Pysslingen Förskolor Boängen söker barnskötare på vikariat/allmän visstid.

Som barnskötare inom Pysslingen Förskolor är du med och förverkligar vårt erbjudande ”En trygg och stimulerande värld full av möjligheter” mot såväl barn och vårdnadshavare som medarbetare. Om rollen Boängens förskola i Knivsta. Närhet till natur och kommunikationer. Vi söker dig som tillsammans med oss vill vara med och fortsätta göra vår förskola ännu bättre! På vår förskola har vi höga ambitioner för våra barns lärande och utveckling och vårt arbete präglas av ett högt engagemang. Genom gemensamma kollegiala reflektioner möter vi varandras tankar och växer i vår profession. För oss är det viktigt att du som vill arbeta som barnskötare hos Pysslingen Förskolor känner nyfikenhet inför ditt uppdrag. En dag på förskolan är fylld av betydelsefulla möten mellan barn och pedagoger och varje möte är en del av barnets trygghet, utveckling och lärande. Vi vill därför ta tillvara detta för att göra förskolan trygg, lärorik och lustfylld för alla. Som barnskötare hos oss vill vi att du ser hur olika barn lär på olika sätt, och har förmågan att få barnen att lära sig i alla vardagssituationer samt genom lek och fantasi utmana dem där de befinner sig. Du ska ha ett engagemang inför ditt uppdrag och ha förmågan att skapa relationer till både barn och vårdnadshavare. Praktiska krav • Har genomfört en barnskötarutbildning (gymnasie- eller vuxenutbildning) • Kan arbeta med digitala verktyg • Är trygg i förskolans styrdokument • Har goda kunskaper i svenska språket och uttrycker sig väl i tal och skrift Personliga egenskaper • Ser varje möte som betydelsefullt • Är nyfiken och medforskande • Vill lära tillsammans med barnen • Ser varje dag som ett lärorikt äventyr • Är inlyssnande och respektfull • Har ledarförmåga och är samarbetsinriktad • Ger och tar emot feedback konstruktivt • Har uppdraget i fokus Vårt medarbetarerbjudande Vi erbjuder dig en varierande och stimulerande roll med många kontaktytor, bra villkor och förmåner och en stark gemenskap. Nyfiken på att veta mer om vårt medarbetarerbjudande? Klicka här. Anställningsform Tjänsten är ett vikariat fram till sommaren. Omfattning 100 %. Tillträde 7/1-25 Tjänsten är placerad i Knivsta. Ansökan Låter det som ett jobb för dig? Skicka en ansökan nedan och bifoga ditt CV och personliga brev. Vi arbetar med löpande urval, skicka gärna in din ansökan så snart som möjligt. Tillsättning kan ske innan sista ansökningsdag. Belastningsregister Inom förskolan måste du enligt lag (2000:873) visa upp ett utdrag från belastningsregistret. Beställningsblanketten hämtar du på https://polisen.se/. Beställ i god tid då det vanligtvis tar minst 14 dagar att få utdraget hemskickat. Kontakt Om du har frågor är du välkommen att kontakta bitr rektor Miriam Roberthson på telefon 076-14 11 157 eller e-post [email protected] Vill du läsa mer om förskolorna? https://pysslingen.se/boangen/ Varmt välkommen med din ansökan! Vi undanbeder oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.

10 dagar sedan
Sista ansökan:
14 december 2024
Servicebostad inom LSS söker boendestödjare
Humana AB
Vårdare, boendestödjare

