Konstruktör inom styr och regler

Företagsbeskrivning AFRY erbjuder tjänster inom teknik, design, digitalisering och rådgivning. Vi är hängivna experter inom industri, energi- och infrastruktur, som skapar värde för kommande generationer. AFRY har en global räckvidd med djupa rötter i Norden. Tillsammans accelererar vi omställningen till ett mer hållbart samhälle. Jobbeskrivning AFRY söker nu erfarna konstruktörer och handläggande konstruktörer inom styrprojektering. Våra projekt är både roliga, utmanande och varierande då våra kunder finns inom bland annat fastigheter, industri, skolor och sjukhus. Hos oss får du följa projekten från tidigt skede till leverans och uppföljning. I tjänsten ingår att arbeta med allt från tidiga skeden till kalkyler, projektering och ritningar som projekteras i MagiCAD Autocad eller Revit samt att ta fram teknisk dokumentation och handlingar. Som del i ett stort konsultföretag har vi möjlighet att arbeta smart och få med bred kunskap inom alla installationstekniska områden - vad projektet än kräver kan vi hjälpas åt och lösa det. Vårt arbetsklimat präglas därför av teamwork och framåtanda. Vi arbetar i en positiv och stimulerande miljö där det ständigt pågår utbyte av erfarenheter. I rollen som konstruktör kommer du arbeta självständigt med styrprojektering. Du kommer delta på projekteringsmöten, vara delaktig i samordning med andra konsulter samt tillsammans med kollegor ta fram tekniska lösningar. Planering av din egna tid och god kommunikation ses som viktiga egenskaper. I rollen som konstruktör kommer du ansvara för att leda uppdrag inom din disciplin vad gäller utförande, kvalitet, resursplanering, tider och ekonomi. Du tar ansvar för leveranser och ser till att framdriften i uppdragen motsvarar planeringen. Hos oss finns både juniora och seniora kollegor, som stöttar varandra i uppdragen. Är du nyfiken på vilka andra tjänster vi erbjuder? Läs mer här: https://afry.com/sv/afry-erbjuder-tjanster-inom-teknik Kravspecifikation Du har minst 7 års erfarenhet av självständigt arbete inom styr-och övervakningssystem. Under dina år inom yrket har du lärt känna relevanta aktörer och skapat långvariga relationer. Du har en relevant utbildning eller motsvarande erfarenhet från branschen. Några egenskaper som är meriterande är bland annat en bakgrund inom VVS och entreprenadbesiktning. Eventuellt har du även med dig erfarenhet av samordnad funktionsprovning. Även om vi är ett internationellt företag, är det ett krav att du behärskar det svenska språket muntligt såväl som i skrift för att svara mot våra kunders behov. I denna rekrytering lägger vi särskild stor vikt vid dina personliga kompetenser, vi söker dig som är kundfokuserad, har god problemlösningsförmåga, är affärsmässig och en teamplayer. Du identifierar möjligheter och löser problem med kreativitet och kommunikation både internt och hos kunden, med förmågan att bedöma genomförbarheten i entreprenadskedet. Att lyssna, förstå och arbeta för att uppfylla kundens behov samt våga föreslå alternativa lösningar när det behövs, med insikt i vår kunds affär eller uppdrag är viktigt för dig. Oavsett roll i uppdraget, ställer du tid och kostnad i relation till arvode, identifierar möjligheter för en gynnsam affär, tar mod till att diskutera ekonomi med kunder och gör realistiska kalkyler baserat på förfrågningsunderlag. Rollen kräver starkt samarbete och tekniskt integrerande av system utifrån information från olika discipliner och beställarens önskemål. Det innebär också samarbete med leverantörer, förståelse för olika fabrikat samt ofta att upprätta gränsdragningslistor mellan teknikdiscipliner och leda möten. Ytterligare information Sista ansökningsdag 2024-04-30. Urval sker löpande och tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdag. Välkommen med din ansökan! Kontaktperson för frågor: Andreas Rinnström, COO [email protected] Den här rekryteringen sköts internt av oss på AFRY och vi undanber oss vänligen kontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av jobbannonser. På AFRY driver vi förändring i allt vi gör. Vi anser att förändring sker när modiga idéer möts, när vi samarbetar, skapar innovation och omfamnar kreativa lösningar, det är så vi skapar framtiden. Vi söker konstant kvalificerade kandidater som vill ansluta sig till våra inkluderande team runt om i världen. Bli en del av oss och påskynda den gröna omställningen

