Handläggare Förnödenhetsförsörjning
Försvarsmakten
Planerare och utredare m.fl.

Är du intresserad av att arbeta som handläggare inom förnödenhetsförsörjningsområdet? I denna befattning som är civil kommer du arbeta med inventering av materiel, kassation och avveckling av materiel samt krigsplacering av mängdmateriel. Utöver de huvudsakliga ansvarsuppgifterna ska stöd ges till övriga ur avdelningen med förnödenhetssystem och administration. Du kommer vara en viktig resurs i vår stab som hanterar Marinbasens logistikstöd i hela Karlskronas garnisonsområde. Vi hoppas att du vill söka till oss och bli vår nya kollega! Om enheten Logistikenheten samordnar och prioriterar de logistiska behoven från understödda förband avseende förnödenhetsförsörjning ex. livsmedel, drivmedel, ammunition samt teknisk tjänst och transporttjänst. Logistikenheten består av en stab där man bereder inkomna ärenden inom ovan beskrivna funktioner. Försörjningsavdelningen genomför efter beredningen uppgifter inom förnödenhetsförsörjningen. Teknikavdelningen genomför den tekniska tjänsten för understödda förband. Mobiliseringsavdelning huvuduppgifter är att krigsplacera och förrådsställda material och förnödenheter. Huvudsakliga arbetsuppgifter • Handlägger inventering av materiel, kassation och avveckling av materiel samt krigsplacering av mängdmateriel • Att generera inventeringsunderlag till berörda förband samt registrera in inventeringsresultat i LIFT • Handlägger bokning av inventeringsresultat i PRIO för samtliga förband i garnisonen • Sammanställa inkomna kassationsförslag • Skicka in hemställan gällande kassation till Ägarföreträdare för beslut • Ta emot beslut från Ägarföreträdare och genomför angivna åtgärder i enlighet med gällande rutiner och styrningar • Avveckling av materiel utifrån styrningar från Materielavveckling • Genomför godsaviseringar i system LIFT gällande mottagning samt utförande Övriga arbetsuppgifter: • Stödjer med uppgifter rörande LIFT, registervård • Stödjer i genomförande av Lokal beredning samverkan • Stödjer, följer upp och kontrollerar Försörjningsavdelningen inom förrådstjänst • Stödjer med materielbehovsplanering och tilläggsbeställningar enligt utgivna direktiv • Stödjer förbanden i Karlskrona garnison i frågor om materielfördelningsorder • Delta i stabens utpekade möten och kunna vara redundans i andra och nya uppgifter • Du kommer även att vara redundans i samverkan med andra medarbetare i staben • Delta i Logistikenhetens ledningslag vid övning och insats KRAV Kvalifikationer • 3-årig gymnasieutbildning eller motsvarande kunskaper som av arbetsgivaren bedöms som likvärdigt • Körkortsbehörigheter *B • Goda datakunskaper med färdigheter i Microsoft Office • Minst ett års erfarenhet från koordinering och planeringsarbete inom förnödenhetsförsörjning eller motsvarande • Minst ett års erfarenhet av att administrera, samordna, utveckla och vidmakthålla interna rutiner • Minst ett års erfarenhet av LIFT lokal • Du skall kunna uttrycka dig väl i tal och skrift både på svenska och engelska Personliga egenskaper Du är noggrann och prestigelös, vilket också innebär att du är en god lagspelare. Du har förmåga att uttrycka dig och är således tydlig och kommunikativ. Du är flexibel och kan hantera tillfälliga toppar i arbetsbelastning, har hög integritet och en utpräglad ansvars- och servicekänsla. Du kan självständigt driva dina arbetsuppgifter och ta initiativ. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet. MERITERANDE • Arbetat inom Försvarsmakten • Minst ett års administrativt arbete • Erfarenhet av system PRIO (SAP) samt ärendehanteringssystem • Arbetat med logistik inom Försvarsmakten För att myndighetens uppdrag ska vara framgångsrikt förutsätts att alla medarbetare uppträder enligt den värdegrund som finns. Försvarsmaktens värdegrund slår vakt om alla människors lika värde, rättsvisa och jämlikhet och främjar demokrati och mänskliga rättigheter (läs mer på www.forsvarsmakten.se). Övrigt Anställningsform: Tillsvidareanställning som inleds med sex månaders provanställning. Sysselsättningsgrad: Heltid. Arbetsort: Karlskrona. Tillträdesdatum: Snarast enligt överenskommelse. Upplysningar om befattningen Sven-Åke A Söderbjörk Upplysningar om rekryteringsprocessen Lena Krusberg Fackliga företrädare Officersförbundet: Jonas Mård Försvarsförbundet: Jimmy Svensson SACO: Mikael Olsson SEKO: Jan-Anders Nilsson Samtliga nås via FM växel 010-82 85 000 Begränsad tillgänglighet under semester perioden Ansökan Välkommen med din ansökan senast 2025-08-15. Din ansökan ska innehålla CV och ansökningsbrev där du motiverar varför du är lämpad för denna befattning samt svar på angivna urvalsfrågor. Ansökningar till denna befattning kommer endast tas emot via Försvarsmaktens webbplats. -------------------------------------------------------- Information om Försvarsmakten och det rekryterande förbandet: Marinbasens övergripande uppgift är att stödja de marina förbanden med bland annat logistik i form av transporter, basering, bevakning och sjukvård, både hemma och utomlands. Marinbasen har sitt huvudsäte i Karlskrona, men bedriver verksamhet där behov finns, exempelvis i Berga/Muskö, söder om Stockholm och i Göteborg. Andra stora uppgifter för Marinbasen är övervakning av Sveriges 2700 km långa kust med territorialhav. Varje dag och varje timme gör våra medarbetare insatser som påverkar andra människors liv, både i stort och smått, och både på hemmaplan och runt om i världen. I Försvarsmakten finns en stark värdegrund som bygger på öppenhet, resultat och ansvar. Professionell utveckling och personlig hälsa värdesätts och uppmuntras. Det finns goda förutsättningar för intern karriärrörlighet, friskvård samt bra balans mellan arbete och privatliv. En anställning hos oss innebär placering i säkerhetsklass. Vanligtvis krävs svenskt medborgarskap. Säkerhetsprövning med registerkontroll kommer att genomföras före anställning enligt 3 kap i säkerhetsskyddslagen. Med anställning följer en skyldighet att krigsplaceras. I anställningen ingår även en skyldighet att tjänstgöra utomlands. Innebörden av detta varierar beroende på typ av befattning. Till ansökan om anställning ska CV och personligt brev bifogas. Om du går vidare i anställningsprocessen ska alltid vidimerade kopior av betyg och intyg uppvisas. Samtal från externa rekryteringsföretag och säljare undanbedes.

