White Arkitekter är ett av Skandinaviens ledande arkitektkontor. Vi arbetar med hållbar arkitektur, design och stadsutveckling i en internationell kontext för nuvarande och kommande generationer. Vår mission är att, med arkitekturens kraft, driva omställningen till ett hållbart liv. Vår vision är att 2030 ska alla våra projekt vara formstarka och klimatneutrala. Vi är ett medarbetarägt arkitekturkollektiv som utgörs av cirka 600 medarbetare med närvaro i Sverige, Norge, Storbritannien, Tyskland, Kanada och Östafrika. White grundades 1951 i Göteborg av Sidney White med visionen att förbättra samhället genom arkitektur. Sedan dess har samhällsengagemang och omsorg om människan präglat vår företagskultur. Idag är White ett av Skandinaviens ledande arkitektkontor. Vi är ett medarbetarägt företag med cirka 600 anställda och närvaro i Sverige, Norge, Tyskland, Storbritannien, Kanada och Östafrika. Vi arbetar med hållbar arkitektur, design och stadsutveckling i en internationell kontext och har en bred expertis inom många områden. Säkerhetsbyggnader på White arkitekter När vi ritar byggnader med särskilda säkerhetskrav är det alltid med människan och samhällets långsiktiga trygghet i centrum. Vi arbetar med miljöer där tillgänglighet, robusthet och sekretess måste samverka med arkitektonisk kvalitet. Rättssäkerhet, skydd, teknik och funktion går hand i hand. Det kräver lyhördhet för verksamheternas komplexitet – men också en förmåga att skapa hållbara, flexibla och framtidssäkra lösningar. På White jobbar vi i interdisciplinära team med allt från experter inom hållbarhet och BIM-projektering, till arkitekter med specialistkompetens inom tillgänglighet och inredning. Vi har flera spännande pågående uppdrag inom området säkerhetsbyggnader. Vi driver arbetet i en platt, prestigelös och närvarande organisation med högt i tak och en unik erfarenhetsbank. Vi söker nu en erfaren kollega: ANSVARIG ARKITEKT med inriktning säkerhetsklassade byggnader Till vårt kontor i Göteborg söker vi nu en ansvarig arkitekt med lång erfarenhet av att leda komplexa projekt – och med specialistkompetens inom säkerhetsklassade byggnader. Som ansvarig arkitekt på White ingår du i ett team av arkitekter, ingenjörer och specialister som tillsammans arbetar för att förverkliga arkitektoniska visioner i några av samhällets mest skyddsvärda miljöer. Vi söker dig med hög gestaltningsförmåga, teknisk förståelse och stark förmåga att hålla ihop processer från tidiga skeden till färdig byggnad. Du är trygg i ledarrollen, strukturerad i ditt arbetssätt och har lätt för att bygga relationer – både internt och med beställare, brukare och myndigheter. Det är viktigt att du har förmåga att förstå och hantera krav på sekretess. Kvalifikationer Utbildad arkitekt på masternivå Minst 10 års erfarenhet i rollen som uppdragsansvarig arkitekt, gärna inom offentlig sektor Dokumenterad erfarenhet av projektering av byggnader med säkerhetskrav God förmåga att arbeta med kravställning, säkerhetsskydd och teknisk samordning Mycket god gestaltningsförmåga Lång erfarenhet av projektering i Autocad och Revit Mycket goda kunskaper i svenska Vill du vara med och forma framtidens säkerhetsarkitektur tillsammans med oss? Välkommen med din ansökan (skriven på svenska) bestående av CV, portfolio och personligt brev senast 18 augusti. Under semesterveckorna har vi begränsad möjlighet att svara på frågor men du kan skicka dina frågor till [email protected] så kommer du att få svar under vecka 32.
Arbetsbeskrivning Som träarbetare hos A-Staffing Construction AB i Göteborg kommer du att vara ansvarig för att utföra olika typer av träarbeten på byggarbetsplatser. Dina uppgifter kommer att inkludera att såga, hyvla, och montera olika träkomponenter enligt ritningar och instruktioner. Du kommer att arbeta både självständigt och i team för att säkerställa att arbetet utförs effektivt och enligt hög kvalitetsstandard. Det är viktigt att du har god kunskap om olika trämaterial och verktyg samt följer arbetsmiljö- och säkerhetsföreskrifter på arbetsplatsen. Du förväntas ha en noggrann och kvalitetsmedveten arbetsinställning för att leverera hållbara och välarbetade träkonstruktioner. Ytterligare uppgifter kan tillkomma beroende på projektets behov, men huvudfokus kommer att ligga på att utföra träarbeten av högsta kvalitet inom angivna tidsramar. Erfarenhet Vi söker en erfaren träarbetare med gedigen erfarenhet inom byggbranschen för att ansluta sig till vårt team på A-Staffing Construction AB i Göteborg. Den ideala kandidaten kommer att ha minst 3 års erfarenhet av träbearbetning, inklusive snickeri, montering av träkonstruktioner och allmänna snickeriarbeten. Lön och anställningsvillkor Enligt kollektivavtal (byggavtalet). Ansökan A-Staffing Construction sköter rekryteringsprocessen för denna tjänst löpande. Startdatum Enligt överenskommelse. Om oss A-Staffing är medlemmar i Byggföretagen, Installatörsföretagen och Almega Kompetensföretagen så du kan vara säker på att du alltid har rätt anställningsvillkor och kollektivavtal. I snart 15 år har vi försett Sverige med duktiga yrkesarbetare på Byggavtalets område. Som anställd på A-Staffing kan du räkna med vårt engagemang för dig, dina arbetsuppgifter och din arbetsmiljö. Vår prioritet är öppenhet och tillgänglighet samt din trivsel, hälsa och säkerhet. Vi erbjuder friskvårdsbidrag till alla våra anställda. Vi är även kvalitets- och miljöcertifierade enligt ISO 9001 och 14001. A-Staffing hette tidigare VMP Group, men namnändrades under 2021. Inom kedjan verkar A-Staffing Sweden AB och A-Staffing Construction AB.
