Spontanansökan för dig som vill jobba inom sälj/support/kundtjänst m.m.!
NearYou Sverige AB
Övriga kontorsassistenter och sekreterare

Om företaget Känner du dig redo för nytt jobb, och har erfarenhet av försäljning, administration eller kundtjänst? Skicka in din ansökan via länken så återkommer vi när vi har matchat din profil med rätt kund! Tjänstebeskrivning Vi söker dig som vill jobba med roller såsom säljare, kundtjänstmedarbetare, administratör eller liknande. Arbetet kan innefatta arbetsuppgifter såsom: - nykundsbearbetning och försäljning - kundtjänst och uppföljning - administration såsom orderadministration I de flesta roller har du daglig kontakt med olika personer, såväl internt som externt. Arbete i olika affärssystem förekommer. Ange gärna i din ansökan vilket typ av jobb som lockar dig mest - ju tydligare ansökan, desto bättre! Kvalifikationer Är du resultatorienterad, samarbetsvillig och kreativ samt har en stor arbetskapacitet och förmåga att inspirera andra? Då kan detta vara något för dig! Vi ser vidare gärna att du har nåra års arbetslivserfarenhet inom områdena försäljning, administration och/eller kundtjänst. Kanske har du tidigare jobbat som exempelvis account manager, säljare eller receptionist? Eller inom kundsupport eller IT-support? Har du dessutom ett intresse för kundkontakt och administration så är detta starkt meriterande. Som person ser vi att du är du serviceinriktad och har god kommunikationsförmåga på svenska såväl som engelska. Om NearYou NearYou är ett rekryterings- och bemanningsföretag med kontor i 17 städer. Vi har gått från att vara ett bolag bland andra i branschen till att också bli en samhällsaktör. Med oss som partner och arbetsgivare lovar vi att ge mer av det vi är bäst på. Vi är bäst på att vara nära, mänskliga och en motpol till stress, människor som statistik och en alltför opersonlig digitalisering. Vi är hos dig, ett handslag, ett löfte. För dig som kandidat innebär det en aktör som backar dig, oavsett var i karriären du är och vill vara. Vi vill vara tryggheten i en snabb värld. Vi stöttar, utmanar och frågar hur det går. Helt naturligt, tycker vi. Läs gärna mer om oss på www.nearyou.se

Igår
Sista ansökan:
15 augusti 2025
Spontanansökan för dig som vill jobba inom fastighet
NearYou Sverige AB
Fastighetsskötare

Om företaget Vi söker, för kommande uppdrag, dig som vill jobba som fastighetsförvaltare, fastighetsskötare, uthyrare eller liknande. Våra kunder finns runt om i Göteborgsområdet och du kan bli anställd direkt hos vår kund, eller som konsult hos oss. Tjänstebeskrivning Dina arbetsuppgifter varierar beroende på roll. Som fastighetsförvaltare har du i uppgift att sköta och utveckla fastigheter, se till att funktioner fungerar och att bostäderna är uthyrda. Arbetet kan även innefatta visst ekonomiskt ansvar. Övriga arbetsuppgifter kan vara att hantera felanmälan, genomföra besiktningar och fatta beslut om andrahandsuthyrningar. I tjänsten ingår även löpande administration. Som uthyrare jobbar du administrativt såväl som med kundkontakt kopplat till uthyrning av främst lägenheter, men det kan även vara andra typer av lokaler. Du sköter hyresavtal, ser till att turordningen följs m.m. Som fastighetsskötare ansvarar du för skötsel av byggnader och lägenheter/lokaler. Det kan innefatta skötsel av fastighetens yttre såväl som reparationer i lägenheter. Du behöver ge god service till hyresgästerna. Kvalifikationer Vi söker dig som har utbildning och/eller tidigare arbetslivserfarenhet av rollen som fastighetsförvaltare, fastighetsskötare, uthyrare eller liknande. Du har goda kunskaper inom ditt yrkesområde. Vi ser att du har mycket goda kunskaper i svenska. B-körkort är meriterande. Du är van att ha många kontaktytor både internt och med hyresgäster. Du har god administrativ förmåga, framför allt om du vill jobba som fastighetsförvaltare eller uthyrare. Om NearYou NearYou är ett rekryterings- och bemanningsföretag med kontor i 17 städer. Vi har gått från att vara ett bolag bland andra i branschen till att också bli en samhällsaktör. Med oss som partner och arbetsgivare lovar vi att ge mer av det vi är bäst på. Vi är bäst på att vara nära, mänskliga och en motpol till stress, människor som statistik och en alltför opersonlig digitalisering. Vi är hos dig, ett handslag, ett löfte. För dig som kandidat innebär det en aktör som backar dig, oavsett var i karriären du är och vill vara. Vi vill vara tryggheten i en snabb värld. Vi stöttar, utmanar och frågar hur det går. Helt naturligt, tycker vi. Läs gärna mer om oss på www.nearyou.se

