Produktionsteknisk Konsult
Produktionskonsult Väst AB
Ingenjörer och tekniker inom maskinteknik

Vill du arbeta med produktionsutveckling i Norrland och bidra till en hållbar, effektiv och konkurrenskraftig industri? Är du en nytänkande och strukturerad person som trivs att jobba tvärfunktionella med att lösa problem! Då kan detta vara din nästa möjlighet att bli en del av ett inkluderande team med arbetsglädje, driv och energi! Om rollen: Som konsult hos oss på Prokon arbetar du med att utveckla och effektivisera tillverknings- och logistikprocesser hos våra kunder. Du samarbetar nära med produktionsledning, kvalitetsansvariga, beredare och operatörer inom både underhåll och produktion. Dina insatser bidrar direkt till en hållbar och konkurrenskraftig produktion. Uppdragen varierar i längd och innehåll beroende på kundernas behov. Du kommer till viss del att arbeta på distans, men oftast är du på plats hos kund – vilket kan innebära resor inom regionen eller till andra orter. Tjänsten utgår från området mellan Härnösand och Umeå, och vi söker dig som bor eller kan tänka dig att arbeta i denna del av Norrland. Vi söker dig som har: · Högskoleingenjörsutbildning eller motsvarande kompetens · Erfarenhet av produktionsteknik och processutveckling · God kunskap om Lean och Six Sigma Meriterande kompetens: · Metodstudier (t.ex. SAM, AVIX, PROKON) · Teknisk beredning av nya produkter · CAD-design i 2D/3D · Affärssystem som Movex, Monitor eller SAP · Praktisk erfarenhet av montering, svetsning och/eller målning Som person tror vi att du är: Strukturerad, analytisk och lösningsorienterad Självständig och initiativrik En naturlig ledare som skapar förtroende och engagemang Kommunikativ, inspirerande och en god lagspelare Du har ett genuint intresse för teknikutveckling och trivs i en roll där du får kombinera teknik, problemlösning och ledarskap. Du behöver kunna uttrycka dig väl på svenska, och gärna även på engelska. Övriga krav: · B-körkort och tillgång till bil Möjlighet att resa i tjänsten inom Norrland Ansökan: Vi rekryterar löpande och tjänsten kan tillsättas innan ansökningstiden löper ut. Skicka CV och personligt brev till: 📧 [email protected] Har du frågor? Kontakta gärna Richard Lomming (Avdelningsansvarig Nord) 📞 070-585 00 22 Om Prokon: Prokon är en rikstäckande leverantör av tjänster inom produktionseffektivisering. Genom lång erfarenhet och beprövade arbetsmetoder har vi utvecklat mätverktyg som ger tydlig överblick av produktivitet och möjliggör träffsäkra förbättringsinsatser. Resultatet? Ökad effektivitet och stärkt konkurrenskraft hos våra kunder. Välkommen med din ansökan!

14 dagar sedan
Sista ansökan:
31 juli 2025
Lärare Vuxenutbildningen
Härnösands kommun
Gymnasielärare

Om tjänsten Hos oss på Vuxenutbildningen i Härnösand möter du en verksamhet med bredd, engagemang och stort fokus på individens utveckling. Vi erbjuder svenska för invandrare (sfi), grundläggande och gymnasial vuxenutbildning, samt anpassad utbildning på grundläggande och gymnasial nivå.   Vi söker nu en lärare till vår studiehall! Många av våra elever behöver stöttning i sina studier och det erbjuder vi i vår studiehall. Till vår studiehall kan elever komma för att få handledning, låna dator och studera i en lugn miljö. Vi söker dig som är en skicklig pedagog med bred kompetens och som kan möta eleverna där de är. I vår studiehall möter du dem som studerar olika ämnen på olika nivåer. Eleverna studerar både via externa utbildningsleverantörer och i vår egen regi.   Som person är du flexibel, noggrann och ansvarstagande. Du har ett respektfullt bemötande och god social kompetens. Arbetet planerar och organiserar du på ett självständigt och effektivt sätt där samarbete med andra också utgör en viktig del.  Arbetsuppgifter Du har ett övergripande ansvar för vår studiehall med ett viktigt uppdrag i förhållande till våra elever. Du stöttar och hjälper elever i alla kurser och utbildningar vi erbjuder.   Många av våra elever läser matematik på distans och där finns ett stort behov av stöd. Du har ett särskilt fokus på att stötta dessa elever.   Till hösten kommer vi att erbjuda matematik via våra externa utbildningsleverantörer, men vår målsättning är att kunna erbjuda matematik i egen regi med dig som lärare.  Du ansvarar för uppstartsträffar med distanselever på grundläggande och gymnasial nivå. Du samarbetar med skolans personal, våra externa utbildningsleverantörer och andra verksamheter inom kommunen. I samarbetet med externa utbildningsleverantörer ingår bland annat planering och genomförande av nationella prov.  Kvällstjänstgöring förekommer. Kvalifikationer Lärarlegitimation på grundläggande eller gymnasial nivå, med behörighet att undervisa i matematik på grundläggande (åk 4-9) eller gymnasial nivå  Behörighet att undervisa i flera ämnen  Minst ett års erfarenhet av kommunal vuxenutbildning   Digital kompetens och förmåga att arbeta i flexibla studieformer Meriterande är om du: • har arbetat med lärplattformar och distansutbildning • har kompetens inom naturvetenskapliga ämnen • har tidigare erfarenhet av pedagogisk handledning  • har goda kunskaper om vuxenutbildningens styrande dokument  Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. Övrig information Omfattning: heltid Lön: individuell lönesättning Startdatum: enligt överenskommelse Urval och intervjuer kan komma att ske löpande. Du kan därför bli kontaktad före sista ansökningsdag. För att bli aktuell för anställning krävs det att du vid intervjutillfället: - Visar giltig ID-handling. - Vid behov uppvisar en kopia av ditt betyg/examensbevis. - Har rätt att arbeta i Sverige och kan uppvisa giltigt arbetstillstånd. - Vid behov uppvisar giltigt körkortstillstånd. - Vid behov uppvisar giltig yrkeslegitimation. Vid vissa tillsättningar sker säkerhetsprövning. Om du bli aktuell för en sådan tjänst krävs det att du: - Genomgår och godkänns vid en säkerhetsprövning Du behöver i vissa fall vara svensk medborgare, men får gärna ha utländsk bakgrund. För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen vill vi att du söker tjänsten via denna annons. Vi tar inte emot ansökningar på annat sätt. Om du har skyddad identitet kontakta ansvarig rekryterare.

