Enhetschef LaboratorieMedicinskt Centrum Gotland
REGION GOTLAND
Chefer inom hälso- och sjukvård

I Region Gotland kan du utvecklas och växa, både som individ och tillsammans med andra. När du arbetar hos oss bidrar du till att Gotland blir en ännu bättre plats för människor i livets alla delar. Vi gör varandra bättre. LaboratorieMedicinskt Centrum Gotland Ö-läget kräver det stora sjukhusets resurser och innebär samtidigt det mindre sjukhusets närhet och samhörighet. Inom sjukvården på Gotland byggs nära samarbeten snabbt, beslutsvägarna är korta vilket skapar smidighet för patienter och medarbetare. För laboratorieverksamheten innebär ö-läget att alla laboratoriespecialiteter finns i samma organisation. LaboratorieMedicinskt Centrum Gotland omfattar kemlab, transfusionsmedicin med blodcentral, mikrobiologen, fyslab och vattenlab. Vår multidisciplinära personalgrupp har en bred kompetens och vi lägger stor vikt vid både medarbetarnas trivsel och vid vårt kvalitetsarbete. Nu söker vi en enhetschef till kemlab, transfusionsmedicin med blodcentralen. Dina arbetsuppgifter Som enhetschef för kemlab, transfusionsmedicin med blodcentralen på LaboratorieMedicinskt Centrum Gotland kommer du att ha det övergripande ansvaret för att leda, driva och utveckla enhetens dagliga och operativa arbete, samt för uppföljning avseende verksamhetens måluppfyllelse, produktivitet och kvalitet.  Du kommer ha ett nära samarbete med din enhetschefskollega och tillsammans ska ni leda LMCG och i samarbete med medicinska konsulter, medicinsk ledning samt ledningsgruppen för LMCG utveckla och arbeta för att bibehålla den kvalitetssäkrade verksamheten. Till er hjälp har du kvalitetsansvariga samt sektionsledare inom LMCG. Vi arbetar för ett verksamhetsnära och tillitsbaserat ledarskap och du kommer att ha arbetsmiljöansvar för ungefär hälften av LMCG:s cirka 70 medarbetare inklusive vikarier, med medarbetarsamtal, arbetsplatsträffar, lönesamtal och individuella kompetensutvecklingsplaner. Du ansvarar även för rekrytering och planering av introduktion för nya medarbetare. I detta ingår det yttersta ansvaret för att bemanna och schemalägga labbets dygnet runt-verksamhet, där enhetens planerare gör det huvudsakliga arbetet. I rollen ingår även budgetansvar, där ekonomisk planering och uppföljning ingår.  I din roll som enhetschef förväntas du skapa, upprätthålla och vidareutveckla ett gott samarbete med interna och externa kontakter och nätverk, samt hitta samarbetsformer och möjliggöra anpassning till förändringar, med målet att leverera bästa möjliga kvalitet i analyser och verksamhet. Du kommer att delta i verksamhetsområdets ledningsgrupp och bidra till sjukhusets, förvaltningens och regionens utveckling. Du arbetar efter Region Gotlands och Hälso- och sjukvårdsnämndens mål och direktiv samt bidrar till att LMCG har en god beredskap för oförutsedda händelser, både lokalt och i omvärlden. I det dagliga arbetet förväntas du samarbeta, leda och skapa engagemang tillsammans med chefskollegor, i genomförandet av ovanstående. Vem är du? Vi söker dig som har högskoleexamen inom hälso- och sjukvårdsområdet och/eller arbetslivserfarenhet som vi kan bedöma som likvärdig. Du ska ha tre års arbetslivserfarenhet