Maskinoperatör sökes till Kitron
OnePartnerGroup Jönköping AB
Maskinoperatörer, ytbehandling

Vill du jobba på ett stort internationellt företag som har spännande teknisk produktion i framkant? Då har vi jobbet för dig!  Kitron söker nu maskinoperatörer till sin enhet i Jönköping. Vad kan vi erbjuda dig? Du får genom en roll hos Kitron möjlighet att arbeta med spännande teknisk produktion av yppersta klass i en ny fabrik med en arbetsmiljö som tillhör de allra bästa i regionen.       Om Kitron Kitron, som är Skandinaviens ledande EMS företag, arbetar med utveckling, industrialisering och tillverkning av elektronik för ledande företag inom marknadssegmenten elektrifiering, uppkoppling, medicinsk utrustning, industri och försvar/aerospace. Företaget har verksamhet i Norge, Sverige, Danmark, Litauen, Tyskland, Polen, Tjeckiska Republiken, Kina, Indien, Malaysia och USA. Kitron har cirka 2500 anställda.   Om tjänsten Som maskinoperatör jobbar du i ett team och arbetar med företagets ytmonteringsmaskiner. Dessa monterar komponenter på kretskort till olika spännande tekniska produkter. Vi söker dig som har erfarenhet av att jobbat som maskinoperatör vid maskin avsedd för kretskortsmontering eller annan typ av maskinoperatör och vill skola om dig. Har du dessutom vana ifrån lödning och testning är detta ett plus. Erfarenhet ifrån Mydata, Fuji eller Europlacer maskiner är meriterande.                                                                                                    Vem är du? Som person är du noggrann, teknikintresserad och positiv. Du är trygg och anpassar dig snabbt till olika arbetsuppgifter, arbetsmiljöer. Du har en god social förmåga och är serviceinriktad att arbeta både i team och självständigt är något du bemästrar väl.Vi ser gärna att du har erfarenhet av arbete i produktion och god förståelse hur arbetet inom en produktion hänger samman. Du behärskar svenska i tal och skrift för att kunna utföra arbetsuppgifterna samt kommunicera med kollegorna. Svenskt medborgarskap är ett krav då man hanterar säkerhetsklassat material som kräver detta enligt lag. Tjänsten är initialt en anställning på OnePartnerGroup med chans till förlängning hos oss eller att du fortsätter din anställning hos Kitron.    När du blir en av oss Vi på OnePartnerGroup jobbar med rekrytering, bemanning och utbildning och är din bästa kollega i karriären när du söker jobb. Med lokal förankring på ett 50-tal orter, från Malmö i söder till Kalix i norr, finns vi alltid nära dig. Denna tjänst innebär att du kommer bli anställd som konsult hos oss på OnePartnerGroup och du kommer tillbringa dina arbetsdagar hos vår kund. Självklart innefattas din anställning av kollektivavtal, försäkringar, tjänstepension, fackliga relationer, konsultaktiviteter och friskvårdsbidrag, för inget är viktigare än att du känner dig trygg med din anställning hos oss. Låt oss bli din nya kollega!     Vill du veta mer om tjänsten? I denna rekryteringsprocess har Kitron valt att samarbeta med OnePartnerGroup. Sista ansökningsdag är den 21:e juli. l men vi arbetar med löpande urval så tveka inte att söka tjänsten redan idag. Läs gärna mer och ansök via www.onepartnergroup.se. För ytterligare frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Johan Gustavsson på  [email protected] eller Kevin Inal på [email protected].   Vi tar endast emot ansökningar via hemsidan och inte via mail eller telefon.  Varmt välkommen med din ansökan!

29 dagar sedan
Sista ansökan:
21 juli 2025
Gräsklippning
Silo Sno & Sand AB
Trädgårdsanläggare m.fl.

Vi söker någon som kan köra gräsklippare 3-4 dagar per vecka i Jönköping. Du är en driftig, pålitlig och positiv person.

29 dagar sedan
Sista ansökan:
9 juli 2025
Personlig assistent
Enkv Assistans AB
Personliga assistenter

