Vi söker CNC-operatör!

Om företaget Tycker du om korta serier och är fena på programmering och CAM-beredning? Då kanske du passar på Bröderna Hedbergs i Skattkärr. Företaget har en avancerad maskinpark inom svetsning och bearbetning, vilket passar dig som är sugen på att utvecklas som mekaniker. Bolaget ingår i Hermano Group, vilket borgar för en trygg anställning med goda utvecklingsmöjligheter. Hör av dig till nedanstående rekryterare om du har frågor! Dina arbetsuppgifter Som verkstadsmekaniker har du möjlighet att arbeta med hela processen, från ax till limpa, d.v.s. läsa ritningar, programmera och CAM-bereda, problemlösa och rigga, kontrollmätning och gradning. Du kommer att arbeta i en CNC-fräs och mycket av arbetstiden handlar om programmering. Din profil Vi söker dig med verkstadsutbildning och erfarenhet inom skärande bearbetning. Du skall kunna programmera och köra en bäddfräs. Om du är framåt och intresserad av ditt arbete kommer du passa in i gruppen. Du tycker om att lära dig nytt och sätter kvalitet och säkerhet i fokus. Dessutom gillar du arbetsinstruktioner och är bra på att både följa anvisningar och vara med och utveckla dessa. Vi hoppas att du är noggrann och duktig och att du ställer krav på din framtida arbetsplats. Bröderna Hedbergs har utvecklats genom engagerade medarbetare – vill du bli en av oss? Om Industrisupport Industrisupport är sedan 1999 ett auktoriserat rekryterings- och bemanningsföretag med kunder och kontor på flera orter. Vi rekryterar och bemannar inom olika yrkesområden och jobbar med långa kontrakt på både kollektiv- och tjänstemannasidan. Det här uppdraget är en hyrrekrytering och om allt fungerar som det ska är uppdraget tänkt att leda till en tillsvidareanställning hos kundföretaget. Vi har kollektivavtal, försäkringar, företagshälsovård och friskvårdsbidrag och vi ser till att människor får sin personliga utveckling i arbetslivet. Vi jobbar med löpande urval i rekryteringsprocessen så passa på att söka tjänsten redan idag. När du nu söker jobb hos oss är det viktigt att du i din CV bara tar med de referenser som du pratat med och som vet om att de finns med i din ansökan. Om du har frågor får du gärna ställa dem till ansvarig rekryterare på Industrisupport (se kontaktuppgifter nedan). Urvals- och drogtester kan förekomma i rekryteringens slutskede. Alla är välkomna att söka, men undvik information om etniskt ursprung, politiska åsikter, religiös eller filosofisk övertygelse, medlemskap i fackförening, hälsa eller sexuella läggning i din ansökan. Varmt välkommen till oss på Industrisupport!

19 april 2024
Sista ansökan:
3 maj 2024
Kock

Välkommen till ett av Värmlands största hotell- och konferensanläggningar. Detta familjeägda hotell med 163 rum ligger i Karlstad, 3 kilometer norr om citykärnan mellan villaområden, älv, sjö, skog och E18. Här har berättelser skapats sedan sjuttiotalet, något som avspeglas i vår atmosfär och utbud. Här står alltid personlig service i fokus, dag som natt. Vi erbjuder vistelsepaket med logi, mat, konferens, event, sport och kultur. Hos oss har gäster fri parkering och tillgång till el-laddstolpar. Sommartid förvandlas hotellet till ett sommaroas för familjen med uppvärmd utomhuspool, poolbar. Vi erbjuder stora och små konferenslokaler där den största har plats för 400 personer. Totalt har vi 9 konferenslokaler. Som kock hos oss kommer du arbeta med både á la carte-servering och bufféservering. De egenskaper som vi värderar hos vår personal är: Flexibel Kreativ Självgående Du ska kunna jobba i ett team och vara van att arbeta utefter HACCP, livsmedelslagar samt rutinlistor. Vi erbjuder en heltidstjänst på en arbetsplats som har kollektivavtal, med stor variation av arbetsuppgifter. Våra kockar varierar mellan att arbeta på vår populära lunchbuffé, kvälls-á la carte samt bokade sällskap. För att arbeta hos oss krävs att du är villig och medveten om att arbetstiderna varierar mellan dag- och kvällspass. Har du tidigare erfarenhet av att jobba på hotell är det ett plus! Start från och med mitten av maj. Vi tar enbart ansökningar via angiven mail i annonsen.

