Lediga jobb i Kramfors
Sök totalt 57 lediga jobb i Kramfors
Kramfors kommun är det naturliga navet i Höga Kusten, format under årtusenden. Hos oss kan människor, platser och miljöer växa efter sina egna förutsättningar. Tillsammans skapar vi välfärden och ett fungerande samhälle som är jämställt och rättvist för alla som bor och vistas i kommunen. Vi brukar med stolthet säga att vi har Sveriges viktigaste jobb! Det är en bra utgångspunkt för att en arbetsdag hos oss ska kännas meningsfull. ARBETSUPPGIFTER Varmt välkommen som HR-konsult till Kramfors Kommun. Du kommer tillsammans med dina HR-kollegor ingå i ett positivt team som aktivt driver de HR-processer som skapar framgång för kommunens uppdrag och möter verksamheternas behov. Tjänsten är bred och arbetet innebär till stor del att professionellt vägleda och stödja chefer i frågor inom hela HR-området, bland annat i arbetsrättsliga frågor, arbetsmiljö, samverkan och grupputvecklingsinsatser. Tillsammans med dina HR-kollegor arbetar ni strategiskt och operativt med att ta ett helhetsgrepp om HR-frågorna med utvecklingsfokus och ett coachande förhållningssätt. Genom ditt arbete bidrar du till att göra Kramfors Kommun till en attraktiv arbetsgivare som skapar en bra välfärd för våra kommunmedborgare. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som har högskoleutbildning från personalprogrammet eller annan utbildning som vi bedömer likvärdig. Vi värdesätter om du har arbetat med HR-relaterade frågor och har erfarenhet och förståelse för HR-rollen i en politiskt styrd organisation. Har du dessutom arbetat med arbetsrätt, har förhandlingsvana eller bakgrund som fackligt förtroendevald ser vi det som meriterande. Som person är du trygg, stabil och har självinsikt och tar ansvar för dina arbetsuppgifter och driver dina processer framåt. Du gillar att bygga relationer, har god kommunikationsförmåga och är förtroendeingivande. Du trivs med att arbeta mot mål och har en god förmåga att planera, organisera och prioritera ditt arbete. Du har lätt för att anpassa dig efter förändrade omständigheter. Har du dessutom ett naturligt rättspatos, positiv syn på problemlösning och viljan att göra ett riktigt bra jobb. Då kommer du att trivas hos oss! ÖVRIGT För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller pappersformat. Ange referensnummer och löneanspråk i ansökan. Referenser lämnas vid begäran och inför vissa anställningar i kommunens verksamheter krävs utdrag från belastningsregistret. I vår kommun är ett antal tjänster placerade i säkerhetsklass så säkerhetsprövning kan komma att ske. Vi har gjort vårt medieval för rekrytering och undanber oss därför kontakt med säljare av rekryteringstjänster. Urvalet hanteras löpande och intervjuer kan komma att hållas innan ansökningstid löpt ut. Vid frågor eller funderingar vänligen sök kontakt med kontaktperson via e-mail då våra telefontider är begränsade under sommaren. Varmt välkommen med din ansökan till ett av Sveriges viktigaste jobb! Här kan du läsa mer om att flytta till och bo i Kramfors kommun: https://www.kramfors.se/bygga-bo--miljo/flytta-till-kramfors.html
Vi stärker nu upp produktionsteamet i Nyland med ytterligare en montör. VoltAir System AB konstruerar, tillverkar och levererar marknadens mest energieffektiva luftbehandlingsaggregat. Vårt standardsortiment innefattar även traditionella fläktrum, inspektionsdörrar och luckor samt kanalsystem av isolerade sandwichelement. Försäljningskontor finns i Stockholm och Göteborg och produktion sker i Torsby, Värmland och i Nyland, Ångermanland. VoltAir System AB är en del av Volution Group PLC med ca 2 700 anställda. Samtliga företag i koncernen fokuserar på högkvalitativa produkter som förbättrar inomhusklimatet, på ett hållbart sätt. Vi är nu inne i en expansiv fas och förväntas växa ännu mer framöver. Arbetsbeskrivning Som Montör vid vår produktion kommer du att ha ett omväxlande arbete där arbetsuppgifterna består av montering av luftbehandlingsaggregat, byggnation av styrskåp, Plåtklippning/Plåtbockning, mm. i fabriken i Nyland, vid behov kan även platsmontage ute hos kund förekomma. Kvalifikationer Vi söker dig som har gymnasieutbildning med inriktning mot Verkstad/Industri/El gärna med erfarenhet av arbete inom montering, tunnplåtsarbete. Har du arbetat med elinstallation, styr och regler så är det meriterande, liksom behörighet för truck och sax-lift. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper att du är en driven lagspelare som trivs med att samarbeta med andra. Som person är du tekniskt lagd, flexibel och ordningsam, du tar gärna egna initiativ. Du föredrar en aktiv arbetsdag och är öppen för att prova på olika arbetsuppgifter Språkkunskaper Svenska i tal och skrift. Varaktighet Visstidsanställning (6 mån) på heltid med placering i Nyland, med möjlighet till tillsvidare. Vill du veta mer? Har du frågor får du gärna kontakta rekryterande chef Jesper Ölmerud via 072-076 53 51. Eller Operations Manager Martin Åkerman via telefon 070-690 77 85. Välkommen med din ansökan och CV som du skickar via e-post till [email protected] Vi arbetar med löpande urval och ser därför gärna att du skickar oss din ansökan snarast möjligt, dock senast 2025-08-15, märk din ansökan med ”montör”. Urval och intervjuer kommer att genomföras löpande, men med uppehåll under sommarstängning vecka 29-31.
Vill du ha ett framtidsyrke inom industrin? Nu har du chansen att utbiIda dig till CNC-operatör på bara 10 veckor och säkra en anställning direkt efter utbiIdningen. Med betald intensivutbiIdning, garanterad jobbstart hos AQ Components och goda utvecklingsmöjligheter är det här ett perfekt läge att kickstarta din nya karriär! AQ Components i Mjällom är en del av AQ Group och har sin verksamhet i hjärtat av Höga Kusten. Företaget tillverkar mekaniska komponenter och kompletta system genom metoder som laserskärning, svetsning, fräsning och svarvning. Produktionen präglas av hög flexibilitet med både små serier och större volymer. Med moderna maskiner, certifierad svetsning och detaljmontage är företaget en långsiktig partner till industrikunder – främst i norra Sverige. Information om programmet UtbiIdningsprogrammet bygger på metoden Accelerated Learning, som består av kortare teoretiska delar i kombination med praktiska moment för att ge dig alla verktyg för att lyckas i rollen. Under utbiIdningen utvecklas du inom bland annat ritningsläsning, mätteknik, materiallära och programmering. Du genomgår en kostnadsfri och betald intensivutbiIdning på 10 veckor och får möjlighet till en raketstart på din nya karriär som CNC-operatör! Förstudieperiod: 29 september – 10 oktober UtbiIdningsperiod: 13 oktober – 12 december Första dag hos AQ: 15 december Omfattning: Heltid UtbiIdningsort: Trollhättan Arbetsort efter avslutad utbiIdning: Mjällom UtbiIdningsprogrammet är ett nära samarbete mellan Professionals Nord och AQ Components. Efter avklarad examen anställs du av oss på Professionals Nord och under de första 18 månaderna arbetar som konsult hos vår kund AQ Components. Förutsatt att samarbetet fungerar väl är målsättningen och intentionen en fortsatt anställning hos företaget. Information om tjänsten Hos AQ Components blir du en del av ett positivt och engagerat team i rollen som CNC-operatör. Tillsammans arbetar de för att säkerställa den bästa leveransen för sina kunder. Du kommer inledningsvis att gå bredvid en kollega för att komma in i rollen ordentligt, för att sedan kunna driva ditt arbete allt mer självständigt. Med rätt inställning och driv finns goda möjligheter att fortsätta växa och utvecklas vidare i din yrkeskarriär. I rollen som CNC-operatör hos AQ Components är arbetsdagarna varierande där du ställer maskiner för de detaljer som tillverkas i verkstaden. Detaljer tillverkas efter ritning och tillhörande specifikationer, där