Alma Assistans är det engagerade företaget som i samarbete med kunden skapar den personliga assistansen. Vi jobbar nära kunden och vet att goda relationer är nyckeln till en väl fungerande assistans. Vi är verksamma i hela Sverige med huvudkontor i Uppsala och lokala kontor i Gävle, Stockholm, Göteborg, Helsingborg, Jönköping och Växjö. Vi söker personlig assistent åt en kille på 12 år med Downs syndrom. Han bor tillsammans med mamma, pappa och sina tre yngre systrar. i Landvetter. Du som söker är över 18 år, barnglad och tycker om att vistas utomhus. Vi ser gärna att du har körkort, men är inget krav. Är ansvarsfull, empatisk och trygg i dig själv. Familjen bor granne med skog och natur och där tillbringar de mycket av sin lediga tid. Passen är förlagda varannan helg både lördag och söndag 10:00-20:00, vardagar kl. 17-20 (Med viss förändring under sommarlov och semester) Du ska kunna arbeta självständigt men också i samverkan med familjen. Ett plus är om du som söker har tidigare erfarenhet av personlig assistans, det viktigaste dock är att personkemin stämmer. Kan du eller har du erfarenhet av tecken som stöd eller bildstöd är detta ett plus. Vi kommer kräva in belastningsregister från Polisen (Lss, arbete med barn), samt personbevis för arbete från Skatteverket. Välkommen med din ansökan.
Din arbetsplats Enheten för Familjestöd och familjehem är en av tre enheter inom verksamhet Barn och familj vid sektorn för socialtjänst i Härryda kommun. På enheten arbetar sju familjebehandlare, en ungdomsbehandlare, fem barnsekreterare och fem familjehemssekreterare samt arbetsledning. Vårt uppdrag är att ge barn och familjer som är i behov av biståndsbedömda insatser från socialtjänsten, bästa möjliga stöd och hjälp. Familjebehandlare och familjehemssekreterare har tidigare delat på en arbetsledare. Nu kommer vi att utöka med ytterligare en arbetsledare och vi söker därför dig som vill vara samordnare för vår familjebehandlargrupp. Som samordnare kommer du vara en del av 1:e-socialsekreterargruppen och ha liknande arbetsuppgifter, men utan myndighetsbeslut. Verksamhet Barn och familj i Härryda har en uttalad inriktning; Hemma först. Det innebär att vi med hjälp av ett systemiskt, flexibelt och processinriktat arbetssätt vill göra allt vi kan för att hjälpa barn i deras hemmiljö. Detta gör vi i samarbete med familjen, familjens nätverk och andra för barnet viktiga funktioner. Familjebehandlarna har en viktig roll i detta arbete där vi ser relationsskapande som en avgörande grund. Ditt uppdrag I ditt uppdrag kommer du att stötta familjebehandlarna i deras arbete och vara en viktig del i att åstadkomma en positiv förändring för de barn och familjer vi möter. Du ska leda och fördela familjebehandlarnas dagliga arbete och därmed vara ett nära stöd i deras olika processer och behandlingsarbete. Du ska ha ett stort fokus på kvalitet och metodutveckling. Du ska ha en hög förmåga att ta in olika perspektiv och förstå innebörden av att samverka och samarbeta med såväl interna som externa kollegor. Du har en betydelsefull roll i att delta i samverkansmöten och hjälpa till att hitta lösningar som är till våra barns och familjers bästa. Du kommer ha ett övergripande ansvar för familjebehandlarnas arbete och deras processer och därmed också ha till uppgift att ta fram sätt att utvärdera arbetet och att utveckla det. I ditt uppdrag ingår att omvärldsbevaka och hitta strukturer och arbetssätt för att göra de anpassningar som behöver göras, t ex utifrån nya socialtjänstlagen. Det här krävs för tjänsten Krav för att vara aktuell för tjänsten är minst 2årig eftergymnasial utbildning tex. socialpedagog