efter examen och erfarenhet från hälso- och sjukvårdsverksamhet och laboratorieverksamhet. Vi värderar tidigare chefs- eller ledarerfarenhet och erfarenhet av adekvat kliniskt laboratoriearbete väldigt högt. Det är även meriterande om du har dokumenterad ledarskapsutbildning, utbildning i kvalitetssystem, erfarenhet av GMP (Good Manufactoring Practice) i ackrediterad verksamhet. För att lyckas i rollen ser vi att du är en trygg, prestigelös och uthållig ledare. Du är lyhörd, samarbetar väl med andra och strävar efter att skapa förtroende i dina relationer med andra. Du är vidare lösningsorienterad och har alltid kunder och patienters behov i beaktande. I ditt arbete är du självgående och har en god förmåga till helhetssyn och struktur. Sist men inte minst kommunicerar du på ett tydligt och pedagogiskt sätt, både muntligt och skriftligt. Om hälso- och sjukvårdsförvaltningen Som en del av Region Gotland ansvarar hälso- och sjukvårdsförvaltningen för att en hälsofrämjande sjukvård och tandvård tillhandahålls på lika villkor till de som bor och vistas på Gotland. Vi förbättrar människors vardag, varje dag. Tillsammans utvecklar vi hälso- och sjukvården nära patienten. Vi skapar trygghet genom respekt, integritet och tillgänglighet. Om Region Gotland Region Gotland är inte bara Gotlands största arbetsgivare, vi är också den enda regionen i Sverige som har kommunala-, hälso- och sjukvårdsuppgifter och regionalt utvecklingsansvar i en och samma organisation. Det tillsammans med vårt ö-läge skapar förutsättningar för gott samarbete över våra verksamhetsområden. Vi är över 7000 medarbetare. Tillsammans arbetar för ett hållbart, inkluderande och välmående samhälle för alla som besöker, bor och verkar på Gotland. Vi är drivande i att skapa en trygg och hållbar utveckling över hela ön. Gotland är en fantastisk plats att leva på, med ett rikt kulturliv, orörd natur och en kreativ entreprenörsanda. Vi är över 61 000 personer som har valt att bo här året om, och vi vill gärna bli fler! Vill du ha information om Gotland som plats att bo och leva på, läs mer på https://gotland.com/leva-bo/flytta-hit/ Genom instagramkontot @viarregiongotland visar vi bredden av våra yrken och vilken betydelse vårt arbete har för samhället. Varje vecka visar en ny medarbetare upp sin arbetsvardag. Övrigt Region Gotland arbetar enligt kompetensbaserad rekryteringsmetod som syftar till att se varje persons kompetens och därmed motverka diskriminering. Vi strävar efter en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka och välkomnar sökande med olika bakgrund och kön.  Tjänsten ledigförklaras under förutsättning att den ej behöver komma i anspråk för medarbetare med företrädesrätt samt att tjänsten fortsatt är vakant. I takt med att omvärlden förändras arbetar Region Gotland i större utsträckning med kvalitet och säkerhet i rekryteringsprocessen. Det innebär att du som kandidat kan komma att omfattas av vissa kontroller inför anställning. Vilka kontroller som tjänsten du söker kan omfattas av får du information om inför eller under intervjun. Inför samtliga anställningar behöver du som kandidat visa upp ID-handling och personbevis. Vi undanber oss erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp.

