Köksbiträden

Vi söker köksbiträde till våra förskolors serveringskök, ej tillagning, i Lerum och Stenkullen om 50% vardera. Du ansvarar för måltidsservering och disk, samt förskolans egenkontroll, tillsyner och beställningar. Vi söker dig som är serviceminded, har hög arbetsmoral, ordningssam, stukturerad och tycker om att vara i en miljö där det händer mycket. Samarbete och flexibilitet är viktigt. Du är inte rädd för att ta i och hjälpa till med förskolans alla förekommande uppgifter. Har du erfarenhet av serveringskök, rutiner, beställningar, livsmedelshygien och tillsyner är detta meriterande. Önskad start för anställningarna är 5 augusti Ht 24. Välkommen med din ansökan innehållande CV och personligt brev. Vi intervjuar löpande

21 april 2024
Sista ansökan:
22 maj 2024
Florist

Florist sökes till blomsterbutik och handelsträdgård i Gråbo Arbetet kommer mest vara i butiken men stundtals även innebära att man får vara i vår handelsträdgård samt skötsel av växter på större arbetsplatser, köra bud osv Vi söker dig som har känsla för färg och form , är glad, serviceminded och passar i vårt team samt har erfarenhet av att jobba som florist. Dock är utbildning inget krav men naturligtvis meriterande. Om detta låter som något för dig så är du välkommen att höra av dig.

21 april 2024
Sista ansökan:
21 maj 2024
Jobba Som Festsäljare

Sök jobbet som säljare på More Than Love för att jobba som festsäljare! Pratar du flytande svenska & vill jobba som festsäljare? Sök jobbet nu! När du har sökt jobbet SMS:ar More Than Love dig dagen efter för att boka en telefonintervju. Svara i tid till telefonintervjun för att få jobbet & jobba som festsäljare. Sök Nu! 😃 Erbjuds: ∙ Hög provision ∙ Jobba på fester, deltid & flexibelt ∙ Sälj- & produktutbildning Krav: ∙ Flytande svenska i tal & skrift ∙ Vill sälja vuxenprodukter ∙ Driven & resultatorienterad

21 april 2024
Sista ansökan:
21 maj 2024
Business Controllers sökes till kommande uppdrag i Stockholm och Göteborg

Är du Business Controller och bor i Stockholm eller Göteborg? Just nu söker vi efter Business Controllers för att utöka vårt nätverk för kommande uppdrag. Vi söker ständigt duktiga och engagerade ekonomer som är intresserade av konsultuppdrag. Uppdragen kan variera i längd, alltifrån några månader upp till ett par år. Du kan även vara egenföretagare och gå in som underkonsult via oss. Våra kunder finns i hela Sverige men framför allt i Stockholm och Göteborg, uppdragen är oftast på heltid men vi har även deltidsuppdrag. Ditt uppdrag I rollen som Business Controller är din huvuduppgift att analysera och tolka företagets ekonomiska siffror och med detta som underlag agera stöd till ledningen vad gäller verksamhetsstyrningen och medverka till åtgärder som ökar organisationens interna effektivitet. I rollen har du möjligheten att få ta del av en varierande mängd uppdrag och har oftast flera arbetsuppgifter som exempelvis: Sammanställa den ekonomiska information som ledningen behöver. Ge råd och stöd till ledningen. Analysera och följa upp resultat, lönsamhet och affärsplaner. Klarlägga ekonomiska händelser, orsaker och konsekvenser. Ta fram och presentera strukturerade analyser. Agera stöd till linjechefer och medarbetare i att genomföra förändring. Delta i arbetet med företagets långsiktiga affärsplaner och prognoser. Bedöma de ekonomiska konsekvenserna av olika planer. Undersöka om och hur en produkt eller tjänst är lönsam. Undersöka om försäljning skiljer sig mellan olika geografiska områden och olika kundgrupper. Se till att det finns välfungerande ekonomiska informationssystem i verksamheten. Vem är du? Du har en relevant utbildning civilekonom- eller högskoleutbildning inom ekonomi. Du har några års erfarenhet som controller och har vana av att jobba nära verksamheten. Det är meriterande om du har arbetat med redovisning och varit med i bokslutsarbetet, budget och prognosarbete gärna både på byråsidan och på ett bolag med olika typer av ekonomiroller. Stor vana av att arbeta i Excel och behärskar även andra ekonomisystem och rapporteringsverktyg. Du behärskar svenska och engelska, både i skrift och tal. Du är professionell och tycker om att dela med dig av din kompetens och erfarenhet för att hjälpa våra kunder, du vågar utmana dig själv för att utvecklas. Du är positiv, tillmötesgående och har ett prestigelöst sätt. Du är kommunikativ och ansvarstagande. Du har ett noggrant och analytiskt arbetssätt, samtidigt som du är utåtriktad och relationsskapande. Du har förmågan att snabbt sätta dig in i nya strukturer, roller och arbetsuppgifter och du trivs bra i att arbeta självständigt. Du är proaktiv och lösningsfokuserad och det faller naturligt att planera och organiserar ditt arbete. Om Nutshell Nutshell Consulting fokuserar på heltäckande tjänster inom ekonomi. Hos oss står människan i centrum oavsett om vem du är – anställd, partner eller kund. Vi är ständigt på jakt efter nya talanger som vill skapa verklig förändring. På Nutshell erbjuds du en konkurrenskraftig lön och en dynamisk arbetsmiljö där du får utmana dig själv. Vi optimerar våra kunders ekonomifunktion med vårt heltäckande utbud av tjänster för finans. Vi finns här för att stödja och förbättra våra kunders verksamheter. Detta är en allmän annons inför kommande uppdrag. Vi går igenom ansökningarna löpande och gör ett urval mot våra befintliga uppdrag och om vi ser att du har en passande profil kommer vi att höra av oss. Vi ser fram emot att höra från dig!

