WeStaff Sweden är ett stadigt växande konsult- och rekryteringsföretag i Sverige. Vi bemannar nu upp vår kund på Gotland! Kom till Gotland i sommar och jobba med Sveriges största åkeri. Detta är ett bra sommarjobb med start i juni-2025, fasta arbetstider på schema dagtid. Uppdraget är juni, juli, augusti Kom och jobba med oss! Ditt nya jobb WeStaff Sweden söker nu C chaufför till Sveriges största åkeri. Vår kund är belägen centralt på Gotland. Är du en chaufför med hög service-känsla, ordningssinne, noggrannhet och har en glad inställning på jobbet? Då är detta jobbet för dig! Platserna kommer tillsättas och schemaläggas snarast, så sänd in din ansökan redan idag. Uppdraget är väldigt attraktivt med god ersättning. Vi erbjuder en 6 månaders provanställning. Arbetsuppgifter Huvudsakliga arbetsuppgifter Vi söker en Chaufför till distributions lastbilar C på Gotland. Vi söker dig som har erfarenhet av distributions arbete och kundkontakt. Arbetet kräver kvalitets- och service känsla. Det är en förutsättning att du tar hand om din hälsa och har god fysik så att du kan arbeta ergonomiskt. Att du är flexibel, samarbetsvillig och har ett stort engagemang för ditt arbete är något vi värderar högt. Du behöver också ha tidigare erfarenhet av lastbils körning med körkort klass C. Godset hanteras vanligtvis i burar men även pall och liknande förekommer. Du har trucken som hjälpmedel och har med fördel erfarenhet av att lasta och lossa gods. Säkerhet och ordning står högt på dagordningen, men också ett omhändertagande av lastbilen som du kommer ansvara för. För rätt person finns det goda utvecklingsmöjligheter hos vår kund. Därför är det viktigt du trivs med att ha kontakt med kollegor, och har en positiv energi. Det förekommer tunga lyft under dagarna, god fysik är därför fördelaktigt att ha. Arbetstid: Heltids schema mån-fre dagtid Uppdragsperiod: Juni, Juli, Augusti (denna period arbetar man heltid utan sommarsemester). Start: Uppdragsperioden startar i juni för rätt person, det krävs ca 1 veckas utbildning innan man kan hantera uppdraget fullt ut. Lön: Bra lön enligt kollektivavtal. Företaget har kollektivavtal. Kravprofil Svenskt körkort med C-behörighet Svenskt YKB Truckkort (ledstapel) Digitalt förarkort Svenska i tal & skrift God samarbetsförmåga gentemot kunder och kollegor Kunna jobba sommarperioden juni, juli, augusti-2025 Vara tillgänglig för utbildningsdagar Vi erbjuder dig Som anställd hos oss på WeStaff Sweden erbjuder vi dig en trygg anställning med kollektivavtal och ett närvarande engagemang. Din nya arbetsgivare WeStaff Sweden är ett stadigt växande konsult- och rekryteringsföretag inom transport. Vi är ett auktoriserat bemanning & rekryteringsföretag. Våra värderingar är personlig relation, trygghet och långsiktighet i det vi gör varje dag. WeStaff Sweden erbjuder en mängd olika tjänster i Sverige. Kom och jobba med oss!
Nu söker vi på Nordström Assistans Dig som har hjärtat på rätt ställe och som vill tillgodose en människas liv med särskilda insatser. Vi söker personer som vill arbeta som personliga assistenter på Gotland i sommar! Nordström assistans söker personliga assistenter som kan arbeta under sommarmånaderna juni, juli och augusti på Gotland. Vi kan erbjuda allt från extra/vid behov, deltid och heltid. Arbetstiderna är varierande beroende på tjänst och hos vem du arbetar, men det är önskvärt att du kan arbeta dag- och kvällstider, och/eller nätter samt under helger. Att arbeta som personlig assistent innebär att vara en annan persons armar och ben. Du kommer utföra sådant som personen inte kan göra själv i sin vardag. Arbetet innebär att man arbetar i kundens hem och arbetsuppgifterna kan exempelvis innefatta att man är behjälplig med personlig omvårdnad, medicinhantering, vardagssysslor, hushållssysslor, inköp, matlagning och aktiviteter. Arbetet som personlig assistent är i regel ett ensamarbete även om dubbelbemanning i vissa fall kan förekomma. Du som söker ska vara framåt, flexibel och ha ambitionen att göra det lilla extra för våra kunders vardag. Det viktigaste är att det finns personkemi mellan dig som sökande och kunden, vilket kan komma till att bli avgörande vid det