Förhandlare arbetsrätt till Arbetsgivaravdelningen
Karlstads kommun
Personal- och HR-specialister

Beskrivning Arbetsgivaravdelningen i Karlstads kommun arbetar med att förvalta, styra och utveckla arbetsgivarpolitiken. Detta inkluderar utveckling av villkor, tolkning och tillämpning av arbetsrätt samt utveckling av lönebildning. Avdelningen ansvarar även för verksamhetsutveckling, systemförvaltning, central lönehantering, pensioner och försäkringar samt personalstatistik. Vill du vara med och forma framtidens arbetsgivarpolitik i Karlstad? Arbetsuppgifter Som förhandlare får du möjlighet att driva, leda och utveckla strategiska och operativa processer inom avtal och villkor, lönebildning och närliggande områden. Tolkning och tillämpning av arbetsrätt och avtal är också en del av rollen. Vi söker dig som är en erfaren förhandlare eller skicklig HR-specialist med hög kompetens inom arbetsrätt och avtal samt erfarenhet inom förhandlarområdet. Du har också ett tydligt utvecklingsdriv och förmåga att navigera i komplexa arbetsgivarfrågor.  I din roll ingår att säkerställa en samlad riktning, tolkning och tillämpning av Karlstads kommuns arbetsgivarpolitik, arbetsrätt, avtal och övriga arbetsrättsliga regler.  Som förhandlare ansvarar du för kvalitetssäkrade processer och rådgivning som uppfyller koncernens arbetsgivarpolitik. Du kommer att ge rådgivning i arbetsrättsliga frågor, förhandla och utveckla processer tillsammans med kollegor och arbetsgrupper inom avdelningen och inom koncernen.  Kvalifikationer Vi söker dig med akademisk utbildning inom personalvetenskap, juridik eller annan relevant inriktning. Du har goda kunskaper i arbetsrätt och erfarenhet av att tillämpa arbetsrättsliga regelverk i praktiken – det är en förutsättning för att lyckas i rollen. Du har gärna erfarenhet av frågor som rör lönebildning, arbetstid eller andra arbetsgivarfrågor inom offentlig sektor. Har du dessutom arbetat med centralt HR-arbete eller strategiskt arbetsgivarstöd ser vi det som positivt. För att trivas och lyckas i rollen behöver du ha mycket god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift på svenska. Du är trygg, ansvarstagande och har god förmåga att arbeta både självständigt och i grupp. Du är en arbetsgivarrepresentant fullt ut, intresserad av människor och bra på att bygga relationer samt inge förtroende. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper.  Varmt välkommen till ett roligt uppdrag där du får bidra till samhällsnytta! Om Karlstads kommun Kommunledningskontoret, som är den förvaltning som du kommer att tillhöra, arbetar med att leda, utveckla, styra, stödja och följa upp verksamheten i koncernen Karlstads kommun. Allt för en bra utveckling för oss som redan lever och bor här och för framtida Karlstadsbor. Vi är cirka 220 medarbetare som tillsammans fokuserar på strategisk och hållbar tillväxt, ofta i samverkan med näringsliv och andra delar av samhället. Vi arbetar bland annat med ekonomi, juridik, upphandling, HR, kommunikation och IT. Vill du vara med och skapa framtidens Karlstad? Hos oss i koncernen Karlstads kommun kan du göra skillnad på riktigt. Här är varje medarbetare en viktig del i helheten och tillsammans hjälps vi åt att förverkliga vår vision om "Ett bättre liv i Solstaden". Kom och väx med oss! Övrig information För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen och förenkla kommunikationen med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller pappersformat. Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons. Har du skyddade personuppgifter ska du inte registrera dina ansökningshandlingar i vårt rekryteringssystem och inte heller skicka in dem via e-post. Vänd dig istället till kommunens växel 054-540 00 00 för vidare hantering.

12 dagar sedan
Sista ansökan:
24 augusti 2025
Verksamhetsansvarig på IUC Värmland
Stål & Verkstad
Övriga administrations- och servicechefer