19 april 2024
Sista ansökan:
19 maj 2024
Vårdadministratör på vikariat till Lungmottagningen, Karlstad

Om verksamheten Vi söker en vårdadministratör till verksamhetsområdet vårdadministration, område slutenvård, för ett vikariat på 6 månader. Inom verksamhetsområdet arbetar en stor del av slutenvårdens vårdadministratörer och verksamhetsområdet består av cirka 240 vårdadministratörer som främst är placerade ute i de olika verksamheterna på Centralsjukhuset Karlstad samt sjukhuset i Arvika. Du kommer att ha din placering hos lungmottagningen inom medicinkliniken men med möjlighet att utvecklas även inom andra specialiteter. Arbetsbeskrivning En gemensam vårdadministrativ enhet bidrar till att utveckla vården genom en renodling och effektivisering av administrativa processer samt kompetensutveckling inom den vårdadministrativa gruppen. Som vårdadministratör hos oss kommer dina huvudsakliga arbetsuppgifter bestå av dokumentation i journalsystemet Cosmic utifrån diktat, diagnosklassificering, remisshantering och i övrigt förekommande vårdadministrativa uppgifter. Kvalifikationer Du är utbildad vårdadministratör, medicinsk sekreterare eller läkarsekreterare med goda kunskaper i svenska språket samt medicinsk terminologi. Erfarenhet som vårdadministratör eller kanslist inom slutenvården är meriterande. Du är noggrann, har ett gott bemötande, tycker om att ge service och att ta ansvar. För att trivas hos oss bör du ha förmåga att ta egna initiativ och organisera ditt arbete självständigt men också ha en god förmåga att arbeta i team. Du ser möjligheter och är positiv till utvecklingsarbete. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet. Urval kan komma att ske löpande, välkommen med din ansökan redan idag! Om oss Region Värmland är till för att alla som bor här ska må bra och för att vår region ska vara attraktiv och konkurrenskraftig. Vi gör skillnad inom hälso- och sjukvård, tandvård, kollektivtrafik, regional utveckling och kultur och bildning. Vi möter människor i livets största stunder och i alla de där vardagsögonblicken där emellan. Vår vision är livskvalitet i världsklass.  Vill du också jobba för alla i Värmland? Välkommen med din ansökan.  Läs mer påhttps://www.regionvarmland.se/regionvarmland/jobb-utbildning--forskning/jobba-med-oss och följ oss på sociala medier.  Övrigt I samband med eventuell anställning kan vi komma att be dig som sökande att lämna ett utdrag ur polisens belastningsregister. Inför anställning inom psykiatrisk vård, vård av funktionshindrade, vård av barn eller ungdomar gör arbetsgivaren en kontroll i polisens misstanke och belastningsregister. Ett utslag i detta register kan komma att påverka din möjlighet till anställning. Har du skyddad identitet och vill göra en ansökan ber vi dig att kontakta Rekryterings- och administrativa enheten HR via Regionens växel 010-831 50 00. Då får du hjälp att lämna in din ansökan utan att den hanteras i rekryteringsverktyget. Tänk på att endast ta med information som är relevant för den aktuella befattningen. Inför rekryteringsarbetet har Region Värmland tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.

