CNC-operatör till expanderande företag!

TopWork söker nu en erfaren CNC-operatör som vill ta nästa steg tillsammans med vår kund i Habo!  Är du en erfaren CNC-operatör med goda erfarenheter inom fräsning och är redo för nya utmaningar? Då är vår kund i Habo ute efter dig! Vi söker dig som kan yrket ut i fingerspetsarna och vill bredda din kompetens i en modern maskinpark tillsammans med ett kompetent team på plats. Dina arbetsuppgifter kommer huvudsakligen vara bearbetning av metall i 5-axlig fräs. Arbetet kommer ske från ritning till färdig produkt vilket ställer som krav på dig att du har goda kunskaper i programmering i Mastercam eller liknande CAM program. Företaget har en väldigt bred kundbas och produkterna du tar fram kommer därför skilja sig mycket och tjänsten passar därför dig som älskar variation under dina arbetsdagar.  Din profil: Erfarenhet av arbete med 5-axliga fräsmaskiner Goda programmeringskunskaper Mät- och ritningsförståelse Förmåga att arbeta självständigt med hela processen Är du en person med ett brinnande intresse för CNC och teknik är detta din chans till att fortsätta utvecklas inom yrket! Varmt välkommen med din ansökan idag! Rekryteringsarbetet sker löpande. Tjänsten inleds med en anställning hos TopWork med ett mål om att kandidaten senare ska övergå till en anställning hos kund. Som konsult hos TopWork får du en konsultchef som stöttar dig i ditt uppdrag hos kund. Vi ger dig råd och rekommendationer om hur du kan utvecklas i ditt arbete.

17 maj 2024
Sista ansökan:
16 juni 2024
Maskinoperatör

Om företaget Nu söker vi maskinoperatörer till vår kund i Jönköping. Är du intresserad av att arbeta inom industri och produktion? Då är detta jobbet för dig! Tjänstebeskrivning Arbetet som maskinoperatör innebär i huvudsak att övervaka en eller flera maskiner som tillverkar olika typer av produkter. Du kontrollerar kvalitén på de producerande produkterna och säkerställer materialflödet i maskinerna. Tidigare erfarenhet är meriterande men inget krav då upplärning sker på plats. Vi söker dig som vill arbeta 2-skift. Om NearYou Vi är NearYou. Vi har gått från att vara ett bolag bland andra till att bli en samhällsaktör. Med oss som partner och arbetsgivare lovar vi att ge mer av det vi är bäst på. Vi är bäst på att vara nära, mänskliga och en motpol till stress, människor som statistik och en alltför opersonlig digitalisering. Vi är hos dig, ett handslag, ett löfte. Vi vill ge det som vi tror en trasig arbetsmarknad behöver. För dig som kandidat innebär det en aktör som backar dig oavsett var i karriären du är och vill vara. Vi vill vara tryggheten i en snabb värld. Vi stöttar, utmanar och frågar hur det går. Helt naturligt, tycker vi.

