Almia söker läkare till vårdcentral Karlstad

Gör det som du älskar, som konsult! Kvalifikationer Vi söker dig med minst två års erfarenhet. Vi ser gärna att du som konsult ansöker har god samarbetsförmåga, är noggrann, och ansvarstagande. Arbetsuppgifter Sedvanliga arbetsuppgifter som Specialistläkare med erfarenhet från Vårdcentral. Finner du tjänsten som Specialistläkare till Karlstad intressant är du är varmt välkommen att höra av dig direkt  till Julia Augustsson eller någon av hennes kollegor på [email protected] eller 08-410 250 50. Vi ser fram emot att höra från dig! Har du redan ett uppdrag men vet en klockren kandidat, tipsa vidare och ta del av en tipsbonus! Tillsammans med din konsultchef på Almia får du skapa det bästa upplägget som passar just dig och dina behov. Vi gör vårt yttersta för att lyssna och förstå vem du är, vad du vill och vad du behöver. Vi vill helt enkelt veta vad som är viktigt för dig. Därför är vi extra lyhörda för vad du har för behov och önskemål när det kommer till uppdragets period, omfattning, geografiskt område samt arbetstider. Det absolut viktigaste för oss är att vi tillsammans hittar ett upplägg som går att anpassa efter ditt livspussel. Personliga egenskaper: Du är en positiv och engagerad kollega som bidrar till en bra arbetsmiljö. Du är flexibel, ansvarsfull och har förmåga att arbeta både självständigt och i team. För att lyckas som konsult är det viktigt att du är prestigelös, lyhörd och trygg i dig själv. Du har du goda kunskaper i svenska och drivs av utmaningar och nya möjligheter. Vi erbjuder dig: Marknadskraftig lön En engagerad konsultchef Fördelaktiga förmånspaket Trygga villkor Tipsbonus Bli en del av Almia-familjen Almia Vårdbemanning är ett rikstäckande bolag med stort hjärta som gör allt för att du som konsult ska trivas och må bra. Tillsammans med dig följer vi dina önskemål och matchar uppdrag efter din erfarenhet. Du kommer alltid känna att du har ett stöd i din närmaste konsultchef, vars viktigaste uppgift är att se till att du mår bra. Hos oss på Almia får du ta del av en varm kultur där varje anställd är unik och får högsta prioritet från oss i form av engagemang, tillhörighet och tillgänglighet. I ditt dagliga jobb som konsult är du en del av ett vårdteam, med allt vad det innebär. Som konsult hos Almia är du också en viktig del av vårt team, och vår gemenskap. Vi håller kontakt, följer dig i uppdragen, finns alltid nära till hands och hjälper dig att lösa de eventuella problem som kan dyka upp längs vägen. Vi ser även till att du får träffa dina Almia-kollegor då och då för att utbyta tankar, tips och erfarenheter. Vi tar hand om varandra, lika självklart naturligt som att du tar hand om andra. Sista svarsdag Vi arbetar med löpande urval och kan komma att tillsätta uppdraget så fort vi hittat rätt person. Skicka därför in din ansökan så snart som möjligt! www.almia.se 08-410 250 50 [email protected]

15 maj 2024
Sista ansökan:
20 maj 2024
Almia söker specialist inom njurmedicin till njurmedicin Karlstad