6 dagar sedan
Sista ansökan:
15 augusti 2025
En barnkär och omhändertagande assistent sökes till bästa Nova!
God Assistans i Syd AB
Personliga assistenter

Vi söker nu en omhändertagande, varm och snäll personlig assistent till en 7-årig flicka i Lyckeby. Du kommer tillsammans med ett glatt och härligt arbetsteam sätta guldkant på denna underbara flickas vardag! Nova är en 7 årig glad tjej som bland annat tycker om djur, att gå på mysiga promenader, åka iväg på roliga utflykter med bilen, titta på barnprogram och ibland även gå till badhuset och bada! Förutom att vara delaktig i hennes intressen så behöver hon stöd och hjälp i allt möjligt i vardagen så som matning och träning med mera. Förutom att du är en varm och omhändertagande person ser vi gärna att du är en aktiv person som gillar att ta initiativ, hitta på saker och känner dig trygg med att ta ett större ansvar. Då det kommer att förekomma utflykter och åkturer i tjänsten ibland så är det ett krav att du har körkort. Nova bor i Lyckeby tillsammans med sin familj. Hon har en medfödd funktions variation som heter Smith-Lemli-Optitz-syndrom (SLOS) som påverkar både den fysiska och psykiska förmågan i en viss grad och gör att hon behöver uppstöttning med allt möjligt i vardagen av sin assistent. Erfarenhet är meriterande men inte ett krav utan det viktigaste är hur du är som person och engagemanget du kan ge till vår härliga Nova. Allt annat kan du lära dig på plats under introduktionen du får, så att du kan känna dig trygg och bekväm i din nya roll. Vi söker dig som främst kan jobba på helger men även vardagar kommer att förekomma ibland. Tjänsten är på ca 20% och man jobbar ca 2 helger i månaden. Perfekt för dig som söker en givande extra tjänst att komplettera med. Här gör du verkligen skillnad varje dag på jobbet. Vi ser så fram emot att höra från dig! OBS! Ansökningar med videoinspelning kommer att prioriteras. Ledorden för God Assistans är omtanke, enkelhet, öppenhet och inflytande. Vi är ett företag med stort hjärta och hög kompetens inom assistansyrket. Vidare betraktas engagemang och glädje som värdefullt, och att värna om våra medarbetare och förenkla tillvaron för våra kunder är kärnan för verksamheten. Vi strävar efter att uppnå bästa möjliga personliga bemötande, en hög tillgänglighet och snabb service. För närmre information, läs gärna mer på God Assistans hemsida, www.godassistans.se. Vi har kollektivavtal och erbjuder ett generöst friskvårdsbidrag upp till 4000 kr/år samt kontinuerlig utbildning. Enligt lagen om registerkontroll och God Assistans policy ska den som arbetar med minderåriga uppvisa ett belastningsregister (utdrag för arbete med barn och funktionsnedsättning). Du beställer utdraget på följande länk: Blanketter - barn med funktionsnedsättning | Polismyndigheten (polisen.se). Vi kommer också att begära ett personbevis. Du beställer det här, Beställ personbevis | Skatteverket (anställning).

6 dagar sedan
Sista ansökan:
14 juli 2025
Junior SW Developer
Ericsson AB
Mjukvaru- och systemutvecklare m.fl.

