Personlig assistent sökes till en flicka på Gotland
Nordström Assistans AB
Personliga assistenter

Nu söker vi på Nordström Assistans Dig som har hjärtat på rätt ställe och som vill tillgodose en människas liv med särskilda insatser. Om tjänsten Vi söker nu en personlig assistent till en flicka som bor på Gotland. Tjänsten är en timanställning vid behov och ordinarie personals frånvaro.  Du kommer vara med och stötta vår flicka i hennes vardag, i skolan och i hemmet. Du ska brinna för att arbeta med barn och att se möjligheter. Vi letar efter en familjekär och social person som ser vår dotters behov och möjligheter. Det viktiga är inte att du har erfarenhet av rollen som assistent, vi kommer utgå från hur du anknyter dig till vår dotter och familj. Arbetet utförs både i Visby och på östra Gotland, varför körkort och tillgång till egen bil är ett krav. Arbetstiderna är förlagda enligt följande: Arbetstiden fördelas på dag- eller nattpass, mån-sön.  Om dig Som personlig assistent hos oss spelar du en avgörande roll i att skapa en trygg och meningsfull vardag för vår kund. Du kommer att vara en viktig del av deras liv och bidra till deras självständighet och välmående. Vi tror att du som söker denna tjänst är en person som är lyhörd, ansvarstagande, flexibel och samarbetsvillig. Det viktigaste är att det finns personkemi mellan dig som sökande och kunden. Detta kan komma till att bli avgörande vid det slutgiltiga urvalet. Det är krav på att du Innehar B-körkort, Har tillgång till egen bil, Är rökfri, Inte är pälsdjursallergiker, Har flytande kunskaper i det svenska språket, i såväl tal som skrift.  Omfattning: Extra/vid behov. Antal tjänster: 1.  Tillträde: Omgående, enligt överenskommelse. Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten tillsätts så snart som möjligt.  Lön: Vi tillämpar individuell lönesättning. Övriga ersättningar i enlighet med kollektivavtal. Rekryteringsprocessen Din ansökan kan komma att läsas av personal inom Nordström Assistans, av kund och dennes anhöriga och/eller samordnare. Din ansökan kan komma att delas med våra systerbolag om din profil matchar en annan tjänst inom Team Olivia. Urval kan ske löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Tveka därför inte att skicka in din ansökan idag! Vid eventuell anställning För anställning hos oss på Nordström Assistans behöver du ha ett BankID och godkänner att använda ditt BankID i tjänsten. En förutsättning för att påbörja en anställning hos oss är att du som söker kan uppvisa giltig ID-handling och/eller lämna in personbevis samt eventuella dokument som styrker rätten till arbete i Sverige. Personbevis kan du enkelt ladda ned på Skatteverkets hemsida. För att kunna jobba som personlig assistent behöver du vara minst 18 år. Om du vill arbeta med barn och unga under 18 år måste du uppvisa utdrag ur brottsregistret. Det är viktigt att du redan nu beställer ett utdrag från Polisen, då deras handläggningstid kan variera. Du beställer enkelt med BankID via denna länk: https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/barn-med-funktionsnedsattning/blanketter---barn-med-funktionsnedsattning/ För dig med anställningsstöd Nordström Assistans är ett inkluderande företag. Vi välkomnar alla sökanden och även du som har rätt till någon form av anställningsstöd genom arbetsförmedlingen. Det är frivilligt att ange denna information i din ansökan, alternativt kan du även meddela detta vid en eventuell intervju. Nordström Assistans Vi på Nordström Assistans är övertygade att med rätt hjälp och förutsättningar kan man nå mer. Vi vill förändra, förbättra och skapa vägen till en bättre tillvaro. Vi har funnits sedan 1998 och erbjuder idag personlig assistans i hela Sverige och utgår från regionalkontoren i Stockholm, Gotland, Malmö, Jönköping och Gällivare. Vår framgång vilar på våra medarbetare och vi söker dig som vill vara en del av vårt team! Vi följer kollektivavtal mellan Kommunal/Vårdföretagarna. Du hittar mer information på https://www.nordstromassistans.se

9 dagar sedan
Sista ansökan:
4 december 2025
Processtrainee - Processoperatör
Heidelberg Materials Cement Sverige AB
Maskinoperatörer, cement-, sten- och betongvaror