Vill du erbjudas ett spännande och utvecklande jobb samtidigt som du arbetar för att dagligen ge människor ett bra liv? Vill du dessutom få möjlighet att utvecklas på ett företag som har engagemang, glädje och ansvar som ledord? Då har du möjligheten att söka jobb till Palmbladsgatan Daglig verksamhet hos oss på Humana. I rollen kommer du tillsammans med oss att arbeta efter vår vision – Alla har rätt till ett bra liv. Gredelby LSS är en servicebostad som består av åtta lägenheter. Verksamheten har flera gemensamhetsutrymmen. Boendet ligger nära Knivsta centrum, med affärer och restauranger samt Knivsta station inom bekvämt gångavstånd. I närområdet finns även naturområden med friluftsspår och badplats. Från Knivsta station tar du dig in till centrala Uppsala på 10 minuter och till Stockholms Central på 30 minuter. Om tjänstenI arbetet som boendestödjare ingår det att ge stöd och service utifrån biståndsbeslut. All personal har ett uppdrag som kontaktperson för en eller flera boende. Uppdraget som kontaktperson innefattar bland annat att tillsammans med den enskilde och/eller företrädare upprätta en genomförandeplan om hur och när hjälpen ska genomföras samt hur vi tillsammans arbetar för att nå den enskildes mål och delmål.Dina arbetsuppgifter består i huvudsak att skapa och bibehålla en nära yrkesmässig relation till de boende för att kunna ett ge individuellt stöd i form av struktur, planering, påminnelser samt motivationsarbete för att möjliggöra för de boende att tillförsäkras goda levnadsvillkorEn viktig del av relationsskapandet samt för att främja delaktighet i samhället är att planera, utföra och följa upp gemensamma och individuella aktiviteter som känns roliga och givande för de boende. I arbetet ingår även att utföra service i form av bland annat städning, inköp, tvätt, städ samt matlagning. Delegerade hälso- och sjukvårdsuppgifter ingår i arbetet. Du ansvarar för att skapa och upprätthålla god kontakt med legitimerad personal och för den enskilde andra viktiga kontakter såsom bland annat socialtjänst, daglig verksamhet och habilitering. Utmanande beteende kan förekomma i arbetet vilket innebär att du behöver arbeta med ett lågaffektivt bemötande samt att struktur och förutsägbarhet är av stor vikt. Hos oss erbjuds du individuell månadslön och friskvård. Du får ta del av möjligheter till vidareutbildning och kontinuerlig handledning. Tjänsten är särskild visstidsanställning tom 250531 eller enligt överenskommelse Tjänstgöringsgrad ca 30-35 % Arbetstiden är förlagd varannan helg, kväll samt viss dagtjänstgöring Vem är du?För att trivas och lyckas i rollen har du lätt för att skapa och upprätthålla goda relationer. Du gillar ordning, reda och förutsägbarhet. Som person är du noggrann, självgående och inte rädd att ta dig an nya uppgifter. För denna tjänst krävs: Gymnasial utbildning – Socialt arbete, omsorg eller pedagogik Datorvana samt goda kunskaper i svenska språket, i tal och skrift är ett krav då dokumentation är en viktig del av arbetet Erfarenhet samt kunskap om målgruppen B-Körkort Meriterande: Viss eftergymnasial utbildning, inriktning inom socialt arbete, beteendevetenskap eller pedagogik Erfarenhet av att jobba på servicebostadKunskap/intresse gällande träning, TV/data-spel, strategispel Vad händer nu?Vi ser gärna att du ansöker snarast då vi går igenom urvalet löpande och kan komma att tillsätta tjänsten innan sista ansökningsdag. Vill du veta mer om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta oss.I samband vid anställning kommer uppvisade av utdrag från belastningsregistret att begäras in Välkommen med din ansökan! KontaktuppgifterIda Grenägen Mail: [email protected]: 070 285 21 71

10 dagar sedan
Sista ansökan:
10 maj 2025
myNanny barnvakt Knivsta, nanny / barnpassning 1-2 gånger/vecka
YCLA AB
Övrig hemservicepersonal m.fl.

