Fortifikationsverket söker byggprojektledare till Kristinehamn. Fortifikationsverket bygger och äger de fastigheter som Försvarsmakten och andra myndigheter inom totalförsvaret använder i sin verksamhet. Det betyder att vårt fastighetsbestånd är brett, unikt och väldigt annorlunda. Vi ska bland annat bygga en helt ny garnison i Kristinehamn och söker en byggprojektledare som ska kunna vara med som en del i detta projekt. Letar du efter en spännande möjlighet att göra verklig skillnad samtidigt som du driver spännande byggprojekt till framgång? Har du arbetat några år med att leda projekt inom fastighets- eller byggbranschen? Låt oss tillsammans bygga för en bättre framtid! Är du vår nya byggprojektledare i Kristinehamn? Att jobba som projektledare i en myndighet med annorlunda byggprojekt Som projektledare kommer du att spela en nyckelroll i att driva och koordinera olika typer av byggprojekt. Du kommer ansvara för att säkerställa att projekten levereras och uppfyller kraven utifrån funktion, kvalitet, tidsramar och budget. Genom att samarbeta med olika konsulter, specialister och leverantörer kommer du att säkerställa att våra fastigheter är funktionella, säkra, hållbara och uppfyller krav på sekretess. Rollen innebär att: • Planera, leda och genomföra investeringsprojekt inom området bygg/anläggning från start till mål • Säkerställa övergripande projektuppföljning och rapportering • Koordinera resurser och leverantörer för att säkerställa projektens framsteg • Ansvara för dokumentation och efterlevnad av gällande regelverk och kvalitetskrav • Samarbeta med interna och externa intressenter för att säkerställa att fastigheterna uppfyller våra hyresgästers krav Tjänsten innebär resor inom Sverige då Fortifikationsverket bedriver verksamhet i hela landet Vad erbjuder du oss? Vi söker dig som har • universitets- eller högskoleutbildning alternativt gymnasieingenjör med inriktning samhällsbyggnad, bygg- eller installationsteknik, arkitektur, fastighetsförvaltning eller utbildning som vi bedömer likvärdig • en ledarkompetens som vi bedömer tillfredställande • flerårig erfarenhet av arbete med planering och genomförande av investeringsprojekt kopplat till bygg- och fastighetsbranschen, där du haft ansvar för tid, kostnad och funktion • goda kunskaper i svenska • körkort klass B. Det är fördelaktigt, men inte ett krav, om du har: • erfarenhet avseende kostnadsbedömning/anbudskalkylering i projekt • kunskap inom fastighets- och entreprenadjuridik • kunskap om lagen om offentlig upphandling (LOU) • erfarenhet av Fortifikationsverkets verksamhet, främst inom bygg och förvaltning Dina personliga egenskaper är mycket viktiga för oss och vi kommer lägga stor vikt vid personlig lämplighet. Vi söker dig som har en hög grad av säkerhetsmedvetenhet. Som person är du samarbetsorienterad och strävar mot att på ett prestigelöst sätt nå det gemensamma målet. Du arbetar enligt en tydlig process, organiserar och planerar sitt arbete väl, slutför det som påbörjats och håller deadlines. Vidare är du analytisk och hanterar stress på ett konstruktivt sätt. Vilka är vi och vad erbjuder vi dig? Fortifikationsverket är en statlig myndighet med uppdrag att förse Försvarsmakten och andra myndigheter med säkra fastigheter. Vi bygger, äger och förvaltar vårt unika och breda fastighetsbestånd som finns över hela Sverige. Projektavdelningen består av 17 enheter och totalt ca 150 medarbetare runt om i hela Sverige. Avdelningens 14 projektenheter ansvarar för genomförande av bygg- och anläggningsprojekt där projektledarna leder och samordnar arbetet och medverkar i byggprocessen från tidigt skede till överlämnande till förvaltning och kund. Våra kunders utökade behov av ändamålsenliga lokaler och befästningar medför ökade investeringsvolymer en lång tid framöver. Den projektenhet som vi söker en projektledare till består idag av 10 projektledare, en investeringsledare och en enhetschef. I Kristinehamn arbetar idag en av projektledarna och övriga kollegor finns på orterna Skövde och Såtenäs. Tillsammans med cirka 1200 kollegor på Fortifikationsverket runt om i landet jobbar du med ett unikt fastighetsbestånd för att stärka totalförsvaret i Sverige. Vi är stolta över det samhällsviktiga uppdrag vi har där vi genom att äga, utveckla och förvalta fastigheter för totalförsvaret bidrar till ett tryggt och fritt Sverige. Våra arbetsuppgifter är omväxlande, spännande och utmanande och kräver sin kompetens. Vi arbetar med basen i den statliga värdegrunden och vi eftersträvar jämn könsfördelning. Lika rättigheter och möjligheter är viktigt för oss. Här får du goda möjligheter till kompetensutveckling och vi