19 april 2024
Sista ansökan:
3 maj 2024
Affärsområdeschef Logistik - LBC Frakt

Om tjänstenSom affärsområdeschef inom logistik hos oss ansvarar du för att tillsammans med dina medarbetare leverera kvalitet i världsklass där ni skapar lönsam och hållbar trafik för våra anslutna åkare. Du har det yttersta ansvaret för verksamheten såväl personellt som ekonomiskt och vi ser att nyckel till framgång är ett närvarande ledarskap och starkt målfokus. Dina arbetsdagar kommer vara varierande och det är viktigt att du trivs med att jobba nära verksamheten tillsammans med dina medarbetare. Det kommer att vara ett stort fokus på relationsskapande såväl internt som externt genom bland annat kundansvar för ett antal större kunder. Internt blir du en del av ett glatt självgående gäng med stort affärsfokus. I tjänsten ingår du i ledningsgruppen för LBC Frakt och där förväntas du att, tillsammans med övriga medlemmar, ta ett övergripande ansvar för verksamheten i hela bolaget. Tjänsten är placerad i Karlstad. Om dig Vi söker dig som är en trygg och erfaren ledare med förmågan att få med dig dina medarbetare mot uppsatta mål. Du har en kommunikativ sida som gör att du skapar engagemang och delaktighet i gruppen vilket i sin tur inger förtroende till våra kunder. Vi ser gärna att du har erfarenhet av produktion eller logistik och att du tycker om att driva affärer med goda resultat. Du trivs i en roll med mycket kundkontakt och i förhandlingssituationer är du riktigt stark. Om ossLBC Frakt har under de senaste åren befäst sin ställning som det ledande logistikföretaget i Värmland. Vi växer med både nya och befintliga kunder som uppskattar transporter med hög kvalitet. LBC Frakt arbetar målmedvetet och aktivt med omställning till fossilfria transporter och besitter idag en särställning inom området. Vi erbjuder ett intressant jobb i ett härligt gäng där det aldrig är långt till skratt. Hela transportnäringen står inför en stor förändring då branschen förväntas bli fossilfri. LBC Frakt ligger i framkant och vill vara marknadsledande i detta arbete. Genom ditt arbete kan du vara med och göra skillnad! Om processen I den här rekryteringen samarbetar vi med Tacting där alla rekryteringskonsulter är certifierade enligt DNVs standard samt arbetar med fördomsfri rekrytering. Med hjälp av kapacitetstester och personprofilanalyser genomför Tacting en objektiv bedömning på hur du kan komma att hantera dina nya arbetsuppgifter hos oss och samtidigt minimera risken för diskriminering och särbehandling. Har du några frågor är du välkommen att kontakta Bengt Libäck på 070 594 72 77 eller Ulf Holmgren på 076 307 10 29. Vi ser fram emot din ansökan senast den 6e maj.

19 april 2024
Sista ansökan:
6 maj 2024
Projekledare till JJt Konsult

JJT Konsult AB - Affärssystemsutvecklarna Vi är ett företag med höga ambitioner som erbjuder skräddarsydda konsulttjänster inom flera olika branscher. Med lång erfarenhet och expertis fungerar vi som en pålitlig partner för våra kunder och stödjer dem på deras affärsresa. Våra medarbetares kompetens och passion är hjärtat i vår verksamhet. Vi värderar varje individ och uppmuntrar kreativitet och personlig utveckling. Vi strävar efter att skapa en inkluderande och positiv arbetsmiljö där alla kan trivas och växa. Plattformar vi erbjuder kompetens inom är affärssystemet Pyramid Business Studio, mobila servicesystemet Mobigo och statistikverktyget Power BI. Är du en nyfiken person som trivs i en konsultativ roll där du får agera spindeln i nätet? Då är det här tjänsten för dig! Arbetsuppgifter: Som projektledare på JJT Konsult kommer du att vara den centrala drivkraften i att utveckla och vårda befintliga kundrelationer samt koordinera arbetet externt och internt. Dina huvudsakliga ansvarsområden inkluderar att fungera som spindeln i nätet och säkerställa att kunderna får den bästa möjliga servicen. Därtill prioritera och koordinera arbetsuppgifter, stämma av med kunden, och hantera eventuella behov och feedback från både kund och team internt. Du kommer även att leda och driva projekt med fokus på framgångsrik slutförande samt identifiera och utveckla affärsmöjligheter inom befintlig kundbas. Du kommer att skapa och underhålla starka och långsiktiga kundrelationer samt genomföra kundbesök och möten, särskilt i Värmland. Det tillkommer även att ansvara för administrativa uppgifter och dokumentation i samband med projekten. Framåt finns möjligheten att forma rollen efter individuell kompetens och intresse. Kvalifikationer: Eftergymnasial utbildning. Erfarenhet av liknande roll inom affärssystemskonsultation/projektledning. Erfarenhet av arbete med ERP-system. Baskunskaper inom IT. Meriterande: Erfarenhet av arbete i Pyramid. Vem är du? I rollen som projektledare hos JJT Konsult lägger vi stor vikt vid dina personliga egenskaper. Vi söker vi en passionerad och kommunikativ individ med stark disciplin och lojalitet. Din nyfikenhet och driftighet driver dig att lösa utmaningar med trial-and-error-mentalitet. Du är flexibel, självständig och har förmågan att samarbeta mot gemensamma mål. Vi uppskattar att du är hungrig inför utveckling och har intresse för att lära dig nya saker. Företaget erbjuder: JJT Konsult erbjuder en dynamisk arbetsmiljö med korta beslutsvägar och en företagskultur som värdesätter initiativ och kreativitet. Vi tror på att investera i våra medarbetares utveckling och tillväxt. Här har du möjlighet att påverka och göra verklig skillnad. Om du är redo att ta nästa steg i din karriär och delar vår passion för kundrelationer och affärssystemkonsultation, ser vi fram emot din ansökan. Låter det intressant? Vi arbetar med löpande urval och tjänsten kan därav komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Sök tjänsten redan idag! Mer om tjänsten: Det här är ett konsultuppdrag på heltid via Qtym under sex månader, därefter är det uttalat att JJT konsult har för avsikt att erbjuda en anställning hos dem.

