Cambrex Karlskoga är ett dynamiskt företag i en expansiv fas. Vi arbetar med avancerad organisk kemi och utvecklar processer samt levererar produkter till läkemedelsföretag. I våra anläggningar i Karlskoga tillverkar vi framförallt aktiva läkemedelssubstanser och läkemedelsintermediat. Vi har 470 anställda och tillhör den globala Cambrexkoncernen som är aktiv inom innovativ kemi. Som ett globalt team delar vi ett gemensamt mål - att förbättra livskvaliteten för våra kunders patienter över hela världen. Om rollen På avdelningen inom kvalitetskontroll (QC) är vårt huvudsakliga uppdrag att stödja produktionen med analyser av råvaror, löpande kontroller under tillverkning samt att utföra frisläppningsanalyser, så att våra produkter säkerställs och kan gå ut mot kunder i hela världen. Som Analytisk kemist på avdelningen QC Analys kommer du att ingå i ett stort gäng av kollegor där du självständigt jobbar med olika typer av analyser och produkter, tex intermediat och slutprodukter. I arbetet utför du kromatografiska och våtkemiska analyser. Resultaten rapporterar du in i vårt labbdatasystem. På laboratoriet används HPLC, GC, NMR, IR och en mängd våtkemiska metoder. Som Analytisk kemist i vår grupp har du ett utmanande och varierande arbete. Du ingår i ett positivt och engagerat gäng och har många kontakter med övriga delar i företaget. På QC Analys arbetar du dagtid. Tjänsten är en tidsbegränsad anställning från 2025-09-01 t.o.m. 2026-08-31, med goda chanser till förlängning. Placeringsort är Karlskoga. Kvalifikationer Vi söker dig med Universitetsexamen inom Analytisk kemi, Civilingenjör inom Kemiteknik, Biomedicin eller motsvarande, alternativt att du har gedigen labberfarenhet. Erfarenhet av att arbeta under cGMP är meriterande, men inte ett krav. Då vi arbetar i en global organisation behöver du kunna både prata, läsa och skriva på både svenska och engelska obehindrat. Som person ska du vara noggrann och självgående med eget driv. Du ska även ha ett effektivt arbetssätt samt trivas med ett varierande arbete i en flexibel miljö. Vårt erbjudande till dig Som Analytisk kemist i vår grupp har du ett utmanande och varierande arbete. Du ingår i ett positivt och engagerat gäng och har många kontakter med övriga delar i företaget. På Cambrex står vi inför en spännande utvecklingsfas med många långsiktiga projekt som ger en positiv bild av framtiden. Kontaktinformation Närmare upplysningar om tjänsten lämnas av chef QC A, Emma Nemez tfn 072-7247617. Fackliga kontaktpersoner: Fanny Salonen, Akademikerföreningen, tfn 072-724 76 11 Emelie Enger, Unionen, tfn 073-078 48 92 Ansökan Sista ansökningsdag är 2024-06-29 Urvalet sker löpande under rekryteringsprocessen och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag.
Förskolan Granen är en fristående förskola i Karlskoga som drivs som ett föräldrakooperativ. Vi är en liten förskola och har en avdelning med 20-21 barn och fem personal. Granen är en I Ur och Skur förskola vilket innebär att vi jobbar enligt Friluftsfrämjandets I Ur och Skur metodik med delar som utomhuspedagogik, friluftsliv och upplevelsebaserat lärande. Vi strävar efter att varje barn ska utveckla intresse för naturen, bygga kunskap om allemansrätten och en hållbar livsstil samt lägga en grund till ett livslångt intresse för friluftsliv med läroplanens mål som utgångspunkt och riktning. Om tjänsten Vi söker en engagerad och driven köksansvarig som vill vara med och utveckla vårt kök och bidra till barnens matglädje och nyfikenhet. Som köksansvarig hos oss lagar du all mat från grunden och arbetar i största möjliga mån med ekologiska och närproducerade råvaror, svenskt KRAV-märkt kött samt KRAV- och MSC-märkt fisk. Du brinner för utomhusmatlagning och är kreativ som person för att minimera svinn och hålla hållbarhetsfokus. Utöver avsatt tid i köket avlastar du även verksamheten som barnskötare i barngruppen, dock utan planeringsansvar för det pedagogiska arbetet. Dina