Join us for your PhD journey – help us explore the future of advanced Human-Centred Production in Industry version 5.0. The Industry of Tomorrow relies on constantly upskilled people in a future workforce that collaborates with AI, automation, and new emerging technologies to achieve competitiveness. The strongly needed transformation towards Industry 5.0 is still in its early stages and targeted research efforts are needed for rapid progress. About us Chalmers University of Technology is a leading university with excellence in industrial digitalization and manufacturing. The Division of Production System is a diverse, gender-balanced, and inclusive team of 25 cross-disciplinary researchers, PhD candidates, and support staff. We are one of six divisions in the Department of Industrial and Materials Science (IMS) We have strong collaborative networks and host our own advanced research facilities and labs, performing excellent research, education, and innovation in Sweden, Europe, and globally. About your future research Manufacturing jobs are becoming increasingly complex due to rapid technology development. At the same time workforces are aging. Skill gaps are widening and becoming critical for companies. Industry strongly needs upskilling and human-centred augmentation, for operators as well as for engineers. Your task will be to help industry and the research community to develop new and human-centred tools for upskilling and augmentation of future workforces. You will join an excellent, diverse, and international research team. We develop methods and human augmentation, including upskilling tools, for people developing and operating production systems. In your work you may use collaborative robots, augmented, virtual reality technologies, and digital twins. Also, our research includes skills management tools supporting smart decisions and rapid upskilling of personnel. You will also have full access to Stena Industry Innovation Lab. We typically work closely together with industry in publically funded projects. Examples are assembly of electric vehicles or drones, AI-supported manufacturing, and national efforts for upskilling of engineers. Who we are looking for The following requirements are mandatory: • To qualify as a PhD student, you must have a Master's degree (masterexamen) of 120 credits or a Master’s degree (magisterexamen) of 60 credits in production engineering, industrial engineering, manufacturing engineering or similar* • Strong written and verbal communication skills in English • A genuine interest, passion, and experience of taking on complex challenges and collaborating in diverse teams. • Interest and familiarity with industrial manufacturing and with education or training *for students with an education earned outside of Sweden, a 4-year Bachelor’s degree is accepted. The following experiences will strengthen your application: • Pedagogics, adult training, skills analysis • Industrial automation, robotics, and applications of AI • XR/AR/VR and augmenting technologies • Ergonomics, workplace design, or similar • Proficiency in Swedish due to the empirical nature of the project, including interviewing. You are expected to reach a moderate level within 2 years after starting the PhD program. What you will do as a PhD candidate • You are expected to complete a PhD degree in less than 5 years • A maximum of 20% of your time will be allocated to teaching, supervision of MSc students, and other departmental duties in the area of Production Systems • Approximately 20% of your time will be spent taking the advanced courses required to obtain a PhD • You will publish your research in scientific journals and at international scientific conferences • You will develop your personal pedagogic and teaching skills, while developing a pedagogical portfolio • Your work in the research team will involve collaboration with other national and international research groups • The projects you participate in will normally be done in collaboration with industry Contract terms • PhD positions at Chalmers are all fully funded from start to PhD dissertation • The position is limited to five years, including 20% for teaching and departmental duties • The starting salary is 34 550 SEK per month (valid from May 25, 2025) • Doctoral studies require physical presence throughout the entire study period. A valid residence permit must be presented by the study start date; otherwise the admission may be withdrawn. What we offer • You will have an excellence-driven PhD education at an innovative, entrepreneurial university in Europe • You will be included in a diverse and international research group • As a PhD student at Chalmers, you are an