Juniora montörer till norr

Eltel arbetar med att planera, bygga, ansluta och underhålla el- och telenät. Det gör vi på uppdrag av våra kunder som i huvudsak är operatörer, nätägare och myndigheter samt statliga verk. Eltels affärsområde Smart Grid är verksamt inom elmätning och har vunnit flera stora projekt som kommer att pågå till minst 2025. Eltel har med sin långa erfarenhet av elmätarprojekt i hela Norden utvecklat ett unikt framgångsrikt arbetssätt, uppskattat av både medarbetare och kunder! "Jag trivs jättebra! Utbildningen vi fick gjorde att jag kände mig med trygg i jobbet direkt. Det är också väldigt trevliga kollegor och jag gillar möjligheten att tjäna mycket pengar tack vare bonussystemet! Dessutom sticker MTX ut som bemanningsföretag! De bryr sig verkligen om mig som anställd och sköter allt som rör min anställning prickfritt" /Elmätartekniker hos Eltel Har du gått ett praktiskt gymnasieprogram eller är allmänt händig? Vi söker ytterligare ett antal personer för ett fritt och rörligt jobb med elmätare hos Eltel! Om tjänsten Arbetet innebär byten av elmätare. Du arbetar till stora delar själv med arbetsbil från Eltel. Du utgår hemifrån eller från det boendet som Eltel tillhandahåller på arbetsorten. Arbetet är initialt förlagt på olika orter i Norrbotten. När du jobbar på annan ort står vi för reskostnad, boende och traktamente, vilket gör det möjligt för dig att söka tjänsten även om du inte bor i arbetsområdet. Du arbetar i så kallad 14/14 rotation d.v.s arbete i 14 dagar med en ledig dag i mitten följt av 14 dagars ledighet. Tjänsten inleds med en teoretisk och praktisk utbildning på arbetstid. Vi erbjuder • Möjlighet att lära dig ett nytt yrke på lång sikt i den konjunkturs- och framtidssäkra energibranschen • Goda möjligheter att tjäna mycket pengar enligt Eltels pålitliga och generösa bonussystem! • Arbete i en verksamhet med ett genomtänkt och framgångsrikt arbetssätt Kvalifikationer Vi söker dig som har verktygsvana, B-körkort och är praktiskt lagd. Utbildning eller erfarenhet inom el eller annat teknikområde är meriterande men inte ett krav. Det krävs också god fysik då arbetet är ansträngande pga praktiskt arbete i högt tempo under långa arbetsdagar och veckor. Pga. kundkontakt och samarbete med medarbetare från andra nordiska länder kräver tjänsten god svenska och engelska. För den här tjänsten kommer ett utdrag ur belastningsregistret att krävas innan anställning. Ansökan Vi vill göra det enkelt för dig som kandidat! Därför kan du söka tjänsten utan CV och bifoga det i nästa skede i rekryteringsprocessen. Så länge annonsen är publicerad är tjänsterna inte tillsatta. Övrigt Placering: Resjobb. Placeringen varierar projektvis. Arbetstider: Schemalagd rotation Lön: Fast månadslön enligt kollektivavtal. Bonus tillkommer! Start: Maj 2024 Omfattning: Heltid på lång sikt. Projektet pågår till 2025. Eltel har anlitat MTX Rekrytering & Bemanning för den här rekryteringen och det är Eltels önskemål att alla frågor kring tjänsten hanteras av MTX Rekrytering & Bemanning.

