AI-Utvecklare mot robotgräsklippare

Om du är intresserad av att arbeta i teknikens framkant, på riktigt (!), då ska du läsa vidare! Nu har du möjligheten att söka tjänsten som AI-utvecklare. Här kommer du få arbeta med att spå och planerar framtidens teknik och produkter, innan det ens har nått R&D! Om rollen I rollen som AI-Utvecklare till kommer gå ingå i ett engagerat mjukvaruteam. I huvudsak kommer ert arbete fokusera vid utvecklingen av företagets robotgräsklippare. Tillsammans med kollegorna kommer du att arbeta med förutvecklingen av system och produkter, innan produkterna når utvecklingsavdelningen. Du kommer få arbeta i projektform och ingå i en projektgrupp. Projektens längd varierar men brukar ofta vara av längre karaktär och du kommer få vara med på hela projektresan. Detta gäller från att nya idéer skapas, presenteras och bollas, till att ni arbetar med utvecklingen, testa produkten, för att sist skicka vidare idén till utveckling. Tjänsten innebär frihet under ansvar. Du som gillar att ta för dig och arbeta runt hinder kommer få stor möjlighet att vara kreativ i rollen. Rollen som AI-Utvecklare passar dig som är intresserad av morgondagens teknik och som vill arbeta i teknikens framkant. Din profil Vi tror att du som söker tjänsten som AI-Utvecklare är en person som tar för dig och har ett kreativt sinne där du försöker se lösningar före hinder. Du kommer samarbeta tätt ihop med kollegor från flera olika professioner. Därför är det viktigt att du kan kommunicera ut information, delar med dina av dina kunskaper och tillsammans med andra kan brainstorma fram nya idéer och lösningar. Du har ett stort tekniskt intresse som visat sig på fritid i form av hobbyprojekt och/eller trendspaning och kunskapssökande inom den senaste tekniken. Skallkrav för tjänsten: •Master-/Civilingenjörsexamen inom Automation/Robotik/Mjukvara/Inbyggda System/Elektronik/Datateknik/Mekatronik/Motsvarande •Kunskap i Linux/C/C++/ROS Visual Odometry/SLAM YOLO/Tensorflow/Python •Stort tekniskt intresse och suttit med något tekniskt hobbyprojekt på fritiden •Goda kunskaper i svenska och engelska i tal och skrift Meriterande för tjänsten: •B-körkort Om företaget Företaget är ett internationellt bolag med anrik historia inom produktutveckling sedan 1689. Idag är de världsledande inom utomhusprodukter för grönytor inom både privat & offentlig sektor. Företaget är pionjärer inom smarta trädgårdslösningar och visst har du hört talas om deras robotgräsklippare? Mer information om företaget ges vid intervjutillfället. Hur du ansöker För att söka tjänsten som AI-Utvecklare, vänligen ansök via: https://www.framtiden.com/. Vid frågor är du välkommen att kontakta Rekryterare Lisa Hannerz, [email protected] alt. 073–5168995. Vi arbetar med löpande urval och kan komma att tillsätta tjänsten så fort vi hittat rätt person. Skicka därför in din ansökan så snart som möjligt! Välkommen med din ansökan redan idag! Om Framtiden AB Vi på Framtiden arbetar med både bemanning och rekrytering, vi vill göra skillnad i människors liv. Skillnad gör vi genom att hjälpa människor att hitta rätt jobb och rätt kollega. Vi är specialister på att rekrytera rätt talanger till rätt företag. Framtiden finns på sju orter i Sverige samt i Oslo. För tjänsten som AI-Utvecklare kommer du inledningsvis vara anställd konsult via Framtiden AB. Därefter finns mycket goda möjligheter att anställas direkt hos företaget. Villkor Startdatum: Aug/sept 2024 Placeringsort: Huskvarna Arbetstider: Mån-fre, dagtid Omfattning: Heltid

