Applikationsspecialist till regional verksamhet i Halland

Nu har du möjligheten att bli en viktig del av Region Hallands IT och Digitaliseringsverksamhet! Vi söker en engagerad Applikationsspecialist för förvaltning och utveckling av SESAM 2.0, Regionens lager- och logistiksystem. Omfamna en roll där du aktivt samarbetar med verksamheter och bidrar till systemets framtid inom hälso- och sjukvårdsområdet.   Du kommer själv att kunna välja om du vill utgå från Halmstad eller Varberg.   Som konsult på Centric får du en trygg anställning och samlar på dig värdefull arbetslivserfarenhet på uppdrag hos våra kunder. Din konsultchef stöttar dig i din utveckling där du hela tiden fyller på med nya erfarenheter och kunskaper. En utmärkt möjlighet att göra fortsatt karriär Arbetsuppgifter I rollen som Applikationsspecialist för SESAM 2.0 hos avdelningen Läkemedels- och journaltjänster blir du den centrala figuren som ansvarar för att säkerställa en smidig förvaltning och optimal användning av applikationen. Din roll sträcker sig över förvaltning, support, utbildning och administration, där du spelar en avgörande roll som en vital länk mellan användarna och systemleverantören. Dagligen navigerar du genom och hanterar verksamhetsbehov, samtidigt som du representerar Region Hallands användarperspektiv i olika utvecklingsprojekt.   För att lyckas i rollen behöver du kontinuerligt kartlägga och förstå verksamheternas processer, och din aktiva roll i att bidra med systemkompetens blir avgörande i olika utvecklingsarbeten och projekt. Du kommer vara en nyckelspelare för att säkerställa att SESAM 2.0 inte bara möter dagliga behov utan även är rustad för framtida utveckling och innovation inom Hälso- och sjukvårdsområdet. Din profil och kvalifikationen Förutom teknisk kompetens värderar vi också din personlighet i ansökningsprocessen. Vi förväntar oss att du tar ansvar och driver ditt arbete framåt självständigt, och vi tror att du trivs bäst i en sådan roll. Du motiveras av att delta i förbättringar av processer och rutiner.    Krav för rollen: - Högskoleutbildning eller likvärdig utbildning kombinerat med relevant arbetslivserfarenhet - Erfarenhet som systemadministratör / systemspecialist - Goda Officekunskaper - Driven och engagerad med intresse för personlig och professionell utveckling - Prestigelös och serviceinriktad med förmåga att skapa en positiv samarbetsmiljö - God kommunikationsförmåga, skriftligt och muntligt, samt förmåga att informera och dokumentera - Utvecklad förmåga att skapa och underhålla relationer samt trivs både i självständigt arbete och i team - Krav på goda kunskaper i svenska, i både tal och skrift   Meriterande - B-körkort - Erfarenhet av processorienterat arbete och förändringsarbete - Arbetat tidigare inom logistik, för ökad förståelse av användarperspektivet Vad vi erbjuder På Centric får du de verktyg du behöver för att nå dina mål. Vi erbjuder alla våra konsulter kvalificerade utbildningar och certifieringar inom den senaste tekniken. Vi tycker nämligen att våra medarbetare hela tiden ska fortsätta att utvecklas. Därför erbjuder vi dig möjligheten att lägga upp en individuell utbildningsplan, där vi bekostar såväl studiematerial som själva certifieringarna. Under din utveckling kommer vi matcha din kompetens mot rätt uppdrag i takt med att du avancerar. Vi genomför regelbundet spännande aktiviteter där du som konsult får möjlighet att träffa och umgås med dina kollegor under roliga och avslappnande former.   Mer om oss Centric är ett IT-företag med 380 anställda på våra kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö, Linköping och Örebro. Vi specialiserar oss på uthyrning av generalister och förmedling av specialister samt erbjuder outsourcing och systemlösningar inom retail. Vi är medlem i Almega Kompetensföretagen och följer deras tecknade kollektivavtal med Unionen. Alicia Mattsson +46734159393 [email protected]