arbetsuppgifter: Planera och laga frukost, lunch och mellanmål Beställa matvaror och hantera inköp enligt budget Ansvara för kökshygien, egenkontroller, diskning och daglig städning av köket Samarbeta med arbetslaget för att integrera matlagning i den pedagogiska verksamheten Bidra till barnens inflytande och delaktighet i matupplevelsen Vi söker dig som: Har erfarenhet av matlagning, gärna i förskolemiljö Har ett stort intresse för mat och dess påverkan på barns hälsa och utveckling Kan planera och komponera näringsrik matsedel, oavsett specialkost och allergier Har ekonomisk medvetenhet och ansvar för budget, beställningar samt egenkontroller enligt gällande rutiner för livsmedelshygien Har ett intresse för natur och hållbar livsstil Har intresse för utomhusmatlagning Har ett intresse för måltidspedagogik och ser fram emot att få besök av barnen i köket Vi erbjuder: Stort eget ansvar där du planerar, förbereder och lägger upp ditt arbete i köket En inspirerande arbetsmiljö där barnens utveckling står i centrum Möjlighet att utveckla vårt kök En nära och familjär arbetsplats med engagerade kollegor och föräldrar Fria pedagogiska måltider, arbetskläder, kompetensutveckling och andra personalförmåner Denna tjänst är en tillsvidareanställning deltid med en inledande provanställning på 6 månader. Tillträde sker i överenskommelse. Hos oss står barnen i centrum och det är viktigt att du som person passar in i gemenskapen, vilket gör att vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. Vi kommer att efterfråga utdrag ur belastningsregistret som du enkelt kan beställa och få digitalt. Urval sker löpande och tillsättning av tjänsten/tjänsterna sker även under annonseringsperioden. Vi har gjort vårt medieval för rekrytering och undanber oss därför kontakt med annonssäljare och andra rekryteringtjänster.
Eurenco är en av Europas ledande tillverkare av krut och sprängämnen. Koncernen har ca 1400 medarbetare och verksamhet i Frankrike, Belgien och Sverige. Eurenco i Karlskoga har ca 420 anställda och har en plan att vara ca 600 medarbetare år 2028. Eurenco utvecklar och tillverkar krut och sprängämnen för både civil och militär marknad. Bolagets kunder finns spridda i hela världen, med fokus på Europa och USA. Eurenco en av få aktörer på marknaden som producerar både krut och sprängämnen, och detta gör dem till en viktig del av Sveriges export. Bolaget drivs av innovationsanda och utvecklar, producerar och levererar innovativa produkter och lösningar. Du som söker den här tjänsten har chansen att få vara med och vidareutveckla vår mycket viktiga HSE-funktion! Eurenco erbjuder Nu söker vi en HSE-chef till vår HSE-organisation. Du som söker får möjligheten att bli en del av en organisation i stark tillväxt som väntar på att få ta del av din kunskap och erfarenhet och Eurenco vill utvecklas tillsammans med dig. Utöver intressanta uppdrag, friskvårdsbidrag, vinstdelning, kollektivavtal och andra förmåner erbjuds du även ett starkt socialt sammanhang där alla hjälps åt att bidra till känslan av trygghet, utveckling och arbetsglädje. Allt för att du ska trivas på jobbet! Rollen som HSE-chef Som HSE-chef ansvarar du för stöd till linjeorganisationen inom hälsa, säkerhet och miljö. Till din hjälp har du en organisation på åtta personer med olika spetskompetenser inom HSE-området. Tillsammans följer ni utvecklingen av lagar och bestämmelser inom området och ni förmedlar också ut koncernkrav och riktlinjer för implementering i organisationen. Utveckling av företagets miljöarbete både strategiskt och operativt är också ditt ansvarsområde. Du är företagets representant inom olika nätverk rörande HSE-frågor och du rapporterar till xxxx Andra ansvarsområden: · Säkerställa att processer för företagets HSE-arbete är upprättade och uppdaterade samt uppfyller lag- och myndighetskrav. · Arbeta med företagets mål- och KPI uppfyllnad både på site Karlskoga och Eurenco Group · Utbildning av