift, samt ha god vana vid att arbeta med datorer och system. Om NearYou NearYou är ett rekryterings- och bemanningsföretag med kontor i 17 städer. Vi har gått från att vara ett bolag bland andra i branschen till att också bli en samhällsaktör. Med oss som partner och arbetsgivare lovar vi att ge mer av det vi är bäst på. Vi är bäst på att vara nära, mänskliga och en motpol till stress, människor som statistik och en alltför opersonlig digitalisering. Vi är hos dig, ett handslag, ett löfte. För dig som kandidat innebär det en aktör som backar dig, oavsett var i karriären du är och vill vara. Vi vill vara tryggheten i en snabb värld. Vi stöttar, utmanar och frågar hur det går. Helt naturligt, tycker vi. Läs gärna mer om oss på www.nearyou.se Att arbeta som konsult på NearYou Som konsult hos NearYou är du anställd hos oss och arbetar ute hos någon av våra kunder. För oss är det viktigt att erbjuda en trygg och hållbar anställning för alla våra anställda. Du har samma fördelar och trygghet som hos en traditionell arbetsgivare och du omfattas av kollektivavtalens villkor för till exempel lön, försäkringar, pension och semester. Som konsult hos oss får du en konsultchef som hjälper dig i ditt val av uppdrag och ger dig tips och råd hur du kan utvecklas i arbetslivet. Du får även möta olika företagskulturer och får erfarenhet från olika branscher, vilket gör att du utvecklar din kompetens och ditt nätverk och gör dig till en mer attraktiv medarbetare.
Key Solutions har 13 år i rad blivit utsedda till en av Sveriges Bästa Arbetsplatser av Great Place to Work Institute. Nu expanderar vi och söker dig som är vill ha ett arbete där utveckling, glädje och gemenskap står i fokus. Som säljare hos oss är du en viktig del av vårt framgångsrika säljteam och ansiktet utåt för våra kunder. Vad erbjuder vi? - Fast månadslön + marknadens bästa bonusprogram! - Arbetstider mellan kl. 10.00-19:00 för telemarketing mån-fre 12.00-21.00 för fieldmarketing - Goda chanser att göra karriär och klättra inom företaget - Konferensresor till t.ex. Barcelona, Miami och Sydafrika - Vi avsätter minst en timme om dagen för din personliga utveckling Hur fungerar arbetet? Tjänsten kommer att utgå från vårt lokala kontor mitt i Centrala Göteborg (vid Liseberg), där du kommer att jobba som säljare för en av våra största kunder. Tjänsten innefattar kontakt med såväl varma som kalla kunder både genom fysiska möten och per telefon. Vi ser gärna att du som söker: - Trivs med att arbeta både i grupp och självständigt - Är en sann glädjespridare och har god social kompetens - Är tävlingsinriktad och älskar att utvecklas - Pratar svenska obehindrat Tidigare erfarenhet inom service, restaurang eller arbete i butik är meriterande, dock inget krav. Om Key Solutions: Key Solutions koncernen består idag av 12 företag med över över 200 ambitiösa medarbetare som hjälper några av världens största varumärken med deras kundtillväxt. Vi har haft nöjet att hjälpa några av världens största och snabbast växande varumärken som bland annat Google, Telia, EON och Hedvig med sin kundtillväxt. Sedan starten 2008 har vi levererat över 1 miljon kunder till våra varumärken. Vi har 13 år i rad blivit utsedda till en av Sveriges Bästa Arbetsplatser av Great Place to Work Institute och har idag lokala kontor i Stockholm och Göteborg samt expanderat verksamheten internationellt till Helsingfors.
