I Knivsta går framtidsandan att ta på. Läget mellan Stockholm och Uppsala, bara ett stenkast från Arlanda, är attraktivt och Knivsta växer så det knakar. Varje dag bygger vi aktivt det hållbara samhället med närhet till både storstad och vilsam natur. Vill du arbeta i en innovativ framtidskommun där du utvecklas och kan göra skillnad? Och sympatiserar du med våra gemensamma värderingar delaktighet, engagemang och tydlighet? Välkommen till oss! Vi söker en utvecklingsinriktad enhetschef till enheten Råd och stöd som vill vara med på vår förändringsresa inom Knivsta kommuns socialtjänst. Vård- och omsorgskontoret arbetar på uppdrag av Socialnämnden och ansvarar för hela socialtjänstområdet; individ- och familjeomsorg, äldreomsorg samt insatser för personer med funktionsnedsättning. Här ingår även ansvaret för den kommunala hälso- och sjukvården. Socialnämnden är också arbetsmarknadsnämnd. Vård- och omsorgskontoret är uppdelat i fyra områden ett för myndighet och IFO, utförare, kvalitets- och utvecklingsavdelning samt avdelning för systemstöd och administration. Myndighet och IFO är i sin tur indelat i enheterna Råd och stöd, Barn och unga utredning, Barn och familj, Vuxenenheten, Biståndsenheten och Arbetsmarknad och integration. Samtliga verksamheter inom vård- och omsorgskontoret har ett uppdrag avseende samverkan, innovationskultur och effektivisering. Vi söker nu en enhetschef för enheten Råd och stöd som vill vara med på vår pågående förändringsresa med ett stort fokus på den nya socialtjänstlagen och det förebyggande arbetet. Du kommer till en relativt liten organisation där det aldrig är långt mellan kollegor, frågor eller nya idéer. Vi jobbar tillsammans med gemensamma utmaningar och gemensamma framgångar. Knivsta kommun satsar på utvecklande ledarskap som utbildningsgrund för våra chefer. I budgetarbetet har samtliga chefer stöd av en förvaltnings ekonom och i arbetet med målstyrning och kvalitetsledning finns Stratsys som verksamhetssystem. Genom Vård- och omsorgskontorets kvalitets- och utvecklingsavdelning finns stöd i olika frågor tex framtagande av riktlinjer och handlingsplaner. ARBETSUPPGIFTER Som enhetschef leder och samordnar du arbetet inom enheten Råd och stöd som består av 18 medarbetare där arbetsuppgifterna spänner över ett brett fält och inrymmer i stort sett alla insatser som kommunen erbjuder inom ramen för individ- och familjeomsorgens öppenvård, både för vuxna och barn/familj. På enheten finns ett systemteoretiskt förhållningssätt som genomsyrar alla delar av arbetet. Under de senaste åren har enheten utvecklat ett arbetssätt för att främja skolnärvaro tillsammans med skola och elevhälsa, enheten har även en uppsökandegrupp tillsammans med elevhälsa och fritidsverksamhet för att skapa trygghet bland kommunens ungdomar, och inför 2025 har enheten beviljats medel för ett samverkansprojekt tillsammans med polisen riktat mot våld i nära relation. Du representerar Råd och stöd vid såväl intern som extern samverkan och har ett ansvar avseende omvärldsbevakning för området, tillsammans med övriga enhetschefer. Viktiga samarbetspartners är t ex skola, kultur och fritid, polis samt region Uppsala. Du initierar och motiverar till ett innovativt arbetssätt inom den egna organisationen och är medveten om de ständiga samhällsförändringarna och utmaningar som påkallar nytänk även i välfungerande verksamheter. Du rapporterar till områdeschef. KVALIFIKATIONER Kvalifikationer Vi förväntar oss att du är socionom eller innehar utbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig och har erfarenhet av att arbetat med ledarskap inom socialtjänstens område och då gärna med behandlingsarbete. Vi ser att du kan ha en vana av att leda medarbetare men framför allt att du har egen vitsordad chefserfarenhet inom socialtjänsten. Du har även goda kunskaper om verksamhetsområdet och dess regelverk och lagstiftning. För att lyckas med ditt uppdrag krävs att du är resultatorienterad och initiativtagande med ett brett perspektiv på frågorna. Du har både en strategisk och operativ förmåga, är prestigelös och utvecklingsinriktad. Som ledare är du tydlig och kommunikativ med ett coachande förhållningssätt. Du har förmåga att inspirera samt skapa engagemang och delaktighet hos dina medarbetare och ser samarbete som en självklarhet och en styrka. Du uttrycker dig väl i tal skrift, även i ärenden till nämnd. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet. ÖVRIGT Med anställningen följer en skyldighet att krigsplaceras, om man inte redan är krigsplacerad av annan aktör. Läs mer om krigsplacering på www.knivsta.se Knivsta kommun vill ta tillvara de kvaliteter som jämn könsfördelning och etnisk och kulturell mångfald tillför verksamheten. Använd länken i annonsen för att söka tjänsten. Har du frågor om tjänsten är du välkommen att höra av dig till kontaktpersonen i annonsen. Vi använder e-rekrytering för att effektivisera och kvalitetssäkra rekryteringsarbetet. Alla dina uppgifter sparas på ditt CV-konto och du kan enkelt logga in och uppdatera dina uppgifter när du vill. Fyll därför i dina uppgifter så omsorgsfullt som möjligt för att ge en rättvisande bild av dig själv. Uppgifterna behandlas och sparas enligt dataskyddsförordningen. Varmt välkommen med din ansökan! Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.
