Postdoktor i risk-och miljöstudier
Karlstads Universitet
Forskarassistenter m.fl.

Beskrivning Vi söker en engagerad och nyfiken forskare till en anställning som postdoktor i risk- och miljöstudier vid fakulteten för humaniora och samhällsvetenskap. Anställningen är en meriteringsanställning och riktar sig till dig som har avlagt doktorsexamen inom de senaste tre åren (räknat från sista ansökningsdag). Du kommer att vara en del av en dynamisk forskningsmiljö med fokus på samhällsrisker, klimatrelaterade hot och katastrofriskreducering, där forskning bedrivs i nära samverkan med både akademiska och samhälleliga aktörer. Forskningsinriktning Arbetet fokuserar på att undersöka långsiktiga effekter av riskreducerande insatser, såsom policyer, program och åtgärder. Dessa effekter kan vara både direkta och indirekta, önskade eller oönskade. Forskningen syftar till att utveckla kunskap och metoder för att utvärdera om riskhanteringsinsatser har den avsedda effekten – ett område där det finns ett stort behov av ny kunskap, både i Sverige och internationellt. Du kommer att arbeta med frågor som rör klimatförändringar, extremväder och deras påverkan på människor, ekosystem och samhällen, samt hur samhället kan agera för att hantera dessa risker. Forskningen utgår från ramverk som Sendairamverket för katastrofriskreducering, EU-direktiv och svensk lagstiftning, och kommer att ha en svensk och/eller europeisk kontext. Att stärka governancesystemet för katastrofrisker och Att investera i katastrofriskreduktion för ökad resiliens  är två av de fyra prioriteringarna i det globala Sendairamverket för katastrofriskreducering, men förståelsen om vilka effekter som hanteringen av katastrofrisker får är begränsad. Viktigt är att utveckla kunskapen om dessa komplexa effekter i samarbete med forskare från olika ämnesområden. Arbetsuppgifter Som postdoktor kommer du i huvudsak arbeta med forskning med avsikt att stärka verksamheten inom CSR genom att: Bedriva självständig och samverkande forskning inom CSR och CNDS. Undersöka effekter av katastrofriskreducerande insatser med hjälp av bland annat utvärderingsmetodik. Publicera vetenskapliga och populärvetenskapliga artiklar. Medverka i projektansökningar, projektledning och administration. Delta i undervisning och handledning (upp till 20 % av anställningen). Samverka aktivt med externa aktörer för att bidra till samhällsnytta. Vara närvarande i den dagliga verksamheten och bidra till en god arbetsmiljö. Behörighetskrav Behörig att anställas som postdoktor är du som har en doktorsexamen i risk- och miljöstudier, eller i närliggande ämnen såsom riskhantering, miljövetenskap, folkhälsovetenskap, eller geografi, eller som har en utländsk examen som bedöms motsvara doktorsexamen. Doktorsexamen måste vara utfärdad innan beslut om anställning fattas och högst tre år före ansökningstidens utgång. Äldre examen kan beaktas när särskilda skäl föreligger, t.ex. ledighet på grund av sjukdom, föräldraledighet, klinisk tjänstgöring, förtroendeuppdrag inom fackliga organisationer, tjänstgöring inom totalförsvaret eller andra liknande omständigheter eller för ämnesområdet relevant tjänstgöring/uppdrag. Vi kräver god muntlig och skriftlig färdighet i engelska. Bedömningsgrunder  Vid urval bland behöriga sökande kommer följande kriterier att tillämpas: Av särskild vikt: Vetenskaplig meritering med fokus på internationell vetenskaplig publicering som är relevant för anställningens inriktning på effekter av katastrofriskhantering. Av stor vikt Förmåga att söka och erhålla extern forskningsfinansiering, liksom dokumenterad förmåga att etablera och upprätthålla forskningssamarbeten och nätverk, både nationellt och internationellt. Personliga egenskaper; Vi söker dig som har god samarbetsförmåga, är strukturerad, initiativrik och har lätt för att skapa och vårda professionella relationer. Av vikt Internationell erfarenhet, i form av anställningar, uppdrag eller deltagande i projekt är en tillgång i den tvärvetenskapliga och globala forskningsmiljön. Förmåga att samverka och kommunicera med det omgivande samhället, inklusive näringsliv, myndigheter och andra samhällsaktörer. Språkkunskaper i svenska eller andra skandinaviska språk. Meriterande Undervisningserfarenhet på universitetsnivå, särskilt inom relevanta ämnesområden. Villkor Tidsbegränsad anställning på heltid i 2 år med tillträde snarast enligt överenskommelse. Förlängning kan i undantagsfall bli aktuell. Ansökan Ansökan görs i universitetets webbaserade rekryteringsverktyg Varbi. Du som sökande ansvarar för att ansökan är komplett i enlighet med annonsen, att eventuella handlingar på språk annat än svenska, norska, danska eller engelska är översatta och att din kompetens är dokumenterad på ett sätt som medger en saklig, kvalitativ bedömning. Komplett ansökan ska vara inne vid ansökningstidens slut. En ofullständig ansökan kan medföra att din kompetens inte kan prövas i alla avseenden. Ansökan ska innehålla: CV personligt brev, med beskrivning av dina kvalifikationer en forskningsplan i ett separat dokument för de kommande två åren där du beskriver hur du vill bidra till att utveckla forskningen inom CSR och CNDS (3–4 sidor) publikationsförteckning (vid sampublicering ska den egna rollen framgå) kopia på utfärdad doktorsexamen eller information om när den förväntas vara utfärdad kopia på doktorsavhandling och andra relevanta publikationer intyg över språkkunskaper två referenser, varav minst en är från tidigare eller nuvarande chef Alla handlingar och publikationer som du önskar ska vara en del av din ansökan ska bifogas den digitala ansökan (inte länkar). Namnge varje uppladdat dokument så det tydligt framgår vad det innehåller. De underlag som inte kan skickas elektroniskt exempelvis böcker och publikationer skickas till: Karlstads universitet HR-administratör 651 88 Karlstad Sista ansökningsdag: 2025-08-10                                      Ange referensnr: REK2025/151 Välkommen med din ansökan! Karlstads universitet har gjort medieval för denna rekrytering och vi undanber oss därför kontakter med annonsförsäljare och säljare av rekryteringstjänster.