16 dagar sedan
Sista ansökan:
17 augusti 2025
Sales Advisor - Gotland (3 h/v)
Rituals Cosmetics Sweden AB
Marknads- och försäljningsassistenter

Om rollen Föreställ dig en sommar fylld av doftande äventyr och meningsfulla upplevelser – en sommar hos Rituals! Som sommarextra hos oss blir du en del av ett dynamiskt team som delar passionen för välbefinnande och skönhet. Varje dag erbjuder en möjlighet att lära sig något nytt, växa professionellt och inspirera andra genom våra exklusiva produkter. Kom och skapa magi med oss på Rituals i sommar. Låt oss tillsammans sprida skönhet, lugn och lyx till varje kund och göra denna sommar till en oförglömlig resa. Som Rituals nya butikssäljare brinner du för kundupplevelse och teamwork. Varje Rituals-kund är unik. Med dina färdigheter och kunskap guidar du varje kund till rätt produkter för att möta deras behov. Utöver detta ansvarar du för att: Ha ett nära samarbete med dina kollegor för att nå dina och butikens mål. Ta kontakt med kunderna och leverera en kundupplevelse som är Best in Class. Hålla butiken ren och prydlig enligt företagets standard, så att produkterna alltid presenteras enligt Rituals riktlinjer för visuell merchandising. Följa säkerhetsrutinerna i butiken. I gengäld får du möjlighet att växa med oss utveckla dina kunskaper och färdigheter inom detaljhandeln genom våra globala utbildningsprogram där du lär dig mer om vårt produktsortiment och vår säljteknik. Kravspecifikation I butiken jobbar du tillsammans med passionerade och entusiastiska kollegor som verkligen jobbar med Heart & Soul. Precis som du brinner de för att skapa en magisk kundupplevelse. Du är one of a kind eftersom du har förmågan att få genuin kontakt med kunder och få dem att känna sig som hemma i våra butiker. Som Rituals butikssäljare är du även professionell och är en ambassadör för vårt varumärke. Du har även: Relevant erfarenhet från en liknande tjänst inom detaljhandel, kundservice eller vård och omsorg. Resultatdrivet tänk och är en lagspelare. Förmåga att ta beslut och lösa problem. Öga för detaljer, är organiserad och strukturerad. Mycket goda språkkunskaper i svenska och engelska. Du är 18 år eller äldre. Ytterligare information Är du intresserad? Vi erbjuder en tjänst på 3 timmar i veckan. Startdatum: Så snart som möjligt. Vi strävar efter att bli det snabbast växande företaget inom well-being och bryr oss om dig lika mycket som vi bryr oss om miljön. Bli en del av vår resa och sök tjänsten idag, vi går igenom ansökningar och håller intervjuer löpande. Om du har frågor är du välkommen att höra av dig till vårt rekryteringsteam [email protected]. Stort lycka till i rekryteringsprocessen I enlighet med GDPR accepterar Rituals endast ansökningar via vår karriärhemsida!