jobbar för att du ska kunna ha en bra balans mellan arbete och fritid. Om anställningen Tjänsten är en tillsvidareanställning. Svenskt medborgarskap är ett krav, eftersom anställningar vid Fortifikationsverket är säkerhetsklassade. Det innebär att säkerhetsprövning och registerkontroll kommer att genomföras i enlighet med bestämmelser i säkerhetsskyddslagen. Vi välkomnar sökande med olika bakgrund och erfarenheter; har du skyddade personuppgifter kontaktar du den rekryteringsspecialist som finns namngiven så får du hjälp med att skicka in din ansökan. Som tillsvidareanställd kommer du att krigsplaceras. Om du vill vara en del av vårt dedikerade och mångsidiga team och samtidigt bidra till att stärka totalförsvaret i Sverige, tveka inte att skicka in din ansökan. Vi ser fram emot att välkomna dig till ett spännande arbete med verklig påverkan! Välkommen att skicka in din ansökan med CV och personligt brev senast den 10 augusti 2025. Vid ansökan kommer dina personuppgifter behandlas enligt dataskyddsförordningen (GDPR). Din ansökan är en offentlig handling enligt offentlighetsprincipen. Frågor kring tjänsten? Välkommen att kontakta rekryterande chef Nicklas Berg, 010-44 44 991 eller rekryteringsspecialist Sonja Sand, 010-44 44 983. Det går även bra att kontakta våra fackliga representanter: Eric Bergman, Ledarna, Tommy Eriksson, SEKO, Karin Alm, SACO, de nås via vår växel, tfn 010-44 44 000. Samtal från externa rekryteringsföretag och säljare undanbedes
Beskrivning Vill du vara en positiv kraft i ungas liv och hjälpa dem att hitta sin väg framåt? Nobelgymnasiet i Karlstad söker nu en studie- och yrkesvägledare som vill vara med och stötta våra elever i deras framtida karriärval och studier. Arbetsuppgifter Du kommer att ingå i ett arbetslag och blir en av tre studie-och yrkesvägledare som har en viktig roll på skolan och jobbar nära skolans lärare, elevhälsa och ledning. Du kommer att arbeta med både de Nationella programmen och Introduktionsprogrammen. Studie- och yrkesvägledarna har stora möjligheter att forma sin verksamhet, både i det egna arbetet, i arbetslaget och tillsammans med övrig elevhälsa. I arbetsuppgifterna ingår vägledning i grupp och med enskilda elever. Du ska kunna informera och vägleda om utbildningsval, yrkesmöjligheter och framtida arbetsmarknad utifrån elevernas förutsättningar och önskemål. Du ska också kunna stimulera elevens intresse och nyfikenhet för kommande val och inriktningar under och efter sin tid på Nobelgymnasiet. Du delar vår vision om att varje elev ska ges möjlighet att bli anställningsbar, högskoleklar, oslagbar. Kvalifikationer Vi söker dig som har en relevant utbildning inom studie- och yrkesvägledning. Det är meriterande om du har tidigare erfarenhet av att arbeta med ungdomar. Du har god kommunikativ förmåga och är skicklig på att bygga trygga och förtroendefulla relationer. Du arbetar självständigt men trivs också i samarbete med andra. Ditt engagemang och din vilja att göra skillnad i ungas liv är tydligt i allt du gör. Vi erbjuder dig Hos oss får du arbeta i en dynamisk och positiv arbetsmiljö där du omges av engagerade och stöttande kollegor. Vi värdesätter din utveckling och erbjuder goda möjligheter till fortbildning och professionell tillväxt. Vi tror på vikten av balans i livet och skapar förutsättningar för att du ska kunna kombinera arbete och fritid på ett hållbart sätt. Framför allt får du en meningsfull roll där du är med och påverkar framtiden för nästa generation. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet. Om Karlstads kommun Gymnasie- och vuxenutbildningsförvaltningen ansvarar för cirka 7 000 elevers utbildning inom gymnasieskola, anpassad gymnasieskola, vuxenutbildning på grundskole- och gymnasienivå, yrkeshögskola och svenska för invandrare. Våra skolor står för kunskap, erfarenhet, trygghet, kvalitet och glädje! Våra cirka 650 medarbetare skapar utbildning för alla. Vill du vara med och skapa framtidens Karlstad? Hos oss i koncernen Karlstads kommun kan du göra skillnad på riktigt. Här är varje medarbetare en viktig del i helheten och tillsammans hjälps vi åt att förverkliga vår vision om "Ett bättre liv i Solstaden". Kom och väx med oss! Övrig information För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen och förenkla kommunikationen med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller pappersformat. Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons. Har du skyddade personuppgifter ska du inte registrera dina ansökningshandlingar i vårt rekryteringssystem och inte heller skicka in dem via e-post. Vänd dig istället till kommunens växel 054-540 00 00 för vidare hantering.
