Jönköpings kommun är en stor arbetsgivare med hundratals olika yrkesroller. Vi växer i takt med att kommunen utvecklas med fler invånare, fler bostäder och större utbud. Vi är alltid på jakt efter ny kompetens - medarbetare med olika bakgrunder och erfarenheter, med den gemensamma drivkraften att vilja skapa en bättre kommun att besöka, leva, verka och bo i. Vill du förstärka vår familjehemsvård för barn och unga? Är du utbildad socionom eller annan likvärdig utbildning? Nu söker vi fyra socialsekreterare till en ny familjehemsgrupp med fokus på placeringar i Jönköpings kommun. Du blir en del av ett viktigt ambitionshöjande arbete – och får vara med från början. På enheten Förstärkt utredning och stöd (FUS) arbetar vi med att stärka kvaliteten i familjehems-vården genom rekrytering, utbildning och utredning och säkerställer att vi har trygga och hållbara placeringar för våra barn och unga. Vi ska bidra till att rätt stöd ges i rätt tid och alltid med barnets bästa i fokus! Vi startar nu en ny familjehemsgrupp inom enheten, med fokus på rekrytering, utbildning och utredning av familjehem och jourhem. Gruppen kommer att arbeta nära jourhemsgruppen, familjehemsenheten och rekryteringsgruppen för kontaktfamilj och kontaktpersoner. Ditt nya jobb Vi söker nu fyra nya familjehemssekreterare. Två socialsekreterare som ska arbeta med fokus på rekrytering och utbildning samt två socialsekreterare med fokus på att utreda familjehem. En tydligare beskrivning ser du nedan: Två socialsekreterare med fokus på rekrytering och utbildning Du planerar rekryteringsinsatser, gör en initial bedömning, informerar och utbildar nya familjehem och jourhem, håller i utbildningar och samarbetar också med kommunens kommunikationsenhet. Två socialsekreterare med fokus på utredning Du ansvarar för att utreda familjehem – både till specifika barn och till vår bank av uppdragstagare. Du arbetar nära andra familjehemssekreterare och har en viktig roll i att säkerställa kvalitet och lämplighet i våra placeringar och du kommer vara en viktig person för våra uppdragstagare - både nya och de som redan har uppdrag för barn i vår kommun. Din kompetens Socionomexamen eller annan utbildning som bedöms likvärdig enligt Socialstyrelsens föreskrift HSLF/FS 2017:79. Du har goda kunskaper kring aktuell lagstiftning och praxis inom SoL och LVU. Det är meriterande om du har erfarenhet av familjehemsrekrytering eller familjehemsvård samt erfarenhet av metoden En varaktig relation och/eller utbildningen Ett hem att växa i. Som person är du trygg och stabil i mötet med människor och bra på att samarbeta. Vidare vill du göra skillnad och ta aktivt ansvar för att placerade barn i Jönköpings kommun ska få bästa möjliga familjehemsvård. Visst kvällsarbete kan förekomma i tjänsten. Självklart har du goda kunskaper i svenska språket och du kan uttrycka dig väl i tal och skrift samt har en god läsförståelse. B-körkort är ett krav för tjänsten. Vi erbjuder dig För oss är du som medarbetare viktig! Vi erbjuder dig: - 7-timmars arbetsdag - Individuell lönesättning - Handledning - Utvecklingsorienterat och erfaret team - Introduktion och nära stöd För övriga förmåner: https://www.jonkoping.se/jobba-hos-oss/jonkopings-kommun-som-arbetsgivare-/detta-far-du-nar-du-jobbar-hos-oss Välkommen till oss Enhet förstärkt utredning och stöd består idag av fem specialiserade funktioner som tillsammans arbetar för att ge barn, unga och deras familjer ett förstärkt stöd i utsatta livssituationer. Teamen består av erfarna socialsekreterare och en arbetsledare. Arbetet sker nästan uteslutande i samverkan med andra enheter och i nära samverkan runt barnet för att skapa trygghet och hållbara lösningar. Fokus på barnets bästa och trygghet kräver hög flexibilitet och anpassning utifrån individens behov Bra att veta I denna rekrytering tillsätts fyra (4) tillsvidaretjänster, heltid, med tillträde snarast eller enligt överenskommelse. Provanställning kan komma att tillämpas. I rekryteringen kan även tjänster till Familjehemsenheten komma att bli aktuella. Även här gäller tillsvidaretjänster, heltid, med tillträde enligt överenskommelse, eventuellt tillämpas provanställning. Vi använder oss av löpande urval. Intervjuer kommer att hållas under v. 31 och 32. I din ansökan vill vi att det finns ett CV samt bifogat examensbevis och aktuella