Heidelberg Materials cementfabrik i Slite ställs om för att tillverka cement med noll nettoutsläpp av koldioxid år 2030. Vi månar om klimat, människor och naturvärden och lägger stort fokus på att produkter och arbetsmetoder ska vara säkra, hållbara och ansvarsfulla i alla led. Hos oss förväntas du ta ansvar samtidigt som du får möjligheter att växa i din roll inom fabriken eller i koncernen. Vi har en egen lunchrestaurang, företagshälsovård och andra förmåner som till exempel idrottshall, gym och bra möjligheter att utvecklas. Förmåner Vi erbjuder bland annat: -Generöst friskvårdsbidrag -Subventionerad lunch -Hälsokontroller -Gratis träning i vårt fräscha gym -Bonus Din roll Som processtrainee får du den kunskap och erfarenhet som krävs för att kunna arbeta på ett säkert och effektivt sätt med högt kvalitetsfokus i vår produktion. Till en början är yrkesintroduktionen förlagd på dagtid med inplanerade teoretiska och praktiska moment för att sedan övergå till 3-skift. Under skiftgången arbetar du nära våra erfarna medarbetare medan du bygger på dina färdigheter. Yrkesintroduktionen pågår i 12 månader med chans på förlängning ytterligare 12 månader för att sedan vara färdigutbildad för en tjänst som Processoperatör. Rollen som Processoperatör • Följa produktions- och miljöinstruktioner • Jobba med SAP för att skriva in arbetsorder • Arbeta med självständiga förbättringar inom CIP • Samordna körning av ugn med hjälp av en processkötare och underhållspersonal för att uppnå optimal produktion • Delta aktivt i produktions övriga arbeten Vill du veta mer om hur det är att arbeta hos oss? Följ några av våra medarbetare i deras vardag här. Din profil Dina personliga egenskaper är viktigast för oss. Som person har du en förmåga att leda och arbeta i grupp, vara ansvarstagande, stresstålig och strukturerad i ditt arbete. I rollen krävs det att man har datorvana. vi ser gärna att du har en gymnasieutbildning inom teknik eller natur men inget krav. Stor vikt kommer att läggas på personlig lämplighet så som noggrannhet, samarbetsförmåga, flexibilitet samt att du kan arbeta självständigt under eget ansvar. B-körkort är ett krav samt goda kunskaper i svenska och engelska såväl i tal som skrift. Ansökan Tjänsten är en visstidsanställning på 12 månader på heltid, 3-skift, med tillträde enligt överenskommelse. Vill du veta mer är du välkommen att ringa HR-generalist Hanna Lenholm eller arbetsledare Björn Wikström. Sista ansökningsdagen är den 17 augusti, urval sker löpande. Inför samtliga anställningar behöver du som kandidat visa upp ID-handling dvs. pass eller nationellt ID-kort.  Heidelberg Materials Cement Sverige AB är en del av Sveriges samhällsviktiga verksamhet. En del av våra tjänster är säkerhetsklassade. Är denna tjänst säkerhetsklassad kommer säkerhetsprövning genomföras innan anställning, i enlighet med Säkerhetsskyddslagen (2018:585) Vi har ett etablerat samarbete med externa parter vid rekryteringar och för att spara värdefull tid undanber vi oss kontakt från försäljare i dessa frågor. Välkommen med din ansökan!     Heidelberg Materials är en av världens största byggmaterialtillverkare. Med ledande marknadspositioner inom cement, ballast och betong erbjuder vi byggmaterial och lösningar genom hela värdekedjan. Vi har verksamhet i fler än 50 länder med över 51 000 medarbetare på närmare 3 000 platser. Kärnan i våra aktiviteter bygger på ansvar för miljön. Som en föregångare på vägen mot klimatneutralitet och en cirkulär ekonomi i byggmaterialindustrin, arbetar vi för att utveckla hållbara byggmaterial och lösningar för framtiden. Genom digitalisering erbjuder vi våra kunder nya möjligheter.

