Lediga jobb i Kristinehamn

Sök totalt 83 lediga jobb i Kristinehamn

Undersköterskor till våra särskilda boenden
Kristinehamns kommun
Undersköterskor, hemtjänst, hemsjukvård, äldreboende och habilitering

Är du en trygg, ansvarstagande och initiativrik undersköterska som vill vara med och skapa trygghet, värme och livskvalitet på våra särskilda boenden i Kristinehamn? Varmt välkommen med din ansökan! Kristinehamns kommun har åtta särskilda boenden som ligger både centralt och strax utanför Kristinehamn. Våra boenden har olika karaktär där samtliga erbjuder en trivsam boendemiljö med tillgång till trädgård, aktivitet er och utevistelse. Våra särskilda boenden är en del av Stöd, vård och omsorgsförvaltningen – en verksamhet som varje dag arbetar för att ge äldre och personer med funktionsnedsättning det stöd, den omsorg och den rehabilitering de behöver. Hos oss står alltid individens behov i centrum. När du arbetar här får du möjlighet att vara med och skapa ett meningsfullt liv för andra, samtidigt som du själv växer i din roll och utvecklas tillsammans med organisationen. Vi är en förvaltning som ständigt blickar framåt, med fokus på utveckling, kvalitet och nytänkande. Just nu söker vi nya medarbetare till flera av våra boenden. Vill du veta mer om våra olika enheter? Du hittar mer information via länken längst ner i annonsen. ARBETSUPPGIFTER Som undersköterska hos oss är du en viktig del i att ge stöd i vardagen exempelvis vid personlig omvårdnad, måltider och aktiviteter. Du bidrar till att våra boende får möjlighet att bevara sin självständighet och använda sina egna resurser i så stor utsträckning som möjligt. Ditt arbete handlar också om att skapa en trygg och meningsfull tillvaro där livskvalitet står i centrum. Du kommer även att utföra delegerade arbetsuppgifter från sjuksköterska, arbetsterapeut och fysioterapeut. Vi söker dig som trivs med att samarbeta och som tillsammans med dina kollegor skapar en arbetsmiljö där ni arbetar mot gemensamma mål alltid med de boendes bästa i fokus. Nattjänstgöring och poolturer ingår och är en förutsättning för tjänsterna. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som är utbildad undersköterska och som kan uttrycka dig väl i det talade och skrivna svenska språket. Eftersom dokumentation och god kommunikation är en viktig del av arbetet. För att trivas hos oss tror vi att du är en trygg och ansvarstagande person som tycker om att arbeta mot gemensamma mål. Du ser möjligheter i förändring, tar egna initiativ och har lätt för att anpassa dig till nya situationer. Hos oss är din vilja att bidra, samarbeta och utvecklas lika viktig som din yrkeskunskap. Du har en god samarbetsförmåga du lyssnar aktivt, kommunicerar tydligt och bidrar till en positiv arbetsmiljö. Tjänsten kräver också att du är serviceinriktad och trivs med att ge stöd och hjälp både till våra boende, deras närstående och till dina kollegor. Vi tror att du har ett genuint engagemang för människor och låter omtanke, etik och integritet vara en naturlig del av ditt sätt att arbeta. Att möta människor med lyhördhet, förståelse och ett professionellt förhållningssätt ser vi som en självklarhet i den här rollen. Har du B-körkort ser vi det som meriterande. ÖVRIGT I din ansökan ska du ange medborgarskap. Om du inte är medborgare i Sverige, EU, EES eller Schweiz måste du också kunna styrka att du har ett giltigt arbetstillstånd eller är undantagen från skyldigheten att ha arbetstillstånd. Anställning kan ske först efter kontroll av arbetstillstånd, vilket krävs enligt utlänningsförordningen. Vi i Kristinehamns kommun arbetar för ett aktivt ledar- och medarbetarskap. Detta skapas genom dialog och i samspel mellan ledare och medarbetare, vilket skapar goda förutsättningar för arbetsglädje i organisationen. Vår arbetsmiljö påverkas av hur vi bemöter varandra och vi alla har ett ansvar att bidra. Tillsammans arbetar vi för att verksamheten uppnår sina mål och att beslut som fattas också efterlevs. En nyfiken grundinställning och vilja att samarbeta är förutsättningar för ständiga förbättringar som leder till den bästa möjliga servicen till kommunens invånare. Som anställd hos oss kan du förvänta dig stöd för nya idéer, goda utvecklingsmöjligheter och att vi ger dig de verktyg du behöver för att kunna utföra ditt arbete på ett bra sätt. Kristinehamns kommun ser mångfald som en styrka och vi välkomnar alla sökande. Vår kompetensbaserade rekryteringsmetodik syftar till att fokusera på individens kompetens och därigenom även motverka diskriminering Varmt välkommen med din ansökan! För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen och ha en god kommunikation med dig som söker jobb hos oss, ber vi dig att endast skicka in din ansökan via ansökningslänken i annonsen. Frågor som rör rekryteringsprocessen hanteras av rekryteringsenheten. Erbjudanden om rekryterings- och annonseringshjälp undanbedes.