medarbetare för att öka HSE-medvetenheten i företaget · Hantera myndighetskontakter, tillsynsärenden och andra kontaktytor både externt och intern · Ansvara för att händelser, avvikelser och korrigerande åtgärder fortlöpande utreds och rapporteras Du och din organisation kommer också att vara högst delaktiga i ett av Eurencos större projekt. Vem söker vi? Vi söker dig med relevant utbildning och ett antal års erfarenheter inom liknande roll inom producerande företag med högt säkerhetstänk. Du har varit ledare tidigare i en relativt stor organisation och du trivs att vara en del i en internationell kontext, därför behärskar du förutom svenska även engelska i tal och skrift. Du är en van användare av moderna IT-system och är gärna med och utvecklar även hur vi kan bli mer digitala och effektiva. Du har haft myndighetskontakter och är van och trivs med att jobba i team. Vi kommer lägga stor vikt vid din ledarförmåga där vi värdesätter en personlighet som är trygg i sig själv och snabbt kan skapa förtroenden både med medarbetare och andra avdelningar i organisationen. Du vågar utmana oss i hur vi tänker i det dagliga där du har en strategisk horisont som vägledning. Att våga lyfta upp både det som är roligt och utmanande i vardagen i olika kontakter ser vi som mycket viktigt. Vi ser fram emot dig som vill vara med och bidra på vår utvecklingsresa! För dig som känner igen dig i den här beskrivningen – sök redan idag! Visst låter det spännande? Vi samarbetar med Oak Consulting i denna rekrytering. Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta HR-konsult Helena Fiedler, på tel 070-5919033 eller HR-konsult Jennifer Jonsson, på tel. 073–059 31 91. Välkommen med din ansökan! Sista ansökningsdag är den 17 augusti.
Om tjänsten Vi söker produktionstekniker till ett produktbolag inom försvarsindustrin i Karlskoga. Bolaget har som uppdrag att skydda människor och samhällen och bidrar därmed till samhällets trygghet. Företaget utökar nu sitt produktionstekniska team som skall ha fokusområdet beredning. De befinner sig en expansiv fas med hög produktionstakt och flertalet nya produkter som skall införas där ditt arbete inom beredning är en viktig del. Företaget har kommit långt i digitaliseringsarbete vilket även omfattar det produktionstekniska beredningsarbetet, du arbetar dagligen i ERP-systemet IFS. I beredningsarbetet ingår: Framtagande av arbetsinstruktioner och arbetsmetoder Materialberedning Tidsoptimera produktionsflöden Tillse att montageutrustning finns på plats Du tillhör den produktionstekniska avdelningen där dina närmaste kollegor är tre erfarna produktionstekniker. Ni arbetar tätt tillsammans och stöttar och hjälper varandra för att möjliggöra förbättringsarbeten i verksamheten. Som ny i din roll kommer du att genomgå en omfattande introduktion. Din kompetens Vi söker dig som har tidigare erfarenhet i en roll som produktionstekniker och som nu är redo för en ny utmaning i en organisation med stor framåtanda. Befattningen kräver att du genomgår och godkänns enligt vid var tid gällande bestämmelser för säkerhetsskydd, tjänsten kräver svenskt medborgarskap. Övrigt Lön: Fast månadslön Omfattning: Heltid, tillsvidare Start: Omgående med hänsyn tagen till din eventuella uppsägningstid. Placeringsort: Karlskoga, fem dagar i veckan på plats. På grund av semestertider kommer din ansökan att behandlas efter v 33. Om oss Procruitment är Sveriges enda karriärbyrå inom IT, tech och engineering som genom proaktiv rekrytering förenar attraktiva arbetsgivare med människor som delar samma mål och ambitioner. Oavsett om du är en erfaren ledare eller om du ska ta ditt första steg ut i karriären hjälper vi dig att nå dina karriärmål - samtidigt som vi bryr oss om dig, din resa och att du mår bra längs vägen. Procruitment är stolta vinnare av Recruitment Awards 2022 och är utsedda till Årets Rekryteringsföretag (20-49 anställda) och Årets Raket (Rekrytering). Läs mer om utmärkelserna här.
