Sommarjobb som lagerstjärna eller kundservicestjärna

Vill du vara en del av Nordic Nest Group och vara med och skapa världens bästa kundupplevelse? Vi söker stjärnor som vill hjälpa våra kunder under sommaren på vårt lager eller vår kundserviceavdelning. Vi hjälper kunder i hela världen att skapa hem att älska genom att leverera heminredning inom skandinanavisk design. Du kommer tillhöra ett engagerat team med en fantastisk gemenskap där vi älskar att jobba tillsammans! Om jobbet: Beroende på vilket team så ser de dagliga arbetsuppgifterna olika ut på vårt lager respektive vår kundserviceavdelning. Gemensamma arbetsuppgifter för teamen är att: - Leverera en förstklassig service med omtanke och lösningsorientering. - Skapa en kundnöjdhet i världsklass i varje arbetsmoment. - Arbeta mot uppsatta mål. Som lagerstjärna kommer dina dagliga arbetsuppgifter variera beroende på avdelning, det kan innebär allt från att lagerföra produkter till att plocka och packa kundernas ordrar. Gemensamt för alla avdelningar är att arbetet är väldigt fysiskt och präglas av ett högt tempo. Som kundservicestjärna kommer du bemöta och hjälpa våra kunder via mejl, chatt och telefon. Din främsta uppgift är att bemöta olika kunders behov och att skapa en fantastisk kundupplevelse. Om dig: För att lyckas i rollen behöver du ha ett enormt engagemang, tycka om att utmana dig själv och andra samt vilja bidra till ett starkt teamwork. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper och ser att du: - Älskar att jobba i ett högt tempo. - Har hög kvalitetsmedvetenhet. - Har ett stort personligt driv och viljan att påverka. - Har ett strukturerat och noggrant arbetssätt. - Är snabblärd och flexibel. - Är en lagspelare som gillar att arbeta i team mot gemensamma mål. - Är engagerad och gör alltid ditt bästa. - Passar tider och är pålitlig. För sommarjobb på vårt lager ser vi att du älskar att arbeta fysiskt i ett högt tempo, att slå rekord och att jobba i ett lag tillsammans med dina kollegor. För sommarjobb på vår kundserviceavdelning ser vi att du behärskar svenska och engelska i både tal och skrift. Vi är ett internationellt bolag och ser därför att det är meriterande om du även behärskar ytterligare språk, främst tyska, nederländska, danska eller ungerska. Vi ser även att du älskar att bemöta kunder och att bidra med kundservice i världsklass. Välkommen hem! Vi erbjuder en deltidsanställning under sommaren. Det kan dessutom finnas chans till förlängd säsongsanställning under hösten som är vår högsäsong. Vi tror att talang och personliga egenskaper säger mer om din prestation än dokumenterad erfarenhet. Vi använder därför personlighetstester i ett tidigt skede av rekryteringsprocessen. För tjänsten inom kundservice genomför vi även arbetsprover i syfte att testa skriftlig kommunikationsförmåga. Är detta rätt tjänst för dig? Skicka in din ansökan redan idag! Vi arbetar med ett löpande urval och tjänsten kan komma att tillsättas innan annonsens slutdatum, så vänta inte med din ansökan! För frågor kring tjänsten välkomnas dessa via mail till Elin Friman, [email protected]. Vi ser fram emot din ansökan!

8 mars 2024
Sista ansökan:
25 augusti 2024
Driven och nyfiken mekaniker sökes till Kalmar