17 dagar sedan
Sista ansökan:
10 augusti 2025
Vi söker CNC-operatörer
Qtym AB
Maskinställare och maskinoperatörer, metallarbete

I över 30 år har vi fått insikter, överraskningar och erfarenheter. Skapat lag, företag och framgångssagor. Hittat spetskompetens, upptäckt problemområden och sett nya möjligheter. Vi vet vart Värmland är på väg. Vad behöver du just nu? Våra verksamhetsområden är Rekrytering, Personlinhyrning och HR-stöd, samt studentkonsulter via vårt dotterbolag Apecs Studenkonsulter. Läs mer om oss på www.qtym.se. Har du ett intresse för skärande bearbetning, teknik och maskiner? Oavsett om du är ny i yrket eller har lång erfarenhet som CNC-operatör vill vi gärna komma i kontakt med dig! Vi på Qtym söker ständigt duktiga och engagerade CNC-operatörer till kommande uppdrag inom olika branscher och industrier. Hos oss finns möjligheter för dig som vill utvecklas vidare – oavsett var du befinner dig i din karriär. Om rollen Som CNC-operatör arbetar du med programmering, inställning och körning av CNC-styrda maskiner, främst inom svarvning eller fräsning. Du ansvarar för att säkerställa kvalitet, effektivitet och noggrannhet i produktionen. Exempel på arbetsuppgifter: • Programmering, riggning och övervakning av CNC-maskiner • Kontrollmätning och kvalitetskontroll av detaljer • Justering och felsökning vid behov • Underhåll av maskiner och verktyg Vi söker dig som: • Har teknisk utbildning inom industri/produktion eller motsvarande erfarenhet • Är noggrann, kvalitetsmedveten och har ett genuint teknikintresse • Trivs i ett produktionsnära arbete och tar ansvar för ditt maskinområde • Är självgående men också en god lagspelare Har du erfarenhet av styrsystem som Fanuc, Siemens, Heidenhain eller liknande? Det är meriterande, men inget krav. Nyutexaminerade eller personer med praktisk erfarenhet är också välkomna att söka! Vi erbjuder: • Möjlighet att arbeta med varierande uppdrag hos flera spännande företag • Trygga anställningsformer och bra villkor • En arbetsmiljö där du får utvecklas i din egen takt – med stöd från erfarna kollegor • Kompetensutveckling inom maskinteknik, ritningsläsning, mätteknik och mer Intresserad? Skicka gärna in ditt CV och en kort presentation av dig själv. Vi intervjuar löpande och vill gärna höra mer om vad du söker i din nästa utmaning. Har du frågor om rollen är du välkommen att kontakta Julia Låbbman på [email protected] alt +46 72 085 32 92. Vi går igenom ansökningar löpande. För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen, samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande, ber vi dig skicka in din ansökan digitalt via ansökningsknappen.