du har ett tydligt ansvar i tillverkningsprocessen vilket bland annat innefattar kvalitetskontroll, operatörsnära underhåll och rapportering av avvikelser. Du kommer även att arbeta aktivt med flödeseffektiviseringar och förbättringsarbeten kopplat till maskinernas tillgänglighet, kvalité och ställtider tillsammans med dina kollegor. Vi söker dig som: • Vill jobba som CNC-operatör och har ett driv att lyckas inom området • Har förutsättningar för att kunna arbeta i skiftform • Har ett tekniskt intresse • Talar och skriver obehindrat på svenska Vi tror att dina personliga egenskaper är avgörande för hur väl du kommer att trivas under programmet och hos AQ Components långsiktigt. Du är engagerad, nyfiken och noggrann i ditt sätt att vara samt besitter en god samarbetsförmåga. Dessutom är du flexibel och lockas av att ta ansvar då du på AQ Components kommer få arbeta med flertalet olika maskintyper, vilket också innebär goda förutsättningar till kontinuerlig utveckling inom organisationen. Ansökan och rekryteringsprocess När du ansöker till programmet kommer du inledningsvis att få besvara ett antal frågor där du redogör ditt intresse för utbiIdningen och tjänsten. Då personliga egenskaper, motivation och engagemang är av största vikt ser vi fram emot att ta del av varför just du ska ha en plats i utbiIdningen. Efter inskickad ansökan kommer du även att få en testinbjudan via mail med länk till ett personlighetstest och ett test kopplat till logisk slutledningsförmåga. Dessa tester behöver du genomföra med ett godkänt resultat för möjligheten att gå vidare till nästa steg i rekryteringsprocessen. Sett till att vi tillämpar ett löpande urval ser vi gärna att du genomför testerna så snart som möjligt. Sök tjänsten genom att klicka på "sök jobbet" nedan. Vi går igenom urvalet löpande och kan därför ha gått vidare med kandidater innan annonsen stängs ner. Vi tar tyvärr inte emot ansökningar via mail men har du frågor kring tjänsten är du välkommen att kontakta [email protected]
Vill du ha ett meningsfullt och givande jobb där du gör skillnad i någons vardag? Vi söker nu engagerade personliga assistenter som kan arbeta dag- och nattpass vid behov. Om uppdraget Vår uppdragsgivare är en glad och social 18-årig kille med en CP-skada och som använder permobil. Han älskar musik, dans och ridning, och du kommer att vara en viktig del av hans vardag, såväl i hemmet som i skolan. Dubbelassistans förekommer under vissa tider på dagen, samt alltid på kvällar och helger. Vid sjukdom eller inläggning på sjukhus gäller alltid dubbel assistans. Som assistent kommer du alltid att finnas med vid vårdbesök och andra aktiviteter. Dina arbetsuppgifter Som personlig assistent fungerar du som armar och ben för vår uppdragsgivare och hjälper honom i det dagliga livet. Arbetsuppgifterna inkluderar: Personlig hygien och påklädning Sjukgymnastik och social träning Matning (sondmatning är meriterande, utbildning ges vid behov) Följ med till skolan och fritidsaktiviteter Vem är du? Vi söker dig som är: Lugn, ansvarsfull och empatisk Självständig men trivs också med att arbeta i team Flexibel och lyhörd för uppdragsgivarens behov Har erfarenhet av eller intresse för att arbeta med personer med funktionsvariationer Tillgänglig omgående och vill bidra till vår härliga arbetsgrupp Meriterande: Erfarenhet av sondmatning (utbildning ges) Kunskap i enkel teckenspråkskommunikation Tidigare erfarenhet av personlig assistans Körkort och bil Vi erbjuder dig: Ett meningsfullt och varierande arbete Introduktion och löpande utbildning Stöttande arbetsledning och trevliga kollegor Konkurrenskraftiga anställningsvillkor Arbetstider: 07:00-21:00 med omgående start. Ansökan Låter detta som något för dig? Skicka in din ansökan redan idag! Vi behandlar ansökningar löpande. Vi ser fram emot att höra från dig! Välkommen till företaget med hjärtat! SAAND Assistans