4 mars 2024
Sista ansökan:
4 juni 2024
Specialistläkare reumatologi

Om oss Capio Movement AB är ett modernt specialistsjukhus med medarbetare som har en hög kompetens och stor erfarenhet inom reumatologi, ortopedi, idrottsskador, rehabilitering och bilddiagnostik. Vi erbjuder kvalificerad vård och ger våra patienter hjälp med att få ett bättre liv i rörelse. Vår vårdfilosofi bygger på att fokusera på det personliga mötet med våra patienter och att de ska möta en varm miljö med omtänksam personal som månar om vårdtagarens trygghet. Verksamheten bedrivs i nära samarbete med den offentliga sjukvården och har som mål att vara ledande i utvecklingen av en säker och högkvalitativ vård. Capio Movement AB har drygt 125 anställda som tillsammans arbetar för att skapa en kvalificerad hälso- och sjukvård. Inom den reumatologiska verksamheten är vi ca 30 medarbetare fördelade på två öppenvårdsmottagningar, en i Halmstad och en i Varberg. Genom avtal med Region Halland bedriver vi verksamhet med helhetsansvar för reumatologisk specialistvård i Halland. Vi har god tillgång till arbetsterapeut, fysioterapeuter och sjuksköterskor med specialkompetens, men har nu behov av förstärkning på läkarsidan. Din roll I din roll som reumatologläkare blir du en del av ett välfungerande team. Du kommer i första hand att arbeta på vår mottagning i Halmstad. Viss beredskapstjänst ingår. Vi strävar efter hög kvalitet, kontinuitet och tillgänglighet för patienterna och registrerar i kvalitetsregistret SRQ. Har du intresse av handledning av ST-läkare/studenter finns även möjlighet till uppdrag som studierektor/handledare. Vi erbjuder dig - Kollektivavtal - Friskvårdsbidrag - Närvarande chef - Kompetensutveckling - Ett välfungerande team - Moderna lokaler och kvalitativ utrustning - En inkluderande arbetsplats där vi lär av varandra - Bra pendlingsförbindelser, nära resecentrum och motorväg Om dig Du är legitimerad läkare med specialistkompetens i reumatologi. Vi ser helst att du även har några års erfarenhet av mottagningsarbete och är van att använda ultraljud. God förmåga att uttrycka dig i svenska språket i tal och skrift är ett krav. Du trivs både med eget ansvar och att samarbeta med övriga kollegor och teammedlemmar. Trevligt och professionellt bemötande både mot patienter och medarbetare är en förutsättning för att du ska trivas hos oss. Publicerat: 2024-03-04 Sista ansökningsdag: 2024-04-15 Vi undanber oss vänligt men bestämt all direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av jobbannonser.

1 mars 2024
Sista ansökan:
18 augusti 2024
VÅREN 2024 - Leg. sjuksköterska - Halmstad

Våren är äntligen här! Nu söker vi på Big Care leg. sjuksköterskor till hyruppdrag i Halmstad till våren 2024. Kommande sommarbehov -Det kommer att tillkomma alla olika sorters uppdrag, där även du som specialistutbildad SSK kommer att kunna hitta något passande. - Det finns alla olika typer av uppdrag som exempelvis kan sträcka sig över månader med heltidstimmar eller ströpass alt. intensivt korttidskontrakt. Vi anpassar uppdrag efter dina behov och önskemål. Kvalifikationskrav -Svenskt legitimerad sjuksköterska -Två års dokumenterad yrkeserfarenhet som sjuksköterska -Adekvat svenska i tal såväl som skrift Meriterande -Du som söker bör vara trygg i din yrkesroll samt ha lätt för att anpassa dig till nya arbetssituationer och rutiner.

