Nu söker vi på Nordström Assistans Dig som har hjärtat på rätt ställe och som vill tillgodose en människas liv med särskilda insatser. Om tjänsten Vi söker nu en personlig assistent till en man som bor strax utanför Visby. Tjänsten är en timanställning vid behov och ordinarie personals frånvaro med möjlighet till mer arbete under sommarperioden. Du bör vara bekväm med kroppsarbete då kunden hjälper till med diverse saker på familjens lantbruk och ofta får då assistenten hjälpa till med de sysslor vår kund inte själv klarar av. Dina arbetsuppgifter kan även innefatta att du hjälper vår kund med av- och påklädning, personlig hygien, förflyttningar, hushållssysslor och att du är med på kundens arbetsplats. Arbetstiderna är förlagda enligt följande: Dagtid, under både vardagar och på helger. Om kunden Du får gärna ha ett sportintresse, då vår kund har ett stort intresse för sport och åker runt på olika aktiviteter kopplat till detta. Om dig Som person bör du vara social och drivas av att hjälpa människor och som personlig assistent hos oss spelar du en avgörande roll i att skapa en trygg och meningsfull vardag för vår kund. Du kommer att vara en viktig del av deras liv och bidra till deras självständighet och välmående. Vi tror att du som söker denna tjänst är en person som är lyhörd, ansvarstagande, flexibel och samarbetsvillig. Det viktigaste är att det finns personkemi mellan dig som sökande och kunden. Detta kan komma till att bli avgörande vid det slutgiltiga urvalet. Det är krav på att du Innehar B-körkort och har tillgång till egen bil, Behärskar det svenska språket väl i både tal och skrift. Det är meriterande om du Har erfarenhet av arbete inom vård och omsorg eller personlig assistans, Delar kundens sportintresse. Omfattning: Extra/vid behov. Antal tjänster: 1. Tillträde: Enligt överenskommelse. Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten tillsätts så snart som möjligt. Lön: Vi tillämpar individuell lönesättning. Övriga ersättningar i enlighet med kollektivavtal. Rekryteringsprocessen Din ansökan kan komma att läsas av personal inom Nordström Assistans, av kund och dennes anhöriga och/eller samordnare. Din ansökan kan komma att delas med våra systerbolag om din profil matchar en annan tjänst inom Team Olivia. Urval kan ske löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Tveka därför inte att skicka in din ansökan idag! Vid eventuell anställning För anställning hos oss på Nordström Assistans behöver du ha ett BankID och godkänner att använda ditt BankID i tjänsten. En förutsättning för att påbörja en anställning hos oss är att du som söker kan uppvisa giltig ID-handling och/eller lämna in personbevis samt eventuella dokument som styrker rätten till arbete i Sverige. Personbevis kan du enkelt ladda ned på Skatteverkets hemsida. För att kunna jobba som personlig assistent behöver du vara minst 18 år. För dig med anställningsstöd Nordström Assistans är ett inkluderande företag. Vi välkomnar alla sökanden och även du som har rätt till någon form av anställningsstöd genom arbetsförmedlingen. Det är frivilligt att ange denna information i din ansökan, alternativt kan du även meddela detta vid en eventuell intervju. Nordström Assistans Vi på Nordström Assistans är övertygade att med rätt hjälp och förutsättningar kan man nå mer. Vi vill förändra, förbättra och skapa vägen till en bättre tillvaro. Vi har funnits sedan 1998 och erbjuder idag personlig assistans i hela Sverige och utgår från regionalkontoren i Stockholm, Gotland, Malmö, Jönköping och Gällivare. Vår framgång vilar på våra medarbetare och vi söker dig som vill vara en del av vårt team! Vi följer kollektivavtal mellan Kommunal/Vårdföretagarna. Du hittar mer information på https://www.nordstromassistans.se
Slashten öppnar upp sommarens hetaste destination på Visbys bästa läge. Vi öppnar nu en pop-up butik i Visby för sjunde året i rad med några av Sveriges starkaste varumärken. Vill du uppleva retail i sin bästa form finns chansen här. Det kommer vara högt tempo, mycket energi, massa folk och mängder med snygga produkter. Slashten kommer under pop-up perioden att driva butiken och för det söker vi stjärnor som har ett driv att vilja göra skillnad och ge en ihågkommen upplevelse till alla besökare. Vem är du? Du har en hög arbetsmoral och gillar när det är mycket att göra. Trots ett högt tempo och många bollar i luften finns ett ordningssinne som gör att du har koll på läget.Som person har du positiv energi, är engagerad och ger alltid det där lilla extra. Du gläds åt och respekterar dina