thailändsk kock till det thailändska köket
Wanpen's Thai Food AB
Kockar och kallskänkor

vi söker en thailändsk kock till wanpens thai food i leksand. man ska vara duktig i det thailändska mat lagningen.

28 dagar sedan
Sista ansökan:
8 juli 2025
Kock till varmköket i Leksand
M Dryck & Konsult AB
Kockar och kallskänkor

Gillar du att byta miljö och jobba på mer än ett ställe under året eller helt enkelt bara vill jobba på ett ställe?  Vi tror att du har jobbat något eller några år och är öppen för att flytta på dig för att se andra ställen. Du gillar att laga mat där fokus är på nordiska matlagning. Vårt mål är alltid att du ska vara en del av den arbetsplatsen du jobbar på. Därför jobbar vi med kortare uppdrag på några månader upp till ett år. Vi jobbar över hela Sverige och skräddarsyr lösningar ut efter behov och hållbarhet. ROLLEN Som kock ser du till att det är rent och snyggt på din station, att preppen är gjord, ser till att maten som levereras är av högsta kvalitet. Du är öppen och anpassningsbar på arbetsplatsen. Du är trygg i dig själv, ser lösningar och potentiella vägar framåt för gäst och medarbetarresan. Du är strukturerad, ordningsam och håller den höga nivå som idag eftersträvas. Du kommer att arbeta aktivt med hållbarhet. Den cirkulära hållbarhetsresan avspeglar vårt fotavtryck både socialt, ekonomiskt och miljömässigt. Nöjda och motiverade medarbetare driver engagemang. Du är med andra ord en ambassadör för Progressio. DET HÄR ÄR DU BRA PÅ - Laga god mat - Har en god struktur  - Öppensinnad DET HÄR FÅR DU - Konkurrenskraftig lön  - OB - Boende finns - Tjänstepension & försäkringar via Fora - Kollektivavtal finns. ROLLEN Heltid, deltid, säsongsanställning Tjänsten tillsätts omgående VID FRÅGOR Magnus Olsson [email protected]  OM OSS Progressio är ett rekryteringsföretag som hjälper våra samarbetspartners att lyckas framåt. I de flesta syften handlar det om att någon som slutar och någon ska börja, när man har som mest att göra. Då hjälper vi till att göra det enkelt i syftet att hitta ett nytt gött jobb. Antigen på ett eller flera ställen under ett år. Självklart ser vi anställningen som att den ska bli permanent, om du vill det.

31 dagar sedan
Sista ansökan:
22 november 2025
Bilmekaniker sökes omgående till Leksand
Meca Sweden AB
Motorfordonsmekaniker och fordonsreparatörer