Igår
Sista ansökan:
10 augusti 2025
Kock / Kallskänka till Djurgårdsskolan
Kristinehamns kommun
Kockar och kallskänkor

Djurgårdsskolan är en F-9 skola i Kristinehamn. Skolan präglas av ett engagerat personalteam och ett starkt fokus på att skapa en trygg, inkluderande och utvecklande miljö för våra elever. Under det kommande året genomför vi ett nytt och spännande projekt med fokus på att förbättra elevernas energinivåer, nöjdhet och måluppfyllelse – och till det söker vi nu en kreativ och driven kock eller kallskänka!   Organisatoriskt tillhör tjänsten serviceavdelningen på tekniska förvaltningen.  Avdelningen ansvarar för att alla barn, ungdomar och äldre får god och näringsriktig mat i kommunens förskolor, skolor och särskilda boenden. Vi strävar efter klimatsmart matlagning, ekologiska råvaror och god mat tillagad från grunden! ARBETSUPPGIFTER I denna projektanställning kommer du ha en nyckelroll i att utveckla och tillreda energitillskott i form av smoothies och andra hälsosamma alternativ som serveras till eleverna under för- och eftermiddagstid. Ditt uppdrag blir att: • Planera och förbereda näringsrika energitillskott som ger eleverna energi och motivation under skoldagen samt lockar dem till att utmana sina smakpreferenser. • Arbeta nära projektledare och övrig personal i skolköket för att anpassa utbudet efter elevernas behov och önskemål samt följa riktlinjer och policys. • Bidra med kreativitet och engagemang i utformningen av det lilla extra som gör skillnad i skolmiljön. • Delta i uppföljning och utvärdering av projektet tillsammans med projektledare, skolledning och andra berörda aktörer. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som har:  • Utbildning som kock, kallskänka eller motsvarande erfarenhet.  • Ett genuint intresse för mat, näring och ungdomars välmående.  • Förmåga att arbeta självständigt och strukturerat, men också i nära samarbete med andra.  • Kreativitet och initiativförmåga du gillar att tänka nytt och skapa lösningar som gör skillnad.  • Tidigare erfarenhet av att arbeta med barn/ungdomar eller i skolmiljö är meriterande. Som person är du självgående och flexibel och du har ett stort hjärta för matlagning. Du ser värdet av en vi-känsla och har en utpräglad ansvars-och servicekänsla samt förmåga att kunna möta och hantera människor och olika situationer. Du bör även ha en positiv grundsyn, god samarbetsförmåga samt ha en vilja och förmåga att utveckla och tänka nytt. ÖVRIGT Tjänsten är en projektanställning på heltid under ett år, med möjlighet till förlängning beroende på projektets utfall.   Intervjuer kan komma att genomföras redan innan ansökningstiden löpt ut, men ingen kommer att erbjudas tjänsten innan vi tagit del av alla ansökningar.     Vill du vara med och göra skillnad i ungdomars vardag? Välkommen med din ansökan! Vi i Kristinehamns kommun arbetar för ett aktivt ledar- och medarbetarskap. Detta skapas genom dialog och i samspel mellan ledare och medarbetare, vilket skapar goda förutsättningar för arbetsglädje i organisationen. Vår arbetsmiljö påverkas av hur vi bemöter varandra och vi alla har ett ansvar att bidra. Tillsammans arbetar vi för att verksamheten uppnår sina mål och att beslut som fattas också efterlevs. En nyfiken grundinställning och vilja att samarbeta är förutsättningar för ständiga förbättringar som leder till den bästa möjliga servicen till kommunens invånare. Som anställd hos oss kan du förvänta dig stöd för nya idéer, goda utvecklingsmöjligheter och att vi ger dig de verktyg du behöver för att kunna utföra ditt arbete på ett bra sätt. Kristinehamns kommun ser mångfald som en styrka och vi välkomnar alla sökande. Vår kompetensbaserade rekryteringsmetodik syftar till att fokusera på individens kompetens och därigenom även motverka diskriminering För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen och ha en god kommunikation med dig som söker jobb hos oss, ber vi dig att endast skicka in din ansökan via ansökningslänken i annonsen. Frågor som rör rekryteringsprocessen hanteras av rekryteringsenheten. Erbjudanden om rekryterings- och annonseringshjälp undanbedes.

Igår
Sista ansökan:
27 juli 2025
Radiotekniker fältmateriel
Försvarsmakten
Elektronikreparatörer och kommunikationselektriker m.fl.