9 dagar sedan
Sista ansökan:
17 augusti 2025
Processtrainee - processkötare
Heidelberg Materials Cement Sverige AB
Maskinoperatörer, cement-, sten- och betongvaror

Heidelberg Materials cementfabrik i Slite ställs om för att tillverka cement med noll nettoutsläpp av koldioxid år 2030. Vi månar om klimat, människor och naturvärden och lägger stort fokus på att produkter och arbetsmetoder ska vara säkra, hållbara och ansvarsfulla i alla led. Hos oss förväntas du ta ansvar samtidigt som du får möjligheter att växa i din roll inom fabriken eller i koncernen. Vi har en egen lunchrestaurang, företagshälsovård och andra förmåner som till exempel idrottshall, gym och bra möjligheter att utvecklas. Förmåner Vi erbjuder bland annat: -Generöst friskvårdsbidrag -Subventionerad lunch -Hälsokontroller -Gratis träning i vårt fräscha gym -Bonus Din roll Som processtrainee får du den kunskap och erfarenhet som krävs för att kunna arbeta på ett säkert och effektivt sätt med högt kvalitetsfokus i vår produktion. Till en början är yrkesintroduktionen förlagd på dagtid med inplanerade teoretiska och praktiska moment för att sedan övergå till 3-skift. Under skiftgången arbetar du nära våra erfarna medarbetare medan du bygger på dina färdigheter. Yrkesintroduktionen pågår i 12 månader med chans på förlängning ytterligare 12 månader för att sedan vara färdigutbildad för en tjänst som Processkötare. Rollen som Processkötare Arbetar på ugnlinjerna för att tillse att utrustningen håller hög tillgänglighet. • Sköta rensning/spettning, provtagning och rondering i cyklontornet. • Skriva felanmälan vid behov • Delta i det löpande produktionsarbetet på skiften. • Hålla 5S i torn på hög höjd • Vara ett föredöme för att arbeta säkert i cyklontornet • Delta aktivt i produktions övriga arbeten Vill du veta mer om hur det är att arbeta hos oss? Följ några av våra medarbetare i deras vardag här. Din profil Dina personliga egenskaper är viktigast för oss. Vi värdesätter ditt engagemang, din kreativitet och att du sprider en god stämning i teamet. Du är vetgirig och söker aktivt kunskap och svar på dina frågor. Vi ser gärna att du har en gymnasieutbildning inom teknik men det är inget krav. Det är en fördel om du arbetat i team tidigare. B-körkort är ett krav samt goda kunskaper i svenska och engelska i såväl tal som skrift och datorvana. Ansökan Tjänsten är en visstidsanställning på heltid, 3 skift, med tillträde enligt överenskommelse. Vill du veta mer är du välkommen att ringa HR-generalist Hanna Lenholm eller arbetsledare Björn Wikström. Sista ansökningsdag är den 17 augusti, urval ske löpande. Inför samtliga anställningar behöver du som kandidat visa upp ID-handling dvs. pass eller nationellt ID-kort.  Heidelberg Materials Cement Sverige AB är en del av Sveriges samhällsviktiga verksamhet. En del av våra tjänster är säkerhetsklassade. Är denna tjänst säkerhetsklassad kommer säkerhetsprövning genomföras innan anställning, i enlighet med Säkerhetsskyddslagen (2018:585) Vi har ett etablerat samarbete med externa parter vid rekryteringar och för att spara värdefull tid undanber vi oss kontakt från försäljare i dessa frågor. Välkommen med din ansökan!     Heidelberg Materials är en av världens största byggmaterialtillverkare. Med ledande marknadspositioner inom cement, ballast och betong erbjuder vi byggmaterial och lösningar genom hela värdekedjan. Vi har verksamhet i fler än 50 länder med över 51 000 medarbetare på närmare 3 000 platser. Kärnan i våra aktiviteter bygger på ansvar för miljön. Som en föregångare på vägen mot klimatneutralitet och en cirkulär ekonomi i byggmaterialindustrin, arbetar vi för att utveckla hållbara byggmaterial och lösningar för framtiden. Genom digitalisering erbjuder vi våra kunder nya möjligheter.