17 maj 2024
Sista ansökan:
27 maj 2024
Fritidsassistent

Tenhults naturbruksgymnasium Rollen som fritidsassistent Du tillsammans med andra fritidsassistenter ansvarar för planering av kvällsaktiviteter, boendestöd till eleverna och kvällsmacka som serveras i fritidsgården. Du samarbetar också med skolsköterska, kurator, kök personal och vaktmästare. Arbetstider varierar mellan klockan 15:00 till 02:00. Din blivande arbetsplats Tenhults naturbruksgymnasium utbildar yrkesmässiga naturbrukare för framtiden. Naturbruksprogrammets elever kan välja yrkesutgångar inom branscherna hästhållning, djurvård, lantbruk eller trädgård. Anpassade gymnasieskolans elever läser skog, mark och djur. Skolan erbjuder vuxenutbildning inom trädgård också. Vi har ca 260 elever på skolan. Skolans internat ligger ovanför skolan och internatet består av elva hus med plats för 77 elever. I anslutning till internatet finns en gemensam fritidslokal där vi brukar ha olika aktiviteter och kvällsfika. Din profil Vi ser att du har fritidsledare utbildning eller liknande utbildning som anses likvärdig. Vi söker dig som har ett närvarande och lyhört förhållningssätt gentemot elevers olika behov, är en tydlig ledare samt har god samarbetsförmåga. Du är självständig, ansvarstagande och har lätt för att ta egna initiativ. Vi utvecklar vårt arbete genom pedagogiska samtal och kollegialt lärande och ser det som en styrka att kunna hjälpa varandra för att våga vara nyfikna inför nya sätt att arbeta. B-Körkort är ett krav eftersom resor inom regionen ingår i tjänsten. Vårt erbjudande till dig Som medarbetare hos oss inom Region Jönköpings län får du tillgång till våra anställningsförmåner. En del av dem ökar din grundtrygghet, andra sätter lite guldkant på vardagen. Läs mer om våra förmåner här: Förmåner (http://www.rjl.se/jobb-och-karriar/Jobba-hos-oss/Formaner/) Har du frågor om tjänsten? Vill du veta mer kring tjänsten är du välkommen att kontakta Hamid Malekzadegan servicechef 070 -3846429, e-post: [email protected] Vi tar gärna emot samtal från dig som är intresserad av jobbet men tackar nej till dig som säljer annonser och rekryteringstjänster. Vår rekryteringsprocess Sista ansökningsdag är den 3 juni. Välkommen med din ansökan. Läs mer om Region Jönköpings läns rekryteringsprocess på vår hemsida: https://rjl.se/jobb-och-karriar/Lediga-jobb/Var-rekryteringsprocess/

17 maj 2024
Sista ansökan:
3 juni 2024
HR-generalist Husqvarna Group

Till Husqvarna Groups People and Organization (P&O) Shared Service Center (SSC) Sweden letar vi efter en ny stjärna för att ersätta en av våra HR-generalister som ska prova nya karriärvägar. I den här tjänsten får du chansen att vara med och forma ett helt nytt team och bygga upp samarbetet både internt och mot organisationen, allt under ledning av en entusiastiskt chef och kompetenta kollegor. Vi söker dig med erfarenhet av liknande arbete som kan bidra med ny kunskap, en positiv inställning och ett starkt HR-intresse. Har du erfarenheten vi efterfrågar och är sugen på nya utmaningar? Då kan det vara dig vi letar efter! Om rollen I rollen som HR generalist hos oss spelar du en central roll i arbetet att erbjuda ett professionellt HR-stöd till en bred grupp av stakeholders. Dina ansvarsområden täcker hela medarbetarcykeln och du supporterar olika divisioner, siter, chefer och anställda inom Sverige. Teamet anpassar arbetet efter organisationernas specifika behov, jobbar dagligen med olika typer av problemlösning och strävar efter att säkerställa en positiv arbetsupplevelse. Till den här tjänsten söker vi en person som främst kommer arbeta mot fabrik men även mot tjänstemannaorganisationer med generellt stöd. Exempel på arbetsuppgifter: Ge råd och coacha i