Extra/sommarjobb som truckförare

Om tjänsten Vi på Pokayoke söker just nu extrapersonal till vår kund på Stigamo. Arbetstiden är förlagd vardagar 07.00-16.00 och 15:00-00:00 och vi ser helst att du kan arbeta minst två vardagar/vecka fram tills 20/6 och därefter minst fyra vardagar/veckan. Dina arbetsuppgifter Arbetsuppgifterna är huvudsakligen orderplock och pack men även inleveranser, sortering och övrigt förekommande lageruppgifter. Vad vi söker Vi söker dig som vill ha ett fartfyllt sommarjobb på ett nybyggt lager med väldigt goda chanser till fortsatt jobb till hösten. Som person ser vi att du är driven, effektiv och noggrann med en stark vilja att leverera ett bra jobb. Du kommer arbeta med ett härligt gäng där vi tror att du en peppande kollega som är hjälpsam och ställer upp för andra. Krav: Truckkort A+B Meriterande: - Körkort och tillgång till bil - Erfarenhet av skjutstativ Låter detta som något för dig? Intervjuer sker löpande så välkommen med din ansökan redan idag! Om Pokayoke Pokayoke är ett kompetensbolag inom logistik med bemanning som kärnverksamhet. Vi består av logistikspecialister och med vår långa erfarenhet i branschen finns det inte en logistikutmaning vi inte stått inför. Detta är en kunskap vi nu vill dela med oss av. Hos oss är alla lika värda. Vi tar hand om varandra och vill ständigt lära varandra och av varandra. Vi är öppna för utveckling och gör alltid vårt bästa i uppdrag och samarbeten vi jobbar med. Inställningen är det viktigaste på Pokayoke!

17 maj 2024
Sista ansökan:
9 juni 2024
Plocktrucksförare sökes!

Om tjänsten Vi söker nu dig med ordentlig erfarenhet av plocktruck och ett glatt humör till kommande uppdrag på Torsvik. Tjänsten är på heltid och arbetstid är främst dagtid måndag- fredag 6:00-14:30, men du behöver vara flexibel då kvällstider/skiftgång förekommer. Detta är en visstidsanställning på 6 månader med goda möjligheter till tillsvidare. Rekrytering sker löpande men vi ser gärna en omgående start. Dina arbetsuppgifter Du kommer främst köra A-truckar, erfarenhet av att plocka är ett krav. Arbetsuppgifter innebär både plock och pack i modern logistik miljö. Arbetet är fysiskt krävande då du behöver lyfta och hantera en del tunga och otympliga produkter. För att hålla en bra nivå arbetar vi tillsammans med kund mot KPI:er, som du får ta del av för att förbättra prestationen. Vad vi söker Vi söker dig som är engagerad och driven i arbetet. Du ska vilja prestera på arbetsplatsen och gärna ta egna initiativ. Krav är att kunna skriva och tala svenska samt att ha ett giltigt truckkort för truck A1-3. Hos kunden utvecklas produktionen dagligen vilket gör att du behöver vara intresserad av att lära dig nya saker, samtidigt som du behöver arbeta effektivt. Lagererfarenhet sedan tidigare är självklart meriterande men vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper. Erfarenhet av att ha plockat tidigare är ett krav. Vi hoppas att hitta personer som vill växa och utvecklas på arbetsplatsen och i arbetslivet, med en start via ansökning nedan. Krav: Giltigt truckkort för A1-3 Erfarenhet av att plocka med truck Behärskar det svenska språket väl Meriterande: Tidigare erfarenhet av lagerarbete Körkort och bil Om Pokayoke Pokayoke är ett kompetensbolag inom logistik med bemanning som kärnverksamhet. Vi består av logistikspecialister och med vår långa erfarenhet i branschen finns det inte en logistikutmaning vi inte stått inför. Detta är en kunskap vi nu vill dela med oss av.