1 mars 2024
Sista ansökan:
18 augusti 2024
Ekonomiassistenter och Administratörer sökes inför kommande behov

Gillar du siffror, har ett öga för detaljer och är noggrann samt strukturerad? Är du social och gillar att hjälpa och stötta andra? I så fall passar tjänsten som Ekonomiassistent/Administratör för dig. Vi söker just nu inför kommande behov för kunders räkning i Halmstad med omnejd. Dina arbetsuppgifter Allmäna kontorssysslor Löpande bokföring Leverantör- och kundreskontra Transaktioner Orderhanteringar Avstämningar Din profil Vi tror att du är strukturerad och metodisk i ditt arbete. Du är utbildad inom Ekonomi/Administration eller har samlat på dig kunskaper genom erfarenhet. Du är social och gillar att hjälpa och stötta andra. För att lyckas i den här tjänsten är det viktigt att vara noggrann och gillar att ha ordning och reda omkring dig. Vi erbjuder dig Vi sätter oerhört stort värde på dig som medarbetare hos oss på Maxkompetens. Hos oss får du en personlig och prestigelös konsultchef vars främsta uppgift är att du ska trivas på din arbetsplats oavsett om du arbetar en kort period eller flera år som anställd hos oss. Din konsultchef är mån om kontakten med dig och kommer både besöka dig ute hos kundföretaget, men finns också tillgänglig via telefon och för personliga möten på Maxkompetens kontor. Vi vill inget hellre än att hjälpa dig att utvecklas och lyckas i din jobbkarriär. Samtidigt ger vi dig branschens bästa friskvårdsersättning. Självklart erbjuder vi dig en formell trygghet när det kommer till allt det arbetsrättsliga såsom lön, semester, arbetsmiljö, friskvård, pension och sjukfrånvaro som medföljer stämpeln av att vara ett auktoriserat bemanningsföretag. Hoppas att du vill vara en del av oss! Övrig information Placeringsort: Halmstad Arbetstid: Vardagar 8.00-17.00 Omfattning: Visstid Lön: Individuell lönesättning Start: Efter överenskommelse Tycker du att beskrivningen passar in på dig och låter som en rolig utmaning? Ansök då till tjänsten redan idag. I den här rekryteringsprocessen kommer vi lägga stor vikt vid din personlighet och vi ser fram emot att läsa just din ansökan Vi tillämpar löpande urval och kan komma att tillsätta tjänsten innan sista ansökningsdag. Kunden har valt att samarbeta med Maxkompetens i den här rekryteringsprocessen. Du kommer till en början arbeta som konsult via Maxkompetens på plats hos Kundföretaget med mycket goda möjligheter till fast anställning direkt hos Kundföretaget efter en tids inhyrning. Vid frågor är du välkommen att kontakta ansvarig rekryterare, Sara Hollsten på telefon 0733-20 56 33 eller via mail [email protected] Ansökningar via e-post mottages ej med hänvisning till GDPR. Om Maxkompetens Maxkompetens är ett av Sveriges ledande rekrytering och bemanningsbolag sedan 2003 och har kontor på fem orter fördelade på Kristianstad, Växjö, Halmstad, Borås och Stockholm. Varje år tillsätter vi över 1200 jobb och varje dag har vi ca 280 konsulter ute på uppdrag. Våra kompetensområden är HR & Lön, Ekonomi & Finans, Kundtjänst & Administration, Marknad & Försäljning, It & Teknik, Inköp & Logistik, Industri. Varje människa har en fantastisk potential. Det är viktigt att ta vara på alla människors kompetens och erbjuda dem möjligheten att uppnå sina drömmar. Genom omsorgsfullhet, väl fungerande rekryteringsprocesser och hög kompetens hjälper vi människor och företag att mötas och lyckas tillsammans. En bättre värld helt enkelt! Vi är ett auktoriserat bemanningsföretag med kollektivavtal, försäkringar, friskvård och tjänstepension.