4 mars 2024
Sista ansökan:
30 april 2024
Konstruktör inom styr och regler

Företagsbeskrivning AFRY erbjuder tjänster inom teknik, design, digitalisering och rådgivning. Vi är hängivna experter inom industri, energi- och infrastruktur, som skapar värde för kommande generationer. AFRY har en global räckvidd med djupa rötter i Norden. Tillsammans accelererar vi omställningen till ett mer hållbart samhälle. Jobbeskrivning AFRY söker nu erfarna konstruktörer och handläggande konstruktörer inom styrprojektering. Våra projekt är både roliga, utmanande och varierande då våra kunder finns inom bland annat fastigheter, industri, skolor och sjukhus. Hos oss får du följa projekten från tidigt skede till leverans och uppföljning. I tjänsten ingår att arbeta med allt från tidiga skeden till kalkyler, projektering och ritningar som projekteras i MagiCAD Autocad eller Revit samt att ta fram teknisk dokumentation och handlingar. Som del i ett stort konsultföretag har vi möjlighet att arbeta smart och få med bred kunskap inom alla installationstekniska områden - vad projektet än kräver kan vi hjälpas åt och lösa det. Vårt arbetsklimat präglas därför av teamwork och framåtanda. Vi arbetar i en positiv och stimulerande miljö där det ständigt pågår utbyte av erfarenheter. I rollen som konstruktör kommer du arbeta självständigt med styrprojektering. Du kommer delta på projekteringsmöten, vara delaktig i samordning med andra konsulter samt tillsammans med kollegor ta fram tekniska lösningar. Planering av din egna tid och god kommunikation ses som viktiga egenskaper. I rollen som konstruktör kommer du ansvara för att leda uppdrag inom din disciplin vad gäller utförande, kvalitet, resursplanering, tider och ekonomi. Du tar ansvar för leveranser och ser till att framdriften i uppdragen motsvarar planeringen. Hos oss finns både juniora och seniora kollegor, som stöttar varandra i uppdragen. Är du nyfiken på vilka andra tjänster vi erbjuder? Läs mer här: https://afry.com/sv/afry-erbjuder-tjanster-inom-teknik Kravspecifikation Du har minst 7 års erfarenhet av självständigt arbete inom styr-och övervakningssystem. Under dina år inom yrket har du lärt känna relevanta aktörer och skapat långvariga relationer. Du har en relevant utbildning eller motsvarande erfarenhet från branschen. Några egenskaper som är meriterande är bland annat en bakgrund inom VVS och entreprenadbesiktning. Eventuellt har du även med dig erfarenhet av samordnad funktionsprovning. Även om vi är ett internationellt företag, är det ett krav att du behärskar det svenska språket muntligt såväl som i skrift för att svara mot våra kunders behov. I denna rekrytering lägger vi särskild stor vikt vid dina personliga kompetenser, vi söker dig som är kundfokuserad, har god problemlösningsförmåga, är affärsmässig och en teamplayer. Du identifierar möjligheter och löser problem med kreativitet och kommunikation både internt och hos kunden, med förmågan att bedöma genomförbarheten i entreprenadskedet. Att lyssna, förstå och arbeta för att uppfylla kundens behov samt våga föreslå alternativa lösningar när det behövs, med insikt i vår kunds affär eller uppdrag är viktigt för dig. Oavsett roll i uppdraget, ställer du tid och kostnad i relation till arvode, identifierar möjligheter för en gynnsam affär, tar mod till att diskutera ekonomi med kunder och gör realistiska kalkyler baserat på förfrågningsunderlag. Rollen kräver starkt samarbete och tekniskt integrerande av system utifrån information från olika discipliner och beställarens önskemål. Det innebär också samarbete med leverantörer, förståelse för olika fabrikat samt ofta att upprätta gränsdragningslistor mellan teknikdiscipliner och leda möten. Ytterligare information Sista ansökningsdag 2024-04-30. Urval sker löpande och tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdag. Välkommen med din ansökan! Kontaktperson för frågor: Andreas Rinnström, COO [email protected] +46 10 505 64 17 Den här rekryteringen sköts internt av oss på AFRY och vi undanber oss vänligen kontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av jobbannonser. På AFRY driver vi förändring i allt vi gör. Vi anser att förändring sker när modiga idéer möts, när vi samarbetar, skapar innovation och omfamnar kreativa lösningar, det är så vi skapar framtiden. Vi söker konstant kvalificerade kandidater som vill ansluta sig till våra inkluderande team runt om i världen. Bli en del av oss och påskynda den gröna omställningen