16 dagar sedan
Sista ansökan:
11 juli 2025
Sjuksköterska till Katthammarsvik på Gotland
Vardaga AB
Grundutbildade sjuksköterskor

Det här är ett jobb för dig som är driven, vill utvecklas i din yrkesroll och bidra till hälsa och livskvalitet för dem som bor hos oss. Här får du bra arbetstider, jobba självständigt och ha frihet att utforma dina arbetsdagar. Vårt boende ligger i fin lantlig miljö med närhet till flera fina stränder. Hos oss är både boendes och närståendes välbefinnande viktigt. Vi vill att atmosfären ska vara familjär och att alla ska känna sig inkluderade och välkomna hos oss. På vår senaste boende och närståendeundersökning visade resultatet att både de boende och de närstående är mycket nöjda med arbetet som vi bedriver. Vi är stolta över vår arbetsplats och omsorgen som vi ger våra boende! Körkort är ett krav för att kunna arbeta hos oss då bussförbindelserna tyvärr inte är förenliga med arbetstiderna. Dessutom måste du ha en bostad på Gotland. För att se allt spännande som händer hos oss titta gärna in på vårt instagram @vardagakattvik Här några av höjdpunkterna i vårt erbjudande till dig:  Bra schema och arbetstider: Dagtid måndag till fredag, inga röda dagar.   Hög kvalitet och stöd av tydliga rutiner: Lättillämpliga rutiner, styrdokument, checklistor och kvalitetsledningssystem ger dig ett omfattande stöd i arbetet.  Kompetensutveckling: Du har tillgång till Vardagas interna utbildningsorganisation Lära med en mängd kurser. Du har också möjlighet att ansöka om utbildningstjänst för att bli specialistsjuksköterska.  Karriärmöjligheter: Som sjuksköterska kan du gå vidare och bli enhetschef eller verksamhetschef för ett boende.  Bra ledning och korta beslutsvägar: Din chef finns nära till hands för stöd och för att bolla idéer. Du som sjuksköterska sitter också med i den lokala ledningsgruppen.  Gemenskap och stöd: Du jobbar nära gruppchefer och omvårdnadspersonal. Inom Vardaga finns ett nationellt nätverk för sjuksköterskor för att utväxla inspiration och kunskap.  Förmånsportal med rabatter: Köp till exempel biobiljetter och resor med kollektivtrafik till bra priser. Om rollen Du är spindeln i nätet kring de boendes hälso- och sjukvårdsinsatser och jobbar för att ge livskvalitet. Du ansvarar för att medicinska ordinationer följs. Regelbundet genomför du riskbedömningar och uppföljningar för att säkerställa god kvalitet i verksamheten. Samarbete och stöd Du ingår i ett team med omsorgspersonal, arbetsterapeut och fysioterapeut. En viktig roll för dig är att coacha och utbilda omsorgspersonalen så att ni tillsammans ger varje boende ett så gott liv som möjligt. I detta jobbar du nära boendets gruppchefer som är ansvariga för omsorgspersonalen. Våra gruppchefer coachar också och jobbar tillsammans med teamen i det dagliga arbetet. Vi satsar på ledarskapsutveckling för dig som sjuksköterska. En kurs vi kan erbjuda dig att gå är ”Att leda utan att vara chef”. Tydliga rutiner För att skapa trygghet och tydlighet för dig som sjuksköterska finns ett omfattande stöd i form av praktiska och lättillämpliga rutiner, styrdokument och checklistor. Vårt kvalitetsledningssystem heter Qualimax och är branschledande. Som ny sjuksköterska hos oss deltar du i vårt digitala introduktionsprogram tillsammans med en mentor för att säkerställa att du får en tydlig introduktion med målet att snabbt komma in i arbetet och våra rutiner. Din erfarenhet och kunskap Du är legitimerad sjuksköterska och vi ser gärna att du har arbetat några år inom äldreomsorgen. Våra boende är ofta multisjuka och det kräver att du har både översiktliga kunskaper kring olika sjukdomar och tillstånd samt ett intresse för den åldrande människan. God datorvana samt erfarenhet av dokumentation är viktigt. Vi önskar att du gillar att jobba självständigt och att ha friheten att utforma dina arbetsdagar  är trygg i din roll som sjuksköterska och kan fatta snabba beslut och föra en diskussion med ansvarig läkare  tar egna initiativ, har skinn på näsan och vågar ta för dig  tycker om att ha en ledarroll och att stötta dina kollegor  är van att strukturera och organisera ditt arbete. Övrigt Lön: Vi tillämpar individuell lönesättning Tillträdesdatum: 1 aug eller enligt överenskommelse Sista ansökningsdag: 2025-06-31 Registerkontroll: Utdrag ur belastningsregister skall uppvisas vid en eventuell anställning Har du frågor? Kontakta gärna: [email protected] tel: 0725607500 Observera att det inte går att ansöka via E-post. Vi tillämpar 6 månaders provanställning. Om du vill veta mer om hur det är att jobba på Vardaga så läs gärna mer och träffa några av våra medarbetare här. Facklig kontakt: Vårdförbundet Mail: [email protected] Ansökan Välkommen att ansöka via knappen ”Skicka ansökan” nedan. Vänta inte med att ansöka då vi gör urval löpande. Om du blir kallad till en intervju behöver du kunna styrka att du har rätt att arbeta i Sverige, genom att uppvisa att du har medborgarskap inom EU/EES eller ett giltigt arbetstillstånd. Läs mer om oss på www.vardaga.se