14 dagar sedan
Sista ansökan:
27 juni 2025
Kökspersonal till Härnösand
Compass Group AB
Kockar och kallskänkor

Tillsvidare, heltid 100 % Tillträde enligt överenskommelse Vem söker vi? Vi söker kockar och köksbiträden både fast och extra vid behov. Både heltid och deltid Nu söker vi passionerad kökspersonal som vill arbeta i ett team där serviceanda och lagarbete står i centrum. Med nyfikenhet och noggrannhet hjälper du både varm- och kall kök med förberedning, tillagning och servering. I tjänsten ingår bland annat egenkontroll, dagliga rutiner i köket och disk samt ibland även arbete i kassan. Om Restaurangen Vi startar upp en ny enhet i Härnösand och söker medarbetare till denna nya enheten Vem är du? • Du är över 18 år • Du tycker om att planera och strukturera ditt arbete så att det blir effektivt • Med din positivitet tar du ansvar för att hålla en hög servicenivå genom hela dagen • God service är viktigt för dig där ett leende och ögonkontakt är en självklarhet • Du ser din betydelse i nöjda gäster, är positiv, stresstålig och har lätt för att samarbeta och kommunicera • Du kan ta egna initiativ och är flexibel i din yrkesroll • Du talar och skriver svenska • Datorvana • Vana med Officepaket • För tjänsten som köksbiträde är tidigare erfarenhet av restaurangkök är ett plus • För tjänsten som kock så krävs det minst 3 års erfarenheten Om Compass Group Vi är en del av Compass Group som är en världsledande leverantör inom mat, dryck och supportservice. Över hela världen har vi över 500 000 kollegor. I Sverige har vi cirka 450 verksamheter runt om i landet, vilket gör att det finns fantastiska utvecklingsmöjligheter hos oss. Vi har förmåner genom kollektivavtal som årlig löneökning, försäkringar och tjänstepension. Compass Group i Sverige omsätter cirka 3 miljarder kronor och drivs under varumärken som Food & Co, Marketplace, Medirest, Amica, Chartwells, Levy Restaurants, UNISON, Eurest och fler. Compass Group Sverige är en del i koncernen Compass Group PLC. Koncernens omsättning uppgår globalt till 250 miljarder SEK (2022). Våra kunder är företag, arenor, universitet, skolor, vård och omsorg med flera. Vi tillhandahåller service såsom mat och dryck, konferens, reception, lokalvård, vaktmästeri med mera. Vill du läsa mer om Compass Group, besök gärna vår hemsida. Varför ska du välja oss? • Vi rekryterar schysst! Vi tror att mångfald, olika erfarenheter och kompetenser gör den bästa stjärnhimlen. • Vi älskar service och vi vill leverera service i världsklass genom att alltid ge det lilla extra. • Vi tror på hållbarhet! Både när det gäller vår planet och våra kollegor. • Vi levererar kvalitet i allt vi gör! Rekrytering på Compass Group Rekryteringen sker löpande så varmt välkommen in med din ansökan idag! Vi tar enbart emot ansökningar via webben, ansökningar som kommer in på annat sätt behandlas inte. För mer information om hur Compass Group AB behandlar dina personuppgifter, klicka här.

