Vi erbjuder dig möjlighet att utveckla din kompetens på våra olika avdelningar. Hos oss får du en grundlig introduktion där du deltar i en gemensam introduktionsdag. Du får även en ingående presentation direkt i den verksamhet du arbetar utifrån din personliga utvecklingsplan som du och din chef arbetar fram tillsammans. Är du nyutbildad får du gå vårt omfattande introduktionsår för sjuksköterskor där du även får möjlighet till en egen mentor. Vi på Länssjukhuset i Kalmar arbetar utifrån ett öppet, engagerat och kunnigt medarbetarskap för att kunna erbjuda den bästa vården med patienten i fokus. Hos oss får du utvecklas och aktivt bidra till att utveckla verksamheten, arbeta med kompetenta och engagerade medarbetare som är stolta över sin arbetsplats, ta ansvar för att nå goda resultat, arbeta med moderna metoder och delta i vårt förbättringsarbete - Varje dag lite bättre. Om dig Vi söker dig som legitimerad allmänsjuksköterska eller vidareutbildad sjuksköterska och intresserad av att arbeta på Länssjukhuset i Kalmar. Du bemöter människor på ett bra sätt, du tar gärna initiativ till och deltar i förbättringsarbeten och för dig är det viktigt att arbeta på en hälsofrämjande arbetsplats. Tillsammans med oss vill du arbeta för ett friskare, tryggare och rikare liv för våra invånare. Det är meriterade med tidigare erfarenhet inom hälso- och sjukvård. Ange gärna i din ansökan om du har gjort verksamhetsförlagd utbildning (VFU) vid Länssjukhuset. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet. Din framtida arbetsplats Det finns möjlighet till placering vid olika enheter på Länssjukhuset och när du registrerar din ansökan får du ange vilken eller vilka kliniker du är intresserad av att arbeta vid. Vi svarar gärna på dina frågor och hjälper till med besök eller hospitering på önskad klinik. Provanställning kan komma att tillämpas. Välkommen med din ansökan! Länssjukhuset i Kalmar är ett av tre sjukhus i Kalmar län. Sjukhuset är ett akutsjukhus med specialistvård, förlossningsvård och BB. Här arbetar drygt 2300 personer för att erbjuda god vård och hög patientsäkerhet till länets invånare. Våra medarbetares ständiga utvecklingsarbete gör att vi når goda resultat i flera olika nationella mätningar. Sjukhuset ligger nära Kalmar centrum och Kalmarsund. Region Kalmar län ansvarar för hälso- och sjukvård, tandvård, folkhögskolor, kultur, kollektivtrafik och regional utveckling. Vi är över 7 000 medarbetare som alla jobbar tillsammans för ett friskare, tryggare och rikare liv för länets invånare. Hos oss får du många förmåner och ett av Sveriges bästa kollektivavtal. Vi möter människor i livets alla skeden och har ett meningsfullt och utvecklande arbete – varje dag. Region Kalmar län erbjuder alla medarbetare en anställning på 100%. Om du arbetar deltid men önskar arbeta heltid kan utökning av tjänst erbjudas vid annan arbetsplats. Vi vill att du bifogar CV, personligt brev och för tjänsten relevanta utbildningsbevis till din ansökan. För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Region Kalmar län vill vi att du söker tjänsten i vårt rekryteringssystem och inte via e-post eller i pappersformat. Vi tar gärna emot samtal från dig som är intresserad av jobbet men tackar nej till dig som säljer annonser och rekryteringstjänster.