Vi söker en driven och nyfiken mekaniker/tekniker till vår verkstad. Vi vill att du som söker är tekniskt kunnig, kommunikativ och du är självfallet stolt i ditt yrkesutövande. Du talar, läser och skriver obehindrat på svenska. När du arbetar som bilmekaniker/tekniker hos oss utför du noggrant kundens beställda arbete, följer tillverkarens anvisningar och dokumentera resultatet på arbetsordern och förstår vikten av att sätta kunden i första rummet. Tjänsten innebär service, reparationer och felsökningar på personbilar, lätta lastbilar av de flesta märkena. Mekonomen tillhandahåller aktuella vidareutbildningar inom alla arbetsområden som vi ser att du tillgodogör dig för att få en gynnsam utveckling inom din arbetsroll. För att vara aktuell för rollen ser vi att du har: • Ett brinnande teknik- och fordonsmekaniskt intresse • Erfarenhet av arbete som fordonsmekaniker/tekniker • Tala, läsa och skriva på svenska och engelska • Ett gott uppförande och kundbemötande Du är flexibel och strukturerad i ditt arbete samtidigt som du är ansvarsfull och ser utmaningar som ett naturligt steg i karriären. Du har lätt för att ta till dig nya instruktioner och vi ser det som en självklarhet att du har ett starkt bilintresse och har känsla för service. Minst B körkort är ett krav. Tjänsten är en heltidstjänst. Vi tillämpar sex månaders provanställning och därefter tillsvidareanställning samt individuell lönesättning. Urval och intervjuer sker löpande. Tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum. Skriv lite kort vad du har arbetat med eller besök någon av våra verkstäder i Kalmar för ett möte. Norra Tyska vägen 2. Södra Strömsbergsvägen 11 Personlighet är viktigt för oss! Därför ber vi alla som söker jobb hos oss att svara på ett kort personlighetstest. Det ger oss möjlighet att få en mer objektiv bild av dig som person och kommer att användas som en del av beslutsunderlaget i urvalet. Länken till testet skickas ut i ett separat mail dagen efter att du skickat in din ansökan och vi vill be dig svara på testet så snart du kan. Som en del av vår rekryteringsprocess genomförs även en bakgrundskontroll innan anställning kan bli aktuell. Detta innefattar belastningsregisterutdrag och ev. ekonomisk kontroll (UC). Personuppgiftshantering Mekonomen Company org. nr. 556724–9254 är personuppgiftsansvarig för behandlingen av dina personuppgifter i samband med denna rekrytering. Läs vår policy om hur vi behandlar dina personuppgifter: https://www.mekonomencompany.se/wp-content/uploads/2024/01/Integritetspolicy-rekrytering_version-2401.pdf Mekonomen gör billivet enklare genom att erbjuda ett brett och lättillgängligt utbud av prisvärda, innovativa lösningar och produkter för konsumenter och företag. Vi är Nordens ledande bildelskedja med egen grossistverksamhet, butiker och verkstäder. Genom rikstäckande butiks- och verkstadsnät har Mekonomen den bästa tillgängligheten i branschen under varumärkena Mekonomen Bilverkstad och MekoPartner. Vårt kundlöfte är Ett enkare billiv som grundar sig i våra värderingar; kundorientering, flexibilitet, kompetens, ansvar och affärsmässighet.

7 mars 2024
Sista ansökan:
7 maj 2024
Jobba som personlig assistent hos vår manliga kund i utkanten av Kalmar

Just nu söker vi en vikarie som vill bli en del av vårt härliga team och som vill jobba som personlig assistent hos vår manliga kund i utkanten av Kalmar. Vad innebär den här tjänsten? Du kommer vara behjälplig vår kund i alla vardagliga sysslor som förekommer i och utanför hemmet. Hade varit roligt om du delar vår kunds intresse för naturen. Vår kund är ute på dagliga promenader i ur och skur. Arbetstiderna är förlagda på både vardagar dagtid samt helger dagtid. Tjänsten är en behovsanställning. Vem söker vi? Vi söker en kvinna i åldern 40-60 år som är engagerad, respektfull och lyhörd. Vi ser gärna att du har stort tålamod och förmågan att vara personlig samtidigt som du agerar professionellt. Vi ser gärna att du: - har ett genuint intresse av att hjälpa andra. - kan förstå och göra dig förstådd på svenska. - kan arbeta flexibla arbetstider - har erfarenhet av vård och omsorg. (Det är ett plus, men inget krav). - har körkort och bil då det är svårt att ta sig till kund med buss Övrig information Anställningsform: Behovsanställning Omfattning: Vid behov Arbetstider: Vardagar och helger dagtid Tillträde: Omgående Vi tillämpar individuell lönesättning och har kollektivavtal. Intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet. Sista ansökningsdag: 2024-04-07 Vid frågor om jobbet, är du välkommen att kontakta: Verksamhetschef| Linda Eliasson 010-130 30 06 [email protected] Varmt välkommen med din ansökan!

