Varje år fattar Försäkringskassan cirka 20 miljoner beslut som påverkar människors liv och hela samhället. Vi betalar ut cirka 250 miljarder kronor varje år. Det är allas skattepengar vi har hand om. Det är ett stort ansvar. Därför tänker vi nytt och använder den senaste tekniken för att förenkla och förbättra, utveckla och leverera it-tjänsterna för den svenska socialförsäkringen. Välkommen till en av Sveriges största it-avdelningar. Vi fortsätter att växa och behöver dig för att vi tillsammans ska bli ännu bättre! Vi har nu många spännande uppdrag i gång där vi ständigt utvecklar ny teknik och vårt arbetssätt. Vi söker nu två testutvecklare till området som ansvarar för att utveckla och förvalta Försäkringskassans självbetjäningstjänster för privatpersoner och arbetsgivare. En av tjänsterna riktar sig specifikt till dig som vill vara med och vidareutveckla samt säkerställa kvaliteten på Försäkringskassans designsystem. Designsystemet används av runt 80 agila utvecklingsteam inom Försäkringskassan samt andra myndigheter. Du kommer vara med och skapa rätt förutsättningar i det fortsatta arbetet framåt. Testutveckling, testautomation, kvalitetssäkring Vi jobbar uteslutande i agila team med stort fokus på eget ansvar och vilja att ständigt förbättra vår verksamhet och servicen till Försäkringskassans kunder. En god användarupplevelse är en viktig del av arbetet. Vi erbjuder en modern arbetsplats med stora möjligheter att utvecklas på både djup och bredd där vi lägger fokus på kompetensutveckling, fysiskt och psykiskt välmående samt leverans av värde. Arbetsuppgifter Som testutvecklare skriver du testkod och driver frågor kring testnivåer, genomför regelbundna körningar av testsviter, GUI-tester, prestandatester etc. Du förväntas driva testautomationsfrågor inom teamet och tvärgående mellan team tillsammans med andra testutvecklare. Ditt huvudsakliga kompetensområde är testutveckling med fokus på kvalitetssäkring där du är med i hela kedjan av analys, design, implementation, test och förvaltning. Tjänsten innebär att du hanterar sekretessbelagda uppgifter vilket ställer höga krav på rätt hantering. Därför är det viktigt att du som ska arbeta hos oss har högt säkerhetsmedvetande. Det är ett jobb för dig som vill vara med och ta ansvar. Vi söker dig som • har högskoleexamen inom IT-området eller erfarenheter och kvalifikationer som kan prövas likvärdiga • har dokumenterad erfarenhet av testautomation • agerar på eget initiativ och tar ansvar för att nå goda resultat • kommer med innovativa idéer och lösningar som främjar utveckling • kan förstå och analysera komplexa frågor • har ett systematiskt och noggrant arbetssätt • samarbetar effektivt med andra för att nå gemensamma mål • har god kommunikativ förmåga • har goda kunskaper i svenska, i tal och skrift. Det är meriterande om du • har erfarenhet inom kontraktstestning • har jobbat med verktyg så som Cypress, Cucumber och Locust • har erfarenhet av Git och GitHub. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper. Övrigt Ett flertal tjänster, tillsvidare, heltid, med tillträde enligt överenskommelse. Provanställning kan bli aktuellt. Intervjuer kan komma att ske löpande under annonseringstiden. I enlighet med Försäkringskassans riktlinje för säkerhet genomförs bakgrundskontroller i denna rekrytering. För den här tjänsten krävs svenskt medborgarskap. Möjlighet till distansarbete finns om arbetet tillåter. I den här rekryteringen kan arbetspsykologiska test användas som en del i urvalsarbetet. Placeringsort: Karlskrona. Vill du veta mer om Försäkringskassan som arbetsgivare? Besök fk.se/jobbahososs Kontaktpersoner Chefer: Benny Dolk, 010-118 05 22 eller Hendrik Holm, 010-112 82 55 (för frågor om tjänsten). HR-specialist: Mats Törngren 010- 113 44 13, [email protected] (för frågor om rekryteringsprocessen). Fackliga representanter är för ST Carina Hugosson, Saco-S Magnus Eggers och Seko Eliza Grundström. Dessa nås via vår växel 08-786 90 00. Ansökan Välkommen med din ansökan senast den 22 augusti. Ladda gärna upp dina examensbevis, betyg och intyg i samband med din ansökan. Har du skyddade personuppgifter ringer du den HR-specialist som finns namngiven i annonsen så får du hjälp med att skicka in din ansökan. Vi ska i allt vi gör, agera med utgångspunkt i principen om alla människors lika värde, rättssäkerhet och med god service till medborgarna.