I Knivsta går framtidsandan att ta på. Läget mellan Stockholm och Uppsala, bara ett stenkast från Arlanda, är attraktivt och Knivsta växer så det knakar. Varje dag bygger vi aktivt det hållbara samhället med närhet till både storstad och vilsam natur. Vill du arbeta i en innovativ framtidskommun där du utvecklas och kan göra skillnad? Och sympatiserar du med våra gemensamma värderingar delaktighet, engagemang och tydlighet? Välkommen till oss! ARBETSUPPGIFTER Vi söker timvikarier till Alsike skola. Som timvikarie ersätter du ordinarie lärare och fritidspersonal vid frånvaro. Arbetsuppgifterna består i att bedriva undervisning, vara elevstödjande under skoldag samt fritidshem. Intervju sker löpande så vänta inte med din ansökan! KVALIFIKATIONER Vi söker dig som är intresserad av barns lärande och utveckling. Vi ser gärna att du har erfarenhet av att arbeta inom skola och gärna med vana att undervisa eller annan likvärdig erfarenhet. För att arbeta som timvikarie hos oss krävs det att du har god samarbetsförmåga och är stresstålig, har förmåga att skapa relationer med såväl barn som vuxna. Du är engagerad, initiativrik, flexibel och nyfiken på att arbeta i skolan och med olika åldrar. Vid anställning krävs utdrag ur polisens belastningsregister för arbete inom skola/barnomsorg. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. ÖVRIGT Knivsta kommun vill ta tillvara de kvaliteter som jämn könsfördelning och etnisk och kulturell mångfald tillför verksamheten. Använd länken i annonsen för att söka tjänsten. Skulle du behöva stöd når du supporten på 0771-693 693. Har du frågor om tjänsten är du välkommen att höra av dig till kontaktpersonen i annonsen. Vi använder e-rekrytering för att effektivisera och kvalitetssäkra rekryteringsarbetet. Alla dina uppgifter sparas på ditt CV-konto och du kan enkelt logga in och uppdatera dina uppgifter när du vill. Fyll därför i dina uppgifter så omsorgsfullt som möjligt för att ge en rättvisande bild av dig själv. Uppgifterna behandlas och sparas enligt dataskyddsförordningen. Varmt välkommen med din ansökan! Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.