Gör det som du älskar, som konsult! Kvalifikationer Vi söker dig med minst två års erfarenhet. Vi ser gärna att du som konsult ansöker har god samarbetsförmåga, är noggrann, och ansvarstagande. Arbetsuppgifter Sedvanliga arbetsuppgifter som Specialist inom njurmedicin med erfarenhet från Njurmedicin. Finner du tjänsten som Specialist inom njurmedicin till Karlstad intressant är du är varmt välkommen att höra av dig direkt  till Julia Augustsson eller någon av hennes kollegor på [email protected] eller 08-410 250 50. Vi ser fram emot att höra från dig! Har du redan ett uppdrag men vet en klockren kandidat, tipsa vidare och ta del av en tipsbonus! Tillsammans med din konsultchef på Almia får du skapa det bästa upplägget som passar just dig och dina behov. Vi gör vårt yttersta för att lyssna och förstå vem du är, vad du vill och vad du behöver. Vi vill helt enkelt veta vad som är viktigt för dig. Därför är vi extra lyhörda för vad du har för behov och önskemål när det kommer till uppdragets period, omfattning, geografiskt område samt arbetstider. Det absolut viktigaste för oss är att vi tillsammans hittar ett upplägg som går att anpassa efter ditt livspussel. Personliga egenskaper: Du är en positiv och engagerad kollega som bidrar till en bra arbetsmiljö. Du är flexibel, ansvarsfull och har förmåga att arbeta både självständigt och i team. För att lyckas som konsult är det viktigt att du är prestigelös, lyhörd och trygg i dig själv. Du har du goda kunskaper i svenska och drivs av utmaningar och nya möjligheter. Vi erbjuder dig: Marknadskraftig lön En engagerad konsultchef Fördelaktiga förmånspaket Trygga villkor Tipsbonus Bli en del av Almia-familjen Almia Vårdbemanning är ett rikstäckande bolag med stort hjärta som gör allt för att du som konsult ska trivas och må bra. Tillsammans med dig följer vi dina önskemål och matchar uppdrag efter din erfarenhet. Du kommer alltid känna att du har ett stöd i din närmaste konsultchef, vars viktigaste uppgift är att se till att du mår bra. Hos oss på Almia får du ta del av en varm kultur där varje anställd är unik och får högsta prioritet från oss i form av engagemang, tillhörighet och tillgänglighet. I ditt dagliga jobb som konsult är du en del av ett vårdteam, med allt vad det innebär. Som konsult hos Almia är du också en viktig del av vårt team, och vår gemenskap. Vi håller kontakt, följer dig i uppdragen, finns alltid nära till hands och hjälper dig att lösa de eventuella problem som kan dyka upp längs vägen. Vi ser även till att du får träffa dina Almia-kollegor då och då för att utbyta tankar, tips och erfarenheter. Vi tar hand om varandra, lika självklart naturligt som att du tar hand om andra. Sista svarsdag Vi arbetar med löpande urval och kan komma att tillsätta uppdraget så fort vi hittat rätt person. Skicka därför in din ansökan så snart som möjligt! www.almia.se 08-410 250 50 [email protected]

15 maj 2024
Sista ansökan:
21 maj 2024
Kock deltid

Vi söker en kock på deltid 25% schemalagt, mer tid kan troligen erbjudas vid behov. Kockutbildning färdig, eller pågående önskas

15 maj 2024
Sista ansökan:
6 juni 2024
Assistent sökes omgående

Humana är ett ledande nordiskt omsorgsföretag som erbjuder tjänster inom personlig assistans, individ- och familjeomsorg, äldreomsorg och bostäder med särskild service enligt LSS, Lagen om stöd och service för vissa funktionshindrade. Humana har 16 000 engagerade medarbetare i Sverige, Norge, Danmark och Finland som utför omsorgstjänster till över 9 000 människor. Vi söker en assistent som vill jobba extra vid behov. Geniet i fråga är 26 år gammal och jag behöver hjälp med i stort sett alla fysiska moment. Eftersom det är en fysisk nedsättning finns inget behov av förmyndarskap, jag själv sköter allt administrativt själv. Du slipper alltså ta hand om recept, läkar- och myndighetskontakter och allt annat tråkigt. Det jag behöver från dig är snarare dina armar och ben. Jag pratar för egen maskin, så det är hyfsat lätt att komma in i jobbet, jag kan helt enkelt förklara saker under tiden. Stundtals kommer du dock önska att jag inte kunde prata. I övrigt behöver du ha någorlunda starka armar, eftersom det förekommer fysiska lyft. Du får gärna vara runt 25-35 år och ha en duglig social kapacitet som lämpar sig när jag jobbar på kontoret, när jag träffar kompisar och när det vankas diverse släktkalas. Körkort är ett stort plus. Jag har assistent dygnet runt med vaken natt. Jag söker just nu någon som vill jobba extra vid behov när ordinarie personal är sjuka eller har semester. Vi ser därför gärna att du är flexibel i din tillgänglighet. Du jobbar för det mesta ensam. Om du tycker det här jobbet låter intressant, eller om du bara vill bedöma huruvida jag egentligen är ett geni eller inte, hosta upp cv och personligt brev. Det blir sannolikt kul! Intervjuer sker löpande.

