Lediga jobb i Karlshamn

Sök totalt 132 lediga jobb i Karlshamn

Sjuksköterska och Specialistsjuksköterska

För bästa ekonomiska villkor och support! Bli Bemanningssköterska hos Omsorg & Behandling Vi erbjuder: Bästa möjliga ekonomiska villkor (Högre inkomst) Regionuppdrag nationella avtalet med uppdrag i hela Sverige (Valfrihet) Kommunuppdrag avtal med över 100 kommuner i hela Sverige (Valfrihet) Personligt engagerat team med hög vårdkunskap (Trygghet) Arbeta via eget företag eller som anställd (Flexibilitet) Hög rekryteringsbonus som ska gynna samtliga parter Kollektivavtal (Justa villkor) Balans i Livet: Vi värdesätter din hälsa och balans mellan arbete och privatliv och erbjuder flexibla arbetstider. Vi finns där för dig och tillsammans säkerställer vi att Sverige har en vård i världsklass Om oss: Omsorg & Behandling vårdbemanning är ett av Sveriges ledande bemanningsföretag inom vård och omsorg. Vi är ett auktoriserat bemanningsföretag och har kollektivavtal (justa villkor). Vår vision och målsättning är att alltid skapa en god arbetsmiljö och de bästa förutsättningar för vår personal. Tredjepartscertifierade: Kvalitécertifiering ISO 9001:2015 Miljöcertifiering ISO 14001:2015 Arbetsmiljöcertifiering ISO 45001:2018 Bra vård börjar med dig! Vänligen kontakta oss för mer information och ett personligt möte. E-post: [email protected] Hemsida: www.omsorgbehandling.se

25 april 2024
Sista ansökan:
25 maj 2024
Planerare LSS

Är du en strukturerad person med god planeringsförmåga? Då kanske vi har jobbet för dig! Vi söker nu en planerare till LSS-verksamheten i Karlshamns kommun för att utöka vår planeringsenhet. Vi kommer inom verksamhetsområdet LSS Stöd och service införa ytterligare en planerare i syfte att underlätta samplanering, planering av långtidsfrånvaro samt kunna samarbeta med ROBen gällande timvikarier. Tanken är att vi ska få en så effektiv organisation som möjligt där fokus i första hand är att ge verksamheten så bra förutsättningar som möjligt att tillgodose brukarnas behov. Inriktningen för tjänsten kommer vara personalplanering inom barnverksamheten och daglig verksamhet, samt transportplanering.   I rollen som planerare ingår bland annat: - Planering av barnens vistelse och fritidstider - Ruttplanering gällande transporter inom daglig verksamhet - Samplanera KPP mellan tvillingenheterna - Stödja enhetscheferna i schemaläggning och hantering av frånvaro - Stödja enhetscheferna i kontroll av att arbetstidslagen samt gällande kollektivavtal efterlevs  - Stödja enhetschefer i att följa upp uttag av semesterdagar och frånvarostatistik   - Vid behov medverka på verksamhetsnära möten tillsammans med enhetschefen   Kvalifikationer - Gymnasieutbildning - Erfarenhet av schemaläggning/personalplanering i minst 2 år - Goda kunskaper om arbetstidslagen - Meriterande med erfarenhet inom vård och omsorg, LSS eller liknande En förutsättning för att lyckas i ditt uppdrag är god datakunskap och datavana då datorn kommer vara ditt arbetsverktyg. Du behöver kunna jobba självständigt och strukturerat samt ha ett ekonomiskt tankesätt. Därtill behöver du ha en problemlösande och analytisk förmåga. Du är tydlig i din kommunikation i det svenska språket, både i tal och skrift. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet.    Övrigt Tillsvidaretjänster, heltid. Dagtid. Tillträde efter överenskommelse. B-körkort erfordras för manuell växellåda. Som anställd i Karlshamns kommun erbjuds du semesterväxling, tillgång till kommunens personalklubb, möjlighet till hälsopaus m.m.   Enligt ett politiskt beslut ska Karlshamns kommun be om ett utdrag ur polisens belastningsregister i samband med denna anställning inom Förvaltningen för omsorg och arbetsmarknad. Handläggningstiden för ett utdrag är cirka två veckor och du beställer det själv via polisens webbplats. Beställ gärna utdraget samtidigt som du skickar in din ansökan så att du har allting klart om du går vidare i rekryteringsprocessen. Har du redan ett utdrag får det inte vara äldre än ett år. Utdraget "kontrollera egna uppgifter" ska användas. Beställ ditt utdrag från belastningsregistret på polisens webbplats: https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/ För ytterligare information kontakta: Enhetschef Suada Kurtaj tele: 0454 – 56 30 42 Enhetschef Linda Eriksson tele: 0454 – 56 34 03 Enhetschef Robert Abrahamsson tele: 0454 - 819 74 Kommunal: tele: 0454 – 811 91 Vision: [email protected]  Sista ansökningsdag: 2024-05-16