employee and enjoy all employee benefits. Read more about working at Chalmers and our benefits for employees. • You will have a dynamic and inspiring working environment in the coastal city of Gothenburg • You can read more about Sweden’s generous parental leave, subsidized day care, free schools, healthcare etc at Move To Gothenburg. Chalmers is dedicated to improving gender balance and actively works with equality projects, such as the GENIE Initiative for gender equality and excellence If Swedish is not your native language, Chalmers offers Swedish courses to help you settle in. Discover more • Find more general information about doctoral studies at Chalmers here Application procedure For information about the applications procedure, please refer to the advert on Chalmers' webpage. We welcome your application no later than September 14th, 2025
Nu söker vi dig som är distriktssköterska med inriktning äldrevård till vårt härliga team På Omtanken Grimmered vårdcentral arbetar en erfaren och kunnig medarbetargrupp som ger våra patienter god kontinuitet och ett gott bemötande, vilket leder till goda resultat. Vårdcentralen har cirka 6900 listade patienter, drygt 30 medarbetare och ingår i Medtanken Group. Vårdcentralen är belägen väster om Frölunda Torg, ett växande område med goda kommunikationsmöjligheter. Vår verksamhet bygger på personliga möten där du genom ditt engagemang och professionella förhållningssätt är med och bidrar till utveckling och ständiga förbättringar. Vi sätter tydliga mål och vill ständigt utvecklas och bli bättre, därför vill vi ge våra medarbetare förutsättningar till samverkan och erfarenhetsutbyte och vi uppmuntrar kreativa lösningar. På Omtanken Grimmered vårdcentral hjälps vi åt, vår arbetsmiljö är viktig och präglas av samarbete, delaktighet och trivsel! Samtliga av våra medarbetare omfattas av kollektivavtal. Arbetsbeskrivning Tjänsten innebär sedvanliga arbetsuppgifter för distriktssköterska inom primärvården så som mottagningsarbete, vaccinationer och telefonrådgivning. På vår äldremottagning tar du hand om våra patienter över 75 år som vill ha hjälp till en enklare vårdupplevelse. Vi anpassar vården efter patientens behov vilket innebär att arbetsuppgifterna kan variera. Vi erbjuder bl.a. hembesök, telefonrådgivning och hälsosamtal. Stöd till anhöriga är en viktig del i uppdraget. Om dig Vi söker dig som är distriktssköterska, gärna med erfarenhet inom vård av äldre. Vi ser gärna att du har några års erfarenhet av primärvård. Har du tidigare haft egen mottagning inom äldrevård är det meriterande. Vi tror att du är en engagerad person som har en vilja att utveckla dig själv och vår verksamhet. Du känner dig trygg och trivs i din yrkesroll och bidrar till ett gott arbetsklimat. Vår arbetsmodell bygger på teamarbete både inom yrkesgruppen och tvärprofessionellt. Du som söker har en god samarbetsförmåga och tycker om att arbeta både självständigt och i team. Omfattning: Heltid eller enligt överenskommelse Anställningsform: Tillsvidareanställning, vi tillämpar 6 månaders provanställning Arbetstid: Dagtid, schemalagd mellan 07:00-17:00 Tillträde: Enligt överenskommelse Förmåner: Bland annat friskvårdsbidrag, gruppförsäkring, cykelförmån och erbjudanden på träningskort på flera etablerade träningsanläggningar Vi hoppas att du tycker tjänsten låter spännande och att du är nyfiken på att veta mer om oss. Vi arbetar med löpande urval så skicka gärna in din ansökan så snart som möjligt. Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings-, förmedlings- och rekryteringsföretag. Vi planerar att börja med intervjuer i augusti. Varmt välkommen med din ansökan! Omtanken - en del av Medtanken Group Medtanken Group är en primärvårdsaktör i Västra Götalandsregionen och Region Skåne med 25 vårdcentraler samt flertalet rehabcenter, mottagningar för Ungas psykiska hälsa, seniorhälsa samt mycket mer. Vi bedriver vård i privat regi på likvärdiga villkor som offentliga verksamheter, inom ramen av avtal med regionerna. Vi bedriver även privat vård genom vårt specialistsjukhus samt företagshälsor. Vårt mål är att vi ska leverera den bästa servicen, en sömlös vård med ett högt engagemang och vara det självklara valet för våra patienter. Vårt arbete kännetecknas av att vi vill ge våra patienter en hög tillgänglighet till medicinsk bedömning samt ha ett tillitsskapande bemötande i världsklass. Detta samtidigt som vi är den bästa arbetsplatsen för våra engagerade medarbetare som ges möjligheten att jobba på toppen av sin kompetens. Verksamheterna drivs med ett flertal engagerade och kunniga team med patienten i fokus under varumärkena Medpro Clinic, Omtanken, Citysjukhuset +7, Kvarterskliniken och HMC - Hälsomedicinskt center.