kollegor och kunder. Du är en duktig story-teller och förstår att det är en viktig del i kundmötet! Du har en personlighet som utstrålar glädje, energi och har en passion som smittar av sig. Du älskar att ge service som leder till försäljning och är resultatdriven. Du strävar alltid efter att göra ett mycket starkt positivt intryck på kunderna. Du tycker som vi att kundbemötandet är det viktigaste för att skapa en butik i världsklass! Som stjärna för Slash.ten är du vår främsta ambassadör och ansikte utåt. Tillsammans med dina kollegor ansvarar du för att ge butikens besökare en kundupplevelse i världsklass.Att jobba på Slash.ten innebär en fantastisk möjlighet att få jobba i en rolig och lärorik miljö med andra härliga stjärnor. Men framförallt får du möjligheten att jobba med olika världsledande varumärken inom retail. Det är viktigt att ha ett genuint intresse för retail och kundupplevelse samt ha öga för varje liten detalj och söker upp förbättringar själv. Dina arbetsuppgifter: •Skapa fantastiska kundupplevelser genom framförallt ett bra kundbemötande •Öka försäljningen •Nå uppsatta mål •Kassahantering •Bidra med härlig stämning Du skall vara tillgänglig från v. 26-v.32 Intervjuer sker löpande Anställningen startar i början av Juli. För att vara rätt person för Slash.ten är det viktigt att du har en härlig karisma, är prestigelös och en lagspelare som ställer upp och hjälper till i vått och torrt när det krisar. Om du känner dig träffad så vill vi gärna höra från dig och förhoppningsvis träffa dig snart. Slash.ten är en kundupplevelsebyrå med en organisation och ett team som har lång och väldokumenterad erfarenhet inom retail. Vi är individer som byggt gasellföretag, utvecklat varumärken och fått utmärkelser för bästa service 8 år i rad. Vi vill ständigt förbättra och förändra retail genom att arbeta med engagerade och motiverade människor. Därför letar vi just nu stjärnor som vill fortsätta en resa tillsammans med oss där målsättningen är tydlig; vi vill bli bäst och störst inom retail. Vi arbetar redan med några av världens största varumärken. www.slashten.net/
Särnmark är ett av Sveriges äldsta företag inom personlig assistans och grundades av nuvarande ägare i början av 1990-talet. Vi arbetar med utgångspunkt i en tydlig och uttalad värdegrund och vår främsta drivkraft är att skapa de bästa förutsättningarna för en individanpassad personlig assistans utifrån varje persons unika behov. Särnmark har idag över 3500 medarbetare och våra kunder och medarbetare finns över hela Sverige. Särnmarks huvudkontor ligger i Sundbyberg men vi har även kontor i Uppsala, Gävle, Malmö, Linköping, Kinna, Uddevalla, Göteborg, Karlstad och Visby. Vill du testa något nytt och byta karriär, eller har du redan en roll som personlig assistent och känner att du stormtrivs inom yrket? Skicka in en ansökan till oss! Under sommaren söker vi en sommarvikarie. Mot hösten kommer en tjänst att bli ledig då en nuvarande anställd ska börja med heltidsstudier. Det finns alltså goda chanser till förlängning efter sommaren. Om jobbet som personlig assistent: Vi söker just nu en personlig assistent för en kund i Visby. Du kommer att arbeta för en person med ryggmärgsskada, arbetsuppgifterna varierar från dag till dag och inga förkunskaper behövs. I dina arbetsuppgifter ingår det att hjälpa kunden med handräckning, assistera vid praktiska sysslor och att följa med till kundens arbetsplats. Du har även tillgång till ett personligt rum där du uppehåller dig och kan ta paus mellan dina insatser. Arbetsuppgifter: Dina arbetsuppgifter beror på kundens behov och livsstil. De kan innebära allt ifrån personlig hygien, assistans vid förflyttningar, hushållarbete, matlagning till att assistera kunden på jobbet eller vid aktiviteter utanför hemmet. Arbetsuppgifterna varierar från dag till dag. Då kunden ger instruktioner verbalt behöver du behärska det svenska språket obehindrat. Vi söker dig som: Vi söker dig som är ansvarsfull, diskret och har lätt för att följa instruktioner. Meriterande om du är rökfri. På Särnmark får du alltid introduktion hos kunden samt tillgång till utbildning om rollen som personlig assistent. Om anställningen: Arbetsplatsen är belägen i Visby och det förekommer pälsdjur på arbetsplatsen. Vi söker personer både till heltid och deltid, vi tar gärna emot intresseanmälningar om du vill vara vikarie och jobba extra vid behov. Anställningsformen är "För visstid -så länge assistansuppdraget varar" och rekryteringen sker löpande med tillsättning snarast. Arbetspassen är dygnspass med väntetid