slutgiltiga urvalet. Rekryteringsprocessen Din ansökan kan komma att läsas av personal inom Nordström Assistans, av kund och dennes anhöriga och/eller samordnare. Din ansökan kan komma att delas med våra systerbolag om din profil matchar en annan tjänst inom Team Olivia. Urval kan ske löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Tveka därför inte att skicka in din ansökan idag! Vid eventuell anställning För anställning hos oss på Nordström Assistans behöver du ha ett BankID och godkänner att använda ditt BankID i tjänsten. En förutsättning för att påbörja en anställning hos oss är att du som söker kan uppvisa giltig ID-handling och/eller lämna in personbevis samt eventuella dokument som styrker rätten till arbete i Sverige. Personbevis kan du enkelt ladda ned på Skatteverkets hemsida. För att kunna jobba som personlig assistent behöver du vara minst 18 år. Om du vill arbeta med barn och unga under 18 år måste du uppvisa utdrag ur brottsregistret. Det är viktigt att du redan nu beställer ett utdrag från Polisen, då deras handläggningstid kan variera. Du beställer enkelt med BankID via denna länk: https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/barn-med-funktionsnedsattning/blanketter---barn-med-funktionsnedsattning/ För dig med anställningsstöd Nordström Assistans är ett inkluderande företag. Vi välkomnar alla sökanden och även du som har rätt till någon form av anställningsstöd genom arbetsförmedlingen. Det är frivilligt att ange denna information i din ansökan, alternativt kan du även meddela detta vid en eventuell intervju. Nordström Assistans Vi på Nordström Assistans är övertygade att med rätt hjälp och förutsättningar kan man nå mer. Vi vill förändra, förbättra och skapa vägen till en bättre tillvaro. Vi har funnits sedan 1998 och erbjuder idag personlig assistans i hela Sverige och utgår från regionalkontoren i Stockholm, Gotland, Malmö, Jönköping och Gällivare. Vår framgång vilar på våra medarbetare och vi söker dig som vill vara en del av vårt team! Vi följer kollektivavtal mellan Kommunal/Vårdföretagarna. Du hittar mer information på https://www.nordstromassistans.se
Jag söker nu flera assistent som kan hoppa in tills slutet av augusti som sommarvikarie. Vi kommer överens om omfattning tillsammans. Jag tycker om att vara ute och bada, åka till stranden eller göra utflykter och är en mycket aktiv tjej i 40-årsåldern. Jag gillar också att umgås med mina vänner. På vardagarna är jag på min dagliga verksamhet så då följer du mig dit. Din arbetsplats kommer bli där jag befinner mig. Det är bra om du har körkort, men ej ett krav Det är meriterande om du har erfarenhet av personlig assistans eller liknande men det är inget krav eftersom du kommer att genomgå introduktion med erfarna assistenter för att skapa bästa förutsättningarna för att lyckas i din roll som min assistent. Ditt jobb är att assistera mig med det som jag skulle göra själv utan min funktionsnedsättning, på det sätt som jag önskar. Jag ser gärna att du som söker är kvinna pga. arbetets integritets nära natur. Arbetstid: Omfattning enligt överenskommelse. Arbetspass förekommer dag, kväll, natt och helg. Tillträde: Betald introduktion kan påbörjas omgående Om rekryteringsprocessen: Vi tar löpande kontakt med intressanta kandidater och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdagen. Som en del av vår rekryteringsprocess genomför vi alltid en bakgrundskontroll innan anställning. Om JAG som arbetsgivare: Vi har kollektivavtal med Kommunal och erbjuder alla anställda betald introduktion, fortbildning och friskvårdsbidrag. Som anställd i JAG gör du skillnad varje dag. Läs mer om oss på JAG.SE Vi är Sveriges största privata assistansanordnare som drivs utan vinstsyfte. Assistansen är särskilt utformad för personer med flera stora funktionsnedsättningar där en är den intellektuella förmågan. Organisationen har en stark ideologisk förankring som bottnar i alla människors lika värde. Namnet JAG valdes för att symbolisera varje assistansanvändares rätt att vara huvudperson i sitt liv, oavsett funktionsnedsättning. Vi finns i hela Sverige och har systerbolag i Norge och Finland. Välkommen till oss du också!
