Personlig assistent sökes till kvinna i Karlstad
EQ Personlig assistans Sverige AB
Personliga assistenter

Vi söker en personlig assistent till en kvinna i 40-års åldern som bor i egen lägenhet centralt i Karlstad. Hon deltar i daglig verksamhet några dagar i veckan och gör även andra aktiviteter såsom bad, musik, dans, promenader och mys med kompisar. I assistansen är det oftast enkelbemanning men vissa delar av dagen är det dubbelt och då finns det utrymme att göra utflykter då det finns till tillgång till en bil. På natten är det vaken natt. Vi söker dig som är initiativrik och kan se och läsa av kvinnans behov då hon har ett stort hjälpbehov. Som assistent hjälper du kvinnan med det mesta i vardagen. Det är viktigt att du ser arbetet som långsiktigt då det tar tid att lära känna kvinnan, vilket är en förutsättning för att hon ska känna sig trygg och må bra. Lyhördhet och engagemang är viktigt för att assistansen ska fungera bra och du blir en viktig del för att kvinnan ska få leva ett aktivt och meningsfullt liv på det sätt hon hade gjort utan sin funktionsnedsättning. Till denna tjänst söker vi en kvinna då en del av arbetsuppgifterna innebär intregritetsnära insatser. Du ska behärska svenska språket bra i både tal och skrift samt vara rökfri. Det är viktigt att du är stabil och trygg i dig själv. Du ska ha empati och förståelse för kvinnans behov samt vara ansvarsfull. Det är viktigt att du kan samarbeta med de andra assistenterna och kvinnans familj. Det är meriterande om du har erfarenhet av arbete som personlig assistent sedan tidigare men rätt person med rätt inställning är också viktigt. Om du har körkort är det också en fördel. Arbetspassen är förlagda på dag, em/kväll, natt samt varannan helg. Tjänstegraden uppgår till 75-80%. Senaste ansökningsdag är 14 juli. Urval sker löpande så skicka gärna in din ansökan så snart som möjligt. Tillträde på schema från 1 september men vi startar gärna upp introduktionen så snart som möjligt.

3 dagar sedan
Sista ansökan:
14 juli 2025
Vi söker nu svarvare/slipare till vår kund i Karlstad!
Industri Support Värmland AB
Maskinställare och maskinoperatörer, metallarbete

Om företaget Genom åren har vår styrka legat i vår flexibilitet att anpassa oss till olika applikationer, med målsättningen att alltid erbjuda rätt lösning för varje enskild kunds behov. Företaget är beläget i centrala Karlstad och har sina rötter tillbaka till 1950-talet, då det fanns i samma lokaler som idag. Fram till 2003 gick KMAB (Karlstad metallisering AB) under namnet KAMAB. Idag är vi stolta över att ha 10 anställda som arbetar för att upprätthålla vår höga standard och kundservice. Våra lokaler är på 2500 kvadrat meter fördelat på maskinverkstad, metallisering, teflonisering, balanseringshall samt blästerhall. Med våra stora truckar lastar vi enkelt av och på lastbilar. Vår största truck har kapacitet upp till 16 ton. Traverser 10 ton, vi har även mobil utrustning för termisk sprutning. Dina arbetsuppgifter Är du tekniskt lagd, noggrann och tycker om att arbeta med händerna? Vi söker nu en engagerad och erfaren verkstadsarbetare som innefattar supportsvarvning och rundslipning som vill bli en viktig del av vårt positiva team! Om tjänsten Hos oss får du ett omväxlande och utvecklande arbete där du bland annat kommer att: · Rigga och köra supportsvarv · Bearbeta detaljer i varierande storlek – från små komponenter till upp till 10 meter långa arbetsstycken · Utföra rundslipning och andra precisionsarbeten · Dokumentera och stämpla arbetsorder · Arbeta med både nytillverkning och reparationer Varje dag bjuder på nya utmaningar och möjligheter till lärande! Din profil Vi söker dig som: · Har flera års erfarenhet av svarvning · Har god kunskap om stödlager, fyrbackschuck och användning av indikatorklocka · Är tekniskt intresserad och lättlärd · Är noggrann, ansvarstagande och har en positiv inställning · Har truck- och traverskort samt giltigt certifikat för heta arbeten (meriterande) Vi erbjuder · En trevlig arbetsmiljö med kunniga och hjälpsamma kollegor · Möjligheten att utvecklas inom industriteknik · Spännande och varierande arbetsuppgifter Låter det här som något för dig? Skicka in din ansökan redan idag – vi ser fram emot att höra från dig! Om Industrisupport Industrisupport är sedan 1999 ett auktoriserat rekryterings- och bemanningsföretag med kunder och kontor på flera orter. Vi rekryterar och bemannar inom olika yrkesområden och jobbar med långa kontrakt på både kollektiv- och tjänstemannasidan. Det här uppdraget är en hyrrekrytering och om allt fungerar som det ska är uppdraget tänkt att leda till en tillsvidareanställning hos kundföretaget. Vi har kollektivavtal, försäkringar, företagshälsovård och friskvårdsbidrag och vi ser till att människor får sin personliga utveckling i arbetslivet. Vi jobbar med löpande urval i rekryteringsprocessen så passa på att söka tjänsten redan idag. När du nu söker jobb hos oss är det viktigt att du i din CV bara tar med de referenser som du pratat med och som vet om att de finns med i din ansökan. Om du har frågor får du gärna ställa dem till ansvarig rekryterare på Industrisupport (se kontaktuppgifter nedan). Urvals- och drogtester kan förekomma i rekryteringens slutskede. Alla är välkomna att söka, men undvik information om etniskt ursprung, politiska åsikter, religiös eller filosofisk övertygelse, medlemskap i fackförening, hälsa eller sexuella läggning i din ansökan. Varmt välkommen till oss på Industrisupport!