17 maj 2024
Sista ansökan:
16 juni 2024
Produktionspersonal till IAC i Tenhult

* IAC Tenhult pressgjuter och efterbearbetar produkter i aluminium och zink, främst till fordonsindustrin på en global marknad. Vi är 65 medarbetare och certifierade enligt ISO/TS 16949 och ISO 14001. Vi strävar hela tiden efter att leverera produkter med god kvalitet- och leveransprecision. Vill du jobba på ett företag som ligger i framkant i sin bransch? Uppskattar du dessutom en långsiktig arbetsrelation? Är det viktigt för dig att arbeta på ett företag som erbjuder stora möjligheter till utveckling så har vi uppdraget för dig! Om tjänsten För kunds räkning söker vi nu produktionspersonal till IAC i Tenhult. Vi söker både pressgjutare och smältare. Denna tjänst är en hyrrekrytering via Montico HR Partner där IAC har som ambition att erbjuda en anställning direkt hos sig efter en tids inhyrning. Arbetsbeskrivning Tjänsten som pressgjutare: I din roll som pressgjutare kommer du att arbeta vid en gjuterimaskin samt följa processen som innefattar flera olika arbetsmoment. Dina arbetsuppgifter kommer att bestå av hantering av pressgjutna detaljer i form av brytning av metall, stansning, blästring, mätning enligt kontrollinstruktioner och processövervakning. På längre sikt kan även följande arbetsuppgifter bli aktuella: inställning av pressgjutmaskiner och ABB-robotar och verktygsbyten. Tjänsten som smältare: I din roll som smältare kommer du att arbeta på smältavdelningen och arbeta med flera arbetsmoment. Dina arbetsuppgifter kommer att bestå av att övervaka smältugnar samt förse dem med material. Du kommer även att förse gjuteriet med smält material. Vi söker dig som Vi söker dig som har en teknisk utbildning eller har arbetat med liknande arbetsuppgifter tidigare. Du beskriver dig själv som en person som är tekniskt lagd, tycker om att utvecklas och lära dig nya saker. Du är en noggrann och kvalitetsmedveten. Vidare skulle du vilja säga att du är en pålitlig och ansvarsfull medarbetare som tycker om att arbeta fysiskt. För dig är ett gott samarbete och att vara en god kollega viktigt då detta skapar en positiv arbetsmiljö och goda resultat. Känner du igen dig i ovanstående beskrivning så kan denna tjänst vara intressant för dig! Det är meriterande om du har körkort dock inget krav. Vi ser gärna att du behärskar svenska språket i både tal och skrift. Som smältare är det ett krav att man både har truckkort samt tidigare erfarenhet av motviktstruck. På gjuteriet är det meriterande om man har truckkort. Arbetstiderna är förlagda på 2-skift. Du är varmt välkommen med din ansökan redan idag då urval sker löpande!

17 maj 2024
Sista ansökan:
16 juni 2024
Deltid Terminalmedarbetare hos DFDS Professionals