Ericsson AB Join our Team About this opportunity: Are you ready to launch your career in software development and play a key role in shaping the future of technology?  We are building a brand-new unit of Junior Software Developers in Karlskrona, and this is a unique opportunity to join from the ground up. As part of this freshly formed, dynamic team, you will get the opportunity to work on variety of exciting and challenging assignments.  You’ll gain hands-on experience at the forefront of large-scale software development within a high-performing, multicultural environment. Join us and be part of something truly special—help us create the foundation for a thriving team that will drive innovation and growth. Who are we?   At Ericsson, our vision is to create a world where limitless connectivity enhances lives, transforms businesses, and leads the way to a sustainable future. Our office is located in the charming world heritage town of Karlskrona, nestled in a stunning archipelago.  Join us and seize the opportunity to collaborate with passionate developers who are at the forefront of cutting-edge technologies. We foster a strong culture of knowledge sharing and ensure that work is always enjoyable. Experience the global environment as we closely collaborate and cooperate with colleagues across various Ericsson locations. What will you do?  You will drive your career and development growth through various assignments within the Karlskrona R&D Center's strategic competence domains (Cloud Native, Fintech, AI Native, DevOps, Security and Autonomous Network). Your role will encompass a wide range of development activities aimed at enhancing and refining your software craftsmanship. The exact scope of your assignments will be determined between you and us, allowing flexibility to adapt to both your strengths and the organization’s evolving needs. To be successful in the role we believe you need:  •    A spirit of positiveness and creativeness with a can-do-attitude •    The skills to be ready to explore new opportunities as well as continuously learn and improve together with the team and really enjoy coding •    The social skills to cooperate closely in a diverse team of colleagues •    MSc or BSc level in Computer Science, Software Engineering, Security, IT or equivalent level of knowledge  •    Software engineering skills with ability to write qualitative code in languages such as Java or similar. It is meriting if you know frontend technologies. •    Knowledge in development environments and tools like Git, Gerrit, Maven, Jenkins etc.  •    Knowledge in containerization & cloud technologies such as Docker and Kubernetes.  •    Have an AI first mindset to utilize the potential of AI in software development •    Leaderships skills in the sense of being brave enough to take responsibility for your area of tasks and personal development, and in the long run also for the team or complete product.  •    Previous experience from Ericsson is a merit.  •    Proficiency in English, both written and spoken.

6 dagar sedan
Sista ansökan:
10 juli 2025
Underhållsmekaniker ytfartyg
SAAB AB
Underhållsmekaniker och maskinreparatörer

Vill du påverka och göra skillnad på riktigt? Här bidrar du till att skapa trygghet för människor och samhällen. Det du gör spelar roll. Din roll Vi söker nu underhållsmekaniker till ett av världens modernaste skeppsvarv. I din roll som underhållsmekaniker kommer dina främsta arbetsuppgifter vara riktade mot underhåll av ytfartyg. Som underhållsmekaniker kommer du att arbeta inom områdena: hydraulik, fläkt/ventil/pump/motor-underhåll, axeldragning, rodermontage, provtryckning mm. Detta gör att arbetet är mycket varierande och ger goda möjligheter att utveckla ditt hantverk och yrkeskunnande. Din profil Vi söker dig som är tekniskt kunnig och som tycker det är roligt att lösa problem på egen hand och i grupp. Du ska ha en god känsla för kundservice. För att lyckas som mekaniker hos oss så ser vi att du är samarbetsvillig, lösningsorienterad och noggrann. Krav * Gymnasieutbildning inom verkstadsteknik eller motsvarande * Ritnings- och schemaläsning * God materialkännedom * Grundläggande datorvana * B-körkort Meriterande * Tidigare erfarenhet av arbete med travers, truck och mobil plattform. * Fläns/Fästförband och mätteknik. * Erfarenhet inom områden som hydraulik/pneumatik, tryckluft och säkerhetsventiler. * Kompetens i materialbearbetning, inklusive borrning, svarvning, fräsning och gängning. Befattningen kräver att du genomgår och godkänns enligt vid var tid gällande bestämmelser för säkerhetsskydd. För befattningar där Saab har krav på säkerhetsklassinplacering kan, i förekommande fall, medföra krav på visst medborgarskap. Om du är intresserad av vilka förmåner som du kan ta del av som anställd på Saab i Sverige, kan du läsa om dem här Vad du blir en del av Bakom våra innovationer finns alla de som har gjort det möjligt. Modiga pionjärer och kluriga tänkare. Vardagshjältar och kreativa problemlösare. De som delar djup kunskap och de som utforskar nya områden. Och alla däremellan. Här har du chansen att påverka och bidra på ditt unika sätt. Allt från att utveckla kod och bygga imponerande försvars- och säkerhetslösningar till att ta en kaffe med en kollega. Varje bidrag räknas. Vi ger dig möjlighet att anta utmaningar och skapa smarta innovationer. I vår vänliga och tekniksmarta värld finns plats för dig att växa. Vi finns här för att tillsammans skapa trygghet för människor och samhällen. Saab är ett ledande försvars- och säkerhetsföretag med uppdrag att hjälpa nationer att skydda sin befolkning och bidrar till trygghet för människor och samhällen. Med 22 000 talangfulla medarbetare utvecklar Saab teknik och lösningar för en säkrare och mer hållbar värld. Saab utvecklar, tillverkar och underhåller avancerade system inom flygteknik, vapen, ledningssystem, sensorer och undervattenssystem. Saab har sitt huvudkontor i Sverige men en global verksamhet där Saab är en del av många nationers försvarsförmåga. Läs mer om oss här Vänligen observera att vi arbetar med löpande urval och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum har gått ut. Vid frågor angående tjänsten kontakta rekryterande chef Victor Harderwijk, [email protected] Vid frågor gällande rekryteringsprocessen kontakta rekryterare Nina Renström, [email protected]

6 dagar sedan
Sista ansökan:
25 augusti 2025
Service Crew - Reception 60% tillsvidare
Winn Hotel Group AB
Hotellreceptionister m.fl.