6 maj 2024
Sista ansökan:
3 juni 2024
À la carte kock / À la carte chef

Restaurangen   I hjärtat av Camp Ripan finner du vår fantastiska restaurang där vi erbjuder frukost, lunch och middag samt möjlighet för större arrangemang.   Inspirationen är hämtad ur stadens tre kulturer – den svenska, den samiska och den tornedalska och det är detta som genomsyrar hela verksamheten. Nu söker vi dig som förutom ett roligt och utmanande arbete är redo för storslagen fjällvärld, midnattssol och fantastiska fritidsaktiviteter.  Kock   Som medarbetare i vårt kök på Camp Ripan är du en stor del i det som gör att gästerna får en minnesvärd matupplevelse som utöver det vanliga. Här representeras vår trekulturella region i form av noggrant utvalda råvaror i spännande smakkombinationer.   Camp Ripans kök är ett av Sveriges mest klimatsmarta kök, här arbetar vi med den senaste tekniken för att minimera vår påverkan på miljön.     Vi söker nu dig som trivs med att jobba i ett drivet arbetslag, där alla deltar och påverkar den kreativa processen, från idé till färdig produkt.   Du har ett levande intresse för yrket, minst 6 års erfarenhet (3 år utbildning, 3 år av arbetslivserfarenhet i à la carterestaurang), goda kunskaper i svenska och engelska.  Det är meriterande om du har kunskaper inom den lokala matkulturen och dess råvaror eftersom det är grunden i vår matfilosofi. Ett intresse av att spendera din fritid i närområdet med allt vad det har att erbjuda ser vi positivt på.  Personalboende finns att tillgå vid behov.   The Restaurant At the heart of Camp Ripan, you'll find our fantastic restaurant where we offer breakfast, lunch, and dinner as well as the opportunity for larger events. Inspiration is drawn from the city's three cultures - the Swedish, the Sami, and the Tornedalian - and this permeates the entire operation. Now we're looking for someone who, in addition to a fun and challenging job, is ready for the magnificent mountain world, the midnight sun, and fantastic recreational activities. Chef As a member of our kitchen team at Camp Ripan, you play a significant role in providing guests with a memorable dining experience beyond the ordinary. Our tri-cultural region is represented here through carefully selected ingredients in exciting flavor combinations. Camp Ripan's kitchen is one of Sweden's most environmentally friendly kitchens, where we work with the latest technology to minimize our impact on the environment. We are now seeking someone who enjoys working in a driven team where everyone participates and influences the creative process, from idea to finished product. You have a keen interest in the profession, at least 6 years of experience (3 years of education, 3 years of work experience in an à la carte restaurant), and good knowledge of Swedish and English. It is advantageous if you have knowledge of the local food culture and its ingredients as it forms the basis of our food philosophy. We view it positively if you have an interest in spending your free time in the surrounding area with all it has to offer. Staff accomodation is avaliable

6 maj 2024
Sista ansökan:
31 maj 2024
IT-Projektledare – Kiruna

Modernera är ett modernt företag inom rekrytering och bemanning. Besök oss på www.modernera.se. För en av våra kunders räkning söker vi nu en IT-Projektledare. Vår kund är ett väletablerat konsultbolag med stark ekonomi. Företaget erbjuder intressanta uppdrag inom offentlig sektor, med fokus på samhällsnyttiga tillämpningar, samt en trygg anställning med kollektivavtal. Företaget har varit i drift sedan 2003 och har idag cirka 100 medarbetare. Du kommer att arbeta i trevliga lokaler i centrala Kiruna, med alternativet att även jobba hemifrån. Som projektledare kommer du att leda och driva diverse utvecklings- och automatiseringsprojekt hos företagets kunder. Dessa projekt involverar ofta kravhantering och implementering av nya IT-lösningar med den senaste tekniken. Kunderna arbetar enligt agila arbetsmetoder och ramverk som DevOps, Continuous Delivery, Scrum och Kanban, samt använder tekniker som Java, Python med flera. Vi söker dig som: • har upp till 5 års erfarenhet inom projektledning och/eller förvaltningsledning inom IT • har god kommunikationsförmåga i både tal och skrift på svenska och engelska Meriterande om: • innehar en universitetsexamen eller motsvarande inom IT • du har erfarenhet från internationella projekt med flera intressenter • du har erfarenhet av agila arbetsmetoder och ramverk som DevOps, Continuous Delivery, Scrum eller Kanban. Du får: • intressanta uppdrag med samhällsnyttiga tillämpningar • en anställning på ett företag med stabila kundrelationer och goda samarbeten • balans mellan arbete och fritid • en individuell kompetensutveckling som är unik för dig och din karriärbana • en trygg anställning med kollektivavtal och attraktiva förmåner • en lönemodell som kombinerar anställningstrygghet med rörlig kompensation och vinstdelning • en platt organisation med nära till ledningen och stor möjlighet till inflytande Du kommer att bli anställd direkt hos vår kund, på heltid. Provanställningen övergår till en tillsvidareanställning efter sex månader. Tillträde: omgående. Ansök genom att skicka ditt CV och personligt brev till [email protected]. Skriv ”IT-Projektledare – Kiruna” i ämnesraden.

