Specialistpsykiatrin, Region Jönköpings län Vill du kombinera kliniskt arbete med ett utvecklande uppdrag inom kvalitet och ledning? Vi söker dig som vill bidra till framtidens barn- och ungdomspsykiatri – både i mötet med patienten och genom att stärka det psykologiska perspektivet i verksamheten. Rollen som psykolog/psykologisk ledningsansvarig Som psykolog kommer du på del av tjänsten att arbeta kliniskt med patientarbete, exempelvis bedömning, utredning, behandling och internhandledning. Du kommer att ingå i något av våra tvärprofessionella team i Jönköping, Nässjö eller Värnamo. Du kommer också att vara en del av ledningsstrukturen inom barn -och ungdomspsykiatrin. Ansvarsområden för rollen som psykologiskt ledningsansvarig (PLA) är exempelvis Verka för att psykologins kunskapsområde harmonierar med övriga kunskapsområden i verksamheten Kvalitetssäkring av psykologiska insatser och metoder, exempelvis: • Rutiner vid uppföljningar och utvärderingar • Rutiner vid metodutveckling • Bevaka ny forskning och nya riktlinjer såväl nationellt som internationellt • Planering av implementeringen av beslutade insatser • Utveckla patientsäkerhetsarbetet • Rådgivning kring professionella och etiska frågeställningar Verksamheten du kommer att arbeta inom Barn- och ungdomspsykiatriska kliniken är en länsklinik som består av tre öppenvårdsenheter i Nässjö, Värnamo och Jönköping. I Jönköping finns också en slutenvårdsavdelning samt en dagvårdsavdelning för anorexivård. Vi är cirka 150 medarbetare i olika professioner som ger psykiatrisk specialistvård till barn och ungdomar från kommuner i länet. I arbetat möter vi barn och ungdomar 0-17 år och deras vuxna. I arbetet ingår även samverkan med andra vårdgivare och verksamheter. Din profil Vi söker dig som är legitimerad psykolog, gärna specialistutbildad, med erfarenhet av yrkesutövandet som psykolog. Relevanta vidareutbildningar, inklusive specialistutbildning och/eller utbildning till psykoterapeut, inom professionen ses som positivt. Kunskap om och erfarenhet av barn-och ungdomspsykiatri eller annat arbete med barn och unga, har ett stort värde. Likaså intresse och eller erfarenhet kring utvecklings- och kvalitetsarbete i en komplex organisation. Som person tror vi att du är flexibel och har lätt att anpassa dig efter olika förutsättningar. Du arbetar självständigt och strukturerar upp och prioriterar ditt arbete på ett bra sätt. Då vi i verksamheten framhåller värdet av tvärprofessionellt samarbete behöver du kunna bidra till samsyn och samarbete och i det vara lyhörd och kommunikativ. Då resor förekommer i tjänsten så är det ett krav att du har B-körkort. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet. Vårt erbjudande till dig Vi erbjuder dig ett spännande, utmanande och stimulerande uppdrag där du får vara med och påverka. Du kommer att arbeta i en miljö som präglas av samarbete både internt och externt. Vidare erbjuder vi goda möjligheter till kompetensutveckling.Arbetsplatsen genomsyras av god gemenskap där vi vill att du bidrar med dina erfarenheter och din personlighet. Din placering på någon av öppenvårdsmottagningarna i Jönköping, Nässjö eller Värnamo kommer att beslutas i dialog med dig utifrån dina önskemål och kliniska uppdrag. Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid med tillträde enligt överenskommelse. Arbetstiderna är förlagda måndag till fredag, dagtid. Som medarbetare hos oss inom Region Jönköpings län får du tillgång till våra anställningsförmåner. En del av dem ökar din grundtrygghet, andra sätter lite guldkant på vardagen. Läs mer om våra förmåner här: Förmåner (http://www.rjl.se/jobb-och-karriar/Jobba-hos-oss/Formaner/) Har du frågor om tjänsten? Vill du veta mer kring tjänsten är du välkommen att kontakta [email protected] verksamhetschef Vi tar gärna emot samtal från dig som är intresserad av jobbet men tackar nej till dig som säljer annonser och rekryteringstjänster. Vår rekryteringsprocess Sista ansökningsdag är 2025-08–10. Välkommen med din ansökan! Intervjuer kommer att ske v 34-35, företrädesvis under eftermiddagar. Inför anställning kommer arbetsgivaren att begära att du visar ett utdrag ur polisens belastningsregister. Ett utslag i detta register kan komma att påverka din möjlighet till anställning. Läs mer om Region Jönköpings läns rekryteringsprocess på vår hemsida: Vår rekryteringsprocess, Region Jönköpings län (https://rjl.se/jobb-och-karriar/Lediga-jobb/Var-rekryteringsprocess/)
Arbetsterapeuter sökes till spännande konsultuppdrag i hela Sverige Vill du ha frihet, flexibilitet och samtidigt göra skillnad i människors liv? Vi söker legitimerade arbetsterapeuter som är intresserade av att arbeta som konsulter inom hälso- och sjukvård. Du bör vara öppen för att arbeta på olika orter i Sverige – resor och boende ordnas vid behov, men vi tar självklart emot din ansökan även om du har specifika önskningar. Som konsult får du möjlighet att utveckla din kompetens, arbeta i olika miljöer och bidra där behovet är som störst. Vi söker dig som: Är legitimerad arbetsterapeut. Har minst två års erfarenhet inom yrket. Gärna har erfarenhet från kommunal verksamhet eller primärvård Har god förmåga att samarbeta och kommunicera. Är självständig, lösningsorienterad och har ett genuint engagemang för människor. Har B-körkort (meriterande men inte ett krav). Vi erbjuder: Flexibilitet – Välj själv var och när du vill arbeta. Hög lön – Konkurrenskraftig ersättning för din kompetens. Spännande uppdrag – Arbeta på olika platser och utvecklas i din roll. Resmöjligheter – Se nya delar av Sverige medan du arbetar. Trygghet och stöd – Vi sköter allt det administrativa så du kan fokusera på ditt jobb. Möjlighet att välja – Ta längre uppdrag eller kortare insatser, exempelvis under semestern Bekostat boende – Vi kan stå för boende på tjänsteorten. Engagerad kontaktperson - tillgänglig för dig 24/7 Ansökan: Låter detta som något för dig? Vi hanterar ansökningar löpande så skicka in din ansökan redan idag! Skicka ditt CV och ansökan till [email protected].
Elgiganten är Sveriges ledande återförsäljare av hemelektronik, vitvaror och kök. Vi har i dag närmare 3 400 anställda och totalt 170 Phonehouse-butiker och varuhus över hela landet. Som anställd på Elgiganten är du en del av något mycket större och verksamheten utgörs av flera viktiga funktioner såsom varuhus, butiker, e-handel, nordiskt centrallager och kundtjänst. Bli en del av oss och var med på vår framgång! Har du lätt att prata med människor och behärskar samtidigt konsten att lyssna? Då kan du vara vår nästa stjärnsäljare! Att arbeta på Elgiganten är både roligt, utmanande och fartfyllt. Det är inte bara vårt gemensamma intresse för det vi säljer som binder oss samman. Här finner du människor – med en äkta vilja att hjälpa andra hitta glädjen i den magiska världen av teknik. Din roll som Sales Advisor Den viktigaste uppgiften för dig som Sales Advisor är att hitta den