IUC Värmland är en utvecklingspartner för små och medelstora industriföretag. Vi arbetar för att stärka företagens konkurrenskraft genom kompetensutveckling, innovation och samverkan. Nu söker vi en verksamhetsansvarig som blir en nyckelperson i att leda, samordna och utveckla vårt arbete. Som verksamhetsansvarig hos oss på IUC Värmland får du en central roll i arbetet med att säkerställa att våra insatser och projekt hänger ihop strategiskt och operativt. Du leder det dagliga arbetet, säkrar kvalitet och resultat, och skapar en tydlig struktur för vårt interna arbete. Rollen innebär nära samarbete med VD och kollegor samt extern kontakt med företag, partners och finansiärer. Vi söker dig som är en initiativtagande person med förmåga att se helheten. Du arbetar strukturerat och tydligt, med god förmåga att prioritera och skapa ordning i verksamheten. Du trivs med att driva förbättringar och utveckla arbetssätt, och du är en trygg och engagerande ledare som skapar delaktighet i teamet och älskar att leda grupper till stordåd. Hos oss får du möjlighet att göra skillnad för industrin i Värmland, utveckla en nyckelroll och vara en del av ett engagerat team med stort samhällsengagemang. Vi erbjuder en dynamisk arbetsmiljö med spännande projekt och nära samarbete med företag, myndigheter och akademi. Dina arbetsuppgifter kommer bland annat att inkludera: Leda och samordna det dagliga arbetet i teamet Säkerställa struktur, planering och uppföljning i pågående projekt Kvalitetssäkra interna processer och bidra till strategisk utveckling Ansvara för verksamhetsrapportering till VD, styrelse och finansiärer Stärka samverkan inom teamet och med externa partners Bidra till utveckling av nya arbetssätt och verktyg Din bakgrund: Har erfarenhet av operativt ledarskap, teamledning eller verksamhetssamordning Är van att arbeta i projektform, gärna med offentlig finansiering Har stark analytisk och kommunikativ förmåga Trivs med att skapa struktur och leda arbete mot gemensamma mål Har god förståelse för verksamhetsutveckling, gärna inom små och medelstora företag Om IUC Värmland IUC Värmland är en oberoende aktör och ett stort företagskluster i Värmland med bred kunskap om industrins utmaningar, behov och möjligheter. Vi utvecklar och stärker företagen genom vårt engagemang, vår stöttning och vägledning inom flera viktiga och aktuella områden. Det kan handla om ny teknik, kompetensförsörjning, effektivisering, marknadsutveckling, grön omställning och hållbart företagande. Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid i IUC Värmland, som består av de juridiska enheterna IUC Wermland AB och föreningen Stål & Verkstad. Vi erbjuder en stimulerande arbetsmiljö med möjlighet att bidra till verkliga förändringar för en hållbar industri i Värmland. Välkommen med din ansökan!

12 dagar sedan
Sista ansökan:
22 augusti 2025
Handläggare med inriktning explosiva varor

MSB arbetar för ett säkrare samhälle i en föränderlig värld med fokus på utveckling av det civila försvaret. Vi stärker Sveriges förmåga att fungera i kris och till och med krig. Det betyder att alla våra medarbetare bidrar till beredskap och motståndskraft. Från norr till söder sprider vi kunskap och agerar för att skydda liv och hälsa, samhällets funktionalitet och grundläggande värden som demokrati, rättssäkerhet och mänskliga rättigheter. Den 1 januari byter vi namn till Myndigheten för civilt försvar. Vill du göra skillnad och tillsammans med oss arbeta för ett säkrare samhälle? Då kanske du är vår nästa kollega!  Ditt ansvar och dina arbetsuppgifter Inom funktionen explosiva varor arbetar vi huvudsak med att handlägga olika typer av tillståndsärenden och godkännande kopplat till hantering av explosiva varor och sprängämnesprekursorer och vi följer upp våra tillstånd med tillsyn av hanteringen. Vi tar fram informationsmaterial och föreläser vid utbildningar arrangerade av MSB eller externa arrangörer. Arbetet omfattar även utformning av föreskrifter och vi bistår lokala myndigheter i tillsynsfrågor samt lämnar information och råd till företag och andra intressenter. Området styrs av EU förordningar och EU-direktiv så på enheten förekommer även internationellt arbete, främst på EU-nivå. Arbetet omfattar så väl olycksförebyggande som brottsförebyggande delar, varav det senare har ökat i omfång de senaste åren. Beroende på din erfarenhet och bakgrund kommer du inledningsvis att få fokusera på några delar av arbetet inom funktionen för att succesivt kunna växa in i rollen. Dina kunskaper och kompetenser Vi söker dig som har: - Akademisk utbildning, med naturvetenskaplig eller teknisk inriktning, eller motsvarande kunskaper som vi bedömer som likvärdiga,  - Några års arbetslivserfarenhet, - B-körkort Det är meriterande om du har: - Varit med och tagit fram föreskrifter eller motsvarande dokument, - kunskap om att utöva tillsyn, - varit med och arbetat med brottsförebyggande arbete kopplat till sprängningar. Som alla medarbetare och ledare hos oss förväntas du kunna arbeta uppdragsorienterat, utvecklingsinriktat, dialoginriktat, ha god självkännedom och bidra genom att vara ett föredöme. https://www.msb.se/sv/om-msb/jobba-hos-oss/msbs-medarbetar--och-ledarkriterier/ Mycket av enhetens arbete består av myndighetsutövning, därför är det viktigt att du är noggrann och tycker om att följa rutiner. Förutom att du trivs med administrativa uppgifter, gillar du även att ge service samt utforma olika typer av skriftligt underlag samt att du uttrycker dig väl i tal och skrift på både svenska och engelska. Om anställningen Vi erbjuder dig en anställning tillsvidare på heltid som inleds med en provanställning. Din placeringsort kommer att vara Karlstad eller Stockholm och resor i anställningen förekommer. Svenskt medborgarskap är ett krav för anställning på MSB då den innebär placering i säkerhetsklass. För anställning krävs godkänt resultat i säkerhetsprövningen med registerkontroll, som genomförs i enlighet med säkerhetsskyddslagen. Om oss Anställningen är placerad på avdelningen för räddningstjänst och olycksförebyggande vid enheten för hantering av explosiva varor. Enheten arbetar med lagstiftning, stöd och utveckling av samhällets förebyggande arbete inom området explosiva varor, både olycksförebyggande och brottsförebyggande. Enheten ansvarar även för uppgifter inom området marknadskontroll. Alla vi som arbetar på MSB förväntas och ska bidra till ökad jämställdhet och likabehandling för en arbetsmiljö och ett samhälle fritt från diskriminering. https://www.msb.se/sv/om-msb/jobba-hos-oss/ Vill du veta mer? Har du frågor är du välkommen att kontakta enhetschef Suzanne Noreklint. Fackliga företrädare är Lena Bergman Bokvist (Saco-S), Lena Bäcklund Gillstedt (ST) och Josefin Berglund (SEKO). Samtliga nås via växelnummer 0771-240 240. Välkommen med din ansökan senast den 31 augusti 2025.