9 dagar sedan
Sista ansökan:
17 augusti 2025
Almia söker DSK till VC på Gotland
Almia AB
Distriktssköterskor

Gör det som du älskar, som konsult! Kvalifikationer Vi söker dig med minst två års erfarenhet. Vi ser gärna att du som konsult har god samarbetsförmåga, är noggrann, och ansvarstagande. Arbetsuppgifter Som distriktssjuksköterska hos Almia får du chansen att arbeta ute hos våra kunder med varierande arbetsuppgifter inom primärvård. Du kommer att ge vård och rådgivning i hemmiljö eller på vårdcentral, hantera kroniska sjukdomar och förebygga ohälsa. Arbetsmiljön är omväxlande och anpassas efter kund och område. Kontakta oss för mer information om detta uppdrag och hur du kan utvecklas tillsammans med Almia. Finner du tjänsten som Distriktssköterska till Gotland intressant är du är varmt välkommen att höra av dig direkt  till Amanda Aletto eller någon av hennes kollegor på [email protected] eller 08-410 250 50. Vi ser fram emot att höra från dig! Har du redan ett uppdrag men vet en klockren kandidat, tipsa vidare och ta del av en tipsbonus! Tillsammans med din konsultchef på Almia får du skapa det bästa upplägget som passar just dig och dina behov. Vi gör vårt yttersta för att lyssna och förstå vem du är, vad du vill och vad du behöver. Vi vill helt enkelt veta vad som är viktigt för dig. Därför är vi extra lyhörda för vad du har för behov och önskemål när det kommer till uppdragets period, omfattning, geografiskt område samt arbetstider. Det absolut viktigaste för oss är att vi tillsammans hittar ett upplägg som går att anpassa efter ditt livspussel. Personliga egenskaper: Du är en positiv och engagerad kollega som bidrar till en bra arbetsmiljö. Du är flexibel, ansvarsfull och har förmåga att arbeta både självständigt och i team. För att lyckas som konsult är det viktigt att du är prestigelös, lyhörd och trygg i dig själv. Du har du goda kunskaper i svenska och drivs av utmaningar och nya möjligheter. Vi erbjuder dig: Marknadskraftig lön En engagerad konsultchef Fördelaktiga förmånspaket Trygga villkor Tipsbonus Bli en del av Almia-familjen Almia Vårdbemanning är ett rikstäckande bolag med stort hjärta som gör allt för att du som konsult ska trivas och må bra. Tillsammans med dig följer vi dina önskemål och matchar uppdrag efter din erfarenhet. Du kommer alltid känna att du har ett stöd i din närmaste konsultchef, vars viktigaste uppgift är att se till att du mår bra. Hos oss på Almia får du ta del av en varm kultur där varje anställd är unik och får högsta prioritet från oss i form av engagemang, tillhörighet och tillgänglighet. I ditt dagliga jobb som konsult är du en del av ett vårdteam, med allt vad det innebär. Som konsult hos Almia är du också en viktig del av vårt team, och vår gemenskap. Vi håller kontakt, följer dig i uppdragen, finns alltid nära till hands och hjälper dig att lösa de eventuella problem som kan dyka upp längs vägen. Vi ser även till att du får träffa dina Almia-kollegor då och då för att utbyta tankar, tips och erfarenheter. Vi tar hand om varandra, lika självklart naturligt som att du tar hand om andra. Sista svarsdag Vi arbetar med löpande urval och kan komma att tillsätta uppdraget så fort vi hittat rätt person. Skicka därför in din ansökan så snart som möjligt! www.almia.se 08-410 250 50 [email protected]

9 dagar sedan
Sista ansökan:
27 juni 2025
Primula Hemtjänst i Slite
Anettes hemtjänst på Gotland AB
Undersköterskor, hemtjänst, hemsjukvård, äldreboende och habilitering

Är du intresserad av ett arbete som präglas av arbetsglädje, omväxlande arbetsuppgifter och en fin gemenskap med arbetskamrater där du utför ett viktigt arbete för våra äldre? Vi på Primula Hemtjänst söker nu två personal till vår verksamhet i Slite. Vi kan erbjuda en schemarad på ca 80 % eller ca 95 % . Arbetet är förlagt till dag/kväll, och helgtjänstgöring. Det är meriterande om du är utbildad undersköterska eller har erfarenhet inom hemtjänst men det är inte ett krav. Oavsett tidigare erfarenheter inom området börjar arbetet med en introduktion tillsammans med erfaren personal för att skapa bra förutsättningar i arbetet. Du ska ha god förmåga att bemöta människorna du hjälper på ett professionellt sätt, vara lyhörd för kundens behov och önskemål. Du som person ska vara ansvarfull, självständig och kunna ta egna initiativ. Det är viktigt att du är pålitlig och flexibel. Sökande skall ha B- körkort samt behärska svenska språket i tal och skrift. Vi har kollektivavtal, friskvårdsbidrag samt klädbidrag till arbetskläder. Maila ditt CV och ett personligt brev där du berättar om dig själv till [email protected] Före erbjudande om anställning ber vi dig uppvisa utdrag ur polisens belastningsregister. Beställt utdrag ska vara oöppnat. Du ska själv begära ett utdrag från polisens belastningsregister.