eller annan beteendevetenskaplig utbildning. Det är även ett krav att du har mångårig erfarenhet av arbete inom socialtjänsten, familjebehandling och ett systemiskt förhållningssätt. Du ska ha god kunskap om myndighetsutövning och om socialtjänstens olika processer. Du behöver ha för rollen adekvata utbildningar såsom exempelvis anknytningsteori, VINR och TMO. Det är meriterande om du är utbildad i Signs of Safety, VI ser gärna att du har erfarenhet som arbetsledare. Vi vill att du ska vara strukturerad, driven och processinriktad, men också snäll, omtänksam och trygg i dig själv. Du ska ha kunskap om grupprocesser, vara lyhörd, inlyssnande och tydlig. Eftersom det är din roll att ha en övergripande överblick på familjebehandlarnas arbete och processer behöver du även ha en god strategisk och pedagogisk förmåga. Vi vill att du ska vara positiv, lösningsfokuserad och se möjligheter i svårigheter. Precis som vi vill vi att du tycker jobbet är kul och utvecklande. Varmt välkommen med din ansökan. Kortintervjuer på teams kommer att äga rum under vecka 28 och längre intervjuer på plats under vecka 29. För att erhålla anställning ska utdrag ur Polisens belastningsregister uppvisas. Vad vi erbjuder dig Vi vill att du som medarbetare ska trivas hos oss och ha en god arbetsmiljö. Vi litar på din förmåga och kompetens och vi uppmuntrar och tar tillvara nya idéer. Du kommer ha gott om stöd både av närmsta chef och av dina 1:e-kollegor, men också genom regelbunden processhandledning. Det finns goda möjligheter till professionell utveckling. Vi har ett bra och nära samarbete mellan våra enheter samt med andra viktiga samarbetspartners inom kommunen, som t ex med skolan. Medarbetarna på enhet uttrycker en hög grad av trivsel, tycker om och månar om varandra och har roligt ihop. Vi har givande och konstruktiva diskussioner och vill att alla ska komma till tals och känna sig lyssnade på. Läs mer på vår hemsida om vad vi erbjuder dig. (https://www.harryda.se/arbete/arbetaiharrydakommun/detharerbjudervidig.4.4bd770a51817ff14fcd13400.html) Om Härryda kommun Härryda är en kommun som vågar! Här siktar vi mot att ha Sveriges bästa skolor och näringslivsklimat, omsorg av högsta kvalitet och attraktivt samhällsbyggande. Tillsammans är vi 3 000 medarbetare som gör mötet med Härryda kommun enkelt. Med mod, nytänkande och handlingskraft inspirerar vi varandra och levererar service med kompetens och kvalitet. Härryda kommun har de fyra senaste åren placerat sig i topp i Dagens Samhälles årliga ranking av Årets superkommun. Vi söker dig som är engagerad, öppen för olika perspektiv och vill skapa lösningar som håller för kommande generationer. Du hittar oss mellan Göteborg och Borås med Landvetter flygplats mitt i kommunen. Tillsammans åstadkommer vi mer! Övrig information Ordinarie chef är på semester under vecka 26 & 27. För frågor under den tiden kontakta enhetschef för utredning och skydd, Pernilla Johansson (tidigare 1:e socialsekreterare för familjebehandlarna) alternativt 1:e socialsekreterare Elin Björk (för barnsekreterarna). Vi vill upplysa om att din ansökan är en allmän handling enligt offentlighetsprincipen. Om du som sökande har skyddade personuppgifter så skickar du din ansökan i pappersform till: Härryda kommun, Personalfunktionen, Sofia Götberg, 435 80 Mölnlycke. Din ansökan kommer att hanteras enligt kommunens rutin för hantering av skyddade personuppgifter vid rekrytering och anställning. Ange annonsens referensnummer i din ansökan så vi vet vilken tjänst du söker.I första hand ser vi att du söker tjänsten via vårt rekryteringssystem. Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.