tjänstgöringsintyg. All din tjänstgöring ska kunna styrkas med intyg där det framgår befattning och vilken omfattning du arbetat. Även om du redan arbetar hos oss behöver du visa upp examensbevis och tjänstgöringsintyg för tjänster du haft utanför kommunen. Ansökningar som inte uppfyller detta kommer inte att prioriteras. Innan anställning är aktuell görs en registerkontroll där du ska uppvisa ett utdrag från belastningsregistret. I denna rekrytering gäller utdraget som heter ”Kontrollera egna uppgifter i belastningsregistret”. Vill du veta mer? Rekryterande chef, se nedan. Fackliga representanter: https://www.jonkoping.se/fackligasoc Tillsammans gör vi Jönköpings kommun bättre – för alla. Kom och jobba med oss. Välkommen att söka tjänsten! Jönköpings kommun strävar efter att erbjuda en attraktiv arbetsplats som är fri från diskriminering och ger lika möjligheter för alla. Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför vänligt men bestämt alla samtal om annonserings- och rekryteringshjälp.
Jönköpings kommun är en stor arbetsgivare med hundratals olika yrkesroller. Vi växer i takt med att kommunen utvecklas med fler invånare, fler bostäder och större utbud. Vi är alltid på jakt efter ny kompetens - medarbetare med olika bakgrunder och erfarenheter, med den gemensamma drivkraften att vilja skapa en bättre kommun att besöka, leva, verka och bo i. Beskrivning Miljö- och hälsoskyddskontoret utvecklar samhället och har ett brett uppdrag inom bland annat strategisk planering, tillstånd och tillsyn. Vi vågar tänka nytt och erbjuder en arbetsplats med kreativa och härliga samtal, högt tempo och lösningsfokuserade arbetssätt. Miljö-och hälsoskyddsförvaltningen är en lokal tillsynsmyndighet för verksamheter som omfattas av miljöbalken, livsmedelslagen, m.fl. lagar. På miljö-och hälsoskyddsförvaltningen arbetar ett 50-tal medarbetare indelade i fyra enheter: miljöskydd, hälsoskydd, livsmedel och administration. Inom kontoret och övriga förvaltningar finns goda utvecklingsmöjligheter. Arbetsuppgifter Vi söker en miljö- och hälsoskyddsinspektör som ska arbeta med handläggning av ärenden inom hälsoskydd. Ungefär hälften av din arbetstid kommer att ägnas åt de avfallsfrågor som Hälsoskyddsenheten ansvarar för, vilka till största del rör det kommunala avfallet. Det handlar både om hantering av inkommande ärenden, t.ex. dispensansökningar, och om att planera och utföra inspektioner. Dina övriga arbetsuppgifter kan förekomma inom hälsoskyddsenhetens hela område. Här ingår bland annat prövning och tillsyn av små avlopp, tillsyn av solarier och tillsyn av skolor samt äldreboenden. Buller från musik och trafik är också områden som enheten arbetar med. Kvalifikationer Det är ett krav att inneha en högskole- eller universitetsexamen med inriktning mot miljö- och hälsoskydd eller annan utbildning som vi bedömer är likvärdig. Att kunna uttrycka sig väl i tal och i skrift på svenska är också ett krav. För den här tjänsten är det meriterande med erfarenhet av avfallslagstiftning och avfallsverksamhet, erfarenhet av myndighetsutövning, erfarenhet av tillsynsarbete samt utbildning inom miljörätt och/eller förvaltningsrätt. Vi använder EDP Vision som ärendehanteringssystem, har du erfarenhet av systemet så är det positivt. I myndighetsrollen behöver du som person ha förmåga att göra objektiva och sakliga bedömningar, ställa tydliga krav och fatta beslut. Myndighetsrollen ställer också krav på en utpräglad känsla för integritet. Du behöver ha en god social kompetens som bidrar till att skapa ömsesidigt förtroende och respekt i mötet med verksamhetsutövare, kollegor och medborgare. Det är viktigt att du tycker om att arbeta både självständigt och i grupp. Du behöver vara serviceinriktad, flexibel samt ha en god planerings- och prioriteringsförmåga. Arbetet kräver ett strukturerat arbetssätt och ett gott omdöme. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper. Vi erbjuder dig Friskvårdsbidrag. Viss möjlighet till att arbeta på distans. Flextid samt arbetstidsförkortning under sommaren (juni, juli och augusti). Jönköpings kommun strävar efter att erbjuda en attraktiv arbetsplats som är fri från diskriminering och ger lika möjligheter för alla. Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför vänligt men bestämt alla samtal om annonserings- och rekryteringshjälp.