Vill du bli egen eller kanske redan har ett eget företag och gillar lönsamma affärer, arbetat inom B2B och har en förmåga att bygga långsiktiga relationer? Hur ser en arbetsdag ut? Som exempel har du en konsult med specialistkunskaper som du ringer och erbjuder till företag. Eller i en annan bransch där det är hög omsättning på personal och erbjuder en annan passande befintlig konsult. Du bör vara självgående, initiativrik, gillar resultat och är initiativrik med ett öga för affärsmöjligheter? Möjligtvis har du arbetat som mötesbokare , innesäljare , företagssäljare eller i en annan liknande säljroll. Då är detta rollen för dig! Om rollen Genom vårt varumärke Time To Book söker vi samarbetspartners som vill representera vårt varumärke och sälja in våra högkvalitativa bemannings- och rekryteringstjänster till företag i hela Sverige. Du kommer att arbeta självständigt och på distans, vilket ger dig friheten att planera och utföra ditt arbete på ett sätt som passar dig bäst. Dina arbetsuppgifter Identifiera affärsmöjligheter och skapa kontakt med potentiella kunder. Sälja in våra tjänster med fokus på kvalitet och kundanpassning. Bygga och upprätthålla starka kundrelationer. Samarbeta med vårt team för att säkerställa leverans och kundnöjdhet. Vi söker dig som: Vill bli egen eller redan har ett eget företag och är van vid att arbeta på fakturabasis. Är självgående och trivs med att ta egna initiativ. Har ett upparbetat nätverk inom näringslivet och erfarenhet av försäljning. Är kommunikativ, lösningsorienterad och lyhörd för kunders behov. Brinner för att skapa värde och utveckla långsiktiga samarbeten. Vad vi erbjuder: Möjligheten att representera ett välrenommerat varumärke som står för kvalitet och pålitlighet. Heltids- eller deltidsarbete på distans, där du styr din egen tid. Goda förtjänstmöjligheter baserade på din prestation. Stöd och resurser från vårt team för att hjälpa dig lyckas. För att vara aktuell för rollen krävs att du vill vara egen eller har eget företag. Detta är en förutsättning för att kunna fakturera och samarbeta med oss. Ansökan Är du redo att ta nästa steg? Skicka in din ansökan till oss där du berättar om din bakgrund, ditt nätverk och varför du vill arbeta med Time To Book. Vi ser fram emot att höra från dig! https://www.timetobook.se/
Gör din karriär till en äventyrsresa! Nu söker vi fältsäljare till vårt växande säljteam. Ingen erfarenhet krävs – bara passion och vilja att lyckas! Vi arbetar med några av Sveriges största varumärken! All försäljning sker via personliga möten och varje unikt besök har aviserats till kunden i förväg. Du får utbildning, vägledning och arbetar tätt intill erfarna säljare och coacher. Utöver allt det så har vi även lyxen att arbeta med marknadens modernaste schema.. Våra fältsäljare jobbar nämligen enbart måndag till torsdag och är LEDIGA VARJE FREDAG! Att uppnå krav och budget är ingen större utmaning för våra säljare på fyra arbetsdagar, därav har vi valt att unna oss tre helgdagar istället för två. Vi söker dig som: Är myndig och talar flytande svenska. Är entusiastisk och villig att lära. Vill ha en spännande och omväxlande arbetsdag. Körkort är en fördel, men inget krav. Vi erbjuder Heltid med lediga fredagar. Attraktiva provisioner utan tak. Resande tjänst med täckta kostnader. Härlig gemenskap och samarbete. Kontinuerlig utveckling och mentorskap. Belöningar och festligheter för varje framgång. Ansök redan idag för att ta nästa steg i din karriär! För frågor, kontakta: Emmy Zachrisson - [email protected] - 076-872 31 42 Izabel Nilsson – [email protected] – 073-566 00 53