Vill du vara en del av ett dynamiskt team där du får möjlighet att skapa struktur och effektivitet i en spännande arbetsmiljö? Hos DFDS Professionals söker vi en stresstålig och ansvarstagande individ som kan hålla hög kvalitet och säkerhet i fokus. Arbetsuppgifter: Lossning och lastning av bilar. Optimera utrymme på fordon och i lokalerna för maximal effektivitet. Upprätthålla ordning och reda i terminalen för en säker och effektiv arbetsmiljö. Sortering och scanning av gods för korrekt hantering och leverans. Ansvara för att deadlines för leveranser hålls och att kvalitetsstandarder överträffas. Utföra truckkörning med skicklighet och precision. Din profil: Vi söker i första hand en medarbetare med erfarenhet av terminalarbete, noggrannhet och ansvarstagande är oerhört viktigt för att lyckas i uppdraget. Du är en lagspelare med utmärkta kommunikationsfärdigheter och löser problem på ett effektivt sätt. Flexibilitet och förmåga att arbeta i en snabb och dynamisk miljö är viktigt. Krav och kvalifikationer: Du har en annan huvudsaklig sysselsättning på minst 50% eller studier. Erfarenhet av liknande arbete inom logistik eller terminalhantering. Goda kommunikationsfärdigheter. Förmåga att lösa problem och arbeta effektivt under stress. Truckkort A och B. Goda datorkunskaper. Om tjänsten: Detta är en deltidsanställning som passar dig som har en annan huvudsaklig sysselsättning på minst 50% eller studier. Urval sker löpande och tillsättning kan ske innan sista ansökningsdagen. Kontaktuppgifter: Vid frågor om rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta oss på: [email protected] Ambulerandekonsult: Du är anställd av oss på DFDS Professionals men arbetar ute hos våra kunder. Att vara ambulerande konsult innebär att man blir anställd av oss DFDS Professionals för att utföra arbete i kundföretag och vars arbetsplats, arbetstid och arbetsuppgifter sålunda kan variera inom ett överenskommet tjänstgöringsområde. Urval sker löpande och tillsättning kan komma att ske innan sista ansökningsdagen. Vi har självklart kollektivavtal. Vi värnar om din hälsa och vi erbjuder bland annat friskvårdsbidrag, rabatt på gymkort m.m. För att du ska känna dig trygg omfattas du även av försäkringar och företagshälsovård. DFDS Group DFDS Group har 10 000 anställda i 25 länder och tillhandahåller frakt- och logistiktjänster i Europa med årliga intäkter på 2,0 miljarder EUR. DFDS grundades 1866, har sitt huvudkontor i Köpenhamn och är noterat på Nasdaq Copenhagen. I Sverige har DFDS cirka 1 000 anställda. DFDS Professionals DFDS Professionals är en rekryterings- och bemanningstjänst inom DFDS Group med ambitionen att vara det naturliga valet inom industri och logistikbranschen i Sverige. Vi tillhandahåller kompetenta och engagerade konsulter och bemanningslösningar samt hjälper vårt breda utbud av kunder att rekrytera rätt talang för framtiden. Vi erbjuder värde till våra kunder genom flexibla affärsmodeller, erfarna medarbetare och operativ kunskap.Sökord DFDS | Jönköping | Transport | Logistik | Terminal| Truckkort| Vaggeryd| Lager|

17 maj 2024
Sista ansökan:
13 oktober 2024
Automationskonsult till Ömangruppen i Jönköping!

PropTech Energy är en koncern med tre innovativa och expansiva bolag Ömangruppen, Axcell Fastighetspartner och P2 Energi. Bolagen erbjuder helhetslösningar för fastigheter, med specialkompetens inom alla olika områden. Vi tar ansvar för helheten, eller hjälper till men enskild punktinsatser, helt utifrån kundens behov.Vi finns på ett 30-tal platser i landet och har totalt cirka 400 medarbetare. Har du erfarenhet inom fastighetsautomation eller automationslösningar för industri? Vill du vara med på en spännande resa där du får en bidragande roll i vår fortsatta tillväxt inom området energi? Ömangruppen i Jönköping söker nu en automationskonsult! Du blir en del av ett team beståendes av energi- och automationskonsulter, som tillsammans fokuserar på att skapa energieffektiva system och lösningar. Som person är du självgående, driven och prestigelös. Är du redo för nästa steg i karriären? "Mitt namn är Peter och jag arbetar som affärsområdeschef inom energi. Med mig som chef kan du förvänta dig stöd där vi tillsammans hittar lösningar på problem. Hos oss får du möjlighet att påverka din vardag med korta beslutsvägar och mycket frihet under ansvar. Jag söker dig som vill bli en viktig del av vår satsning inom energi och automation. Är du vår saknade pusselbit?" - Peter Lindström Arbetsuppgifter Som automationskonsult utför du arbeten hos både nya och befintliga kunder. Du planerar, samordnar samt utför ditt arbete antingen själv eller tillsammans med andra konsulter. Resultatet av en automationskonsults arbete ska leda till välfungerande klimatanläggningar med låg energianvändning och nöjda kunder. Dina arbetsuppgifter kommer bland annat att innefatta: • projektering och konstruktion av fastighetsautomationssystem • utveckla och implementera driftstrategier som leder till gott inomhusklimat och låg energianvändning • upprätta funktionsbeskrivningar och driftkort för energieffektiva styrfunktioner • programmering, driftsättning, felsökning och dokumentation av nya och befintliga system • uppkoppling av DUC/PLC mot överordnad styr med väl genomtänkta driftbilder • serviceuppdrag och driftunderhåll av fastighetsautomation • medverka vid planeringen av förebyggande underhållsarbete • uppföljning och återrapportering • skapa och bibehålla goda kundkontakter Utbildning, erfarenhet och personliga egenskaper • Utbildning eller erfarenhet avseende fastighetsautomation, eller automationslösningar för industri • God förståelse för hur fastigheters tekniska system samverkar för att skapa gott inomhusklimat med låg energianvändning • Programmering av Regin, eller PLC:er (TwinCat/Codesys) • Integration mot överordnade system (främst webport) • Kommunikationsprotokoll och fastighetnät (ethernet) • Du har god vana i affärssystem Som automationskonsult är du ansvarstagande, ambitiös och serviceinriktad som person. Du är lyhörd för kunders behov och har en förmåga att bygga förtroende hos dem. Du är nyfiken och uppdaterad inom ny teknik och en kreativ problemlösare. Du är målmedveten, strukturerad och ödmjuk. Du är affärsorienterad, initiativrik och observant för att finna nya möjligheter till merförsäljning och ökad kundnöjdhet. Förmåner och fördelar • Interna och externa utbildningar • Korta beslutsvägar där du har möjlighet att kunna påverka din vardag • Kollektivavtal, friskvård och företagshälsovård Övrig information • Start: Enligt överenskommelse • Lön: Enligt överenskommelse • Plats: Jönköping • Omfattning: Heltid • Arbetstider: Vardagar, 07.00 - 16.00 Ansökan Har du frågor angående tjänsten är du välkommen att kontakta Peter Arvidsson på +46708165540. Urval sker löpande och tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdag 2024-06-15. Vill du veta mer om vår satsning inom energi och hur det är att jobba som konsult hos oss? Läs här: För Rebecca Karlsson är Ömangruppen framtiden (omangruppen.com) “I energifrågan är alla vinnare” – Peter Lindström ny affärsområdeschef (omangruppen.com). Alla former av telefonsamtal som inte berör frågor om tjänsten, t. ex från rekryterings-/bemanningsföretag/annonssäljare undanbeds.