personalfrågor rörande hela medarbetarcykeln Förhandla med fackliga parter Delta i utvecklingen av organisationens arbetssätt Säkerställa att landspecifika lagar, policys, riktlinjer och regler efterföljs Representera P&O SSC utveckling av personalhantering inom Husqvarna Group Om oss I P&O SSC funktionen ingår samtliga team som jobbar med HR relaterade frågor inom Sverige. Sedan årsskiftet ingår det ett nytt team i funktionen bestående av HR-generalister vars ansvar inkluderar daglig implementering av medarbetarrelaterade processer, program och policyer i organisationen. Teamet besitter en bred kunskap inom HR, inklusive områden som rehabilitering och arbetsrätt. Vi erbjuder vägledning, stöd och lösningar för personalrelaterade ärenden och initiativ till medarbetare och chefer på olika nivåer inom organisationen. Vad vi kan erbjuda dig Ditt framtida team består av sex personer med god gemenskap som i nära samarbete aktivt arbetar för att förbättra medarbetarupplevelsen. Hos oss får du möjlighet att utveckla dina kunskaper och intressen inom HR-området där endast ditt driv och egna ambitioner sätter gräns för din utveckling. Du kommer tillhöra ett av världens äldsta start-up företag, verksamt i en global miljö med kontor och försäljning över hela världen. P&O-funktionen befinner sig i en spännande utvecklingsfas där du och ditt team har verklig möjlighet att påverka och prägla vårt framtida arbete. Om dig För att lyckas i den här rollen har du en relevant utbildning och minst 5 års erfarenhet från liknande befattning. Du skall ha erfarenhet från förhandlingar, arbetsrättsliga- och rehabiliteringsfrågor samt god erfarenhet av coaching. Kunskaper inom arbetsmiljö är meriterande. Flytande svenska och engelska, både tal och skrift, är ett krav för tjänsten samt B-körkort för att kunna resa till andra Husqvarna siter. Du har gedigen bakgrund inom HR, gärna från fabrik och produktion, och känner dig väl förtrogen med vad arbetet innebär. Du har kunskaper inom områden som arbetsrätt, förhandlingar, GFL, skiftgång, schemaläggning och kollektivavtal. Tjänsten kan inkludera arbete på annan ort någon dag i veckan. Som person är du kommunikativ, serviceminded, och har en inre drivkraft och nyfikenhet. Du är initiativtagande, öppensinnad och är inte främmande för förändringar. Placeringsort: Huskvarna. Önskat startdatum är i augusti. Din ansökan Är du en av våra nya HR-generalister ? Välkommen med din ansökan i form av CV och personligt brev redan idag. Med hänsyn till GDPR tar vi ej emot ansökningar via mejl. För frågor om tjänsten vänligen kontakta rekryterande chef Malena Grönberg [email protected] Vid frågor om rekryteringsprocessen kontakta Talent Acquisition Partner Matilda Nordén [email protected] Vad händer efter din ansökan? I denna process använder vi oss av löpande urval vilket innebär att vi fortlöpande går igenom din ansökan för att se hur väl din profil matchar kraven för tjänsten. Intervjuer och tillsättning kan göras innan sista ansökningsdag. Ser vi dig som en av våra potentiella kandidater kommer vi att kontakta dig för en intervju. I samband med detta får du information om upplägget för intervjun samt övriga steg i processen såsom ytterligare intervjuer, tester, referenstagning och introduktion. Om du inte går vidare i processen blir du informerad om detta senast när vi har tillsatt tjänsten. Husqvarna Group är en världsledande tillverkare av innovativa produkter och lösningar för skogs-, park- och trädgårdsskötsel. Vårt sortiment omfattar bland annat motorsågar, trimmers, robotgräsklippare och åkgräsklippare. Koncernen är även ledande i Europa inom trädgårdsbevattning och världsledande inom kaputrustning och diamantverktyg för byggnads- och stenindustrin.