15 dagar sedan
Sista ansökan:
11 juli 2025
🌲 Skogsröjare sökes för säsongsarbete 2025 – Västernorrland

🌲 Skogsröjare sökes för säsongsarbete 2025 – Västernorrland Är du redo för ett fysiskt arbete ute i naturen? Vi söker nu skogsröjare för säsongsarbete med start omgående eller inom kort, till flera platser runt om i Västernorrland. Du kommer att arbeta med röjning av ungskog – ett viktigt och uppskattat arbete som bidrar till ett hållbart skogsbruk. Tjänsten passar dig som gillar att jobba utomhus och trivs med ett praktiskt arbete i varierande väderförhållanden. 🔧 Arbetsuppgifter • Röjning av ungskog enligt instruktioner • Arbetet sker självständigt eller i team, beroende på uppdrag 🎓 Meriterande och krav • Röjkort RA/RB • Grönt kort (natur- och skogsbruk) • ADR (farligt gods) • HLR-utbildning • Tidigare erfarenhet inom skogsarbete eller liknande Vi välkomnar även dig som är ny i branschen och vill lära dig mer. Du får stöd och introduktion i början av anställningen. 💰 Anställning & lön • Säsongsarbete under 2025 • Lön enligt kollektivavtal – timlön eller ackordslön beroende på uppdrag • Möjlighet till fortsatt arbete för rätt person 📍 Placering • Flera orter inom Västernorrlands län 📬 Ansökan & kontakt Är du intresserad eller vill veta mer? Skicka din ansökan eller frågor via e-post – vi återkopplar så snart vi kan. 📧 Kontakt: [email protected] 🌿 Välkommen till ett viktigt arbete i den svenska skogen – där både kroppen och viljan får jobba.

15 dagar sedan
Sista ansökan:
25 juli 2025
Biträdande enhetschef inom inköp till Ekonomienheten, SPSM
Specialpedagogiska Skolmyndigheten
Inköps-, logistik- och transportchefer

Vill du vara med och skapa de bästa förutsättningarna för en likvärdig utbildning? Vi på Specialpedagogiska skolmyndigheten, SPSM, arbetar för att alla barn, elever och vuxenstuderande med funktionsnedsättning ska nå målen för sin utbildning. Vi driver egna specialskolor på olika orter i Sverige. Vi erbjuder också stöd till förskolor och skolor i hela landet för att tillsammans skapa lärmiljöer som är utvecklande och tillgängliga. Dessutom fördelar vi statsbidrag och utvecklar läromedel. Tillsammans röjer vi hindren! Vi hoppas att du som söker, med din bakgrund och din kompetens, kan bidra till att öka vår mångfald. Vi arbetar engagerat för att allas lika värde ska bli verklighet. Tillsammans använder vi samarbete och kompetens för att lösa uppdrag. Att utveckla ledarskapet och att öka mångfalden är några saker som just nu finns på vår agenda. Tillsammans bidrar vi till hållbarhet i samhället ekonomiskt, socialt och miljömässigt. Mer om vad vi erbjuder kan du läsa på www.spsm.se/ledigajobb Verksamhetsområde Stöd och styrning arbetar med ett effektivt internt stöd och en god intern styrning och kontroll. Vi utvecklar vår verksamhet för ett hållbart samhälle. Kommunikation, rättsfrågor, processtöd, ekonomi, verksamhetsstyrning, personalfrågor, kompetensförsörjning, IT-frågor, internservice, upphandling och lokalförsörjning finns i verksamhetsområdet. Ekonomienheten är en enhet inom verksamhetsområde Stöd och styrning, med ansvarsområdena verksamhetsstyrning, ekonomistyrning, ekonomiadministration, upphandling och inköpsfrågor. Enheten har sin verksamhet huvudsakligen i Härnösand och Örebro, med enhetschefen i Örebro. Eftersom enhetens medarbetare, liksom de verksamheter vi stödjer, finns spridda på olika orter sker den största delen av arbetet i digitala möten. Ekonomienheten ansvarar för myndighetens inköpsprocesser och är normerande och stödjande för hela myndigheten i frågor som rör upphandling, inköp och leverantörsavtal. Myndigheten har en central inköpsfunktion som hanterar samtliga inköp och upphandlingar. Rollerna inom funktionen har olika ansvar men samarbetar och stödjer varandra för att utföra sitt uppdrag. ARBETSUPPGIFTER I tjänsten som biträdande enhetschef har du personalansvar och arbetsmiljöansvar för ett drygt tiotal medarbetare inom områdena inköp, upphandling och avtal, att leda och fördela arbetet inom dessa områden. Du kommer också själv att ha ett visst operativt ansvar när det gäller de aktuella frågorna. Inköpsorganisationen befinner sig i ett genomgripande och långsiktigt utvecklingsarbete där vi har påbörjat införande av kategoristyrning, vilket innebär att du blir delaktig i den pågående förändringen. Vi har inte alla strategier, arbetssätt, rutiner eller dokument på plats än och du förväntas driva arbetet med att ta fram förslag och bidra till utveckling och etablering av dessa. I ditt arbete ingår exempelvis • Att leda, fördela och utveckla arbetet inom tjänsteområdena inköp, upphandling och avtalsförvaltning • personalansvar för medarbetare inom de aktuella tjänsteområdena • att på operativ nivå driva och delta i arbetet med myndighetens inköp, upphandlingar och avtalshantering • att delta i förekommande arbete inom de aktuella områdena Vi använder oss i dagsläget av systemstödet Mercell Tendsign och ett ärendehanteringssystem och har Unit4 ERP som affärssystem. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som • Har en högskoleutbildning inom ekonomi, juridik eller annat område som arbetsgivaren bedömer lämpligt för uppdraget • har dokumenterad chefserfarenhet. • har minst fem års erfarenhet av självständigt arbete inom upphandling och inköp inom offentlig eller statlig verksamhet. • har goda kunskaper i LOU • uttrycker dig väl i tal eller teckenspråk på svenska och i skrift Det är meriterande om du har • erfarenhet av att driva förändrings- och utvecklingsarbete • erfarenhet av kategoristyrning och strategiskt inköp Personliga egenskaper För att trivas i det här uppdraget behöver du tycka att det är intressant att delta aktivt i ett pågående förändringsarbete. Du behöver också vara strategiskt inriktad och ha ett långsiktigt perspektiv på inköp. • Du är konsekvent, strukturerad och uthållig • Du är drivande och lösningsinriktad • Du har ett intresse av att jobba tillsammans med en grupp mot gemensamma mål Stor hänsyn tas till personlig lämplighet. ÖVRIGT Utdrag från belastningsregistret ska visas upp inför anställning Provanställning på sex månader tillämpas I händelse av samhällskris kan du komma att arbetsledas mellan myndighetens verksamhetsområden utifrån din placeringsort Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss denna gång alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp.