19 april 2024
Sista ansökan:
19 maj 2024
Innesäljare i Karlstad

Dags att testa en ny karriär? Eller dags att starta din första? Vill du utvecklas och ha en trygghet på din arbetsplats? -BRA! Då ska du fortsätta läsa här! Hos oss på PEC har du ett mån-fre jobb , mellan 8:30-16:30.En trygg arbetsplats som funnits sedan 2003 med kollektivavtal via unionen.På PEC säljer vi tjänster och produkter till både nya kunder, passiva kunder och befintliga kunder.PEC har alltid har arbetat åt de största företagen i sina respektive branscher, så du kommer att känna till flera av varumärkena du kommer att sälja.Några av de varumärkena är tex;Fortum, Bonnier, Egmont, Allente, operatören 3 och Miljonlotteriet.Vi har även en avdelning med inkommande administrativa samtal då för 1177 Vårdguiden. Utöver arbetet i sig, så får man med sig otroligt många nyttiga färdigheter att ha med sig livet ut!Oavsett om det är i det sociala livet, att förhandla om ett lån på banken eller söka sig vidare till nya äventyr så som att tex plugga till mäklare eller annat typ av arbete inom försäljning. Detta då vi kontinuerligt ger feedback, utbildningar inom säljteknik, retorik, och strukturuppbyggnad!På varje kontor finns det platschef och säljledare med många år inom försäljning, som stöttar, utbildar och ser till att du ska nå dina och företagets mål!Dessutom kommer du under din tid hos oss få uppleva tävlingar om allt från en lunch, middag på stan med kollegor, superpresentkort, en resa till varmare breddgrader, eller varför inte en ny TV ? Det du kan förvänta dig hos oss på PEC är; Fast månadslön;120,24 kr/h om du är under 24 år, vilket motsvarar en månadslön på 20,081 kr vid ett arbetstidsmått om 100%138,05kr/h om du är över 24 år, vilket motsvarar en månadslön på 23,054kr vid ett arbetstidsmått om 100% Utöver grundlönen har du generös provision Möjligheten att testa vingarna på varmare breddgrader på tex Cypern eller i Dubai Feedback och daglig coachning Ett härligt gruppklimat där vi som kollegor äter gemensam lunch, spelar pingis, biljard eller playstation tillsammans på rasterna Planerade tävlingar om allt från ära och superpresentkort, till en utomlandsresa till en ny TV, äventyr i Sälen eller bowling och middag tillsammans med kollegor! Sammanhållning och högt till tak, med en öppen och ärlig dialog så löser vi det mesta! Försäljning är otroligt givande och väldigt roligt.Vårt mål är att alla som jobbar hos oss ska känna sig som en del av vårt företag, en del av ett team. Att man ska sträva högt! Vi sätter upp dagliga mål på individnivå, kontor och som team. Erfarenheten man får hos oss på PEC har visat sig göra stor nytta hos många av våra anställda även i det sociala livet, eller om man vill plugga vidare till tex mäklare, eller om man ska förhandla om ett lån på banken! Vi söker dig som : Vill lära dig mer om försäljning Har tidigare erfarenhet inom försäljning ( Meriterande om du har erfarenhet inom just telefonförsäljning) Kan arbeta självständigt och i team Som ser lösningar och kan ta emot feedback Har ett engagemang för jobbet du utför Har mycket goda språkkunskaper i svenska - tal och skrift, detta då vi ställer höga krav på tydlighet och förmågan att förklara produkten. Känner du dig redo för en trivsam arbetsplats och samtidigt få värdefull arbetslivserfarenhet inom försäljning, marknadsföring, ledarskap och kommunikation?- Då är det här rätt arbete för dig! Du kommer vid anställning att genomgå säljutbildning och få full upplärning.Vi jobbar sedan aktivt med individuell coachning, feedback och uppföljning genom våra duktiga ledare och säljare. Som säljare hos oss på PEC blir du en del av ett engagerat team med stort driv.Här erbjuds du en speciell arbetsmöjlighet på en spännande arbetsplats där stor vikt läggs på dina personliga egenskaper och styrkor.Vi anser att med rätt driv och inställning kan man gå hur långt som helst. Sök jobbet som säljare hos oss på PEC! Vi lovar en givande, rolig och utvecklande arbetsplats! *Omfattning: 35h/Vecka (08:30-16:30)*Placering: Karlstad*Lön: Fast grundlön och generös provision *Rekryteringsprocess:När vi fått in din ansökan tar rekryteringsansvarig kontakt med dig inom ett par dagar för en telefonintervju.Tar du dig vidare i rekryteringprocessen från telefonintervjun blir du inbokad på en intervju på plats på kontoret, där får du en närmare presentation av företaget och möjlighet att kunna testa jobbet. Känns allt bra från båda parter erbjuds du en anställning. Om oss PEC är Sveriges största care- & contactcenter med gott rykte i branschen. Vi jobbar med både inkommande och utgående telefoni åt flera av de största företagen i sina respektive branscher. Vi jobbar ständigt med att förbättra oss och förnya oss för att kunna erbjuda de bästa tjänsterna för våra kunder och uppdragsgivare. Företaget har idag cirka 250-300 anställda och vi finns i Malmö, Kristinehamn, Karlstad och Västervik.