15 maj 2024
Sista ansökan:
16 juni 2024
Personliga assistenter sökes till Karlstad

Personliga assistenter sökes till nytt uppdrag i Karlstad med en grundlön på 170 kr/tim plus OB och semesterersättning. "jag har jobbat här över 6 år och trivs mycket bra med mitt arbete, som både är meningsfullt och variationsrikt" (kommentar från assistent) Vem är jag: Jag är en levnadsglad 50-årig kvinna med humor och trädgårdsintresse som nu valt att lämna de traditionella assistansbolagen och blivit min egen arbetsgivare. På så sätt kommer jag närmare min assistans och kan erbjuda dig bättre lön Jag sitter i rullstol sedan många år p g a en progressiv neurologisk sjukdom som bland annat påverkar min motorik, tal och ork. Detta innebär att jag tillbringar mycket tid hemma vilket gör att jag vill ha det fint och trevlig omkring mig. Ordning och reda är därför viktigt för mig. Vill komma i gång med min träning som styrketräning på gymmet, simning i badhus samt cykla. Det tycker jag är kul och det gör gott både för själen och min hälsa. Bor i Karlstad med min 14-åriga son varannan vecka samt en katt. Tjänst: Arbetsuppgifterna är att stötta mig med de flesta vardagliga sysslorna som exempelvis matlagning, handling, städ, tvätt och personlig hygien. Nuvarande grundschema innebär att du arbetar på egen hand med brukaren, ca 16 timmar/pass och runt 2-3 pass i veckan, rullande 3 veckor OB samt semesterersättning tillkommer utöver grundlön. Personalförsäkring och pensionsförsäkring via Fora. Vem är du: Du kan tala, läsa och förstå svenska bra. Min sjukdom påverkar mitt tal och uppfattningsförmåga därför är det viktigt att du kan förstå mig och själv kunna göra dig förstådd. Körkort är meriterande. Jag har egen bil för att kunna åka i väg för att uträtta ärenden och göra utflykter. Du som söker ska ha en positiv livssyn, vara flexibel, empatisk och ha gott om humor. Ha livserfarenhet och mognadsgrad som gör att du kan sätta dig in i min situation då vissa dagar är tyngre än andra. Vara lyhörd och kunna läsa av situationer, till exempel när behöver du stötta, dra dig tillbaka, driva på utan att jag ska behöva vägleda dig. Bra fysik och frisk i övrigt då det förekommer förflyttningar och en del tunga lyft i det dagliga arbetet Ha förmåga att se vad som behöver göras och kunna ta egna initiativ. Jag reser gärna både utomlands och inom Sverige så gillar du det är det ett extra plus. Du ser uppdraget som långsiktigt och vill vara en del i laget. Krav Mycket god svenska Rökfri

15 maj 2024
Sista ansökan:
14 juni 2024
Arkivarie till Hammarö Energi!