3 dagar sedan
Sista ansökan:
5 augusti 2025
Handläggare till kontaktcenter

Vill du medverka till att ge information och vägledning inom en myndighet som verkar för trygghet och säkerhet i det svenska samhället? Då har du kommit rätt! Kontaktar du Plikt- och prövningsverket sker det via myndighetens kontaktcenter i Karlstad. Som handläggare inom kontaktcenter tillhör du enheten för personärenden och du blir en bland tretton kollegor varav fem jobbar i kontaktcenter. I Karlstad finns vi i nya och fina lokaler med bra möjligheter till parkering och ca 13 minuters promenad till centrum. Dina arbetsuppgifter Som handläggare inom kontaktcenter svarar du på frågor, ger information och vägleder totalförsvarspliktiga, sökande till polisutbildning och sökanden till de andra uppdrag myndigheten prövar för. Hantering av resor för mönstrande och prövande, administration och viss handläggning av enklare ärenden ingår även i arbetsuppgifterna. Kontaktcenter är också myndighetens växel vilket innebär en vägledning i allmänna frågor eller hänvisa till andra anställda. Arbetet sker självständigt men du kommer att ha ett nära samarbete med dina närmsta kollegor såväl som med andra funktioner inom myndigheten. Dina kvalifikationer Vi söker dig som har - En godkänd gymnasieutbildning - Några års erfarenhet av arbete inom kundtjänst via telefon och/eller annan serviceverksamhet - Stor vana vid att arbeta i olika datasystem för att söka, hantera och dokumentera information Det är meriterande om du har - erfarenhet av medborgarkontakter inom offentlig verksamhet Dina personliga egenskaper Du ska ha en god känsla för service och bemötande samtidigt som du förhåller dig till den sekretess som finns. Du har en god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift och trivs särskilt bra med kontakter via telefon. Som handläggare i kontaktcenter arbetar du i ett team och du måste gilla att jobba nära och tillsammans med andra. Det betyder att du måste vara flexibel och ha god samarbetsförmåga. Det är ibland ett växlande arbetsflöde vilket innebär att du är stresstålig och kan ge god service under olika omständigheter. Om anställningen Anställningen är tillsvidare men kan komma att inledas med sex månaders provanställning. På grund av verksamhetens karaktär kan du inte arbeta hemifrån, men vi hoppas att detta istället kan bidra till en tydligare uppdelning mellan arbete och fritid. Du har möjlighet att träna på arbetstid och erbjuds förmånligt friskvårdsbidrag. Vi erbjuder också föräldrapenningtillägg och upp till 35 semesterdagar beroende på ålder.  Anställningen är säkerhetsklassad och vi gör därför en säkerhetsprövning med registerkontroll enligt bestämmelserna i säkerhetsskyddslagen.  Vi välkomnar sökande med olika bakgrunder, erfarenheter och perspektiv för att spegla det samhälle vi verkar i. Vi ser fram emot att ta del av din ansökan! Om oss Vi på Plikt- och prövningsverket arbetar för att göra Sveriges säkrare. Vår huvuduppgift är att mönstra, skriva in till grundutbildningen och registerföra personal i krigsorganisationen. Vi gör också tester och bedömningar åt andra myndigheter, till exempel Polisen och Försvarshögskolan. Kort sagt: vi ser till att rätt personer hamnar på rätt plats i totalförsvaret. Möt några av våra medarbetare – på vår webbplats hittar du filmer och intervjuer med några av oss!