Transport is at the core of modern society. Imagine using your expertise to shape sustainable transport and infrastructure solutions for the future? If you seek to make a difference on a global scale, working with next-gen technologies and the sharpest collaborative teams, then we could be a perfect match. This is us, your new colleagues We are the Product Release & Documentation team within the Vehicle Software Factory organization in Volvo Group Trucks Technology. We are responsible for securing the continuous deliveries of consistent and well-documented embedded system releases to our many different stakeholders, internally and externally. We also provide the GTT organization with know-how to release software, by quality-assured documentation. This ensures that possible breakdowns and installations can be handled in all applicable rigs and vehicles during development phases, as well as during releases to our factories and aftermarket. We continuously strive to maintain and improve the operational software release and software documentation flow. This is what we want you to contribute to in your day-to-day work. What you will do We are looking for a supportive, structured System Baseline Release Manager to continue to build our Product Release & Documentation team. Your core responsibilities will be to: Define software system baselines according to our incremental plans, special requests, and required software delivery time. Interact with the function and software delivery teams to provide visibility on plans and scope and provide support to manage their deliveries. Ensure the product documentation quality at system level. Prepare the basis for the release decision and documentation, in the shape of release notes, verification results, and so on, to provide smooth handling in appropriate forums like Release Board. Participate in the work of continuous improvement to enable faster and more automated software releases and deployment. Interface to and support stakeholders of the integrations/releases such as Product Leaders, Field test (FVV), assembly factories (GTO), and aftermarket (AMT). Who are you? To thrive in this role, you have an open and curious mindset, and you’re comfortable navigating a dynamic environment. You are motivated by continuous improvement and enjoy driving change within the broad area of Product Release. You have a structured and detail-oriented way of working, with a natural drive to follow up and ensure progress. You’re also skilled at managing and maintaining a wide network of stakeholders who contribute to building our software system platform. You enjoy working with complex topics, yet you have a strong drive to create clarity and simplicity. In our team, we are also expected to support and guide the teams delivering and releasing individual ECU software. Therefore, you’re someone who enjoys sharing knowledge—by developing clear instructions and guidelines, offering training sessions, and providing hands-on support when needed. You communicate effectively and collaborate well with others, have a sharp analytical mindset, and pay close attention to detail. Most importantly, you take initiative and follow through, ensuring tasks are completed and actions are seen to the end. Requirements: University degree in Electronics, Software, Computer Engineering, or related fields. A track record of working with software system baselines, deliveries, and product documentation—ideally at electrical component level—with a solid understanding of functional development. Experience working with TEA2+ architecture, with a holistic understanding of the GTT software development process and the TEA2+ structure. Several years of experience in the automotive embedded software development life cycle. Solid experience working in an Agile/SAFe setup, with skills in tools such as JIRA, Confluence, and similar. Proficiency in Configuration Management tools such as SW Configurator and PDM (KOLA). Familiarity with software development toolchains, including Continuous Integration/Continuous Delivery (CI/CD). What’s in it for you? You will be part of a highly knowledgeable and supportive team within the Vehicle Software Factory, working closely with our skilled engineers through the GTT organization to improve both our products and work methods every day. Location: Gothenburg, Sweden. Due to summer vacations, all applications will be reviewed from week 33 forward. Please do not expect any communication earlier than this. We value your data privacy and therefore do not accept applications via mail. Who we are and what we believe in Our focus on Inclusion, Diversity, and Equity allows each of us the opportunity to bring our full authentic self to work and thrive by providing a safe and supportive environment, free of harassment and discrimination. We are committed to removing the barriers to entry, which is why we ask that even if you feel you may not meet every qualification on the job description, please apply and let us decide. Applying to this job offers you the opportunity to join Volvo Group. Every day, across the globe, our trucks, buses, engines, construction equipment, financial services, and solutions make modern life possible. We are almost 100,000 people empowered to shape the future landscape of efficient, safe and sustainable transport solutions. Fulfilling our mission creates countless career opportunities for talents with sharp minds and passion across the group’s leading brands and entities. Group Trucks Technology are seeking talents to help design sustainable transportation solutions for the future. As part of our team, you’ll help us by engineering exciting next-gen technologies and contribute to projects that determine new, sustainable solutions. Bring your love of developing systems, working collaboratively, and your advanced skills to a place where you can make an impact. Join our design shift that leaves society in good shape for the next generation.