Om tjänsten:  Vi söker en omtänksam och engagerad personlig assistent till en 18-årig kille som älskar aktivitet och lek. Han bor tillsammans med sina föräldrar i en villa i Jönköping och har begränsningar i sin förmåga att tala, vilket kräver din närhet och stöd. Under veckodagarna går han i skolan men då utan assistent. Han har ett stort intresse för att bada, åka buss och tåg, hoppa studsmatta, titta på motorsport på TV, samt leka med sina bilar. Vid sidan av dessa intressen är det viktigt att kunna hantera hans svåra epilepsi, då dagliga anfall förekommer. Därför är din närvaro avgörande.  Tjänsten är ett föräldravikariat på 65 % för ordinarie personal, med arbetspass förlagda till eftermiddagar, kvällar, samt dagpass under helger varannan vecka. Arbetsuppgifter: Som personlig assistent kommer du att spela en betydande roll i att möjliggöra en fungerande och kvalitativ vardag. Tidigare erfarenhet av liknande arbete är meriterande men den viktigaste aspekten för oss är att du har rätt inställning och känsla för jobbet. Arbetsuppgifterna är varierande och inkluderar bland annat: Personlig hygien och omvårdnad. Stöd vid sociala aktiviteter och fritidsintressen. Hjälp och stöttning vid matsituationer. Följa med till badhuset och andra utflykter. Hjälpa till med av- och påklädning. Assistera vid träning och fysisk aktivitet. Hjälpa till vid förflyttningar.  Vi söker dig som: Har körkort (gärna för både manuell och automat). Är simkunnig. Är i god fysisk form och rökfri. Är lugn, påhittig och stresstålig. Tål pälsdjur, då katt förekommer i hemmet. Är initiativtagande och kan arbeta självständigt. Talar och skriver flytande svenska. Omfattning & Arbetsupplägg: Tillträde: Omgående  Sysselsättningsgrad: 65%.  Avtal: Föräldravikariat tills vidare för ordinarie personal. Tjänsten inleds med introduktionspass samt cirka en månads timanställning, innan sysselsättningsgrad tilldelas – under förutsättning att allt fungerar väl. Det ger dig möjlighet att känna dig trygg och väl förberedd i din nya roll. Arbetspass: Omfattar eftermiddagar/kvällar samt dagpass under helger varannan vecka.  Vad erbjuder vi dig? Att arbeta som personlig assistent är mer än ett jobb – det är ett sätt att underlätta vardagen för någon annan och samtidigt känna att du bidrar med något viktigt. Vi uppskattar din kompetens och ditt engagemang, och vi ser varje individ som en värdefull del av vårt team. Hos oss erbjuds du: Interna utbildningar för att stärka din kompetens och trygghet i rollen. Handledning och stöd i vardagen från vårt erfarna team. Förmånliga anställningsvillkor enligt kollektivavtal. Generöst friskvårdsbidrag för dig med fast tjänst. Hos oss blir du en viktig del av ett arbetslag där alla strävar mot samma mål. Du får en arbetsplats där du blir sedd, uppskattad och där din insats är betydelsefull. Vill du veta mer om oss på ENKV och vårt arbetssätt? Läs gärna mer om vår vision och våra värderingar här! Rekryteringsprocess & AnställningsvillkorRekryteringsprocess Vi kontaktar löpande de kandidater som är aktuella för en första intervju. Tjänsten tillsätts när vi har funnit rätt person, vilket kan ske innan sista ansökningsdag. Din ansökan behandlas av personal på ENKV assistans, tillsammans med uppdragsgivaren, samt eventuella anhöriga, god man eller andra berörda. För de som går vidare i processen genomförs bakgrundskontroller. Om tjänsten innebär arbete med en minderårig uppdragsgivare krävs ett utdrag ur belastningsregistret. Barnperspektiv i rekryteringen Vi på ENKV följer noggrant Barnkonventionen, vilket innebär att om du söker en tjänst som innebär arbete med minderåriga, kommer rekryteringsprocessen att omfatta specifika steg för att säkerställa att barnets vilja och behov tas i beaktande. Vid anställning där du arbetar med minderårig uppdragsgivare ingår även en utbildning om barnperspektivet. Anställningsvillkor Om du går vidare i rekryteringsprocessen behöver du kunna styrka din identitet och bevisa att du har rätt att arbeta i Sverige. För att kunna signera ditt anställningsavtal och dina tidrapporter krävs att du har ett BankID. För att säkerställa att vi håller hög kvalitet i assistansen kommer nyanställda att genomgå en webbaserad introduktionsutbildning (ca 1 timme), helst innan anställningens start men senast inom en månad från anställningens början. Läs mer om utbildningen här. Lön & Ersättningar Lön: Vi tillämpar individuell lönesättning. Övriga ersättningar: Enligt kollektivavtal. Vill du göra skillnad? Skicka in din ansökan redan idag och bli en del av vårt team

29 dagar sedan
Sista ansökan:
20 augusti 2025
Personlig assistent till ung kvinna i Jönköping- Vikariat dygnspass

