Semestervikariat ekonomi/administration

ELON Richardsons AB består av 4 butiker i Karlstad, Arvika, Säffle och Grums. Vi har även ett dotterbolag, Elon Service i Värmland AB Vi är i dagsläget ca 48 medarbetare. Vi är marknadsledare i Värmland och strävar hela tiden för att växa vidare med kunskap och kvalitet. Vi söker en semestervikarie till vår ekonomi/administrationsavd på huvudkontoret i Karlstad för tiden 17/6 tom 15/8 2024. Förekommande arbetsuppgifter är tex kassaavstämningar, leverantörsreskontraarbete från registrering till kontering/avstämning mot inköp till filbetalning. Registrering leverantörsbetalningar samt kundinbetalningar. Svara i telefon, hjälpa våra kunder och butiker som understöd. Fakturering, registrering av ordrar och återkoppling till ansvarig. Du har lätt för att ta egna initiativ, är noggrann och stresstålig, ser vad som behöver göras, är positiv och ansvarstagande. Vi värdesätter arbetssätt hos sökande som gör att kunden känner sig nöjd både vid och efter köpet, m.a.o. ska du vara mycket serviceinriktad.

25 april 2024
Sista ansökan:
15 maj 2024
Leg läkare, bemanning

Jämför och chatta med bemanningsbolagen enkelt via Vårdföretag App (vardforetag.se) Skapa din profil på mindre än 1 minut och lägg upp dina önskemål. Få erbjudanden på uppdrag som kan passa dina önskemål och chatta med flera av de ledande bemanningsbolagen inom vården. Enkelt och kostnadsfritt! Just nu finns ett ledigt uppdrag som legitimerad läkare till vårdcentral i Värmlands län. Uppdraget finns att söka bland flera bemanningsbolag i Vårdföretag.se Fördelar: -Hög ersättning -Inga onödiga Mail Eller telefonsamtal -Enkelt och kostnadsfritt -Inget bindande Vill du starta eget aktiebolag? Vi på vardforetag.se hjälper dig att starta aktiebolag och redovisning till fasta kostnader.

25 april 2024
Sista ansökan:
29 april 2024
Studentinformatör till Vision i Karlstad!

Studerar du och är på jakt efter ett roligt och utvecklande extrajobb med stor möjlighet att påverka dina arbetstider och ditt eget arbete? Då är arbetet som studentinformatör hos Vision något för dig! OM TJÄNSTEN Som studentinformatör arbetar du tillsammans med ditt team och hjälper Vision att växa som fackförbund genom att rekrytera nya studentmedlemmar på ditt lärosäte. Arbetsuppgifterna består främst av att ha informationsbord, hålla i klassrumspresentationer samt delta på mässor och arbetsmarknadsdagar. Du arbetar även med marknadsföring och sociala medier och du har koll på vad som händer på just ditt lärosäte. I din roll ingår även att ge information och stöd åt våra befintliga studentmedlemmar. Du och ditt team driver den lokala verksamheten och medlemstillväxten samt får stöd och coachning av verksamhetsledare. Du erbjuds: - Ett utmanande, flexibelt och roligt extrajobb. - Frihet att till stor del själv lägga upp din arbetstid och utveckla tjänsten inom ramarna för uppdraget. - Fast timlön och individuell löneökning terminsvis. - Erfarenhet och utbildning i kommunikation, försäljning och marknadsföring. - Friskvårdsbidrag, ob-tillägg, restidsersättning, kick-offs. - Introduktion i och kunskap om den fackliga världen. - En merit för ditt framtida arbetsliv! VI SÖKER DIG SOM - Är student på Karlstad universitet. Det är meriterande om du: - Har erfarenhet av service och/eller försäljning. - Har minst 1 år kvar av din studietid. - Har varit eller är engagerad i studentlivet på ditt lärosäte. För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper: - Samarbetar bra i team. - Social, utåtriktad och kreativ. - Resultatdriven och gillar att arbeta mot mål. - Ansvarsfull, initiativtagande och lösningsorienterad. Övrigt: Tjänsten är en visstidsanställning terminsvis om 30 timmar/månad. Du har individuell timlön på minst 140 kr exklusive semesterersättning. Vi utgår från att du delar fackföreningsrörelsens värderingar men du behöver inte ha några förkunskaper om Vision eller facket - det får du av Vision. Starten inleds med en tvådagarsutbildning i Stockholm den 13-14 augusti 2024 där Vision står för eventuella reseomkostnader Vår rekryteringsprocess Vi går igenom urvalet löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum. Detta är en direktrekrytering till Vision där en första ansökan kommer att hanteras av Academic Work. Därefter kommer all kommunikation och intervjuer ske via Vision. Specifika frågor gällande tjänsten hänvisas till Johanna Wetterström Samuelsson på melj: [email protected] INFORMATION OM FÖRETAGET Vision är ett av Sveriges ledande fackförbund med cirka 200 000 medlemmar, både studenter och de i arbetslivet. De är ett av de hundra karriärföretag som anses ha de främsta karriär- och utvecklingsmöjligheterna i Sverige.