17 dagar sedan
Sista ansökan:
31 augusti 2025
Vi söker Automationstekniker/Automationsingenjörer
Qtym AB
Ingenjörer och tekniker inom elektroteknik

I över 30 år har vi fått insikter, överraskningar och erfarenheter. Skapat lag, företag och framgångssagor. Hittat spetskompetens, upptäckt problemområden och sett nya möjligheter. Vi vet vart Värmland är på väg. Vad behöver du just nu? Våra verksamhetsområden är Rekrytering, Personlinhyrning och HR-stöd, samt studentkonsulter via vårt dotterbolag Apecs Studenkonsulter. Läs mer om oss på www.qtym.se. Vi söker automationstekniker/automationsingenjörer – juniora som seniora! Har du ett intresse för industriell automation och vill ta nästa steg i din karriär? Oavsett om du är ny i branschen eller har lång erfarenhet söker vi dig som vill vara med och utvecklas tillsammans med oss. Vi på Qtym är alltid intresserade av att komma i kontakt med duktiga automationstekniker/automationsingenjörer. Vi samarbetar med flera spännande företag inom olika branscher och har ett ständigt behov av nya talanger – både juniora och seniora profiler. Vi söker dig som har: • Ett tekniskt intresse och utbildning inom automation, el eller motsvarande • Erfarenhet av industriell automation - eller en stark vilja att lära sig • Förmåga att arbeta både självständigt och i team • Ett problemlösande och noggrant arbetssätt Har du erfarenhet av exempelvis Siemens, Mitsubishi, ABB eller liknande system? Då är det meriterande, men inget krav. Vi erbjuder: • Möjlighet till spännande uppdrag hos välkända företag • En arbetsmiljö där du får växa i din yrkesroll – oavsett nivå • Kompetensutveckling och stöd från erfarna kollegor • Tillsvidareanställning, projektanställning eller konsultuppdrag. Låter det intressant? Skicka in ditt CV och berätta lite om dig själv! Vi intervjuar löpande och är alltid nyfikna på att lära känna nya automationstekniker/automationsingenjörer. Har du frågor om rollen är du välkommen att kontakta Julia Låbbman på [email protected] alt +46 72 085 32 92. Vi går igenom ansökningar löpande, vilket gör att rollen kan tillsättas innan sista ansökningsdatum. Ansöker gör du via formuläret nedan. För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen, samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande, ber vi dig skicka in din ansökan digitalt via ansökningsknappen.

17 dagar sedan
Sista ansökan:
31 augusti 2025
Säljare till Preem Karlstad, tim-anställning
Drivmedelsstation Preem AB
Bensinstationspersonal

Vill du följa med på en bättre resa tillsammans med dina kollegor? Om så är fallet så kan vi erbjuda dig en plats på väg mot en bättre resa. På våra cirka 100 bemannade stationer så är ingen dag den andra lik och du kommer att ha ett otroligt varierande arbete, likväl som lika stor variation i människor som besöker nån av våra stationer. Lite kort om Preem Preem är Sveriges största drivmedelssbolag. Vår vision är att leda omvandlingen mot ett hållbart samhälle. Preems två raffinaderier som är belägna i Göteborg och Lysekil räknas till de mest moderna och miljöanpassade i Europa med en raffineringskapacitet på över 18 miljoner kubikmeter råolja per år. Läs allt om detta på preem.se Vi har också ett rikstäckande servicenät med flera hundra drivmedelsstationer för privat- och yrkestrafik. Det är till en av dessa drivmedelsstationer som vi nu söker Säljare! Om rollen som Säljare Rollen som Säljare är en viktig roll hos oss då man är vårat varumärke mot kund. Försäljning ligger oss varmt om hjärtat men också förstaklassigt kundbemötande och därför blir det mycket bakande av fikabröd, många korvar som serveras med omsorg, kontinuerligt städande. Vi tror på att alla ska kunna det mesta om allt på stationen. Din viktigaste roll blir dock att ge varje kund ett bemötande i världsklass, vi söker därför dig som är utstrålar glädje, är utåtriktad och tycker om att ge bra service. Förutom att du kan ta hjälp av medarbetare på Preem finns det även ett etablerat nätverk av medarbetare utöver de som finns på din station. Du blir en viktig del av Preems varumärke För oss är det viktigt att du delar våra värderingar, ansvarstagande, nyskapande och inkluderande eftersom de ligger till grund för allt vi gör. Som Säljare har du en av Preems viktigaste roller är Preems ansikte utåt och du kommer att vara en viktig ambassadör för Preems varumärke. Vad ser vi att du behöver för att lyckas? Vi tror mycket på engagemang och viljan att lyckas. Det viktigaste är att du brinner för och tycker det är roligt att ge våra kunder en upplevelse i världsklass. Vi ser även att du gillar att arbeta i team och ser vikten i att knyta goda relationer.  Det är dock meriterande om du tidigare arbetat med service. Kanske på bensinstation, restaurang eller inom liknande verksamheter.  En drivmedelsstation för alla På Preem är mångfald och inkludering en av våra viktigaste frågor. Varje person bidrar genom sin unika bakgrund, kompetens, personlighet och erfarenhet till att vi ständigt ska kunna bli bättre. Vi på Preem ser mångfalden som en förutsättning för att vi hela tiden ska utveckla det vi gör och vara en ledande aktör i omställningen till ett hållbart samhälle. Vi lägger ett stort värde i våra olikheter där vi som bolag kan spegla samhället och våra besökare på station. Anställningsvillkor Lön: Enligt kollektivavtal Startdatum: omgående Anställningsform: Behovsanställning Stationens öppettider: 06:00-22:00 (Helg 08:00-20:00) Arbetstider: Vardagar, kvällar och helger. Morgon och kvällspass Ta reda på mer! Om du är nyfiken på Preem som bolag så kan läsa mer på Preem.se. Om du har ytterligare funderingar om rollen så kan du nå ut till Stationschef Anna-Karin här nedan; Mail: [email protected] Urval och Intervjuer kommer att ske löpande så dröj inte med din ansökan. Vi ser fram emot din ansökan!