Kom med i Sveriges bästa ledarteam inom idrott för barn! Vi söker alltid nya stjärnor till vårat team Världens roligaste extrajobb!Hos oss har du världens roligaste extrajobb som ger dig möjligheten att inspirera och motivera barn till idrottsaktiviteter samt ger erfarenheter och meriter att jobba med ledarskap och grupper. Leka, busa och sprida glädje till barnen. Det kan knappast bli roligare! Jobbet är dessutom perfekt att kombinera med studier eller andra jobb Djungelgympa – lekfull gymnastikträning för barn i åldern 2-6 år. Till vår verksamhet söker vi nu en inspirerande ledare som vill lära ut grunderna i gymnastik. Vi ser gärna att du har tidigare erfarenhet av att: Arbeta som barngymnastiksledare. Alternativt har du själv sysslat med gymnastik och har ledarerfarenhet från annan barnverksamhet. Att du har ett brinnande intresse för barnidrott ser vi som en självklarhet. Dina arbetsuppgifter Att vara ledare för Djungelgympa består i huvudsak av att leda gymnastikpassen och på ett pedagogiskt sätt sprida glädje till barnen. Som ledare hos oss arbetar du utifrån vårt färdiga träningsupplägg. Upplägget som är framtaget av Active Academys idrottspedagoger. Du som ledare får då chansen att lägga allt ditt fokus på att sprida härlig rörelseglädje! Du förväntas visa stort engagemang för att skapa rörelseglädje för dem deltagande barnen. Det här får du som är ledare hos oss Inför terminen får du gå vår ledarutbildning. Du får även löpande coachning och stöttning från personalen på Active Academys kontor. Utöver ovan får du även världens roligaste extrajobb som ger dig erfarenheter och meriter med att jobba med barngrupper. Anställningsvillkor Timanställning med start vecka 35, 2025 Kurs 1 startar v.35-42 och pågår i 8 veckor. Kurs 2 startar v.45-50 och pågår i 6 veckor. Passen är förlagda på vardagar mellan 17-19 eller dagtid på helgerna. Mer info kommer vid en eventuell intervju. VARMT VÄLKOMMEN ATT SÖKA TILL ACTIVE ACADEMYS LEDARTEAM! Ansökan sker endast via vår ansökningssida, ej via mail!
Vi på Wärna växer och söker nu lokalvårdare till vårt kontor i Karlskoga på deltid/visstid! Wärna är ett väletablerat städföretag som utför all typ av lokalvård och jobbar mot både privatpersoner och företag. Du kommer att jobba med allt ifrån företagsstäd, kontorsstäd, trappstäd, hemstäd, flyttstäd, byggstäd, fönsterputs mm. Dagarna är varierande och vi ser att du kan städa alla olika typer av städ. Du ska kunna jobba både självständigt och i team, vara ansvarstagande och lojal. Vi startar oftast runt kl. 06-06.30 på vardagarna, det kan även förekomma helgjobb vid behov. Vi söker dig som har ett genuint intresse av att alltid eftersträva ett resultat som du är stolt över och som verkligen brinner för det du gör. Du ska vara serviceinriktad och ha en glad och positiv inställning till jobbet, ingenting är omöjligt! En bra fysik är viktigt och du behöver vara flexibel. Krav är B-körkort. Du ska behärska svenska i tal och skrift. Det är meriterande om du har städerfarenhet. Kan detta vara ett jobb för dig?! Maila då in din ansökan till: [email protected] och märk med rubriken "Lokalvårdare Karlskoga". Vi behöver tillsätta personal omgående och tjänsterna kan komma att vara tillsatta innan sista rekryteringsdag. Vi ser fram emot din ansökan!
Vår bransch är en av de främsta orsakerna till klimatförändringarna och om vi ska finnas kvar i framtiden behöver vår affär förändras i grunden. Vi arbetar aktivt för omställningen till ett fossilfritt samhälle genom att minska vårt eget klimatavtryck, såväl som att hjälpa våra kunder att göra bättre och mer hållbara val utifrån sina förutsättningar. Vill du vara med och bidra till hållbar utveckling på riktigt? Följ med på vår resa mot en fossilfri framtid! _ _ OK Värmland- Ett hållbart ägande OK Värmland är ett unikt företag med en stark känsla för Värmland. Vi är medlemsägt och drivs på demokratisk grund. En medlem en röst. Vi är idag ca 74 000 medlemmar runt om i hela Värmland och idag har vi 13 bemannade stationer och 9 automatstationer. Samtliga stationer samarbetar under varumärket OKQ8. OK Värmland har ett hjärta för både glesbygd och stad och vill fortsätta att göra det möjligt att leva i hela