Igår
Sista ansökan:
15 augusti 2025
Månadsvärvare till Barncancerfonden!
Go Sales Gothenburg AB
Telefonförsäljare m.fl.

Go!Sales. är en bra matchning för dig som vill arbeta med försäljning i en familjär och avslappnad miljö. Just nu växer vi och söker nya kollegor till vårt centrala kontor i Göteborg. Vi arbetar i en innesäljmiljö med välkända varumärken som uppdragsgivare där vi är deras förlängda arm mot potentiellt nya kunder eller mot befintlig kundstock.  Just nu söker vi personer som till vårt uppdrag för Barncancerfonden. Tjänsten innebär att du kommer kontakta privatpersoner i Barncancerfondens namn för att samla in ekonomiska medel och stärka deras bas av månadsgivare.  När du arbetar hos Go!Sales arbetar du med titeln "säljkonsult" då du genom oss säljer din kompetens till de kunder vi arbetar med. Du kommer arbeta i ett eller flera säljuppdrag utan obekväma timmar. Möjlighet till flexibilitet finns för dig som vill varva kontor med hemmakontor. Vi erbjuder dig som Säljkonsult / Innesäljare hos oss: Flexibel arbetstid - JA Högre lön - JA Möjlighet till vidareutbildning - JA Meriterande är · Tidigare erfarenhet av telefonbearbetning eller telefonförsäljning · Brinner för affärer samt drivs av att hjälpa våra kunder! VI GÖR SKILLNAD: Ledord i vår verksamhet är Gemenskap, stolthet och vinnaranda. Vi vinner tillsammans, vi stöttar varandra i med- och motgång och arbetar aktivt för att hela tiden utvecklas. Du kan se några av dina framtida kollegor nedan. #Säljare #Innesäljare #Försäljning #Telefonförsäljning Rekryteringen görs för Go!Sales i samarbete med Sales Collecitve. Sök idag!

Igår
Sista ansökan:
17 december 2025
Biträdande forskare inom sociologi
Göteborgs Universitet
Forskarassistenter m.fl.