3 dagar sedan
Sista ansökan:
4 augusti 2025
Handläggare till kontaktcenter, vikariat deltid 50%

Vill du medverka till att ge information och vägledning inom en myndighet som verkar för trygghet och säkerhet i det svenska samhället? Då har du kommit rätt! Kontaktar du Plikt- och prövningsverket sker det via myndighetens kontaktcenter i Karlstad. Som handläggare inom kontaktcenter tillhör du enheten för personärenden och du blir en bland tretton kollegor varav fem jobbar i kontaktcenter. I Karlstad finns vi i nya och fina lokaler med bra möjligheter till parkering och ca 13 minuters promenad till centrum. Dina arbetsuppgifter Som handläggare inom kontaktcenter svarar du på frågor, ger information och vägleder totalförsvarspliktiga, sökande till polisutbildning och sökanden till de andra uppdrag myndigheten prövar för. Hantering av resor för mönstrande och prövande, administration och viss handläggning av enklare ärenden ingår även i arbetsuppgifterna. Kontaktcenter är också myndighetens växel vilket innebär en vägledning i allmänna frågor eller hänvisa till andra anställda. Arbetet sker självständigt men du kommer att ha ett nära samarbete med dina närmsta kollegor såväl som med andra funktioner inom myndigheten. Dina kvalifikationer Vi söker dig som har - En godkänd gymnasieutbildning - Några års erfarenhet av arbete inom kundtjänst via telefon och/eller annan serviceverksamhet - Stor vana vid att arbeta i olika datasystem för att söka, hantera och dokumentera information Det är meriterande om du har - erfarenhet av medborgarkontakter inom offentlig verksamhet Dina personliga egenskaper Du ska ha en god känsla för service och bemötande samtidigt som du förhåller dig till den sekretess som finns. Du har en god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift och trivs särskilt bra med kontakter via telefon. Som handläggare i kontaktcenter arbetar du i ett team och du måste gilla att jobba nära och tillsammans med andra. Det betyder att du måste vara flexibel och ha god samarbetsförmåga. Det är ibland ett växlande arbetsflöde vilket innebär att du är stresstålig och kan ge god service under olika omständigheter. Om anställningen Anställningen är ett vikariat på deltid, 50 procent, under ett år med möjlighet till förlängning. På grund av verksamhetens karaktär kan du inte arbeta hemifrån, men vi hoppas att detta istället kan bidra till en tydligare uppdelning mellan arbete och fritid. Du har möjlighet att träna på arbetstid och erbjuds förmånligt friskvårdsbidrag. Vi erbjuder också föräldrapenningtillägg och upp till 35 semesterdagar beroende på ålder.  Anställningen är säkerhetsklassad och vi gör därför en säkerhetsprövning med registerkontroll enligt bestämmelserna i säkerhetsskyddslagen.  Vi välkomnar sökande med olika bakgrunder, erfarenheter och perspektiv för att spegla det samhälle vi verkar i. Vi ser fram emot att ta del av din ansökan! Om oss Vi på Plikt- och prövningsverket arbetar för att göra Sveriges säkrare. Vår huvuduppgift är att mönstra, skriva in till grundutbildningen och registerföra personal i krigsorganisationen. Vi gör också tester och bedömningar åt andra myndigheter, till exempel Polisen och Försvarshögskolan. Kort sagt: vi ser till att rätt personer hamnar på rätt plats i totalförsvaret. Möt några av våra medarbetare – på vår webbplats hittar du filmer och intervjuer med några av oss!

3 dagar sedan
Sista ansökan:
4 augusti 2025
Vårdadministratör till Barn och familjestöd/Barn- unga familjehälsa
REGION VÄRMLAND
Medicinska sekreterare, vårdadministratörer m.fl.