på natten. Arbetspassen är förlagda på ett rullande schema, ca 2 pass per vecka. Löneformen är timlön. Övriga anställningsvillkor enligt kollektivavtal Personlig assistans, Vårdföretagarna - Kommunal. Så här ansöker du Du ansöker genom att klicka på knappen "ansök" längst ned till höger på sidan och svara på ett antal urvalsfrågor. Du kan även bifoga ditt CV och personligt brev. Varmt välkommen med din ansökan! I din ansökan ska du ange medborgarskap. Om du inte är medborgare i Sverige, EU, EES eller Schweiz måste du kunna styrka att du har ett permanent uppehållstillstånd i Sverige för att kunna få anställning i Särnmark. Om du söker arbete som personlig assistent hos ett barn som är under 18 år behöver du också kunna uppvisa ett giltigt utdrag ur belastningsregistret innan du får börja arbeta. Du beställer registerutdraget via Polisens hemsida, här: https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/barn-med-funktionsnedsattning/
I Region Gotland kan du utvecklas och växa, både som individ och tillsammans med andra. När du arbetar hos oss bidrar du till att Gotland blir en ännu bättre plats för människor i livets alla delar. Vi gör varandra bättre. Slite Vårdcentral Vill du delta i förflyttningen mot en God och Nära vård uppbyggd kring fasta kontakter? Kom till oss på Gotland! Som allmänläkare i primärvården har du tillsammans med ditt allmänmedicinska team generalistens fokus på att känna människorna på din lista och ta personligt ansvar för det medicinska stöd de behöver i strävan efter bättre hälsa. När du arbetar som allmänläkare i primärvården har du en nyckelroll i lokalsamhället och bidrar till att göra Gotland till en bättre plats för människor i livets alla skeden. Genom att sträva efter fasta kontakter i vård och omsorg och underlätta samverkan av gemensamma patienter rustar Region Gotland sin hälso- och sjukvård för framtidens utmaningar. Som fast läkarkontakt i primärvården är du dina patienters länk till en högkvalitativ och modern sammanhängande vård och omsorg, tillgänglig för alla. Vi arbetar med målet att erbjuda våra patienter hög tillgänglighet samt kontinuitet med hög generalistkompetens. På Gotland fattades hösten 2022 ett politiskt beslut om att följa Socialstyrelsens riktvärde 1/1100. I maj 2024 följde vi upp första årets arbete enligt vår handlingsplan och kunde konstatera att vi tagit de steg vi tänkt och lite till. Slite vårdcentral är en glesbygdsvårdcentral med cirka 5000 listade patienter och är därmed Gotlands minsta vårdcentral. Här arbetar omkring 20 medarbetare som gemensamt arbetar för att få en alltmer personcentrerad och lättillgänglig vård. Vi är en vårdcentral under förändring och utveckling med ett stort fokus på bemötande, och vi sätter medicinsk kvalitet och patientsäkerhet som högsta prioritet. I en föränderlig vårdvärld prioriterar vi utifrån patientens behov och förändrar arbetssätt när vi ser att behovet finns. Just nu pågår intensivt arbete med att gå från fokus på diagnos till fokus på medicinsk bedömning, kontinuitet och samordning. Hos oss får du möjlighet att vara med och utforma arbetet i våra allmänmedicinska team. Vi värdesätter, professionellt personligt bemötande, kontinuitet, tillgänglighet och långsiktighet. Vi önskar förstärka vårt allmänläkarteam och söker en engagerad och flexibel specialist i allmänmedicin som vill arbeta som generalist. Välkommen till Slite Vårdcentral, vi är en vårdcentral med god sammanhållning och mycket driv! Dina arbetsuppgifter Arbetsuppgifterna är omväxlande med läkarmottagning, läkarmedverkan på särskilda boenden och hemsjukvård samt handledning av utbildningsläkare. Jour och beredskapstjänstgöring ingår. Du kommer att ansvara för en lista utifrån riktvärdet 1/1100. Du får möjlighet att tillsammans med övriga medarbetare utveckla verksamheten och delta i förbättrings och kvalitetsarbete så väl på vårdcentralen som kopplat till övrig vård. Läkarna på enheten har gemensamma forum med utbildning en eftermiddag i månaden tillsammans med primärvårdens alla fast anställda läkare. Vi dokumenterar i TakeCare. Vem är du? Vi söker dig som är specialist i allmänmedicin med behörighet att arbeta inom svensk sjukvård. Kunskaper i svenska motsvarande C1 är ett krav. B-körkort krävs. Du är trygg i din yrkesroll. Du har intresse av att arbeta med många olika medicinska frågeställningar inom ett brett fält. Du ser det kontinuerliga, långsiktiga mottagningsarbetet som det främsta medlet att hjälpa patienter till en god hälsa. Du trivs med att arbeta och ta ansvar i en miljö som är omväxlande och under ständig utveckling. Som person är du lyhörd för våra patienters behov och ditt bemötande är professionellt och ödmjukt. Du är stabil och anpassningsbar i olika situationer samt har lätt för att samarbeta. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet. Inför beslut om anställning görs bakgrundskontroll genom utdrag ur belastningsregistret. Om hälso- och sjukvårdsförvaltningen Som en del av Region Gotland ansvarar hälso- och sjukvårdsförvaltningen för att en hälsofrämjande sjukvård och tandvård tillhandahålls på lika villkor till de som bor och vistas på Gotland. Vi förbättrar människors vardag, varje dag. Tillsammans utvecklar vi hälso- och sjukvården nära patienten. Vi skapar trygghet genom respekt, integritet och tillgänglighet. Om Region Gotland Region Gotland är inte bara Gotlands största arbetsgivare, vi är också den enda regionen i Sverige som har kommunala-, hälso- och sjukvårdsuppgifter och regionalt utvecklingsansvar i en och samma organisation. Det tillsammans med vårt ö-läge skapar förutsättningar för gott samarbete över våra verksamhetsområden. Vi är över 7000 medarbetare. Tillsammans arbetar för ett hållbart, inkluderande och välmående samhälle för alla som besöker, bor och verkar på Gotland. Vi är drivande i att skapa en trygg och hållbar utveckling över hela ön. Gotland är en fantastisk plats att leva på, med ett rikt kulturliv, orörd natur och en kreativ entreprenörsanda. Vi är över 61 000 personer som har valt att bo här året om, och vi vill gärna bli fler! Vill du ha information om Gotland som plats att bo och leva på, läs mer på https://gotland.com/leva-bo/flytta-hit/ Genom instagramkontot @viarregiongotland visar vi bredden av våra yrken och vilken betydelse vårt arbete har för samhället. Varje vecka visar en ny medarbetare upp sin arbetsvardag. Övrigt Region Gotland arbetar enligt kompetensbaserad rekryteringsmetod som syftar till att se varje persons kompetens och därmed motverka diskriminering. Vi strävar efter en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka och välkomnar sökande med olika bakgrund och kön. Tjänsten ledigförklaras under förutsättning att den ej behöver komma i anspråk för medarbetare med företrädesrätt samt att tjänsten fortsatt är vakant. I takt med att omvärlden förändras arbetar Region Gotland i större utsträckning med kvalitet och säkerhet i rekryteringsprocessen. Det innebär att du som kandidat kan komma att omfattas av vissa kontroller inför anställning. Vilka kontroller som tjänsten du söker kan omfattas av får du information om inför eller under intervjun. Inför samtliga anställningar behöver du som kandidat visa upp ID-handling och personbevis. Vi undanber oss erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp.
I Region Gotland kan du utvecklas och växa, både som individ och tillsammans med andra. När du arbetar hos oss bidrar du till att Gotland blir en ännu bättre plats för människor i livets alla delar. Vi gör varandra bättre. Vårdcentralen Visby Norr Vill du delta i förflyttningen mot en God och Nära vård uppbyggd kring fasta kontakter? Kom till oss på Gotland! Som allmänläkare i primärvården har du tillsammans med ditt allmänmedicinska team generalistens fokus på att känna människorna på din lista och ta personligt ansvar för det medicinska stöd de behöver i strävan efter bättre hälsa. När du arbetar som allmänläkare i primärvården har du en nyckelroll i lokalsamhället och bidrar till att göra Gotland till en bättre plats för människor i livets alla skeden. Genom att sträva efter fasta kontakter i vård och omsorg och underlätta samverkan av gemensamma patienter rustar Region Gotland sin hälso- och sjukvård för framtidens utmaningar. Som fast läkarkontakt i primärvården är du dina patienters länk till en högkvalitativ och modern sammanhängande vård och omsorg, tillgänglig för alla. Vi arbetar med målet att erbjuda våra patienter hög tillgänglighet samt kontinuitet med hög generalistkompetens. På Gotland fattades hösten 2022 ett politiskt beslut om att följa Socialstyrelsens riktvärde 1/1100. I maj 2024 följde vi upp första årets arbete enligt vår handlingsplan och kunde konstatera att vi tagit de steg vi tänkt och lite till. Vårdcentralen Visby Norr har cirka 13 000 listade patienter och omkring 40 medarbetare som gemensamt arbetar för att få en alltmer personcentrerad och lättillgänglig vård. Vårdcentralen är i förändring- och utvecklingsfas med ett stort fokus på bemötande samt medicinsk kvalité och patientsäkerhet. I en föränderlig vårdvärld anpassar och prioriterar vi våra