perfekta lösningen för just din kund genom att lyssna aktivt, svara på frågor och vägleda kunden till bästa köp. Du drivs av att nå dina mål, du nöjer dig inte heller där utan vill ständigt överträffa dig själv och nå ett ännu högre resultat. Utveckling, utbildning och hålla din kompetens inom området teknik uppdaterad är något som kommer vara en naturlig del i ditt arbete. Vem är du? Som säljare på Elgiganten är dina personliga egenskaper och motivation det viktigaste. Du älskar att möta kund och uppnå dina mål, och såklart har roligt när du gör det! Vi ser att du • Alltid har kunden i fokus och drivs av att ge varje besökare personlig service • Har en genuin känsla för service och älskar att jobba med människor • Brinner för försäljning och trivs att arbeta mot mål • Har lätt för att lära och en vilja att utvecklas • Är engagerad, ansvarstagande och en vilja att göra ditt bästa Ett intresse för de varor och tjänster som vi säljer är en stor fördel men vi kommer vid din introduktion att förse dig med de kunskaper och utbildningar som krävs i rollen, allt för att du ska lyckas och trivas tillsammans med oss. Vilka är vi? Vår kultur är viktig för oss och våra värderingar genomsyrar allt vi gör, vi söker nu en kollega som vill bli en del av vår gemenskap och precis som vi drivs av och delar våra värderingar: Win Together, Play Together, Grow Together and be Different Together. På Elgiganten tror vi att våra olikheter gör oss starkare och sammanhållningen är en styrka. Här jobbar drivna personer med stort intresse för både våra kunder och varandra. De som ser möjligheter, gillar snabba förändringar och drivs av att bidra till positiva resultat brukar trivas väl hos oss. Det är personer med energi som har en förmåga att naturligt ta egna initiativ och som vill utvecklas. Utveckling hos oss Vårt mål är att bli branschens bästa arbetsgivare och vi tror att vi når dit bland annat genom vårt goda ledarskap. På Elgiganten skapar en god ledare engagemang, arbetsglädje och motiverade medarbetare. Utveckling och interna utbildningar är något som vi valt att investera i, här innefattas träning i produktkunskap, kundmöte och ledarskapsutbildningar. Elgiganten erbjuder • Avtalsenlig lön och pension • Generöst bonusavtal • Förmåner inom friskvård och personalköp • Internt utbildningsprogram för medarbetare och ledare • Goda karriärmöjligheter Övrig information Anställningsform: Tillsvidare, provanställning tillämpas Omfattning: 70-80% arbetstiderna innefattar även kvällar och helger Tillträde: Enligt överenskommelse Sista ansökningsdag: 2025-08-30 På Elgiganten strävar vi efter mångfald och välkomnar därför alla sökande, oavsett kön, ålder eller etnisk bakgrund. Observera att vi använder tester och bakgrundskontroll som en del i rekryteringsprocessen. Vi ser fram emot din ansökan! Registerna ditt CV och sök tjänsten genom att klicka på länken.
Kulturmiljöenheten ingår i Samhällsavdelningen och utgör en tvärsektoriell enhet som är involverad i många av myndighetens ärendeprocesser. Vi är en enhet med 9 medarbetare som tycker det är lika viktigt att omhänderta länets kulturmiljövärden som att fika tillsammans! Arbetsuppgifter Vi stärker nu enheten med en ny byggnadsantikvarie som primärt kommer att pröva och handlägga de bidrags- och tillståndsärenden som inkommer kopplade till länets skyddade kulturmiljöer. Du kommer också få medverka i de projekt som enheten driver, exempelvis att främja och utveckla formerna för det