Är du en noggrann och ansvarsfull person med erfarenhet inom lager? Då kan du vara den vi söker! Om uppdraget För vår kunds räkning söker vi nu en lagerarbetare till ett uppdrag som startar omgående och pågår i 15 månader framåt, med en anställning via oss på Adecco. Arbetstider: mån-fre 08:00-16:35. Arbetsuppgifter: • Ta emot och packa upp varor • Lägga in information i SAP • Fylla på lagret • Köra truck (motviktstruck och staplare) Om dig Vi söker dig som: • Är positiv och gillar att jobba i team • Är noggrann och flexibel • Kan ta instruktioner på svenska & engelska Krav: • Truckkort Kontaktuppgifter Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryterare: Amila Dresevic via [email protected] Välkommen med din ansökan! Sökord Lagerarbetare, lager, Adecco, Upplands Väsby
Har du en stark vilja att ta nästa kliv inom försäljning och ha möjligheten att ansvara över ditt eget team? Då har du hittat rätt! Som arbetsledare hos oss arbetar du med fältförsäljning, där du ansvarar för att etablera goda kundrelationer och presentera våra uppdragsgivares produkter och tjänster på ett engagerande sätt. Du ansvarar över ditt eget försäljningsmål och coachar dina medarbetare till att nå framgång. Vad vi erbjuder: En attraktiv lönemodell med goda förtjänstmöjligheter. Motiverande tävlingar– vinn resor, teknikprylar och andra spännande priser. Snabba utvecklingsmöjligheter i ett företag som växer snabbt. Utbildning och coaching inom försäljning och personlig utveckling. En energifylld företagskultur med roliga aktiviteter och en stark teamkänsla. Vi söker dig som: Är ambitiös, social och målmedveten. Har ett positivt driv och gillar att träffa nya människor. Vill utvecklas och bygga erfarenhet inom försäljning. Uttrycker dig väl på svenska. Trivs med struktur och ett organiserat arbetssätt. Vi erbjuder en gedigen försäljning- och ledarskapsutbildning som följs upp i flera steg. Våra coacher finns dagligen här för att hjälpa dig utvecklas och för att ditt team ska nå sina mål. Det är viktigt att du har lätt för att inleda en professionell men lättsam interaktion med nya människor. Meriterande är om du har tidigare erfarenheter inom eller som account manager, försäljning, ledarskap eller kundservice. Praktisk information: Tjänsten är en heltidstjänst och arbetsorten är Uppsala. Du utgår från vårt kontor i Uppsala. Om MH Enterprises: MH Enterprises är ett ungt och innovativt företag som arbetar med några av marknadens starkaste varumärken. Vi består idag av ca 70 medarbetare och fortsätter att växa. Kreativitet, kvalitet och passion för service är grunden till vår framgång. Skicka in din ansökan redan idag! Intervjuer sker löpande! Krav: B-körkort Erfarenhet inom försäljning Lön: 30 000,00kr - 75 000,00kr per månad
Vi på Submit Bemanning & Rekrytering söker nu flertalet personer åt vår kund i Arlanda. Du kommer att arbeta på ett Produktion/fabriksarbete inom livsmedel, vilket innebär att du både kommer att hjälpa till i produktionen men även i paketeringen. Projektet startar omgående och är på heltid. Mån-Fre med arbetstiderna: enligt överenskommet. Rekryteringen är löpande. Anställning utan krav på erfarenhet, vi ser enbart att du har följande personliga egenskaper. Profil: • Du har en god förmåga att ta egna initiativ • Du har inga problem med ett enformigt/monotont arbete • Du är flexibel och kan jobba över om det skulle bli längre dagar. • Du är stresstålig och kan jobba i högt tempo. • Du är noggrann och tar jobbet på största allvar • Meriterande med tal i Thailändska eller Mongolska eller Filippinska, Ryska. Krav: Svenska eller engelska talande. Arbetstider: 07-16 Lön: Enligt kollektivavtal Plats: Arlanda Känner du dig träffad? Då är du varmt välkommen att skicka din ansökan. För mer info mejla ansvarig rekryterare: [email protected]
Vi söker nu en barnmorska till en kund i Umeå. Period: 2 Maj v.19 t.o.m 1 september v.36. KRAV: Erfarenhetskrav: Legitimerad barnmorska, Erfarenhet från arbete på hälsocentral med graviditetskontroller, cellprov, preventivmedelförskrivning, skall kunna behärska journalsystemet COSMIC. Möjlighet till frigörelse/ semester i 2 veckor under juli månad som så önskas. ATT JOBBA MED OSS Tillsammans skapar vi en arbetssituation där du som vårdpersonal kan arbeta med bra villkor och rätt lön. Tjänstepension - För att arbete oavsett anställningsform ska vara långsiktigt. Resor och boende - Så att du kan stödja vården där behoven är som störst utan att hindras av geografi. Arbetskläder - Det är lättare att jobba om man är bekväm. Försäkringar - Om något händer ska du känna dig trygg i att du