16 dagar sedan
Sista ansökan:
31 juli 2025
Riksarkivet söker en sektionschef till vår platsoberoende verksamhet
Riksarkivet
Övriga chefer inom samhällsservice

Är du utvecklingsinriktad, bra på ärendehandläggning och vill leda ett eget team? Då ska du arbeta hos oss! Riksarkivet förstärker nu ärendehandläggningen med en platsoberoende sektion och söker dig som vill leda den verksamheten. Vi erbjuder ett omväxlande uppdrag och är inne i en utvecklingsfas där vi ser över våra arbetsformer. Som sektionschef blir du en nyckelperson i vår fortsatta utveckling av hur vi lämnar ut handlingar och besvarar förfrågningar.   Placeringsorten är flexibel.   Om uppdraget Tjänsten är placerad vid sektionen för platsoberoende ärendehandläggning. Sektionen bildar en enhet tillsammans med Avdelningen för arkivverksamhets verksamhet i Marieberg och Visby. Enheten leds av en enhetschef. Enhetens cirka 40 medarbetare ger service till dem som begär att få ta del av eller frågar om de handlingar som finns i arkiven. Vi bidrar också till arkivens framtid genom att vårda handlingarna. Sektionen som skapas under hösten 2025 ska svara på frågor med hjälp av handlingar som är digitalt tillgängliga. Inledningsvis ligger fokus på det som rör folkbokföringen före den 1 juli 1991. Sektionen beräknas ha cirka åtta årsarbetskrafter med medarbetare som arbetar minst 60 procent på sektionen och ägnar resterande tid åt verksamheten på den ort där de har sin fysiska arbetsplats. Som sektionschef leder, planerar och utvecklar du arbetet tillsammans med medarbetarna. Du ansvarar också för att följa upp verksamheten och har personalansvar och arbetsmiljöansvar för sektionens medarbetare. Inledningsvis är din främsta uppgift att bygga upp den nya sektionen och ta fram fungerande arbetsformer. Du ingår i enhetens ledningsgrupp och din sektion kommer att samverka med avdelningens övriga sektioner och med alla som bidrar till ärendehandläggningen. I dina uppgifter ingår därför att etablera och upprätthålla goda kontakter inom och utom myndigheten. Eftersom medarbetarna rekryteras internt kommer du att ha medarbetare på de flesta av våra verksamhetsorter. Det innebär resor i tjänsten och att du leder medarbetare på distans. Du ska ha: • En akademisk examen med inriktning mot arkiv- och informationsvetenskap, statsvetenskap, förvaltningsrätt, historia eller annat ämne som bedöms lämpligt. • Goda ledaregenskaper, vilja att leda och ta rollen som ledare på stort allvar. • Intresse för att bygga upp och utveckla nya arbetssätt samt erfarenhet av att utveckla och förändra en verksamhet. • Aktuell och flerårig erfarenhet av att bemöta allmänheten och handlägga ärenden självständigt i den offentliga förvaltningen. Du ska också ha prövat frågor om utlämnande enligt gällande lagstiftning. • God förmåga att arbeta och kommunicera digitalt. Det är meriterande om du har: • Erfarenhet av Riksarkivets ärendehandläggning. • Väl vitsordad erfarenhet som ledare eller chef. Dina arbetsuppgifter varierar och vår verksamhet utvecklas. Du trivs därför med att arbeta i förändring. Du är en god arbetsgivarrepresentant som tar ansvar för verksamheten utifrån ett helhetsperspektiv och som drivs av att motivera, engagera och utveckla andra. Du har god förmåga att organisera arbetet och leda en grupp. Du ser lösningar och kan växla mellan det strategiska och det operativa perspektivet. Du är flexibel och har lätt för att samarbeta och skapa goda relationer. Vidare är du en lyhörd kommunikatör som anpassar ditt sätt att kommunicera till mottagaren. För att bli aktuell för anställning ska du motsvara högt ställda krav på omdöme och lämplighet. Det innebär att du står upp för de demokratiska värderingar och den statliga värdegrund som styr Riksarkivets verksamhet. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper.   Om Riksarkivet Riksarkivets viktigaste fråga är att säkra att information förblir autentisk, tillgänglig och användbar idag och för framtida generationer. Den snabba teknikutvecklingen och digitaliseringen har skapat nya förutsättningar för samhällets informationshantering. I vår roll som nationalarkiv befinner vi oss därför i stark utveckling för att kunna säkra långsiktig informationshantering och digital förvaltning. Vårt uppdrag är att säkerställa samhällets arkivinformation och göra den möjlig att använda över tid. Tillgång till kulturarv och autentisk information som kan användas i forskning, rättsskipning och för allmänhetens insyn är grundläggande i vårt demokratiska samhälle. Du kan läsa mer om oss och våra uppdrag på riksarkivet.se.   Anställningsvillkor Anställningsform: Tillsvidareanställning Tjänstgöringsgrad: Heltid Arbetsplats: Platsoberoende med placering vid någon av Riksarkivets verksamhetsorter. Riksarkivet tillämpar individuell lönesättning. Provanställning på 6 månader kan komma att tillämpas.  Tillträde: Enligt överenskommelse Ansök senast: 2025-06-30 Du måste vara svensk medborgare eftersom tjänsten är placerad i säkerhetsklass. Vi kommer därför att göra en säkerhetsprövning med registerkontroll enligt säkerhetsskyddslagen (2018:585).

16 dagar sedan
Sista ansökan:
30 juni 2025
Mötesbokare i Visby | Fastlön + hög provision
Ez Sales Group AB
Telefonförsäljare m.fl.