Svevia har en stadig utvecklingsresa och under innevarande strategiperiod satsar vi på tillväxt genom större infrastrukturprojekt samt nya marknadsandelar. Är du nyfiken på Svevia som din nästa arbetsgivare? Nu finns det en öppning för ett spännande uppdrag som Projektchef med inriktning mot större mark och infrastrukturprojekt i Västra Sverige. Vill du bygga framtidens infrastruktur med oss? Svevia – Division Anläggning, Region Syd – söker en erfaren och engagerad projektchef som vill vara med och forma något större. Vi befinner oss i en expansiv fas och siktet är inställt på att växa med kvalitet – där varje projekt genomsyras av struktur, säkerhet och affärsmässighet. Vi tror på långsiktiga relationer, hållbara lösningar och att de bästa resultaten uppnås tillsammans med kompetenta och drivna medarbetare. Nu bygger vi upp en stark närvaro i Västsverige – och vi söker dig som vill leda vägen. Rollen – mer än ett uppdrag Som projektchef hos oss får du inte bara ansvar – du får förtroende. Du kommer vara en nyckelperson i att driva större anläggnings- och infrastrukturprojekt inom väg, VA och energi – med fullt resultat- och projektansvar. Du leder ett erfaret team av platschefer och arbetsledare och bygger vidare genom att attrahera och utveckla nya talanger. Du blir en del av ledningsgruppen inom arbetschefsområdet och har stor möjlighet att påverka inriktning, affärer och framtida satsningar. Du får hos oss: En långsiktig arbetsgivare med stabil grund och stark ambition Kollegor som brinner för sitt arbete – och för varandra Resurserna från en etablerad organisation, men flexibiliteten och lagandan från en entreprenör Möjlighet att bygga ditt team med stort eget inflytande Placeringsort är med fördel Göteborg, men även andra orter i Västsverige – exempelvis Lidköping – kan vara aktuella. Din vardag som projektchef: Leda, driva och följa upp projekt enligt Svevias mål och värderingar Säkerställa hög säkerhet och en trygg arbetsmiljö – alltid i första rummet Ansvara för projektens ekonomi, tidsplaner och leveranser Utveckla och stötta platschefer och arbetsledare i det dagliga arbetet Arbeta nära kunden och ta ett aktivt ansvar för kontraktsfrågor och affärsutveckling Bidra till anbud, kalkyl och riskhantering Agera som kulturbärare och förebild i organisationen Vem är du? Vi söker dig som är van att ta ansvar, fatta beslut och som trivs med att leda andra. Du är strukturerad, affärsdriven och har ett starkt säkerhetstänk. Du motiveras av att bygga team, skapa lönsamma projekt och se människor växa. Vi ser gärna att du har: Gedigen erfarenhet av att leda större projekt inom väg och anläggning (100–1000 Mkr) Dokumenterad vana vid personal- och resultatansvar Goda kunskaper inom AB04, ABT06 och AMA/MER Erfarenhet av arbete mot Trafikverket och andra offentliga beställare Bakgrund som civil- eller högskoleingenjör, eller motsvarande Meriterande: Erfarenhet av samverkansprojekt Kunskaper i kalkyl- och uppföljningsverktyg (ex. MAP) Du kommunicerar tydligt, både internt och externt, och har en naturlig förmåga att bygga relationer. Självklart har du B-körkort och god datorvana. Känner du igen dig? Tveka inte till att söka till oss och denna spännande satsning! En del av något större Inom anläggningsverksamheten bygger vi Sverige från grunden – i betong, stål, trä, sten och jord. Och vi gör det genom att anlägga vägar, broar, kajer och betongkonstruktioner för industri, stat och kommun. Dessutom bryter vi ny mark och banar väg för VA-nät, vindkraftsparker och exploateringsområden. Vi har också specialenheter inom grundläggning och marksanering. Tillsammans med Svevias övriga verksamheter inom vägdrift och beläggning blir du en viktig kugge i ett större samhällsmaskineri. Det öppnar nya möjligheter för innovation och problemlösning. Varför Svevia? Utifrån Svevias strategier, mål och värdegrund får du de förutsättningar som krävs för att göra skillnad och bidra till företagets utveckling. Beslutsvägarna är korta, det är lätt att påverka och göra sin röst hörd. Och hos oss står ledarskapet i fokus, vilket gör att du kontinuerligt får möjlighet att utvecklas i din roll. Vi månar om att vara en arbetsplats för alla. Att du ska leda genom dina medarbetare ser vi som en självklarhet. Det är som lag vi skapar framgång. Det är så vi gör affärer och genererar resultat. Det är så vi får stad och land att fungera. Vill du dela väg med oss? Ansökan och information Tjänsten är en tillsvidareanställning med start efter överenskommelse. Du ansöker enkelt genom att skicka in ditt CV och svara på några urvalsfrågor. Vår rekryteringsprocess bygger på ett kompetensbaserat arbetssätt, det är en förutsättning för att rekrytera kvalitetssäkert, inkluderande och fördomsfritt. Därför vill vi inte ha ett personligt brev. Den här processen omfattas av tester och vi använder oss av MAP (personlighetstest) och Matrigma (arbetspsykologiskt test). Slutkandidat kommer även att omfattas av en bakgrundskontroll. Skicka in din ansökan snarast möjligt och som senast den 10:e Augusti. Urval startar under v.33. OBS under vecka 28-32 har vi semester och kommer inte att kunna svara på frågor om tjänsten. Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Saeid Azmoudeh på [email protected] eller tel 0702256423eller Sally Backlund Mehrabi, HR-Specialist på [email protected] eller tel, 0703-132264. Vi har tagit ställning till annonsering, vilket gör att vi inte önskar säljsamtal för ytterligare frågor kring annonsering, rekrytering eller bemanning.