Vill du vara med och skapa och forma människors minnen och upplevelser? Brinner du för att göra det där lilla extra och att möta nya människor varje dag? Vill du vara en del av ett litet men sammansvetsat team med stor gemenskap och arbetsglädje, samtidigt som du får vara en del av en av nordens största och mest framgångsrika hotellkedjor - då är det här något för dig! Home Hotel Carlscrona utlovar precis det vi heter - vi ska vara gästens andra hem. Hos oss möts man av välkomnande personal, dukat middagsbord, en god bok och en brasa eller en svalkande drink på uteserveringen. Vi är hotellet som fokuserar på hemkänsla, personligt bemötande, bekvämlighet och hållbarhet. Med vårt unika koncept och läge är vi ett av Karlskronas mest attraktiva hotell och vi har ett högt tryck året om. Nu söker vi ytterligare en stjärna för att förstärka vårt receptionsteam och vi kan utlova en fantastisk resa tillsammans med oss, fylld av möjligheter för personlig utveckling. Första och sista intrycket! Som receptionist är du den första och sista personen som gästen möter - det är upp till dig att se till att våra gäster får den bästa möjliga upplevelsen när de bor hos oss. Detta gäller hela vägen från bokning till uppföljning, från incheckning till utcheckning och allt där emellan. Hos oss ska gästerna känna sig hemma och därför är din personlighet och dina sociala förmågor det allra viktigaste - du måste älska att möta nya människor varje dag och kunna prata med dem och ge den bästa möjliga service utifrån deras behov. Vem är du? Vi söker dig som är redo för en utmaning. Du är en driven och nyfiken person som vill utvecklas i karriären, som bjuder på dig själv och älskar att jobba såväl i team som under eget ansvar. Du vågar ta initiativ och ser de små detaljerna som spelar roll i den stora bilden. Du är bekväm med att hantera många saker på en gång och är inte rädd för att ta dig an flera saker samtidigt. Tjänsten kräver att du har fyllt 20 år, enligt gällande lagstiftning för serveringsansvar, då vi även serverar alkohol. Vi lägger stor vikt vid personlighet, engagemang och driv, så även om du inte har jobbat på hotell innan - tveka inte att söka om du tror att just du är vår nästa stjärna. Det är också meriterande om du: - Har erfarenhet av hotell och receptionsarbete - Har erfarenhet av hotellsystemet MEWS - Har erfarenhet av andra serviceyrken, som butik eller restaurang - Är van vid att jobba vid dator, med tekniska lösningar och system - Älskar att träffa nya människor och att ta hand om deras behov och önskemål - Har erfarenhet av Strawberry eller Home Hotel Din roll som receptionist: Du blir en del av ett team på ca. tio personer i receptionen, där vi ständigt jobbar nära varandra för att utveckla vår verksamhet, oss själva och vårt gästbemötande. Vi välkomnar dig som har idéer och framåtanda, som ser möjligheter istället för problem och som tillsammans med dina kollegor vill göra allt för att våra gäster ska känna sig som hemma. I dina arbetsuppgifter ingår in- och utcheckning men även administration, kundbemötande, svara på telefon och mail och såklart att ta hand om våra gäster på plats. Vi jobbar också över avdelningarna och hjälper kollegorna i restaurangen och städ-avdelningen när det behövs. Receptionen är hotellets hjärta och spindeln i nätet så du är ansvarig för att se till att gästen får bästa möjliga upplevelse och att våra kollegor på andra avdelningar har den information de behöver för att göra sin del. Vad vi erbjuder dig: Vi erbjuder dig att bli en del av vårt härliga team som består av blandade åldrar och bakgrunder. Vi erbjuder ett omväxlande jobb där ingen dag är den andra lik och där alla är lika viktiga för helheten. Home Hotel Carlscrona ägs av Winn Hotel Group och är ett franchise-hotell inom Strawberry, en av nordens största hotellkedjor. Detta innebär att du får ett stort paket med arbetsförmåner så som rabatt på över 260 hotell i hela Norden och Baltikum, frinätter, friskvårdsbidrag, möjlighet till internutbildningar samt en stor mängd partnererbjudanden på allt från resor och shopping till träning och friskvård. Du har dessutom en stor chans att växa i din roll genom tävlingar, internutbildningar, utmaningar och personliga ansvarsområden, både på hotellet, inom Winn Hotel Group och inom Strawberry. Om tjänsten: Vi erbjuder just nu en tjänst på 60% med start omgående eller efter överenskommelse. Arbetstiden är förlagd blandat på både dagtid, kvällstid och helger. Vi omfattas av Hotell- och restaurangfackets kollektivavtal och lönesättning sker därefter. Låter det här som något för dig? Skicka in din ansökan direkt. Rekrytering sker löpande och tjänsten tillsätts snarast så vänta inte för länge. För frågor om annonsen, rekryteringsprocessen eller jobbet - kontakta vår receptionschef: [email protected] OBS! Vi har bara möjlighet att hantera ansökningar som görs genom den här annonsen och hanterar inte ansökningar direkt via e-post eller liknande. ____________________________________________________________________________________________ Hotellet ägs och drivs av Winn Hotel Group AB som äger, driver och utvecklar hotell med personlighet, engagemang och glädje. Vi är ett franchisehotell inom Strawberry Group, en av nordens största hotellkedjor med varumärken som Clarion, Home Hotel, Quality och Comfort.