Få ett flexibelt och barnsligt roligt extrajobb På myNanny kan du göra skillnad för familjer samtidigt som du får ett barnsligt roligt och flexibelt extrajobb. Vi är ett av Sveriges ledande barnpassningsföretag, vilket innebär att du kan förvänta dig mycket av oss – allt från bra lönevillkor till professionellt bemötande, utbildning, försäkring och personlig support. Ansök till jobbet som barnvakt på myNanny här: https://my-nanny.se/extrajobb-barnvakt/ Så funkar jobbet som barnvakt Att jobba som nanny är både roligt och flexibelt, du väljer själv vilka uppdrag du vill ha och när du ska jobba. Som barnvakt hjälper du en eller flera familjer i ditt område med att passa deras barn. Det kan innebära allt från hämtning på förskola/skola och en rolig stund i lekparken till att äta mellanmål eller nattning. Det viktigaste är att det är roligt och tryggt för både barnen, föräldrarna och dig! Mer om familjen Under din intervju kommer du får mer information om just denna familj, men här är några bra saker att veta: Antal barn: 1 Ålder: 5 år Dagar i veckan de önskar hjälp: 1-2 gånger i veckan Tider: Oftast hämtning från förskola och ibland även på kvällar samt helger (varje pass är alltid minst 3 timmar) Extrajobbet passar perfekt för dig som: Är ansvarsfull och lekfull med ett genuint engagemang för barn Har erfarenhet av att ha passat ett eller flera barn (0 - 6 år) självständigt Kan arbeta flexibelt både vardagar och helger som nanny Detta erbjuder vi dig som barnvakt på myNanny: Konkurrenskraftig lön med tydlig lönetrappa Du är alltid försäkrad under barnpassningen Flexibelt extrajobb med en familj som passar just dig och din vardag Följa och vara delaktig i ett barns utveckling Utbildning i hjärt- och lungräddning samt första hjälpen Introduktionsutbildning av oss på myNanny Kontinuerligt stöd från din personliga kontaktperson på myNanny Viktiga och relevanta meriter till ditt CV Ansök till jobbet på 3-4 min Du ansöker till jobbet som barnvakt snabbt och enkelt här: https://my-nanny.se/extrajobb-barnvakt/ Ansökan tar endast några minuter och du blir sedan kallad till intervju för jobbet som nanny på myNanny. Läs mer om hur det är att jobba som barnvakt på myNanny på vår hemsida: https://my-nanny.se/barnvakt En arbetsgivare – många möjligheter Du som söker jobb hos oss har även möjlighet att arbeta som: Nanny hos https://nannypoppins.se Barnvakt hos https://barnvakt.se Au pair i USA hos https://my-nanny.se/au-pair Personlig studiecoach hos https://www.allakando.se Privatlärare i matematik hos https://smartstudies.se Personlig läxhjälpare: https://läxhjälp.nu Studiecoach online inför högskoleprovet https://www.allakando.se/hogskoleprovet Tips! Just nu har vi många lediga tjänster på följande orter: Barnvakt i Stockholm https://my-nanny.se/stader/barnvakt-stockholm Personlig studiecoach i Stockholm https://www.allakando.se/laxhjalp-stockholm Personlig studiecoach i Göteborg: https://www.allakando.se/laxhjalp-goteborg

10 dagar sedan
Sista ansökan:
5 december 2024
Receptionist
REGION UPPSALA
Tandsköterskor

Folktandvården Knivsta Vår verksamhet Vi söker en receptionist till vår trevliga klinik i Knivsta. Tjänsten är 100 % tjänstgöring. I Knivsta finns vi nära tågstationen med goda pendlingsmöjligheter både till Uppsala och Stockholm. På kliniken arbetar idag 28 medarbetare tillsammans med klinikledningen. Vi har en god stämning, gott samarbete, bred kompetens och erbjuder stora möjligheter till utveckling. Ditt uppdrag Vi söker en administrativt duktig tandsköterska. Du bör vara flexibel, arbetsvillig och har förmågan att ha flera bollar i luften samtidigt. Vi söker dig som med lätthet kan kommunicera med alla typer av människor genom olika digitala forum. Du kommer att vara ansiktet och rösten utåt för kliniken och vet hur viktigt det första intrycket är. Service och kommunikation är självklart för dig. Dina kvalifikationer Vi söker dig som har ett stort engagemang i ditt arbete, du värdesätter hög kvalitet och har en god samarbetsförmåga. Du är ödmjuk och lugn även i pressade situationer och kan snabbt anpassa dig efter vad situationen kräver. Du ska ha mycket goda datakunskaper och tidigare erfarenhet inom tandvårdsyrket. • Du ska ha tandvårdsutbildning. • Meriterande med erfarenhet inom receptionsarbete, kundtjänst eller liknande erfarenhet som arbetsgivaren bedömer likvärdig. • Du ska ha erfarenhet inom service gärna med arbetsuppgifter som innefattar personliga möten, tidbokningar, klagomål och/eller rådfrågningar i närtid. • Du ska ha god datorvana och vana att arbeta med olika digitala forum som exempelvis 1177, Libretto, ACE mfl. • Du ska ha goda kunskaper i tal och skrift i svenska och engelska. Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper. Vi erbjuder Vi vill skapa förutsättningar för våra medarbetare att må bra, därför erbjuds ett friskvårdsbidrag om 3000 kr per år. Vi värnar om våra medarbetare och erbjuder en arbetsplats där kompetensutveckling och karriärmöjligheter värdesätts högt. Region Uppsala har ett av Sveriges bästa kollektivavtal och vi tar hand om dig som medarbetare och skapar förutsättningar för ekonomisk trygghet. I vårt kollektivavtal ingår bland annat: - Tjänstepension - Ett starkt försäkringsskydd - Extra semesterdagar till dig över 40 år - Tillägg vid föräldraledighet och sjukskrivning Hos oss får du förmåner som gör skillnad, läs om förmånerna här (https://regionuppsala.se/jobba-hos-oss/bli-var-nya-kollega/formaner/). Vill du veta mer? Har du frågor är du välkommen att kontakta: Verksamhetschef: Sofia Ring 0171-45 11 61 Arbetsledare: Ann-Cathrin Löwdahl 018-611 69 83 Vision: 018-611 65 75 Vill du jobba med oss? Välkommen med din ansökan redan idag via länken nedan. Vi kommer att intervjua löpande under anställningstiden och tillsättning kan ske innan sista ansökningsdag. Vi vill att din ansökan ska innehålla personligt brev, meritförteckning samt kopia på yrkesbevis. Sista ansökningsdag är 15 december. Tillträde sker enligt överenskommelse. Folktandvården i Uppsala län har god tillströmning av patienter, bra ekonomi och intressanta utvecklingsprojekt. Vi är en organisation där alla känner sig behövda och delaktiga, där alla kan tillföra värden och egenskaper som för vår verksamhet framåt. Vårt driv sitter i medarbetarna! Låter det intressant? Kom och dela vårt driv! Region Uppsala värdesätter de kvaliteter som jämn könsfördelning och mångfald tillför verksamheten. Vi ser därför gärna sökande av alla kön och med olika födelsebakgrund, funktionalitet och livserfarenhet. Du som söker jobb och har skyddade personuppgifter ska ringa växeln 018-611 00 00 och be om att få komma i kontakt med HR-specialist säkerhet så kommer du bli guidad vidare för en säker ansökningsprocess. Du ska inte ansöka genom att fylla i ansökningsformuläret. Region Uppsala krigsplacerar all tillsvidareanställd personal utifrån totalförsvarets behov. Detta innebär för den enskilda medarbetaren inga förpliktelser i fredstid utan är enkom en planeringsåtgärd. Denna rekrytering sker helt genom Region Uppsalas försorg. Vi undanber oss därför telefonsamtal från rekryteringsföretag och annonsförsäljare.