regionala kulturmiljöarbetet. Kvalifikationer Vi söker dig med relevant högskoleexamen med inriktning mot kulturmiljövård/byggnadsvård. Du ska ha väletablerad kompetens inom kulturmiljövårdens moment som värdering, prioritering och avvägningar mellan olika allmänna intressen. Du ska ha goda kunskaper inom arkitektur- och bebyggelsehistoria samt olika tiders hantverk och byggnadstraditioner. Du ska förutom en god kunskap och förståelse kring kulturmiljölagen också ha en gedigen kunskap kring miljöbalken samt plan- och bygglagen. I arbetet ingår resor varför B-körkort är ett krav. Har du erfarenhet av tidigare arbete vid statlig myndighet, länsstyrelse eller som praktiserande byggnadsantikvarier är det meriterande. Kännedom och förståelse för länets kulturmiljöprofil och regionala byggnadstraditioner är även det meriterande samt kunskap om kulturmiljövårdens ekonomiska styrmedel och hur dessa nyttjas för största möjliga kulturmiljönytta. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper. Arbetet sker självständigt med stöd av gruppen varför du behöver vara trygg och självsäker i din person och utövning. Du ska kunna samverka och bidra till gruppen genom att dela med dig av din kompetens och erfarenheter. Du har en god förmåga att göra väl avvägda bedömningar på begränsat underlag och driva processerna på ett lösningsorienterat vis. Vi är en engagerad och omhändertagande enhet med en stark sammanhållning där vi värdesätter varandras åsikter. Du har god förmåga att uttrycka dig i skrift och tal på svenska. Du är kommunikativ och öppen för andras behov för att kunna verka för lösningar och beslut som är förståeliga och bejakande. Villkor Tjänsten omfattar heltid och gäller tillsvidare. Vi tillämpar 6 månaders provanställning som regel på våra tillsvidareanställningar. Tillträde snarast efter överenskommelse. Övrigt Intervjuer genomförs från och med vecka 35. Om Länsstyrelsen i Jönköping Länsstyrelsen är en kunskapsorganisation, en statlig myndighet som är regeringens företrädare i länet. Tillsammans arbetar vi för att Jönköpings län ska vara ett av landets mest attraktiva län. Genom samverkan skapar vi förutsättningar för ett fantastiskt län för nuvarande och kommande generationer. Målet är att bidra till goda livsvillkor och en hållbar utveckling. Vi är 280 medarbetare. Våra verksamhetsområden berör många viktiga delar av samhället, allt från samhällsplanering, jämställdhetsfrågor, miljötillsyn, landsbygdsutveckling, insatser som ska gynna fisken i våra sjöar till demokrati- och beredskapsfrågor samt mycket annat. Målet är att vårt arbetssätt ska präglas av professionalism, engagemang och samverkan. Länsstyrelsen finns mitt i stan i en K-märkt byggnad som har nyrenoverade lokaler med utsikt över Munksjön och Vättern. Det är inte bara en spännande arbetsplats, du erbjuds också en mängd förmåner som flexibelt arbete, friskvårdsbidrag och friskvårdstimme, utökad föräldrapenning samt en aktiv personalförening. Vill du veta mer om våra förmåner och hur det är att arbeta hos oss? Besök vår webbsida på http://www.lansstyrelsen.se/jonkoping/om-oss/jobba-hos-oss. Har du skyddade personuppgifter och vill söka tjänsten? https://www.lansstyrelsen.se/jonkoping/om-oss/jobba-hos-oss
Mr BBQ söker dig som vill vara en del i vårt team. Det är viktigt att du kan ta egna initiativ och vara självgående. Du ska kunna planera, förbereda och bistå kockarna med att tillaga det vi har på menyn. Vi tar endast emot ansökan via epost då vi inte hinner ta emot i restaurangen,