Göteborgs universitet möter samhällets utmaningar med mångsidig kunskap. 56 000 studenter och 6 600 medarbetare gör universitetet till en stor och inspirerande arbetsplats. Stark forskning och attraktiva utbildningar lockar forskare och studenter från hela världen. Med ny kunskap och nya perspektiv bidrar Göteborgs universitet till en bättre framtid.Institutionen för sociologi och arbetsvetenskap har idag cirka 120 anställda lärare, forskare, doktorander och administrativ personal. Vid institutionen bedrivs forskning, undervisning och samverkan inom en rad områden. Här finns forskning om bland annat arbetsmarknad, arbetsliv, sociala avvikelser, brottslighet, digitalisering, emotioner, genus, migration, miljöfrågor, sociala rörelser, styrning och organisation, samt teknik och vetenskap. Forskningsinriktningarna på institutionen koordineras huvudsakligen runt olika seminarieserier, där det ständigt sker korsbefruktning genom att flertalet medarbetare följer mer än en seminarieserie. Institutionens utbildningar på grund- och avancerad nivå erbjuds inom en rad områden som till exempel sociologi, arbetsvetenskap, personalvetenskap, kriminologi och socialpsykologi. Institutionen har också ett omfattande åtagande på flera av Göteborgs universitets utbildningsprogram, inte minst inom lärarutbildningen, där institutionen bland annat bär huvudansvaret för en kurs i vetenskapligt förhållningssätt på samtliga lärarutbildningsinriktningar. Samverkan och utvecklingsprojekt bedrivs både inom forskning och utbildning med partners inom det privata näringslivet och offentlig sektor, exempelvis Centrum för Global Human Resource Management (CGHRM). Institutionen för sociologi och arbetsvetenskap söker en biträdande forskare för arbete i det EU-finansierade projektet “Magnitude: Migration, Affective Geopolitics and European Democracy in times of Military Conflicts” (MAGnituDe). MAGnituDe undersöker konsekvenserna av massmigration till EU orsakad av Rysslands invasion av Ukraina för den europeiska demokratin. Projektet ska bl.a. tillhandahålla evidensbaserade strategier för att återställa demokratisk styrning som svar på krigets negativa sociala konsekvenser för de europeiska samhällena.  Du kan läsa mer om projektet här Arbetsuppgifter  Du kommer jobba under handledning av Oksana Shmulyar Gréen, docent i sociologi, en av tre forskare inom UGOT team för Horizon Europe projektet. Du kommer inom work package 2 (WP2) ansvara för skrivandeoch färdigställandeav redan insamlat material, dvs policies och annat relevant material relaterat till tre nyckelområden för etablering av ukrainska skyddssökande i Sverige, samt intervjuer med myndighetspersoner som ansvarar för implemantering av politiska beslut gällande mottagande av migranter på lokal nivå, samt repressentanter för civilsamhällsorganisationer. En annan viktig uppgift som ingår i arbetet är att organisera tre fokusgrupper med myndighetspersoner på lokal nivå somansvarar för etablering av ukrainare på arbetsmarknaden, utbildning och boende. Det kommer att finnas utmärkta möjligheter till intellektuell utveckling och mentorskap från forskare som leder arbetet.  Kvalifikationer  Vi söker dig som: ·         Har relevant masterexamen eller doktorsexamen inom samhällsvetenskap eller motsvarande ·         Har dokumenterat mycket goda kunskaper i att tala och skriva på engelska och svenska ·         Har erfarenhet av att arbeta med intervjumaterial, fokusgrupper, officiella dokument och beskrivande statistik ·         Har erfarenhet av att skriva vetenskapliga texter Meriterande: ·         Har erfarenhet av utbildning eller forskning inom området migration och integration Utöver de grundläggande kvalifikationerna kommer lämpligheten för projektet bedömas. Givet den begränsade tidsomfattningen av projektet är det avgörande att kandidaten snabbt kan komma igång med arbetet. Kandidaten behöver även ha en god förmåga att arbeta självständigt och ta egna initiativ. Anställning  Anställningen är tidsegränsad anställning om 50% av heltid under perioden september till oktober 2025 med placering tills vidare vid. Institutionen för sociologi och arbetsvetenskap.   Tillsättningsförfarande  I tillsättningsförfarandet kan intervjuer och referenstagning bli aktuellt.   Kontaktuppgifter för anställningen  Har du frågor om anställningen är du välkommen att kontakta universitetslektor Oksana Shmulyar Gréen, [email protected] Har du frågor om anställningsförfarandet är du välkommen att kontakta personalhandläggare Anna Karin Wiberg, [email protected], 031-786 3156    Fackliga organisationer  Fackliga företrädare vid Göteborgs universitet hittar du här: https://www.gu.se/om-universitetet/jobba-hos-oss/hjalp-for-sokande    Ansökan  Du söker anställningen via Göteborgs universitets rekryteringsportal genom att klicka på knappen "Ansök". Du som sökande ansvarar för att ansökan är komplett i enlighet med annonsen och att den är universitetet tillhanda senast sista ansökningsdag.  Ansökan ska vara inkommen senast: 2025-08-05 Universitetet arbetar aktivt för en arbetsmiljö med jämställda förhållanden och sätter värde på de kvalitéer mångfald tillför verksamheten. Universitetet tillämpar individuell lönesättning. Enligt Riksarkivets föreskrifter är universitetet skyldigt att förvara ansökningshandlingar i två år efter tillsättningsbeslutet. Om du som sökande till en anställning särskilt begär tillbaka dina handlingar återsänds de när de två åren har förflutit, i annat fall kommer de att gallras ut. Till bemannings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare: Göteborgs universitet anlitar upphandlad annonsbyrå i samband med rekrytering av personal. Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av jobbannonser.