18 dagar sedan
Sista ansökan:
5 december 2025
Specialist med inriktning rymdinformation och systemutveckling
Myndigheten För Samhällsskydd och Beredskap (Msb
Civilingenjörsyrken inom elektroteknik

MSB arbetar för ett säkrare samhälle i en föränderlig värld med fokus på utveckling av det civila försvaret. Vi stärker Sveriges förmåga att fungera i kris och till och med krig. Det betyder att alla våra medarbetare bidrar till beredskap och motståndskraft. Från norr till söder sprider vi kunskap och agerar för att skydda liv och hälsa, samhällets funktionalitet och grundläggande värden som demokrati, rättssäkerhet och mänskliga rättigheter. Den 1 januari byter vi namn till Myndigheten för civilt försvar. Rymden är inte bara en plats för forskning och utforskning utan även en arena för hybrida hot och attacker. Att skydda svenska samhällsfunktioner handlar inte bara om vad som sker på marken utan också om vad som händer långt ovanför våra huvuden. MSB är idag en av de aktörer som med hjälp av avancerad teknik upptäcker, analyserar och avvärjer både naturliga, mänskligt orsakade och antagonistiska hot mot vårt samhälle. Vill du vara med? Då kan vi erbjuda dig en utvecklande roll med meningsfulla arbetsuppgifter som nu är högt prioriterade och bidrar till att bygga motståndskraft i vårt samhälle. Ditt ansvar och dina arbetsuppgifter Vi söker nu en strategiskt orienterad specialist som kan ta ett helhetsgrepp om utvecklingen av förmågor för lägesförståelse både från och om rymden, i såväl nationellt som internationellt sammanhang. Tjänsten innebär att du arbetar med att driva utvecklingen av metoder och system som använder satellit- och sensorbaserad information för att stärka den rymdrelaterade lägesförståelsen och tillgängliggöra rymddata till beslutsstöd i totalförsvaret. I dina arbetsuppgifter ingår: - att driva utvecklingen av metoder och tekniska lösningar som krävs för att tillgänglig gör rymdinformation i operativ verksamhet. - samarbete med Försvarsmakten i syfte att utveckla gemensamma förmågor och utbyta information. - att skapa rutiner och processer som stärker Sveriges rymdberedskap. - att använda de egna systemen för övervakning och bedömning av störningar i satellitsignaler, såsom GNSS-störningar. - att tillgängliggöra rymddata för nationellt beslutstöd och aktörer i det civila försvaret - att representera Sverige i EU-arbets- och expertgrupper inom rymdområdet. Du arbetar självständigt inom ditt expertområde men i nära samverkan med andra specialister inom både MSB och hos andra aktörer. MSB är en beredskapsmyndighet därför förekommer ibland uppgifter som behöver lösas med kort framförhållning. Du bör därför vara bekväm med att arbeta under förhållanden där du får vara beredd på det oförutsedda och ha lätt för att prioritera ditt arbete. Dina kunskaper och kompetenser Vi söker dig som har en relevant akademisk utbildning, till exempel inom rymdteknik, GIS, fjärranalys, systemteknik, datavetenskap eller annan teknisk/naturvetenskaplig inriktning. Vidare har du en dokumenterad erfarenhet av att arbeta med satellitdata och fjärranalys, eller god förståelse för rymdmiljön och dess dynamiska processer. Det är meriterande om du har: -  förståelse för rymdsystem och tillhörande tekniska störningar. - kunskaper om hur AI kan användas i rymdapplikationer. - praktisk erfarenhet av GIS- och analysmiljöer, t.ex. ArcGIS. - kunskap om offentlig upphandling och/eller dynamiska inköpssystem. - erfarenhet från arbete inom Försvarsmakten.  Som alla medarbetare och ledare hos oss förväntas du kunna arbeta uppdragsorienterat, utvecklingsinriktat, dialoginriktat, ha god självkännedom och bidra genom att vara ett föredöme. https://www.msb.se/sv/om-msb/jobba-hos-oss/msbs-medarbetar--och-ledarkriterier/ Du har en problemlösande inställning och trivs med att bygga strukturer där det saknas färdiga lösningar. Du är analytisk, strukturerad och van att hantera komplex information. Din förmåga att kommunicera tekniska insikter på ett tydligt och användbart sätt kommer väl till pass här. Rollen kräver också samarbetsförmåga, integritet och förmåga att agera och prioritera under tidspress i föränderliga situationer. Om anställningen Vi erbjuder dig en anställning tillsvidare på heltid som inleds med en provanställning. Din placeringsort kommer att vara Karlstad och resor i anställningen förekommer. Svenskt medborgarskap är ett krav för anställning på MSB då den innebär placering i säkerhetsklass. För anställning krävs godkänt resultat i säkerhetsprövningen med registerkontroll, som genomförs i enlighet med säkerhetsskyddslagen. Om oss Enheten för rymdsäkerhet har i uppgift att öka den rymdrelaterade förmågan och motståndskraften i det civila försvaret och beredskapssystemet och att skydda samhällets användning av rymdtjänster. Kortfattat innebär det att öka säkerheten i och genom användningen av rymdtjänster och samordna rymdsäkerhetsfrågor. På enheten är vi idag 6 medarbetare och vi finns i både Karlstad och Stockholm.  Alla vi som arbetar på MSB förväntas och ska bidra till ökad jämställdhet och likabehandling för en arbetsmiljö och ett samhälle fritt från diskriminering. https://www.msb.se/sv/om-msb/jobba-hos-oss/ Vill du veta mer? Har du frågor är du välkommen att kontakta tf enhetschef Kristoffer Hultgren. . Fackliga företrädare är Carl Önne Saco, Jan Herremo ST, Josefin Berglund och Ann-Britt Paradis SEKO. Samtliga nås via växelnumret 0771-240 240.  Välkommen med din ansökan senast den 10 augusti 2025. Det är du som sökande som ska dokumentera och påvisa din kompetens på ett sätt som medger en saklig, kvalitativ bedömning. Du ska också vara medveten om att de ansökningshandlingar som lämnas till MSB är offentliga allmänna handlingar vilket innebär att var och en har rätt att ta del av dem.