Jönköpings kommun är en stor arbetsgivare med hundratals olika yrkesroller. Vi växer i takt med att kommunen utvecklas med fler invånare, fler bostäder och större utbud. Vi är alltid på jakt efter ny kompetens - medarbetare med olika bakgrunder och erfarenheter, med den gemensamma drivkraften att vilja skapa en bättre kommun att besöka, leva, verka och bo i. Vill du använda dina kunskaper och erfarenheter till att utveckla Jönköpings kommun inom verksamheten fastighetsförvaltning? Trivs du med att arbeta självständigt under eget ansvar och bygga goda långsiktiga relationer? Då kan du vara vår nya tekniska förvaltare. Ditt nya jobb I din roll som teknisk förvaltare kommer du, tillsammans med en fastighetsförvaltare, att ansvara för de objekt som tekniska kontoret hyr ut till övriga förvaltningar, inklusive inhyrda fastigheter. Ditt huvudansvar är det byggnadstekniska, vilket innebär att ta fram underhållsplaner och ansvara för om- och tillbyggnadsprojekt. Du förväntas ha djup kunskap inom byggnadstekniska frågor och en god förståelse för kundernas lokalbehov. Din arbetsdag kommer att vara varierad, och du trivs med att hantera oförutsedda situationer och lösa problem snabbt. Rollen innebär många kontaktytor, både internt och externt, och passar dig som tycker om sociala sammanhang och förstår vikten av att bygga långsiktiga och hållbara relationer. Din kompetens Kvalifikationer: - Relevant utbildning på högskolenivå eller gymnasienivå, alternativt motsvarande kunskaper genom arbetslivserfarenhet. - Erfarenhet inom byggtekniskt område, minst 5 år. - Erfarenhet av mindre byggprojekt. - Kunskap om lagen om offentlig upphandling (LOU) är en fördel. - B-körkort är ett krav. Personliga egenskaper: - Självständig och ansvarsfull i arbetet. - Vågar leda och ta beslut. - Förmåga att driva projekt på ett strategiskt och ansvarsfullt sätt. - Engagerad i utvecklings- och förbättringsarbete. - Strukturerad och kvalitetsmedveten. - God kommunikationsförmåga och samarbetsförmåga. - Serviceinriktad och duktig på att skapa goda kundrelationer. - Flexibel och tydlig i kommunikationen. - Behärskar svenska språket väl, både i tal och skrift. Vi erbjuder dig Hos oss får du ett roligt, utvecklande och varierande arbete tillsammans med andra. Du ges möjlighet för individuell kompetensutveckling samt erfarenhets- och kunskapsutbyte med kollegor som har olika professioner. Som medarbetare hos oss har du trygga anställningsvillkor, möjlighet till distansarbete och friskvårdsbidrag. Välkommen till oss Fastighetsavdelningen består av cirka 160 medarbetare inom fyra verksamhetsområden: Fastighetsförvaltning, Fastighetsutveckling, Fastighets- och byggservice samt Verksamhetsstöd. Vi ansvarar för att utveckla, bygga och underhålla kommunens fastigheter med ett starkt fokus på service och kundnöjdhet. Som en av regionens största fastighetsägare, med över 1 150 000 kvm bostads- och lokalarea, erbjuder vi dig en spännande arbetsmiljö. Bra att veta Tjänsten är en tillsvidareanställning på 100%, med start enligt överenskommelse. Urvalsprocessen startar efter semestertider v.32. Vid intervju, var beredd att ange två referenser. Jönköpings kommun strävar efter att erbjuda en attraktiv arbetsplats som är fri från diskriminering och ger lika möjligheter för alla. Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför vänligt men bestämt alla samtal om annonserings- och rekryteringshjälp.