17 maj 2024
Sista ansökan:
15 juni 2024
Bli vår nästa kantpressare!

TopWork söker erfaren kantpressare! TopWork söker nu en erfaren kantpressare till vår kund utanför Jönköping. Vi söker dig som är en skicklig kantpressare och arbetar helt självgående. Dina arbetsuppgifter kommer omfatta hela processen från att läsa ritning till att programmera, ställa m.m. Vi tror att du som person uppskattar att arbeta i ett högt tempo med ett eget driv i arbetet. Du är noggrann och samarbetar mer än gärna med dina kollegor. Vi söker dig som har: Erfarenhet av ritningsläsning Minst 3-5 års erfarenhet av kantpressning Talar och skriver obehindrat på svenska Har en god teknisk förståelse Körkort B och tillgång till bil är ett krav för denna tjänst. Låter detta som din nästa utmaning? Ansök då idag! Rekryteringsarbetet sker löpande. Tjänsten kan vara aktuell både i form av direktrekrytering eller en anställning som inleds hos TopWork med ett mål om att kandidaten senare ska övergå till en anställning hos kund. Som konsult hos TopWork får du en konsultchef som stöttar dig i ditt uppdrag hos kund. Vi ger dig råd och rekommendationer om hur du kan utvecklas i ditt arbete.

17 maj 2024
Sista ansökan:
2 juni 2024
Lagerarbetare till SHIFT Electric Mobility