7 mars 2024
Sista ansökan:
24 augusti 2024
Personlig assistent till kund i Kalmar

Akria Personlig assistans AB är en assistansanordnare som är verksamma i hela landet. Vi bedriver personlig assistans för barn och vuxna med en hög ambition om att ge de bästa förutsättningarna till varje individs unika behov. Våra ledord är kunskap, respekt och transparens vilket genomsyrar det arbete som vi dagligen utför. Vi ställer stora krav på oss själva och på våra medarbetare att dela vår värdegrund med synen på att varje människa är unik och dennes rätt till integritet och självbestämmande. Att arbeta som personlig assistent är ett otroligt viktigt arbete där vi som arbetsgivare ger dig en uppdragschef som ditt närmsta stöd. Hos oss är det viktigt att våra medarbetare mår bra och får förutsättningar att utföra sitt arbete med yrkesstolthet. Vi skapar trygghet för dig som anställd genom kollektivavtal och erbjuder bland annat utbildning och friskvårdsbidrag. Vi söker personliga assistenter till en man som är 29 år. Kunden har i vuxen ålder blivit blind, men är en aktiv person. Några av hans intressen är: spela dataspel, promenera, köra ved och cykla på tandemcykel. Dessa aktiviteter sker med stöd av assistenterna. Som personlig assistent kommer du att hjälpa kunden med vardagssysslor så som städning, tvätt, matlagning, inköp med mera. Kunden bor själv i ett hus som ligger norr om Kalmar. Dit finns det bra bussförbindelser. Erfarenhet av att arbeta med personer med autism och kognitiva funktionsnedsättningar är mycket meriterande. Flytande tal och skrift i svenska språket är ett måste för att kunna kommunicera med kunden. Flexibel och stresstålig, ansvarsfull och pålitlig är ledord som beskriver dig som person, samt att du har en god samarbetsförmåga och är positiv och engagerad i ditt arbete. Körkort är önskvärt, men inget krav ARBETSUPPGIFTER En viktig uppgift är att entusiasmera och utveckla färdigheter hos kunden. Att hjälpa kunden med personlig hygien och påklädning samt med att laga mat och äta, städa och tvätta. Till arbetet hör även att följa med kunden på aktiviteter som han tycker om. Allt genomsyras av att ge kunden stöd och hjälp i vardagen. Erfarenhet Vi ser gärna att du som söker har erfarenhet av arbete inom vård och omsorg, gärna som personlig assistent. Då det är kunden som väljer sin assistent så kommer vi att lägga stor vikt kring personligheten. Välkommen in med din ansökan! Intervjuer sker löpande och anställning kan ske innan annonsens utgångsdatum.

7 mars 2024
Sista ansökan:
7 juni 2024
Nu är sommaren snart här. Sommartimvikarier sökes.

Akria Personlig assistans AB är en assistansanordnare som är verksamma i hela landet. Vi bedriver personlig assistans för barn och vuxna med en hög ambition om att ge de bästa förutsättningarna till varje individs unika behov. Våra ledord är kunskap, respekt och transparens vilket genomsyrar det arbete som vi dagligen utför. Vi ställer stora krav på oss själva och på våra medarbetare att dela vår värdegrund med synen på att varje människa är unik och dennes rätt till integritet och självbestämmande. Att arbeta som personlig assistent är ett otroligt viktigt arbete där vi som arbetsgivare ger dig en uppdragschef som ditt närmsta stöd. Hos oss är det viktigt att våra medarbetare mår bra och får förutsättningar att utföra sitt arbete med yrkesstolthet. Vi skapar trygghet för dig som anställd genom kollektivavtal och erbjuder bland annat utbildning och friskvårdsbidrag. Vi söker nu sommarvikarier som vill jobba under semesterveckorna 26-34 men även dig som vill börja arbeta som timvikarie redan innan sommaren! Personliga egenskaper Vi söker dig som trivs med att aktivt arbeta för att kunden ska få en tillfredsställande tillvaro. Du kommer jobba utifrån kundens behov och fasta rutiner. Du ska ha hög arbetsmoral och ansvarskänsla. Du bör behärska svenska i både tal o skrift. Vi ser gärna att du kan gå intro så snart som möjligt för att se om personkemin stämmer mellan dig och kunden. Erfarenhet Vi ser gärna att du som söker har erfarenhet av arbete inom vård och omsorg, gärna som personlig assistent. Då det är kunden som väljer sin assistent så kommer vi att lägga stor vikt kring personligheten. Välkommen in med din ansökan! Intervjuer sker löpande och anställning kan ske innan annonsens utgångsdatum.