8 maj 2024
Sista ansökan:
1 augusti 2024
Controller till Jordbruksverket

Är du controller med minst tre års erfarenhet? Drivs du av att arbeta mot uppsatta mål? Då har vi en möjlighet till dig! Just nu söker vi på Adecco efter en controller till Jordbruksverket! Om tjänsten Som controller kommer du att tillhöra näringsutvecklingsenheten på myndigheten. Enheten arbetar bland annat med att främja småskaliga livsmedelsföretag. Du kommer främst att arbeta med ekonomisk lägesrapportering av myndighetens egna projekt, ansökan om utbetalning av EU-stöd samt tillhörande stödjande arbetsuppgifter. Det omfattar uppgifter som budgetuppföljning- och sammanställning samt att vara behjälplig vid frågor om fakturor och andra budgetfrågor. Uppdraget är på heltid med planerad start den 10 juni 2024 tom 28 februari 2025, med möjlighet till förlängning. Möjlighet till semester finns och placeringsorten är i Jönköping. Exempel på arbetsuppgifter • genomföra ekonomiska utredningar, uppföljningar och analyser • analys av verksamhetsinformation och ekonomiska resultat • sammanställande av rapporter • ta fram prognoser kopplade till verksamheten • ta fram riktlinjer för budgetarbete • genomföra budgetarbete och budgetuppföljning • servicefunktion med en till ledningen stödjande och rådgivande funktion • arbete i förekommande ekonomisystem (exempelvis U4 Agresso, Raindance, Visma m.fl.) Krav för tjänsten • gymnasium eller likvärdig utbildning • genomgått utbildning inom aktuellt område • minst tre (3) års arbetslivserfarenhet som controller • goda kunskaper i MS Office eller likvärdigt • kunskaper i ekonomisystem (exempelvis U4 Agresso, Raindance, Visma m.fl.) • kunna kommunicera obehindrat på svenska, såväl i tal som skrift Meriterande krav för tjänsten • 3 årig relevant högskoleutbildning inom ekonomi • minst 6 månaders erfarenhet av Agresso • erfarenhet av utbetalning från EU-fonder Om dig Till denna roll söker vi dig som har en god analytisk förmåga och minst tre års erfarenhet. Du arbetar självgående och värdesätter resultat i samråd med resterande team. Du är noggrann, strukturerad och strävar ständigt efter förbättring. Om Adecco Som en av världens största HR-leverantörer har vi individens utveckling och kundens behov i fokus, för vi vet hur viktigt det är för ett företags konkurrenskraft att ha rätt person med rätt kompetens på rätt plats. I Sverige erbjuder Adecco skräddarsydda personallösningar, såväl bemannings- och rekryteringsslösningar som interimslösningar. På Adecco försöker vi hitta rätt person, med rätt kompetens på rätt plats. Därav ser vi dig som en av våra grundpelare varpå vi erbjuder följande förmåner inom bolaget: kollektivavtal, friskvårdsbidrag, tjänstepension, försäkringar, terminalglasögon, kompetensutveckling och en marknadsmässig lön. Kontaktuppgifter Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryterare, William Maklin: [email protected] Har du frågor angående registrering, var god kontakta Adeccos Kandidatsupport: [email protected] Sista ansökningsdatum är 26 maj - välkommen med din ansökan!