Urvalet sker löpande: Vi bearbetar ansökningarna i den ordningen vi får in dem och kan komma att tillsätta tjänsten löpande. Vi rekommenderar därför att du skickar in din ansökan så snart som möjligt för att öka dina chanser!💫 Om oss Framtiden är elektrisk och Shift Electric Mobility finns till för att driva denna hållbara utveckling framåt inom fordonsindustrin genom de eftermarkandstjänster vi tillhandahåller. Vi finns i fyra länder: Sverige, Danmark, Norge och Finland med vårt huvudkontor i Tenhult där också den här tjänsten utgår ifrån. Vi erbjuder genom vår expertkompetens och våra servicenätverk teknisk support och reservdelar till våra kunder över hela Norden. Kunder som bedriver kollektivtrafik med elbussar för att säkerställa att deras verksamheter bedrivs med högsta möjliga tillförlitlighet. Vad kan vi erbjuda dig? Du kommer till ett framåtlutat bolag som finns till för att utmana status quo och sätta nya standarder för branschen, en elfordonsbransch som är på stark tillväxt och som vi vill vara med och forma genom våra tjänster och produkter. Du kommer därför genom den här rollen att få en bra insyn och förståelse för en spännande branschen. Du kommer också att komma till ett nyfiket bolag med mycket trevliga kollegor som arbetar för att skapa hållbara lösningar för framtiden. Du kommer slutligen i den här rollen att få en stor frihet och mycket eget ansvar. Om rollen I rollen som Lagerarbetare har du en av de viktigaste funktionerna inom vår verksamhet. På huvudlagret i Tenhult kommer du, tillsammans med din närmsta kollega, ansvara för hela lagerflödet. Du förväntas att kommunicera med tekniker, kundsupport, inköp och externa kontaktytor samt hantera diverse tullfrågor. I ditt arbete kommer du till stor del hantera: In- och utleveranser Uppmärkning av gods Inventering Transportbokningar Reklamationer och returer. Administrativa uppgifter Eftersom vi arbetar med reservdelar av bussar förekommer det tunga lyft. Som lagermedarbetare kan du hantera många bollar i luften. Arbetet ställer höga krav på ordning och reda samt ett strukturerat arbetssätt. Vi hanterar ordrar och arbetar i digitala system vilket är en stor del av ditt arbete. Om dig som söker För att bli framgångsrik i rollen är du kommunikativ, strukturerad och arbetsvillig. Du delar vår inställning till laganda, här arbetar vi som ett team och kompletterar varandra med våra styrkor. Du trivs med att arbeta självständigt och har ett högt engagemang i ditt arbete. Rollen passar dig som vi utmana och utveckla sig själv. I tjänsten ställer vi krav på att du: Har erfarenhet av logistik och lager. Har truckkort - krav på A2, B2 och B4. Såväl samtalar som skriver obehindrat på svenska och engelska. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper. Du är ansvarstagande, noggrann och målmedveten. Start: Enligt överenskommelse Placeringsort: Tenhult, Jönköping Lön: Marknadsmässig lön Är detta du eller någon du känner? Urval och intervjuer kommer att ske löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden är slut - skicka därför in din ansökan direkt här nedan! 👇🏼 Har du eventuella frågor kring tjänsten vänligen kontakta rekryterande chef Ida Torstensson, [email protected] Har du eventuella frågor kring rekryteringsprocessen vänligen kontakta ansvarig rekryterare Clara Eckervad, [email protected] Vill du veta mer om oss så hittar du mer information här https://www.shiftemobility.com