17 maj 2024
Sista ansökan:
9 juni 2024
Säljande Receptionist till Nordic Wellness Jönköping Deltid

Nordic Wellness är Sveriges största friskvårdskedja med över 300 gym och ett antal Padelanläggningar runt om i landet. Det ger oss unika möjligheter att ständigt utveckla våra klubbar och att ligga i framkant när det gäller utbud, kvalitet, personal och inte minst pris. Vi erbjuder ett brett utbud av träning och välmående för alla åldrar och har närmare 450 000 medlemmar. Vi fortsätter vår expansion och vårt mål är 350 klubbar fram till 2025. Nu letar vi efter nästa medarbetare som vill arbeta på extrai tjänsten som säljande receptionist på våra klubbar iJönköping. Att vara säljande receptionist på Nordic Wellness Ditt jobb kommer främst att handla om en sak. Det är att ge våra medlemmar en makalös träningsupplevelse. Det betyder att klubben alltid behöver synas från sin bästa sida och att medlemmarna bemöts trevligt, proffsigt och med stor glädje. Det är du som tillsammans med dina kollegor är med och skapar vår familjära och välkomnande känsla på klubben. När du kommer till jobbet är ditt uppdrag att se till att klubbens medlemmar bemöts väl och att de befinner sig i en ren och fräsch miljö. Det är du som är värd, vilket betyder att det är du som ser till att det är ordning och reda på klubben. Du får gäster att trivas och känna sig som hemma! Arbetstiden i receptionen innebär variation och kräver att du är flexibel. Här kommer din känsla för försäljning in i bilden. Varje medlem är unik på sitt vis, och det är upp till dig att ge den information de behöver. Du vet att kundbemötande kan handla lika mycket om improvisation som information men oftast en kombination av båda. Vad söker vi hos dig? Du har fyllt 18 år och är en person som trivs i mötet med andra människor. Skapa nya relationer och lyssna till andras behov är något du känner dig bekväm med. Du är flexibel kring arbetstider, du ska kunna arbeta under dagtid, kvällar och helger. Det är viktigt att du kan arbeta självgående, samt ta egna initiativ och kunna se vad som behöver göras. Du ska vara kreativ för att hitta lösningar och se möjligheter för att kunna utveckla klubben. Arbetsplatsen är en miljö där mycket händer samtidigt, det krävs därför att du är kan arbeta i högt tempo och kan vara flexibel kring de olika arbetsuppgifterna som arbetet innebär. Du ska också känna dig bekväm med ett fysiskt arbete. Det är inget krav att du arbetat tidigare, vi söker dig som vill göra det lilla extra i det du tar för dig, där uppgifter som påbörjas också slutförs. Det är viktigt att du har en vilja att sträva framåt och lära dig. Vi ser att du har goda kunskaper i det svenska språket och kan använda det såväl i tal som skrift. Har du tidigare arbetat med försäljning är det ett stort plus och klappar hjärtat lite extra för träning och hälsa är det ett ännu större plus! Att jobba på Nordic Wellness Vi erbjuder en rolig som stimulerande arbetsplats med högt i tak. Det här är en miljö som präglas av träningsglädje och viljan att bli bättre. Företaget växer och möjligheten att växa hos oss är stor. Här finns till exempel chansen att engagera sig i vår gruppträning och andra delar av företaget. Nu hoppas vi att du är redo att ta det första steget! Välkommen med din ansökan senast 2024-06-16. Urval och intervjuer kan komma att påbörjas innan sista ansökningsdag – så vänta inte med din ansökan!