Arbetar du inom entreprenadbranschen som elektriker eller byggarbetare och är redo för nästa steg i karriären? Har du ett intresse för gassläcksystem och brandskydd? Vill du bli en del av en stabil och trygg organisation med både lokal förankring och internationell närvaro? Då kan rollen som Projektledare hos Presto vara något för dig! Om Presto Presto är en ledande aktör inom brandskydd och säkerhetstjänster i Norden och Europa. Med en historia som sträcker sig över 60 år har företaget byggt upp en stark position genom att erbjuda helhetslösningar för brandskydd, första hjälpen och säkerhetsutbildningar. Företaget har idag närvaro på 7 europeiska marknader och fortsätter att växa genom att integrera nya bolag och expertis i sitt erbjudande. Med en ambition att vara en drivande kraft inom säkerhetsbranschen fokuserar Presto på att utveckla hållbara och innovativa lösningar för sina kunder. Om tjänsten som Projektledare Som Projektledare hos Presto kommer du främst att arbeta med gassläcksystem, men kan även breddas till att omfatta övrig brandskyddsutrustning. Du ansvarar för hela projektcykeln, från den inledande förprojekteringen och första kundkontakten till det att projektet är färdigställt och överlämnat. I dina arbetsuppgifter ingår bland annat att koordinera underentreprenörer, sätta upp tidsplaner, utföra gasberäkningar samt delta i byggmöten. Du ansvarar också för att genomföra kontroller som säkerställer att arbetet håller hög kvalitet och att anläggningarna uppfyller säkerhetskrav. Du kommer att arbeta med flera parallella projekt som befinner sig i olika faser av projektcykeln. Rollen innebär många kontaktytor både internt och externt. Internt arbetar du nära säljorganisationen, sakkunniga ingenjörer och övriga projektledare. Projektledarteamet består i dag av fyra personer och täcker stora delar av Sverige. Externt samarbetar du nära kunder, kontrakterade underentreprenörer och byggherrar. Tjänsten är resande och innebär arbete inom en region som sträcker sig från Göteborg ner till Malmö. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter:Ansvara för flera parallella projekt inom gassläcksystem, där du säkerställer effektiv tidsplanering, hög kvalitet, löpande uppföljning och korrekt dokumentation. Ha ett nära samarbete med både interna funktioner som säljare och ingenjörer samt externa parter såsom kunder, byggherrar och underentreprenörer. Arbeta i en resande roll med regelbundna kundbesök inom din tilldelade region. Om dig Vi söker dig som har en gymnasial utbildning, med fördel inom elteknik, bygg eller motsvarigt område. Vi ser gärna att du minst har fem års arbetslivserfarenhet inom entreprenad, gärna med 1–2 år i en ledande roll. Sannolikt har du ett intresse för gassläcksystem och brandskydd, och har flytande språkkunskaper i både svenska och engelska. Eftersom tjänsten är en resande tjänst erfaras B-Körkort. Tidigare erfarenhet av budgetansvar anses meriterande. Som person är du driven och trivs med att arbeta självständigt med frihet under ansvar, där du hanterar flera parallella projekt. Vidare är du lösningsorienterad och har förmågan att hitta alternativa vägar framåt när utmaningar uppstår. För att säkerställa hög kvalitet och leverans är du noggrann, ansvarstagande och har en god kommunikativ förmåga, både gentemot kunder, samarbetspartners och interna intressenter. Viktigt för tjänsten är:Gymnasial utbildning, med fördel inom elteknik, bygg eller motsvarande område. 5 års erfarenhet inom entreprenadbranschen som elektriker eller byggarbetare, fördelaktigt med 1–2 år som ledande montör eller arbetsledare. Starkt intresse för att utvecklas inom gassläcksystem och brandskydd. Flytande språkkunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift. B-körkort. Meriterande för tjänsten är:Tidigare ansvar för budget och ekonomisk uppföljning. Prestos erbjudande Presto är ett spännande och branschledande företag inom sitt segment, med både lokal förankring och internationell närvaro. Här får du möjlighet att bli en del av ett sammansvetsat och engagerat team som träffas på årliga konferenser och team aktiviteter. De erbjuder attraktiva förmåner enligt kollektivavtal, förmånsbil och friskvårdsbidrag. Övrigt Start: Enligt överenskommelse.Omfattning: 100%, heltid.Placering: Göteborg, alternativt söder ner mot Helsingborg.Lön: Enligt överenskommelse. Finner du tjänsten som Projektledare hos Presto intressant? Uppstart för denna rekrytering sker efter sommaren! Skicka in din ansökan idag, urvalet sker löpande, vi på Needo ser fram emot att höra från dig!