25 april 2024
Sista ansökan:
16 maj 2024
Kaminsäljare - Karlshamn

Utveckla din karriär med oss - Låt naturens stora tillgång på energi värma upp hemmet och bli en del av dengröna framtiden hos Nya Energihem! Är du redo för en spännande utmaning och vill bidra till att vår planet blir en bättre plats?Som kaminsäljare har du möjligheten att inte bara skapa en mysig atmosfär utan också bidra till en mer miljövänlig och hållbar vardag. Ta steget in i en bransch där varje eld kan vara en symbol för både komfort och ansvar gentemot vår planet! Go back to basics - låt naturens stora tillgång på energi värma upp ditt hem. Hos Nya Energihemvälkomnar vi alla, från erfarna säljare till de som är nyfikna på en karriär inom försäljning. Vi erbjuder en unik möjlighet att sälja energibesparande lösningar för privata hushåll, såsom vedkaminer, fönsterbyten, solenergisystem, batterilagringssystem och luftvärmepumpar.Låter det intressant?Varför ska duvälja oss? Utbildningspaket - Genom vår säljutbildning får du tillgång till ett brettkursutbud varvat med undervisning ochindividuell coaching som skaparförutsättningar för att bli nästa toppsäljare,oavsett din tidigare erfarenhet Miljövänliga produkter: Varje försäljning bidrar till en grönare planet Flexibla arbetstider: Vi värderar din frihet och erbjuder flexibla arbetstider Generös provision: Vår provisionsstruktur är utformad för att generöst belöna ditt engagemang och framgång Personlig utveckling - Kontinuerlig kompetensutveckling viavår säljakademi och storamöjligheter att påverka och göra karriär i ett snabbväxande tillväxtföretag Om uppdragetÄr du en driven och engagerad relationsskapare som motiveras av att bidra till en mer hållbar och miljövänlig vardag?Delar du visionen om att ha branschens nöjdaste kunder?Bra, då har du hamnat rätt! Tillsammans med dina kollegorkommer du att få chansen attarbeta i en bransch med stor tillväxt och representera hög kvalitativa produkter.Samtidigt som du får möjligheten att hjälpa våra kunder att välja en kostnadseffektiv, trygg och hållbar uppvärmningskälla på den osäkra elmarknaden. Som kaminsäljare kommer du genom personliga besök atterbjuda skräddarsydda montagelösningar utifrån kundens behov för att minska energiförbrukningen och sparaenergi. Tillsammans med kunden planerar du installationen, placering av kaminen samt dragning av skorstensrör.Samtidigt beräknar du besparingarna kunden gör i förhållande till investeringen.Du kommer att jobba med hela säljprocessen, från marknadsföring och försäljning till att skriva avtal. Därefter tar kollegorna på montage över. Att jobba som kaminsäljare erbjuder en unik möjlighet att vara en del av något mer än bara försäljning. Genom att sälja kaminer ger du människor möjligheten