26 februari 2024
Sista ansökan:
30 april 2024
Sprinklerprojektör

Företagsbeskrivning AFRY erbjuder tjänster inom teknik, design, digitalisering och rådgivning. Vi är hängivna experter inom industri, energi- och infrastruktur, som skapar värde för kommande generationer. AFRY har en global räckvidd med djupa rötter i Norden. Tillsammans accelererar vi omställningen till ett mer hållbart samhälle. Jobbeskrivning AFRY söker nu erfarna konstruktörer och handläggare inom sprinklerprojektering. Våra projekt är både roliga, utmanande och varierande då våra kunder finns inom bland annat fastigheter, industri, skolor och sjukhus. Hos oss får du följa projekten från tidigt skede till leverans och uppföljning. I tjänsten ingår att arbeta med allt från tidiga skeden till kalkyler, projektering och ritningar som projekteras i MagiCAD Autocad eller Revit samt att ta fram teknisk dokumentation och handlingar. Som del i ett stort konsultföretag har vi möjlighet att arbeta smart och få med bred kunskap inom alla installationstekniska områden - vad projektet än kräver kan vi hjälpas åt och lösa det. Vårt arbetsklimat präglas därför av teamwork och framåtanda. Vi arbetar i en positiv och stimulerande miljö där det ständigt pågår utbyte av erfarenheter. Vi söker efter en passionerad sprinklerkonstruktör som vill vara en del av vårt team och arbeta med projekt som bidrar till en mer hållbar framtid. Du kommer att få chansen att utvecklas och växa inom konstruktörsområdet. I rollen som sprinklerkonstruktör kommer du att arbeta med allt från utredningar i tidiga skeden till kalkyler, projektering, hydrauliska beräkningar och framtagande av tekniska handlingar för sprinkler med ritningar, beskrivningar, scheman och detaljritningar. Du kommer även få fördjupa dig i sprinklercentraler. Hos oss får du följa projekten från tidigt skede till leverans och uppföljning. Hos oss finns både juniora och seniora kollegor, som stöttar varandra i uppdragen. Är du nyfiken på vilka andra tjänster vi erbjuder? Läs mer här: https://afry.com/sv/afry-erbjuder-tjanster-inom-teknik Kravspecifikation Vi ser att du har minst 3 års erfarenhet av sprinkler, helst som konsult alternativt från entreprenörsledet och känner att du vill fortsätta utvecklas som konstruktör. Under dina år inom yrket har du lärt känna relevanta aktörer och skapat långvariga relationer. Du är van att arbeta i MagiCAD och AutoCAD, kompetens inom Revit är meriterande. Du har en relevant utbildning eller motsvarande erfarenhet från branschen. Även om vi är ett internationellt företag, är det ett krav att du behärskar det svenska språket muntligt såväl som i skrift för att svara mot våra kunders behov. I denna rekrytering lägger vi särskild stor vikt vid dina personliga kompetenser, vi söker dig som är kundfokuserad, har god problemlösningsförmåga, är affärsmässig och en teamplayer. Du identifierar möjligheter och löser problem med kreativitet och kommunikation både internt och hos kunden, med förmågan att bedöma genomförbarheten i entreprenadskedet. Att lyssna, förstå och arbeta för att uppfylla kundens behov samt våga föreslå alternativa lösningar när det behövs, med insikt i vår kunds affär eller uppdrag är viktigt för dig. Oavsett roll i uppdraget, ställer du tid och kostnad i relation till arvode, identifierar möjligheter för en gynnsam affär, tar mod till att diskutera ekonomi med kunder och gör realistiska kalkyler baserat på förfrågningsunderlag. Ytterligare information Sista ansökningsdag 2024-04-30. Urval sker löpande och tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdag. Välkommen med din ansökan! Kontaktperson för frågor: Andreas Rinnström, COO [email protected] +46 10 505 64 17 Den här rekryteringen sköts internt av oss på AFRY och vi undanber oss vänligen kontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av jobbannonser. På AFRY driver vi förändring i allt vi gör. Vi anser att förändring sker när modiga idéer möts, när vi samarbetar, skapar innovation och omfamnar kreativa lösningar, det är så vi skapar framtiden. Vi söker konstant kvalificerade kandidater som vill ansluta sig till våra inkluderande team runt om i världen. Bli en del av oss och påskynda den gröna omställningen

23 februari 2024
Sista ansökan:
30 april 2024
Specialist med kompetens inom kyl- och värmepumpssystem