Målet för jämställdhetsarbetet i Sverige är att kvinnor och män ska ha samma makt och möjligheter att forma samhället och sina egna liv. Arbetet omfattar bland annat frågor om inflytande, ekonomi, hälsa, utbildning, arbete och kroppslig integritet. Jämställdhetsmyndigheten ska säkerställa att regeringens jämställdhetspolitik får genomslag genom att bidra till ett effektivt genomförande av jämställdhetspolitiken. Myndighetens uppgift är att samordna, följa upp och på olika sätt ge stöd inom jämställdhetens områden. Jämställdhetsmyndigheten är en hbtqi-strategisk myndighet, vilket innebär att myndigheten i sin verksamhet ska främja hbtqi-personers lika rättigheter och möjligheter. Inom avdelningen för verksamhetsstöd ansvarar vi för alla processer av förvaltningsrättslig och verksamhetsnära karaktär på myndigheten. Det innefattar bland annat juridik, ekonomi, upphandling, registratur, IT, verksamhetsuppföljning, HR, statsbidrag och övriga administrativa processer. Avdelningen är indelad i fyra enheter: Juridikenheten, Ekonomienheten, HR-enheten och enheten för Statsbidrag. Vi söker nu en IT-arkitekt med inriktning informationssäkerhet! Arbetsuppgifter Som IT-arkitekt på Jämställdhetsmyndigheten kommer du att vara ansvarig för myndighetens systematiska IT- och informationssäkerhetsarbete. Du är en del av myndighetens IT-säkerhetstöd och arbetar inom avdelningen för verksamhetsstöd under chefsjuristen. Tillsammans med kollegorna på avdelningen bidrar du till att utveckla och upprätthålla utföra och utveckla myndighetens IT- och informationssäkerhetsarbete. Ditt arbete kommer att ha fokus på informationssäkerhet, IT-säkerhet, dataskydd, informationssäkring och säkerhetsdesign - inklusive relevanta verktyg. Du kommer att vara drivande och stödjande i såväl förvaltning som utveckling av Jämställdhetsmyndighetens ledningssystem för informationssäkerhet (LIS), liksom i införandet och förvaltningen av en sammanhängande säkerhetsarkitektur. Rollen kombinerar tekniskt kompetens med kunskap om nationella och internationella krav, regelverk och standarder på IT-säkerhet och informationssäkerhetsområdet. Arbetsuppgifterna innefattar bland annat: • Utföra risk- och sårbarhetsanalyser (både teoretiska och praktiska) • Leda arbetet med system- och informationsklassning • Utforma tekniska och säkerhetsmässiga krav vid upphandlingar • Genomföra utbildningsinsatser inom informationssäkerhet, IT-säkerhet och dataskydd • Ta fram handlingsplaner vid identifierade brister • Ansvara för omvärldsbevakning inom informations- och IT-säkerhetsområdet. Kvalifikationer För att vara aktuell för tjänsten behöver du uppfylla följande krav, • Eftergymnasial utbildning med inriktning mot IT, informationssäkerhet, juridik, offentlig förvaltning eller annan inriktning som arbetsgivaren bedömer relevant för tjänsten. • Dokumenterad erfarenhet av arbete med informationssäkerhet. • God kunskap om de krav som finns inom informationssäkerhet och IT-säkerhet samt i det utbud och nationella utvecklingsprojekt som finns och bedrivs. • Goda kunskaper om riktlinjer, modeller och rekommendationer från ansvariga myndigheter så som MSB, DIGG, PTS och IMY. • God förmåga att uttrycka dig väl i tal och skrift på svenska. Meriterande Meriterande innebär att det är en fördel om du uppfyller följande krav, men de är inte obligatoriska, för att kunna vara aktuell för tjänsten. • Erfarenhet av arbete inom offentlig förvaltning. • Operativ erfarenhet av dataskyddsarbete, inklusive kunskap om och tillämpning av dataskyddsförordningen (GDPR). • Erfarenhet av arbete med verksamhetsarkitektur. • Certifiering som IT-arkitekt, exempelvis enligt IASA eller TOGAF. • Erfarenhet av att processleda utvecklingsarbete inom exempelvis informationssäkerhet. • Erfarenhet av införande eller förvaltning av ledningssystem för informationssäkerhet (LIS). Vi fäster stor vikt vid dina personliga egenskaper Vi söker dig som är analytisk, strukturerad och har en god kommunikativ förmåga. Du är självgående, tar ansvar för dina arbetsuppgifter och har ett tydligt driv i att nå resultat. Du har ett stort engagemang för ditt arbete och bidrar aktivt till utveckling inom ditt område. Eftersom arbetet ofta sker i nära samverkan med andra funktioner inom myndigheten, värdesätter vi att du har god samarbetsförmåga och lätt för att skapa och upprätthålla goda relationer i yrkesmässiga sammanhang. Anställningsinformation Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid med placering på Jämställdhetsmyndighetens kontor i centrala Göteborg. Vi tillämpar sex månaders provanställning. Tillträde den 1 september 2025 eller enligt överenskommelse. Resor i tjänsterna kan förekomma. Myndigheten erbjuder flera förmåner som fokuserar på hälsa och ett hållbart arbetsliv för alla åldrar, till exempel möjligheten att arbeta upp till 60 procent på distans, friskvårdstimme och friskvårdsbidrag. Praktisk information Välkommen med din ansökan senast den 2 augusti 2025. Vi tar emot din ansökan elektroniskt via vårt rekryteringssystem. Har du skyddade personuppgifter ska du inte ansöka via vårt rekryteringssystem utan kontakta ansvarig på HR för hantering av din ansökan. Kontaktuppgifter hittar du nedan. Vill du veta mer om tjänsten, kontakta Anna Tingbäck, chefsjurist, 031-392 90 49. Har du frågor om rekryteringsprocessen, kontakta Johanna Larsson, HR-generalist, 031-392 91 60. Fackliga kontaktpersoner: för Saco-S Joanna Domachowska 031-392 91 19 och för ST Beatrice Löfström 031-392 91 04. Vi tar gärna emot samtal från dig som är intresserad av jobbet men vi tackar nej till dig som säljer annonser och rekryteringstjänster. Jämställdhetsmyndigheten välkomnar sökanden med olika erfarenheter och bakgrunder.