Din arbetsplats Verksamhetsområdet Barn, unga och familjehälsa finns i hela Värmland och består av familjecentraler, barnmorskemottagningar, barnavårdscentraler, ungdomsmottagningar, Första linjen unga, Logopedenheten och Barn- och familjestöd som består av Psykologmottagningen för Föräldra- och barnhälsovård, Föräldrastödsmottagningen samt Föräldrastödsteamet Tummen. Tillsammans ger vi hälso- och sjukvård till värmländska barn, unga och deras familjer med fokus på den förebyggande hälso-och sjukvården. Vår värdegrund vilar på barnkonventionen och alla människors lika värde. Värdegrunden är vår utgångspunkt i mötet med patienterna och i möten med varandra. Med detta i åtanke arbetar vi hälsofrämjande och förebygger ohälsa. Som vårdadministratör hos oss har du din placering på Barn- och familjestödsenheten i Karlstad men du ansvarar även för att serva andra enheter i verksamhetsområdet. Du jobbar 50% på Barn- och familjestöd och 50% mot området med fokus på Norra Värmland. Vi jobbar ständigt med att förbättra våra arbetssätt och utvecklas i en riktning där vi tillsammans bygger ett stabilt team i vårt verksamhetsområde. Dina arbetsuppgifter Eftersom flera av våra enheter använder TIK så är det i huvudsak andra arbetsuppgifter än diktatskrivning hos oss och du har en viktig serviceroll på våra mottagningar. Du bemannar telefontid för patienter och vårdgrannetelefoner, hanterar frånvaro, lägger tidbokschema och är en viktig stödfunktion för enhetschefer och för dina kollegor. Du har hand om remisshantering, skanning, begäran av journalkopior, post och bokning av patienter med mera. Arbetet är omväxlande och ställer krav på ett nära samarbete med övriga vårdadministratörer i teamet, i länet, enhetschefer och kollegor på de olika mottagningarna. Dina kunskaper och kompetenser Vi söker dig som är medicinsk sekreterare, läkarsekreterare eller medicinsk vårdadministratör. Erfarenhet i de system vi använder i Region Värmland såsom Cosmic, 1177, Vida, Raindance, LIV-katalogen mm är meriterande men inte ett krav. För att passa i rollen tror vi att du är en person som tar initiativ och uppnår resultat. Samarbete tillsammans med kollegor är en stor del av arbetet och vi ser därför att du trivs i att arbeta i team. Du har även förmågan att kunna kommunicera på ett tydligt sätt där du säkerställer att budskap når fram. Vi ser också att du är en person som är strukturerad där du kan planera, organisera och prioritera ditt arbete på ett effektivt sätt. Stor vikt kommer läggas vid dina personliga egenskaper. Det kan förekomma resor i tjänsten, du behöver därför ha B-körkort. Varmt välkommen med din ansökan! Urval sker löpande. Om Region Värmland Vi är till för att alla som bor här ska må bra och för att vår region ska vara attraktiv och konkurrenskraftig. Vi gör skillnad inom hälso- och sjukvård, tandvård, kollektivtrafik, regional utveckling och kultur och bildning. Vi möter människor i livets största stunder och i alla de där vardagsögonblicken där emellan. Vår vision är livskvalitet i världsklass. Läs mer om hur det är att https://regionvarmland.se/regionvarmland/jobb-utbildning--forskning/jobba-med-oss/vara-formaner, och följ oss på sociala medier.  Vill du också jobba för alla i Värmland? Välkommen med din ansökan.  Övrigt I samband med eventuell anställning kan vi komma att be dig som sökande att lämna ett utdrag ur polisens belastningsregister. Inför anställning inom psykiatrisk vård, vård av funktionshindrade, vård av barn eller ungdomar gör arbetsgivaren en kontroll i polisens misstanke och belastningsregister. Ett utslag i detta register kan komma att påverka din möjlighet till anställning. Har du skyddad identitet och vill göra en ansökan ber vi dig att kontakta Kompetensförsörjningsenhet HR via Regionens växel 010-831 50 00. Då får du hjälp att lämna in din ansökan utan att den hanteras i Varbi. Tänk på att endast ta med information som är relevant för den aktuella befattningen. Inför rekryteringsarbetet har Region Värmland tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.

4 dagar sedan
Sista ansökan:
17 augusti 2025
Montagechef
Industri Support Värmland AB
Driftchefer inom bygg, anläggning och gruva