Västernorrland växer! I Västernorrland pågår en kraftig expansion och mångas blickar riktas mot norra Sverige. Med våra naturresurser, energiproduktion och outnyttjade råvaror har länet förutsättningar att bidra i den pågående samhällsomvandlingen som få kan matcha. I Västernorrland ska kollektivtrafiken utvecklas inom en rad områden de närmaste åren för att bidra i samhällsomvandlingen. Med utgångspunkt i ett nytt trafikförsörjningsprogram siktar vi på att skapa en modern, flexibel, tillgänglig och attraktiv kollektivtrafik. Nu söker vi dig som vill utveckla framtidens kollektivtrafik inom Västernorrlands län tillsammans med oss! Trafikstrateg - vad innebär tjänsten? Som trafikstrateg hos oss på Din Tur får du en spännande och omväxlande roll där du arbetar med kollektivtrafikens utveckling i hela länet. Du kommer att fokusera på det långsiktiga perspektivet vilket innebär att delar av arbetet går ut på att ta fram, följa upp och utvärdera strategiska dokument och processer. Den andra delen består i att arbeta med olika utvecklingsfrågor med syftet är att förverkliga länets målsättningar för kollektivtrafik. Arbetet kommer att ske i tätt samarbete med vår andra trafikstrateg samt övriga resurser som finns på arbetsplatsen. Som strateg tillhör du trafikenheten och rapporterar till trafikchefen. 🚌 Mer konkret innefattar dina arbetsuppgifter bland annat: ✿ Leda eller medverka i olika utvecklingsprojekt både internt och externt ✿ Övergripande ansvara för strategiska dokument såsom det regionala trafikförsörjningsprogrammet ✿ Genomföra och delta i utredningar och analyser kopplat kollektivtrafik vilket kan omfatta ex. biljettpriser, utbud, infrastruktur, kvalitet, trygghet och trafiksäkerhet ✿ Initiera, planera och föreslå åtgärder som förbättrar länets kollektivtrafik ✿ Medverka i och leda externa forum på regional och nationell nivå Vem är du? ✿ Du har universitets- eller högskoleutbildning inom samhällsplanering, kulturgeografi, statsvetenskap eller annan inriktning som vi bedömer vara relevant ✿ Du har yrkeserfarenhet från fysisk planering, trafik- eller infrastrukturplanering, utredningsarbete eller strategisk samhällsutveckling ✿ Du kommer att arbeta med utvecklingsarbete så vi förutsätter att du är både analytisk och strategisk och har förmågan att driva stora och komplexa processer. ✿ Det är meriterande om du har erfarenhet från att arbeta inom politiskt styrda organisationer ✿ Vi ser att du är engagerad, initiativrik och intresserad av kollektivtrafik och dess roll i samhällsutvecklingen och att du själv vill och ser möjligheten att bidra med dina kunskaper för länets utveckling. Vårt erbjudande Anställningen avser en tillsvidareanställning på heltid med placering vid vårt kontor i Kramfors. Vi litar på dig - och därför erbjuder vi frihet under ansvar! Hos oss kan du påverka balansen mellan arbete och privatliv genom flexibel arbetstid och möjlighet till distansarbete. Här kan du helt enkelt anpassa ditt arbete och emellanåt arbeta därifrån det passar dig bäst! Vi vill att du ska trivas hos oss och få ihop hela livspusslet. Tillsammans hittar vi en tidtabell som fungerar! Vilka är vi på Din Tur?🚋 Din Tur är Kollektivtrafikmyndigheten i Västernorrlands läns transportkoncept och varumärke. Det ägs av medlemmar vilka är Region Västernorrland och länets sju kommuner. Hos oss finns både buss, taxi, tågtrafik, färdtjänst och sjukresor. Årligen genomförs 10 000 000 resor med Din Tur. Vi vill öka tillgängligheten genom att skapa ett effektivt och hållbart resande med fokus på säkerheten. Idag och i morgon minskar vi länets negativa miljöpåverkan genom att erbjuda fördelaktiga alternativ till bilen. Verksamheten består idag av ca 50 anställda och finns etablerade med kontor i Kramfors och kundcenter i Ånge. Välkommen att vara med och utveckla Västernorrlands kollektivtrafik! Vill du påbörja livets nästa arbetsresa med oss? Varmt välkommen med din ansökan!