Om oss Eztablisher, grundat 2017, är en byrå som hjälper både start-ups och väletablerade bolag att växa genom strategisk mötesbokning. Vi samarbetar långsiktigt med framstående svenska och internationella företag inom en rad olika branscher, vilket ger oss en stark position på marknaden. Våra kontor i hjärtat av Gamla Stan & Visby erbjuder en inspirerande miljö där modern design möter historisk charm – en perfekt plats för att utvecklas och nå nya höjder inom försäljning. MötesbokareIdag söker Eztablisher fler mötesbokare som spelar en nyckelroll i våra kunders försäljningsprocess. Du arbetar med att skapa, etablera och utveckla B2B-relationer genom att boka kvalitativa möten med beslutsfattare och nyckelpersoner. Genom aktiv kommunikation driver du på affärsutvecklingen för våra uppdragsgivare. Din insats är avgörande för att skapa affärsmöjligheter och lägga grunden för framgångsrika samarbeten. Vi erbjuder: Fast grundlön + provision + bonus vid uppnådda mål. En inspirerande arbetsmiljö, kontinuerliga AW’s och events.  Friskvårdsbidrag och ytterligare hälsoförmåner.  Stark vinnarkultur med frekventa tävlingar.  Interna utbildningar och seminarium Vi söker dig som: Talar flytande svenska & god förståelse för engelska. Resultatinriktad, drivs av att arbeta mot högt uppsatta mål. Vill utveckla din karriär och kunskap. Meriterande med tidigare erfarenhet av försäljning/mötesbokning. Tjänsten tillsätts löpande. Vi ser fram emot din ansökan! Vänliga hälsningar, Erol Efe Yigit | Talent Acquisition Manager [email protected]

17 dagar sedan
Sista ansökan:
27 november 2025
Cafebiträde
Kristersson, Robin
Kafé- och konditoribiträden

**Cafébiträde sökes till Café Belloviso Hemse (Deltid)** Är du trevlig, snäll, samarbetsvillig och glad? Vill du arbeta i en mysig caféverksamhet? Då är detta jobbet för dig! Vi söker ett cafébiträde till vårt café Belloviso i Hemse. Tjänsten är på deltid och innebär varierande arbetsuppgifter som: - Tillaga smörgåsar, våfflor, crepes och kakor - Servera gäster - Diska och städa - Möjligtvis kassaarbete - Övriga arbetsuppgifter som förekommer i caféverksamheten Ingen tidigare erfarenhet krävs, men är du erfaren är det ett plus. Viktigt är att du är trevlig, snäll, stresstålig vid högtider och trivs med att arbeta i ett team. Arbetstiderna kan variera efter verksamhetens behov. Jobbet är initialer för sommaren, men det kan bli aktuellt att förlänga anställningen. Lönen enligt kollektivavtal. Vill du bli en del av vårt glada team? Skicka din ansökan till [kontaktuppgifter]. Välkommen!

17 dagar sedan
Sista ansökan:
10 juli 2025
Jobba som Personlig assistent på Gotland i sommar!

Nu söker våra Uppdragsgivare på Gotland årets Sommarvikarier! Att arbeta som personlig assistent kräver personlig mognad, lyhördhet och respekt för en annan människas sätt att leva sitt liv. Du kommer jobba i olika miljöer; i personens hem och arbetsplats, på resa, på stranden eller kanske på landstället. Alla Uppdragsgivare i JAG har olika önskemål kring sina assistenter så vi ställer inga specifika krav på utbildning eller erfarenhet utan vi vill veta vem just DU är och vad du tror att du kan bidra med! Vi är dock just nu extra intresserade av dig som sedan innan har erfarenhet av att stötta någon med Epilepsi då det är en efterfrågad kompetens just nu. Ange i ansökan hur mycket och vilka veckor du kan arbeta. Skriv också om du kan hoppa in som timvikarie resten av året. Om rekryteringsprocessen: Din ansökan blir synlig för våra Uppdragsgivare och deras personliga Arbetsledare. Blir du utvald kontaktar Arbetsledaren dig för en intervju. Innan du börjar arbeta får du en betald introduktion så du kan känna dig trygg i ditt uppdrag. Som en del av vår rekryteringsprocess genomför vi alltid en bakgrundskontroll innan anställning. Om du blir erbjuden en tjänst hos en minderårig Uppdragsgivare behöver du även visa ett utdrag ur polisens belastningsregister då. Det ansöker du själv om här: Polismyndigheten (polisen.se) Det är viktigt att du väljer belastningsregistret som är för ”Arbete med barn med funktionsnedsättning”. Om JAG: Din arbetsgivare blir JAG Personlig assistans. Vi har kollektivavtal med Kommunal och erbjuder alla anställda betald introduktion, fortbildning och friskvårdsbidrag. Som anställd i JAG gör du skillnad varje dag. Namnet JAG valdes för att symbolisera varje assistansanvändares rätt att vara huvudperson i sitt liv, oavsett funktionsnedsättning. Organisationen har en stark ideologisk förankring som bottnar i alla människors lika värde. Många assistansanvändare i JAG är engagerade i Riksföreningen JAG. Läs mer om oss på JAG.SE Vi är Sveriges största privata assistansanordnare som drivs utan vinstsyfte. Assistansen är särskilt utformad för personer med flera stora funktionsnedsättningar där en är den intellektuella förmågan. Vi finns i hela Sverige och har systerbolag i Norge och Finland. Välkommen du också!