6 dagar sedan
Sista ansökan:
17 december 2025
Montör
Ikett Personalpartner AB
Montörer, metall-, gummi- och plastprodukter

Om tjänsten Vi söker efter montör till ett av våra kundföretag i Karlskrona. Du som söker bör vara bosatt i närregionen då tjänsten kan komma att leda till en anställning på företaget. Arbetet innebär att terminera ihop kablar, utföra tryck testning, röntgen, lödning, kontrollering, putsning och packning av färdig produkt m.m. Upplärning sker på plats. Du kommer att ingå i ett mindre team där precision, samarbete och kvalitet står i fokus. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet och ser gärna att du är en person som trivs med rutiner, är noggrann i ditt arbete och kan bidra till en positiv arbetsmiljö. Start: Enligt överenskommelse Arbetstid: Dagtid Din profil Önskemål/meriterande: • Tekniskt intresse • Erfarenhet av liknande arbete, meriterande • Kunna läsa ritningsläsning/elschema, meriterande • Har god fingerfärdighet och är noggrann • Är tålmodig, stabil och har ett lugnt arbetssätt Som person vill vi att du är ansvarstagande, målinriktad, flexibel, positiv, ordningsam och har en god samarbetsförmåga eftersom arbetet sker ute hos våra kunder. Vi arbetar löpande med inkomna ansökningar och kontaktar endast de som motsvarar ansökningskraven. Välkommen med din ansökan idag! Om Ikett Personalpartner AB Ikett Personalpartner AB är ett auktoriserat bemanningsföretag som arbetar med uthyrning och rekrytering av kvalificerad kollektivpersonal och tjänstemän. Främst inom yrkesområdena industri, el, bygg och administration. Som konsult hos Ikett har du möjligheten att söka lokala arbeten och researbeten i Sverige samt Norge. Vi arbetar kontinuerligt för att du och kunden ska trivas så bra som möjligt med varandra och för att era önskemål ska tillgodoses. Ikett är medlem i Almega Bemanningsföretagen och har kollektivavtal med LO Unionen och Akademikerförbunden. Ikett är certifierat enligt ISO 9001. Målet med vårt arbete är nöjda kunder och skickliga medarbetare som trivs. Detta vill vi uppnå genom kvalitet, kompetens och effektivitet. För mer information och nyheter, följ oss gärna på: Facebook: www.facebook.com/ikettpersonalpartner LinkedIn: www.linkedin.com/company/ikett-personalpartner-ab-as

6 dagar sedan
Sista ansökan:
29 juli 2025
Detaljberedare inom stål – för dig i början av karriären!
Quattro Bemanning & Rekrytering AB
Civilingenjörsyrken inom maskinteknik

Beskrivning Vi söker dig som vill arbeta som detaljberedare inom stål i ett teknikintensivt företag i Karlskrona. Här får du möjlighet att vara en del av både nybyggnads- och moderniseringsprojekt och på sikt arbeta med produkternas hela livscykel. Du kommer att ha en viktig roll i att överbrygga gränssnittet mellan konstruktion och produktion. Rollen innebär ett tvärfunktionellt samarbete med ingenjörer, inköpare, konstruktörer och produktionspersonal, där din tekniska förståelse och kommunikativa förmåga blir avgörande. Arbetsuppgifter I rollen som detaljberedare kommer du att arbeta med produktionskalkyler, byggmetodik och sammansättningsordning. Du arbetar även med make/buy-bedömningar, konstruktionsanalyser samt arbetsorderberedning utifrån tillverkningsunderlag. Rollen innebär även att ta fram och utveckla produktionshjälpmedel och fixturer samt att bidra till planering för ett effektivt produktionsflöde. Din vardag kännetecknas av många kontaktytor och en kombination av praktiskt arbete och tekniska analyser. Kvalifikationer Krav: Ingenjörsexamen inom exempelvis maskinteknik eller motsvarande erfarenhet från yrkeslivet; God kommunikations- och presentationsförmåga på svenska och engelska, i tal och skrift; Förmåga att ta egna initiativ och ägarskap för ditt arbete; Ett ödmjukt och uthålligt förhållningssätt till att ständigt förbättra och utveckla verksamheten; Ett stort tekniskt intresse och nyfikenhet; Meriterande: Erfarenhet från process- eller verkstadsindustri inom stål, bearbetning eller ytbehandling; Deltagande i storskaliga, komplexa utvecklingsprojekt; Erfarenhet av teknisk projektledning eller koordinering; Tidigare arbete med konstruktion och framtagning av produktionsunderlag. Villkor Placeringsort: Karlskrona (arbete sker på plats) Distansarbete: Nej Sysselsättningsgrad: Heltid Startdatum 2025-09-01 till Slutdatum 2026-02-02 (möjlighet till förlängning) Bifoga CV i Wordformat. CV:t är en viktig del i utvärderingen för denna roll. Det ska tydligt visa att du har den kompetens och erfarenhet som efterfrågas för det aktuella arbetet.  Lycka till, vi ser fram emot din ansökan!   Q har kollektivavtal och är medlem i branschorganisationen Almega, Tech Sverige samt i Svenskt Näringsliv. Företaget erbjuder interims- och rekryteringslösningar inom branscherna IT, teknik, administration, ekonomi, industri samt lager/logistik med personallösningar inom olika befattningsnivåer.