Hej Vi växer i Karlskrona/Ronneby. Vi arbetar i team gentemot våra olika kundföretag och levererar tjänster inom arbetsmiljö- och hälsoutveckling samt rehabilitering. Vi arbetar på individ, grupp och organisationsnivå. En positiv inställning, innovation, helhetssyn och en stark vilja att åstadkomma goda resultat kännetecknar vår kultur och arbetsgemenskap. Vi finns där våra kunder finns – därför arbetar du både på enheten samt möter våra kunder och kundanställda i deras egen arbetsmiljö. Som företagssköterska hos oss arbetar du med förebyggande arbetsmiljöarbete, hälsoundersökningar, utbildningar, rehabilitering, provtagning samt hälsofrämjande arbete på individ och gruppnivå. Du är intresserad av att bygga och utveckla en god relation med våra kundföretag och deras anställda. Du jobbar som kontaktperson gentemot några tilldelade kunder, tar hand om inkommande uppdrag samt står för rådgivning till kund och kundens beställande chefer. Vi söker dig som är leg. sjuksköterska, gärna med företagssköterskeutbildning och/eller erfarenhet av arbete i företagshälsovård eller liknande uppdrag. Vana av mottagningsarbete är meriterande. Du har ett brinnande intresse för människor i arbetslivet, en helhetssyn, och vill gärna arbeta på ett förebyggande och främjande sätt. Vi ser också det som viktigt att du har ett affärsmässigt och konsultativt förhållningssätt, god social kompetens samt att du är en god lagspelare och medarbetare som vill vara med och driva teamet i Karlskrona/Ronneby framåt. Du har körkort och goda IT-kunskaper. Feelgood är Sveriges ledande hälsoföretag för det moderna arbetslivet. Vi hjälper företag och organisationer att förbättra produktivitet och sänka kostnader genom att arbeta systematiskt och förebyggande med arbetsmiljö, hållbar hälsa, ledarskap, medarbetarskap och vid behov rehabilitering eller krishantering. Vi har idag drygt 1 000 medarbetare som möter kunderna både digitalt och på 155 platser i Sverige. Totalt omfattar Feelgoods 8 000 kunder 1,2 miljoner medarbetare. Feelgood grundades 1995 och ägs sedan 2021 av den finska vårdkoncernen Terveystalo Healthcare OY.
Som platschef ansvarar du för hela projektets genomförande från kontrakt till överlämnande. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter handlar om projektets planering, resursanskaffning samt att säkerställa projektets genomförande avseende kvalitet, tid och ekonomi. Projekten kan vara markarbeten för VA, industribyggnader, vägar, gator och broar. Till din hjälp har du arbetsledare, yrkesarbetare och specialister som tillsammans med underentreprenörer driver och genomför lyckade projekt. Rollen innebär därmed ett ledaransvar där du förväntas samordna och motivera dina medarbetare till utveckling. I din roll har du även stöd av bland annat ansvarig projektchef som också är din närmaste chef, projektingenjör, arbetsmiljöingenjör, inköpare, anbudsingenjör och HR. Du har en högskoleexamen inom samhällsbyggnad eller motsvarande erfarenhet från bygg eller anläggningsbranschen. Vi söker dig som har minst tre års erfarenhet som platschef eller flerårig erfarenhet som arbetsledare, konsult, eller projektingenjör inom mark- och anläggningsprojekt. Vi tror att en framgångsrik platschef skapar och upprätthåller en bra relation till sin kund, är en god ledare och har förmågan att samordna både egna resurser och våra underentreprenörer. Därför ser vi gärna att du som person har ett lösningsorienterat förhållningssätt, är en god problemlösare, trivs med att leda och entusiasmera dina medarbetare samt verkar för en bra arbetsmiljö. God ordning och reda är en förutsättning liksom ett strukturerat arbetssätt med förståelse för uppföljning och dokumentation. Rollen som platschef kräver även att du är trygg i ledarrollen och har förmågan att delegera och ställa krav. Stor vikt kommer att läggas på dina personliga egenskaper. Du värdesätter ett företag som arbetar för en god arbetsmiljö och identifierar dig med våra värderingar: Ärlighet, Tillit och Respekt. Om Avdelning Civil SouthEast Avdelningen har ca 360 anställda och vi innefattar geografierna Skaraborg, Jönköpings län, Östergötland, Kronoberg, Blekinge, Kalmar och Nybergs Entreprenad AB på Gotland. Övrig information Tjänsten inleds med en provanställning på 6 månader med en placering på något av våra kontor i Kronoberg/Blekinge. Som en del av NCC:s säkerhetskultur genomför vi bakgrundskontroll på slutkandidater. Du behärskar svenska i tal och skrift samt har körkort. Flera av våra projekt kräver SUA-klassning NCC erbjuder Vi på NCC vill vara en attraktiv arbetsgivare med medarbetare som trivs, utvecklas och mår bra. Därför erbjuder vi dig som arbetar hos oss ett stort utbud av personalförmåner. NCC har kollektivavtal för alla medarbetare. Det ger en bra grundtrygghet och ett tydligt regelverk så att du vet vad som gäller för din anställning. Vi erbjuder också försäkringar, arbetstidsförkortning, friskvårdsbidrag samt andra erbjudanden och rabatter via vår förmånsportal Benify. Kontakt och ansökan Tycker du att tjänsten låter intressant och vill veta mer får du gärna kontakta