17 dagar sedan
Sista ansökan:
31 augusti 2025
Barnmorska till barnmorskemottagningen
REGION GOTLAND
Barnmorskor

I Region Gotland kan du utvecklas och växa, både som individ och tillsammans med andra. När du arbetar hos oss bidrar du till att Gotland blir en ännu bättre plats för människor i livets alla delar. Vi gör varandra bättre. Gynekologi/obstetrik - öppenvård Vår stora barnmorskemottagning i Visby är en kombinerad specialistmödravård och barnmorskemottagning. Det finns även två mindre mottagningar belägna i Hemse och i Slite. I anslutning till barnmorskemottagningen i Visby finns egen läkarmottagning och ultraljudsmottagning. På alla tre mottagningarna finns närhet till BVC-verksamhet. Genom ett nära samarbete mellan dessa verksamheter skapas en stor bredd för dig som barnmorska. Här hanterar vi både den normala och den mer komplicerade graviditeten. På barnmorskemottagningen i Visby arbetar nio barnmorskor, här blir du en del i teamet av engagerade kollegor. Som nyanställd hos oss får du en gedigen introduktion. Är du ny i rollen som barnmorska erbjuder vi dig möjlighet till mentorskap via någon av våra mer seniora barnmorskor. Verksamheten har precis flyttat in i helt nyrenoverade lokaler. En av våra barnmorskor kommer att gå i välförtjänt pension och därför söker vi en ny barnmorskekollega. Välkommen till barnmorskemottagningen i Visby! Dina arbetsuppgifter Som barnmorska på barnmorskemottagningen arbetar du bland annat med mödrahälsovård, gör sedvanliga hälsokontroller i samband med graviditet och eftervård, tar cellprover, vaccinerar i samband med dessa för HPV samt har preventivmedelsrådgivning. Telefonrådgivning ingår också i dina arbetsuppgifter, viss del av arbetstiden. Vi erbjuder flexibla lösningar gällande sysselsättningsgrad och schema. Vill du till exempel arbeta på vår stora mottagning i Visby, eller arbeta jämte en kollega viss del av tiden i Slite eller Hemse så skapar vi möjligheter för det. Du är en viktig del av verksamhetens utveckling och då förväntas du aktivt delta i utvecklings- och förbättringsarbeten. Vem är du? Du som söker är legitimerad barnmorska. Vi välkomnar både erfarna och nyutexaminerade barnmorskor. Vi vill att du är intresserad av att delta i utvecklingen av vårt arbetsområde reproduktiv hälsa. Det är därför värdefullt att du håller dig uppdaterad om PM, riktlinjer och aktuell forskning. Du bör kunna planera och prioritera dina arbetsuppgifter och du har ett lösningsfokuserat förhållningssätt. Eftersom vi arbetar i tvärprofessionella team är det av stor vikt att du är bra på att samarbeta med andra för att tillsammans nå uppsatta mål. Inför beslut om anställning görs bakgrundskontroll genom utdrag ur belastningsregistret. Om hälso- och sjukvårdsförvaltningen Som en del av Region Gotland ansvarar hälso- och sjukvårdsförvaltningen för att en hälsofrämjande sjukvård och tandvård tillhandahålls på lika villkor till de som bor och vistas på Gotland. Vi förbättrar människors vardag, varje dag. Tillsammans utvecklar vi hälso- och sjukvården nära patienten. Vi skapar trygghet genom respekt, integritet och tillgänglighet. Om Region Gotland Region Gotland är inte bara Gotlands största arbetsgivare, vi är också den enda regionen i Sverige som har kommunala-, hälso- och sjukvårdsuppgifter och regionalt utvecklingsansvar i en och samma organisation. Det tillsammans med vårt ö-läge skapar förutsättningar för gott samarbete över våra verksamhetsområden. Vi är över 7000 medarbetare. Tillsammans arbetar för ett hållbart, inkluderande och välmående samhälle för alla som besöker, bor och verkar på Gotland. Vi är drivande i att skapa en trygg och hållbar utveckling över hela ön. Gotland är en fantastisk plats att leva på, med ett rikt kulturliv, orörd natur och en kreativ entreprenörsanda. Vi är över 61 000 personer som har valt att bo här året om, och vi vill gärna bli fler! Vill du ha information om Gotland som plats att bo och leva på, läs mer på https://gotland.com/leva-bo/flytta-hit/ Genom instagramkontot @viarregiongotland visar vi bredden av våra yrken och vilken betydelse vårt arbete har för samhället. Varje vecka visar en ny medarbetare upp sin arbetsvardag. Övrigt Region Gotland arbetar enligt kompetensbaserad rekryteringsmetod som syftar till att se varje persons kompetens och därmed motverka diskriminering. Vi strävar efter en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka och välkomnar sökande med olika bakgrund och kön.  Tjänsten ledigförklaras under förutsättning att den ej behöver komma i anspråk för medarbetare med företrädesrätt samt att tjänsten fortsatt är vakant. I takt med att omvärlden förändras arbetar Region Gotland i större utsträckning med kvalitet och säkerhet i rekryteringsprocessen. Det innebär att du som kandidat kan komma att omfattas av vissa kontroller inför anställning. Vilka kontroller som tjänsten du söker kan omfattas av får du information om inför eller under intervjun. Inför samtliga anställningar behöver du som kandidat visa upp ID-handling och personbevis. Vi undanber oss erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp.