Igår
Sista ansökan:
5 augusti 2025
Säljare till Arken Zoo Torpavallen, Göteborg
Zoo Support Scandinavia AB
Butikssäljare, fackhandel

Arken Zoo är en rikstäckande kedja inom zoobutiksbranschen som driver franchise och centralägda butiker. Företaget har vuxit snabbt de senaste åren och vi fortsätter att expandera och varumärket Arken Zoo stärks kontinuerligt. I våra butiker har vi ett noga utvalt sortiment till många olika typer av husdjur. Vi älskar djur och våra kärnvärden är kärlek, kunskap och kvalitet. Om anställningen Du erbjuds en tillsvidareanställning på deltid i ett lönsamt och snabbt växande företag. Tjänsten är förlagd till Arken Zoos butik Torpavallen. - Tjänsten är på deltid, 15 h/vecka. Tjänsten inleds med 6 månaders provanställning. - Anställningsavtal och lön mm. enligt Handels kollektivavtal. - Arbetstider, dag, kväll och helg efter schema. - Tillträde 1/9-2025 Arbetsuppgifter Tjänsten innebär bland annat: - Att du ger bästa kundservice varje gång du jobbar och att alltid hjälpa kunden till rätt val av produkt. - Att du är en driven säljare som älskar mötet med kunden. - Butiksskötsel, underhåll, uppackning, påfyllning och försäljning. - Klippning av klor på hund, katt och smådjur  Kvalifikationer Vi söker dig som har en passion för husdjur, särskilt hund och katt. Du ska vara en utpräglad servicemänniska och ha en viss erfarenhet av butiksarbete och försäljning inom detalj- eller dagligvaruhandeln. Djurvårdsutbildning från gymnasiet, djurparker etc. är en merit men inget krav. Så här söker du tjänsten Klicka på "Skicka ansökan", fyll i formuläret och ladda upp dina ansökningshandlingar. Då urvalet sker löpande ser vi gärna att du skickar din ansökan snarast. Observera att tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum.  Har du frågor om tjänsten eller ansökningsprocessen, vänligen kontakta butikschef Hannah Widén på [email protected] Observera att ansökningshandlingar endast kan skickas via "Skicka ansökan"-funktionen. Inskickade ansökningar via e-mail kan ej behandlas. Sista ansökningsdag är 2025-07-20 Välkommen med din ansökan!