För kunds räkning söker vi nu en fingerfärdig och tålmodig rörisolerare. Om företagetFöretaget är en ledande aktör inom tillverkning av rörsystem och industriella komponenter. De förenklar och förbättrar rörinstallationer för att göra det lättare och mer kostnadseffektivt för sina kunder genom att leverera högkvalitativa produkter som förbättrar kundernas verksamheter. De erbjuder flexibla lösningar som ger kunderna kontroll och enkelhet, samtidigt som de optimerar energieffektivitet och sänker deras driftskostnader. Innovation och precision är deras fokus och de är stolta över sitt arbete, de tjänster och lösningar som de erbjuder. Teamet och arbetsmiljönSom rörisolerare kommer du att bli en del av ett erfaret och sammansvetsat team. Du arbetar nära dina kollegor och din närmsta chef kommer att vara produktionsledaren, som stöttar dig i din 'on-boarding' och professionella utveckling. Du erbjuds en dynamisk arbetsmiljö med möjlighet till kompetensutveckling och en stark teamkänsla. Vad vi erbjuderFörutom en stimulerande arbetsmiljö erbjuder de förmåner som friskvårdsbidrag, kompetensutvecklingsprogram och en god balans mellan arbete och fritid. Kollektivavtal - IF Metall. De värdesätter och uppmuntrar fortsatt utveckling, nyfikenhet och innovation bland sina medarbetare. Ansvarsområden och arbetsuppgifter Isolering av rörsystem Läsa, förstå och tolka tekniska ritningar Säkerställa att isolerarbeten uppfyller kvalitetsstandarder Producera och utföra kvalitetskontroller Samverka med produktionsteamet för att optimera produktionsprocesser Kvalifikationer och krav Förstå och kunna svenska i tal och skrift Erfarenhet av arbete i industriell tillverkningsmiljö Verkstadsteknisk utbildning eller motsvarande flerårig arbetslivserfarenhet av isoleringsarbeten Förmåga att arbeta självständigt och i team Meriterande är om du har truckkort. Vi söker dig somÄr en social och engagerad problemlösare med ett öga för detaljer. Du trivs i produktionsmiljöer och är noggrann i ditt arbete. Ditt intresse för teknik och ditt engagemang för att leverera högkvalitativa resultat gör dig till en värdefull medarbetare som vill förändra, utveckla och ha kul på jobbet. Din positiva attityd och vilja att lära nytt bidrar till teamets framgång. ÖvrigtStart: Omgående eller enligt överenskommelse Arbetstider: Mån-Fre kl.07.00-16.00 Placering: Kalmar Anställningsform: Heltid tillsvidare som påbörjas med visstidsperiod/provanställning Sista ansökningsdag: 2025-03-15 Urval sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Dina svar på ansökningsfrågorna ligger till grund för bedömning av din ansökan. Pga teknikaliteter hos Arbetsförmedlingen står Tillväxtinitiativet Kalmars partner Thread AB som arbetsgivare i annonsens faktatext längst ner på annonsen i platsbanken. Tjänsten som beskrivs ovan är hos den arbetsgivare som omnämns i ovanstående text och det är också de som blir din arbetsgivare om det blir du som får tjänsten. Arbetsgivaren får rekryteringsstöd av Tillväxtinitiativet Kalmar för att hitta just dig.