7 dagar sedan
Sista ansökan:
5 augusti 2025
IT-SÄKERHETSHANDLÄGGARE
Försvarsmakten
IT-säkerhetsspecialister

Vill du vara med och stärka Sveriges försvarsförmåga och utveckla marinen inom området IT- säkerhet? Vill du vara med och skapa en säkrare framtid? Försvarsmakten finns för att skydda Sverige. Vårt uppdrag kräver en stor bredd i verksamheten. Som anställd hos oss blir du en viktig del av Sveriges försvar. Vi växer och söker nu IT- säkerhetshandläggare för att stärka upp vårt team! Om enheten Tjänsten är placerad vid Designsektionen som ingår i Marinstabens materielkontor och stödjer marinchefen och Marinstaben med att utöva designansvar över marinens materiel. Inom ramen för detta ingår fartygssystem såväl som landinstallationer m.m. Materielkontoret är den enhet vid Marinstaben som är sammanhållande för de marina materielsystemens hela livscykel. Det omfattar att leda, bereda och handlägga materielproduktion från konceptfas via utveckling och anskaffning till vidmakthållande och vidare till avveckling. Huvudsakliga arbetsuppgifter Som IT-säkerhetshandläggare vid Designsektionen kommer ditt arbete främst bestå av att: • Samordna och utveckla arbetet med IT-säkerhet, inklusive ackrediteringsaktiviteter, för marinens materiel • Ta fram och granska respektive kravmassa av design av IT-säkerhet för marinens materiel • Vara sakkunnig inom materielkontoret avseende IT-säkerhet och utbilda inom egen organisation • Utgöra beredningsstöd åt chefer, materielansvariga och systemledare m.fl. KRAV Kvalifikationer • För tjänsten relevant examen från högskola/universitet eller motsvarande utbildning/erfarenhet som arbetsgivaren bedömer som likvärdig • För tjänsten aktuell och relevant arbetslivserfarenhet • Mycket god förmåga att uttrycka sig i tal och skrift på svenska respektive engelska Personliga egenskaper Det övergripande perspektivet för verksamheten utgår alltid från myndighetens huvuduppgift; att försvara Sverige mot ett väpnat angrepp. En anställning i Försvarsmakten ställer krav på förståelse för huvuduppgiften samt förmåga att kunna omsätta och representera denna i det dagliga arbetet. Tjänsten kräver förmåga att kunna planera och driva arbetsuppgifter självständigt såväl som tillsammans med andra under eget ansvar. Arbetsuppgifterna omfattar i hög utsträckning behov av samarbete såväl internt som externt och du behöver därför kunna företräda marinen och Designsektionen i olika sammanhang. God social kompetens och en utpräglad kommunikationsförmåga är nödvändiga egenskaper. Arbetet kräver ett högt mått av säkerhetsmedvetande, noggrannhet och eget ansvarstagande. I rekryteringen kommer mycket stor vikt att läggas vid personlig lämplighet. MERITERANDE • Utbildningar och certifieringar inom IT-säkerhet (t.ex. CISSP, CISM) • Tidigare erfarenhet från att ha arbetat inom Försvarsmakten eller annan statlig myndighet som bedriver säkerhetskänslig verksamhet • Kunskap och erfarenhet av marina system och miljöer • Tidigare erfarenhet av arbete med ackreditering av IT-system För att myndighetens uppdrag ska vara framgångsrikt förutsätts att alla medarbetare uppträder enligt den värdegrund som finns. Försvarsmaktens värdegrund slår vakt om alla människors lika värde, rättsvisa och jämlikhet och främjar demokrati och mänskliga rättigheter (läs mer på www.forsvarsmakten.se). Övrigt Anställningsform: Tillsvidareanställning som inleds med sex månaders provanställning. Sysselsättningsgrad: Heltid. Arbetsort: Karlskrona. Tillträdesdatum: Snarast enligt överenskommelse. Tjänsten är civil. Resor i tjänsten kan förekomma. Upplysningar om befattningen Stefan Glans Upplysningar om rekryteringsprocessen Magnus Olsson Fackliga företrädare SACO-S Åsa Zachrisson  OFR/S Björn Engren  OFR/O Fredrik Lambert  SEKO Lenny Johansson.   Samtliga ovanstående nås via FM växeln 08-788 75 00 Ansökan Välkommen med din ansökan senast 2025-08-29. Din ansökan ska innehålla CV och ansökningsbrev där du motiverar varför du är lämpad för denna befattning samt svar på angivna urvalsfrågor. Ansökningar till denna befattning kommer endast tas emot via Försvarsmaktens webbplats. -------------------------------------------------------- Information om Försvarsmakten och det rekryterande förbandet: Försvarsmakten är inne i ett omfattande utvecklingsarbete för att bygga ett starkare försvar mot bakgrund av ett försämrat omvärldsläge och ny försvarspolitisk inriktning med fokus på det nationella försvaret. Ledning för ett starkare försvar syftar till att öka robustheten, förenkla lednings- och lydnadsförhållanden samt genom decentralisering av mandat och ansvar öka förutsättningarna för uppdragstaktik. Inom ramen för detta arbete har Försvarsmakten organiserat en Marinstab för ledning av de Marina förbanden. Marinstaben är etablerad på Muskö i Haninge kommun. I Försvarsmakten finns en stark värdegrund som bygger på öppenhet, resultat och ansvar. Professionell utveckling och personlig hälsa värdesätts och uppmuntras. Det finns goda förutsättningar för intern karriärrörlighet, friskvård samt bra balans mellan arbete och privatliv. En anställning hos oss innebär placering i säkerhetsklass. Vanligtvis krävs svenskt medborgarskap. Säkerhetsprövning med registerkontroll kommer att genomföras före anställning enligt 3 kap i säkerhetsskyddslagen. Med anställning följer en skyldighet att krigsplaceras. I anställningen ingår även en skyldighet att tjänstgöra utomlands. Innebörden av detta varierar beroende på typ av befattning. Till ansökan om anställning ska CV och personligt brev bifogas. Om du går vidare i anställningsprocessen ska alltid vidimerade kopior av betyg och intyg uppvisas. Samtal från externa rekryteringsföretag och säljare undanbedes.