Göteborgs Stads förskoleförvaltning ansvarar för utbildning och omsorg för cirka 25 000 barn i närmare 360 kommunala förskolor. Förvaltningen har cirka 7000 medarbetare som tillsammans arbetar med barnens lärande och utveckling i centrum. Förskoleförvaltningen söker dig som vill vara med att utveckla en trygg och lärorik förskola för alla barn. Hos oss ger du barnen möjligheter till en bra framtid, varje dag! Välkommen till världens viktigaste jobb. Du är Göteborg. Följ gärna vår resa på LinkedIn: https://se.linkedin.com/company/f%C3%B6rskolef%C3%B6rvaltningen-g%C3%B6teborgs-stad ARBETSUPPGIFTER Som förskollärare hos oss blir du en viktig del av ett engagerat arbetslag som tillsammans skapar en trygg och inspirerande miljö för barnen. Med ditt pedagogiska ledarskap planerar, genomför, dokumenterar och analyserar du verksamheten utifrån förskolans läroplan. Vi lägger stor vikt vid att bygga goda relationer både med barnen, dina kollegor och vårdnadshavarna och du är en trygg och ansvarstagande förebild som bidrar till en positiv atmosfär. Genom ditt arbete säkerställer du att varje barn känner sig sett och får möjlighet att utvecklas i en stimulerande och trygg miljö där deras behov alltid står i centrum. Är du nyutexaminerad förskollärare får du vid din anställning en mentor. Mentorn ingår i en central grupp och har som uppgift att bidra till att du får en bra start i ditt yrkesliv hos oss. Vill du arbeta på en förskola där barnens nyfikenhet, trygghet och lärande står i centrum? Vi söker nu en engagerad förskollärare till Brännekullavägens förskola en del av Team Väster i Torslanda. Brännekullavägens förskola ligger i ett naturnära område med närhet till skog, hav och inspirerande utemiljöer. Vi är en del av Team Väster, där flera förskolor samarbetar och leds av fyra rektorer med ansvar för varsitt område. På vår förskola arbetar vi tillsammans för att erbjuda barnen en meningsfull utbildning av hög kvalitet, där varje barn får möjlighet att utvecklas i sin egen takt. Vi utgår från en utvecklingspedagogisk grundsyn, där vi vuxna deltar aktivt i barnens lek och skapar situationer som stimulerar till samtal, reflektion och lärande. Tillsammans i arbetslaget planerar vi undervisning, skapar stimulerande lärmiljöer och följer upp barnens utveckling enligt läroplanens mål. Brännekullavägens förskola erbjuder en varm, inkluderande och utvecklande miljö både för barn och vuxna. Välkommen till ett meningsfullt uppdrag i världens viktigaste jobb! KVALIFIKATIONER Vi söker dig som har förskollärarexamen och legitimation enligt Skollagen. Du har en stark förmåga att planera, genomföra, dokumentera och analysera pedagogisk verksamhet enligt förskolans läroplan. Du har också en god förståelse för och förmåga att arbeta utifrån förskolans styrdokument, värdegrund och mot förskoleförvaltningens gemensamma mål. Dessutom har du en naturlig förmåga att leda både barn och vuxna. För att lyckas i rollen behöver du ha goda kunskaper i svenska språket, både i tal och skrift. Du har en utmärkt förmåga att skapa goda samarbeten och relationer till barn, kollegor, vårdnadshavare och andra du möter. Du är ansvarstagande, har gott självledarskap och kan skapa en trygg och utvecklande lärmiljö. Vi ser även att du har förmåga att vara en god förebild, både för barn och vuxna. Vidare har du god digital kompetens och kan använda digitala verktyg som datorer, iPads och dokumentationssystem för pedagogiskt arbete. Erfarenhet av att använda digitala verktyg i pedagogisk verksamhet samt vidareutbildning inom relevant område är också meriterande. Har du tidigare arbetat med handledning eller utvecklingsarbete eller haft en ledande roll inom förskolan är det en stor fördel. Välkommen med din ansökan! Tjänsten tillsätts under förbehåll att den inte tas i anspråk av redan tillsvidareanställd personal. ÖVRIGT Har du skyddade personuppgifter och vill söka tjänsten? Kontakta Göteborgs Stads växel, Kontaktcenter på telefonnummer 031-365 00 00 och förklara ditt ärende så kopplas du vidare till