Projektchef Emil Fyhrlund, 070-020 74 94 Produktionschef Mikael Allsten, 072-538 58 46 för ytterligare information. Urval sker löpande så ansök därför så snart som möjligt, dock senast 17 augusti. Varmt välkommen med din ansökan! Annonssäljare och säljare av rekryteringstjänster undanbedes kontakta NCC för detta uppdrag. Bygg med oss och få branschens bästa kollegor På NCC drivs vi av att fortsätta utvecklas, oavsett om det handlar om våra byggprojekt eller vår personliga kompetens. Varje dag driver vi branschens mest spännande och komplexa byggprojekt framåt i ett nära samarbete mellan våra medarbetare, samarbetsparters och kunder. Hos oss är du en betydelsefull medarbetare som bidrar till de landmärken som definierar våra städer och samhällen. Här tar våra medarbetare en aktiv roll i en företagskultur grundad på stabila värderingar och beteenden för en trygg och säker arbetsplats. Vår samlade kompetens och varierande bakgrund gör skillnad. NCC - ett av de ledande företagen i Norden
NKT designs, manufactures and installs low-, medium- and high-voltage power cable solutions enabling sustainable energy transmission. NKT is headquartered in Denmark and employs 5.000 people. NKT is listed on Nasdaq Copenhagen and realised a revenue of EUR 2.6 billion in 2023. We connect a greener world. www.nkt.com At NKT, we are engaged in innovative projects that drive the green transition. Our complex cable installations, both offshore and onshore, utilize the latest technology to ensure top quality and efficiency. We manage the entire process from production to rigorous testing, requiring meticulous planning and coordination. The complexity of our projects includes long processes and handling permits. We’re now looking for a communicative and motivated IT Service Manager to lead business-critical systems and digital projects. You’ll play a key role in supporting our global operations by delivering smart, scalable IT solutions that align with our digital transformation goals. Take responsibility for business-critical IT systems and lead projects In this role, you will ensure the development and support of high-priority IT services on a global level. You will work closely with our project and planning operation businesses, where experience in production planning and project management is required. You will report to Sr Manager Digital Solutions. The location for this position is Karlskrona. Communicative IT Service Manager with digitalization experience Digitalization of business processes is a central part of the work, and it is important to understand the business needs in the digital transformation. In this position, it is essential to comprehend and analyze the requirements from the supported areas. As a Service Manager, you coordinate workgroups and ensure that IT deliveries meet expectations. You will work with both custom-developed and off-the-shelf IT solutions and support NKT’s growing business areas and processes. We are looking for someone who thrives in an international environment. You need to be attentive, cost-conscious, and strategic, with the ability to organize work well and communicate effectively in both speech and writing. Our services run on both on-premise infrastructure and cloud services, so knowledge of IT infrastructure is an advantage. Your CV should also include: • Relevant education in IT or equivalent experience • Professional experience in delivering IT services and systems in a multinational organization • Familiarity with agile methods and frameworks in software development • Experience managing external vendors • Fluency in spoken and written English. Swedish language is meritorious. Join a skilled team in an international environment We believe that a diverse organization enables sustainable performance, and that an inclusive and welcoming culture makes for a better workplace. We are committed to a diverse organization and a culture where people from different backgrounds and perspectives can thrive and be inspired to perform at their best. You will have exciting opportunities to develop your career and enjoy attractive benefits. Are you interested in a career at a growing company while contributing to the green transition? Then we would like to talk to you. Even if you don’t meet all the requirements – tell us. The opportunity to grow and contribute to our future is important, where your involvement and potential matter greatly. Apply via the link below with your CV and cover letter no later than 20th of July 2025. Recruitment is ongoing, which means the position may be filled before this date. Personality tests may be included in our recruitment processes. Due to summer holidays, you may experience slightly longer response times from our recruitment team. We appreciate your understanding and support during this time. Please note that due to GDPR, we cannot accept applications via email. Union representatives Sveriges Ingenjörer: Christian Fisch, +46 455 56 380 Unionen: Joakim Wikström, +46 734 070 243 Ledarna: Roger Jönsson, +46 455 55 911 We look forward to your application!