15 dagar sedan
Sista ansökan:
20 juli 2025
Servicetekniker på deltid till Nalco Water!
Academic Work Sweden AB
Motorfordonsmekaniker och fordonsreparatörer

Nu finns chansen att arbeta deltid som servicetekniker på Nalco Water. Detta är ett perfekt för dig som studerar och vill ha ett arbete vid sidan av studierna där du får möjlighet att bidra till en renare, säkrare och sundare värld! Varmt välkommen med din ansökan redan idag då urval sker löpande. OM TJÄNSTEN Nalco Water, ett Ecolab-företag, är globalt ledande inom vatten- och processhanteringslösningar. Företaget arbetar med kunder i många olika branscher för att hjälpa dem att uppnå sina individuella hållbarhets- och verksamhetsmål. Deras lösningar finns på över 100 000 kundanläggningar och använder en kombination av kemikaliekombinationer, digitala innovationer och djupgående expertis för att minimera anläggningarnas vatten- och klimatpåverkan. Nu söker vi för deras räkning en servicetekniker med start i september. Du kommer att introduceras i rollen genom att gå bredvid kollegor och få möjlighet att följa med till fabriker inom massa- och pappersindustrin för att lära dig rutiner och arbetssätt. Du kommer även få ta del av säkerhetsutbildningar för att komma in i rollen på bästa sätt. I rollen som servicetekniker utgår du hemifrån vilket innebär att du inte kommer ha ett fast kontor att utgå ifrån och ditt arbete sker på plats i kundernas fabriker inom massa- och pappersindustrin. För denna tjänst kommer du bland annat arbeta med service hos kunder som Östrand och Mondi Dynäs.. Arbetstiderna är mellan 08-17 måndag till fredag och din restid till och från industrierna kommer vara inom samma tidsram. ARBETSUPPGIFTER Arbetsuppgifter * Följa serviceplan och rapportera enligt överenskommelse * Vara på plats i kundernas fabriker för att byta filter samt fylla på tankar med kemikalier * Kontrollera att Nalcos utrustning fungerar och rapportera avvikelser eller larma om något t.ex. läcker eller inte fungerar som det ska * Enklare laboratoriearbete som t.ex. odlingar och analyser VI SÖKER DIG SOM - Studerar på eftergymnasial nivå på minst 50% samt har åtminstone två terminer kvar av sina studier, alternativt har en annan huvudsaklig sysselsättning på minst 50% - Har B-körkort samt tillgång till egen bil då du kommer utgå hemifrån och resa i tjänst med egen bil (du erbjuds självklart milersättning för detta) - Har goda kunskaper i såväl tal som skrift i både svenska och engelska då båda språken används i tjänsten Det är meriterande om du har - Kunskap kring doseringsutrustning - Kunskap och erfarenhet inom provtagning och mätning av vattensystem - Erfarenhet av att arbeta i processindustri alternativt arbetat med liknande arbetsuppgifter Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper och för att lyckas i rollen ser vi att du är: - Målmedveten - Självgående - Noggrann - Ordningsam - Ansvarstagande För att trivas i rollen behöver du vara bekväm i att arbeta enligt säkerhetsrutiner. Du är praktiskt lagd och trivs med att arbeta självständigt och har inga problem med att rådfråga andra kollegor eller annan personal på plats i produktion/industrin för att komma vidare i arbetet. Du tar också stort eget ansvar för dina arbetsuppgifter och hittar lösningar för att komma vidare oavsett om arbetsuppgiften eller situationen är ny för dig. Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work. Vi tillämpar löpande urval och kommer plocka ner annonsen när tillräckligt många kandidater har nått slutskedet i rekryteringsprocessen. Vid ansökan efterfrågas ett CV. Personligt brev använder vi inte som urvalsmetod och behöver därför inte bifogas. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess. INFORMATION OM FÖRETAGET Här kan du läsa mer om Nalco via deras hemsida.