7 mars 2024
Sista ansökan:
7 juni 2024
Sjuksköterska, bemanningsenheten

Vi erbjuder Om du i din yrkesroll som sjuksköterska värdesätter frihet, flexibilitet och variation passar den här möjligheten dig perfekt. Vi erbjuder en varierande vardag med omväxlande och spännande arbetsuppgifter i en yrkesutvecklande miljö. Hos oss finns möjlighet både för dig som är specialistutbildad sjuksköterska eller allmänsjuksköterska eller om du vill pröva på något nytt då är bemanningsenheten ett utmärkt alternativ för dig. Hos oss får du en tydlig introduktion på de arbetsplatser du ska arbeta på, du blir du väl omhändertagen, vi har en familjär gemenskap och lägger stor vikt vid delaktighet. Vi kan erbjuda dig en flexibel anställning i vår bemanningsenhet där du bokas för arbete på olika vårdavdelningar som har behov av korttidsvikariat. Arbetet innebär rotationstjänst när korttidsfrånvaro uppstår på sjukhuset vilket ger dig stor möjlighet till kompetensutveckling. Vi söker Dig som är utbildad sjuksköterska och har erfarenhet från yrket men vill prova på något nytt. För att trivas hos oss har du ett positivt förhållningssätt, med förmågan att anpassa dig till ändrade omständigheter och du ser möjligheter i förändringar och utmaningar. Du är trygg i din yrkesroll men inte främmande för att vidareutvecklas i den. Som person är du engagerad och förtroendeskapande med god social förmåga. Du har erfarenhet från vård och omsorgsarbete och vi ser gärna att du har erfarenhet av akutsjukvård. Vi lägger stor vikt på förmågan att kommunicera och samarbeta med människor. Att arbeta inom bemanningsenheten ställer höga krav på din flexibilitet vad gäller arbetsuppgifter och arbetsplatser.  Urval och intervjuer sker löpande så vänta inte med din ansökan. Vår arbetsplats Vi är en kunskapsintensiv enhet som stöttar alla kliniker på sjukhuset. Vi jobbar i ett årsarbetstidsavtal vilket ger stor flexibilitet att kombinera ett aktivt yrkesliv med ett aktivt privatliv och ändå få ihop sitt livspussel. Totalt arbetar drygt 30 personer på bemanningsenheten.  Vi är en del av Länssjukhuset i Kalmar, där 2300 personer arbetar för att erbjuda god vård och hög patientsäkerhet till länets invånare. Våra medarbetares ständiga utvecklingsarbete gör att vi når goda resultat i flera olika nationella mätningar. Sjukhuset har moderna lokaler och ligger nära Kalmar centrum och Kalmarsund. Länssjukhuset i Kalmar är ett av Sveriges 20 länssjukhus och Region Kalmar läns största arbetsplats. Sjukhuset är tillräckligt stort för att ha de flesta specialiteter representerade samtidigt som det är tillräckligt litet för en bra och personlig kontakt över klinikgränserna. Tack vare engagerade och kunniga medarbetare har vi under lång tid visat upp goda nationella resultat – detta är vi stolta över! Vår arbetsmiljö kännetecknas av arbetsglädje, delaktighet, öppenhet och trygghet. Vi är 7000 medarbetare i Region Kalmar län som ansvarar för hälso- och sjukvård, tandvård, folkhögskolor, kultur, kollektivtrafik och regional utveckling. Tillsammans arbetar vi för ett friskare, tryggare och rikare liv för länets invånare. Välkommen att bli en av oss! Region Kalmar län erbjuder alla medarbetare en anställning på 100%. Om du arbetar deltid men önskar arbeta heltid kan utökning av tjänst erbjudas vid annan arbetsplats. Vi vill att du bifogar CV och personligt brev till din ansökan. För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Region Kalmar län vill vi att du söker tjänsten i vårt rekryteringssystem och inte via e-post eller i pappersformat. Vi tar gärna emot samtal från dig som är intresserad av jobbet men tackar nej till dig som säljer annonser och rekryteringstjänster.