Connecting Carlstad startade år 2017 med målbilden att vara ett utav de konkurrenskraftigaste företagen i branschen. På Connecting Carlstad hamnar du oss en arbetsgivare som sätter sina anställda, kunder, och uppdragsgivare i fokus och vi arbetar ständigt med att utveckla våra medarbetare gällande kvalité, teamkänsla, säljteknik, budgethantering m.m. I rollen som kommunikatör kommer du främst att förmedla våra uppdragsgivares produkter och tjänster över telefon. Vi lägger väldigt stor vikt vid dina personliga egenskaper och söker efter dig som är social och driven samt har en stark vilja till att ständigt utvecklas. Vi arbetar även med kundservice och du har väldigt goda möjligheter till att utvecklas internt inom företaget. Vi erbjuder dig: * En fast månadslön + provision * En attraktiv bonusmodell * Arbeta med marknadsledande varumärken * Nya och fräscha lokaler * Säljtävlingar * En bra start i din försäljningskarriär * Utbildning och coachning av erfarna ledare * Ett härligt och positivt arbetsklimat * Eget ansvar med budgethantering Arbetstider: Dagtid: måndag till fredag Välkommen att söka tjänsten genom att söka via att skicka CV + personligt brev till [email protected]
Beskrivning Komvux Karlstad är en del av avdelningen för vuxenutbildning och bedriver verksamhet inom svenska för invandrare (SFI), Komvux som anpassad utbildning, teoretiska kurser på grundläggande och gymnasial nivå samt yrkes-, lärlings- och kombinationsutbildningar. Inom vuxenutbildningen arbetar vi med att utveckla våra elevers kunskaper och kompetens i syfte att stärka deras ställning i arbets- och samhällslivet samt att främja deras personliga utveckling. Har du ett starkt engagemang för socialt arbete och vill arbeta i en dynamisk och utvecklingsinriktad miljö som kan göra verklig skillnad i människors liv? Då kan du vara den vi söker! Arbetsuppgifter Som kurator på Komvux Karlstad arbetar du på individ-, grupp- och organisationsnivå med fokus på att skapa förutsättningar för våra vuxna elever att lyckas med sina studier. Många av våra elever bär med sig tidigare skolmisslyckanden och/eller står inför stora utmaningar – här spelar du en avgörande roll. Här får du arbeta i en meningsfull roll där du får vara med och påverka på riktigt. Ett nära samarbete med engagerade kollegor och skolledning. Möjlighet att utveckla och forma kuratorsfunktionen inom vuxenutbildningen. Du kommer framför allt att: - Bidra till att förebygga skolavhopp och skapa förutsättningar för att eleverna ska lyckas med sin utbildning. - Handleda och stötta pedagoger och kollegor. - Bidra till ett tryggt och inkluderande lärandeklimat genom samtal, kompetenshöjande insatser och kollegialt lärande. - Identifiera återkommande behov och mönster som kan ligga till grund för riktade och förebyggande insatser. - Initiera och utveckla samverkan med andra myndigheter och aktörer för att skapa en helhetssyn kring elevernas situation. - Arbeta för att stärka den sociala och psykosociala kompetensen i organisationen och synliggöra dess betydelse i vuxenutbildningens uppdrag. Du kommer också vara delaktig i arbetslagsarbete samt enhetens utvecklingsarbete. Kvalifikationer Vi söker dig som är utbildad socionom eller har motsvarande kompetens och har ett genuint intresse för vuxnas lärande och utveckling. Du har erfarenhet av arbete inom skola eller annan relevant verksamhet, och du trivs med att arbeta både självständigt och i team. För att lyckas i rollen är du kommunikativ och bra på att skapa och upprätthålla goda relationer. I din yrkesroll är du trygg, tydlig, ansvarstagande, strukturerad, flexibel samt har en god samarbetsförmåga. Du bemöter elever samt kollegor med god etik och sunda värderingar. Din grundsyn präglas av att du ser möjligheter och du har ett positivt förhållningssätt till människor samt att du också har ett genuint intresse av att arbeta med människor med olika kulturell bakgrund. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet. Intervjuer kommer att kallas till efter v.32 Övrigt Skollagen kräver att samtliga medarbetare inom verksamheter skola/förskola skall visa upp ett utdrag ur belastningsregistret innan anställning kan påbörjas. Du beställer ett utdrag på polisen.se, Skola eller förskola, e-tjänst | Polismyndigheten (polisen.se) Om Karlstads kommun Gymnasie- och vuxenutbildningsförvaltningen ansvarar för cirka 7 000 elevers utbildning inom gymnasieskola, anpassad gymnasieskola, vuxenutbildning på grundskole- och gymnasienivå, yrkeshögskola och svenska för invandrare. Våra skolor står för kunskap, erfarenhet, trygghet, kvalitet och glädje! Våra cirka 650 medarbetare skapar utbildning för alla. Vill du vara med och skapa framtidens Karlstad? Hos oss i koncernen Karlstads kommun kan du göra skillnad på riktigt. Här är varje medarbetare en viktig del i helheten och tillsammans hjälps vi åt att förverkliga vår vision om "Ett bättre liv i Solstaden". Kom och väx med oss! Övrig information För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen och förenkla kommunikationen med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller pappersformat. Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons. Har du skyddade personuppgifter ska du inte registrera dina ansökningshandlingar i vårt rekryteringssystem och inte heller skicka in dem via e-post. Vänd dig istället till kommunens växel 054-540 00 00 för vidare hantering.