länet. Det är viktigt för oss att gemensamt ta ansvar och åstadkomma förändringar och förbättringar för alla. Tillsammans med våra dotterbolag OK Värmland Fastighets AB och Reload i Värmland är vi ett lokalt, nytänkande och hållbart alternativ. Som medarbetare och medlem gör vi tillsammans gott för Värmland. Är du en serviceinriktad lagspelare? I så fall kan vi erbjuda dig ett roligt arbete i en spännande miljö där ingen dag är den andra lik, med stor variation på arbetsuppgifterna. Ena sekunden hyr du ut en bil för att snabbt skifta till att coacha din kollega. På våra stationer är det ofta ett högt tempo där du och ditt team tar hand om våra kunder och stationens drift. Nu söker vi en biträdande Säljchef till OKQ8 KARLSKOGA. Som Biträdande Säljchef kommer du arbeta tillsammans med Säljchef i ett ledningsteam på stationen och även träda in i dennes ställe vid behov. Det innebär att motivera, coacha och stötta personalen, administrativa uppgifter, men även kassa- och butiksarbete. Vi söker Dig som vill utvecklas och gå vidare i din karriär. Du brinner för försäljning, har ett affärsmässigt tänk samt drivet att leda verksamheten mot uppsatta mål. Utöver det är du en positiv person som gillar att träffa nya människor, samt coacha och motivera personal. Du trivs när tempo är högt och ser fram emot att vara en del av ett sammansvetsat team som tillsammans löser det arbetsdagen har att erbjuda. Det är meriterande om du tidigare jobbat med service eller försäljning, samt har erfarenhet av att leda andra. B-Körkort är det enda formella kravet. Vi erbjuder OKQ8 erbjuder en spännande arbetsplats, med rolig atmosfär och härliga kollegor. Här arbetar människor i alla åldrar med olika bakgrund. Som Biträdande Säljchef ger vi dig verktygen för att du på sikt ska kunna driva en OKQ8 station. Vi tror på utveckling av oss själva och erbjuder därför alla våra medarbetare goda möjligheter till utveckling - denna tjänst är ett tecken på just detta, så ta chansen att utvecklas tillsammans med oss. Som Biträdande Säljchef arbetar du skifttjänstgöring. Denna tjänst är en tillsvidareanställning på 38,25 timmar per vecka. Stationen har öppet vardagar mellan klockan 06:00 - 22:00 och helger mellan klockan 07:00 - 21:00. Kan du göra oss ännu bättre? Sök då tjänsten redan idag! OKQ8 Scandinavia arbetar för att vara en jämställd arbetsplats med medarbetare som trivs och utvecklas och där olikheter uppmuntras. Vi vill vara ett företag som speglar samhället, med en inkluderande kultur som hjälper till att minska utanförskap och bidrar till mångfald. Ditt livs kanske viktigaste jobb. På riktigt. Vi vet att det är en vågad sak att säga, men vi menar verkligen varje ord. Oavsett om det handlar om ditt första jobb, ditt sista jobb, eller om du har modet att anta en ny utmaning, tror vi att du kan få ditt livs kanske viktigaste jobb här hos oss. På riktigt.
Vill du påverka och göra skillnad på riktigt? Här bidrar du till att skapa trygghet för människor och samhällen. Det du gör spelar roll. Din roll På den delen av Saab som du blir en del av Missile Systems, är vi med och utvvecklar många olika spännande produkter t.ex. luftvärnsrobotar och kryssningsrobotar med flera. Här blir du en viktig del i ett team som präglas av prestigelöshet, frihet under ansvar och ett gott samarbete där vi löser våra uppgifter tillsammans. Vi eftersträvar alltid att skapa en miljö som främjar såväl karriären som den personliga utvecklingen. Vi värnar om att vara en arbetsplats där gemenskap, stimulerande arbetsuppgifter och trivsel står högt i kurs. Som Configuration Manager - Mekanik kommer ditt arbetsområde att vara inom processen ändringstjänst och du stöttar projekten med frågor kring ändringsbegäran, ändringsordrar och ändringsmöten, men du kommer även att få vara med och granska konstruktionsunderlagen. Stor del av arbetet sker i affärssystemet IFS och kringliggande miljöer. Du kommer att arbeta självständigt men ingår samtidigt som en del av ett team kopplat till utveckling med andra CM. Tjänsten innebär många kontaktytor mot flertalet projekt i Linköping, Karlstad och Karlskoga. Din profil Vi söker dig som tycker om att arbeta självständigt och med eget ansvar men som