7 mars 2024
Sista ansökan:
2 juni 2024
Sök sommarvikariat som personlig assistent i hela Sverige! (Kalmar kommun)

Nu söker våra assistansanvändare i JAG i hela Sverige (bland annat i Kalmar kommun) efter årets sommarvikarier! Att arbeta som personlig assistent kräver personlig mognad, lyhördhet och respekt för en annan människas sätt att leva sitt liv. Du kommer jobba i olika miljöer; i personens hem och arbetsplats, på resa, på stranden eller kanske på lantstället. Assistansanvändarna i JAG har olika önskemål kring sina assistenter så vi ställer inga specifika krav på utbildning eller erfarenhet utan vi vill veta vem just DU är och vad du tror att du kan bidra med! Ange i ansökan hur mycket och vilka veckor du kan arbeta. Skriv också om du kan hoppa in som timvikarie resten av året. Din ansökan blir synlig för våra assistansanvändare och deras personliga arbetsledare. Blir du utvald kontaktar arbetsledaren dig för en intervju. Innan du börjar arbeta får du en betald introduktion så du kan känna dig trygg i ditt uppdrag. Vi ser fram emot din ansökan! Fyll i formuläret och skicka in redan idag! 🌟 Din arbetsgivare blir JAG Personlig assistans. Vi är Sveriges största privata assistansanordnare som drivs utan vinstintresse. Vi har kollektivavtal med Kommunal och erbjuder alla anställda betald introduktion, fortbildning och friskvårdsbidrag. Som anställd i JAG gör du skillnad varje dag. Läs mer om oss påJAG.SE. Annonsens ID-nummer: 225852 Vi är Sveriges största privata assistansanordnare som drivs utan vinstsyfte. Assistansen är särskilt utformad för personer med flera stora funktionsnedsättningar där en är den intellektuella förmågan. Vi finns i hela Sverige och har dotterbolag i Norge och Finland. De vanligaste svaren från våra anställda på frågan Vad är det bästa med jobbet som personlig assistent? är: - Att göra skillnad för en annan människa - Variationen, friheten och glädjen Välkommen du också!

6 mars 2024
Sista ansökan:
31 maj 2024
Kunnig och erfaren SEM Manager

Är du driven av data? Det digitala finns i vårt DNA, och vi på Viva vet hur viktigt det är att analysera och strategiskt planera marknadsföring. Rätt information ligger till grund för allt vi gör, och vi söker dig som älskar att jobba med både siffror och människor. På Viva arbetar vi i självstyrande team, vilket gör att medarbetarna i varje team har en unik möjlighet att stötta varandra. Din analytiska kompetens är viktig, men vi värdesätter också din förmåga att arbeta i nära samarbete med dina kollegor. Som en del av ett team av specialister blir du expert på allt inom ditt område. Tillsammans kommer vi att hitta rätt väg för våra kunder och just deras marknadsföring. Vårt mål är att vara ett värdeskapande bolag med galet nöjda kunder och stolta medarbetare. Om tjänsten: Som SEM Manager är det du som förverkligar och utvecklar våra kunders marknadsföringsstrategier på sökmotorerna. Du hittar nya lösningar och implementerar dem. Det är även din uppgift att utvärdera och följa upp utfallet och ständigt leta efter förbättringsmöjligheter för att säkerställa att kunden når maximal avkastning på sin investering. I varje detalj arbetar du med kundens bästa för ögonen samt för långsiktiga och goda kundrelationer. Du ingår i ett team som består utav Account Managers och ansvariga personer för våra andra leveranser såsom SEO och Social Media men det är du som har huvudansvaret för SEM-leveransen i teamets gemensamma kundstock. Placeringsort är Uppsala, Kalmar eller Malmö beroende på var du bor. Vem söker vi? Vi söker dig som har ordentlig kunskap och längre erfarenhet av SEM (Search Engine Marketing via Google, Bing & YouTube) och dess möjligheter. Du har ett passionerat intresse för digital marknadsföring samt tycker om att hantera siffror och statistik. Du har bred kunskap inom andra områden såsom sociala medier och programmatic och du håller dig aktiv och kontinuerligt uppdaterad om förändringar på marknaden. För oss handlar inte anställningar om att bara sitta och bocka av meriter och specialistkunskaper. Vi värderar kompetens högt, men vi söker också dig som kan skriva under på vår vision och värdegrund och ser dig själv som en passionerad lagspelare som tar ansvar. Du är noggrann, driven, flexibel och besitter en god förmåga att effektivt prioritera rätt. Du är nyfiken och analytisk och fungerar mycket bra i samarbete med andra. Du gillar frihet under ansvar. För denna tjänst krävs - 3 års dokumenterad arbete med SEM - Mycket goda kunskaper i svenska i både tal och skrift - Kunskap och erfarenhet av arbete med Google Ads - Kunskap och erfarenhet av arbete med Google Analytics Mycket meriterande är även: - Google Analytics Certifikat och/eller Google Ads Certifikat - Utbildning och/eller motsvarande erfarenhet inom digital marknadsföring - Tidigare relevant erfarenhet från arbete på marknadsföringsbyrå Sök direkt då urval sker löpande - varmt välkommen till Viva!