arbetssätt utifrån våra patienters behov. Just nu pågår intensivt arbete med att gå från fokus på diagnos till fokus på medicinsk bedömning, kontinuitet och samordning. Hos oss får du möjlighet att vara med och utforma arbetet i våra allmänmedicinska team. Vi värdesätter, professionellt personligt bemötande, kontinuitet, tillgänglighet och långsiktighet. Vi önskar förstärka vårt allmänläkarteam och söker en engagerad och flexibel allmänläkare som vill arbeta som generalist. Välkommen till Visby Norr, vi är en vårdcentral med god sammanhållning och mycket driv! Dina arbetsuppgifter Arbetsuppgifterna är omväxlande med läkarmottagning, läkarmedverkan på särskilda boenden och hemsjukvård samt handledning av utbildningsläkare. Jour och beredskapstjänstgöring ingår. Du kommer att ansvara för en lista utifrån riktvärdet 1/1100. Vårdcentralen har förmånen att ha flera ST-läkare och har ambitionen att vara i framkant när det gäller handledning. Du får möjlighet att tillsammans med övriga medarbetare utveckla verksamheten och delta i förbättrings och kvalitetsarbete så väl på vårdcentralen som kopplat till övrig vård. Läkarna på enheten har gemensamma dagliga möten med vår grannvårdcentral och forum med utbildning en eftermiddag i månaden tillsammans med primärvårdens alla fast anställda läkare. Vi dokumenterar i TakeCare. Vem är du? Vi söker dig som är specialist i allmänmedicin med behörighet att arbeta inom svensk sjukvård. Kunskaper i svenska motsvarande C1 är ett krav. B-körkort krävs. Du är trygg i din yrkesroll. Du har intresse av att arbeta med olika medicinska frågeställningar inom ett brett fält. Du ser det kontinuerliga, långsiktiga mottagningsarbetet som det främsta medlet att hjälpa patienter till en god hälsa. Du trivs med att arbeta och ta ansvar i en miljö som är omväxlande och under ständig utveckling. Som person är du lyhörd för våra patienters behov och ditt bemötande är professionellt och ödmjukt. Du är stabil och anpassningsbar i olika situationer samt har lätt för att samarbeta. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet. Inför beslut om anställning görs bakgrundskontroll genom utdrag ur belastningsregistret. Om hälso- och sjukvårdsförvaltningen Som en del av Region Gotland ansvarar hälso- och sjukvårdsförvaltningen för att en hälsofrämjande sjukvård och tandvård tillhandahålls på lika villkor till de som bor och vistas på Gotland. Vi förbättrar människors vardag, varje dag. Tillsammans utvecklar vi hälso- och sjukvården nära patienten. Vi skapar trygghet genom respekt, integritet och tillgänglighet. Om Region Gotland Region Gotland är inte bara Gotlands största arbetsgivare, vi är också den enda regionen i Sverige som har kommunala-, hälso- och sjukvårdsuppgifter och regionalt utvecklingsansvar i en och samma organisation. Det tillsammans med vårt ö-läge skapar förutsättningar för gott samarbete över våra verksamhetsområden. Vi är över 7000 medarbetare. Tillsammans arbetar för ett hållbart, inkluderande och välmående samhälle för alla som besöker, bor och verkar på Gotland. Vi är drivande i att skapa en trygg och hållbar utveckling över hela ön. Gotland är en fantastisk plats att leva på, med ett rikt kulturliv, orörd natur och en kreativ entreprenörsanda. Vi är över 61 000 personer som har valt att bo här året om, och vi vill gärna bli fler! Vill du ha information om Gotland som plats att bo och leva på, läs mer på https://gotland.com/leva-bo/flytta-hit/ Genom instagramkontot @viarregiongotland visar vi bredden av våra yrken och vilken betydelse vårt arbete har för samhället. Varje vecka visar en ny medarbetare upp sin arbetsvardag. Övrigt Region Gotland arbetar enligt kompetensbaserad rekryteringsmetod som syftar till att se varje persons kompetens och därmed motverka diskriminering. Vi strävar efter en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka och välkomnar sökande med olika bakgrund och kön. Tjänsten ledigförklaras under förutsättning att den ej behöver komma i anspråk för medarbetare med företrädesrätt samt att tjänsten fortsatt är vakant. I takt med att omvärlden förändras arbetar Region Gotland i större utsträckning med kvalitet och säkerhet i rekryteringsprocessen. Det innebär att du som kandidat kan komma att omfattas av vissa kontroller inför anställning. Vilka kontroller som tjänsten du söker kan omfattas av får du information om inför eller under intervjun. Inför samtliga anställningar behöver du som kandidat visa upp ID-handling och personbevis. Vi undanber oss erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp.