Om företaget För kunds räkning söker vi en Montagechef till bolag med miljardomsättning. Just denna enhet är mindre, men utvecklingsmöjligheterna stora. Bolaget utvecklar, tillverkar och levererar utrustning till metallindustrin. På denna site finns konstruktions-, automations-, försäljnings-, service- och tillverkningsavdelningar. Ditt område blir inom produktion inklusive underhåll. Detta är en direktrekrytering och du blir direktanställd av vår kund i Karlstads-trakten. Dina arbetsuppgifter Ditt största verksamhetsområde är monteringen och där kommer du att arbeta med allt från rekrytering av kollektivanställda till att sy ihop komplicerade montage på andra sidan jordklotet. Du har möjlighet att få utbildningar och internationella kontakter. Resor blir ovanliga för din egen del, men dina underställda montörer kommer att resa i hela världen. Varje gång ett nytt projekt dragits i gång tar du in ytterligare ett trettiotal montörer från väl inarbetade leverantörer. Oftast handlar det om samma personer som på tidigare projekt. Du kommer även rekrytera montörer på fältet och då handlar det om firmor i hela världen. En stor del av ditt ansvar innebär att se till att du vet var material finns, att du har full koll på ritningar och montageprocessen, så att du kan hjälpa dina montörer när de har kört fast samt att du planerar montaget ute hos kund, följer upp FAT- och SAT-tester. Du ansvarar även för att attestera tider, kommunicera med ledningen och delta i interna möten m.m. Din profil Vi söker en strukturerad, trygg och ansvarsfull person till den här posten. Du skall ha erfarenhet av att leda stora montagearbeten och egen erfarenhet som montör, montageledare, arbetsledare, resemontör, underhållsmekaniker, underhållschef, FU-ledare eller liknande. Din förmåga att läsa och tolka ritningar skall vara på hög nivå och du skall ha erfarenhet av att på ett pedagogiskt sätt förmedla dessa till underställd personal samtidigt som du själv förutser eventuella problem och initierar åtgärder. Lämplig utbildning är yrkesskola med inriktning drift- och underhåll. Utöver ritningsläsning behöver du vara kunnig inom arbetsmiljö, säkerhet, hälsa och kvalitet. Vi söker dig som är organisatorisk och strukturerad samt bekväm med att leda andra. Du har koll på saker och ting, är beslutsfähig, kan delegera, har gott självförtroende och kan hålla huvudet kallt i krissituationer. Du är bekväm i projektmöten med kund, där du med integritet bevakar företagets intressen. Du kommunicerar med fokus på tydlighet, är prestigelös och bra på att skapa harmoni i gruppen. Du är bekväm med att vara operativ i monteringsarbetet och en god relationsbyggare. När ett projekt är över utvärderar du och analyserar samt drar lärdomar inför kommande montagejobb, vilket kräver god logisk slutledningsförmåga. Meriterande med truck- och traverskort, heta arbeten certifikat, SSG och att kunna administrera SSG. Känner du igen dig och är lite intresserad att veta mer? Skicka då in en anmälan, så bokar vi in ett förutsättningslöst möte där vi samtalar om tjänsten. Din ansökan behandlas med största diskretion. Planerat tillträde blir ca augusti 2025. Vid intresse bokar vi ett möte så du får komma och se anläggningen och ställa initierade frågor direkt till blivande chef. PS: Tipsa gärna en vän eller kollega om tjänsten, ifall den inte skulle tilltala dig! Om Industrisupport IndustriSupport är ett auktoriserat bemannings- och rekryteringsföretag med över 25 års erfarenhet av att skapa framgångsrika samarbeten mellan företag och kompetenta medarbetare. Vi är specialiserade på rekrytering och bemanning inom en rad olika yrkesområden, och erbjuder långa kontrakt både på kollektiv- och tjänstemannasidan. Hos oss får du möjlighet att utvecklas genom att arbeta på olika arbetsplatser, lära dig nya arbetsuppgifter och bygga ditt eget nätverk av värdefulla kontakter – allt inom tryggheten av en stabil anställning. Vi tror på att personalen är företagets viktigaste tillgång och arbetar aktivt för att skapa en attraktiv arbetsmiljö där varje individ kan växa och trivas. Vi erbjuder förmåner som kollektivavtal, försäkringar, företagshälsovård och friskvårdsbidrag. Genom att satsa på din personliga utveckling i arbetslivet strävar vi efter att vara en arbetsgivare som du kan lita på och trivas med under lång tid. Vår framgång bygger på långsiktiga och starka relationer – både med våra medarbetare och våra kunder. Vår personal utmärker sig genom sin omfattande kunskap, sitt starka engagemang och sin genuina vilja att skapa framgång – för dig som kandidat och för de företag vi samarbetar med. Läs mer om oss på www.industrisupport.com

4 dagar sedan
Sista ansökan:
13 juli 2025
Stödpedagog
Karlstads kommun
Behandlingsassistenter och socialpedagoger m.fl.