6 maj 2024
Sista ansökan:
20 maj 2024
Stationär Väktare till Securitas Svappavaara

Företagsbeskrivning Securitas har en viktig roll i samhället och förvaltar ett av Sveriges viktigaste uppdrag - att skydda och hjälpa människor att känna sig trygga. Nu har du chansen att bli en del av Sveriges största säkerhetsföretag. Oavsett om du vill jobba mycket eller lite, dag eller natt så behöver vi bli fler. Som landets största arbetsgivare i vår bransch kan vi erbjuda dig utvecklingsmöjligheter och variation som få andra företag kan. Vi arbetar aktivt för ett enhetligt ledarskap med balans mellan förväntningar och förutsättningar. Du tar hand om människors säkerhet – Securitas tar hand om dig. Jobbeskrivning Vill du arbeta serviceinriktat och bidra till samhällsnytta samtidigt? Då är detta tjänsten för dig! Vi letar just nu efter en kundmedveten person som vill arbeta i entrén hos en av våra kunder. Som stationär väktare är du vår kunds ansikte utåt och blir en första kontakt med kundens besökare, anställda och entreprenörer som besöker arbetsplatsen. Ofta arbetar du vid entrén och kontrollerar de som passerar in och ut, men du kommer även administrera passerkort, lås och larm. Du arbetar självständigt och under eget ansvar. Som väktare levererar du trygghet genom att vara uppmärksam och se till att allt är i sin ordning. Arbetsuppgifterna varierar från kund till kund. Tjänsten passar dig som vill ha en social roll där du är i kontakt med väldigt många människor. Som stationär väktare hos en av våra kunder blir du en del av ett härligt gäng kollegor, där arbetsgruppen arbetar i Kiruna och Svappavaara och består av ca 25 personer. Vi är en verksamhet som är igång årets alla dagar, arbetspassens längd skiljer sig åt och vi jobbar i skift med både dag och natt. Är du inte utbildad väktare, då utbildar vi dig! Väktarutbildningen är på 9 arbetsdagar, ofta sker den i Kista eller i Luleå. När du startar arbetet har du en introduktionsperiod på minimum 3 veckor för att komma in i arbetet och hantera våra system. Vi är trygghet. Vi är Securitas. Kravspecifikation När vi söker nya kollegor lägger vi stor vikt på att hitta rätt person utifrån personliga egenskaper. Vi är övertygade om att dessa egenskaper är avgörande för hur du ska trivas på jobbet, men även för hur väl du kommer prestera hos oss. Som person tror vi att du är serviceinriktad, kunden är alltid i fokus i ditt problemlösande. Du är lugn och organiserad samt kan hantera periodvis högt arbetstempo. Vi ser att du som söker är en självständig person och litar på din egen förmåga, snabbt förstår problem och löser dessa på ett kreativt sätt. Du har ett systematiskt och noggrant tillvägagångssätt med ett öga för detaljer. Att ta ansvar kommer naturligt för dig – du är helt enkelt en ärlig, hjälpsam och vaksam person som får människor omkring dig att känna sig sedda och trygga. Krav: B-körkort Mycket goda kunskaper i svenska och engelska, såväl i tal som skrift Meriterande om du har erfarenhet av liknande arbetsuppgifter eller inom servicebranschen ex. reception, butik. Övrig information Vi tar endast emot ansökningar via vårt rekryteringsverktyg. Vi jobbar med löpande urval, så om du är intresserad av tjänsten – skicka din ansökan redan idag! Har du frågor kring rollen är du välkommen att höra av dig till rekryterande chef Tobias Stålnacke: [email protected]. Tjänsten är heltidsanställning med tillträde enligt överenskommelse. Vi tillämpar 6 månaders provanställning Är du intresserad av ett sommarjobb, kan du skicka in din ansökan även här och specificera att du önskar jobba över sommaren. Vi har en skiftrullning på förmiddag, eftermiddag och natt. Lediga veckor förekommer i schemat. Vi arbetar med urvalstester Vi kommunicerar i första hand via mail Sista ansökningsdag är 26 maj För anställning inom Securitas Sverige AB krävs att du blir godkänd av Länsstyrelsen för anställning i auktoriserat bevakningsföretag (den ansökan görs av Securitas). Lön och anställningsförhållanden baseras på kollektivavtal mellan arbetsgivarorganisationen Säkerhetsföretagen och Svenska Transportarbetareförbundet. Utöver lön enligt kollektivavtal tillkommer även ett attraktivitetstillägg i samband med varje pass. Mer info om Securitas som arbetsgivare och vår rekryteringsprocess hittar du på securitas.se