Vi söker nu en driven och nyfiken mekaniker till vår verkstad. Vi tror att du som söker är tekniskt kunnig, kommunikativ och du är självfallet stolt i ditt yrkesutövande. När du arbetar som bilmekaniker hos oss ska du ha ett gott sinne för affärer och förstå vikten av att sätta kunden och service i första rummet. Du kommer att jobba nära kunden och behöver därför ha förmågan att skapa långsiktiga kundrelationer. Tjänsten innebär service, reparationer och felsökningar på personbilar, lätta lastbilar av de flesta märkena. För att vara aktuell för rollen ser vi att du har: • Ett brinnande teknik- och fordonsmekaniskt intresse • Dokumenterad relevant utbildning • Dokumenterad erfarenhet av arbete som fordonsmekaniker • God administrativ förmåga och datorvana • Goda kommunikativa egenskaper • Ett gott kundbemötande Du är flexibel och strukturerad i ditt arbete samtidigt som du är ansvarsfull och ser utmaningar som ett naturligt steg i karriären. Du är socialt utåtriktad, har samarbetsförmåga och kan även arbeta under tidspress. Du har lätt för att ta till dig nya instruktioner och vi ser det som en självklarhet att du har ett starkt bilintresse och har känsla för service. Minst B körkort är ett krav. Tjänsten är en heltidstjänst. Vi tillämpar sex månaders provanställning och därefter tillsvidareanställning samt individuell lönesättning. Urval och intervjuer sker löpande. Tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum. Personlighet är viktigt för oss! Därför ber vi alla som söker jobb hos oss att svara på ett kort personlighetstest. Det ger oss möjlighet att få en mer objektiv bild av dig som person och kommer att användas som en del av beslutsunderlaget i urvalet. Länken till testet skickas ut i ett separat mail dagen efter att du skickat in din ansökan och vi vill be dig svara på testet så snart du kan. Som en del av vår rekryteringsprocess genomförs även en bakgrundskontroll innan anställning kan bli aktuell. Detta innefattar belastningsregisterutdrag och ev. ekonomisk kontroll (UC). Personuppgiftshantering Mekonomen Company org. nr. 556724–9254 är personuppgiftsansvarig för behandlingen av dina personuppgifter i samband med denna rekrytering. Läs vår policy om hur vi behandlar dina personuppgifter: https://www.mekonomencompany.se/wp-content/uploads/2024/01/Integritetspolicy-rekrytering_version-2401.pdf MECA med huvudkontor i Stockholm och Malmö omsätter 1 miljard. Vi på MECA differentierar oss genom att vara hela Sveriges mest förstående bilexpert. Vi ingår i börsnoterade MEKO och agerar på den svenska eftermarknaden för bilar. Genom störst förståelse för våra konsumenters och kunders vardag skapar vi helhetslösningar som ska göra oss till förstahandsvalet. Det sker dels genom vår fristående verkstadskedja, MECA Bilservice med ca. 400 verkstäder, där vi vill skapa den bästa konsumentresan. Dels genom att vi som grossist säljer och distribuerar verkstadsutrustning, reservdelar och biltillbehör via våra 60 lokala Expresslager till alla Sveriges verkstäder. Inom vår verkstadskedja hanteras det varje år 450 000 bilar. Vi ska alltid vara Professionella, Innovativa, Kompetenta och Engagerade. Vi arbetar aktivt med ständigt lärande och CSR, och i Sverige arbetar 1300 personer under varumärket MECA. Vi skapar förutsättningar för alla att ta sig dit de vill. Alltid. Läs mer om oss på meca.se Personuppgiftshantering MECA Sweden AB, org.nr. 556356-5612, är personuppgiftsansvarig för behandlingen av dina personuppgifter i samband med denna rekrytering. Läs vår policy om hur vi behandlar dina personuppgifter: https://www.mekonomencompany.se/wp-content/uploads/2024/01/Integritetspolicy-rekrytering_version-2401.pdf

33 dagar sedan
Sista ansökan:
30 augusti 2025
Säljare
MSA Vasa Group AB
Företagssäljare

Bli en del av ett av Sveriges mest snabbväxande företag – Vasafiskerian söker säljare! Är du en målinriktad, driven och social person som har talang för försäljning? Vill du sälja högkvalitativa fisk- och skaldjursprodukter och samtidigt ha möjlighet till hög förtjänst? Då kan rollen som säljare på Vasafiskerian vara något för dig! Vad innebär rollen? Som säljare hos Vasafiskerian arbetar du ute på fältet i villa- och bostadsområden där du: Möter nya kunder och säljer våra produkter direkt på plats. Ansvarar för ditt område, vilket innebär frihet att självständigt planera och utföra ditt arbete. Bygger och utvecklar långsiktiga kundrelationer. Vad erbjuder vi? Hög provision utan tak – du har full kontroll över din lön, där våra lättsålda produkter och nöjda kunder ger dig en god förutsättning att tjäna mycket. Motion och frisk luft – ett aktivt jobb där du är ute och rör på dig varje dag. Ett starkt varumärke i ryggen – Vasafiskerian är Sveriges största fisk- och skaldjursbutik online och känt för kvalitet och service i hela Sverige. Utvecklingsmöjligheter – bli en del av vårt vinnande team och väx tillsammans med oss. Här finns möjligheten att avancera inom organisationen. Vem söker vi? Vi letar inte efter en viss bakgrund eller erfarenhet – det är dina personliga egenskaper och vilja att utvecklas som är viktigast för oss. För att lyckas som säljare hos oss tror vi att du: Är målmedveten och älskar att anta nya utmaningar. Har ett starkt driv och trivs med att både arbeta självständigt och i team. Är social och har lätt att skapa förtroende i mötet med människor. Har B-körkort (meriterande men inte ett krav).