Välkommen till Hammarö Energi AB - där vi inte bara levererar energi till samhället, utan även möjligheter för dig att växa och utvecklas i din karriär! Just nu söker vi en driven och engagerad individ för rollen som Arkivarie på en tidsbegränsad anställning på 4 månader.  Information om tjänsten Professionals Nord söker i samarbete med Hammarö Energi en Arkivarie/informationscontroller. Uppdraget är en del av vår personaluthyrning. Du kommer vara anställd av Professionals Nord och arbeta som konsult hos kunden under minst 4 månader.  Den här rekryteringsprocessen hanteras av Professionals Nord och önskemål är att alla frågor kring tjänsten går till [email protected] Arbetsuppgifter Som Arkivarie/Informationscontroller kommer du att spela en viktig roll i Hammarö Energi genom att ansvara för att hantera och arkivera dokument samt bidra till en effektiv informationshantering. Du kommer att arbeta nära dina kollegor för att säkerställa att arkiv och dokumentation upprätthålls enligt högsta standard. • Säkerställa efterlevnad av arkivlagen och andra relevanta bestämmelser. • Utveckla Hammarö Energis arbete med e-arkivering. • Utveckla digitala informationshanteringsprocesser. Kvalifikationer • Tidigare erfarenhet av arkivering eller närliggande arbetsuppgifter. • Erfarenhet inom kommunal verksamhet. • Kunskaper inom digital informationshantering. • Tekniskt intresse med förmåga att arbeta med olika system och verktyg. Vi tror att dina personliga egenskaper är avgörande för hur väl du kommer trivas i rollen hos Hammarö Energi.  Du är:  Strukturerad - Har ett sinne för ordning och reda Självständig - Tar ansvar och arbetar effektivt både i team och självständigt. START: Enligt överenskommelse OMFATTNING: Heltid URVAL: Sker löpande KONTAKT: Jesper Wingqvist #Hammaröenergi #Arkivarie #digitaliseing Sök tjänsten nedan genom att fylla i din information samt bifoga dokument. Logga gärna vidare in på "Mina sidor" efter att du bekräftat ditt konto, här kan du skapa din kandidatprofil vilket utökar din chans till drömjobbet! Vi går igenom urvalet löpande och kan därför ha gått vidare med kandidater innan annonsen stängs ner. Vi tar tyvärr inte emot ansökningar via mail men har du frågor kring tjänsten är du välkommen att kontakta oss på [email protected]

15 maj 2024
Sista ansökan:
30 juni 2024
Logoped till Logopedenheten, vikariat

Om verksamheten Logopedenheten i Värmland är en länsövergripande verksamhet som består av öppenvårdsmottagningar i Karlstad, Arvika, Torsby, Kristinehamn och Säffle. Vi jobbar även mot  slutenvården i Karlstad, Arvika och Torsby. Här hittar du ett intressant, omväxlande arbete där du både jobbar självständigt men även tillsammans med kollegor. En styrka på vår arbetsplats är att vi är flera logopeder med olika erfarenheter och kompetenser som kan ge varandra kollegialt stöd. Som logoped hos oss har du möjlighet att bredda din kompetens men även fördjupa dig inom ett logopedisk område. Tjänsten är en visstidsanställning till och med 3 januari 2025. Arbetsbeskrivning Du kommer initialt ha fokus på barndelen inom logopedin vilket bland annat innebär utredningar och diagnostisering av barns tal- och språkutveckling. I tjänsten ingår även direkt och indirekt behandling av barn samt föräldrautbildningar kring samspel, kommunikation, språk och tal. Du kommer över tid att ges möjlighet att utvecklas även inom andra delar inom logopedin. Kvalifikationer Vi söker dig som är legitimerad logoped med god svenska i både tal och skrift. Vi ser gärna att du är van i din yrkesroll och har några års erfarenhet men även du som är ny i rollen som logoped är välkommen att söka.  Du planerar ditt arbete och lägger upp det på ett effektivt sätt. Du är ansvarstagande och deltar aktivt i enhetens utvecklingsarbete. Dessutom har du en god förmåga att kommunicera och samarbeta med andra. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet. Urval sker löpande så vänta inte med din ansökan! Om oss Region Värmland är till för att alla som bor här ska må bra och för att vår region ska vara attraktiv och konkurrenskraftig. Vi gör skillnad inom hälso- och sjukvård, tandvård, kollektivtrafik, regional utveckling och kultur och bildning. Vi möter människor i livets största stunder och i alla de där vardagsögonblicken där emellan. Vår vision är livskvalitet i världsklass.  Vill du också jobba för alla i Värmland? Välkommen med din ansökan.  Läs mer påhttps://www.regionvarmland.se/regionvarmland/jobb-utbildning--forskning/jobba-med-oss och följ oss på sociala medier.  Övrigt I samband med eventuell anställning kan vi komma att be dig som sökande att lämna ett utdrag ur polisens belastningsregister. Inför anställning inom psykiatrisk vård, vård av funktionshindrade, vård av barn eller ungdomar gör arbetsgivaren en kontroll i polisens misstanke och belastningsregister. Ett utslag i detta register kan komma att påverka din möjlighet till anställning. Har du skyddad identitet och vill göra en ansökan ber vi dig att kontakta Rekryterings- och administrativa enheten HR via Regionens växel 010-831 50 00. Då får du hjälp att lämna in din ansökan utan att den hanteras i rekryteringsverktyget. Tänk på att endast ta med information som är relevant för den aktuella befattningen. Inför rekryteringsarbetet har Region Värmland tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.