Vill du vara med och bidra med din kunskap för ett viktigt samhällsuppdrag? Vill du arbeta på en arbetsplats som präglas av hög kamratanda och stark sammanhållning? Är du en duktig tekniker som trivs med varierande arbetsuppgifter? Då är du den vi söker! Försvarsmaktens telekommunikations- och informationssystemförband, FMTIS söker tekniker med inriktning fältmateriel såsom radio med placering vid Genomförandeavdelning Kristinehamn. Huvudsakliga arbetsuppgifter Som tekniker med inriktning fält-radio kommer du jobba med installationer, tillsyn samt reparation av bärbar och fordonsmonterad radio-, tele- och datamateriel. Huvuddelen av detta arbete utförs inne på vår verkstad i Kristinehamn men kan också behöva utföras på plats hos förbanden exempelvis vid våra övnings- och skjutfält. I tjänsten ingår också att stödja kollegor inom enhet/avdelningen samt visst arbete på yttre anläggningar i huvudsak inom militärregion väst. Om enheten FMTIS har fyra genomförandeenheter (GE) i Sverige som utför underhåll av Försvarsmaktens ledningssystem inom IT- och teleområdet. Tjänsten är placerad vid GE Väst. Enheten arbetar med underhåll på telekom-, el-, radio-, sensor-, och larm/passagesystem. Enheten ansvarar även för installation, drift och underhåll av en mängd olika IT-system. Utöver detta utgör enheten bakre verkstadsnivå för övriga förbands ledningsstödssystem. Garnisonen som helhet och avdelningen i Kristinehamn är under uppbyggnad och har idag redan ett antal medarbetare och ska växa till ett 20-30 tal totalt. Vi erbjuder dig följande I Försvarsmakten finns en stark värdegrund som bygger på öppenhet, resultat och ansvar. Vi vill att våra medarbetare ska må bra, både på och utanför jobbet, därför har vi medarbetarnas framtid, hälsa och privatliv i omtanke och arbetar aktivt för att främja välmående och trygghet. Våra anställda har ett flertal olika förmåner, bland annat: • Kompetensutveckling utifrån verksamhetens behov och dina karriärsmål • Tre timmar träning i veckan på arbetstid, på våra egna träningsanläggningar eller där försvarsmakten har avtal • Bra balans mellan arbete och fritid med flexibel arbetstid samt 28 - 35 semesterdagar beroende på din ålder • Lönetillägg vid föräldraledighet och VAB • Möjlighet att växla semesterdagar mot extra pensionsavsättning Kvalifikationer • Gymnasial utbildning inom området el, tele och/eller mekanik, eller motsvarande kunskaper som av arbetsgivaren kan bedömas som likvärdig • God förmåga att uttrycka sig i tal och skrift på svenska och engelska • B-körkort, manuell växellåda Personliga egenskaper För att ömsesidig trivsel ska uppnås vill vi att du är engagerad, strukturerad, noggrann och vill nå resultat av hög kvalité. Du är serviceinriktad och kan jobba både individuellt och i grupp. Du måste också ha ett högt säkerhetstänkande. Vi lägger mycket stor vikt vid personlig lämplighet. Meriterande  • Erfarenhet av Försvarsmaktens fälttelemateriel • Erfarenhet av materiel hantering i system PRIO och/eller Lift • Erfarenhet av arbete med strömförsörjning- och reservkraftsanläggningar • Militärt förarbevis alternativt civilt BE/C/CE-körkort Övrigt Civil tillsvidareanställning som kan komma att inledas med sex månaders provanställning Arbetsort: Kristinehamn Tillträde: Snarast eller enligt överenskommelse I Försvarsmakten benämns befattningen teleingenjör. För att myndighetens uppdrag ska vara framgångsrikt förutsätts att alla medarbetare uppträder enligt den värdegrund som finns. Försvarsmaktens värdegrund slår vakt om alla människors lika värde, rättvisa och jämlikhet och främjar demokrati och mänskliga rättigheter (läs mer på www.forsvarsmakten.se). Upplysningar Vill du veta mer om befattningen är du välkommen att kontakta rekryterande chef Stfan Axelsson. För information om anställningsvillkor kontakta [email protected]. Samtliga nås via växeln på 019-393 500 Fackliga företrädare OFRS - Martin Sparr SEKO - Matz Felix SACO - Agnetha Landquist OFRO - Heikki Videll Samtliga nås via växeln på 019-393 500 Välkommen med din ansökan senast 2025-08-31. Din ansökan bör innehålla CV samt ansökningsbrev där du motiverar varför du är lämpad för denna befattning. Ansökningar till denna befattning kommer endast tas emot via Försvarsmaktens webbplats. -------------------------------------------------------- Information om Försvarsmakten och det rekryterande förbandet: Försvarsmaktens telekommunikations- och informationssystemförband, FMTIS, säkerställer Försvarsmaktens förmåga att kommunicera och leda - dygnet runt, året om. Förbandet har ett samlat ansvar för Försvarsmaktens tekniska ledningssystem som stödjer militära insatser till sjöss, på land och i luften – i Sverige och utomlands. Förbandet har över 1 800 medarbetare på mer än 30 orter runt om i landet. Läs mer på https://jobb.forsvarsmakten.se/fmtis En anställning hos oss innebär placering i säkerhetsklass. Vanligtvis krävs svenskt medborgarskap. Säkerhetsprövning med registerkontroll kommer att genomföras före anställning enligt 3 kap i säkerhetsskyddslagen. Med anställning följer en skyldighet att krigsplaceras samt att tjänstgöra utomlands. Innebörden av detta varierar beroende på typ av befattning. Till ansökan om anställning ska CV och personligt brev bifogas. Om du går vidare i anställningsprocessen ska alltid vidimerade kopior av betyg och intyg uppvisas. Samtal från externa rekryteringsföretag och säljare undanbedes.

2 dagar sedan
Sista ansökan:
31 augusti 2025
Personliga assistenter sökes omgående till Kvinna i Kristinehamn
Särnmark Assistans AB
Personliga assistenter

Särnmark är ett av Sveriges äldsta företag inom personlig assistans och grundades av nuvarande ägare i början av 1990-talet. Vi arbetar med utgångspunkt i en tydlig och uttalad värdegrund och vår främsta drivkraft är att skapa de bästa förutsättningarna för en individanpassad personlig assistans utifrån varje persons unika behov. Särnmark har idag över 3500 medarbetare och våra kunder och medarbetare finns över hela Sverige. Särnmarks huvudkontor ligger i Sundbyberg men vi har även kontor i Uppsala, Gävle, Malmö, Linköping, Kinna, Uddevalla, Göteborg, Karlstad och Visby. Vi söker nu personliga assistenter till kund som bor i Kristinehamn  Om jobbet som personlig assistent Som personlig assistent arbetar du nära en person med funktionsnedsättning i dennes dagliga liv. Du assisterar och stöttar personen både i vardagen och på fritiden. Din arbetsplats är där kunden befinner sig och dina arbetsuppgifter innebär övergripande att du assisterar kunden så att kunden får förutsättningar att leva det liv som hen önskar. Arbetsuppgifter  Dina arbetsuppgifter beror på kundens behov och livsstil. De kan innebära allt ifrån personlig hygien, assistans vid förflyttningar, hushållarbete, matlagning till att assistera kunden på jobbet eller vid aktiviteter utanför hemmet.  Vi söker dig som:  Vi söker dig som kan påbörja inskolning omgående, är ansvarsfull, lyhörd och har lätt för att lära dig nya arbetsuppgifter. På Särnmark får du alltid introduktion hos kunden samt tillgång till utbildning  om rollen som personlig assistent. Du behöver behärska svenska språket mycket väl i både tal och skrift. Om anställningen Anställningsformen är För viss tid så länge assistansuppdraget varar och löneformen är timlön. Arbestiderna varierar utifrån kundens behov: dag, kväll, natt (aktiv samt jour), vardag som helg.  Lön och övriga anställningsvillkor enligt kollektivavtal Personlig assistans, Vårdföretagarna - Kommunal. Så här ansöker du Du ansöker genom att klicka på knappen "ansök" längst ned till höger på sidan och svara på ett antal urvalsfrågor. Du ska även bifoga ditt CV. Du behöver inte bifoga något personligt brev. Varmt välkommen med din ansökan! I din ansökan ska du ange medborgarskap. Om du inte är medborgare i Sverige, EU, EES eller Schweiz måste du kunna styrka att du har ett permanent uppehållstillstånd i Sverige för att kunna få anställning i Särnmark. Om du söker arbete som personlig assistent hos ett barn som är under 18 år behöver du också kunna uppvisa ett giltigt utdrag ur belastningsregistret innan du får börja arbeta. Du beställer registerutdraget via Polisens hemsida, här: https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/barn-med-funktionsnedsattning/