7 dagar sedan
Sista ansökan:
29 augusti 2025
Yrkesinformatör
Försvarsmakten
Soldater m.fl.

Vill du vara en del av en engagerad och driven arbetsgrupp som arbetar för att marknadsföra karriärmöjligheter inom Försvarsmakten? Nu söker vi en driven och kommunikativ Yrkesinformatör som vill vara med och sprida kunskap om Försvarsmakten och Marinbasen. Om enheten Du kommer tillhöra Attraktion och rekryteringsgruppen som är en del av HR- avdelningen på Marinbasen. Gruppen består utav Rekryteringskordinator, skolinformatörer och ykesinformatörer. Huvudsakliga arbetsuppgifter Som Yrkesinformatör hos oss får du en central roll där du tillsammans med dina kollegor i gruppen ansvarar för att skapa engagemang och öka intresset för Försvarsmakten och dess olika karriärmöjligheter. • Marknadsföra Försvarsmakten och Marinbasen för att attrahera nya medarbetare genom att delta i rekryteringsevenemang, mässor och skolbesök • Skapa och sprida engagerande och informativt material för olika målgrupper, bland annat på sociala medier • Tjänstgöra vid Plikt- och prövningsverkets kontor och informera de mönstrande om befattningar och utbildningar • Samarbeta med andra avdelningar inom Försvarsmakten och Marinbasen för att säkerställa ett enhetligt och effektivt attraktionsarbete • Analysera och utvärdera rekryteringsinsatser för att kontinuerligt utveckla och förbättra våra strategier • Vara en nyckelperson i vårt arbete att attrahera nya medarbetare KRAV Kvalifikationer • Genomförd militär grundutbildning (GU eller värnplikt på minst nio månader) med anställningsbart militärbetyg • God förmåga att uttrycka dig i tal och skrift på svenska • B-körkort (manuell) Personliga egenskaper • Kommunikativ och utåtriktad med god förmåga att skapa och underhålla relationer • Lyhörd för olika perspektiv och erfarenheter • Trygghet i att tala inför folk • Förmåga att ta egna initiativ och arbeta självständigt, men även vara en god lagspelare • Förtroendeingivande och en god ambassadör för Försvarsmakten Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet. MERITERANDE • Tidigare eller pågående anställning i Försvarsmakten som GSS/K • Erfarenhet av informationsarbete och rekryteringsfrämjande åtgärder • Erfarenhet av att arbeta med sociala medier • Militärt förarbevis: Personbil För att myndighetens uppdrag ska vara framgångsrikt förutsätts att alla medarbetare uppträder enligt den värdegrund som finns. Försvarsmaktens värdegrund slår vakt om alla människors lika värde, rättsvisa och jämlikhet och främjar demokrati och mänskliga rättigheter (läs mer på www.forsvarsmakten.se). Övrigt Anställningsform: Anställningen som GSS/K sker med stöd av lag (2012:3329) om vissa försvarsmaktsanställningar. Detta innebär provanställning i 6 månader och en total anställning på 6 år med möjlighet till förlängning i 6 år. Sysselsättningsgrad: Heltid. Arbetsort: Karlskrona. Tillträdesdatum: Snarast enligt överenskommelse. Resor inom Sverige förekommer. Upplysningar om befattningen Tobias Gullberg Upplysningar om rekryteringsprocessen Frida Franksson På grund av semestertider kan det dröja innan din fråga behandlas. Fackliga företrädare Officersförbundet, Jonas Mårdh Försvarsförbundet, Jimmy Svensson SEKO Andreas Emilsson SACO Mikael Olsson Samtliga nås via FM växel 01082-85000 Ansökan Välkommen med din ansökan senast 2025-08-08. Din ansökan ska innehålla CV och ansökningsbrev där du motiverar varför du är lämpad för denna befattning samt svar på angivna urvalsfrågor. Ansökningar till denna befattning kommer endast tas emot via Försvarsmaktens webbplats. -------------------------------------------------------- Information om Försvarsmakten och det rekryterande förbandet: Marinbasens övergripande uppgift är att stödja de marina förbanden med bland annat logistik i form av transporter, basering, bevakning och sjukvård, både hemma och utomlands. Marinbasen har sitt huvudsäte i Karlskrona, men bedriver verksamhet där behov finns, exempelvis i Berga/Muskö, söder om Stockholm och i Göteborg. Andra stora uppgifter för Marinbasen är övervakning av Sveriges 2700 km långa kust med territorialhav. Varje dag och varje timme gör våra medarbetare insatser som påverkar andra människors liv, både i stort och smått, och både på hemmaplan och runt om i världen. I Försvarsmakten finns en stark värdegrund som bygger på öppenhet, resultat och ansvar. Professionell utveckling och personlig hälsa värdesätts och uppmuntras. Det finns goda förutsättningar för intern karriärrörlighet, friskvård samt bra balans mellan arbete och privatliv. En anställning hos oss innebär placering i säkerhetsklass. Vanligtvis krävs svenskt medborgarskap. Säkerhetsprövning med registerkontroll kommer att genomföras före anställning enligt 3 kap i säkerhetsskyddslagen. Med anställning följer en skyldighet att krigsplaceras. I anställningen ingår även en skyldighet att tjänstgöra utomlands. Innebörden av detta varierar beroende på typ av befattning. Till ansökan om anställning ska CV och personligt brev bifogas. Om du går vidare i anställningsprocessen ska alltid vidimerade kopior av betyg och intyg uppvisas. Samtal från externa rekryteringsföretag och säljare undanbedes.