Är du en social kvinna, trygg i sig själv och vill ha ett arbete där du gör skillnad för någon annan? Då kan det vara dig vi letar efter! Vi söker assistent till vikariat som vill vara med och stärka upp vår assistentgrupp till en ung kvinna boendes i centrala Jönköping. Om tjänsten Vår uppdragsgivare är en härlig kvinna som bor i egen lägenhet i centrala Jönköping. Hennes begränsningar gör att hon är i behov av assistans och stöd dygnet runt. Vår uppdragsgivare gillar att baka, laga mat, lyssna på musik, körsång och att åka på sociala aktiviteter som teater eller konsert. Att ta sig ut på dagliga promenader för att få frisk luft är också en favoritaktivitet. Som personlig assistent är du hennes stöd i vardagen och hjälper henne med det hon behöver för att den ska blir så bra som möjligt. I arbetsuppgifterna ingår bland annat personlig omvårdnad, hushållssysslor och matlagning. Du följer även med henne på olika aktiviteter såsom bad, kör och på sjukgymnastik. Din arbetsplats är där vår uppdragsgivare befinner sig. Vad krävs Vi söker en kvinna 20 år eller äldre, som är en stabil, positiv och trygg person. Vi letar efter dig som är initiativtagande, driven och alltid tar ansvar för dina arbetsuppgifter. Du har god samarbetsförmåga och kan relatera till andra människor på ett lyhört och smidigt sätt. Vi ser gärna att du tycker om eller har kunskap om matlagning eftersom det är en aktivitet vår uppdragivare verkligen uppskattar. Tidigare erfarenhet av personlig assistans eller liknande yrke är meriterande men det är din personliga lämplighet och kontakt med uppdragsgivaren som väger allra tyngst. Du behärskar det svenska språket väl i tal och skrift. Önskvärt att du är rökfri och har körkort, uppdragsgivaren har egen bil. Vad erbjuder vi? Vi erbjuder ett spännande och varierat arbete med goda anställningsvillkor, där du kommer få göra skillnad för någon annan varje dag. Att kompetensutveckla vår personal är ett led i att säkerställa kvaliteten i den personliga assistansen därför erbjuder vi flera utbildningar varje år till våra anställda. Vi vill att du ska trivas riktigt bra och hoppas på ett varaktigt samarbete med dig. • Timvikarier • Deltidstjänst 4-5dygn/månad • Arbetstiderna är dygnspass - dag, kväll, helg och natt (väntetid) • Du får introduktion och möjlighet att gå bredvid en erfaren assistent • Tillträde sker enligt överenskommelse Har du frågor eller funderingar om tjänsten? Vänligen kontakta ansvarig arbetsledare Carina Willmont för mer information, [email protected] Din ansökan vill vi ha omgående då urval och intervjuer sker löpande. För att bli aktuell för anställning i Kooperativet olja krävs att du visar upp ett utdrag ur Polisens belastningsregister. Det kan ta ett tag att få hem ditt utdrag och därför är det bra att beställa ett redan nu. Gå in på länken: https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/?mtm_campaign=belastningsregistret&mtm_source=google&mtm_medium=cpc&mtm_content=allman&gclid=EAIaIQobChMIys7XrrHv_AIVxMPVCh1ObgvKEAAYAiAAEgIKk_D_BwE Gå in på "Till e-tjänst för registerutdrag" och logga in med Bank-id. Välj blankett ”Kontroll av egna uppgifter i belastningsregistret”.

29 dagar sedan
Sista ansökan:
9 juli 2025
Förvaltare med personalansvar till Österängen
Ls Jobbet AB
Fastighetsförvaltare