18 dagar sedan
Sista ansökan:
10 augusti 2025
Arbetsledare till badpersonal på Sundstabadet
Karlstads kommun
Friskvårdskonsulenter och hälsopedagoger m.fl.

Beskrivning Är du utåtriktad och gillar att skapa kontakter och relationer? Trivs du i en roll där du får arbeta med ett tydligt resultattänk i linje med uppsatta mål? Då kanske du passar in i rollen som vår nästa arbetsledare på Sundstabadet! Som arbetsledare för enheten bad har du ansvar för arbetsledning av badpersonal. Du kommer att arbeta med schemaläggning, dagsplanering, vikarietillsättning och introduktion av nya medarbetare för arbetsgruppen. Du kommer även att arbeta med bokningar, kursutbud, pass och lektioner samt övrig verksamhet som arbetsgruppen för badpersonal arbetar med. I denna roll kommer du vara delaktig i att samordna den långsiktiga planeringen samt koordinera verksamheten med andra arbetsgrupper inom enheten bad, skolor, föreningar och hyresgäster. Förutom besök av allmänheten och föreningsliv bedriver Sundstabadet simundervisning för skolelever, har egna kurser i simundervisning, vattenträningspass samt bastusittningar som du är med och samordnar. Du kommer också att arbeta med arrangemang och hur vi kan optimera vår verksamhet på bästa sätt och nå nya målgrupper. Hos oss värdesätter vi ditt engagemang och din delaktighet. Vi vill utveckla och vågar tänka nytt.   Kvalifikationer Vi söker dig som har relevant utbildning inom bad, alternativt har du förvärvat motsvarande kompetens på annat sätt som arbetsgivaren bedömer likvärdig. Som arbetsledare behöver du vara trygg och stabil samt ha ett positivt och lösningsorienterat förhållningssätt. Du behöver ha erfarenhet från roller där relationsbyggande med medarbetare, kunder eller liknande har varit en central del av arbetet. Du kommer att arbeta med flera system såsom Heroma, Rbok och BRP och Senovic så för att lyckas i rollen är det en förutsättning att du har mycket god digital förmåga. Du behöver även ha mycket god förmåga att uttrycka dig väl i tal och skrift på svenska. För att trivas i rollen är de viktigt att du motiveras av att planera, organisera och prioritera arbetet på ett effektivt sätt och sätter upp och håller givna tidsramar. Du styrs av uppsatta mål och har fokus på resultat i prioriteringar, planering och agerande. Du behöver också ha förmåga att skilja på det personliga och det professionella. Vi ser det som meriterande om du har erfarenhet av en arbetsledande roll. Stor vikt kommer att läggas vid din personliga lämplighet. Intervjuer kommer hållas under v 31.    Om Karlstads kommun Kultur- och fritidsförvaltningen ansvarar för kommunens bad- och idrottsanläggningar, fritidsgårdar, parklekar, bibliotek, och konst i offentlig miljö. Vi driver Alsters herrgård – Gustaf Frödings minnesgård, teaterbiografen Arenan, Skaparverkstan, Ungdomens hus och Seniorernas hus. Våra cirka 240 medarbetare skapar goda förutsättningar för idrotten, kulturen och föreningslivet. Sundstabadet erbjuder något för alla. Här finns en badupplevelse oavsett om man vill BADA eller NJUTA. Sundstabadet är en av landets största badanläggningar med närmre 400 000 inpasseringar årligen. Verksamheten är öppen 360 dagar per år. Våra målgrupper är alla Karlstadsbor såväl allmänhet som skolelever och föreningsliv samt besökare till Karlstad. Vill du vara med och skapa framtidens Karlstad? Hos oss i koncernen Karlstads kommun kan du göra skillnad på riktigt. Här är varje medarbetare en viktig del i helheten och tillsammans hjälps vi åt att förverkliga vår vision om "Ett bättre liv i Solstaden". Kom och väx med oss! Övrig information För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen och förenkla kommunikationen med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller pappersformat. Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons. Har du skyddade personuppgifter ska du inte registrera dina ansökningshandlingar i vårt rekryteringssystem och inte heller skicka in dem via e-post. Vänd dig istället till kommunens växel 054-540 00 00 för vidare hantering.