Kundansvarig (finsktalande) - hjälp våra kunder att lyckas Vi på Jiricom AB söker efter en kundansvarig som vill växa tillsammans med vårt fantastiska team i Finland. Vi är i en intensiv tillväxtfas och som kundansvarig hos oss har du stora möjligheter att utvecklas som person och forma din framtid hos oss på Jiricom. Vi söker efter en driven, social och serviceinriktad person. Oavsett bakgrund och erfarenhet är ditt engagemang det viktigaste för oss men det är en stor fördel om du har erfarenhet av kundvård, support och/eller försäljning från tidigare anställningar. Arbetsuppgifter: I rollen som kundansvarig hos oss kommer du att ha ett varierat och ansvarsfullt arbete. Du kommer bland annat att: • Hjälpa kunder att komma igång med våra produkter • Hantera supportfrågor • Utbilda kunder och samarbetspartners • Arbeta med kundvård och merförsäljning till befintliga kunder • Agera säljstöd till vårt säljteam och återförsäljare. Personliga egenskaper: För att lyckas i denna roll är det viktigt att du är: • Driven och målinriktad • Serviceinriktad och har lätt att skapa relationer • Självgående och stresstålig • Strukturerad och har en mycket god datavana • Kommunikativ och flytande i finska, svenska och engelska. Vi erbjuder: Vi erbjuder dig ett omväxlande och utvecklande arbete i en växande organisation. Hos oss har du goda utvecklingsmöjligheter och vi erbjuder dig: • Grundlön med bonus • Intern utbildning inom kundvård. produktkunskap, försäljning. • Löpande coaching • Härlig gemenskap • Friskvårdsbidrag och gratis hälsokontroll Arbetsplats: Jönköping eller Helsingfors Välkommen med din ansökan! Om Jiricom Jiricom är ett snabbt växande företag som utvecklar och säljer marknadens smidigaste körjournal och spårsändare i Norden. Vi hjälper våra kunder att spara tid, pengar, öka lönsamheten och skapa medvetna förare. Som kundansvarig hos oss får du möjlighet att spela en viktig roll i att göra skillnad för våra kunder och samhället. Läs mer om oss på www.jiricom.se / www.jiricom.se/fi
Arbetsuppgifter som serviceteknikerSom servicetekniker på Inneklimat blir du en del av ett mindre team med stora möjligheter till eget ansvar. Du arbetar med allt från felsökning och service till installation och injustering av ventilationsanläggningar hos såväl företag som privatkunder. Dagarna startar oftast på kontoret med kollegorna över en kaffe innan du planerar din dag och ger dig ut med servicebilen. Uppdragen ser olika ut och dina dagar har stor variation. Ibland är det schemalagd service och ibland blir det akuta felsökningar där du får vara flexibel och ställa om din planering. Arbetet är självständigt men du har alltid stöd av teamet vid behov. Som introduktion får du gå bredvid en erfaren servicetekniker. Efter hand tar du dig an egna uppdrag. I arbetsuppgifterna ingår exempelvis: •Service och förebyggande underhåll av ventilationsutrustning •Felsökning och reparationer •Luftflödesmätning och injustering •Driftsättning av nya system •Planering av egna uppdrag och kundkontakt •Dokumentation av arbetsinsatser via digitala verktyg I rollen som servicetekniker söker vi dig som har: •Några års arbetslivserfarenhet inom relevant arbete •God teknisk förståelse, kunna arbeta praktiskt •B-körkort •Flytande svenska, både tal och skrift Det är meriterande om du har: •Erfarenhet av servicearbete mot kund •Gymnasieutbildning eller vidareutbildning inom el, ventilation, styr & regler, kyla eller VVS Som person är du: Vi letar efter dig som har ett stort tekniskt intresse och gillar att jobba praktiskt. Du är social och bekväm i kundkontakter och trivs med att själv få planera din arbetsdag. Vi lägger stor vikt vid egenskaper som ansvarstagande, lagspelare och teamkänsla. Du erbjuds•Ett fritt och varierat jobb där du själv planerar din dag •En familjär och glad arbetsplats där man hjälper varandra •Flexibla arbetstider och möjlighet att påverka din arbetsvardag •Kollektivavtal och moderna