25 april 2024
Sista ansökan:
25 maj 2024
Junior elingenjör till Rejlers i Karlstad!

Ska du eller har du nyligen tagit examen inom elkraft? Vill du bli en del av en arbetsplats som kontinuerligt satsar på sina medarbetares utveckling? Nu har du möjligheten att bli en del av Rejlers tekniska konsultverksamhet! Ansök redan idag! OM TJÄNSTEN Rejlers i Karlstad är ett teknikkonsultföretag som erbjuder expertis inom områden som el, automation, IT, telekom och energi och som erbjuder konsulttjänster inom teknik och ingenjörskunskap. Målet är att skapa innovativa och hållbara lösningar för samhällets utmaningar. I rollen som junior elingenjör kommer du arbeta i olika projekt där du får möjlighet att få mer ansvar ju mer du lär dig. Arbetsuppgifterna kommer variera beroende på vilket typ av uppdrag du har blivit tilldelad. Du kommer bli en del av en mångsidig och mångfacetterad grupp som besitter en bred kompetens. Det är ett arbetsteam på tolv personer som alla trivs väldigt bra tillsammans och som ser framemot att välkomna deras nya kollega. Utöver att få möjligheten att utveckla dig i din ingenjörskarriär kommer du också få hänga med på kontorsaktiviteter, luncher och andra happenings som sker på Rejlers. För att säkerställa att du får ett varmt välkomnande och känner dig trygg på arbetsplatsen kommer du få en gedigen introduktion där du får en dedikerad kollega som alltid finns tillgänglig för frågor och stöttning! Du erbjuds * En möjlighet att få arbeta hos ett teknikkonsultföretag som har tagit en ledande roll i omställningen till förnybar energi och omvandlingen av infrastruktur, industri och fastigheter * En arbetsplats lokaliserad i fina lokaler i Inre Hamn * Löpande kompetensutveckling ARBETSUPPGIFTER Arbetsuppgifter * Arbetsuppgifterna kommer att variera beroende på vilket typ av projekt man sitter i. Några av de mest förekommande arbetsuppgifterna är att utföra förstudier och nätplanering, arbeta med investeringskalkyler och beslutsunderlag samt fastställa tidsplanering för olika projekt. VI SÖKER DIG SOM - Har en ingenjörsexamen inom elkraft - Kan kommunicera obehindrat på svenska, både i tal och skrift - Kan genomföra en säkerhetsklassning För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper: - Strukturerad - Problemlösande - Kvalitetsmedveten - Affärsinriktad Övrig information: - Start: Enligt överenskommelse - Omfattning: Heltid - Placering: Karlstad Vår rekryteringsprocess Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work. Vi tillämpar löpande urval och annonsen kan därmed komma att tas ned innan sista ansökningsdag om det är så att vi har gått vidare till urvals- och intervjufas. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess. INFORMATION OM FÖRETAGET Rejlers är en av Nordens ledande teknikkonsulter. Med spetskompetens hjälper de företag, myndigheter och andra organisationer att möta morgondagens samhällsutmaningar. Tjänsterna de erbjuder är viktiga byggstenar för att uppnå ett hållbart samhälle. Sedan bolaget grundades 1942, har Rejlers framgång byggts på förmågan att ständigt lära nytt. Deras vision "Home of the learning minds" vägleder dem till kontinuerligt lärande, utveckling och tillväxt. Med verksamhet i Sverige, Finland, Norge och Förenade Arabemiraten har Rejlers 3 300 experter inom teknikområden som energi, industri, infrastruktur och fastigheter. År 2023 omsatte bolaget 4,1 miljarder kronor och B-aktien är noterad på Mid Cap, Nasdaq Stockholm.