19 april 2024
Sista ansökan:
31 augusti 2024
Personlig assistent sökes till aktiv tjej.

. Vi söker nu erfarna personliga assistenter till en 29-årig aktiv tjej som är rullstolsburen. Hon kommunicerar genom ögonkontakt och ljud. Det är även meriterande om du har tidigare erfarenhet av sondmatning, dock inget krav. Hon tränar/stretchar regelbundet och gillar att vara aktiv genom promenader, bada både utetomhus och i badhus samt att fönstershoppa. Hon tycker också om att lyssna på musik och besöka musikevenemang med sina assistenter.  Som personlig assistent kommer du att ha möjlighet att stödja och hjälpa denna aktiv tjej att fortsätta leva ett aktivt liv.  Du som söker bör vara flexibel, pålitlig, ansvarsfull, lyhörd och empatisk  Tjänsten inkluderar assistans dygnet runt med dubbelassistans dagtid. Dagspassen är långa, ca 12 timmar, vilket innebär att du inte arbetar mer än 4 pass i veckan. Under nattpassen ingår det 6,5 timmar jour/väntetid mellan 23.30-06.00. Schemat är ett 6-veckorsschema där du arbetar både dag- och nattskift samt helger. Vi söker både manliga och kvinnliga assistenter, krav är att du talar bra svenska då kunden inte kan något annat språk.  Övrigt: * Du behöver ha bank id/mobilt bank id för att kunna se schema, signera din tidrapport i slutet av månaden. * Du kan kommunicera muntligt och skriftligt på svenska då arbetet innebär kundkontakt och i viss mån dokumentation. * Kunden bor hemma hos sina föräldrar. * Urval sker löpande så ansök i god tid! Vi tror på att närhet till våra kunder och medarbetare ger både trygghet och hög kvalité på den service vi ger. Vårt mål är att bistå människor oavsett funktionsnedsättning med den i särklass tryggaste personliga assistansen samt att vara den i särklass bästa arbetsgivaren. Vår verksamhet genomsyras av fem värdeord: engagemang, kompetens, respekt, omsorg och trygghet, vars initialer bildar ordet EKROT, ett ord som återfinns i allt vi gör.