🩺 Erfaren sjuksköterska inom primärvård? Vi söker dig! Har du gedigen erfarenhet från primärvården och söker nya, flexibla utmaningar? Då vill vi gärna komma i kontakt med dig! Vi på Health Connect 365 söker just nu legitimerade sjuksköterskor med god vana inom primärvård/vårdcentral. 🔹 Vi söker dig som: Är legitimerad sjuksköterska Har minst 1–2 års erfarenhet av primärvård Är trygg i din yrkesroll och van att arbeta självständigt Har god samarbetsförmåga och ett professionellt bemötande ------------------------------------ KVALIFIKATIONER Leg. sjuksköterska med primärvårdsvana Om oss Health Connect är ett bemanningsföretag med säte i Göteborg. Vi erbjuder en stor bredd av uppdrag över hela landet. När du arbetar genom Health Connect kan du förvänta dig: Konkurrenskraftig lön ISO-certfierade Resor och boende ( i de fall du önskar arbeta på annan ort är vi behjälpliga med att ordna resa och boende) Tjänstepension enligt ITP, Försäkringar Hög servicenivå av erfarna konsultchefer Konsultträffar
Vi söker en kock som främst arbetar dagtid. Du älskar matlagning och bakning från grunden! Brinner du för att skapa mat med hjärta – där varje lunch, varje kaka och varje detalj känns genomtänkt och gjort med omsorg? Hos oss får du arbeta i en varm och personlig miljö där du ansvarar för helheten i kök och matsal under dagtid. Landvetter Airport Hotel är ett 4-stjärnigt familjeägt hotell med 184 trivsamma rum, 10 konferenslokaler, gym och relax. I vår uppskattade restaurang upplever gästerna en hemtrevlig atmosfär med god mat och utmärkt service. På Landvetter Airport Hotel är vårt mål att överträffa gästens förväntningar. Vi har stort fokus på kvalité och följer veckovis upp vad våra gäster tycker, detta för att kontinuerligt utveckla och förbättra vårt utbud och service. Siktet är inställt på att bli Sveriges allra bästa flygplatshotell. Vad vi erbjuder: En varierad och självständig roll där du är en nyckelperson i den dagliga driften. Dina dagar kan innehålla: Vällagade luncher som förgyller upplevelsen för våra gäster Servering och kontakt med gästerna – du är ansiktet utåt dagtid Fikabröd och bakverk till både hotellgäster och kollegor Ansvar för personalmat som är näringsrik och god Förberedelser av konferensprodukter Fredagsfika som blir veckans höjdpunkt Stöttning av frukostteamet i prepp och logistik Planering, beställningar och inventering vid behov Vem vi tror att du är: Du kan laga mat och har känsla för smaker och presentation Bakning är något du tycker om och gärna utvecklar Du är självgående, strukturerad och tar ansvar för helheten Du tycker om att ge god service och skapa en trivsam upplevelse Du är lösningsorienterad och ser vad som behöver göras Du trivs i en roll där du har både ansvar och frihet Hos oss får du: En trygg arbetsplats där kvalitet och omtanke står i fokus En social och uppskattad roll där du möter både gäster och kollegor Stöd från ett team som samarbetar och ställer upp för varandra Förmåner: Arbetsskor Förmånliga priser på hotellrum och restaurang på hotellet Fri parkering Friskvårdsbidrag Krav: Körkort B Känner du igen dig? Då ser vi fram emot att höra från dig! Skicka in ditt CV och personliga brev till [email protected] märk ansökan med "Kock dagtid”. Varmt välkommen med din ansökan! Manuel ”Manolo” Bartrina F&B Manager
Arbetsbeskrivning Är du en driven ledare med exceptionell organisationsförmåga och en passion för att skapa struktur och effektivitet i en dynamisk arbetsmiljö? Då är detta din chans att kliva in i en spännande och mångfacetterad roll som Manager Business Support & Executive Administration hos vår kund Emerson. I denna nyckelposition kombineras strategiskt ledarskap med avancerat chefsstöd. Du ansvarar både för att leda ett högpresterande Business Support-team och att fungera som en betrodd och professionell partner till vår ledningsgrupp. Rollen kräver integritet, flexibilitet och ett öga för detaljer – du kommer att spela en avgörande roll i vår organisations dagliga framgång. Ansvarsområden I denna kombinerade roll ansvarar du för två huvudområden: att leda och utveckla vårt Business Support-team, och att ge kvalificerat administrativt stöd till ledningsgruppen. Du är den person som ser till att det dagliga arbetet flyter, att möten, resor och kommunikation sker smidigt – och att hela stödfunktionen håller hög kvalitet och effektivitet. Du planerar, prioriterar och koordinerar – men du förbättrar också. Du driver utvecklingsinitiativ, effektiviserar processer och ser till att rätt verktyg och rutiner finns på plats. Samtidigt fungerar du som ett viktigt bollplank till ledningen, med uppgifter som kräver förtroende, diskretion och stor flexibilitet. Kvalifikationer Vi söker dig som har flera års erfarenhet från en liknande roll – gärna med personalansvar – och som är van att navigera i en komplex och snabbrörlig miljö. Du har mycket god kommunikationsförmåga på både svenska och engelska, en naturlig känsla för service och ett starkt inre driv. Du är den som alltid ligger steget före, som håller ihop trådarna och får saker att hända – både i det lilla och i det stora. Om företaget Randstad På Randstad vet vi att alla människor har en plats på arbetsmarknaden. Med verksamhet över hela landet och inom alla kompetensområden hjälper vi människor att hitta ett jobb som känns bra, och där de får möjlighet att växa, utvecklas och uppnå sin fulla potential. Med närmare 600 000 anställda i 38 länder är Randstad världsledande inom HR-tjänster, med målsättningen att bli världens främsta och mest uppskattade partner på arbetsmarknaden. Genom att kombinera vår passion för människor med kraften i dagens teknologi hjälper vi människor och företag att uppnå deras fulla potential. Vi kallar det Human Forward.