Företagsbeskrivning AFRY erbjuder tjänster inom teknik, design, digitalisering och rådgivning. Vi är hängivna experter inom industri, energi- och infrastruktur, som skapar värde för kommande generationer. AFRY har en global räckvidd med djupa rötter i Norden. Tillsammans accelererar vi omställningen till ett mer hållbart samhälle. Jobbeskrivning AFRY söker nu erfarna Specialister inom kyl- och värmepumpssystem. Våra projekt är både roliga, utmanande och varierande då våra kunder finns inom bland annat fastigheter, industri, skolor och sjukhus. Hos oss får du följa projekten från tidigt skede till leverans och uppföljning. I tjänsten ingår att arbeta med allt från tidiga skeden till kalkyler, projektering och ritningar som projekteras i MagiCAD Autocad eller Revit samt att ta fram teknisk dokumentation och handlingar. Som del i ett stort konsultföretag har vi möjlighet att arbeta smart och få med bred kunskap inom alla installationstekniska områden - vad projektet än kräver kan vi hjälpas åt och lösa det. Vårt arbetsklimat präglas därför av teamwork och framåtanda. Vi arbetar i en positiv och stimulerande miljö där det ständigt pågår utbyte av erfarenheter. Vi söker en engagerad och erfaren Specialister inom kyl- och värmepumpssystem för att leda våra projekt inom kyla och värmeproduktion med fokus på värmepumpsteknik. Som en del av vårt team kommer du att spela en central roll i att utforma och implementera effektiva systemlösningar för att reglera temperaturen i olika miljöer. I rollen kommer du att vara ansvarig för att utveckla och implementera innovativa systemlösningar inom kyla och värmeproduktion med användning av värmepumpsteknik. Detta inkluderar att anpassa och dimensionera centralutrustning för att möta olika behov och krav i olika miljöer. Dessutom kommer du att ha ansvaret för att genomföra noggranna kostnadskalkyler för projektutförandet och säkerställa att budgeten hålls i linje med överenskomna ramar. Du kommer även att ha möjlighet att arbeta med att projektera kylsystem för restaurang- och köksmiljöer för att skapa effektiva och optimala lösningar. Som en del av din roll kommer du också att tillämpa din kunskap om geo-lager för att optimera energianvändningen och främja hållbarheten i de system du arbetar med. Denna mångsidiga roll erbjuder en spännande möjlighet att vara med och forma framtidens teknik inom kyl- och värmeproduktion. Är du nyfiken på vilka andra tjänster vi erbjuder? Läs mer här: https://afry.com/sv/afry-erbjuder-tjanster-inom-teknik Kravspecifikation Du har minst 3 års erfarenhet av självständigt arbete inom kyl- och värmepumpsystem. Under dina år inom yrket har du lärt känna relevanta aktörer och fått en relevant utbildning eller motsvarande erfarenhet från branschen. Även om vi är ett internationellt företag, är det ett krav att du behärskar det svenska språket muntligt såväl som i skrift för att svara mot våra kunders behov. I denna rekrytering lägger vi särskild stor vikt vid dina personliga kompetenser, vi söker dig som är kundfokuserad, har god problemlösningsförmåga, är affärsmässig och en teamplayer. Du identifierar möjligheter och löser problem med kreativitet och kommunikation både internt och hos kunden, med förmågan att bedöma genomförbarheten i entreprenadskedet. Att lyssna, förstå och arbeta för att uppfylla kundens behov samt våga föreslå alternativa lösningar när det behövs, med insikt i vår kunds affär eller uppdrag är viktigt för dig. Oavsett roll i uppdraget, ställer du tid och kostnad i relation till arvode, identifierar möjligheter för en gynnsam affär, tar mod till att diskutera ekonomi med kunder och gör realistiska kalkyler baserat på förfrågningsunderlag. Ytterligare information Sista ansökningsdag 2024-04-30. Urval sker löpande och tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdag. Välkommen med din ansökan! Kontaktperson för frågor: Andreas Rinnström, COO [email protected] +46 10 505 64 17 Den här rekryteringen sköts internt av oss på AFRY och vi undanber oss vänligen kontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av jobbannonser. På AFRY driver vi förändring i allt vi gör. Vi anser att förändring sker när modiga idéer möts, när vi samarbetar, skapar innovation och omfamnar kreativa lösningar, det är så vi skapar framtiden. Vi söker konstant kvalificerade kandidater som vill ansluta sig till våra inkluderande team runt om i världen. Bli en del av oss och påskynda den gröna omställningen

23 februari 2024
Sista ansökan:
30 april 2024
Tidningsdistributör Kramfors, Sommarvikariat