8 maj 2024
Sista ansökan:
26 maj 2024
Undersköterskor till veckoslutsanställning

Hammargårdens äldreboende Vill du ha ett viktigt och meningsfullt arbete som är förlagt under veckoslutet? Kanske passar det din livssituation i nuläget? Nu söker vi kollegor till tre tidsbegränsade veckoslutsanställningar på Hammargårdens äldreboende! Hammargården äldreboende ligger naturskönt i Norrahammar, cirka en mil utanför Jönköping. På boendet finns totalt 30 lägenheter, varav 20 av lägenheterna är för medborgare med demenssjukdomar. Hos oss på Hammargården har vi ett trevligt arbetsklimat och en god stämning i arbetsgruppen. Vi arbetar tillsammans mot gemensamt uppsatta mål och med våra boende i fokus. Det finns stora möjligheter att delta i och utveckla våra förbättringsområden. Vi vill att du är med och påverkar din arbetsplats! Nu tillsätter vi tre tidsbegränsade veckoslutsanställlningar om 6 månader vardera hos oss för dig som är intresserad av veckoslutsarbete på heltid. Denna tjänst innebär att din arbetstid är förlagd varje veckoslut tre sammanhängande dagar fördelat på fredag till måndag, med eventuella undantag för möte och utbildning på annan dag. Heltidsmåttet för tjänsten ligger på 28h i veckan. Ditt nya jobb Som undersköterska arbetar du med att ge individuellt anpassad och personlig vård och omsorg till de boende. Andra centrala arbetsuppgifter innefattar vardagliga sysslor som städ och tvätt, sociala aktiviteter samt läkemedelshantering. I ditt uppdrag ingår även arbete med aktivt kontaktmanskap, genomförandeplaner och social dokumentation. Stor vikt läggs vid individernas integritet och ett lugnt och respektfullt bemötande där din uppgift är att stärka den enskildes förmågor och resurser så att denne upplever sin vardag begriplig, hanterbar och meningsfull. Äldreomsorgens värdegrund och ett hälsofrämjande syn- och förhållningssätt är plattformen för hur arbetet organiseras och utförs. Hos oss erbjuds du ett arbete i en verksamhet bestående av ett härligt gäng med vårdtagarens bästa i fokus och där det finn stor möjlighet att delta i och utveckla vårt förbättringsarbete. Vi erbjuder dig ett varierande och meningsfullt arbete och en trygg anställning. Givetvis får du som anställd inom Jönköpings kommun ta del av andra generella förmåner såsom betald semester från första anställningsåret samt rabatter inom friskvård. Läs mer om våra förmåner här. (https://www.jonkoping.se/naringslivarbete/jobbaijonkopingskommun.4.74fef9ab15548f0b8001425.html) Din kompetens Vi söker i första hand undersköterskor till denna tjänst. Eventuellt kan vårdbiträden med lång erfarenhet vara aktuellt. Det är meriterande om du har erfarenhet av vård- och omsorgsarbete/äldreboende och arbete på demensenhet samt att du har god kännedom om verksamhetssystemet Combine. Att du tar initiativ, samarbetar bra med andra och att du tar ansvar för dina arbetsuppgifter är en självklarhet. Du ska också vara lyhörd och ha förmågan att sätta dig in i andras perspektiv eller situation. Att du kan planera och organisera ditt arbete på ett effektivt sätt är också viktigt. Vi värdesätter också om du är trygg och stabil, har självinsikt och kan anpassa dig till olika situationer. Eftersom arbetet innebär kontakter med hyresgäster, anhöriga och kollegor med flera samt att det ingår dokumentation bör du behärska svenska språket i tal och skrift. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. Upplysningar Rekryteringen avser tre (3) tidsbegränsade underskötersketjänster, veckoslutsanställningar, med tillträde och avslut enligt överenskommelse. Tidsbegränsningen för veckoslutsanställningen gäller för 6 månader. Arbetstiden är förlagd till dag och kväll under varje veckoslut fredag till måndag med eventuella undantag för möte och utbildning på annan dag. Tjänsten är på 100 % och heltidsmåttet för denna tjänst motsvarar 28 timmar i veckan. Från och med den 1 juli 2023 blir undersköterska en skyddad yrkestitel. Det innebär att det kommer att krävas ett bevis från Socialstyrelsen för att få använda titeln undersköterska inom vård och omsorg. Läs mer på Socialstyrelsens hemsida. (https://legitimation.socialstyrelsen.se/underskoterska-blir-en-skyddad-yrkestitel/) Skicka med relevanta betyg, intyg samt undersköterskebevis från Socialstyrelsen i din ansökan. Vi tillämpar löpande urval och intervjuer så välkommen in med din ansökan redan idag! Kontakt Malin Valdemarsson, enhetschef E-mail: [email protected] Andréas Rootzén, enhetschef E-mail: [email protected] ([email protected]) Fackliga representanter: http://www.jonkoping.se/fackligasoc Tillsammans gör vi Jönköpings kommun bättre – för alla. Hos oss får du mer än ett jobb. Välkommen att söka tjänsten som undersköterska på Solstickegatans äldreboende! https://www.jonkoping.se/ Följ oss i sociala medier: Facebook: Jobba i socialförvaltningen Instagram: @jobbaisocialförvaltningen Jönköpings kommun strävar efter att erbjuda en attraktiv arbetsplats som är fri från diskriminering och ger lika möjligheter för alla. Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför vänligt men bestämt alla samtal om annonserings- och rekryteringshjälp.

8 maj 2024
Sista ansökan:
29 maj 2024
Nu söker vi en servitör/servitris till indiska köket.