Visst vill du arbeta i stimulerande miljö där alla ser fram emot att komma till jobbet där vi alla jobbar åt samma håll? Vill du samtidigt vara med och bidra till en säkrare omvärld? Då kan detta vara nästa spännande utmaning för dig! Om enheten En av våra medarbetare går på föräldraledighet vilket gör att vi nu söker efter en vikarie som stärker oss med kvalificerad kompetens inom HR. Befattningen är placerad vid Sjöstridsskolan stab. Staben består av ett fyrtiotal anställda, både civilanställda och officerare och sitter grupperade i stabsbyggnaden i Örlogshamnen Karlskrona. HR-avdelningen har som uppgift att stödja och coacha chefer i beslut och bistå med handläggning i olika processer. HR-avdelningen består av HR-chef, två/tre HR-generalister samt personalofficer. Huvudsakliga arbetsuppgifter Som HR-generalist hos oss kommer du arbeta operativt och ge ett konsultativt stöd till chefer och medarbetare inom hela HR-området utifrån gällande riktlinjer, policys samt lagar och avtal. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter kommer främst vara inom rekrytering men kommer även innefatta fler uppgifter på bredden inom ansvarsområdet HR, till viss del beroende på erfarenhet och intresse. Du kommer ansvara för hela rekryteringsprocessen genom att du planerar och driver rekryteringarna framåt som stöd åt verksamheten. Du kommer att vara involverad i allt från att identifiera rekryteringsbehov, skapa annonser, urval, genomföra intervjuer samt administration i vårt rekryteringsverktyg Reachmee. Befattningen kräver handläggning och ansvar i flertal HR-administrativa uppgifter och du kommer självständigt att handlägga och driva olika frågor och ärenden inom HR-området. KRAV Kvalifikationer • Relevant utbildning på högskole-/universitetsnivå inom personal/HR eller motsvarande utbildning som arbetsgivaren bedömer relevant • God förmåga att uttrycka dig i tal och skrift på svenska och engelska • B-körkort Personliga egenskaper Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper och för att lyckas i rollen så söker vi dig som är van att arbeta konsultativt och är trygg i din arbetsroll. Du är en kommunikativ person med god förmåga att skapa förtroendegivande relationer som gör att du kan coacha och samarbeta med både medarbetare och chefer. Som person är du lyhörd, flexibel och har ett lösningsfokuserat arbetssätt. Du trivs i en bred roll där du får kombinera operativt arbete med strategiskt tänkande. Du känner dig bekväm med att arbeta självständigt och tar initiativ att driva arbetet framåt. Meriterande • Erfarenhet av att arbeta med rekrytering • Erfarenhet av brett operativt HR-arbete • Erfarenhet av arbete med chefsstöd i alla förekommande HR-frågor Övrigt Anställningsform: Vikariat tom 2026-10-31 med möjlighet till förlängning. Önskvärt startdatum är 2025-10-01 eller enligt överenskommelse. Sysselsättningsgrad: Heltid (40 tim/v) Arbetsort: Karlskrona, resor förekommer i tjänsten. Lön: Individuell lönesättning tillämpas. För upplysningar om befattningen och rekryteringsprocessen Sara Åkesson 070-674 74 69. Amanda Andersson 070-148 70 89. Begränsad tillgänglighet under veckorna 29–30. Vi återkopplar vid eventuella frågor så snart vi har möjlighet och rekryteringsprocessen återupptas i början augusti. Fackliga företrädare Försvarsförbundet, Jimmy Svensson Officersförbundet, Tobias Danielsson SACO S, Malin Pagels SEKO, Jan-Anders Nilsson Samtliga nås via FM växel 0455–85 000. Ansökan Välkommen med din ansökan senast 2025-08-08. Din ansökan bör innehålla CV, svar på angivna urvalsfrågor samt personligt brev där du motiverar varför du är lämpad för denna befattning. Ansökningar till denna befattning kommer endast tas emot via Försvarsmaktens webbplats. -------------------------------------------------------- Information om Försvarsmakten och det rekryterande förbandet: Sjöstridsskolan, SSS, utbildar officerare, specialistofficerare, sjömän och soldater på alla nivåer. SSS bedriver även studier, försök och ledningsträning av fartygsbesättningar samt taktik- och teknikutveckling inom det marina området. SSS har också ett ansvar för Dyk- och navalmedicin i Försvarsmakten. SSS är huvudsakligen baserad i Karlskrona i Blekinge men har även en enhet på Berga utanför Stockholm som är specialiserad på amfibiestrid. Varje dag och varje timme gör våra medarbetare insatser som påverkar andra människors liv, både i stort och smått, och både på hemmaplan och runt om i världen. I Försvarsmakten finns en stark värdegrund som bygger på öppenhet, resultat och ansvar. Professionell utveckling och personlig hälsa värdesätts och uppmuntras. Det finns goda förutsättningar för intern karriärrörlighet, friskvård samt bra balans mellan arbete och privatliv. En anställning hos oss innebär placering i säkerhetsklass. Vanligtvis krävs svenskt medborgarskap. Säkerhetsprövning med registerkontroll kommer att genomföras före anställning enligt 3 kap i säkerhetsskyddslagen. Med anställning följer en skyldighet att krigsplaceras. I anställningen ingår även en skyldighet att tjänstgöra utomlands. Innebörden av detta varierar beroende på typ av befattning. Till ansökan om anställning ska CV och personligt brev bifogas. Om du går vidare i anställningsprocessen ska alltid vidimerade kopior av betyg och intyg uppvisas. Samtal från externa rekryteringsföretag och säljare undanbedes.