Du som anställd är vårt företags viktigaste resurs! OM TJÄNSTEN Du erbjuds ett roligt och varierande arbete både vad det gäller arbetsuppgifter och arbetstempo, ingen dag är den andra lik! Arbetet innebär att du jobbar som personlig assistent till en hos en aktiv kille i 35-årsåldern, med en fysisk funktionsvariation som bor med sin familj med småbarn och hund i hemmet. Arbetet kan innefatta allt från omvårdnad, intimhygien, förflyttningar, matlagning, hushållssysslor, hjälp vid fritidsaktiviteter, m.m. Du hjälper till att utföra vardagsbestyr tillsammans med den enskilde, såsom att laga mat, städa och tvätta, promenera, aktiviteter med sonen och andra fritidsaktiviteter, m.m. Du måste också kunna anpassa dig efter den enskildes eget tempo som varierar från dag till dag. Din arbetsplats är i brukarens hem eller där brukaren vid varje tillfälle befinner sig. Du får arbeta på ett löpande schema där arbetstiderna är förlagda både dag- och kvällstid, måndag-söndag på löpande schema. Vi ser gärna att du även kan arbeta med kort framförhållning vid behov, p.g.a sjukdom o dyl. Då du kommer ingå i ett team av personliga assistenter utvalda av och för just din brukare är det därför viktigt med god arbetsmoral där alla ställer upp för varandra och kan arbeta med kort framförhållning vid behov, p.g.a sjukdom o dyl. VEM SÖKER VI? Vi söker dig som vill jobba ca 50% plus extra vid behov. Vi ser gärna att du som söker tjänsten har ett flexibelt och självständigt arbetssätt och lätt kan anpassa dig till nya situationer. Du måste kunna ta ansvar då du arbetar utifrån den enskildes behov. Du ska ha god kompetens i dokumentation samt ha ett professionellt förhållningssätt. Du som söker har ett genuint intresse och känsla för omsorg om människor. Övriga egenskaper hos dig som är bra i jobbet är ett gott humör, lugn, tålamod, och att du är ansvarstagande. Du ska kunna tala flytande svenska då detta är ett jobb där bra kommunikation är väldigt viktigt. Det är en stor merit ifall du har erfarenhet av arbete inom personlig assistans. Körkort är en merit. Eftersom vi värnar om våra kunders säkerhet och trygghet och har därför som rutin att ta utdrag ur belastningsregistret på samtliga personer som anställs i företaget. Detta innebär att vi vid en anställning kommer begära ett registerutdrag från dig innan du får börja arbeta. Vi intervjuar löpande och anställning kan komma att ske innan annonstiden är slut, så skicka in din ansökan redan idag! Ange referensnummer MF25 i mailets ämnesrad! ATT ARBETA HOS OSS PÅ BRA ASSISTANS Som anställd personlig assistent hos oss omfattas du av vårt branschanpassade kollektivavtal samt avtalspension. Vi erbjuder friskvårdsbidrag till alla våra anställda. Vi är måna om att du som medarbetare ska trivas hos oss! Bra Assistans har huvudkontor i Örebro men andra lokala kontor i Göteborg, Västerås och Stockholm. Vi har också kunder och anställda på andra orter runt om i hela landet.