17 maj 2024
Sista ansökan:
16 juni 2024
Engagerade medarbetare till Fiskeenheten

Länsstyrelsen söker engagerade medarbetare till Fiskeenheten Är du intresserad av att vara med och bidra till livskraftiga ekosystem och fiskbestånd i Jönköpings län? Om svaret är ja tycker vi att du ska söka någon av våra tjänster på Länsstyrelsens fiskeenhet som jobbar brett med länets vatten. Fiskeenheten är en av fem enheter på Naturavdelningen och omfattar 17 medarbetare. Vi söker nu fyra nya medarbetare till vår enhet för att öka grundbemanningen. På fiskenheten hanterar vi ett brett spektrum av frågor med koppling till fiske och vatten. Vi planerar, genomför och utvärderar fiskeribiologiska undersökningar samt förvaltar och utvecklar fisket i Vättern inklusive den faktiska fisketillsynen.  Våra medarbetare har stort engagemang, stort eget ansvar och hög trivsel, något vi värnar och ständigt jobbar med att bibehålla och utveckla. Arbetsuppgifter Vi arbetar med tydlig målstyrning och fördelar arbetsuppgifterna mellan oss med utgångspunkt från kompetens, intresse och möjligheter. De fyra tjänsterna beskrivs nedan men arbetsuppgifterna kan komma att fördelas annorlunda. Fiskerikonsulent, inriktning fisketillsyn (en tjänst) Att bedriva, planera och genomföra fisketillsyn i hela Vättern samt delta i andra aktiviteter med koppling till Vättern. Fisketillsynen är en viktig del i vårt arbete med att förvalta Vätterns unika värden. Arbetet innefattar mycket externa kontakter och samordning med andra berörda myndigheter och intressenter. Tillsynsarbetet sker delvis på kvällar och helger. Fiskerikonsulent, inriktning restaurering/NAP (två tjänster) Att medverka till genomförandet av NAP och arbetet med restaurering av länets vattendrag. Du kommer bli del av en arbetsgrupp som tillsammans planerar och genomför arbetet med NAP och restaurering i länets avrinningsområden. I arbetsgruppen ingår medarbetare från flera andra enheter på Länsstyrelsen. Arbetet med NAP och restaurering innefattar mycket externa kontakter och samverkan. I tjänsterna ingår även att arbeta brett med fiskefrågor i Jönköpings län och hela Vättern genom exempelvis delta i och skriva utvärdering av fiskundersökningar, utvärdera fiskmärkningar, delta i fisketillsyn mm. Handläggare fiske/naturvård, inriktning projektering och samordning av åtgärder i vatten och våtmarksmiljöer (en tjänst) Att ta fram projekteringar av olika typer av restaurerings- och vattenvårdande åtgärder så som till exempel fiskvägar, biotopvård, våtmarker och åtgärder mot näringsläckage. Arbetet innefattar externa kontakter med främst markägare/verksamhetsutövare och kan även innefatta att samordna åtgärdsarbetet. Kvalifikationer För samtliga tjänster är det ett krav på utbildning med någon form av limnologisk/hydrologisk/fiskeribiologiskt inslag på universitet och/eller högskolenivå. Erfarenhet från samordning och tidigare myndighetsarbete är meriterande. Oavsett vilken av tjänsterna kommer du möta många människor i olika situationer varför det är viktigt att du som person har lätt för att bemöta och kommunicera med andra människor och för att samarbeta. Du behöver vara strukturerad men samtidigt flexibel då flera olika arbetsuppgifter kommer innefattas i tjänsterna. Du är ansvarskännande, har gott omdöme och är engagerad i sakfrågorna med förmåga att självständigt prioritera och driva arbetsuppgifter till avslut. Utöver vad som framgår nedan är B-körkort meriterande. Fiskerikonsulent, inriktning fisketillsyn Vi söker en senior person med erfarenhet av tidigare arbete inom området där du ansvarat för planeringen av arbetet. Du har minst B-körkort samt erfarenhet av att köra bil med släp, samt båtar större än 5 m. Det är meriterande om du har någon form av fartygsbefälskompetens, kunskap om marinelektronik och VHF samt E-körkort. Kunskap i att tala engelska, fiskelagstiftning och att ha genomfört utbildningar i fisketillsyn är också meriterande. Goda kunskaper i svenska språket i både tal och skrift är en förutsättning. Fiskerikonsulent, inriktning restaurering/NAP Vi söker dig som har någon form av erfarenhet från tidigare arbete inom sakområdet. Om du har flerårig erfarenhet är det meriterande. Vi förväntar oss att du har god kunskap om fiskeribiologi-limnologi. Meriterande är kunskap om restaurering av vattenmiljöer, vattenkraft och hydrologi, NAP samt vattenlagstiftningen. Goda kunskaper i svenska språket i både tal och skrift är en förutsättning. Handläggare fiske/naturvård, inriktning projektering och samordning av åtgärder i vatten och våtmarksmiljöer Vi söker dig som har kunskaper i restaurering, hydrologi och GIS (Geografiska informationssystem). Har du utbildning och/eller erfarenhet från åtgärdssamordning, fiskevård, restaurering av våtmarks- och vattenmiljöer samt hydrologiska modelleringar är det meriterande. Vidare är även kunskap om våtmarker, torvmarker, åtgärder mot övergödning samt vattenlagstiftningen meriterande. Det gäller även goda kunskaper i svenska språket i både tal och skrift. Villkor Tjänsterna omfattar heltid. Möjlighet till en lägre anställningsgrad kan vara aktuellt efter överenskommelse. Vi tillämpar som regel 6 månaders provanställning. Tillträde snarast. Utifrån verksamhetens behov finns det för samtliga tjänster möjlighet till arbete på distans efter överenskommelse. Övrigt Arbetsprov kommer att användas vid urval. Om Länsstyrelsen i Jönköping Länsstyrelsen är en kunskapsorganisation, en statlig myndighet som är regeringens företrädare i länet. Tillsammans arbetar vi för att Jönköpings län ska vara ett av landets mest attraktiva län.  Vi är 280 medarbetare. Våra verksamhetsområden berör många viktiga delar av samhället, allt från samhällsplanering, jämställdhetsfrågor, miljötillsyn, landsbygdsutveckling, insatser som ska gynna fisken i våra sjöar till demokrati- och beredskapsfrågor samt mycket annat. Målet är att vårt arbetssätt ska präglas av professionalism, engagemang och samverkan. Länsstyrelsen finns mitt i stan i en K-märkt byggnad som har nyrenoverade lokaler med utsikt över Munksjön och Vättern. Det är inte bara en spännande arbetsplats, du erbjuds också en mängd förmåner som flexibelt arbete, friskvårdsbidrag och friskvårdstimme, utökad föräldrapenning samt en aktiv personalförening. Har du skyddade personuppgifter och vill söka tjänsten? Mer info finns här.