Utmärkelsen ”Sveriges modernaste myndighet 2023” vann Statens maritima och transporthistoriska museer (SMTM). Myndigheten driver och utvecklar Marinmuseum, Sjöhistoriska museet, Vasamuseet, Vrak-Museum of Wrecks samt Järnvägsmuseet. SMTM är en vänlig arbetsplats med en effektiv och ansvarsfull samarbetsorganisation som kännetecknas av nyfikenhet och tillit. Inom SMTM arbetar alla med det maritima och transporthistoriska kulturarvet med visionen om att vidga människors världsbild, genom kunskap, upplevelser och engagemang. Myndigheten är sedan 2009 miljöcertifierad enligt ISO 14001 och vill även inspirera andra till att också agera för en hållbar framtid. Om tjänsten Vi behöver tillfälligt utöka vår samlingsenhet på Marinmuseum i Karlskrona med en intendent. I rollen kommer du att arbeta med att bevara och tillgängliggöra museets fotosamlingar genom databasarbete. I arbetet ingår uppordning, katalogisering och strukturering av metadata kring fotosamlingarna i samlingsdatabasen Primus och KulturNav. Du kan även stötta upp med andra arbetsuppgifter i fotoarkivet. Arbetet läggs upp och planeras i nära dialog med vår arkivarie. Din kompetens och erfarenhet Du ska ha kandidatexamen från föremålsantikvarieprogrammet eller annan ABM-utbildning som vi bedömer likvärdig. Du har goda datorkunskaper, en digital mognad samt god förmåga att uttrycka dig på svenska och engelska i tal och skrift. Det är meriterande om du har tidigare arbetslivserfarenhet av hantering av historiskt fotografiskt material, databasarbete på museum eller arbete med auktoritetsdata och terminologier. Dina egenskaper Vi kommer lägga stor vikt vid personliga egenskaper. Vi söker dig som har en god samarbetsförmåga och lätt för att skapa och bibehålla relationer med andra. Du trivs med att arbeta i nära samarbete med kollegor, men har också en hög initiativförmåga samt en förmåga att effektivt och självständigt driva ditt arbete framåt. I rollen krävs att du är ordningsam, strukturerad, noggrann och har förmåga att slutföra uppgifter. Du har lätt att ta till dig ny information och har en vilja att sätta dig in i vårt ämnesområde. Mer om oss Samlingsenheten Marinmuseum tillhör avdelningen Form och Innehåll och ansvarar för museets samlingar som innehåller föremål, arkivhandlingar och fotografier som berättar den svenska sjöförsvarets historia. Samlingarna sträcker sig i tid från 1700-talet till i stort sett idag och innefattar även museets båtar och fartyg, samt ett bibliotek med inriktning mot marin historia. Enheten består av 15 medarbetare och leds av enhetschefen. Anställning Visstidsanställning på 100% under perioden september-december 2025. Tillträde 15 september 2025 eller enligt överenskommelse. Lön Månadslön, vi tillämpar individuell och differentierad lönesättning. Ange löneanspråk i din ansökan. Kontaktpersoner Lina Mårtensson, tf enhetschef: 0455-35 93 30 Fackliga kontaktpersoner Martin Linde, ST: 08-519 558 74 Med anledning av semestertid kan det dröja något längre än vanligt att komma i kontakt med fackliga kontaktpersoner. Ansökan Välkommen med din ansökan senast 2025-07-27 genom att registrera dig via länken till vår hemsida. Första intervjuer planeras att hållas vecka 33 i Karlskrona. Övriga upplysningar Vi rekryterar till de utannonserade tjänsterna till följd av ett, i regeringens vårändringsbudget, utökat anslag till centrala museer under 2025. Syftet med det utökade anslaget är att stärka möjligheterna till sysselsättning för arbetslösa och nyutexaminerade, att förbättra förutsättningarna för att långsiktigt bevara och tillgängliggöra vårt gemensamma kulturarv, samt att genomföra insatser för att öka digitiseringen och digitaliseringen av arkiv och föremålssamlingar inom kulturområdet. Statens maritima och transporthistoriska museer är en statlig myndighet och det innebär att uppgifterna som du lämnar till oss kan komma att lämnas ut enligt offentlighetsprincipen. Normalt gäller ingen sekretess för de uppgifter som behandlas i din ansökan. Om du har skyddade personuppgifter ska du kontakta den kontaktperson som finns angiven i annonsen. SMTM har som målsättning att i personalsammansättningen spegla den mångfald som finns i samhället. Har du rätt kompetens är du intressant för oss, oavsett kön, könsidentitet och uttryck, ålder, sexuell läggning, funktionsnedsättning, religion eller etnisk tillhörighet. SMTM har tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringsföretag och liknande.