arbetsredskap Om InneklimatInneklimat är ett modernt installations- och serviceföretag med ca 40 anställda och kontor i Jönköping, Gislaved, Skillingaryd och Värnamo. De erbjuder helhetslösningar inom ventilation, kyla, el och VS med fokus på energieffektivitet och kvalitet. Företaget har stark lokal närvaro men arbetar med projekt över hela södra Sverige. Hos Inneklimat får du arbeta i ett teknikintresserat och sammansvetsat team där personlig utveckling och arbetsglädje är i fokus. Om Framtiden AB Vi på Framtiden arbetar med både bemanning och rekrytering och brinner för att göra skillnad i människors liv. Skillnad gör vi genom att hjälpa människor att hitta rätt jobb och rätt kollega. Vi är specialister på att rekrytera rätt talanger till rätt företag. Framtiden finns på sju orter i Sverige. För denna tjänst kommer du under en inledande period vara anställd genom oss på Framtiden för att sedan ha möjlighet att gå över och bli anställd direkt hos Inneklimat.VillkorStartdatum: September Placeringsort: Jönköping Omfattning: Heltid, dagtid Lön: Enligt överenskommelse Urval sker löpande, skicka in din ansökan redan idag!
Om oss Junora är en nätauktionsplattform som ger företag och privatpersoner möjlighet att sälja fordon och maskiner via auktion. Vi värdesätter flexibilitet och anpassningsbarhet för att möta våra kunders behov. Hos oss möts du av en positiv och utvecklande miljö, där målinriktade kollegor arbetar tillsammans för att ständigt förbättra och utveckla vår verksamhet. Arbetsbeskrivning I rollen som Head of Commerce får du en nyckelposition i vår fortsatta tillväxtresa. Du ansvarar för att leda och utveckla det kommersiella arbetet kopplat till vår digitala auktionsplattform – från strategi till genomförande. Ditt uppdrag är att maximera trafik, konvertering och intäkt – samtidigt som vi stärker vår position på marknaden. Rollen innebär ett helhetsperspektiv på både affär och kundresa, med ett ansvar som spänner över plattformsutveckling, användarflöden och kommersiell kommunikation. Du arbetar datadrivet, nära produkt-, marknad och utvecklingsteam, samtidigt som du samarbetar med våra sälj- och partneransvariga för att skapa en sömlös och effektiv affär. Ansvarsområden • Utveckla och implementera kommersiella strategier som driver tillväxt, användning och intäkter på vår plattform. • Säkerställa att trafik- och konverteringsflöden ständigt optimeras utifrån användarbeteende och affärsmål. • Leda arbetet med plattformens kanalstrategi – både för nya kunder och återkommande användare. • Arbeta nära produkt och utveckling för att skapa en användarupplevelse som konverterar. • Bidra till kommunikativa insatser kopplat till kampanjer, användardialog och marknadsnärvaro. • Följa upp KPI:er för plattformsförsäljning, användartillväxt och konvertering. • Budgetansvar inom commerce-området. Vem är du? Du är en strategisk och affärsdriven person med en stark förståelse för digital handel, användarbeteende och datadrivna beslut. Du trivs i en roll där du får kombinera strategi med operativt ansvar – och där kundresan är lika viktig som affären. Du är van att driva projekt i en snabbfotad miljö, och har ett ledarskap som bygger på samarbete, tydlighet och framåtdriv. Kvalifikationer • Erfarenhet av att leda kommersiellt arbete kopplat till digital försäljning, e-handel eller plattform. • Dokumenterad erfarenhet av att öka trafik, konvertering eller transaktioner i digitala kanaler. • Vana att arbeta nära tech-, produkt- och/eller utvecklingsteam. • Analytisk och van vid att arbeta mot tydliga KPI:er. • Stark kommunikativ förmåga, både internt och externt. • Eftergymnasial utbildning inom t.ex. digital handel, marknadsföring, affärsutveckling eller motsvarande. Vi erbjuder • En nyckelroll i ett växande bolag med ambitioner. • Möjlighet att påverka plattformens framtida utveckling och affär. • En kultur som präglas av samarbete, utveckling och entreprenörsanda.