25 april 2024
Sista ansökan:
25 maj 2024
Gruppchef till Gruvan, Vardaga Karlstad

Är du undersköterska och söker en ny karriärmöjlighet? Som gruppchef får du en ledarroll och coachar våra medarbetare att göra skillnad för de som bor hos oss. Vi arbetar med det symboliska ledarskapet vilket betyder att Du handleder och coachar dina medarbetare i det direkta omvårdnadsarbetet. Du är en närvarande gruppchef, vilket betyder att även du arbetar dag, kväll och helg. Alla gruppchefer genomgår vårt ledarprogram där du får möjlighet att utvecklas inom ledarskap via vår utbildningsorganisation Lära. Vi är i ständig utveckling och söker dig som vill växa med oss – tillsammans gör vi världen lite bättre, en människa i taget!Hos oss får du engagerade kollegor, duktiga chefer, utbildningar, karriärmöjligheter samt flera förmåner. Om rollen Som gruppchef är din primära arbetsuppgift att coachaocharbeta i det dagliga omsorgsarbetet tillsammans med teamet.Det innebär att du är dina medarbetares förebild och via ditt starka engagemang skapar du varje dag ett gott arbetsklimat i gruppen.Du arbetardagtid, helger och kvällar. Nära ledarskap: Rollen finns i vår organisationför att säkerställa ett näraledarskap och ge stöd.Du har personal- och planeringsansvar för din arbetsgrupp och är delaktig i att utveckla och kvalitetssäkra verksamheten i enlighet med Vardagas koncept. Detta genom att vara närvarande och stötta, svara på frågor, leda, ge feedback och bekräfta dina medarbetare i vardagen. Du har flera gruppchefskollegor och ni samverkar, bollar och utbyter erfarenheter. Delaktighet: Som gruppchef rapporterar du till verksamhetschefen och har möjlighet att påverka genom ditt deltagande i den lokala ledningsgruppen.Du arbetar ca 30% av din arbetstid administrativt, du har personal- och planeringsansvar för din arbetsgrupp och du är delaktig i att utveckla och kvalitetssäkra verksamheten i enlighet med Vardagas koncept. Om GruvanAtt ta sig till verksamheten är enkelt, det är goda förbindelser med kollektivtrafiken då arbetsplatsen ligger precis vid Karlstads domkyrka, ett stenkast från stora torget. Verksamheten har närheten till butiker och fina promenadstråk längs med kanalen i Haga och bor granne med Frödingsparken. Gruvan riktar sigtill personer med kognitiv svikt i form av demenssjukdom. Det finns 33 lägenheter fördelade på tre boendeenheter. Gruvan har nära samverkan med grannverksamheten Sveagatan, bland annat genom att hagemensam ledningsgrupp bestående av gruppchefer, aktivitetspedagoger samt verksamhetschef som leder de båda verksamheterna. Aktivitetsansvarig:Vi arbetar strukturerat med aktiviteter och har en aktivitetsansvarig som utvecklar och utför meningsfulla aktiviteter med våra boenden. Demenscertifiering: Vi är ett demenscertifierat boende, vilket betyder att alla vi som arbetar här är utbildade i demens och bemötande viaDemensakademin. Även du kommer få genomgå denna utbildning. Ung Omsorg: Vi har ettsamarbete med företaget Ung Omsorg. Det innebär att ett team av ungdomar i åldrarna 14–18 år besöker oss på helger och lov. Ung Omsorg gör olika aktiviteter tillsammans med oss som arbetar här, för att sätta guldkant på tillvaron för de boende. Din erfarenhet och kunskap Du är utbildad undersköterska, har god datorvana och talar och skriver flytande svenska.Erfarenhet från äldreomsorgoch ledarskapär meriterande för denna roll. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. Vi vill att du är: tydlig och skapar delaktighet coachande och har förmågan att motivera och skapa engagemang hos våra medarbetare. duktig på att ge och ta emot feedback prestigelös och lättlärd självständig och samarbetsvillig affärsmässig genom att vilja och ha förmåga att styra och följa upp verksamheten utifrån kvalitetsmål och ekonomiska ramar Här några av höjdpunkterna i vårt erbjudande till dig: Ledarskapsprogram:Alla gruppchefer genomgår vårt ledarprogram där du får möjlighet att utvecklas inom ledarskap via vår utbildningsorganisation Lära.Kompetensutveckling:Du har tillgång till Vardagas interna utbildningsorganisationLäramed en mängd kurser.Förmånsportal med rabatter:Köp till exempel biobiljetter och resor med kollektivtrafik till bra priser. Övrigt Lön: Vi tillämpar individuell lönesättning Tillträdesdatum: Enligt överenskommelse Sista ansökningsdag: 240514Registerkontroll: Utdrag ur belastningsregister skall uppvisas vid en eventuell anställning Självklart har vi även kollektivavtal och försäkringar. Har du frågor? Kontakta gärna:[email protected] 30 16 Observera att det inte går att ansöka via E-post. Om du vill veta mer om hur det är att jobba på Vardaga så läs gärna mer och träffa några av våra medarbetarehär. Facklig kontakt:Vision, Magnus Sällström, [email protected] Ansök här Välkommen att ansöka via knappen ”Skicka ansökan” nedan. Vänta inte med att ansöka då vi gör urval löpande. Om du blir kallad till en intervju behöver du kunna styrka att du har rätt att arbeta i Sverige, genom att uppvisa att du har medborgarskap inom EU/EES eller ett giltigt arbetstillstånd. På Vardagas drygt 100 boenden runt om i Sverige erbjuder vi en äldreomsorg där varje dag är lika viktig. Hos oss möter du expertis och trygghet på varje äldreboende, korttidsboende, i hemtjänst och dagverksamhet. Vi ska vara kvalitetsledande i allt vi gör och vår vision är att göra världen lite bättre, en människa i taget. Våra medarbetare arbetar med varje individs livskvalitet och trygghet i fokus. Vardaga ingår i företagsgruppen Ambea.www.vardaga.se