Välkommen till Härryda, en kommun som vågar! Här siktar vi mot att ha Sveriges bästa skolor och näringslivsklimat, omsorg av högsta kvalitet och attraktivt samhällsbyggande. Tillsammans är vi 3000 medarbetare som gör mötet med Härryda kommun enkelt. Med mod, nytänkande och handlingskraft inspirerar vi varandra och levererar service med kompetens och kvalitet. Härryda kommun har de fyra senaste åren placerat sig i topp i Dagens Samhälles årliga ranking av Årets superkommun. Vi söker dig som är engagerad, öppen för olika perspektiv och vill skapa lösningar som håller för kommande generationer. Du hittar oss mellan Göteborg och Borås med Landvetter flygplats mitt i kommunen. Tillsammans åstadkommer vi mer! Arbetsuppgifter Som specialistundersköterska på Hönekulla gård ska du kunna arbeta med en hög grad av självständighet och flexibilitet samt ansvara för att driva, ta ansvar för planering och initiering av arbetsuppgifter. Som specialistundersköterska ska du vara ett stöd till enhetschefen och kunna leda det dagliga omsorgsarbetet. Inom specialistundersköterskans uppdrag ingår att introducera och handleda nya/blivande kollegor samt bidra till att personal inom organisationen utvecklas och blir trygga och självständiga i omsorgs- och omvårdnadsarbetet.Som specialistundersköterska ska du vara kulturbärare av god omsorg och omvårdnad. I uppdraget arbetar du med avancerade ombudsuppdrag och specialistuppdrag på enheten, i vissa fall även verksamhetsövergripande. På Hönekulla gård kommer du bl.a. att ansvara för att driva kvalitetsarbetet gällande avvikelser och hanteringen av dessa, ett uppdrag som även kräver goda pedagogiska kunskaper. Vi ser även att du är med och utvecklar våra teamträffar och andra forum där vi arbetar med brukaren i fokus. Som specialistundersköterska ingår utöver undersköterskans sedvanliga arbetsuppgifter bland annat:· Vara ett stöd för enhetschef utifrån enhetens behov och kunna leda i det dagliga omsorgsarbetet.· Vara ett stöd inom exempelvis följande områden: demens, palliativ vård, psykisk ohälsa samt missbruk och samsjuklighet. · Omvärldsbevaka samt bedriva tvärprofessionell samverkan.· Ansvara för och utbilda kollegor i enlighet med individuella ombudsuppdrag. Samt handleda och stötta i arbetet som fast omsorgskontakt och handhavande av välfärdsteknik.· Utföra hälso- och sjukvårdsuppgifter, i första hand i ärenden som kräver en hög medicinsk kompetens.· Ta ansvar för att driva utvecklingsarbete mot en god kvalitativ verksamhetDu kommer att arbeta dag/kväll samt helg tjänstgöring.Härryda kommun arbetar med att minska andel timanställda och i stället öka grundbemanningen. Kommunen tillämpar därför samplanering vilket innebär att du kommer att göra en del arbetspass på andra enheter, men din huvudsakliga arbetstid utförs på din hemmaenhet. Kvalifikationer Vi söker dig som ser möjligheter framför hinder och som arbetar med ett salutogent synsätt med hög kvalitet i omvårdnadsarbetet. För att lyckas i det här arbetet bör du ha god samarbetsförmåga, arbeta kvalitetsmedvetet och förmåga att skapa förtroendefulla relationer. Som person är du empatisk, flexibel och ansvarsfull med ett genuint intresse att arbeta med människor.Du vill vara med och driva, stödja samt att ta ansvar för att planera, initiera, utföra, introducera, leda, handleda och samverka arbetet på enheten.KompetenskravFör att vara aktuell i våra rekryteringar behöver du uppfylla nedan:• Utbildad specialistundersköterska med inriktning psykiatri, godkända betyg från vård- och omsorgsutbildning. (yrkespaket 1500 poäng) samt minst 200 YH-poäng eller 60 HP inom vård och omsorg.• Minst 3 års erfarenhet av arbete som undersköterska• Goda kunskaper i svenska språket muntligt och skriftligt• Goda datakunskaper, gärna med erfarenhet av social dokumentationMeriterandeDet är meriterande om du:• Vidareutbildning inom somatik, psykiatri• Erfarenhet av arbete inom somatisk korttidsverksamhet• Tidigare arbetat med kvalitetsarbete• Erfarenhet av TreservaVi lägger stor vikt vid personlig lämplighet och bemötande.Vi erbjuder dig:• En arbetsplats där en hög andel av dina kollegor är utbildade undersköterskor, 92 procent närmare bestämt.• Arbetsplatser och chefer som får höga betyg enligt medarbetarindex.• Verksamheter med nöjda brukare. Enligt brukarundersökningar är Härryda kommuns äldreboenden och hemtjänst topp 25 i landet.• Möjlighet att önska en av två semesterperioder under din sommarledighet.• Heltidstjänst om du vill - eller deltid om det passar dig bättre.• En verksamhet i framkant inom digitalisering, vi har bla. tekniska hjälpmedel så som digitaliserade larm, digital signering och dokumentation i BPSD Registret.• Friskvårdsbidrag på 3 000 kronor per år.För att erhålla anställning ska utdrag ur Polisens belastningsregister, Kontroll av egna uppgifter, uppvisas. Belastningsregister beställer du på polisens hemsida.