9 dagar sedan
Sista ansökan:
17 juli 2025
1022 Personlig assistent till kvinna i Visby
Särnmark Assistans AB
Personliga assistenter

Särnmark är ett av Sveriges äldsta företag inom personlig assistans och grundades av nuvarande ägare i början av 1990-talet. Vi arbetar med utgångspunkt i en tydlig och uttalad värdegrund och vår främsta drivkraft är att skapa de bästa förutsättningarna för en individanpassad personlig assistans utifrån varje persons unika behov. Särnmark har idag över 3500 medarbetare och våra kunder och medarbetare finns över hela Sverige. Särnmarks huvudkontor ligger i Sundbyberg men vi har även kontor i Uppsala, Gävle, Malmö, Linköping, Kinna, Uddevalla, Göteborg, Karlstad och Visby. Vi söker nu personliga assistenter till kund som bor i Visby. Om jobbet som personlig assistent  Som personlig assistent arbetar du nära en person med funktionsnedsättning i dennes dagliga liv. Du assisterar och stöttar personen både i vardagen och på fritiden. Din arbetsplats är där kunden befinner sig och dina arbetsuppgifter innebär övergripande att du assisterar kunden så att kunden får förutsättningar att leva det liv som hen önskar. Vår kund uppskattar en lugnare vardag i sitt hem, men tycker även om när det händer saker. Att åka på konsert, teater och utflykter är något som kunden uppskattar. Kunden har egen bil som assistenten kör, så körkort är väldigt viktigt. Vi vill att du som söker är ansvarstagande, har lätt för att samarbeta, har hög arbetsmoral och även kan hoppa in med kort varsel. Som personlig assistent är du med och möjliggör att en annan människa med en funktionsvariation får leva det liv hon önskar.  Vi söker dig som har ett stort tålamod och älskar att jobba med människor. Vi har inget krav på någon specifik utbildning utan det viktigaste är att personkemin mellan dig som assistent och kund fungerar. Under sommaren kommer du att arbeta enligt ett sommarschema, men det finns också stora möjligheter att fortsätta även efter sommaren.     Vi söker dig som:  Vi söker dig som är ansvarsfull, lyhörd och har lätt för att lära dig nya arbetsuppgifter. På Särnmark får du alltid introduktion hos kunden samt tillgång till utbildning  om rollen som personlig assistent. Om anställningen   Arbetstiderna varierar utifrån kundens behov: dag, kväll, jour, vardag som helg.  Lön och övriga anställningsvillkor enligt kollektivavtal Personlig assistans, Vårdföretagarna - Kommunal. Så här ansöker du Du ansöker genom att klicka på knappen "ansök" längst ned till höger på sidan och svara på ett antal urvalsfrågor. Du ska även bifoga ditt CV. Du behöver inte bifoga något personligt brev. Varmt välkommen med din ansökan! I din ansökan ska du ange medborgarskap. Om du inte är medborgare i Sverige, EU, EES eller Schweiz måste du kunna styrka att du har ett permanent uppehållstillstånd i Sverige för att kunna få anställning i Särnmark. Om du söker arbete som personlig assistent hos ett barn som är under 18 år behöver du också kunna uppvisa ett giltigt utdrag ur belastningsregistret innan du får börja arbeta. Du beställer registerutdraget via Polisens hemsida, här: https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/barn-med-funktionsnedsattning/

9 dagar sedan
Sista ansökan:
16 juli 2025
Personlig assistent till pojke
Särnmark Assistans AB
Personliga assistenter