15 maj 2024
Sista ansökan:
16 juni 2024
Logoped till Logopedenheten, Centralsjukhuset Karlstad, vikariat

Om verksamheten Logopedenheten i Värmland är en länsövergripande verksamhet som består av öppenvårdsmottagningar i Karlstad, Arvika, Torsby, Kristinehamn och Säffle. Vi jobbar även mot  slutenvården i Karlstad, Arvika och Torsby. Här hittar du ett intressant, omväxlande arbete där du både jobbar självständigt men även tillsammans med kollegor. En styrka på vår arbetsplats är att vi är flera logopeder med olika erfarenheter och kompetenser som kan ge varandra kollegialt stöd. Som logoped hos oss har du möjlighet att bredda din kompetens men även fördjupa dig inom ett logopedisk område. Tjänsten är ett vikariat på 6 månader med möjlighet till förlängning.  Arbetsbeskrivning Du kommer att arbeta på Centralsjukhuset i Karlstad där du tillsammans med dina två kollegor bemannar både slutenvård och öppenvård. Arbetet består av bedömning och behandling av vuxna patienter med sväljsvårigheter, tal- språk- och röststörningar. Inom slutenvården ingår logoped i rehabiliteringsteam. Kvalifikationer Vi söker dig som är legitimerad logoped med god svenska i både tal och skrift. Vi ser gärna att du är van i din yrkesroll och har några års erfarenhet men även du som är ny i rollen som logoped är välkommen att söka.  Du planerar ditt arbete och lägger upp det på ett effektivt sätt. Du är ansvarstagande och deltar aktivt i enhetens utvecklingsarbete. Dessutom har du en god förmåga att kommunicera och samarbeta med andra. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet. Urval sker löpande så vänta inte med din ansökan! Om oss Region Värmland är till för att alla som bor här ska må bra och för att vår region ska vara attraktiv och konkurrenskraftig. Vi gör skillnad inom hälso- och sjukvård, tandvård, kollektivtrafik, regional utveckling och kultur och bildning. Vi möter människor i livets största stunder och i alla de där vardagsögonblicken där emellan. Vår vision är livskvalitet i världsklass.  Vill du också jobba för alla i Värmland? Välkommen med din ansökan.  Läs mer påhttps://www.regionvarmland.se/regionvarmland/jobb-utbildning--forskning/jobba-med-oss och följ oss på sociala medier.  Övrigt I samband med eventuell anställning kan vi komma att be dig som sökande att lämna ett utdrag ur polisens belastningsregister. Inför anställning inom psykiatrisk vård, vård av funktionshindrade, vård av barn eller ungdomar gör arbetsgivaren en kontroll i polisens misstanke och belastningsregister. Ett utslag i detta register kan komma att påverka din möjlighet till anställning. Har du skyddad identitet och vill göra en ansökan ber vi dig att kontakta Rekryterings- och administrativa enheten HR via Regionens växel 010-831 50 00. Då får du hjälp att lämna in din ansökan utan att den hanteras i rekryteringsverktyget. Tänk på att endast ta med information som är relevant för den aktuella befattningen. Inför rekryteringsarbetet har Region Värmland tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.