För kunds räkning söker vi nu en driven och erfaren licensrörsvetsare som kan svetsa TIG. Om företagetFöretaget är en ledande aktör inom tillverkning av rörsystem och industriella komponenter. De förenklar och förbättrar rörinstallationer för att göra det lättare och mer kostnadseffektivt för sina kunder genom att leverera högkvalitativa produkter som förbättrar kundernas verksamheter. De erbjuder flexibla lösningar som ger kunderna kontroll och enkelhet, samtidigt som de optimerar energieffektivitet och sänker deras driftskostnader. Innovation och precision är deras fokus och de är stolta över sitt arbete, de tjänster och lösningar som de erbjuder. Teamet och arbetsmiljönSom rörsvetsare kommer du att bli en del av ett erfaret och sammansvetsat team. Du arbetar nära dina kollegor och din närmsta chef kommer att vara produktionsledaren, som stöttar dig i din 'on-boarding' och professionella utveckling. Du erbjuds en dynamisk arbetsmiljö med möjlighet till kompetensutveckling och en stark teamkänsla. Vad vi erbjuderFörutom en stimulerande arbetsmiljö erbjuder de förmåner som friskvårdsbidrag, kompetensutvecklingsprogram och en god balans mellan arbete och fritid. Kollektivavtal - IF Metall. De värdesätter och uppmuntrar fortsatt utveckling, nyfikenhet och innovation bland sina medarbetare. Ansvarsområden och arbetsuppgifter Svetsning av rörsystem med både MIG och TIG teknik Läsa, förstå och tolka tekniska ritningar Säkerställa att svetsarbeten uppfyller kvalitetsstandarder Underhåll och kalibrering av svetsutrustning Samverka med produktionsteamet för att optimera produktionsprocesser Kvalifikationer och krav Förstå och kunna svenska i tal och skrift Minst 2 års erfarenhet av rörsvetsning i industriell tillverkningsmiljö Utbildning inom svetsning eller motsvarande arbetslivserfarenhet Giltigt svetscertifikat för MIG och TIG Förmåga att arbeta självständigt och i team Meriterande är om du har heta arbeten, traverskort/-licens och/eller andra svetslicenser. Vi söker dig somÄr en social och engagerad problemlösare med ett öga för detaljer. Du trivs i produktionsmiljöer och är noggrann i ditt arbete. Ditt intresse för teknik och ditt engagemang för att leverera högkvalitativa resultat gör dig till en värdefull medarbetare som vill förändra, utveckla och ha kul på jobbet. Din positiva attityd och vilja att lära nytt bidrar till teamets framgång. ÖvrigtStart: Omgående eller enligt överenskommelse Arbetstider: Mån-Fre kl.07.00-16.00 Placering: Kalmar Anställningsform: Heltid tillsvidare som påbörjas med visstidsperiod/provanställning Sista ansökningsdag: 2025-03-15 Urval sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Dina svar på ansökningsfrågorna ligger till grund för bedömning av din ansökan. Pga teknikaliteter hos Arbetsförmedlingen står Tillväxtinitiativet Kalmars partner Thread AB som arbetsgivare i annonsens faktatext längst ner på annonsen i platsbanken. Tjänsten som beskrivs ovan är hos den arbetsgivare som omnämns i ovanstående text och det är också de som blir din arbetsgivare om det blir du som får tjänsten. Arbetsgivaren får rekryteringsstöd av Tillväxtinitiativet Kalmar för att hitta just dig.
I slutet av augusti 2025 går Columbus Acceleratorprogram äntligen av stapeln igen - där du går från trainee till affärskonsult med specialistkompetens inom antingen Supply Chain Management eller Finans . Vi erbjuder personlig utveckling, ett tryggt mentorskap och möjligheten att på sikt bli en av våra mest uppskattade digitala rådgivare. Är du nyfiken på konsultrollen, och vill jobba med spännande värdeskapande projekt tillsammans med ett sammansvetsat team? Vi ger dig möjligheten att skapa en framgångsrik konsultkarriär hos ett globalt företag som värderar din kompetensutveckling och framtid högt. Du utgår från något av våra kontor i Stockholm, Göteborg, Linköping, Kalmar eller Malmö. Vi har ett begränsat antal platser och rekryterar löpande - så skicka in din ansökan redan idag! Om programmetAcceleratorprogrammet pågår under 7 månader och består av två huvuddelar. Under den första tiden kommer du få grundläggande förståelse och certifiering för Infor CloudSuite och affärssystemet