2 dagar sedan
Sista ansökan:
23 juli 2025
Teknisk kundmottagare till Bergslagens artilleriregemente, A 9
Försvarsmakten
Motorfordonsmekaniker och fordonsreparatörer

OM TJÄNSTEN Regeringen har beslutat om att öka försvarsförmågan genom att återetablera flera regementen där Bergslagens artilleriregemente, A 9 i Kristinehamn är ett av dem. Vi söker nu fler kundmottagare som brinner för att hjälpa och stödja kunder! Du förväntas att antingen visa och instruera kunden (oftast en värnpliktig) eller att själv åtgärda fel och brister eller att ordna en tid på verkstad antingen internt i Försvarsmakten eller i Kristinehamn med närliggande region. Om A 9 I dagsläget består A 9 av cirka 150 medarbetare. Tjänsten är placerad på vår tekniska avdelning som utgör garnisonens hänvisning för materielunderhållsproduktion och är också kompetensbärare inom garnisonens förekommande materielsystem. Teknisk avdelning stödjer krigsförbanden med utbildning och genomförande av materielunderhåll och består av en sektion för teknisk kundmottagning samt en sektion för tekniskt systemstöd. Huvudsakliga arbetsuppgifter Verksamheten är under uppbyggnad och du kommer omedelbart att delta i arbetet med att inreda och driftsätta utrustning för teknisk kundmottagning i tillfälliga lokaler för i ett senare skede vara delaktig i driftsättning i permanenta lokaler vid Harberget i Kristinehamn där garnisonen byggs. Ordinarie arbetsuppgifter: • Utgöra kontakt mot kund och bistå vid felsökning eller snabbare reparationer. • Upprätta underhållsbeställningar i PRIO/LIFT. • Uppföljning av åtgärder genomförda av underhållsleverantör. • Genomföra registervård i Försvarsmaktens IT-stödsystem PRIO/LIFT. • Bevaka tekniska order samt följa upp dessa vid underhållsbeställningar. • Bevaka riktlinjer från teknikkontor/driftstyrning. • Bemanna reservdelsförråd och förestå smörj-, spolhall och däckförråd. • Boka besiktningar. • Boka underhåll av våra fordon på intern eller extern verkstad. Friskvård och fysisk träning är en naturlig del av arbetet för all personal i Försvarsmakten. Arbete genomförs till del i utomhusmiljö oavsett väder. KRAV Kvalifikationer • Fordonsteknisk utbildning/ teknisk utbildning eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer relevant. • Goda datakunskaper och goda kunskaper i PC/Nätverk (Windowsmiljö). • B-körkort. • God fysisk förmåga eftersom tunga lyft förekommer. Personliga egenskaper Vi söker dig som innehar en god social förmåga och som trivs i en arbetsmiljö under förändring med framåtanda.   Du är prestigelös och trivs med att arbeta både självständigt och i grupp.   Vi tror att du har ett tekniskt intresse, är strukturerad, lösningsorienterad och van att finna vägar framåt på uppkomna problem. Du har lätt för att kommunicera med andra internt såväl som externt och känner dig trygg i din profession och ditt agerande. I ditt yrkesutövande hanterar du stress på ett konstruktivt sätt och bibehåller ett gott humör även vid eventuell press och motgång. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet. Meriterande kvalifikationer • Erfarenhet av arbete med planering och beredning av underhåll på verkstad. • Erfarenhet av arbete med tunga hjulfordon. • Kunskaper i PRIO, LIFT eller SAP. • Heta arbeten, CE-körkort, truck-kort, ADR, farligt gods. • Militära förarbevis. • Goda kunskaper inom Office-paketet. Övrigt Anställningsform: Tillsvidareanställning Sysselsättningsgrad: Heltid Arbetsort: Kristinehamn Tillträdesdatum: Enligt överenskommelse. Individuell lönesättning tillämpas. Tjänsten kommer innebära tjänsteresor, kvälls- och helgtjänst samt förbandsövningsdygn vid övningar. Därutöver kommer viss tid att tillbringas i Skövde för mentorering från kundmottagare vid TKM i Skövde garnison. Del av tjänsten kommer att bedrivas i Villingsberg vid behov. Ansökan Ansökan ska skrivas på svenska och innehålla följande: • CV • Ansökningsbrev, med motivering om varför du är lämpad för denna befattning Beredd komplettera med (vidimerat) • Kopia på relevanta militära intyg • Kopia på relevanta civila betyg • Kopia på relevanta tjänstgöringsomdömen eller motsv. Ofullständig ansökan behandlas ej. För upplysningar om befattningen, kontakta: Henrik Edesberg, Chef Teknisk kundmottagning, Tel: 072-236 20 41 För information om rekryteringsprocessen, kontakta: Julia Myreback, Stf HR-chef, tel. 076-855 11 70 Fackliga företrädare OFR/O: Niclas Sköld OFR/S: Britt Dahlman SEKO: Crister Florin Samtliga nås via växeln på tfn 0500-46 50 00. Sista ansökningsdag Välkommen med din ansökan senast 2025-08-04. Läs mer om Bergslagens artilleriregemente på www.forsvarsmakten.se/a9 Ansökningar till denna befattning kommer endast tas emot via Försvarsmaktens webbplats.   Ansökningar till denna befattning kommer endast tas emot via Försvarsmaktens webbplats. -------------------------------------------------------- Information om Försvarsmakten och det rekryterande förbandet: Regering och Riksdag har gett Försvarsmakten uppdraget att stärka Sveriges försvarsförmåga, i en tid med osäker omvärldsutveckling. Bergslagens artilleriregemente, A 9 ska därför återetableras i Kristinehamn. Regementet kommer bidra till ökad geografisk närvaro, utbildning av värnpliktiga och därmed utveckling av artilleriförmåga i södra Sverige. Varje dag och varje timme gör våra medarbetare insatser som påverkar andra människors liv, både i stort och smått, på hemmaplan som såväl runt om i världen. I Försvarsmakten finns en stark värdegrund som bygger på öppenhet, resultat och ansvar. Professionell utveckling och personlig hälsa värdesätts och uppmuntras. Det finns goda förutsättningar för intern karriärrörlighet, friskvård samt bra balans mellan arbete och privatliv. En anställning hos oss innebär placering i säkerhetsklass. Vanligtvis krävs svenskt medborgarskap. Säkerhetsprövning med registerkontroll kommer att genomföras före anställning enligt 3 kap i säkerhetsskyddslagen. Med anställning följer en skyldighet att krigsplaceras. I anställningen ingår även en skyldighet att tjänstgöra utomlands. Innebörden av detta varierar beroende på typ av befattning. Till ansökan om anställning ska CV och personligt brev bifogas. Om du går vidare i anställningsprocessen ska alltid vidimerade kopior av betyg och intyg uppvisas. Samtal från externa rekryteringsföretag och säljare undanbedes.