Har du ett intresse för människor och sinne för ledarskap och service? Vi på Vätterhem söker en förvaltare till förvaltningsområde Österängen som vill vara med och skapa en hållbar och trygg stadsdel där alla känner trivsel, gemenskap och framtidstro. Rollen som förvaltare på Österängen är en spännande och varierande tjänst med fokus på engagerade medarbetare och nöjda hyresgäster. Du får en mycket central roll som ledare i förvaltningen och ansvarar för en personalgrupp samt ett antal fastigheter. I din ledarroll förväntar vi oss att du arbetar med ett tillitsbaserat ledarskap där du engagerar dina medarbetare att arbeta mot uppsatta mål. Huvudsakliga arbetsuppgifter: Leda en personalgrupp om cirka 6-10 medarbetare. Personalansvar inklusive arbetsmiljö och teamutveckling Ansvar för ett fastighetsbestånd inom Österängens förvaltningsområde Långsiktig utveckling av fastigheterna. Driva underhållsprojekt - förslag, planering, genomförande och uppföljning av fastigheterna Drift och skötsel, planering, genomförande och uppföljning av ditt område Ekonomi, ansvar och uppföljning inom ditt ansvarsområde Skapa goda relationer genom tät kommunikation med hyresgäster Ansvar för lägenheter - besiktning, reparationer och underhåll i samband med omflyttning samt löpande hantera störningsärenden Samverkan internt och externt med en hög servicenivå och tydlig information Ansvara för byggnadstekniska utredningar, drift- och underhållsåtgärder och lokalanpassningar Kvalifikationer: För att lyckas i rollen som förvaltare har du en relevant utbildning eller motsvarande erfarenhet inom fastighetsförvaltning av bostadsområden. Du har god erfarenhet av att leda medarbetare på ett tillitsbaserat och situationsanpassat sätt. Har du tidigare arbetat som förvaltare är det meriterande. Vi ser det även som meriterande om du har erfarenhet från tekniska installationer, hyresjuridik, underhållsplanering, entreprenadupphandling och projektledning. B-körkort är ett krav i tjänsten för att du ska kunna ta dig runt på våra områden. Du har dessutom en god förmåga att kommunicera på svenska i både tal och skrift. Behärskar du även andra språk ser vi det som meriterande. Din person: Vi söker dig som har god förmåga att skapa engagemang, delaktighet och arbetsglädje. Du har viljan att utveckla, lyssna in och leda dina medarbetare. Du är en strukturerad person med förmåga att planera och prioritera din arbetsdag. Ditt arbetssätt präglas av att arbeta mot uppsatta mål, likväl som du värderar uppföljningen av dessa. Som person har du goda värderingar, en mångkulturell medvetenhet, ett öppet sinne och en god kommunikativ förmåga. Du drivs av att arbeta i en organisation som arbetar framåt med viljan att alltid utvecklas. Vi utgår från vår värdegrund LUTA; Långsiktighet, Utveckling, Trygghet och Ansvar, i allt vi gör. Som medarbetare hos oss är det viktigt att du aktivt arbetar utifrån dessa ledord. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet. Vårt erbjudande till dig: Hos oss får du ett omväxlande och fritt arbete där du själv har stor möjlighet att påverka utformningen av ditt arbete. Det är viktigt för oss att skapa de bästa förutsättningarna för din utveckling och trivsel genom ett nära ledarskap. Om det behövs utbildar vi dig internt eller externt, samt ger dig de verktyg du behöver för att du ska lyckas i ditt arbete. Läs mer om våra förmåner här: https://www.vatterhem.se/om-vatterhem/karriar/bli-en-del-av-vatterhem/ Övrig information och ansökan: Tjänsten avser en tillsvidareanställning på heltid, provanställning tillämpas. Tillträdesdatum snarast eller enligt överenskommelse. För ytterligare information är du välkommen att kontakta Förvaltningschef Österängen, Karolina Nordholm tel. 036-199459 eller på mejl [email protected]. Tillgänglig fram till den 27 juni, därefter semester. Kollektivavtal finns med Vision. Fackliga frågor besvaras av Albin Erlandsson tel. 036-777 29 04 eller på mejl [email protected]. Tillgänglig fram till den 4 juli, därefter semester. Vi hanterar urvalsprocessen löpande, skicka därför in din ansökan så snart som möjligt, dock senast 27 juli. Då bemanningen är minskad under semesterperioden kan återkoppling komma att dröja. Varmt välkommen med din ansökan! OBS! Alla ansökningar ska skickas in via vårt rekryteringssystem. Vi har inte möjlighet att hantera de ansökningar som skickas in via mejl. Inför rekryteringsarbetet har Vätterhem tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande. Krav Relevant utbildning eller motsvarande erfarenhet inom fastighetsförvaltning av bostadsområden Erfarenhet av att leda medarbetare på ett tillitsbaserat och situationsanpassat sätt God förmåga att kunna kommunicera på svenska i tal och skrift B-körkort Meriterande Erfarenhet från tekniska installationer, hyresjuridik, underhållsplanering, entreprenadupphandling och projektledning Tidigare arbetat som förvaltare Behärskar andra språk Om arbetsgivaren - Vätterhem Med engagemang och omtanke skapar vi hållbara och trygga stadsdelar där alla känner trivsel, gemenskap och framtidstro. Vätterhem äger, förvaltar och utvecklar moderna hem i Jönköpings kommun, med 9 045 lägenheter och cirka 260 verksamhetslokaler. Vi är Smålands största bostadsbolag med en omsättning på 793 miljoner kronor och över 87% nöjda hyresgäster. Vår värdegrund ”LUTA” – Långsiktighet, Utveckling, Trygghet och Ansvar – genomsyrar allt vi gör. Med en decentraliserad fastighetsskötsel och centraliserat huvudkontor, skapar vi delaktighet och effektivitet. Hos oss kan alla medarbetare påverka sitt arbete och företagets utveckling. Vi har olika roller men samma värde för bolaget.

29 dagar sedan
Sista ansökan:
27 juli 2025
Erfaren chef till Jönköpings kommuns kontaktcenter
Jönköpings kommun
Övriga administrations- och servicechefer