Särnmark är ett av Sveriges äldsta företag inom personlig assistans och grundades av nuvarande ägare i början av 1990-talet. Vi arbetar med utgångspunkt i en tydlig och uttalad värdegrund och vår främsta drivkraft är att skapa de bästa förutsättningarna för en individanpassad personlig assistans utifrån varje persons unika behov. Särnmark har idag över 3500 medarbetare och våra kunder och medarbetare finns över hela Sverige. Särnmarks huvudkontor ligger i Sundbyberg men vi har även kontor i Uppsala, Gävle, Malmö, Linköping, Kinna, Uddevalla, Göteborg, Karlstad och Visby.     Jag är en pojke på 9 år. Under sommaren behöver jag en barnkär assistent som kan hjälpa mig i min vardag. Mina intressen är att bada och att åka lådcykel och leka på lekplatser. Jag tycker om att vara ute, i alla väder. I din roll som personlig assistent kommer du att vara ett viktigt stöd för mig, genom att påminna, motivera och uppmuntra mig i samband med dagliga aktiviteter som hygien, måltider och aktiviteter. Inga förflyttningsmoment förekommer, men jag behöver ha din fulla uppmärksamhet under arbetspassen och ligga steget före. Det är en fördel om du har erfarenhet av personlig assistans sedan tidigare, men annars är det viktigaste att vi kommer bra överens, att du är lyhörd för mig, är en trygg vuxen, och att du blir mitt hjälp-jag. Jag bor med min mamma, pappa och syskon, och vi har en stor hund, så du bör inte vara hundrädd eller allergisk.   Körkort är ett krav.     Om anställningen Löneformen är timlön. Arbetstiderna varierar utifrån kundens behov: dag, kväll, vardag som helg.  Lön och övriga anställningsvillkor enligt kollektivavtal Personlig assistans, Vårdföretagarna - Kommunal. Så här ansöker du Du ansöker genom att klicka på knappen "ansök" längst ned till höger på sidan och svara på ett antal urvalsfrågor. Du ska även bifoga ditt CV. Du behöver inte bifoga något personligt brev. Varmt välkommen med din ansökan! I din ansökan ska du ange medborgarskap. Om du inte är medborgare i Sverige, EU, EES eller Schweiz måste du kunna styrka att du har ett permanent uppehållstillstånd i Sverige för att kunna få anställning i Särnmark. Om du söker arbete som personlig assistent hos ett barn som är under 18 år behöver du också kunna uppvisa ett giltigt utdrag ur belastningsregistret innan du får börja arbeta. Du beställer registerutdraget via Polisens hemsida, här: https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/barn-med-funktionsnedsattning/

9 dagar sedan
Sista ansökan:
16 juli 2025
Djurskötare
Kristersson, Robin
Uppfödare och skötare av lantbrukets husdjur

Djurskötare till mjölkgård sökes. Primära uppgift är sköta kalvar, leta efter sjuka djur, rengöring, strö dus i liggbås och flera andra verifierande uppgifter som tillkommer. Arbetaren kommer få flera kollegor som hjälper till med svåra uppgifter. Intresse av djur är ett krav och inte va rädd för jobba praktiskt med kropp.

9 dagar sedan
Sista ansökan:
31 oktober 2025
Processtekniker i våra fabriker i Visby och Slite
Heidelberg Materials Betong Sverige AB
Maskinoperatörer, cement-, sten- och betongvaror