ansvarig HR-specialist på Enheten för Kompetens och Arbetsmarknad. Fortsätt alltså inte med din ansökan här. Som anställd i vår förvaltning erbjuds du bland annat friskvårdsbidrag, cykelförmån och medarbetarstöd. I denna rekrytering kommer vi inte att efterfråga ett personligt brev som ansökningshandling. Istället kommer du som söker att svara på ett antal frågor där vi ber dig beskriva din kompetens inom efterfrågat område. Enligt Skollagen ska utdrag ur polisens belastningsregister uppvisas av personer innan de anställs inom förskoleverksamhet, skola och skolbarnomsorg. Detta beställer du på Polisens hemsida. Inför denna rekrytering har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och därför undanber vi oss ytterligare erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- och rekryteringshjälp. Vi tar endast emot ansökningar via vårt rekryteringssystem i enlighet med GDPR.
Ta chansen att utveckla dina servicekunskaper och bredda ditt CV med erfarenhet av kundtjänst på Elgiganten! I rollen som kundtjänstmedarbetare för Elgiganten kommer du exklusivt hantera våra Norsktalande kunder, främst genom inkommande samtal. I takt med att du utvecklas kommer du också hantera frågor via e-post och chatt. För att bemästra rollen kommer du stöttas av dina ledare som har erfarenhet av tjänsten samt ha tillgång till verktyg för att kunna bemöta kunderna på bästa sätt. Ärenden som du kommer hantera består av faktura- leverans- och försäkringsfrågor samt lagersaldo i butik. Nu söker vi nya stjärnor som vill växa inom kundservice hos oss! Vi söker dig som vill arbeta på minst 80%, men med goda möjligheter till 100% (mertidsersättning). Du får även flexibla arbetstider och möjlighet att påverka ditt eget schema. Vi söker dig som: Är serviceinriktad Motiverad till att lära dig nya saker Har godkända betyg i svenska 1/A och engelska 5/A Har god datorvana Kan jobba deltid på 80% från vårt kontor i centrala Göteborg Kan arbeta heltid under utbildningsperioden (ca 15 arbetsdagar) Elgiganten är ett marknadsledande företag inom återförsäljning av hemelektronik i Norden. I rollen som kundtjänstmedarbetare kommer du få leverera service i toppklass till deras tusentals kunder! Varför jobba med oss? På Concentrix tror vi starkt på vikten av att skapa en miljö där våra medarbetare trivs och kan lyckas i sina roller. Hos oss blir du en del av ett energifyllt team i ett öppet kontorslandskap med nära kontakt till dina kollegor och ledare. Vi kan med stolthet säga att hos oss har du förmånen att ta del av: Start: 11 Augusti Tillsvidareanställning på 80%, med 6 månaders provanställning Goda möjligheter till mertidsersättning Team-aktiviteter både på- och utanför arbetet för att göra jobbet roligare Kollektivavtal med Unionen, vilket för oss är en självklarhet så att du kan känna dig trygg i din anställning En bonusmodell baserad på din prestation Friskvårdsbidrag om 3500 kronor per år Kontinuerlig coaching för att stötta dig i din roll Goda karriärutvecklingsmöjligheter samt möjlighet att ta del av vårt interna karriärprogram Concentrix University! Ett fräscht och härligt kontor i Göteborg som är lätt att ta sig till. Experience the best version of you! Vi vill höra från dig om detta känns som rätt steg för dig i din karriär. Ansök redan idag och bli en del av oss på Concentrix! Start: 2025.08.11 Anställningsform: Deltid 80% med goda möjligheter till 100%, tillsvidare Arbetstider: Varierande arbetstider under vardagar mellan kl. 08.30-22.00 Concentrix is an equal opportunity employer We're proudly united as one team, one company, globally. We're committed to equal employment opportunities for all candidates and a work environment free from discrimination and harassment. All our recruitment practices are based on business needs, job requirements, and professional qualifications, without regard to race, age, gender identity, sexual orientation, religion, ethnicity, family or parental status, national origin, disability, or any other classification protected by applicable national laws.