Söker du efter en varierad roll där du får vara med och påverka på riktigt? Har du driv, engagemang och älskar att jobba i ett team som siktar högt? Då kan det vara dig vi söker! Heatup befinner sig på en spännande tillväxtresa – och behöver nu förstärka sitt lagerteam med ännu en stjärna. Låter det här som något för dig? Läs vidare för mer information kring tjänsten! Lager/produktionsmedarbetare I rollen som lager- och produktionsmedarbetare får du ett varierat arbete med stort eget ansvar. Tillsammans med dina kollegor ansvarar du för att ta emot och skicka varor, plocka ordrar samt boka transporter. I produktionen innebär arbetet bland annat att kapa rör och montera prefabricerade skåp. Truckkörning ingår som en naturlig del av dina arbetsuppgifter. Vad erbjuder vi dig? Här blir du en del av en engagerad och jordnära organisation där samarbete och laganda genomsyrar allt vi gör. Vi värnar om gemenskapen och ser till att ha kul tillsammans genom olika sociala aktiviteter under året. Som medarbetare får du dessutom ta del av förmåner som friskvårdsbidrag, tjänstepension och flexibla arbetstider. Vem söker vi? För oss är det mindre viktigt hur ditt CV ser ut – det som verkligen betyder något är vem du är, din energi och hur du samarbetar med andra. Vi söker dig som trivs i en lagmiljö, har ett helhetstänk och inte tvekar att ta tag i det som behöver göras. Du är trygg i dig själv, tar gärna initiativ och ställer upp där det behövs. Minst lika viktigt är att du också känner dig bekväm med att be om hjälp när det behövs. Hos oss arbetar vi som ett team där alla bidrar, stöttar och lyfter varandra. Heatup Sverige AB Heatup har funnits sedan år 2018 och är en svensk direktleverantör utan mellanhänder. Vi startade med vattenburna golvvärmesystem och har idag utökat sortiment med tappvattensystem och kulvertsystem. Våra kunder är framför allt rörinstallatörer runt om i Sverige. Vi har ett brett sortiment med hög kvalité och vi erbjuder färdiga lösningar för alla underlag och anpassar ditt projekt efter dina önskemål. Vår unika projekteringsavdelning levererar offert, beräkningar och ritningar inom 24 timmar. Allt finns på lager och leverans inom 24 timmar från order. Vi sitter i nyrenoverade lokaler i Mölnlycke och erbjuder parkeringsplatser utanför kontoret och bra kommunikationer. Vårt huvudkontor finns i Mölnlycke men filialer finns även i Stockholm och Kalmar. För att följa vår tillväxt behöver vi stärka upp organisationen med en kollega till lagret i Mölnlycke. På Heatup hjälper vi och stöttar varandra och ser till att vi gemensamt når nya höjder! Krav Flytande svenska i tal och skrift Meriterande Erfarenhet från liknande roll i mindre bolag Erfarenhet från VVS-branschen Varmt välkommen med din ansökan! Observera att vi jobbar med löpande urval, vilket innebär att tjänsten kan tillsättas före sista ansökningsdatum. Sista ansökningsdatum: 2025-08-15 Tillträde: Enligt överenskommelse Tjänst: Heltid Ort: Mölnlycke Platsa ansvarar för rekryteringen av denna tjänst. Vid en anställning blir du anställd direkt av vår kund. Eventuella frågor hänvisas direkt till ansvarig rekryterare: Evelina Löfberg, civ. ek, [email protected]
Din arbetsplats • Enheten för Familjestöd och familjehem är en av tre enheter inom verksamhet Barn och familj vid sektorn för socialtjänst i Härryda kommun. På enheten arbetar sju familjebehandlare, fem barnsekreterare och fem familjehemssekreterare samt arbetsledning. Vårt uppdrag är att ge barn och familjer som är i behov av biståndsbedömda insatser från socialtjänsten, bästa möjliga stöd och hjälp. Familjehemssekreterare och familjebehandlare har tidigare delat på en arbetsledare. Nu kommer vi att utöka med ytterligare en arbetsledare och vi söker därför dig som vill vara 1:e socialsekreterare för fem erfarna och ambitiösa familjehemssekreterare. • Familjehemssekreterarna har till uppgift att rekrytera, utreda och handleda familjehem samt kontaktfamiljer, stödfamiljer och kontaktpersoner. De håller i grundutbildning för våra nyblivna familjehem. Tillsammans med barnsekreterare har de regelbundna teamplaneringar för att • planera och lägga upp arbetet. Det nära samarbetet med barnsekreterare innebär bl a gemensamma möten med skola och föräldrar. De samarbetar med kommunens kommunikatör i arbetet med att rekrytera nya familjehem. • Härryda kommun är beläget med ett nära pendlingsavstånd till Göteborg och andra kranskommuner. Buss och tåg går ofta och stannar nära