M3. Resterande del kommer ditt huvudfokus vara att fördjupa dig inom Supply Chain eller Finans genom lärarledd undervisning, case, praktik och certifiering . Du kommer även få utbildning i områden som konsultmannaskap, presentationsteknik och projektmetodik – allt för att förbereda dig så mycket som möjligt i din konsultroll. Du kommer under acceleratorprogrammet att få följa våra erfarna konsulter i deras uppdrag, vara med under kundmöten, och få praktisk vägledning och värdefulla insikter. Men - det tar inte slut där! Vi kommer sätta en långsiktig plan för att säkerställa din fortsatta kompetensutveckling. Vad händer sen? Efter programmet kommer du i rollen som Associate Business Consultant arbeta med Infor CloudSuite och M3 inom spännande, lokala och globala projekt. Dina arbetsuppgifter i projekten varierar – allt från kravställning och bilda en förståelse för kundens verksamhet, till konfigurering och integrering i plattformen, delta i workshops, och supportera vid go-lives. Inte en tråkig stund med andra ord! Läs mer om vad tidigare Accleratorer tycker! Vem är du?Du har en nyfikenhet för processer, samt är av naturen en relationsbyggare och problemlösare. I den här rollen söker vi dig som är intresserad av logistik eller finans - och som samtidigt har viljan att grotta ner sig i det tekniska! Med vilja att lära dig nytt och en portion tålamod och driv kommer du ha goda förutsättningar att bli en framgångsrik affärskonsult hos oss. Utbildningen hålls på både svenska och engelska och därför behöver du vara flytande i tal och skrift på båda språken. Relevant högskoleutbildning – t.ex Industriell Ekonomi Det är meriterande om du har arbetslivserfarenhet inom några av våra fokusbranscher - Distribution, Manufacturing, Food & Beverage, Fashion, Equipment, Life Science samt av finans. Extra plus om du jobbat i affärssystem som M3, IFS, SAP eller Microsoft Dynamics tidigare Ansökan & Startdatum Hos oss kan du ansöka med din LinkedIn och/eller CV och du behöver inte fylla i några långa frågeformulär. Rekryteringsprocessen består av ett personlighet- och logiktest, en bakgrundskontroll samt intervjuer med framtida chef och kollegor. Vi erbjuder heltidsanställning och tillträde sker i slutet av augusti 2025. Om du har några frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig rekryterare Daniel Sparrow. Om Columbus M3 Vilka är vi? Som partner till Infor är vi ett team av kompetenta M3-konsulter som levererar lösningar inom Infor CloudSuite. Vi arbetar med stora, globala och spännande kunder! Här kan du läsa mer om våra kundprojekt. Varför? Vi vill hjälpa våra kunder att nå sina affärsmål och göra deras vardag mer effektiv! Målet är att säkerställa deras långsiktiga framgång och guida kunderna genom att vara deras Trusted Advisor. Därför erbjuder vi även underhåll, support och vidareutveckling av deras lösningar. Vi samarbetar med kunderna för att optimera deras system, förbättra prestanda och förebygga incidenter. Jobba på ColumbusColumbus är ett företag där värderingar står i centrum, där engagerade medarbetare stöttar varandra genom både toppar och dalar. Vi tror på balans mellan jobb och fritid – oavsett om det handlar om att lämna på förskola eller att ta emot ett paket "någon gång mellan 10 och 19". Hos oss finns tid för återhämtning, och vi arbetar proaktivt med fokus på framtiden. Vi vet också hur man firar framgångar, med allt från fika och lyxiga frukostar till after work på kontoret, och gör det gärna ofta! Stay curious, Build trust, Collaborate, Deliver customer success - Vi vill hävda att våra värdeord gör mer nytta än att bara hänga snyggt på väggen! Dessa vägleder vårt arbete både internt och externt. Genom långsiktiga partnerskap med våra kunder, interna initiativ med Culture Ambassadors, kompetensutveckling inom affärsområdena till högkvalitativa lösningar till våra kunder. Vad andra säger om ossIntresserad av Columbus bakom kulisserna? Varje vecka låter vi en kollega ta över vårt Instagram-konto. På Careereye kan nuvarande och tidigare medarbetare dela sina ofilterare omdömen om hur det är att arbeta hos oss. Klicka nedan för att läsa deras upplevelser.