17 maj 2024
Sista ansökan:
2 juni 2024
Central Demand Planner

About The Organization The Global Planning & Inventory Management function operates within the Husqvarna Forest & Garden Global Operations organization. It comprises two teams, one based in Huskvarna and the other in the US, totaling approximately 50 members. We have a global governance ensuring planning & inventory meets our targets and customers’ expectations on finished goods. We are responsible for processing sales demand, managing inventory levels and supply plans as well as monitoring the execution of the plans. Additionally, we streamline the flow of goods from factories and suppliers to sales companies and distributors. Our organization serves as the central hub for all communication between sales companies/distributors and factories/suppliers, encompassing aspects such as forecasts, orders, delivery information and invoicing. As Demand Planner for finished goods you will work in a dynamic global environment and cross functionally with sales, marketing, finance, product management and operations. Strong understanding of sales forecasting and planning best practices, analytical, statistical and reasoning skills, attention to detail, and the ability to communicate effectively play a key role. Areas of responsibility Work actively together with our Sales organization to improve Forecast Accuracy. Coordinate Planning in launches & eliminations in the product range. Responsible for generating demand forecasts for the period not forecasted by our Sales organization. Ensuring accurate reporting and monitor KPIs Stay close in collaboration and communication to stakeholders as Sales, Planners, Product management to understand markets, trends and other relevant information to create an accurate demand forecast Reporting and analysis of data for preparing business decisions Lead and be a part of cross-functional meetings Drive continuous process improvements Who are you? You have an excellent understanding of supply chain processes and a relevant university degree. Experience of relevant demand forecasting or sales planning is beneficial. Excellent and effective in interpersonal communication, presentation and building professional relationships. Fluent in English, both in speaking and writing. Strong capability to work cross functional is required as well as extensive knowledge and understanding of how to analyze & model data from different sources for preparing key business decisions (e.g. advanced Excel skills, PowerBI). Experience in working with Logility or another advanced demand planning system/software is beneficial. You should be analytical, structured, organized and thorough. Being service minded and flexible is natural for you as well as demonstrate ability to manage multiple tasks and priorities simultaneously in a fast-paced work environment. You have a proven record of being target oriented, empowered, being used to take initiatives and be ambitious in delivering high quality on time. You will work mainly individually but be a part of a smaller team supporting each other to reach common targets. The work also includes creating long-term relationships and co-operation with international colleagues within Husqvarna Group.  Location: Huskvarna (SE) We offer a hybrid working model but expect you to be at our office two days a week together with the rest of the team This is a fixed term contract until 2025-09-19 So, if you feel that this challenge suits you, we would like to know more about you. A warm welcome with your application! We apply ongoing selection and do not accept applications via mail, due to GDPR. For more information about the position please contact hiring manager Malin Sand, [email protected]. For more information about the recruitment process please contact Sebastian Glaas, Talent Acquisition Partner. [email protected] Husqvarna Group is the world’s largest producer of outdoor power products including robotic lawn mowers, garden tractors, chainsaws and trimmers. The Group is also the European leader in consumer watering products and one of the world leaders in cutting equipment and diamond tools for the construction and stone industries. The Group’s products and solutions are sold via dealers and retailers to both consumers and professional users in more than 100 countries. The head office is located in Stockholm, Sweden, and the share is listed on NASDAQ OMX Stockholm Exchange.

17 maj 2024
Sista ansökan:
15 juni 2024
Utredande psykolog små barn, WeMind Jönköping