6 maj 2024
Sista ansökan:
26 maj 2024
Extrajobb i Kiruna

Vi söker dig som vill vara en del av utelivet i stan och arbeta i en rolig och positiv miljö. Du är utåtriktad och tycker om att arbeta direkt mot gästerna för att skapa en trevlig stämning. Vill du ha ett socialt utvecklande extrajobb där ingen kväll är den andra lik? Då har vi jobbet för dig. Cherry Spelglädje söker blivande dealers i Kiruna. Att arbeta som dealer är ett väldigt roligt och spännande jobb som lämpar sig bra för dig som studerar, behöver ett arbete till eller helt enkelt vill ha väldigt roligt på jobbet. Ett arbete hos oss är flexibelt då Cherry Spelglädje bedriver casino runt om i hela Sverige från Kiruna till Ystad. Så du kan med fördel ta med dig jobbet om du flyttar till annan ort. Vi erbjuder minst fyra helgkvällar i månaden vilket motsvarar ca 20 timmar. Ingen tidigare erfarenhet krävs, då vi lägger större vikt vid dina personliga egenskaper. Vi erbjuder lön enligt kollektivavtal samt möjlighet till provision. Känner du att detta är ett arbete som passar dig lämna du enkelt din ansökan på www.cherry.se/jobba/ Om du har frågor kan du vända dig till Daniel Enhörning som är ansvarig i Kiruna. Du når Daniel på 070 - 5248196 eller [email protected]. Kolla gärna in vår Instagram @cherryspelgladje

6 maj 2024
Sista ansökan:
20 maj 2024
Stationär Väktare till Securitas Kiruna

Företagsbeskrivning Securitas har en viktig roll i samhället och förvaltar ett av Sveriges viktigaste uppdrag - att skydda och hjälpa människor att känna sig trygga. Nu har du chansen att bli en del av Sveriges största säkerhetsföretag. Oavsett om du vill jobba mycket eller lite, dag eller natt så behöver vi bli fler. Som landets största arbetsgivare i vår bransch kan vi erbjuda dig utvecklingsmöjligheter och variation som få andra företag kan. Vi arbetar aktivt för ett enhetligt ledarskap med balans mellan förväntningar och förutsättningar. Du tar hand om människors säkerhet – Securitas tar hand om dig. Jobbeskrivning Vill du arbeta serviceinriktat och bidra till samhällsnytta samtidigt? Då är detta tjänsten för dig! Vi letar just nu efter en kundmedveten person som vill arbeta i entrén hos en av våra kunder. Som stationär väktare är du vår kunds ansikte utåt och blir en första kontakt med kundens besökare, anställda och entreprenörer som besöker arbetsplatsen. Ofta arbetar du vid entrén och kontrollerar de som passerar in och ut, men du kommer även administrera passerkort, lås och larm. Du arbetar självständigt och under eget ansvar. Som väktare levererar du trygghet genom att vara uppmärksam och se till att allt är i sin ordning. Arbetsuppgifterna varierar från kund till kund. Tjänsten passar dig som vill ha en social roll där du är i kontakt med väldigt många människor. Som stationär väktare hos en av våra kunder blir du en del av ett härligt gäng kollegor, där arbetsgruppen arbetar i Kiruna och Svappavaara och består av ca 25 personer. Vi är en verksamhet som är igång årets alla dagar, arbetspassens längd skiljer sig åt och vi jobbar i skift med både dag och natt. Är du inte utbildad väktare, då utbildar vi dig! Väktarutbildningen är på 9 arbetsdagar, ofta sker den i Kista eller i Luleå. När du startar arbetet har du en introduktionsperiod på minimum 3 veckor för att komma in i arbetet och hantera våra system. Vi är trygghet. Vi är Securitas. Kravspecifikation När vi söker nya kollegor lägger vi stor vikt på att hitta rätt person utifrån personliga egenskaper. Vi är övertygade om att dessa egenskaper är avgörande för hur du ska trivas på jobbet, men även för hur väl du kommer prestera hos oss. Som person tror vi att du är serviceinriktad, kunden är alltid i fokus i ditt problemlösande. Du är lugn och organiserad samt kan hantera periodvis högt arbetstempo. Vi ser att du som söker är en självständig person och litar på din egen förmåga, snabbt förstår problem och löser dessa på ett kreativt sätt. Du har ett systematiskt och noggrant tillvägagångssätt med ett öga för detaljer. Att ta ansvar kommer naturligt för dig – du är helt enkelt en ärlig, hjälpsam och vaksam person som får människor omkring dig att känna sig sedda och trygga. Krav: B-körkort Mycket goda kunskaper i svenska och engelska, såväl i tal som skrift Meriterande om du har erfarenhet av liknande arbetsuppgifter eller inom servicebranschen ex. reception, butik. Övrig information Vi tar endast emot ansökningar via vårt rekryteringsverktyg. Vi jobbar med löpande urval, så om du är intresserad av tjänsten – skicka din ansökan redan idag! Har du frågor kring rollen är du välkommen att höra av dig till rekryterande chef Tobias Stålnacke: [email protected]. Tjänsten är heltidsanställning med tillträde enligt överenskommelse. Vi tillämpar 6 månaders provanställning Är du intresserad av ett sommarjobb, kan du skicka in din ansökan även här och specificera att du önskar jobba över sommaren. Vi har en skiftrullning på förmiddag, eftermiddag och natt. Lediga veckor förekommer i schemat. Vi arbetar med urvalstester Vi kommunicerar i första hand via mail Sista ansökningsdag är 26 maj För anställning inom Securitas Sverige AB krävs att du blir godkänd av Länsstyrelsen för anställning i auktoriserat bevakningsföretag (den ansökan görs av Securitas). Lön och anställningsförhållanden baseras på kollektivavtal mellan arbetsgivarorganisationen Säkerhetsföretagen och Svenska Transportarbetareförbundet. Mer info om Securitas som arbetsgivare och vår rekryteringsprocess hittar du på securitas.se