Nu söker vi en servitör/servitris till indiska köket. Vi söker en deltidare måndag & tisdag kväll 17-21 söndag 12-20 Krav på svenska i tal och skrift. Erfarenhet är ett stort plus! Tim/Tills vidare Efter överenskommelse Enligt ök Fast månads- vecko- eller timlön

8 maj 2024
Sista ansökan:
31 maj 2024
Marknadschef sökes

Vi söker nu en marknadschef som kan hjälpa oss att expandera till nya marknader och utveckla vårt sortiment för att locka en ännu större marknadsandel av kunder. Personen i fråga ska vara driven och kunna utveckla vår butik till nya nivåer. Personen behöver inte alltid vara på plats men ska kunna komma in till butiken minst 4 gånger per månad. Resterande tid kan den anställda arbeta på distans. Deltid/heltid samt lön efter överenskommelse

8 maj 2024
Sista ansökan:
7 juni 2024
Innovativ Kvalitetscontroller

Har du erfarenhet av kvalitetsarbete, där beslut om leveranser och produktkvalitet också fattas utifrån bedömningar och praktiska överväganden? Då kommer du att kunna få bra utmaningar hos oss på Trioworld. Här är det du som driver kvalitetsfrågorna och arbetar aktivt med processer och implementerar nya. Du kommer ingå i ett kvalitetsteam om 5 personer som är utspridda i Sverige och Danmark. Allt i ett etablerat och professionellt produktionsbolag, som ligger i framkant av den gröna omställningen i branschen. Vi söker dig som är rätt person – lång och gedigen erfarenhet eller kortare yrkeserfarenhet inom kvalitet spelar inte stor roll så länge du är rätt person för oss. En vanlig dag (är sällan den andra lik) Som Kvalitetscontroller ska du stärka vårt kvalitetsarbete och bidra till utvecklingen av våra processer. Du kommer att ansvara för den systematiska och operativa hanteringen av interna avvikelser och externa reklamationer. Här du kommer att leda processen från produktion, produktspecialister, kunder och försäljning för att hitta pragmatiska lösningar på avvikelser och reklamationer. Vår produktion är väldigt kundspecifik med fokus på medicin, livsmedel och industri vilket gör att specifikationer och regler är väldigt olika. Du kommer få bygga och implementera processer och riktlinjer för hantering av interna avvikelser och externa reklamationer. Löpande risk- och konsekvensbedömningar för produktionen för att avvärja reklamationer och avvikelser. Genomföra och driva revisioner. Här arbetar du även med Hållbarhet och miljöfrågor. Vem vi tror att du är Vi ser gärna att du har erfarenhet kvalitetsarbete inom industrin. Har du dessutom en relevant akademisk utbildning så är det meriterande. Du arbetar systematiskt och tycker att problemlösning måste vara ett inslag i din vardag. Har du kunskap om ISO-standarder (ISO 9001, ISO 14001 och FSSC 22000) samt erfarenhet av att bygga och underhålla kvalitetssystem så är det mycket välkommet. Du drivs av samarbete och är van att vara en problemlösare åt människor runtomkring dig. Om det är du som tömmer diskmaskinen ena dagen så är det någon annan som gör det nästa. För att vara framgångsrik i denna roll måste du ha en hög analytisk förmåga, våga hitta nya lösningar, kanske genom att ifrågasätta Staus Q. Du kommunicerar obehindrat på Svenska och engelska i tal och skrift. Om Trioworld Trioworld är en industrikoncern med 1800 medarbetare och en omsättning på ca 10 miljarder SEK. Koncernen är en av Europas ledande aktörer inom hållbara, innovativa och kostnadseffektiva förpackningslösningar baserade på polyetenfilm. Bolaget har huvudkontor i Smålandsstenar och produktion i Sverige, Danmark, Nederländerna, Frankrike, Canada, Tyskland och England som säljer sina produkter på en global marknad. Trioworlds huvudägare är Altor Funds. Läs mer på www.trioworld.com En bra arbetsplats Trioworld Bottnaryd är en mindre enhet som uppmärksammats som en bra och stabil arbetsplats i Bottnaryd under många år, vi jobbar bara med skräddasydda produkter i polyeten och förser många olika branscher med spännande förpacknings-lösningar. Här kan man få vara involverad i många olika projekt och vara högst delaktig i att vara med och påverka och utveckla fabriken. Vi är idag 30 anställda och har delvis produktion dygnet runt. Produktionsmiljön präglas av att vi prioriterar att ha en säker arbetsmiljö, och att vi arbetar med flera ISO-standarder, LEAN-verktyg, 5S och kontinuerlig kvalitetskontroll/förbättringar. Kontaktuppgifter Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult Linda Josefsson, [email protected]. I denna process arbetar jag löpande med urvalet, det betyder att tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum. Jag kommer använda mig av personlighetstester som en del av urvalsarbetet och dessa skickas till dig via mail. Det är viktigt att genomföra dessa så snart som möjligt för att komma vidare i processen.