Vi på Nordic Nest Group befinner oss nu på en resa till att bli den mest älskade destinationen inom skandinavisk design och livsstil - nu finns en spännande möjlighet att vara med på vår resa! Nu söker vi en Order Coordinator som vill vara med och skapa världens bästa sortiment till våra kunder tillsammans med resten av teamet! Vad innebär rollen? Som Order Coordinator kommer du att ha en administrativ och koordinerande roll på vår inköpsavdelning där du fungerar som en länk mellan våra leverantörer, våra avdelningar inom operations samt vår ekonomiavdelning. Du lägger löpande inköp och säkerställer att vårt lagerförda sortiment alltid finns i lager. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter kommer vara att... Arbetar med att optimera varuinköp mot aktuella försäljningsprognoser I dialog med Category Leads utveckla de olika leverantörernas leveransprecision och leveranskvalité. Arbetar med löpande inköp via vårt order- och prognossystem. Ansvarar för hantering av orderbekräftelser. Ansvarar för hantering av pris- & antalsdiffar på leverantörsfakturor Regelbunden kontakt med leverantörer för att följa upp lagda orders samt leveransprecision. Arbeta systematiskt för att minimera leveransförseningar & leveransavvikelser. Uppföljning av kostnader för avvikelser för inkommande varor. Förbättringsarbete kopplat till order & leverans Vem är du? För att lyckas i rollen tror vi att du är en god administratör med ett utpräglat servicetänk. Som person är du noggrann, strukturerad och trivs i en administrativ roll med många kontaktytor. Du tycker om att arbeta i en miljö med stundvis högt tempo och kan snabbt ställa om ditt fokus genom att skifta arbetsuppgifter. Vidare ser du det som en självklarhet att samarbeta med teamet för att vi tillsammans ska nå gemensamma resultat. Du en lagspelare som förstår att nyckeln till att skapa magiska resultat är genom att arbeta tillsammans. Du har en positiv och lösningsfokuserad attityd och trivs i en energirik arbetsmiljö som präglas av ett högt tempo, högt till tak och starkt målfokus tillsammans med likasinnade kollegor. Vi har en företagskultur där vi värdesätter att våga utmana nuläget och testa nytt. Vi tror därför att du har en förmåga att fatta beslut som tar oss närmre våra bolagsmål, och vi är säkra på att vi på detta sätt kan skapa de allra bästa resultaten tillsammans. Är du redo att bli en del av teamet? Tjänsten är ett vikariat på heltid med start snarast enligt överenskommelse och med slutdatum 10/8. Placering är på vårt härliga huvudkontor i Kalmar. Är detta rätt tjänst för dig? Skicka in din ansökan till oss redan idag! Vi arbetar med ett löpande urval och har som ambition att tillsätta tjänsten så snart vi hittat rätt person. Vi tror på en kombination mellan personliga egenskaper och tidigare erfarenheter till denna roll, därför använder vi personlighetstester och logiktest i ett tidigt skede i rekryteringsprocessen. För frågor kring tjänsten välkomnas dessa till Marcus Bjaaland, Head of Assortment, på [email protected]. Vi ser fram emot din ansökan!