6 maj 2024
Sista ansökan:
26 maj 2024
Skyddsvakt till Securitas Kiruna

Företagsbeskrivning Securitas har en viktig roll i samhället och förvaltar ett av Sveriges viktigaste uppdrag - att skydda och hjälpa människor att känna sig trygga. Nu har du chansen att bli en del av Sveriges största säkerhetsföretag. Oavsett om du vill jobba mycket eller lite, dag eller natt så behöver vi bli fler. Som landets största arbetsgivare i vår bransch kan vi erbjuda dig utvecklingsmöjligheter och variation som få andra företag kan. Vi strävar efter ett enhetligt ledarskap med balans mellan förväntningar och förutsättningar. Du tar hand om människors säkerhet – Securitas tar hand om dig. Jobbeskrivning Som skyddsvakt i Kiruna är din främsta uppgift att leverera trygghet ute hos en våra internationella kunder. Detta gör du exempelvis i en bevakningscentral eller vid en inpasseringskontroll. Som skyddsvakt har du större befogenheter än en väktare och jobbar ofta i nära samarbete med våra kunders personal med objekt som har avgörande betydelse för Sveriges säkerhet. Arbetet är självständigt och upplevs ofta som fritt, men med ett stort ansvar. Arbetsuppgifterna är högst varierande och som skyddsvakt kan du jobba både inom- och utomhus, natt eller dag. Arbetspassens längd varierar på 8 respektive 12-timmarspass. Vi är en verksamhet som är igång årets alla dagar, vi jobbar sju dagar och ledig sju dagar. Du kommer till exempel att: Hantera ärenden inom ditt uppdragsområde Säkerställa att inga obehöriga äger tillträde till objekten och att skyddet för objektet upprätthålls Administrativa uppgifter, som bl.a. mejlhantering, dokumentation Ofta arbetar du vid en entré eller reception och kontrollerar de personer som passerar in och ut. Du blir en första kontakt med kundens besökare, anställda och entreprenörer som besöker arbetsplatsen. Tjänsten passar dig som gillar att jobba med människor och hjälpa dem i deras vardag. Vill du bli en del av ett trevligt gäng med kollegor på ett spännande och framtidstänkande objekt, är detta tjänsten för dig. Vi är trygghet. Vi är Securitas. Kravspecifikation Krav Godkända betyg i svenska och engelska från första året i gymnasiet Mycket goda kunskaper i svenska och engelska i såväl tal och skrift B-körkort Meriterande om du Ha yrkeserfarenhet från säkerhetsbranschen eller har arbetat med liknande arbetsuppgifter tidigare har en civil eller militär skyddsvaktsutbildning Är du inte utbildad, så ordnar vi med rätt utbildning! Du kommer att utbildas till skyddsvakt och väktare. Utbildningarna sker ofta i Kista, vi står för resa och boende. Som person tror vi att du är serviceinriktad, kunden är alltid i fokus i ditt problemlösande. Du är en självständig person och litar på din egen förmåga, snabbt förstår problem och löser dessa på ett kreativt sätt. Du är lugn och organiserad samt kan hantera periodvis högt arbetstempo, ibland kräver arbetet en hög flexibilitet vid ex. larm kan du lätt prioritera. Du har ett systematiskt och noggrant tillvägagångssätt med ett öga för detaljer. Stor vikt kommer att läggas vid din personliga lämplighet för tjänsten. Att ta ansvar kommer naturligt för dig – du är helt enkelt en ärlig, hjälpsam och vaksam person som får människor omkring dig att känna sig trygga. Övrig information Vi tar endast emot ansökningar via vårt rekryteringsverktyg. Vi jobbar med löpande urval, så om du är intresserad av tjänsten – skicka din ansökan redan idag! Har du frågor kring rollen är du välkommen att höra av dig till rekryterande chef, Tobias Stålnacke: [email protected]. Tjänsten är tillsvidare med tillträde enligt överenskommelse. Vi tillämpar 6 månaders provanställning Uppstart enligt överenskommelse och i samband med utbildningsdatum Schemarullningen är jobba 7 dagar, ledig 7 dagar. Både dag- och nattpass. Vi arbetar med urvalstester Vi kommunicerar i första hand via mail Sista ansökningsdag är 26 maj Lön och anställningsförhållanden baseras på kollektivavtal mellan arbetsgivarorganisationen Säkerhetsföretagen och Svenska Transportarbetareförbundet. Utöver lön enligt kollektivavtal tillkommer även ett lokalt tillägg baserat på restid och yrkeskategori. För anställning inom Securitas Sverige AB krävs det att du har godkända betyg från gymnasiet i svenska och engelska samt blir godkänd av Länsstyrelsen för anställning i auktoriserat bevakningsföretag (den ansökan görs av Securitas). Tjänsten är placerad i säkerhetsklass därav är svenskt medborgarskap ett krav, en säkerhetsprövning och registerkontroll kommer att ske inom rekryteringsprocessen. Mer info om Securitas som arbetsgivare och vår rekryteringsprocess hittar du på securitas.se