18 dagar sedan
Sista ansökan:
15 juli 2025
Handläggare kärnenergiberedskap

MSB arbetar för ett säkrare samhälle i en föränderlig värld med fokus på utveckling av det civila försvaret. Vi stärker Sveriges förmåga att fungera i kris och till och med krig. Det betyder att alla våra medarbetare bidrar till beredskap och motståndskraft. Från norr till söder sprider vi kunskap och agerar för att skydda liv och hälsa, samhällets funktionalitet och grundläggande värden som demokrati, rättssäkerhet och mänskliga rättigheter. Den 1 januari byter vi namn till Myndigheten för civilt försvar. Har du förmågan att agera när det händer? Då kanske du är vår nästa kollega! Ditt ansvar och dina arbetsuppgifter MSB står inför en spännande tid med utveckling av det civila försvaret. För att möta framtiden så behöver vi utöka vår grupp inom MSB som arbetar med radiologiska och nukleära olyckor. Vi söker dig som är intresserad av att arbeta med att utveckla beredskapen för olyckor vid kärnkraftverk och kärnvapenangrepp. Ditt arbete bidrar till att stärka samhällets förmåga till räddningsinsats och efterföljande åtgärder. Tillsammans med kollegor arbetar du med att utveckla och ge stöd, råd och utbildning till räddningstjänsten och länsstyrelserna i Sverige. Du bidrar genom dina erfarenheter till att utveckla och samordna beredskapen för radiologiska och nukleära olyckor. Du arbetar med stöd till utveckling och genomförande av de utbildningar som enheten ansvarar för. Du identifierar förmågegap, åtgärder för att utveckla förmågor, behov av nya utbildningar och bidrar till att utveckla dessa. Du kommer samverka med andra aktörer relevanta för området, både inom som utom myndigheten, nationellt och internationellt. Dina kunskaper och kompetenser Vi söker dig som har: - Relevant akademisk examen eller motsvarande utbildning och erfarenhet som vi bedömer likvärdig. - Erfarenhet från arbete inom statlig myndighet. - B-körkort. Det är meriterande om du har: - Erfarenhet från pedagogisk verksamhet. - Erfarenhet från arbete inom RN-området. - Erfarenhet inom totalförsvar och/eller krisberedskap inom offentlig verksamhet eller från större företag/verksamhet. - Arbetat med beredskapsplanering eller kontinuitetshantering. - Erfarenhet av att leda projekt eller uppdrag. Som alla medarbetare och ledare hos oss förväntas du kunna arbeta uppdragsorienterat, utvecklingsinriktat, dialoginriktat, ha god självkännedom och bidra genom att vara ett föredöme. https://www.msb.se/sv/om-msb/jobba-hos-oss/msbs-medarbetar--och-ledarkriterier/ Om anställningen Vi erbjuder dig en anställning tillsvidare på heltid som inleds med en provanställning. Din placeringsort kommer att vara Karlstad eller Stockholm och resor i anställningen förekommer. Svenskt medborgarskap är ett krav för anställning på MSB då den innebär placering i säkerhetsklass. För anställning krävs godkänt resultat i säkerhetsprövningen med registerkontroll, som genomförs i enlighet med säkerhetsskyddslagen. Om oss Anställningen är placerad på enheten för befolkningsskydd och kärnenergiberedskap som tillhör avdelningen för räddningstjänst och skydd av befolkningen. Enhetens uppgift är att samordna utvecklingen av statlig räddningstjänst och stärka samhällets förmåga att förebygga och hantera en kärnteknisk olycka, både i fred och vid höjd beredskap. Enheten ansvarar även för tillsyn av densamma. Övriga ansvarsområden på enheten är befolkningsskydd, VMA och varningssystem samt storskalig utrymning och inkvartering. Alla vi som arbetar på MSB förväntas och ska bidra till ökad jämställdhet och likabehandling för en arbetsmiljö och ett samhälle fritt från diskriminering. https://www.msb.se/sv/om-msb/jobba-hos-oss/ Vill du veta mer? Har du frågor är du välkommen att kontakta enhetschef Peter Norlander. Fackliga företrädare är Lena Bergman Bokvist (Saco-S), Lena Bäcklund Gillstedt (ST) och Josefin Berglund (SEKO). Samtliga nås via växelnummer 0771-240 240. Välkommen med din ansökan senast den 10 augusti 2025.