Beskrivning Vi söker en stödpedagog till Lärkängens gruppbostad i Vålberg. Stödpedagogen ska vara ett stöd i kvalitetsarbetet och helhetssynen kring omsorgstagaren. Målet är goda levnadsvillkor för omsorgstagaren i form av delaktighet och självständighet. På Lärkängens gruppbostad bor fem omsorgstagare med varierande behov av stöd i vardagen. Förutom stödpedagogen arbetar ett antal stödassistenter i en verksamhet som pågår dygnet runt alla årets dagar. Arbetsuppgifter I rollen som stödpedagog kommer du att arbeta med att stödja dina kollegor i olika kommunikationssätt och tydliggörande pedagogik utifrån omsorgstagarens individuella behov. Du kommer arbeta med genomförandeplaner och social dokumentation utifrån gällande lagstiftning samt riktlinjer och anvisningar i vårt ledningssystemet. I ditt arbete ingår att tillsammans med dina kollegor introducera ny personal, vägleda och vara en god förbild i det pedagogiska arbetet. Som stödpedagog lär du ut och implementerar nya pedagogiska metoder i arbetsgruppen. Du ska vara drivande i det pedagogiska arbetet på arbetsplatsen och stötta kollegor i social dokumentation och se till att genomförandeplaner kommer på plats. Som stödpedagog bidrar du till att omsorgstagaren ges möjlighet till att leva ett så meningsfullt och självständigt liv som möjligt. Stödpedagogen är också en del av det dagliga arbetet kring omsorgstagaren . Det innebär  omvårdnadsinsatser men också att delta i olika aktiviteter med omsorgstagarna. Arbetstiderna är dag, kväll, natt och varannan helg året runt. I Karlstad kommun finns ett nätverk för stödpedagoger, handledare och verksamhetsutvecklare som träffas för att utbyta erfarenheter och lära av varandra. Utöver vårt interna nätverk finns  ett nätverk för stödpedagoger där även studerande till stödpedagoger är välkomna. Kvalifikationer För rollen som stödpedagog söker vi dig som har: - Utbildning till stödpedagog 200 YH. - Arbetslivserfarenhet av arbete inom LSS-verksamhet. - Goda datorkunskaper och dokumentationsvana. - God förmåga att uttrycka dig väl i tal och skrift på svenska. - God fysisk förmåga, då omsorgstagarna har olika behov av stöd och hjälp i sin vardag. Körkort är ett krav. Vi söker dig som har god självkännedom, är trygg i dig själv, lyhörd, tar ansvar och samarbetar väl med alla du möter. Du är flexibel, öppen och ser möjligheter i stället för hinder. Några av dina drivkrafter är utveckling och kvalitet, detta för att främja goda levnadsvillkor i form av delaktighet och självständighet för omsorgstagaren. Urval och intervjuer pågår löpande under ansökningstiden. Om Karlstads kommun Vård- och omsorgsförvaltningen är en förvaltning med fokus på utveckling och nytänk, vilket bland annat syns genom att vi i flera år varit modellkommun för välfärdsteknik inom Sverige. I förvaltningen arbetar runt 2 000 medarbetare inom vårdboenden, trygghetsboenden, hemtjänst, funktionsstöd, hälso- och sjukvård samt på vårt biståndskontor. Det är viktiga jobb där vi gör skillnad på riktigt. Vårt mål är att alltid ge professionell personcentrerad vård och omsorg. Vill du vara med och skapa framtidens Karlstad? Hos oss i koncernen Karlstads kommun kan du göra skillnad på riktigt. Här är varje medarbetare en viktig del i helheten och tillsammans hjälps vi åt att förverkliga vår vision om "Ett bättre liv i Solstaden". Kom och väx med oss! Övrig information För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen och förenkla kommunikationen med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller pappersformat. Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons. Har du skyddade personuppgifter ska du inte registrera dina ansökningshandlingar i vårt rekryteringssystem och inte heller skicka in dem via e-post. Vänd dig istället till kommunens växel 054-540 00 00 för vidare hantering.

4 dagar sedan
Sista ansökan:
17 augusti 2025
Software Engineer
Arelion Sweden AB
Mjukvaru- och systemutvecklare m.fl.

We are Arelion. You may not have heard of us; though, we are pretty sure you are using our network every day. As a Tier 1 Network provider, operating the most connected Internet backbone on the planet, we are quite passionate about what we do. If you peek under the lid, you’ll find all sorts of passionate geeks within; people who get out of bed each morning because they care for fiber cables, telco housing, routers, wavelength multiplex systems, and, even, software services. The one thing we have in common is our passion for the Internet and our honored customers. The Software Engineering team is supporting the entire organization, shaping and building software solutions to, at the end of the day, delight our customers. Not everything we do is customer facing, but it’s for sure with the customers in mind. In order to make our colleagues and customers even happier, we need to strengthen the team by adding a Software Engineer. We are looking for a mid level software engineer which means at least 4 years of relevant experience. More and broader experience is of course welcome, but not a hard requirement. We’ll offer the right candidate to chance to work with us in a multi-skilled, cross-border team supporting a multi-national organization with demanding customers. We’ll offer an open environment where you’ll be able to contribute, learn, and grow. The main responsibilities are: - Contribute to the agile development and maintenance in the Software Engineering team or any of the product or project teams we are working in. - As part of implementation also add relevant test coverage - automated tests is the way to go - Ensure your code and design is in line with our architecture and vision - Participate in developing our architecture and ways of working - Deploy and monitor applications - Demo prototypes to business stakeholders The main tasks are: - Work with product owners, subject matter experts, and business users to understand requirements and design software solutions. - Implement software solutions - Create automated test suites for software - Fix bugs and maintain software - Follow up on application performance and suggest and suggest enhancements - Set up and configure new infrastructure environments when needed - Learn new things every day We believe that you have: - A degree in computer science or other relevant background - At least 4 years of work experience in relevant system development Solid skills in: - Software development using Java 11+ and Spring Boot or Jakarta EE - Modern integration technologies like REST or GraphQL and event driven integrations Hands-on experience of: - Using Linux and other open-source software (FOSS) - One or more RDBMS and/or NoSQL data stores - Common tools and service like git, Github, Docker, bash - Continuous delivery, automatic tests, and DevOps way of working Greater knowledge or interest in one or more of the following areas: - Application scaling and high availability - Amazon Web Services (AWS), Infrastructure-as-code, Terraform - Container technologies - Modern IT security - GUI design and frontend development And finally: - Ability to work independently when needed but care about the team - A passion to explore and learn more - Good social and interpersonal skills We also expect you to be fluent in English, both written and oral Your personal characteristics You have a strong will to contribute to the development projects and to the team output as a whole. You are eager to learn new things and at the same time open to sharing knowledge and experience with your colleagues. Furthermore, you are open to working in a mix of methodologies, nationalities, and cultures. You love coding and you aim at delivering high quality software but can at the same time accept that perfection is not always possible to reach. From humble beginnings in the early 1990s, we have become connectivity partner of choice to the world’s largest content providers, operators and enterprises. In the past, our network laid the very foundations of the Internet revolution and today it’s enabling digitalization throughout business and society. Arelion, formerly Telia Carrier, is owned by Polhem Infra, a Swedish investment company backed by some of the largest Swedish public pension funds. We started building our network in 1993, when our Autonomous System, AS1299, was allocated, and we’ve grown organically ever since. Our network now stretches 70,000 kms across Europe, North America and Asia and lets you connect directly to more than 2,300 wholesale customers in more than 125 countries. With more than 450 local access partners around the world, we are the backbone of your business, wherever you are. Arelion provides equal employment opportunities to all employees and applicants for employment and prohibits discrimination and harassment of any type without regard to race, color, religion, age, sex, national origin, disability status, genetics, protected veteran status, sexual orientation, gender identity or expression, or any other characteristic protected by relevant local laws.