att skapa en mysig och hemtrevlig miljö samtidigt som du kan fokusera på att erbjuda lösningar som är mer energieffektiva, hållbara och miljövänliga. Är du vår nya kollega?För att lyckas i rollen ser vi att du har följande: B-körkort Minst 2 års arbetslivserfarenhet Vana av att arbeta med digitala verktyg och system God förmåga att kommunicera på svenska i tal då rollen innebär mycket kundkontakter Om du tidigare arbetat inom försäljning, praktiska hantverksyrken, service eller i en bransch där du arbetat med människor ser vi det som meriterande. Som person är du driven och ser möjligheter istället för hinder. Du tycker om att bygga relationer och har lätt för att ta kontakt med nya människor. Vidare har du även en god samarbetsförmågasamtidigt som du är självgående. För oss är din arbetslivserfarenhet inte det viktigaste, utan vi kommer att lägga stor vikt vid din vilja att utvecklas. Ditt Framgångsschema Starta med utbildning: Du kommer att få tillgång till vår säljakademi somger dig en djupgående förståelse för våra produkter och försäljningstekniker. Säljutbildningen pågår under ditt första år och är indelad i olika teman och steg. Fältarbete: Använd dina nya kunskaper i praktiken och möt kunder Kontinuerlig utveckling: För att du ska fortsätta att växa som säljare får du regelbundet stöd genom vidareutbildningar ochpersonlig coaching FörmånerVill du vara med och göra skillnad? Då är du varmt välkommen till oss! På Nya Energihem tar vi hand om varandra och våra kunder för vi vet att vår vikigaste resurs är medarbetarna. Hos oss får du: Tjänstebil Generös provisionsstruktur utan tak Friskvårdsbidrag Tjänstepension Kontinuerlig kompetensutveckling ochutbildning Goda karriärmöjligheter Vi tycker om att ses och flera gånger om året samlas vi för våra gemensamma gruppveckor där vi utvecklar både varandra och bolaget.Kan vi vara din nästa arbetsplats? AnsökanSkicka gärna in din ansökan redan idag då urval och intervjuer kommer ske löpande under ansökningstiden och tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdagen 2024-05-19. Om du har frågor om tjänsten får du gärna kontakta Jens Brismo på070-960 50 15 eller [email protected]. Om ossNya Energihem Norden AB är ett tillväxtföretag med lång erfarenhet från branschen. Vi är specialisterpå hållbara energilösningar så som solceller, kaminer, fönster och dörrar. Med fokus på miljövänlighet, ekonomi och kvalitet erbjuder vi helhetslösningarfrån förstudie till färdig installation, för att skapa trygga och pålitliga lösningar för våra kunder. Idag är vi en av Sveriges främsta leverantörer av energibesparande helhetslösningar och vår målsättning är att ta första platsen tillsammans med Sveriges bästa säljkår och branschens nöjdaste kunder.