11 dagar sedan
Sista ansökan:
15 december 2024
Specialist inom Skolutvärdering
Randstad AB
Chefer inom grund- och gymnasieskola samt vuxenutbildning

Arbetsbeskrivning Nu söker vi dig som vill ta dig an ett kortare uppdrag som specialist inom skolutvärdering för ett uppdrag på 1-2 månader hos vår kund strax utanför Uppsala. Vi söker dig som har erfarenhet av att arbeta med revision och analys av skolverksamhet. Uppdraget innebär att stödja och utveckla arbetet med att säkerställa kvalitetsarbete och verksamhetsutvärdering på olika utbildningsnivåer. Som konsult hos Randstad är du anställd hos oss och jobbar ute hos någon av våra kunder. Du har samma fördelar hos Randstad som hos andra arbetsgivare med kollektivavtal och förmåner som friskvårdsbidrag, företagshälsovård, försäkringar och rabatt på träningskort. Tjänsten kan innebära många kontakter och då är det är viktigt att du har en bra samarbetsförmåga. På Randstad strävar vi efter att erbjuda dig karriärmöjligheter, så att du kan utveckla din kompetens och få ett välfyllt CV. Söker du en arbetsgivare som erbjuder varierande uppdrag och nya kontaktnät kommer du att trivas hos oss. Urval sker löpande. Vi ser fram emot din ansökan! Ansvarsområden Utföra revisioner och analyser av skolverksamhetens kvalitet och effektivitet. Identifiera utvecklingsområden och föreslå förbättringsåtgärder för att höja kvaliteten på utbildningen. Ge rekommendationer och stöd till skolledare och pedagogisk personal baserat på analyser och revisioner. Arbeta med uppföljning och implementering av förbättringsinitiativ. Kvalifikationer Erfarenhet som rektor, skolledare eller motsvarande inom utbildning. Alternativt en utbildningsvetare, sociolog eller annan relevant akademisk bakgrund inom utbildning eller organisation. Erfarenhet av att genomföra och leda revisioner eller analyser av skolverksamheter, inklusive pedagogiska processer och resultat. Erfarenhet av att leda skolutvärderingar, kvalitetsgranskningar eller större utvecklingsprojekt inom skola eller utbildning. Starka analytiska färdigheter och förmåga att identifiera utvecklingsområden samt föreslå förbättringsåtgärder baserat på resultatet från analyser och revisioner. Förståelse för skolans styrdokument och aktuella kvalitetskrav inom svensk utbildning. God kommunikationsförmåga och erfarenhet av att samarbeta med olika aktörer inom utbildningssektorn. Om företaget Randstad På Randstad vet vi att alla människor har en plats på arbetsmarknaden. Med verksamhet över hela landet och inom alla kompetensområden hjälper vi människor att hitta ett jobb som känns bra, och där de får möjlighet att växa, utvecklas och uppnå sin fulla potential. Med närmare 600 000 anställda i 38 länder är Randstad världsledande inom HR-tjänster, med målsättningen att bli världens främsta och mest uppskattade partner på arbetsmarknaden. Genom att kombinera vår passion för människor med kraften i dagens teknologi hjälper vi människor och företag att uppnå deras fulla potential. Vi kallar det Human Forward.