Vi på Instore Business AB får löpande in nya spännande projekt från leverantörerna inom Svensk Dagligvaruhandel. Till dessa tidsbegränsade uppdrag söker vi löpande nya fältsäljare över hela Sverige. Uppdragen varierar stort i karaktär och syfte t.ex. nyhetslanceringar, kampanjer, kategori eller distributionsprojekt. De varierar också stort i tid - allt från en vecka till ett halvår, men oavsett längden på uppdraget är tjänstens omfattning alltid heltid. Instore Business söker Visstidsanställd Fältsäljare till Distributionsprojekt för kvällstidningarna på distrikt Jönköping: Din roll Som fältsäljare för Instore Business AB representerar du alltid den aktuella uppdragsgivaren och dess varumärken ute i butikerna - Du är uppdragsgivarens ambassadör på fältet. Ditt uppdrag är tids och resultat bestämt, där syfte och mål med besöken i butikerna är tydligt. Du planerar och genomför dina besök på givet distrikt - allt för att hålla tidsramarna och nå dina mål. Ditt engagemang och din personlighet lägger grunden för goda relationer mellan dig, butikerna och uppdragsgivaren och deras varumärken. Uppdraget omfattar heltid måndag-fredag, och uppdraget startar 18/8-25 därav kort ansökningstid. Uppdraget tillika anställningen pågår till och med 12/12-25, därefter är det uppehåll i projektet över Jul och Nyår men eventuellt finns möjlighet till nytt uppdrag med start i januari 2026. Du kommer arbeta med kvällstidningarna - Aftonbladet och Expressen och deras olika magasin. Uppdraget är att besöka ett antal förutbestämda butiker för att bland annat säkerställa att kvällstidningarnas produkter har sina givna platser i butikerna, och att löpsedlarna exponeras på ett bra sätt - allt för att öka distributionen och butikernas tidningsförsäljning. Din bakgrund Vi tror att du är i början av din karriär och är nyfiken på, eller vill vidareutveckla dig i rollen som fältsäljare. Att du tycker om Service och Försäljning tar vi för självklart, och att du har någon sorts erfarenhet av försäljning och/eller service. Det är självklart meriterande om du arbetat inom svensk Dagligvaruhandel tidigare. Du har genomfört gymnasium i ryggsäcken, och B-körkort är ett krav för att du ska kunna ta dig an en tjänst som denna. Som person är du utåtriktad och du tycker om att knyta nya kontakter. Du gillar att ha ordning och reda, och du har förmågan att strukturera och planera din tid och dina arbetsuppgifter. Du känner dig trygg och bekväm med att ibland hjälpa kunden fatta beslut. Vi erbjuder Anställningen påbörjas med introduktion där Du får bekanta dig med oss på Instore Business, dina kollegor på fältet, och självklart Aftonbladet och Expressen. Genom hela uppdraget får du coachning av uppdragets ansvariga säljledare. Vi går igenom det aktuella uppdragets karaktär, syfte och mål. Du utrustas även med alla verktyg som behövs för att kunna genomföra uppdraget på allra bästa sätt såsom: Tjänstebil, Ipad med säljstöd och rapporteringssystem samt sälj och marknadsmaterial. Ansökan och kontaktperson Observera att vi inte tar emot några ansökningar via post eller mail, ansökan skickas in genom att ansöka via sök-länken/Knappen. Har du frågor gällande tjänsten kontakta ansvarig rekryterare: [email protected] Tillträdesdag: 18/8-2025 Vi ser fram emot att ta emot din ansökan.
Just nu söker vi verktygstekniker för framtida uppdrag hos vår kund, är du en tekniskt kunnig och noggrann person med relevant erfarenhet? Söker du en ny utmaning i en verksamhet där säkerhet, kvalitet och utveckling är i fokus? Tveka inte på att ansöka redan idag om det låter intressant! Du kommer arbeta självständigt i verkstadsmiljö med stora gjutmaskinsverktyg som kräver noggrann renovering, slipning och reparation utifrån ritningar. När verktygen är klara registreras de i systemet och placeras korrekt för återanvändning i produktionen. Under upplärningsperioden arbetar du i 2-skift, men du behöver vara beredd på att arbeta alla skift eller ständig natt längre fram. Om dig Vi söker dig som har tidigare erfarenhet som verktygstekniker, verktygsmakare, underhållstekniker, eller liknande. Du har god teknisk förståelse och är både van och trivs med att arbeta självständigt. Du har även vana med avancerade verktyg och maskinkomponenter. Arbetet ställer höga krav på noggrannhet, ritningsläsning och tålamod, då toleranserna ofta är små och detaljerade. Som person är du noggrann, har ett tekniskt intresse och gillar att jobba praktiskt, du är vidare även lösningsorienterad och stresstålig. För tjänsten är det viktigt att du har: • Tidigare relevant erfarenhet (verktygstekniker, underhållstekniker, verktygsmakare m.m.) • God teknisk förståelse och vana att arbeta efter ritningar • Förmåga att arbeta självständigt med stort ansvar • Ett noggrant arbetssätt och högt kvalitetstänk • Önskvärt med truck- och traverskort Notera att denna annons gäller framtida uppdrag, urval och intervjuer sker löpande när behovet uppstår! Om Adecco Som en av världens största HR-leverantörer har vi individens utveckling och kundens behov i fokus, för vi vet hur viktigt det är för ett företags konkurrenskraft att ha rätt person med rätt kompetens på rätt plats. I Sverige erbjuder Adecco skräddarsydda personallösningar, såväl bemannings- och rekryteringsslösningar som interimslösningar. På Adecco försöker vi hitta rätt person, med rätt kompetens på rätt plats. Därav ser vi dig som en av våra grundpelare varpå vi erbjuder följande förmåner inom bolaget: kollektivavtal, friskvårdsbidrag, tjänstepension, försäkringar, kompetensutveckling och en marknadsmässig lön. Som konsult får du en anställning i Adecco Sweden. Kontaktuppgifter Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryterare: Linnea Johansson via [email protected] Har du frågor angående registrering, var god kontakta supporten via [email protected] Välkommen med din ansökan!