15 maj 2024
Sista ansökan:
16 juni 2024
Specialistläkare till akutens mobila team, Karlstad

Vill du vara med och utveckla framtidens vård tillsammans med oss på Akutmottagningens mobila team? Vi söker nu en engagerad läkare som vill arbeta nära patienterna i deras hemmiljö och bidra till att undvika onödiga sjukhusbesök. Ta chansen att vara en viktig del i vårt team och bidra till att göra skillnad för de patienter vi är till för! Din arbetsplats Akutmottagningens mobila team ingår i Akutkliniken i Karlstad. På kliniken bedriver vi en akutmottagning med cirka 50 000 besök per år, ett patienthotell, och sedan 2022 även ett mobilt team som arbetar primärt med undvikbar slutenvård. Hela kliniken består av ungefär 140 medarbetare där de flesta är sjuksköterskor och undersköterskor. Akutmottagningens mobila team bemannas av distriktssköterskor som roterar mellan akutmottagningen och de två team som vi har idag, ena teamet är tillsammans med läkare, medan det andra teamet enbart är distriktssköterska som utför uppföljande besök och behandlingar. Teamet har idag inga egna läkare. Vi söker nu läkare till vårt team för att fortsätta utveckla denna verksamhet tillsammans med dig. Som läkare i vårt team blir du lika viktig i att ta hand om patienter som du är för att utveckla vår verksamhet till att göra ännu mer för de som vi är till för, våra patienter. Redan idag så har vi utökat med ett distriktssköterskebemannat team och i framtiden ser vi stora möjligheter att utöka verksamheten tillsammans med våra samarbetsparters som finns såväl inom slutenvården som i den primära hälso- och sjukvården. Dina arbetsuppgifter Du arbetar med att bedöma patienter med vårdbehov i deras hemmiljö. I samband med detta har du stora möjligheter att behandla patienten i hemmet med stöd av hela slutenvårdens resurser. Detta kan vara för en kortare eller lite längre tid men vi har tillsammans som ledord att patienten inte skall behöva åka till sjukhus i onödan. Om det ändå skulle finnas ett behov för sjukhusvård så kan patienterna få en direktinläggning på en vårdavdelning från det mobila teamet. Som läkare i det mobila teamet arbetar du halva tiden med patienterna i det mobila teamet. Resten av tiden får du möjlighet att jobba tillsammans med akutmottagningen för att förbättra flödet inne på akutmottagningen. Beroende på din specialistinriktning så kan vi arbeta fram en lösning även tillsammans med andra kliniker att tjänstgöra på del av tid. Dina kunskaper och kompetenser Vi söker dig som är specialistläkare inom akutsjukvård eller geriatrik. Andra specialistinriktningar kan eventuellt bli aktuella. Tidigare arbete inom mobil vård och akutsjukvård är meriterande.  Som person är du trygg, stabil och har enkelt för att bygga goda relationer. För att trivas hos oss behöver du tycka om att samarbeta och kunna anpassa dig efter ändrade förutsättningar. Du har en helhetssyn och ser till verksamhetens bästa i agerande och beslut.   Om oss Region Värmland är till för att alla som bor här ska må bra och för att vår region ska vara attraktiv och konkurrenskraftig. Vi gör skillnad inom hälso- och sjukvård, tandvård, kollektivtrafik, regional utveckling och kultur och bildning. Vi möter människor i livets största stunder och i alla de där vardagsögonblicken där emellan. Vår vision är livskvalitet i världsklass.  Vill du också jobba för alla i Värmland? Välkommen med din ansökan.  Läs mer påhttps://www.regionvarmland.se/regionvarmland/jobb-utbildning--forskning/jobba-med-oss och följ oss på sociala medier.  Övrigt I samband med eventuell anställning kan vi komma att be dig som sökande att lämna ett utdrag ur polisens belastningsregister. Inför anställning inom psykiatrisk vård, vård av funktionshindrade, vård av barn eller ungdomar gör arbetsgivaren en kontroll i polisens misstanke och belastningsregister. Ett utslag i detta register kan komma att påverka din möjlighet till anställning. Har du skyddad identitet och vill göra en ansökan ber vi dig att kontakta Rekryterings- och administrativa enheten HR via Regionens växel 010-831 50 00. Då får du hjälp att lämna in din ansökan utan att den hanteras i rekryteringsverktyget. Tänk på att endast ta med information som är relevant för den aktuella befattningen. Inför rekryteringsarbetet har Region Värmland tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.