Utmärkelsen ”Sveriges modernaste myndighet 2023” vann Statens maritima och transporthistoriska museer (SMTM). Myndigheten driver och utvecklar Marinmuseum, Sjöhistoriska museet, Vasamuseet, Vrak-Museum of Wrecks samt Järnvägsmuseet. SMTM är en vänlig arbetsplats med en effektiv och ansvarsfull samarbetsorganisation som kännetecknas av nyfikenhet och tillit. Inom SMTM arbetar alla med det maritima och transporthistoriska kulturarvet med visionen om att vidga människors världsbild, genom kunskap, upplevelser och engagemang. Myndigheten är sedan 2009 miljöcertifierad enligt ISO 14001 och vill även inspirera andra till att också agera för en hållbar framtid. Om tjänsten Under hösten 2025 görs en satsning att öka vårt bestånd av fotografier av föremålen i samlingarna. Detta är en viktig del för att göra föremålssamlingarna tillgängliga och användbara för såväl allmänhet som forskare. Arbetet består av nyproduktion av fotografier av föremål, bearbetning av fotografier samt katalogisering av dem i vår samlingsdatabas Primus. Arbetet bedrivs främst i Marinmuseums fotoateljé med tillhörande kontor i nära samarbete med museets fotograf och intendenter. Din kompetens och erfarenhet Du har fotografutbildning vid högskola/folkhögskola och har arbetat som fotograf i minst sex månader. Du kan hantera studioblixtar, ljusformare och du har goda kunskaper i digital bildbearbetning såsom i Photoshop eller motsvarande redigeringsprogram. Du har god datorvana, har arbetat i databaser och har lätt för att sätta in dig i nya system. Du uttrycker dig väl på svenska och engelska i tal och skrift. Du har B-körkort. Vi ser det som meriterande om du är kunnig inom dokumentationsfotografering eller om du har erfarenhet av liknande arbete på någon kulturarvsinstitution, auktionshus eller motsvarande. Har du utbildning i ämnen relevanta för arbete på museum är även det meriterande. Dina egenskaper Vi kommer lägga stor vikt vid personliga egenskaper. I rollen krävs att du är ordningsam, strukturerad och har förmågan att slutföra uppgifter. Du bidrar med en positiv attityd, har lätt att ta till dig ny information och har en vilja att sätta dig in i vårt ämnesområde. Du har god förmåga att arbeta självständigt men är också en lagspelare som tillsammans med kollegorna bidrar till att driva enhetens gemensamma arbete framåt. Mer om oss Samlingsenheten Marinmuseum tillhör avdelningen Form och Innehåll och ansvarar för museets samlingar som innehåller föremål, arkivhandlingar och fotografier som berättar den svenska sjöförsvarets historia. Samlingarna sträcker sig i tid från 1700-talet till i stort sett idag och innefattar även museets båtar och fartyg, samt ett bibliotek med inriktning mot marin historia. Enheten består av 15 medarbetare och leds av enhetschefen. Anställning Visstidsanställning på 100% under perioden september-december 2025. Tillträde 15 september 2025 eller enligt överenskommelse. Lön Månadslön, vi tillämpar individuell och differentierad lönesättning. Ange löneanspråk i din ansökan. Kontaktpersoner Lina Mårtensson, tf enhetschef: 0455-35 93 30 Fackliga kontaktpersoner Martin Linde, ST: 08-519 558 74 Med anledning av semestertid kan det dröja något längre än vanligt att komma i kontakt med fackliga kontaktpersoner. Ansökan Välkommen med din ansökan senast 2025-07-27 genom att registrera dig via länken till vår hemsida. Första intervjuer planeras att hållas vecka 33 i Karlskrona. Övriga upplysningar Vi rekryterar till den utannonserade tjänsten till följd av ett, i regeringens vårändringsbudget, utökat anslag till centrala museer under 2025. Syftet med det utökade anslaget är att stärka möjligheterna till sysselsättning för arbetslösa och nyutexaminerade, att förbättra förutsättningarna för att långsiktigt bevara och tillgängliggöra vårt gemensamma kulturarv, samt att genomföra insatser för att öka digitiseringen och digitaliseringen av arkiv och föremålssamlingar inom kulturområdet. Statens maritima och transporthistoriska museer är en statlig myndighet och det innebär att uppgifterna som du lämnar till oss kan komma att lämnas ut enligt offentlighetsprincipen. Normalt gäller ingen sekretess för de uppgifter som behandlas i din ansökan. Om du har skyddade personuppgifter ska du kontakta den kontaktperson som finns angiven i annonsen. SMTM har som målsättning att i personalsammansättningen spegla den mångfald som finns i samhället. Har du rätt kompetens är du intressant för oss, oavsett kön, könsidentitet och uttryck, ålder, sexuell läggning, funktionsnedsättning, religion eller etnisk tillhörighet. SMTM har tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringsföretag och liknande.