WeMind är kvalitetsledande inom svensk öppenvårdspsykiatri och vår viktigast byggsten är självklart våra medarbetare. För oss är det viktigt med en trygg och trivsam arbetsmiljö där varje medarbetare har en stimulerande arbetssituation och att du dessutom har roligt på jobbet. Tillsammans jobbar vi för att ständigt förbättra psykiatrin i Sverige och genom effektiv, jämlik och evidensbaserad vård gör vi skillnad på riktigt. Din nya arbetsplatsI höst avser WeMind öppna upp en ny utredningsenhet i Jönköping där vi kommer utföra neuropsykiatriska utredningar för barn, ungdomar och vuxna. Nu söker vi dig som vill vara med och starta upp, driva och utveckla verksamheten tillsammans med oss! Arbetet följer nationella riktlinjer och vilar på evidensbaserade metoder. Våra arbetssätt är strukturerade och samtidigt flexibla och det dagliga arbetet kommer präglas av prestigelöshet, samarbete och öppenhet. WeMind strävar efter att i alla situationer sätta patienternas behov i första rummet och tillsammans med ett kompetent och erfaret team av psykologer, specialistläkare i psykiatri och medicinska sekreterare kommer ni skapa den bästa vården för målgruppen. Mottagningen kommer ligga centralt i Jönköping med närhet till kommunikationer och stort utbud av restauranger och caféer runt hörnet. Att jobba som psykolog på WeMindVi söker dig som vill arbeta med neuropsykiatriska utredningar av små barn (upp till 5 år). Du kommer i team med läkare ansvara för utredning och diagnostisk bedömning av adhd, autism och intellektuell funktionsnedsättning. Väna om hög patientsäkerhet och riktigt god kvalitet på vården samt delta i utvecklingsarbete inom verksamheten och utgöra konsultfunktion till vårdgrannar. Det finns möjlighet att i rollen kombinera utredning av små barn, unga och vuxna. Det krävs följsamhet till riktlinjer och skicklighet i sitt bemötande till de ofta komplexa patienter vi möter inom psykiatrin. Som stöd har du uppdaterat material och kunniga kollegor att bolla med. Träffa våra psykologer på vår karriärsida. Under våren 2024 arbetar ett dedikerat uppstartsteam med att få allt på plats inför öppning såsom lokal samt att rekrytera erfarna kliniker. Beroende på när du är på plats tar du vid där teamet befinner sig och fortsätter denna spännande utveckling. Du kommer under hela resan att ha WeMinds stödfunktioner nära till hands. Vill du fortsätta utvecklas inom utredningsarbete finns möjligheterna hos oss Grundlig introduktion med egen fadder och kontinuerlig och utvecklande handledning, extern och intern Tydliga manualer för utredningsförfarandet med utgångspunkt i nationella vårdprogram och den senaste evidensen Möjlighet att fördjupa din kunskap kring det senaste forskningen gällande utredning och NPF Regelbunden utbildning och kompetensutveckling, både internt och externt. Exempel på intern utbildning är regelbundna lunchföreläsningar med framstående föreläsare om den senaste forskningen och digitala utbildningar via vår utbildningsplattform Kollegor i olika delar av landet som samarbetar och utbyter erfarenheter Möjlighet att vara med att forma din nya arbetsplats både till att leverera riktigt bra vård och till att bli ett härligt ställe att arbeta på Om dig Legitimerad psykolog med arbetslivserfarenhet från barnpsykiatrin Minst 3 års erfarenhet inom de senaste 5 åren av att utföra utredningar av barn upp till 5 år Vi söker dig som vill vara delaktig i mottagningens utveckling och värderar högt initiativförmåga och välkomnar kreativitet. Du är van att arbeta självständigt samtidigt som du är flexibel och värdesätter delaktighet och samarbete. Du har en positiv inställning och tycker det är viktigt med den sociala arbetsmiljön och teamkänslan. WeMinds viktigast byggsten är självklart våra medarbetareFör oss är det viktigt med en trygg och trivsam arbetsmiljö där varje medarbetare har en stimulerande arbetssituation och att du dessutom har roligt på jobbet. Läs mer om vårt erbjudande. Trygg anställning genom kollektivavtal, försäkringar och pension Individuell lönesättning Flexibel arbetssituation med möjlighet till visst distansarbete Friskvårdsbidrag Din ansökan Välkommen med din ansökan senast den 31 maj 2024. Vi intervjuar löpande under ansökningsperioden och tjänsten kan komma att tillsättas under perioden så vänta inte med att skicka in din ansökan. Anställningsform: Tillsvidareanställning, vi tillämpar provanställning Omfattning: Heltid 100%, eller deltid enligt överenskommelse Placering: Jönköping Tillträde: Hösten 2024, enligt överenskommelse För frågor och mer information är du varmt välkommen att kontakta: Lisa Wahlström Amnéus, biträdande chef WeMind Öppenvårdspsykiatri, på [email protected] Lena Lundholm, biträdande chef WeMind Öppenvårdspsykiatri, [email protected] Vi ser fram emot att höra från dig och att få berätta mer om oss och hur vi arbetar på WeMind! Varmt välkommen med din ansökan! Lisa och Lena