Vi distribuerar mer än bara tidningar, vi distribuerar en bra start på dagen. Det finns en stark drivkraft och vilja att ta tidningen eller paketet ända fram. Vi är länken mellan journalist och människa, och har en ambition att genom vårt arbete ge läsaren den bästa stunden på dagen.  Som tidningsdistributör är du hjärtat i vår verksamhet. Som sista länk i leveranskedjan är du en del av ett lagarbete och sammanhang där glädje,  stolthet och kvalité är vår kultur.  Den här tjänsten är ett sommarvikariat med sysselsättningsgrad från 45% upp till 60% beroende på vilket område du kör. Vi behöver personal från 10 Juni - 25 Augusti. Du kommer arbeta Tisdag, Torsdag och Lördag mellan 01.00 - 07.00. Antalet timmar varierar något varje arbetspass. Det är viktigt att du är morgonpigg och noggrann. Vad du kommer att göra Dela ut morgontidningar, veckotidningar och paket med högerstyrd bil. Planera och genomföra din arbetsdag på bästa sätt utifrån fastställd rutt. Vem du är Självgående: Du vet vad du ska göra, och du gör det. Gillar att vara ute: Om väder och vind biter ifrån, så biter du ihop och tillbaka. Ordningsam och punktlig: Ordning och reda är viktigt för at säkerställa en god leverans i rätt tid. God kondition och rörlighet: Du är i rörelse under stora delar av arbetspasset.  Flexibel: Även om du följer en rutt så händer det ibland oplanerade saker som du behöver agera på. Du är unik: Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper. Vad du tar med dig Vana att arbeta självständigt och i team En god servicekänsla och högt kvalitétstänk Förstå svenska i tal och skrift Varför vi finns Tidningstjänst AB är det äldsta aktiebolaget inom PostNord och bildades 1969 för att organisera gemensam utdelning av dagstidningar. Våra viktigaste kunder är morgontidningsföretagen och deras prenumeranter. TAB har en stark regional förankring med huvudkontor i Stockholm. Hos oss arbetar människor med olika bakgrund och erfarenhet och du blir en del av en arbetsplats som aktivt arbetar med mångfald.  Anställning sker enligt kollektivavtal.  https://www.transport.se/  Vad väntar du på? Du ansöker genom att klicka på "Ansök" här i annonsen och bifoga ditt CV. Om du har frågor om rekryteringsprocessen eller tjänsten, kontakta oss på [email protected]. Observera att vi inte tar emot ansökningar via mail.  Rekrytering för denna tjänst sker löpande vilket innebär att tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag, så skicka gärna din ansökan så snart som möjligt.

21 februari 2024
Sista ansökan:
31 maj 2024
Spännande Möjlighet för Farmaceuter i Hela Sverige!

Brinner du för ditt arbete som farmaceut men söker nya spännande utmaningar? Vi har ett spännande tillfälle för dig att växa och utvecklas som farmaceut runt om i hela Sverige. Om Oss: Vårdbron är bemanningsföretaget som bemannar och rekryterar all form av personal inom vård- och omsorg och socialtjänst. Vi arbetar med regioner, kommuner och privata aktörer med uppdrag i hela landet. Vi brinner för att matcha kompetenta farmaceuter med spännande uppdrag och strävar efter att skapa meningsfulla möten och bygga långsiktiga relationer. Vår målsättning är att vara det trygga bemanningsföretaget som arbetar för att vara en flexibel arbetsgivare med trygga arbetsvillkor. Vi vill att du ska få möjligheten att styra över din egen tid, så du enklare får ihop livspusslet. Vi Söker: Nu söker vi kontakt med nya engagerade farmaceuter som är redo att ta nästa i karriären och utvecklas tillsammans med oss. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper och för att trivas i rollen som bemanningskonsult behöver du vara duktig på att möta nya människor och vara noggrann samt trygg i din yrkesroll. Krav: Legitimerad farmaceut/apotekare Engagemang och professionalism Förmåga att arbeta självständigt och i team 2 års erfarenhet Kompetens i Pharma Suite Vi Erbjuder: Spännande och varierande uppdrag Möjlighet till personlig och professionell utveckling Konkurrenskraftig lön och förmånliga anställningsvillkor En personlig bemanningsspecialist som finns tillgängliga för dig under hela resan. Varmt välkommen in med din ansökan!

14 februari 2024
Sista ansökan:
30 april 2024
Personlig Assistent Kramfors

Höga Kusten Personlig Assistans AB är ett företag som bedriver personlig assistans inom Sollefteå, Kramfors, Härnösand och Örnsköldsviks kommun. Vi strävar inte efter att bli det stora bolaget utan vi fokuserar på ett nära samarbete med kunden och dig som Personlig assistent. Vi vill kunna skapa ett gott liv för kunden utifrån var och en Kunds förutsättningar. Våra ledord är att individen skall vara i centrum och där igenom bygger vi flexibla lösningar och framförallt ska det finnas ömsesidig respekt. Vi upplever oss som flexibla och med ett öppet sinne. Vi har en hög tillgänglighet där vi jobbar för ett holistiskt upplägg. Viktigt för oss är att både Kunden och assistenten trivs och blir uppmärksammad Vi söker nu vikarier till flera av våra kunder varierade arbetstider dag, kväll, natt och helg ,under sommaren finns möjlighet att få jobba mera. Vi ser gärna att du som söker är -Flexibel -Glad och positiv -Tar egna initiativ Sök via extern länk med ditt cv och personliga brev så kanske vi ses.