Looking for a workplace for the future? At Telenor, you own your career. Here, you’ll have the opportunity to make the most of your dreams and expertise while contributing to technological innovations that are barely even imagined today. Innovations that we know will change the map for how we communicate and live our connected lives in the future. Are you looking for a workplace where you can make a difference in what matters most – relationships between people. What You Will Do We are looking for 2 Cloud Engineers, one senior and one junior. As a Cloud Engineer at Telenor Sweden, you will: * Design and implement robust cloud infrastructure using industry best practices, with a focus on scalability, automation, and security * Manage, and expand, our landing zone to ensure streamline operations across our whole AWS organisation * Develop and deploy Infrastructure as Code using tools like Terraform and Cloud Formation. * Collaborate with cross-functional teams in security, compliance, and operations to ensure cloud solutions align with business and regulatory requirements * Support and troubleshoot issues in the cloud infrastructure, ranging from networking, security and applications issues, ensuring seamless operations. Additionally, as a senior Cloud Engineer you will: * Take the lead in shaping a secure, scalable, and well-governed environment * Work at the heart of Telenor’s cloud transformation—designing modern cloud architectures, driving automation, and ensuring operational excellence across a complex, multi-account setup Who You Are For both the senior and junior roles you will: * Have a passion for building modern, secure, and efficient cloud environments. * Have experience with hyperscalers, preferably AWS, including expertise in Control Tower, landing zone management, and AWS Organisation governance * Have a strong appreciation for security and knowledge with security tools IAM, Security Hub, Inspector, and Guard Duty * Have worked with cost optimisations with experience in all of the relevant AWS tools like Cost Explorer, Trusted Advisor, Pricing Calculator, Compute Optimizer, and CUR reports * Have strong coding skills, particularly in Terraform and scripting languages like Python or Bash * Be confident working with cloud networking, IAM policies, and core services like EC2, S3, Lambda, and CloudTrail Additionally, as a senior Cloud Engineer you will: * have 5 years’ experience * have a strategic mindset and the ability to mentor others while staying close to the tech * to thrive in a role where you can both lead and deliver. Our promise to you We are better together. Here, you’ll be part of a family-like and inclusive culture, built on strong shared values and leadership that empowers you with both trust and confidence. We believe in enabling each other to act and make decisions, while always having each other’s backs through ups and downs. We support relationships and societies. Telenor plays a vital role in the society, giving your work a greater purpose. Every day, we create value for millions of people and maintain a customer-first approach where human relationships are at the heart of everything we do. We make room for life. Work from home up to two days a week, where your role allows it. The rest of the time, we create magic together at the office. You also get two ‘give-me-a-break’ days per year for extra time off, and our flexible working hours help you balance your time. We also support you through every stage of life with our benefits package. We invite you to a career in motion. Your development is at the centre of our culture. We dedicate at least 40 hours per year for you to deepen your expertise, explore new areas, and develop in your role. Through Telenor Academy and other learning initiatives, you’ll have the tools and freedom to advance your career. When you want to broaden your horizons, we are present throughout the Nordics. Apply today! Will you take the next step in your career with us? We look forward to your application! We review applicants on an ongoing basis, so don’t wait—reach out today. If you have any questions or want to know more, feel free to contact Dan Hallengren, [email protected]. Please note that we cannot accept applications via email. Last application date is 31st of July. Due to summer holidays, we will get back to candidates mid-August. Location: Karlskrona or Stockholm. Good to know As part of Telenor’s policy, we conduct background checks on final candidates for all recruitments.
Who we are We’re here to connect you to what matters most, and by doing so, empowering societies. As a Telenor employee, you will be part of a large, international organization that goes beyond customers – we want to play an important role in the societies we serve. Being connected can change your life, and we’re serious about helping our services make the widest possible impact. Telenor is rapidly heading towards the digital future, and we are now looking for a brilliant IT architect to join us. Do you have a keen interest in technology, like to challenge the telecom industry and want to create great customer experiences? Do you have a sense of humor and prefer seeking solutions rather than pointing out problems? Then, please keep on reading. What you will do As an IT Solution Architect, you will embark on a digitalization journey as one of the key players within the B2B Tribe, constituting one of the foundations for Telenor’s development organization. You and your colleagues will set the direction and guide us into the future. You will get to work with both short-term and strategic long-term goals. As part of this job you get to work with prioritizing our technical backlog as well as setting technology and solution strategies. In the role as an IT Solution Architect, you will work close to our business. Within Business IT – you will play an important role in setting guidelines and build a great structure and architecture. You will work across the organization and work towards different stakeholders. We strive to build a sustainable architecture which brings awesome customer value! Who you are We believe that you have a master’s degree from a relevant engineering program or equivalent knowledge with several years’ experience from designing IT systems and solutions. You