15 dagar sedan
Sista ansökan:
12 juli 2025
Sommarjobb hos Bankomat!
Academic Work Sweden AB
Kassapersonal m.fl.

Är du noggrann, pålitlig och på jakt efter ett sommarjobb där du får ta ansvar i en säker och tekniskt avancerad miljö? Vi söker nu flera medarbetare för sommarjobb hos Bankomat i Härnösand. Ansök redan idag – urval sker löpande! OM TJÄNSTEN Bankomat befinner sig i en spännande utvecklingsfas och bygger upp ett helt nytt affärsområde inom värdehantering. Du kommer att arbeta på platskontoret i Härnösand och bli en del av ett nyetablerat team i toppmoderna lokaler utrustade med den senaste tekniken. I rollen arbetar du med kontanthantering och uppräkning. Det är ett ansvarsfullt och detaljstyrt arbete där du hanterar kassetter från Bankomats insättnings- och uttagsautomater. Tjänsten är på heltid under sommarmånaderna juli–augusti. Denna process innefattas av en gedigen bakgrundskontroll av dig som person innan en erbjudan om anställning kan ges. Bakgrundskontrollen ställer bland annat krav på att du som kandidat har ordnad ekonomi, ej förekommer i misstankeregister eller har dömts för brott. Frågor kring personlig lämplighet kommer ske redan i ett första samtal. Du blir anställd av Academic Work och arbetar som konsult hos Bankomat. ARBETSUPPGIFTER Arbetsuppgifter * Räkna och sortera kontanter från insättnings- och uttagskassetter * Packa och förbereda kassetter för vidare transport * Utföra enklare underhåll och rengöring av uppräkningsmaskiner * Följa säkerhetsrutiner och rapportera eventuella avvikelser eller risker * Arbeta noggrant och effektivt i ett rutinstyrt flöde * Samarbeta i ett mindre team där man stöttar varandra VI SÖKER DIG SOM - Har en godkänd gymnasieutbildning - Studerar en eftergymnasialutbildning - Har goda kunskaper i svenska, både i tal och skrift - Har grundläggande kunskaper i engelska - Är noggrann, ansvarsfull och har hög integritet - Trivs med att arbeta enligt tydliga säkerhetsrutiner - Är tillgänglig under hela perioden Det är meriterande om du har - B-körkort - Tidigare erfarenhet av kassahantering, uppräkning eller säkerhetsklassat arbete - Studerar en utbildning med relevans för rollen, ex: ekonomi eller administration För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper: - Tillitsfull - Stresstolerant - Ordningsam - Ansvarstagande Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work. Vi tillämpar löpande urval och kommer plocka ner annonsen när tillräckligt många kandidater har nått slutskedet i rekryteringsprocessen. Vid ansökan efterfrågas ett CV. Personligt brev använder vi inte som urvalsmetod och behöver därför inte bifogas. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess. INFORMATION OM FÖRETAGET Läs mer om Bankomat på: www.bankomat.se

15 dagar sedan
Sista ansökan:
11 juli 2025
Intresseanmälan som vikarie till SÄBO, Hemtjänst och Funktionsstöd
Härnösands kommun
Vårdbiträden