8 maj 2024
Sista ansökan:
22 maj 2024
Global SQA Director– Electronics, Batteries and Electrical Systems

At Husqvarna Forest & Garden we're seeking a highly qualified Director for Supplier Quality in the field of Electronics, Batteries and Electrical Systems. Husqvarna is in the electrification Journey meaning the we use more and more electronics parts into our products. This means also our supplier base in the field of Electronics is expanding and being adjusted to meet our strategic journey, maintaining high level of quality as expected from us a premium brand. The SQA Electronics team is responsible for electronics, electric and electro mechanics supplier base, both inhouse design and sourced subsystems. Examples of systems are control units and user interfaces, batteries, power supplies, chargers, sensors, actuators, various PCBA's and cables. As this areas is technically complex and rapidly grow the are lots of opportunities in developing our way of working within this field. You will in this role actively lead a team of high skilled and dedicated SQE's. Your team is located in Europe and Asia. As Husqvarna has a broad product portfolio, as well as many manufacturing sites and warehouses around the world. The role includes communication with different stakeholder within Husqvarna Worldwide and also close communication with the supplier in your category portfolio. About the job Leadership of your team, operational, tactical and strategic. Proactive drive quality assurance, continuous improvement and process development KPI and Reporting – Follow up and drive change Planning of audits and supplier onboarding activities Initiating and monitoring risk mitigating and supplier development activities in close collaboration with your team and piers Engage in strategic supplier dialogues, including escalations in quality cases. Leadership of cross functional quality teams In case of major quality deviations and specific initiatives Development strategy roadmap and driving strategic change to take us to next level of Quality assurance within the field of the category portfolio Build and maintain relations with suppliers and internal stakeholder, where traveling is included. As internal pier functions you will have other SQA Functions, Sourcing Category and Project mgmt, Product Mgmt, Project Mgmt, R&D Functions, Factories and Warehouses, Product Compliance, et.al. You are a active part of Global SQA Mgmt Team and collaborate with other SQA-functions to align and develop processes. As leader you are/have: As leader you are expected to take active leadership of the SQA team, located in Europe and Asia. Develop you team and well as way of working. Building a strong team based of developing the individuals as well as the team and to grow in the field of expertise. Active leadership and presence with the team at our suppliers to work actively developing quality assurance in the supplier to Husqvarna interface. Hands on leadership skill with good communication & structuring to drive cross company Task Force when needed. Both good at settling requirements and managing expectation as well as solving challenges to find pragmatic way forward. Good at preventively mitigating quality risks as well as hands on problem solving when needed. As person a change leader, wanting to drive change and continuous improvement, with good Are and can bring structure and have good analytic capabilities You are social and have integrity, like networking and meeting many stakeholders always with the best of Husqvarna In focus. As leader of your department you like to people grow and develop, where you work together to find best way forward. About you Solid Leader, with experience of leading teams with highly skilled engineers and complex stakeholder landscape Solid engineering background in the field of electronics / system engineering, likely in the field of electronics engineering. Been into supplier negotiations on technical level Generally a knowledge and experience in the field of Quality Assurance of the categories in your portfolio Specially: Experienced with quality assurance and processes at sub supplier in the field of electronics Background and knowledge and experience in the field of OEM/ODM, including Electronics / Mechanics / Software / Compliance, Risc and Safety. Good understanding of electronics testing, software management and traceability of electronics sub systems. You have strong analytic, planning and problem solving skills, collaborative with integrity. Other Good to have background: Familiarity with manufacturing processes such as PCBs, LCDs, LEDs, connectors, cables, Li-Io Batteries, and environmental protection standards Quality assurance across components, PCBA, and module levels Production testing, firmware, electronics reliability, and packaging Electronics Testing Interpreting Electrical Schematics and understanding system functionality You should enjoy working at the interface of engineering, technical leadership, and supplier relations, with strong technical leadership skills. Professional knowledge in electronics, mechatronics, or related fields is essential. As a person we're seeking a quality-minded individual with strong planning and problem-solving skills. You should be self-motivated, results-driven, and collaborative, thriving in an innovative environment where you can contribute your own ideas. Fluency in both written and spoken English is required. Location: Huskvarna (SE), position includes travelling Application Register your application as soon as possible. For more information about the position please contact Magnus Törnvall, [email protected] and if you have questions about the recruitment process please contact Talent Acquisition Partner Josephine Tjernlund, [email protected] or Sebastian Glaas [email protected] What happens after you have applied? We will review your application carefully to see if your profile matches the requirements of the position. If we believe you are a potential candidate for the role, you will be invited for an initial interview. If you aren’t chosen to proceed in the process, you will be informed of this at the latest when the position has been filled.