Om DFDS Logistics Contracts DFDS Logistics Contracts är en är en fullservice-terminal inom kontraktslogistik belägen i Arendal, nära Göteborgs hamn. Terminalens verksamhet består bland annat av cross-dockhantering och hantering och lagring av emballage. Om tjänsten Som truckförare hos DFDS Professionals kommer du framförallt jobba inom terminallogistik som innefattar mycket motviktstruck med långa gafflar. Här jobbar du inte enbart med att flytta saker från A till B, du kan även ställas inför komplexa omlastningsuppdrag som kräver fokus och fingerfärdighet från din sida. För denna tjänst söker vi dig som har erfarenhet av motviktstruck upp till 20 ton där du kommer att jobba med omlastning av bl.a containers och sidouppdrag inom vår verksamhet. Dina dagliga arbetsuppgifter och ansvarsområden i din arbetsroll kan omfatta: Köra motviktstruck Lastning och lossning av gods Effektivt stapla och lagra produkter Arbeta med andra uppgifter som tillhör terminalarbete Containerlossning Arbetstiden är förlagd kvällstid 14:55-23:40. Arbetsplatsen ligger i Arendal, Göteborg. Tjänsten är en heltidsanställning med tillträde omgående. Urval sker löpande och tjänsten kan kommas att tillsättas innan sista ansökningsdag. Om dig Vi behöver någon som har kört mycket truck tidigare och känner sig bekväm bakom ratten. Eftersom att du kommer arbeta mycket självständigt ser vi att du har hög arbetsmoral och är bra på att planera och prioritera bland dina arbetsuppgifter. Du är flexibel och prestigelös när det kommer till ditt arbete och du förstår vikten av god kundservice. Krav för tjänsten Truckkort A+B, C1 Minst 2 års erfarenhet av att köra tung motvikstruck Meriterande om du har erfarenhet av långa gafflar Goda kunskaper i svenska och engelska, i tal och skrift VIKTIG INFORMATION Som ett led i vårt arbete mot en så rättvis och fördomsfri rekryteringsprocess har vi i denna process valt att samarbete med Hubert.ai Efter ansökan kommer du att bjudas in till in en chatt-baserad intervju med vår virtuella rekryteringsassistent Hubert. Genomför den gärna så fort du har möjlighet. Intervjun tar cirka 10-15 min att genomföra. Kolla gärna denna artikel innan intervjun för tips och tricks: https://www.hubert.ai/insights/tips-och-rad-infor-din-forsta-hubert-intervju Ambulerandekonsult: Du är anställd av oss på DFDS Professionals men arbetar ute hos våra kunder. Att vara ambulerande konsult innebär att man blir anställd av oss DFDS Professionals för att utföra arbete i kundföretag och vars arbetsplats, arbetstid och arbetsuppgifter sålunda kan variera inom ett överenskommet tjänstgöringsområde. Urval sker löpande och tillsättning kan komma att ske innan sista ansökningsdagen. Vi har självklart kollektivavtal. Vi värnar om din hälsa och vi erbjuder bland annat friskvårdsbidrag, rabatt på gymkort m.m. För att du ska känna dig trygg omfattas du även av försäkringar och företagshälsovård. Kontaktuppgifter Har du frågor om rekryteringsprocessen eller något annat som berör anställningen är du varmt välkommen att kontakta oss på: [email protected] Rekryteringsarbetet sker löpande. Det går ej att ansöka via mail. DFDS Group DFDS Group har 17 000 anställda i över 20 länder och tillhandahåller frakt- och logistiktjänster i Europa. DFDS grundades 1866, har sitt huvudkontor i Köpenhamn och är noterat på Nasdaq Copenhagen. I Sverige har DFDS cirka 1 000 anställda. DFDS Professionals DFDS Professionals är en rekryterings- och bemanningstjänst inom DFDS Group med ambitionen att vara det naturliga valet inom industri och logistikbranschen i Sverige. Vi tillhandahåller kompetenta och engagerade konsulter och bemanningslösningar samt hjälper vårt breda utbud av kunder att rekrytera rätt talang för framtiden. Vi erbjuder värde till våra kunder genom flexibla affärsmodeller, erfarna medarbetare och operativ kunskap. Sökord DFDS | Göteborg | Transport | Logistik |