I centrala Jönköping bor en glad och härlig 31-årig man – och nu söker vi nya medarbetare till hans team! Är du initiativtagande och sprider positiv energi omkring dig? Då ser vi fram emot din ansökan! Om tjänsten För att leva ett aktivt och meningsfullt liv har vår uppdragsgivare personlig assistans dygnet runt, inklusive viss dubbelassistans. Som personlig assistent stöttar du honom i vardagen – trygghet och lyhördhet är centrala ledord i uppdraget. Arbetet innefattar personlig omvårdnad, hushållssysslor, stöd vid daglig verksamhet samt aktiviteter som bad och träning. Då han inte kommunicerar med tal, utan med kroppsspråk, känslor och ljud, är det viktigt att du är uppmärksam och har lätt för att läsa av signaler. Vem vi söker För att ni ska trivas tillsammans tror vi att du är en empatisk, stabil och positiv person med god samarbetsförmåga. Du är lyhörd, inger förtroende och har ett genuint intresse för att arbeta med människor. Du har förmågan att ta initiativ, tänka kreativt och ge det lilla extra. Erfarenhet av personlig assistans eller liknande arbete är meriterande, men personlig lämplighet är det vi fäster störst vikt vid – särskilt din förmåga att samspela med uppdragsgivaren och kollegorna i gruppen. Vad vi erbjuder Vi erbjuder ett spännande och varierat arbete med goda anställningsvillkor, där du kommer få göra skillnad för någon annan varje dag. Att kompetensutveckla vår personal är ett led i att säkerställa kvaliteten i den personliga assistansen därför erbjuder vi flera utbildningar varje år till våra anställda. Vi vill att du ska trivas riktigt bra och hoppas på ett varaktigt samarbete med dig. • Tjänst på ca 80% • Timvikarier vid behov • Arbetstider som kan förekomma är Dag, kväll, helg samt sovande jour (väntetid) enligt schema • Du får introduktion och bredvidgång med en erfaren assistent Har du frågor är du välkommen att kontakta ansvarig arbetsledare Sara Martinovic på e-post: [email protected] Din ansökan vill vi ha omgående, urval och intervjuer sker löpande. För att bli aktuell för anställning i Kooperativet olja krävs att du visar upp ett utdrag ur Polisens belastningsregister. Det kan ta ett tag att få hem ditt utdrag och därför är det bra att beställa ett redan nu. Gå in på länken: https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/?mtm_campaign=belastningsregistret&mtm_source=google&mtm_medium=cpc&mtm_content=allman&gclid=EAIaIQobChMIys7XrrHv_AIVxMPVCh1ObgvKEAAYAiAAEgIKk_D_BwE Gå in på "Till e-tjänst för registerutdrag" och logga in med Bank-id. Välj blankett ”Kontroll av egna uppgifter i belastningsregistret”
Nu söker vi personliga assistenter till vår uppdragsgivare, en glad tjej på 16 år. Är du en person som tycker om att arbeta med ungdomar och är kreativt lagd, då kan du vara den vi söker! Om tjänsten Vår uppdragsgivare bor i Bottnaryd med sin familj, i hemmet finns både hund och katt. I arbetet kommer du att stötta och hjälpa vår uppdragsgivare i hennes vardag där hon befinner sig. Du blir en hennes extra armar och ben, men hon planerar och leder sin assistans själv. Vår uppdragsgivare gillar bland annat att laga mat, baka, bada, umgås med vänner och lyssna på musik – hon har alltid nära till skratt och det är en egenskap vi hoppas även du besitter. Rollen som personlig assistent ställer höga krav på förmågan att skapa goda relationer och ta stort ansvar. Ibland innebär