25 april 2024
Sista ansökan:
14 maj 2024
Avdelningschef till ekonomiavdelningen på barn- och ungdomsförvaltningen

Beskrivning Vi söker nu en avdelningschef till ekonomiavdelningen på barn- och ungdomsförvaltningens stab. Ekonomiavdelningen ansvarar för att ge stöd och förutsättningar till verksamheten inom ekonomi, lokalplanering, kost och städ. Avdelningen är en del av barn- och ungdomsförvaltningens stab där du kommer ingå i förvaltningens ledningsgrupp tillsammans med andra avdelningschefer, skoldirektör och utbildningschefer. De övriga avdelningscheferna blir viktiga samarbetspartners i ditt vardagliga arbete. Här erbjuder vi en arbetsmiljö där det ryms både allvarsamt ansvarstagande för en viktig samhällsuppgift och lättsam kollegialitet. Vi drivs alla av att bidra till barns och elever utbildning och göra deras framtida drömmar möjliga. Du har i dagsläget drygt 25 underställda medarbetare varav 7 enhetschefer och i din roll rapporterar du direkt till skoldirektören. Arbetsuppgifter Barn- och ungdomsförvaltningen är inne i ett förändringsskeende där vi går mot ett mer gränsöverskridande och processorienterat arbetssätt. Vi söker dig som ser en utmaning i och vill medverka i det utvecklingsarbetet. Arbetet inom avdelningen genomsyras av ett uppdrags- och processbaserat tänkande med kvalitet och hållbarhet som grund. Ditt ansvar innefattar att utveckla en strategisk planering där omvärldsspaning utgör en viktig grund. Du säkerställer förmåga till anpassning i takt med att verksamhetens förutsättningar förändras. Du har ett särskilt ansvar för att utveckla förutsättningarna för nämndens ansvarstagande för budgetstyrning samt för att bevara den ansvarskultur som råder inom förvaltningen. Vi söker dig som kan bidra med styrning för effektiv användning av medel och utveckla processtyrning tillsammans med övriga avdelningar på staben, utbildningsverksamheten samt kommunens ekonomichefsgrupp. Som chef över avdelningen leder, utvecklar och följer du upp verksamheten mot uppsatta mål. Tillsammans med dina medarbetare bidrar du med kontinuerlig omvärldsbevakning inom avdelningens ansvarsområden. Du har personal- budget- och arbetsmiljöansvar för avdelningens medarbetare. Om du brinner för att skapa struktur och effektivitet inom avdelningens olika områden och vill vara med och driva förändring och utveckling, så är detta rollen för dig! Kvalifikationer Vi söker dig med relevant högskoleutbildning inom ekonomi, statsvetenskap eller motsvarande som arbetsgivaren bedömer som likvärdig. Du har tidigare erfarenhet att leda andra människor och relevanta insikter i ekonomistyrning. Du har erfarenhet av att arbeta i en större verksamhet med liknande förutsättningar med förståelse för att arbeta i en politiskt styrd organisation. Du har tidigare lett utvecklingsprocesser i en stöd- och serviceinriktad verksamhet. Du tycker det är roligt och utmanande att arbeta i en komplex omgivning där du nyttjar din problemlösningsförmåga utifrån ett helhetsperspektiv och är bra på att strukturera arbetet. Som chef och ledare behöver du vara trygg i dig själv, skapa lagkänsla samtidigt som du uppmuntrar enskilda medarbetares egen initiativkraft. Du kan samla medarbetare kring gemensam målsättning och skapa drivkraft hos medarbetare. I ditt ledarskap har du tillitsfulla relationer som bygger på ett lyhört ledarskap. Du har god förmåga att knyta och fördjupa kontakter och kan etablera samarbete med andra delar av organisationen.  Vi kommer att lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper. Om Karlstads kommun Barn- och ungdomsförvaltningen ansvarar för förskola och skola för cirka 13 200 barn och elever och är kommunens största förvaltning med drygt 2 400 medarbetare. Vi har förskolor, familjedaghem, öppna förskolor, förskoleklasser, grundskolor, grundsärskolor, fritidshem och kulturskola och arbetar även med barn- och elevhälsofrågor. Vi rustar barnen för framtiden. Vill du vara med och skapa framtidens Karlstad? Hos oss i koncernen Karlstads kommun kan du göra skillnad på riktigt. Här är varje medarbetare en viktig del i helheten och tillsammans hjälps vi åt att förverkliga vår vision om "Ett bättre liv i Solstaden". Kom och väx med oss! Övrig information För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen och förenkla kommunikationen med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller pappersformat. Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons. Har du skyddade personuppgifter ska du inte registrera dina ansökningshandlingar i vårt rekryteringssystem och inte heller skicka in dem via e-post. Vänd dig istället till kommunens växel 054-540 00 00 för vidare hantering.