12 dagar sedan
Sista ansökan:
31 augusti 2025
Jobba som Gigförare i Karlstad!
Gigstep AB
Övriga bil-, motorcykel- och cykelförare

I sann Gigstep anda är här en riktigt gig-möjlighet för dig med B-körkort och en vilja att resa mellan städer eller slippa betala tåg/flygbiljett när du ska längre sträckor! Låter det för bra för att vara sant? Icke! Som Gigförare för vår kund Flovi kan du antingen tjäna pengar genom att köra transporter som beställts av deras kunder eller att ta en körning som tajmar perfekt när du ska åka till annan ort och skippa tågbiljetten. Kanske kan du bara köra någon gång i veckan? Du kanske älskar att köra bil och vill köra varenda dag? Det bestämmer du själv utifrån Flovis utbud av körningar. Om gigget Flovi är en väletablerad tjänst i Sverige som kopplar ihop förare med transportuppdrag mellan olika städer. Bilarna som körs är beställda av Flovis kunder – ofta handlar det om att flytta en bil från en stad till en annan. I tjänsten kommer du att få körningar utskickad till dig när det är aktuella och där du själv väljer om du vill köra eller inte. Det innebär att du inte själv väljer uppdrag via en plattform, utan blir tilldelad körningar via Gigstep när Flovi har ett behov och du är tillgänglig. Uppdraget passar dig som gillar flexibilitet, frihet och som vill ha möjlighet att påverka dina arbetsdagar – samtidigt som du är öppen för att bli kontaktad med kort varsel när ett behov uppstår. Det här passar dig som: Vill ha ett extraknäck vid sidan av jobb eller studier Reser mellan städer och gärna kombinerar nytta med nöje Söker ett uppdrag där du har viss flexibilitet men också är redo att hoppa in vid behov Har ett serviceinriktat sätt och gillar att ta ansvar Krav för att kunna köra: B-körkort för manuell växellåda Minst ett (1) års körvana Tillgång till smartphone Kommunicera flytande på svenska och engelska Kör trafiksäkert och har ett gott bemötande Godkänd bakgrundskontroll (belastningsregister) Urval sker löpande, vänta inte med din ansökan!

12 dagar sedan
Sista ansökan:
10 augusti 2025
Sjuksköterska vikariat till Öron-, näs och hals kliniken
REGION VÄRMLAND
Grundutbildade sjuksköterskor