Vill du göra skillnad i människors vardag? Härnösands kommun söker nu engagerade vikarierande undersköterskor och omvårdnadspersonal till äldreomsorgen och stödpersonal och assistenter till Funktionsstöd: LSS och socialpsykiatri. Hos oss får du möjligheten att arbeta med meningsfulla och viktiga insatser för människor i behov av stöd. För rätt person finns även chans att fortsätta efter sommaren. Har du ett stort hjärta och drivs av att hjälpa andra – välkommen till en arbetsplats där ditt engagemang gör skillnad varje dag! Denna annons är till för att fånga upp dig som är intresserad av att hoppa in och jobba med kort varsel när behovet uppstår, det kan vara som timvikarie eller på ett längre schema. Det är behovet av personal som avgör. I denna annons kan du skicka in ditt intresse så hör vi av oss om det skulle bli aktuellt. Vi hör av oss om vi ser att du kan matcha med ett behov som uppstår under sommaren. Det kan också innebära att du inte heller hör något ifrån oss. Isåfall har vi just nu inget behov av personal och du är välkommen att söka arbete hos oss igen i framtiden. Arbetsuppgifter - Äldreomsorgen, hemtjänsten eller särskilt boende: Som undersköterska eller omvårdnadspersonal hos oss får du ett omväxlande arbete där du stöttar äldre personer i deras vardag. Du bidrar till att skapa en meningsfull tillvaro utifrån varje individs behov och önskemål. Arbetet innebär att ge omsorg i den äldres hem eller på ett särskilt boende, vilket kan inkludera utförande av hälso- och sjukvårdsuppgifter efter delegering. Dokumentation i vårt journalsystem är en del av dina arbetsuppgifter. Inom hemtjänsten har vi sex geografiskt indelade verksamheter, korttidsenhet samt en nattpatrull där du kan arbeta. När det gäller särskilt boende finns det sju äldreboenden som också kan bli din arbetsplats. Arbetsuppgifter - Funktionsstöd: LSS och socialpsykiatri Som stödpersonal/assistent hos oss kommer du att ge stöd till våra brukare baserat på deras individuella behov, förutsättningar och önskemål. Du kommer att samarbeta med anhöriga och andra vårdgivare och dokumentera i vårt journalsystem. I vissa fall kan arbetet även innefatta enklare hälso- och sjukvårdsinsatser. Våra brukare bor i olika typer av boenden, spridda över Härnösand, i alla åldrar och med olika funktionshinder. De kan bo i gruppbostad, servicebostad eller i egna lägenheter. För den som erbjuds arbete inom Funktionsstöd: LSS och socialpsykiatri krävs ett utdrag från belastningsregistret innan anställningsavtal kan skrivas. Krav: Vad behöver du uppfylla för att gå vidare i rekryteringsprocessen? För att arbeta hos oss behöver du behärska god svenska och ha utbildning motsvarande SFI D (Svenska för invandrare, kurs D). Det är ett krav då arbetet innebär att du har en nära dialog och samarbete med både kollegor, vård- och omsorgstagare, samt för att kunna dokumentera och förstå instruktioner. Du är bekväm med att använda dator och mobiltelefon som arbetsredskap - grundläggande digitala kunskaper är alltså ett krav. Dessutom krävs ett giltigt arbetstillstånd för arbete i Sverige. Meriterande: vad som kan förbättra dina möjligheter att få jobbet. Det är meriterande om du har utbildning eller erfarenhet inom vård, omsorg, psykiatri eller pedagogik. För arbete inom hemtjänsten kan körkort både vara ett krav, men också en värdefull egenskap generellt. Dessutom är kunskaper i teckenspråk särskilt önskvärda i vissa verksamheter. Personliga egenskaper: Vi söker dig som brinner för att arbeta med människor och trivs med att samarbeta med kollegor. Du är engagerad och lyhörd när du möter den enskilde och ser värdet i det jobb du gör. Du är flexibel och behåller lugnet även i stressiga situationer eller när omständigheterna förändras. Eftersom ensamarbete kan förekomma är det också viktigt att du känner dig trygg med att arbeta självständigt. Vid rekrytering lägger vi stor vikt vid både utbildning och erfarenhet, men även personlig lämplighet är en viktig faktor. Redan timvikarie? Ta kontakt med din nuvarande chef för att ha en dialog kring sommaren och hösten.  Övrig information Lön: Individuell lönesättning. Omfattning: Semestervikariat med schema eller extra personal för bemanning vid korttidsfrånvaro. Omfattningen kan variera med tillträde enligt överenskommelse. Semesterperioden sträcker sig från juni till augusti. För att bli erbjuden ett sommarschema är det en förutsättning att du kan arbeta alla arbetspassen som är förlagda på schemat. Vilket kan innebära arbetstider under dag, kväll och helg, i vissa fall förekommer nattarbete. Våra verksamheter finns i hela Härnösands kommun, i både centrum och ytterområden. Tillträde enligt överenskommelse. Rekryteringsprocess Då detta är en intresseanmälan kommer vi inte att hantera ansökningar i den utsträckning som vi vanligtvis brukar göra. Om ett behov uppstår kommer en chef att höra av sig till dig för en eventuell intervju. Det kan också innebära att du inte kommer höra ifrån oss, vilket innebär att vi inte har ett behov just nu av extra personal. Med andra ord innebär det att du inte kommer höra något från oss om vi inte har en plats att fylla.  För att bli aktuell för anställning krävs det att du vid intervjutillfället: - Visar giltig ID-handling. - Vid behov uppvisar en kopia av ditt betyg/examensbevis. - Har rätt att arbeta i Sverige och kan uppvisa giltigt arbetstillstånd. - Vid behov uppvisar giltigt körkortstillstånd. - Vid behov uppvisar giltig yrkeslegitimation. Vid vissa tillsättningar sker säkerhetsprövning. Om du bli aktuell för en sådan tjänst krävs det att du: - Genomgår och godkänns vid en säkerhetsprövning Du behöver i vissa fall vara svensk medborgare, men får gärna ha utländsk bakgrund. För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen vill vi att du söker tjänsten via denna annons. Vi tar inte emot ansökningar på annat sätt. Om du har skyddad identitet kontakta ansvarig rekryterare.