1 mars 2024
Sista ansökan:
9 juni 2024
Backendutvecklare

Företaget Lumit är ett av Hallands snabbast växande tech-startups. Med Lumit vill vi digitalisera hur restauranger tar emot och hanterar beställningar. Lumit är en tjänst som möjliggör för restaurangens kunder att beställa mat direkt från restaurangens egen hemsida. Vi tycker att digital beställning av mat ska ske med schyssta villkor för alla inblandade och ge en bra upplevelse för kunderna. Vår affärsidé bygger på långsiktiga relationer med restaurangerna där vi ökar lönsamheten för både de och oss. Samtidigt som konsumenten som beställer maten ska få den bästa upplevelsen på marknaden. Allt detta samtidigt som vi medarbetare trivs, har roligt och utvecklas tillsammans. 2020 etablerade vi Lumit på den halländska marknaden. 2021 blev vi den största aktören i Halland inom vårt segment och nu 2024 används tjänsten av restauranger runtom i hela Sverige. Bolaget växer kraftigt med en omsättning som dubblades från 25 miljoner 2022 till 50 miljoner 2023. Och nu vill vi hitta dig som vill vara med för att ta Lumit till nya höjder. Se mer om tjänsten och videoklipp från vårt kontor: https://lumit.app/se/backend-utvecklare/ Arbetsuppgifter Du blir en oerhört viktig kugge i vårt lilla och tajta utvecklingsteam. Där du är med och sköter vår backend-utveckling, samt driften i molnet av Lumit, framtidens beställningssystem för restauranger. Ditt huvudsakliga uppdrag kommer bestå av att utveckla nya funktioner, buggtesta och drifta de molnlösningar som Lumit består av. Arbetet kommer ske i nära samarbete med vår frontend-utvecklare. Du kommer arbetsledas vecka för vecka av vår VD som utvecklat stora delar av Lumits nuvarande kod, men det dagliga arbetet kommer ske med mycket frihet under eget ansvar. Tillsammans med VD kommer du även vara arkitekt över våra serverlösa lösningar hos AWS och ansvara för att driften av dessa sker stabilt och säkert. Som tack för din insats erbjuder vi en modern arbetsplats med olika förmåner likt hemarbete på fredagar, nyrenoverade lokaler, vidareutbildningar, fri frukt, tjänstepension och en av stans bästa utsikter från din arbetsplats. En gång varje halvår håller vi även Lumitdagen där vi presenterar stora nyheter internt, anordnar tävlingar och övriga aktiviteter. Din Profil Vi tror att du har flera års erfarenhet som programmerare och gillar tanken på att vara en av de ledande förmågorna på en tech-startup som växer snabbt. Du är en rutinerad och självgående backend-utvecklare som gillar att utmanas i att hitta nya kreativa lösningar och agera arkitekt i molnet. Vi tror att drivkraft och passion gör att man snabbt kan lära sig nya programmeringsspråk, frameworks och arbetsmetoder. Det viktiga är personen, inte språken man råkar kunna just nu. Men vi tror att du redan har erfarenhet av en eller flera av följande: Javascript || Typescript Node.js Utveckla molnbaserade tjänster Bygga API:er AWS MySQL || DynamoDB Pipelines || CDK HTML / CSS Vue React Native Android appar Git IT-säkerhet i molnet Inget av ovan är krav och vi kommer försöka forma rollen utifrån dina kunskaper och förmågor. Men vi förutsätter att du snabbt kan ta till dig nya teknologier och ramverk. Du pratar svenska eller engelska och kommenterar din kod obehindrat på engelska. Se bilder och videoklipp om oss, tjänsten Lumit och vårt kontor: https://lumit.app/se/backend-utvecklare Ansökan Heltid, tillsvidareanställning. Flexibelt startdatum. Löpande antagning under våren 2024. Arbetsplats: Vårt huvudkontor på Trade center i Halmstad. Du skickar din ansökan till [email protected] Märk ansökan med ”Backend”.