2 dagar sedan
Sista ansökan:
4 augusti 2025
El- och instrumenttekniker
Akzo Nobel Adhesives AB
Elektronikreparatörer och kommunikationselektriker m.fl.

AkzoNobel Adhesives har tillverkat trälim och hartsystem i Kristinehamn sedan 1962. Produkterna används bland annat vid tillverkning av möbler, snickerier, golv och bärande konstruktioner. AkzoNobel Adhesives är i huvudsak en produktionsanläggning där våra medarbetare har olika roller som till exempel processoperatörer, logistik- och serviceoperatörer samt en rad supportfunktioner inom FoU, teknik, kvalitet och kundservice ingår. Från fabriken i Kristinehamn levereras stora volymer trälim och hartser till kunder runt om i hela världen. Trivs du i en teknisk roll där innovation, samarbete och säkerhet står i fokus? Vi söker nu en El- och instrumenttekniker till vår site i Kristinehamn. I denna rollen får du möjlighet att arbeta med avancerade styrsystem, högspänningskraft och industriell automation. Låter detta intressant? Välkommen in med din ansökan! Vad kan AkzoNobel erbjuda dig? Hos oss på AkzoNobel möts du av en varm och välkomnande atmosfär, där vi tillsammans arbetar med fokus på innovation och hållbarhet, för att nå målet att vara världsledande inom färgindustrin. Mångfald berikar våra arbetsplatser och vi arbetar aktivt tillsammans med våra medarbetare för att de ska trivas och utvecklas. Vi arbetar strategiskt för att bli en bättre arbetsgivare. Detta resulterar bland annat i att vi är utnämnda till ett av Sveriges Karriärföretag och har fått Top Employer certifiering 2025. Vi erbjuder dig en internationell arbetsmiljö där du får ta dig an givande och utmanande arbetsuppgifter som vidgar dina vyer och utvecklar dig i din roll. Du kommer att arbeta med kompetenta och likasinnade kollegor som delar din inställning och entusiasm. Välkommen till oss! Vi erbjuder också: ✅ Kollektivavtal – En trygg anställning med goda villkor ✅ Friskvårdsbidrag – Vi stöttar din hälsa och ditt välmående ✅ Personalrabatt – Rabatt på köp i alla våra Nordsjö-butiker ✅ Lunchförmån – Vi erbjuder ett subventionerat lunchkort från Edenred till våra medarbetare ✅ Arbetstidsförkortning (ATK) – Extra ledighet utöver din semester Vad kommer du att arbeta med? Som El- och instrumenttekniker hos AkzoNobel i Kristinehamn blir du en del av ett engagerat och kunnigt team där frihet under ansvar är en självklarhet. Tillsammans med ingenjörer och tekniker säkerställer du en effektiv och säker drift av vår produktionsanläggning. Ingen dag är den andra lik, och vi arbetar kontinuerligt med förbättringar och optimeringar. Du får en nyckelroll i att utveckla och underhålla våra system, med fokus på installation, felsökning och förebyggande underhåll av industriell el- och instrumentutrustning samt arbete med avancerade styrsystem. I din roll kommer du att arbeta med: • Installation av ny el- och instrumentutrustning. • Serva, underhålla och utföra förebyggande underhåll på industriell utrustning. • Kalibreringar och ansvar för instrument. • Delta i MOC-processer och projektmöten. • Dokumentation av utfört el-arbete. • Säkerställa att arbetet följer gällande myndighetskrav samt interna riktlinjer och instruktioner. Tjänsten är tillsvidare på heltid med start omgående. Du kommer vara placerad på vår site i Kristinehamn och rapportera till Engineer Manager. Beredskapstjänst kan förekomma. Vem är du? Vi söker dig som har en utbildning som El- och instrumenttekniker, Industrielektriker eller en likvärdig utbildning inom el-automation. Med några års erfarenhet från liknande arbetsuppgifter inom industrin har du byggt upp en gedigen kompetens och förståelse för industriella elinstallationer. Du har en teknisk nyfikenhet och en problemlösande inställning, vilket gör att du kan analysera och hantera komplexa system på ett strukturerat och effektivt sätt. Du är självgående och tar egna initiativ, men trivs också med att samarbeta i team och delar gärna din kunskap med kollegor för att säkerställa bästa möjliga resultat. Du har erfarenhet av industriell elinstallation och är van vid att arbeta i en dynamisk och ibland utmanande produktionsmiljö. Att hålla en hög säkerhetsstandard och följa etablerade rutiner och regelverk är en självklarhet för dig. För att lyckas i rollen behöver du vara noggrann och kvalitetsmedveten samtidigt som du har en flexibel inställning och kan anpassa dig efter förändrade förutsättningar. Då arbetet kräver dokumentation och kommunikation i både svenska och engelska, behöver du behärska båda språken väl, både muntligt och skriftligt. Vidare ser vi att du har B-körkort, då tjänsten kan innebära resor inom verksamheten. Din ansökan På AkzoNobel är vi mycket engagerade i att säkerställa en inkluderande och respektfull arbetsplats där alla våra anställda kan vara sitt bästa jag. Vi strävar efter att omfamna mångfald, tolerans och respekt. Vår rekryteringsprocess spelar en stor roll i denna resa eftersom den lägger grunden för en mångsidig arbetsmiljö. I vår organisation behandlas alla kvalificerade sökande ur ett jämlikt och jämställt perspektiv – utan hänsyn till etniskt ursprung, religion, kön, könsidentitet, sexuell läggning, ålder eller funktionshinder. Tveka inte, ta steget och lämna in din ansökan redan idag för din chans att få jobba tillsammans med oss! Vi går igenom ansökningarna löpande och tar tyvärr inte emot ansökningar via email. För ytterligare information om tjänsten, vänligen kontakta Niklas Johansson, Engineer Manager, [email protected] För mer information om rekryteringsprocessen, vänligen kontakta Ami Sandberg, Talent Acquisition Partner, [email protected]