19 april 2024
Sista ansökan:
3 maj 2024
Trafikplanerare

Beskrivning Tycker du det är spännande med samhällsbyggnad och vill vara en del av den? Som trafikplanerare inom Karlstad kommun får du arbeta i en växande stad med fantastiska miljöer, unik stadskärna och en levande landsbygd. Tjänsten är placerad på stadsbyggnadsförvaltningens planenhet som idag har 15 medarbetare som arbetar med att utveckla Karlstad. Vi kan erbjuda dig en spännande arbetsplats där vi arbetar med stadsplanering och trafikplanering i nära samverkan med varandra. Arbetsuppgifter Som trafikplanerare på planenheten arbetar du med strategisk trafikplanering inom samtliga trafikslag. Du kommer bland annat analysera trafikflöden och trafiksituationer samt utreda parkeringsbehov. Utöver detta kommer du även att delta i kommunens planeringsprojekt. I tjänsten ingår också att driva egna uppdrag som projektledare, men också medverka med din trafikkunskap i projekt som andra driver. I det dagliga arbetet kommer du att ha många kontaktytor både internt och externt. Du kommer att samarbeta nära och aktivt med kollegor samt ha kontakter med myndigheter, konsulter, förtroendevalda och allmänhet. Kvalifikationer Vi söker dig som har civilingenjörsutbildning med inriktning trafik- och/eller samhällsbyggnad eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig och relevant för uppdraget, alternativt flerårig dokumenterad arbetslivserfarenhet av strategiskt arbete med trafikplanering. Vi ser gärna att du har tidigare erfarenhet av trafikplanering inom offentlig verksamhet, antingen som anställd eller som konsult. Om du även har kunskaper i trafiklagstiftning, plan- och bygglagen och annan relaterad lagstiftning är det meriterande. Erfarenhet av att ha arbetat med trafikflödessimulering i digitala modeller är också meriterande. För att trivas i rollen söker vi dig som har god förmåga att analysera och har lätt för att lära in ny kunskap. Du planerar och organiserar ditt arbete på ett strukturerat och realistiskt sätt där du interagerar kort- och långsiktiga mål med helhetsbilden. För dig är det naturligt att samarbeta med andra för att nå gemensamma mål och du delar gärna med dig av din kunskap och dina erfarenheter till andra. Du förhåller dig positivt i utmanande situationer och hanterar press på ett konstruktivt och målfokuserat sätt. Vi ser också att du är en person som andra ofta känner förtroende för och som kan fånga andras uppmärksamhet i olika frågor. Du kan driva projekt framåt samtidigt som du är inlyssnande, lyhörd och anpassar ditt sätt att kommunicera till mottagaren. I rollen som trafikplanerare är det viktigt att du kan förmedla information på ett enkelt och tydligt sätt. För tjänsten krävs B-körkort. Om Karlstads kommun Karlstad växer och stadsutvecklingen behöver möta framtidens behov. Stadsbyggnadsförvaltningens cirka 50 medarbetare har hand om detaljplaner, bygglov och stadsmiljöfrågor för att göra den utvecklingen möjlig. Vi är också kommunens lantmäterimyndighet och arbetar med kartor, mätning och GIS– geografiska informationssystem. Vill du vara med och skapa framtidens Karlstad? Hos oss i koncernen Karlstads kommun kan du göra skillnad på riktigt. Här är varje medarbetare en viktig del i helheten och tillsammans hjälps vi åt att förverkliga vår vision om "Ett bättre liv i Solstaden". Kom och väx med oss! Övrig information För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen och förenkla kommunikationen med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller pappersformat. Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons. Har du skyddade personuppgifter ska du inte registrera dina ansökningshandlingar i vårt rekryteringssystem och inte heller skicka in dem via e-post. Vänd dig istället till kommunens växel 054-540 00 00 för vidare hantering.

19 april 2024
Sista ansökan:
26 maj 2024
Lastbilsmekaniker Karlstad

LASTBILSMEKANIKER Karlstad Har du ett stort mekaniskt intresse och tidigare erfarenhet av att meka med lastbilar? Nu söker vår kund flera lastbilsmekaniker till sina team runtom i Karlstad Som lastbilstekniker får du möjlighet att arbeta med den senaste tekniken i Volvos moderna drivlina, men även möjlighet att få känna på gammalt hederligt mekanikerjobb med svett och slägga. Du kommer arbeta med att utföra service och reparationer på lastbilar, bussar, släp samt påbyggnationer. Med hjälp av våra reparationsmetoder och olika program arbetar du även med att felsöka och reparera elsystem. Vi erbjuder även goda utvecklingsmöjligheter bl.a. genom Volvos egen utbildningsskola.  Personliga egenskaper och kvalifikationer Relevant utbildning alternativt tidigare erfarenhet som anses likvärdig Goda kommunikativa egenskaper Gott kundbemötande Systemvana B Körkort Goda kunskaper i svenska både i tal och skrift C- och D körkort (meriterande) Kompetens inom el, hydraulik, däck eller svets/smide (meriterande) Du kommer att trivas om du: Tycker om varierande arbetsuppgifter som ställer höga krav på teknisk kompetens Gillar att arbeta snabbt och effektivt mot kvalitét och lösningar Är driven och hungrig i ditt yrkesutövande och vill göra skillnad Är serviceinriktad och förstår kundens behov. Vi söker dig som: Är utbildad mekaniker Har erfarenhet av tunga fordon / bussar /lastbilar Erfarenhet av elarbete är meriterande. Kan arbeta både självständigt och i grupp Intervjuer sker löpande så tveka inte att skicka in din ansökan redan idag! Vid frågor om tjänsten är du varmt välkommen att maila till [email protected] Kraftsam startade 2012 och har haft över 500 nöjda kunder där en klar majoritet är återkommande. Det kallar vi framgång. Vi är ett nyfiket och modernt bemanningsföretag som jobbar med den senaste tekniken. Våra effektiva lösningar kan nå en större grupp kandidater, bland annat genom våra kanaler via sociala medier. Detta i kombination av dom traditionella annonseringskanalerna gör att vi på ett ekonomiskt och tidseffektivt sätt optimerar sökandet efter den rätta kandidaten. Anledningen till varför vi jobbar mycket mot sociala medier är självklar – vi anser att sociala medier innehar en stark spridningskraft i vårt moderna samhälle. Vi kan inte tänka oss en bättre kraft för att nå ut med rätt arbete till rätt personer. Vi finns i Stockholm och Göteborg men jobbar över hela Sverige och erbjuder företag högkvalitativa tjänster inom uthyrning och rekrytering av personal inom Ekonomi, Administration, Försäljning och Marknad.