15 dagar sedan
Sista ansökan:
31 augusti 2025
Handläggare Fastighetsinskrivning, Härnösand
Lantmäteriet
Planerare och utredare m.fl.

Lantmäteriet är den myndighet som kartlägger Sverige. Till våra uppgifter hör också att registrera och säkra ägandet av alla fastigheter samt hantera deras gränser. Nu söker vi dig som har ett starkt samhällsengagemang. I Sverige finns 3,4 miljoner registrerade fastigheter. Hos oss kan du bidra till att säkra ägandet av Sveriges fastigheter genom att informationen i fastighetsregistret är riktig. Du kan också bidra med service till våra kunder och lämna ut information på ett rättssäkert sätt. Ditt arbete lägger bland annat grunden till en fungerade kredit-och fastighetsmarknad. ARBETSUPPGIFTER I din vardag som handläggare kommer du hantera ärenden som varierar i omfattning och komplexitet, vissa är enkla och snabba medan andra tar mer tid. Du analyserar och bedömer olika typer av underlag, begär in kompletteringar via telefon, mejl och brev i kontakt med privatpersoner och organisationer. Med stöd av lagar och regler gör du bedömningar och fattar beslut. I ditt arbete ingår muntlig och skriftlig kontakt med privatpersoner, organisationer och andra myndigheter. Tillsammans med teamet planerar du din egen arbetsdag och driver dina ärenden både självständigt och i samverkan med andra. Arbetet är kvalificerat och du lär dig och får nya kunskaper löpande tillsammans med dina kollegor i teamet. KVALIFIKATIONER Vi söker dig med som har minst 3-årig högskoleförberedande gymnasieutbildning. Det är meriterande att du har läst fristående kurser med relevant juridisk inriktning t ex familjerätt eller fastighetsrätt, alternativt har arbetslivserfarenhet som bedöms likvärdig (erfarenhet av handläggning och beslutsfattande inom offentlig verksamhet eller arbetslivserfarenhet från bank- eller mäklarbranschen). Du har även goda kunskaper i svenska språket och kan uttrycka dig väl i både tal och skrift. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper. Vi arbetar i team så det är viktigt att du trivs med att samarbeta med andra. Vi letar därför efter dig som har en god kommunikativ förmåga, är samarbetsorientrad och flexibel. För tjänsten är det också viktigt att du har ett eget driv och förmåga att arbeta efter mål och göra vad som krävs för att uppnå dem på ett strukturerat sätt.  Tjänsten hos oss innebär placering i säkerhetsklass. Säkerhetsprövning med registerkontroll kommer att genomföras innan anställning. ÖVRIGT Lantmäteriet är i ständig utveckling och det är också alla vi som jobbar här, våra medarbetare är vår viktigaste resurs för att lyckas med vårt uppdrag. I medarbetarskapet ingår att vi agerar utifrån den statliga värdegrunden och våra värdeord: service, öppenhet och handlingskraft. Som medarbetare på Lantmäteriet ska du kunna förena arbete med fritid och ha en bra balans i livet. När verksamheten tillåter har du bland annat möjlighet att utföra dina arbetsuppgifter till stor del på annan plats än kontoret. Läs mer om vårt erbjudande på lm.se/jobbahososs För att skicka in din ansökan, klicka på länken i annonsen. Vi arbetar med kompetensbaserad rekrytering och fokuserar på din kompetens för att bedöma dig och andra kandidater objektivt. Utifrån detta begär vi enbart CV och önskar att du inte bifogar något foto eller personligt brev till din ansökan. Du som har skyddade personuppgifter ska inte lägga in din ansökan i vårt rekryteringssystem, istället ber vi dig kontakta rekryterande chef. Vi undanber oss alla erbjudanden om rekryterings- och annonshjälp.