25 april 2024
Sista ansökan:
19 maj 2024
Säljare Karlshamn

Vi söker nu en resultatorienterad butikssäljare med känsla för service till vår butik i Karlshamn. Tar initiativ, tänker nytt och ser lösningar och möjligheter i nya situationer. Vara nyfikna, pålästa men aldrig fullärda. Att med ödmjukhet våga bjuda på oss själva, vara ärliga, tillåtande och våga göra misstag ibland. Vara lyhörda, intresserade och generöst dela med oss av våra kunskaper för att stärka varandra och vårt engagemang. Det är vi på Hemtex. Vi erbjuder en kreativ och trivsam arbetsplats där du tillsammans med dina kollegor säkerställer en inspirerande och säljande butiksmiljö. Som säljare på Hemtex arbetar du utifrån våra värderingar och kundlöften mot uppsatta försäljningsmål. Genom att vara kunnig, kreativ och generös levererar du service av bästa kvalitet i varje kundmöte. Din profil Vi tror att du, precis som vi, alltid sätter kunden i fokus och vill ge ett generöst kundmöte med en fantastisk köpupplevelse. Vi söker dig som: • Har ett brinnande intresse för sälj och service • Drivs av att nå resultat genom teamwork • Är idérik och bra på att hitta lösningar • Är nyfiken och vill ständigt lära nytt • Är ansvarstagande och gillar att ta egna initiativ • Är prestigelös och en god lyssnare Vi ser gärna att du har tidigare erfarenhet av att arbeta med personlig service och försäljning, helst inom detaljhandeln. Det är även meriterande om du talar fler språk än svenska och engelska. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet. Vi tror att en blandning av erfarenhet och bakgrund bidrar till en dynamisk och kreativ arbetsgrupp, därför eftersträvar vi mångfald och jämställdhet på alla Hemtex arbetsplatser. Omfattning: Tjänsten är ett vikariat över sommaren t.o.m 2024-08-31 och omfattningen per vecka kan variera beroende på tillfälliga arbetstoppar och behov. Tillträde: 2024-06-03 Har du frågor om tjänsten kontaktar du Butikschef Emelie Eriksson, tel: 0454-17986. Välkommen med din ansökan snarast, men senast den 9 maj.

25 april 2024
Sista ansökan:
9 maj 2024
Erfarna svetsare sökes till högteknologisk kund

Vi söker erfarna och kvalificerade svetsare till vår kund. Om du har rätt kompetens, är självgående och trivs i en stimulerande arbetsmiljö, då är du precis den vi letar efter! ARBETSUPPGIFTER Självständigt utföra svets- och sliparbete i stål, rostfritt och aluminium. Svetsprocesser inkluderar MIG, MAG, TIG, MMA, lödning, punktsvetsning och induktionssvetsning. Arbete med svetsning i löpande produktion, prototyptillverkning samt fixturtillverkning. PERSONLIGA EGENSKAPER OCH KVALIFIKATIONER Erfarenhet av MAG och TIG-svetsning i material som är 1,5 - 20 mm tjockt. Förmåga att arbeta självständigt, noggrant och ha god samarbetsförmåga. Kunskaper i ritningsläsning och mätteknik är viktiga förutsättningar. Kunna läsa och förstå svenska. Uppnå kvalitetsnivå B enligt ISO 5817. Godkänd enligt företagets interna svetsarprövning i enlighet med ISO 9606-1 eller ISO 9606-2. Utbildning: Verkstads- eller industriteknisk utbildning med inriktning på plåt och svets eller motsvarande. Meriterande: Traverskort och certifikat från svetsarprövningar. OM TJÄNSTEN Tjänsten som svetsare är ett konsultuppdrag på heltid. Du blir anställd av Eterni Sweden AB och arbetar som konsult hos vår kund. Efter en tids anställning hos Eterni övergår anställningen till vårt kundföretag.   ÖVRIG INFORMATION Ansökningar via mail behandlas ej på grund av GDPR, sök tjänsten på www.eterni.se. Vi arbetar med löpande urval så vänta inte med att skicka in din ansökan. VARMT VÄLKOMMEN MED DIN ANSÖKAN!

25 april 2024
Sista ansökan:
28 april 2024
Extrajobb som Matchningsansvarig till Lernia i Karlshamn