29 februari 2024
Sista ansökan:
25 augusti 2024
Kontorstädare visstidsanställning- Halmstad

Serviceföretaget PIMA AB levererar auktoriserad- och ISO-certifierad lokalvård och mjuka FM-tjänster till verksamheter i Sverige. Bland företagets kunder finns många välkända och marknadsledande varumärken, offentlig verksamhet samt lokala företag. Verksamheten präglas av hög kompetens och innovationskraft med hållbarhet i fokus. Bolaget med dotterbolag sysselsätter idag kring 400 medarbetare. Beskrivning Bor du i Halmstad eller kan tänka dig att arbeta där? Har du tidigare erfarenhet av lokalvård och är självständig? Skulle dina bekanta beskriva dig som en lojal person? Vill du arbeta på deltid ett par veckor nu i sommar? Då kan du vara den vi söker! Vi på Pima söker en person som vill arbeta med oss och stärka upp hos vår kund i centrala Halmstad då deras personal går på sommarledighet under v. 29-31. För att arbeta hos oss är det viktigt att du har sinne för detaljer, är självgående och brinner för kvalitet. Vi värderar positiv attityd och god service! Arbetsuppgifter Arbetet innefattar kontorsstädning hos vår kund där vi sköter lokalvården på kontoret samt allmänna ytor. Arbetsuppgifterna innebär bland annat städning av allmänna utrymmen, moppa/damma golv, städning av toaletter etcetera. Kvalifikationer Vi ser gärna att du: * Talar svenska för att kunna kommunicera med kunden samt läsa instruktioner * Har dator/telefonvana för att kunna läsa digitala scheman och instruktioner * Tidigare erfarenhet av kontorsstädning eller lokalvård * Kan arbeta självständigt * Är lojal Meriterande * B-körkort samt tillgång till bil Stämmer detta in på dig? Inkom med din ansökan snarast då intervjuer och rekrytering sker löpande! Villkor * Visstidsanställning vecka 29-31, deltid på 75% * Arbetstid vardagar klockan 06:30-12:30 alternativt klockan 07:00-13:00 * Vid anställning får du tillgång till vår egna utbildningsportal * Avtalsenliga löner

29 februari 2024
Sista ansökan:
5 juni 2024
Sommarvikarier i Halmstad, personliga assistenter.

Vilka är vi som arbetsgivare - Livsanda Care AB? Vi ingår i Hedera Assistans - en trygg, väletablerad och professionell aktör inom personlig assistans med hjärtat på rätt ställe. Vi söker nu vikarier inför sommaren 2024 i Halmstad. Du kommer att arbeta som personlig assistent och din arbetsplats är där kunden befinner sig. Arbetet varierar i arbetsuppgifter utifrån kundens behov, beroende på vem du arbetar hos. Det kan vara allt från vardagssysslor till att åka på utflykter, resor eller olika aktiviteter. Allt är möjligt med dina hjälpande händer! Omfattning på tjänsterna varier och pass är förlagda till dag, kväll, natt och helg. Hos flera av från kunder finns möjlighet till att vara timvikarie redan nu. Tidigare år har flertalet av våra semestervikarier som varit intresserade blivit erbjudna tjänster även efter sommaren. Som personlig assistent gör du en skillnad i en annan människas liv, det är stort! Meriterande kunskaper och erfarenheter: - Pågående eller avslutad utbildning inom omvårdnad, barn- och fritid, eller som sjuksköterska. - Erfarenhet av att jobba inom vård och omsorg. - Specifika erfarenheter av arbete med barn, personer inom autismspektrat eller personer med förvärvade hjärnskador, stroke, ALS eller demens. Intresserad? Urval sker löpande och utvalda kandidater kommer kallas till intervju. Välkommen med din ansökan redan idag!