Beskrivning av tjänsten som personlig assistent Vill du ha ett givande uppdrag som personlig assistent, där du har en nyckelroll i att få kunden att känna sig trygg och sedd. Har du intresse för arbetet med människor och vill jobba i en trevlig familj för att ge dem avlastning vid behov i Ljugarn, Gotland? Vi söker nu en eller flera personliga assistenter som vill jobba med vår kund som under sommarhalvåret vistas på Gotland, Ljugarn. Kunden är en kvinna i medelålder med epilepsi och autism. Vi erbjuder dig Vi erbjuder dig ett varierande och betydelsefullt arbete, där du som medarbetare uppmuntras att fatta egna kloka beslut. Vi har ett stort utbud av digitala utbildningar och andra verktyg för att du ska kunna utvecklas i din yrkesroll. Självklart har vi även friskvårdsbidrag. Utbildning, erfarenhet och personliga egenskaper Arbetat med människor, gärna inom LSS. God kommunikation på svenska. Kan du även finska så är det meriterande. Om Frösunda Personlig assistans Frösunda är en av landets ledande assistansanordnare med över 25 års erfarenhet. Det gör oss till ett tryggt företag för dig som medarbetare och för våra kunder och närstående. Vi är en ansvarsfull arbetsgivare som tar helhetsansvar för assistansen dygnet runt. Tack vare lokala kontor över hela Sverige i kombination med centrala stödfunktioner finns vi alltid här för dig och dina kunder. Som medarbetare hos oss får du ett varierande arbete och möjlighet att utvecklas. Här gör du skillnad - varje dag. Övrig information Anställningsform: Behovsanställd Omfattning: Varierande men någon gång i veckan är önskemålet. Arbetstid: Varierande Dag/Kväll. Tillträde: Så snart som möjligt. Vi tillämpar individuell lönesättning och har kollektivavtal. Intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet. Varmt välkommen med din ansökan!
Vill du arbeta tillsammans med svenska myndigheter inom rättskedjan för att bidra till en rättssäker hantering av frihetsberövande personer? Securus är ett bolag som arbetar tillsammans med myndigheter för att hantera bemanningen av arrester och temporära polisiära bevakningar. Om du vill jobba med en meningsfull uppgift som stärker och gör vårt samhälle tryggare kan tjänsten som arrestantvakt vara rätt för dig. Vi söker dig som är utbildad väktare och som vill arbeta som arrestantvakt i Visby. Som förordnad arrestantvakt arbetar du primärt i arresten tillsammans med kollegor och sköter driften av arresten samt utför bevakning och tillsyn av intagna. Securus uppdrag innefattar även att vid behov bevaka temporära objekt som uppkommer vid misstanke om brott samt utför transporter kopplat till verksamheten i arresten. För att du ska få rätt förutsättningar att lyckas i tjänsten arbetar vi tillsammans med aktuell myndighet och ger dig den utbildning och handledning som behövs. Vi söker både dig som vill arbeta utifrån schema, antingen heltid eller deltid, och dig som vill jobba vid behov. Arresten bemannas av Securus personal dygnet runt. Då vi ansvarar för bemanningen av flertalet arrester i Sverige finns möjligheten för dig som vill resa att även arbeta temporärt på andra orter än din primära arbetsort. Kvalifikationer för tjänsten Vi söker dig som vill arbeta som väktare eller arrestantvakt. Eftersom Securus är ett säkerhetsklassat företag som till stor del arbetar mot offentliga myndigheter genomförs en säkerhetsprövning med registerkontroll enligt säkerhetsskyddslagen. För tjänsten krävs svenskt medborgarskap och obehindrade kunskaper i svenska i både tal och skrift. Tjänsten innebär emellanåt att ta del av och förmedla nödvändig information vid myndighetens hanterande av frihetsberövade personer. Du behöver även kunna tala och förstå engelska. Det är meriterande om du är utbildad arrestantvakt och har erfarenhet av att ha arbetat i en arrest eller likvärdig verksamhet. Övrig information Arbetsgivare: Securus Säkerhet i Sverige AB Start: Enligt överenskommelse efter godkänd säkerhetsprövning Anställningsform: Tillsvidareanställning med inledande provanställning Arbetstidsmått: Enligt överenskommelse; heltid, deltid eller vid behov Lön: Enligt kollektivavtal mellan Säkerhetsföretagen och Svenska Transportarbetareförbundet Om du har frågor är du välkommen att kontakta oss via epost till [email protected]. Urval och intervjuer kommer ske löpande, vi ser fram emot din ansökan! Notera att vi ej tar emot ansökningar via mail utan endast via annonsen. Klicka på ”ansök här”. Securus har med mer än 20 år i branschen och över 500 medarbetare blivit ett av Sveriges mest spännande säkerhetsbolag. Vi arbetar främst tillsammans med svenska myndigheter inom rättskedjan. På Securus arbetar vi med visionen att bidra till ett tryggare samhällsklimat. De kommande åren planerar vi att utveckla och växa Securus till en av de mest betydande aktörerna inom säkerhet och trygghet. Vill du vara mer än bara ett anställningsnummer? Ansök då redan idag! Vi bygger samarbeten för ett tryggare samhälle.