Välkommen in till en ny framtid på Riksbyggen! Riksbyggen är ett kooperativt företag som innebär att vi är medlemsägda och att vi arbetar efter våra fyra kärnvärden: Nytänkande, Trygghet, Samverkan och Långsiktighet. Vi utvecklar hållbara boendemiljöer och är samtidigt en av Sveriges största fastighetsförvaltare med både bostadsrättsföreningar, företag och offentliga fastighetsägare som kunder. Oavsett dina intressen eller mål, är du alltid välkommen hos oss. Hos oss gör du skillnad Som gruppchef på Fastighetsservice kommer du att ha en chef- och ledarroll samt personalansvar i en grupp som både sköter den inre och yttre fastighetsskötseln samt fastighetsreparationer. Din roll kommer att innebära att du planerar och leder det dagliga arbetet. En annan viktig del av ditt arbete kommer att vara budget- och prognosarbete samt att säkerställa att vi når uppsatta mål inom ekonomi-, kund- och medarbetarnöjdhet. Vidare kommer du att ansvara för uppföljning av verksamheten, både mot kund och internt. Du kommer också att arbeta med kontakter i bostadsrättsföreningar och hos kommersiella kunder. I din roll som chef och ledare kommer du att ha ansvar för att inspirera och skapa engagemang hos medarbetarna samt ge dem förutsättningar för deras utveckling. Du kommer också att ha ett arbetsmiljöansvar. Som gruppchef samarbetar du mycket med de andra gruppcheferna i området. Du bidrar med din kompetens och ditt engagemang Du har akademisk utbildning på högskola/universitet alternativt erhållit motsvarande erfarenhet genom många års arbetslivserfarenhet. Vi söker dig som är intresserad av både medarbetare och kunder och som har förmåga att se och möta våra kunders behov samt utveckla och stötta våra medarbetare. Vi lägger stor vikt vid att ta hand om våra medarbetare och att våra kunder upplever oss som professionella i vår leverans. Det är viktigt att du är social och har förmåga att skapa en öppen och förtroendefull dialog både internt och externt. Du är en drivande och tydlig ledare som jobbar på ett affärsmässigt sätt. Växtkunskap samt erfarenhet av arbetsledning är meriterande. Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid och är placerad i Karlstad men arbete i hela marknadsområdet kan förekomma. Tjänsten kräver B-körkort. Riksbyggen strävar efter en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka. Riksbyggen tillämpar provanställning. Ansökan Din ansökan skickar du till oss via Riksbyggen.se/Om oss/Lediga jobb senast den 2025-08-04. Vi behandlar ansökningarna löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum, så ansök redan idag! Kontakt Vid frågor om tjänsten kontakta leveranschef Martin Karlsson, [email protected] Övrigt Som anställd på Riksbyggen förväntas du också vara ledamot i någon/några bostadsrättsföreningar, i de fall du har ledamotsuppdrag så utgår ett ansvarsarvode. Klicka HÄR om du är nyfiken på Riksbyggen. Till rekryteringskonsulter, annonssäljare etc. Vi har redan beslutat vilka vi samarbetar med vid rekryteringar samt var vi vill synas. Vi undanber oss därför kontakt från försäljare i dessa frågor.