Därför är detta jobb för dig För oss är det viktigt att du gillar programmering. De språk vi använder varierar från projekt till projekt, så vare sig du är en mästare på Java, Kotlin, C, C++, C# eller Python, tror vi att du har stora möjligheter hos oss. Vi kan erbjuda uppdrag inhouse i våra egna lokaler där du blir en del av ett utvecklingsteam. Du kommer att arbeta inom affärsområdet Software & Cloud, där vi hjälper kunder att utveckla framtidssäkra, storskaliga dator- och mjukvarusystem – från inbyggda system och elektronik till datadrivna företagsapplikationer, AI och molnbaserade lösningar. Arbetsuppgifter Vi har i dagsläget ett stort antal uppdrag där vi arbetar både ute hos kund och i egna lokaler där vi levererar lösningar med fokus på slutanvändaren. Huvudsaklig kompetens ligger inom programmering, mjukvaruutveckling och arkitektur. Våra kunder finns inom branscher såsom fordon, medicinteknik, energi, industri och telekommunikation. Vi erbjuder dig personlig utveckling genom att få jobba i olika projekt, med olika kunder inom olika branscher och i olika språk. Så länge du har en hög ambitionsnivå kan Semcon ge dig de bästa förutsättningarna för att utvecklas. Kvalifikationer Då Knightec Group är ett teknikföretag som utvecklar produkter i teknikens framkant tror vi att du har en avslutad akademisk ingenjörsexamen. Du har också några års erfarenhet av utvecklingsjobb efter avlagd examen från tidigare arbetsgivare. De flesta av våra kunder finns i Göteborg med omnejd, så därför behöver du goda kunskaper i både svenska och engelska. En spännande resa med Knightec Group Semcon och Knightec har gått samman som Knightec Group. Tillsammans bildar vi Norra Europas ledande strategiska partner inom produkt- och digital tjänsteutveckling – hur häftigt är inte det? Med en unik kombination av tvärfunktionell expertis och en holistisk förståelse för affärer hjälper vi våra kunder att förverkliga sina strategier – från idé till färdig lösning. På Knightec Group finns kompetensen, attityden och drivkraften som krävs för att anta de mest utmanande och innovativa projekten. För våra medarbetare innebär detta fantastiska möjligheter att vara med och forma framtiden genom meningsfulla projekt i teknikens absoluta framkant. Här får du inte bara utvecklas och växa, utan också bli en del av något större. Låter det som platsen för dig? Häng med på en spännande resa! Praktisk information Detta är en tillsvidareanställning med en provanställning på sex månader, placerad på vårt kontor i Göteborg, Lindholmsallén 2. Resor i tjänsten kan förekomma till våra kunder. Startdatum är så snart som möjligt eller enligt överenskommelse. Skicka in din ansökan så snart som möjligt, men senast 2025-06-30. Om du har några frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Julia Hellberg, Talent Acquisition Specialist. Observera att vi, på grund av GDPR, endast tar emot ansökningar via vår karriärsida. Vi ser fram emot att höra från dig!