19 april 2024
Sista ansökan:
19 maj 2024
Stödassistens till Seatons Allé

Seaton allé ligger i Lerums kommun nära grönområden och sjön Aspen. Seaton allé är ett boende med särskild service för 6 personer med intellektuella funktionsvariationer så som exempelvis autism och Downs syndrom. Vi erbjuder bl.a gratis frukt på arbetsplatsen och friskvårdsbidrag som anställningsförmåner ARBETSUPPGIFTER En del av oss stöter på hinder när världen inte är utformad efter vårt sätt att fungera. Som stödassistent är det din roll att stötta hyresgästerna till delaktighet. Du är ett stöd i vardagen med allt från kommunikation, stimulans av fritidsaktiviteter till hushållssysslor. Din roll är att anpassa ditt stöd och bidra till ett gott och självständigt liv. Du samverkar med andra personer som finns runt hyresgästen såsom gode män, socialsekreterare, anhöriga och sjukvård. I arbetet ingår social dokumentation och medicin hantering enligt delegation. Genom att upprätta och följa genomförandeplaner ser du till att hyresgästernas behov står i fokus. De får ett tryggt hem med möjlighet att leva som alla andra. I din roll ingår att motivera och stimulera personens självständighet och utveckling. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som är flexibel, modig och prestigelös. Du är en stabil, trygg och positiv person som ser en utmaning och glädje i att arbeta inom LSS. Du är metodisk i ditt arbetssätt, har ett pedagogiskt och lösningsfokuserat förhållningssätt samt ett lågaffektivt bemötande. Du har adekvat utbildning, vård och omsorgsprogrammet, barn- och fritidsprogrammet eller liknande utbildning/erfarenhet som arbetsgivaren bedömer som likvärdig. Du ska vara bekväm i att uttrycka dig muntligt och skriftligt på svenska, då kommunikation och dokumentation är en viktig del av arbetet. Du kommer att arbeta på rullande schema, sovande jour och arbeta varannan helg. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. Körkort är ett krav. Före erbjudande om anställning ber vi dig uppvisa utdrag ur polisens belastningsregister. Du ska själv begära ett begränsat registerutdrag från polisens belastningsregister. Tillstäde snarast möjligt. ÖVRIGT Utvecklingen i Lerums kommun ska vara hållbar och vår styrning utgår från de globala målen i Agenda 2030. Vi är cirka 3 000 medarbetare som tillsammans jobbar för att erbjuda god service och skapa välfärd för kommunens cirka 42 000 invånare. Vi tror att våra olikheter berikar och utvecklar individen, verksamheten och samhället positivt. Som arbetsgivare arbetar Lerums kommun aktivt för jämställdhet och mångfald och mot all form av diskriminering och kränkande särbehandling. Vi vill främja en god arbetsmiljö där det går att kombinera arbete, föräldraskap och fritid. Vi erbjuder förmåner så som friskvård och personalvårdprogram. Som anställd i Lerums kommun kan det förekomma krav på att använda personligt Bank-ID i tjänsten för legitimering i t.ex. systeminloggning eller annan verifiering. För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen ber vi dig skicka in din ansökan via den här länken, och inte via e-post eller pappersformat. Varmt välkommen med din ansökan! Inför den här rekryteringen har vi redan tagit ställning till de rekryteringskanaler vi önskar använda. Vi undanber oss vänligen men bestämt att bli kontaktade för ytterligare erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- och rekryteringshjälp.

19 april 2024
Sista ansökan:
19 maj 2024
Persisktalande Barnvakt till familj i Lerum

Vi erbjuder trygg och glädjefylld barnpassning i Stockholm. Med 1000-tals nöjda familjer och barnvakter har vi erfarenheten som krävs för att hjälpa dig att hitta rätt jobb. Vi söker dig som har ett genuint intresse för barn och gillar ett flexibelt och socialt extrajobb. Just nu söker vi bland annat en persisktalande barnvakt till en familj i Lerum som behöver hjälp 5 gr/veckan (mån-fre) 09.00-15.00. Familjen har ett barn (2,5 år) Med start omgående. Som barnvakt ser vi att du har: Erfarenhet som barnvakt eller Nanny och alltid tycker det är roligt att vara med barn. Som person ser vi att du är ansvarsfull, social och kreativ för att komma på nya lekar med barnen. Viktigt att du känner dig trygg som barnvakt och kan ta stort ansvar samt att du kommunicerar flytande på svenska. Då barnen vanligtvis är i åldrarna 0-5 år är det viktigt att du har erfarenhet av dessa åldrar sen tidigare. Jobbet är optimalt för dig som: Vill jobba som barnvakt på flexibelt schema med där man känner att man har tid för minst 10 timmar per vecka. Stort plus om du är tillgänglig på eftermiddag/kväll. Vi ser att man helst har en parallell sysselsättning som studier eller annat deltidsjobb. Vill du även jobba som timvikarie på förskola finns den möjligheten. Om våra barnvaktstjänster: Du väljer själv vilken familj du vill jobba för utifrån var de bor, arbetstider och åldrar på barnen. Vi hjälper dig att hitta den perfekta familjen utifrån dina önskemål. Vi som arbetsgivare erbjuder dig: Konkurrenskraftig lön, mellan 110-150 kronor per timme, Barnvaktscertifiering utformad av specialpedagoger med tillhörande hjärt och lungräddningsutbildning. Toppservice från kontoret som hjälper dig vid frågor eller funderingar och såklart ett väldigt roligt extrajobb med stora möjligheter till personlig och yrkesmässig utveckling. Ansökan: Känner du att du är rätt person att jobba som barnvakt hos oss? Tveka inte att söka! Skicka in din barnvaktsansökan eller ställ frågor till rekryteringansvarig. Mejladress [email protected]

18 april 2024
Sista ansökan:
18 maj 2024
Persisktalande Barnvakt/Nanny till familj i Lerum