4 dagar sedan
Sista ansökan:
11 juli 2025
Enhetschef, verksamhetsstöd inköp
REGION VÄRMLAND
Förvaltnings- och planeringschefer

Om verksamheten Region Värmland befinner sig i en spännande utvecklingsfas där planerings- och ekonomiavdelningen spelar en central roll i arbetet med att skapa ekonomisk balans. Avdelningen är mitt uppe i en förändringsresa med målet att bygga en effektiv ekonomiorganisation och stärka styrningen av regionens resurser. Planerings- och ekonomiavdelningen är ansvarig för ekonomi och verksamhetsuppföljning samt inköp för Region Värmland. Totalt jobbar cirka 90 personer inom avdelningen. Regioninköp är en väl fungerande verksamhet inom Planerings- och ekonomiavdelningen och har nu startat en spännande förändringsresa. Verksamhetens ansvar är att strategiskt, taktiskt och operativt samordna, kvalitetssäkra och utveckla inköps- och e-handelsprocessen inom regionen. Regionen arbetar med kategoristyrt inköp och för närvarande arbetar drygt 25 personer inom Regioninköp. Regioninköp ansvarar för hela inköpsprocessen och är uppdelade på tre funktionsområden- Upphandling, verksamhetsstöd och Inköpsutveckling. Regioninköp söker nu en engagerad enhetschef till Verksamhetsstöd Inköp som vill vara med oss och driva verksamheten framåt. Arbetsbeskrivning Som enhetschef för verksamhetsstöd inköp samordnar och leder du arbetet med enhetens supportansvar och avtalsuppföljning tillsammans med medarbetarna, för närvarande sju personer. I ditt chefsuppdrag stöttar du dina medarbetare och arbetar för att enheten ska vara ett professionellt stöd till regionens verksamheter i inköpsfrågor. Du och dina medarbetare kommer bland annat att ansvara för att utvecklingen av e-handel, support, avtalsuppföljning, leverantörsdialoger samt inköpsanalyser drivs framåt. Du har ekonomi-, verksamhets-, personal- och arbetsmiljöansvar samt leder och fördelar arbetet inom enheten. Du arbetar nära enhetschefen för Upphandling och du har en nyckelroll i Regioninköps ledningsgrupp. I rollen ingår att självständigt och tillsammans med övriga medarbetare inom Regioninköp medverka till att utveckla kategoristyrt inköp. Utveckling av arbetssätt och långsiktig planering utgör en viktig del av arbetet.  Kvalifikationer Vi söker dig som har akademisk examen med för tjänsten relevant inriktning som ekonomi, inköp, analys eller annan utbildning/erfarenhet som av arbetsgivaren bedöms som likvärdig. Du har flera års erfarenhet av arbete som chef eller ledare. Du ska ha erfarenhet av att självständigt leda projekt och du har gjort positiva avtryck i de organisationer du arbetat. God datavana krävs, du uttrycker dig väl i både tal och skrift och du är självgående inom Officepaketet. Det är meriterande om du har erfarenhet av uppföljning- och analysarbete och arbete med elektronisk handel. Som person är du positiv, resultat- och målinriktad och har förmåga att leda och delegera. Du har lätt för att fatta beslut samt har ett konsultativt förhållningssätt. Du är van att hitta lösningar på uppkomna problem och ser möjligheter i förändringar. För dig är det en självklarhet att motivera och inspirera dina medarbetare till goda resultat och bidra till en god och hållbar arbetsmiljö. I urvalsprocessen kommer stor vikt att fästas vid dina personliga egenskaper. Varmt välkommen med din ansökan!  Om Region Värmland Vi är till för att alla som bor här ska må bra och för att vår region ska vara attraktiv och konkurrenskraftig. Vi gör skillnad inom hälso- och sjukvård, tandvård, kollektivtrafik, regional utveckling och kultur och bildning. Vi möter människor i livets största stunder och i alla de där vardagsögonblicken där emellan. Vår vision är livskvalitet i världsklass. Läs mer om hur det är att https://regionvarmland.se/regionvarmland/jobb-utbildning--forskning/jobba-med-oss/vara-formaner, och följ oss på sociala medier.  Vill du också jobba för alla i Värmland? Välkommen med din ansökan.  Övrigt I samband med eventuell anställning kan vi komma att be dig som sökande att lämna ett utdrag ur polisens belastningsregister. Inför anställning inom psykiatrisk vård, vård av funktionshindrade, vård av barn eller ungdomar gör arbetsgivaren en kontroll i polisens misstanke och belastningsregister. Ett utslag i detta register kan komma att påverka din möjlighet till anställning. Har du skyddad identitet och vill göra en ansökan ber vi dig att kontakta Kompetensförsörjningsenhet HR via Regionens växel 010-831 50 00. Då får du hjälp att lämna in din ansökan utan att den hanteras i Varbi. Tänk på att endast ta med information som är relevant för den aktuella befattningen. Inför rekryteringsarbetet har Region Värmland tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.