5 mars 2024
Sista ansökan:
22 augusti 2024
Vår fina barnkund söker förstärkning i sitt team

Vi söker nu dig som vill arbeta som personlig assistent till en av våra barnkunder boendes i Kalmar. På kunds önskemål söker vi en kvinnlig personlig assistent i åldern 20-55år. I jobbet innebär det att du hjälper vår kund med allt i vardagen. Kunden är ett barn som har ett mycket omfattande vårdbehov i form av inhalationer m.m. Som assistent är du inkännande, lugn och trygg. Kunden har ingen kommunikation så det krävs att du som assistent är extra lyhörd och har erfarenhet. Som assistent jobbar du i kundens hem och behöver därför vara lyhörd och arbeta aktivt utifrån kundens behov. Kunden går i skolan på dagtid så här kommer du att jobba främst eftermiddag/kväll och helger, men också extra vid behov på lov och helgdagar. Tjänsten vi söker till är till en början vid behov som sedan ev kan leda till en fast tjänst. Du som söker kan även ha en annan sysselsättning och kombinera med detta arbete. Vi erbjuder dig Vi erbjuder dig ett varierande och betydelsefullt arbete, där du som medarbetare uppmuntras att fatta egna kloka beslut. Vi har ett stort utbud av digitala utbildningar och andra verktyg för att du ska kunna utvecklas i din yrkesroll. Självklart har vi även friskvårdsbidrag. Utbildning/erfarenhet är meriterande. Du som söker är positiv, initiativtagande och behärskar det svenska språket. Om Frösunda Personlig assistans Frösunda är en av landets ledande assistansanordnare med över 25 års erfarenhet. Det gör oss till ett tryggt företag för dig som medarbetare och för våra kunder och närstående. Vi är en ansvarsfull arbetsgivare som tar helhetsansvar för assistansen dygnet runt. Tack vare lokala kontor över hela Sverige i kombination med centrala stödfunktioner finns vi alltid här för dig och dina kunder. Som medarbetare hos oss får du ett varierande arbete och möjlighet att utvecklas. Här gör du skillnad - varje dag. Övrig information - Anställningsform: Behovsanställning - Omfattning: Vid behov - Arbetstid: Varierat - Tillträde: Omgående - Då detta är en barnkund så kräver vi ett utdrag från belastningsregistret Vi tillämpar individuell lönesättning och har kollektivavtal. Intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet. Sista ansökningsdag 5/5 2024 Vid frågor om tjänsten, är du varmt välkommen att kontakta: Verksamhetschef Linda Eliasson | 010 130 30 06 | [email protected] Varmt välkommen med din ansökan!

5 mars 2024
Sista ansökan:
22 augusti 2024
Bärplockare

Plockning av jordgubbar. Schemalagt arbete med start v 25 även helger. Ackordslön. Upplysningar lämnas av Anders 070-6332085

4 mars 2024
Sista ansökan:
31 maj 2024