28 februari 2024
Sista ansökan:
30 juni 2024
Extrajobb inom industri, lager & produktion

Vad vi erbjuder Som uthyrd konsult via oss på Today Consulting får du en marknadsmässig lön och anslutning till vårt kollektivavtal. Vi kommer att ställa höga krav på dig som konsult och förväntar oss att du också ställer höga krav på oss som arbetsgivare. Det är en självklarhet för oss att du känner dig trygg och att du ska trivas i din anställning. Är du en positiv person med vana från lager, logistik, verkstad, industri eller hantverk? Då har vi på Today Consulting uppdraget för dig. Vi söker nu flera medarbetare till våra kunder i Falkenberg & Halmstad, där arbetsplatserna präglas av stark gemenskap och god stämning. Har du vana som maskinoperatör, truckförare, metallarbete, hantverk eller liknande? Hör av dig! För att passa in i rollen som konsult är du en person som bidrar med en positiv energi, är ansvarstagande och har en god samarbetsförmåga. Du är både effektiv och kvalitetsmedveten. Arbetsplats, arbetstid, och uppdragens placering kan komma att variera. Du bör kunna jobba 2-3 vardagar/vecka och ha god fysik. Vi vill att du: - Talar och förstår det svenska språket obehindrat. - Har en annan sysselsättning på minst 50% (motsvarande 20 timmar/vecka). Det kan vara att du exempelvis studerar, har ett annat deltidsjobb, driver eget eller är pensionerad. Vi ser gärna att du bifogar intyget redan vid ansökan. Om oss Ta chansen att arbeta som konsult för Today Consulting AB - med lång erfarenhet inom rekryterings- och bemanningsbranschen vet vi hur viktigt det är att ha rätt person på rätt plats, vid rätt tillfälle. Vi är snabba. Vi är effektiva. Och vi jobbar med hjärtat. Så du kan vara lugn, och lita på att vi förbereder din morgondag på bästa möjliga sätt. Redan idag. Today Consulting Syd AB är ett auktoriserat rekryterings- och bemanningsföretag samt ISO-Certifierat Vårt team förstärks av lång erfarenhet från branschen och vet hur viktigt det är med en stark lokal förankring. Vi ställer höga krav på oss som er kompetensförsörjare och grunderna är att ni ska känna att våra samarbeten byggs av förtroende, långsiktighet och engagemang! -Det ska kännas enkelt och tryggt att jobba med oss! Om du vill veta mer? Du får gärna kontakta mig om du har frågor om tjänsten eller har frågor om hur processen ser ut i sin helhet. Vid frågor, kontakta Dennis Berg på 073 860 91 92 eller [email protected] Vi ser fram emot att höra från dig!