6 maj 2024
Sista ansökan:
26 maj 2024
Rental Sales Agent

Avis är ett av världens starkaste varumärken, den första Avisbilen hyrdes ut på Detroits flygplats 1946 av grundaren Warren Avis. Idag är Avis verksamt på över 5 000 platser i 165 länder över hela världen med ca. 25 000 anställda. Avis är ett pålitligt och prisbelönt varumärke med en lång historia av innovation inom biluthyrningsbranschen, och är ett av de världsledande varumärkena när det gäller kundlojalitet, med ett engagemang för verklig bekvämlighet och exceptionell service. Vår vision är att alltid försöka överträffa våra kunders förväntningar genom att sträva efter att ge det lilla extra, We Try Harder. Vi söker: En Rental Sales Agent (säljare/uthyrare) till vår station i Kiruna. Tjänsten är en kombinationstjänst som involverar uthyrning av fordon till kund, ta emot bokningar via telefon och mail samt iordningställande av fordon inför uthyrning och förflyttning av fordon. Biluthyrningsbranschen är en fartfylld bransch som kräver att man trivs i en fartfylld miljö, samtidigt som vi ställer höga krav på kvaliteten i det vi levererar till kunden. Både när det gäller det personliga mötet men även städningen av våra fordon, noggrannhet, effektivitet och ett högt tempo. Den idealiska kandidaten ser vi ha en passion för kundservice och försäljning, med utmärkt kommunikationsförmåga och ett stort öga för detaljer. Tjänsten ger dig möjligheten att arbeta i en dynamisk miljö där utmärkt kundservice är nyckeln. Personliga egenskaper: Serviceinriktad, stresstålig och flexibel. Förmåga att prioritera och fatta beslut. Självständig, positiv, pålitlig och entusiastisk. God samarbetsförmåga. Krav: Körkort: B (minst 1 år.) Svenska - flytande i tal och skrift. Engelska - mycket goda i tal och skrift. Kommunikation med kollegor och kunder är A och O, vi ser därför att du behärskar Svenska och Engelska obehindrat både i tal och skrift. Meriterande: Tidigare erfarenhet av en kundnära roll som reception, detaljhandel, utesäljare eller kundservice. Övrigt: Anställningstyp: Tillsvidare, heltid - provanställning tillämpas. Lön: Fast månadslön. Tillträde: Enligt överenskommelse. Schemaläggning på kvällar och helger kan förekomma. Kollektivavtal: Transport, avd. 26 - Biluthyrningsavtalet. Sista ansökningsdag: 2024-05-31 Observera att urval sker löpande och tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdatum. I den här rekryteringen kommer stor vikt att läggas på personlig lämplighet.