Heidelberg Materials är en av världens största byggmaterialtillverkare. Med ledande marknadspositioner inom cement, ballast och betong erbjuder vi byggmaterial och lösningar genom hela värdekedjan. Vi har verksamhet i fler än 50 länder med över 51 000 medarbetare på närmare 3 000 platser. Kärnan i våra aktiviteter bygger på ansvar för miljön. Som en föregångare på vägen mot klimatneutralitet och en cirkulär ekonomi i byggmaterialindustrin, arbetar vi för att utveckla hållbara byggmaterial och lösningar för framtiden. Genom digitalisering erbjuder vi våra kunder nya möjligheter. Heidelberg Materials Betong Sverige AB är marknadsledande tillverkare och leverantör av fabrikstillverkad betong till både byggindustrin och privatpersoner i Sverige. För oss är våra värderingar; ledarskap, medarbetarskap, kollega och kund, viktiga och genomsyrar vår vardag. Våra verksamheter är spridda från Malmö i söder till Östersund i norr. Vi har runt 150 engagerade och kompetenta medarbetare som tillsammans arbetar för hållbart byggande. Vi har 35 fabriker fördelade i 4 regioner samt huvudkontor i Stockholm och är en del av Heidelberg Materials-koncernen. Vill du vara med och skapa grunden för morgondagens samhälle? Vi söker nu en ny Processtekniker till Region Öst med placering på våra fabriker i Visby och Slite på Gotland. Om du har erfarenhet av produktion av betong, byggbranschen och att arbeta processorienterat samt intresse av att vara del av en organisation som bidrar till att digitalisera och bygga för framtiden, då kan det här vara rollen för dig. Huvudsakliga ansvarsområden som Processtekniker: • Vid fabrik arbeta med drift, tillverkning, rengöring samt kontroll av betongproduktion enligt givna rutiner och riktlinjer. • Ordermottagning • Stresstålig • Rapportera avvikelser, tillbud och reklamationer. • Lastmaskinskörning, tex påfyllning och mottagning av ballast. • Provtagning av ballast och betong på produktionsanläggning, samt provtagning av betong på arbetsplats Din bakgrund: • Vi ser gärna att du har en slutförd gymnasieutbildning. • God IT vana. • Är självgående och van att arbeta strukturerat. • Du tar stort ansvar för dina arbetsuppgifter och bidrar därtill att vår produktionsapparat utvecklas till att bli den bästa inom branschen. • Det är meriterande om du har klass II eller klass I utbildning, samt erfarenhet av processtyrning. • B-körkort är ett krav  För att du ska trivas hos oss ser vi gärna att du har följande egenskaper och förmågor:  Vi ser att du är kundfokuserad, prestigelös, lojal, engagerad, bra på att samarbeta, samt bidrar till en god arbetsmiljö. Du kommer att ingå i ett team som självständigt sköter produktion, planering och provtagning under ledning av en fabrikschef. Hälsa och säkerhet är av yttersta vikt för Heidelberg Materials. Vi förväntar oss att alla medarbetare följer gällande säkerhetsföreskrifter, rutiner och policys så att våra verksamheter bedrivs så säkert som möjligt. Så här är det att arbeta på Heidelberg Materials Betong: Du erbjuds stora möjligheter att utvecklas i ditt jobb samtidigt som du är viktig del i vårt arbete att utveckla hållbara byggmaterial och lösningar för framtiden. Vi sätter stort värde i ditt personliga engagemang i en inkluderande miljö. För att du ska må bra, trivas och känna trygghet har vi kollektivavtal, goda villkor och flera förmåner som du har nytta av på jobbet och på din fritid. Ansökan: Vi använder oss av kompetensbaserad rekrytering där vi ser till både personliga egenskaper och kompetenser. Vi värdesätter de kvaliteter som mångfald och jämn könsfördelning tillför verksamheten och ser därför gärna sökande med olika bakgrund och livserfarenhet till tjänsten. Tjänsten är heltid och tillträde sker enligt överenskommelse. Är du redo att ta nästa steg i din karriär? Skicka in din ansökan idag och bli en del av vårt engagerade team på Gotland. Tveka inte, framtiden väntar! Vill du veta mer om tjänsten är du välkommen att kontakta oss nedan.

9 dagar sedan
Sista ansökan:
16 juli 2025
Sjuksköterska natt, medicinavdelning C3
REGION GOTLAND
Grundutbildade sjuksköterskor