kontoret. Kontoret ligger centralt med närhet till bl a mataffärer, apotek och lunchrestauranger. • Vi vill att du som medarbetare ska trivas hos oss och ha en god arbetsmiljö. Vi litar på din förmåga och kompetens och vi uppmuntrar och tar tillvara nya idéer. Du kommer ha gott om stöd både av närmsta chef och av dina 1:e-kollegor, men också genom regelbunden processhandledning. Kommunen erbjuder ett generöst friskvårdsbidrag och frukost varje morgon mot en mindre avgift. Vi har ett gott och nära samarbete mellan våra enheter inom Barn och familj samt med andra viktiga samarbetspartners inom kommunen, som t ex med skolan. Medarbetarna på enhet Familjestöd och familjehem uttrycker en hög grad av trivsel, tycker om och månar om varandra och har roligt ihop. Vi har givande och konstruktiva diskussioner och vill att alla ska komma till tals och känna sig lyssnade på. • Verksamhet Barn och familj i Härryda har en uttalad inriktning; Hemma först. Det innebär att vi med hjälp av ett flexibelt och processinriktat arbetssätt vill göra allt vi kan för att hjälpa barn i deras hemmiljö. Detta gör vi i samarbete med familjen, familjens nätverk och andra för barnet viktiga funktioner. När placering är det som återstår vill vi i första hand hitta lösningar i det egna nätverket och i andra hand i något av våra egna familjehem. Inriktningen och arbetssättet har lett till att absoluta merparten av de barn och ungdomar som av någon anledning inte kan bo kvar hemma, bor i något av våra egna familjehem. Vi värderar våra familjehem högt. Vi är måna om att ge dem det stöd de behöver för att de i sin tur ska kunna stötta och hjälpa det placerade barnet. Våra familjehemssekreterare är professionella, tillgängliga och flexibla och arbetar i nära team med barnsekreterare och socialsekreterare för att tillgodose varje enskilt barns behov. Om det behövs tar vi hjälp av våra familjebehandlare som också är en del av vår enhet. Ditt uppdrag • I ditt uppdrag kommer du att stötta familjehemssekreterarna i handläggningen och i samverkan. Du ska leda och fördela arbetet. Du kommer vara ett viktigt stöd i att tillse att vi har ett fokus på handledningen till familjehemmen och hur den kan utvecklas och förbättras. Du ska tillsammans med chef och medarbetare ansvara för att vår handläggning är rättssäker och du har en viktig roll när det gäller omvärldsbevakning och metodutveckling. Du ska trivas med att samverka och samarbeta med dina kollegor och ha en hög förmåga att ta in olika perspektiv. Du ska kunna vara ett känslomässigt stöd när det är svåra processer. Du kommer vara en viktig del i att upprätthålla arbetet med att finna våra egna familjehem och utveckla vår förstärkta familjehemsvård. • Det kommer i ditt uppdrag ingå att ha en överblick och ett ansvar över familjehemmens arvoden och beräkningen av omkostnadsersättningar. Du ska säkerställa att vi följer SKR:s riktlinjer och kunna göra genomtänkta bedömningar i de fall det finns anledning att gå utöver riktlinjerna. Du kommer att vara en viktig del i att planera aktiviteter för familjehemmen, såsom cafékvällar, föreläsningar och grundutbildning. Vi vill utveckla arbetet med att utvärdera stödet till våra familjehem. Vidare kommer i tjänsten ingå att till viss del vara operativ, t ex när det gäller rekrytering. Det här krävs för tjänsten • Vi behöver dig som är strukturerad, kunnig och processinriktad, men också snäll och omtänksam och trygg i dig själv. Du har mångårig erfarenhet av att arbeta med familjehemsvård inom socialtjänsten och är väl insatt i en familjehemssekreterares arbete. Du är lyhörd och inlyssnande för såväl våra barns och familjehems som familjehemssekreterarnas och våra samarbetspartners behov, • Vi vill att du ska vara socionom. Det är meriterande om du har handledarutbildning för familjehem eller utbildning i TMO och/eller ICDP samt vidareutbildning i barns utveckling och anknytningsmönster. Vi ser gärna att du har arbetsledarerfarenhet. • Varmt välkommen med din ansökan. Kortintervjuer på teams kommer att äga rum under vecka 28 och längre intervjuer på plats under vecka 29. Kontakt Ordinarie chef är på semester under vecka 26 och 27. För frågor under den tiden går det bra att kontakta enhetschef för utredning och skydd, Pernilla Johansson (tidigare 1:e socialsekreterare förfamiljehemssekreterarna) samt 1:e socialsekreterare Elin Björk (för barnsekreterarna) För att erhålla anställning ska utdrag ur Polisens belastningsregister uppvisas.