Dina arbetsuppgifter Vi söker nu drivna personer till prefab-fabrik! Du kommer utifrån ritningar att arbeta med formsättning, armering och gjutning av prefabricerade betongelement. Efter gjutningen kan det även krävas viss efterbearbetning för att ytan ska bli slät. Du kommer att arbeta i ett arbetslag med andra kollegor där storleken på grupp och arbete kommer variera utifrån uppdrag. Din profil Vi ser att du tidigare har arbetat utifrån ritningar inom industri eller byggbranschen, du är praktiskt lagd och är van att arbeta med kroppen. Då vissa arbetsmoment kan upplevas som tunga ser vi en god fysik och hälsa som betydelsefulla förutsättningar för denna tjänst. Vi söker dig som är ansvarsfull och engagerad. Du har ett eget driv, visar engagemang och tycker om att lämna ifrån dig ett bra utfört arbete. Du ska kunna jobba självständigt och ta ansvar för dina arbetsuppgifter men även arbeta bra i team tillsammans med andra. Arbetstiderna är dagtid, arbetet sker inomhus i fabrik. Då vår kund inte ligger i centrala Göteborg ser vi positivt på körkort och bil. Övrig information Vid frågor kontakta ansvarig konsultchef: [email protected] Om oss FÖR SVENSK INDUSTRI FRAMÅT Konsultia är specialiserade på industribemanning och arbetar med många starka och välkända uppdragsgivare. Vi har kollektivavtal med marknadsmässig lön, reglerad semester, rätt till sjuklön, pension och försäkringar. Vi erbjuder också friskvårdsbidrag och tillgång till företagshälsovård. Merparten av våra konsulter är tillsvidareanställda och arbetar på långa uppdrag. Vi är ett auktoriserat bemannings- och rekryteringsföretag med kvalitets- miljö- och arbetsmiljöcertifieringar enligt ISO 9001, ISO 14001 samt ISO 45001. Vi finns från Gällivare i norr till Helsingborg i söder och huvudkontoret är placerat i Umeå. Fler är på gång! Läs gärna mer om oss på www.konsultia.se
Nu söker vi nästa superstjärna till Synsam! Är du en grym teamspelare med stort engagemang och en fena på att leverera i säljdialogen? Då borde du läsa vidare! För oss är kunden alltid nr 1 och som Style & Customer Advisor har du en av våra absolut viktigaste roller i att skapa den bästa upplevelsen för våra kunder! Du kommer jobba med att hjälpa, inspirera och guida våra kunder till att göra de bästa köpen – bland annat genom vår populära abonnemangstjänst Lifestyle som har förändrat branschen. Det bästa? Du får göra det tillsammans med ett grymt team bestående av Store Manager, Optiker och andra Style & Customer Advisors. Känner du igen dig i följande? Du sporras av högt satta mål och drivs av att uppnå resultat tillsammans med teamet Du är full av energi och har ett starkt engagemang Du älskar att överträffa förväntningarna genom att ge bra service och sprida positiv stämning till kunder och kollegor Du tar ansvar för din uppgift, vågar ta initiativ och tänka nytt - du ser det som ditt yttersta mål att guida kunden till det bästa köpet! Går du igång när du läser detta? Kul! Då kan vi vara helt rätt för varandra! För oss är det inget krav att du har erfarenhet av vår bransch, men om du tidigare har lyckats bra med försäljning och/eller kundservice är det ett stort plus. Funderar du fortfarande på om du ska söka? Hos oss på Synsam får du: Vara en del av ett branschledande företag med innovativa koncept och butiker i toppklass Ett företag med höga ambitioner, utvecklingsmöjligheter och spännande karriärvägar – exempelvis genom löpande utbildningar i Synsam Academy och vårt interna Aspirantprogram, som utvecklar Style & Customer Advisors till framtida butikschefer En trygg lön genom kollektivavtal men även möjlighet till bonus utifrån teamets prestation Möjlighet till utökat ansvar i butiken. Du kan exempelvis bli ansvarig för Sport-sortimentet, B2B-försäljningen, Lifestyleabonnemanget eller bli Stilexpert, om du är intresserad av mode och trender Utöver detta får du ta del av vårt fina sortiment till förmånliga priser! Om rekryteringsprocessen I vår rekryteringsprocess ingår tester, intervjuer samt referenstagning och bakgrundskontroll för slutkandidat. Rekryteringen sker löpande och tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdag – så vänta inte! Vi på Synsam söker engagerade och talangfulla personer i alla åldrar! Hos oss värdesätts mångfald och vi tror att olika perspektiv och erfarenheter berikar vårt arbete och bidrar till vår gemensamma framgång. Hoppas vi ses - ta chansen att bli vår nästa säljstjärna!