14 februari 2024
Sista ansökan:
30 april 2024
Hälso-och sjukvårdsassistent till Kramfors kommun

Kramfors kommun är det naturliga navet i Höga Kusten, format under årtusenden. Hos oss kan människor, platser och miljöer växa efter sina egna förutsättningar. Tillsammans skapar vi välfärden och ett fungerande samhälle som är jämställt och rättvist för alla som bor och vistas i kommunen. Vi brukar med stolthet säga att vi har Sveriges viktigaste jobb! Det är en bra utgångspunkt för att en arbetsdag hos oss ska kännas meningsfull. I strävan att bli en än mer attraktiv arbetsgivare anser Kramfors kommun att friskvårdsarbetet är en viktig del för att kunna bidra till ett friskare liv och förebygga ohälsa. Alla medarbetare erbjuds därför ett friskvårdsbidrag motsvarande upp till 1.400 kronor per år. Tjänsten innebär arbete dagtid måndag till fredag samt var sjätte helg. Även viss kvällstjänstgöring kan vara aktuell. Vi arbetar aktivt med individuell lönesättning vilket ger våra medarbetare möjlighet att själv påverka lönesättningen vid den årliga revisionen. Som arbetsgivare vill vi möjliggöra och främja kompetensutveckling genom utbildning i olika former, då vi ser det som en viktig faktor för vår verksamhets framtid. En självklarhet för oss är att nya medarbetare får en individuellt anpassad introduktion med möjlighet till ett efterföljande stöd i form av mentorskap. ARBETSUPPGIFTER Sjuksköterskestuderande, se hit! Är du intresserade av att arbeta som hälso- och sjukvårdsassistent under din utbildningstid och söker ett omväxlande, fritt och flexibelt yrke där vi sätter Kramforsbon i centrum? Gillar du utmaningar och utveckling samt önskar trevliga och kompetenta kollegor inom flera olika professioner och verksamheter att teamsamverka med? Har du en positiv energi och tar ansvar för din utveckling där modet att våga tacka ja till nya arbetsuppgifter både i samband med arbete i team och självständigt är viktiga komponenter? Vi söker sjuksköterskestuderande till vår hälso- och sjukvårdsenhet för tjänstgöring som hälso- och sjukvårdsassistenter framför allt inom hemsjukvården men även på särskilt boende. Som hälso- och sjukvårdsassistent arbetar du på delegering och får även en möjlighet att träna på kommande arbetsuppgifter som färdig legitimerad sjuksköterska. Du arbetar alltid med en erfaren sjuksköterska som handledare och mentor. De arbetsuppgifter som kommer att vara aktuella för delegering följer den delegeringsrutin som vi har inom hälso- och sjukvården. Du kommer även att få möjlighet att under handledning av en legitimerad sjuksköterska prova på arbetsuppgifter i vårt metodrum som följer din kursplan i sjuksköterskeprogrammet. Tanken är att arbetet som hälso- och sjukvårdsassistent ger en möjlighet för dig som studerande att få ytterligare förutsättningar till teoretisk och klinisk träning under din studietid. Vilka arbetsuppgifter som är aktuella för delegering sker i samråd med en legitimerad sjuksköterska och föregås alltid av en individuell bedömning utifrån tidigare erfarenhet och eventuellt annan meriterande utbildning så som t ex undersköterska. Kommunens verksamhet har under de senaste åren utvecklats att utföra mer avancerad vård i patientens hem vilket innebär att arbetet är omväxlande, intressant, stimulerande och utmanande och där ingen dag är den andra lik. I verksamheten pågår en ständigt förändrings- och förbättringsarbete där vi vill att du också är en del av utvecklingen av framtidens hälso- och sjukvård för våra Kramforsbor. Kramfors kommun har kommit långt i införandet av välfärdsteknik och digitalisering. Användande av tekniska lösningar ingår i vårt arbetssätt, och är en del i tänket när vi tillgodoser behov för medborgarna och en viktig del av det systematiska arbetsmiljöarbetet. Vi arbetar aktivt med kvalité, patientsäkerhet och verksamhetsutveckling. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som är sjuksköterskestuderande och har kommit minst till termin 3 i utbildningsprogrammet, alternativt att du sen tidigare är utbildad undersköterska och nu sjuksköterskestuderande, gärna med vana från arbete inom kommunal verksamhet. Vi välkomnar nytänkande och ser stora fördelar med att du aktivt är med och bidrar till att utveckla verksamheten utifrån den kunskap som du förskansar dig under din utbildning till blivande sjuksköterska. Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper. Din kommunikationsförmåga är viktig och därför behöver du har goda kunskaper i svenska språket, både skriftligt och muntligt. Vi ser även att du har god datorvana. Dokumentation sker i Treserva Körkort B är ett krav. ÖVRIGT Bifoga CV och kort personligt brev För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller pappersformat. Ange referensnummer och löneanspråk i ansökan. Referenser lämnas vid begäran och inför vissa anställningar i kommunens verksamheter krävs utdrag från belastningsregistret. I vår kommun är ett antal tjänster placerade i säkerhetsklass så säkerhetsprövning kan komma att ske. Vi har gjort vårt medieval för rekrytering och undanber oss därför kontakt med säljare av rekryteringstjänster. Varmt välkommen med din ansökan till ett av Sveriges viktigaste jobb! Här kan du läsa mer om att flytta till och bo i Kramfors kommun: https://www.kramfors.se/bygga-bo--miljo/flytta-till-kramfors.html