26 februari 2024
Sista ansökan:
14 augusti 2024
Familjehem/jourhem sökes

Nu söker vi jour- och familjehem i hela Sverige! Trygga barn är en familje- och jourhemsverksamhet som tar emot placeringar av barn utsatta för olika typer av våld, allt från anknytningstrauma till akuta skyddsbehov. Barnen som placeras hos oss är i behov av att komma till en trygg och kärleksfull familj som står kvar vid barnets sida oavsett vad. Barnen som placeras hos oss kan uttrycka trauma och psykisk ohälsa på olika sätt, allt från självdestruktivt beteende, traumadiagnoser, otrygg anknytning och panikångest. Trygga Barn är den första familjehemsverksamheten i Sverige där alla barn som placeras hos oss får ett barnombud. Ett barnombud har sekretess mot familjehemmet för att tillgodose barnet god familjehemsvård och förhindra missförhållanden. Vi är också den första verksamheten i landet som har specialistkunskap om narcissistiskt våld och känslomässigt våld. I vår verksamhet utbildas alla familjehem utifrån certifierade utbildningar om olika typer av våld, barns känsloreaktioner vid våld, traumadiagnoser, psykosocialproblematik, barnkonventionen och mycket mer! Hos oss får alla familj kontinuerliga utbildningar, handledning samt avlastning i form av kontaktperson. Om uppdraget Nu söker vi engagerade människor som är villiga att öppna upp sitt hem för barn och vuxna i behov av ett kärleksfullt och tryggt hem för att tillgodose en gynnsam utveckling för den placerade.  Vi arbetar utifrån mod, engagemang, självbestämmande, trygghet och kontinuitet. Vi är nu i behov av att rekrytera familjer som önskar att vara en del av en förändring för ett bättre Sverige för landets alla barn.   Du som sökande behöver inte ha tidigare erfarenhet av uppdraget utan kommer handledas och utbildas av socionomen och verksamhetschefen Rebecca Lysholm som har flera års erfarenhet av våld i nära relationer Oavsett om du vill bli jourhem eller familjehem så garanterar Trygga Barn dig att du kommer erhålla ny kunskap och möjlighet till självutveckling.  Vi tar emot alla typer av familjekonstellationer, både kärnfamiljer, ensamstående, stjärnfamiljer, samkönade par och familjer som redan har barn eller inte har haft barn! Vi har som krav att barnet kan få ett eget sovrum oavsett om ni vill ta emot ett spädbarn. För oss är barns integritet viktigt. Om det krävs att du ska vara tjänsteledig så kommer vi kompensera dig för inkomstbortfallet. Alla sökande familjehem genomgår en familjehemsutredning för bedömning av lämplighet. Om det framkommer utvecklingsområden ska sökande tillsammans med verksamhetschef skapa en planering för att utbildas och få stöd inom dessa områden.  Familjehem  Ett familjehem är ett hem som ett barn kan bo hos under en kortare tid eller resten av uppväxten. Ett familjehem är en familj som kan erbjuda en stabil och trygg tillvaro för det placerade barnet. Vi värdesätter mångfald och samtliga familjekonstellationer och åldrar (minst 18 år gammal) kan bli familjehem i vår verksamhet. Familjehemmet har friheten att bestämma vilken målgrupp familjehemmet önskar att ta emot samt komplexiteten på ärendet. Har du ingen tidigare erfarenhet av uppdraget får du möjlighet att successivt samla erfarenhet.   Att vara familjehem innebär utmaningar och där av värdesätter vi kontinuerlig handledning och tillgång till stöd från verksamhetschef alla tider på dygnet. Dina personliga egenskaper bör vara att du är kärleksfull och har tillgång till dina känslor, motivation att utvecklas, självmedveten, prestigelös samt en trygg vuxen.   En av de viktigaste uppgifterna för ett familjehem är att samarbeta med verksamhetschef, barnet, ursprungsfamiljen, socialtjänsten och andra viktiga aktörer i barnets liv. Jourhem  Ett jourhem är ett hem som kan ta emot ett barn med kort varsel, oftast akutplaceringar. Det kan exempelvis handla om ett barn som har blivit omedelbart omhändertaget på grund av att socialtjänsten har fått information om att det förekommer fysiskt våld i hemmet.   För att bli jourhem behöver du kunna erbjuda en trygg person som kan vara hemma på heltid, en egen stabil situation, plats i hemmet, ha körkort och inte förekomma i något register.  Vissa jourhem väljer att gå över till att bli familjehem om socialtjänsten bedömer att barnet ska vara familjehemsplacerat under en längre tid.   Alla jour- och familjehem får arvode för uppdraget samt omvårdnadskostnader för det placerade barnet.   För att kunna bli familjehem/jourhem hos oss behöver du inlämna belastningsregister, misstankeregister, socialregister, LOB register samt register från Försäkringskassan och Kronofogden. Vid behov kan familjehemsutredaren begära in andra intyg om det finns behov av det. Familjehemmet ska även kunna tillgodose barnet skolgång och kontakt med vårdinsatser vid behov. Familjehemmet ska erbjuda barnet ett eget rum till det placerade barnet under placeringen.  Vill du veta mera eller har frågor kan du alltid kontakta oss på [email protected] Med vänliga hälsningar Trygga barn Vivant

26 februari 2024
Sista ansökan:
14 augusti 2024
Sommarvikarier till Vardaga Villa Soldalen