Vi söker dig som har ett genuint intresse för barn och gillar ett flexibelt och socialt extrajobb. Just nu söker vi bland annat en persisktalande barnvakt till en familj i Lerum som behöver hjälp 5 gr/veckan (mån-fre) 09.00-15.00. Familjen har ett barn (2,5 år) Med start omgående. Som barnvakt ser vi att du har:  Erfarenhet som barnvakt eller Nanny och alltid tycker det är roligt att vara med barn. Som person ser vi att du är ansvarsfull, social och kreativ för att komma på nya lekar med barnen. Viktigt att du känner dig trygg som barnvakt och kan ta stort ansvar samt att du kommunicerar flytande på svenska. Då barnen vanligtvis är i åldrarna 0-5 år är det viktigt att du har erfarenhet av dessa åldrar sen tidigare.   Jobbet är optimalt för dig som: Vill jobba som barnvakt på flexibelt schema med där man känner att man har tid för minst 10 timmar per vecka. Stort plus om du är tillgänglig på eftermiddag/kväll. Vi ser att man helst har en parallell sysselsättning som studier eller annat deltidsjobb. Vill du även jobba som timvikarie på förskola finns den möjligheten.   Om våra barnvaktstjänster: Du väljer själv vilken familj du vill jobba för utifrån var de bor, arbetstider och åldrar på barnen. Vi hjälper dig att hitta den perfekta familjen utifrån dina önskemål.   Vi som arbetsgivare erbjuder dig:  Konkurrenskraftig lön, mellan 110-150 kronor per timme, Barnvaktscertifiering utformad av specialpedagoger med tillhörande hjärt och lungräddningsutbildning. Toppservice från kontoret som hjälper dig vid frågor eller funderingar och såklart ett väldigt roligt extrajobb med stora möjligheter till personlig och yrkesmässig utveckling. Ansökan: Känner du att du är rätt person att jobba som barnvakt hos oss? Tveka inte att söka! Skicka in din barnvaktsansökan eller ställ frågor till rekryteringansvarig. Mejladress [email protected]  Vi jobbar med professionell barnpassning i hela Stockholm och hjälper familjer med allt från hämtning på förskola till passning i hemmet på eftermiddagar, kvällar och helger. Vi erbjuder våra barnvakter ett flexibelt extrajobb där du kan fokusera på dina studier samtidigt som du får möjligheten att arbeta med barn och utvecklas som person. Vi satsar mycket på trivsel, internutbildning och personlig utveckling för att du ska trivas och vara nöjd. Vi är övertygade om att de bästa barnvakterna är de som trivs sin anställning.

18 april 2024
Sista ansökan:
18 maj 2024
Administratör

Ett mindre bygg företag. Som letar efter en administratör som är villig att både jobba med enklare ekonomi arbeten till att sköta personal frågor mm. Öppen för alla Vi fokuserar på din kompetens, inte dina övriga förutsättningar. Vi är öppna för att anpassa rollen eller arbetsplatsen efter dina behov.

16 april 2024
Sista ansökan:
16 maj 2024
Hotell- och konferenssäljare, deltid 50%

Aspenäs Herrgård är ett hotell med stor konferensverksamhet. Vi har 112 hotellrum och 30 konferenslokaler. Vi är placerade vid sjön Aspen i Lerum, 20 minuter från Göteborg. Vi söker en entusiastisk och målinriktad utesäljare för att öka vår närvaro på marknaden. Denna deltidstjänst erbjuder en spännande möjlighet att jobb med försäljning inom besöksnäringen. Om du är en självgående person med förmåga att bygga långsiktiga relationer, är detta rollen för dig! Ansvarsområden: Proaktivt identifiera och kontakta potentiella kunder. Genomföra effektiva försäljningsmöten och presentationer för att säkra bokningar. Utveckla skräddarsydda försäljningsstrategier för att maximera intäkterna och uppfylla uppsatta försäljningsmål. Arbeta nära med vårt bokningsteam. Följa upp befintliga kunder för att upprätthålla långsiktiga relationer. Kvalifikationer: Tidigare erfarenhet av uppsökande försäljning och kundrelationer inom besöksnäringen. Utmärkta kommunikationsfärdigheter och förmåga att skapa förtroendefulla relationer. Självgående och resultatinriktad med förmåga att arbeta effektivt både självständigt och som en del av ett team. Fördelar och förmåner: Flexibel arbetstid som möjliggör balans mellan arbetsliv och privatliv. En positiv och inkluderande arbetsmiljö där din insats uppskattas och bidrar till vår framgång. Våra medarbetare är vår viktigaste resurs. Det är värdskapet och kompetensen hos våra medarbetare som skapar oförglömliga upplevelser för våra gäster. Bli en del av vår personalstyrka och arbeta med service och upplevelser i en fantastisk miljö. Välkommen att söka jobb hos oss!

16 april 2024
Sista ansökan:
16 maj 2024