17 maj 2024
Sista ansökan:
31 maj 2024
Utredande psykolog till WeMind Jönköping

WeMind är kvalitetsledande inom svensk öppenvårdspsykiatri och vår viktigast byggsten är självklart våra medarbetare. För oss är det viktigt med en trygg och trivsam arbetsmiljö där varje medarbetare har en stimulerande arbetssituation och att du dessutom har roligt på jobbet. Tillsammans jobbar vi för att ständigt förbättra psykiatrin i Sverige och genom effektiv, jämlik och evidensbaserad vård gör vi skillnad på riktigt. Din nya arbetsplatsI höst avser WeMind öppna upp en ny utredningsenhet i Jönköping där vi kommer utföra neuropsykiatriska utredningar för barn, ungdomar och vuxna. Nu söker vi dig som vill vara med och starta upp, driva och utveckla verksamheten tillsammans med oss! Arbetet följer nationella riktlinjer och vilar på evidensbaserade metoder. Våra arbetssätt är strukturerade och samtidigt flexibla och det dagliga arbetet kommer präglas av prestigelöshet, samarbete och öppenhet. WeMind strävar efter att i alla situationer sätta patienternas behov i första rummet och tillsammans med ett kompetent och erfaret team av psykologer, specialistläkare i psykiatri och medicinska sekreterare kommer ni skapa den bästa vården för målgruppen. Mottagningen kommer ligga centralt i Jönköping med närhet till kommunikationer och stort utbud av restauranger och caféer runt hörnet. Att jobba som psykolog på WeMindSom psykolog på WeMind Jönköping kommer du arbeta med neuropsykiatriska utredningar av små barn, unga och vuxna. Du kommer i team med läkare ansvara för utredning och diagnostisk bedömning av adhd, autism och intellektuell funktionsnedsättning. Väna om hög patientsäkerhet och riktigt god kvalitet på vården samt delta i utvecklingsarbete inom verksamheten och utgöra konsultfunktion till vårdgrannar. Det krävs följsamhet till riktlinjer och skicklighet i sitt bemötande till de ofta komplexa patienter vi möter inom psykiatrin. Som stöd har du uppdaterat material och kunniga kollegor att bolla med. Träffa våra psykologer på vår karriärsida. Under våren 2024 arbetar ett dedikerat uppstartsteam med att få allt på plats inför öppning såsom lokal samt att rekrytera erfarna kliniker. Beroende på när du är på plats tar du vid där teamet befinner sig och fortsätter denna spännande utveckling. Du kommer under hela resan att ha WeMinds stödfunktioner nära till hands. Vill du fortsätta utvecklas inom utredningsarbete finns möjligheterna hos oss Grundlig introduktion med egen fadder och kontinuerlig och utvecklande handledning, extern och intern Tydliga manualer för utredningsförfarandet med utgångspunkt i nationella vårdprogram och den senaste evidensen Möjlighet att fördjupa din kunskap kring det senaste forskningen gällande utredning och NPF Regelbunden utbildning och kompetensutveckling, både internt och externt. Exempel på intern utbildning är regelbundna lunchföreläsningar med framstående föreläsare om den senaste forskningen och digitala utbildningar via vår utbildningsplattform Kollegor i olika delar av landet som samarbetar och utbyter erfarenheter Möjlighet att vara med att forma din nya arbetsplats både till att leverera riktigt bra vård och till att bli ett härligt ställe att arbeta på Om dig Legitimerad psykolog med arbetslivserfarenhet från barn- och ungdoms-/vuxenpsykiatrin Minst 3 års erfarenhet de senaste 5 åren av neuropsykiatriska utredningar Vi söker dig som vill vara delaktig i mottagningens utveckling och värderar högt initiativförmåga och välkomnar kreativitet. Du är van att arbeta självständigt samtidigt som du är flexibel och värdesätter delaktighet och samarbete. Du har en positiv inställning och tycker det är viktigt med den sociala arbetsmiljön och teamkänslan. WeMinds viktigast byggsten är självklart våra medarbetareFör oss är det viktigt med en trygg och trivsam arbetsmiljö där varje medarbetare har en stimulerande arbetssituation och att du dessutom har roligt på jobbet. Läs mer om vårt erbjudande. Trygg anställning genom kollektivavtal, försäkringar och pension Individuell lönesättning Flexibel arbetssituation med möjlighet till visst distansarbete Friskvårdsbidrag Din ansökan Välkommen med din ansökan senast den 31 maj 2024. Vi intervjuar löpande under ansökningsperioden och tjänsten kan komma att tillsättas under perioden så vänta inte med att skicka in din ansökan. Anställningsform: Tillsvidareanställning, vi tillämpar provanställning Omfattning: Heltid 100%, eller deltid enligt överenskommelse Placering: Jönköping Tillträde: Hösten 2024, enligt överenskommelse För frågor och mer information är du varmt välkommen att kontakta: Lisa Wahlström Amnéus, biträdande chef WeMind Öppenvårdspsykiatri, på [email protected] Lena Lundholm, biträdande chef WeMind Öppenvårdspsykiatri, [email protected] Vi ser fram emot att höra från dig och att få berätta mer om oss och hur vi arbetar på WeMind! Varmt välkommen med din ansökan! Lisa och Lena

17 maj 2024
Sista ansökan:
31 maj 2024