19 april 2024
Sista ansökan:
19 maj 2024
Innesäljare

Om kunden Northcom är en ledande totalleverantör och systemintegratör av lösningar för kritisk kommunikation. De skapar ett bättre och säkrare samhälle genom att erbjuda kunder inom bland annat polis, räddningstjänst, försvar, transport, industri och sjukvårds lösningar för kritisk kommunikation som alltid fungerar. Northcom är ett norskt familjeägt bolag grundat 1967, med 110 anställda i Norden varav 60 jobbar i Sverige. Om tjänsten Du kommer att tillhöra gruppen Customer Support, vilken ansvarar för hela orderhanteringskedjan med tillhörande administration samt agerar first line-support mot kunder och återförsäljare gällande Northcoms produkter och lösningar. I rollen ingår inslag av Service Managerarbete där du ansvarar för löpande kunduppföljning. Innesäljaren säkerställer även kundnöjdhet efter implementerad lösning samt kartlägger kommande behov. I rollen ingår även att besvara inkommande ärenden från kund där du själv avhjälper eller eskalerar vidare ärenden internt eller till extern partner. Tjänsten ställer stora krav på tvärfunktionellt arbete då du har kontakt med de flesta avdelningar inom företaget. Då du kommer att arbeta i en bred och dynamisk verksamhet är det viktigt att du har förmåga att se helheten. Din kompetens Vi söker dig som är social, framåt men har en inkännande förmåga. Det är av vikt att du är lyhörd, empatisk och uppskattar att bygga upp och förvalta långvariga kundrelationer. Du är en god kommunikatör och har lätt för att uttrycka dig i tal och skrift, både på svenska och engelska. Vidare besitter du följande: Erfarenhet av kundkontakt inom försäljning/service Erfarenhet av administrativt arbete i affärs- och CRM-system Tekniskt intresse Körkort Övrigt Lön: Fast månadslön Omfattning: Heltid, tillsvidare Start: Omgående med hänsyn tagen till din eventuella uppsägningstid Placeringsort: Karlstad Vid eventuell anställning kommer den sökande att behöva beställa och lämna över ett utdrag ur belastningsregistret. Vi behandlar ansökningar löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden har gått ut, skicka din ansökan redan idag! Om ossProcruitment är Sveriges enda karriärbyrå inom IT, tech och engineering som genom proaktiv rekrytering förenar attraktiva arbetsgivare med människor som delar samma mål och ambitioner. Oavsett om du är en erfaren ledare eller om du ska ta ditt första steg ut i karriären hjälper vi dig att nå dina karriärmål - samtidigt som vi bryr oss om dig, din resa och att du mår bra längs vägen. Procruitment är stolta vinnare av Recruitment Awards 2022 och är utsedda till Årets Rekryteringsföretag (20-49 anställda) och Årets Raket (Rekrytering). Läs mer om utmärkelserna här.