15 dagar sedan
Sista ansökan:
6 juli 2025
Riksarkivet söker en sektionschef till vår platsoberoende verksamhet
Riksarkivet
Övriga chefer inom samhällsservice

Är du utvecklingsinriktad, bra på ärendehandläggning och vill leda ett eget team? Då ska du arbeta hos oss! Riksarkivet förstärker nu ärendehandläggningen med en platsoberoende sektion och söker dig som vill leda den verksamheten. Vi erbjuder ett omväxlande uppdrag och är inne i en utvecklingsfas där vi ser över våra arbetsformer. Som sektionschef blir du en nyckelperson i vår fortsatta utveckling av hur vi lämnar ut handlingar och besvarar förfrågningar.   Placeringsorten är flexibel.   Om uppdraget Tjänsten är placerad vid sektionen för platsoberoende ärendehandläggning. Sektionen bildar en enhet tillsammans med Avdelningen för arkivverksamhets verksamhet i Marieberg och Visby. Enheten leds av en enhetschef. Enhetens cirka 40 medarbetare ger service till dem som begär att få ta del av eller frågar om de handlingar som finns i arkiven. Vi bidrar också till arkivens framtid genom att vårda handlingarna. Sektionen som skapas under hösten 2025 ska svara på frågor med hjälp av handlingar som är digitalt tillgängliga. Inledningsvis ligger fokus på det som rör folkbokföringen före den 1 juli 1991. Sektionen beräknas ha cirka åtta årsarbetskrafter med medarbetare som arbetar minst 60 procent på sektionen och ägnar resterande tid åt verksamheten på den ort där de har sin fysiska arbetsplats. Som sektionschef leder, planerar och utvecklar du arbetet tillsammans med medarbetarna. Du ansvarar också för att följa upp verksamheten och har personalansvar och arbetsmiljöansvar för sektionens medarbetare. Inledningsvis är din främsta uppgift att bygga upp den nya sektionen och ta fram fungerande arbetsformer. Du ingår i enhetens ledningsgrupp och din sektion kommer att samverka med avdelningens övriga sektioner och med alla som bidrar till ärendehandläggningen. I dina uppgifter ingår därför att etablera och upprätthålla goda kontakter inom och utom myndigheten. Eftersom medarbetarna rekryteras internt kommer du att ha medarbetare på de flesta av våra verksamhetsorter. Det innebär resor i tjänsten och att du leder medarbetare på distans. Du ska ha: • En akademisk examen med inriktning mot arkiv- och informationsvetenskap, statsvetenskap, förvaltningsrätt, historia eller annat ämne som bedöms lämpligt. • Goda ledaregenskaper, vilja att leda och ta rollen som ledare på stort allvar. • Intresse för att bygga upp och utveckla nya arbetssätt samt erfarenhet av att utveckla och förändra en verksamhet. • Aktuell och flerårig erfarenhet av att bemöta allmänheten och handlägga ärenden självständigt i den offentliga förvaltningen. Du ska också ha prövat frågor om utlämnande enligt gällande lagstiftning. • God förmåga att arbeta och kommunicera digitalt. Det är meriterande om du har: • Erfarenhet av Riksarkivets ärendehandläggning. • Väl vitsordad erfarenhet som ledare eller chef. Dina arbetsuppgifter varierar och vår verksamhet utvecklas. Du trivs därför med att arbeta i förändring. Du är en god arbetsgivarrepresentant som tar ansvar för verksamheten utifrån ett helhetsperspektiv och som drivs av att motivera, engagera och utveckla andra. Du har god förmåga att organisera arbetet och leda en grupp. Du ser lösningar och kan växla mellan det strategiska och det operativa perspektivet. Du är flexibel och har lätt för att samarbeta och skapa goda relationer. Vidare är du en lyhörd kommunikatör som anpassar ditt sätt att kommunicera till mottagaren. För att bli aktuell för anställning ska du motsvara högt ställda krav på omdöme och lämplighet. Det innebär att du står upp för de demokratiska värderingar och den statliga värdegrund som styr Riksarkivets verksamhet. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper.   Om Riksarkivet Riksarkivets viktigaste fråga är att säkra att information förblir autentisk, tillgänglig och användbar idag och för framtida generationer. Den snabba teknikutvecklingen och digitaliseringen har skapat nya förutsättningar för samhällets informationshantering. I vår roll som nationalarkiv befinner vi oss därför i stark utveckling för att kunna säkra långsiktig informationshantering och digital förvaltning. Vårt uppdrag är att säkerställa samhällets arkivinformation och göra den möjlig att använda över tid. Tillgång till kulturarv och autentisk information som kan användas i forskning, rättsskipning och för allmänhetens insyn är grundläggande i vårt demokratiska samhälle. Du kan läsa mer om oss och våra uppdrag på riksarkivet.se.   Anställningsvillkor Anställningsform: Tillsvidareanställning Tjänstgöringsgrad: Heltid Arbetsplats: Platsoberoende med placering vid någon av Riksarkivets verksamhetsorter. Riksarkivet tillämpar individuell lönesättning. Provanställning på 6 månader kan komma att tillämpas.  Tillträde: Enligt överenskommelse Ansök senast: 2025-06-30 Du måste vara svensk medborgare eftersom tjänsten är placerad i säkerhetsklass. Vi kommer därför att göra en säkerhetsprövning med registerkontroll enligt säkerhetsskyddslagen (2018:585).

16 dagar sedan
Sista ansökan:
30 juni 2025