Jönköpings kommun är en stor arbetsgivare med hundratals olika yrkesroller. Vi växer i takt med att kommunen utvecklas med fler invånare, fler bostäder och större utbud. Vi är alltid på jakt efter ny kompetens - medarbetare med olika bakgrunder och erfarenheter, med den gemensamma drivkraften att vilja skapa en bättre kommun att besöka, leva, verka och bo i. Är du en engagerad, erfaren och utvecklingsorienterad chef som kan leda vårt kontaktcenter med hög service, digitala lösningar och värdefulla möten? Vill du vara med och utveckla Sveriges nionde största kommun? Då har du ett jobb att söka. Ditt nya jobb Här finns en spännande nyckelroll för dig som vill leda en verksamhet och ett team med fokus på samordnad service och en riktigt bra upplevelse för invånarna varje dag. Jönköpings kommun ska vara enkel att nå och enkel att förstå. Som chef för kommunens kontaktcenter utvecklar du verksamheten med nya tekniska möjligheter och gedigna analyser så att kommunen möter invånarna med omtanke, på rätt sätt och på många sätt. Du skapar goda samarbeten och deltar aktivt i ledningsgrupper, referensgrupper och styrgrupper så att kontaktcenter är en drivande och relevant aktör i kommunens utveckling. Du och dina medarbetare arbetar i nära dialog med kommunens förvaltningar och bolag i mötet med invånarna. Du verkar för en positiv arbetsmiljö där varje medarbetare känner sig sedd. Du stöttar dina medarbetarna med tydliga mål, uppmuntrar utveckling och bygger ett starkt team. Du och dina medarbetare har en tydlig kommunikation både inom teamet och med andra verksamheter i kommunen. Du har personalansvar samt budget- och verksamhetsansvar.  Din kompetens Vi söker dig som har en relevant utbildning på högskolenivå inom kommunikation eller motsvarande och flerårig dokumenterad erfarenhet som chef med personal-, budget och verksamhetsansvar i en utåtriktad och komplex verksamhet. Du har chefserfarenhet av och genuin förståelse för kundservice och kommunikation i samarbete med olika verksamheter. Du har erkänd förmåga att driva verksamhetsutveckling där intressen och drivkrafter möts. Du kan framgångsrikt skapa goda relationer och driva verksamheten utifrån kommunens mål. Du har aktuell digital teknisk förmåga och systemförståelse inom sådant som ärendehantering, analys och AI-verktyg och processer. Du har mycket goda kunskaper i svenska språket och det svenska samhället, samt goda kunskaper i engelska. Vi erbjuder dig Hos oss får du ett kreativt, utvecklande och varierande chefsjobb i nära samarbete med alla verksamheter inom kommunen och med ditt eget team som alltid vill ta ett steg till för god service. I rollen som kontaktcenterchef är du en nyckelperson för att utveckla Jönköpings kommun. Du bidrar till livskvalitet för våra invånare, företag, organisationer och besökare. Du ingår i kommunikationsavdelningens ledningsgrupp och får möjlighet till kompetensutveckling samt erfarenhets- och kunskapsutbyte med andra chefer och nätverk. Som chef har du trygga anställningsvillkor, med viss möjlighet till arbete på annan plats och friskvårdsbidrag. Välkommen till oss Kontaktcenter i Jönköpings kommun samordnar kommunens service och kontakt med invånare, näringsliv, föreningar och besökare i nära samarbete med kommunens förvaltningar och bolag. Kontaktcenter är en drivande och betydelsefull aktör i kommunens utveckling för att öka service, kommunikation och tillgänglighet i alla sammanhang. Kontaktcenter är en av tre enheter på Jönköpings kommuns kommunikationsavdelning, som är en central och samordnande avdelning för hela Jönköpings kommun. Kontaktcenter har cirka 22 medarbetare som är kommunvägledare och verksamhetsutvecklare. Arbetsplats finns i centrala Jönköping, men kontaktcenter samarbetar med och besöker många verksamheter i kommunen.  Bra att veta Välkommen med din ansökan! Sista ansökningsdag är den 14 augusti. Vi läser ansökningarna löpande och kommer att genomföra intervjuer direkt efter att ansökningstiden har gått ut. Den 18-20 augusti genomförs digitala intervjuer. För dig som går vidare blir det uppföljande intervjuer på plats i Jönköping efter den 25 augusti. Välkommen att höra av dig till kommunikationschef Annica Snäll, 036-105734. Önskar du komma i kontakt med någon av våra fackliga representanter: Amanda Nygren, Akademikerförbundet SSR tel. 036-107381 eller Rebecca Färgh, Vision tel. 036-102925. Om du vill veta mer om vad vi som arbetsgivare erbjuder läs mer https://www.jonkoping.se/jobba-hos-oss.   Jönköpings kommun strävar efter att erbjuda en attraktiv arbetsplats som är fri från diskriminering och ger lika möjligheter för alla. Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför vänligt men bestämt alla samtal om annonserings- och rekryteringshjälp.

29 dagar sedan
Sista ansökan:
14 augusti 2025
Teckenspråkstolk till Kålgårdsskolan
Jönköpings kommun
Översättare, tolkar och lingvister m.fl.