Kramfors kommun är det naturliga navet i Höga Kusten, format under årtusenden. Hos oss kan människor, platser och miljöer växa efter sina egna förutsättningar. Tillsammans skapar vi välfärden och ett fungerande samhälle som är jämställt och rättvist för alla som bor och vistas i kommunen. Vi brukar med stolthet säga att vi har Sveriges viktigaste jobb! Det är en bra utgångspunkt för att en arbetsdag hos oss ska kännas meningsfull. Vi söker en engagerad personlig assistent till en kvinna i centrala Kramfors. Hos oss och kunden får du ett omväxlande och viktigt arbete där du verkligen gör skillnad. ARBETSUPPGIFTER Vi söker dig som vill arbeta som personlig assistent åt en kvinna i medelåldern som bor i centrala Kramfors. Hon har intresse för djur, natur, matlagning, pyssel och politik samt att hon tar dagliga promenader. Som assistent kommer du att vara ett viktigt stöd i hennes vardag och bidra till att hon kan leva ett självständigt och meningsfullt liv. Arbetet sker i kundens hem och omfattar stöd med personlig omvårdnad, vardagliga sysslor och social samvaro. Du arbetar nära kunden men ingår i ett litet team på tre personer där man arbetar enskilt under sina pass. Kontakt med djur förekommer regelbundet, så det är viktigt att du är bekväm med det. Tjänsten innefattar både dag- och kvällspass, fördelat över vardagar och helger enligt ett rullande schema. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som är ansvarstagande, positiv och trygg i dig själv. Du har ett genuint intresse för att arbeta med människor och visar empati och respekt i mötet med andra. Du är lyhörd för kundens behov, uppmärksam på detaljer och har en god samarbetsförmåga. Du trivs med att arbeta både självständigt och i team, och du anpassar dig lätt till förändrade omständigheter. Vi ser att du gillar rutinbaserat arbete där kundens önskemål är i fokus. Tidigare erfarenhet av liknande arbete är meriterande, men det viktigaste är din personliga lämplighet och ditt engagemang för att ge god omsorg. ÖVRIGT Anställningen är en särskild visstidsanställning (SÄVA) med anledning av ett tillfälligt bemanningsbehov. Om förutsättningarna för uppdraget förändras kan det påverka anställningsform eller varaktighet. Vi hanterar urvalet löpande så vänta inte med att skicka in din ansökan. För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller pappersformat. Ange referensnummer och löneanspråk i ansökan. Referenser lämnas vid begäran och inför vissa anställningar i kommunens verksamheter krävs utdrag från belastningsregistret. I vår kommun är ett antal tjänster placerade i säkerhetsklass så säkerhetsprövning kan komma att ske. Vi har gjort vårt medieval för rekrytering och undanber oss därför kontakt med säljare av rekryteringstjänster. Varmt välkommen med din ansökan till ett av Sveriges viktigaste jobb! Här kan du läsa mer om att flytta till och bo i Kramfors kommun: https://www.kramfors.se/bygga-bo--miljo/flytta-till-kramfors.html
Kramfors kommun är det naturliga navet i Höga Kusten, format under årtusenden. Hos oss kan människor, platser och miljöer växa efter sina egna förutsättningar. Tillsammans skapar vi välfärden och ett fungerande samhälle som är jämställt och rättvist för alla som bor och vistas i kommunen. Vi brukar med stolthet säga att vi har Sveriges viktigaste jobb! Det är en bra utgångspunkt för att en arbetsdag hos oss ska kännas meningsfull. Kramforsskolan ligger centralt i Kramfors med närhet till buss- och tågstation. Skolan är en årskurs 4-6 enhet med ca 300 elever inkl. Anpassad grundskola. Vår Plattform för styrning och ledning leder oss i vårt dagliga arbete och ska säkerställa en likvärdig kvalitet inom hela skolenheten där processer, roller och ansvar visar vägen. Systematiskt kvalitetsarbete är en grund för ökad måluppfyllelse där våra huvudprocesser genomsyrar verksamheten, mellanrum- utvecklingssamtals-, undervisnings- och mottagningsprocessen. Allt vi gör ska genomsyras av trygghet, engagemang och framtidstro. I vårt arbete med eleverna ska vi ha ett salutogent förhållningssätt där tonvikten läggs på hälsobringande faktorer, så kallade ”friskfaktorer” och ett relationellt förhållningssätt, där vi ser att elever hamnar i svårigheter d.v.s. att eleven står i relation till sin omgivning och det är i mötet med lärandemiljön som svårigheterna uppstår. All personal på skolan och fritidshemmet ska samarbeta för att