Extrajobb som Matchningsansvarig till Lernia i Karlshamn Lernia är ett av Sveriges ledande företag inom kompetensutveckling och kompetensförsörjning. Vi finns över hela landet och har tjänster inom vuxenutbildning, bemanning, rekrytering och omställning. Vi har attraktiva karriärvägar och utvecklar hela tiden nya, spännande tjänster. Hos oss är du med och bidrar till att fler människor får jobb och att arbetsgivare kan stärka sin konkurrenskraft. Vi får människor, företag och organisationer att utvecklas och växa – tillsammans formar vi framtiden! Nu söker vi efter dig som är student eller vill arbeta extra som Matchningsansvarig till vårt team i Karlshamn och närliggande orter! Är det du? Vad blir dina arbetsuppgifter? Rusta och Matcha är en matchningstjänst och en del i arbetet med den fortsatta reformeringen av arbetsförmedlingen. Hos oss kommer du att vara en viktig del i att coacha och matcha vuxna ut till arbete eller hjälpa dem hitta vägen till arbete via studier. Vi skapar förutsättningar för arbetssökande att komma ut i arbetslivet och på så sätt bidra till samhället. I rollen som Matchningsansvarig hos oss möter du både deltagare och företag och din uppgift blir att bygga broar för att få dem att mötas. Företagskontakter är en viktig del i matchningen för att få ut deltagare i arbete vilket innebär att vi söker dig som har eller vill skaffa ett brett kontaktnät, samt har stor förmåga att skapa och vårda företags- och kundkontakter. Våra deltagare efterfrågar både kvalitativ och effektiv vägledning som leder till arbete. Du kommer att jobba med deltagare både enskilt och i grupp genom individuella samtal, gruppaktiviteter och företagsbesök. Arbetet innebär även administration kopplat till uppdraget. Du kommer att arbeta tvärfunktionellt tillsammans med kollegor från andra delar av Lernia inom både utbildning och bemanning för att på bästa sätt hitta rätt väg för varje deltagare. Vem söker vi? Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper, där rätt inställning är av avgörande betydelse. Du är affärsdriven och arbetar på egna initiativ mot uppsatta mål. Det är viktigt att du ser möjligheter, har god pedagogisk förmåga och gillar en omväxlande arbetsvardag. Du har även förmåga och vilja att utveckla människor och tillämpa olika pedagogiska metoder. Tjänsten kräver att du har ett starkt engagemang och intresse för människor i förändring där du ser varje individs unika förutsättningar. Eftersom rollen innefattar aktiv dialog med deltagare, kollegor, chef och kund är det viktigt att du är kommunikativ och bra på att skapa goda relationer. Du är riktigt bra på att samarbeta och ser dig själv som en lagspelare där du möter både deltagares och kundens önskemål. För att vara aktuell för tjänsten har du: Minst 180 högskolepoäng (120 hp enligt tidigare system) inom relevant inriktning. Samt minst 2 års arbetslivserfarenhet motsvarande heltid. Alternativt Eftergymnasial utbildning om minst 1 år. Samt minst 3 års arbetslivserfarenhet motsvarande heltid inom till exempel jobbcoachning, rekrytering, arbetsledning med personalansvar, studie och yrkesvägledning eller arbete med arbetslivs och arbetsmarknadsfrågor. Utöver något av alternativen ovan ser vi även att du har: - Sälj- eller rekryteringsbakgrund med ett stort företagsnätverk - Körkort B och tillgång till egen bil - God system- och datorvana - Du kommunicerar väl på svenska och engelska i både tal och skrift. Ytterligare språkkunskaper anses meriterande Vad erbjuder vi? Förutom en timanställning, erbjuder vi marknadsmässiga löner och möjlighet till vidareutveckling. Vi arbetar aktivt med arbetsmiljöfrågor så att våra medarbetare fortsätter att trivas och utvecklas hos oss. Du får möjlighet att vara med och påverka där du gör skillnad! Om anställningen • Placeringsort: Karlshamn, arbete kan även förekomma på närliggande orter som tex Ronneby, Karlskrona och Olofström • Anställningsform: Timanställning • Tjänstgöringsgrad: Efter behov, med möjlighet till sommarjobb • Tillträde: Omgående eller enligt överenskommelse Ansökan och information Urvalet sker löpande vilket innebär att tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum, skicka därför gärna in din ansökan redan idag. Om du vill veta mer är du välkommen att kontakta rekryterande chef Niclas Henricsson, [email protected]. Som ett led i vårt rekryteringsarbete genomgår våra slutkandidater en bakgrundskontroll. Du kommer att få ge ditt samtycke till detta innan bakgrundskontrollen genomförs. En av våra grundläggande värderingar är lika och unika, vilket innebär att vi strävar efter mångfald i vår verksamhet. Därför ser vi gärna sökanden med olika bakgrund. Välkommen med din ansökan! OBS, notera att vi inte tar emot ansökningar via mail, vänligen sök tjänsten via annonsen. Ansökningsproblem och tekniska frågor - kontakta: [email protected]. Besök oss gärna på www.lernia.se.