11 dagar sedan
Sista ansökan:
18 februari 2025
Mekaniker sökes till Staffare AB i Uppsala!
Clockwork Bemanning & Rekrytering AB
Motorfordonsmekaniker och fordonsreparatörer

Om oss Staffare AB grundades 1982 av Anders Staffare. Resan började i ett litet försäljningskontor på Huddig AB:s fabrik med 1 anställd. Idag har Staffare ca 120 anställda och finns på 11 orter med fullserviceanläggningar i Uppsala, Bollnäs, Hudiksvall, Timrå, Skellefteå och Luleå. I Storvik, Västerås, Stockholm, Göteborg och Ängelholm finns försäljningskontoren. Staffare AB tillhandahåller produkter och tjänster av högsta kvalitét och strävar ständigt mot att förbättra organisationen. Med en långsiktighet i varje agerande och kunden i fokus är man en stark partner till kunder, medarbetare och leverantörer. Nu söker det växande och välmående Staffare AB efter servicetekniker till verkstaden i Uppsala. Hos Staffare AB spelar alla medarbetare en viktig roll i den ständiga strävan efter att erbjuda kunderna en service av yttersta världsklass. Ett härligt gäng med högt i tak och grym sammanhållning väntar på din ankomst. Dina arbetsuppgifter Som servicetekniker på Staffare kommer du att ansvara för reparationer, underhåll och service av entreprenad- och/eller lantbruksmaskiner. Du kommer att ha en central roll i företaget och arbeta nära kunderna för att säkerställa att deras maskiner och redskap fungerar. Som servicetekniker är du företagets ansikte utåt och är därför noga med att hantera goda kundrelationer. Tjänsten utgår från verkstaden i Uppsala men du kommer även vara ute på fält under alla möjliga väderlägen. På Staffare AB kan du räkna med ett stimulerande och varierande jobb där du kommer att arbeta med olika fordon och märken. Du kommer jobba med allt ifrån diverse serviceärenden, avancerad felsökning (el, hydraulik) samt både stora och små reparationer. Din profil Vi ser gärna att du har en fordonsteknisk utbildning och/eller har jobbat med service av maskiner och fordon i ett antal år, vilket har gett dig god mekanisk kunskap. Du är van att arbeta självständigt och du har förmågan att felsöka, diagnostisera och lösa problem på ett effektivt sätt. Du är en lagspelare som trivs med en god kundkontakt. Du är också ansvarstagande, noggrann och har en hög kvalitetsmedvetenhet. Ett krav är att kunna flytande svenska och behärska engelska i både tal och skrift då båda språken förekommer i det dagliga arbetet. B-körkort krävs för tjänsten. Du besitter god datorvana. Ansökan Är det här jobbet för dig? Då vill vi läsa din ansökan! Urval och intervjuer sker löpande så registrera din ansökan via www.clockworkpersonal.se så snart som möjligt. Tillsättningen av tjänsten ser vi gärna sker så fort som möjligt, så vänta inte! Clockwork Bemanning och Rekrytering ansvarar över själva rekryteringsprocessen, men du kommer bli anställd direkt av Staffare AB. Om du har några funderingar får du gärna kontakta Johan Martola på 0708-215306, [email protected]. Varmt välkommen med din ansökan!

12 dagar sedan
Sista ansökan:
9 december 2024
Familjerättssekreterare sökes för konsultuppdrag i Uppsala län
Socionomera Bemanning AB
Socialsekreterare