8 maj 2024
Sista ansökan:
7 juni 2024
Allakando läxhjälp Jönköping, privatlärare 1-2 lektioner/vecka, Biologi

<Studiecoach – Flexibelt och meriterande extrajobb Undervisa i dina ämnen och utveckla eftertraktade färdigheter som ledarskap och pedagogik. Bli en förebild för dina elever, samtidigt som du har tid till egna studier och fritid! Flexibelt och enkelt att kombinera med studier och fritid Mycket utvecklande och en merit som imponerar Gör skillnad och bli en förebild för dina elever Ansök till jobbet här: https://www.allakando.se/laxhjalp-jobb/ Så fungerar jobbet som studiecoach Du väljer enkelt de uppdrag som passar dig och dina ämnen på vår lärarportal Ni träffas hemma hos din elev, på en plats centralt eller online Lektionerna är på 90-120 minuter, en eller två gånger i veckan Extrajobbet passar perfekt för dig som: Går på exempelvis gymnasiet eller universitet Vill göra skillnad för andra människor Är positiv och engagerande Har goda ämneskunskaper i dina ämnen Kan extrajobba minst 4 timmar i veckan Kommunicerar effektivt på svenska i tal och skrift Flexibelt extrajobb utan krav på förkunskaper: Undervisa i hemmet, på ett bibliotek eller online Välj själv ämnen och på vilken nivå du vill undervisa Jobba på de dagar och tider som passar dig Inga förkunskaper krävs, vi utbildar dig! Bonus! Du som jobbar hos oss en längre period får även kostnadsfri tillgång till exklusivt studiematerial som hjälper dig säkra försprånget inför exempelvis högskoleprovet! https://www.allakando.se/hogskoleprovet/ Ansök till jobbet på 3-4 minuter Du ansöker enkelt och smidigt på vår karriärsida: https://www.allakando.se/laxhjalp-jobb/ Ansökan tar endast några minuter – sedan blir du kallad till intervju för jobbet som studiecoach på Allakando! Läs mer om oss här: https://www.allakando.se En arbetsgivare – många möjligheter Du som söker jobb hos oss har även möjlighet att arbeta som: Studiecoach online: https://www.allakando.se/laxhjalp-online/ Studiecoach i matematik: https://www.allakando.se/mattehjalp/ Privatlärare i matematik: https://smartstudies.se Personlig läxhjälpare: https://läxhjälp.nu Personlig nanny: https://nannypoppins.se/ Privat barnvakt: https://barnvakt.se/ Au pair i USA: https://my-nanny.se/au-pair/ Tips! Just nu har vi många lediga tjänster på följande orter: Personlig studiecoach i Stockholm: https://www.allakando.se/laxhjalp-stockholm/ Personlig studiecoach i Göteborg: https://www.allakando.se/laxhjalp-goteborg/ Barnvakt i Stockholm: https://my-nanny.se/stader/barnvakt-stockholm/

8 maj 2024
Sista ansökan:
22 maj 2024
Produktionsutvecklare till Wemo Automation AB