Vill du vara med och forma framtiden för Vinnergis erbjudande inom elkraft i Karlstad? Vi söker en erfaren elkraftsingenjör som vill ta en nyckelroll i uppbyggnaden av vårt nya område på kontoret i Karlstad. Hos oss får du en stimulerande och varierad vardag där innovation och hållbarhet står i centrum. Läs mer om oss på vår Karriärsida. Din roll som elkraftsingenjör Som elkraftsingenjör hos Vinnergi är du en central del av våra projekt och leveranser. Hos oss får du möjlighet att arbete med ledningar och stationer inom både lokal-, region- och stamnät samt mot industrin. Dina arbetsuppgifter kan exempelvis vara: Projektledning hos nätägare inom lokal- och regionnät Beredning och projektering inom lokal- och regionnät Elkonstruktion och provning av elkraftanläggningar Besiktningar av elnät och stationer I helhetsåtaganden av Vinnergi Ingå i större projekt och leveranser till nätägare Nära samarbete med kunder, projektledare och tekniker för att leverera högkvalitativa lösningar. Du kommer också att vara en viktig del av vår satsning på att etablera och expandera verksamheten i Karlstad med omnejd. Din erfarenhet och ditt nätverk i branschen kommer att bidra till att bygga upp Vinnergis närvaro i regionen. Vem är du? Vi söker dig som: Har en gedigen bakgrund som elkraftsingenjör och har en god förståelse för branschens krav och möjligheter. Har ett starkt nätverk och är väl bekant med marknaden i Karlstad och dess omgivningar. Är noggrann, strukturerad och duktig på att hitta lösningar även i utmanande situationer. Vill vara med och utveckla och bygga upp en framgångsrik verksamhet. Vi ser gärna att du bor i Karlstad eller dess närhet, då rollen innebär ett nära samarbete med lokala kunder och projekt. Vi tycker det är viktigt att du är en kulturbärare för Vinnergi och känner igen dig själv i våra värderingar H.E.R.O. Då rollen berör samhällsviktig verksamhet och säkerhetsklassad information, så kan det krävas att du godkänns i en säkerhetsprövning innan anställning kan genomföras. Vid frågor gällande bakgrundskontroll och säkerhetsprövning, kontakta ansvarig rekryterare. Urval och intervjuer kommer att ske löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum. Under vecka 28–32 har vi semesterperiod och återkopplar till kandidater från och med vecka 33. Låter rollen intressant, såtveka inte att ansöka redan idag. Välkommen! Om Vinnergi Vi hjälper våra kunder att utveckla sina verksamheter inom telekom, energi, fastighet och industri. Enkelt uttryckt så gör vi vardagen inkopplad, påkopplad och uppkopplad. Hos Power blir du del av ett växande team elkonsulter inom alla spänningsområden. Här finns stora möjligheter för dig att vara med och bygga vårt nya erbjudande och leda Vinnergi och samhället framåt med innovation och hållbarhet som ledord. Läs mer om oss på Power och lär känna oss som jobbar här eller spana in vår Linkedin eller vår podd Work At Vinnergi Vår värdegrund stavas H.E.R.O. – Happy, Explore, Ready och Open och är grunden i vår företagskultur. Förutom starkt fokus på värderingar, en platt organisation med hög påverkansgrad så är dessutom många av våra medarbetare delägare. Det gör oss till ett tryggt och nyskapande företag med engagerade medarbetare som utvecklas både i sin yrkesroll och som människor. Vi är övertygade om att teknisk innovation är lösningen för att bygga en hållbar framtid för kommande generationer. På Vinnergi arbetar vi i framtiden varje dag. Bli en av oss!
Kriminalvården växer – vi bygger nytt, bygger om och bygger till och söker nu fler medarbetare. Vårt viktigaste mål är att minska återfall i brott – att bryta den onda cirkeln. Lyckas vi med det blir samhället tryggare och säkrare för alla. Vi är den myndighet som ansvarar för anstalter, frivård, häkten och klienttransporter. Läs mer om häktet Karlstads verksamhet på vår hemsida: https://www.kriminalvarden.se/kontakt/hitta-och-kontakta/verksamhet/hakte/karlstad/#verksamhet ARBETSUPPGIFTER Som kriminalvårdare ingår du i ett team där du har den dagliga kontakten med klienten. Arbetet vid häkte är ofta rutinstyrt och inriktat på omvårdnads- och säkerhetsuppgifter. Klienter kan sitta häktade under lång tid utan att få träffa andra än sin advokat och personalen vid häktet, vilket ställer särskilda krav på dig som kriminalvårdare. Att arbeta som kriminalvårdare betyder att du kan göra skillnad för andra människor och bidra till ett bättre samhälle. För att trivas och lyckas i ditt uppdrag är det viktigt att du delar Kriminalvårdens grundläggande värderingar om en human människosyn, respekt för individen och tron på att människan är utvecklingsbar. Du inleder din anställning på arbetsplatsen där du får en introduktion under tre veckor. Efter en period av tjänstgöring erbjuds du en plats på kriminalvårdens grundutbildning som är obligatorisk och omfattar 8 veckor. Du får lön under hela utbildningstiden. Under provanställningen genomförs löpande bedömningar för din möjlighet till tillsvidareanställning. KVALIFIKATIONER Dina personliga egenskaper är viktiga. Som kriminalvårdare behöver du vara trygg, stabil, ha god självinsikt, gott omdöme och integritet. Tillsammans med dina kollegor driver du verksamheten, så du behöver ha god samarbetsförmåga och vara tydlig i din kommunikation. Du ska kunna agera fysiskt när det krävs. Vi söker dig som har: • Arbetslivserfarenhet, även i form av säsongsarbete, timanställning eller eget företagande. Praktik och volontärarbete är inte att jämställa med anställning • Fullständig gymnasieutbildning alternativt annan utbildning i kombination med arbetslivserfarenhet som Kriminalvården