12 februari 2024
Sista ansökan:
31 maj 2024
Ny som tandläkare? Sök till Tandakademin i Västernorrland!

Region Västernorrland är en av länets största arbetsgivare med cirka 6500 medarbetare. Tillsammans arbetar vi för att utveckla regionen, hälso- och sjukvården och tandvården. Hos oss får du möjlighet till ett arbete där du gör skillnad för invånarna, i ett län som erbjuder både aktivitet och avkoppling. Folktandvården Västernorrlands grundläggande uppdrag är att bidra till liv och hälsa i Västernorrland genom att verka för en god munhälsa på lika villkor. Vi erbjuder allmäntandvård, sjukhustandvård och har specialisttandvård inom en rad olika områden. ROLLEN SOM TANDLÄKARE Under ditt första anställningsår kommer du att starta din period på Tandakademin. Tandakademin pågår under ett år. En dag i veckan träffas alla nya tandläkare vid den klinik där Tandakademin för närvarande är placerad. Där får du anpassad vidareutbildning, patienter som verkligen främjar din utveckling samt hjälp och stöd av några av våra erfarna handledare. Genom nära handledning och samarbete i ett mindre team skapas förutsättningar för tryggt och effektivt lärande. Efter fullgjort år vid Tandakademin är du redo att fortsätta din utvecklingsresa hos oss, vid någon av våra kliniker i länet: Örnsköldsvik, Domsjö, Bredbyn, Härnösand, Kramfors, Höga Kusten, Sollefteå, Ånge, Timrå samt våra kliniker i Sundsvall: Sundsvall Centrum, Kvissleby, Nacksta, Matfors och Alnö. Vi söker dig som nyligen examinerats eller snart ska få svensk tandläkarlegitimation och som är intresserad av en trygg start och bred utveckling inom allmäntantandvård. För att passa i det team av nya tandläkare vi nu sätter samman behöver du vara en lagspelare med intresse och förmåga att samarbeta i grupp. I mötet med patienter är du lyhörd och kommunikativ. Ett krav är att du behärskar det svenska språket i både tal och skrift. Vidare är du noggrann och kvalitetsmedveten i ditt arbete. Du har förmåga att fokusera på rätt saker och kan uppträda tryggt och stabilt även i stressiga situationer. Låter det spännande? Känner du igen dig i det vi söker? Varmt välkommen med din ansökan! Skriv i din ansökan, vid vilken klinik du helst önskar ha din placering samt om det även finns några andra kliniker som du kan tänka dig att jobba på. I den här rekryteringen tillämpar vi löpande urval, så vi rekommenderar dig att skicka din ansökan så snart som möjligt. Vill du veta mer är du varmt välkommen att kontakta oss! Regionen arbetar sedan många år med att skapa förutsättningar för att bidra till friska och hälsosamma medarbetare. Du får tillgång till regionens friskvårdsanläggningar i Sundsvall, Härnösand, Örnsköldsvik samt Sollefteå. Genom din anställning hos oss har du flera anställningsförmåner som exempelvis tillägg till föräldraförsäkringen, extra semesterdagar när du fyllt 40 år, möjlighet att löneväxla till tjänstepension. Att du mår bra och trivs är viktigt för oss. Region Västernorrlands arbetsplatser är rökfria och vi tillämpar rökfri arbetstid. Vi har gjort vårt medieval för rekrytering och undanber oss därför kontakt med annonssäljare eller andra säljare av rekryteringstjänster. I vår region är ett antal tjänster placerade i säkerhetsklass så säkerhetsprövning kan komma att ske.