PRODUKTIONSUTVECKLARE TILL VÅRT KUNDFÖRETAG WEMO AUTOMATION AB I den nya spännande rollen som Produktionsutvecklare mot beredning och planering, söker vi dig som är en självgående och driven person som känner stort ansvar för dina arbetsuppgifter. Du trivs med eget ansvar samt har förmågan att planera, strukturera och prioritera ditt arbete. Vi värdesätter sociala, flexibla och entusiastiska medarbetare med stor kompetens och vilja att hjälpa andra. ARBETSUPPGIFTER Utifrån MPS-system bygga produktstrukturer med komponentinformation Med hjälp av vårt affärssystem Pyramid, skapa struktur, ordning och en helhetsbild över produktion, material och lager Säkerställa produktionsplaner mot kundorder med fokus på optimal lagernivå Beredning av nya artiklar, med rätt ledtider, rätt maskin, rätt komponenter samt skapa arbetsinstruktioner med mera Bidra i projekt och förbättringsarbete Planera och skapa arbetsorder utifrån kapacitet, kompetens, leveransplaner och materialval Avlasta inköpsavdelningen med de primära delarna och rätt information Tillsammans med ledningen säkerställa god hållbarhet, arbetsmiljö, ordning och reda samt en stark säkerhetskultur Nära samarbete med produktionsteknik vid reklamationshantering Kostnadsberäkningar med före- och efter kalkyler   PERSONLIGA EGENSKAPER KVALIFIKATIONER Du har en relevant eftergymnasial utbildning, med några års erfarenhet av liknade arbetsuppgifter inom produktionsutveckling. Tidigare erfarenhet av att ha arbetat med beredning, produktionsplanering och kvalité eller liknande inom tillverkningsindustrin är meriterande.   Du är en social och ansvarstagande person som är analytisk, noggrann och kvalitetsinriktad. Rätt inställning är av avgörande betydelse för oss och det är viktigt att du brinner för ditt jobb inom produktion och industri och gillar när det händer mycket omkring dig, samtidigt som du är kommunikativ, prestigelös och ödmjuk inför uppgiften. Vidare har du lätt för att hantera många parallella uppgifter och har förmågan av att överblicka flera processer samtidigt för att kunna ta aktuella beslut. Ditt arbete skapar struktur, tillgänglighet och ordning. Genom ditt arbete fungerar du som en viktig förebild för vårt företag och våra produkter med kunden i fokus. Det är av stor vikt att du kan arbeta självständigt och ta egna initiativ. Det är viktigt att skapa förankring med berörda team genom samverkan för att nå effektiva resultat. Du har en utmärkt skriftlig och muntlig kommunikationsförmåga och behärskar god svenska och engelska i tal och skrift. Vidare har du digital kompetens, kunskap i Office-paketet samt olika tekniska hjälpmedel. Som anställd på Wemo Automation kan du förvänta dig en dynamisk och stimulerande arbetsmiljö. Vi strävar efter att varje individ ska känna sig engagerad och inspirerad att leverera högsta kvalitet i allt vi gör. Tillsammans arbetar vi mot gemensamma mål och värdesätter samarbete och öppenhet. Du kommer att uppleva en stark teamkänsla där varje röst är viktig och där vi stöttar varandra varje dag. Vi strävar ständigt efter innovation och uppmuntrar till kreativitet och nytänkande i alla delar av verksamheten. Hos oss får du möjlighet att växa och utvecklas genom att vara en del av en organisation som vill göra skillnad varje dag. OM TJÄNSTEN Tjänsten som Produktionsutvecklare hos Wemo Automation AB är långsiktig och tillsvidare. Vi tillämpar individuell lönesättning där fast månadslön ingår som en del av anställningsvillkoren. Placering är på vårt kontor i Värnamo och tjänsten är på heltid med tillträde enligt ök. ÖVRIG INFORMATION Ansökningar via mail behandlas ej på grund av GDPR, sök tjänsten på www.eterni.se. Vi arbetar med löpande urval så vänta inte med att skicka in din ansökan. VARMT VÄLKOMMEN MED DIN ANSÖKAN!