Vi är SSP:s experter på matresor. Vi är experter på att skapa och driva matställen på platser där människor rör sig. Oavsett om du ska flyga till en exotisk plats, kliva på ett tåg eller stanna till vid en rastplats på motorvägen, ser vi till att den mat och dryck som erbjuds är det perfekta urvalet för att tillfredsställa behoven hos de många olika kategorierna av resenärer. Bli en viktig del av vår SSP-familj! Mångfald och inkludering är en prioriterad fråga för SSP. Vi är en jämställd arbetsgivare som strävar efter att engagera alla våra medarbetare så att de känner sig värdefulla och motiverade; vi förespråkar mångfald, främjar integration och värnar om jämställdhet. Vi respekterar och skyddar mänskliga rättigheter och förhindrar diskriminering. Vi påverkar våra samhällen på ett positivt sätt. Vi uppmuntrar och välkomnar ansökningar från en mångfald av kandidater oavsett bakgrund, kön, ras, religiös övertygelse, funktionshinder, sexuell identitet och läggning. Biträdande Restaurangchef Biträdande restaurangchef till Max Landvetter flygplats Max är Sveriges äldsta hamburgerkedja och den enda rikstäckande hamburgerkedjan som bara använder svenskt kött, kyckling och bacon. Max vill bli världens bästa hamburgerkedja och vägen dit är att göra världen lite godare. Både genom att servera de godaste burgarna och genom att vara en god kraft i samhället. Vill du ta första steget till att utvecklas som en stjärnledare? Max utgångspunkt är alla människors lika värde. För oss innebär det lika möjligheter, rättigheter och skyldigheter oavsett vem du är. Det är dina intressen, ambitioner och resultat som avgör hur långt du avancerar. Hos oss kan du göra karriär inom snabbmatsbranschen och samtidigt få en av marknadens bästa ledarskapsutbildningar. Har kul ihop på jobbet och delar passionen för mat, dryck och utmärkt service! Vi erbjuder: • Trygga anställningsvillkor med tjänstepension och försäkringar genom våra kollektivavtal med HRF och Unionen • 40 % personalrabatt och subventionerad lunch • Friskvårdsbidrag • Utmanande säljtävlingar med fina priser • Aktiesparprogram och mycket goda karriärmöjligheter Din roll som biträdande innebär att du tillsammans med dina kollegor arbetar som ett team för att våra gäster ska få en upplevelse i världsklass. Du ska ha överblick över restaurangens alla områden vilket innefattar kök, kassa och restaurangdel samt den yttre miljön runt restaurangen. Du ansvarar för planering, bemanning, utbildning och kontroll av restaurangens drift. Under handledning av restaurangchefen lär du dig jobbet och verksamheten steg för steg på de olika stationerna samt genom våra digitala utbildningar. Du har minst 3 års erfarenhet från något serviceyrke, gärna erfarenhet från arbete inom restaurang eller liknande. Har du arbetat som ledare innan så är detta ett plus. Du skall vara över 25år. Nyckelord för tjänsten är hög servicekänsla, initiativförmåga, självständighet och flexibilitet. Övriga viktiga egenskaper är samarbetsförmåga och noggrannhet. Du älskar självklart att ge det lilla extra. Det är ett absolut krav att du behärskar språk såväl svenska som engelska i tal och skrift och att du även har datorvana. Ett fartfyllt jobb där du driver ett sammansvetsat team och utvecklas som ledare. Arbetet innebär varierande arbetstider på dagar, kvällar och helger. Frågor om tjänsten besvaras av Lisa per e-post: [email protected]
Välj ett jobb för att visa detaljer