Vi söker en affärsutvecklare till vår mikrobiologiska avdelning i Jönköping. Du kommer att spela en central roll i att identifiera nya affärsmöjligheter och skapa lösningar inom livsmedelssäkerhet, i nära samarbete med laboratoriet, säljteam och ledning. Vilka är vi? Vi är kanske inte så kända för dig men allt vi gör har en positiv inverkan på ditt liv, din hälsa och på miljön. Vi analyserar maten du äter, luften du andas och medicinerna du behöver - vi jobbar för att du ska känna dig trygg, vi kallar det Testing for Life. Eurofins är en global ledare inom analystjänster med mer än 63 000 medarbetare runtom i världen. Visste du att i Sverige är vi nära 650 medarbetare? Hos oss finns ett 50-tal olika roller, bland annat labbingenjörer, systemutvecklare, miljövetare och kundsupportmedarbetare. Tillsammans jobbar vi utifrån våra kärnvärden: Vår kund, Kvalitet, Yrkesstolthet tillsammans samt Professionalism & Hållbarhet. Vad du kommer att göra hos oss Identifiera och utveckla affärsmöjligheter inom mikrobiologisk analys Bidra till metodutveckling och paketering av lösningar utifrån kunders behov Leda eller delta i projekt för att införa eller förbättra analysmetoder Bevaka omvärlden inom mikrobiologi och livsmedelssäkerhet Stötta försäljningsaktiviteter med teknisk expertis och affärsargument Fungera som länk mellan laboratoriet och affärsutvecklingen Bidra till strategisk planering för avdelningens tillväxt Vad kan vi erbjuda dig? Hos oss bidrar du till en bättre värld. Det är en meningsfull känsla som skapar motivation och engagemang, det känns extra bra att gå till jobbet varje dag. Dina kunskaper, färdigheter och personliga utveckling är Eurofins mest värdefulla tillgång och en förutsättning för framgång. Det finns möjlighet att delta i spännande och utmanande projekt som kan leda till att du får utvecklas professionellt i ett globalt nätverk med god tillväxt. Vi erbjuder en arbetsplats där du får flexibla arbetstider och extra semesterdagar. Du får friskvårdsbidrag, tjänstepension och försäkringar för en trygg vardag. Hos oss finns utvecklingsmöjligheter och karriärvägar. Du blir en del av en inkluderande och trivsam arbetsplats med sociala aktiviteter och stark teamkänsla. Flyttar du mer än 8 mil, kan du även få en skattefri flyttbonus. Läs mer om vilka förmåner vi erbjuder på careers.eurofins.com/se. Vi är stolta över att verka i Jönköping som 2024 för tredje året i rad hamnat i toppen för årets superkommun av Dagens Samhälle. Jönköping är en kommun med stark arbetsmarknad, god befolkningstillväxt och bra skola, kultur och fritid. Vill du läsa mer om superkommunen? Besök jonkoping.se. Vem är du? Du har en relevant kandidatexamen inom mikrobiologi, livsmedelsteknik eller bioteknik – gärna med PhD. Du har erfarenhet av projektledning och laboratoriearbete, företrädelsevis inom mikrobiologi. Har du även arbetat med affärsutveckling och/eller inom livsmedelsbranschen är det meriterande. Du behärskar både svenska och engelska mycket väl i tal och skrift. Som person är du välorganiserad och strukturerad, med ett naturligt driv att ta initiativ och självständigt föra projekt och idéer framåt. Du är kommunikativ i både tal och