får stöd. Utbildningar - För att du alltid ska känna dig trygg på en ny arbetsplats. Vi jobbar alltid med individuell lönesättning där din kompetens och tidigare erfarenhet samt uppdragets karaktär är vägledande. VIRALIV Målsättningen är att erbjuda mer trygghet och flexibilitet än andra vårdbemanningsföretag och såklart högre löner än dem inom regionerna. Arbete med oss innebär därför branschens bästa villkor. Vi jobbar också hårt med att vara en arbetsgivare som bryr sig och som finns tillgänglig oavsett tid på dygnet. Vill du veta mer om oss eller läsa vad andra undersköterskor, sjuksköterskor och läkare tycker om att jobba med oss så kan du läsa mer på Bemlo:https://www.bemlo.se/companies/viraliv/
Vi söker en kvinnlig personlig assistent som har stort intresse för djur. Vår uppdragsgivare är boende utanför Knvista därav är det viktigt att du har tillgång till egen bil och B-körkort. I arbetet handlar det mycket om att ge uppdragsgivaren den omvårdnad hon behöver och assistera henne samt vara henne förlängda armar och ben. Assistansen är för att underlätta det liv hon lever alltså både att man sköter om trädgården, uppdragsgivarens djur och hus. Vi ser gärna att du är tillgänglig omgående, har förmågan att anpassa sig efter uppdragsgivarens behov. Du är empatisk, in lyssnande, mogen och ansvarsfull. Arbetstiderna: Måndag-Söndag 08-18 ca 3-4 gånger i veckan Krav: Har B-körkort och tillgång till egen bil, kan arbeta med djur (tänk på att det är ute på landet) Är både rök och parfymfri. Talar flytande svenska obehindrad Varmt välkommen med din ansökan! I rekryteringprocessen kommer vi att efterfråga ett registerutdrag så du får gärna ha förberett ett. Gå in redan in dag HVB-hem, e-tjänst | Polismyndigheten och få den till din Kivra.
Om oss Staffare AB grundades 1982 av Anders Staffare. Resan började i ett litet försäljningskontor på Huddig AB:s fabrik med 1 anställd. Idag har Staffare ca 120 anställda och finns på 11 orter med fullserviceanläggningar i Uppsala, Bollnäs, Hudiksvall, Timrå, Skellefteå och Luleå. I Storvik, Västerås, Stockholm, Göteborg och Ängelholm finns försäljningskontoren. Staffare AB tillhandahåller produkter och tjänster av högsta kvalitét och strävar ständigt mot att förbättra organisationen. Med en långsiktighet i varje agerande och kunden i fokus är man en stark partner till kunder, medarbetare och leverantörer. Nu söker det växande och välmående Staffare AB efter servicetekniker till verkstaden i Uppsala. Hos Staffare AB spelar alla medarbetare en viktig roll i den ständiga strävan efter att erbjuda kunderna en service av yttersta världsklass. Ett härligt gäng med högt i tak och grym sammanhållning väntar på din ankomst. Dina arbetsuppgifter Som servicetekniker på Staffare kommer du att ansvara för reparationer, underhåll och service av entreprenad- och/eller lantbruksmaskiner. Du kommer att ha en central roll i företaget och arbeta nära kunderna för att säkerställa att deras maskiner och redskap fungerar. Som servicetekniker är du företagets ansikte utåt och är därför noga med att hantera goda kundrelationer. Tjänsten utgår från verkstaden i Uppsala men du kommer även vara ute på fält under alla möjliga väderlägen. På Staffare AB kan du räkna med ett stimulerande och varierande jobb där du kommer att arbeta med olika fordon och märken. Du kommer jobba med allt ifrån diverse serviceärenden, avancerad felsökning (el, hydraulik) samt både stora och små reparationer. Din profil Vi ser gärna att du har en fordonsteknisk utbildning och/eller har jobbat med service av maskiner och fordon i ett antal år, vilket har gett dig god mekanisk kunskap. Du är van att arbeta självständigt och du har förmågan att felsöka, diagnostisera och lösa problem på ett effektivt sätt. Du är en lagspelare som trivs med en god kundkontakt. Du är också ansvarstagande, noggrann och har en hög kvalitetsmedvetenhet. Ett krav är att kunna flytande svenska och behärska engelska i både tal och skrift då båda språken förekommer i det dagliga arbetet. B-körkort krävs för tjänsten. Du besitter god datorvana. Ansökan Är det här jobbet för dig? Då vill vi läsa din ansökan! Urval och intervjuer sker löpande så registrera din ansökan via www.clockworkpersonal.se så snart som möjligt. Tillsättningen av tjänsten ser vi gärna sker så fort som möjligt, så vänta inte! Clockwork Bemanning och Rekrytering ansvarar över själva rekryteringsprocessen, men du kommer bli anställd direkt av Staffare AB. Om du har några funderingar får du gärna kontakta Jonny Gebara på 070-821 53 43, [email protected]. Varmt välkommen med din ansökan!