Igår
Sista ansökan:
20 juli 2025
Up to two PhD positions

Up to two PhD positions at the intersection of Formal Verification and Planning What if you could design systems that not only follow instructions — but understand intent and guarantee correct behavior over time? We are looking for up to two PhD students who want to explore the interface between formal verification and automated planning. This is a unique opportunity to contribute to safer, more intelligent systems through a combination of theoretical work and practical implementation. About the project Reactive synthesis refers to the automatic generation of programs from high-level behavioral specifications. This approach plays an increasingly important role in areas such as reinforcement learning, robotics, and the development of reactive software systems. It enables the creation of robust, reliable programs by specifying what a system should do, while automatically deriving how it should do it — with high assurance. Our project aims to integrate Linear Temporal Logic (LTL) and the Planning Domain Definition Language (PDDL) to build a more expressive and efficient framework for reactive synthesis. This allows us to describe dynamic behaviors in complex environments over time. You will work with formal tools such as: • Planning domains and temporal logic — to describe the required behavior of programs at a high level. • Automata theory — to manipulate logical formulas and domain representations. • Two-player games — to reason about strategies and synthesized programs. The work involves theoretical research, algorithm design, and the development of software tools that demonstrate the applicability of the new methods. Research environment The positions are hosted by the Department of Computer Science and Engineering (CSE), a joint department between Chalmers University of Technology and the University of Gothenburg. With around 300 employees representing over 50 nationalities, CSE offers an international and collaborative research environment. You will be part of the Computing Science Division, which focuses on the development of secure, trustworthy software and systems — from theoretical foundations to the design and implementation of tools and programming languages. The division maintains strong interdisciplinary ties both within Chalmers and with industry partners. The appointed candidates will also join a vibrant community of over 140 PhD students at CSE. Your main supervisor will be Prof. Nir Piterman, with support from a co-supervisor and an examiner. Supervision is structured to guide your academic development, with regular evaluations to support your progress. Equality and inclusion Chalmers is committed to creating and supporting an inclusive and diverse research environment. We especially encourage women and other underrepresented groups in computer science and engineering to apply. Our department is part of GENIE – Gender Initiative for Excellence, a long-term university-wide effort to advance gender equality in academia through structural change and dedicated support. WASP and the graduate school These positions are funded by the Wallenberg AI, Autonomous Systems and Software Program (WASP). WASP is Sweden’s largest individual research program ever, a major national initiative for strategically motivated basic research, education and faculty recruitment. The program addresses research on artificial intelligence and autonomous systems acting in collaboration with humans, adapting to their environment through sensors, information and knowledge, and forming intelligent systems-of-systems. The vision of WASP is excellent research and competence in artificial intelligence, autonomous systems and software for the benefit of Swedish society and industry.  The graduate school within WASP is dedicated to provide the skills needed to analyze, develop, and contribute to the interdisciplinary area of artificial intelligence, autonomous systems and software. Through an ambitious program with research visits, partner universities, and visiting lecturers, the graduate school actively supports forming a strong multi-disciplinary and international professional network between PhD-students, researchers and industry. Duties and responsibilities  As a PhD student, your main responsibility is to conduct high-quality research and develop the skills necessary for an academic or industry research career. This includes: • Conducting original research in formal methods and automated planning. • Reading and reviewing scientific literature. • Writing and publishing academic papers. • Presenting your work at conferences and seminars. • Taking doctoral courses that complement your background. • Participating in collaborative research within the department and through WASP. You will also contribute to the department by assisting in teaching activities, which make up approximately 20% of your working time. Qualifications To be eligible for a PhD position, you must: • Hold, by the starting date, a Master's-level degree corresponding to at least 240 higher education credits in Computer Science and Engineering or a related area. We also consider strong applications from candidates with a 4-year Bachelor's degree. Preferred qualifications include: • Previous experience in formal verification, logic, or planning. • Solid mathematical foundations in theoretical computer science. • Good verbal and written communication skills in English. Contract terms Full-time employment. The position is limited to a maximum of five years. What we offer • Full-time employment with a starting salary of 34,550 SEK per month (valid from May 25, 2025) and full social benefits (e.g., parental leave, sick leave). Read more about working at Chalmers and our benefits for employees. • No tuition fees for PhD studies at Chalmers. • 80% of your time dedicated to research and 20% to departmental duties, such as teaching assistantship. These duties can be scheduled flexibly over the year. • Supportive, inclusive, and equality-focused work culture.  • Opportunities for national and international collaboration.  Application process For more information and to apply, please go to: https://www.chalmers.se/en/about-chalmers/work-with-us/vacancies/?rmpage=job&rmjob=14087 Application deadline: 2025-08-15

Igår
Sista ansökan:
15 augusti 2025
Mjukvaruutvecklare
Sigma Embedded Engineering AB
Mjukvaru- och systemutvecklare m.fl.

Är du ingenjör med några års erfarenhet inom mjuk- eller hårdvaruutveckling och vill vara med och utveckla för framtiden? Vi på Sigma Embedded Engineering letar efter dig som, precis som vi, brinner för ny teknik och utveckling! Som konsult hos oss får du möjligheten att arbeta inom flera olika områden i spännande uppdrag hos våra världsledande kunder - helt enkelt det bästa med att vara konsult – varierande arbetsuppgifter och erfarenhet men med tryggheten från en och samma arbetsgivare! På Sigma Embedded Engineering tror vi på dig och att vi tillsammans kan skapa de mest intressanta möjligheterna genom att bygga den arbetsplats och miljö vi vill jobba i. Tillsammans hittar vi även uppdragen där du trivs och utvecklas, vi har uppdrag inom allt ifrån självkörande bilar(ADAS), applikationsutveckling, Medtech, Active Safety, IoT, Machine learning, cyber security, 5G och algoritmutveckling. Du kommer att lära dig massor hos oss och i uppdraget men innan vi arbetar tillsammans ser vi att du har med dig erfarenheter: MSc eller BSc Data, Elektro, Teknisk Fysik, IT, Systemutveckling eller motsvarande 2-5 års erfarenhet av C, C++, Python, Java eller Matlab/Simulink Du har erfarenhet av att arbeta Agilt eller i tvärfunktionella team Meriterande: erfarenhet av CI/CD, DevOps VILKA ÄR VI? Vi älskar att göra saker tillsammans och strävar efter en bra mix av jobb och fritid. Det kan vara AWs, event, träningsaktiviteter, alpresor eller inspirationsföreläsningar. Vi har gjort många roliga resor ihop vilket har varit fantastiskt och något vi vill fortsätta med. Kompetensutveckling har alltid varit viktigt för oss och förutom utvecklingsmöjligheter i ditt konsultuppdrag och diverse tekniska utbildningar har vi interna program för personlig utveckling. VI ÄR EN DEL AV SIGMA GROUP Som en del av Sigmagruppen erbjuder vi det bästa av två världar; stabilitet och entreprenörsanda. Sigma består av ett flertal bolag inom olika tekniska kompetensområden och har idag över 5000 anställda och verksamhet i många länder. Detta gör oss till Sveriges största privatägda konsultgrupp.