15 maj 2024
Sista ansökan:
9 juni 2024
Förvaltningsledare IT

Om arbetsplatsen Vill du vara med och utveckla digitala lösningar för ett hållbart samhälle? Trivs du i en miljö som utmärks av lagkänsla och möjligheten att utvecklas tillsammans? Lockas du av ett hållbart arbetsliv med goda möjligheter till distansarbete del av arbetstiden? Är du redo för nästa utmaning i karriären? Vår enhet expanderar och vi behöver bli fler smarta, drivna och kompetenta kollegor. Enheten ansvarar för utveckling och förvaltning av system, integrationer och applikationsplattformar. Vi bygger morgondagens förvaltnings- och utvecklingsorganisation där starka team leder, driver och levererar IT-stöd i framkant! Häng med på vår resa! Arbetsuppgifter I rollen som förvaltningsledare IT erbjuder vi dig ett spännande och självständigt arbete med ansvar att leda ett team med duktiga medarbetare. Som förvaltningsledare IT ansvarar du för förvaltnings- och utvecklingsfrågor på både kort och lång sikt inom ett eller flera förvaltningsområden. Du säkerställer att IT-systemen inom dina objekt är funktionella och säkra både nu och i framtiden. Som förvaltningsledare hos oss är det viktigt att du har en helhetsförståelse för uppdraget, och att du kan föra en dialog med vår kund utifrån de förutsättningar som IT-avdelningen har. Du uppfattar kundens behov och kan tillsammans med ditt team översätta dem till tekniska krav. Du ansvarar för leveransen inom ditt ansvarsområde och leder ditt team och driver varierande uppdrag. Du ansvarar för förvaltningsplanen och budgeten inom ditt område. Inom IT-avdelningen deltar du i det ständiga arbetet att utveckla metoder för effektivare arbetssätt. Du är drivande, strukturerad och kommunikativ. I rollen som förvaltningsledare IT: - har du det övergripande ansvaret för ditt område där du leder och samordnar arbetet för IT avdelningen. - arbetar du tillsammans med ditt team med att utveckla och förvalta system - samarbetar du med verksamhetens representanter och utarbetar och följer upp planer på kort och lång sikt. - ansvarar du för områdets avtal och har kontakt med externa leverantörer och andra myndigheter. Du arbetar i ett team där lagkänsla och samarbete är nyckelord och har stora möjligheter att utvecklas tillsammans med oss. I den här rollen arbetar du med utmanande och utvecklande uppdrag tillsammans med engagerade och tillgängliga kollegor. Du får en arbetsgivare med fokus på en samhällsgärning att vara stolt över. Här har du en möjlighet att arbeta med tekniska lösningar som påverkar hela samhället. Hur låter det? Placeringsort är Göteborg, Mariestad, Vänersborg, Karlstad eller Luleå. Placering på annan ort kan vara möjligt enligt överenskommelse. Vi erbjuder ett flexibelt arbete med goda möjligheter till distansarbete del av arbetstiden. https://play.mediaflowpro.com/ovp/16/50FERBAIT9 Kvalifikationer För att lyckas väl i tjänsten som förvaltningsledare behöver du vara en person