25 april 2024
Sista ansökan:
14 maj 2024
Frontend Developer

AtDise, weoffer market-leading software for Digital In-store experiences. Dise works with forward-thinking brands, such as Volvo, M&S, J.Lindeberg and Uniqlo. From our offices in Sweden and the UK we enable our partners and their customers to design and implement unique Digital In-store solutions. We call it Dise – Digital In-store experience. We are now looking for a talented and versatileFrontend Developerto join our dynamic team. We value a sense of humour and seek a colleague who can thrive in a small, social team environment. Do you want to join a self-propelled, cross-functional team and be part of the entire product development cycle? Key responsibilities Develop robust and scalable TypeScript applications for frontend needs. Work in a small team environment to gather requirements, design software architectures, and implement solutions that meet business objectives. Build responsive and user-friendly frontend interfaces using modern web technologies such as Angular. Perform unit testing, debugging, and troubleshooting to ensure the reliability and performance of applications. Collaborate closely with designers, UX/UI specialists, backend developersand other developers to ensure seamless integration of frontend and backend components. Participate in code reviews, provide constructive feedback, and continuously strive for code quality improvements. Stay up to date with the latest trends and best practices. Contribute to a positive and fun team culture. About you You got a degree in computer science, software engineering, or a related field (or simply possess wicked coding skills). You have a proven track record as a JavaScript/TypeScript Developer. Strong knowledge of JavaScript and TypeScript, including frameworks such as Angular, also are part of your skillset. HTML and CSS are not just names on the wall for you. You have experience working with backend technologies such as Node.js, Express.js. Git? Visual Code? Docker? You got it covered! You have knowledge of version control systems, code testing frameworks, and build tools. You possess excellent problem-solving skills and ability to handle complex technical challenges. You have strong interpersonal skills and the ability to work effectively in a small team environment whilst keeping a bit of humour. You like to use your excellent communication and writing skills in English on a day to day basis. Nice to have If you got experience with Docker, build pipelines, micro services, we wouldn’t be sad. Experience with GraphQL in the past? Do highlight it. You tried writing optimized and efficient SQL queries? Excellent! What’s in it for you Be part of a global, growth-oriented company that thrives on innovation and a dynamic work style, with short decision-making paths. Experience the best of both worlds with our hybrid work model, based in our brand-new designed offices in Karlstad orLund (2-3 days in the office, 2-3 days from home). Embrace team-building activities and a vibrant, inclusive company culture that values work-life balance and internal learning opportunities and career progression. Boost your well-being with health initiatives and a wellness allowance, because we care about your vitality and balance. Option to be part of our stock option program and share in the success of our company as we grow together. We believe in people.Our company culture is our most important asset and is based on our core values - think like a customer, make it simple, dare to challenge and trust in diversity. They guide us in everything we do - from the decisions we make to how we interact with each other and our customers. Next steps Ready to take the next step in your career? If that’s a yes, we’re over the moon! Take the chance to explore what you can do – one thing is for sure: it will never be boring.We recruit on an ongoing basis, last day of application is 11/5 2024. Any questions? Innar Järva, Development Manager, [email protected] is here to help.