samtidigt är en lagspelare som vill vara en del av något större och göra skillnad. Du har ett strukturerat arbetssätt, tycker om ordning och reda och vill arbeta med dokumenthantering samt arbeta i och med processer. Det är en stor fördel är om man har vana från tidigare servicenära yrken då vi servar hela Missile systems. Du bör vara utåtriktad, drivande samt kunna uttrycka dig väl skriftligt och muntligt på både svenska och engelska. Du är prestigelös med en god förmåga att ta egna initiativ och är van att självständigt strukturera och driva ditt arbete. Du får gärna ha erfarenhet att arbeta i större affärssystem. Önskvärda kvalifikationer: * Teknisk utbildning eller likvärdig arbetslivserfarenhet * Tidigare erfarenhet av CM roll, Change Order administrator eller motsvarande * Kunskap i IFS eller motsvarande större PDM/PLM affärssystem Befattningen kräver att du genomgår och godkänns enligt vid var tid gällande bestämmelser för säkerhetsskydd. För befattningar där Saab har krav på säkerhetsklassinplacering kan, i förekommande fall, medföra krav på visst medborgarskap. Vad du blir en del av Bakom våra innovationer finns alla de som har gjort det möjligt. Modiga pionjärer och kluriga tänkare. Vardagshjältar och kreativa problemlösare. De som delar djup kunskap och de som utforskar nya områden. Och alla däremellan. Här har du chansen att påverka och bidra på ditt unika sätt. Allt från att utveckla kod och bygga imponerande försvars- och säkerhetslösningar till att ta en kaffe med en kollega. Varje bidrag räknas. Vi ger dig möjlighet att anta utmaningar och skapa smarta innovationer. I vår vänliga och tekniksmarta värld finns plats för dig att växa. Vi finns här för att tillsammans skapa trygghet för människor och samhällen. Saab är ett ledande försvars- och säkerhetsföretag med uppdrag att hjälpa nationer att skydda sin befolkning och bidrar till trygghet för människor och samhällen. Med 25 500 talangfulla medarbetare utvecklar Saab teknik och lösningar för en säkrare och mer hållbar värld. Saab utvecklar, tillverkar och underhåller avancerade system inom flygteknik, vapen, ledningssystem, sensorer och undervattenssystem. Saab har sitt huvudkontor i Sverige men en global verksamhet där Saab är en del av många nationers försvarsförmåga. På grund av semestertider under sommaren kan återkoppling på din ansökan komma att dröja längre än vanligt. Vi behandlar ansökningarna löpande, men slutgiltig återkoppling kan ske först i slutet av augusti. Vi tackar för ditt tålamod och önskar dig en trevlig sommar!
Just nu växer vår kund PartnerTech och letar efter nya medarbetare. Har du tidigare arbetat som CNC-operatör men söker en ny utmaningar? Söker du efter en tjänst med stimulerande arbetsuppgifter och där du tillsammans med dina kollegor har en möjlighet att påverka företagets framtid. Då kan detta var tjänsten för dig! Om uppdraget • Tillträde enligt överenskommelse • Visstidsanställning – heltid • Karlskoga • Tillgängliga skift: natt, 2-skift Om tjänsten Du kommer att arbeta i CNC-styrda maskiner där du med noggrannhet förbereder och övervakar den maskin du ansvarar för. Du kommer arbeta i ett team tillsammans med kunniga och dedikerade medarbetare där du också blir en viktig del för att arbetet ska flyta på så smidigt som möjligt. Kunden arbetar i flera olika styrsystem och affärssystemet är Monitor. Arbetsuppgifterna för tjänsten innefattar i huvudsak: • Svarvning, omriggning/omställning mellan nya och gamla artiklar samt övervakning av företagets CNC-maskiner • Analysera och utvärdera mätresultat • Rapportering av utfört arbete • Utföra daglig skötsel och underhåll av maskiner/utrustning, byta verktyg Som konsult hos oss har du en konsultchef som finns tillgänglig för dig och som är ansvarig för ditt uppdrag, att du trivs och att du utvecklas i din yrkesroll. Du kommer dessutom ha en ansvarig chef på plats hos PartnerTech som hjälper dig i ditt dagliga arbete. Om PartnerTech Karlskoga AB Våra produktionsanläggningar finns i Karlskoga och Filipstad och består av ca 85 CNC styrda bearbetningsmaskiner med upp till 15 axlar. Till det består våra anläggningar av moderna utrustningar för oförstörande provning och optisk mätning. Vi