8 maj 2024
Sista ansökan:
12 maj 2024
Lärare i fritidshem

Kålgårdens anpassde grundskola Vill du ha ett av de viktigaste och roligaste uppdragen som finns? Kom till oss och skapa lärglädje! Ditt nya jobb Vi söker dig som vill arbeta som lärare med inriktning fritidshem på Kålgårdens anpassade grundskola. Fritidshemmet ska komplettera skolan och erbjuda en meningsfull fritid och stöd i utvecklingen. Du är en viktig del för elevens hela dag i vår verksamhet. Du kommer att ingå i ett arbetslag som tillsammans planerar, genomför och utvärderar verksamheten i fritidshemmet utifrån de styrdokument som finns. Varje vecka träffar du dina kollegor i arbetslaget för gemensam konferens. Det finns även utrymme för egen planering. Under skoltiden är du med och stöttar i det dagliga arbetet i en eller flera klasser. Tillsammans med övrig personal ansvarar du för att ge eleverna en lärande, meningsfull, utmanande och rolig vistelse i våra verksamheter. I ditt arbete strävar du efter att utveckla varje elevs förmågor, kunskapsmässigt och socialt. Välkommen till oss Kålgårdens anpassade grundskola är en 1-6- skola som är centralt belägen i Jönköping med närhet av natur, kultur och kommunikationer. Kålgårdens skolområde består av av en skola med ca 280 elever. Varav ca 45 barn går i den anpassade grundskolan. Kålgårdsskolan kännetecknas av olikheter och att alla är lika värda. Vi har elever som vill, kan och vågar pröva. Utforskande, nyfikenhet och lust att lära utgör grunden gör all undervisning. Kålgårdens anpassade grundskola startade hösten 2018 och växer succesivt. Verksamheten har detta läsåret 7 st klasser och till största delen läser eleverna efter ämnesområden i läroplanen. Vi söker dig nu som vill vara med och utveckla och arbeta i en växande verksamhet och utforma den tillsammans med dina kollegor Är du nyfiken och en driven person med hjärtat på rätta stället tror vi att du skulle trivas hos oss. På vår hemsida kan du läsa mer om vår skola. (https://www.jonkoping.se/barnutbildning/grundskolagrundsarskolaochfritidshem/grundskolorochgrundsarskolorao/kalgardsskolanf6.4.74fef9ab15548f0b8001587.html) Läs mer om hur det är att jobba i Jönköpings kommun på jonkoping.se (https://www.jonkoping.se/naringslivarbete/jobbaijonkopingskommun.4.74fef9ab15548f0b8001425.html) Din kompetens Vi söker dig som är legitimerad lärare inriktning fritidshem. Har du ännu inte fått din legitimation är du också välkommen att söka. Vi tror att du har tidigare erfarenhet av att arbeta med barn med särskilda behov och är en person som ser möjligheter även när något är svårt. Du ska vara väl insatt i och konkret använda skolans styrdokument i verksamheten. Som person har du lätt för att skapa personliga relationer med elever och arbetar för trygghet och studiero. Du tycker om att finnas till för alla elever på skolan och anammar skolans gemensamma förhållningssätt. Vidare har du god samarbetsförmåga och klarar av att behålla lugnet i stressiga situationer, du är även flexibel och lyhörd för både barn, vårdnadshavare och kollegor. Du behärskar det svenska språket väl, både muntligt och skriftligt. Grundläggande IT-kunskaper är ett krav. Bra att veta För att underlätta rekryteringsarbetet ber vi dig att bifoga relevanta intyg och betyg för tjänsten du söker. Tänk på att skollagen kräver att samtliga medarbetare visar upp ett utdrag ur belastningsregistret och handläggningstiden för detta dokument kan vara lång. Här på polisen.se beställer du ett utdrag för arbete inom skola eller förskola (https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/skola-eller-forskola/) Urval och intervjuer kan komma ske före ansökningstiden har gått ut. Vill du veta mer? Therese Bergman rektor 036-107985 [email protected] Linnea Blom biträdande rektor 036-105567 [email protected] Här hittar du kontaktuppgifter till fackliga företrädare på utbildningsförvaltningen. (https://www.jonkoping.se/fackligaubf) Tillsammans gör vi Jönköpings kommun bättre – för alla. Hos oss får du mer än ett jobb. Välkommen att söka tjänsten som lärare i fritidshem. Jönköpings kommun strävar efter att erbjuda en attraktiv arbetsplats som är fri från diskriminering och ger lika möjligheter för alla. Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför vänligt men bestämt alla samtal om annonserings- och rekryteringshjälp.

8 maj 2024
Sista ansökan:
22 maj 2024