Jönköpings kommun är en stor arbetsgivare med hundratals olika yrkesroller. Vi växer i takt med att kommunen utvecklas med fler invånare, fler bostäder och större utbud. Vi är alltid på jakt efter ny kompetens - medarbetare med olika bakgrunder och erfarenheter, med den gemensamma drivkraften att vilja skapa en bättre kommun att besöka, leva, verka och bo i. Du vet att lärglädje gör skillnad på riktigt. Det gör vi med. Hos oss bidrar du till något större genom att skapa ett lustfyllt lärande för våra elever – varje dag, hela vägen! Ditt nya jobb Vi söker en engagerad och kvalificerad teckenspråkstolk som vill vara en viktig länk mellan lärare och elever i våra klasser får döva och hörselskadade elever i årskurs F-6. Som tolk hos oss kommer du att följa eleverna under skoldagen och bidra till en tillgänglig och inkluderande lärmiljö. Utöver tolkuppdraget ser vi gärna att du vid behov kan hålla i undervisningstillfällen i teckenspråk för skolans personal för att stärka vår gemensamma kommunikationsförmåga. Välkommen till oss Kålgårdsskolan F-6 ligger centralt i Jönköping med närhet till natur, kultur och kommunikationer. På skolan finns fritidshem och döv- och hörselklasser.. Kålgårdens skolområde består av en skola med knappt 240 elever varav ett 15-tal i döv-och hörselklass. På gångavstånd finns Rocksjön, stadsbiblioteket, kulturhuset Spira och Upptech. Vi har en egen idrottshall i direkt anslutning till nuvarande skolbyggnad och en kort bussresa bort ligger även idrottsanläggningar som Husqvarna Garden och Rosenlundsbadet https://www.jonkoping.se/barn--utbildning/grundskola-anpassad-grundskola-och-fritidshem/grundskolor-och-anpassade-grundskolor-a-o/kalgardsskolan-f-6 https://www.jonkoping.se/naringslivarbete/jobbaijonkopingskommun.4.74fef9ab15548f0b8001425.html Din kompetens Vi söker dig som har relevant utbildning och erfarenhet som teckenspråkstolk, samt goda kunskaper i både svenskt teckenspråk och svenska. Du är flexibel, lyhörd och har ett stort engagemang för att stötta elever i deras lärande. Du trivs med att samarbeta i ett team och har en positiv inställning till skolans utvecklingsarbete. Vi erbjuder en stimulerande arbetsmiljö där du får möjlighet att göra skillnad för våra elever och bidra till en mer tillgänglig skola.  Bra att veta Observera att annonsens slutdatum är långt fram. Det kan därför ta längre tid än vanligt att få återkoppling på din ansökan. För att underlätta rekryteringsarbetet ber vi dig att bifoga relevanta intyg och betyg för tjänsten du söker. Tänk på att skollagen kräver att samtliga medarbetare visar upp ett utdrag ur belastningsregistret och handläggningstiden för detta dokument kan vara lång. https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/skola-eller-forskola/ Inför anställning av nya medarbetare på våra lärartjänster måste vi säkerställa att det finns en giltig lärarlegitimation. Vi ber dig därför att bifoga en aktuell lärarlegitimation som är hämtad från Skolverket under de senaste två månaderna. Vänligen logga in via Skolverkets e-tjänst på följande länk: https://www.skolverket.se/regler-och-ansvar/lararlegitimation-och-forskollararlegitimation/utdrag-ur-larar--och-forskollararregistret Urval och intervjuer kan komma ske före ansökningstiden har gått ut. Vill du veta mer? Välkommen att kontakta någon av de kontaktpersoner som anges i annonsen eller sök upp en facklig representant via länken nedan. https://www.jonkoping.se/fackligaubf Tillsammans gör vi Jönköpings kommun bättre – för alla. Hos oss får du mer än ett jobb. Välkommen att söka tjänsten som teckenspråkstolk. Jönköpings kommun strävar efter att erbjuda en attraktiv arbetsplats som är fri från diskriminering och ger lika möjligheter för alla. Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför vänligt men bestämt alla samtal om annonserings- och rekryteringshjälp.

29 dagar sedan
Sista ansökan:
3 augusti 2025
Specialist-/överläkare inom Patologi
REGION JÖNKÖPINGS LÄN
Specialistläkare