2 dagar sedan
Sista ansökan:
7 juli 2025
Psykiatrisjuksköterska/sjuksköterska med psykiatrikompetens till mottagning
REGION VÄRMLAND
Psykiatrisjuksköterskor

Vill du bli en del av ett tryggt och välfungerande team med starkt engagemang för psykiatrisk vård? Vi söker en sjuksköterska som med personlig mognad, engagemang och ett lösningsfokuserat arbetssätt vill bidra till fortsatt utveckling av vår mottagning i Kristinehamn. Här möts du av kompetenta kollegor, god arbetsmiljö och en stark laganda. Din arbetsplats Mottagningen är organiserad inom verksamhetsområdet Vuxenpsykiatri i Region Värmland. Utöver mottagningen i Kristinehamn finns psykiatrisk öppenvård i Hagfors, Torsby, Arvika, Säffle och Karlstad. Den psykiatriska mottagningen i Kristinehamn är centralt belägen, med kort pendlingsavstånd till både Karlstad och Karlskoga. Vi bedriver vår enhet i ett tätt tvärprofessionellt samarbete och med fasta specialistläkare. Vi är en stabil och välfungerande mottagning med låg personalomsättning inom alla yrkeskategorier. Du kommer att verka på en mottagning med ett gott och stöttande arbetsklimat, med tydliga och etablerade rutiner. Hos oss får du arbeta i ett team med hög kompetens som värnar om patientens bästa. På mottagningen i Kristinehamn arbetar, förutom specialistsjuksköterskor och grundutbildade sjuksköterskor, även specialistläkare, utbildningsläkare, kuratorer, vårdadministratörer, psykologer och arbetsterapeuter. Vi bedriver vår verksamhet i några av Region Värmlands finaste lokaler och satsar på att utveckla samarbetet inom området psykiatrisk öppenvård och med vårdgrannar. Dina arbetsuppgifter Vi söker en sjuksköterska, i första hand med psykiatrikompetens, för att i huvudsak arbeta som en del av vårt neuropsykiatriska team. Uppdraget innefattar även varierat allmänpsykiatriskt mottagningsarbete såsom bedömning, läkemedelstilldelning, läkemedelsuppföljning, telefonrådgivning, provtagning, uppföljning efter slutenvård, oplanerade kontakter vid försämrat mående, hembesök samt stabiliserande samtal. Du kommer att arbeta med ett tydligt och definierat arbetsupplägg som innefattar medicinsk uppföljning och behandling. Vi arbetar över tre kommuner med mottagningar i Kristinehamn och Filipstad. Det primära arbetet är centrerat till Kristinehamn, men vissa resor kan förekomma. Du kommer att delta i individuella behandlingskonferenser med specialistläkare och erbjudas god introduktion och kontinuerlig handledning. Vår sjuksköterskegrupp är stabil och välfungerande med både hög terapeutisk och psykiatrisk kompetens. Vi söker en kollega med intresse för både kliniskt och terapeutiskt arbete samt kvalitetsutveckling. Vår verksamhet är dynamisk och utgår från patientens behov. Dina kunskaper och kompetenser Vi söker en legitimerad sjuksköterska med erfarenhet av psykiatriskt arbete. Det är meriterande om du har vidareutbildning inom psykiatri eller har ett intresse för att vidareutbilda dig inom området. För att trivas och lyckas i tjänsten behöver du ha personlig mognad samt en god förmåga att samarbeta, kommunicera och samverka med patienter, närstående, kollegor och vårdgrannar. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper och ser gärna att du har ett stort patientfokus samt en samarbetsinriktad och lösningsfokuserad inställning. Om Region Värmland Vi är till för att alla som bor här ska må bra och för att vår region ska vara attraktiv och konkurrenskraftig. Vi gör skillnad inom hälso- och sjukvård, tandvård, kollektivtrafik, regional utveckling och kultur och bildning. Vi möter människor i livets största stunder och i alla de där vardagsögonblicken där emellan. Vår vision är livskvalitet i världsklass. Läs mer om hur det är att https://regionvarmland.se/regionvarmland/jobb-utbildning--forskning/jobba-med-oss/vara-formaner, och följ oss på sociala medier.  Vill du också jobba för alla i Värmland? Välkommen med din ansökan.  Övrigt I samband med eventuell anställning kan vi komma att be dig som sökande att lämna ett utdrag ur polisens belastningsregister. Inför anställning inom psykiatrisk vård, vård av funktionshindrade, vård av barn eller ungdomar gör arbetsgivaren en kontroll i polisens misstanke och belastningsregister. Ett utslag i detta register kan komma att påverka din möjlighet till anställning. Har du skyddad identitet och vill göra en ansökan ber vi dig att kontakta Kompetensförsörjningsenhet HR via Regionens växel 010-831 50 00. Då får du hjälp att lämna in din ansökan utan att den hanteras i Varbi. Tänk på att endast ta med information som är relevant för den aktuella befattningen. Inför rekryteringsarbetet har Region Värmland tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.