Nu söker vi på Vardaga Villa Soldalen sommarvikarier till sommaren 2024. Du får introduktionsutbildning med värdefull kunskap om omvårdnad och service. Inom Vardaga är vi i ständig utveckling. Hos oss kan du växa som person samtidigt som du gör skillnad för andra. Vår kultur genomsyras av våra värderingar - respekt, ansvar, enkelhet och kunskap. Nu söker vi dig som vill ha ett varierande och utvecklande sommarjobb, som rustar dig för framtiden - oavsett var den är. Självklart får du en introduktion som spänner över alla områden - från värdegrund, vår omsorgsfilosofi Den goda dagen, introduktion för hjälpmedel och förflyttning - till måltid, hygien och dokumentationsrutiner. Här är några av höjdpunkterna i vårt erbjudande till dig: Introduktionsutbildning Ledarskapsutbildade chefer och små arbetsgrupper Karriär- och utvecklingsmöjligheter Arbetskläder Kollektivavtal Om rollen Din uppgift är att ge livskvalitet. Du ser varje individ och har en förmåga att förstå vad varje person behöver. Tack vare dig kan den som bor hos oss behålla sitt levnadssätt och sina vanor. Samtidigt utvecklar du värdefull kunskap om omvårdnad, service och åldrande. Som undersköterska/vårdbiträde spelar du en nyckelroll i ett team med sjuksköterska, arbetsterapeut och fysioterapeut som arbetar tätt ihop. Om Villa Soldalen Villa Soldalen är ett äldreboende med 40 platser somatisk vård och 20 platser demensvård. På Villa Soldalen lagar vi mat på varje enhet. Vi bakar tillsammans med de boende som vill. Verksamheten har planerade aktiviteter varje dag. Vi behöver dej som brinner för att arbeta inom vården och som vill tillföra det bästa för de som bor hos oss. Gruppchefer: Du har en chef nära dig som delar av sin tid arbetar i verksamheten. Det kan även vara en karriärmöjlighet för dig som undersköterska. Djur i omsorgen: Här arbetar vi med djur i vården och vi har regelbundna besök av terapidjur. Din erfarenhet och kunskap Vi gissar att du som söker dig till oss: - lockas av ett arbete som är varierat och kräver stor kunskap om vård och omsorg men även en talang för att möta människor i olika situationer. - är en kreativ person som vågar tänka själv och ta ansvar. - trivs med att jobba i team och stötta dina kollegor. Vi ser gärna att du är utbildad undersköterska/vårdbiträde eller har motsvarande erfarenhet av arbete inom äldreomsorgen. Goda kunskaper i det svenska språket i tal och skrift är ett krav, men i övrigt är inte ditt CV det viktigaste. Om du har rätt egenskaper, ger vi dig stöd och möjlighet att växa. Övrigt Lön: Vi tillämpar individuell lönesättning Tillträdesdatum: Enligt överenskommelse. Sista ansökningsdag: 2024-03-25 Registerkontroll: Utdrag ur belastningsregister skall uppvisas vid en eventuell anställning. Har du frågor? Kontakta gärna: Eva Rehn 0760032549 Observera att det inte går att ansöka via E-post. Facklig kontakt: Kommunal, kommunal.se Om du vill veta mer om hur det är att jobba på Vardaga så läs gärna mer och träffa några av våra medarbetare här. Ansökan Välkommen att ansöka via knappen ”Skicka ansökan” nedan. Vänta inte med att ansöka då vi gör urval löpande. Om du blir kallad till en intervju behöver du kunna styrka att du har rätt att arbeta i Sverige, genom att uppvisa att du har medborgarskap inom EU/EES eller ett giltigt arbetstillstånd. På Vardagas drygt 100 boenden runt om i Sverige erbjuder vi en äldreomsorg där varje dag är lika viktig. Hos oss möter du expertis och trygghet på varje äldreboende, korttidsboende, i hemtjänst och dagverksamhet. Vi ska vara kvalitetsledande i allt vi gör och vår vision är att göra världen lite bättre, en människa i taget. Våra medarbetare arbetar med varje individs livskvalitet och trygghet i fokus. Vardaga ingår i företagsgruppen Ambea. www.vardaga.se (http://www.vardaga.se)

23 februari 2024
Sista ansökan:
11 augusti 2024