Patologilaboratoriet Är du patolog och vill vara med och utveckla framtidens patologiverksamhet. Sök då till oss! Vi söker Vi söker en engagerad specialistläkare i till vår verksamhet inom Klinisk patologi och cytologi i Region Jönköpings län. Du har svensk läkarlegitimation samt svenskt bevis om specialistläkarkompetens inom klinisk patologi/cytologi. Arbetet kräver goda språkkunskaper i svenska (lägst nivå C1). Vi söker dig som vill bidra aktivt till vår fortsatta utveckling, tillsammans med kompetenta kollegor och i nära samverkan med våra kunder. Här gör din kompetens verkligen skillnad – varje dag! Vi erbjuder dig Hos oss erbjuds du en tillsvidareanställning med ett meningsfullt uppdrag och en arbetsmiljö där du får växa både som person och som specialist. Patologilaboratoriet är en del av vår länsgemensamma verksamhet inom laboratoriemedicin i Region Jönköpings län. Vi hanterar cirka 50?000 fall per år av dessa är cirka 28000 histologiska prover – en bred och stimulerande verksamhet där du får arbeta med både bredd och spets. Vår läkargrupp består av 10 specialistläkare och 6 ST-läkare, och vi arbetar aktivt med att effektivisera flöden och skapa hållbara arbetsformer genom task-shifting och digital diagnostik. Hos oss arbetar du nära andra yrkesgrupper som BMA, cytodiagnostiker, obduktionstekniker och vårdadministratörer. Du får en individanpassad introduktion och stora möjligheter till forskning, utvecklingsprojekt och metodutveckling. Vi står i startgroparna för att implementera molekylärpatologiska metoder och moderniserar nu våra digitala system för framtidens diagnostik – inklusive AI-stöd. Läs gärna mer om vilka förmåner vi erbjuder:http://www.rjl.se/jobb-och-karriar/Jobba-hos-oss/Formaner/ Det här får du arbeta med Som patolog hos oss får du en varierad vardag med diagnostik av vävnadsprover, handledning av ST-läkare, obduktioner och viss utskärning. Du blir en viktig del av vår utbildningsmiljö, då vi är en universitetssjukvårdsenhet kopplad till Linköpings universitet och regelbundet tar emot medicinstudenter. Vi är mitt i en spännande digital transformation – med nya scannrar, bildhanteringssystem och ambitionen att integrera AI-stöd för att förbättra diagnostiken. Vi satsar också på att utveckla våra metoder inom molekylärpatologi. För att du ska trivas hos oss Vi värdesätter delaktighet, samarbete och ett gemensamt ansvar för verksamhetens utveckling. Här uppmuntras initiativkraft, engagemang och en vilja att förbättra – oavsett om det gäller metodutveckling, kvalitetssäkring eller arbetsmiljöarbete. Du får arbeta i ett team där det är nära till beslutsfattande och där dina idéer tas på allvar. Detta värderar vi högt Vi söker dig som är trygg i din yrkesroll och tar ansvar – både för ditt eget arbete och för teamets framgång. Du är kvalitetsmedveten, strukturerad och har ett professionellt bemötande mot både kollegor och kunder. Vi tror att du är en generös kunskapsdelare med ett stort hjärta för samarbete, och att du har god kännedom om det svenska sjukvårdssystemet. Så här gör du om du är intresserad Vid frågor är du välkommen att kontakta biträdande verksamhetschef Johanna Rundbäck 072-5385670 eller medicinsk ledningsansvarig Thorun Frennvall tel 010-2422441 eller 072-2209260. Välkommen med din ansökan. Urval och intervjuer sker löpande så skicka in din ansökan redan idag men senast 31 augusti 2025. Vi undanber oss all kontakt med annonsförsäljare och rekryteringsföretag.

30 dagar sedan
Sista ansökan:
31 augusti 2025
Sjukgymnast/Fysioterapeut
REGION JÖNKÖPINGS LÄN
Fysioterapeuter och sjukgymnaster