18 dagar sedan
Sista ansökan:
10 augusti 2025
Kock
Olssons i Karlstad AB
Kockar och kallskänkor

Vi söker nu passionerade och kreativa kockar till Bazar Bar & Restaurang. Du har ansvar för att förbereda och tillaga rätter av högsta kvalitet. Samarbetet med resten av köksteamet är avgörande för att säkerställa en effektiv arbetsmiljö och upprätthålla våra högt ställda ambitioner. Vi välkomnar att du delar med dig av nya idéer som passar vårt koncept. Du brinner för att skapa minnesvärda matupplevelser, är flexibel, intresserad av att utvecklas inom din yrkesroll och har en förmåga att prestera under högt tryck. Gästkontakt är en viktig del av vårt koncept, så vi letar efter någon som trivs i interaktionen med våra gäster och har förmågan att skapa minnesvärda matupplevelser. Då Olssons Bazar ingår i en koncern finns det vid intresse möjlighet att utvecklas ytterligare genom att till exempel arbeta på våra större evenemang. För att vara framgångsrik i rollen krävs minst 3 års erfarenhet som Kock. Flexibla arbetstider är en självklarhet för oss och du kan förvänta dig att arbeta både dagtid, kvällar och helger. Vi ser fram emot din ansökan. För den här tjänsten kommer vi att rekrytera löpande, så tillsättning kan ske innan sista ansökningsdag. Start: 1 Augusti Omfattning: 75% Lön: Timlön

18 dagar sedan
Sista ansökan:
20 augusti 2025
Remote: Internet Domain Assessor - Swedish (SE)
Jobs Europe AB
Kundtjänstpersonal

Looking for a freelance opportunity where you can make an impact on technology from the comfort of your home? If you are dynamic and always online to learn more, this part-time flexible project is the perfect fit for you!  A Day in the Life of an Internet Domain Assessor: In this role, you’ll be analyzing and providing feedback on texts, pages, websites, domains, and other types of information, using an online tool through reviewing and rating domain pages quality, you’ll be helping to improve the overall user experience for millions of search engine users, including yourself. Join our team today and start putting your skills to work for one of the world's leading search engines. The estimated hourly earnings for this role are $19.80. Payment is based on completed tasks, with the potential for higher earnings based on productivity. TELUS Digital AI Community Our global AI Community is a vibrant network of 1 million+ contributors from diverse backgrounds who help our customers collect, enhance, train, translate, and localize content to build better AI models. Become part of our growing community and make an impact supporting the machine learning models of some of the world’s largest brands.  Qualification path No previous professional experience is required to apply to this role, however, working on this project will require you to pass the basic requirements and go through a standard assessment process. This is a new part-time project and your work will be subject to our standard quality assurance checks during the term of this agreement.  Basic Requirements Working as a freelancer with excellent communication skills in Swedish and English  Being a resident in Sweden for the last 3 consecutive years and having familiarity with current and historical business, media, sport, news, social media, and cultural affairs in Sweden High School Diploma or GED Qualification Active use of Gmail, Google+, and other forms of social media and experience in the use of web browsers to navigate and interact with a variety of content Daily access to a broadband internet connection, a smartphone (Android 5.0, iOS 14 or higher), and a personal computer to work on. Assessment In order to be hired into the program, you’ll take a language assessment and an open book qualification exam that will determine your suitability for the position and complete ID verification. Don’t worry, our team will provide you with guidelines and learning materials before your exam. You will be required to complete the exam in a specific timeframe but at your convenience! Equal Opportunity All qualified applicants will receive consideration for a contractual relationship without regard to race, color, religion, sex, sexual orientation, gender identity, national origin, disability, or protected veteran status. At TELUS Digital AI, we are proud to offer equal opportunities and are committed to creating a diverse and inclusive community. All aspects of selection are based on applicants’ qualifications, merits, competence, and performance without regard to any characteristic related to diversity. Once you have successfully applied and registered, please send a confirmation email to [email protected] to ensure your application is processed. Required language: Swedish

18 dagar sedan
Sista ansökan:
17 juli 2025
Flygplatskontrollanter till Securitas - Karlstad
Securitas AB
Väktare och ordningsvakter