arbetet att vara aktiv tillsammans med henne vid aktiviteter, ex bad i bassäng, vara med på fritidsaktiviteter som scouterna men också ibland kunna ta ett steg tillbaka när hon är med vänner och familj. Som personlig assistent blir även en av dina arbetsuppgifter att assistera vår uppdragsgivare i skolan. Vad krävs Du som söker är en ung tjej som är trygg, kreativ och noggrann person med fötterna på jorden. Du arbetar motiverande, är initiativtagande samt till viss del flexibel kring dina arbetstider. Du kommer arbeta nära uppdragsgivaren och hennes familj och trivs därför att arbeta i en familj. Vi ser det som meriterande om du har erfarenhet av att tidigare arbetat med barn eller som personlig assistent. För att bli aktuell för tjänsten krävs det att du är rökfri och har körkort. Du behöver ha tillgång till bil för att ta dig till uppdragsgivarens hem ca 35 minuter utanför centrala Jönköping. Måndag-fredag utgår passen från uppdragsgivarens skola i centrala Jönköping. Lördagar och skollov/studiedagar börjar arbetspassen i hemmet. Vissa lyft förekommer så vi ser gärna att du har en god fysik. Vad erbjuder vi Vi erbjuder ett spännande och varierat arbete med goda anställningsvillkor, där du kommer få göra skillnad för någon annan varje dag. Att kompetensutveckla vår personal är ett led i att säkerställa kvaliteten i den personliga assistansen därför erbjuder vi flera utbildningar varje år till våra anställda. Vi vill att du ska trivas riktigt bra och hoppas på ett varaktigt samarbete med dig. • En deltidstjänst ca 75% • Arbetstider som förekommer är dag, kväll och helg med ett två veckoschema. • v.1: måndag 7:50-20:00, tisdag 7:50-15:40, onsdag 7:50-19:00 • v.2: torsdag 7:50-15:40, fredag 7:50-15:40, lördag 10:00-18:30 • Tillträde sker augusti 2025 • Du får introduktion och möjlighet att gå bredvid en erfaren assistent. Är det här tjänsten för dig? Skicka in din ansökan redan idag då urval och intervjuer sker löpande. För mer information eller frågor om tjänsten kontakta ansvarig arbetsledare Josefina Stein via mail [email protected] eller ring Caroline på 0703326320. För att bli aktuell för anställning i Kooperativet olja krävs att du visar upp ett utdrag ur Polisens belastningsregister. Det kan ta ett tag att få hem ditt utdrag och därför är det bra att beställa ett redan nu. Gå in på länken: Polisens belastningsregister- kontroll av egna uppgifter Gå sedan in på "Till e-tjänst för registerutdrag" och logga in med Bank-id. Välj blankett ”Kontroll av egna uppgifter i belastningsregistret”. Då det också är arbete med barn, krävs även detta utdrag ur belastningsregistret: Utdrag för arbete med barn med funktionsnedsättning
Vi söker dig som är pizzabagare och är intresserad av att arbeta heltid hos oss. Arbetet ska påbörjas omgående.
Hemglass i Jönköping söker omgående glassäljare till säsongen 2025. Är du en riktig Glädjespridare så kan du räkna med många härliga kundmöten. Du erbjuds ett varierande arbete med frihet under ansvar och med goda möjligheter att påverka din lön. Du kommer stöttas av ett duktigt sälj team där det är högt i tak och där alla är lika viktiga. Säsongsanställningen är mellan v.26-31 och du kommer få 2-5 arbetspass/vecka. Arbetstiderna är vardagar ca kl.14-21och helger ca kl.10-18. Vi tillämpar löpande intervjuer så ansök direkt! Varmt välkommen till oss på Hemglass i Jönköping/Huskvarna.