33 dagar sedan
Sista ansökan:
31 augusti 2025
Servitör
Hotel Dalecarlia AB
Hovmästare och servitörer

Dalecarlia Hotel & Spa i vackra Tällberg söker serveringspersonal, tillsvidareanställning. På en vacker höjd i Tällberg, ligger Dalecarlia Hotel & Spa. Den oemotståndliga vyn över Siljan finns med överallt och ger ro, kraft och inspiration på många plan. Vi söker dig som är har stort intresse för mat och dryck och som gärna tar egna initiativ. Du har en viktig roll i gruppen och är en person som ställer upp på sina kollegor. Du gillar mötet med människor och har stor social kompetens. Du förstår att service och samarbete skapar värde för gästen, ditt team och dig själv. Du sätter alltid kunden i fokus och gillar att jobba i högt tempo. Du ska trivas med att jobba självständigt men även i grupp. Du har tidigare erfarenhet av mat och dryck och har inget emot att jobba kvällar och helger. Känner du att detta stämmer in på dig är du välkommen med din ansökan. Krav: körkort och svenska i tal och skrift. Maila din ansökan till vår restaurangchef: [email protected] Mobilnummer: 070 746 5455 Tillträde och lön enligt överenskommelse Sista ansökningsdag: 2025-07-31. Vi reserverar oss för att anställningen sker tidigare.

34 dagar sedan
Sista ansökan:
31 juli 2025
Enhetschef till Solhems särskilda boende
Leksands kommun
Chefer inom socialt och kurativt arbete