2 dagar sedan
Sista ansökan:
20 juli 2025
Säljande Konstruktör till Edman & Sjöberg
Linck i Karlstad AB
Ingenjörer och tekniker inom maskinteknik

Vill du kombinera teknik, kundkontakt och frihet- och samtidigt bidra till hållbara lösningar inom industrin? Då kan detta vara din nästa utmaning! Edman & Sjöberg söker en Säljande Konstruktör med stort teknikintresse och lösningsfokus. Du blir en nyckelperson i ett kompetent team som utvecklar, anpassar och förbättrar hydrauliska system för några av Sveriges mest välkända industribolag. Om tjänsten Som Säljande Konstruktör arbetar du nära kund och kombinerar teknisk problemlösning med rådgivning. Rollen handlar om att förstå kundens processer, identifiera förbättringar och föreslå lösningar- ofta i form av ombyggnationer eller uppgraderingar av hydrauliksystem. Arbetsuppgifterna inkluderar kundbesök, analys av tekniska utmaningar och insatser för att möta kundens utmaningar. I denna tjänst ingår du i ett sammansvetsat team med hög teknisk kompetens. Du jobbar med produkter från välkända varumärken och har ett tätt samarbete med övriga kollegor i teamet men ansvarar själv för planering och genomförande av arbetet. Det är en fri och varierad roll med stort eget ansvar, nära kundkontakt och goda möjligheter till vidareutbildning. För dig som vill jobba praktiskt och lösningsorienterat i en tekniskt stark miljö är detta en chans att göra verklig skillnad i några av Sveriges mest välrenommerade industriföretag. Låter detta spännande? Då ser vi fram emot din ansökan! Om dig För att trivas i denna roll så behöver du ha ett genuint teknikintresse och en praktisk förståelse för hur maskiner och system fungerar – gärna med erfarenhet inom hydraulik, mekanik och/eller el. Du har troligen arbetat några år, men det viktigaste är att du har bred teknisk kompetens och ett lösningsfokuserat förhållningssätt. Du är trygg i mötet med kund, lyhörd och analytisk – och van att samla in information för att hitta rätt tekniska lösning. Att arbeta självständigt och ta ansvar för hela processen, från analys till förslag och uppföljning, är något du trivs med. Samtidigt uppskattar du samarbetet med kollegor och ser värdet i att dela kunskap och erfarenheter. En teknisk ingenjörsutbildning är meriterande, men inte avgörande – det praktiska kunnandet väger tungt. Har du dessutom rötterna i en miljö där problemlösning, maskiner och sunt förnuft hör till vardagen, så är det ett stort plus. Om Edman & Sjöberg Edman & Sjöberg är ett välrenommerat industriföretag med bas i Filipstad, och med ytterligare verksamhet i Kristinehamn, Karlstad och Upplands Väsby. Med över 50 anställda har de etablerat sig som en viktig samarbetspartner till flera av Sveriges mest avancerade industribolag.  Deras erbjudande består av att marknadsföra, sälja, kundanpassa och reparera hydraulikkomponenter inom både vatten- och oljehydraulik. De erbjuder även montering av system och enskilda komponenter inom mekanik, hydraulik och elektronik – alltid med målet att uppfylla kundens högt ställda förväntningar på kvalitet. De prioriterar god kommunikation, säker arbetsmiljö och ett arbetssätt som ständigt utvecklas. Varje uppdrag ses som en möjlighet att skapa framtida rekommendationer – och som en del i ett långsiktigt förbättringsarbete inom kvalitet, miljö och arbetsmiljö. Verksamheten är starkt präglad av praktisk ingenjörskonst, kundnära samarbete och teknisk bredd. Deras medarbetare har erfarenhet inom allt från hydraulik, el och automation till mekanik, styr- och reglerteknik. Företagskulturen präglas av självständighet, ansvarstagande och långsiktighet – där varje individ har stor påverkan och frihet i sin roll. Edman & Sjöberg är en del av O.F. Ahlmark & Co Eftr. AB- ett familjeägt företag med huvudkontor i Karlstad, grundat 1847 och verksamt inom flera branscher. Du kan läsa mer om Edman & Sjöberg  här: https://www.edman-sjoberg.se/ Om processen  Tjänsten är en heltidstjänst där de första 6 månaderna av anställningen är hos Linck, för att därefter gå över till en tillsvidareanställning hos Edman & Sjöberg. Anställningsort är Kristinehamn eller Filipstad. För frågor om tjänsten kontakta Wilma Lindmark på [email protected] eller Sebastian Ullström på sebastian.ullströ[email protected]. Välkommen med din ansökan!