White Arkitekter är ett av Skandinaviens ledande arkitektkontor. Vi arbetar med hållbar arkitektur, design och stadsutveckling i en internationell kontext för nuvarande och kommande generationer. Vår mission är att, med arkitekturens kraft, driva omställningen till ett hållbart liv. Vår vision är att 2030 ska alla våra projekt vara formstarka och klimatneutrala. Vi är ett medarbetarägt arkitekturkollektiv som utgörs av cirka 600 medarbetare med närvaro i Sverige, Norge, Storbritannien, Tyskland, Kanada och Östafrika. White grundades 1951 i Göteborg av Sidney White med visionen att förbättra samhället genom arkitektur. Sedan dess har samhällsengagemang och omsorg om människan präglat vår företagskultur. Idag är White ett av Skandinaviens ledande arkitektkontor. Vi är ett medarbetarägt företag med cirka 600 anställda och närvaro i Sverige, Norge, Tyskland, Storbritannien, Kanada och Östafrika. Vi arbetar med hållbar arkitektur, design och stadsutveckling i en internationell kontext och har en bred expertis inom många områden. När vi ritar miljöer för vården är det alltid med människan i centrum. Patienter, personal och anhöriga. De som behöver hjälp och de som är där för att hjälpa. Alltid med en öppenhet och lyhördhet inför de stora förändringar som vården genomgår. Även i de mest komplexa processer hittar vi innovativa lösningar för flexibla byggnader med hög hållbarhetsprofil. Vården måste snabbt kunna ställa om för att slippa ställa in. Det är vår utmaning och stora möjlighet. På White jobbar vi i interdisciplinära team med allt från experter på social och ekologisk hållbarhet till de skarpaste specialisterna inom exempelvis ljus, kulturmiljöer och computational design. På ritbordet har vi en mängd spännande projekt i Sverige och internationellt inom vårdområdet. Centralsjukhuset i Karlstad, Velindre Cancer Centre, Wales samt nya klinik vid Universitetssjukhuset i Tübingen är några exempel! Vi driver arbetet i en platt, prestigelös och närvarande organisation med högt i tak och med en unik erfarenhetsbank. Alla medarbetare erbjuds delägarskap i företaget. Vi söker nu fler drivna kollegor: HANDLÄGGANDE OCH MEDVERKANDE ARKITEKTER med inriktning vård Till vår Vårdstudio i Göteborg söker vi nu arkitekter med flera års erfarenhet av projektering och med stort engagemang för vårdens arkitektur. Som arkitekt på White ingår du i ett team av arkitekter, ingenjörer och specialister som tillsammans arbetar för att förverkliga arkitektoniska visioner Vi söker dig med hög gestaltningsförmåga och stor kreativitet. Du är en person som är van att jobba självständigt, har lätt för att skapa kontakter och samarbetar väl med andra. Du är målinriktad, noggrann och har en god förmåga att kommunicera tydligt och lyhört. Kvalifikationer Handläggande Arkitekt • Utbildad arkitekt på Masternivå • Minst tio års projekteringserfarenhet varav fem års erfarenhet av vårdprojekt i rollen som handläggare. • Erfarenhet av arbete med verksamhetsplanering och brukarprocesser • Mycket god gestaltningsförmåga • Lång erfarenhet av projektering i Autocad och Revit • Mycket goda kunskaper i svenska är ett krav Kvalifikationer Medverkande Arkitekt • Utbildad arkitekt på Masternivå med inriktning Vård • Alternativt två års erfarenhet av vårdprojekt i rollen som medverkande • God gestaltningsförmåga • Kunskaper i Autocad och Revit • Mycket goda kunskaper i svenska är ett krav Vill du vara med och utveckla vårdens arkitektur tillsammans med oss? Välkommen med din ansökan (skriven på svenska) bestående av CV, portfolio och personligt brev senast 18 augusti. Har du frågor om tjänsten, vänligen kontakta Carl Molin - Studioansvarig Vård, Partner carl.mo [email protected]
Är du en problemlösare som älskar att hjälpa andra och har ett stort intresse för teknik? Nu har du chansen att bli en del av Centric och arbeta som first line IT-supporttekniker hos en av våra kunder i Göteborg! Här får du möjligheten att kombinera din tekniska kompetens med ditt driv för service i en roll där du är den första kontakten för användare i behov av support. Som konsult på Centric får du en trygg anställning och samlar på dig värdefull arbetslivserfarenhet på uppdrag hos våra kunder. Din konsultchef stöttar dig i din utveckling där du hela tiden fyller på med nya erfarenheter och kunskaper. En utmärkt möjlighet att göra karriär. Arbetsuppgifter Som IT-supporttekniker inom first line hos vår kund blir du användarnas första kontaktpunkt för IT-relaterade frågor. Du kommer att erbjuda support via telefon, e-post och chatt, hantera ärenden i ett ärendehanteringssystem och säkerställa att användarna får snabb och effektiv hjälp. Detta är en fantastisk möjlighet att utveckla din kompetens och skapa värdefulla erfarenheter i en professionell miljö. I rollen som konsult blir du en viktig del av kundens verksamhet. Du arbetar nära deras team för att förstå deras specifika behov och leverera lösningar som verkligen gör skillnad. Genom att hantera tekniska utmaningar bidrar du till att förbättra deras arbetsflöden och skapa en mer effektiv och användarvänlig IT-miljö. Din profil och kvalifikationer - Minst 6–12 månaders erfarenhet av arbete i en strukturerad servicedesk. - Erfarenhet av att arbeta med ärendehanteringssystem som ServiceNow och Jira. - God kännedom om vanliga operativsystem (Windows och/eller macOS). - Ett stort tekniskt intresse och förmåga att lösa IT-relaterade problem. - Flytande svenska och engelska, både i tal och skrift. - Praktisk erfarenhet av IT-support. Meriterande - Utbildning inom IT på gymnasie- eller högskolenivå. - Erfarenhet av att arbeta i en snabb och dynamisk miljö. Vem är du? Vi söker dig som är kommunikativ, serviceinriktad och trivs med att lösa problem. Du motiveras av att hjälpa andra och tycker om att hitta lösningar som förenklar användarnas vardag. Om du dessutom är strukturerad och tycker om att utvecklas i din yrkesroll, är detta en perfekt möjlighet för dig. Vi ser fram emot att höra från dig! Skicka in din ansökan redan idag – urval och intervjuer sker löpande. Vad vi erbjuder På Centric får du de verktyg du behöver för att nå dina mål. Vi erbjuder alla våra konsulter kvalificerade utbildningar och certifieringar inom den senaste tekniken. Vi tycker nämligen att våra medarbetare hela tiden ska fortsätta att utvecklas. Därför erbjuder vi dig möjligheten att lägga upp en individuell utbildningsplan, där vi bekostar såväl studiematerial som själva certifieringarna. Under din utveckling kommer vi matcha din kompetens mot rätt uppdrag i takt med att du avancerar. Vi genomför regelbundet spännande aktiviteter där du som konsult får möjlighet att träffa och umgås med dina kollegor under roliga och avslappnande former. Mer om oss Centric är ett IT-företag med 370 anställda, med kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö och Linköping. Vi specialiserar oss på uthyrning av generalister och förmedling av specialister samt erbjuder outsourcing och systemlösningar inom retail. Vi är medlem i Almega Kompetensföretagen och följer deras tecknade kollektivavtal med Unionen. Era Zylfijaj +46 734 159 352 [email protected]
För vår kunds räkning söker vi nu en engagerad onsite-tekniker i Göteborg som trivs med att arbeta nära användare och tekniska lösningar. Är du en problemlösare med känsla för service och vill vara en nyckelperson i en organisation? Då är detta rätt uppdrag för dig! Som konsult på Centric får du en trygg anställning och samlar på dig värdefull arbetslivserfarenhet på uppdrag hos våra kunder. Din konsultchef stöttar dig i din utveckling där du hela tiden fyller på med nya erfarenheter och kunskaper. En utmärkt möjlighet att göra karriär. Arbetsuppgifter Som onsite-tekniker hos vår kund kommer du att ha en spännande och varierad arbetsdag där du ansvarar för att leverera IT-support och säkerställa att IT-miljön fungerar smidigt. Du arbetar med allt från felsökning, installation och underhåll av arbetsplatsutrustning som datorer, skrivare och kringutrustning till support och administration av både hård- och mjukvara, inklusive operativsystem som Windows och macOS. En del av ditt arbete innebär också att hantera och administrera Office 365 samt andra affärsapplikationer, samtidigt som du tar emot och hanterar ärenden i kundens system, dokumenterar lösningar och säkerställer snabba och effektiva resultat. Du kommer att ha direktkontakt med användare, där du ger professionell och pedagogisk support på plats, och samtidigt samarbeta med andra IT-funktioner för att lösa mer komplexa tekniska utmaningar. I denna roll blir du en viktig del av kundens IT-team, där du bidrar till att skapa en positiv och stabil IT-miljö som underlättar vardagen för alla användare. Din profil och kvalifikationer Vi söker dig som har erfarenhet och kunskap för att snabbt komma in i rollen och leverera högklassig support. För att passa för uppdraget ser vi gärna att du har: - Minst 1 års erfarenhet av arbete inom IT-support eller som Onsite-tekniker. - Goda kunskaper i felsökning och support av operativsystem som Windows och macOS. - Erfarenhet av Office 365 och arbete i ärendehanteringssystem. - Grundläggande förståelse för nätverk och skrivarkonfigurationer. - Förmåga att kommunicera flytande på svenska och engelska, både i tal och skrift. Meriterande - Utbildning inom IT på gymnasie- eller högskolenivå. - Certifieringar inom ITIL, Microsoft eller liknande. Vem är du? Vi söker dig som är serviceinriktad och trivs i en roll med mycket användarkontakt. Du har ett genuint intresse för teknik och problemlösning, och du är både kommunikativ och pedagogisk, med en förmåga att anpassa din support efter användarnas behov. Du arbetar lika bra självständigt som i team, och du är ansvarsfull och strukturerad, vilket gör att du kan hantera flera ärenden samtidigt på ett effektivt sätt. Vi ser fram emot att höra från dig! Skicka in din ansökan redan idag – urval och intervjuer sker löpande. Vad vi erbjuder På Centric får du de verktyg du behöver för att nå dina mål. Vi erbjuder alla våra konsulter kvalificerade utbildningar och certifieringar inom den senaste tekniken. Vi tycker nämligen att våra medarbetare hela tiden ska fortsätta att utvecklas. Därför erbjuder vi dig möjligheten att lägga upp en individuell utbildningsplan, där vi bekostar såväl studiematerial som själva certifieringarna. Under din utveckling kommer vi matcha din kompetens mot rätt uppdrag i takt med att du avancerar. Vi genomför regelbundet spännande aktiviteter där du som konsult får möjlighet att träffa och umgås med dina kollegor under roliga och avslappnande former. Mer om oss Centric är ett IT-företag med 370 anställda, med kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö och Linköping. Vi specialiserar oss på uthyrning av generalister och förmedling av specialister samt erbjuder outsourcing och systemlösningar inom retail. Vi är medlem i Almega Kompetensföretagen och följer deras tecknade kollektivavtal med Unionen. Era Zylfijaj +46 734 159 352 [email protected]
Välj ett jobb för att visa detaljer