Företagsbeskrivning Securitas har en viktig roll i samhället och förvaltar ett av Sveriges viktigaste uppdrag - att skydda och hjälpa människor att känna sig trygga. Nu har du chansen att bli en del av Sveriges största säkerhetsföretag. Oavsett om du vill jobba mycket eller lite, dag eller natt så behöver vi bli fler. Som landets största arbetsgivare i vår bransch kan vi erbjuda dig utvecklingsmöjligheter och variation som få andra företag kan. Vi strävar efter ett enhetligt ledarskap med balans mellan förväntningar och förutsättningar. Securitas Sverige krigsplacerar sin personal. Detta innebär i korthet att du som anställd kommer, i händelse av krig, ha kvar din anställning och arbetsledas av Securitas. Du tar hand om människors säkerhet – Securitas tar hand om dig. Om rollen Är du en serviceinriktad person som är på jakt efter ett jobb där du får göra en samhällsviktig insats? För anställning krävs det att du kan medverka på utbildning under v35. Tjänsten passar dig som vill jobba extra. Vi arbetar dygnet runt och året om. Arbetet innebär varierande passlängder med tidiga mornar och sena kvällar, helger såväl som storhelg och skollov. Detta passar extra bra för dig som t.ex. studerar, arbetar deltid, är pensionär eller egen företagare. Våra arbetstider följer flygplatsens öppettider, vilka är, morgon 04:00 - 06:30 samt eftermiddag 14:00 - 16:30. Om du trivs i en roll där du kommer i kontakt med många olika typer av människor kan du vara den vi söker. Som flygplatskontrollant arbetar du med service & säkerhetsarbete inom flygplatsområdet och har ständig kontakt med människor som är på resande fot i en internationell miljö. I denna dynamiska, internationella och flerspråkiga miljö är du som flygplatskontrollant en del av en dedikerad grupp som tillhandahåller sina tjänster till flygplatser, flygbolag och många andra flygplatsrelaterande företag. Ditt jobb är att kontrollera och dubbelkontrollera alla tänkbara hot, och att skapa en säker, trygg och trevlig upplevelse för resande och besökare. Du kommer till exempel att: Säkerhetskontrollera passagerare Säkerhetskontrollera bagage och varor Kontrollera fordon, byggnader och uppställningsplatser grundligt Kontrollera flygpost, fraktgods och serveringsutrustning Vi är trygghet. Vi är Securitas. Kravspecifikation Specifika krav: Du har godkända betyg i svenska och engelska från första året i gymnasiet Innehar B-körkort och helst tillgång till bil (detta eftersom kollektivtrafiken inte alltid stämmer överens med våra arbetstider) Du är flytande i såväl svenska som engelska. Som person tror vi att du är en serviceinriktad, lugn och organiserad person som kan hantera periodvis högt arbetstempo. Vi ser gärna att du som söker är tålmodig och har ett stort intresse för teknik och har lätt att förstå instruktioner. Ytterligare information Vi tar endast emot ansökningar via vårt rekryteringsverktyg. Vi jobbar med löpande urval, så om du är intresserad av tjänsten – skicka din ansökan redan idag! Har du frågor kring rollen är du välkommen att höra av dig till kontaktperson: [email protected]. Vid frågor kring rekryteringsprocessen vänligen kontakta ansvarig rekryterare: [email protected]. Tjänsten är timanställning med tillträde enligt överenskommelse men där utbildning v35 är ett krav för anställning. Vi tillämpar 6mån provanställning Vi arbetar med urvalstester Vi kommunicerar i första hand via mail Som ett första steg i vår rekryteringsprocess kommer du bjudas in till en kortare intervju med vår AI-assistent Hubert. Intervjun kan du enkelt genomföra via din mobil eller en dator Sista ansökningsdag är 13 juli 2025 För anställning inom Securitas Sverige AB krävs det att du har godkända betyg från gymnasiet i svenska och engelska samt blir godkänd av Länsstyrelsen för anställning i auktoriserat bevakningsföretag enligt Lag (1974:191) om bevakningsföretag (den ansökan görs av Securitas). Beroende på befattning kan även säkerhetsprövning enligt Säkerhetsskyddslag (2018:585) bli aktuell. För att utreda och bedöma om du uppfyller kraven för att bli godkänd enligt respektive författning sker en bakgrundskontroll. Bedömningen avser laglydnad, lämplighet, pålitlighet, lojalitet samt eventuella sårbarheter. Uppgifter som inhämtas kan ex. komma från dig själv, öppna källor eller myndigheter. Vi tillämpar en helhetsbedömning vid prövning av lämplighet för respektive befattning. Lön och anställningsförhållanden baseras på kollektivavtal mellan arbetsgivarorganisationen Säkerhetsföretagen och Svenska Transportarbetareförbundet. Mer info om Securitas som arbetsgivare och vår rekryteringsprocess hittar du på securitas.se

18 dagar sedan
Sista ansökan:
13 juli 2025