Trivs du med att ligga i framkant? Vill du vara med och driva framtides äldreomsorg? Sök då jobbet som enhetschef i Leksands kommun! Höjdpunkter med jobbet: • Du leder kompetenta medarbetare • Du verkar i en utvecklande miljö • Din insats gör skillnad Dina arbetsuppgifter Som enhetschef har du verksamhetsansvar vilket innebär att leda, planera och utveckla verksamheten. Du har ekonomi- personal- och arbetsmiljöansvar inom din enhet. En viktig del i ditt uppdrag är att tillsammans med andra enheter hitta gemensamma arbetssätt för att samordna, effektivisera och utveckla verksamheten för att uppnå optimal kvalitet där individens behov står i centrum. I din roll ansvarar du för att kontinuerligt analysera och utveckla verksamheten i enlighet med gällande lagstiftning och styrdokument kopplat mot politiskt uppsatta mål och fattade beslut. Din profil • Lämplig högskoleutbildning som socionomutbildning, högskoleutbildning inom vård- och omsorg eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig. • Meriterande är vidareutbildning i ledarskap, erfarenhet av vård- och omsorgsarbete samt erfarenhet av arbetsledning inom vård och omsorg och/eller arbetsrätt • Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet såsom ledaregenskaper och samarbetsförmåga. • Körkort erfordras. Du har goda ledaregenskaper och tycker om att arbeta enskilt liksom i grupp mot gemensamt uppställda mål. För att klara av tjänsten behöver du vara en trygg och stabil person med god självinsikt, som kan skilja på det personliga och det professionella. Du behöver också vara analytisk, ha lösningsfokus och ha förmåga att se helheten i det arbetet du gör.  Du behöver även vara en fena på att planera, organisera och prioritera ditt arbete på ett effektivt sätt och hålla uppsatta tidsramar. Arbetet kräver att du arbetar efter en bra struktur, men också med förmåga att vara flexibel. Då tjänsten innebär att du jobbar med människor som kan befinna sig i en svår social och utsatt situation förväntas du visa omdöme vid uttalanden, ageranden och beslut samt vara tillmötesgående i ditt bemötande och ha en god samarbetsförmåga. Om arbetsplatsen Solhem är ett trivsamt särskilt boende, beläget i ett lugnt villaområde i vackra Insjön. Verksamheten består av 32 lägenheter fördelat på två avdelningar. inriktningen på boendet är hög omvårdnad. Till din hjälp som enhetschef har du en chefsassistent som sköter den dagliga planeringen. I verksamheten finns också kvalitetsledare som ansvarar för att handleda omvårdnadspersonal i det dagliga arbetet samt en samordnare för kost och en för akvtiviteter. Som enhetschef sitter du i ledningsgruppen för särskilt boende. Tillsammans med kollegor och avdelningschef har ledningsgruppen som funktion att utveckla verkamhetsgemensamma frågor. Ledningsgruppen ses en gång per vecka. Som stöd till ledningsgruppens arbete finns sektorgemensamma funktioner såsom boendeutvecklare, verksamhetsutvecklare, MAS, MAR med flera.  Läs mer om våra boenden här Vi erbjuder dig För oss är det viktigt att alla våra medarbetare hittar en balans mellan jobb och hem, känner trygghet i sin anställning och en ökad livskvalitet genom att jobba i kommunen. Lyckas vi med det finns det goda förutsättningar att också lyckas med vår gemensamma uppgift, som är: Vi gör det vi ska genom att ta gemensamt ansvar för vårt demokratiska uppdrag, använda våra resurser klokt och alltid hålla fokus på dem vi är till för. Vi gör det bra och är stolta över vårt arbete och de resultat vi når, och vi välkomnar engagerade och modiga medarbetare som vill utveckla och förbättra tillsammans med oss. Vi gör det tillsammans genom att samarbeta och lära av varandra. Dialogen är viktig för oss, och vi hittar nya lösningar tillsammans med dem vi är till för, med tillit, omtanke och respekt. Vi strävar efter ett hälsofrämjande arbetsklimat, arbetstillfredsställelse, gemenskap och personlig utveckling. Kompetensutveckling är en självklarhet, och vi uppmuntrar våra medarbetare att vidareutvecklas genom kurser, utbildningar och nätverkande. På vår hemsida har vi samlat information om hur det är att arbeta hos oss. För mer information vänligen se www.leksand.se/jobbahososs  För dig som sökande har vi möjlighet att erbjuda medflyttandeservice, se vidare www.rekryteringslots.se Sista ansökningsdatum Vänligen bifoga personligt brev där det framgår varför du är intresserad av tjänsten samt fullständigt CV till din ansökan. Din ansökan vill vi ha senast 2025-07-14. Rekrytering kommer att ske fortlöpande under rekryteringsprocessen, på grund av sommar och semesterperioder kan återkoppling dröja. Tillsättning sker efter överenskommelse. Vi tillämpar individuell lönesättning.   Välkommen med din ansökan

34 dagar sedan
Sista ansökan:
13 juli 2025
Personliga assistenter sökes för kvinna i Leksand (flera tjänster)
Shamsen omsorg AB
Personliga assistenter