jobbar ständigt med att utmana oss för att utvecklas och lever i en värld där förändringar ses som förbättringar. Vi levererar produkter främst till försvarsindustrin, men även inom energisektorn samt fordonsindustrin, vilket ställer höga krav på oss som leverantör, varvid vi är certifierade enligt ISO 9001och ISO 14001. Vi är idag ett medelstort företag som redan gjort första delen av tillväxtresan, vi vet vad som krävs och har investerat mycket senaste åren. Om dig Vi söker dig som har en CNC-utbildning och några års arbetslivserfarenhet inom yrket. Du ska ha erfarenhet av att arbeta med datorer och goda kunskaper i det svenska språket. Vi söker dig som är en serviceinriktad, ansvarstagande och ordningsam person med ett stort engagemang och förmåga att prioritera uppgifter. Du är den som presterar det lilla extra, drivs av goda resultat, är kvalitetsmedveten och noggrann. Vidare är du en person gillar samarbete och som kommunicerar väl på svenska i tal och skrift. Formell kompetens • B-körkort • Utbildning inom CNC-området • Kunskaper i svenska språket för att kunna läsa och förstå instruktioner och säkerhetsföreskrifter Tjänsten innebär arbete som innehåller försvarssekretess och krav på svenskt medborgarskap. Om du har dubbelt medborgarskap måste detta anges vid ansökan. Som en av oss Som anställd bemanningskonsult hos oss får du alltid en marknadsmässig lön, semester, pensionsavsättning, försäkringar och anslutning till vårt kollektivavtal. Vi vill att du ska må bra hos oss så självklart erbjuder vi våra konsulter friskvårdsbidrag och företagshälsovård. Under din anställning har du en konsultchef som ansvarar för ditt uppdrag, stöttar och utvecklar dig i din yrkesroll och ser till att du trivs på din arbetsplats. Om Lernia Lernia är ett av Sveriges ledande bemannings- och rekryteringsföretag och finns över hela landet. Med vårt omfattande nätverk erbjuder vi spännande jobb hos attraktiva arbetsgivare och varumärken som hjälper dig att utveckla din kompetens och karriär, både på lång och kort sikt. Hur du söker tjänsten För att söka tjänsten, scrolla ner till ansökningsformuläret nedan, svara på frågorna och bifoga ditt senaste CV, giltig legitimation och gymnasiebetyg. Vi intervjuar löpande, så skicka in din ansökan så snart som möjligt! Skulle du behöva komplettera din ansökan eller har övriga frågor om processen så ber vi dig maila till [email protected]. Observera att vi inte tar emot ansökningar via e-post. På grund av hög mailvolym kan svarstiden ibland vara något längre än vanligt.
Cambrex Karlskoga är ett dynamiskt företag i en expansiv fas. Vi arbetar med avancerad organisk kemi och utvecklar processer samt levererar produkter till läkemedelsföretag. I våra anläggningar i Karlskoga tillverkar vi framförallt aktiva läkemedelssubstanser och läkemedelsintermediat. Vi har ca 470 anställda och tillhör den globala Cambrexkoncernen som är aktiv inom innovativ kemi. Till flera av våra fabriker söker vi nu Processoperatörer! Presentation av tjänsten Som Processoperatör hos oss arbetar du i ett skiftlag med drift av komplexa processanläggningar för produktion av våra olika produkter. Skiftlagen ansvarar för att produktionen sker enligt gällande rutiner med säkerhet, kvalitet och miljömedvetenhet i fokus. Visst förebyggande underhåll ingår också i skiftlagens arbete. Det är viktigt att du som Processoperatör har förmåga att ha en helhetssyn över hela processflödet samt förståelsen för och medvetenhet kring kritiska moment. Kvalifikationer Vi ser gärna att du har läst en teknisk eller naturvetenskaplig gymnasieutbildning, alternativt att du har erfarenhet från processindustrin. Körkort B är ett krav. Din personlighet utmärks av att du är en lagspelare och gillar att arbeta tillsammans med andra för att uppnå gemensamma mål. Du har en stor drivkraft att lära dig nya arbetsområden. Du är analytisk och noggrann, kan ta initiativ och har förmåga att lösa flera uppgifter samtidigt. Vi tar endast emot din ansökan i vårt rekryteringssystem. Kontaktinformation Har du frågor kring rekryteringsprocessen är du välkommen att kontakta HR Business Partner Alva Samuelsson. Mail: [email protected].
Välj ett jobb för att visa detaljer