24 april 2024
Sista ansökan:
8 maj 2024
Sjukvårdsmäklarna AB söker läkare till kommunal vård i Blekinge

Välkommen till ett snabbt växande bemanningsföretag med hjärtat på rätt ställe och fokus på rätt saker. På SjukvårdsMäklarna har vi en gedigen erfarenhet av att bemanna sjukvårdspersonal, i både Sverige och Norge. Tillsammans har vi ett brett kontaktnät med såväl vårdgivare som personal. Samtliga anställda hos SjukvårdsMäklarna Sverige AB har goda personliga referenser genom tidigare bemanningsverksamhet inom vård och omsorg, företagsutveckling & ledning. Sjukvårdsmäklarna söker en läkare till ett uppdrag på SÄBO i Karlshamn. Period och uppdrag Uppdraget startar 2024-06-03 och pågår till 2024-09-01 Tjänstgöring som läkare med sedvanliga uppgifter på SÄBO. Ansök senast . Du behöver ha minst två års erfarenhet som läkare samt relevant erfarenhet

23 april 2024
Sista ansökan:
7 maj 2024
Undersköterskor till Stöd i Ordinärt boende Karlshamn

Välkommen till hemtjänsten i Karlshamn Centrala/Östra   Är du en pigg och glad individ som känner för att göra skillnad? Vi letar just nu efter nya kollegor för att vi ska kunna bibehålla en bra vård för våra äldre samtidigt som hållbara scheman för en hållbar framtid är i fokus. Vår arbetsgrupp består av ca 35 medarbetare med en närvarande chef och vi hoppas att just du vill vara med och utveckla vår verksamhet, dels utifrån våra brukares behov av vård och omsorg men även mot en arbetsplats som kännetecknas av trivsel och arbetsglädje. Arbetsbeskrivning:   Vårt mål är att arbeta med brukarens behov i centrum. För att uppnå detta ser vi som personalgrupp människan i första hand och är lyhörda för brukarens önskemål och behov. Vi är lösningsfokuserade och strävar alltid efter att allt ska bli så bra som möjligt.   Som undersköterska hos oss har du varierande arbetsuppgifter. Beroende på biståndsbeslut arbetar du utifrån ett vardagsrehabiliterande arbetssätt där du stödjer och hjälper personer som blivit beviljade hemtjänst för att klara sin dagliga livsföring. Brukarna kan t.ex. behöva hjälp med personlig omvårdnad, diverse hushållssysslor, service såsom städ, tvätt, inköp och läkemedelshantering. I arbetsuppgifterna ingår även att dokumentera samt att vara fast omsorgskontakt och att upprätta genomförandeplan.   Du arbetar i enlighet med SOL, Socialtjänstlagen, men utför även HSL uppgifter efter delegering från legitimerad personal. Det förekommer både ensamarbete och dubbelbemanning. Arbetstiderna är fördelade på dag, kväll och helg. Om dig Vi söker dig som är utbildad undersköterska och ser gärna att du har erfarenhet av arbete inom vård och omsorg, gärna inom äldreomsorg och/eller hemtjänsten. Du trivs med att arbeta självständigt, vill ta ansvar samt är lösningsfokuserad och flexibel. Din förmåga att samarbeta med kollegor och andra professioner är god. I mötet med brukare krävs det att du har god social kompetens samt att du behärskar det svenska språket i både tal och skrift. Arbetet kräver att du har kunskap och vana att använda dator och mobil som arbetsredskap samt att du har förståelse att arbeta i en politiskt styrd organisation. Det är också viktigt att du utgår ifrån varje individs behov och förutsättningar. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. B-körkort manuell låda erfordras. Övrigt Tillträde snarast eller enligt överenskommelse. Som tillsvidareanställd inom Karlshamns kommun får du tillgång till vår Personalklubb som erbjuder friskvårdsaktiviteter, föreläsningar, medlemsrabatter m.m. Enligt ett politiskt beslut ska Karlshamns kommun be om ett utdrag ur polisens belastningsregister i samband med denna anställning inom Förvaltningen för omsorg och arbetsmarknad. Handläggningstiden för ett utdrag är cirka två veckor och du beställer det själv via polisens webbplats. Beställ gärna utdraget samtidigt som du skickar in din ansökan så att du har allting klart om du går vidare i rekryteringsprocessen. Har du redan ett utdrag får det inte vara äldre än ett år. Utdraget "kontrollera egna uppgifter" ska användas. Beställ ditt utdrag från belastningsregistret på polisens webbplats: https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/ För ytterligare information kontakta:   Enhetschef Maria Edvardsson tel. 0454-30 76 44 Fackliga företrädare Kommunal, tel. 0454-811 91 Sista ansökningsdag:   2023-05-12 Intervjuer sker löpande så välkommen med din ansökan redan idag!