Igår
Sista ansökan:
30 oktober 2025
Teknisk skribent sökes!
Perido AB
Bibliotekarier och arkivarier

Har du ett starkt tekniskt kunnande och en skicklig förmåga att omvandla komplex information till tydlig och lättförståelig dokumentation? Vi söker en teknisk informatör som vill arbeta med att skapa och redigera tekniska manualer för motorer, drivlinor och andra system. Här får du en nyckelroll i att säkerställa att teknisk information är korrekt, uppdaterad och användarvänlig. Är du den vi söker? Om tjänsten Vi på Perido söker en teknisk skribent till vår kund, ett stort företag och välkänt namn inom fordonsindustrin. Du utgår från kontoret beläget i Göteborg. Dina arbetsuppgifter Som teknisk informatör får du en nyckelroll i att skapa och redigera teknisk dokumentation för motorer, drivlinor och andra system. Du omvandlar komplex information till tydliga och pedagogiska manualer som gör tekniken lättförståelig för användare. I rollen arbetar du med att skriva och strukturera operations- och installationsmanualer, säkerställa att teknisk information är korrekt och uppdaterad samt hantera dokumentation i det nya systemet Uptime 4. Du förväntas bli så insatt i systemet att du även kan utbilda företaget och andra intressenter. Det här är en spännande möjlighet för dig som trivs i en teknisk miljö och vill bidra till att göra avancerad information tillgänglig och användarvänlig. Dina egenskaper Som teknisk informatör behöver du ha ett starkt tekniskt kunnande och en god förmåga att arbeta med komplex information. Du är en skicklig kommunikatör som kan strukturera och förmedla tekniskt innehåll på ett tydligt och pedagogiskt sätt. Din systemförståelse hjälper dig att navigera i olika digitala verktyg, och din noggrannhet säkerställer hög kvalitet i det material du arbetar med. Är du vår nästa stjärna? Vi ser fram emot att läsa din ansökan, varmt välkommen med den redan idag! Kvalifikationer: Erfarenhet av tekniska informationssystem, specifikt Uptime 4 Förmåga att omvandla komplex teknisk information till tydlig dokumentation Möjlighet att hjälpa andra att förstå och använda systemen effektivt Förståelse för motorer, drivlinor och relaterade system Förmåga att kommunicera obehindrat i tal och skrift på svenska och engelska Omfattning och tillträde Heltid, konsultuppdrag till och med 2026-08-31 med chans till förlängning. Start 2025-08-18. Ansökan Ansökan görs på vår hemsida perido.se/. Klicka på knappen ansök i annonsen för aktuell tjänst och fyll i dina uppgifter samt bifoga CV. Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan så snart som möjligt då urval sker löpande. Notera att viss information gällande uppdraget och/eller kundföretaget medvetet kan ha utlämnats från annonsen, först vid kontakt med ansvarig rekryterare får du all information som du behöver. De flesta frågor eller funderingar kan du hitta svar på under perido.se/vanliga-fragor/. Om du fortfarande inte hittat svaret du söker är du välkommen att kontakta oss på [email protected] så svarar någon av våra rekryteringskommunikatörer dig. Ange alltid tjänstens referensnummer 35338 i ämnesraden. Vänligen notera att vi endast tar emot ansökningar på vår hemsida och att vi inte har möjlighet att svara på hur du ligger till i processen. Om Perido Varför heter företaget Perido? Det kommer från det latinska ordet Peridoneus som betyder ”väl matchad”. Att matcha vår konsults kompetens och karriärinriktning med våra kunders behov är det vi är allra bäst på! Perido är ett konsult- och rekryteringsföretag inom tjänstemannasektorn som hjälper dig till nästa steg i yrkeslivet och vår vision är att alla ska trivas och vara engagerade på jobbet. Vi har vuxit stadigt sedan starten 2003 och har över 1500 medarbetare över hela landet, varav ett femtiotal interna medarbetare på våra huvudkontor i Stockholm och Göteborg. Som konsult hos oss blir du en viktig del av vår organisation och du växer tillsammans med oss genom att förstärka med din kompetens ute i våra kunders organisationer. Läs mer om oss på Perido: https://perido.se/om-oss/.