19 april 2024
Sista ansökan:
6 oktober 2024
Systemspecialist mobila plattformar

Länsstyrelsernas IT-avdelning är i en spännande utvecklingsfas där digitalisering, innovativa lösningar och säkerhets- och beredskapsfrågor är i fokus. Vår IT-miljö är omfattande och varierande. Den innefattar allt från modern infrastruktur till system som vi utvecklar själva. Framför allt kommer våra idéer hela samhället till nytta. Det ger en alldeles speciell känsla som är svår att slå. Länsstyrelsernas verksamhet har en stor bredd och verkar inom områden som är högst aktuella i dagens samhälle. Digitalisering är en stark drivkraft för länsstyrelserna där IT ofta har en nyckelroll i att realisera behoven. Länsstyrelsernas IT-avdelning är nationell och jobbar för samtliga 21 länsstyrelser i Sverige. Arbetsbeskrivning Vi som utvecklar Länsstyrelsens nationella klientinfrastruktur söker en engagerad kollega som brinner för mobilitetsplattformar. Vi söker dig som har god kompetens inom mobilitetsplattformar, telefoner/ surfplattor och dess olika operativsystem. Du har gedigen erfarenhet av att designa och utveckla mobilitetsplattformar och ramverk för utveckling av appar i större organisationer. Du har även god kunskap om hur man bäst förvaltar appar i ett Enterprise syfte med dess olika API:er och utvecklingsplattformar. Du kommer arbeta självständigt och verksamhetsnära samtidigt som du ingår i ett team med erfarna kollegor som stöd. Vi arbetar kontinuerligt med omvärldsbevakning för att driva innovation med ett starkt fokus på användarvänlighet, säkerhet, tillförlitlighet och tillgänglighet. Primärt kommer du arbeta med vår mobilitetsplattform och du ska agera som teknisk expertis inom mobilitetsplattformen. Du stöttar även utvecklarna genom att hjälpa till att skapa standardiserade regelverk kring mobilitet, appar och hur implementation ska ske utifrån ett UEM perspektiv. Placeringsort är Mariestad, Karlstad Göteborg, Vänersborg, Luleå eller enligt överenskommelse. Vi erbjuder ett flexibelt arbete med goda möjligheter till distansarbete del av arbetstiden. Kvalifikationer Krav - en högskoleutbildning inom IT alternativt arbetsrelaterad erfarenhet som anses likvärdig av  arbetsgivaren. - flerårig erfarenhet av att jobba med Uem-plattformar på specialistnivå. - goda kunskaper inom livscykelhantering och ramverk kring mobilitet och enterprise appar. - god förmåga att systematiskt analysera och felsöka inom systemen för mobilitet. Meriterande: - goda kunskaper om olika utvecklingsplattformar för iOS och Android. - goda kunskaper om ekosystemet kring Apple, Android och Android Enterprise samt Samsung Knox. - goda kunskaper inom MobileIron. - kunskap inom Powershell. - kunskap inom ITIL. Personliga egenskaper Som person har du god samarbetsförmåga och vi ser det som självklart att du bidrar till ett gott arbetsklimat. Du har en väl utvecklad förmåga att kommunicera med andra. Dina kunskaper i svenska är goda, i såväl tal som skrift. Du har lätt att lära och ta till dig ny teknik, samt tar ansvar för en ständig omvärldsbevakning för att hålla dig uppdaterad. För att lyckas väl i tjänsten behöver du vara strukturerad i ditt arbete. Du planerar, organiserar och prioriterar din arbetsdag på ett effektivt sätt. Du har förmåga att analysera information, se samband och mönster. Vi fäster stor vikt vid den personliga lämpligheten och ser det som självklart att du bidrar till ett gott arbetsklimat. Vi tror på allas lika möjligheter och ett av våra huvuduppdrag är att verka för mångfald och en personalsammansättning som speglar länens befolkning. Du ansöker till jobbet via denna länk: https://lansstyrelsen.varbi.com/what:job/jobID:721187/ Välkommen med din ansökan! Övrigt Vi ställer höga krav på våra medarbetares säkerhetsmedvetenhet. Säkerhetsprövning enligt  Säkerhetsskyddslagen (2018:585) kommer att genomföras innan vi fattar beslut om anställning. Läs mer om säkerhetsprövning Personalsäkerhet - Säkerhetspolisen (sakerhetspolisen.se) Vi har valt rekryteringskanaler och vill inte bli kontaktade av rekryteringsföretag. Din ansökan blir en allmän handling när du söker tjänster hos oss. Därför är det viktigt att du med skyddade personuppgifter inte registrerar dig via vårt rekryteringssystem. Posta din ansökan till HR-enheten, Länsstyrelsen Västra Götaland, 403 40 Göteborg. Delge inte några känsliga uppgifter i din ansökan men ange någon form av kontaktuppgift så att vi kan kontakta dig om du är aktuell för tjänsten. Vid frågor, ta kontakt med HR via e-post [email protected]

19 april 2024
Sista ansökan:
12 maj 2024