17 maj 2024
Sista ansökan:
7 juni 2024
Erfaren Teknisk Skribent

Etteplan är en ledande aktör inom teknikkonsultbranschen som ständigt strävar efter att forma framtidens innovationer. Vi söker passionerade och skickliga individer som vill vara en del av vårt dynamiska team och bidra till att lösa komplexa tekniska utmaningar. Hos oss får du möjlighet att arbeta med spännande projekt och kunder, samarbeta med experter inom olika teknikområden och utveckla innovativa lösningar som kommer att påverka samhället. Bli en del av vårt framgångsrika team där dina idéer blir verklighet och ditt arbete gör en verklig skillnad! Din roll I rollen som teknisk skribent kommer du att arbeta nära våra kunder. Dessa finns inom flera olika branscher och många är också branschledande inom sina respektive områden. Vi arbetar i både nationella och internationella projekt där vi leder och fördelar arbetet, men även på uppdrag hos våra kunder.  Placeringsorten kommer att vara Jönköping och teamet består av teknikinformatörer med olika kompetenser -  skribenter, illustratörer, metodtekniker, projektledare och kombinationer av dessa. Vi arbetar ofta över kontorsgränserna och tillämpar hybridarbete, vilket kan ge möjlighet att arbeta viss tid från annan plats än kontoret. Som teknisk skribent är din huvudsakliga arbetsuppgift att skapa och utveckla olika typer av teknisk dokumentation åt någon eller några av våra kunder. Du kommer att erbjudas möjlighet att arbeta både under eget ansvar i mindre projekt men även som en del av större projekt. Du kommer att ha kontakt med kund för informationsöverföring och ansvarar sedan för processen från start till klart – självständigt eller i en arbetsgrupp. Vårt recept på framgång är teamwork, utveckling och en stor dos ”kul på jobbet”. Tillsammans jobbar vi också för att ge våra kunder de allra bästa lösningarna.    Din profil Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper och söker dig som vill fortsätta utvecklas som teknisk skribent. Du tar dig an utmaningar med en nyfikenhet, har en positiv inställning och är lösningsorienterad. Du gillar samarbete men är samtidigt självgående och tar ansvar för dina arbetsuppgifter. Vidare är du kommunikativ och uttrycker dig obehindrat på både svenska och engelska för en effektiv dialog med kunder och medarbetare.   För att kunna möta våra kunders behov behöver du dessutom:  Vara en van teknisk skribent med en genuin känsla för text och struktur Ha en passande eftergymnasial utbildning, som ger dig en bra grund som teknisk skribent Kunna förstå nya produkter och sätta dig in i användarens informationsbehov vid det givna tillfället Vara bekväm med att jobba i något XML-baserat CMS samt kunna skriva topic-baserat Vi förutsätter att du är van vid att arbeta med verktygen inom Adobe Creative Cloud och Microsoft 365. Det är meriterande om du har kunskap inom CAD, STE (Simplified Technical English), DITA och/eller S1000D.   Vi erbjuder  Hos oss får du ett jobb som är meningsfullt. På Etteplan har vi turen att få arbeta med intressanta och viktiga projekt som bidrar till samhällsnyttan och att skapa ett tryggt och säkert samhälle. Många människor får nytta och glädje av de utvecklingsprojekt som vi är delaktiga i - och det är någonting som vi vet att våra medarbetare är stolta över.   Vi erbjuder dig en intressant och internationell arbetsmiljö, samt stöd från både kollegor och företaget i helhet. Vi stödjer work-life balance, inte bara genom riktigt bra förmåner, utan även genom möjligheten till hybridarbete. Hos oss har alla medarbetare en chans att påverka sin arbetsmiljö och kultur genom tipsrekryteringar, där tips som leder till anställning ger medarbetaren en bonus på 15 000 SEK, vilket är väldigt uppskattat.    Låter detta intressant? Om du har några funderingar får du gärna kontakta rekryterande chef Åsa Haglund Ovinder. Läs mer om hur det är att jobba på Etteplan och träffa dina framtida kollegor här. Etteplan – For the bette