23 april 2024
Sista ansökan:
12 maj 2024
Vi söker arbetsterapeuter som vill arbeta i sommar!

Är du fysioterapeut och vill testa något nytt? Vi söker just nu arbetsterapeuter som vill arbeta under sommaren. Du ska vara trygg i din yrkesroll och självgående i arbetet. Vi hjälper dig att hjälpa andra! Period: 2024-06-01 - 2024-08-31 Schema: Dagtid Kvalifikationer: Vi söker dig som är arbetsterapeut med yrkeserfarenhet och referenser som kan intyga din kompetens. Du har goda kunskaper i det svenska språket, både i tal och skrift. Personliga egenskaper: Du är självständig både ensam och i grupp, samt intresserad och göra ditt yttersta för patienterna. Du är säker i din yrkesroll, hjälpsam, engagerad och tillmötesgående. Om oss Vi är med från uppläggets start och ser fram emot att följa din resa, vi upplever nya platser tillsammans! Vi har i dagsläget uppdrag runtom i stort sett över hela Sverige, i alla dess former och med attraktiva ersättningar. Vi kan förhoppningsvis hjälpa dig att finna det du söker. Vi svarar på frågor och planerar ett upplägg tillsammans utefter dina önskemål för att du ska ha möjlighet att arbeta på dina villkor. För oss är en viktig del att du ska känna dig trygg under hela din arbetsperiod varför du utöver din lön erhåller bland annat följande förmåner: · Tjänstepension · Övriga försäkringar · Personlig kontaktperson som är tillgänglig & engagerad · Ekonomisk ersättning för boende & resor · Utbildningar Ansökan Välkommen med din ansökan via mail alternativ intresseanmälan på vår hemsida www.vivabemanning.se Telefon: 08-50 90 8000 Mail: [email protected] Tveka inte på att söka, uppdragen går åt snabbt! Känner du möjligtvis även en arbetsterapeut som kan vara lämplig? Vi tar mer än gärna emot förslag. #jobbjustnu

23 april 2024
Sista ansökan:
30 april 2024
Analytisk kemist till AAK i Karlshamn!