Vill du vara en del av Nordic Nest Group och hjälpa oss skapa världens bästa kundupplevelse i sommar? Vi söker drivna och engagerade medarbetare till vårt lager och vår kundservice. Vi hjälper kunder i hela världen att skapa hem att älska genom att leverera skandinavisk design och heminredning. Hos oss blir du en del av ett starkt team där vi värdesätter gemenskap, engagemang och arbetsglädje. Vad innebär det att sommarjobba hos oss? Beroende på vilket team så ser de dagliga arbetsuppgifterna olika ut på vårt lager respektive vår kundserviceavdelning. Gemensamma arbetsuppgifter för teamen är att: Leverera en förstklassig service med omtanke och lösningsorientering. Skapa en kundnöjdhet i världsklass i varje arbetsmoment. Arbeta mot uppsatta mål. Som lagermedarbetare kommer dina dagliga arbetsuppgifter variera beroende på avdelning, det kan innebär allt från att lagerföra produkter till att plocka och packa våra kunders ordrar. Gemensamt för alla avdelningar är att arbetet är väldigt fysiskt och präglas av ett högt tempo. Som kundservicemedarbetare kommer du bemöta och hjälpa våra kunder via mejl, chatt och telefon. Din främsta uppgift är att bemöta våra kunders olika behov och att leverera en fantastisk kundupplevelse. Vem är du? För att lyckas i rollen behöver du ha ett enormt engagemang, tycka om att utmana dig själv och andra samt vilja bidra till ett starkt teamwork. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper och ser att du: Är engagerad och älskar att jobba i ett högt tempo. Har ett noggrant och strukturerat arbetssätt. Är en lagspelare som bidrar till teamets framgång. Är snabblärd, flexibel och gillar utmaningar. Är pålitlig och ansvarsfull – du håller vad du lovar och passar tider. För sommarjobb på vårt lager ser vi att du älskar att arbeta fysiskt i ett högt tempo, att slå rekord och att jobba i ett lag tillsammans med dina kollegor. För sommarjobb på vår kundserviceavdelning ser vi att du behärskar svenska och engelska i både tal och skrift. Vi är ett internationellt bolag och ser därför att det är meriterande om du även behärskar ytterligare språk, främst tyska, nederländska, danska eller norska. Vi ser även att du älskar att bemöta kunder och att bidra med kundservice i världsklass. Är du redo att bli en del av teamet? Vi erbjuder en deltidsanställning under sommaren, med möjlighet till förlängd säsongsanställning under hösten – vår mest intensiva och roliga period på året! Vi tror på talang och personliga egenskaper, därför använder vi personlighetstester i ett tidigt skede. För kundservice genomför vi även arbetsprover för att testa skriftlig kommunikation. Skicka in din ansökan redan idag – vi rekryterar löpande! Frågor? Kontakta Elin Friman, Talent Acquisition Lead, via [email protected]. VÄLKOMMEN HEM till Nordic Nest Group i sommar!
Vi söker för närvarande en kvalificerad svarvare för att förstärka vårt team på Hagby bil och Smide. Tjänsten är på heltid med en inledande provanställning, med placering i vår verkstad och butik. Om Hagby Bil & SmideHagby Bil & Smide är den självklara partnern för lokala företag och lantbrukare som behöver snabba, kompetenta lösningar inom metallbearbetning och specialtillverkning. Med vår kombinerade verkstad och butik erbjuder vi bred service och skräddarsydda lösningar för våra kunder. Hos oss har du goda möjligheter till kompetensutveckling. Du får en varierad arbetsdag med olika utmaningar och ett team med högt i tak och god sammanhållning. Läs mer på vår hemsida: https://hagbybil.se/ Din rollSom svarvare hos oss blir du en del av ett engagerat team där du får arbeta både självständigt och tillsammans med kollegor. Din huvudsakliga uppgift är manuell svarvning, men du kommer även att arbeta med svetsning och andra verkstadsuppgifter när det behövs. Ansvarsområden och arbetsuppgifter Manuell svarvning av komponenter och specialdelar Svetsarbeten (MIG, TIG och pinnsvetsning) Diverse verkstadsarbeten som fräsning och borrning Självständigt ta emot och bedöma genomförbarheten