Vill du bidra till gott socialt arbete och samtidigt uppnå din fulla potential? Till vår avtalskommun söker vi en socionom som har minst tre års erfarenhet av myndighetsutövning inom kommunal verksamhet. Känner du att det är dags att ta nästa steg i karriären och vill veta mer om konsultlivet, eller är du redan socionomkonsult och intresserad av att bredda ditt professionella nätverk? Oavsett om du föredrar att arbeta som anställd eller underkonsult ser vi fram emot att du kontaktar oss. Vi berättar gärna mer om uppdraget och hur det är att arbeta som socionomkonsult. Vi ser fram emot din kontakt! Arbetsuppgifter Du kommer att vara anställd av oss och uthyrd för att utföra sedvanliga arbetsuppgifter som familjerättssekreterare. Tjänsten som familjerättssekreterare innebär att du utreder i vårdnads-, boende och umgängesfrågor samt adoptions- och faderskapsutredningar. Du arbetar nära våra uppdragsgivares anställda och du har dagligt stöd av en arbetsledare. Även om det står en kommun i annonsen kan uppdragen finnas på annan plats. Vi erbjuder Du kommer att vara anställd av Socionomera Bemanning AB. Som konsult hos oss erbjuds du goda och flexibla arbetsvillkor samt tydlighet kring vad som förväntas av dig. Vi månar om att du ska trivas och må bra i rollen som socionomkonsult och vi söker alltid långa samarbeten och relationer. Vi kan bland annat erbjuda dig: Schyssta anställningsvillkor enligt vårt kollektivavtal med Akademikerförbunden En lön som du förtjänar och en transparent lönepolicy Tjänstepension genom Collectum som anses ha ett av marknadens bästa pensionslösningar Försäkringar som grupplivsförsäkring och sjukförsäkring via Fora Introduktion och regelbunden arbetsmiljöuppföljning Intern och extern handledning Friskvårdspeng och fortbildningspeng Stöd av konsultchefer som själva är socionomer Snabb och smidig personlig service En arbetsgivare som lägger stort fokus på hållbart och etiskt agerande inom socionombemanning Ansökan Du är varmt välkommen att skicka in din ansökan till oss. Vill du hellre börja med att höra mer så är du välkommen att kontakta oss via [email protected] eller 040-300 352. Efter att vi har lärt känna varandra bestämmer du var, när och i vilken omfattning du vill arbeta, och vi bevakar att du matchas mot lämpliga uppdrag. Vi har fler än 100 ramavtal, som för dig innebär ett brett urval av intressanta uppdrag. Våra konsultchefer är socionomer med lång erfarenhet av arbete inom socialtjänsten vilket gör att vi har god kännedom om våra uppdragsgivares behov och dina villkor. Vi är vana problemlösare och vi kan erbjuda stöttning utifrån dina behov under hela uppdragsperioden. Om oss Socionomera Bemanning AB är ett auktoriserat bemanningsbolag och vi är specialiserade på uthyrning av socionomer. Vi är övertygade om att så gott som alla som väljer att arbeta med ett människovårdande yrke har omtanke om sina medmänniskor som främsta anledning. Vi vill göra allt vi kan för att underlätta för organisationer och personer som väljer att bry dig. Nordens största affärstidning Dagens Industri har utsett oss till Gasellvinnare och Skåne Läns snabbast växande bolag två år i rad, 2022 och 2023. Vill du hjälpa oss att ta nästa steg i utvecklingen? Läs mer om oss på vår hemsida www.socionomera.se.

13 dagar sedan
Sista ansökan:
3 december 2024
Socialsekreterare, barn och familj, sökes för konsultuppdrag i Uppsala län
Socionomera Bemanning AB
Socialsekreterare