4 dagar sedan
Sista ansökan:
31 juli 2025
Utbildad Undersköterska sökes omgående till ung kvinna!
Omsorg Assistans 1 AB
Personliga assistenter

Om jobbet Undersköterska sökes till en rolig och social tjej i Karlstad! Vi söker dig som är utbildad undersköterska och vill vara en del av ett tryggt och engagerat team kring en ung kvinna med stort hjärta och glimten i ögat.  Hon bor i egen fin lägenhet och söker dig som vill bli en del av hennes vardag – en pålitlig och hjälpsam vän som stöttar henne i att leva ett rikt och självständigt liv. Om rollen Som assistent kommer du att vara hennes stöd i alla delar av vardagen.  Hon har epilepsi och är trakeostomerad, använder hostmaskin och peg. Dina arbetsuppgifter kommer att vara både medicinska och vardagsnära- allt från övervakning av andning, användning av hostmaskin, sondmatning via Peg, till att vara hennes armar och ben. Men lika viktigt att vara hennes språkrör vilket gör att du måste kunna skriva samt tala svenska obehindrat då vi dokumenterar kundens vardag. Du som söker får gärna tycka om att vara social och är flexibel – din närvaro blir en viktig del av hennes trygghet och glädje i vardagen. Vem är du Vi letar efter någon som är utbildad undersköterska och har erfarenhet av track, hostmaskin och peg. Du har ett stort hjärta samt ett lugnt och empatiskt sätt. Du är lyhörd, kan ta egna initiativ och tycker om att skapa trivsel i hemmet. Du är rökfri! Personkemin är också viktig, så vi söker dig som är positiv, tålmodig och som ser fram emot att bli en betydelsefull del av vår kunds liv. Det är viktigt att du är engagerad och trygg i din roll. Vad du kan förvänta dig av jobbet Hos vår kund får du en meningsfull arbetsplats där ni tillsammans skapar en trivsam och trygg miljö. Här får du möjligheten att göra stor skillnad i en annan människas vardag. Vill du vara en del av hennes liv och skapa en glädjefylld och trygg tillvaro? Då ser vi fram emot att höra från dig! Tjänstgöringsgrad: Vi söker både timvikarier och personer till heltidstjänst Lön: Timlönen är fast enligt överenskommelse och övriga ersättningar sker enligt kollektivavtal. Tillträde: Enligt överenskommelse Vilka är vi? Omsorg Assistans är ett assistansbolag med huvudkontor i Eskilstuna men kunderna finns över hela Sverige. Målsättningen är att skapa de bästa förutsättningarna för en individanpassad personlig assistans. Vår värdegrund är engagemang, lyhördhet och tillgänglighet. Att vara anställd hos oss innebär en trygghet genom kollektivavtal, marknadsmässig lön, pension, försäkringsskydd och friskvårdsbidrag. Vänligen kontakta oss för mer information.

4 dagar sedan
Sista ansökan:
17 december 2025