Om Acceptio Acceptio arbetar med att skapa trygga och stabila miljöer för barn och ungdomar i behov av stöd. Vi samarbetar med familjehem och andra vårdinstanser för att säkerställa att varje barn får den omsorg och vägledning de behöver för att utvecklas och må bra. Om uppdraget Vi söker engagerade kontaktpersoner med erfarenhet av att arbeta med barn och ungdomar med neuropsykiatriska funktionsnedsättningar (NPF), såsom ADHD och autism. Som kontaktperson blir du en viktig del av barnets vardag och stödjer dem i att hantera sociala situationer, skapa struktur och främja självständighet. Arbetsuppgifter Vara en stabil och trygg vuxen i barnets eller ungdomens liv. Stödja barnet i vardagen med struktur, rutiner och social träning. Delta i fritidsaktiviteter och hjälpa barnet att utveckla sina intressen. Ha ett lågaffektivt bemötande och arbeta med anpassade strategier för NPF. Samarbeta med familjehem, skola, socialtjänst och andra aktörer. Vem söker vi? Du har erfarenhet av att arbeta med barn och ungdomar med NPF-diagnoser, särskilt autism och ADHD. Du har kunskap om lågaffektivt bemötande och anpassade pedagogiska metoder. Du är en stabil och trygg vuxen med god förmåga att skapa relationer. Du är tålmodig, flexibel och har en förståelse för individuella behov. B-körkort är meriterande men inget krav. Vi erbjuder: Ett meningsfullt och utvecklande uppdrag där du gör skillnad i barns liv. Stöd och handledning från våra erfarna konsulenter. Ersättning enligt överenskommelse. Ansökan Skicka din ansökan och CV till Mail: [email protected] Vi ser fram emot att höra från dig!
Vi söker för kunds räkning. För att ansöka till tjänsten, vänligen besök https://karriarguiden.se/sv/jobb/sjukskoterska-mobila-teamet-gotland-kom-till-oss. Vi ser fram emot din ansökan! Bli en del av vårt växande och dynamiska sjukskötersketeam! Nu har du chansen att kliva in i enutvecklande och spännande rolldär du verkligen gör skillnad! Vi är mitt i en spännande fas där vår HSL-organisation växer, och vi behöver fler engagerade sjuksköterskor som vill vara med och forma framtidens vård. Hos oss möter du ettdrivet och sammansvetsat teamsom arbetar i både dagpool och jourteam. Vi brinner för att levereratrygg och professionell vårddär den behövs som mest – oavsett om det handlar om kortare eller längre uppdrag i Storstockholm eller att trygga patientsäkerheten under jourtid. Vi trivs i ettvarierat tempo, där varje dag bjuder på nya utmaningar och lärdomar. Vill du ha ett flexibelt och givande arbete där du utvecklas och får nya erfarenheter? Då är vi rätt team för dig! Vi söker dig som är sjuksköterska och vill ha ettspännande och varierande arbeteunder jourtid – kväll, natt och helg. Här får du en roll där du gör skillnad, medtrevliga kollegor,trygg arbetsmiljöochkontorsmöjligheternär du inte är på uppdrag. Du får ett schema som är utformat för en god arbetsmiljö och med möjlighet till återhämtning mellan passen. Beskrivning av tjänsten: • Tillsvidaretjänst + Tim vikarier • Heltid, deltid • Kväll, natt och dagtid helg. • Tillträde enligt överenskommelse • Körkort är ett krav Hos oss får du vara en del av ett team däringen dag är den andra lik, där du får växa och verkligen påverka! Låter det som något för dig?Då vill vi ha dig med oss! Du vill arbeta på en arbetsplats där du, tillsammans med ditt team, verkligen kan göra skillnad och där ert engagemang uppskattas. Du trivs med att skapa goda relationer med kunder och vill bidra med värde både för dem och deras närstående. 