17 dagar sedan
Sista ansökan:
1 juli 2025
Kockar till Fabriken Salthamn - Visby
Jacqueline Raymond AB
Kockar och kallskänkor

Kock - Chef Vill du jobba i ett dynamiskt Team på en av Gotlands vackraste och mest unika platser vid havet? Vi söker nu förstärkning och nya förmågor till vårt köksteam inför sommaren 2025 För fjärde året rad år öppnar vi åter upp vår välbesökta och omskriva sommarrestaurang i den gamla Fabriken , strax norr om Visby. Vår medelhavs inspirerade innergård är platsen för vår krog och vår eventverksamhet och våra menyer och koncept bygger mycket på vad vårt eget organiska trädgårdsland ger oss för säsongen. I slutet av 2022 blev vi omnämnda i prestigefulla Forbes magazine som en av ”Next place to Eat”. Nu fortsätter vi utveckla vår produkt och vårt varumärke till nya nivåer Därför söker vi nu dig som vill vara med på vår resa framåt och utveckla verksamheten vidare Vi söker dig som har en stor passion och glädje för mat och som har en kreativ och nyskapande ådra med känsla för hög kvalitet. Om tjänsten Vi ser gärna att du har relevant utbildning och/eller ett par års dokumenterad erfarenhet från restaurangkök eller annan liknade verksamhet. I tillägg ser vi att du är en team spelare som tycker om att jobba intensivt i en vacker och inspirerande utomhusmiljö med öppet kök och nära gästkontakt Prestigelös, positiv med god samarbets och kommunikationsförmåga är andra egenskaper som ger framgång i vårt företag. Vi ser gärna sökanden med olika bakgrund då vi har en multikulturell företagsorganisation. Tjänsten är en säsongs anställning med start i slutet av maj fram till slutet av augusti, med möjlighet till förlängning. Till tjänsten ingår ett boende vid havet med delat kök/ badrum Vi ser fram emot din ansökan

17 dagar sedan
Sista ansökan:
10 juli 2025
restaurangbiträde-pizzabagare
Bella Fenicia KB
Pizzabagare m.fl.

Jobbtitel: Pizza Bagare/Pizzabiträde Företag: Bella Fenicia i Hemse Plats: Hemse, Gotland Om Företaget: Bella Fenicia är en populär pizzeria i Hemse som erbjuder en härlig meny med pizza och lättare maträtter. Vi söker nu en engagerad och arbetsam medarbetare som vill bli en del av vårt team. Arbetsuppgifter: Som pizza bagare/pizzabiträde kommer du att: Baka pizza och laga lättmaträtter Städa och diska i restaurangen Servera kunder och ge dem en god upplevelse Bidra till ett positivt arbetsklimat all sots jobb som förekomma i en restaurang/pizzeria verksamhet Kvalifikationer: Erfarenhet inom restaurangbranschen är meriterande, speciellt om du kan baka pizza ,annars vi kan samarbeta tillsammans. Det är en 3 månaders provtidsjobb som kan leda till långtidsjobb

17 dagar sedan
Sista ansökan:
13 juli 2025