skapa en bra lärandemiljö under hela dagen där vi ser att rörelse och raster är en viktig del för att alla elever ska utvecklas kunskapsmässigt, känna sig trygga och få studiero. Kramforsskolan är en ackrediterad Erasmusskola, vilket innebär att vi har kontinuerliga utbyten och samarbeten med elever och lärare från andra europeiska länder. Skolans personal har möjlighet till lärorika kurser eller studiebesök till våra samarbetsländer. Vi söker: • Klasslärare för årskurs 4–6 med olika ämnesinriktningar såsom Svenska, Matematik, NO och SO.svenska, matematik, no och so. ARBETSUPPGIFTER Vi söker dig som är aktiv, engagerad och vill ta en ledande roll i arbetet med elevernas kunskapsutveckling. Du är en pedagog som planerar, genomför, följer upp och bedömer elevernas lärande utifrån gällande styrdokument. I rollen ingår att: • Anpassa lärmiljön för att skapa en så tillgänglig skolsituation som möjligt. • Samarbeta med arbetslaget, elevhälsan och övrig personal för att säkerställa att alla elever får rätt stöd. • Arbeta för att eleverna ska utvecklas som individer och känna en tydlig känsla av sammanhang i skolan. • Utveckla och använda strategier och metoder för att nå varje elev inom ramen för sin undervisningsgrupp. • Sätta eleven i centrum under hela skoldagen och arbeta mot högre måluppfyllelse. • Bidra i skolans kvalitetsarbete genom att följa upp och analysera undervisningens resultat på individ och gruppnivå. • Genomföra pedagogiska planeringar på individ- och gruppnivå, inklusive formativ bedömning via vår lärplattform. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som är legitimerad lärare med behörighet i ovan beskrivna ämnen. Du har kunskap och förståelse inom NPF (neuropsykiatriska funktionsnedsättningar) och arbetar med ett lågaffektivt bemötande. Du har ett relationellt förhållningssätt Du kan arbeta både självständigt och i samarbete med kollegor, arbetslag och skolledning. Du har digital kompetens och använder digitala verktyg för att främja undervisningen. Du är tydlig och trygg i din lärarroll och har en helhetssyn på elevernas skolgång. Du är positiv, engagerad och flexibel samt har en god samarbets- och relationsförmåga i mötet med elever, kollegor och vårdnadshavare. Du har förmåga att identifiera elevernas behov och kan i samråd med annan personal vidta utreda, analysera och genomföra lämpliga åtgärder för att stödja eleven. Du är en tydlig ledare både i och utanför klassrummet, där struktur, trygghet och studiero genomsyrar ditt ledarskap. Vi kommer att fästa stor vikt vid din personliga lämplighet och din förmåga att arbeta utifrån skolans värdegrund och förhållningssätt. Du har B-körkort. God vana inom O365 är meriterande. ÖVRIGT För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller pappersformat. Ange referensnummer och löneanspråk i ansökan. Referenser lämnas vid begäran och inför vissa anställningar i kommunens verksamheter krävs utdrag från belastningsregistret. I vår kommun är ett antal tjänster placerade i säkerhetsklass så säkerhetsprövning kan komma att ske. Vi har gjort vårt medieval för rekrytering och undanber oss därför kontakt med säljare av rekryteringstjänster. Varmt välkommen med din ansökan till ett av Sveriges viktigaste jobb! Här kan du läsa mer om att flytta till och bo i Kramfors kommun: https://www.kramfors.se/bygga-bo--miljo/flytta-till-kramfors.html
Vill du ha ett meningsfullt och givande jobb där du gör skillnad i någons vardag? Vi söker nu engagerade personliga assistenter som kan arbeta dag- och nattpass vid behov. Om uppdraget Vår uppdragsgivare är en glad och social 18-årig kille med en CP-skada och som använder permobil. Han älskar musik, dans och ridning, och du kommer att vara en viktig del av hans vardag, såväl i hemmet som i skolan. Dubbelassistans förekommer under vissa tider på dagen, samt alltid på kvällar och helger. Vid sjukdom eller inläggning på sjukhus gäller alltid dubbel assistans. Som assistent kommer du alltid att finnas med vid vårdbesök och andra aktiviteter. Dina arbetsuppgifter Som personlig assistent fungerar du som armar och ben för vår uppdragsgivare och hjälper honom i det dagliga livet. Arbetsuppgifterna inkluderar: Personlig hygien och påklädning Sjukgymnastik och social träning Matning (sondmatning är meriterande, utbildning ges vid behov) Följ med till skolan och fritidsaktiviteter Vem är du? Vi söker dig som är: Lugn, ansvarsfull och empatisk Självständig men trivs också med att arbeta i team Flexibel och lyhörd för uppdragsgivarens behov Har erfarenhet av eller intresse för att arbeta med personer med funktionsvariationer Tillgänglig omgående och vill bidra till vår härliga arbetsgrupp Meriterande: Erfarenhet av sondmatning (utbildning ges) Kunskap i enkel teckenspråkskommunikation Tidigare erfarenhet av personlig assistans Körkort och bil Vi erbjuder dig: Ett meningsfullt och varierande arbete Introduktion och löpande utbildning Stöttande arbetsledning och trevliga kollegor Konkurrenskraftiga anställningsvillkor Arbetstider: 07:00-21:00 med omgående start. Ansökan Låter detta som något för dig? Skicka in din ansökan redan idag! Vi behandlar ansökningar löpande. Vi ser fram emot att höra från dig! Välkommen till företaget med hjärtat! SAAND Assistans
Gillar du att möta människor i en roll där du verkligen gör skillnad? Jobba hos oss på Systembolaget i sommar! ✨ Till vår butik i Kramfors söker vi nu dig som vill vara del av vårt unika uppdrag att bidra till bättre folkhälsa genom en ansvarsfull försäljning av alkohol. Hos oss står service och omtanke om människa och miljö alltid i fokus. Anställningen sträcker sig över sommarmånaderna och tjänsten är på ca 25-35 timmar i veckan. Tjänsten kräver att du kan arbeta under hela juli samt de tre första veckorna i augusti. Önskvärt om inskolning kan ske slutet av juni. I din roll som försäljare hos oss Arbetet i butik är omväxlande och under en arbetsdag möter du kunder, sitter i kassan, arbetar på lagret och plockar upp varor på våra hyllor. Tillsammans håller vi våra lokaler rena och snygga. Som försäljare hos oss är du Systembolagets ansikte utåt. Stark teamkänsla, högt tempo och trevliga möten kännetecknar arbetet hos oss. Vi lär av varandra och genom utveckling skapar vi resultat tillsammans. Det är i mötet med kunden som vi blir Systembolaget. Vi söker dig som • Har åldern inne (fyllt 20 år) för att kunna möta kunderna som får handla hos oss. • Har god social förmåga och förstår hur du kan bidra till ett bra kundmöte. • Kan arbeta varierande arbetstider, tidigast från 06.00 och senast till 22.00 i juni, juli och augusti. • Gillar att samarbeta och vill bidra till att vi når våra gemensamma mål. • Har ett flexibelt förhållningsätt, en nyfiken inställning till att lära nytt och ett intresse av de möjligheter som moderna digitala verktyg skapar. Det är meriterande om du har erfarenhet av arbete i ett serviceyrke och/eller med mat och dryck. Vi möter många olika människor i våra butiker och vårt mål är att spegla samhället. Vi välkomnar medarbetare med olika erfarenheter, bakgrunder och kompetenser för att skapa en inkluderande arbetsplats där alla har möjlighet att utvecklas och bidra. Vad vi står för och hur vi arbetar I ditt arbete kommer du lära dig receptet på vårt imponerande kundmöte, mer om mat och dryck och hur du bidrar till kraften i 6000 medarbetare. Dina erfarenheter från att arbeta hos oss har du med dig hela livet, oavsett var du är i arbetslivet. Vi vill upplevas omtänksamma, kunniga och inspirerande i allt vi gör. Våra värderingar hjälper oss att lyckas med Systembolagets viktiga uppdrag. Här kan du läsa mer om hur det är att arbeta hos oss. Kontakt Vill du veta mer om tjänsten är du välkommen att kontakta Helena Eriksson, butikschef, på telefonnummer: 0725622275. Känns rollen rätt för dig? Kul! Varmt välkommen att skicka in din ansökan så snart som möjligt. För att kunna göra en rättvis och likvärdig bedömning av dig som sökande använder vi oss av urvalsfrågor. I ansökningsformuläret kommer du få svara på ett antal frågor om din kompetens och erfarenhet för rollen. Flitiga som vi är så jobbar vi löpande med vår rekryteringsprocess. Det betyder att tjänsten kan bli tillsatt redan imorgon, så tveka inte att söka redan idag! Välkommen att arbeta hos oss på Systembolaget, ett av Sveriges starkaste varumärken som med omtanke ger service i världsklass! ✨ ------- Systembolaget finns till för alla i Sverige för att bidra till bättre folkhälsa genom att begränsa alkoholens skador. Vi bidrar med kunskap och oberoende rådgivning om mat och dryck och hur alkohol påverkar hälsan. På så vis vill vi inspirera till medvetna dryckesval och ett hälsosammare förhållningssätt till alkohol där varken människor eller miljön tar skada. Läs mer om oss på omsystembolaget.se.