6 maj 2024
Sista ansökan:
31 maj 2024
AT-läkare till Kiruna Sjukhus

Nu söker vi nya medarbetare som vill fortsätta sin läkarutbildning med att göra sin AT i Norrbotten. Vi erbjuder dig ett arbete under stort eget ansvar där du får använda och utveckla dina kunskaper i praktiken.  Vi söker Vi söker dig som har examensbevis alternativt beslut från Socialstyrelsen att få göra AT i Sverige (detta skall uppvisas senast första anställningsdagen) Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper. Det är viktigt att du både är självständig och har god samarbetsförmåga då en förutsättning för anställningen är att du är handledningsbar. Du ska även ha god empatisk förmåga, stor integritet samt vara flexibel. Du ska ha förmåga att fatta beslut och göra prioriteringar under tidspress. Det är viktigt att du har god kommunikationsförmåga.  Det här får du arbeta med Arbetsuppgifterna utgår från Socialstyrelsens föreskrifter om allmäntjänstgöring för läkare.  Fjällen eller kusten? Hos oss väljer du AT med basplacering vid något av våra fem sjukhus, antingen i fjällen (Gällivare och Kiruna) eller vid kusten (Kalix, Piteå eller Sunderbyn) Gör du AT i Gällivare eller Sunderbyn kan alla placeringar fullgöras vid de sjukhusen. AT vid övriga sjukhus innebär att hela eller delar av vissa tjänstgöringsperioder är förlagda till annat sjukhus.  Kiruna: Opererande specialiteter och psykiatri görs i Gällivare, totalt 6 månader. Kalix: Opererande specialiteter och större delar av psykiatri görs i Sunderbyn, totalt 5 månader.  Piteå: Kirurgi och delar av ortopedplacering görs i Sunderbyn. Utbildningstiden inom primärvården genomför du vid någon av länets 24 Hälsocentraler som drivs av Region Norrbotten. Så långt det är möjligt kan du välja hälsocentral som tillhör det sjukhus där du bedriver din AT. Länet är stort - bestämmer du dig för någon av de hälsocentraler som har långt till närmaste sjukhus * (så kallade glesbygdshälsocentraler) får du lära dig att hantera de mest skiftande behoven i situationer som du aldrig kommer i kontakt med på ett sjukhus eller en hälsocentral i tätort.  * Arjeplog, Arvidsjaur, Jokkmokk, Pajala, Överkalix och Övertorneå har observationsplatser och ger vård dygnet runt.  Läs mer om AT i Norrbotten här: Utbildning och praktik - Region Norrbotten Det här erbjuder vi dig - Våra förmåner för AT-läkare Utbildning och praktik - Region Norrbotten - Utvecklings- och karriärmöjligheter där du får vara med och skapa framtidens hälsa och vård - Hälsofrämjande arbetsplatser med tillgång till friskvårdsaktiviteter och friskvårdsbidrag - Länk till våra förmåner: https://www.norrbotten.se/sv/jobba-hos-oss/anstallningsvillkor-och-utveckling/ Information om tjänsten Tjänsten innebär 18 månaders lång allmäntjänstgöring. Tillträde sker 25 november. Om du har sen start är du ändå anställd vecka 35 för introduktion samt vecka 39 för kurs i akutmedicin.  Om din utbildningsplan innebär att du måste resa till ett annat sjukhus får du ersättning för daglig pendling om anståendet gör det möjligt. Blir det aktuellt med dubbel boende så betalar Region Norrbotten hyran på den tillfälliga orten. Intervjuer kommer att ske under veckan 21.  Region Norrbotten tillämpar individuell lönesättning enligt kollektivavtal. Välkommen med din ansökan!