Drivs du av att arbeta med människor och vill verkligen göra skillnad för våra kunder varje dag? Ta chansen att bli en del av vårt härliga gäng! Vi på Attendo söker nu en undersköterska till Hemse Äldreboende. Hemse äldreboende är ett SÄBO med 40 platser. Boendet ligger ganska centralt på Hemse, nära affär och vårdcentral. Om rollen Som undersköterska hos oss spelar du en avgörande roll i att skapa en trygg och stimulerande miljö för våra kunder. Du ansvarar för att ge en god vård och omsorg till våra kunder. Att skapa en positiv och social atmosfär under måltiderna är en stor del i din roll samt att kunna bidra med olika aktiviteter som förgyller vardagen för våra äldre. I dina arbetsuppgifter ingår bland annat: Personlig omvårdnad enligt verksamhetens rutiner med utgångspunkt från kundens individuella behov och önskemål Vid behov hjälpa till med att exempelvis förbereda, laga och servera måltider, städ, tvätt m.m. Utföra dokumentation och arbeta utifrån beslutade insatser Samarbeta med externa och interna kontakter såsom gode män, anhöriga, boende, sjuksköterska och rehab-personal. Vem är du? Du trivs med att ge god service, skapa fina relationer och vill ge livskvalité till våra kunder. Som person är du självständig, ödmjuk, noggrann och ansvarsfull. Du brinner för vård av äldre, ser individens behov och är engagerad i deras närstående. Du blir en del av ett engagerat medarbetarteam som alla strävar att göra det där lilla extra. Det är därför en viktig att man har lätt för att samarbeta, har ett pedagogiskt förhållningssätt och bidrar till en god och trevlig stämning på vår arbetsplats. Vi lägger stor vikt på personlig lämplighet. Kvalifikationer Undersköterskeutbildning om minst 1350p. Yrkesbevis från Socialstyrelsen eller intyg från nuvarande/tidigare arbetsgivare gällande tillsvidareanställning som undersköterska. Goda kunskaper i svenska språket (tal och skrift) God datorkunskap/datorvana Meriterande: Erfarenhet från omsorgsarbete i äldreomsorgen Erfarenhet av delegering. Vad kan vi erbjuda dig? Attendo är en trygg arbetsgivare som kan erbjuda dig som vill goda möjligheter att ta mer ansvar eller att gå vidare till nya roller. Vi erbjuder dig som medarbetare utbildningsmöjligheter, kollektivavtal, friskvård samt flera andra förmåner och personalrabatter via vår förmånsportal AttendoPlus, i samarbete med Benifex. Om rekryteringsprocessen Före eventuell anställning ska utdrag ur belastningsregistret tillsammans med giltig fotolegitimation visas upp. Om du blir kallad till en intervju behöver du kunna styrka att du har rätt att arbeta i Sverige, genom att uppvisa att du har medborgarskap inom EU/EES eller ett giltigt arbetstillstånd. Sista ansökningsdag 18/8 men urval och intervjuer sker löpande, så vänta inte med din ansökan. Om Attendo Attendo är ett av Nordens största omsorgsföretag och startades 1985. Vi är verksamma inom äldreboende och hemtjänst. Våra värderingar omtanke, engagemang och kompetens vägleder oss dagligen i vårt arbete för att alla ska uppleva trivsel, delaktighet, gemenskap och arbetsglädje. Sammanfattning Roll: Undersköterska Anställningsform: Tillsvidare Tjänstgöringsgrad: 75% med chans till utökning Arbetstid: Dagtid, kvällar och helger. Tillträde: 1/9-25 Välkommen med din ansökan – Tillsammans för framtidens omsorg!
Sportfiskarna organiserar 74 000 medlemmar och ca 450 föreningar. Vårt övergripande mål är ett hållbart fiske i friska vatten - för alla. Som projektledare för fiskevård hos Sportfiskarna kommer du med tiden att ansvara för egna projekt, från start till mål. Detta inkluderar att söka pengar, planera och genomföra fältarbete samt tillhörande projektrapportering. Vi tror att du är en driven person med kunskap om vattenekosystem. Du känner starkt för naturvård och vattenmiljöer i alla former. Erfarenhet av projektledning är meriterande men inget krav och du är inte rädd varken för att sitta bakom tangentbordet eller för att hålla i spaden. Du gillar att vara ute i fält delar av året där inventering, kartering och restaureringsarbete är en stor del av tillvaron. Du har inga problem att hantera att vissa perioder på året är mer arbetsintensiva. Arbetet kan också omfatta att etablera goda relationer med markägare och organisationer där målet och intresset för olika typer av restaureringsinsatser är gemensamt. När tiden känns mogen blir din uppgift att leda projekt och att exempelvis ta fram