💙Det här erbjuder vi dig: ✅ Ettspännande och flexibelt arbeteunder kväll, natt och helg ✅Trevliga och stöttande kollegori en trygg arbetsmiljö ✅Schema anpassat för en god arbetsmiljö och återhämtning ✅ Möjlighet att arbeta frånkontoretnär du inte är på uppdrag ✅ En roll där du fårutvecklas och skaffa bred erfarenhet Vi söker dig som är serviceinriktad, ansvarsfull och älskar variation – du vill kanske inte vara på samma arbetsplats under lång tid, men samtidigt ha tryggheten i en stabil arbetsgivare. Hos oss får du just det bästa av två världar! Vi erbjuder flexibla anställningsformer - heltid eller deltid för att du ska hitta den balans som passar dig. Bli en del av vårt team och var med och gör skillnad varje dag! Vad mer kan vi erbjuda dig? Attendo är en trygg arbetsgivare som kan erbjuda dig som vill goda möjligheter att ta mer ansvar eller att gå vidare till nya roller. Vi erbjuder dig som medarbetare utbildningsmöjligheter, kollektivavtal, friskvård samt flera andra förmåner och personalrabatter via vår förmånsportal Attendo+. Om rekryteringsprocessen Före eventuell anställning ska utdrag ur belastningsregistret tillsammans med giltig fotolegitimation samt Svensk Sjuksköterskelegitimation utfärdad av Socialstyrelsen visas upp. Om du blir kallad till en intervju behöver du kunna styrka att du har rätt att arbeta i Sverige, genom att uppvisa att du har medborgarskap inom EU/EES eller ett giltigt arbetstillstånd. Tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag så vänta inte med din ansökan! Om Attendo Attendo är ett av Nordens största omsorgsföretag och startades 1985. Vi är verksamma inom äldreboende och hemtjänst. Våra värderingar omtanke, engagemang och kompetens vägleder oss dagligen i vårt arbete för att alla ska uppleva trivsel, delaktighet, gemenskap och arbetsglädje. Välkommen med din ansökan – Tillsammans för framtidens omsorg!
Hjärtligt välkommen att arbeta som sjuksköterska med oss på PersonalExpressen! Vi är Sveriges bästa, mest personliga och mest ambitiösa konsultföretag inom vård och omsorg - nu söker vi dig som är sjuksköterska och som vill arbeta på välbetalda uppdrag tillsammans med oss som konsult i sommar! Vi erbjuder Sveriges högsta löner för sjuksköterskor genom våra konsultuppdrag inom den privata samt den kommunala äldreomsorgen och hemsjukvården. Vi hittar alltid ett uppdrag som vi tror kommer att passa just dig baserat på dina önskemål om din framtida karriär. Behöver du flytta tillfälligt för att kunna tacka ja till ett uppdrag tillsammans med oss bekostar vi såväl din bostad som dina resor! Arbeta på dina egna villkor med hög lön! Vill du jobba vardagar, kvällar, nätter eller helger? Oavsett vad du föredrar så har vi konsultjobb med hög lön att erbjuda dig där vi tar vårt utgångsläge i dina egna tankar om hur du önskar att arbeta! Vi tror på att vara Sveriges bästa arbetsgivare för sjuksköterskor! Vi tror på att ha Sveriges bästa sjuksköterskor anställda hos oss och samtidigt vara den bästa möjliga arbetsgivaren för dig. Tycker du också att det är viktigt med en arbetsgivare som lyssnar och förstår dig så har du kommit helt rätt till oss. Vi anstränger oss alltid det lilla extra och är stolta över att inte vara som alla andra! PersonalExpressen förmedlar professionell, ambitiös och jordnära vård- och omsorgspersonal efter våra kunders behov och önskemål. Vi är noga med att de konsulter vi presenterar för våra kunder matchar våra förväntningar gällande humanistiska grundvärderingar, god arbetsmoral samt en hög grad av individuellt ansvarstagande. PersonalExpressens ledning har över 15 års erfarenhet av att driva olika former av verksamheter med offentlig sektor som kund. Vård- och omsorgssektorn ligger oss således mycket varmt om hjärtat. Vi tror att du kommer att trivas utmärkt tillsammans med oss då vi är mycket lojala med våra sjuksköterskor och alltid ser till att dina individuella behov och önskemål får stå i centrum hos oss! Varmt välkommen att skicka in din ansökan till oss redan idag! Skicka in din ansökan till oss redan idag så återkommer vi inom kort med vad vi har att erbjuda just dig för välbetalt konsultuppdrag! Vi ser fram emot ett långt och lyckosamt samarbete tillsammans med dig och kommer göra allt vi kan för att vi ska bli den arbetsgivare för dig som du alltid hoppats på att du skulle hitta hem till!
Välj ett jobb för att visa detaljer