Din arbetsplats Öron- näsa- och halskliniken är en specialistverksamhet med olika funktioner och undersökningar. Här arbetar läkare, sjuksköterskor och undersköterskor tillsammans! Till öron- näsa och halskliniken hör också hörselvården samt sömnapnémottagningen som är egna enheter. Hos oss får du som sjuksköterska en omväxlande arbetsplats med både självständigt arbete som telefonrådgivning och sjuksköterskemottagning men också teamarbete med både undersköterskor och läkare vid en mängd olika specialfunktioner och undersökningar. Vi har även en egen akutverksamhet med ambulansintag både på dag- och jourtid. Vi är en verksamhet med stora utvecklingsmöjligheter då vi har en mängd funktioner och undersökningar som vi genomför varje vecka utöver arbete i telefonrådgivning och på sjuksköterskemottagning. Vi har allergisjuksköterskor, kontaktssjuksköterskor, operationsplanerare, vi mäter tryck/ph, vi genomför yrseltest, vi assisterar vid mottagningsoperationer med mera. Vi är en ledningsgrupp med stort fokus på personalvård och kompetensutveckling. Det genomförs även regelbundet interna utbildningar och vi bjuder även in externa föreläsare. Vi erbjuder alla nyanställda sjuksköterskor ett års mentorskap. I mentorsprogrammet ingår det en introduktionsdag, uppföljningar, dagar när din mentor går med dig i arbetet även utanför inskolningen för att ge lite extra stöd och möjlighet till lärande och utbildningsdag med mera. Hos oss får alla fyra veckors individanpassad inskolning. Dina arbetsuppgifter Mottagning och avdelning utgör en liten enhet som hör ihop. Vårt fokus är teamarbete över alla gränser. Detta innebär att man kommer behöva tjänstgöra ett visst antal helger även på vår vårdavdelning. På mottagningen har du som sjuksköterska bland annat som ledningssjuksköterska en viktigt roll i att hålla ett gott flöde på dagen men du kan också ha telefonrådgivning, ta emot ambulanstransporter och utföra olika kontroller och provtagningar. De dagar du har sjuksköterskemottagning utför du bland annat självständigt inskrivningssamtal med patienter inför operation, såromläggningar, sårkontroller med mera. Arbetsuppgifter och specialfunktioner som yrselutredningar, allergiverksamhet, kontaktsjuksköterska, operationsplanerare, assistering vid borttagning av hudförändringar med mera finns det möjlighet att lära sig efter hand. På vårdavdelningen har vi har tolv slutenvårdsplatser som även inkluderar käkkirurgiska platser. Vi har två vårdlag med ett tätt teamarbete. Här kommer du att möta patienter i olika åldrar och med olika vårdbehov. I arbetet ingår vanliga sjuksköterskeuppgifter men även läkarassistans vid olika undersökningar och behandlingar både i samband med rond samt jourtid. Under jourtid ingår det att ta emot patienter i behov av akut sjukvård samt utföra enklare åtgärder självständigt. Dina kunskaper och kompetenser Vi söker dig som är legitimerad sjuksköterska. För oss är det viktigt att du har ett gott bemötande, en god kommunikativ förmåga och är van att arbeta både självständigt och i grupp. Du är strukturerad, ser helheten och är öppen för utveckling. För att du ska trivas med tjänsten ska du tycka om att ta egna initiativ samt vara lösningsfokuserad, ha en positiv inställning till arbetet och kunna hantera akuta situationer. Det är meriterande om du har erfarenhet inom yrket men vi är måna om att hitta rätt person till tjänsten och kommer därför lägga stor vikt vid personlig lämplighet. Urval kommer ske löpande. Välkommen med din ansökan till Öron- näsa och halskliniken där alla är viktiga lagspelare i ett team som präglas av gott samarbete, öppenhet och glädje! Om Region Värmland Vi är till för att alla som bor här ska må bra och för att vår region ska vara attraktiv och konkurrenskraftig. Vi gör skillnad inom hälso- och sjukvård, tandvård, kollektivtrafik, regional utveckling och kultur och bildning. Vi möter människor i livets största stunder och i alla de där vardagsögonblicken där emellan. Vår vision är livskvalitet i världsklass. Läs mer om hur det är att https://regionvarmland.se/regionvarmland/jobb-utbildning--forskning/jobba-med-oss/vara-formaner, och följ oss på sociala medier.  Vill du också jobba för alla i Värmland? Välkommen med din ansökan.  Övrigt I samband med eventuell anställning kan vi komma att be dig som sökande att lämna ett utdrag ur polisens belastningsregister. Inför anställning inom psykiatrisk vård, vård av funktionshindrade, vård av barn eller ungdomar gör arbetsgivaren en kontroll i polisens misstanke och belastningsregister. Ett utslag i detta register kan komma att påverka din möjlighet till anställning. Har du skyddad identitet och vill göra en ansökan ber vi dig att kontakta Kompetensförsörjningsenhet HR via Regionens växel 010-831 50 00. Då får du hjälp att lämna in din ansökan utan att den hanteras i Varbi. Tänk på att endast ta med information som är relevant för den aktuella befattningen. Inför rekryteringsarbetet har Region Värmland tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.

12 dagar sedan
Sista ansökan:
27 juli 2025
Elgiganten Karlstad söker Service Advisor
Elgiganten AB
Butikssäljare, fackhandel