av olika projekt Prioritera och strukturera ditt dagliga arbete Kvalitetssäkring av utförda arbeten Underhålla och kalibrera svarvmaskiner Kontrollera kvaliteten på färdiga produkter Kvalifikationer och krav Minst 3 års erfarenhet av svarvning inom verkstadsindustrin Praktisk erfarenhet av svetsning Flytande svenska i tal och skrift God fysik då arbetet innefattar tunga lyft Meriterande Verkstadsutbildning eller motsvarande Erfarenhet av ritningsläsning Truckkort Kunskaper i engelska Vi söker dig somHar ett genuint intresse för hantverk och teknik. Du är duktig på att ta egna intiativ och har inga problem att ta i där det behövs. Vi ser gärna att du har en stark känsla för detaljer och kvalitet. Du är problemlösningsorienterad och har en positiv attityd. Utöver detta är du flexibel och kan arbeta självständigt såväl som i team. ÖvrigtStart: Omgående eller enligt överenskommelse Arbetstider: Mån-Fre, 07:30-16:00. Övertid kan förekomma Placering: I Hagby strax utanför Kalmar Anställningsform: Heltid tillsvidare Sista ansökningsdag: 2025-03-30 Urval sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Dina svar på ansökningsfrågorna ligger till grund för bedömning av din ansökan. Pga teknikaliteter hos Arbetsförmedlingen står Tillväxtinitiativet Kalmars partner Thread AB som arbetsgivare i annonsens faktatext längst ner på annonsen i platsbanken. Tjänsten som beskrivs ovan är hos den arbetsgivare som omnämns i ovanstående text och det är också de som blir din arbetsgivare om det blir du som får tjänsten. Arbetsgivaren får rekryteringsstöd av Tillväxtinitiativet Kalmar för att hitta just dig.
Är du en ansvarsfull och engagerad person, med erfarenhet inom autism? Vill du dessutom ha ett roligt och stimulerande arbete, där du får möjlighet att göra skillnad i en annan människas vardag? Nu söker vi timvikarer som även vill jobba i sommar! Till det här uppdraget söker vi personliga assistenter till en av våra barn kunder, en autistisk 14-årig tjej, som bor i Trekanten. Då flickan även har utåtagerande beteende behöver du som assistent vara lyhörd och orädd, samt duktig på att läsa av signaler då hon saknar tal. Du förväntas att aktivera och stimulera utifrån kundens behov och förmåga. Vi vill att du ska vara en bra lagspelare, då du kommer att ingå i ett team där viss tid är dubbelassistans tillsammans med annan kollega. Passen kommer vara förlagda till eftermiddag/kväll på vardagar då kunden då går i skola dagtid. Helger och lov - dag och kvällspass, samt vaken natt alla dagar. Timvikarer vid behov. Då kunden är en barnkund, så behöver vi utdrag från belastningsregistret. Körkort krävs för uppdraget. Ansök idag! Urval görs löpande. Vilka är vi på Assistanspoolen? Vi ingår i Hedera Assistans - en trygg, väletablerad och professionell aktör inom personlig assistans med hjärtat på rätt ställe. Vi har ett av världens viktigaste jobb - att stötta de som behöver samhällets stöd allra mest! Och det är vi stolta över. Idag finns vi på ett flertal ställen i Sverige, men vår vision är att fortsätta växa i landet och stötta ännu fler till en berikande vardag. Inom Hedera Assistans finns Libra Assistans, Assistanspoolen och Livsanda Assistans. Här arbetar enastående människor med olika bakgrunder som förenas med energi och glädje för att förmedla livskvalitet. Tillsammans har vi en och samma ledstjärna - att handling, tanke och ord alltid ska överensstämma. Vår verksamhet är uppbyggd på en trygg och stabil värdegrund. Alla ska få möjlighet till självbestämmande, ett innehållsrikt liv med trygghet och ett gott mående. Att vi dagligen bidrar och skapar en meningsfull vardag för dessa människor gör oss både stolta och lyckligt lottade. Genom en genuin passion och med ett hjärta för såväl kunder som medarbetare bildar vi en välmående verksamhet som fortsätter att blomstra. Det är kärnan i organisation och vårt arbete. Vi hoppas att just du vill bli vår nästa personliga assistent. Ansök redan idag, så hörs vi!
Välj ett jobb för att visa detaljer