Bra Liv Bankeryd vårdcentral Är du redo för en ny utmaning? Vi söker dig som vill arbeta hos oss på ett vikariat! Vi hoppas att just du vill bli en del av vårt härliga team i rollen som fysioterapeut. Rollen som fysioterapeut Som fysioterapeut/sjukgymnast hos oss kommer du att ha ett självständigt och stimulerande arbete där du gör bedömningar och behandlar patienter i alla åldrar med varierande behov. Du kommer vara vårdcentralens första instans för besvär från rörelseapparaten där du både får chans att arbeta självständigt och i nära samarbete med övriga sjukgymnaster/fysioterapeuter men även med andra yrkeskategorier på vårdcentralen. Anställningen är ett vikariat under ett år på heltid med start enligt överenskommelse. Din blivande arbetsplats Bra Liv Bankeryd vårdcentral är beläget cirka 1 mil nordväst om Jönköping. Fina cykelvägar förbinder Bankeryd med centrala Jönköping. Man tar sig också snabbt med bil alternativt tåg (6 min) till Bankeryd från Jönköpings central. Vårdcentralen har drygt 9 900 listade patienter. Vi är cirka 40 medarbetare i olika professioner som bedriver vård med omtanke, helhet och kvalitet. Din profil Du är legitimerad fysioterapeut/sjukgymnast och du är flexibel och vill utveckla verksamheten tillsammans med oss. Det är viktigt att du kan arbeta självständigt och med olika yrkesprofessioner samt att du på ett självständigt sätt kan strukturera, planera och ta ansvar för ditt arbete. Stor vikt kommer läggas vid personlig lämplighet. Vårt erbjudande till dig • En individuell introduktion utifrån din kompetens och erfarenhet för att känna trygghet • Individuell kompetensutveckling • En bra, härlig och kompetent personalgrupp där du får god handledning • Ett omväxlande och stimulerande arbete där ingen dag är den andra lik • Ett arbete som är både självständigt och tvärprofessionellt Som medarbetare hos oss inom Region Jönköpings län får du tillgång till våra anställningsförmåner. En del av dem ökar din grundtrygghet, andra sätter lite guldkant på vardagen. Läs mer om våra förmåner här: Förmåner (http://www.rjl.se/jobb-och-karriar/Jobba-hos-oss/Formaner/) Detta värderar vi högt Vår verksamhet bygger på personliga möten där du genom ditt engagemang och professionella förhållningssätt är med och bidrar till utveckling och ständiga förbättringar. Vi sätter tydliga mål och vill ständigt utvecklas och bli bättre, därför vill vi ge alla våra medarbetare förutsättningar till samverkan och erfarenhetsutbyte och vi uppmuntrar kreativa lösningar. Vår arbetsmiljö är viktig och den ska präglas av dialog och trivsel! Läs gärna mer om hur det är att arbeta på vårdcentralerna Bra Liv https://www.rjl.se/vardcentralernabraliv/jobba-hos-oss/ Har du frågor om tjänsten Vill du veta mer kring tjänsten är du välkommen att kontakta sjukgymnast Åsa Joelsson, [email protected] eller 010-2423872, eller tf verksamhetschef Sofie Wernborg på tel 010-2423820. Sista ansökningsdag är 2025-07-15 och vi gör urval löpande. Varmt välkommen med din ansökan! Vi undanber oss all kontakt med annonsförsäljare och rekryteringsföretag. Bankeryds vårdcentral är beläget cirka 1 mil nordväst om Jönköping, dit man snabbt tar sig med bil alternativt tåg (6 min). Vårdcentralen har drygt 9 900 listade patienter. Vi är cirka 45 medarbetare i olika professioner som bedriver vård med omtanke, helhet och kvalitet.

30 dagar sedan
Sista ansökan:
15 juli 2025
Hovmästare
Ligula Hospitality Group AB
Hovmästare och servitörer

Välkommen till ProfilHotels Savoy, ProfilHotels. Jönköping City finns precis utanför dörren. Centralstationen ligger fem minuters promenad bort, och du har nära till nöjen, shopping och övrigt utbud i Jönköping. Brasseriet Sofiehof Kök & Bar huserar i hotellet. Med ett stort fokus på närproducerade råvaror, sober inredning i 20-talsstil och en avslappnad service har Sofiehof blivit ett populärt tillhåll för såväl hotellgäster som Jönköpingsbor.\n\n Beskrivning Som hovmästare är du restaurangens spindel i nätet. För oss är det viktigt med ett gott samarbete mellan bokning, servering och kök och det är här du blir en viktig spelare. Vi är ett litet team på ca 6 personer i restaurangen, frukost, konferenslunch och a’la carte, och vi lägger därför stor vikt vid din personlighet. Känner du igen dig i beskrivningen? Har du haft liknande roller tidigare eller är det dags att ta nästa kliv i karriären? Du ansvarar för att planera dagen och stöttar och leder dina kollegor under service för att ta hand om våra gäster på bästa sätt. Du ser till att all restaurangpersonal samarbetar på ett smidigt sätt. I rollen ingår nära samarbete med våra övriga avdelningar.   Arbetsuppgifter Daglig och veckovis planering av bokningar och arrangemang Kvalitetssäkra leverans mot gäst Viss schemaläggning Du är en operativ hovmästare Kvalifikationer För att lyckas i rollen som hovmästare på La Gare by Sofiehof ser vi att du har: Längre erfarenhet inom restaurangbranschen, och särskilt inom servering, Gedigen bakgrund inom serviceyrket, med ett starkt fokus på att skapa en positiv gästupplevelse, Kunskap och passion för mat och dryck, Förmågan att leda och motivera dina kollegor Du är flexibel med tider och har möjlighet att jobba både förmiddagar, kvällar och helger.   Villkor Tjänsten är 100 %  Vi jobbar med HRF avtal.  Ligula Hospitality Group är moderbolag i en privatägd koncern i tillväxt som äger, förvaltar och utvecklar varumärken och koncept inom hotell- och restaurangnäringen. Vi driver idag 46 hotell i 16 städer i Sverige, sex städer i Tyskland och i Köpenhamn i Danmark. Hotellverksamheten bedrivs under varumärkena Collection by Ligula, ProfilHotels by Ligula, Apartments by Ligula, Motel L by Ligula och Good Morning Hotels by Ligula. Genom avtal driver vi även fem Best Western Plus hotell. Vi sysselsätter ca 800 årsanställda och omsätter drygt 1 400 MSEK. Läs mer på ligula.se

30 dagar sedan
Sista ansökan:
9 juli 2025