bedömer relevant • Goda kunskaper i svenska språket i både tal och skrift • God datorvana Det är meriterande om du har: • Arbetslivserfarenhet från kriminalvård, säkerhetsarbete, social omsorg, psykiatri eller vård- och omsorgsarbete • Kunskap inom relevanta områden, exempelvis beteendevetenskap, kriminologi psykiatri, juridik och konflikthantering • Relevanta språkkunskaper • B-körkort ÖVRIGT För att bli aktuell för anställning inom Kriminalvården krävs att du motsvarar högt ställda krav gällande lämplighet, omdöme, säkerhets- och sekretessmedvetande och att du följer gällande lagar. Det innebär att du står upp för demokratiska värderingar och den statliga värdegrund som gäller för Kriminalvårdens verksamhet. Vissa befattningar är placerade i säkerhetsklass och då kommer en säkerhetsprövning med registerkontroll att genomföras innan beslut om anställning fattas. För vissa säkerhetsklassade tjänster krävs svenskt medborgarskap. Kriminalvården välkomnar sökande med olika bakgrund och erfarenheter. Läs mer om säkerhetsprövningen på: https://www.kriminalvarden.se/jobba-hos-oss/rekryteringsprocessen/sakerhetsprovning-vid-rekrytering/ Befattningen kan innebära krigsplacering vid Kriminalvården. Läs mer om krigsplacering på: https://www.kriminalvarden.se/jobba-hos-oss/rekryteringsprocessen/krigsplacering/ Blir du aktuell för tjänsten kommer du kallas på en informationsträff under vecka 32 (tisdag 5/8 eller onsdag 6/8). Träffen kommer ske kl 17.30 på Häktet Karlstad. Mer info i separat inbjudan. Provanställning kan komma att tillämpas. I anställningen ingår en obligatorisk kriminalvårdsutbildning. Den kan komma att genomföras på annan ort. Kriminalvårdens verksamhet pågår dygnet runt, året runt. Det innebär att du kommer att arbeta dagar, kvällar och helger. Vissa scheman innebär arbete på nätter. Läs mer om förutsättningar kring anställningsform här: https://www.kriminalvarden.se//jobba-hos-oss/yrkesroller/kriminalvardare/anstallningsform-kriminalvardsutbildning/ Kriminalvården strävar efter en jämn köns- och åldersfördelning och ökad mångfald. För att skicka in din ansökan, klicka på ansökningslänken i annonsen. Frågor om hur du ansöker och lägger in ditt CV ställer du direkt till Visma Recruit 0771- 693 693. Frågor om specifika jobb besvaras av den kontaktperson som anges i annonsen. Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag och försäljare av rekryteringsannonser. Kriminalvården har upphandlade avtal.
Är du sjuksköterska och söker ett omväxlande arbete där du gör verklig skillnad – varje dag? Just nu söker vi tre medarbetare för tillsvidareanställning och fyra för vikariat på sex månader, med möjlighet till förlängning, till vår akutmottagning på Centralsjukhuset i Karlstad. Här möter du patienter i alla åldrar och tillstånd, i en arbetsmiljö där teamkänsla, kompetens och engagemang står i centrum. Vi erbjuder en trygg introduktion, närvarande chefer och stora möjligheter till både utveckling och variation i ditt yrkesliv. Din arbetsplats Akutmottagningen Centralsjukhuset, Karlstad – vår vardag är fylld av korta, snabba möten med människor som kan ha alla typer av skador och sjukdomar. En del människor är i kris, många är äldre. Vi som jobbar här är ett engagerat gäng som i perioder jobbar hårt och dedikerat men som också har kul tillsammans. Vi är duktiga på att stötta och ta hand om varandra. Du kommer till en trygg miljö där det finns seniora erfarna kollegor. Med en vardag med ett stort flöde av människor varje dag är vi också riktigt duktiga på bemötande. Vi samarbetar nära alla kliniker på sjukhuset, vilket gör arbetet både intressant, lärorikt och omväxlande. Vi arbetar med ständiga förbättringar för att du som medarbetare ska trivas och få möjlighet att utvecklas i din yrkesroll. Vi vet att ledarskapet är viktigt och hos oss satsar vi på ett ledarskap med närvarande chefer. Vi försöker visa det genom att en chef inte ska ha för många medarbetare så att alla blir sedda. Dina arbetsuppgifter Som sjuksköterska arbetar du i team tillsammans med undersköterskor och andra kollegor för att göra tidiga bedömningar av våra patienter. Här jobbar man som sjuksköterska självständigt och med standardiserade arbetssätt. Vill du veta mer om hur vi jobbar? Besök gärna vår sida: https://regionvarmland.se/regionvarmland/jobb-utbildning--forskning/jobba-med-oss/vara-arbetsplatser/jobba-med-oss-pa-akutkliniken?qs=Jobba med oss pÃ¥ akutkliniken Beroende på din tidigare erfarenhet så anpassar vi introduktionen till arbetsplatsen. Med hjälp av mentorer ser vi till att du får det som du behöver som sjuksköterska. För dig som nyanställd kommer du vara delaktig i utvecklingen av vårt omhändertagande på akutmottagningen. Med hjälp av nya kompetenser vässar vi våra team ytterligare. Du kan också bli en del av den framtida akutsjukvården som bland annat består i en helt ny akutmottagning som är en del i projektet nya CSK. Vår klinik växer och i framtiden kommer fler möjligheter till olika uppdrag och ansvar tillkomma. Känner du att akutsjukvård är din grej finns en specialistutbildning och det finns möjlighet att få utbildningen genom regionens utbildningstjänster. Vi vet också att många som kommer till oss gärna vill fortsätta till ambulanssjukvården. Här får du de erfarenheter som krävs för ett arbete inom ambulansen. Vill du dela din tjänst så är det möjligt. Vi samarbetar redan idag med bland annat ortopedkliniken, kirurgkliniken och ambulanssjukvården – och vi är öppna för att skapa fler rotationsmöjligheter utifrån dina intressen och önskemål. Dina kunskaper och kompetenser Vi söker dig som