17 maj 2024
Sista ansökan:
9 juni 2024
System Engineer

ABOUT THE COMPANY: SVP Worldwide, doing business through SVP-Singer Holdings, Inc. and its affiliates, is the world’s largest consumer sewing machine company, accounting for approximately one out of every three household sewing machines sold annually across the globe. The company and its three iconic brands - SINGER®, VIKING®, and PFAFF® - have delighted consumers for over 460 years. These premium brands and products are regarded as the choice for serious sewists and novice crafters. The company’s corporate headquarters is located in Nashville, TN, and supported by regional headquarters/sales offices located in Milan (Italy), and Mexico City (Mexico) that, combined, reach consumers in more than 180 countries. SVP has manufacturing facilities across Asia and Latin America, multiple R&D centers, a software development center in Europe, and a global supply chain with distribution centers in all regions. SVP Worldwide has a history of innovation and has established a leading offering in the Internet-of-Things (IoT) segment by introducing mySewnet®, the industry’s first cloud-based operating system. Its product portfolio covers entry-level sewing machines all the way up to advanced, internet-connected, leading-edge household sewing machines that retail for $18,999 and all segments in-between. In addition to sewing machines, the product portfolio includes sewing accessories, notions, garment care products as well as software. The products are sold across a network of sewing machine dealers, mass retailers (e.g., Costco, Walmart, Lidl, MediaMarkt, Carrefour), specialty retailers (e.g., Joann, Michaels), online retailers (e.g., Amazon, Tmall), distributors, and through the company’s 180 internally operated retail stores. We are around 50 talented engineers at the R&D center in Jönköping, which has been developing some of the most advanced sewing and embroidery machines in the world. ABOUT THE POSITION: As a system engineer you will become the “glue” between Product Management, the different functions within R&D and the rest of the organization. You will support our projects with technical as well as system engineering lead. Your job is to maange technical investigations and together wit the team define and document the requirements that will beimplemened in our products. You will have a strong base in the user perspective and work closely together with our sewing and crafting experts to understand what functions that gives true user benefits. You bring the right people together to make it happen, for example Software engineers, electronic engineers, UX-designers, Sewing specialists, Mechanical Engineers etc. In your role you will also contribute to the work with improvements of our tool and processes. You will play a central role in our cross-functional and international team set up to deliver the best sewing and crafting solutions for our customers. QUALIFICATIONS/REQUIREMENTS: Today we think that you have longer experience working as a system engineer or system architect in the area between embedded software and electronics. Experience of connectivity and digital solutions/apps is also an advantage since your focus will be on our ecosystem of products and digital solutions. · At least 5 years of experience in system engineering · Experience of IoT/connected devices · Experience of system engineering tools and processes · International work experience is valuable. · Fluent in English. Skills/personal qualifications: · Solution-focused with a proactive drive. · Leadership skills · Team-oriented with a collaborative work style. · Positive, with a resilient "can do" attitude. · Competent in conveying complex concepts both verbally and in writing. · Prior experience in the consumer goods sector is beneficial. Education and Certifications: · Master's degree in software/electrical engineering or a related field. WORK ENVIRONMENT: Work is conducted in our office in Jönköping combined with possibility to partly remote work. Domestic and international travels can occur. THE INDUSTRY: The sewing machine industry is a global industry that is experiencing renewed growth. In developed markets, growth rates are projected to outpace GDP growth, according to Global Industry Analysts, Inc., the leading industry data source. Growth in these markets is driven by the millennial generation that is increasingly attracted to personalization, crafts, and self-expression. In developing markets, the industry is expected to grow at 4% annually, fueled by the emerging middle class and the “need to sew” segment that uses sewing machines to support the household. THE FUTURE In 2021, SVP Worldwide was acquired by Platinum Equity (www.platinumequity.com), a global investment firm with more than $25 billion of assets under management and a portfolio of approximately 50 operating companies that serve customers around the world. Platinum Equity has committed to fully support SVP’s continued growth and to bring additional financial and operational resources to bear to help accelerate the company’s efforts. SVP is planning to invest even more in R&D to meet the increasing demand of new products and innovations. Join our dynamic team and contribute to innovative solutions in sewing technology. Apply now to make a difference with your design expertise!