are a person who speaks up when needed as we are eager to learn from you. You are a team player but can work independently when needed. At times you will work with our enterprise architects and with Telenor group to zoom out and help forming the bigger picture. You are communicative and skilled within stakeholder management. It is preferred, but not required, that you have deeper knowledge and experience from the telecom sector as well as the billing area. It is also a big plus if you have experience from full stack web design. Our promise A balanced workforce is key to our success. To secure that, we’re committed to fostering a working environment where our employees are supported and empowered in all areas of their work. We promise you a company eager to learn and rapidly adapt to a digital world where you will be welcomed into a skilled team of professional and knowledgeable colleagues. In addition, you will get: * A flexible way of work – We believe that flexibility and freedom to choose where and how to execute your work is a driver for performance, engagement and work life balance. We also believe in the power of better together and that the team spirit develops when we meet and interact in person, therefor our offices act as magnets for collaboration, creativity and company spirit * A generous health and benefit package with for example wellness grant, health insurance, ”give me a break”-days, occupational pension and much more. * Development programs to deepen your knowledge and broaden the competence. Come join us now If you would like to know more, please contact hiring manager [email protected] Please apply by following the “apply” link in the ad. We do not evaluate CVs sent directly to us on email. Good to know According to Telenor's policy, we conduct background checks on the final candidate for all recruitments. Application deadline: Please apply as soon as possible since we will screen candidates on a regular basis, however August 31st at the latest. Due to summer holidays we will get back to candidates mid-August. Location: Karlskrona
Det här är vi För oss kommer människan alltid först. Och tekniken först därefter. Du ska alltid kunna vara uppkopplad med de och det som betyder mest för just dig. Vår övertygelse är att uppkopplade samhällen är starkare samhällen. Som en Telenor-medarbetare kommer du att vara en viktig pusselbit av en större internationell organisation som vill skapa samhällsnytta genom att leverera förstklassig uppkoppling i de samhällen vi verkar. Nu söker vi en driven och relationsbyggande medarbetare till vår Kundservice Customer Experience & Value Hub i rollen som Customer Success Manager (CSM). CSM är den primära kontakten för våra stora företag och myndigheter, som valt att ha en utpekad kontaktperson inom service och administration med avsikt att förenkla deras vardag. Telenor är mitt i en pågående stark digital transformation och vi tror att alla på något sätt är innovatörer. Vi välkomnar medarbetare som vågar testa nytt, utmanar och vill vara med och driva förändring. Vad du kommer att göra I rollen som Customer Success Manager kommer du att ingå i vår kundservice, som möter våra kunder varje dag i telefon, digitala kanaler och ibland även fysiskt. I rollen som CSM är du ansvarig för ett antal specifika kunders serviceagenda, för att förenkla deras vardag och hjälpa dem att utveckla sina verksamheter framåt. Din roll blir att utveckla långsiktiga relationer och skapa en djup förståelse för deras servicebehov, i syfte att leverera en kundupplevelse i världsklass. Vår ambition är att alltid överträffa kundens förväntningar avseende kvalitet och effektivitet. En nyckel för att lyckas i rollen är din förmåga att definiera och hantera kundens behov. Du tar fullt ägandeskap för dina kunder, deras verksamhetsbehov och identifierar rotorsaken till eventuella problem för att vidare åtgärda dessa tillsammans med dina kollegor. Genom ett proaktivt arbetssätt erbjuder du en service i världsklass till våra kunder och tillsammans med kundteamet identifierar du potentialer. Du kommer erbjudas möjlighet att utvecklas i din roll och du förväntas också att aktivt söka kompetensutveckling i syfte att förbättra uppdragets förutsättningar. Vem du är För att lyckas i rollen ser vi att du är resultatorienterad, relationsbyggande, strukturerad och har en förmåga att hantera komplexa situationer i ett högt tempo. Du har ett genuint intresse för service och att utveckla långsiktiga kundrelationer med ett stort fokus på WOW-upplevelse och vilket mervärde vårt arbete medför. Din inställning är att laget går före jaget och att vi är bättre tillsammans. Du har erfarenhet från kundservice och är van vid att bygga långsiktiga kundrelationer. Vårt löfte Nyckeln till vår framgång är en balanserad arbetskraft. För att säkra det arbetar vi aktivt för att främja en arbetsmiljö där våra anställda får stöd och egenmakt inom alla sina arbetsområden. Vi lovar dig ett mänskligt företag som har hög vilja till självförbättring och att snabbt anpassa sig till en digitaliserad värld. Du välkomnas varmt in till ett skickligt team av professionella kolleger och utöver detta erbjuder vi även: * Ett flexibelt arbetssätt – vi tror på att flexibiliteten och friheten att välja var och när du levererar i ditt arbete bidrar till ökad prestation, engagemang och balans i livet. Vi tror också på styrkan i att vi är bättre tillsammans och att teamandan utvecklas när vi möts och interagerar med varandra, därför ser vi att våra kontor ska agera som magneter för samarbete, kreativitet och företagsanda. * Utbildningsprogram så att du som medarbetare kan fördjupa din kunskap och bredda kompetensen. * Ett generöst hälsovårdspaket innehållandes exempelvis Give me a break-days, friskvårdsbidrag, tjänstepension och mycket mer. Sök till oss idag Om du tycker att det här låter intressant och vill höra mer, vänligen kontakta [email protected]. Skicka inte din cv via mail, dessa kommer inte att utvärderas. Sista ansökningsdag är 17:e augusti 2025. På grund av semesterperioden kommer vi återkoppla efter sommarsemestern, i slutet av augusti månad. Placeringsort: Karlskrona/Stockholm Bra att känna till Enligt Telenors policy genomför vi bakgrundskontroll på slutkandidat för samtliga rekryteringar.
Välj ett jobb för att visa detaljer