6 maj 2024
Sista ansökan:
17 maj 2024
Gruppchef för transaktionshantering till ekonomifunktionen

Job Posting End Date / last application date: 2024-06-02 Vi söker en Gruppchef för transaktionshantering till ekonomifunktionen inom affärsområde järnmalm   Gillar du att utveckla processer och har erfarenhet av redovisning? Vill du leda en grupp engagerade och kompetenta medarbetare? Vara en viktig kugge i vårt uppdrag att stödja affärsområde järnmalm? Då kan detta vara den rätta utmaningen för dig! Framtidens viktigaste jobb Vi vill leda omställningen av vår industri mot en hållbar framtid. Och på samma sätt som vi vill förändra världen, vill vi utveckla alla som är med oss på resan, personligt och professionellt. Vill du vara med och forma framtiden för världens gruv- och mineralindustri? Din roll Huvuduppdraget för gruppen inom transaktionshantering är att hantera processen kring moderbolagets inkommande leverantörsfakturor samt kundfakturor för annat än järnmalm. En viktig del i uppdraget är stöd och support till verksamheten. I din roll som Gruppchef har du ansvaret att upprätthålla en effektiv funktion för transaktionshantering. I rollen ingår att utveckla arbetssätt och processer för en kvalitativ och effektiv hantering. Arbetet sker i nära samverkan med övriga inom ekonomifunktionen och tvärfunktionellt med andra delar av verksamheten. Gruppen för transaktionshantering består av 8 medarbetare som du ansvarar för att leda och utveckla. I rollen rapporterar du till sektionschefen för Redovisning och transaktionshantering och stationeringsort är Kiruna. Du kommer ingå i ledningsgruppen för Ekonomi Affärsområde Järnmalm. Du kommer också få möjlighet till utbildning och utveckling inom ledarskap och coaching. Det här har du med dig Du har god erfarenhet av arbete med redovisning och/eller transaktionshantering. Du har ekonomisk utbildning på högskolenivå eller har tillgodogjort dig motsvarande kunskaper genom arbetslivserfarenhet. För att lyckas i rollen är förmågan att förstå och utveckla processer viktig. Som person är du nytänkande och kan genom ett systematiskt arbetssätt och ett eget driv att få saker att hända. Du kanske är ledare idag, men viktigast är att du har intresse för ledarskap och en god kommunikationsförmåga. I rollen kommer du arbeta med att utveckla dina medarbetare, jobba mot uppsatta mål och upprätthålla ett gott samarbete med andra delar inom verksamheten. Du är en förebild vad avser hållbarhet, säkerhet och etiska frågor. Precis som LKAB i övrigt så eftersträvar vi mångfald och en jämn könsfördelning inom sektionen.   Det är viktigt för oss att du vill bidra till den varma och inkluderande kultur som ligger till grund för vår framgång. Vi drivs alla av ett starkt engagemang och vill skapa värde för våra kunder. Vi gillar utmaningar och välkomnar nya idéer. Det här får du Motivationsprogram som belönar framgång Friskvård och studiestöd samt tillgång till konstförening, fritidsförening, fjällstugor och familjeaktiviteter Förstärkt föräldrapenning med upp till 90 procent av din ordinarie lön i upp till sex månader (efter anställning i ett år) Hjälp och stöd vid sjukdom eller i frågor om arbetsmiljö, hälsa, friskvård och rehabilitering Skydds- och terminalglasögon samt ersättning för tandvård Möjlighet att ansöka om stipendier vid studier både för dig och dina barn Möjlighet att ansluta sig till vårt pensions- och försäkringsprogram med förmånliga priser Övrig information Start: augusti 2024, alternativt efter överenskommelse. Plats: Kiruna. Omfattning: Heltid, dagtid För mer information om tjänsten kontakta Sara Esberg, tel: 0980-687 69 mail: [email protected] Fackliga kontakter: Unionen Norra - Sakari Alanko, 0980-72508. Akademikerföreningen Kiruna/Svappavaara - Björn Åström, 0980-72903. Ledarna Kiruna/Svappavaara - Ingegerd Kyrö, 0980-71050 Välkommen in med CV och personligt brev senast söndagen den 2e juni. Avvakta inte med din ansökan, urval kan ske löpande. About LKAB LKAB is an international mining and minerals group with northern Sweden as its base and the whole world as its workplace. We lead the way towards carbon-free production and we do it together - in an open, warm and safe work environment with technology and development in focus. We welcome challenges, innovative ideas and initiative, always with equality and diversity in focus.   Do you work at LKAB today but are interested in a new role? Then we would like you to submit your application via our internal career page. Log in to your Workday account and go to "Jobs Hub", where you can search for all available jobs and send your application.   Prior to recruitment, LKAB has considered recruitment channels and marketing. We kindly but firmly decline all contact from media marketers, recruitment sites and the like.

6 maj 2024
Sista ansökan:
3 juni 2024