skrift, trivs i samarbete med olika funktioner och har lätt för att hålla i utbildningar. Din nyfikenhet och utvecklingslust gör att du har ett intresse för forskning och innovation. Du är ansvarstagande, tar ägarskap över idéer och har en problemlösande och analytisk förmåga som hjälper dig att hitta praktiska lösningar. Dessutom är du en lagspelare som värdesätter goda relationer och samarbete. Ytterligare information Vi rekryterar löpande, men på grund av semestertider kommer urvalsprocessen att påbörjas först i augusti månad. Tveka dock inte att söka redan idag! Vi tar enbart emot ansökningar via vårt rekryteringssystem. Ansökningar på annat sätt tas inte med i rekryteringsprocessen. Tjänsten avser en tillsvidareanställning där provanställning tillämpas, heltid under dagtid. Månadslön och tillträde enligt överenskommelse. Placeringsort Jönköping, resor i tjänsten kan förekomma. För frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta: Simon Nilsson Nordström, Business Unit Manager, [email protected] För frågor om rekryteringsprocessen är du välkommen att kontakta: HR-avdelningen, [email protected] Sista ansökningsdag: 2025-08-31.
Tjänstebeskrivning Just nu söker vi flera medarbetare till varierande uppdrag inom industri och lager. Arbetsuppgifterna varierar beroende på uppdrag, men gemensamt är att du blir en viktig del av den dagliga verksamheten. Det kan handla om produktionsarbete, lagerhantering eller administrativa uppgifter kopplade till logistikflödet. Oavsett roll är din vilja att lära och bidra avgörande. Vi söker dig som har en positiv inställning, är ansvarstagande och trivs med att arbeta både självständigt och i team. Du är driven, lösningsorienterad och har ett genuint engagemang för det du gör. Har du tidigare erfarenhet från industri, produktion, lager eller maskinarbete ser vi det som meriterande. Har du dessutom truckkort och truckvana är det ett stort plus, men det är inget krav – vi erbjuder utbildning vid behov. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper och söker dig som är pålitlig, nyfiken och vill utvecklas tillsammans med oss. Kvalifikationer B-körkort och tillgång till bil. Stark servicekänsla och förmåga att arbeta självständigt Strukturerad och initiativtagande Flytande svenska i tal och skrift Låter det som något för dig? Vi tar endast emot ansökningar via vårt ansökningsformulär. Ansökningar via telefon eller e-post behandlas inte. Ta chansen att bli en del av vårt framgångsrika team! Vi ser fram emot att höra från dig! Om NearYou Vi är NearYou. Vi har gått från att vara ett bolag bland andra till att bli en samhällsaktör. Med oss som partner och arbetsgivare lovar vi att ge mer av det vi är bäst på. Vi är bäst på att vara nära, mänskliga och en motpol till stress, människor som statistik och en alltför opersonlig digitalisering. Vi är hos dig, ett handslag, ett löfte. Vi vill ge det som vi tror en trasig arbetsmarknad behöver. För dig som kandidat innebär det en aktör som backar dig oavsett var i karriären du är och vill vara. Vi vill vara tryggheten i en snabb värld. Vi stöttar, utmanar och frågar hur det går. Helt naturligt, tycker vi.
Välj ett jobb för att visa detaljer