Elgiganten är Sveriges ledande återförsäljare av hemelektronik, vitvaror och kök. Vi har i dag närmare 3 400 anställda och totalt 170 Phonehouse-butiker och varuhus över hela landet. Som anställd på Elgiganten är du en del av något mycket större och verksamheten utgörs av flera viktiga funktioner såsom varuhus, butiker, e-handel, nordiskt centrallager och kundtjänst.  Bli en del av oss och var med på vår framgång! Älskar du att bidra till en fantastisk kundupplevelse? Vi söker nu en Service Advisor som levererar service i världsklass och brinner för att ta hand om våra kunder på bästa sätt!  Att arbeta på Elgiganten är både roligt, utmanande och fartfyllt. Det är inte bara vårt gemensamma intresse för det vi säljer som binder oss samman. Här finner du människor – med en äkta vilja att hjälpa andra hitta glädjen i den magiska världen av teknik. I just den här rollen får du även möjlighet att kunna påverka våra kunders uppfattning om oss.   Din roll som Service Advisor  Som Service Advisor kommer du arbeta inom området Operations som består av kassa, lager, support och merchandising. Det är en varierande roll där du kommer arbeta med flera olika uppgifter där du med din kompetens gör skillnad och utgör en viktig del för framgång. En stor del av vardagen handlar om att skapa den bästa möjliga kundupplevelsen, du är helt enkelt en stjärna på kundvård. Förutom att vara ansvarig för att ta betalt, assistera vid servicetjänster, produktlogistik och garantiärenden ska du även se till att det är lätt för våra kunder att handla och att de kan få med sig rätt produkt hem. Genom att optimera köpupplevelsen i varuhuset och säkerställa nöjda kunder kan vi nå våra mål, att ha förmåga att lösa problem på vägen till framgång är en annan avgörande del i rollen. Du kommer att få grundläggande kunskaper inom samtliga delar inom Operations och därmed en stor flexibilitet i din vardag.    Vem är du?  Som Service Advisor på Elgiganten är dina personliga egenskaper och motivation det viktigaste.  Du älskar att möta kund och uppnå dina mål, och såklart har roligt när du gör det!    Vi tror att du  • Alltid har kunden i fokus och drivs av att ge varje besökare personlig service  • Har en genuin känsla för service och älskar att jobba med människor  • Har lätt för att lära och en vilja att utvecklas  • Är engagerad, ansvarstagande och en vilja att göra ditt bästa  • Trivs när det är ordning och reda och gillar att skapa struktur  Ett intresse för de varor och tjänster som vi säljer är en stor fördel men vi kommer vid din introduktion att förse dig med de kunskaper och utbildningar som krävs i rollen, allt för att du ska lyckas och trivas tillsammans med oss.    Vilka är vi?  Vår kultur är viktig för oss och våra värderingar genomsyrar allt vi gör, vi söker nu en kollega som vill bli en del av vår gemenskap och precis som vi drivs av och delar våra värderingar: Win Together, Play Together, Grow Together and be Different Together.   På Elgiganten tror vi att våra olikheter gör oss starkare och sammanhållningen är en styrka. Här jobbar drivna personer med stort intresse för både våra kunder och varandra. De som ser möjligheter, gillar snabba förändringar och drivs av att bidra till positiva resultat brukar trivas väl hos oss. Det är personer med energi som har en förmåga att naturligt ta egna initiativ och som vill utvecklas. Utveckling hos oss  Vårt mål är att bli branschens bästa arbetsgivare och vi tror att vi når dit bland annat genom vårt goda ledarskap. På Elgiganten skapar en god ledare engagemang, arbetsglädje och motiverade medarbetare. Utveckling och interna utbildningar är något som vi valt att investera i, här innefattas träning i produktkunskap, kundmöte och ledarskapsutbildningar.  Elgiganten erbjuder • Avtalsenlig lön och pension  • Generöst bonusavtal  • Förmåner inom friskvård och personalköp  • Internt utbildningsprogram för medarbetare och ledare  • Goda karriärmöjligheter  Övrig information Anställningsform: Tillsvidare med inledanande provanställning Omfattning: 40%. arbetstiderna innefattar även kvällar och helger Tillträde: Enligt överenskommelse Sista ansökningsdag: 2025-08-31 På Elgiganten strävar vi efter mångfald och välkomnar därför alla sökande, oavsett kön, ålder eller etnisk bakgrund. Observera att vi använder tester och bakgrundskontroll som en del i rekryteringsprocessen. Vi ser fram emot din ansökan! Registerna ditt CV och sök tjänsten genom att klicka på länken.

12 dagar sedan
Sista ansökan:
31 augusti 2025
Samordnare till Enhet 14 Kajutan & Bojen
Karlstads kommun
Undersköterskor, hemtjänst, hemsjukvård, äldreboende och habilitering

Beskrivning Bojen och Kajutan är två avdelningar som är belägna på Resurscentrum vid Stadsträdgården i centrala Karlstad. Kajutan består av 11 växelvårdsplatser och Bojen av 7 växelvårdsplatser samt 4 trygghetsplatser. Varav Bojen är helt nyöppnad. Hos oss kan omsorgstagare som bor hemma med stöd av hemtjänsten eller anhörig få vård och omsorg under kortare perioder. Här samarbetar undersköterskor, vårdbiträden, samordnare, sjuksköterskor, arbetsterapeuter och fysioterapeuter utifrån vår värdegrund och med omsorgstagaren i fokus. Vi söker nu en samordnare till Kajutan & Bojen på Resurscentrum - är det dig vi söker? Vad innebär jobbet? Som samordnare fördelar du din arbetstid mellan administration och omvårdnadsarbete. Huvuduppgiften i det administrativa arbetet är att planera insatser för enhetens omsorgstagare i TES. Du kommer i samarbete med enhetschef kontinuerligt stämma av och hantera behovet av personal framgent, både planerad och akut frånvaro. Som samordnare har du ett nära samarbete med enhetschef och boendets övriga medarbetare men du har också många kontakter med andra professioner i förvaltningen. Det innebär även samarbete och kontakt med andra förvaltningar och externa aktörer exempelvis lokalfrågor och felanmälningar. I omvårdnadsarbetet tillgodoser du omsorgstagarnas individuella behov av omsorg och vård. Du kommer att utföra vissa delegerade hälso-och sjukvårdsuppgifter. I arbetet ingår självklart dokumentation enligt gällande lagstiftning.   Som samordnare får du ett tidsbegränsat uppdrag om 12-24 månader med en grundanställning som undersköterska på enheten. Vem är du? Du är utbildad undersköterska med erfarenhet av omvårdnadsarbete och gärna av omsorgstagare med kognitiv sjukdom. Du ska ha god datorvana och vara intresserad av utvecklingsarbete. Verksamhetens varierande behov ställer krav på hög flexibilitet hos dig. Arbete ute i hemtjänsten förekommer när det är få omsorgstagare på avdelningarna. Erfarenhet av TES är meriterande. Rollen som samordnare är utmanande då den ställer krav på lyhördhet och lojalitet gentemot både arbetsgivare och kollegor. Vi tror därför att du har hög integritet, stor personlig mognad samt förmåga att se helheten. För att klara av och trivas i uppdraget behöver du också vara strukturerad och ha en väl utvecklad kommunikativ förmåga. Du behöver även ha körkort för bil samt kunna cykla. Som person är du initiativtagande och har ett självständigt arbetssätt. Stor vikt läggs vid personliga egenskaper. Intervjuer kommer börja hållas under v.32.  Vad erbjuder vi? Vi erbjuder heltidstjänster och arbetar för att skapa mer tid för det vårdnära arbetet. Sedan bjussar vi på en rad förmåner som du kan ta del av utanför jobbet. Du har bland annat möjlighet att hyra stuga i Sälen eller till semesteranläggningen på västkusten samt ta bruttolöneavdrag för personalbil eller personalcykel.  https://karlstad.se/jobba-hos-oss/kommunen-som-arbetsgivare kan du se mer om hur det är att jobba hos oss i koncernen Karlstads kommun! Nedan kan du också se vad Karlstad som stad har att erbjuda. Välkommen att söka! Om Karlstads kommun Vård- och omsorgsförvaltningen är en förvaltning med fokus på utveckling och nytänk, vilket bland annat syns genom att vi i flera år varit modellkommun för välfärdsteknik inom Sverige. I förvaltningen arbetar runt 2 000 medarbetare inom vårdboenden, trygghetsboenden, hemtjänst, funktionsstöd, hälso- och sjukvård samt på vårt biståndskontor. Det är viktiga jobb där vi gör skillnad på riktigt. Vårt mål är att alltid ge professionell personcentrerad vård och omsorg. Vill du vara med och skapa framtidens Karlstad? Hos oss i koncernen Karlstads kommun kan du göra skillnad på riktigt. Här är varje medarbetare en viktig del i helheten och tillsammans hjälps vi åt att förverkliga vår vision om "Ett bättre liv i Solstaden". Kom och väx med oss! Övrig information För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen och förenkla kommunikationen med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller pappersformat. Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons. Har du skyddade personuppgifter ska du inte registrera dina ansökningshandlingar i vårt rekryteringssystem och inte heller skicka in dem via e-post. Vänd dig istället till kommunens växel 054-540 00 00 för vidare hantering.