de underlag som krävs i anslutning till olika former av tillstånd som är nödvändiga för olika åtgärder. Du kommer då även agera som arbetsledare för entreprenörer i samband med maskinarbeten och även i vissa fall vägleda externa konsulter vid utformningen av lösningar för olika typer av åtgärder. Sportfiskarna är engagerade för en bättre förvaltning av våra fiskbestånd och som fiskevårdare vid kontoret i Visby kommer du att vara delaktig i att arbeta för en bättre förvaltning av Östersjön ur ett lokalt och regionalt perspektiv. Du kommer även att samverka med vår verksamhet inriktad mot barn och ungdomar. Som anställd på Sportfiskarna stöttar du också den ideella verksamheten i anslutna klubbar och distrikt och du representerar Sportfiskarna i olika sammanhang regionalt. Vi utgår från kontoret i Visby, med Gotland som ansvarsområde, men arbetar även i olika samarbeten med kollegor på andra kontor i landet. Vi har ett stort fokus på kustmynnande vattendrag, där öringen, gäddan och abborren är viktiga arter i vårt arbete för hållbara och friska fiskbestånd och för ett bättre fiske. Dina möjligheter till personlig utveckling är stora och det finns mycket goda möjligheter att driva projekt du själv har initierat och utvecklat. Kvalifikationer och egenskaper Vi tror att du har högskoleutbildning inom biologi/ekologi/limnologi eller liknande, samt gärna relevant arbetslivserfarenhet inom exempelvis fiskevård eller fiskförvaltning. Det är dock inget krav, det viktigaste är din egen förvärvade kunskap inom området, ditt engagemang, din nyfikenhet och ditt intresse för att driva frågor som rör friska fiskbestånd i friska vatten, i linje med våra övergripande mål. Du kommer också få goda möjligheter att arbeta parallellt med befintlig personal på kontoret i Visby för att få erfarenheter du har nytta av, innan du får ansvar för egna projekt. B-körkort är ett krav. Kunskaper i GIS är meriterande men inget krav. Du uttrycker dig väl i tal och skrift. Du arbetar självständigt mot uppställda mål, men trivs även i grupp. Du är organiserad, flexibel och kan hantera flera arbetsuppgifter parallellt. Stor vikt läggs vid personliga egenskaper. Vi uppmanar även dig som inte uppfyller alla önskemål att söka tjänsten, kanske är just du ändå rätt person för jobbet! Varaktighet och tillträde Tjänsten är långsiktig. Projektanställning eller tillsvidareanställning tillämpas beroende på din bakgrund och erfarenhet. Tillträde 1 oktober 2025 eller enligt överenskommelse. Individuell lönesättning tillämpas. Vi är också flexibla med arbetstiderna. Kontaktpersoner Hanna Eriksson, regionchef: [email protected] , 073-710 66 40 Joel Norlin, biträdande generalsekreterare: [email protected] , 070-335 27 00 Lars Vallin, projektledare fiskevård: [email protected] , 072-208 70 11 Fackliga kontaktpersoner Niklas Wengström, Naturvetarna: [email protected], 0721-82 72 97 Simon Berg, Unionen: [email protected], 08-410 80 607 Ansökan Ansökan med CV och personligt brev mejlas till [email protected]. Märk ansökan ”Visby”. Sista ansökningsdag 2025-08-17. Sök gärna snarast, urval till intervjuer sker löpande. Vi ser fram emot din ansökan!
Solrosen Serviceboende AB Solrosen Demensboende är ett serviceboende för personer med demenssjukdom. Boendet ligger mitt i centrala Visby omgivet av en lummig trädgård med många fruktträd. Solrosen Demensboende har funnits sedan 1996. Vår målsättning är att skapa en trygg och hemlik miljö. Vi bemöter med värme och glädje och skapar förutsättningar till delaktighet och självständighet. Medarbetare När vi arbetar har vi alltid individens bästa i fokus. Vi värdesätter engagerad och kompetent personal och de är lyhörda för individens behov. Vi arbetar för att skapa trygghet och igenkännande miljö då det är viktigt för personer med demenssjukdom. Välkommen till en arbetsplats där vi tar hand om varandra. Solrosen Demensboende har 30 lägenheter, samtliga ligger i markplan. Boendet har tre avdelningar: Solen, Rosen och Solgläntan samt social ytor, personalrum, toaletter + övervåning Vi söker dig med erfarenhet inom lokalvård och städ. Du gillar att arbeta i nära samarbete med övriga medarbetare. Vi ser gärna att du är van vid att ta egna beslut och är trygg. Du tycker om att arbeta för människor med vårdbehov. Introduktion enligt överenskommelse. God arbetsmoral är en mycket viktig faktor. Arbetstid vardagar dagtid, 65% Vi är anslutna till Almega/Vårdföretagarnas kollektivavtal. Ytterligare information om verksamheten: Marianne Riarbäck Verksamhetschef 0726-446721 eller Samordnare Anna Nilsson 0726-446733 -