Igår
Sista ansökan:
30 juli 2025
Project Quality Manager till Saab Surveillance
Skill Rekrytering & Bemanning AB
Övriga civilingenjörsyrken

Om företaget Saab är ett ledande försvars- och säkerhetsföretag med uppdrag att hjälpa nationer att skydda sin befolkning och bidrar till trygghet för människor och samhällen. Med 19 000 talangfulla medarbetare utvecklar Saab teknik och lösningar för en säkrare, mer hållbar och mer rättvis värld. Affärsområdet Surveillance, ett affärsområde inom Saab, är en av världens främsta leverantörer av övervakningslösningar, flygelektronik samt system för att upptäcka, lokalisera och skydda mot hot. De kan erbjuda en kreativ arbetsmiljö som kännetecknas av engagemang, professionalism och arbetsglädje. För dem är det självklart med balans mellan arbete, fritid och familjeliv. Tillsammans med dina kollegor får du möjlighet att utvecklas inom vårt teknikområde samtidigt som du utvecklas inom nya inriktningar och på så sätt fördjupar dina kunskaper. Dina arbetsuppgifter Som Project Quality Manager arbetar du i Saabs projekt och stöttar deras projektledare i kvalitetsrelaterade frågor. Detta inkluderar att ta fram kvalitetsplaner för specifika projekt, definiera och följa upp kvalitetsmål, säkerställa att interna processer och arbetsrutiner efterlevs, delta i milstolpegranskningar samt agera som kundens representant i alla relevanta frågor under projektets gång. Rollen innebär ett brett ansvar inom kvalitetsledning i dina projektuppdrag och är viktig för att säkerställa rätt kvalitetsnivå i genomförandet av projekten. Ibland kan du även komma att genomföra interna revisioner, antingen själv eller som en del av ett revisionsteam. Placering för tjänsten är i Göteborg, men projekten bedrivs på flera orter, vilket innebär att vissa inrikesresor kan förekomma. Din profil Vi söker dig som har en civil- eller högskoleingenjörsexamen, alternativt annan relevant erfarenhet där du har utvecklat kunskap inom kvalitet – exempelvis inom teknik, produktion eller processarbete. Det är meriterande om du har arbetat med kvalitetsfrågor tidigare, särskilt inom kvalitetsledning eller förbättringsarbete (Operational Excellence). För att lyckas i rollen behöver du ha ett starkt eget driv, vara modig nog att lyfta kvalitetsfrågor och stå upp för att säkerställa rätt nivå i projekten. Du har också god kommunikativ förmåga och kan skapa förståelse och samsyn kring processer och kvalitetsmål, både inom projektteamet och mot kund. Vi ser gärna att du har ett intresse för processutveckling och trivs med att driva förbättringsarbete. Har du dessutom erfarenhet från flyg- eller försvarsindustrin är det ett extra plus, men inget krav.  Befattningen kräver att du genomgår och godkänns enligt vid var tid gällande bestämmelser för säkerhetsskydd. För befattningar där Saab har krav på säkerhetsklassinplacering kan, i förekommande fall, medföra krav på visst medborgarskap. Ansökningsförfarande Tjänsten inleds som ett konsultuppdrag via oss, med målet att gå över till kund, och planeras starta så snart som möjligt med hänsyn till eventuell uppsägningstid.  Om du känner att tjänsten är rätt för dig är du varmt välkommen att skicka in din ansökan! Urvalet kommer att behandlas löpande och tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdag. Vänta därför inte med din ansökan! Vid eventuella frågor eller funderingar är du välkommen att kontakta ansvarig rekryterare, Josefine Thorin på [email protected] Vi ser fram emot din ansökan!