12 dagar sedan
Sista ansökan:
3 augusti 2025
Undersköterskor till Bojen NATT
Karlstads kommun
Undersköterskor, hemtjänst, hemsjukvård, äldreboende och habilitering

Bojen är en ny avdelning som är belägen på Resurscentrum vid Stadsträdgården i centrala Karlstad. Avdelningen har 7 växelvårdsplatser och 4 trygghetsplatser. Hos oss kan omsorgstagare som bor hemma med stöd av hemtjänsten eller anhörig få vård och omsorg under kortare perioder.   Tillsammans samarbetar undersköterskor, vårdbiträden, samordnare, sjuksköterskor, arbetsterapeuter och fysioterapeuter utifrån vår värdegrund och med omsorgstagaren i fokus.    Vi söker nu två undersköterskor nattetid till Bojen på Resurscentrum - är det dig vi söker?  Vad innebär jobbet? Som undersköterska hos oss möter du omsorgstagare som är hos oss under kortare perioder. Våra omsorgstagare har omfattande och varierande vårdbehov där du får använda hela din kompetens. Du bidrar till livskvalitet och får väldigt mycket tillbaka. I dina arbetsuppgifter ingår det vardagliga omvårdnadsarbetet och dokumentation. Du ska ge omvårdnad för omsorgstagare nattetid, utifrån omsorgstagarens individuella behov. Du jobbar själv på avdelningen nattetid men har kollega på Kajutan där samarbete sker vid behov. Då verksamhetens behov kan variera och övertalighet kan uppstå under vissa perioder behöver du ha en hög flexibilitet. Vi samarbetar med hemtjänsten där du vid behov är ute och arbetar.   Vem är du? Du är utbildad undersköterska med erfarenhet av omvårdnadsarbete och gärna av omsorgstagare med kognitiv sjukdom. Verksamhetens varierande behov ställer krav på hög flexibilitet hos dig då vi har ett samarbete med hemtjänsten. Du behöver även ha körkort för bil samt kunna cykla. Då avdelningen är ny behöver du vara en fena på att samarbeta och att du har en hög initiativförmåga, där vi tillsammans skapar vårt nya arbetssätt. Vår gemensamma värdegrund ställer krav på ett professionellt och medmänskligt bemötande i kontakten med våra omsorgstagare och anhöriga, vi lägger därför stor vikt vid personlig lämplighet. Intervjuer kommer börja hållas under v.32 Vad erbjuder vi? Vi erbjuder heltidstjänster och arbetar för att skapa mer tid för det vårdnära arbetet. Sedan bjussar vi på en rad förmåner som du kan ta del av utanför jobbet. Du har bland annat möjlighet att hyra stuga i Sälen eller till semesteranläggningen på västkusten samt ta bruttolöneavdrag för personalbil eller personalcykel.  https://karlstad.se/jobba-hos-oss/kommunen-som-arbetsgivare kan du se mer om hur det är att jobba hos oss i koncernen Karlstads kommun! Nedan kan du också se vad Karlstad som stad har att erbjuda. Välkommen att söka! Om Karlstads kommun Vård- och omsorgsförvaltningen är en förvaltning med fokus på utveckling och nytänk, vilket bland annat syns genom att vi i flera år varit modellkommun för välfärdsteknik inom Sverige. I förvaltningen arbetar runt 2 000 medarbetare inom vårdboenden, trygghetsboenden, hemtjänst, funktionsstöd, hälso- och sjukvård samt på vårt biståndskontor. Det är viktiga jobb där vi gör skillnad på riktigt. Vårt mål är att alltid ge professionell personcentrerad vård och omsorg. Vill du vara med och skapa framtidens Karlstad? Hos oss i koncernen Karlstads kommun kan du göra skillnad på riktigt. Här är varje medarbetare en viktig del i helheten och tillsammans hjälps vi åt att förverkliga vår vision om "Ett bättre liv i Solstaden". Kom och väx med oss! Övrig information För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen och förenkla kommunikationen med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller pappersformat. Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons. Har du skyddade personuppgifter ska du inte registrera dina ansökningshandlingar i vårt rekryteringssystem och inte heller skicka in dem via e-post. Vänd dig istället till kommunens växel 054-540 00 00 för vidare hantering.