6 februari 2024
Sista ansökan:
30 juni 2024
Väktare - Sommarjobb

Företagsbeskrivning Securitas har en viktig roll i samhället och förvaltar ett av Sveriges viktigaste uppdrag - att skydda och hjälpa människor att känna sig trygga. Nu har du chansen att bli en del av Sveriges största säkerhetsföretag. Oavsett om du vill jobba mycket eller lite, dag eller natt så behöver vi bli fler. Som landets största arbetsgivare i vår bransch kan vi erbjuda dig utvecklingsmöjligheter och variation som få andra företag kan. Vi strävar efter ett enhetligt ledarskap med balans mellan förväntningar och förutsättningar. Du tar hand om människors säkerhet – Securitas tar hand om dig. Jobbeskrivning Vill du bli en av våra tusentals nya medarbetare inför sommaren 2024 med goda möjligheter till fortsatt anställning och arbete året runt? Kan du se dig själv i säkerhetsbranschen? Det kan vi! Ta på dig uniformen tillsammans med oss och upptäck en samhällsviktig verksamhet med en härlig gemenskap och goda utvecklingsmöjligheter. Om du blir anställd och inte redan är utbildad väktare bekostar Securitas din utbildning. Då tjänsten är ett sommarvikariat önskar vi att du är tillgänglig för arbete mellan v 25-33. Securitas tilldelar dig ett schema så du i god tid kan planera din sommar med både jobb och härliga aktiviteter! Oavsett om du vill jobba dag eller natt, i högt tempo eller lugn miljö har Securitas arbetet för dig. Att jobba som väktare passar perfekt för dig som gillar att jobba med människor och hjälpa dem i deras vardag. Som väktare på vårt kontor i [fyll i ort] blir du en del av ett sammansvetsat gäng på [antal anställda] personer. Arbetspassens längd skiljer sig åt, men är ofta 12-timmarspass antingen dag eller natt. Det är vanligt med arbete varannan helg. Som ronderande väktare är din främsta uppgift att leverera trygghet ute hos våra kunder – främst vid industrier, på kontor och i verkstäder – genom att skydda egendom och byggnader mot brand, stöld och skador. Vanligtvis är det du som sköter larmanläggningarna och rapporterar med hjälp av ett datoriserat rondinformationssystem. Arbetet är självständigt och upplevs ofta som fritt, men med ett stort ansvar. Arbetstiderna är huvudsakligen natt. Vi är trygghet. Vi är Securitas. Kravspecifikation Krav Godkända betyg i svenska och engelska från första året i gymnasiet B-körkort Meriterande om du har arbetat med liknande arbetsuppgifter tidigare har en civil eller militär skyddsvaktsutbildning Som person tror vi att du är serviceinriktad, lugn och organiserad och kan hantera periodvis högt arbetstempo. Du är intresserad av teknik och har lätt för att förstå instruktioner. Vi ser att du som söker är en självständig person och litar på din egen förmåga, snabbt förstår problem och löser dessa på ett kreativt sätt. Du har ett systematiskt och noggrant tillvägagångssätt med ett öga för detaljer. Stor vikt kommer att läggas vid din personliga lämplighet för tjänsten. Att ta ansvar kommer naturligt för dig – du är helt enkelt en ärlig, hjälpsam och vaksam person som får människor omkring dig att känna sig trygga. Övrig information Vi tar endast emot ansökningar via vårt rekryteringsverktyg. Vi jobbar med löpande urval, så om du är intresserad av tjänsten – skicka din ansökan redan idag! Har du frågor kring rollen är du välkommen att höra av dig till kontaktperson: [email protected] Tjänsten är en Behovsanställning med tillträde enligt överenskommelse. Vi tillämpar 6mån provanställning Vi arbetar med urvalstester Vi kommunicerar i första hand via mail Sista ansökningsdag är 2024-04-30 För anställning inom Securitas Sverige AB krävs att du blir godkänd av Länsstyrelsen för anställning i auktoriserat bevakningsföretag (den ansökan görs av Securitas). Lön och anställningsförhållanden baseras på kollektivavtal mellan arbetsgivarorganisationen Säkerhetsföretagen och Svenska Transportarbetarförbundet. Mer info om Securitas som arbetsgivare och vår rekryteringsprocess hittar du på securitas.se

22 januari 2024
Sista ansökan:
30 april 2024