Information om arbetsplatsen Vi söker en allmänläkare till Knivsta Läkargrupp Vill du arbeta på en vårdcentral där du har en större frihet att styra din tidbok och prioritera dina patienter? Då kan vi vara rätt arbetsplats för dig! Vi är två nya delägare som vill skapa en arbetsmiljö där läkare har större inflytande över sitt arbete. Arbetsuppgifter Som allmänläkare hos oss får du: ✔ Frihet att styra din tidbok – du avgör själv hur du bäst tar hand om dina listade patienter. ✔ En stark och stöttande arbetsmiljö – vi är ett litet, dynamiskt team där du har stor möjlighet att påverka. ✔ Möjlighet att gå jourer i regionen men inget krav för dig som specialist. ✔ Möjlighet att utvecklas – vi värdesätter utbildning och utveckling, både individuellt och som team. ✔ Variation i arbetet – förutom sedvanliga arbetsuppgifter inom allmänmedicin finns även möjlighet att arbeta på SÄBO (särskilt boende för äldre) och BVC. Om oss: Knivsta Läkargrupp är en väletablerad vårdcentral med två specialister i allmänmedicin, varav en även är dubbelspecialist i allergologi. Vi arbetar för att skapa en positiv och lärorik arbetsmiljö där vi fokuserar på kvalitet och långsiktiga patientrelationer. Vi söker dig som: - Är specialistläkare i allmänmedicin. - Har goda kunskaper i svenska, både i tal och skrift. - Vill ta ansvar för dina listade patienter och ge dem kontinuitet. - Trivs med att arbeta självständigt och fatta egna medicinska beslut. - Har god samarbetsförmåga och vill vara en del av ett mindre team. Övrig information Intervjuer sker löpande, och tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdagen. För slutkandidater genomförs bakgrundskontroll, alkohol- och drogtest enligt Praktikertjänsts policy. Låter det intressant? Hör av dig till oss så berättar vi mer! Om Praktikertjänst Praktikertjänst startade för över 60 år sedan och är en av Sveriges största vårdgivare. Vi har 750 mottagningar, från Vittangi i norr till Ystad i söder, som drivs av praktiker som tillsammans äger hela Praktikertjänst. Vi är övertygade om att det skapar engagemang, delaktighet, fokus på kvalitet, kontinuitet samt kompetensutveckling - och är en viktig anledning till att vi varje år hamnar i topp vad gäller både nöjda patienter och medarbetare. Hos oss får du en trygg anställning med fina förmåner och goda möjligheter till både personlig och professionell utveckling. Vi vet att våra medarbetares välbefinnande är grunden till nöjda patienter och i det långa loppet, ett mer välmående samhälle.
Konsult uppdrag!! Tillverkningsfarmaceut Start omgående och 3 månader med möjlighet till förlängning. Apotekare/receptarie med extemporebehörighet, tillverkningsfarmaceut. Strat omgående. Vi bjuder på bra betald, reseersättning och milersättning.. Morano Bemanningsexperten är konsult bolag och har erfarenhet i mer än 10 år i farmaci branschen. Vi söker dig som är legitimerad apotekare alternativt receptarie med extemporebehörighet. Du har flera års erfarenhet som tillverkningsfarmaceut samt erfarenhet av kvalitetsarbete. Som en av nyckelpersonerna under uppbyggnadsfasen av denna enhet behöver du vara en självgående person och trygg i din egen kompetens. Dina kompetenser: _Har god analytisk förmåga, kan identifiera felaktigheter och risker, och utifrån dessa finna orsak och lösning. _Är bra på att etablera goda relationer och välfungerande, förtroendefulla, samarbeten _Har ett strukturerat arbetssätt med förmåga att organisera och prioritera ditt arbete för att nå uppsatta mål. _Du är lösningsorienterad vilket innebär att du både ser och agerar på de utmaningar som uppstår. _Bidra till att vi når våra mål gällande patientsäkerhet, kvalitet och försäljning Start omgående och 3 månader med möjlighet till förlängning. Vi bjuder på bra betald, reseersättning och milersättning.. När det känns rätt Fundera inte för länge. Låt oss istället berätta mer om rollen och verksamheten så kan du sen avgöra om det känns rätt för dig. Ansök nu! Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdatum.
Välj ett jobb för att visa detaljer