Arken Zoo är en rikstäckande kedja inom zoobutiksbranschen som driver centralägda butiker. Företaget har vuxit snabbt de senaste åren och vi fortsätter att expandera och varumärket Arken Zoo stärks kontinuerligt. I våra butiker har vi ett noga utvalt sortiment till många olika typer av husdjur. Vi älskar djur och våra kärnvärden är kärlek, kunskap och kvalitet. Om anställningen Vi utökar just nu vårt servicekoncept och söker därför efter nya hundfrisörer. Arken Zoo har toppfräscha lokaler anpassade för verksamheten och ligger i direkt anslutning till butiken, det betyder att du har potentiella kunder på tröskeln från dag ett. Arken Zoo är Sveriges största husdjurskedja med butiker i hela landet. Vi söker dig som vill driva eget företag som hundfrisör med franchisekoncept i ett lönsamt och snabbt växande företag. Alternativt arbeta som anställd. Tjänsten är förlagd till Arken Zoos butik i Visby. Vid franchisesamarbete planerar du din arbetstid i samråd med butikschef utefter butikens öppettider. Ersättning enligt bolagets gällande samarbetsavtal. Vid anställning är tjänsten på deltid eller heltid, slutgiltig anställningsgrad sätts i dialog mellan anställd och butikschef. Anställningen inleds med 6 månaders provanställning. Som anställd gäller avtal och lön mm. enligt Handels kollektivavtal. Arbetstider, dag och kväll efter schema. Tillträde enligt överenskommelse Arbetsuppgifter Som utbildad hundfrisör driver du ditt eget företag under ett franchisesamarbete. Genom vårt franchisekoncept kan du fokusera på ditt yrke, och låta oss hjälpa dig med många andra delar som det innebär att driva egen verksamhet. Oavsett om du är egenföretagare eller anställd eftersträvar du den högsta graden av lönsamhet, service och kundnöjdhet varje dag. Kvalifikationer Vi söker dig som är en utpräglad servicemänniska och har ett genuint intresse för hundfrisörsyrket. Krav: Hundfrisörsutbildning Meriterande: Tidigare arbete som hundfrisör Tidigare arbete med kundkontakt/kundservice Så här söker du tjänsten Klicka på "Skicka ansökan", fyll i formuläret och ladda upp dina ansökningshandlingar. Då urvalet sker löpande ser vi gärna att du skickar din ansökan snarast. Observera att tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum. Har du frågor om tjänsten eller ansökningsprocessen, vänligen kontakta Mia D. Gjerdingen på [email protected] Observera att ansökningshandlingar endast kan skickas via "Skicka ansökan"-funktionen. Inskickade ansökningar via e-mail kan ej behandlas. Sista ansökningsdag är 2025-09-30 Välkommen med din ansökan!
I Region Gotland kan du utvecklas och växa, både som individ och tillsammans med andra. När du arbetar hos oss bidrar du till att Gotland blir en ännu bättre plats för människor i livets alla delar. Vi gör varandra bättre. Tingsbrogården Tingsbrogården är ett demensboende vackert beläget i Bro socken, cirka en mil nordost om Visby. Här finns fyra avdelningar med åtta boende på varje, omgivna av rogivande och tillgängliga utomhusmiljöer. Vi arbetar enligt IBIC (Individens Behov I Centrum), där varje boende får en individuellt utformad genomförandeplan som speglar deras behov, önskemål och livssituation. Vi söker nu flera nya medarbetare som med nyfikenhet, engagemang och värme vill vara med och forma framtidens äldreomsorg. Hos oss får du möjlighet att göra verklig skillnad – varje dag. På Tingsbrogården genomsyras arbetet av vår värdegrund: förtroende, omtanke och delaktighet. Vi skapar en arbetsplats där ledning och medarbetare gemensamt tar ansvar, stöttar varandra och arbetar prestigelöst tillsammans för att våra äldre ska få ett tryggt, meningsfullt och värdigt liv. Tillsammans skapar vi en trygg, varm och meningsfull vardag för våra äldre. Vi erbjuder ett meningsfullt arbete där du varje dag gör skillnad, samt tillgång till kompetensutveckling och friskvårdsförmåner. Dina arbetsuppgifter Som undersköterska eller boendeassistent på Tingsbrogården arbetar du nära dina kollegor för att främja de äldres livskvalitet genom ett rehabiliterande förhållningssätt. Du uppmuntrar och stöttar individen i att bevara sina rutiner, vanor och självständighet så långt det är möjligt. Arbetet innefattar sedvanliga omvårdnadsuppgifter, såsom personlig