Vill du göra skillnad varje dag? Nu söker vi efter en starkt engagerad och kunnig speciallärare som vill bli en del av vårt team med inriktning främst mot ÅK 4-6. Här kommer du få stora möjligheter att påverka och att verkligen bidra till elevernas framtid. Vi tror på vikten av rätt kompetens för att ge eleverna utbildning av bästa slag och vara väl förberedd i livet nu och i framtiden. Vi tror också att det goda samarbetet inom skolan är en nyckel för att eleverna ska kunna nå sin fulla potential. Du ingår i elevhälsteamet som består av skolpsykolog, skolsköterska, kurator, specialpedagoger och speciallärare. Vidare arbetar du aktivt med verksamhetens värdegrund och vision – varje elev kan lyckas. Arbetsuppgifter Identifiera och utreda elevers behov av särskilt stöd Utforma och genomföra undervisning utifrån åtgärdsprogram för elever, både enskilt och i grupp Handleda och stötta lärare i frågor kring lärande och inkluderande undervisning Utveckla och anpassa lärmiljöer för att möta alla elevers behov Samarbeta med vårdnadshavare, skolledning och övrig elevhälsa Arbeta förebyggande med att undanröja hinder i lärmiljön Vara en trygg vuxen och förebild för eleverna Du arbetar tillsammans med dina kollegor då skolans medarbetare är organiserade i arbetslag där lärare, lärare i fritidshem och elevhälsa samverkar för att elevernas hela dag ska bli bra Kvalifikationer Legitimerad lärare med speciallärare examen Erfarenhet av arbete i grundskolan som speciallärare Förmåga att skapa positiva relationer med elever, föräldrar och kollegor Kreativ och lösnings orienterad God kommunikativ förmåga, du talar och kommunicerar obehindrat på svenska Du har god insikt och kunskap om skolans styrdokument och har en god förmåga att omsätta dessa praktiskt i det dagliga arbetet Målbild för framgång i rollen är att du Etablerar en stödjande och förtroendeingivande relation med elever, pedagoger och vårdnadshavare Utvecklar och implementerat fungerande rutiner för det lärande arbetet Bidrar till att skapa mer tillgängliga lärmiljöer där fler elever inkluderas Stärker lärares kompetens i att möta elevers olika behov Om arbetsplatsen Viljaskolan utmärker sig genom vårt fokus på trygghet och vårt förstärkta elevhälsoteam. Vi arbetar systematiskt med att skapa en skola där alla elever kan lyckas och investerar i förebyggande insatser snarare än akuta åtgärder. Vad vi erbjuder dig Möjlighet att vara med och växa tillsammans med kreativa och kunniga kollegor Goda utvecklingsmöjligheter och regelbunden utveckling Friskvårdsbidrag och hälsofrämjande aktiviteter Kollegor både lokalt och inom koncernen i samma roll som din Stora möjligheter att vara med och utveckla arbetsplatsen och bidra med dina specialpedagogiska kunskaper till vår verksamhet Viljaskolan bygger på ett stort engagemang för varje barns rätt till den bästa utbildningen oavsett var man bor eller vilken bakgrund man har. Viljaskolans filosofi är att alla barn har rätt till den bästa skolan. Vi arbetar med att skapa en trygg skolgång och har ett förstärkt elevhälsoteam och en närvarande skolledning vilket skapar en trygg och stimulerande plats för både personal och elever. Samverkan med hemmen är också det arbetssätt som bidrar till att skapa en trygg skola. Anställningsvillkor Heltid Tillsvidareanställning med tillträde enligt överenskommelse som inleds med 6 månaders provanställning Tillträde 11:e augusti Kollektivavtal! Ansökan Är du vår nästa stjärna till Teamet? Skicka din ansökan snarast möjligt. Vi ser fram emot att välkomna dig tillsammans göra en verklig skillnad för våra elever! Enligt skollagen (2010:800) är vi skyldiga att kontrollera brottsregistret för alla som ska arbeta inom skola. Detta gör vi för att säkerställa en trygg och säker miljö för våra elever. Vi tar endast emot ansökningar via vårt rekryteringssystem som du når via vår hemsida eller genom att klicka direkt på ansöknings knappen. Frågor besvaras av Rektor Petra Elio på [email protected] Facklig kontakt är [email protected]
Välj ett jobb för att visa detaljer