Vill du ha ett meningsfullt och givande arbete där du gör skillnad i någon annans vardag? Vi på Shamsen Omsorg AB söker nu engagerade och lyhörda personliga assistenter till en kvinna i 40-årsåldern bosatt i Leksand. Hon är rullstolsburen och har ett omfattande vårdbehov, inklusive tracheostomi (trach) och gastrostomi (PEG). Arbetet innebär att vara ett stöd i hennes vardag och bidra till att hon kan leva ett så självständigt och aktivt liv som möjligt. Kunden är en positiv och aktiv person som älskar djur, tycker om naturen och uppskattar både inomhus- och utomhusaktiviteter – allt från promenader till spontana utflykter.   Om jobbet Som personlig assistent kommer du att hjälpa till med: Personlig omvårdnad och förflyttningar Dagliga sysslor i hemmet som matlagning och städning Sjukvårdande moment kopplade till trach och PEG Att delta i och underlätta aktiviteter utanför hemmet Arbetet sker i kundens hem och i hennes närmiljö. Det är ett varierande och viktigt arbete där du gör skillnad varje dag.   Vem söker vi? Vi söker dig som är trygg, lyhörd och har ett stort engagemang för att hjälpa andra. Du behöver vara initiativtagande, lugn och ha förmåga att anpassa dig efter olika situationer. Du trivs med ett aktivt arbete och har inga problem med att ta ansvar. Krav för tjänsten: Goda kunskaper i svenska, i både tal och skrift B-körkort Minst 18 år Meriterande: Erfarenhet från vård och omsorg eller liknande roll Erfarenhet av arbete med trach och PEG Vård- och omsorgsutbildning Varför jobba hos oss? På Shamsen Omsorg AB värdesätter vi gemenskap, trygghet och glädje – både för våra kunder och vår personal. Vi är ett familjärt företag med mottot att sprida solsken till alla i vår närhet. Företagets huvudkontor finns i Djurås men vi söker nu personliga assistenter för uppdrag i Leksand. Urval sker löpande, så skicka in din ansökan redan idag! Observera att vi begär utdrag ur belastningsregistret. Vi ser fram emot att höra från dig!

48 dagar sedan
Sista ansökan:
30 augusti 2025
Redovisningskonsult till XBASE AB
Xbase AB
Redovisningsekonomer

Om oss: XBASE AB är en närmare redovisningsbyrå som erbjuder kvalitetssäkrade redovisnings- och lönetjänster. Vi strävar efter att ge våra kunder trygghet genom personlig service och helhjärtat engagemang. Vårt kontor ligger i hjärtat av Leksand, och vi söker nu en engagerad Redovisningskonsult som vill bli en del av vårt team. Som redovisningskonsult hos oss får du ett varierat och utvecklande arbete där du ansvarar för: Löpande bokföring och avstämningar Bokslut och årsredovisningar Moms- och skattedeklarationer Rådgivning till kunder inom olika branscher Kundkontakt och uppföljning Vi söker dig som har: Har eftergymnasial utbildning inom ekonomi/redovisning Har minst 2 års erfarenhet av liknande arbete - Är van att arbeta i ekonomisystem (t.ex. Fortnox,BL) Är noggrann, självgående och gillar kundkontakt Vi erbjuder: En stimulerande arbetsmiljö med engagerade kollegor Möjlighet att utvecklas inom företaget Flexibla arbetstider och möjlighet till distansarbete Förmåner som friskvårdsbidrag och personalaktiviteter Tjänstgöringsgrad: Heltid eller deltid Vi tillämpar 6 månaders provanställning. Tillträde efter överenskommelse. Ansökan: För mer information om tjänsten, kontakta Jessica Renklint på 0247-796097 eller via e-post [email protected]. Skicka din ansökan (Personligt brev & CV) till [email protected] senast 250930. Tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag så skicka in din ansökan redan idag. Vi ser fram emot din ansökan.

54 dagar sedan
Sista ansökan:
30 september 2025
Säsongskock – bli en viktig del av ett köksteam i toppklass!
Carotte Staff AB
Kockar och kallskänkor