Är du redo att ta nästa steg mot en spännande karriär som Analytisk kemist tillsammans med väletablerade AAK i Karlshamn? På AAK finns det en tydlig framtidsvision och nu letar de efter en person som kommer att spela en nyckelroll i deras framtida tillväxt. Varmt välkommen till en arbetsplats som värnar om just din personliga utveckling! OM TJÄNSTEN AAK är specialiserat på växtbaserade oljor som är värdehöjande ingredienser i en rad populära konsumentprodukter. Med deras oljor kan produkternas sensoriska egenskaper förbättras, till exempel genom att göra konsistensen i premiumchoklad mjukare, växtbaserade burgare saftigare eller smördeg med lågt fettinnehåll frasigare. Med deras värdehöjande oljor och fetter hjälper AAK sina kunder att lyckas bättre. Med deras flexibla produktionsanläggningar och omfattande expertkunskaper levererar AAK sina värdehöjande produkter till en rad branscher, såsom choklad och konfektyr, bageri, mejeri, växtbaserade livsmedel, specialnutrition, foodservice och kroppsvård. Med nästan 4000 medarbetare som tätt samarbetar med deras kunder via 25 regionala försäljningskontor, 15 innovationscenter och med stöd från drygt 20 produktionsanläggningar, ligger de i framkant med sin utveckling. AAK, med huvudkontor i Malmö, är noterat på Nasdaq-börsen i Stockholm och har strävat efter ständig förbättring i 150 år. AAK gör nu en satsning på att bli ledande när det gäller produktion av olja med mycket låga halter av kontaminanter! Där du tillsammans med dina kollegor arbetar ni för att säkerställa produkternas kvalitet och överensstämmelse med strikta krav. Du kommer att vara verksam inom deras QC-laboratorium i Karlshamn, som består av 35 personer uppdelade i tre olika områden, där du tillsammans med två kollegor kommer du utföra olika analyser av spårämnen. Din roll innebär att utföra analyser av spårämnen i vegetabilisk olja, främst MOSH-MOAH, 3-MCPD och PAH-4. Du kommer att mäta och övervaka nivåerna av dessa föroreningar för att säkerställa att de ligger inom säkra gränsvärden för konsumtion. Dessutom kommer du att vara ansvarig för rapportering och utvärdering av resultaten samt erbjuda support och felsökning av instrument. Du kommer också att delta i förbättrings- och utvecklingsprojekt för att säkerställa hög kvalitet och överensstämmelse med kraven. Tillsammans med dina kollegor kommer du att göra en betydande skillnad. Du kommer att få mycket frihet under ansvar och möjlighet att tänka kreativt och utanför boxen. Tänk på att rollen är placerad i Karlshamn och att du utgår från kontoret. Dina huvudsakliga uppgifter kommer att inkludera: - Utföra analyser av spårämnen i vegetabilisk olja, med fokus på MOSH-MOAH, 3-MCPD och PAH-4. - Rapportera och utvärdera resultaten av analyserna. - Erbjuda support och felsökning av instrument. - Delta i och driva förbättrings- och utvecklingsprojekt. - Utveckla och förbättra analysmetoder för att säkerställa hög kvalitet och överensstämmelse med kraven. Du erbjuds: - Möjligheten att arbeta inom en spännande bransch som ständigt utvecklas genom nyskapande lösningar och expertkunskap. - Möjligheten att bli en del av ett positivt och engagerat team som trivs tillsammans på jobbet. - En trygg anställning med förmånliga anställningsvillkor såsom flexibel arbetstid, företagshälsovård, förmånliga pensionsvillkor, gym och mer. - En varierad roll med frihet under ansvar med många utvecklingsmöjligheter! VI SÖKER DIG SOM * Arbetslivserfarenhet inom en liknande roll som har gett dig god kunskap inom kromatografi * Eftergymnasial utbildning inom naturvetenskap, företrädesvis inom kemi eller kemiteknik * Förmåga att kommunicera obehindrat på både svenska och engelska, då detta krävs i den dagliga verksamheten Meriterande: - God kunskap och erfarenhet av felsökning av instrument - Erfarenhet av att arbeta med utvecklingsförslag och förbättringsidéer Personliga egenskaper för att lyckas i rollen: - Problemlösningsförmåga - Samarbetande - Anpassningsbar - Resultatorientering Vår rekryteringsprocess Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work. Vi tillämpar löpande urval och annonsen kan därmed komma att tas ned innan sista ansökningsdag om det är så att vi har gått vidare till urvals- och intervjufas. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess. INFORMATION OM FÖRETAGET Vill du veta mer om AAK? Spana då in deras hemsida här!

23 april 2024
Sista ansökan:
23 maj 2024