som är strukturerad i ditt arbete. Du planerar, organiserar och prioriterar ditt arbete på ett effektivt sätt samt arbetar mot uppsatta mål, sätter i gång aktiviteter och uppnår resultat. Med ditt ledarskap motiverar och förser du andra med aktiviteter som krävs för att nå gemensamma mål. En viktig del i din personlighet är att du kan bygga och underhålla relationer på ett förtroendeingivande sätt. Din samarbetsförmåga är mycket god vilket innebär att du lyssnar, kommunicerar och löser problem som kan uppstå. Du är pedagogisk i ditt sätt att kommunicera genom att du anpassar ditt budskap till mottagaren, både i tal och skrift. Våra kollegor är utspridda bland våra län i Sverige där nyckeln är att kunna samarbeta väl i en geografisk spridd organisation. Du har: - flerårig erfarenhet av förvaltningsledning inom IT - akademisk utbildning, med inriktning mot IT eller motsvarande erfarenheter - erfarenhet av budget och budgetuppföljning - erfarenhet av ledarskap, såsom projektledning, samordning och teamledarskap - erfarenhet av leverantörsstyrning och avtalshantering - förmåga att leda förändringsarbete. Vi ser gärna att du har: - erfarenhet av förvaltningsmodellen pm3 - erfarenhet av ITIL - erfarenhet av att leda en förvaltningsorganisation. Vi fäster stor vikt vid den personliga lämpligheten och ser det som självklart att du bidrar till ett gott arbetsklimat. Vi tror på allas lika möjligheter och ett av våra huvuduppdrag är att verka för mångfald och en personalsammansättning som speglar länens befolkning. Övrig information Välkommen med din ansökan! Vi vill gärna att den är på svenska då det är vårt arbetsspråk. Du söker jobbet via denna länk:https://lansstyrelsen.varbi.com/se/what:job/jobID:727829/ Läs mer: https://www.lansstyrelsen.se/vastra-gotaland/om-oss/jobba-hos-oss/jobba-pa-it-avdelningen.html Anställningen kan komma att inledas med 6 månaders provanställning. Intervjuer kan komma att genomföras löpande under ansökningstiden. Vi ställer höga krav på våra medarbetares säkerhetsmedvetenhet. Säkerhetsprövning enligt Säkerhetsskyddslagen (2018:585) kommer att genomföras innan vi fattar beslut om anställning. För en del anställningar kan därför svenskt medborgarskap komma att krävas. Läs mer om säkerhetsprövning https://www.sakerhetspolisen.se/verksamheten/sakerhetsskydd/sakerhetsskyddsatgarder/personalsakerhet.html Vi har valt rekryteringskanaler och vill inte bli kontaktade av rekryteringsföretag. Din ansökan blir en allmän handling när du söker tjänster hos oss. Därför är det viktigt att du med skyddade personuppgifter inte registrerar dig via vårt rekryteringssystem. Posta din ansökan till HR-enheten, Länsstyrelsen Västra Götaland, 403 40 Göteborg. Delge inte några känsliga uppgifter i din ansökan men ange någon form av kontaktuppgift så att vi kan kontakta dig om du är aktuell för tjänsten. Vid frågor, ta kontakt med HR via e-post [email protected]

15 maj 2024
Sista ansökan:
3 juni 2024