Om tjänsten: Vill du ha ett sommarjobb där du får laga god mat i vackra omgivningar, tillsammans med engagerade kollegor och nöjda semestergäster? Då är detta rätt uppdrag för dig. Vi söker nu en driven kock till en idyllisk semesteranläggning i natursköna Leksand i Dalarna. Tjänsten är en säsongsanställning på 75 % mellan 16/6 - 17/10. Du kommer jobba på en lunchbuffé, samt eventuella middagar på förfrågan av större sällskap. Arbetstiderna är varierande och förlagda till både vardagar och helger då verksamheten har öppet sju dagar i veckan. Här arbetar du i ett stabilt köksteam där glädje, struktur och samarbete är centrala värden. Med en köksmästare på plats kan du fokusera helt på själva matlagningen, och du behöver inte fundera på varken budget eller beställningar. Hos oss trivs du som är trygg i ditt hantverk, gillar fartfyllda dagar och vill vara en del av ett team där vi hjälper varandra och har roligt även när det är som mest att göra.  Så om du vill tillbringa sommaren i Dalarna, omgiven av skog, vatten och arbetsglädje, och om du vill laga mat som skapar minnen för gäster– då är det dig vi söker! Du behöver kunna vara tillgänglig för arbete hela perioden 16/6 - 17/10. Observera att personalboende finns att hyra till ett förmånligt pris. Eget eller delat boende. Vi söker dig som: Har tidigare erfarenhet som kock i restaurang eller storkök Har god samarbetsförmåga och trivs med högt tempo Är självgående, ansvarsfull och lösningsorienterad Har passion för matlagning och en vilja att skapa kvalitet i varje tallrik Pratar svenska eller engelska Vi värdesätter din personlighet och inställning! Vi söker positiva, lösningsorienterade och serviceinriktade personer som trivs i högt tempo och vill göra skillnad i köket. Om Carotte Staff: Carotte Staff är en del av Carotte Group – en helhetsleverantör inom mat, dryck, personal och upplevelser. Vi levererar kvalitativa bemannings- och rekryteringstjänster till branschledande kunder inom hotell, restaurang, fastighet och event. Vår styrka ligger i att hitta rätt person till rätt plats, och vårt mål är alltid detsamma – att skapa stolta ambassadörer för Carotte. Hos oss får du arbeta med högkvalitativa uppdrag, engagerade kollegor och stora möjligheter att utvecklas. Övrig information: Uppdrag: Säsongsarbete - Moskogen i Leksand Omfattning: 75% Period: 16/6 - 17/10 Lön: Enligt kollektivavtal Placering: Leksand resort- Leksand Vi tar inte emot ansökningar via mejl men om du har några frågor eller funderingar tveka inte på att kontakta ansvarig rekryterare. Välkommen med din ansökan!

54 dagar sedan
Sista ansökan:
30 oktober 2025
Lönekonsult till XBASE AB
Xbase AB
Löne- och personaladministratörer

Om oss: XBASE AB är en närmare redovisningsbyrå som erbjuder kvalitetssäkrade redovisnings- och lönetjänster. Vi strävar efter att ge våra kunder trygghet genom personlig service och helhjärtat engagemang. Vårt kontor ligger i hjärtat av Leksand, och vi söker nu en engagerad lönespecialist som vill bli en del av vårt team. Arbetsuppgifter: Som lönekonsult hos oss kommer du att: Ansvara för hela löneprocessen, från insamling av löneunderlag till utbetalning av löner. Säkerställa att löneutbetalningar sker korrekt och i rätt tid. Hantera frågor från medarbetare och chefer gällande löner och förmåner. Hålla dig uppdaterad om gällande lagar och kollektivavtal. Delta i utvecklingen av våra löneprocesser och bidra till förbättringar. Kvalifikationer: Vi söker dig som har: Relevant utbildning inom lön eller ekonomi. Minst 2 års erfarenhet av löneadministration. Goda kunskaper i lönesystem och Excel. Förmåga att arbeta självständigt och noggrant. God kommunikativ förmåga och servicekänsla. Vi erbjuder: En stimulerande arbetsmiljö med engagerade kollegor. Möjlighet att utvecklas inom företaget. Flexibla arbetstider och möjlighet till distansarbete. Förmåner som friskvårdsbidrag och personalaktiviteter. Tjänstgöringsgrad: Heltid eller deltid Vi tillämpar 6 månaders provanställning. Tillträde efter överenskommelse. Ansökan: För mer information om tjänsten, kontakta Jessica Renklint på 0247-796097 eller via e-post [email protected]. Skicka din ansökan (Personligt brev & CV) till [email protected] senast 250930. Tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag så skicka in din ansökan redan idag. Vi ser fram emot din ansökan.

54 dagar sedan
Sista ansökan:
30 september 2025