7 dagar sedan
Sista ansökan:
8 augusti 2025
Avdelningschef, Blekinge Kompetenscentrum
REGION BLEKINGE
Förvaltnings- och planeringschefer

Om oss På Blekinge Kompetenscentrum (BKC) samsas Region Blekinges forskning och den forsknings- och utvecklingsmiljö som samägs med länets kommuner med gemensam utvecklings- och projektledning, ett medicinskt bibliotek och forsknings- och utvecklingsstöd. Verksamheten erbjuder bland annat utvecklings- och forskningsstöd för tvärvetenskapliga projekt, utbildning i forskningsmetodik, metodstöd och driver forsknings-, utvecklingsprojekt och utbildning i forskningsmetodik. BKC samverkar lokalt, regionalt och nationellt (med länets kommuner, Sveriges Kommuner och Regioner (SKR), Socialstyrelsen, FoU-enheter och akademiska institutioner etc). Vi söker en strategisk och engagerad avdelningschef till BKC som vill vara med och utveckla regionen. Här får du möjlighet att leda viktiga satsningar inom forskning, projektutveckling och kompetensförsörjning i nära samarbete med Blekinges fem kommuner och andra aktörer inom och utanför länet. Vi söker dig som trivs i ständig förändring och vill driva och utveckla BKC:s verksamhet tillsammans med ansvarstagande medarbetare. Avdelningen har ca 20 medarbetare och är placerad inom område utveckling & it. Område utveckling & it har ca 210 medarbetare. Du rapporterar till områdeschefen.  Vi erbjuder en spännande och utvecklande roll i en verksamhet med stor samhällsnytta samt möjlighet att påverka och vara med och forma framtidens kompetens inom vård och omsorg. Här finns ett engagerat team och en arbetsplats som präglas av samarbete, tillit och innovation. Om jobbet Som avdelningschef för BKC har du en viktig roll i att stärka regionens utvecklingsarbete. Du leder en enhet som arbetar med forskning och utveckling. Du arbetar för att stärka BKC:s roll som en mötesplats mellan teori och praktik och för samverkan mellan Region Blekinge, länets kommuner och andra aktörer. Tillsammans med forskningschefen bidrar du till genomförandet av Region Blekinges forskningspolicy. Som avdelningschef kommer du att: - Leda och utveckla BKC:s verksamhet - Säkerställa att BKC:s verksamhet bidrar till Region Blekinges och uppdragsgivarnas forsknings- och utvecklingsarbete. - Säkerställa ett brett och effektivt samarbete med kommunerna, högskola, universitet och andra externa parter och vara delaktig i att driva strategiska initiativ och utvecklingsprojekt. - Ansvara för budget, personal och verksamhetsplanering. Om dig Vi söker dig som har: - Har en relevant akademisk utbildning och erfarenhet av forskning, projekt och utvecklingsarbete. - Har erfarenhet av arbete i politiskt styrd organisation - Har mångårig erfarenhet som chef. - Är en strategisk och kommunikativ ledare som trivs med samverkan och att bygga nätverk. - Leder med ett utvecklingsorienterat förhållningssätt. - Leder genom tillit och skapar långsiktiga förutsättningar för utveckling. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet. Region Blekinge krigsplacerar all tillsvidareanställd personal. Vissa av våra tjänster är säkerhetsklassade där medarbetaren ska genomgå säkerhetsprövningsintervju och registerkontroll enligt säkerhetsskyddslag (2018:585).    Om utveckling och it Region Blekinges organisation är indelad i sex ansvarsområden, ett av dem är utveckling och it. Här finns samlade resurser inom planering, digitalisering, informationsteknik, forskning, kvalitet och utveckling, folkhälsa, miljö och hållbarhet. Inom området finns också patientnämndens kansli. Området förvaltar och utvecklar bland annat organisationens arbete kopplat till tekniska tjänster, ledningssystem, processorienterat arbetssätt och portfölj- arkitektur-, teknik- och informationsstyrning. Här finns även Blekinge kompetenscentrum som ansvarar för Region Blekinges medicinska bibliotek, lärcentrum, FoU-avtal, det vetenskapliga rådet och övrig forskningsverksamhet. Om Region Blekinge I Region Blekinge är vi 5 000 medarbetare som ansvarar för hälso- och sjukvård, tandvård, folkhälsa, regional tillväxt, infrastruktur, kollektivtrafik, kultur och bildning. Varje dag arbetar vi för att skapa livskvalitet för Blekinges invånare och växtkraft för länet. Tillsammans leder vi utvecklingen för ett attraktivt Blekinge och bidrar till att göra Blekinge till den bästa livsmiljön för hållbar tillväxt och god hälsa. Region Blekinge är en värderingsstyrd organisation. Vår gemensamma värdegrund, som vilar på de tre ledstjärnorna: engagemang, samarbete och kvalitet, är vägledande och genomsyrar allt vi gör. Nu söker vi dig som vill vara med och göra skillnad tillsammans med oss - för att livet är viktigt! Varmt välkommen med din ansökan! Tack för att du ansöker via länken i annonsen. Vi undanber oss erbjudanden om annonserings- och rekryteringstjänster i samband med den här annonsen. https://regionblekinge.se/

7 dagar sedan
Sista ansökan:
10 augusti 2025