är legitimerad sjuksköterska. Vidareutbildning inom och/eller erfarenhet av akutsjukvård är meriterande. För att trivas hos oss behöver du vara en trygg och stabil person med god samarbetsförmåga och en positiv inställning till att arbeta i team. Du har lätt för att knyta an till människor, är flexibel och har en personlig mognad som gör att du hanterar olika situationer med lugn och omdöme. Du arbetar strukturerat och har förmåga att se helheten, vilket bidrar till ett gott samarbete och ett kvalitativt omhändertagande av våra patienter. Om Region Värmland Vi är till för att alla som bor här ska må bra och för att vår region ska vara attraktiv och konkurrenskraftig. Vi gör skillnad inom hälso- och sjukvård, tandvård, kollektivtrafik, regional utveckling och kultur och bildning. Vi möter människor i livets största stunder och i alla de där vardagsögonblicken där emellan. Vår vision är livskvalitet i världsklass. Läs mer om hur det är att https://regionvarmland.se/regionvarmland/jobb-utbildning--forskning/jobba-med-oss/vara-formaner, och följ oss på sociala medier. Vill du också jobba för alla i Värmland? Välkommen med din ansökan. Övrigt I samband med eventuell anställning kan vi komma att be dig som sökande att lämna ett utdrag ur polisens belastningsregister. Inför anställning inom psykiatrisk vård, vård av funktionshindrade, vård av barn eller ungdomar gör arbetsgivaren en kontroll i polisens misstanke och belastningsregister. Ett utslag i detta register kan komma att påverka din möjlighet till anställning. Har du skyddad identitet och vill göra en ansökan ber vi dig att kontakta Kompetensförsörjningsenhet HR via Regionens växel 010-831 50 00. Då får du hjälp att lämna in din ansökan utan att den hanteras i Varbi. Tänk på att endast ta med information som är relevant för den aktuella befattningen. Inför rekryteringsarbetet har Region Värmland tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.
Vill du vara med och skapa någonting nytt? Då har vi ett spännande uppdrag till dig! I samband med att medicinkliniken får tillgång till en ny ombyggd vårdavdelning under hösten får du vara med och starta upp en verksamhet från grunden! Vi söker 14 sjuksköterskor med intresse för lungsjukvård som vill vara med och forma framtidens vårdavdelning. Din arbetsplats Som sjuksköterska får du vara med och starta upp en helt ny lungmedicinsk vårdavdelning och möjlighet att tillsammans med dina kollegor vara med och skapa något nytt som inte finns idag. Du kommer arbeta nära lungmottagningen som idag finns vid sjukhuset och tillsammans med dem utveckla en sömlös vård för patienten. Då vi står inför en stor omställning till god och nära vård och ett mer personcentrerat förhållningssätt är samverkan med både primärvård och kommuner av största vikt och där har du stor möjlighet att vara med och forma en vård som inte finns idag där vi ska ha möjlighet att möta patienten både på sjukhus och i hemmet. I samband med uppstart kommer vi också rekrytera cirka 20 undersköterskor och ny avdelningschef. Dina arbetsuppgifter Som sjuksköterska på vår nya vårdavdelning kommer du ha en central roll inom verksamheten. Du ansvarar för att planera, utföra och övervaka vården för våra patienter och samarbeta nära övriga kollegor. Arbetsuppgifter som ingår i tjänsten är bland annat: - Att ge vård till patienter med lungsjukdom och internmedicinska sjukdomar - Att administrera läkemedel och andra behandlingar. - Att hantera medicinskutrustning - lungsjukvård är en tekniskt avancerad specialitet - Möjlighet att vara med och utforma nya arbetssätt - Möjlighet att växa professionellt och personligt genom erfarenhet och nya utmaningar Dina kunskaper och kompetenser Vi söker dig som är legitimerad sjuksköterska och som vill ansluta till vår positiva verksamhet inom internmedicin. Har du tidigare erfarenhet från arbete med lungsjukvård är det meriterande. Du är en ansvarstagande person med god samarbetsförmåga, ett flexibelt arbetssätt och du är tydlig i din kommunikation. Du har ett intresse för medicinteknisk utrustning och vi ser gärna att du är en person som tar initiativ och jobbar för att tillsammans med övriga kollegor utveckla verksamheten för våra patienter. Om Region Värmland Vi är till för att alla som bor här ska må bra och för att vår region ska vara attraktiv och konkurrenskraftig. Vi gör skillnad inom hälso- och sjukvård, tandvård, kollektivtrafik, regional utveckling och kultur och bildning. Vi möter människor i livets största stunder och i alla de där vardagsögonblicken där emellan. Vår vision är livskvalitet i världsklass. Läs mer om hur det är att https://regionvarmland.se/regionvarmland/jobb-utbildning--forskning/jobba-med-oss/vara-formaner, och följ oss på sociala medier. Vill du också jobba för alla i Värmland? Välkommen med din ansökan. Övrigt I samband med eventuell anställning kan vi komma att be dig som sökande att lämna ett utdrag ur polisens belastningsregister. Inför anställning inom psykiatrisk vård, vård av funktionshindrade, vård av barn eller ungdomar gör arbetsgivaren en kontroll i polisens misstanke och belastningsregister. Ett utslag i detta register kan komma att påverka din möjlighet till anställning. Har du skyddad identitet och vill göra en ansökan ber vi dig att kontakta Kompetensförsörjningsenhet HR via Regionens växel 010-831 50 00. Då får du hjälp att lämna in din ansökan utan att den hanteras i Varbi. Tänk på att endast ta med information som är relevant för den aktuella befattningen. Inför rekryteringsarbetet har Region Värmland tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.