Vill du bidra till gott socialt arbete och samtidigt uppnå din fulla potential? Till vår avtalskommun söker vi en socionom som har minst tre års erfarenhet av myndighetsutövning inom kommunal verksamhet. Känner du att det är dags att ta nästa steg i karriären och vill veta mer om konsultlivet, eller är du redan socionomkonsult och intresserad av att bredda ditt professionella nätverk? Oavsett om du föredrar att arbeta som anställd eller underkonsult ser vi fram emot att du kontaktar oss. Vi berättar gärna mer om uppdraget och hur det är att arbeta som socionomkonsult. Vi ser fram emot din kontakt! Arbetsuppgifter Du kommer att vara anställd av oss och uthyrd för att utföra sedvanliga arbetsuppgifter som socialsekreterare inom socialtjänstens utredningsenhet för barn och unga. Tjänsten som socialsekreterare innebär att du utreder, beslutar och följer upp insatser utifrån gällande lagstiftning som SoL och LVU. Du arbetar nära våra uppdragsgivares anställda och du har dagligt stöd av en arbetsledare och en förste socialsekreterare. Även om det står en kommun i annonsen kan uppdragen finnas på annan plats. Vi erbjuder Du kommer att vara anställd av Socionomera Bemanning AB. Som konsult hos oss erbjuds du goda och flexibla arbetsvillkor samt tydlighet kring vad som förväntas av dig. Vi månar om att du ska trivas och må bra i rollen som socionomkonsult och vi söker alltid långa samarbeten och relationer. Vi kan bland annat erbjuda dig: Schyssta anställningsvillkor enligt vårt kollektivavtal med Akademikerförbunden En lön som du förtjänar och en transparent lönepolicy Tjänstepension genom Collectum som anses ha ett av marknadens bästa pensionslösningar Försäkringar som grupplivsförsäkring och sjukförsäkring via Fora Introduktion och regelbunden arbetsmiljöuppföljning Intern och extern handledning Friskvårdspeng och fortbildningspeng Stöd av konsultchefer som själva är socionomer Snabb och smidig personlig service En arbetsgivare som lägger stort fokus på hållbart och etiskt agerande inom socionombemanning Ansökan Du är varmt välkommen att skicka in din ansökan till oss. Vill du hellre börja med att höra mer så är du välkommen att kontakta oss via [email protected] eller 040-300 352. Efter att vi har lärt känna varandra bestämmer du var, när och i vilken omfattning du vill arbeta, och vi bevakar att du matchas mot lämpliga uppdrag. Vi har fler än 100 ramavtal, som för dig innebär ett brett urval av intressanta uppdrag. Våra konsultchefer är socionomer med lång erfarenhet av arbete inom socialtjänsten vilket gör att vi har god kännedom om våra uppdragsgivares behov och dina villkor. Vi är vana problemlösare och vi kan erbjuda stöttning utifrån dina behov under hela uppdragsperioden. Om oss Socionomera Bemanning AB är ett auktoriserat bemanningsbolag och vi är specialiserade på uthyrning av socionomer. Vi är övertygade om att så gott som alla som väljer att arbeta med ett människovårdande yrke har omtanke om sina medmänniskor som främsta anledning. Vi vill göra allt vi kan för att underlätta för organisationer och personer som väljer att bry dig. Nordens största affärstidning Dagens Industri har utsett oss till Gasellvinnare och Skåne Läns snabbast växande bolag två år i rad, 2022 och 2023. Vill du hjälpa oss att ta nästa steg i utvecklingen? Läs mer om oss på vår hemsida www.socionomera.se.

13 dagar sedan
Sista ansökan:
3 december 2024
Miljöinspektör
Knivsta kommun
Miljö- och hälsoskyddsinspektörer

I Knivsta går framtidsandan att ta på. Läget mellan Stockholm och Uppsala, bara ett stenkast från Arlanda, är attraktivt och Knivsta växer så det knakar. Varje dag bygger vi aktivt det hållbara samhället med närhet till både storstad och vilsam natur. Vill du arbeta i en innovativ framtidskommun där du utvecklas och kan göra skillnad? Och sympatiserar du med våra gemensamma värderingar delaktighet, engagemang och tydlighet? Välkommen till oss! Miljö- och byggenheten är relativt nybildad inom samhällsbyggnadskontoret. Inom samhällsbyggnadskontoret ingår även Gatu- och avfallsenheten, Park och naturenheten samt Plan och geodataenheten. Verksamheten består av sex miljö- och hälsoskyddsinspektörer, en administratör för miljö, två bygglovhandläggare, en bygglovsarkitekt, en byggnadsinspektör, en administratör för bygglov samt en handläggare för bostadsanpassning. Det är ett glatt gäng som ser fram emot en ny kollega. Arbetsuppgifter Du kommer främst att arbeta med tillsyn av lantbruk, miljöfarliga verksamheter och inventering och prövning av enskilda avlopp på landsbygden. I ditt arbete gör du skillnad genom att bland annat minska riskerna för miljöfarliga utsläpp och att minska övergödningen i våra sjöar och vattendrag och förebygger olägenheter som enskilda avlopp kan medföra. Som miljöinspektör arbetar du också i en vägledande roll. Arbetet är omväxlande vad det gäller arbetsuppgifter och du har stor möjlighet att påverka hur arbetet planeras och bedrivs. Ibland arbetar du självständigt och ibland i team. Det finns alltid ett gott stöd från kollegor och chef. Du kommer att arbeta med miljötillsyn, ansökningar och tillstånd inom bland annat miljöfarliga verksamheter, enskilda avlopp och lantbruk.  Arbetet som inspektör erbjuder en kombination av fältarbete och arbete på kontor. Uppdragen är omväxlande både till sin karaktär och till sin svårighetsgrad men också genom variation av självständigt arbete och arbete tillsammans med kollegor. Kvalifikationer Du har en naturvetenskaplig högskole- eller universitetsutbildning gärna med utbildning till miljö- och hälsoskyddsinspektör eller annan utbildning som bedöms som likvärdig. Du har goda kunskaper om enskilda avlopp och bedömning av dessa. Tidigare erfarenhet av att ha arbetat med ovan nämnda tillsynsområden är meriterande.  Vi söker dig som är professionell och mycket serviceinriktad i ditt sätt att bemöta både medborgare, företag och andra samhällsaktörer. Du kan kommunicera beslutsunderlag, fatta beslut och kommunicera besluten på ett förtroendeingivande sätt. Du samarbetar gärna och är flexibel. Då vi i Knivsta kommun arbetar med högt servicetänk är det viktigt att du har de egenskaperna. Att helt enkelt kunna vara tydlig i sin dialog med extern part men på ett pedagogiskt sätt.  Krav för att vara aktuell för tjänsten: - Utbildning: Naturvetenskaplig högskole- eller universitetsutbildning som miljö- och hälsoskyddsinspektör med kurser rörande enskilda avlopp eller annan utbildning som bedöms som likvärdig. - Språk: God förmåga att uttrycka dig på svenska i både tal och skrift.  - Körkort: B-körkort. - IT-kunskap: Microsoft Office eller liknande. - Erfarenhet av arbete som miljöinspektör.  - Erfarenhet av fältarbete med enskilda avlopp. - Erfarenhet av myndighetsutövning. - Kunskaper inom miljörätt och förvaltningsrätt Det är även meriterande om du har: - Erfarenhet av ärendehanteringssystemet Castor.