17 maj 2024
Sista ansökan:
31 juli 2024
Vi söker plocktruckförare till Adiros terminal under sommaren!

Om oss Genom väl beprövade metoder och arbetssätt hjälper vi logistik- och industriföretag att optimera sin verksamhet och därmed minska sina personalkostnader. Vi planerar, levererar och opererar vårt åtagande genom en mycket erfaren och specialiserad organisation inom logistik- och industriområdet. Aditro Logistics Staffing levererar tjänster inom Uthyrning, Entreprenad, Rekrytering och konsulterande tjänster. Läs gärna mer på aditrologistics.se Aditro Logistics Staffing AB är ett Auktoriserat Bemanningsföretag vilket innebär bland annat att alla anställda är kollektivavtalsanslutna och att vi som företag följer alla de regler som dikteras av branschens kollektivavtal, leveransvillkor och skrivelser om försäkringsåtaganden. Arbetsuppgifter Är du en driven och självständig person som är redo för en utmaning? Då har vi det perfekta jobbet för dig! Arbetsuppgifter: - Sedvanligt lagerarbete med plocktruck. - Orderplock - Lastning och lossning - In- och utleveranser Arbetstider: - Dagtid 06:00-15:00 - Kvällstid 15:00-00:30 Din profil Du kan jobba på ett strukturerat sätt för att tillsammans med din grupp lösa dagliga utmaningar. En självständig arbetare med flexibilitet i sina dagliga arbetsuppgifter. Vi jobbar ständigt mot förbättring och är inte rädda för nytänkande lösningar. Detta är ett sommarjobb med chans till förlängning! Du kommer att arbeta på vår egna terminal på Torsvik.

17 maj 2024
Sista ansökan:
23 maj 2024
Vi söker grymma skjutstativförare!

Om oss Genom väl beprövade metoder och arbetssätt hjälper vi logistik- och industriföretag att optimera sin verksamhet och därmed minska sina personalkostnader. Vi planerar, levererar och opererar vårt åtagande genom en mycket erfaren och specialiserad organisation inom logistik- och industriområdet. Aditro Logistics Staffing levererar tjänster inom Uthyrning, Entreprenad, Rekrytering och konsulterande tjänster. Läs gärna mer på aditrologistics.se Aditro Logistics Staffing AB är ett Auktoriserat Bemanningsföretag vilket innebär bland annat att alla anställda är kollektivavtalsanslutna och att vi som företag följer alla de regler som dikteras av branschens kollektivavtal, leveransvillkor och skrivelser om försäkringsåtaganden. Vad vi erbjuder dig Du kommer möta utmaningar, bli inspirerad och vara stolt över att gå till jobbet. Hos Aditro Logistics Staffing är alla lika värda. Vi tar väl hand om varandra och våra beteenden är att ständigt engagera, prestera och utveckla oss själva och de uppdrag och samarbeten vi jobbar med. Vi erbjuder stor möjlighet till personlig utveckling genom alla de olika kunduppdrag vi har. Hos oss är det viktigt med ett engagerat ledarskap. Hos oss träffar du din chef varje vecka, i många fall varje dag. Arbetsuppgifter Du kommer att arbeta hos en av våra kunder där du ska köra skjutstativ. Du kommer att bli anställd som en hyrrekrytrering vilket innebär att efter din visstid hos oss, blir du övertagen av kunden. Du kommer att jobba på ett lager i Jönköping. Din profil Vi söker dig som är en duktig skjutstativförare. Det är ett krav att du kört mycket skjutare & har lagererarenhet sedan tidigare. Vi ser gärna att du är en framåtriktad person som gillar både att arbeta i team och ensam. Är detta något för dig? Tveka inte på att söka.

17 maj 2024
Sista ansökan:
23 maj 2024