25 april 2024
Sista ansökan:
11 maj 2024
UX/UI Designer

Diseenablespowerfulin-store experiences.We bring category expertise to deliver the one Digital In-store experience platformdesigned specially for retail, making it more powerful and intuitive to use. We call it Dise – Digital In-store experience. Job description and key responsibilitiesDise is seeking a highly creative and skilled UX/UI Designer to join our Product Team. As a UX/UI Designer at Dise, you will have the opportunity to work on cutting-edge products and make a significant impact on our user experience. Your primary responsibilities will include designing intuitive and innovative user interfaces, conducting user research to inform design decisions, and collaborating closely with cross-functional teams to create seamless product experiences.Your profileWe are looking for a combination of formal education, practical experience, and technical skills. A bachelor's degree in design, human-computer interaction, or a related field is benefitial, providing a foundational understanding of design principles and methodologies. You should have a robust portfolio that demonstrates your design process from research to final execution, showcasing a variety of projects that reflect their skills in creating user-centric designs.Proficiency in design software such as Figma, Sketch, Adobe XD, or similar tools is essential, as these are the primary means of creating and communicating design concepts.Technical skills should also include an understanding of front-end development languages such as HTML, CSS, and JavaScript. Knowledge of user research methodologies, usability testing, and data analysis helps in making informed design decisions. Soft skills such as communication, teamwork, and problem-solving are equally important.A passion for design and a commitment to staying updated with the latest trends and technologies in the field are also desirable qualities. You should have acontinuous learning mindset and the ability to adapt to new tools and processes quickly.Excellent communication skills in English on a day to day basis. Perks Health initiatives and wellness allowance A friendly work environment among bright minds, fostering a culture of collaboration and innovation Internal career opportunities and opportunity to influence the group and your role The position is full-time and located in one of ouroffices in Karlstad or Lund.We recruit on an ongoing basis, last day of application is May 15th.If you have any questions you are welcome to contact: Innar Järva (Development Manager), [email protected]. We believe in people.Our company culture is our most important asset and is based on our core values - think like a customer, make it simple, dare to challenge and trust in diversity. They guide us in everything we do - from the decisions we make to how we interact with each other and our customers. About DiseWe offer market-leading software for Digital In-store experiences.Diseworks with forward-thinking brands, such as Volvo, M&S, J.Lindeberg and Uniqlo. From our offices in Karlstad, Varberg, Stockholm and London weenable our partners and their customers to design and implement unique Digital In-store solutions.Dise is part of the Vertiseit Group, listed on Nasdaq First North Growth Market in Sweden.

25 april 2024
Sista ansökan:
15 maj 2024
Yrkeslärare inom Restaurang och livsmedelsprogrammet Karlstad

Astar erbjuder en rad utbildningar såsom kommunal vuxenutbildning, svenska för invandrare, arbetsmarknadsutbildningar, Rusta och Matcha samt företagsutbildningar. Med mer än 300 anställda på 35 orter över hela Sverige, från Malmö i söder till Kiruna i norr, strävar vi efter att ge alla människor – oavsett bakgrund – möjligheter att utforska sina talanger, utveckla dem och bli sina egna stjärnor. Astar söker en engagerad lärare inom Restaurang och livsmedelsprogrammet för att inspirera och utveckla våra elevers talanger och kompetenser. Vi kan eventuellt erbjuda dig fortsatt tillsvidare anställning i Karlstad men det vet vi först när anbudet kommit ut och vi ev. vunnit det. Blir klart under kvartal 4 i höst.  Bli en del av vårt team på 35 orter i Sverige och bidra till att hjälpa människor nå sin fulla potential. Vi söker dig som: - Kombinerar praktiska och teoretiska moment för att förbereda kursdeltagare för arbetslivet. - Har goda branschkontakter och erfarenhet som kock, du kommer ha APL ansvar - Är självgående, samarbetsvillig och positiv. - Skapar goda relationer med elever, kollegor och branschen. - Anpassar undervisningen efter elevernas behov. Kvalifikationer Du är behörig yrkeslärare inom restaurang och livsmedelsprogrammet.  Vill du vara med och göra skillnad och ha en betydelsefull roll i en organisation som ständigt utvecklas? Varmt välkommen in med din ansökan så att vi får tillfälle att berätta vad vi som arbetsgivare kan erbjuda dig. Läs mer om oss på: astar.se