hygien, medicinering, delegerade HSL-insatser, hushållssysslor samt att anordna och delta i aktiviteter utifrån de boendes behov och önskemål. Som kontaktperson ansvarar du även för att upprätta och följa upp genomförandeplaner samt ha kontakt med anhöriga. Arbetstiderna följer ett grundschema med tjänstgöring dag, kväll och varannan helg. Vem är du? Vi söker i första hand dig som är utbildad undersköterska. För att kunna anställas i den rollen krävs att du uppfyller kraven för att använda den skyddade yrkestiteln enligt Socialstyrelsens regler. Om du söker tjänsten som boendeassistent behöver du ha en gymnasieutbildning, gärna med inriktning mot vård och omsorg, till exempel som vårdbiträde. Erfarenhet från arbete inom äldreomsorg eller omvårdnad är meriterande och välkomnas varmt. Som person är du trygg, lyhörd och har ett genuint intresse för att arbeta med människor. Du har förmågan att behålla lugnet även i stressade situationer och bemöter alla med respekt och empati. Du är flexibel, initiativrik och kan arbeta både självständigt och i team. Du har också god kommunikativ förmåga och uttrycker dig obehindrat på svenska i både tal och skrift – en viktig förutsättning för dokumentation och daglig kontakt. Inför en eventuell anställning behöver ett godtagbart utdrag ur polisens belastningsregister uppvisas. https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/kontrollera-dina-uppgifter-i-belastningsregistret/ Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet utifrån de egenskaper och förmågor vi beskrivit ovan. Välkommen med din ansökan! Urval, intervjuer och tillsättning sker löpande – så vänta inte! För att göra ansökningsprocessen smidigare erbjuder vi dig som sökande en digital intervju med vår AI-kollega https://tengai.io/sv/ – en modern, rättvis och engagerande intervjuupplevelse där fokus ligger på din kompetens. Föredrar du en traditionell digital intervju med en rekryterare? Det går naturligtvis också utmärkt! Om socialförvaltningen Som en del av Region Gotland arbetar vi på socialförvaltningen med sociala insatser som rådgivning, stöd och behandling. Våra verksamhetsområden är socialtjänst, hemsjukvård, äldreomsorg och omsorg om personer med funktionsnedsättning på hela Gotland. Dygnet runt möter vi människor i alla åldrar och med olika behov; barn, familjer, vuxna och äldre. Tillsammans möjliggör vi goda förutsättningar till vård, stöd och service genom hela livet. Om Region Gotland Region Gotland är inte bara Gotlands största arbetsgivare, vi är också den enda regionen i Sverige som har kommunala-, hälso- och sjukvårdsuppgifter och regionalt utvecklingsansvar i en och samma organisation. Det tillsammans med vårt ö-läge skapar förutsättningar för gott samarbete över våra verksamhetsområden. Vi är över 7000 medarbetare. Tillsammans arbetar för ett hållbart, inkluderande och välmående samhälle för alla som besöker, bor och verkar på Gotland. Vi är drivande i att skapa en trygg och hållbar utveckling över hela ön. Gotland är en fantastisk plats att leva på, med ett rikt kulturliv, orörd natur och en kreativ entreprenörsanda. Vi är över 61 000 personer som har valt att bo här året om, och vi vill gärna bli fler! Vill du ha information om Gotland som plats att bo och leva på, läs mer på https://gotland.com/leva-bo/flytta-hit/ Genom instagramkontot @viarregiongotland visar vi bredden av våra yrken och vilken betydelse vårt arbete har för samhället. Varje vecka visar en ny medarbetare upp sin arbetsvardag. Övrigt Region Gotland arbetar enligt kompetensbaserad rekryteringsmetod som syftar till att se varje persons kompetens och därmed motverka diskriminering. Vi strävar efter en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka och välkomnar sökande med olika bakgrund och kön. Tjänsten ledigförklaras under förutsättning att den ej behöver komma i anspråk för medarbetare med företrädesrätt samt att tjänsten fortsatt är vakant. I takt med att omvärlden förändras arbetar Region Gotland i större utsträckning med kvalitet och säkerhet i rekryteringsprocessen. Det innebär att du som kandidat kan komma att omfattas av vissa kontroller inför anställning. Vilka kontroller som tjänsten du söker kan omfattas av får du information om inför eller under intervjun. Inför samtliga anställningar behöver du som kandidat visa upp ID-handling och personbevis. Vi undanber oss erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp.