Igår
Sista ansökan:
20 juli 2025
Skjutstativsförare | DHL | Göteborg
Lernia Bemanning AB
Lager- och terminalpersonal

Gillar du att köra truck? Hos Lernia Bemanning och Rekrytering i Göteborg har du chansen att ansluta till oss och jobba på ett av världens ledande logistikföretag, DHL. Det är ett jobb där du och din truck blir oskiljaktiga! Vill du vara en del av ett fartfyllt team och jobba på en modern och trygg arbetsplats? – sök idag! Om uppdraget • Placeringsort: Göteborg, Torslanda • Typ av anställning: Anställningen inleds med en visstidsanställning på 6 månader, följt av en möjlig övergång till en fast anställning • Tillsättning: Omgående eller enligt överenskommelse • Omfattning: Heltid • Tillgängliga skift: 2-skift, natt-skift • • Om DHL DHL är det globala logistikföretaget som inte bara transporterar paket, utan knyter samman människor och företag världen över. Med sin passion för innovation och enastående expertis levererar de inte bara varor, utan också möjligheter. Att vara en del av DHL innebär att vara en del av ett aktivt team som driver fram förändring och strävar mot en bättre framtid. Välkommen till DHL – där dina ambitioner kan ta form och bli verklighet. Om tjänsten Du kommer huvudsakligen att köra skjutstativtruck hos DHL och för det behöver du ha ett truckkort med behörighet A1-4 och B1-4. Arbetsuppgifterna kan exempelvis vara: • Använda skjutstativtrucken för att flytta, lyfta och placera material och produkter på angivna platser. • Lasta och lossa lastpallar från hyllor eller lastbilar med hjälp av skjutstativtrucken. • • Om dig För att vara behörig att arbeta på DHL krävs: • Truckkort med behörighet A1-4 och B1-4 (ladda upp digital kopia vid ansökan) • Skjutstativerfarenhet • Goda kunskaper i svenska, i både tal och skrift Meriterande • B-körkort • Godkänt (eller lägst E) i följande ämnen: • • Matematik a/1, Samhällskunskap a/1, Svenska a/1 eller svenska som andraspråk a/1 & Engelska a/5 För att göra ett bra arbete som truckförare är det en fördel att du: • Är en lagspelare • Gillar att arbeta i ett högt tempo • Värdesätter noggrant och kontrollerat arbete med säkerheten i åtanke För såväl oss på Lernia som DHL är det viktigt med jämställdhet och mångfald och därför ser vi gärna sökanden av olika kön och bakgrund! Som en av oss Som anställd bemanningskonsult hos oss får du alltid en marknadsmässig lön, semester, pensionsavsättning, försäkringar och anslutning till vårt kollektivavtal. Vi vill att du ska må bra hos oss så självklart erbjuder vi våra konsulter friskvårdsbidrag och företagshälsovård. Under din anställning har du en konsultchef som ansvarar för ditt uppdrag, stöttar och utvecklar dig i din yrkesroll och ser till att du trivs på din arbetsplats. Såhär beskriver våra nuvarande konsulter jobbet på DHL: • Bra kollegor och sammanhållning • Man är aktiv • Gemenskap • Bra lagledare • Bra balans med fritiden Om Lernia Lernia är ett av Sveriges ledande bemannings- och rekryteringsföretag och finns över hela landet. Med vårt omfattande nätverk erbjuder vi spännande jobb hos attraktiva arbetsgivare och varumärken som hjälper dig att utveckla din kompetens och karriär, både på lång och kort sikt. Hur du söker tjänsten För att söka tjänsten, scrolla ner till ansökningsformuläret nedan, svara på frågorna och bifoga ditt senaste CV, giltig legitimation och truckkort. Vi intervjuar löpande, så skicka in din ansökan så snart som möjligt! Skulle du behöva komplettera din ansökan eller har övriga frågor om processen så ber vi dig maila till [email protected]. Observera att vi inte tar emot ansökningar via e-post. På grund av hög mailvolym kan svarstiden ibland vara något längre än vanligt.

Igår
Sista ansökan:
6 juli 2025