12 dagar sedan
Sista ansökan:
3 augusti 2025
Undersköterskor till Bojen DAG
Karlstads kommun
Undersköterskor, hemtjänst, hemsjukvård, äldreboende och habilitering

Beskrivning Bojen är en ny avdelning som är belägen på Resurscentrum vid Stadsträdgården i centrala Karlstad. Avdelningen har 7 växelvårdsplatser och 4 trygghetsplatser. Hos oss kan omsorgstagare som bor hemma med stöd av hemtjänsten eller anhörig få vård och omsorg under kortare perioder.   Tillsammans samarbetar undersköterskor, vårdbiträden, samordnare, sjuksköterskor, arbetsterapeuter och fysioterapeuter utifrån vår värdegrund och med omsorgstagaren i fokus.    Vi söker nu sex undersköterskor till Bojen på Resurscentrum - är det dig vi söker?    Vad innebär jobbet? Gillar du varierande arbetsuppgifter och att ingen dag är den andra lik? Då är det här jobbet något för dig. Som undersköterska hos oss möter du omsorgstagare som är hos oss kortare perioder. Våra omsorgstagare har omfattande och varierande vårdbehov där du får använda hela din kompetens. Du bidrar till livskvalitet och får väldigt mycket tillbaka. I dina arbetsuppgifter ingår det vardagliga omvårdnadsarbetet och dokumentation. Du upprättar genomförandeplaner tillsammans med omsorgstagaren som du sedan följer i ditt arbete. Då verksamhetens behov kan variera och övertalighet kan uppstå under vissa perioder behöver du ha en hög flexibilitet. Vi samarbetar med hemtjänsten där du vid behov är ute och arbetar. Hemtjänsten har en hemvårdsmodell där vi har ett fokus på kontaktmannaskapet. Här arbetar vi i mindre team runt ett mindre antal omsorgstagare. Vi arbetar tillitsbaserat där omvårdnadspersonalen har en hög grad av delaktighet i sitt arbete. Med detta arbetssätt vill vi uppnå en ökad kontinuitet för omsorgstagarna och en bättre arbetsmiljö för dig som arbetar ute i hemtjänsten.   Vem är du?   Du är utbildad undersköterska med erfarenhet av omvårdnadsarbete och gärna av omsorgstagare med kognitiv sjukdom. Verksamhetens varierande behov ställer krav på hög flexibilitet hos dig då vi har ett samarbete med hemtjänsten. Du behöver även ha B-körkort samt kunna cykla. Då avdelningen är ny behöver du vara riktigt bra på att samarbeta och ha en hög initiativförmåga, där vi tillsammans skapar vårt nya arbetssätt. Vår gemensamma värdegrund ställer krav på ett professionellt och medmänskligt bemötande i kontakten med våra omsorgstagare och anhöriga, vi lägger därför stor vikt vid personlig lämplighet. Intervjuer kommer börja hållas under v.32   Vad erbjuder vi? Vi erbjuder heltidstjänster och arbetar för att skapa mer tid för det vårdnära arbetet. Sedan bjussar vi på en rad förmåner som du kan ta del av utanför jobbet. Du har bland annat möjlighet att hyra stuga i Sälen eller till semesteranläggningen på västkusten samt ta bruttolöneavdrag för personalbil eller personalcykel.  https://karlstad.se/jobba-hos-oss/kommunen-som-arbetsgivare kan du se mer om hur det är att jobba hos oss i koncernen Karlstads kommun! Nedan kan du också se vad Karlstad som stad har att erbjuda. Välkommen att söka! Om Karlstads kommun Vård- och omsorgsförvaltningen är en förvaltning med fokus på utveckling och nytänk, vilket bland annat syns genom att vi i flera år varit modellkommun för välfärdsteknik inom Sverige. I förvaltningen arbetar runt 2 000 medarbetare inom vårdboenden, trygghetsboenden, hemtjänst, funktionsstöd, hälso- och sjukvård samt på vårt biståndskontor. Det är viktiga jobb där vi gör skillnad på riktigt. Vårt mål är att alltid ge professionell personcentrerad vård och omsorg. Vill du vara med och skapa framtidens Karlstad? Hos oss i koncernen Karlstads kommun kan du göra skillnad på riktigt. Här är varje medarbetare en viktig del i helheten och tillsammans hjälps vi åt att förverkliga vår vision om "Ett bättre liv i Solstaden". Kom och väx med oss! Övrig information För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen och förenkla kommunikationen med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller pappersformat. Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons. Har du skyddade personuppgifter ska du inte registrera dina ansökningshandlingar i vårt rekryteringssystem och inte heller skicka in dem via e-post. Vänd dig istället till kommunens växel 054-540 00 00 för vidare hantering.