I Region Gotland kan du utvecklas och växa, både som individ och tillsammans med andra. När du arbetar hos oss bidrar du till att Gotland blir en ännu bättre plats för människor i livets alla delar. Vi gör varandra bättre. Sjukhusledningen På Gotland verkar hälso- och sjukvården i det mindre formatet med de fördelar det innebär av närhet och samarbete mellan olika verksamheter. Att vara Sveriges minsta region på en strategiskt viktig ö mitt i Östersjön gör uppdraget spännande, utmanande, och framförallt väldigt viktigt. Hälso- och sjukvårdsförvaltningen består av primärvården, psykiatri, tandvård och den specialiserade sjukvården. Den specialiserade sjukvården finns främst på Visby lasarett och sjukhusledningsgruppen består av alla verksamhetschefer på Visby lasarett och leds av sjukhuschefen. Dina arbetsuppgifter Verksamhetsutvecklare till sjukhusledningen, SLG, är en övergripande roll för Visby lasarett. De frågeställningar som kräver en gemensam syn och planering för hela den specialiserade sjukvården är ofta ett givet uppdrag för verksamhetsutvecklaren. Din roll innebär att ha ett övergripande fokus där du koordinerar, driver och samordnar de olika uppdragen från sjukhuschef och SLG. Ditt arbete innebär alla steg i ett ärende, från planering till genomförande och utvärdering. Beroende på uppdraget arbetar du både enskilt och i team. Uppdragen varierar i storlek och tid och kan rikta in sig mot olika delar av verksamheten. Du kommer framför allt arbeta med verksamheter inom lasarettet. Andra delar i hälso- och sjukvårdsförvaltningen kan bli aktuella att samverka med, till exempel med de olika verksamhetsutvecklarna som finns inom primärvård och psykiatri samt med personal inom E-hälsa/MIT. I din roll ingår även att vara sjukvårdsledare. Du arbetar på uppdrag av sjukhuschef. Vem är du? Du har relevant högskoleutbildning och tidigare erfarenheter av att arbeta med verksamhetsutveckling inom hälso- och sjukvård. Det är meriterande om du tidigare arbetat mot staben i liknande uppdrag. Har du även utbildning eller erfarenhet från förändringsledning, projektledning eller processutveckling ser vi det som meriterande. Du är van att arbeta med uppdrag eller processer som berör flera olika enheter inom en verksamhet. Du ska kunna sätta dig in i komplexa frågeställningar och samtidigt ha både ett verksamhets- och invånarperspektiv. Ditt arbetssätt är förtroendeingivande och ditt helhetstänk gör att du är bra på att samverka med personer på olika nivåer och inom olika verksamheter i vår organisation. Du har erfarenhet och förståelse av digital utveckling med fokus på vård. Du arbetar självständigt utifrån uppsatta mål, driver frågor, utvärderar, slutför och följer upp uppdragen samt har förmågan att uttrycka dig väl i tal och skrift. Om hälso- och sjukvårdsförvaltningen Som en del av Region Gotland ansvarar hälso- och sjukvårdsförvaltningen för att en hälsofrämjande sjukvård och tandvård tillhandahålls på lika villkor till de som bor och vistas på Gotland. Vi förbättrar människors vardag, varje dag. Tillsammans utvecklar vi hälso- och sjukvården nära patienten. Vi skapar trygghet genom respekt, integritet och tillgänglighet. Om Region Gotland Region Gotland är inte bara Gotlands största arbetsgivare, vi är också den enda regionen i Sverige som har kommunala-, hälso- och sjukvårdsuppgifter och regionalt utvecklingsansvar i en och samma organisation. Det tillsammans med vårt ö-läge skapar förutsättningar för gott samarbete över våra verksamhetsområden. Vi är över 7000 medarbetare. Tillsammans arbetar för ett hållbart, inkluderande och välmående samhälle för alla som besöker, bor och verkar på Gotland. Vi är drivande i att skapa en trygg och hållbar utveckling över hela ön. Gotland är en fantastisk plats att leva på, med ett rikt kulturliv, orörd natur och en kreativ entreprenörsanda. Vi är över 61 000 personer som har valt att bo här året om, och vi vill gärna bli fler! Vill du ha information om Gotland som plats att bo och leva på, läs mer på https://gotland.com/leva-bo/flytta-hit/ Genom instagramkontot @viarregiongotland visar vi bredden av våra yrken och vilken betydelse vårt arbete har för samhället. Varje vecka visar en ny medarbetare upp sin arbetsvardag. Övrigt Region Gotland arbetar enligt kompetensbaserad rekryteringsmetod som syftar till att se varje persons kompetens och därmed motverka diskriminering. Vi strävar efter en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka och välkomnar sökande med olika bakgrund och kön. Tjänsten ledigförklaras under förutsättning att den ej behöver komma i anspråk för medarbetare med företrädesrätt samt att tjänsten fortsatt är vakant. I takt med att omvärlden förändras arbetar Region Gotland i större utsträckning med kvalitet och säkerhet i rekryteringsprocessen. Det innebär att du som kandidat kan komma att omfattas av vissa kontroller inför anställning. Vilka kontroller som tjänsten du söker kan omfattas av får du information om inför eller under intervjun. Inför samtliga anställningar behöver du som kandidat visa upp ID-handling och personbevis. Vi undanber oss erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp.