Vår tillväxtresa fortsätter, och nu tar vi nästa stora steg – tillsammans med dig! Vi tar klivet in i en ny toppmodern fabrik i Jönköping med fantastiska möjligheter att möta framtiden med kraft och självförtroende. Här får du chansen att bidra med din tekniska kompetens, kreativitet och framtidstro – och skapa stolthet, arbetsglädje och värde för såväl våra kunder som dina nya kollegor. Din roll hos oss Detta är en ny roll hos oss och du kommer bli en nyckelperson som skapar trygghet i vår fabrik och ser till att vår utrustning fungerar så att vi kan producera. Rollen innefattar support och service, säkerställa och stötta fabriken med översyn, underhåll, felsökning och reparation. Exempel på utrustningen kan vara vårt målerisystem med tillhörande conveyorsystem, AGV vid motormontering samt annan automatiserad produktionsutrustning. En annan viktig del i ditt arbete är att tillsammans med vårt serviceteam el/automation arbeta med att felsöka, ge råd och drifttagning av våra produkter ute hos kunder. Ditt arbete sker både på plats i Jönköping och ute i kunders verkliga miljöer, såsom sågverk, livsmedelsfabriker, bilfabriker eller varför inte en flygplats? Tillsammans blir ni våra experter att säkerställa vår service – snabbt, effektivt och med hög kvalitet. Detta garanterar dig en varierad och energifylld vardag. Bakgrund och profil Vi förutsätter att du har minst gymnasienivå, Elprogrammet inriktning Automation. Meriterande är Yrkeshögskola inom automation. Vidare har du erfarenhet och förståelse av underhåll, service och automationslösningar från tillverkande industri. Vi är ett team som ständigt strävar efter att hitta smarta, kundanpassade lösningar, därför söker vi dig som trivs med ett självständigt ansvar, har ett genuint teknikintresse, är nyfiken och trivs med att samarbeta och bygga relationer. Du ser tekniska utmaningar som en chans att utvecklas och drivs av att leverera hög kvalitet i det du gör. Våra kunder är unika och ställer krav på oss att ha en gedigen produktkännedom, en hög serviceanda och vara lösningsorienterade. Vi erbjuder dig Du blir en del av ett välmående och välkänt familjeföretag som tänker och agerar långsiktigt. Vi bygger vår framgång på sammanhållning, glädje och en genuin företagskultur. Här får du frihet under ansvar med möjlighet att påverka, såväl din egen som företagets utveckling. Du får arbeta med lösningar/produkter som är i en klass för sig. Vi söker dig som ser möjligheterna i tjänsten och som vill dela med dig av din erfarenhet och ditt engagemang. Vi ser fram emot att höra från dig! Din ansökan Vi tillämpar löpande urval och ser gärna att vi får in din ansökan nedan så snart som möjligt via vår hemsida och karriärsida www.sew.se, dock senast 10 augusti. Vill Du veta mer? Kontakta Henrik Peterson, Teknisk chef Automation, 036-34 42 25 eller Henrik Hallström, HR chef, 036-34 42 08. Facklig representant Unionen, Patrik Damberg 036-34 42 39 Om SEW EURODRIVE SEW-EURODRIVE AB är sedan 1968 ett helägt dotterbolag till SEW-EURODRIVE GmbH & Co KG i Tyskland, som är världsledande inom drivutrustningar till industrin. Vårt svenska huvudkontor samt fabrik finns i Jönköping där vi monterar växlar, motorer, frekvensomformare och styrsystem. Våra försäljningskontor är belägna i Stockholm, Göteborg, Malmö, Jönköping, Skellefteå och Gällivare. Vi är idag ett nittiotal anställda, omsätter 600 miljoner samt är AAA-rankade och ISO 9000-certifierade. SEW-EURODRIVE har marknadens största produktprogram inom området motorer, växlar, decentraliserad elektronik, frekvensomformare, servosystem, motion-control. För varje kund skräddarsys lämpliga högkvalitativa lösningar. Våra kunder finns inom svensk industri som Automotive, distribution, livsmedel, papper- och trä och gruv- och stålindustrin. SEW-koncernen omsätter 50 miljarder och har ca 21 000 anställda.
Välj ett jobb för att visa detaljer