25 april 2024
Sista ansökan:
31 juli 2024
Projektingenjör projekt Nya CSK Hus Väst - Karlstad

2021 tecknade Region Värmland och Skanska Sverige AB ett strategiskt parteringavtal som innebär ett gemensamt åtagande avseende planering, projektering och genomförande av projekt Nya CSK, Etapp 1, som ska stå klart år 2033. Arbetet med om- och nybyggnation av Centralsjukhuset i Karlstad (CSK) har nu startat. Vi ser fram emot att bygga detta sjukhus och söker en projektingenjör som vill vara med i ett av branschens mest spännande och viktigaste projekt. Vi skapar rum för framtidens vård och för alla i Värmland – idag och imorgon. Arbetsuppgifter Som projektingenjör har du en central roll i projektteamet där du med stöd av projektchef, produktionschef och arbetsledare ser till att vi kommer framåt i projektet. Tillsammans med övriga medarbetare skapar ni förutsättningar med fokus på säkerhet, hög produktivitet, kvalitet och lönsamhet. Som projektingenjör hos oss så kommer du ha mycket kontakt med projektgruppen, interna supportfunktioner, vår kund och underentreprenörer. Bland dina arbetsuppgifter ingår till exempel: - Förändringshantering i vårt projektstyrningssystem - Deltagande i månadsavstämningar med kund och underentreprenörer - Inköp - Ekonomisk uppföljning och prognosarbete Vidare kommer du att ingå i ett team med andra projektingenjörer och uppmuntras till att upprätthålla ett värdefullt nätverkande internt såväl som externt. Vi välkomnar dig till att bli en nyckelspelare i ett team med hög laganda. Kunskapskrav Vi söker dig som har en utbildning inom byggteknik, ekonomi och/eller samhällsbyggnad alternativt motsvarande arbetslivserfarenhet. För att lyckas i rollen bör du ha erfarenhet av att arbetat som projektingenjör, där du arbetat med projektplanering och ekonomi inom entreprenadverksamheten. Det här jobbet passar dig som är relationsskapande, resultatinriktad och ansvarsfull i din yrkesroll. Du har ett stort engagemang i det du tar dig för och en stark vilja att bidra till Skanskas framgång. Vidare tror vi att du drivs av att leverera kvalitet i allt du gör. Om du stöter på något du inte redan kan, vill du nyfiket och målinriktat lära dig mer om det. Intresserad? Skicka in din ansökan med CV och personligt brev via länken. Vi arbetar med löpande urval så skicka gärna in din ansökan så fort som möjligt, dock senast den 2024-05-12. Anställningsstart: Enligt överenskommelse Vid frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta projektchef Andreas Haag telnr. 010-449 56 41 Vi ser fram emot din ansökan! Våra medarbetare är vår främsta styrka och det är viktigt att du känner dig trygg hos oss. Vi vill att du ska trivas på jobbet och ha kul med dina kollegor. Vi lovar dig som medarbetare en ständig kompetensutveckling och tillhandahåller en rad internutbildningar, befattningsspecifika program och internationella utvecklingsmöjligheter. För oss är hälsa och säkerhet extra viktigt och det ligger även som grund för våra förmåner till dig som anställd på Skanska. Skanska använder sin kunskap och framtidsinsikt för att bidra till hur människor lever, arbetar och samverkar. Vi är ett av världens största projektutvecklings- och byggföretag med en omsättning på 157 miljarder kronor under 2023. Skanska är verksamma på utvalda marknader i Norden, Europa och USA. Tillsammans med våra kunder och en samlad expertis hos cirka 27 000 medarbetare skapar vi innovativa, hållbara lösningar som främjar hälsa och välbefinnande bortom vår livstid.

25 april 2024
Sista ansökan:
12 maj 2024