I Region Gotland kan du utvecklas och växa, både som individ och tillsammans med andra. När du arbetar hos oss bidrar du till att Gotland blir en ännu bättre plats för människor i livets alla delar. Vi gör varandra bättre. Psykiatrisk öppenvård Verksamhetsområde Psykiatri är en del av regionens hälso- och sjukvård som består av psykiatrisk öppenvård för vuxna, psykiatrisk heldygnsvård, beroendevård och barn- och ungdomspsykiatri. Totalt arbetar cirka 125 medarbetare inom psykiatrin som helhet, varav cirka 35 medarbetare i vuxenpsykiatrisk öppenvård. Vi är en mix av olika professioner och kompetenser inom vår öppenvård, med bland annat läkare, psykologer, behandlare, sjuksköterskor, rehabiliteringskoordinatorer, arbetsterapeuter, fysioterapeuter och en socionom. Verksamheten i stort är uttalat personcentrerad och generellt pågår ett spännande utvecklingsarbete i syftet att ytterligare stärka kvaliteten, förfina vårdutbudet och vårdprocesserna samt erbjuda en riktigt bra arbetsmiljö. Dina arbetsuppgifter Som arbetsterapeut kommer du i huvudsak att arbeta kliniskt med vuxenpsykiatriska öppenvårdspatienter, med såväl bedömningar och medverkan i tvärprofessionella utredningar som träning eller behandling och eventuellt utprovning av hjälpmedel vid behov. Du kommer med din specifika yrkeskompetens att ingå i tvärprofessionella team. Vem är du? Vi söker dig som är legitimerad arbetsterapeut. Erfarenhet av arbete med psykiatriska patienter och/eller personer med olika slags mer tillfälliga eller bestående psykiatriska funktionsnedsättningar är meriterande. Inför beslut om anställning görs bakgrundskontroll genom utdrag ur belastningsregistret. Om hälso- och sjukvårdsförvaltningen Som en del av Region Gotland ansvarar hälso- och sjukvårdsförvaltningen för att en hälsofrämjande sjukvård och tandvård tillhandahålls på lika villkor till de som bor och vistas på Gotland. Vi förbättrar människors vardag, varje dag. Tillsammans utvecklar vi hälso- och sjukvården nära patienten. Vi skapar trygghet genom respekt, integritet och tillgänglighet. Om Region Gotland Region Gotland är inte bara Gotlands största arbetsgivare, vi är också den enda regionen i Sverige som har kommunala-, hälso- och sjukvårdsuppgifter och regionalt utvecklingsansvar i en och samma organisation. Det tillsammans med vårt ö-läge skapar förutsättningar för gott samarbete över våra verksamhetsområden. Vi är över 7000 medarbetare. Tillsammans arbetar för ett hållbart, inkluderande och välmående samhälle för alla som besöker, bor och verkar på Gotland. Vi är drivande i att skapa en trygg och hållbar utveckling över hela ön. Gotland är en fantastisk plats att leva på, med ett rikt kulturliv, orörd natur och en kreativ entreprenörsanda. Vi är över 61 000 personer som har valt att bo här året om, och vi vill gärna bli fler! Vill du ha information om Gotland som plats att bo och leva på, läs mer på https://gotland.com/leva-bo/flytta-hit/ Genom instagramkontot @viarregiongotland visar vi bredden av våra yrken och vilken betydelse vårt arbete har för samhället. Varje vecka visar en ny medarbetare upp sin arbetsvardag. Övrigt Region Gotland arbetar enligt kompetensbaserad rekryteringsmetod som syftar till att se varje persons kompetens och därmed motverka diskriminering. Vi strävar efter en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka och välkomnar sökande med olika bakgrund och kön. Tjänsten ledigförklaras under förutsättning att den ej behöver komma i anspråk för medarbetare med företrädesrätt samt att tjänsten fortsatt är vakant. I takt med att omvärlden förändras arbetar Region Gotland i större utsträckning med kvalitet och säkerhet i rekryteringsprocessen. Det innebär att du som kandidat kan komma att omfattas av vissa kontroller inför anställning. Vilka kontroller som tjänsten du söker kan omfattas av får du information om inför eller under intervjun. Inför samtliga anställningar behöver du som kandidat visa upp ID-handling och personbevis. Vi undanber oss erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp.
Välj ett jobb för att visa detaljer