12 dagar sedan
Sista ansökan:
3 augusti 2025
Sjuksköterskor till medicinsk akutvård
REGION VÄRMLAND
Grundutbildade sjuksköterskor

Vill du arbeta med akutmedicinska patienter i en miljö där din kompetens verkligen gör skillnad? Just nu söker vi sjuksköterskor till avdelning 56 – en spännande och omväxlande arbetsplats inom hjärt- och akutmedicin på Centralsjukhuset i Karlstad. Här får du vara en del av ett engagerat team med stort fokus på patientsäkerhet, utveckling och samarbete. Under hösten satsar vi både på vår verksamhet och på vår framtid – och vi vill att du är med och formar den tillsammans med oss. Din arbetsplats Hjärt- och akutmedicin arbetar kontinuerligt för att utveckla verksamheten med patienten i fokus för en säker vård med hög kvalitet. Genom ett utvecklat ledar- och medarbetarskap och god arbetsmiljö skapar vi mervärde för dem vi är till för! Avdelning 56 är en del av hjärt- och akutmedicinkliniken och disponerar 21 vårdplatser där vi bedriver medicinsk akutvård. En spännande kombination där vi hanterar flera medicinska tillstånd som kräver snabb handpåläggning. Sjuksköterskorna hos oss är vana att hantera medicinsk tekniskt apparatur i form av OptiFlow, BiPAP, passiva och aktiva drän, telemetrier med mera.  På avdelningen finns ett glatt gäng kollegor som ser positivt på förändringsarbete. Hos oss har vi ett stort team runt patienten. Utöver sjuksköterska, läkare och undersköterskor finner vi beredande farmaceuter, receptionist och utskrivningssamordnare. Utöver patientvården kommer vi i höst att arbeta aktivt med att forma framtidens avdelning 56. Våra patientkategorier kommer på sikt att förändras, och medarbetarna bjuds in till dialoger och workshops om hur de vill att framtidens avdelning ska se ut. Medarbetarnas kunskap och driv är viktiga för kliniken, och vi ser att varje individ kan bidra i vårt gemensamma förbättringsarbete. Dina arbetsuppgifter Som sjuksköterska hos oss leder och ansvarar du för den dagliga omvårdnaden av patienterna. I mötet med patienten har du en viktig roll i samarbete med övriga medarbetare. Rollen innebär bland annat läkemedelshantering med stöd av farmaceut, specifik omvårdnad, exempelvis BIPAP, Optiflow, hjärtövervakning samt rondarbete och dokumentation. De vanligast förekommande diagnoserna hos oss är bröstsmärta, arytmi, intoxikation, diabeteskomplikationer, KOL, lungfibros, pneumothorax och pleuravätska. Som ny medarbetare hos oss får du en individuellt anpassad inskolning med avsedda handledare där vi förser dig med den avdelningsspecifika fortbildning du behöver. Vi erbjuder även verksamhetsspecifika utbildningar. Dina kunskaper och kompetenser Vi söker dig som är legitimerad sjuksköterska eller som har tagit sjuksköterskeexamen. Har du tidigare erfarenhet är det meriterande men inget krav.  För att trivas och lyckas i rollen ser vi att du är en person med god personlig mognad som har förmåga att möta olika situationer med lugn, omdöme och reflektion. Du arbetar självständigt och tar gärna egna initiativ för att driva arbetet framåt, samtidigt som du trivs med att samarbeta i team och bidra till en god arbetsmiljö. Din empatiska förmåga gör att du bemöter både patienter och kollegor med respekt, lyhördhet och förståelse. Om Region Värmland Vi är till för att alla som bor här ska må bra och för att vår region ska vara attraktiv och konkurrenskraftig. Vi gör skillnad inom hälso- och sjukvård, tandvård, kollektivtrafik, regional utveckling och kultur och bildning. Vi möter människor i livets största stunder och i alla de där vardagsögonblicken där emellan. Vår vision är livskvalitet i världsklass. Läs mer om hur det är att https://regionvarmland.se/regionvarmland/jobb-utbildning--forskning/jobba-med-oss/vara-formaner, och följ oss på sociala medier.  Vill du också jobba för alla i Värmland? Välkommen med din ansökan.  Övrigt I samband med eventuell anställning kan vi komma att be dig som sökande att lämna ett utdrag ur polisens belastningsregister. Inför anställning inom psykiatrisk vård, vård av funktionshindrade, vård av barn eller ungdomar gör arbetsgivaren en kontroll i polisens misstanke och belastningsregister. Ett utslag i detta register kan komma att påverka din möjlighet till anställning. Har du skyddad identitet och vill göra en ansökan ber vi dig att kontakta Kompetensförsörjningsenhet HR via Regionens växel 010-831 50 00. Då får du hjälp att lämna in din ansökan utan att den hanteras i Varbi. Tänk på att endast ta med information som är relevant för den aktuella befattningen. Inför rekryteringsarbetet har Region Värmland tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.

12 dagar sedan
Sista ansökan:
15 augusti 2025