Vi är en kraft som binder ihop, håller samman och utvecklar länet. Inom Region Västernorrland är vi alla en del av något större. I Närsjukvårdsområde Väster ingår förutom 5 hälsocentraler, verksamheter på Sollefteå sjukhus, akutmottagning, medicin, kardiologi, geriatrik och rehabilitering och neurologi samt länsövergripande uppdrag. Länsuppdragen är 1177 (vårdguiden på telefon), Ungdomsmottagningarna, FBHV (Föräldra- och barnhälsovårdspsykologerna), Barn och ungdomsentrén 7-17 år psykisk hälsa och Livsstilmedicin Österåsen. Vi söker nu en sjuksköterska/distriktssköterska till vårt team på hälsocentralen Höga Kusten! Tjänsten avser ett vikariat på heltid under en 1 års period med tillträde enligt överenskommelse. Sjuksköterska till Hälsocentralen Höga Kusten, Ullånger Arbetsuppgifter Hos oss erbjuds du ett varierande arbete med många möjligheter att få en bred erfarenhet av dagens 1:a linje vård. Vi jobbar ständigt med utveckling och digitalisering och försöker ständigt hitta innovativa lösningar för att kunna ge en trygg och säker vård. Tillsammans med dina arbetskollegor fördelar ni arbetet i teamet och verkar för ett positivt klimat på arbetsplatsen. Våra hälsocentraler är öppna vardagar mellan 08.00-16.30. Övrig information Kvalifikationer Vi söker dig som Är legitimerad distrikts-/sjuksköterska Har goda kunskaper i svenska i tal och skrift För att lyckas i rollen tror vi att du har dessa personliga egenskaper Samarbetsförmåga Stabil Självgående Flexibel Region Västernorrland Med cirka 7000 medarbetare och över 200 yrken ansvarar vi på Region Västernorrland för flera av de verksamheter som är allra viktigast för invånarnas möjlighet att delta i samhället. Här gör din kunskap och ditt engagemang skillnad inom allt från hälso- och sjukvård till kultur, miljö och hållbarhet. Bli en del av ett lag där alla behövs. Tillsammans för ett växande Västernorrland. Regionen arbetar sedan många år med att skapa förutsättningar för att bidra till friska och hälsosamma medarbetare. Att du mår bra och trivs är viktigt för oss. En av våra många förmåner är att vi erbjuder 5000 kronor per år i friskvårdsbidrag. Läs mer om Region Västernorrland, våra förmåner och hur det är att jobba tillsammans med oss: Region Västernorrland - Att jobba i Region Västernorrland (rvn.se). Inom Region Västernorrland är ett antal tjänster placerade i säkerhetsklass och säkerhetsprövning kan därför komma att ske. Vi har gjort vårt medieval för rekrytering och undanber oss därför kontakt med annonssäljare eller andra säljare av rekryteringstjänster. Denna tjänst kräver att du har giltig legitimation för det aktuella yrket. Din yrkeslegitimation kommer att kontrolleras mot Socialstyrelsens register över legitimerad hälso- och sjukvårdspersonal (HOSP) innan eventuellt erbjudande om anställning. Läs mer här: Registret över legitimerad hälso- och sjukvårdspersonal (HOSP) - Socialstyrelsen. Urval och intervjuer sker löpande. Varmt välkommen med din ansökan!
Välj ett jobb för att visa detaljer
Visar 1 till 10 av 57 jobb