I Region Gotland kan du utvecklas och växa, både som individ och tillsammans med andra. När du arbetar hos oss bidrar du till att Gotland blir en ännu bättre plats för människor i livets alla delar. Vi gör varandra bättre. Medicinavdelning C3 Medicinavdelning C3 har 15 ordinarie vårdplatser för allmän internmedicin, njur-/lever-/endokrinologi-/hjärt- och mag/tarmsjukdomar samt det medicinska uppdraget vid intoxikation. Stroke har tio vårdplatser för akut stroke och strokerehabilitering, andra neurologiska sjukdomar samt hjärntumörsjukdom. Under hösten 2025 inkluderas hematologisk slutenvård i medicin C3s uppdrag. Under natten sambemannas medicin C3 med stroke C3, där vi totalt har 25 vårdplatser. På natten är det tre vårdlag med en sjuksköterska och en undersköterska i varje vårdlag. Vi arbetar med i patienten i fokus och många av våra utvecklingsarbeten syftar till att stärka personcentrering, patientsäkerhet och god omvårdnad inom akutsjukvård. Vi erbjuder ett omväxlande uppdrag där det alltid finns något nytt att lära. Vi har individanpassad introduktion. Kompetensutveckling utifrån verksamhetens behov är självklart. Vi är en engagerad och omvårdnadsinriktad arbetsgrupp som eftersträvar en arbetsplats med en utvecklande lärandemiljö med fokus på god och säker vård. Vid nattarbete utgår extra nattersättning utöver ob-ersättning enligt avtal. Dina arbetsuppgifter Förutom sedvanliga arbetsuppgifter på en akut slutenvårdsavdelning såsom basal och specifik omvårdnad, läkemedelshantering, dokumentation, medicintekniska moment så ingår också i sjuksköterskerollen att du: - har en nyckelroll i teamet kring patienten - identifierar och planerar för individens specifika omvårdnadsbehov - säkerställer att individen får sina omvårdnadsbehov tillgodosedda - jobbar för att få patienten delaktig i sin vård - leder omvårdnadsarbetet i vårdlaget - deltar i utvecklingsprojekt på avdelningen - delar med dig av kunskap och tar del av andras kunskap Vem är du? Du är ny eller erfaren legitimerad sjuksköterska med en personlig mognad som vi anser är en god grund för arbete med människor i akutsjukvård. Nyfikenhet och viljan att utvecklas är en drivkraft och du ser dig aldrig som fullärd. Du är relationsskapande och tycker det är viktigt att skapa goda relationer till patienter, närstående och kollegor. Du är trygg med att leda omvårdnadsarbetet i vårdlaget. Din samarbetsförmåga är god och du uppskattar att vara en del av en helhet. Flexibilitet och förmåga att ställa om är en förutsättning i en verksamhet där det kan svänga snabbt. Du har lätt för problemlösning. Inför beslut om anställning görs bakgrundskontroll genom utdrag ur belastningsregistret. Om hälso- och sjukvårdsförvaltningen Som en del av Region Gotland ansvarar hälso- och sjukvårdsförvaltningen för att en hälsofrämjande sjukvård och tandvård tillhandahålls på lika villkor till de som bor och vistas på Gotland. Vi förbättrar människors vardag, varje dag. Tillsammans utvecklar vi hälso- och sjukvården nära patienten. Vi skapar trygghet genom respekt, integritet och tillgänglighet. Om Region Gotland Region Gotland är inte bara Gotlands största arbetsgivare, vi är också den enda regionen i Sverige som har kommunala-, hälso- och sjukvårdsuppgifter och regionalt utvecklingsansvar i en och samma organisation. Det tillsammans med vårt ö-läge skapar förutsättningar för gott samarbete över våra verksamhetsområden. Vi är över 7000 medarbetare. Tillsammans arbetar för ett hållbart, inkluderande och välmående samhälle för alla som besöker, bor och verkar på Gotland. Vi är drivande i att skapa en trygg och hållbar utveckling över hela ön. Gotland är en fantastisk plats att leva på, med ett rikt kulturliv, orörd natur och en kreativ entreprenörsanda. Vi är över 61 000 personer som har valt att bo här året om, och vi vill gärna bli fler! Vill du ha information om Gotland som plats att bo och leva på, läs mer på https://gotland.com/leva-bo/flytta-hit/ Genom instagramkontot @viarregiongotland visar vi bredden av våra yrken och vilken betydelse vårt arbete har för samhället. Varje vecka visar en ny medarbetare upp sin arbetsvardag. Övrigt Region Gotland arbetar enligt kompetensbaserad rekryteringsmetod som syftar till att se varje persons kompetens och därmed motverka diskriminering. Vi strävar efter en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka och välkomnar sökande med olika bakgrund och kön.  Tjänsten ledigförklaras under förutsättning att den ej behöver komma i anspråk för medarbetare med företrädesrätt samt att tjänsten fortsatt är vakant. I takt med att omvärlden förändras arbetar Region Gotland i större utsträckning med kvalitet och säkerhet i rekryteringsprocessen. Det innebär att du som kandidat kan komma att omfattas av vissa kontroller inför anställning. Vilka kontroller som tjänsten du söker kan omfattas av får du information om inför eller under intervjun. Inför samtliga anställningar behöver du som kandidat visa upp ID-handling och personbevis. Vi undanber oss erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp.

9 dagar sedan
Sista ansökan:
31 juli 2025