Har du ett brinnande intresse för teknik och vill arbeta som rörkonstruktör i en verksamhet med starkt utvecklingsfokus? Vi söker nu dig som vill bli en del av Rejlers i Örebro och arbeta tillsammans med deras kunder i spännande projekt! Varmt välkommen med din ansökan. Information om tjänsten Rejlers är ett erkänt starkt kompetensföretag med lång tradition av att driva och genomföra komplexa industriella projekt. I region mitt är de bra på bland annat projektledning, mekanikkonstruktion, automation, el-konstruktion och process- och anläggning. De arbetar med projekt som ligger i teknikens absoluta framkant hos några av tekniksveriges mest spännande kunder! Ny teknik inom batteriindustrin och ett fokus på hållbarhet är exempel på områden där Rejlers team spelar en viktig roll och har ett stort inflytande. Professionals Nord söker för Rejlers räkning en rörkonstruktör. Tjänsten är en direktrekrytering vilket innebär att rekryteringsprocessen sker genom Professionals Nord och att du anställs direkt hos Rejlers. Den här rekryteringsprocessen hanteras av Professionals Nord och vår kunds önskemål är att alla frågor kring tjänsten går till [email protected]. Du erbjuds • En öppen och välkomnande atmosfär, samtidigt som du arbetar i en verksamhet som präglas av nyfikenhet, förändring och glädje. För Rejlers är det viktigt att ha kul på jobbet!• Möjligheten att fortsätta utvecklas i din roll med en verksamhet i ryggen som uppmuntrar till att lära, utveckla och hjälpa varandra Arbetsuppgifter I rollen som rörkonstruktör hos Rejlers är du en del av deras leverans från design till konstruktion. Det innefattar att ta fram den processtekniska lösningen och funktionen, välja komponenter och material, rita flödesscheman, ta fram komponent- och rörlistor, utarbeta kravspecifikationer på utrustningar, 3D-modellera och ta fram tillverknings- och installationsunderlag. Du kommer spela en viktig roll för utvecklingen i teamet och det interna samarbetet. Du är aktiv i projekt både internt och externt ute hos kund. Vi söker dig som Har en eftergymnasial utbildning med teknisk inriktning eller arbetat dig till motsvarande kunskap. Vi ser gärna att du har några års erfarenhet av rörkonstruktion och tidigare erfarenhet inom projekt och uppdrag från rör- och anläggningskonstruktion, främst inom process-, energi-, olja & gas- och petrokemiindustrin. Vidare har du erfarenhet av programvaror som E3D, Plant3D eller AutoCAD. Tjänsten kan innebära kortare resor vid enstaka tillfällen. Vi tror att dina personliga egenskaper är avgörande för hur väl du kommer trivas i rollen hos Rejlers. Du är noggrann och prestigelös i ditt arbete. Vidare är du lyhörd och trivs i en lärande miljö där man lär sig och tar hjälp av varandra. START: Enligt överenskommelseOMFATTNING: HeltidSTAD: ÖrebroURVAL: Sker löpandeKONTAKT: Mia Haaster #konstruktion #rörkonstruktion #konstruktion #piping #autoCAD #E3D #Plant3D #CAD Sök tjänsten genom att klicka på "sök jobbet" nedan. Vi går igenom urvalet löpande och kan därför ha gått vidare med kandidater innan annonsen stängs ner. Om du vill kan du även skapa en användare och ladda upp ditt CV och personliga brev. Vi tar tyvärr inte emot ansökningar via mail men har du frågor kring tjänsten är du välkommen att kontakta oss på [email protected]
Välj ett jobb för att visa detaljer