16 dagar sedan
Sista ansökan:
13 december 2024
Kundtjänstmedarbetare sökes omgående till PreZero Recycling AB i Knivsta!

Är du en serviceinriktad och noggrann problemlösare? Vi söker dig som vill ta dig an en roll med mycket kundkontakt och administration! Vi söker nu en kundtjänstmedarbetare för ett 6 månaders vikariat hos PreZero i Knivsta, med möjlighet till förlängning. Tjänsten är en heltidstjänst där du kommer att vara en nyckelperson i den dagliga driften. Rollen innebär en nära kontakt med både kunder och chaufförer och kräver en problemlösande och noggrann person som trivs i ett högt tempo. Arbetsuppgifter: · Kundkontakt och ordermottagning via telefon och e-post · Lägga och följa upp kundorder · Utredda ärenden i dialog med chaufförer och kunder · Stödja teamet i den dagliga administrationen och transportplaneringen För att lyckas i rollen krävs det att du har tidigare erfarenhet från en kundtjänstroll, gärna inom transport eller avfallsbranschen, och är van att hantera order och kundärenden. Vi ser gärna att du har erfarenhet av affärssystem och processer, men de lär dig gärna om sina specifika rutiner under introduktionen. Som person är du noggrann och stresstålig, och du har en förmåga att tänka snabbt men även vara detaljerad. Du är självgående, har en hög arbetsmoral och trivs med ett högt tempo. Du är flexibel och kan snabbt sätta dig in i nya arbetsuppgifter. Du arbetar bra både självständigt och i team, och har en serviceinriktad attityd. Rollen kräver att du talar svenska obehindrat och har grundläggande kunskaper i engelska. På PreZero ser man på mångfald som en av sina största styrkor och de strävar efter att skapa en arbetsplats där alla medarbetare känner sig inkluderade och uppmuntrade att bidra. De välkomnar alla sökande oavsett bakgrund och livssituation. DETTA SÖKER VI · Arbetstid: Måndag till fredag, 7.00-16.00 (ingen flexibilitet i arbetstiderna). · Plats: Kontoret ligger i Knivsta, en bit norr om Stockholm. Vi söker därför dig som bor i Norrort och kan tänka dig att pendla till jobbet fem dagar i veckan. · Start: ASAP (omgående). · Anställning: heltid, 6 månaders provanställning med möjlighet till förlängning därefter. · Detta är en konsultanställning vilket innebär att du blir anställd av StudentConsulting men arbetar hos PreZero med kontor i Knivsta. Om du är intresserad av att ta dig an en varierande roll i en spännande bransch, där du får möjlighet att bidra till företagets utveckling, skicka in din ansökan redan idag. Varmt välkommen med din ansökan! OM FÖRETAGET Mångfaldigt prisbelönta StudentConsulting är ett av Skandinaviens största och ledande rekryterings- och bemanningsföretag med fokus på studenter, akademiker och yrkesutbildade. Tack vare ett stort nätverk och lång erfarenhet har vi tillsatt över 20 000 jobb det senaste året. Vi erbjuder intressanta och utmanande tjänster på både hel- och deltid inom områden som IT, teknik, ekonomi, administration, HR, marknadsföring, kundtjänst, försäljning, industri, produktion, logistik och transport. Hitta din framtid på www.studentconsulting.com

17 dagar sedan
Sista ansökan:
13 december 2024