2 dagar sedan
Sista ansökan:
10 augusti 2025
Fastighetsskötare
Optimisten AB
Fastighetsskötare

Optimisten AB är ett lokalt fastighetsbolag som startades 1993. Bolaget förvaltar flera fastigheter i Kristinehamn. Fastigheterna består av mindre hyresfastigheter, belägna från Strand i väster till Järsberg i Söder samt i centrum. Totalt har vi 125 lägenheter och 2 kontorslokaler. Vi har en sammanlagd bostadsyta på 8630m² samt en industrilokal på 2:a Industrigatan där vi även har vårt lager och kontor. Som fastighetsskötare kommer dina arbetsuppgifter främst bestå av: Åtgärda felanmälningar Inre och yttre skötsel/underhåll av fastigheterna Viss renovering av lägenheter Beredskapsarbete vintertid Exempel på arbetsuppgifter kan vara målning, parkettläggning, byte av kranar/toalettstol samt byte av eluttag och vitvaror. För rollen krävs att du antingen har tidigare erfarenhet av att arbeta som fastighetsskötare inom bostad/kontorslokaler eller annan relevant erfarenhet, exempelvis inom bygg, elektronik eller VVS. Det är även meriterande med erfarenhet av bergvärmepumpar. Utbildning krävs inte för arbetet, det viktiga är att du är lösningsfokuserad, arbetsvillig och händig. Arbetet sker till stor del självständigt, vilket innebär stor frihet under ansvar. Du måste därför själv kunna prioritera och ansvara för ditt arbete på ett tillfredställande sätt. Det är viktigt att du är serviceinriktad och talar svenska obehindrat, då du kommer ha kontakt med bland annat hyresgäster. Arbetet kan innebära jourärenden. Körkort B är ett krav. Önskar CV och referenser i din ansökan.

6 dagar sedan
Sista ansökan:
25 juli 2025
Ekonomihandläggare till myndighet i Kristinehamn
Bemannia AB (Publ.)
Redovisningsekonomer

Har du arbetat med statlig redovisning samt har en kandidatexamen inom ekonomiområdet? Då kan denna tjänst passa dig, varmt välkommen med din ansökan! Om uppdraget Vi söker en ekonomihandläggare till vår kund i Kristinehamn för ett konsultuppdrag. Uppdraget är på heltid 100% och pågår från 2025-09-01 till 2025-12-30. Du arbetar under kontorstider på kundens kontor i Kristinehamn.  Dina arbetsuppgifter Rollen innebär kvalificerat arbete inom avräkningar och anpassningar av rollen utifrån den avräkningstjänst som håller på att utvecklas på myndigheten. Du arbetar med all förekommande handläggning gällande processen från att ett beslut om återkrav har inkommit för att utreda möjligheten till avräkning innan eventuell fakturering. Även delavräkningar förekommer samt kundkontakt inom området. Kundfakturaprocessen och alla förekommande arbetsuppgifter kring detta är också aktuellt. Dina kvalifikationer Utbildning inom ekonomi motsvarande kandidatexamen, helst inom redovisning Tidigare arbetat med statlig redovisning Minst ett (1) års arbetslivserfarenhet inom området  Kunna kommunicera obehindrat på svenska såväl i tal som i skrift Meriterande  Erfarenheter inom området avräkningar Vad vi erbjuder dig Som konsult hos Bemannia får du: En nära kontakt med din konsultchef Möjlighet till fler spännande uppdrag Erfarenhet på lärorika arbetsplatser där din kompetens gör skillnad Trygga anställningsvillkor Läs mer om hur det är att vara konsult hos oss här: Att jobba som konsult via Bemannia Om ansökan Sök tjänsten genom att klicka på ansök nedan. Ladda gärna upp ditt cv i word-format och på svenska. Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag, 3 juli 2025.   Vi tar inte emot ansökningar via mail men har du specifika frågor kring tjänsten besvaras dessa av ansvarig rekryterare, Annelie Hammarborg [email protected] För generella funderingar kring din ansökan eller vår rekryteringsprocess når du oss under kontorstid på 072 169 30 00.  Bemannia är ett publikt och svenskägt bemannings- och rekryteringsföretag som tillhandahåller kompetent och kvalificerad personal genom uthyrning, rekrytering och personalentreprenader inom Organisation & Ledarskap, PR & Information, Marknad & Sälj, Ekonomi, Juridik, HR & Personal, Fastighet & Teknik, IT & Data samt Kontor & Administration. Bemannia har ramavtal med merparten av Sveriges Myndigheter och Sveriges kommuner, dess förvaltningar och bolag. Bemannia är medlem i Kompetensföretagen och är ett auktoriserat Bemanningsföretag och Rekryteringsföretag samt har kollektivavtal med Unionen, Akademikerna, SEKO samt LO och Hotell- och Restauranganställdas förbund. Bemannia är certifierat enligt SS-EN ISO 9001:2015, Ledningssystem för kvalitet, SS-EN ISO 14001:2015, Miljöledningssystem – krav och vägledning, SS-ISO 45001:2018, Ledningssystem för arbetsmiljö och SS-ISO/IEC 27001:2022 Ledningssystem för informationssäkerhet Ledningen för bolaget har varit verksam i branschen i 40 år.

7 dagar sedan
Sista ansökan:
3 juli 2025